از «مصطفای بهار» تا «مصطفای یار»

امسال ۸ و ۴۴ دقیقه و ۲۷ ثانیه صبح سه شنبه، سال شمسی تحویل می شود. یک نفس عمیق اگر بکشیم، نیمی از نفس ما می افتد سال ۹۰ و نیم دیگرش سال ۹۱! چیز قشنگی است؛ یک نفس در ۲ سال! نفسی که هم هوای ۹۰ را تجربه کند و هم حال و هوای ۹۱ را! نفسی که نیم آن در زمستان باشد و نیم دیگرش در بهار و اوجش، لحظه سال تحویل! این را نوشتم که بگویم: قبل از «فتح المبین»، در یک عملیات شناسایی، نیروهای دشمن، نارنجکی در سنگر بچه ها انداختند؛ نارنجک در آخرین ثانیه های سال ۶۰ ضامنش کشیده شد، ۵ ثانیه قبل از سال تحویل، عمل کرد و لحظه حلول سال، شد همان لحظه شهادت تعدادی از بچه ها. بچه ها این طرف سال داشتند جان به جانان می دادند، آن طرف سال اما چه بهاری رفتند، و این همه فقط در عرض چند ثانیه طول کشید. از جمله این شهیدان، شهید «مصطفی رضایی» بود که داشت جان می داد و می خندید و می گفت: بچه ها! شهادت ما دارد ۲ سال طول می کشد!! «یا مقلب القلوب و الابصار»، آخرین جمله این شهید بود در این دنیا، و «سلام بر حسین» اولین جمله این شهید بود در آن دنیا. ما کم شهید نداشتیم که بعد از شهادت، به تبسم باز شد نگاه شان. اهل توسل به ارباب بی کفن بودند از بس. از بس «زیارت عاشورا» می خواندند. «السلام علیک یا اباعبدالله» را «حسین» می داند کجا جواب دهد.

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

ایام نوروز، سالگرد عملیات بهاری فتح المبین است. یاد سفره هفت سین شهدا به خیر! یاد سنگر و سربند به خیر! یاد بچه هایی که ۲ سال، شهادت شان، قشنگ و بهاری و طولانی، اما فقط چند ثانیه طول کشید، به خیر! ایام عید، هر کسی دوست دارد کنار خانواده اش باشد؛ یاد بچه هایی که خاک گرم جبهه، خانه شان بود، به خیر! یاد شهدا به خیر که لباس نوی شان برای سال جدید، «لباس شهادت» بود! بی معرفتی است اگر بهار بیاید و برود، اما از شهدا یادی نکنیم. بی معرفتی است اگر سفره هفت سین مان، «سربند سرخ یازهرا» نداشته باشد. نوروز ۹۱ و لحظه قشنگ سال تحویل پیش رو، یکی از بهترین جاها، گلزار شهداست. صبح هم که هست! می توان به یاد «صبحگاه دوکوهه»، این دعا را هم خواند که «اللهم اجعل صباحنا صباح الصالحین».

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

اصلا چه اشکالی دارد ۲ سال طول بکشد زیارت مزار امام زادگان عشق، که بعضا ۲ سال طول کشید شهادت شان؟! تو باید «مادر مصطفی» باشی، تا بفهمی چه حکمتی دارد نفس عمیق کشیدن در لحظه قبل و بعد سال تحویل! مادرم! مبارک باشد بهار سی و دومین سالگرد شهادت جگرگوشه ات مصطفی! راستی! گفتم مصطفی، یاد «مصطفای شهید» افتادم. از ۹۰، هزار سال دیگر هم بگذرد، آنچه مثل بهار، تر و تازه است، خون «شهدای هسته ای» است.

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

شهدا! به یمن خون شماست که «سلام بهار»، سلامت به ما می رسد. از همین راه دور، همین بهار، می بوسیم تان… حالا چون شمایید، یک بوس ۲ ساله!

کیهان/ ۲۷ اسفند ۱۳۹۰

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “«السلام علیک یا اباعبدالله» را «حسین» می داند کجا جواب دهد.”

    السلام علیک یا ثارالله…

  3. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “«السلام علیک یا اباعبدالله» را «حسین» می داند کجا جواب دهد.”

    “…به تبسم باز شد نگاه شان…”

    چه سعادتی، خوشا به حال شان!

  4. بانو می‌گوید:

    خوش به حال اونایی که امسال مقلب القلوب شدن و سال ۹۱ احسن الحال هدیه ی عیدشون می شه…
    خوش به حال اونایی که حواسشون هست سنگر دلاشون را کجا بسازن…
    خوش به حال اونایی که نارنجک بصیرت را همراه خودشون دارن که اگه فتنه غافلگیرشون کرد اونا غافلگیر نشن…
    خوش به حال اونایی که…

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “یاد سفره هفت سین شهدا به خیر!

    یاد بچه هایی که خاک گرم جبهه، خانه شان بود، به خیر! یاد شهدا به خیر که لباس نوی شان برای سال جدید، «لباس شهادت» بود! بی معرفتی است اگر بهار بیاید و برود، اما از شهدا یادی نکنیم. بی معرفتی است اگر سفره هفت سین مان، «سربند سرخ یازهرا» نداشته باشد.”

    http://www.faupload.com/upload/90.1/Esfand/433249-orig.jpg

  6. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    اللهم اجعل صباحنا؛ صباح الابرار
    ولا تجعل صباحنا؛ صباح الاشرار
    اللهم اجعل صباحنا؛ صباح المقبولین
    ولا تجعل صباحنا؛ صباح المردودین
    اللهم اجعل صباحنا؛ صباح الصالحین
    ولا تجعل صباحنا؛ صباح الظالمین
    اللهم اجعل صباحنا؛ صباح الخیر و السعاده
    ولا تجعل صباحنا؛ صباح الشر و الشقاوه

    برحمتک یا ارحم الراحمین
    و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین.

  7. آنتی کوفی می‌گوید:

    سلام. از پارساله که این موضوع عذابم میده. امسال بدتر…
    وقتی فتح المبین در نوروز انجام میشه، وقتی انبوهی از شهدای عزیز در نوروز جان داده اند، وقتی عرصه جهاد در انقلاب عزیزمان نوروز و غیر نوروز نمی شناسد پس چرا در انتهای سالی که ولی فقیه آن را سال جهاد اقتصادی می نامد یک قوه از جمهوری اسلامی برای اقتصادی ترین کارش که همان بحث بودجه باشد برای خودش می رود تعطیلات؟؟؟!!! مگر نمی شود این سیصد نفر که مداااااااااااااااااااااااااااااااااااام دم از انقلاب و رهبر و مردم می زنند یه چند روز نروند تعطیلات؟؟ فرمان جهاد اقتصادی رهبر بر زمین بماند و آقایان به تعطیلاتشان برسند؟؟ مگر در طول سال کم تعطیلات می روند آقایان؟؟
    آقای قدیانی عزیز، با قلم نازت بنواز این مجلس را و نیز دلمان را… البته اگر من تند نرفته باشم به زعم شما…

  8. آنتی کوفی می‌گوید:

    برای جایی هفت سینی میخام از شهدای سادات. دوستان کمک میدن لطفا؟؟؟

    ۱- سید مرتضی آوینی
    ۲- سید مجتبی علمدار
    ۳- سید عباس موسوی
    ۴-

  9. سیداحمد می‌گوید:

    ۴- سیداحمد پلارک

    ۵- سیدعلی اندرزگو

    ۶- سیدحمید میرافضلی

    ۷- سیدحسین علم الهدی

  10. بی نشان می‌گوید:

    آنتی کوفی:
    شهید سید محمد حسین علم الهدی

  11. بی نشان می‌گوید:

    دیر گفتم!!!
    عیبی نداره…

  12. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    و …

    شهید سید محمدرضا دستواره
    سردار شهید سید مجتبی هاشمی

  13. برف و آفتاب می‌گوید:

    شهدا! به یمن خون شماست که «سلام بهار»، سلامت به ما می رسد.

    برای رو سفید شدن پیش شهدا؛ از خودشون التماس دعا داریم…

  14. بی نشان می‌گوید:

    عکسی که گذاشتید خیلی جالبه
    سیم چین
    سیمینوف
    سیم تله
    سر نیزه
    و …
    تابلوی پشت رزمنده ها رو دیدم خنده ه ام گرفت، البته خنده ای تلخ( خط دوم و سوم) سانسورش کنید بد نیست.
    حسین قدیانی: لازم نیست! قشنگی تاریخ به همین چیزهاست… و الا اونی که فی الحال باید سانسورش کنیم، محمود احمدی نژاد است!!

  15. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    زیبا بود.
    سپاسگزارم آقای قدیانی.

  16. به جای امیر می‌گوید:

    شوکه(گفت و شنود)

    گفت: یکی از کاربران «فیس بوک» خطاب به گروه های اپوزیسیون نوشته است؛ بیخودی دلتان را صابون نزنید، وقتی خاتمی رأی می دهد و فاتحه جنبش سبز را می خواند، از موسوی و کروبی چه انتظاری دارید؟!
    گفتم: یعنی چی؟! منظورش چیه؟!
    گفت: نوشته، خاتمی سابقه دو دوره رئیس جمهوری با رأی بالای مردم را داشت ولی موسوی که هیچوقت از مردم رأی نگرفته بود و رأی انتخابات ۸۸ او هم مدیون خاتمی بود.
    گفتم: پس کروبی چی میشه؟!
    گفت: نوشته است «کروبی هر سابقه ای داشت به جای خود ولی در انتخابات ۸۸ کمتر از آرای باطله رأی آورده بود و نتیجه گرفته که موسوی و کروبی کاره ای نیستند که دلمان را به آنها خوش کنیم»!
    گفتم: چه عرض کنم؟!
    گفت: یکی از مراجعه کنندگان به این صفحه فیس بوک در ستون «نظرات» نوشته «آقای «رامین- الف» چرا توی دل ما را خالی می کنی»؟!
    گفتم: این یارو دیگه عجب خل و چلیه؟! به شخصی گفتند بابات مرده! گفت؛ راستشو بگین، من ظرفیتشو دارم! حتما دستش شکسته و برای اینکه من شوکه نشم میگین مرده!

  17. چشم انتظار می‌گوید:

    با این فاصله ی نوری، که من با خاک پای این شهدای ۲ ساله! دارم، ولی در یک چیز، کمی شباهت هست! آن هم؛ نیمی این ور و نیمی آن ور است. چون درساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه ی ۵۳/۱۲/۲۹ به دنیا آمدم. پس تولدم پیشاپیش مبارک!!

  18. بی نشان می‌گوید:

    واقعیتش من نمیدونم جو داخل کشور نسبت به احمدی نژاد چه جوریه اما من هم مثل خیلی از ایرانیهای خارج از کشور که قلبشون به عشق کشور و نظامشون می تپه هنوز هم احمدی نژاد رو به عنوان رییس جمهور انقلابی و ولایی قبول دارم. هنوز هم تصاویر حضور احمدی نژاد در سازمان ملل با سخنرانی های کوبنده یا حضورش در جمع نخبگان کشورهای اروپایی و آمریکایی و استقبال پرشوری که در سفرهای خارجی از احمدی نژاد میشه دیدنی و غرور آفرینه. حداقل رییس جمهورهای قبلی ایران به این شکل نبودند.

  19. سیداحمد می‌گوید:

    یا حسین…

    شوریده و شیدای توأم… شیرینی رویای منی…
    تا به قیامت پای توأم… دین منی، دنیای منی…
    آقای منی… آقای منی…

    http://www.faupload.com/upload/90.1/Esfand/GANJINEH-MAREFAT-14.mp3

  20. منتقد می‌گوید:

    ………………….

  21. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا رب العالمین**

  22. ف. طباطبائی می‌گوید:

    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  23. حنظله می‌گوید:

    خدا قوت؛ بهاریه زیبایی بود که عطر و بوی شهدا می داد؛ به به!

    http://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=11784
    خالی از لطف نیست دوستان!

  24. م.ه+ف.ه+ا.ه.ر=عالم هستی می‌گوید:

    ما اگر امروز از کسی مثل سابق خوشمان نمی آید، علتش این است که نزدیک افرادی شده است که بیشتر و بدتر از سابق ازشان بدمان می آید. مرگ بر اون آقایی که اون خانم گفت.

  25. ریحون می‌گوید:

    عالی بود، انشاالله سال خوبی داشته باشین.
    صدای سردار عسگری تو گوشم پیچید، وقتی روایتگری می کردند و اللهم اجعل صباحنا صباح الابرار می خوندند.

  26. سلام، پیشاپیش سال نو مبارک. ان شاءالله در روز سوم عید هم میهمان شهید اصغری خواه هستیم در روستای فتیده لنگرود، با حضور خانواده محترم شهید والامقام اصغری خواه.
    خداکنه که لایق این دیدار باشم.

  27. سوگند می‌گوید:

    ممنون…

    فقط آقای قدیانی الان هم شک دارم بگم یا نه. امیدوارم عصبانی نشوید. آقای قدیانی! هفته پیش آقای احمدی نژاد آمده بودند شهر ما کرج. راستش تا میدان سپاه ( نزدیک جایی که قرار بود سخنرانی کنند) رفتم. گفتم همین که ایشان را از بیرون ببینم بس است…سخنرانی ایشون را بعدا می شنوم.

    همان جا ایستاده بودم، یک پیرزنی آمد به من گفتم مادر من سواد ندارم، می شود برایم نامه بنویسی، بعد همینطور پشت سرهم چند تا خانم و یک آقا ایستادند. من هم همش می گفتم من همینجوری وایسادم کاره ای نیستما!… خلاصه این که خیلی درد و غصه داشتند از بچه های کارتون خواب گرفته تا وضعیت بد اقتصادی…ولی نمی دانم چرا آخر نامه هایشان یا در حرف هایشان احمدی نژاد را دعا می کردند. بعضی ها می گفتند قبلا که آمده بود، کار دوست یا فامیلشان را راه انداخته بود. من هم راستش می گفتم واقعا کارشان راه افتاده؟؟ می گفتند آره. چرا تعجب می کنید!

    فقط این که والا به خداوندی خدا قسم من طرفدار مشایی نیستم که این حرف ها را زدم. من هم شاید آن روز خیلی بیشتر از این ها دلم گرفته بود ولی آن روز که رفتم و دیدم خب نظرم خیلی عوض شد. وقتی مردم فقیر را دیدم با این همه مشکلات که هنوز پشت احمدی نژاد بودند راستش خودم خجالت کشیدم… من می دانم هیچ کس کامل نیست ولی مطمئن بودم اگر از همان پیرمرد که وقتی آمدم نامه اش را بدهم دستانش آنقدر می لرزید که نامه را ۲ بار انداخت، می پرسیدم “جریان انحرافی و سئوال نماینده های مجلس”، شاید به من لبخندی می زد و می گذشت… به هر حال ببخشید که طولانی شد.

  28. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    بچه ها! شهادت ما دارد ۲ سال طول می کشد!! «یا مقلب القلوب و الابصار»، آخرین جمله این شهید بود در این دنیا، و «سلام بر حسین» اولین جمله این شهید بود در آن دنیا.

    بسیار زیبا بود.

  29. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    حسین جان،
    سائل و سینه زن و سیب، سحر، سوره فجر، سوز دل بهر عزای تو دمادم داریم؛
    هفت سین کرمت جور همیشه آقا؛
    ما فقط یک “سفر کرببلا” کم داریم….
    یاحسین

  30. چشم انتظار می‌گوید:

    در مشهد، بوی دل انگیز و روح افزایِ عطرِ آقامون رو، حس می کنیم به شدت. خوش به حالمون.

  31. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    شدیدا خوش به حالتون!

  32. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    چشم انتظار!

    التماس دعای شدید. خوش بحالتون!!

  33. به جای امیر می‌گوید:

    پیغام گیر (گفت و شنود)

    فرض کنید که برخی از بزرگان شعر و ادب فارسی در این عصر، یعنی در عصر ارتباطات در میان ما حضور دارند! حالا تصور بفرمائید که اگر بودند، وقتی از خانه بیرون می رفتند، چه پیغامی روی پیغام گیر تلفن خود می گذاشتند؟! گفت وشنود آخرین روز سال را به چند نمونه از این دست اختصاص داده ایم؛
    حافظ:
    رفته ام بیرون من از کاشانه خود، غم مخور
    تا مگر بینم رخ جانانه خود، غم مخور
    بشنوی پاسخ ز حافظ گر که بگذاری پیام
    آن زمان که بازگردم خانه خود، غم مخور
    سعدی:
    از آوای دل انگیز تو مستم
    از این که نیستم، شرمنده هستم
    ز تو پیغام و از من پاسخ آن
    فلک گر فرصتی دادی به دستم
    فردوسی:
    نمی باشم امروز اندر سرای
    که رسم ادب را بیارم به جای
    به پیغامت ای یل، بگویم جواب
    چو فردا برآید بلند آفتاب
    خیام:
    این چرخ فلک عمر مرا داد به باد
    ممنون توام که کرده ای از من یاد
    رفتم سرکوچه، منزل کوزه فروش
    آیم چو به خانه، پاسخت خواهم داد
    باباطاهر:
    تلیفون کرده ای، جونوم فدایت
    الهی من به قربون صدایت
    چو از صحرا بیایم، نازنینم
    فرستم پاسخی از دل برایت
    مولوی:
    بهرسماع از خانه ام، رفتم برون رقصان شوم
    شوری برانگیزم به پا، خندان شوم، شادان شوم
    بگذار تو پیغام خود، هم نمره و هم نام خود
    فردا تو را پاسخ دهم، ای که تو را قربان شوم
    منوچهری:
    از شرم به رنگ باد باشد رویم
    در خانه نباشم که سلامی گویم
    بگذاری اگر پیام، پاسخ گویم
    ز آن پیش که همچو برف گردد رویم
    و….
    سال نو مبارک، زیر سایه صاحب الزمان، ارواحنا لتراب مقدمه الفداء

  34. سجاد می‌گوید:

    ای شهید! دست مرا میگیری!!؟

  35. برف و آفتاب می‌گوید:

    سوگند؛

    خوب ما هم از همین دلمون می سوزه دیگه. که چرا احمدی نژاد که تونسته این همه خوب باشه؛ باید اینطور خراب کنه خودشو. اگه هنوز هم، اندازه ی قبل، دوستش نداشتیم؛ سر هر نماز دعاش نمی کردیم که عقلش بیاد سر جاش.

  36. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا ذالجلال و الاکرام**

  37. احساس می‌گوید:

    وااااااااای مردیم از گرد و خاک! داریم خفه میشیم! یکی یه کاری کنه!!!

  38. م.طاهری می‌گوید:

    خوش به حال آن هایی که آنقدر راحت، از نظر روحی می روند که در حال رفتن هم شوخی می کنند!

  39. چشم انتظار می‌گوید:

    در سال آینده، حمایت از تولید داخلی، فراموش نشود.
    حسین قدیانی: شاید هم «حمایت از تولید ملی»…!!

  40. سیداحمد می‌گوید:

    شاید هم «حمایت از تولید ملی»!!

    والا!

  41. چشم انتظار می‌گوید:

    آره اون (ملی) درست تره!!

  42. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    آیا «آر کیو ۸۸» را برای نام کتاب مجموعه طنز مرتبط با فتنه ۸۸ داداش حسین، نام خوبی می دانید؟! اگر نه، چه اسمی به نظرتان می رسد؟! ظاهرا داداش حسین، اسم «دیدید گفتیم» را مناسب و جالب برای کتاب شان نمی دانند. دوستان حتما نظر دهند… به نظر خودم که اسم «آر کیو ۸۸» برای یک کتاب طنز سیاسی، اسم خوب و بامزه ای است و تداعی گر «آر کیو ۱۷۰» خودمان!!

    در ضمن به تغییرات ستون یسار در قسمت کتب «نه ده» و ۲ جلد «قطعه ۲۶» توجه شود…

  43. خاکریزمقاومت می‌گوید:

    سلام
    باتبریک سال نو
    با لوگو گوشه وب “سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” بروزم.
    التماس دعا
    http://www.kmogavemat.blogfa.com

  44. م.ه+ف.ه+ا.ه.ر=عالم هستی می‌گوید:

    انشاء الله اگر خروجی سال ۹۱ همان چیزی باشد که رهبری انتخاب کرده اند، واقعا سال خوبی خواهد بود. البته ایشون هم نظرشون نظر مردمه… بنده موقع تحویل سال توی خواب خدمت امام رسیدم و نکات مذکور را به ایشون تذکر دادم واقعا ایشون از زیرکی بنده و از اینکه نظام استوانه هایی مثل منو داره مشعوف شدند و تاکید داشتند که اعتماد سلب شده مردم نسبت به نظام رو جلب کنیم! واقعا…

  45. رض می‌گوید:

    سلام.
    بایراموز مبارک اولسون و گلن گونلروز خیر ان شاالله.

  46. خاکریزمقاومت می‌گوید:

    سلام؛
    با تبریک سال نو…
    با لوگوی گوشه وب “سال تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” بروزم.
    التماس دعا
    http://www.kmogavemat.blogfa.com

  47. sarbaze1404 می‌گوید:

    به نام خدا

    داداش و شهدا و دوستداران شهدا سلام! سال نوی تان مبارک. اولا داداش! متوجه شدی این سومین سال اقتصادی است که حضرت آقا نامگذاری کردند؟! واقعا امیدوارم کارهای خیلی بهتری انجام بشه به فضل خدا در این سال (هر چند که انصافا وقتی صحبت های حضرت ماه را در مشهدالرضا شنیدم امیدوار شدم اما می شود گفت اون ۱۱۷ روز مانده تا بایان سال جهاد اقتصادی شما تو ذهنم ماندگار شده بود) در بحث آقامحمود هم باز باید بگم واقعا دوستش دارم و اصلا به نظریه ی این همانی که بعضی ها به کار می برند، قائل نیستم، چون فکر می کنم خود رهبر هم این را قبول ندارد. تو مشهد که یادتون هست چه فرمودند؟!………………………………..

  48. sarbaze1404 می‌گوید:

    به نام خدا
    داداش سلام
    اولا باید بگم منظوری از نوشتن اون مطلبی که تو پرانتز بود (اتحاد در دور دوم و مخصوصا مخصوصا قانع شدن خودم با…) نداشتم اما اینکه بعدش را نقطه چین کردی فکر نمی کردم حداقل تو سال جدید اینکار را انجام بدی (یادم هست که قبلنا تو یه کامنت گفته بودین قطعه ۲۶ را تبدیل به پاتوقی برای تبلیغات انتخاباتی نکنین) اما جوانان انقلابی که آقا فرمودند هم لااقل مد نظر داشته باشین! هر چند که میدونم تو انقلابی بودن، هنوز واقعا کوچولویم اما… یا علی!
    حسین قدیانی: دلیل نقطه چین شدن کامنت شما، محتوی نبود، عدم رعایت نکات ویرایشی بود!!

  49. سید یحیی می‌گوید:

    سلام بر شما و سال نو مبارک.
    آقای قدیانی هیچ دقت کردین پشت سر این بچه بسیجیا چی نوشته؟! اون شعار رو میگم.
    عکس دیگه نداشتین بذارین؟!!

  50. ..... می‌گوید:

    آخی! لباس نو هایشان رو هم پوشیدن…

  51. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    داداش حسین در نمایشگاه کتاب امسال، ۴ عنوان کتاب جدید خواهد داشت…

    به زودی مقدمه ایشان بر کتاب مجموعه طنز فتنه ۸۸ با نام «آر. کیو ۸۸» را در «قطعه ۲۶» خواهید خواند، که اولین متن ایشان برای وبلاگ، در سال ۹۱ همین مقدمه است…

    «آر. کیو ۸۸» گلچینی از بهترین طنزهای مرتبط با فتنه ۸۸ داداش حسین است در ۵۰۰ صفحه که شماری از این طنزها مال زمانی است که این وبلاگ هنوز درست نشده بود و احتمالا شما هم نخوانده اید…

  52. sarbaze1404 می‌گوید:

    به نام خدا! داداش حسین سلام!

    نمی دونم تو این مدت تلویزیون می دیدین یا نه، ولی ما که درس رو گذاشتیم واسه هفته دوم حسابی مشغول وارسی تلویزیون شدیم از قبل عید، و به این نکته رسیدیم: همه ی اون خواصی!! که میومدن تلویزیون و عید را تبریک میگفتن، همینطوری یهویی آرزو میکردن دنیایی پر از صلح را برای جهانیان و البته هم تبریک میگفتن موفقیت بزرگ سینمای ایران را با گرفتن اسکار جناب فرهادی

    برنامه ی آخر هفت هم که اصلا به کنار(البته به جز صحبت آقای جوزانی) حالا ما که دستمون به جایی بند نیست، منتهی چرا شما یا اصلا آقای وحید جلیلی یا یامین بور و یا خود آقای حاتمی کیا درخواست مناظره نمی کنید با مداحان فیلم جدایی؟!

    یاعلی

  53. سلام…
    برای گفتن تبریک عید اگر دیر است
    برای عرض ارادت همیشه وقتی هست!
    مخلص همه بچه های با صفای قطعه ۲۶ و داداش حسین عزیز… عیدتون مبارک.

  54. احمد می‌گوید:

    رهبرا امسال ما تولید ملی می کنیم
    کار اگر باشد زایرانی حمایت می کنیم

    چونکه تدبیرت بود سرمایه ایرانیان
    بار دیگر ما جهاد اقتصادی می کنیم

  55. ... می‌گوید:

    السلام علیک یا فاطمه زهرا (س)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.