پیپ پپ، کجا دود می شود؟!

حسین قدیانی: سلام جناب پپ. روز وداع، هنگامی که چپ پای کوچولو، شادی گلش را در آغوش تو تقسیم کرد، باز هم بغض تو برای اشک تو و نگاه ما کلاس گذاشت تا حتی محرمان نیوکمپ گریه باشکوه تو را نبینند. در عرض یک هفته ۲ جام از دست دادی، اما فدای سر تیکی تاکا که در عرض ۴ سال، فوتبال را به خودش بدهکار کرد. چه زود باز شد زبان حسودانت. همه داشتند به تو فوتبال یاد می دادند. باران طعنه ها شروع شد؛ فوتبال فقط تملک ۸۰ درصدی توپ نیست، فقط پاسکاری نیست، فقط بازی زیبا نیست، فقط کوفت نیست، فقط زهرمار نیست. همه می دانستند فوتبال به نتیجه است، الا تو که ۴ سال، اندازه ۴۰ سال برای بارسا نتیجه درو کردی و جام گرفتی. مرتیکه های الاغ، زبان می ریزند برای ما. اما کاش لااقل چلسی را می بردی. انگلیسی ها کودتایی فوتبال بازی می کنند. کاش فرو نمی ریخت کاخ تیکی تاکا با کودتای چلسی. افسوس! چلسی زشت، زیبا دفاع کرد، بارسای زیبا، زشت حمله کرد! ببین کی واسه ما شاخ شده حالا! کاش… کاش… کاش مسی، مارادونا بود و با دست، داور را فریب می داد، اما اسیر کودتا نمی شد. کاش به جای آن همه توپی که به تیردروازه زد، گل می زد با اسافل اعضای بدنش! نه، با دستش، با پایش، با سرش… چه می دانم با کجایش؟! دیدی جناب پپ، مسی هنوز خیلی فاصله دارد با دیگو؟! تاپاله آرژانتینی، گره بازی های کور را باز می کرد، اما مسی خودش کلاف سر در گم می شود و دقیقا آن روزی بد بازی می کند، که باید خوب بازی کند. مسی تا طلایی شدن، فاصله ها دارد؛ گیرم یک سر و گردن از رونالدوی لپ قرمزی ننر دهاتی بالاشهری، بالاتر باشد. همین مانده که مردک لوس، بعد از گل زدن به بارسای محبوب، ما را دعوت به سکوت کند! می خواستم جر بدهم حنجره اش را. راستی پپ! فوتبال به تو مدیون است. عصر مربیان رایانه ای، کم کم داشت فراموش مان می کرد اصل فوتبال به چیست. کم کم داشت توپ ساکن می شد و بازیکن به جای توپ می دوید. بازیکن داشت گلادیاتور می شد که تیکی تاکا به عرصه آمد و به جای بازیکن، توپ را دواند. تیکی تاکا ثابت کرد هم می توان چشم نواز فوتبال بازی کرد، هم نتیجه گرفت و گل زد. تیکی تاکا نشان داد فوتبال چیزی فراتر از تخته وایت برد مربیان رایانه ای است. نمی دانم بارسا بدون تو، چه با میراث تیکی تاکا می کند، اما نیک می دانم ۳۰ سال دیگر، وقتی حالم از بازی چلسی آن زمان به هم بخورد، چند تا سی دی قدیمی دارم برای تماشا. فقط کاش تا آن زمان خش نگیرد! کاش تیکی تاکا نمیرد. بارسا بی تو، «بارسای بی تو» است و این درد کمی نیست. «تیتو» جانشین تو، اووووه… چه کار سختی دارد. ژاوی پا به سن گذاشته، تو رفته ای، مسی مارادونا نیست، اینی یستا زیادی فانتزی است، پویول مصدوم است، اما تیکی تاکا زنده است. برای این زندگی، حتی خاطره اش کافی است. باید مراقب سی دی هایم باشم. تا بخواهد با مارادونا مقایسه شود، پای چپ مسی خش گیر می خواهد! کوچولو! تو کی می خواهی بزرگ شوی و داور را فریب دهی و با دست، با دست خدا باز کنی دروازه نماینده انگلیس را؟! پپ! کوچولو در آغوش تو چقدر بزرگ به نظر می رسید… و بغض تو چه کلاسی گذاشت برای چشم های بارانی نیوکمپ. پپ! هر کجا می خواهی پیپ ات را دود کنی، لطفا از دودش تیکی تاکا بکش. فقط یک خواهش؛ لطف می کنی اگر چلسی نروی. آبراموویچ بنا دارد تو را مفت بخرد! گران باش! رحم کن به سی دی خاطراتم آقای همیشه حاجی! که پول مو کاشتن داشتی، اما دل و دماغ شهری شدن، نه! دمت گرم ستاره محجوب، استاد پپ گوآردیولا… وطن امروز/ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱

دو متن آخر صفحه «۰۶ : ۲۰» وبلاگ «قطعه ۲۶»

۱: «آر. کیو ۸۸» به روزترین و طنزترین کتاب نمایشگاه است

۲: بابااکبر و سعید سارا عموقیزی یا سعید سارموقزی…

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    زیبا بود… ممنون!

  3. سیداحمد می‌گوید:

    این جناب گواردیولا شخصیت جذابی داشت برایم؛
    شخصیت جذابش ترغیبم می کرد به دیدن فوتبال!

  4. ... می‌گوید:

    “کاش تیکی تاکا نمی رد.”!

  5. پوریا می‌گوید:

    جالب بود ولی ای کاش میگفتید چرا اینقدر ازش طرفداری میکنین؟

  6. برف و آفتاب می‌گوید:

    انصافا متن های فوتبالی رو معرکه می نویسید!

  7. دلداده چمران می‌گوید:

    سلام علیکم
    طرفدار رئال مادرید بودم؛ اما از زمانی که بیان شد رئال طرفدار صهیونیسم است و پپ از مردم غزه حمایت کرد سرا پا طرفدار بارسا شدم و افتخار می کنم که تغییر تیم دادم.
    آقای همیشه حاجی!
    خیلی جالب بود…
    التماس دعا

  8. سلام. جالب بود؛ خصوصا عنوانش…

  9. میلاد پسندیده می‌گوید:

    خیلی خیلی خیلی خوب نوشتید… خیلی!
    اصلاً بین المللی بود… کاش یکی ترجمه می کرد به اسپانیولی تا آقای مربی بخواند!

  10. میلاد پسندیده می‌گوید:

    دلیل عالی بودنش، یکی موجز بودنش است و دیگری تعبیرات کودتا و خش افتادن سی دی و غیره… و مهمتر اینکه پیوندش ندادی به ما… از اولش گفتم باز می خواهد یکجا با حالگیری از داخلی ها، حال ما را هم بگیرد اما شاید همین غیرمنتظره تمام شدنش، به من چسبید!
    دستت درست… باز هم از این کار ها بکنید!

  11. میلاد پسندیده می‌گوید:

    این قضیه حمایت از فلسطین و لابی های صهیونیستی و اخراج آقای گوآردیولا را شما باور می کنی داداش؟!
    حسین قدیانی: گمان نکنم. اینها را ما داریم می گوییم چون خوش مان می آید از این حرفها و به نفع احساسات مان است! همین پپ که چند بار از کودکان غزه حمایت کرده، با خواننده های اسرائیلی، حتی مقامات صهیونیست هم دیدار داشته. هیچ وقت هم مرگ بر اسرائیل نگفته! اتفاقا یهودی ها، -حالا نمی گویم صهیونیست ها- در بارسا بی نفوذ نیستند و بعضی از اسطوره های بارسا اسما یهودی، و رسما صهیونیست اند، مثل یوهان کرایوف. منتهی دلیل رفتن پپ از بارسا، این چیزها نیست و نمی تواند باشد. معقول نیست که این چیزها باشد. شما ببینید؛ پیکه می رود اسرائیل و آنجا عکس هایی می گیرد که اعصاب مسلمین را داغان می کند. در بارسای آبی اناری، همیشه نزاع، شاید هم زیستی مسلمان و یهودی بوده و سابقه دار است. صهیونیسم، نفوذ عجیبی بر کل فوتبال دارد، نه حالا بارسا. صهیونیست ها اصلا دوست ندارند این نفوذ و سیطره را لو بدهند و هرگز خودشان را برای رفتن پپ، نمی آیند خراب کنند. باحوصله تر از این حرفها هستند. مرموزتر. دنیا بازیکنان مسلمان بارسا را به خوبی می شناسد، اما اصلا حق ندارد که متوجه یهودی های بارسا شود. روی این یکی هیچ تبلیغی نمی شود! قصه نفوذ لابی صهیونیسم، خیلی مهم تر از آمدن و رفتن فلان و بهمان است. پپ از بارسا رفت، چرا که باهوش بود و می خواست به نام نیک تیکی تاکا خلل وارد نشود و خاطره شود. بعید است مرتبط با این لابی باشد، چه اینکه شاگرد، بلکه عاشق پپ شد مربی بارسا. من پپ را به خاطر شخصیتش دوست دارم. بارسا و تیکی تاکا را هم. البته وقتی می فهمم پپ فلان حرکت مثبت سیاسی را کرده، خوشحال می شوم، اما نه آنقدر که بعد اگر رفت و فلان حرکت منفی سیاسی را کرد، ناراحت شوم. حسن بزرگ پپ، خداحافظی در اوج بود. هنری که اصلا ستاره های وطنی ندارند. برای رفتن پپ، عالم و آدم فوتبالی اشک می ریزند، اما همین عالم و آدم خدا خدا می کنند عده ای زودتر حیا کنند و بروند!! چرا که این عده، وقت خداحافظی را خودشان با غرور معین نمی کنند، زمانه برای شان تعیین می کند. به همین اعتبار، من البته از خوزه مورینیو هم خوشم می آید. به خصوص وقتی فهمیدم ماهی یک بار حتما باید برود زیارت فاطیمای پرتغال. باری در کتاب «مرگ بر غرور» خواندم که مورینیو معتقد است این فاطیما، نوری از فاطمه، دختر آخرین پیامبر خداست. فاطیما حتی اگر خرافه هم باشد، باز قابل احترام است احترام خوزه به بانویی که گمان می کند نوری از دختر آخرین رسول خداست. خودش شد یک پست!! دوست دارم به زودی درباره آقای خاص هم چیزکی بنویسم…

  12. آرزومند کربلا می‌گوید:

    “آقای همیشه حاجی” تعبیر بامزه ای بود. تا حالا دقت نکرده بودم.

  13. چشم انتظار می‌گوید:

    بی همتایی…آقای خاص نویسندگان و روزنامه نگاران.

  14. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا رب العالمین**

  15. ف. طباطبائی می‌گوید:

    متن خوندنی و زیبا بود. خصوصا برای ما که این چند وقت اخیر با نوشته های شما، شناخت بیشتری نسبت به هنر آقای پپ پیدا کردیم.

    از جوابتون به جناب پسندیده هم خیلی خوشم اومد. این نگاه منطقی، خیلی خوبه.
    نگاه صدا و سیمایی به این ماجرا، اصلا نگاه جالبی نیست!!

  16. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ………………………………….

    اینقدر راجع بعضی از سو‍ژه ها دیر می نویسی که حس اولیه رو نداره.

  17. مسکین شیرازی می‌گوید:

    عالی بود

  18. حنظله می‌گوید:

    انصافا چه کسی غیر از “حسین قدیانی” می تواند متن فوتبالی را اینگونه “خاص” بنویسد؟

  19. مهدی می‌گوید:

    سلام حاج حسین!
    پپ گواردیولا یک مربی بزرگ است درست، و نمی توان در آن شک داشت.
    ولی شمایی که میگی پپ در این ۴ سال به اندازه ۴۰ سال نتیجه گرفت و درو کرد ببین چند تا از این ۱۳،۱۴ جام با کمک داوری به دست اومده.
    نگوها این ها بهانه هست، بارسا در بازی ای که باید ۴ پنالتی علیه ش گرفته می شد با کمک داوری رفت فینال و در اون جا قهرمان شد و دو جام دیگر را هم گرفت.
    و قس علی هذا
    اما این که میگی مسی یک سر و گردن بالاتر از رونالدوست، خیلی بی انصافیه!
    مسی بازیکنیه که وابسته به اینیستا و چاپی هست ولی رونالدو بازیکنیه که به استفاده از قدرت شوت زنی و ضربه ایست گاهی کار خودشو انجام میده و اصلا هم نمیشه این دو (مسی و رونالدو) رو مقایسه کرد.
    البته من خیلی از رونالدو خوشم نمیاد.(به خاطر فساد اخلاقیش) ولی از رونالدوی برزیلی خیلی خوشم میاد.
    و البته این رو هم بگم که: پپ فصل بعد سرمربی گری هیچ تیمی رو قبول نمی کنه و فقط می خواد استراحت کنه.
    یا علی

  20. محمد می‌گوید:

    سلام داداش… از همه نوشتی غیر از سپاهان که برای اولین بار سه جام متوالی را برد… اشکالی نداره… اگه سپاهان تهران بود الان کلی می نوشتی…
    (دلم را شکوندی داداش)

  21. جامونده می‌گوید:

    چه جالبه که نظرتون مال خودتونه! بچه های باشگاه خبرنگاران حرفهای “میلاد پسندیده” رو می زدند… حتی از سایت های معتبر انگلیسی می گفتند که این مطالبو تو یه تحقیق چند ماهه پی بردند…
    چه قدر خوبه که تعصبی نیستید.

  22. دوست می‌گوید:

    حاج عبدالرضا هلالی:

    به کوری دو چشم آن حقیری/
    که از فرط حقارت بددهان است/
    به هر دیوار این دنیا نوشتیم/
    «نقی» زیباترین نام جهان است/

    دانلود فایل ۳gp:
    http://www.heiatorreza.info/ceremony/910222008.3gp

    دانلود فایل wmv:
    http://www.heiatorreza.info/ceremony/910222008.wmv

  23. مسعود می‌گوید:

    حسین جان دست مریزاد! خیلی خوب بود.
    خصوصا جوابی که به کامنت میلاد پسندیده دادی. نمی دونم چه اصراریه همه کارهای عالم رو با لابی صهیونیست ها پیوند بزنیم؟!!!!!

  24. میلاد پسندیده می‌گوید:

    جناب “جامونده” من هم وقتی خبرهای باشگاه خبرنگاران را شنیدم، تعجب کردم که چقدر ناشیانه خبرپراکنی می کنیم… از لحن پرسیدنم هم فکر می کنم مشخص است که باور نکردم… سپاس از داداش حسین!

  25. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    اصلا و ابدا فوتبالی نیستم، تا این حد که گمانم اولین بار که عکس این جناب گوآردیولا را دیدم، در همین قطعه بود. با این همه، متن های این چنینی را دوست دارم. حقیقتا هنر نویسنده است که مخاطبی را که بیگانه است با یک موضوع، علاقه مند می کند به خواندن متن.
    گاهی خیلی لذت بخش می شود، وقتی که درباره ی مطلبی که چیزی درباره اش نمی دانی، اطلاعات بعضا تخصصی و کارشناسانه به دست آوری، مثل متن “اسم مسابقه «بارسا – میلان» فوتبال نیست!” و “آیا “مسی” را می توان با “مارادونا” مقایسه کرد؟!” و …

  26. دلخون می‌گوید:

    اولین مطلبتون هست که نمیخونم.

    قصد خوندنشم ندارم…

  27. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    “من البته از خوزه مورینیو هم خوشم می آید. به خصوص وقتی فهمیدم ماهی یک بار حتما باید برود زیارت فاطیمای پرتغال. باری در کتاب «مرگ بر غرور» خواندم که مورینیو معتقد است این فاطیما، نوری از فاطمه، دختر آخرین پیامبر خداست. فاطیما حتی اگر خرافه هم باشد، باز قابل احترام است احترام خوزه به بانویی که گمان می کند نوری از دختر آخرین رسول خداست…”
    .
    .

    خودش شد یک پست!!

  28. روان نویس می‌گوید:

    ای بابا! شما چرا این قدر فوتبال دوست دارید؟!

  29. شیدا می‌گوید:

    هفته آینده روز ۵ شنبه به مناسبت معراج حضرت مسیح در محل فاطیما مراسم انجام مى شه.
    من هم بعد از سالها که آرزوى زیارت آن محل مقدس را داشتم، امسال عازم هستم.
    نائب الزیاره شما و همه عزیزان قطعه ٢۶ هستم.
    ضمنا ماجراى فاطیما یک حادثه مستند و متقن است.

  30. سوگند می‌گوید:

    خب من که از فوتبال خارجی سر در نمی آورم. ایرانی هم که فقط … سرور است. (چون می دانستم نقطه چین می کنید، خودم نقطه چین کردم.)

    فقط این که طرح “نگارخانه” خیلی خوب شده است. دست طراح و ایضا عکاس، درد نکند…موفق باشید.

  31. ابوالفضل اشناب می‌گوید:

    بسم الله

    بارسای پپ یک تیم نبود، یک عصر طلایی بود که حافظه فوتبال جهان آنرا هرگز از یاد نخواهد برد.
    بارسای پپ، یک فوتبال با شخصیت و تمیز و زیبا بود که هیجان را هم در حد مرگ به قلب ما تزریق کرد.
    بارسای پپ، یک کلاس درس با کلاس و با شخصیت بود برای همه اهالی فوتبال جهان.
    بارسای پپ، یک یادآوری بزرگ و با شکوه از “اصل” فوتبال بود، آن وقت که فراموش شده بود.
    بارسای پپ، یک مجموعه منظم و استوار و محکم و در عین حال شناور و منعطف بود که چشم ها با دیدنش روی چمن نئوکمپ خیره می ماندند.
    بارسای پپ، هیچ وقت شرف اش را خرج نتیجه نکرد، هیچ گاه با یازده نفر که هیچ با پنج نفر هم برای نتیجه دفاع نکرد.
    بارسا و پپ و بارسای پپ، فراموش نخواهند شد حتی اگر “پپ” از “بارسا” جدا شود.
    …………………………………..
    تازه به دوران رسیده ها فرمان سکوت صادر می کنند برای بارسا، آن وقت که گاهی کل یک استادیوم چیزی جز سکوت نداشتند در برابر بارسا را فراموش کرده اند، پنج انگشت هزاران نئوکمپ نشین آبی و اناری را فراموش کرده اند، شش بار تحقیر در ۹۰ دقیقه را فراموش کرده اند.
    آن وقت که “چپ پای کوچک” بارسا یک تیم را به خودشان گره میزد و گره بازی را باز میکرد آنها قیافه همین “رونالدوی لپ قرمزی ننر دهاتی بالاشهری” را فراموش کرده اند.

    خاطرات پپ و بارانی بلند و نگاه دقیق و امیدوارانه اش به زمین، ذخیره ذهن ما خواهند ماند برای مواقع تماشای فوتبال ذلیل نتیجه گرای وسوسه کننده اکثر تیم ها.
    …………………………………………………………………
    اما مورینیو
    گویا آدم به شدت معتقدی است، در ماجرای عقد قراردادش با رئال مادرید در همین باب چیزهایی شنیده می شد.

    منتظر هستیم شما بگویی ازش.

    یادداشت عالی بود، کیف کردیم!
    دلمان هم خنک شد!

    یا علی

  32. سیاوش می‌گوید:

    ابوالفضل اشناب عزیز!
    خیلی جدی نگرفتی برادر؟ بیخیال …

  33. به جای امیر می‌گوید:

    پیامک! (گفت و شنود)

    گفت: ستاد ارتش آمریکا به نمایندگان مجلس ترکیه اجازه بازدید از محل استقرار سپر موشکی آمریکا در خاک ترکیه را نداد.
    گفتم: چشم دولت ترکیه روشن! یعنی نمایندگان مردم ترکیه حق بازدید از منطقه ای را که بخشی از خاک کشورشان است ندارند؟!
    گفت: ظاهراً دولت ترکیه این بخش از خاک کشورش را به آمریکا فروخته است!
    گفتم: در مقابلش چی گرفته؟!
    گفت: فعلا که به همکاری با آمریکا و اسرائیل و آل سعود در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم سوریه مشغول است!
    گفتم: این هم که یک جور خیانت به ملت مسلمان ترکیه و پادویی برای آمریکا و اسرائیل است.
    گفت: چه عرض کنم؟! حتماً یک وعده و وعیدی بهشون داده اند!
    گفتم: یارو یک پیامک دریافت کرد که نوشته بود؛ شما برنده چندصد میلیارد تومان جایزه شده اید، لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت «شتر در خواب بیند پنبه دانه» مراجعه فرمائید!

  34. ستاره خرازی می‌گوید:

    در پناه خدا و موفق باشید.

  35. رسولی می‌گوید:

    داداش حسین؛ تو کی هستی که اینقدر ناز از راز فوتبال و سیاست می نویسی؟! عالی بود. باید ۱۰ بار دیگر پیپ پپ را بخوانم و عشق کنم داداش حسین. ضد انقلاب عمرا کسی رو داشته باشه که هم درباره سیاست و هم درباره پیپ پپ، اینقدر تمیز بنویسه. مرسی که از مایی بچه تخس ریشوی همیشه حزب اللهی…………….. فلافل خور کوچه کثیف، بارسایی، پارسایی……………………. قدیانی! ما دوستت داریم، ما هیچ جا تنهات نمی گذاریم………………… به خدا خرکیف خرکیفم از دست این قلم جادویی! احسنت استاد داداش حسین!

  36. عمار می‌گوید:

    عالی بود. تمام ابهاماتم برطرف شد. پاینده و مستدام.

  37. احساس می‌گوید:

    جوابتان به میلاد پسندیده خیلی خوب و شفاف بود. با وجود این جواب توانستم متن را هضم کنم!

  38. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا ذالجلال و الاکرام**

  39. یه بیست و شیشی می‌گوید:

    در هر موضوعی که بنویسید شاهکار می کنید. نویسنده ماهر به معنای حقیقی…

  40. مسی می‌گوید:

    شمع سوزان تیم بارسایی

    جان فدایت حسین قدیانی

  41. ژاوی! می‌گوید:

    شمع سوزان ماه تابانی … چرا آپ نمی کنی حسین قدیانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  42. بهنام می‌گوید:

    سلام بر داش حسین
    خیلی متن زیبایی بود
    هم متن و هم اطلاعات تکمیلی از بارسا

  43. بی تاب هویزه می‌گوید:

    متن های فوتبالی تان، کمی اذیتم می کنند! مرا می برند به دوران خوش دبیرستان. دورانی که اوضاع و احوال تمامی باشگاه های اروپا را بهتر از حساب و دیفرانسیل از حفظ بودم.
    متن خوبی بود، انصافا.

  44. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    متحیرم از مهارت شما.
    فوتبالی هم نباشیم طوری به کلمات جان می دهید که تا آخر متن هایتان را یک نفس می خوانیم.
    خدا قوت آقای قدیانی.

  45. مجنون می‌گوید:

    از جوابی که به اون کامنت دادید خیلی لذت بردم.
    یا علی

  46. آذرخش می‌گوید:

    “رونالدوی لپ قرمزی ننر دهاتی بالاشهری”

    خدایا ممنون که بالاخره یکی پیدا شد توپ ترین واژه ها رو در مورد این منگل پیدا کنه.
    دستتون درد نکنه. حالا دیگه توی فحش دادن به این بشر کلمه کم نمیارم!

  47. سجاد می‌گوید:

    خیلی زیبا!!

  48. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا قاضی الحاجات**

  49. به جای امیر می‌گوید:

    مجلس ختم ! (گفت و شنود)

    گفت: گروه های اپوزیسیون این روزها بدجوری به مدعیان اصلاحات حمله می کنند و آنها را خیانت کار می نامند.
    گفتم: خیانت کار که هستند ولی گروه های اپوزیسیون که در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی زلف خودشان را با زلف مدعیان اصلاحات گره زده بودند چرا این حرف ها را می زنند؟!
    گفت: سایت ضد انقلابی بالاترین نوشته است «اصلاح طلبان برای براندازی جمهوری اسلامی با ما ائتلاف کردند ولی حالا دنده عقب گرفته و تلاش می کنند دوباره به نظام برگردند».
    گفتم: ولی مدعیان اصلاحات هم با آن ائتلاف آخرین میخ را به تابوت خود کوبیدند و رفتند که رفتند.
    گفت: باید هر دو طرف می دانستند که با آن ائتلاف دارند چه خاکی بر سر خود می ریزند!
    گفتم: چه عرض کنم؟! دو تا خرما با هم ازدواج کرده بودند، برای ماه عسل رفتند مجلس ختم!

  50. مهدی می‌گوید:

    بیان: زیبا و جسورانه
    مطلب: نچندان مهم
    رای: تیم فقط شاهین بوشهر هرچند سقوط کرده!

  51. یوسف می‌گوید:

    بدون شرح…
    گوشه ای از سفر استانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور به شهرستان های خراسان رضوی
    http://ingholt.ir/?p=165

  52. شوکران می‌گوید:

    مگه اون آقاهه از دماغ دایناسور افتاده که یه پست می ذاری زیر کامنتش؟ خب اون پست رو بین همه بچه ها تقسیم می کردی که به هر کدوم یکی دو خط فونت درشت برسه! فقط جواب کامنتای میلاد پسندیده و آذرخش رو میدی، انگار بقیه آدم نیستن، دل ندارن. کسی اعتراضم بکنه بهش میگین حسود! اصلا به من چه!

  53. سیداحمد می‌گوید:

    شوکران؛

    از کامنتت کلی خندیدم… ممنون!

  54. چمبه می‌گوید:

    آقا سید! حق با شوکرانه. اینجا یه عده مثل شما و چشم انتظار و آذرخش و سلاله ۹دی و پسندیده سوگلی اند و بقیه آدم نیستن و به حساب نمیان. تو جواب کامنتا رو دادن عدالت نیست.

  55. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    شوکران!
    من معمولا این‌جور موقع‌ها واسه این‌که به خودم آرامش بدم، می‌گم؛ اگر با دیگرانش بود میلی؛ چرا ظرف مرا بشکست داداش؟؟
    تا حالا که جواب داده…

  56. سیداحمد می‌گوید:

    چه اسمی داری… “چمبه”!!!
    🙂

    شوکران چند هفته در میون کامنت میذاره، انتظار چه جوابی داره؟ البته هر کامنتی که نیاز به جواب داداش حسین داشته باشه، ایشون جواب می دن. مثل خیلی وقت ها که به همین جناب شوکران جواب دادن!
    شما با این اسم عجیب غریب و ناآشنا که نمی تونی خودت رو با میلاد و سلاله و… مقایسه کنی!

  57. به جای امیر می‌گوید:

    پهلوون ! (گفت و شنود)

    گفت: قرار است بحرین در چهار محور اقتصادی، امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی به عربستان ملحق شود.
    گفتم: که چه بشود؟!
    گفت: آمریکا و متحدانش به این نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی بحرین در آینده ای خیلی نزدیک به پیروزی می رسد و رژیم آل خلیفه را سرنگون می کند بنابراین قصد دارند با این الحاق سقوط آل خلیفه را عقب بیندازند!
    گفتم: ولی با این کار خود انقلاب اسلامی بحرین را به عربستان هم که مردم آن آماده شورش علیه آل سعود هستند منتقل می کنند و…
    گفت: حیوونکی ها آل سعود و آل خلیفه رو بگو با اینکه مرده اند ادای زنده ها رو درمیارن!
    گفتم: یک ماشین چپ کرده بود و دو تا جسد کنار خیابون افتاده و روی اون پارچه سفیدی کشیده بودند. یک رهگذر خل و چل از افسر راهنمایی پرسید؛ یعنی هر دو تا مرده اند؟ و افسر گفت؛ آره ولی دراز کشیدن که یک کامیون از روشون رد شده تا ادای پهلوون ها رو درآورده باشند.

  58. آذرخش می‌گوید:

    شوکران؛
    چمبه!؛
    مرتضی اهوازی؛

    🙂

  59. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    یادش بخیر جوونیا که فقط من و داداش حسین آنلاین بودیم… هر چند میزان حال فعلی افراد است!

  60. شوکران می‌گوید:

    من به خاطر خودم نمی گم که! من همون موقع که مرتب کامنت می ذاشتم هم انتظار نداشتم کسی جوابم رو بده، چه برسه به حالا! ولی می دونم بعضیا خیلی دوست دارن جوابشونو بدی ولی تو محل نمی ذاری، اینام چون عاشقتن صداشون در نمیاد!
    عاشقان کشتگان معشوق اند/ برنیاید ز کشتگان آواز
    در ضمن این چمبه از همه چی خبر داره، پس غریبه نیست، فقط اسمشو عوض کرده!

  61. پاییز می‌گوید:

    سلام به همگی
    این بار غیبتم طولانی شد، اومده بودم تهران، ولی نتونستم برم نمایشگاه، کتابو اینترنتی میخرم…رفته بودم بیمارستان، خواهرزاده ام بدنیا اومد، امیدوارم قسمت همتون بشه که مامان یا بابا بشید!
    ــــــــــــــــــــــــــ
    هم متن عالی بود، هم کامنت بچه ها.
    .
    .
    رونالدوی لپ قرمزی ننر دهاتی بالاشهری…”منم با کامنت آذرخش شدیدا موافقم”
    آقای همیشه حاجی!…”عجب تعبیر جالبی، خیلی باحال بود، دست گلتون درد نکنه”

  62. دلخون می‌گوید:

    در قرآن داریم یعقوب برای یوسف گریه میکرد.
    یعقوب پیغمبر می دونست که یوسفش کجاست، می دونست سالمه، می دونست که توی کاخه، می دونست و گریه می کرد. ما که نمیدونیم یوسف فاطمه کجاست، چقدر باید گریه کنیم؟ با این اوصاف ما که باید بیشتر از یعقوب گریه کنیم!
    کی آدرس مهدی عج را بلده؟ کجاست پسر فاطمه؟ ءاَبِرَضوی؟ ءاَم ذی طُوی؟ کجایی آقای من؟ عَزیزٌ عَلَیَّ اَن اَرَی الخَلقَ و لا تُری؟ حجت بن الحسن، سخته برای من که همه را ببینم و تو را نبینم.
    گریه هاتون را برای مهدی بکنید؛ اشکهاتون را برای پسر فاطمه بریزید؛ مهدی غریبه، مظلومه؛ برای یوسف زهرا ناله کنید، اشکهاتون را بیمه ی مهدی کنید؛
    قرآن داره با مثال یوسف و یعقوب یاد ما میده. یکی از وظایف ما اینه که گریه هامون بیمه پسر فاطمه بشه. امام زمان میگه اگه تو یاد من باشی من هم یاد تو هستم. اگه تو برای فرج من دعا کنی منم برای سلامتی تو دعا میکنم.
    اگه یکی از من بپرسه از حسین غریب تر کیه؟ میگم از امام حسین غریب تر مهدی زهراست؛ دلیل هم دارم، حسین سید الشهداست، درست، به مظلومیت شهیدش کردند، درست، اما امام حسین یه ابوالفضل داشت، عباس امام زمان کیه؟ امام حسین یه علی اکبر داشت، علی اکبر امام زمان کیه؟ امام حسین قاسم داشت، جعفر داشت، عون داشت، حجت بن الحسن کی را داره؟ دل امام زمان به کی خوشه؟
    آیا دل امام زمان به من شما خوشه؟ آیا واقعا من و شما برای امام زمان، جای ابوالفضل هستیم؟

  63. حسنوند می‌گوید:

    چقدر جالب! آخه بعضی سایت ها در بازتاب این نوشته، گفتن؛ “وقتی حسین قدیانی درباره فوتبال و گوآردیولا می نویسد!”

    نمی دانند که داداش حسین قدیانی تا به حال بیشتر از فکر کنم ۱۰ متن فوتبالی نوشته اند.

  64. جیم می‌گوید:

    حسین قدیانی! عاشقت بودم، عاشق تر شدم با این فوتبال نوشت بارسایی. زنده باد پپ، زنده باد حسین!

  65. جیم می‌گوید:

    بحثش پیش اومده که بایرن مونیخ، پپ رو می خواد!! عوضی ها شرط هم گذاشتن برای پپ که باید زبان آلمانی یاد بگیره!! آخه بگو الاغ! اصلا ببین محل شما می گذاره گوآردیولا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  66. سیداحمد می‌گوید:

    جناب جیم؛

    به خودت مسلط باش!

  67. محمدباقر می‌گوید:

    آقای قدیانی! ارادت ما به شما کامل هست ولی لطفا نظرتان را راجع به حمایت صهیونیستها از بارسلونا درقالب متن بگویید؛ تا بدانیم شما چه نظری دارید؟ فقط نگویید که بارسا بهترین تیم است و به خاطر آن طرفدارش هستید که میگویم آن وقت اسراییل بهترین ارتش را در جهان دارد… و نگویید عاشق بازیکن انسان دوستی مانند مسی هستید که میگویم این بازیکن انسان دوست وقتی میبیند سران تیمش بعد از لاپورتا صهیونیست بودند این بازیکن مردم فلسطین را به یاد نمی آورد. لطفا توجیه قابل قبول بیاورید اگر وجود داشته باشد. یاحق

  68. سیداحمد می‌گوید:

    جناب محمدباقر؛

    جواب آقای قدیانی به کامنت “میلاد پسندیده” را بخوانید، شاید به جوابتان برسید!

  69. KATEB می‌گوید:

    سلام حاج حسین! بعد از اهانت اون سگ کثیف به امام هادی امروز یه مثنوی در جواب … نوشتم که واستون میذارم؛ اگه دوست داشتین استفاده کنید.

    هادی النّفوس…
    جز درد و غصه سینه ما را مجیب نیست… زخمی به دل نشسته که هیچش طبیب نیست
    خاکم به سر به حضرت هادی(ع) چه کرده اند؟… دشنام بر سلاله ی زهرا(س) عجیب نیست
    از سامرا صدای تو بر گوش میرسد… اینها جزای کشته شیب الخضیب نیست
    آقا دلت شکسته ز تیغ زبان خصم… غصه نخور توقعی از نا نجیب نیست
    ای یوسف شکسته دل من حلال کن… در ما اگر برای تو خیری نصیب نیست
    غافل شدیم از تو و از روزگار تو… ور نه چنین جسور شدن در رقیب نیست
    ما زنده ایم و قلب شما را شرر زدند… بر سینه ی تو آتشی از پشت در زدند
    این دشمنان که زخم شما را نمک زدند… دیروز، کوچه، مادرتان را….
    اینان که این چنین دلتان را شکسته اند… در شام روی نیزه سری را شکسته اند
    این دست ها که قلب شما را دریده اند… دیروز موی عمه تان را کشیده اند
    امروز جنگ و غفلت عالیجانب ها… دیروز کوفه، زینب و بزم شراب ها
    میترسم از دو روئیه پشمینه پوش ها… از چشم ها خیره ی برده فروش ها
    برگرد ذوالفقار علی(ع) گاه عاشقیست… قرآن بخوان، به دست کسی خیزران که نیست
    روضه بخوان فدای دو تا نرگس ترت… از قتلگاه و خنجر و از داغ مادرت
    روضه بخوان برای گدایان محفلت… روضه بخوان کمی که سبک میشود دلت
    از چه به روی نوکر خود چشم بسته ای؟… کنجی غریب دست به زانو نشسته ای
    ما کیستیم؟ تشنه جام شهادتیم… جان بر کف ایستاده مطیع ولایتیم
    ما چشم بر دهان شما مست طاعتیم… ابناء حیدریم و سرا پای غیرتیم
    کافیست اینکه پیر خراسان امان دهد… با إذنتان اشارت ابرو نشان دهد
    ما سینه را به امر شما چاک میکنیم… ما هرچه دشمن است، در خاک میکنیم
    ما مرده ایم مگر که سگی دم بر آورد… اُو اُو کند و نام شما را بیاورد
    روباه چشم بر دهن خوک دوخته… ای بی حیای سگ صفت خود فروخته
    مهدی اگر امان بدهد باده میزنیم… بر گردن کثیف تو قلاده میزنیم
    شیعه سر حرف خودش ایستاده است… چیزی ز عمر نحس تو باقی نمانده است
    ما باده نوش باده ی مینای کوثریم… جان بر کفان خامنه ای پور حیدریم
    از نسل فاو و فکه و خاک دوئیجی ام… فریاد میزنم که آری بسیجی ام
    (کاتب)
    عبدالله، محمد معاذ اللهی پور
    منتظر نظرات ارزشمند دوستان هستم.
    Kateb14noor@yahoo.com

  70. سیداحمد می‌گوید:

    جناب کاتب؛

    تشکر بابت شعر زیبایتان.

  71. رهگذر می‌گوید:

    خیلی به دل نشست. ممنون کاتب. ممنون.
    غروب جمعه است.
    این شعر آقای حسین بیاتانی رو تقدیم میکنم به قطعه ۲۶:

    در هم کشیده چهره ز ما، آه می کشی
    تا کی ز آه، پرده بر این ماه می کشی

    دیگر خدا ز قهر نگاهم نمی کند
    وقتی گناه می کنم و آه می کشی

    آهی که مانده در دل تو از گناه من
    پنهان نموده از من و در چاه می کشی

    چاهی به قد آه تو مولا عمیق نیست
    ناچار آه نیمه و کوتاه می کشی

    کوتاه می کنی شب هجر بلند من
    دستی که بر سرم ز وفا گاه می کشی…

  72. یاعلی می‌گوید:

    من عاشق پپ هستم!
    واقعا دلم میخواد ترجمه این متن زیبا رو بخونه. یعنی میشه!!؟

  73. یاعلی می‌گوید:

    البته بیشتر از پپ عاشق تیکی تاکا هستم، ای کاش تیکی تاکا نمیرد!!!

  74. ذخیره می‌گوید:

    به جای امیر:
    سلام
    سبک نوشتنت جالبه تاثیر خوبی روی خواننده داره
    متن “پیامک” ضعیف تر از بقیه بود دوباره ویرایشش کن
    موفق باشی.

  75. سیداحمد می‌گوید:

    ذخیره؛

    این کامنت های “به جای امیر”، گفت و شنود های روزنامه کیهان، به قلم حاج حسین شریعتمداری است که اینجا کپی می شود!

  76. دانشجوی زابل می‌گوید:

    جالب بود!

  77. غزاله می‌گوید:

    خیییییییییییییییییییییلی بی ادبانه نوشته بودید اصلا خوشم نیومد.

  78. !!!! می‌گوید:

    خدا شفای عاجل یا آجل، اگه اجل مهلت دهد، عنایت بفرماید.
    عمرت رو کجا داری خرج می کنی؟
    قلمتو برای کی و چی می زنی؟
    وقتی پرسیدن اونایی که حتما می پرسن عمر با ارزشت رو!!! تو چه راهی خرج کردی، بگو با افتخار: پپ!!!
    گر چه با توجه به این مهملات که بافتی، چیزی به نام تفکر نداری ولی یه خرده ادراکتو بکار بنداز، شاید یه لطفی در حقت بشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.