نمی دانم این نقد به جمهوری اسلامی، به ویژه رسانه ملی، ایضا سایر رسانه ها، حتی وبلاگ من و شمای بچه حزب اللهی وارد است یا نه، اما نظام، مجرم هم نباشد، لااقل از نظر بعضی ها و با نیت های مختلف و بعضا مخالف، متهم است به استفاده ابزاری از جماعتی که بدحجاب می خواندش و با «گشت ارشاد» می گیردش! یعنی همه ما تقریبا متهمیم؛ ایام انتخابات، رای دادن این افراد را دال بر تنوع افکار و تعاطی سلایق و نشانه جذب حداکثری حساب می کنیم، در رسانه مان خیلی واضح، نشان شان می دهیم، گفت و گوی شان را بی هیچ سانسور تصویری، پخش می کنیم، به شکل کاملا تابلو؛ ذوق مرگ شده هم پخش می کنیم، لیکن آب انتخابات که از آسیاب افتاد، با گشت ارشاد استقبال می کنیم از ایشان! سخن اینجاست؛ اگر بدحجابی، آنقدر بد است که گشت ارشاد را لازم می کند، پس تبلیغ بدحجابی، حتی موقع رای دادن به انتخابات همین نظام، گیرم حتی هنگام جان دادن برای جمهوری اسلامی، چه ضرورتی دارد؟! و اگر بدحجابی، مثل همین ایام انتخابات، آنقدر امر مذمومی نیست و حکایت شتر دیدی، ندیدی است، آیا بهتر نیست گشت ارشاد بالکل جمع شود؟! با طرح این ۲ پرسش، می خواهم سئوالات دیگر خودم را ذیل همین بحث، ادامه دهم. در این متن، نه قصد صدور حکم دارم، نه نیتی برای تضعیف حماسه ملی ۱۲ اسفند که ما خود در شمار حماسه خوانانیم. این نوشته فقط در حکم «طرح مسئله» است و البته کتمان نمی کنم در بطن خود، دغدغه حجاب دارد و ایضا نقد نگاه غیر فرهنگی، شل و ول، رها، بی بند و بار، ناراست و نادرست حکومت و دولت به معضل بدحجابی.
۱: آیا می توان از گشت ارشاد و ترویج البته شاید ناخواسته بدحجابی به بهانه امر مقدس انتخابات، هم زمان با هم دفاع کرد؟!
۲: آیا این ۲ مقوله با هم قابل جمع اند یا غیر قابل جمع؟!
۳: آیا طرح این سئوالات، در مقطع کنونی، تضعیف حماسه ملی یوم الله ۱۲ اسفند است؟!
۴: آیا می توان به بهانه امر مقدسی مثل انتخابات، واجبی چون حجاب را برای مدتی بی خیال شد؟!
۵: معنی روشن اوجب واجبات بودن حفظ نظام، دقیقا یعنی چه؟!
۶: آیا نشان دادن یک بدحجاب در حین شرکت در انتخابات، ترویج خواسته یا ناخواسته بدحجابی محسوب می شود یا نه؟!
۷: آیا نشان دادن یک بدحجاب در حین شرکت در انتخابات، بهترین تبلیغ برای بدحجابی حساب می شود یا نه؟!
۸: آیا همین مسئله برای بانوانی که با حجاب کامل، -نه لزوما حجاب برتر- در انتخابات شرکت می کنند، در حکم تبلیغ حجاب است یا نه؟!
۹: در صورت مثبت بودن جواب، کدام تبلیغ، موثرتر است در اینجا؟! بدحجابی یا حجاب؟!
۱۰: اصلا این مسئله به مقوله تبلیغ، ربط دارد یا خیر؟!
۱۱: آیا گیر دادن به بدحجابی از نوع گشت ارشادی، در وقت خودش لازم، و تبلیغ اینکه در انتخابات جمهوری اسلامی، حتی بدحجاب هم می آید و رای می دهد، در وقت مقتضی؛ هر ۲ اقدامی درست است؟!
۱۲: چرا هر ۲ کار با هم درست است؟! چرا هر ۲ کار با هم درست نیست؟!
۱۳: آیا رای دادن افراد بدحجاب، مصداق جذب حداکثری است و برایش باید خیلی خوشحال بود؟!
۱۴: آیا رای دادن افراد بدحجاب، حتی اظهار علاقه شان به جان نثاری در راه رهبر، امری غیر عادی است؟!
۱۵: اگر غیر عادی و خیلی مهم است، درجه مسرت ما از این فتح الفتوح چقدر باید باشد؟! آیا حق خرکیفی برای ما محفوظ است؟!
۱۶: چرا بعضی از ما فکر می کنیم تصویر رای دادن افراد بدحجاب، مشتش محکم تر بر دهان دشمن فرود می آید، تا تصاویر دیگر؟!
۱۷: آیا پیروزی جمهوری اسلامی، یکی هم در کشاندن افراد بدحجاب، پای صندوق آراست، یا این مهم، اصلا ربطی به مبحث پیروزی و شکست ندارد و امری بدیهی است؟!
۱۸: چرا و با کدام دلیل، بعضی از ما، از رای دادن افراد بی حجاب در انتخابات، بیشتر خوشحال می شویم، تا رای دادن مادر ۴ شهید؟!
۱۹: دلیل علاقه ما به استفاده مکرر از تصاویری که مع الاسف ۲ فردای دیگر، با گشت ارشاد می گیریم شان، و شیطان پرست و غرب زده و عامل برهنگی فرهنگی و حتی مخالف با راه رهبر، معرفی شان می کنیم، چیست؟!
۲۰: این افراد، عاقبت از نظر ما، جان نثار جمهوری اسلامی اند یا عامل نظام سلطه؟! یا هر ۲؟!
۲۱: آیا روزی که به ساز ما می رقصند، خوب، و دگر روز، محکوم اند؟!
۲۲: آیا مشکل، کمی تا قسمتی از ناساز بودن، سیاسی بودن، و غیر فرهنگی بودن ساز فرهنگی ما نشات نمی گیرد؟!
۲۳: آیا پیروزی بزرگ تر جمهوری اسلامی، نمی تواند آنجا باشد که به دنیا بگوید؛ معضل بدحجابی را حل کرده ام؟! به جای آنکه علی الدوام در بوق کند رای دادن افراد بدحجاب را؟!
۲۴: میان جمهوری اسلامی و حکومت لائیک ترکیه در همین بحث حجاب، منهای شعار، چه تشابهات و تفاوت هایی دیده می شود؟!
۲۵: این نقاط اشتراک و افتراق در چیست؟!
۲۶: جمهوری اسلامی به عنوان اوجب واجبات، قرار است بماند که چه بشود؟!
۲۷: بر فرض که نگاه رسانه های ما به مقوله رای دادن افراد بدحجاب، ترویج بدحجابی محسوب شود، آیا انتخاباتی حتی با مشارکت ۱۲۰ درصدی(!) نزد خدا چقدر و تا کجا ماجور است، اگر که نقض حکم مسلم خدا در همین انتخابات، مرتب ترویج شود؟!
۲۸: چرا هنگام آپ کردن تصاویر افراد بدحجاب هنگام رای دادن، حتی رسانه های متعهد، می گردند و آن بدحجاب زیباتر و البته با آرایش بیشتر را پیدا می کنند؟!
۲۹: چرا گشت ارشاد دقیقا به همین افراد در خیابان گیر می دهد؟!
۳۰: فرض کنیم اگر در مساجد و مدارس حوزه رای گیری، روی دیوار بزنند که «خواهرم! لطفا حجابت را رعایت کن»، آیا این کار، مصداق بارز امل بودن است؟!
۳۱: آیا فرد بدحجاب، با دیدن این پیام روی دیوار، قهر می کند و دیگر، رای نمی دهد؟!
۳۲: آیا لااقل به صداقت جمهوری اسلامی، -اگر نه کارنابلدی اش!- در امر ترویج حجاب، پی نمی برد؟!
۳۳: اگر مثلا خواهران فعال در امر انتخابات، هنگام اخذ رای افراد بدحجاب، بدحجابی را نهی از منکر کنند، تاثیر این نهی از منکر، بیشتر است یا گشت ارشاد فردای خیابان؟!
۳۴: آیا اصلا چنین نهی از منکری، مصلحت هست؟! یا اینکه درست و به جا و به موقع نیست؟!
۳۵: آیا پذیرش، بلکه استقبال تا حد خرکیفی از رای دادن افراد بدحجاب، به مرور زمان، تبدیل به پذیرش بدحجابی به عنوان یک «هنجار طبیعی» نمی شود؟! و ناخواسته باعث ریشه دار شدن، بلکه نهادینه شدن بدحجابی نمی شود؟!
۳۶: آیا جمهوری اسلامی به بهانه حفظ خودش یا حتی افزایش میزان مشارکت در انتخابات، می تواند به گونه ای عمل کند که ناخواسته مروج نوع خاص و مضحکی از «عرفی گرایی حکومتی» شود؟!
۳۷: واکنش همین ۲ بدحجاب معروف و جوانی که روز رای گیری، کف دست شان را با پرچم ایران، نقاشی کرده بودند و عکس شان را به جز قطعه ۲۶ و کیهان و یالثارات، همه و همه، حتی توی بچه حزب اللهی هم کار کردی، فردا که نظام مقدس ما می رود و با گشت ارشاد، با ایشان برخورد می کند، به جمهوری اسلامی چیست؟! واکنش شان به ما چیست؟!
۳۸: آیا حداقل همین ۲ نفر، دوره بعد هم می آیند رای بدهند؟!
۳۹: آیا ما داریم با بدحجابان بازی می کنیم، یا با بدحجابی مبارزه می کنیم؟!
۴۰: اگر جمهوری اسلامی یا لااقل بخشی از آن، قائل به مبارزه با بدحجابی نیست، آیا جمع کردن چیزی از جنس گشت ارشاد، عاقلانه تر به نظر نمی رسد؟! نمی گویم حجاب را آزاد کند، می گویم حداقل گشت ارشاد را جمع کند!! آیا جمع کردن گشت ارشاد، با این حال و روز، -تاکید می کنم با این حال و روز!- بهتر نیست؟!
۴۱: وقتی بدحجابی، وارد اداره ای دولتی، حتی حکومتی می شود و می بیند که روی دیوار از پذیرش افراد بدحجاب، عذر خواسته شده، اما عملا او را بیش از دیگران تحویل می گیرند، چه قضاوتی درباره تصمیم نظام در مواجهه با معضل بدحجابی می کند؟!
۴۲: اگر همین فرد نگاه کند و متوجه شود که حجاب خانم های مسئول در آن اداره، از حجاب خودش بدتر است، چه؟!
۴۳: فرض کنید املی، احمقی، حالا هر که! اصلا یکی در مایه های من، گیرم فردی از درون خودم! این پیشنهاد را بدهد که روز رای گیری، از رای دادن خانم های بدحجاب، جلوگیری شود و رای دادن منوط به رعایت حجاب گردد؛ آیا این «پیشنهاد بی شرمانه»، اما لااقل صادقانه، مثلا خیلی زشت تر از عدم صداقت رسانه های جمهوری اسلامی در حل معضل بدحجابی است؟! آیا در شرایطی که همه ما انگار فرزندان مطیعی، -در عرصه فرهنگ، نه سیاست!- برای دهکده جهانی مک لوهان شده ایم، صرف وجود چنین شخص املی، با چنین پیشنهادی غنیمت نیست؟! آیا همین که خواب خوش ما را آشفته کند، جدای از منطقی یا غیر منطقی بودن پیشنهادش، قابل احترام نیست؟! آیا این صدا، در گلو خفه نشود، بهتر نیست؟! آیا باشد و طعنه ها را بشنود، بهتر نیست؟! آیا در شرایطی که همه و همه، حتی بچه حزب اللهی ما هم روشنفکر شده و فرق بدحجاب زیبارو با بدحجاب احیانا زشت را هنگام آپ کردن سایت و وبلاگش متوجه می شود، وجود چند تا امل، ضرورت ندارد؟!
۴۴: آیا صداقت، اولین پیش فرض یک کار فرهنگی بلندمدت نیست؟!
۴۵: در صورت وجود شرط فوق الذکر، آیا دیگر، افراد بدحجاب، پای صندوق آرا حاضر نمی شوند؟! آیا افراد بدحجاب، از بی صداقتی و ۲ گانگی تصمیمات فرهنگی نظام، بیشتر ناراحت می شوند، یا زمانی که ببینند جمهوری اسلامی، حتی کوباندن مشت محکم بر دهان دشمن را، بهانه توجیه بدحجابی نمی کند؟! و در امر مبارزه با معضل بدحجابی، اخلاص دارد؟! آیا در صورت عمل به دومی، تکلیف افراد بدحجاب با معضل بدحجابی، یعنی با خودشان، روشن تر از پیش نمی شود؟!
۴۶: از حیث روان شناسانه، آیا خاطره خوش رای دادن، آمیخته با حجاب خوب، -ولو برای دقایقی!- سبب پیوند حجاب و مشارکت در یک امر ملی نمی شود؟!
۴۷: آیا تجمیع صداقت و کار فرهنگی، حتی با چاشنی زمختی قانون و اندکی سخت گیری، اما نه از نوع گشت ارشادی، بیش از مبارزه عجیب و غریب امروز با معضل بدحجابی، جواب نمی دهد؟!
۴۸: اگر از یک جامعه آماری بدحجاب، سئوال شود که از نظر شما، آیا جمهوری اسلامی، اراده ای بر مبارزه درست و واقعی با معضل بدحجابی دارد یا خیر، پاسخ شان چیست؟!
۴۹: اگر روزی، اغلب بانوان شرکت کننده در انتخابات جمهوری اسلامی را خانم های بدحجاب تشکیل دهد، این بیانگر پیروزی جمهوری اسلامی است، یا شکست نظام، لااقل در بحث حجاب؟!
۵۰: انتخابات، چقدر مگر از حجاب مهمتر است؟! آزادی بیان چقدر مگر از حجاب، مهمتر است؟! حقوق بشر، حتی رای بشر، چقدر مگر از حجاب مهمتر است؟!
¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤
بگذارید این همه سئوال را با پرسش های پیوسته دیگری تمام کنم و تاکید کنم که این نوشته را «طرح مسئله» بدانید و زیاد در پی نظر نگارنده با سوء استفاده از چینش سئوالات نباشید. جمهوری اسلامی با انتخابات ۶۵ درصدی، حتی ۱۲۰ درصدی(!) بیشتر می تواند بر دهان آقای اوباما مشت بکوبد، یا با حجاب صد در صدی؟! آیا جمعه، حکم صریح و البته صحیح خداوند، به نفع کوباندن مشت محکم بر دهان استکبار، تعطیل نبود؟! بود یا نبود؟! آیا فلان بدحجاب، برای آنکه جذب حداکثری رسانه های ما، بیشتر بر دهان استکبار آوار شود، بهتر نبود کلا کشف حجاب می کرد موقع رای دادن؟! آیا میان «گفتار/ گفتمان» جمهوری اسلامی، با «رفتار/ کارکرد» نظام در امر مبارزه با بدحجابی، تناسبی دیده می شود؟! آیا متاسفانه تضاد دیده نمی شود؟! آیا رفتار نظام، بی آنکه خود بخواهد، ترویج قطعی بدحجابی نیست؟! آیا سی و چند سال پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، موضع گیری فلان پیرزن بدحجاب، علیه اسرائیل، چقدر باید مسرورمان کند؟! یعنی تا حد خرکیفی؟! یا باید کمی تا قسمتی هم ناراحت از جواب این سئوال اساسی باشیم که؛ آیا حجاب زنان ما در روز ۱۲ فروردین ۵۸ موقع رای دادن، بهتر بود یا حجاب زنان ما در روز ۱۲ اسفند ۹۰؟! آیا در زمینه ترویج حجاب و مبارزه صادقانه، کارشناسانه، البته محکم و اصولی و سفت و سخت و بی برو برگرد با بدحجابی، چه بذری کاشته ایم، که الان دنبال برداشت محصول «حجاب برتر» باشیم؟! بر فرض که بدحجابی، معضل اجتماعی، حتی گناه است؛ در این گناه، آیا همه بار معصیت، روی دوش افراد بدحجاب است؟! چقدر از تقصیر، گردن خود جمهوری اسلامی است؟! چند درصدش گردن رسانه های ما؟! نه عزیز! من فقط چند تایی سئوال پرسیدم. من فقط سئوال پرسیدم که انتخابات، چقدر از حجاب مهمتر است؟! چقدر و تا کجا؟!
اگر آقای هاشمی در انتخابات سال ۸۸ از خود چیزی جز «نامه سرگشاده» به جا نگذاشت، اظهار نظر ایشان بعد از رای دادن روز جمعه را می توان «ناله سرگشاده» نامید، آنجا که گفت: ان شاء الله نتیجه انتخابات، همان رایی باشد که ملت درون صندوق می اندازد! در این باره لازم است چند سئوال از آقای هاشمی بپرسیم.
۱: اگر آقای هاشمی به سلامت نتیجه انتخابات تا این حد تردید دارد، پس لزوم شرکت ایشان در چنین انتخاباتی چیست؟!
۲: آیا شرکت ایشان در انتخابات را نمی توان دال بر این گرفت که ناله سرگشاده، بیش از آنکه بیانگر نگرانی ایشان از سرنوشت رای مردم باشد، مصرف سیاسی، به معنای پیام دادن به ضد انقلاب خارج نشین داشته است؟!
۳: برای اینکه آقای هاشمی، دقیقا، بی کم و کاست و حتی بدون واسطه صندوق انتخابات، متوجه رای مردم شود، آیا چیزی واضح تر از اصلی ترین شعارهای یوم الله سراسری ۹ دی وجود دارد؟!
۴: فرض کنیم جمهوری اسلامی، یعنی همان نظامی که آقای هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت آن هستند و تا همین چند وقت پیش، تکیه بر صندلی ریاست مجلس خبرگان رهبری اش داده بودند، در رای مردم دست می برد، آیا شعارهای ۹ دی را نیز می توان تقلبی خواند؟! آنجا که فقط و فقط مردم بودند و نه خبری از وزارت کشور بود و نه خبری از شورای نگهبان؟!
۵: باز هم فرض کنیم، مردم همیشه در صحنه ما، که خود رای می دهند، و به دست معتمدینی از جنس خودشان، رای شان را می شمرند، بدون ملاحظه برخی چیزها، قصد می کردند رای و نظرشان درباره آقای هاشمی را حتی واضح تر از شعارهای ۹ دی، عملی کنند، در آن صورت نتیجه و برایند رای مردم چه می شد؟! گیرم اعتماد مردم به دستگاه قضایی نبود، گیرم اعتقاد مردم به تصمیمات از سر مصلحت سنجی بزرگان جمهوری اسلامی نبود، محصول این بی اعتمادی و بی اعتقادی چه می توانست باشد؟!
۶: این وسط قطعا اگر به جبر روزگار و مراعات پاره ای مسائل و بعضی مصالح، گاهی رای و نظر مردم مثلا در صدا و سیما، سانسور می شود، طرفه حکایت اینجاست که این تقلب، اتفاقا به نفع آقای هاشمی است! آیا رسانه ملی، می توانست همه شعارهای ۹ دی را از صدا و سیما پخش کند؟! آیا قوه قضائیه می تواند و ممکن است همان قضاوت مردم درباره آقای هاشمی و خاندان ایشان را بدون رعایت هیچ مصلحتی اجرا کند؟! پس تقلب و سانسوری اگر هست، حتما به نفع آقای هاشمی است! و آقای هاشمی باید مسرور باشد که مردم به خاطر اعتماد و اعتقادشان به نظام، گاهی نظر و شعار خود را فدای درک شرایط و اقتضائات می کنند، و الا باید از آقای هاشمی خواست که خیلی دربند رای واقعی مردم نباشد! این رای، خیلی خیلی خیلی به ضرر ایشان تمام می شود!
۷: آقای هاشمی باید پاسخ دهد چرا و با کدام رفتار و گفتار، تا این حد خودشان را جایزالنفرین توده های ملت کرده اند؟! این همه نقد و لعن و نفرین که دیگر ربطی به شمارش آرا توسط جمهوری اسلامی ندارد! آیا مردم در ۹ دی، شعارهای خود را درون صندوق انتخابات انداختند؟! آیا جمهوری اسلامی در گلوی مردم و حلقوم آحاد ملت هم ممکن است تقلب کند؟!
۸: آقای هاشمی باید پاسخ دهد که چرا تا دیروز، ما به ایشان می گفتیم که سرنوشت خودتان را با امثال آقای خاتمی گره نزنید، اما امروز، باید به سیدمحمد خاتمی بگوییم؛ لطف می کنی اگر سرنوشت خود را گره به زلف خاندان ضد رای نزنی؟!
۹: گذشته از همه این حرف ها، آقای هاشمی باید بگوید که «م. ه» کی برای محاکمه و مجازات به ایران برمی گردد؟! آیا مبارزه با تبعیض و مجازات آقازاده های آشوب گر، رای واقعی این مردم نیست؟! مگر آقای هاشمی دنبال دانستن رای حقیقی مردم نیست؟! اگر «م. ه» برای رتق و فتق امور دانشگاه آزاد، ماموریت از طرف آقای جاسبی داشت، باید گفت که این ماموریت، چندی است به اتمام رسیده است!!
۱۰: آقای هاشمی باید بگوید چه کرده با خود، که ۲ سال بعد از فتنه هشتاد و اشک، دیگر کسی به محصولات سرگشاده ایشان وقعی نمی نهد؟! در طول این ۲ سال، چه اتفاقی رخ داده که اگر منافقین به نامه سرگشاده، وقعی نهادند، اما دیگر کسی رد ناله سرگشاده را نمی گیرد؟! آیا نه فقط دوست، که حتی دشمن هم خلق و خوی ایشان را شناخته است؟! آیا نه فقط مومن، که حتی منافق هم می داند که از یک سوراخ سرگشاده، نباید، بیش از یک بار، گزیده شود؟!
۱۱: آقای هاشمی باید توضیح دهد که چرا اصلی ترین رمز و راز موفقیت هر نامزدی در هر انتخاباتی، اعلام برائت بیشتر و علنی تر از خاندان ضد رای است؟! ایشان باید بگوید که چرا از عمار و خودعماربین گرفته تا مردود و ساکت و کاسب و چه و چه، هر نامزدی دنبال نشان دادن فاصله بیشتر خود با خاندانی است که به شدت با «بحران محبوبیت» مواجه است؟! این همه بیانگر عمق کدامین فاجعه است؟!
¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤
کاش می شد صدا و سیمای جمهوری اسلامی، دربیاورد آقای هاشمی را از نگرانی، و یک بار برای همیشه، اصلی ترین نظر، بلکه رای واقعی توده ها، را که از حلقوم مظلوم «باشگاه سراسری چهارشنبه» بیرون آمد، نشان دهد به ایشان! کاش می شد دستگاه محترم قضایی، به جای اجرای عدالت با تکیه بر عناصر حکمت و مصلحت و سنجش اقتضائات و رعایت احترامات، قضاوت مردم درباره آقای هاشمی را مبنای عدل قرار می داد، که ظاهرا آقای هاشمی، خود دنبال دانستن داوری و قضاوت و رای مردم اند. کاش مدعی العموم، یک بار برای همیشه، بی هیچ ملاحظه ای، مدعی عموم ملت می شد، تا آقای هاشمی بهتر و بیشتر از قبل، از رای این ملت با خبر شود! آری! جمهوری اسلامی، اهل تقلب، اهل سانسور نیست، اما هر جا که به اقتضای روزگار، بخشی از رای و نظر و داد و بی داد مردمش را پنهان کرده، اتفاقا تقلب کرده به نفع آقای هاشمی!! آقای هاشمی! شما یکی باید از همه بیشتر جمهوری اسلامی را دوست داشته باشید؛ این نظام اگر نبود، و اعتماد و اعتقاد این ملت، به مقام ولایت اگر نبود، معلوم نبود رای مردم، چه می کرد با خاندان اشراف. اصلا معلوم نبود! راستی آقای هاشمی! می دانی یکی از افراد اهل تقلب در جمهوری اسلامی کیست؟! همین سردبیر روزنامه وطن امروز که تا به حال اجازه نداده یکی از اصلی ترین شعارهای یوم الله ۹ دی را که علیه شما نواخته شد، در این روزنامه بنویسم. شعار این بود: «ایران که باغ پسته بابات نیست، مملکت علی که بی صاحاب نیست».
وطن امروز/ ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
صف رای. عاشق این صفم. حتی عاشق طولانی بودنش! هر چه طولانی تر، بهتر! گاهی بیشتر از چند ساعت انتظار! عاشقشم! عاشق ندیدن اول و آخر صف! عاشق آنها که رای شان را داده اند! عاشق آنها که هنوز توی نوبت اند! عاشق نفر جلویی! عاشق نفر پشتی! عاشق برگه بزرگی که به ترتیب حروف الفبا، اسامی نامزدها را رویش نوشته اند! عاشق عروس و دامادی که قبل از عقد، می آیند و رای می دهند! عاشق مردمی که نوبت شان را به ایشان می دهند!! و من دوست دارم نوبت خودم را بدهم به پیرمردی که صفحه شلوغ پلوغ انتخابات شناسنامه درب و داغانش، «سمفونی مُهر» است و «تجلی مِهر»، عینکش، اما ته استکانی! و کافی است شناسنامه اش را فقط یک ورق بزنی، تا در نیم تای پایین هر ۲ صفحه پیش رو، برسی به این همه اسم: زهرا و رضا و مرتضی و علی و رقیه و سکینه و نجمه و عباس و زینب خانم ته تغاری! البته خدا رحمت کند دوشیزه رباب ایرانی را که ۴ سال پیش، رفت پیش خدا. بگذار بشمرم بچه های پیرمرد را؛ یک دو سه… ۹ تا! ماشاءالله به تو پیرمرد! با ۵ دختر و ۴ پسر که ۲ تای شان البته به کاروان شهدا پیوستند. دهه ۶۰ که دشمن آمده بود مثلا ۳ روزه فتح کند تهران را! از آن ۳ روز کذایی، ۳۰ سال گذشته است، اما «آرم الله» همچنان روی پرچم ۳ رنگ ما، روی شناسنامه ملت ما، خوش می درخشد.
¤¤¤
صف رای. عاشق این صفم. این تنها صفی است که دوست دارم حالا حالاها نوبتم نرسد! گاهی تقلب می کنم و یواشکی، یکی دو نفر می آیم عقب تر!! گاهی نوبتم را می دهم به آن جوان «رای اولی» که عجله دارد هر چه زودتر، انگشت اشاره اش را ببرد جلوی لنز دوربین عکاس، تا با زبان بی زبانی به دشمن بگوید؛ «این هم از امروز!» دوست دارم با دستمال کاغذی، پاک نکنم جای مهر را از روی انگشتم! حالا حالاها دوست دارم بماند! دوست دارم این انگشت را نشان بدهم به آقای اوباما! و فرو کنم در چشم نظام سلطه! دوست دارم عصبانی کنم دشمن را! کرم این کارم! لذت می برم از این حرکت! دوست دارم انگشتم را به خبرنگاران خارجی، با آن موهای بورشان نشان دهم و دعوت کنم سران کشورهای شان را به دموکراسی! دوست دارم رجز بخوانم برای دشمن و بگویم: هنوز تمام نشده آن ۳ روز؟!
¤¤¤
صف رای. عاشق این صفم. عاشق صندوق رای. عاشق ملت شناسنامه به دست. عاشق خاطرات تلخ و شیرین انتخابات. عاشق آن جوان که دوم خرداد ۷۶، خودش به یکی دیگر رای داد، اما برای آن پیرمرد که سواد خواندن و نوشتن نداشت و از جوان خواست، نام آن دیگری را روی برگه اش بنویسد، تقلب نکرد و رعایت کرد در امانت و همان را نوشت که پیرمرد می خواست. به به! دم این مردم گرم! بوسیدنی است دست شان! بوسیدنی است رای شان! بوسیدنی است انگشت اشاره شان! ما همه شورای نگهبانیم! ما همه وزارت کشوریم! ما مجلسیم! ما دولتیم! ما نظامیم! ما حکومتی هستیم!
¤¤¤
صف رای. عاشق این صفم. دوست دارم زود بروم، اما دیر برگردم! نفس کشیدن توی این صف را دوست دارم. صف ملت ایران را دوست دارم. عشق می کنم وقتی تمدید می شود زمان رای گیری! عشق می کنم وقتی زیاد می شود حجم کار اصحاب انتخابات! عشق می کنم که با همه پیش بینی ها، همیشه کم می آید تعرفه در حوزه رای گیری و زود باید بروند و از جای دیگر بیاورند! عشق می کنم این ملت، همیشه از دوربین رسانه ملی، جلوترند! عشق می کنم این ملت، «تیتر یک» دنیای «بیداری اسلامی» است.
¤¤¤
صف رای. عاشق این صفم. عاشق نفرات جلویی، که البته هنوز خیلی مانده تا نوبت شان شود! عاشق نفرات عقبی! عاشق سرباز نیروی انتظامی! که دستش اسلحه پدرم است! عاشق میز و صندلی ساده رای گیرندگان! عاشق قلب نازنین رای دهندگان! عاشق صندوق رای! عاشق صندوق رای جماران! عاشق خمینی! عاشق صندوق رای خانه ام؛ بیت رهبری! عاشق زیلوهای آشنا! عاشق خامنه ای! عاشق چفیه! عاشق جبهه! عاشق جزیره مجنون! عاشق همت و باکری و علیرضا و پری خانم نقاشی آرمیتا! عاشق متن خوانی فرزند رشید شهید قشقایی، پیش «آقا». عاشق آن شهید گمنام که هنوز برنگشته پیکرش، اما مادرش همچنان توی صف ایستاده است تا همچین محکم سیلی بزند توی دهان دشمن! عاشق حاج احمد که نمی دانم الان کجای هستی است! عاشق پادگان دوکوهه، که خودش صندوقی بود پر از خون شهدای گردان یاسر و عمار و مالک! عاشق اتوبوس راهیان نور! عاشق سوت قطار! عاشق خنده های حاج حسین خرازی، در شرق ابوالخصیب! با آن آستین خالی اش! عاشق لهجه تهرانی دستواره ها! عاشق لهجه شمالی حسین املاکی! عاشق گیلکی و مازنی و ترک و بلوچ و لر و فارس و عاشق بچه محل های امام رضای رئوف! عاشق بهمن شیر! عاشق اسفند! عاشق اسپند! عاشق جمعه های انتخابات!
¤¤¤
صف رای. عاشق این صفم. بزرگ شده این صفم! انتهای این صف، آزادگی است، ابتدایش عشق، وسطش بصیرت، همه جایش ملت! ملتی که حتی تا دم رای دادن، بحث می کنند با هم! که به کی باید رای داد؟! بحث های طولانی، اما نه طولانی تر از صف طولانی شان!! بحث های سیاسی، اما نه سیاستمدارانه تر از وحدت شان!! عاشق بحث کردن این ملت سیاسی ام! بحث های داغ، اما نه داغ تر از سنگ نان سنگکی که برشته شده و یک طرفش کنجدی است و توی همان صف، تعارف می کنند به هم! که رفیق! بزن روشن شی…
¤¤¤
صف رای. عاشق این صفم. عاشق اختلاط بنی آدم! عاشق سعدی و حافظ و شاعر حماسه سرا! جمعه، اولین روز بهار است. بذر رای ما در دل صندوق، پر از میوه خواهد کرد بهارستان را. در جمهوری اسلامی، مجلس روی انگشت رای ما می چرخد. عاشق ۳۰۰ هزار شهید این نظامم! عاشق پیرمردی با عینک ته استکانی! که در لیوان یک بار مصرف، هرگز چای نخورده! فقط از این کمر باریک ها!! آنهم لب طلایی!! که خدابیامرز رباب خانم، دارچینی اش می کرد…
¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤
به به! از همین الان مزه رای مردم، پیچیده در فضا. چو نیلوفر، عاشقانه، می پیچیم به پای ۱۲ اسفند.
کیهان/ ۹ اسفند ۱۳۹۰
چند روز پیش رئیس قوه مجریه، ضمن سرودن این بیت که؛ «ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم، وندر شرار فتنه آخر، سیاوشیم»، آنقدر مبالغه کرد در وصف شاعر محبوب و محجوب همه ما ایرانی ها؛ حکیم ابالقاسم فردوسی، که بی حد و حساب بود! جناب دکتر احمدی نژاد البته مختار است خودشان را از تبار رستم، فرهاد، آرش، سیاوش یا هر قهرمان تخیلی و احیانا واقعی عصر کهن بدانند و بخوانند، اما گذشته از این اشعار، آنچه احمدی نژاد را بر سر زبان ها انداخت و از گمنامی درآورد و به کرسی ریاست و صدارت نشاند، هیچ نبود الا اینکه جمعی از اصول گرایان، با انتخاب ایشان به عنوان شهردار تهران، زمینه ریاست شان بر قوه مجریه را فراهم کردند. حالا اینکه آقای دکتر، خودشان را، نه از تبار «اصول گرایی» می داند، نه از تبار «سوم تیر» و نه حتی از تبار «رای مردم»، محل بحث ما نیست، که مدت هاست عادت کرده ایم نمک نداشته باشد کف دست مان! و ایضا رای مان!! در چند نکته، اشاره می کنم به آنچه که محل بحث ماست.
۱: از جمله دلایلی که باعث شد مردم از اصلاح طلبان و رئیس جمهور برآمده از جریان اصلاحات، دلسرد شوند، یکی هم این بود که مردم، زندگی خودشان را در مشکلات عدیده معیشتی(حالا یکی کمتر و یکی بیشتر) و معضلاتی از قبیل گرانی و بیکاری و خرج تحصیل جوانان و چه و چه، مشغول می دیدند، اما در عین حال می دیدند که رئیس جمهور وقت، عمده وقتش را صرف سخنان فیلسوفانه می کند و پشت بند هم نظریه ارائه می دهد. آن روزها آقای خاتمی، ذیل عناوینی چون «گفت و گوی تمدن ها»، «سهله و سمحه»، «تنش زدایی»، «زنده باد مخالف من»، «دین نباید مانع آزادی انسان ها شود» و «عده ای به اسم دین، جوانان را محدود کرده اند» و از این مقولات، تقریبا اندازه دهها کتاب، حرف زدند! گویی، مردم، نه برای قوه مجریه، رئیس، بلکه برای محافل روشنفکری، فیلسوف انتخاب کرده اند!
۲: صرف نظر از اینکه سخنان آقای خاتمی، درست بود یا نه(که صدالبته بسیار مخدوش و قابل نقد و متاسفانه آلوده به نفاق بود!) بحث اصلی آنجا بود که این سخنان، اصولا و اساسا چه ربطی دارد به وظایف رئیس قوه مجریه؟! خاتمی اما آنقدر حرف می زد که بعضی دوم خردادی ها به ایشان لقب «رئیس قوه حرفیه» دادند!! و حتی کارنابلدی خاتمی را قیاس با بی عرضگی شاه سلطان حسین کردند!(عجبا که این دومی، بعضی اصولگرایان را به صرافت این تنبه انداخت که خرده بگیرند به بعضی اصلاح طلبان و از ایشان بخواهند احترام رئیس جمهور را نگه دارند!!) نگارنده آن روزها در یکی از جراید، خطاب به آقای خاتمی نوشتم: آیا شما مشکلات مردم را تمام و کمال، یا حتی، به اختصار، حل کرده اید، که این چنین برای نظریه پردازی در فلان همایش و بهمان نمایش، وقت می گذارید؟! این وقت، آیا برای دل خودتان است، یا وقت آحاد ملت؟!
۳: در این کشور، برای رئیس جمهور آنقدر کار هست، که اگر شبانه روز رئیس قوه مجریه، به جای ۲۴ ساعت، فرضا ۱۰۰ ساعت هم باشد، باز هم چیزی که زیاد است، کار بر زمین مانده است. حال باید گفت: وای از آقای خاتمی که بنا به اعتراف جناب ابطحی، بیشتر وقت شان به تماشای فیلم سینمایی، فوتبال خارجی، مباحث روشنفکری و خواندن کتاب و روزنامه می گذشت!!
۴: وقتی «رئیس قوه مجریه» تبدیل به «رئیس قوه حرفیه» می شود، از آنجا که با یک دست نمی توان چند هندوانه برداشت، هم به کار اصلی شان آسیب می زند، هم به نظریه پردازی شان!! یعنی به شدت قابل نقد و انحرافی می شود نظرات آن رئیس جمهوری که حرفش بر عملش غالب می شود. به عنوان مثال، در همان سالها که آقای خاتمی دم از «گفت و گوی تمدن ها» می زد و ملت را از شعار «مرگ بر آمریکا» پرهیز می داد، تا مثلا رابطه غرب با ما بهبود یابد و شیطان بزرگ از خر شیطان پایین بیاید، شرق و غرب کشور ما آبستن ۲ جنگ خانمان برانداز، علیه ۲ ملت افغانستان و عراق شد!! آمریکا اما در جواب وادادن های متوالی دولت اصلاحات و شخص خاتمی، به این ۲ جنگ اکتفا نکرد و ایران را عضوی از کشورهای محور شرارت خواند!! تا خاتمی و دار و دسته اش متوجه ۲ نکته شوند؛ اولا: قوه مجریه، همان به که حوزه کارش، به جای «حرافی»، «حمالی» باشد و ثانیا: قوه مجریه، به ویژه رئیس آن، وقتی زیاد حرف می زند، نظریه هایش غلط، انحرافی و نادرست از کار در می آید.
۵: از دیروز کوچ کنیم به امروز و مرور کنیم با دقت، توصیف عجیب و غریب رئیس قوه مجریه را از شاعر حماسه سرا. آنجا که احمدی نژاد می گوید: «این را با ایمان و قاطعیت می گویم که اگر فردوسی نبود، نه تنها امروز نامی از ایران و فرهنگ ایرانی نبود، بلکه خبری از حقیقت انسانیت و توحید و عدالت در جهان هم نبود»!!! قبل از ادامه این بند، باید اشاره کنم؛ بنا به دلایلی که برای خودم محترم است لابد، فردوسی را بسی بیشتر از سعدی و حافظ دوست می دارم. بیراه نیست اگر بگوییم زبان فارسی، شُکر و شکرش را مدیون شاهنامه فردوسی است که بسی رنج برد تا دست ما خالی از این گنج نباشد. جز این، البته باز هم دلیل دارم برای دوست داشتن حداکثری فردوسی. چه آن زمان که پدربزرگ، برای ما اشعار شاهنامه می خواند و قصه هایش را تعریف می کرد و نام فردوسی را در دل ما جاودان می کرد. چه آن زمان که بزرگ شدم و دیدم، فردوسی، در مدح پیامبر و وصی پیامبر، یعنی ابوتراب، آنقدر سنگ تمام گذاشته، که بسیاری مورخین، معتقدند فردوسی حتما شیعه بود، هر چند که در وصف خلفا هم، به جبر روزگار، اشعاری سروده بود. از اینها گذشته، نحوه تعامل فردوسی با دربار سلطان محمود غزنوی، آنقدر بود که شاعر حماسه سرای ما، هرگز «شاعر دربار» نبود. چه می گویم، که توسط دسیسه همین دربار کشته شد! این هم که عده ای می گویند؛ «فردوسی، شاهنامه را به سفارش دربار سلطان محمود سرود»، از آن دروغ های شاخدار تاریخ است! که اصلا شاهنامه و سرایشش تمام شده بود که سلطان محمود، بر تخت صدارت نشست! سلطان محمود اما از آنجا که به شکل افراطی، متعصب بر اهل سنت بود، بارها و بارها آزار می داد حماسه سرای محب اهل بیت را و مدام زندانی اش می کرد. از اینها گذشته، مظلومیت فردوسی در عصر حیاتش، فقط منوط به دربار نبود، بلکه مردم آن روزگار هم، هرگز قدرش را ندانستند و حتی در زندان، طعنه به ریشه و ریشش می زدند و مسخره اش می کردند. گفت: «باید بکشد مزه تنهایی را، مردی که ز عصر خود فراتر باشد».




۶: خواننده این سطور هم الان باید نظر نه چندان مهم مرا نسبت به فردوسی حکیم دانسته باشد، اما جناب رئیس قوه مجریه، در وصف فردوسی، عباراتی به کار بردند که قطعا نادرست و انحرافی است. اینکه بگوییم؛ «اگر فردوسی نبود، خبری از حقیقت انسانیت و توحید و عدالت نبود»، نشان می دهد رئیس جمهور امروز هم مثل رئیس جمهور دیروز، مع الاسف، چندی است وارد فضایی شده اند که اندک سنخیتی با تکالیف کاری شان و البته حوزه تخصصی شان ندارد. یک بار دیگر دقت کنید در بزرگی این عناوین؛ «حقیقت انسانیت و توحید و عدالت»، تا متوجه شوید جایگزین شدن حرف به جای عمل، چه ها که نمی کند با نظریات آدمی!! به قول ظریف دوست نکته سنجی؛ آنچه رئیس قوه مجریه در وصف فردوسی گفت، در مدح بعضی از اولیای و انبیای دین هم شاید نتوانیم به این شدت و حدت بگوییم!! حالیا! حقیقت انسانیت و توحید و عدالت، از نظر خود فردوسی، فقط و فقط، خلاصه در «محمد» و «علی» می شود. آنجا که سرود: «به گفتار پیغمبرت راه جوی، دل از تیرگی ها، بدین آب شوی؛ چه گفت آن خداوند تنزیل و وحی، خداوند امر و خداوند نهی؛ که من شهر علمم، علی ام در ست، درست این سخن قول پیغمبر است؛ گواهی دهم کاین سخن ها ز اوست، تو گویی دو گوشم پرآواز اوست؛ علی را چنین گفت و دیگر همین، کزیشان قوی شد به هر گونه دین؛ نبی آفتاب و صحابان چو ماه، به هم بسته یکدگر، راست راه؛ منم بنده اهل بیت نبی، ستاینده خاک و پای وصی؛ حکیم این جهان را چو دریا نهاد، برانگیخته موج ازو تندباد؛ چو هفتاد کشتی برو ساخته، همه بادبان ها برافراخته؛ یکی پهن کشتی بسان عروس، بیاراسته همچو چشم خروس؛ محمد بدو اندرون با علی، همان اهل بیت نبی و ولی؛ خردمند کز دور دریا بدید، کرانه نه پیدا و بن ناپدید؛ بدانست کو موج خواهد زدن، کس از غرق، بیرون نخواهد شدن؛ به دل گفت اگر با نبی و وصی، شوم غرقه دارم، دو یار وفی؛ همانا که باشد مرا دستگیر، خداوند تاج و لوا و سریر؛ خداوند جوی می و انگبین، همان چشمه شیر و ماء معین؛ اگر چشم داری به دیگر سرای، به نزد نبی و علی گیر جای؛ گرت زین بد آید، گناه من است، چنین است و این، دین و راه من است؛ برین زادم و هم برین بگذرم، چنان دان که خاک پی حیدرم؛ دلت گر به راه خطا مایل است، ترا دشمن اندر جهان، خود دل است؛ نباشد جز از بی پدر دشمنش، که یزدان به آتش بسوزد تنش؛ هر آنکس که در جانش، بغض علی است، ازو زارتر در جهان زار کیست».
جوان/ ۷ اسفند ۱۳۹۰
بسم الله…
“اگر دیپلماسی از نوع ایرانی و با قرائت زیبای جمهوری اسلامی، یعنی عمل بر اساس هم افزایی ۳ عنصر «عزت، حکمت و مصلحت»، یقینا زیر تابوت سلطان بن عبدالعزیز، به هیچ کدام از این ۳ عنصر نمی توان رسید.”
“ما البته که معنای واژه نه چندان گنگ دیپلماسی را می فهمیم، اما بعضی ها متاسفانه معنای مفهوم روشن مبارزه را نمی فهمند و یادشان می رود که چهره مقدس الگوی ملل منطقه در «بیداری اسلامی»، یعنی جمهوری اسلامی را نباید مخدوش کرد.”
“معلوم نیست که بعضی ها از کیسه کدام خلیفه دارند می بخشند آل سعود را؟!”
“ما هم پیام این ۲ پیام را مثل ملل منطقه گرفتیم. مرگ ولیعهد آل سعود بهانه بود؛ مگر نه؟!”
ممنون داداش، خسته نباشید.
مثل همیشه حرف دلمان را به بهترین نحو ممکن بیان کردید؛
امیدوارم آقایان بخوانند این فریاد را… می خوانند!
سلام و وقت بخیر.
این هم از آن موضوعاتیست که پرداختن شما به آن، باعث خوشحالی ماست.
فکرش را هم نمی کردم رئیس جمهور پیغام بدهد و نماینده بفرستد.
شرکت در تشییع جنازه نحس آن قاتل چه ربطی به اصول مملکت داری دارد؟ پس برای مبارک و بن علی هم پیغام بفرستند و ابراز همدردی کنند، یک نماینده هم بفرستند برای عرض تسلیت به خاندان قذافی.
پیغام فرستادن هاشمی عجیب نبود، ولی دولت؟!! این کار یک مسخره بازی سیاسی بود!!
سپاسگزارم آقای قدیانی.
چه جمله ی حکیمانه ای. احسنت. داداش حسین.
الحق که شیعه به سنی نزدیک تر است تا سنی به وهابی
داداش حسین؛
از هاشمی که خوب، انتظاری نیست چون یار گرمابه و گلستان سعودی هاست. ولی از رییس جمهور یک مملکت، اونم نه خاتمی که حاضره تا کمر برای جرج سورس خم بشه و از ملک عبدولی ملعون پول بگیره، از کسی که حد اقلش با قلدرها و زورگوها سر ناسازگاری داشت، جای تعجبه. جالبه که سخنگوی دستگاه دیپلماسی این کار را یک کار دیپلماتیک نام برده و گفته؛ عرف جهانه.
پس بدین ترتیب در آینده ای نزدیک باید منتظر پیام تسلیت به فقیدان سعید! گور به گور شده های دیگه مثل شارون، کلینتون، بوش، اوباما و… باشیم!
داداش حسین؛ خوب تو سایه وای می ایستادین که آفتاب اینجوری چشمتونو اذیت نکنه! چند قدم عقب تر سایه بود!
کسی از مسئولین امرِ تسلیت، هست که معنی این جمله رو بفهمه!
اگر دیپلماسی از نوع ایرانی و با قرائت زیبای جمهوری اسلامی، یعنی عمل بر اساس هم افزایی ۳ عنصر «عزت، حکمت و مصلحت»، یقینا زیر تابوت سلطان بن عبدالعزیز، به هیچ کدام از این ۳ عنصر نمی توان رسید.
سلام!
متاسفانه حق باشماست!!
باورم نمی شد که آقای صالحی تو تشیع جنازه شرکت کنه …..
آقای هاشمی پتانسیلش بالاتر از این حرف هاست….
از دکتر اما بعید بود همچین پیامی…..
راستش من هم هی می خوام فکر بد نکنم که مثلاً دکتر با مشایی همفکر. ولی انگار نه، خود دکتر با این قضیه راحت و هیچ مشکلی نداره…..
داداش حسین؛
سپاس فراوان، به خاطر عکس زیبای این پست!
سالاری…
رسوایی (گفت و شنود)
گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: اعتراف صریح هیلاری کلینتون به حمایت آمریکا از فتنه ۸۸ بد جوری اعصاب سران فتنه را به هم ریخته است.
گفت: نیازی به اعتراف وزیر خارجه آمریکا نبود. مگر اوباما با صراحت نگفته بود که «حمایت از سران فتنه را هدف استراتژیک خود می داند»؟ مگر شیمون پرز نگفته بود «اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند»؟ و مگر بسیاری از عوامل اصلی فتنه به آمریکا و انگلیس پناهنده نشده اند؟!
گفتم: هیلاری کلینتون اعتراف کرده که «دولت آمریکا در حمایت از جنبش سبز(!) هر کاری که از دستش برآمده، انجام داده است».
گفت: خب! دیگه چی؟
گفتم: بیشترین عصبانیت عوامل فتنه از آن است که خانم کلینتون گفته است دولت آمریکا با سران فتنه در تماس بوده ولی قرار بود حمایت از آنها فاش نشود.
گفت: «به سر مناره اشتر رود و فغان برآرد
که نهان شدستم اینجا مکنیدم آشکارا»!
گفتم: چه عرض کنم؟! چوپان دروغگو مرده بود. ازش پرسیدند اسمت چیه؟ گفت؛ دهقان فداکار!
راستی اینم بگم که بنده تو استانی زندگی می کردم که شهرهای زیادی ازاون سنی نشین بودند….
الان خیلی هارو می شناسم از آشناها و دوستهای سنی خودم ، که اسم بچه هاشون “علی” و “حسین”…….
خیلی هاشون به امام علی ارادت دارند……
واین یک واقعیت که دیدگاه سنی و شیعه به هم نزدیک تر تا دیدگاه سنی با وهابی جماعت ……
پیام این ۲ پیام؟
پیامش اینه که کلا هر چی از بیداری اسلامی گفتیم کشکه. پیامش اینه که قاتل حاجی های مظلوممون رو هم میشه دوست داشت و در تشییع جنازه اش شرکت کرد. پیامش اینه که “ما بر علیه اسرائیل هم حرف می زنیم، شما باور نکنید.”
والا مردیم بس که حرص خوردیم از این همه خرابکاری خواص!!
پیامش اینه که ما پشت پرده خیلی هم با هم رفیقیم و تفاهم داریم، مرض داریم جلو روی شما مردم دعوا می کنیم.
این عکس هم عمره ی داداش یادش بخیر نه؟….
http://casebook.parsiblog.com/Files/3.jpg
این هم یکی دیگه…
http://casebook.parsiblog.com/Files/4.jpg
طبیعیه که کلا هیشکی وهابی ها رو آدم حساب نکنه. شیعه یا سنی فرقی نداره.
ایشالا خدا نسلشون رو از رو زمین برداره.
اگر رئیس جمهورمون ملعونی مثل خاتمی باشه، آدم لجش نمیگیره. ولی احمدی نژاد چرا اینقدر میزنه به خاکی؟
رفسنجانی معلوم الحاله، خودشو برای سعودی ها حلق آویز هم کنه باکی نیست!!
آقای قدیانی ممنون که به این موضوع اشاره کردید.
پیامش این پیام ها اینه
سیاست خیلی کثیفه، مخصوصا اگر از دیانت جدا بشه.
اینا برای پیش برد اهداف سیاسیشون دین رو کنار میذارن. کاری که امام خمینی و امام خامنه ای نکردن.
هرکی دین رو کنار گذاشت،نابود شد، بدبخت شد ولی وقتی دین برات اولویت داشته باشه،هیچ وقت ذلیل نمیشی.
خدا رهبرمونو حفظ کنه.
من نظری ندارم ولی به نظر من وقتی یه نفر خرابکاری می کنه نباید به اون دوتای دیگه بد و بیراه گفت، مگه هاشمی و خاتمی به جناب پرزیدنت گفتن وزیر خارجشو برای عرض تسلیت بفرسته؟!
«ما
اگر
از
صدام
بگذریم،
از
آل سعود
نخواهیم
گذشت»
اللهم عجل لولیک الفرج
آدم واقعا می مونه بعضی وقتا چی بگه به “بعضی ها”
اگر آل سعود نزد ملل منطقه تا این حد منفور است
اگر در این جنگ نابرابر، طرف حکام دیکتاتور را بر ضد ملت ها گرفته
اگر شعار ملل منطقه علیه آل سعود، تبدیل به یک شعار ثابت و همه روزه شده است
اگر دست آل سعود در خون ملل منطقه آلوده است
پیام دادن به مناسبت درگذشت ولیعهد عربستان، و حضور در مراسم تشییع جنازه وی، غیر دیپلماتیک ترین کاری بود که بعضی ها می توانستند انجام دهند.
.
جای سئوال پرسیدن از بعضی ها دقیقا یک همچین جاهایی است که پای چهره انقلاب اسلامی در میان است، نه دعواهای سیاسی و جناحی.
.
اصولا بعضی ها دعوای شان بر سر مصادیق کوچک است و سر مفاهیم بزرگ، پیام های مشابه، -و تلویحا مشترک!- صادر می کنند.
“آه و فریاد و فغان و داد و درد…”
«اهل سنت اگر چه ایشان را آنطور که شیعه، امام اول مسلمین می خواند، نمی پندارند، لیکن برای ابوتراب و حتی پدر ایشان جناب ابوطالب احترام خاص و ویژه ای قائل اند؛ احترامی که با مراجعه به کتب اصیل اهل سنت، در می یابیم که بعضا تنه می زند به احترام ایشان به شخص رسول گرامی اسلام. بعضی از گفتارهای اهل سنت در مدح حضرت علی، نشان دهنده اوج علاقه سنی ها به ایشان است. بگذریم که در این باب، اهل سنت، ناقل امین بسیاری از روایات و احادیث آمیخته به مدح امیرالمومنین بوده اند»
چند وقت قبل کتابی خواندم که بعضی از احادیث کتاب های علمای اهل سنت در رابطه با مقام امیرالمومنین و شیعیانش را گردآوری کرده بود. حیرت برانگیز بود که بزرگان اهل سنت این چنین از حضرت علی علیه السلام تجلیل کرده باشند.
یک نمونه اش را به مناسبت امروز نقل میکنم.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: روز قیامت جبرییل و میکاییل نزد من خواهند آمد و دو دسته کلید بهشت و جهنم را به من خواهند سپرد؛ اسامی مومنان از شیعیان محمد(ص) و علی(ع) بر کلیدهای بهشت و اسامی دشمنان کینه توز آنان بر کلیدهای جهنم نقش بسته است. سپس من کلیدها را به علی بن ابیطالب تحویل می دهم تا درباره مردم همان گونه که صلاح می داند عمل کند. سوگند به خدایی که روزی مردم را تقسیم کرده است، دشمنان علی (ع) وارد جهنم و دوستانش وارد بهشت خواهند گردید.
منابع اهل سنت۱-ینابیع الموده ۲-موده القربی ۳-المناقب المرتضویه
«الحق که شیعه به سنی نزدیک تر است تا سنی به وهابی»
شوکران
هاشمی و خاتمی به رئیس جمهور نگفتن که نماینده بفرسته، اصلا موضوع این نیست!
کلا شما سعی کنید هیچ موقعیتی را برای لعنت فرستادن بر راس فتنه و وسط فتنه و کلا دست اندر کاران فتنه، از دست ندید. ثواب داره!!
“بلاهت محض این است که زور الکی بزنیم برای جدا کردن منحرفین از فتنه گران.”
“مرگ ولیعهد آل سعود بهانه بود.”
“آل سعودی که به مدد نفت بیشتر، شاید هم به مدد ناخواسته استقرار حرمین شریفین در شبه جزیره، دارد کمی بیشتر از مبارک و قذافی حکومت می کند.”
معذرت می خواهم شاید من نفهمیدم “ناخواسته” را باید به چه برگردانم. چون استقرار حرمین شرفین در شبه جزیره که به خواست خدا و استوار بر مبانی دقیق می باشد. و استقرار فرقه وهابیت در شبه جزیره نیز بر اساس خواست و شیطنت های حساب شده انگلیس می باشد.
اصولا ما آدمهای بد شانسی هستیم،
اگر بد شانس نبودیم رئیس جمهورمون اینطوری چپ نمیکرد!
حاجی خیلی زیبا حرفتو بیان میکنی. خدا حفظت کنه.
“عده ای چون ما دارند با یک پوست کلفت، آخرین زورشان را می زنند که بگویند احمدی نژاد، همان مشایی نیست، و عده ای دارند زور بی خود می زنند تا ثابت کنند که خرج هاشمی از فتنه گران جداست؛ لیکن، بلاهت محض این است که زور الکی بزنیم برای جدا کردن منحرفین از فتنه گران. این ۲ جریان، روزی به «پیام مشابه» اکتفا نخواهند کرد و با هم «پیام مشترک» صادر خواهند کرد. ما هم پیام این ۲ پیام را مثل ملل منطقه گرفتیم. مرگ ولیعهد آل سعود بهانه بود؛ مگر نه؟!”
سلام
خسته نباشی داداش
“بی ترمز” با ((چند توصیه از حضرت آقا در رابطه با ازدواج)) بازگشایی شد.
شادی روح امام(ره) و شهدا و سلامتی حضرت آقا صلوات
خوب است که مجلس ختمی هم برای شادی روح آن مرحوم و ابراز همدردی و تسلی خاطر بازماندگان در تهران برگزار کنیم.
ملت های مظلوم منطقه که امیدشان به ایران است، با دیدن چنین حرکاتی چه حالی پیدا می کنند، وقتی که ردپای خباثت و شرارت سعودی ها برای مقابله با انقلاب های منطقه و حمایتش از دیکتاتورهای منطقه دیده می شود.
«صحبت، صرفا بر سر یک پیام دادن نیست؛ سخن بر سر پیامِ این قبیل پیام ها به ملل منطقه است.»
داداش حسین بسیجیها ایشالا هرساله حاجی بشی… شاید برداشت من از حرفهای سید حسن نصرالله اشتباه بود …اما من فکر میکنم این فقط استراتژی مانیست ما (کلا شیعیان) در وضعیتی هستیم که این دیپلماسی مناسب جهان امروز است ….اهل سنت گرچه دچار بیداری شدن ولی به نظرم تا اون مرحله فاصله زیادی دارن … همین اهل تسنن خودمون …. چرا اهل تسنن خیلی از این شیعه ها از مکه برمیگردن :نماز را اونا میخونن !نماز ما که نماز نیست … چه حجابی!
نه اینکه حجاب و نماز ما عالی باشه … ولی به این بلوغ سیاسی و مذهبی نرسیدن که :اگه این نماز منافقانه اونا نبود الان دنیا رو هدایت گرفته بود.
http://rajanews.com/detail.asp?id=105879
چه شاه بیت تلخی دارد این غزل صادق
“این ۲ جریان، روزی به «پیام مشابه» اکتفا نخواهند کرد و با هم «پیام مشترک» صادر خواهند کرد”
با مطلبی با عنوان ابراهیم میراث دار سید مرتضی به روزم نظر بدهید
rishehayeostovar.blogfa.com
سختی صریح با داداش حسین
سلام علیکم داداش حسین در نهایت ……. و با …….. خوش …… هرجا……. ولی……..همه ی ……به …… دنبال ……
و……. باشیم. لکن از آنجا که ستاره ها در …….. شدیدا”……. این روش …….. در……… و ……… انتظار………. علیه…… نجات بخش و امیدوار کننده …….. طاقتمان طاق شده و ……،……..،………، در این رابطه بوده است! آیا این……… با وجود ……. در کمال ….. ندیدیم اما با …….. به ویژه سید احمد……. با اتفاق……. فونت درشت……… بخدا دلمان……. می دانیم سرتان…….ولی …..در پایان بازهم ……. درشت ……و……… یاحق.
مایو (گفت و شنود)
گفت: ویکی لیکس سند وابستگی اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد موسوی به سازمان «سیا» را فاش کرد.
گفتم: ای عوام! وقتی هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا با صراحت اعلام می کند که دولت آمریکا هر کاری که از دستش برمی آمد در حمایت از جنبش سبز(!) انجام داده است، دیگر سند وابستگی مشاور موسوی به «سیا» چه اهمیتی دارد؟!
گفت: فاش شده که مشاور ارشد موسوی با منافقین هم در تماس نزدیک بوده است.
گفتم: مگر سران فتنه با منافقین و بهایی ها و سلطنت طلب ها و مارکسیست ها آشکارا ائتلاف نکرده بودند؟ و مگر آمریکا و انگلیس و اسرائیل و دیکتاتورهای عرب بی پرده به آنها کمک مالی و تبلیغاتی و سیاسی نمی کردند!
گفت: پس افشای سند وابستگی مشاور ارشد موسوی به سیا و منافقین به چه درد می خورد؟!
گفتم: یک فیل توی دریا شنا می کرد. پشه بهش گفت؛ یک لحظه بیا بیرون کارت دارم. فیل از آب اومد بیرون و پرسید چیکار داری؟ پشه گفت؛ هیچی! برو توی آب، می خواستم ببینم مایوی من را برنداشته باشی!
با این متن جدید به روزم؛
Death of ethics
آدرس (گفت و شنود)
گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: سایت گویا نیوز که به سازمان سیا نزدیک است ابراز تعجب کرده که چرا سران فتنه از اعتراف اخیر هیلاری کلینتون درباره حمایت آمریکا از جنبش سبز(!) ناراحت شده اند؟!
گفت: خب! برای این که هیلاری کلینتون پته سران فتنه را روی آب ریخته و نقش آنها به عنوان ستون پنجم آمریکا را به طور رسمی اعلام کرده است.
گفتم: گویا نیوز در همین باره نوشته است؛ مگر حمایت آمریکا از جنبش سبز چه عیبی دارد؟!
گفت: پس چرا سایت کلمه وابسته به موسوی که از لندن بارگذاری می شود به کیهان حمله ور شده و تلاش کرده بود درباره اظهارات اخیر هیلاری کلینتون آدرس غلط بدهد.
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو از شخصی پرسید؛ شما پسر آقا بهرام که در کرج روبروی گاراژ تهران مغازه کله پزی داشت، نیستید؟ و طرف گفت؛ آره خودم هستم چطور مگه؟ و یارو گفت؛ ببخشید، پس حتما عوضی گرفته ام!
# ریاست جمهوری پیام تسلیت به ملک عبدالله را تصحیح کرد!!
.
.
.
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ای بی شعور وهابی
جناب آقای عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود
پادشاه عربستان سعودی
سلام و درد بی درمان،
خبر به درک واصل شدن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد، وزیر دفاع و هوانوردی و بازرس کل پادشاهی عربستان سعودی موجب خشنودی و آسودگی خاطر گردید.
ضمن ابراز تبریک به جناب عالی و بازماندگان و ملت عربستان سعودی، از خداوند متعال، لعن و عذاب الهی برای آن ملعون، خوشی و شادمانی جناب عالی و بازماندگان و نابودی و بدبختی دولت عربستان سعودی را مسألت دارم.
محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران
.
.
.
. . “وبلاگ انسانیت”
اولا ما شما روقبول داریم ؛یک فرد بصیر و سینه چاک ولایت فقط چند مساله : یکی اینکه با همه اشکالات به خائنین حرمین ما نباید شروع کننده جدایی باشیم.
دومی اینکه به هر دلیلی ما به اونها به خاطر حرمین نیازمندیم .
سوم وقتی عده ای میخوان با تبدیل مسائل فرعی به اصلی بین دو کشور درگیری ایجاد کنن مثل قضیه ترور سفیر عربستان ویا مساله برائت که انقدر دنبال تبیین ان هستیم؛ چرا با یک پیام جلواین درگیری ها رونگیریم .
چهارم دیدار رهبری با رئیس اقلیم کردستان عراق در روزیکشنبه . اینها همون کسانی هستن که سالها به
پشتیبانی منافقینی مثل پژاک مشغول بودند ولی رهبری با اونها دیدار کرد.
آره. انگار مجبوریم دیگه واقعا از احمدی نژاد نا امید بشیم. کم کم دارم شک میکنم نکنه از همون اول با نقشه اومده سر کار!