«کیهان» مثل نان سنگک می ماند

ارگان رسمی رهبری، بلندگوی درب و داغان لندکروز قراضه حاج بخشی است

یک: مدت ها بود که می خواستم درباره تشابهات «کیهان» و «حسین شریعتمداری» مطلبی بنویسم. هم این را، و هم اندر تشابهات «اطلاعات» و «محمود دعایی» که به شکل عجیب و غریبی عین هم اند. اشبه الناس به کیهان، حسین شریعتمداری است. اصلا مدیر مسئول کیهان، یعنی جمع «خبر ویژه»، «گفت و شنود»، «یادداشت روز» و «بالاخره در این باره گفتنی های دیگری هست»! باور کنید اگر روح کیهان می خواست در یک آدم حلول کند، نتیجه اش می شد «حسین شریعتمداری»، و اگر مدیر مسئول خط شکن کیهان، بنا بود تبدیل به یک روزنامه شود، حتما می شد عین کیهان. «مارادونا» را نگاه کنید؛ خداوکیلی شبیه «توپ چهل تکه» نیست؟! هر آدمی عاقبت شبیه شغلش می شود. روزنامه یک موجود جان دار است. دقیقا مثل آدمی زاد؛ با عمری بعضا کوتاه تر، بعضا بلندتر. هر روزنامه ای، حتی هر هفته نامه ای، قلب دارد، مغز دارد، چشم دارد، دست و پا دارد. حرف می زند و حرف می شنود و غذا می خورد و توسط قضا، احضار می شود! مگر ما آدم ها جز این می کنیم؟! کیهان اما به اعتراف دوست و دشمن، به شکل ویژه ای زنده است. این زندگی، در ذات کیهان است و خیلی در بیان این کارکرد خاص کیهان، کاری به کیهان قبل یا بعد از انقلاب ندارم. اگر از خط و مشی، صرف نظر کنیم، هر رسانه ای فقط به سبب رسانه بودنش دارای یک ذات است. فی المثل این در ذات روزنامه اطلاعات است که آرام باشد و در حاشیه سیاست گام بردارد؛ خواه در رژیم شاه باشد و خواه در نظام جمهوری اسلامی. اطلاعات اما در هر ۲ نظام، گاهی جرقه ای ترقه وار می ترکاند! بی آنکه احیانا قصد قیاس داشته باشم، گاهی با همه آرامش ذاتی اش، شلوغ کاری می کند و به قلم داریوش همایون در نظام سابق، یا حسین علایی در نظام حال، حالی، جنجالی به فضای سیاسی می دهد. این رویه اما هرگز در ذات کیهان نبوده. کیهان هر چند سال یک بار خط شکنی نمی کند؛ این کار هر روز این روزنامه، بلکه ذات این روزنامه است. کیهان شلوغ است. آمیخته ای از شر و شعر و شعور و سر و صداست. داغ است. آرام نیست. نمی تواند یک جا آرام بنشیند. حرف و حدیث دارد و درباره اش، حرف و حدیث زیاد است. از دوست گرفته تا دشمن، خیل کسانی که کیهان را رسانه رسمی انقلاب اسلامی -عمدا ننوشتم جمهوری اسلامی!- می دانند، زیادند، اما باز هم از دوست گرفته تا دشمن، هستند کسانی که اصلا این گزاره را در وصف کیهان قبول ندارند. مگر غیر از اینهاست حسین شریعتمداری؟! باورم هست وصف کیهان، یعنی توصیف حاج حسین، و توصیف ایشان، یعنی وصف کیهان. این، نه اهانت است و نه مدح، بلکه واقعیت است.

دو: بی آنکه به نسبتم با کیهان فکر کنم، در مقام یک مخاطب، نظرم بر این است که انقلابی از جنس انقلاب اسلامی، و نظامی از جنس نظام جمهوری اسلامی، با چینش خاص و منحصر به فردی از دوست و دشمن در ابعاد بین المللی، حتما به رسانه ای از جنس کیهان، نیاز دارد. کیهان، سوتک صادقانه ماست. حنجره انقلاب، حتما این فریاد را می خواهد. من اصلا بنا ندارم کیهان را عاری از خبط و خطا بخوانم. کیهان هر روز دارد در ابعاد کثیر، دیکته های حساس می نویسد و حق خطا برای رسانه ای در قامت کیهان، با این حجم اثرگذاری محفوظ است. حق نباشد و محفوظ هم نباشد، هر چه باشد، طبیعی است. سخنم اما بر سر این حرف ها نیست. اگر توی خواننده هم مثل من کیهان را «رسانه پرروی جمهوری اسلامی» می خوانی، -چه این را در باب طعنه به کار ببری و چه در باب غلو!- باید اذعان کنی که پررو بودن، در ذات انقلاب اسلامی است. من این را دارم در مدح انقلاب می گویم! انقلاب اسلامی اگر پررو نباشد، اصلا جلو نمی رود. بی این صفت، شک ندارم که انقلاب، محال ممکن بود پیروز شود. در چنین دنیایی که نظام سلطه اش فراوان بمب هسته ای دارد، اما انرژی هسته ای را حق ما نمی داند، باید در مذاکرات هسته ای با «۱ + ۵» دیپلمات های پررویی داشت تا مگر خانم اشتون، در برابر حق مسلم ما به زور هم که شده، سر تعظیم فرود آورد. بیش از این شرح نمی دهم که چرا پرروبازی کیهان را دوست می دارم و وقتی از قول مردم آمریکا(!) تیترهای درشت علیه کاخ سفید می زند، به دلم می نشیند!

سه: عده ای می گویند: «کیهان، ارگان رهبری است». هم هست و هم نیست! هر رسانه ای که به واقعیت از پنجره حقیقت نگاه کند، حتما ارگان رهبری است. بگذارید پررو بازی دربیاورم! سرباز اگر خودش را به فرمانده وصل نکند، مرید اگر حنجره خودش را ارگان فریاد مراد نداند، این که خیلی بد است! اسم این تعارف، در نظر گرفتن شان رهبر نیست، بلکه گیر کردن در ملاحظات اداری است. گاه هست که اتاق بیضی، حرف «اراده های پولادین انقلاب اسلامی» را بیشتر از «اداره های کاغذین جمهوری اسلامی» می فهمد! این را بی خیال! لابد در کیهان به شکل ویژه یک چیزی هست که مثلا هیچ کس نمی گوید: «اطلاعات، ارگان رهبری است»، با اینکه دعایی و شریعتمداری هر ۲ منصوب «آقا» هستند! اما آن چیزی که در کیهان، باعث این ظن و گمان شده چیست؟! شاید این باشد؛ کیهان یک رسانه پرشور، اما در عین حال باشعور و جلودار است. کیهان از معدود اداره های جمهوری اسلامی است که خوشبختانه هنوز هم رنگ و بوی اراده های انقلاب اسلامی می دهد. همچنان که خود «آقا» گاهی در مقام رهبر جمهوری اسلامی، توصیه به صبر و بصیرت می کنند، لیکن در مقام رهبر انقلاب اسلامی، اعلام می دارند؛ ما اگر می خواستیم در اوضاع بحرین، دخالت کنیم، اتفاق دیگری آنجا می افتاد! مع الاسف در جنم خیلی ها جمع کردن این هر ۲ دشوار است. سر همین روزنامه اطلاعات هرگز نمی تواند ادعا کند که مظهر اراده انقلاب اسلامی است. البته در کنار پسر تخسی مثل کیهان، وجود دختر ترشیده ای چون اطلاعات، به شدت لازم است! البته تر، با اینکه همه سطور بالا را با یقین نوشتم، این را نیز با یقین بنویسم که ارگان اول و آخر رهبر حکیم ما، حنجره دشمن شکن، نورانی، خط شکن و علوی تبار خود حضرت آقاست. نهج البلاغه سید علی، چفیه روی دوش ایشان است. این چفیه، در پیام دهی، کار ۱۰۰ رسانه را می کند. پس ارگان رسمی ولی فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، وصیت نامه شهداست. به این اعتبار، من البته بلندگوی درب و داغان لندکروز قراضه حاج بخشی را هم ارگان رهبری می دانم!

چهار: بیش از ۱۲ سال است که دارم برای کیهان می نویسم. از کیهان و کیهانیان خیلی چیزها، حتی خیلی چیزها به جز روزنامه نگاری آموخته ام. منهای خط و خطوط، بر خلاف بعضی تبلیغات، اتفاقا اهل و عیال کیهان، مردمانی به شدت «انسان» اند. انسان عزیزی مثل «بهروز ساقی» ویلچرنشین که ۷۰ درصد بدنش به شهادت رسیده و این ۳۰ درصد هم خیلی با «آن سوی هستی» غریبه نیست، خودش یک پا «حدیث دشت عشق» است. گاهی از فلان کارگر چاپخانه کیهان، چیزی به عنوان درس زندگی آموخته ام، که گویی پای درس معلم اخلاقی نشسته ام.

پنج: خواهی نخواهی، کیهان، جای بزرگی است. از اعضای قبلی شورای سردبیری روزنامه که روزگاری در جریده آگهی محور، به منزلت سردبیری رسیده بود، سال گذشته، عجب جمله ای شنیدم؛ «هنوز هم اگر قرار است موجی در کشور راه بیفتد، کار کیهان است». این جمله را البته بعد از آن همه نقدی که به کیهان روا می دانست گفت. قطعا نمی توان منکر نقش ممتاز کیهان در بر ملا شدن چهره واقعی اصلاح طلبانی که بعدها اصحاب فتنه ۸۸ شدند، شد. چه احمدی نژاد خودش را اصول گرا بخواند، چه نخواند، کیهان حتما در آفرینش سوم تیر نقش ویژه ای داشت. هنوز هیچ کدام از روزنامه های جریان انحرافی، عکس احمدی نژاد را به بزرگی عکس هایی که کیهان از وی در قامت شهردار تهران، مهمان صفحه نخستش می کرد، کار نکرده اند. آیا از یاد رفتنی است روزنامه کیهان شماره بعد از سوم تیر؟! آیا «گفت و شنود» با سوژه گاوی که وارد پارلمان فلان کشور شده بود، فراموش شدنی است؟ وه که چه اعصابی خرد کرد از وکلای مجلس ششم! یک روز کیهان در نیامد، اما فردایش حاج حسین نوشت: «در مجلسی که نظارت استصوابی نداشته باشد، هر گاوی می تواند وارد مجلس شود، اما در مجلس جمهوری اسلامی، چون نظارت استصوابی هست، نمایندگان محترم مجلس ششم، بی خود از گفت و شنود کیهان، گله مند شده اند».

شش: روزنامه/ موسسه کیهان، چه قبل و چه به خصوص بعد از انقلاب اسلامی، برای خیلی ها بهترین سکوی پرش بوده. نیز بودند کسانی که کیهان را برای خودش می خواستند و تا آخر به روزنامه نگاری قناعت کردند. شغل بلندبالا و شریفی که گاهی نردبان می شود، اما بعد از رسیدن به پشت بام صندلی، «کهنه دل آزار» می شود! نمی دانم این را باید حسن کیهان بدانم یا ضعفش! چه خوب، کسانی که کیهان، خود پرورش شان داده، باز هم در همین کیهان، هنرآفرینی کنند. گمانم این نقطه قوت یا نکته ضعف نیز ذاتی کیهان باشد و نتوان کاریش کرد!

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

تیتر این نوشته را قبل از شروع نگارش زدم! و حالا می بینم ۱۰۰ کلمه ای هم از ۱۵۰۰ کلمه توافق شده، بیشتر نوشته ام! تا بیش از این به ژورنالیسم، گند نزده ام، بگویم که نان سنگک، از بهترین آرد تهیه می شود، اما موقع خوردن، باید مراقب سنگ داغ بود! گاهی که دست را می سوزاند، مهم نیست، آنجا که سنگ کوچک، اما داغ را نبینی و به اسم سنگک، نوش جان کنی، واویلاست! نمی گویم کیهان، سنگ ندارد، اما در سنگک بودن کیهان، شک ندارم! پس می نویسم: زنده باد کیهان تا تو بخوانی زنده باد حسین شریعتمداری!

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. بانو می‌گوید:

    بسم الله…

  2. بانو می‌گوید:

    ” عده ای می گویند: «کیهان، ارگان رهبری است». هم هست و هم نیست! هر رسانه ای که به واقعیت از پنجره حقیقت نگاه کند، حتما ارگان رهبری است. بگذارید پررو بازی دربیاورم! سرباز اگر خودش را به فرمانده وصل نکند، مرید اگر حنجره خودش را ارگان فریاد مراد نداند، این که خیلی بد است! ”
    خوش بحال این مرید که ارادتش را نشان می دهد……

  3. ف. طباطبائی می‌گوید:

    “کیهان یک رسانه پرشور، اما در عین حال باشعور و جلودار است.”

  4. ف. طباطبائی می‌گوید:

    عالی بود. کیهان رو کیهانی وصف کردین.
    خدا قوت.

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “نهج البلاغه سید علی، چفیه روی دوش ایشان است. این چفیه، در پیام دهی، کار ۱۰۰ رسانه را می کند. پس ارگان رسمی ولی فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، وصیت نامه شهداست. به این اعتبار، من البته بلندگوی درب و داغان لندکروز قراضه حاج بخشی را هم ارگان رهبری می دانم!”

    احسنت…

  6. سیداحمد می‌گوید:

    نیمه دوم شماره “دو” خیلی عالی بود؛
    کیف کردم از خواندن این جملات!

    “انقلاب اسلامی اگر پررو نباشد، اصلا جلو نمی رود. بی این صفت، شک ندارم که انقلاب، محال ممکن بود پیروز شود. در چنین دنیایی که نظام سلطه اش فراوان بمب هسته ای دارد، اما انرژی هسته ای را حق ما نمی داند، باید در مذاکرات هسته ای با «۱ + ۵» دیپلمات های پررویی داشت تا مگر خانم اشتون، در برابر حق مسلم ما به زور هم که شده، سر تعظیم فرود آورد.”

    سالاری به خدا…

  7. مقداد می‌گوید:

    سلام به آقای قدیانی عزیز. حامی گفتمان جبهه پایداری هستم، ولی این حمایت هیچ منافاتی با ارادت و علاقه حقیر نسبت به شما نداره. زیبایی انقلاب اسلامی به همینه که کسی نظیر شما رو دشمن شکن، پرورش میده و منی که برسر جبهه پایداری با شما اختلاف نظر دارم رو دوستدار شما میکنه، خدا رو سپاس.
    مطلب شما رو خوندم، جالب بود. اولین باری هست که میخونم کسی کیهان رو از این زاویه قلم میزنه.
    با تشکر

  8. حنظله می‌گوید:

    “البته در کنار پسر تخسی مثل کیهان، وجود دختر ترشیده ای چون اطلاعات، به شدت لازم است!”

    کلی خندیدم! یا به قول خارجیها!!! looooooooooooool

  9. سیداحمد می‌گوید:

    “باورم هست وصف کیهان، یعنی توصیف حاج حسین، و توصیف ایشان، یعنی وصف کیهان. این، نه اهانت است و نه مدح، بلکه واقعیت است.
    .
    .
    هر آدمی عاقبت شبیه شغلش می شود.”

    متن شیکی بود؛
    داداش حسین! الحق استادی در زیبا نوشتن!

  10. حنظله می‌گوید:

    ‘وه که چه اعصابی خرد کرد از وکلای مجلس ششم! یک روز کیهان در نیامد، اما فردایش حاج حسین نوشت: «در مجلسی که نظارت استصوابی نداشته باشد، هر گاوی می تواند وارد مجلس شود، اما در مجلس جمهوری اسلامی، چون نظارت استصوابی هست، نمایندگان محترم مجلس ششم، بی خود از گفت و شنود کیهان، گله مند شده اند».”

    هیچ وقت یادم نمی رود آن روز را که پدرم این مطلب کیهان را می خواند؛ ناگهان زد زیر خنده در حالی که صورتش بدجوری سرخ شده بود!

  11. ژاوی! می‌گوید:

    چه جوری آخه داداش حسین اینقدر تمیز و قشنگ درباره فوتبال و کیهان و شریعتمداری و کلا همه چیز می نویسی؟! خداوکیلی قلمت طلاست………….

  12. پیرمرد می‌گوید:

    داداش حسین! اگر من دست به قلم بودم، به علت نداشتن هنر قلم فرسایی، بدون رعایت حق تألیف از روی مطلب بالا کپی‌ میزدم که:

    ” خوشا به حالت که شبیه و اصلا خود قطعه‌‌ ۲۶ هستی‌، قطعه‌ای از بهشت”

    پس دست ما را هم بگیر… یا علی‌

  13. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    می نویسم: «ماشاء الله حزب الله» تا تو بخوانی زنده باد حسین قدیانی!

  14. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بی نهایت سپاسگزارم، بابت نگارش این متن. گاهی جایی که بحثی می شود، بعضی ها که به زعم خودشان مثلا می خواهند زخمی بزنند و نیشی، می گویند: شماها معلوم است که کیهان می خوانید، رسانه تندروها!!
    خبر ندارند، ما مفتخریم که
    “کیهان، سوتک صادقانه ماست. حنجره انقلاب، حتما این فریاد را می خواهد.”

  15. سپیده می‌گوید:

    هر آدمی عاقبت شبیه شغلش می شود.
    شغل ما چیست که این شکلی شدیم؟

  16. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    حسن بزرگ و خوبی مقدس مدیرمسئول کیهان این است که در مقام سربازی برای “آقا” هیچ شانی برای قلم خودشان قائل نیستند؛ ای بسا از بزرگ و کوچک که خیلی چیزها را نقد نمی کنند با این بهانه؛ “اصلا یارو کی هست، که ما نقدش کنیم”، اما حاج حسین از آنجا که یک بسیجی است، همیشه در وسط میدان است. بسی مسرورم که از خواص بی بصیرت گرفته تا جریان منحرف، و از سران فتنه گرفته تا فتنه گران دون، و از آمریکا گرفته تا نوچه هایش در داخل، هرگز از نیش قلم حاج حسین آقا در امان نبوده و نیستند.
    ——————————–
    حاج حسین آقای شریعتمداری! یل ام البنین نگهدارت. قلمت بیمه عباس.

    ما عرضه نداشتیم و الا باید بعد از “یا حسین”، به جای میرحسین، “حاج حسین” به یادمان می آمد.
    http://www.ghadiany.ir/?p=1683

  17. قاصدک منتظر می‌گوید:

    اگر در هر سنگری افراد: ولایت شناس، متعهد، مخلص و صادق در کارشون باشند و هدفشون رو به درستی بدونند، حتما قوی عمل خواهند کرد!

  18. قاصدک منتظر می‌گوید:

    در مراسم پایانی بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش رسانه برتر، روزنامه کیهان به عنوان روزنامه برتر معرفی شد.

  19. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    دیروز در آخرین روز نمایشگاه کتاب، تا آنجایی که من دیدم، فقط دو غرفه حواس شان به جشن میلاد حضرت فاطمه بود و بین بازدیدکنندگان، شکلات پخش می کردند، یکی انتشارات کیهان و دیگری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام. شکلات کیهان را برداشتم!
    کیهان سال هاست که کام مان را شیرین می کند، با در آوردن داد و فغان دشمنان…

  20. سیداحمد می‌گوید:

    سلاله اشاره جالبی داشت؛
    دقیقا بعضی ها وقتی می خواهند طعنه بزنند و به خیال خودشان حالی از ما بگیرند، ما را کیهان خوان(!) خطاب می کنند!
    غافل از اینکه ما افتخار می کنیم به کیهان خواندن؛ همانطور که افتخار می کنیم به حکومتی بودن!

  21. برف و آفتاب می‌گوید:

    زنده باد! ارادت ویژه داریم خدمت ایشون!

    قبلا که بابا بود، همیشه کیهان می گرفت و جدولشو باهم حل می کردیم! وقتی می اومدم می دیدم بابا تنها داره جدولشو حل می کنه عصبانی می شدم!

  22. دلخون می‌گوید:

    سلام؛

    اینجا همه فقط میگن زنده باد حسین قدیانی – درود بر حسین قدیانی

    کسی نمیگه درود بر مخاطبان و حامیان حسین قدیانی.

  23. ستاره خرازی می‌گوید:

    خاطرات جالب مادر از اعزام و خبر شهادت حسین فهمیده
    http://rajanews.com/detail.asp?id=126049

  24. دلخون می‌گوید:

    هیچ وقت روزنامه ایران رو دوست نداشتم؛ نه به خاطر اینکه متعلق به دولت بود، یه جورایی بوقلمون صفت بود؛ دیروز برای دولت خاتمی امروز برای دولت احمدی نژاد.

    اما کیهان از اون اولش تو محور ولایت مداری بود. هرچند به خاطر روزنامه نگاران حرفه ای که داره گاهی اوقات بعضی از مسئولین رو آنچنان میچزونه که آدم دلش میسوزنه.

    کیهان و اطلاعات پدربزرگ و مادربزرگ پیر مطبوعات هستن که هنوزم هنوزه به خاطر قلم روزنامه نگاراش همتا ندارن.

  25. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۲۱:۶
    تعداد افراد آنلاین: ۲۱ نفر

    ماشالله حزب الله
    داداش حسین هنرمند بسیجیها فـــــــــــدائی داری…

  26. ستاره خرازی می‌گوید:

    حسین شریعتمداری زنده باد
    قطعه ۲۶ پاینده باد

  27. ستاره خرازی می‌گوید:

    حالا من الان دلم نون سنگک می خواد چه کار کنم؟

  28. نان بربری می‌گوید:

    ستاره خرازی!

    مبارزه با نفس!

  29. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سنگ سوزان نان کیهانی
    درود بر حامیانت! قدیانی…

  30. بی تاب هویزه می‌گوید:

    آقای قدیانی!
    چقدر قشنگ توصیف کردید کیهان را…

  31. سیداحمد می‌گوید:

    دیوونه داداشی!

    قشنگ گفتی… آفرین.

  32. دلخون می‌گوید:

    می نویسم:

    زنده باد کیهان تا تو بخوانی زنده باد ولایت مداری.

  33. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    عالی تر از عالی.
    کیهان و نان سنگک داغ!!

    عجب چیزهایی به ذهنتان می رسد. شما فوق العاده اید آقای قدیانی.

  34. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “در چنین دنیایی که نظام سلطه اش فراوان بمب هسته ای دارد، اما انرژی هسته ای را حق ما نمی داند، باید در مذاکرات هسته ای با «۱ + ۵» دیپلمات های پررویی داشت تا مگر خانم اشتون، در برابر حق مسلم ما به زور هم که شده، سر تعظیم فرود آورد.”

    این خانم اشتون باز اظهار فضل نموده که امیدوار است ایران در مذاکرات آتی بپذیرد که برنامه هسته ای نظامی اش را کنار بگذارد!!
    اینها چرا حرف آدمی زاد حالی شان نمی شود؟! واقعا باید در برابر این ها پررو بود و با اقتدار برخورد کرد و الا قورت مان می دهند، بس که بی چشم و رویند.

  35. برف و آفتاب می‌گوید:

    مسابقه ی مناظره تو دانشگاه تربیت مدرس! چه بامزه! انتخابات نزدیکه؛ دارن آموزش می دن!

  36. سیداحمد می‌گوید:

    عجب کتابی شده این “آر. کیو ۸۸”

    “نامه ای به محمد خاتمی” صفحه ۱۰۴؛

    “خوش بگذره” صفحه ۵۷؛

    عجب طنز هایی! یکی از یکی شیرین تر! دوست دارم به زودی متنی برای کتاب داداش حسین عزیز بنویسم…

  37. سیداحمد می‌گوید:

    “آر. کیو ۸۸” با طنزی درباره شیخ دیپلمات شروع می شود و عجیب اینکه این روزها دوباره صدای حسن روحانی درآمده!!

    داداش حسین الحق که “آر. کیو ۸۸” را نه دیروز، که امروز و برای فردای ما نوشته.

  38. مجنون می‌گوید:

    متن قشنگی بود.
    لذت بردم!
    مخصوصا
    “البته در کنار پسر تخسی مثل کیهان، وجود دختر ترشیده ای چون اطلاعات، به شدت لازم است!”
    «مارادونا» را نگاه کنید؛ خداوکیلی شبیه «توپ چهل تکه» نیست؟!
    زنده باد کیهان یعنی زنده باد حسین شریعتمداری

  39. ستاره خرازی می‌گوید:

    مادامیکه زبان مومن می برد، اسلحه او از غلاف بیرون نمی جهد.
    یا ریاست و اجرای عدالت، یا گوشه گیری و کنج عزلت، مومن به راه ظلم نمی رود.
    تا ابلهان زیادند، ظالمان در نمی مانند!
    سیر مومنین صعودی و سیر ظالمین نزولی است و این دو گروه هر چقدر هم که در ظاهر برای وحدت تلاش کنند هرگز در کنار هم، همصدا و همراه نمی شوند.
    راه بهشت عقبی، از درون دوزخ دنیا می گذرد، در این دنیا باید از جهنم رهید!
    عباسعلی کامرانیان

  40. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۲۱۶* پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

    نان را احترام کنید. از آن حضرت سؤال شد: اى رسول خدا! چگونه به نان احترام کنیم؟ فرمودند: وقتى نان (بر سفره) آورده شد؛ منتظر چیز دیگرى نمانید.

    (کافی، ج۶، ص۳۰۳)

  41. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    تو نمایشگاه داشتم دنبال غرفه‌ی کیهان می‌گشتم که گفت و شنود و ارتش سری روشنفکران رو بگیرم؛ گفتم اسمش “انتشارات کیهان” هست دیگه؛ از آخر شبستان رفتم اولش واسه حرف “الف”! “اطلاعات” رو پیدا کردم، محض حال‌گیری از یکیشون پرسیدم می‌دونید غرفه‌ی کیهان کجاست؟ یه نگاهی کرد و کله رو فرستاد بالا!!
    نتیجه که نگرفتم رفتم سراغ خود “کاف”! باز نبود!!
    با هزار بدبختی فهمیدم نام مراد بنده “شرکت انتشارات کیهان” هست!
    با رکورد دوهزار کیلومتر پیاده‌روی رسیدم و گرفتم!
    قبلش البته مستقیم رفتم غرفه‌ی مرکز اسناد؛ می‌دونستم داداش دیروز اون‌روز اومده و فرداش هم خواهد آمد و من در این بین‌الحضورین! تنها کاری که می‌تونستم بکنم خرید کتاب داداش و ارسال سلام به داداش از طریق یکی از غرفه‌دارها بود… که نمی‌دونم رسید یا نه…
    سلام داداش حسین!
    مخلصم با صاد درشت!

  42. سجاد می‌گوید:

    سکوت در برابر این نوشته!!!

    نمک قلمت از جای دیگه ایه!!!

  43. آذرخش می‌گوید:

    کلا داستان کیهان و حاج حسین شریعتمداری و گفت و شنود و … خیلی برام جالبه.
    کاش آدمای باسواد توی مملکت بیشتر بودن.

  44. محیا می‌گوید:

    «بهروز ساقی» ویلچرنشین که ۷۰ درصد بدنش به شهادت رسیده و این ۳۰ درصد هم خیلی با «آن سوی هستی» غریبه نیست، خودش یک پا «حدیث دشت عشق» است.
    وااااااااای چقدر قشنگ یه شهید زنده رو توصیف کردین… دمتون گرم
    خوشم میاد با کلمات شطرنج بازی می کنی و همه رو مات…

  45. حی علی الجهاد می‌گوید:

    باور کنید اگر روح کیهان می خواست در یک آدم حلول کند، نتیجه اش می شد «حسین شریعتمداری»، و اگر مدیر مسئول خط شکن کیهان، بنا بود تبدیل به یک روزنامه شود، حتما می شد عین کیهان. «مارادونا» را نگاه کنید؛ خداوکیلی شبیه «توپ چهل تکه» نیست؟! هر آدمی عاقبت شبیه شغلش می شود.

    با این حساب ما هم باید شبیه موجودی به نام وبلاگ باشیم! نه که حالا خیلی هم زنده‌ایم!

  46. شیدا می‌گوید:

    خیلى لازم بود که یک کسى حق کیهان و جناب شریعتمدارى را ادا کند
    که شما به بهترین وجه بیان کردید. دستتان درد نکند.
    براستى که هنوز هم اگر قرار است موجى در کشور راه بیفتد کار کیهان است.

  47. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا قاضی الحاجات**

  48. به جای امیر می‌گوید:

    مجلس ختم ! (گفت و شنود)

    گفت: گروه های اپوزیسیون این روزها بدجوری به مدعیان اصلاحات حمله می کنند و آنها را خیانت کار می نامند.
    گفتم: خیانت کار که هستند ولی گروه های اپوزیسیون که در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی زلف خودشان را با زلف مدعیان اصلاحات گره زده بودند چرا این حرف ها را می زنند؟!
    گفت: سایت ضد انقلابی بالاترین نوشته است «اصلاح طلبان برای براندازی جمهوری اسلامی با ما ائتلاف کردند ولی حالا دنده عقب گرفته و تلاش می کنند دوباره به نظام برگردند».
    گفتم: ولی مدعیان اصلاحات هم با آن ائتلاف آخرین میخ را به تابوت خود کوبیدند و رفتند که رفتند.
    گفت: باید هر دو طرف می دانستند که با آن ائتلاف دارند چه خاکی بر سر خود می ریزند!
    گفتم: چه عرض کنم؟! دو تا خرما با هم ازدواج کرده بودند، برای ماه عسل رفتند مجلس ختم!

  49. حنظله می‌گوید:

    چه می کند حاج حسین شریعتمداری در کیهان!

    “یادداشت روز” دوشنبه ۲۵ اردیبهشت را بخوانید حتما!

    “…… و این رشته اگرچه سر دراز دارد و باز هم به آن خواهیم پرداخت ولی در پایان اشاره به این نکته از قول روزنامه آمریکایی یو. اس. ای تودی و به نقل از گزارش «آمریکن اینترپرایز» را ضروری می دانیم که؛ «بزرگترین مشکل آمریکا در ایران، حضور یک حریف قدرتمند- با استفاده از واژه SUPER OPPONENT (ابرحریف) به نام [آیت الله] خامنه ای است که نقشه راه را می شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند».”

  50. sarbaze1404 می‌گوید:

    به نام خدا
    سلام…

  51. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “احتیاط به مارپیچ نزدیک می شوید! (یادداشت روز)”

    http://www.kayhannews.ir/910225/2.htm#other200

  52. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    “اکثر اهل سیاست صفحه دو کیهان را دماسنج حکومت می دانند.”
    ****
    واقعا بهترین مرجع برای بصیرت افزائی نسل دوم و سوم انقلاب، فقط کیهان است.
    درود بر حسین شریعتمداری و کیهان و کیهانیان.

  53. مرتضی می‌گوید:

    حاج حسین رو دوست دارم…
    البته حکایت انتقاداتم به کمتر فرهنگی بودن کیهان باقیست!

  54. عمار می‌گوید:

    “پس می نویسم: زنده باد کیهان تا تو بخوانی زنده باد حسین شریعتمداری!”

  55. سیدحمزه می‌گوید:

    درود خدا بر شما آقای قدیانی.
    یادم میاد هر وقت بابام کیهان میخونه و بهش میگیم که چرا یکسره کیهان میخونی؟ بهمون میگه کیهان نهج‌البلاغه‌ی انقلابه.
    کاری ندارم که این حرف درسته یا غلط؟ اما چیزی که برام ماندگار شد اهمیت روزنامه کیهانه که بابام اونو به نهج البلاغه‌ی انقلاب تشبیه میکنه و انصافاً از زمانی که کیهان میخونم تفاوت این روزنامه‌ی انقلابی رو با بقیه روزنامه ها احساس می‌کنم.

    خیلی حال کردم با “این را نیز با یقین بنویسم که ارگان اول و آخر رهبر حکیم ما، حنجره دشمن شکن، نورانی، خط شکن و علوی تبار خود حضرت آقاست. نهج البلاغه سید علی، چفیه روی دوش ایشان است. این چفیه، در پیام دهی، کار ۱۰۰ رسانه را می کند. پس ارگان رسمی ولی فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، وصیت نامه شهداست. به این اعتبار، من البته بلندگوی درب و داغان لندکروز قراضه حاج بخشی را هم ارگان رهبری می دانم!”
    و……. زنده‌باد حاج حسین شریعتمداری.
    یاعلی مدد

  56. رها می‌گوید:

    می نویسم: زنده باد کیهان تا تو بخوانی زنده باد حسین شریعتمداری!

  57. روان نویس می‌گوید:

    سلام.
    من از این عنوان فقط یک چیز به ذهنم رسید. هم کیهان و هم سنگک هر دو پت و پهن اند. البته کیهان بیشتر شبیه فرش است. باز می کنی کل اتاق پر می شود!

  58. آرزومند کربلا می‌گوید:

    حسین آقا! به گمونم این متن روز معلمیه شما بود، البته با چند روز تاخیر.
    خدا انشاالله به حاج حسین شریعتمداری تن سالم و عمر با عزت بده. ازش ممنونیم که خیلی چیزا ازش یاد گرفتیم. (هیچ وقتم اون برنامه دیروز امروز فرداش با کواکبیان رو یادمون نمیره، کلی خندیدیم!)

  59. محمد می‌گوید:

    سلام
    .
    جان، امانتی است که باید به جانان رساند، اگر خود ندهی، می ستانند. فاصله هلاکت و شهادت، همین خیانت در امانت است…
    .
    به مناسبت سی امین سالروز شهادت فاتح خرمشهر…

    [گل][گل][گل][گل][گل]

  60. دلداده چمران می‌گوید:

    سلام علیکم
    خدا قوت؛ بسیار عالی بود…
    عده ای می گویند: «کیهان، ارگان رهبری است». هم هست و هم نیست! هر رسانه ای که به واقعیت از پنجره حقیقت نگاه کند، حتما ارگان رهبری است. بگذارید پررو بازی دربیاورم! سرباز اگر خودش را به فرمانده وصل نکند، مرید اگر حنجره خودش را ارگان فریاد مراد نداند، این که خیلی بد است! اسم این تعارف، در نظر گرفتن شان رهبر نیست، بلکه گیر کردن در ملاحظات اداری است. گاه هست که اتاق بیضی، حرف «اراده های پولادین انقلاب اسلامی» را بیشتر از «اداره های کاغذین جمهوری اسلامی» می فهمد! این را بی خیال! لابد در کیهان به شکل ویژه یک چیزی هست که مثلا هیچ کس نمی گوید: «اطلاعات، ارگان رهبری است»، با اینکه دعایی و شریعتمداری هر ۲ منصوب «آقا» هستند! اما آن چیزی که در کیهان، باعث این ظن و گمان شده چیست؟! شاید این باشد؛ کیهان یک رسانه پرشور، اما در عین حال باشعور و جلودار است. کیهان از معدود اداره های جمهوری اسلامی است که خوشبختانه هنوز هم رنگ و بوی اراده های انقلاب اسلامی می دهد.

    نمی گویم کیهان، سنگ ندارد، اما در سنگک بودن کیهان، شک ندارم! پس می نویسم: زنده باد کیهان تا تو بخوانی زنده باد حسین شریعتمداری!

    وای که الان تو خوابگاه بد جوری هوس نون سنگک البته خاش خاشی کردم…
    اما گویا باید تهذیب نفس داشت…
    التماس دعا

  61. م.طاهری می‌گوید:

    “زنده باد کیهان تا تو بخوانی زنده باد حسین شریعتمداری!”

    عجیب دوست داشتنی و خواندنی است کیهان.

  62. مهتاب می‌گوید:

    زنده باد کیهان …

    زنده باد حسین شریعتمداری …

  63. حی علی الجهاد می‌گوید:

    دوست داشتیم قدمی برداریم برای شهیدی که هنوز غریب است و هنوز مظلوم…

    مصاحبه با خانم شهناز انصاری، همسر شهید محمدحسن ابراهیمی + عکس

  64. سیداحمد می‌گوید:

    حی علی الجهاد؛

    ممنون… پست خوبی بود.

  65. حی علی الجهاد می‌گوید:

    ذره‌ای از وظیفه‌مان بود در قبال شهدا و ممنون آقا “سیداحمد” که تشریف آوردید و اظهارنظر کردید.

    دوست داشتم دوستان این پست را بخوانند تا ادای دینی باشد به شهید بزرگوار

    التماس دعا در این لحظات زیبای اذان…

  66. سلام
    توضیح کیهان امروز:

    به اطلاع خوانندگان محترم می رساند به دنبال درج خبری از قول دکتر مهدی کوچک زاده نماینده تهران در مجلس مبنی بر این که وی دادگاه فساد ۳۰۰۰ میلیاردی را «سیاسی» دانسته، کوچک زاده در تماس با کیهان این موضوع را تکذیب و تاکید کرد چنین عقیده ای ندارد.

    مقاله استاد شریعتمداری توی کیهان خوندم لذت بردم و رسیدم به این توضیح کیهان! با وجود علاقه و احترامی که از نوجوانی به این روزنامه دارم اما این غرور آزار دهنده است باید پرسید چرا کیهان که روزنامه قابل اعتمادماست گفته های نادرست را خبر میکند و اشتباهی که کرده و اگر طبیعی فرضش کنیم از زدن یک کلمه عذر خواهی در انتها خودداری می کند!!!!!!!!!!!!

  67. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    نتیجه توسل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله

    http://www.gerdab.ir/fa/news/10756/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%87%D8%B1

    “یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی”

  68. مطلب قبلیم را بدون نگاه به تیتر و متن این بخش فرستادم و وقتی بالا رفتم دیدم در مورد کیهان است چه جالب!! و این مطلب پاسخ ۸۰ درصد انتقاد من است

    بی آنکه به نسبتم با کیهان فکر کنم، در مقام یک مخاطب، نظرم بر این است که انقلابی از جنس انقلاب اسلامی، و نظامی از جنس نظام جمهوری اسلامی، با چینش خاص و منحصر به فردی از دوست و دشمن در ابعاد بین المللی، حتما به رسانه ای از جنس کیهان، نیاز دارد. کیهان، سوتک صادقانه ماست. حنجره انقلاب، حتما این فریاد را می خواهد. من اصلا بنا ندارم کیهان را عاری از خبط و خطا بخوانم. کیهان هر روز دارد در ابعاد کثیر، دیکته های حساس می نویسد و حق خطا برای رسانه ای در قامت کیهان، با این حجم اثرگذاری محفوظ است. حق نباشد و محفوظ هم نباشد، هر چه باشد، طبیعی است.

  69. دلخون می‌گوید:

    جریان شناسی انجمن حجتیه

    http://delkhon-313.blogfa.com/post/2

  70. علی آشنا می‌گوید:

    مثل همیشه بهتر از عالی

    فقط یک دغدغه کهنه همیشه در دل من در خصوص کیهان هست و آن اینکه چرا کیهان و یا به عبارت بهتر شریعتمداری (با آن وجه ولایتمداری اش) نتوانسته مانند همان سیستم رسانه ای آگهی محوری که گفته ای (همشهری) محتوا آفرین باشد. بی انصافی نکنیم؛ جدا از خطوط سیاسی همشهری یا کیهان، نباید از نظر دور داشت که همشهری الان یک امپراتوری رسانه ای است که با انبوهی محتوا، در قالب مجلات گوناگونش خیلی ها را تغدیه می کند (و البته درست است که این خودرو با بنزین آگهی کار می کند) ولی متاسفانه حاج حسین ما فقط همین کیهان را دارد. سایر نشریانش به مردگی اطلاعات اند و حتی کتابی با موضوع سرمقاله های ناب و جریان سازش این قلم و عقیده قشنگ منتشر نشده و نمی شود!!! نمی دانم چرا؟

  71. سیداحمد می‌گوید:

    :::مصاحبه تلفنی با شاه سلطان حسین:::

    -الو، شاه سلطان حسین؟

    *بفرمایید.

    – من موبایل نهمین پادشان صفوی رو گرفتم؟

    *بله.

    -خودتان هستید اعلیحضرت؟

    *نه، من رییس دفترشان هستم.

    -می شه با ایشون صحبت کنم؟

    *گوشی چند لحظه… از کجا تماس می گیرین؟

    -از “وطن امروز”! (چند لحظه بعد)

    *السلام علیکم. خوبید آقا؟

    -به مرحمت عالی. جناب شاه سلطان حسین. خودتان هستید؟

    *بله خب.

    -قبل از اینکه مصاحبه را شروع کنم، لطفا از بین ۱ تا ۳۰۰۰ یک عدد را انتخاب کنید.

    *۲۲۳۱

    -۰۹۱۲ آخرش ۱۲۳۲، از بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰؟

    *۳۲۵۲

    -۰۹۱۱ آخرش ۱۲۳۲، از بین ۵۰۰۰ تا ۶۹۷۱؟

    *همون آخریش.

    -۰۹۳۲ آخرش ۳۱۶۲، خب جناب شاه سلطان حسین، به عنوان اولین سوال بفرمایید، آیا قبول دارید که نسبت به دیگر پادشاهان سلسه صفویه، کارنامه ضعیفی داشتید؟

    *دوره من اتفاقا یکی از درخشان ترین ادوار تاریخ ایران بود. در این دوره ما بر اساس سیاست جنجال زدایی نامتقارن، نصف کشور را تحویل ابرقدرت ها دادیم، بدون اینکه یک قطره خون از دماغ کسی زمین بریزد. البته شما باید مشکلات آن دوره را در نظر بگیرید. در آن دوره ما هر چند روز با یک بحران رو به رو بودیم. اختیارات نداشتیم گروه فشار هم دم به ساعت جلوی “عالی قاپو” تجمع می کرد، حتی یک بار در ماجراهای “سی و سه پل” درگیری های گسترده ای رخ داد که کار به “منارجنبان” هم کشیده شد. این را هم بگیم که آن دوره ما توانسته بودیم برای نخستین بار رشد ثروت اندوزی را در کشور به عدد خوبی برسانیم. جارچی ها هم آزاد بودند تا هر چه می خواستند از ما تعریف کنند. در این دوره ما موفق شدیم بدون هیچ گونه جنگ و خونریزی در برابر دشمن تسلیم شویم که به اعتلای روابط ما با فرنگ انجامید.

    -آیا این را قبول دارید که نتوانستید در برابر تهدیدات ایستادگی کنید؟

    *به نظر من ایستادن در برابر دشمن اگر طولانی باشد باعث به وجود آمدن آرتروز در ناحیه زانو می شود، لذا ما بهتر دیدیم که در مقابل دشمن حتی المقدور چهار زانو بنشینیم و یا کلا دراز بکشیم.

    -اگر موافقید یک فلاش بک بزنیم به آینده! به نظر شما در شرایط حاضر، چه کسی شاه سلطان حسین است؟

    *شرمنده من بنا ندارم وارد مسائل جناحی شوم. من اصلا سیاسی نیستم!!

    -از کدامیک از این نامزدها حمایت می کنید؟

    *ملاک برای من بزدل بودن نامزدهاست. هر کدام که انرژی هسته ای را زودتر بی خیال شود و جزایر سه گانه را تحویل امارات دهد و اعضای کابینه اش را از میان پخمه ها انتخاب کند، بهتر است.

    -اگر از “محاصره اصفهان” خاطره ای دارید، بفرمایید.

    *۷ ماه از محاصره اصفهان می گذشت که من دیگر حوصله ام سر رفت. رفتم به اردوی محمود افغان و بسته پیشنهادی خود را تقدیم وی کردم.

    – در همین بسته بود که ایشان را فرزند خود خطاب کردید؟

    *بله! بعد با همین دست، نه اون یکی دستم بود؛ تاج سلطنت را از سرم برداشتم و با زیرکی، آن را گذاشتم سر محمود افغان. بنده خدا نفهمید که چه کلاهی سرش گذاشتم!!

    -از اینکه یک تنه سلسه صفوی را به باد فنا دادید، از شما سپاسگزاریم. آهان! یک سوال یادم رفت. شما ظاهرا در دوران پادشاهی تان در “منارجنبان” زندگی می کردید. چرا؟!

    *خب البته عالی قاپو و هشت بهشت هم بود. چهل ستون هم برای زندگی بد نبود، اما مزیت منارجنبان این بود که مثل خودم که در برابر فشار دشمن، می لرزیدم، منارجنبان هم تا بهش دست می زدی، می لرزید.

    {آر.کیو ۸۸… صفحه۶۵}

  72. سیداحمد می‌گوید:

    عجب طنز تمیزی… جای حدودا نیمی از کتاب “آر. کیو ۸۸” در آرشیو قطعه ۲۶ خالی است.

  73. قدیانی می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی! وبلاگ جالبی دارید. البته وقت نکردم به همه مطالب تان سر بزنم.
    تشابه فامیلی که با شما داشتم نظرمو جلب کرد. اگه دوست داشتین به وبلاگ من سر بزنید…

  74. بی نام می‌گوید:

    سلام!
    آقای قدیانی هرکاری میکنم نمیتونم شمارو تو وبلاگم لینک کنم. دلیل خاصی داره؟؟؟
    ممنون از نوشته های ارزنده تون.

  75. سیداحمد می‌گوید:

    بی نام؛

    مسئله جدیدی نیست… این قصه سر دراز دارد!

  76. ستاره خرازی می‌گوید:

    شهید تهرانی مقدم به روایت دخترش
    http://rajanews.com/detail.asp?id=126184

  77. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۲۱۷* امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام:

    هر کس نیت اش خوب باشد، توفیق، یاری اش خواهد نمود.

    (نهج البلاغه، خطبه ۱۸۴)

  78. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    “حالا می بینم ۱۰۰ کلمه ای هم از ۱۵۰۰ کلمه توافق شده، بیشتر نوشته ام!”

    توافق با کدوم جریده؟
    چطور می‌شمرید کلمه‌ها رو؟؟

  79. سیداحمد می‌گوید:

    مرتضی اهوازی!

    شما وقتی در ورد متنی تایپ کنید، گوشه صفحه، تعداد کلمات نوشته شده، نشان داده می شود!
    (تقریبا دو سال پیش این سوال را از داداش پرسیده بودم!)

    این متن، قرار بود در یکی از هفته نامه های سراسری کار شود که……………………

  80. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    مخلصم سیداحمد
    اون امکان ورد رو می‌دونستم؛ فکر می‌کردم جور دیگه‌ای محاسبه می‌کنن… چون مثلا همین کلمه‌ی “هفته نامه ها” خودش سه کلمه هست!

    که…………………… ای بابا!! دوباره بصیرتشون زد بالا؟!

  81. به جای امیر می‌گوید:

    پهلوون ! (گفت و شنود)

    گفت: قرار است بحرین در چهار محور اقتصادی، امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی به عربستان ملحق شود.
    گفتم: که چه بشود؟!
    گفت: آمریکا و متحدانش به این نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی بحرین در آینده ای خیلی نزدیک به پیروزی می رسد و رژیم آل خلیفه را سرنگون می کند بنابراین قصد دارند با این الحاق سقوط آل خلیفه را عقب بیندازند!
    گفتم: ولی با این کار خود انقلاب اسلامی بحرین را به عربستان هم که مردم آن آماده شورش علیه آل سعود هستند منتقل می کنند و…
    گفت: حیوونکی ها آل سعود و آل خلیفه رو بگو با اینکه مرده اند ادای زنده ها رو درمیارن!
    گفتم: یک ماشین چپ کرده بود و دو تا جسد کنار خیابون افتاده و روی اون پارچه سفیدی کشیده بودند. یک رهگذر خل و چل از افسر راهنمایی پرسید؛ یعنی هر دو تا مرده اند؟ و افسر گفت؛ آره ولی دراز کشیدن که یک کامیون از روشون رد شده تا ادای پهلوون ها رو درآورده باشند.

  82. جماران می‌گوید:

    غیــــــر ره دوست، کــــــــى توانى رفتن؟… جز مــــدحت او کجا توانى گفتن؟
    هر مدح و ثنا که مى‏کنى، مدحِ وى است… بیدار شو اى رفیق، تا کى خفتن؟

    {امام روم الله}

  83. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    شاید خصوصی!!
    آقا سید! درباره‌ی امیرآقای “به جای امیر” چیزی از داداش نپرسیدید؟!
    یا شاید در این مورد باید از خودتون بپرسم؟؟؟!!!

  84. سیداحمد می‌گوید:

    درباره‌ی امیرآقای “به جای امیر” چه سوالی دارید؟!

    پایه گذار کامنت کردن گفت شنود amir بود، که بعد از مدتی دیگر کامنت نگذاشت و دوستی دیگر “به جای امیر” کامنت گفت و شنود را ادامه داد!

  85. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    عمومی شاید!!
    خیلی مخلصیم داداش حسین.

  86. سحر می‌گوید:

    عمومی عمومی ……………………………

  87. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا ارحم الراحمین**

  88. بهنام می‌گوید:

    اگر روح قطعه ۲۶ می خواست در یک روزنامه حلول کند، نتیجه اش می شد «کیهان»

  89. ناشناس می‌گوید:

    سلام!
    خدا قوت…

  90. محصل می‌گوید:

    ای کاش، روزنامه کیهان، در کنار همه خوبیهاش این صفحه مجازی اش رو هم ارتقا میداد. دیگه الان دنیا، دنیای اینترنته. اما چون روزنامه کیهان تو این زمینه خیلی ضعیف عمل کرده (نه عکسی، نه تصویر خبری، نه حاشیه بندی شکیلی)، اکثر علاقه مندان این روزنامه، ترجیح می دهند که در اینترنت روزنامه های دیگری همچون اطلاعات یا همشهری آنلاین را بخوانند.

  91. سیداحمد می‌گوید:

    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=126325

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

  92. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    یاران شتاب کنید.

    گویند قافله ای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست اما پشیمانان را می پذیرند.

  93. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ما دوست نداریم درون قاب باشیم، دوست داریم شهید شویم و درون تابوت باشیم. ما دوست داریم پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی روی تابوت مان باشد. بزرگترین آرزوی ما بالاترین افتخار ما خار شدن در چشم دشمن است و بعدش شهادت در راه خامنه ای. لطفا اگر می خواهید عکس بگیرید آن روز از پیکر غرق خون ما عکس بیاندازید. ما جز شهادت هنر دیگری نداریم…

    (کتاب قطعه ۲۶)

  94. ستاره خرازی می‌گوید:

    فیلم:شعری که شهریار به بهانه حضور رهبرانقلاب سرود
    http://rajanews.com/detail.asp?id=126400
    خاطرات خواندنی علامه مصباح یزدی از آیت الله العظمی بهجت
    http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=126402

  95. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    تا دقایقی دیگر “قطعه ۲۶” در ستون یسار به روز می شود…

  96. قاصدک منتظر می‌گوید:

    خاطره حاج حسین شریعتمداری از حاجی بخشی

    روزی با اشاره به لندکروز نقره‌ای رنگ و فرسوده حاج بخشی به وی گفتم؛ «حاجی! قصد نداری ماشینت را عوض کنی؟ پرسید: با چی عوض کنم؟ گفتم منظورم این است که آن را تبدیل به احسن کنی! گفت: مگه این ماشین چه عیبی داره؟ یادگار جبهه است. به مزاح گفتم: آخه زهوارش در رفته و همه جاش صدا می‌ده غیر بوقش! با خنده گفت: به بوقش چیکار داری؟ در عوض «بلندگوش» گوش ضد انقلاب رو کر می‌کنه!
    حاجی راست می‌گفت و البته باید اضافه می‌کرد که گوش حزب الله و مردم مؤمن و پاکباخته را هم نوازش می‌کنه.

  97. به جای امیر می‌گوید:

    تابوت! (گفت و شنود)

    گفت: یک ضد انقلاب فراری طی مقاله ای در سایت گویانیوز نوشته است، ما یک وقتی اپوزیسیون بودیم، اما الان مرده ایم!
    گفتم: ای بابا! این چه حرفیه! چرا شکسته نفسی می کنید!
    گفت: «الف- محققی» نوشته است؛ باید قبول کنیم که همه ما مرده ایم و زمان تشییع جنازه مان نزدیک است.
    گفتم: بگو زبونش رو گاز بگیره! حالا حرف حسابش چیه؟!
    گفت: به رهبران گروه های اپوزیسیون گفته؛ به جای رهنمود دادن، بگوئید برای مراسم تشییع جنازه خود چه باید بکنیم؟!
    گفتم: نوکری از اربابش پرسید؛ در تشییع جنازه شما، جلو تابوت راه بروم یا عقب تابوت؟ اربابش که از این سؤال عصبانی شده بود، گفت؛ مرتیکه این چه سؤالیه؟ تو وسط تابوت! باش، مردم خودشون تو رو راه می برند!

  98. یاسر می‌گوید:

    سلام داداش

  99. یاسر می‌گوید:

    پر از هراس و امیدم که هیچ حادثه ای
    شبیه آمدن عشق ناگهانی نیست
    شما اهل شعر هم هستی داداش؟

  100. gomnam67@gmail.com می‌گوید:

    سلام داداش حسین
    من امیرحسین هستم. متولد۱۳۶۷ دانشجوی (بسیجی) ترم آخر مهندسی عمران.
    روزای آخر دانشگامه. خواستم حلالیت بگیرم ازت، چون تو دوره دانشجویی واسه نشریات بسیج از چند تا از مطالب (همیشه زلال) وبلاگت استفاده کردم. حلالمون کن داداش.
    من هم مثل شما ۱ شهید تو قطعه ۲۶ بهشت زهرا(س) دارم. منتها دورم ازش.
    شهیدعبدالحسین چالکوش محمدی.
    میدونم که زیاد سر میزنی. شهید ماهم یادت نره.
    التماس دعا

    یاعلی جونت فدا سید علی

  101. دلخون می‌گوید:

    سلام؛

    آقای قدیانی؛

    مطلب جدید بذارین دیگه؛ آخه چقدر انتظار!

  102. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    دلخون بزرگوار!

    ستون یسار قطعه، دیشب با متن جدیدی، آپ شده است….

  103. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا حی و یا قیوم**

  104. دلخون می‌گوید:

    بی ربطی که همیشه مربوط است:

    عزیز فاطمه (س) کجایی؟

    *************************************************
    امام زمان عزیزم
    دوباره سلام، دوباره اشک، دوباره مرگ را ناز کشیدن، دوباره ……..
    کاش اینجا بودی، همین جا، زیر همین سقف. رودررو، مثل آن وقت ها که پدر بزرگ می نشست و در جنب و جوش ما گم می شد.
    اینجا هوا بارانی است. شاید باران… شاید برف… شاید هیچ کدام. اگر برف باشد، بهتر است.
    باران وقتی به زمین می رسد همه جا را خیس می کند؛ فقط همین.
    برف اما رنگ و بوی زمین را عوض می کند، برف جای پای آدم ها را نگه می دارد؛
    زود آنها را فراموش نمی کند.
    از برف و باران بگذریم. چه کار می کنی با تنهایی، با غریبی، با بی وفایی های ما؟
    راستی چرا دائم از این شهر به آن شهر می روی؟
    *************************************************
    بیایید همه با هم جهت تعجیل در فرج آقا امام زمان ((دعای فرج)) را زمزمه کنیم …

  105. الف می‌گوید:

    خب داداش حسین
    می بینم که شما هم نان سنگگ بخور به نرخ روز شدی و با چهار تا خبر و اطلاعات درست و غلط تو مغزت فتنه درست کردند
    الحمدلله به جایگاه رفیعی دست پیدا کردی
    شما هم مثل بقیه بیا از رو ما کتک خورده های فتنه نردبانی بساز و بالا برو
    همینطوری که الان رفتی
    چهارتا جوجه اطلاعاتی نشستن مخت و شستشو دادن داداش حسین؟؟
    به دکتر محمود ما پشت کردی؟؟
    رفتی تو تیم قبیله گراها
    همونهایی که با بحث انحرافی از دولت باج گرفتن؟؟؟
    خوب ضربه ای به پیکر دولت زدی
    اونم از پشت
    می دونی که خنجر از پشت دردش خیلی بیشتره
    اگه نخوردی جاش رو پشت من هست

    بیا نشونت بدم چی جوری گوشت اضافه می یاره جای تیغ رو پشت ادم
    اونم وقتی نامردی باشه
    خلاصه کلوم
    این مقام ها واسه کسی نمونده که واسه شما بمونه
    رگ امیر کبیرم زدن تو حوم فین کاشان
    اما مرد وقتی مرد باشه بزرگ می مونه تو تاریخ
    خواستن که دکتر ما رو کوچیک کنن
    اما کسی و که خدا عزیز کنه مردم نمی تونن ذلیل کنن
    یا حق

  106. الف می‌گوید:

    اینجا دیگر قطعه ای از بهشت نیست
    اینجا قطعه ای از دروغ و تزویر و پاچه خواری شده است که همه می آیند و می گویند
    داش حسین دمت گرم
    داش حسین قلمت طلاس
    داش حسین …
    داش حسین

    کجا رفتن منتقدان شما؟؟؟
    جایی که نقد نباشد پیشرفت نیست
    آره داش حسین
    اصلا تو همه ی دوستات بگید ما رو زدید
    ما هم همه جا می گیم آره
    خوش دارم خوش باشی تو خیال خامت حالیته

  107. محمد می‌گوید:

    ……………..

  108. سیداحمد می‌گوید:

    واقعا طرح های آقا میثم شیکه!
    چقدر ایده هاش رو خوب اجرا میکنه.

    داداش حسین؛
    ممنون بابت گذاشتن طرح!

    دوستان محترم! قطعه ۲۶ امشب با متنی نو به روز می شود…

  109. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین!

    برد تیم محبوبتون مبارک باشه.

  110. به جای امیر می‌گوید:

    چرت (گفت و شنود)

    گفت: شیرین عبادی در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی از آمریکا و اروپا خواسته است به ایران اجازه فعالیت هسته ای ندهند!
    گفتم: مگه این خبرنگار آلمانی مرض داشته که سر به سر این پیرزن بیچاره گذاشته؟!
    گفت: خبرنگار آلمانی پرسیده است؛ چرا نگران بمب اتمی آمریکا و اروپا و اسرائیل نیستید؟ و عبادی در پاسخ گفته است؛ آنها از بمب اتمی سوءاستفاده نمی کنند!
    گفتم: آخر عمری به چه حال و روزی افتاده است؟!
    گفت: اتفاقا یکی از کاربران سایت بالاترین خطاب به شیرین عبادی نوشته؛ سرکار خانم! مگر آلزایمر گرفته ای یا به خواب عمیق فرو رفته ای که خبرنگار آلمانی اینطور دست به سرت کرده است؟!
    گفتم: یارو رفته بود الاغش را بفروشد، چند دقیقه خوابش برد. وقتی از خواب بیدار شد، دید افسار توی دهنش است، سر افسار دست دلال است و الاغش ایستاده و دارد پول می شمرد!

  111. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **لا اله الا الله الملک الحق المبین**

  112. سیداحمد می‌گوید:

    :::مناظره:::

    در یکی از کرات خاکی مناظره ای صورت گرفته که در زیر می آید!

    مجری: با سلام، لطفا وسط حرف من نپرید. اول سلام و علیکی بکنید.

    آقای چیز: به نام خدا.

    اون یکی آقا: بسم الله الرحمن الرحیم.

    مجری: لطف کنید مناظره بین خودتان باشد. بر اساس قرعه کشی، اول آقای چیز شروع کند.

    آقای چیز: ای ملت! این آقا دارد دروغ می گوید. برداشته چیز کشیده، اینها نقاشی است. البته من خودم نقاشم. بعد این چیزهایی که می گوید، دروغ است. تهمت است. این دیکتاتور خلافکار، فقط بلد است حرف های بی ادبی بزند. ای ملت! من آمده ام این ساختار را بشکنم که دیگر کسی نتواند برای من پرونده سازی کند. این آقا برداشته مدرک قلابی زن من را نشان داده. خب خانم من اون موقع همسر نخست وزیر بوده.

    مجری: وقت اول شما تمام است.

    آقای چیز: برو بابا. من خودم انقلابی ام. من پس برای چی آمده ام؟ من آمده ام این فضای فحاشی را اصلاح کنم. وقت تمام است، نداریم ما. پس می نشستم خانه همه نقاشی هایم را می کشیدم. آین آقا چرا پرونده رو می کند؟!

    مجری: وقت شما تمام است.

    آقای چیز: تو ساعتت مشکل دارد. عقربه هایش زود می چرخد. من آمده ام همین چیزها را درست کنم. در زمان من عقربه ها آرام تر حرکت می کردند. الان ۱۰ دقیقه وقت می دهند، ۲ دقیقه نشده تمام می شود! این وضع را این آقای خرافاتی متحجر دروغگوی دیکتاتور پرونده ساز درست کرده که با ندانم کاری، ما را به جهنم می برد.

    مجری: وقت شما تمام است.

    آقای چیز: چقدر صحبت کردم.

    اون یکی آقا: بسم الله الرحمن الرحیم. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه. سلام عرض می کنم خدمت ملت شریف ایران. این آمارهایی که می بینید بانک مرکزی داده و براساس آن دولت نهم، بهترین کارنامه را داشته، هرچند هنوز کارهای نکرده زیادی هست. در ثانی من تعجب می کنم که ایشان بر اساس اطلاعات غلط قضاوت می کنند. واقعا من تعجب می کنم. دروغگو خائن است و خائن ترسو است. چه کسی از این دولت ترس دیده؟!

    مجری: وقت شما تمام است. آقای چیز! شما برنامه ای هم احیانا برای اداره کشور دارید؟

    آقای چیز: من آمده ام این آقای دروغگو را بکوبم. برنامه هم دارم. من یک کتابی دارم که برنامه ام در آن هست. در اینترنت هم هست. ای مردم! این آقا، مدرک خانم مرا رو کرده. عکس ۳در ۴ آن را که سیاه و سفید و کپی بوده، آورده تلوزیون نشان داده. خب حالا من آمده ام این فضا را درست کنم. به من رای بدهید تا دیگر کسی جرات نکند، بی ادبی کند.

    مجری: وقت تان تمام است.

    اون یکی آقا: سابق بر این کسی تصویر خانم شما را ندیده بود؟… بگم؟ آیا این روزها تصویر خانم شما در ابعاد بزرگ و به صورت رنگی چاپ نمی شود؟ آیا ایشان همه جا همراه شما نیست؟ آیا من تصویر ایشان را نشان داده ام یا دوستان شما؟ بگم؟

    آقای چیز: این آقای دروغگوی فحاش دیکتاتور مرتجع متحجر غارتگر دروغگو، مردم! قصد فریب شما را دارد. او فریبکار است. ادب مرد به ز دولت اوست. من آمده ام این فضا را بشکنم.

    {آر.کیو ۸۸… صفحه ۱۱۸}

  113. سیاسی بازی می‌گوید:

    مرد باشید و جواب بدبد حداقل

  114. پسرشهید می‌گوید:

    تکبیر

  115. دلخون می‌گوید:

    سلام؛

    انشالله تا جمعه همین هفته یه پوستر حمایتی برای امام هادی (ع) آماده می کنیم که برای دانشگاه ها بفرستیم.

    دوستانی که تمایل دارند دانشگاهشون سهمی داشته باشد، لطف کنید تو وبم آدرس ایمیلشونو بذارند تا جمعه شب یا صبح شنبه فایلش رو بفرستم.

  116. به یاد صیاد می‌گوید:

    سلام و درود خدا بر کسی که برای صدمین بار آرزوی رهبر عزیز انقلاب را برآورده کرده.

    آیا از خودمان پرسیده ایم ما برای مقام معظم رهبری چه کار کرده ایم؟

  117. سیداحمد می‌گوید:

    آرام آرام… عجلوا بالصلاة…

    توکلت علی الحی الذی لایموت و الحمدلله الذی لم یتخذ صاحبه ولا ولدا و لم یکن له شریک فی الملک و لم یکن له ولی من الذل و کبره تکبیرا…

  118. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    نباید تصور کرد که تقوا از مختصات دین داری است، از قبیل نماز و روزه، بلکه تقوا لازمه انسانیت است. انسان اگر بخواهد از طرز زندگی حیوانی و جنگلی خارج شود؛ ناچار است که تقوا داشته باشد…

    “استاد شهید مطهری(ره)”

  119. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    اگر خسته دل و پر غم و دردید
    اگر از در خورشید جدا مانده و سردید
    اگر هر چه مفاتیح نوشته است به لب زمزمه کردید
    بدانید دوای غمتان غیر غبار حرم کرب و بلا نیست، نگردید…

    ***************************
    خواهد آمد ای دل دیوانه ام
    آنکه نامش با لبانم آشناست

    من گل نرگس برایش چیده ام
    خواهد آمد مطمئنم با وفاست…

    اللهم العجل الولیک الفرج

    الهی آمین

  120. سیداحمد می‌گوید:

    دلخون؛

    ممنونم… زیبا بود.

    اگر هر چه مفاتیح نوشته است به لب زمزمه کردید
    بدانید دوای غمتان غیر غبار حرم کرب و بلا نیست، نگردید…

  121. احسان می‌گوید:

    سلام آقا حسین؛
    قدیانی جان! تو که اینهمه سال تو کیهان هستی تا حالا نشده به حاج حسین بگی یه تکونی به اوضاع کیهان بده و از این بد ریختی درش بیاره؟
    تو هم بعد مدتها قالبتو عوض کردی ولی کیهان عمرا اگه عوض شه. مخاطبین هم یه حقی دارن. انگار بسیجی ها همیشه باید خاک گرفته باشن.
    حسین جان تو هم اینقدر طولانی ننویس! چشمام کور شد تا خوندمش.
    تو رو خدا دیگه کوتاه بنویس، باشه؟!

  122. حسنوند می‌گوید:

    داداش حسین قدیانی! خیلی شیک و قشنگ و مخفی و بفهمی نفهمی، در لا به لای متن تان، طعنه های لازمی به کیهان زدی. طعنه هایی که بسیاری از دوستان فکر کنم اصلا متوجه نشدند!

  123. سیداحمد می‌گوید:

    جناب حسنوند!

    آیا لازم است که همیشه از موضع دست بالا، کامنت بگذارید؟! اینکه فکر کنید جز شما هیچ کس متوجه حرف های پنهانی و در خفای نوشته های داداش حسین نمی شود، از آن ادعاهاست…

  124. حسنوند می‌گوید:

    برادر سید احمد عزیز!

    قصد جسارت نبود. گفتم: بسیاری از دوستان، نه لزوما همه بچه ها.

  125. سیداحمد می‌گوید:

    جناب حسنوند!

    جدای از هر بحثی، ممنون که خیلی خوب و با رعایت کامل و دقیق نکات ویرایشی کامنت می گذارید. حسن بزرگی دارید از این لحاظ… آفرین به شما و دیگرانی که مراعات می کنند این موضوع را. در ضمن، آخرین کامنت تان در پست “مصباح…” هم قشنگ بود.

  126. ناشناس می‌گوید:

    چرا کامنتمو حذف کردید؟
    دیروز دوستام گفتن……………………..

  127. ................. می‌گوید:

    ………………….

  128. .......... می‌گوید:

    آخه چرا………………….

  129. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین! چقدر تماشایی تمام کردید این نوشته را. سنگ و سنگک و ربطش به کیهان، بهترین جا برای اتمام چنین متن فاخری بود. کاش نظر مدیر مسئول کیهان درباره این متن را می گفتید به بچه ها.

  130. محسن می‌گوید:

    آقای شریعتمداری واقعا خط شکن جبهه سیاسی انقلاب اسلامی هستند. بابت این نوشته عالی و زیبا، خیلی خیلی از شما متشکریم استاد قدیانی.

  131. رمضون می‌گوید:

    هی مبصر؛

    به این داداش حسینت بگو که هنوز امشب نشده براش؟! بابا! ناسلامتی ۲ شبه که صبح اومده رفته شب شده، باز هم صبح اومده رفته شب شده، اما هنوز واسه داداش حسینتون امشب نشده ظاهرا!!

  132. سیداحمد می‌گوید:

    🙂

  133. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۲۱۹* خدای متعال:
    ای فرزند آدم!
    هر روز که می شود، من روزی تو را می فرستم، ولی وقتی که هنگام شب می شود، ملائکه اعمال زشت تو را برایم می آورند. پس همیشه خیر من به سوی تو نازل است و شر تو به سوی من می آید.
    ای فرزند آدم!
    به من به اندازه ی نیاز خود اطاعت کنید و به میزان طاقت تان در آتش جهنم معصیت کنید. برای دنیا به همان میزان کار کنید که در آن خواهید ماند و برای آخرت هم به اندازه ی توقف تان در آن توشه بردارید.
    ای فرزند آدم!
    کسی که کشتی اش غرق شده و در روی یک تخته پاره در وسط دریا مانده، مصیبت و خطرش کم تر از تو است، زیرا تو به گناهانت یقین داری و از اعمالت در خطر مسلم هستی؛ با این وضع، توبه نمی کنی.

    (کلیات احادیث قدسی، ص ۱۶۲)

  134. به جای مبصر می‌گوید:

    هی رمضون؛
    اینجا دقایق، ساعت، شایدم شب و روز، یه ذره با مال زمین فرق میکنه! آخه نه که اینجا بهشته. البته بهشت که زمان نداره! خب اینجا قطعه ای از بهشته.

    جسارت نشده باشه آقا سید! مخلصیم

  135. رمضون می‌گوید:

    در هر صورت مشتاق خواندن متن جدید داداش حسین هستیم. خسته شدیم از عکس آقای پپ در سر در قطعه ۲۶ به خدا!

  136. رمضون می‌گوید:

    مبصر محترم

    تیتر متن سوریه چی بود؟ یادتون هست؟ اونکه به نسبت طولانی بودش!

  137. سیداحمد می‌گوید:

    “اسد ۱۴۳۳”

    http://www.ghadiany.ir/?p=12644

    این را هم بگویم که داداش حسین، بد قول نیست؛ قرار بود متن را همان دیشب در وبلاگ بگذارند، اما دیدند به درد روزنامه هم می خورد. لذا صبر کردند تا به لطف خدا فردا جمعه در وبلاگ کار شود و شنبه در روزنامه. متن هم فرهنگی است و نقدی بر خودمان و… متن خاص و ویژه ای است…

  138. شپوول می‌گوید:

    داداش حسین رخصت لینک کردن میخام؟! اجازه بدین پاره بلاگ ما با لینک کردن قطعه ای از بهشتتون برکت بگیره … تا به حرمت حق و حقیقت و شهدای عزیز ما هم انشاا…

  139. مهدی می‌گوید:

    به روزیم… (کلیپ)

    حتما گوش کنید خلاصه بگویم آقای پناهیان در این ۴ جلسه………………………………………………….

    و هزاران نکته اموزنده و تکان دهنده دیگر
    به همراه پرسش و پاسخ
    http://www.ashoora72.com

  140. چشم انتظار می‌گوید:

    سلام!
    بعضی اسامی، عجیب سنخیت دارد با عملکرد و عمق نفوذشان…. همین: (کیهان).
    در تمامِ کیهان، کیهان نام و آوازه دارد. حال یکی در آن طرف آبها! کیهان را مسخره می کند و خطری بالقوه و حتی بالفعل، برای اپوزوسیون و… می داند، یا یکی این طرف آبها! نگران است که حرفی نزند که آتو به دست کیهان بدهد و…
    من معتقدم کیهان، یک دانشگاه است. و حسین شریعتمداری، رییس این دانشگاه. حال این که، جایگاه این دانشگاه، در جامعه کجاست و چقدر بُرد دارد؟ باید این متن: «کیهان» مثل نان سنگک می ماند داداش حسین کیهانی (به معنای اون کیهان دیگه) را، چند بار بخوانیم!

  141. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم**

  142. سیداحمد!
    “مناظره” با حال بودم. خندیدم، تشکر.

  143. سربازةٌ می‌گوید:

    “کیهان از معدود اداره های جمهوری اسلامی است که خوشبختانه هنوز هم رنگ و بوی اراده های انقلاب اسلامی می دهد” …
    همیشه این حس رو به طور مشخصی نسبت به کیهان دارم.

  144. به یاد صیاد می‌گوید:

    سلام؛
    یکی به من بگه چه جوری میشه قطعه ۲۶ را لینک کرد؟
    من که هر جه سعی میکنم نمیشه چرا؟

  145. سلام داداش حسین!
    من عاشق دکتر صفار و حاج حسین شریعتمداری هستم.

  146. اصولگرای سابق می‌گوید:

    کاش پپ بودم و کاری با نماز و امام و اهل بیت و حجاب نداشتم ولی صرفا آدم خوبی بودم تا بسیجی ها دو آتیشه مدحم را می گفتند! ولی یه دختر گه گداری مراسم مذهبی برو که حجابم ناقص بود و زبونم لال عکس میرحسین زمانی توی دستم پالس فتنه صادر می کرد، نبودم. این حکایت عجیبی است. ما تهش نفهمیدیم این ارزشهای دینی مثل حجاب خوبه یا بده!! مثلا اگه بی حجاب باشی وسخنرانی مشتی بکنی به نفع سید حسن نصرالله میشی یه دختر معصوم و مثبت که صدا و سیما حلوا حلوات می کنه!! ولی اگه موهات از روسری بیرون بزنه و زبونم لال شعار جنبش سبزی بدی، میشه یه فاحشه!!
    راستی دم … گرم. بعضی از این بچه شیعه ها رو یاد امام هادی هم انداخت. آخه حفظ نظام اونقدر اوجب واجبات شده که اصلا نسل جدید بعضی وقت ها از قلم افسران جنگ نرم به زور در باره سیره و روش اهل بیت بویژه از امام حسین به بعد می شنفند.

  147. آزاد اندیش می‌گوید:

    من نماز عشق بر نامت نخوانده ام که سر از زلف نگاهت بر دارم!

    من معتکف نامت نبوده ام که تقدس شریعتت حامی جانم شود!

    من از زمزم نام تو جز جرعه ای نام ننوشیده ام!

    من نمی دانم کی به سوگ غربتت بنشینم؟! که حتی غربتت در کنج عزلت است!

    تو هادی چشم های من باش که تو را ندیده است.

    یا هادی، اهدنا الصراط الحب
    در واقع به روز هستیم

  148. یار بی یاور ... می‌گوید:

    واااااااااااااااای
    چه قدر… فرق دارد اینجا…
    یادش به خیر……………………..

  149. مرتضی می‌گوید:

    للحق
    حاج حسین شریعتمداری برای ما بمب روحیه است. چه حس عجیبی است وقتی کیهان را از روی گیشه بر میداری… همان احساس جهاد و افتخار.
    البته داش حسین قدیانی هم به همچنین.

  150. زانیار می‌گوید:

    “البته در کنار پسر تخسی مثل کیهان، وجود دختر ترشیده ای چون اطلاعات، به شدت لازم است!”

    بسیار وصف زیبایی بود این قسمت. لذت بردم.

    مرحباااااا داداش

  151. حسن می‌گوید:

    با سلام
    نمیدانم تئوری صالح مقبول و اصلح نامقبول چطور میشود حمایت از دکتر؟!!!!!!!!!!!!
    اگر به کیهان بود الان دکتر قالیباف رئیس جمهور کشور بود.
    برای مدح کیهان نیاز به قلب واقعیات نیست.
    البته کیهان همیشه از بیت خبر می آورد ولی رسانه بیت هرگز نیست. مگر اینکه چاپ نامه رهبری قبل از انتشار در خامنه ای دات آی آر را بخاطر ارادت به استاد ماله کشی کنیم.

  152. افشار می‌گوید:

    مطالبت همیشه تکونمون میده.
    چه قلم بیستی داری پسر

  153. مدرس می‌گوید:

    شماها در چه فضایی سیر می کنید؟ چرا خودتان را به آن راه می زنید؟ رهبری دیگر چطور باید حمایت خودشان از دولت را اعلام کنند؟ نمی دانم گوش ها اشکال دارد یا ذهن ها کند شده!
    آخه این آقای شریعت مداری تکلیفش با خودش معلوم نیست. یک بار هر چی از دهنش درمیاد بار دولت می کنه، یک بار بعد از صحبت های رهبری با هیئت دولت، شروع به تعریف از دولت می کنه! کاملا مشخصه که با خودش درگیره!
    حالا شما اولین کسی هستید که از این آدم تعریفتون را خوندم و واقعا حرفهایتون به نظرم مسخره و تصنعی آمد. کجا می رید؟ مسیرتون مشخصه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.