افراطی تر از همه «امام» بود

یک: به حرمت خون شهدای دفاع مقدس، از آن شهید گمنام روستایی تا سرداران شهید، به پاس مجاهدت جانبازان، از آن قطع نخاعی ویلچرنشین تا آن نازنین که درد زمخت ترین فرمول های شیمیایی را در ریه اش جا گذاشت، و به احترام مفهوم رعنای مقاومت، همواره بیم داشته ام که خط و خطوط جناحی را وارد مقوله خط مقدم کنم. معتقدم؛ جبهه و جنگ، خوانی بزرگ و سفره ای پر از نعمت است مال همه. همه مردم با هر سلیقه ای، و همه گروه ها با هر ایده ای. حتی سال هشتاد و اشک، دوستانی بودند که به راقم این سطور گرا بدهند؛ «فلان فتنه گر، زمان جنگ، بهمان خطا را در باب اداره بخشی از امور جبهه داشته… بنوازش!»، من اما عمدتا و عمدا وارد این حوزه ها نمی شدم و جوابم در یک کلام این بود؛ «وقتی می شود حرف های دیگری زد، جبهه را بی خیال!» هنوز هم دغدغه ام این است که بگذاریم این یک قلم، ناب و زلال و دست نخورده باقی بماند و حتی المقدور همه در آن سهیم باشند و از منافعش، منتفع. شهدا خرج انقلاب اسلامی شدند، و دفاع مقدس، هزینه نظام شد. حیف است جز برای اصل اسلام و اصل انقلاب، مصرف شان کنیم. خطی نباید دید خط مقدم را. جناحی نباید کرد جبهه را.

دو: اگر به ۸ ماه دفاع مقدس، ناچاریم سیاسی نگاه کنیم، لیکن گمان نکنم برای ۸ سال دفاع مقدس نیز ناگزیر به صدور این حکم باشیم. پادزهر فتنه، «بصیرت» است و «سیاست» از لوازم بصیرت، لیکن آن نوجوان بسیجی که با تن خود به مصاف تانک می رفت، بی غل و غش تر از این حرف ها بود. حتی این حرف ها! نه راست بود، نه چپ. نه اصلاح طلب بود، نه اصول گرا. «عاشق» بود. به او می گفتی؛ سیاست؟ می گفت؛ امام! می گفتی؛ خط؟ می گفت؛ خط مقدم! می گفتی؛ زندگی؟ می گفت؛ شهادت! می گفتی؛ دار و دسته؟ می گفت؛ بچه ها!… و اگر می گفتی؛ بولدوزرچی! عجب معبر تمیزی باز کردی؟ می گفت؛ جاده داره باز می شه، دل امام شاد می شه!

سه: مع الاسف بدترین نوع خرج کردن از جبهه و جنگ، سال هاست توسط آقای هاشمی انجام می شود. فرقی هم نمی کند؛ سوم خرداد باشد، سالروز قطعنامه باشد، یا همین ایام کربلای چهار و پنج. چند روز پیش آقای هاشمی در جمله ای قصار گفت؛ «اگر قرار بود حضرت امام تسلیم افراطیون و متعصبان شوند، هنوز هم ما با عراق در جنگ بودیم اما عقلانیت و تدبیر ایشان ایجاب کرد ادامه پیروزی ها در صلح و پذیرش قطعنامه دنبال شود».

سه/ ۱: در مذمت افراط و تعصب، اگر چه هیچ شکی نیست، اما گاه، زمانه طوری می شد که امام راحل به زیرکی می گفت: «اگر این است تحجر، ما از همه متحجرتریم!»

سه/ ۲: پس از فتح خرمشهر، اغلب گروه های سیاسی، هر یک از زاویه ای، قطع جنگ را بهتر از ادامه نبرد می دانستند. امام و رزمندگان اما محکم و استوار، سخن از سازش ناپذیری می گفتند. امام می گفت: «اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد، ما هستیم» و رزمندگان بر همین مدار مقاومت، شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» سرمی دادند. آیا منظور آقای هاشمی از «افراطیون و متعصبان»، «امام و رزمندگان» هستند؟! اگر چنین است، زنده باد افراط امام، زنده باد تعصب رزمندگان.

سه/ ۳: علی الظاهر مجبوریم گاهی جواب آقای هاشمی را اینگونه بدهیم؛ افراطی تر از همه سرداران شهید، خود امام بود که حتی بعد از قبول قطعنامه، از «ادامه جنگ اسلام و کفر»، و «تشکیل هسته های جهانی مقاومت» سخن می گفت. هنوز پیام خمینی بت شکن، بعد از پذیرش قطعنامه هست. از حیث تعصب، وصیت نامه هیچ شهیدی، به گرد پای امام مظلوم ما نمی رسد. آقای هاشمی نباید بر ما خرده بگیرد. ما از پیر جماران، افراط و تعصب -بخوانید مقاومت- را به ارث برده ایم. مشکل آقای هاشمی با ما نیست. با امام است که می گفت: «… تا مبارزه هست، ما هستیم».

سه/ ۴: من اول عذرخواهی کنم از آقای هاشمی و بعد بگویم که انگار ۲ مسئله لاعلاج دارند جناب عالیجناب. یکی اینکه؛ همیشه تاریخ انقلاب اسلامی، من جمله جنگ، ایشان هر کجا وارد شده، همان جا یک پرچم کوبیده به نشانه اعتدال! یعنی که این سو و آن سوی اش، افراط و تفریط است. گذشته از بیماری «خود معتدل تر از همگان بینی»، مشکل دیگر آقای هاشمی این است؛ تا شیربچه های مکتب خمینی، نروند و پای سران استکبار را بوس نکنند، کانه اعتدال محقق نشده!

سه/ ۵: این همه سال پس از دفاع مقدس، و ناظر بر نکته اول این یادداشت، همواره بهتر می دیدم که پای قلم جنگ را به وادی قشنگ جبهه باز کنم، نه حرف های کارشناسانه نظامی. بنا بر زدن بعضی حرف ها باشد، آقای هاشمی خیلی چیزها را باید به ما توضیح دهد… و مثلا بگوید؛ چرا قبل از آغاز عملیات کربلای چهار، به سخنان منطقی و درست سردار شهید حسین خرازی توجه نکردند که؛ «نه زمان، زمان مناسبی برای عملیات است و نه مکان، جای درستی»؟! آقای هاشمی! چرا افراط؟! چرا تعصب؟! درباره جنگ، همان بهتر که از این حرف ها نزنیم و الا افراطیون دانه درشت و متعصبان اصل کاری لو می روند!

سه/ ۶: البته جنگ، جنگ بود و خیلی مجال دقت همه جانبه نبود. مایی که «هاشمی فرمانده جنگ» را نیز زیرمجموعه ۸ سال دفاع مقدس می شمریم، حواس مان هست هر حرفی را نزنیم. عاقبت، در آن کوران سخت، تصمیمی باید گرفته می شد و عملیاتی انجام می شد! ما خیلی از مسائل را درک می کنیم؛ آنکه حرف بی جا و سخن نادرست می زند، متاسفانه آقای هاشمی است. ما خود را «شهید به دست آورده های دفاع مقدس» می دانیم، نه «بابااکبر از دست داده های جنگ»، اما وای بر آقای هاشمی که به امام می گوید؛ افراطی! به شهدا می گوید؛ متعصب! تقاص این حرف ها بماند برای دنیای دیگری…

سه/ ۷: من فکر می کنم؛ چون آقای هاشمی، بیش از حد، دنبال تحمیل نظرات خود بر امام بود، لاجرم همه را به کیش خود می پندارد! اگر منظور آقای هاشمی از «افراطیون و متعصبان»، رزمندگان باشند، بچه رزمنده ها دنبال تقدیم جان شان به امام بودند، نه تحمیل نظرشان. از اعلام جنگ تا مقطع قطعنامه، و از پیام تاریخی امام تا مرصاد، جز «ولایت پذیری» هیچ در کارنامه رزمنده های ما نیست.

چهار: در مکتب اسلام، صلح و آتش بس و پذیرش قطعنامه، حتی جنگ و جهاد، منازلی برای نیل به تعالیم الهی اند. ما جبهه را مقدس می دانیم، نه جنگ را. ما عاشق شهادت ایم، نه خشونت. ظاهرا اما صلح و آشتی، برای آقای هاشمی، موضوعیت ذاتی پیدا کرده که هر از چند گاه، حضرت روح الله و بسیجیانش را با هم می زند!

*** *** ***

آقای هاشمی! آن افراط که شما می گویی، مهم ترین مصداقش خود انقلاب اسلامی است! و آن تعصب که شما می گویی، مهم ترین مصداقش خود امام است! امام و انقلاب اگر می خواستند به «نامه های سرگشاده» گوش کنند، ما اصلا به دفاع مقدس نمی رسیدیم بزرگوار! راستی آقای هاشمی! چه کسی می گوید جنگ تمام شده؟!…  فتنه ۸۸ جنگ تمام عیاری بود که اگر جانشین خمینی می خواست به «نامه سرگشاده» شما گوش کند، می بایست جمهوریت و اسلامیت نظام را به علاوه ۳۰۰ هزار خون، یک جا تقدیم کاخ سفید می کرد! آقای هاشمی! شما افراطی هستی در سازش… و متعصبی در سستی! خیال تان تخت… ما با افراط و تعصب، مخالف ایم، اما «می رزمیم، می میریم، سازش نمی پذیریم».

وطن امروز/ ۹ بهمن ۱۳۹۱

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الجبّار…

  2. قطعه 27 می‌گوید:

  3. زهرا :) می‌گوید:

    یکی از شرایط نامزد شدن “شرط قید حیات” است!

    واقعا پیش خودش چی فکر کرده؟!

  4. زهرا :) می‌گوید:

    امام عزیز

    شاد باش که نگذاشتیم این انقلاب دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

    (و امان از این نااهلان…!)

  5. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    فعلا که نوک قلمت سمت جمارانه، کی میچرخه سمت پاستور؟
    باور کن اکبر دیگه سوخته، ته دیگشم خوردن. به زور …. سرپاست.
    اسفندیار رو دریاب.

  6. کربلایی می‌گوید:

    جیگرم خنک نشد این بار. خوب نوازشش نکردی.

  7. قطعه 27 می‌گوید:

    واقعا بعضی ها عجب رویی دارن؟! کی میشه حق این ها رو بذاریم کف دستشون…

  8. قطعه 27 می‌گوید:

    عالیجناب، بشنو شعار بچه بسیجی ها رو
    “می رزمیم، می میریم، سازش نمی پذیریم”
    …………………………

    البته شما مو می بینی و من پیچش مو…
    بر باعث و بانیش لعنت!
    🙂

  9. سید حمیدرضا نورانی می‌گوید:

    می رزمیم. می میریم. سازش نمی پذیریم…

  10. زهرا :) می‌گوید:

    ……………

  11. سیداحمد می‌گوید:

    “مرض دیگر آقای هاشمی این است؛ تا شیربچه های مکتب خمینی، نروند و پای سران استکبار را بوس نکنند، کانه اعتدال محقق نشده!”

    اصل دردش همین است.
    مدام با کلمات بازی می کند؛ آسمان و ریسمان می بافد… اما آخرش همین را می خواهد.

    آرزو را به گور می بری!

  12. با سلام و احترام؛
    اولا قلمتون پایدار حاجی. ما که جنگ ندیدیم ولی ظاهرا ما هم باید افراطی باشیم.
    دوما آلزایمر هم خوب مرضی است، کاش یه عده بگیرن.
    سوما وقت داشتین مطلب زیر را در آی شلوغ بخوانید.
    سیاست توحیدی و انتخابات -بخش اول-

  13. نسیم می‌گوید:

    ……………

  14. یاسر می‌گوید:

    ……………

  15. نسیم می‌گوید:

    ………………

  16. سیداحمد می‌گوید:

    “آقای هاشمی! آن افراط که شما می گویی، مهم ترین مصداقش خود انقلاب اسلامی است!”

    منظور جناب رفسنجانی هم همین است دیگر!
    اشاره غیر مستقیم می کند که اگر اوضاع خیلی ضایع شد، بتواند تغییر دهد مواضعش را.

    ممنون داداش حسین؛
    واقعا خسته نباشید با این همه فشار کار…

  17. نجمه مولوی می‌گوید:

    خداوندا! سیره سیاسی اخلاقی اجتماعی پیامبر (صلوات الله علیه) را سیره فرزندان امتش قرار بده…

  18. چشم انتظار می‌گوید:

    چقدر حماسی. و چه دردمندانه. اما چقدر امیدوارانه. ممنون داداش حسین.

    مثل این که، در هر عصری، برای هر خمینی (ره) یک منتظری لازم است! اما این بار، تفاوتش در این است که، آنجا امام گفت: خدا شما را ببخشاید، و مرگ مرا برساند. و اینجا، شیربچه های خامنه ای (حفظه الله تعالی) مرگ سیاسی را، تقدیم عالیجنابش می کنند. تا ببینیم، حضرت عزرائیل پیش دستی می کند، یا ما!!

  19. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “وای بر آقای هاشمی که به امام می گوید؛ افراطی! به شهدا می گوید؛ متعصب! تقاص این حرف ها بماند برای دنیای دیگری…”

    کلا آقای هاشمی اون دنیا تقاص خیلی چیزا رو باید بدهند!!!

    “آقای هاشمی! شما افراطی هستی در سازش… و متعصبی در سستی! خیال تان تخت… ما با افراط و تعصب، مخالف ایم، اما «می رزمیم، می میریم، سازش نمی پذیریم».”

  20. چشم انتظار می‌گوید:

    قاصدک منتظر بزرگوار!
    این آقایی که ما شناختیم، تو همون دنیا هم، شروع می کنه به بافتن خاطرات مشوّش و ملکه های عذاب رو، بدهکار خودش می کنه! بعدش هم می گه: اصلا” همه ی این جاهایی که شماها دارید سِیر می کنید، مال منه. هر چند، که به نامم نیست!! ما که راضییم سند کل جهنم، بی کم و کاست، به نام خاندان ایشون، ثبت بشه. بر بخیل لعنت. بیش باد 🙂

  21. سیداحمد می‌گوید:

    “آقای هاشمی! چه کسی می گوید جنگ تمام شده؟!… فتنه ۸۸ جنگ تمام عیاری بود که اگر جانشین خمینی می خواست به «نامه سرگشاده» شما گوش کند، می بایست جمهوریت و اسلامیت نظام را به علاوه ۳۰۰ هزار خون، یک جا تقدیم کاخ سفید می کرد!”

    چقدر هم فرزندان جناب رفسنجانی برای آن “تقدیم” نقشه کشیده بودند!

    رفسنجانی می گوید: می خواهند رابطه من با رهبری را گل آلود کنند. اما رابطه ما چیزی فراتر است.

    تو که رابطه ات با رهبری خیلی قوی است، هنوز نفهمیدی پشتیبان این رهبر زیرک و حکیم خدا و دستش در دست امام زمان است؟

    نفهمیدی؛ و الا به فرزندان خلفت می گفتی که نمی شود با این نظام و این رهبر مقتدر در افتاد… که هر که با آل علی در افتاد، ور افتاد!

  22. چشم انتظار می‌گوید:

    راست! عجب شروع با مسمّایی: بسم الجبّار…

  23. نسیم می‌گوید:

    حالا فهمیدم چرا هرچه گل محمدی را می بویم مشام جانم سیر نمی شود…

    من سه گل دنیا رو خیلی دوست دارم: گل سرخ یا همون گل محمدی

    گل مریم، و گل نرگس… خوشبوترین گلهای دنیایند…

  24. شهید صیدنور معصومی می‌گوید:

    اگر می گفتی؛ بولدوزرچی! عجب معبر تمیزی باز کردی؟ می گفت؛ ((جاده داره باز میشه، دل امام شاد می شه!))
    ما خود را ((شهید به دست آورده های دفاع مقدس)) می دانیم، نه((بابا اکبر از دست داده های جنگ))
    می رزمیم، می میریم، سازش نمی پذیریم.

  25. میعاد می‌گوید:

    بابا آقا حسین! اینقدر گیر نده به این رفیقمون؛ گیر بدی…
    حالا از ما گفتن بود!

  26. سیداحمد می‌گوید:

    نسیم؛

    وقتی رعایت نمی کنید نکات ویرایشی را، انتظار تایید شدن نداشته باشید!

    ضمنا برای متن ستون ۲۰:۶، روی تیتر که کلیک کنید، می توانید همانجا کامنت بگذارید!

  27. ......... می‌گوید:

    ……………

  28. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    دل مان خون است از دست کسانی که سبب شده اند، زبان سرگشاده درازتر از قبل شود و دوباره فکر کند که بعله، خبرهایی هست!!

    http://www.jahannews.com/vdcfmcd00w6dvea.igiw.html

  29. به جای امیر می‌گوید:

    وجه مشترک! (گفت و شنود)

    گفت: یکی از مدعیان اصلاحات که به انگلیس پناهنده شده در وبلاگ شخصی خود نوشته است «نباید بعد از انتخابات ۸۸ موضوع تقلب را مطرح می کردیم و دیدیم که مردم ایران تقلب در انتخابات را باور نکردند».
    گفتم: خب! پس چرا ادعای تقلب کردند؟!
    گفت: «بابک- الف» نوشته است «اعلام تقلب در انتخابات ریشه بیرونی داشت و ما نباید سرنوشت خود را با کشورهای غربی گره می زدیم».
    گفتم: مثل این که کم کم داره یک چیزهایی حالیش میشه.
    گفت: از فتنه گران پرسیده؛ می توانید بگوئید چه وجه مشترکی با آمریکا داشتیم؟!
    گفتم: پاسخ این سؤال که خیلی آسان است. تنها وجه مشترک فتنه گران با آمریکا، آن است که هر دوتاشون هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

  30. شیدا می‌گوید:

    “بچه رزمنده ها، به دنبال تقدیم جانشان به امام بودند، نه تحمیل نظرشان”
    نمى دانم این آدم، با آن همه افتضاحى که خود و خاندانش در فتنه ٨٨ به بار آوردند و آن همه همنوایی و ساپورتى که از دشمنان امام و رزمندگان کردند، چطور خجالت نمى کشد و از امام و رزمندگان حرف مى زند؟!!!
    اگر مدارک بى شمار فتنه گریشان را هر روز به هر بهانه اى پیش رویشان مى آوردیم و شعارها و مطالبات مردم را رساتر به گوششان مى رساندیم، این قدر به شعور ملت توهین نمى کردند و گمان نمى بردند که ملت همه دچار آلزایمر سیاسى شده اند!
    در آن روز ٩ دى تاریخى، خبرنگاران تلویزیون با هر کس مصاحبه مى کردند قبلش تذکر مى دادند درباره هر کس هر چه مى خواهید بگویید، ولى اسم هاشمى و خانواده اش را نیاورید!!

  31. بهنام قم می‌گوید:

    با سلام:

    قلم این متن آداب نقد را به احسن رعایت کرده، اما از شما استدعا دارم کمی هم از سکوت سازمان های حقوق بشری در مورد ظلمی که از تحریم به مردم می شود بنویسید، زیرا بانی تمام این انحرافات همین متحدان ضد بشر هستند. جالب هم می باشد که از احترام به حقوق انسان ها دم می زنند و خود را با فرهنگ به دنیا معرفی می کنند. العقل بهنام

  32. حسن می‌گوید:

    بدبختی ………

  33. قطعه 27 می‌گوید:

    اینو یادشون رفته؟!

    “اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می شود که امام عزیز راحل روبرو شد…”

    دوره ی سختی بود دوره ی اصلاحات….آه…این جمهوری رئوف اسلامی…

  34. یمنان می‌گوید:

    واقعا که………………………………
    تا خون در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.

  35. سنگربان می‌گوید:

    “آقای هاشمی! شما افراطی هستی در سازش… و متعصبی در سستی! خیال تان تخت… ما با افراط و تعصب، مخالف ایم، اما «می رزمیم، می میریم، سازش نمی پذیریم».”

  36. پیر مرد می‌گوید:

    نگاهت به دفاع مقدس و جبهه فوق العاده است داداش حسین!

    من این متن را از این زاویه دیدم و گرنه این بابا که تکلیفش بر همه روشن است.

  37. دلخون می‌گوید:

    این جور که پیش میره فکر کنم چند وقت دیگه این جناب میگه اگر نفس هم میکشین، مدیون من هستین…

    نامه سرگشاده مینویسه… خجالتم نمیکشه که ممکنه ۴ تا بچه یاد بگیرن…

  38. سلام؛
    از جلسه ی جدید این آقا با وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران سبزکی خبر دارید؟ جلسه ای بوده برای خودش! جلسه ی دعوت از آیت الله!

    راستی با “مه فشاند نور و …” به روزام!
    موفق باشید.

  39. قطعه 27 می‌گوید:

    ………
    یه جوری هم جواب خبرنگار ها رو داده که آدم فکر میکنه چی هستن ایشون!

  40. جامانده می‌گوید:

    قلمتون مستدام…

  41. اسفندیاری می‌گوید:

    ……
    آقای هاشمی اولا بخاطر زود سوتی دادنتون متاسفم. (هنوز از پایان جنگ ۳۰ سال نگذشته و بسیجی های شهیدش هنوز…)
    بگذار یک تاریخ نگار بعد از تو قضاوت کنه. خودت تاریخ رو چپکی ورق نزن.
    بعدش هم تو که اینقدر می فهمیدی چرا تو ۸ سال ریاست خودت و اون دوستانت این حرفا رو نمی گفتی؟ یک کم رک باش با خودت.
    همچنان شما را با اشتباهات و نبوغ و هر تصمیمی که در دوران جنگ انجام دادید مقایسه می کنند. اما این دیگه یه جور ژسته و خواهشا از این ژست ها نگیر که خیلی سوز داره فرمانده به سربازاش بگه: “متعصب افراطی”. آدم یاد کویت می افته که فرماندشون همون اول شرط عقل رو بجا آورد و یه روز منطقی عمل کرد و کشورو به فنا داد.

  42. هم قدم می‌گوید:

    سلام به خودتون و به قلمتون…
    این شعار جنگ جنگ تا پیروزی، شعری بود در برابر سخن استراتژیک امام که می‌فرمود: «جنگ جنگ تا رفع کل فتنه…» اما خدا باعث و بانی‌اش را رسوا کند…

  43. سرداران گمنام می‌گوید:

    می رزمیم. می میریم. سازش نمی پذیریم…
    http://www.sarbaz41.blogfa.com

  44. فدایی امام سیدعلی از آذربایجان می‌گوید:

    پس با سخنان جناب اکبر خان ما هم انگار میشیم افراطی که البته به این افراطی بودن خیلی هم افتخار می کنیم…

  45. ناشناس می‌گوید:

    خودتو عشقه حاجی…
    قلمتو عشقه حاجی…

  46. سیداحمد می‌گوید:

    میلاد آقا رسول الله (ص) و امام جعفر صادق (ع) بر اهالی قطعه مقدس ۲۶ مبارک باد!

    http://uploadtak.com/images/r9876_karimi06.mp3

  47. مسعودساس می‌گوید:

    هاشمی…………

  48. سید می‌گوید:

    ای که از کوچه یار ما می گذری… باخبر باش که سر می شنکد دیوارش

    لبیک یا خامنه ای

  49. محمد می‌گوید:

    سلام!
    یه مطلبی توی سایت اعتدال خوندم که مصاحبه ای با محسن هاشمی انجام گرفته شده بود. این آقازاده بعد از کلی صحبت این جوری ادامه داده بود:
    آنچه مهم است این است که نباید گذاشت گروهی که کشور را به این وضع کشاندند مجدداً با استفاده از ابزارهای غیر قانونی و قدرت نقدینگی و تصمیم‌گیری دولتی و ارگان‌های وابسته، مجدداً با مهندسی انتخابات این وضع را در دوره جدید بر کشور تحمیل کنند. لذا لازم است که حاد بودن اوضاع را با صدای بلند مطرح کرد و به بحث عمومی در موضوع دموکراسی و رأی مردم در چهارچوب قانون اساسی ایران را دامن زد و زوایای عمل نشده آن را طلب کرد.

    جالبه هنوزم میگن ما تابع رهبریم… یکی نیست بپرسه رهبر هم فکر می کنه مهندسی انتخابات شده!!!
    چی بگیم از دست این خاندان هاشمی!!! خودش یه طرف خاندانش هم همون طرف!!!

  50. لبیک یا خامنه ای می‌گوید:

    اسلام مخالف این است که بر اساس هوای نفس، شخصیت دیگران مورد هجمه قرار گیرد و مورد عیب جویی و تهمت قرار گیرند.

  51. شور شیرین می‌گوید:

    سلام، چاکریم داداش!
    به ما هم سر بزن!

  52. محمد می‌گوید:

    سلام حسین جان……………………………

    یا علی داداش…

  53. yousef می‌گوید:

    من دلم برای بابایی که هرگز ندیدمش، تنگ شده……

  54. gomnam 67 می‌گوید:

    …………………

  55. م.طاهری می‌گوید:

    عجب متنی، تکبیر!

  56. م.طاهری می‌گوید:

    «اگر این است تحجر، ما از همه متحجرتریم!»

  57. قطعه 27 می‌گوید:

    ۳:۲۷
    افراد انلاین ۱ نفر!

  58. آزاد اندیش می‌گوید:

    امام صادق سلام الله علیه: کُونُوا دُعاةً إِلَینا بِالکَفِّ عن مَحارِمِ اللَّهِ
    با خویشتندارى از حرام‏هاى خدا مردم را به سوى ما دعوت کنید.
    دانش‌نامه قرآن و حدیث: ج ۱۵, ص ۲۱۸, ح ۲۸۲

  59. سلام؛
    مطلب خوب بود.
    خیـــــــــلی ناراحت شدم وقتی شنیدم درمورد شخصیت آقا در دوران دفاع این حرف‌ها رو زدن… 🙁

  60. برف و آفتاب می‌گوید:

    بیماری «خود معتدل تر از همگان بینی» 🙂

    کاش می‌شد از کل متن، فقط بند “دو” رو می‌خوندیم… دنیای به این قشنگی رو خراب می‌کنند بعضی‌ها!

  61. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    اگه متهمم نکنی به بی بصیرتی!‏ میخوام بگم: مارادونا رو ول کن، غضنفرو بچسب!‏ فعلا که بدجوری گل به خودی میزنه!‏ خداوندا زودتر شر عالیجناب رو از سر ما بردار که دیگه اسم و رسمی ازش در اینجا نبینیم. بارالها!‏ رحمی کن بر این خوانندگان قطعه. پروردگارا!‏ قلم برادر عزیزمان را متوجه پاستور بگردان. برحمتک یا ارحم الراحمین. یا ذالجلال و الاکرام.

  62. iman می‌گوید:

    آقای هاشمی! افراطی تر از همه «امام» بود را خوب اومدی!

  63. پایداری فارس می‌گوید:

    خبرهای اعضاء جبهه پایداری کشور و فارس را در سایت جبهه پایداری فارس مشاهده فرمایید و در صورت تمایل سایت ما را به پیوندهای خود اضافه کنید.
    http://www.paydarifars.com

  64. gomnam 67 می‌گوید:

    داداش حسین

    مگه چش بود نظر قبلیم؟؟؟؟؟؟؟؟

    دمت گرم
    جزاکم الله بالخیر والـــــــــــعـــــــــــــــــــــافـــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــــــه

    یا حق

  65. سردار شهیدزاده می‌گوید:

    …………

  66. آرش می‌گوید:

    ……………

    چقدر زیبا تاریخ به تصویر کشیده می شه! چقدر زیبا حضرت امیر می فر مایند: “و ما اکثر العبر و اقل الاعتبار”.

  67. ghabha می‌گوید:

    سلام؛
    فرصت دیدار بچه های حزب الله! در http://ghabha.ir/
    کاری از نسل سوم امت حزب الله. گروه تخصصی عکاسی!
    با عکس و مطلب از آیت الله سیستانی به روز هستیم.

  68. majid می‌گوید:

    من هم از افراط و تعصب بدم می آید:
    از افراط در سوء استفاده از بیت المال (حال چه سازمان بهینه سازی باشه چه دانشگاه آزاد و یا …)
    و از تعصب نسبت به فرزندان متخلف چه م.ه باشه، چه ف.ه چه الف.ه یا ب.ه و …

  69. با سلام؛
    آی شلوغ با مطلب زیر به روز شد.

    “چرایی لزوم مدیریت فقیه بر جامعه در سیاست توحیدی”

  70. مجید برجک زن می‌گوید:

    جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست. جنگ ما «جنگ فقر و غنا» بود. جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود.
    صحیفه نور جلد ۲۱ ص ۲۳۴

    امروز جنگ حق و باطل، «جنگ فقر و غنا»، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده است.
    صحیفه نور جلد ۲۰ صفحه ۹۴

    حق و باطل نیز مصداقهای گوناگون دارد. در زمینه ی معیشت و اقتصاد، فقر باطل است و غنای مولد فقر نیز باطل. و قسط حق است و عدل حق. پس جنگ فقر و غنا نیز از مصادیق جنگ حق و باطل است، اگر درکی و شعوری باشد. اینان نمی فهمند که سکوت در برابر فقر فقیران و گرسنگی گرسنگان -که امام علی «ع» آن را مخالف تعهد و وظیفه ی عالم دینی می داند- از مصداقهای رذالت است نه ایمان. اینگونه کسان حتی «وسائل الشیعه» را نمی خوانند تا ببینند امام جعفر صادق و رئیس مذهب -سلام الله علیه- چگونه به جنگ فقر و غنا دامن زده و شعله ی آن را برافراخته است:

    ان الناس ما افتقروا، و لا احتاجوا، و لا جاعوا، و لا غروا، الا بذنوب الأغنیاء..
    – مردمان، فقیر، محتاج، گرسنه، و برهنه نگشتند مگر در اثر گناه توانگران.

  71. amir می‌گوید:

    شما تازه به دوران رسیده های انقلاب، چه می فهمید هاشمی یعنی چه؟! انقلاب یعنی چه؟‌ این همه تهمت و ادعاهای پوچ و بی منطق علیه ایشان؛ کدام آن به اثبات رسیده؟! انصاف هم خوب چیزیست به خدا!
    همان رئیس جمهور عزیزتان! که تا چندی پیش برخی مانده آب داخل لیوانش را می خوردند، این همه تهمت زد، کدام درست بود؟! امروز چه حال و روزی دارند؟!‌ مگر رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تمامی این اتهامات علیه ایشان را رد نکردند؟!
    متاسفانه امروز در فضای جامعه ما عده ای که هیچ گونه نقشی در انقلاب نداشته اند، دم از انقلابی بودن می زنند و با تخریب و فحاشی به برخی از چهره های انقلابی اصیل سعی در جان بخشیدن به حیات سیاسی خود هستند. نمونه آن برخورد با چهره ای مثل عسگراولادی!
    دوستان عزیز!
    شما را به عدالت و انصاف دعوت می کنم، اگر خیلی ها ۸ سال پیش بصیرت واقعی داشتند فریب شعارهای آقای احمدی نژاد را نمی خوردند و امروز وضع مملکت این نبود.

  72. کوثر می‌گوید:

    با سلام؛
    این ها، بچه های نظام جمهوری اسلامی (همان هایی که در هر مرحله از رخدادهای نظام در اول صف هستند از رای گیری و تظاهرات و جنگ و…) رو مرغ می دونند! هم عزا می کشند هم عروسی. هر وقت جنگ شد باید بجنگند، تا اینها خوش باشند؛ هر وقت هم سرحال و خوش کیف اند ما باید ساکت باشیم و هر چه می گویند بگوییم روی چشم؛ چون اگر خلاف گفته اینها عمل کنیم می شویم اخلالگر، متعصب، لباس شخصی، تندرو و…

  73. سلام
    با ” آخی میمون کوچولوی بیچاره!” به روزم!
    موفق باشید.

  74. مسعودساس می‌گوید:

    amir؛

    ممنون
    روشنمان کردی!
    خدا روشنت کنه!!

  75. مسعودساس می‌گوید:

    فروردین سال ۶۴ در گردان ثارالله لشکر ۲۳المهدی( عج) بودیم . در منطقه “شمریه” کنار رود کارون، گردان، اروگاهی صحرایی داشت.
    چادر ما متاسفانه یا خوشبختانه کنار چادر تبلیغات بود که به دست چند نفر از برادران روحانی اداره می شد.
    پخش اذان صبح با بلند گو بدجوری باعث بد خوابی و اذیت و آزار ما می شد. چند نفر شدیم و داخل بلندگو آب ریختیم. صبح که مسئول تبلیغات خواست از بلندگو اذان پخش کند دید “قور قور” می کند.
    بعداز پیگیری فهمیدند کار ما بوده در نتیجه مسئول گردان مارو حسابی سینه خیز برد و بدو-بایست داد و حال ما رو گرفت.
    ولی از رو نرفتیم و نقشه را تکمیل کردیم. با برادری به نام” حکمت الله فدایی” که بعدا شهید شد، یک قوطی خالی پیدا کردیم و به کمک سایر برادرا از آبهای منطقه تعداد زیادی قورباغه گرفتیم. بعد از خاموشی شب شهید حکمت یواشکی آن را برد و داخل خیمه شون گذاشت. قوطی را طوری گذاشته بود که قورباغه ها بتونند بیرون بیایند.
    برگشت چادر و ما خودمون رو به خواب زدیم. زیرزیری به حادثه ای که در شرف و قوع بود میخندیدیم. بعد از چند دقیقه سرو صدای برادران تبلیغات بود که شنیده می شد: نترس، کشتمش، نه بابا خیلیند، بیا فرارکنیم، این چیه تو جیب من…
    خلاصه چیزی نگذشت که برادران روحانی مامیخ های خیمه شان را از جا کندند و شبانه از محل رفتند.
    ************
    منبع: کتاب فرهنگ جبهه
    کپی پیست بودهااااا
    ما هم از این کارها زیاد کردیم! یعنی آخرش شهید می‌شیم؟؟!

  76. مسعودساس می‌گوید:

    چگونه روشنفکر شویم؟
    یا طرز تهیه‌ی یک روشنفکر

    http://vidube.com/0fa4810idattach.htm

  77. saman می‌گوید:

    بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه ای درباره نمای حقیقی جامعه اسلامی
    به همراه زیرنویس انگلیسی
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=13&lid=7688

  78. ره گذر 72 می‌گوید:

    شماها یادتون نمیاد زمان رفسنجانی اینطوری نبود که!
    یادش بخیر اواخر تیرماه شروع میشد به برف باریدن تا شب عیدم ادامه داشت!

    “شما تازه به دوران رسیده های انقلاب، چه می فهمید هاشمی یعنی چه؟!”
    خخخخخخخخخخ

  79. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    ۱۲ بهمن، سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران عزیز و همچنین میلاد با سعادت خودم رو به همه مردم شریف ایران به خصوص اهالی قطعه ۲۶ تبریک عرض می کنم. 🙂

  80. amir می‌گوید:

    الحمد الله هم که چقدر با ادبین! همین ادبیات شماهاست که پدر مملکت رو درآورده!
    مطمئن باشید با فحاشی و هیاهو وضعیت درست نمی شه! البته شما دوستان عزیز که حیاتتون به این کارا بستگی داره! تفرقه انداختن و از بین بردن برادری ها و… به خدا قسم اگه دوران جنگ همین فضای کنونی حاکم بود، پیروزی که هیچ ! الان داشتیم…
    ای عزیز! قصد من روشنگری نیست، یادآوری است. و الا می دانم که گفتن این حرفا برای امثالهم بیهوده است! شماها از هاشمی یک غول دو سر ساختید!!! نه با این حرفای شما هاشمی کوچیک میشه و نه با حرفای بنده بزرگ! هاشمی، هاشمی هست و می ماند. همانطور حضرت امام فرمودند: هاشمی زنده است تا نهضت زنده است و یا به فرموده رهبری معظم انقلاب: هیچ کس برای من هاشمی نمی شود.

  81. صاعقه گمنام می‌گوید:

    امیر جان شما خودت رو اذیت نکن!
    اینها {از جمله خودم} ۱۴۰۰ ساله با هنر مشکل دارند!
    نرود میخ آهنی در سنگ!
    😀

  82. میعاد می‌گوید:

    خدمت این دوستمون امیر باید بگم؛ عزیز! اگه میشه زیاد از حرفای اقا درباره حاج آقا عالیجناب مایه نذارین! چون آخرین موضع گیری آقا چند روز پیش بود و نیاز نیست به مغزتون زیاد فشار بیارید و آرشیوای چند سال پیشو مرور کنید! بله داداش

  83. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    امیر جان، پشت سر مرده حرف نزن! خوبیت نداره.
    مصاحبه پسرش رو خوندی؟؟ میگفت ما هرچی داشتیم از قبل از انقلاب
    بوده، بعد از انقلاب همه رو خرج ملت و نهضت کردیم! در یک فقره کوچک!
    چندین میلیون متر مربع! از زمینهای اطراف کرج رو خریده بوده!! عین گفته متوفی!
    همون موقع که جوونهای مردم تو خیابون کشته میشدن ها! چندین میلیون!!
    قذافی هم تو لیبی اینجوری زمین نخریده بود! از کی دفاع میکنی؟ یک نگاه به
    صورت سید علی بنداز، نور از صورتش میباره. نور خالص. یک نگاه هم به صورت
    اون مرحوم بنداز! میفهمی کی آیت خداست و کی آیت …

  84. خادم ولایت می‌گوید:

    سلام حسین آقا؛

    حتما به وبلاگم سر بزن.
    نیاز دارم به کمک و راهنمایی.
    ما شروع کردیم به مطالبه گری، ولی برامون گرون تموم شد!
    کمیته انظباطی و…
    من قراره به سبک شما، مطالب سیاسی بنویسم.
    ولی نمیدوم شاید بی اخلاقی و افراط بشه.
    چند روز دیگه مطلب میذارم.
    البته مطلب آماده هست.
    خواستید می فرستم… کمکم می کنید؟؟؟
    لطفا ببینید اگر استعداد دارم، کار کنم.
    منتظر جوابتون توی وبلاگم یا ایمیلم هستم.

  85. مرتضی اهوازی می‌گوید:
  86. سمیه می‌گوید:

    هنوز خیلی ها هستن که هاشمی چی هستن. لطفا بیشتر از انقلابیون پشیمان بگید. همین آدم ها هستن که الان باعث گمراهی مردم میشن…
    جانم فدای رهبر

  87. کوفی مدعی می‌گوید:

    ادامه پیروزی ها در صلح و پذیرش قطعنامه دنبال شود!!!
    نمردیم معنی پیروزی رو هم فهمیدیم، از کی تا حالا از پیروزی به منزله نوشیدن جام زهر یاد میکنن؟؟؟
    “بی خواص”ی که سایت آقا گذاشته میشه مال هاشمی باشه؟؟؟ نه حیف میشه، اونا لااقل یه سابقه خوبی داشتن یا حتی خنثی!!! ولی…

  88. به جای امیر می‌گوید:

    مسائل خانوادگی (گفت و شنود)

    گفت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که از پرتاب کاوشگر ایرانی به فضا بدجوری عصبانی شده و حرفی برای گفتن نداشت برای «میمون» فضانورد دلسوزی کرده و گفته بود؛ «آه! میمون بیچاره»!
    گفتم: خب! انتظار داشتی چه بگوید؟!
    گفت: چه عرض کنم؟! حالا چرا در این میان برای میمون فضانورد دلسوزی کرده است؟!
    گفتم: کشیش کلیسا در حال موعظه خطاب به دانش آموزان گفت؛ «بله، همه ما از نسل آدم و حوا هستیم» در این هنگام یکی از دانش آموزان گفت؛ ولی پدر من می گوید که ما از نسل میمون هستیم. و کشیش گفت؛ ببین پسر جان! ما در اینجا به مسائل خانوادگی شما کاری نداریم!

  89. میعاد می‌گوید:

    قطره دریاست اگر با دریاست
    ورنه او، قطره و دریا دریاست

  90. 110 می‌گوید:

    به جای این میمون، … نی رو بفرستید هوا…

  91. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    امروز وقتی شنیدم حسن حبیبی فوت کرد خیلی ناراحت شدم. جدا از اون دسته از مسئولان دلسوز بود. خدا رحمتش کنه…

  92. سلام بر برادرم حسین قدیانی.
    عیدت مبارک اخوی…

    “سیدعلی خامنه ای مدظله العالی، مانعی الهی در ترمیدور انقلاب اسلامی”

  93. سیداحمد می‌گوید:

    محمدامین الدین شاکر؛

    متن دقیق، قابل تامل و بسیار خوبی است. استفاده کردیم… احسنت! متنی که می شد فهمش دشوار باشد، الحمدلله روان و ساده درآمده و خوانا.

  94. بازتاب: آقای هاشمی! افراطی تر از همه «امام» بود

  95. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    آخرین کامنت پست “از هنگ ربیع تا آهنگ حاج صادق” را از دست ندهید…

  96. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    امشب قطعه ۲۶ با ۱ متن به روز می شود؛ ان شاء الله…

  97. صاعقه گمنام می‌گوید:

    شما رو به خدا بدبختی رو ببینید :
    http://www.shahrekhabar.com/cultural/1359713340609309

  98. یاسر می‌گوید:

    افراطی تر از همه …

  99. قطعه 27 می‌گوید:

    کاملا بی ربط؛

    جای همه تون رو تو حرم خانوم حضرت معصومه(س) خالی کردم.

  100. پرسش گر می‌گوید:

    ………………….

  101. یوسف حسینی می‌گوید:

    علاقه به طنز یا تمسخر؟
    http://ingholt.ir/?p=618

  102. به جای امیر می‌گوید:

    قلب (گفت و شنود)

    گفت: گروه های اپوزیسیون از این که آمریکا و کشورهای اروپایی دیگر به آنها محل نمی گذارند بدجوری دمغ شده و در سایت های خود گله گذاری و زنجموره می کنند.
    گفتم: خب! از اول هم معلوم بود که آنها را برای فتنه انگیزی می خواهند و حالا که فتنه با شکست روبرو شده دیگر نیازی به آنها ندارند.
    گفت: اتفاقا یکی از همین ضد انقلابیون فراری در وبلاگ شخصی خود نوشته؛ در حالی که کشورهای غربی از مقابله با رژیم عاجز شده اند، از دست ما گروه های اپوزیسیون چه کاری برمی آید؟!
    گفتم: حرف حساب زده! یک آدم خل و چل به رفیقش نوشته بود؛ کاش مغز داشتم که اگر ضربه مغزی شدم، قلبم رو به تو هدیه می کردم!

  103. ه مثل هاشمی می‌گوید:

    این مردک، قصد مردن هم نداره که لااقل چند صباحی از بیانات شان آسوده شویم.

  104. فاطیما می‌گوید:

    سلام
    دومین بار از مقابل مدرسه شهید عاشقلو گذشتم.
    البته این چنین به نظر می رسید که تابلو از جایی دیگر آمده باشد. بهر حال شهرک ولی عصر مقابل بازار مبل، جنب هنرستان پسرانه شهید باهنر، یک مدرسه قدیمی هست به این اسم. و این اسم یاد شما را تداعی می کند و معلم کلاس اولتان را…
    یادشان بخیر همه ی معلمان امروز و دیروز…

    موفق باشید

  105. سیداحمد می‌گوید:

    متن قشنگ و ملیح حسین قدیانی درباره دکتر حسن حبیبی

    تا ساعاتی دیگر در “قطعه ۲۶”

  106. کوفی مدعی می‌گوید:

    بیچاره هاشمی کارش به کجا رسیده که یکی مثل آقای کمالی میاد میگه: اگه آقای هاشمی وارد انتخابات شودبه نفع او کنار می کشم!!!!
    باز این ملت میرن برا لرا و ترکا و رشتیا جوک میگن، همین وقایع سیاسی رو مطرح کنن بخندن دیگه…

  107. مسعودساس می‌گوید:

    “بی ترمز” به روز شد.

  108. بیشترین می‌گوید:

    عالی…
    جناب قدیانی، اگه قدم مبارکتان را بر دهان استکبار جهانی بگذارید و قدم رنجه کنان به گوگل پلاس آیید و در آن معبر هم سنگری بنا کنید، می توانیم بیشتر از محضر مبارک بهره مند گردیم 🙂
    سایت بیشترین قرار است رسانه ای باشد بر اهالی حزب الله گوگل پلاس،
    در صورت تمایل در خدمت هستیم .
    یا علی.

  109. سیداحمد می‌گوید:

    جناب بیشترین؛

    سهم حسین قدیانی از فضای مجازی، فقط و فقط همین قطعه ۲۶ است.

  110. مسعودساس می‌گوید:

    قبل از غروب آفتاب رسیدیم مهران. خسته و کوفته با همان سر و وضع آشفته خودمان را به بهداری رساندیم.
    آنجا صحنه ای را دیدم که هرگز یادم نمی رود.
    جلو در اورژانس، یکی از اون بچه های شوخ که بهش بمب روحیه هم می گفتند، نشسته بود و دست ها رو بالا برده بود و می گفت: «خدایا! از اینکه منو آفریدی، مرسی! دستت درد نکند، شرمنده ام کردی!»
    *************
    شادی روح شهدای شوخ صلوات

  111. سلام
    بر شما و برادران دینی
    مطلب جدید آی شلوغ با این تیتر منتشر شد:
    تسامح در سیاست توحیدی

  112. ف. طباطبایی می‌گوید:

    حالا که گفتگوی “حضرت استاد” و “سردار قلم” (!) رو شنیدیم، می خوام بپرسم به نظر شما فایده این بحث ها چیه؟!!
    خب که چی؟
    طنز نشده این بحث ها؟ روی اون جماعت وطن فروش که کم نمیشه!!
    مجرم و خائن تکلیفشون روشنه دیگه، چرا اینقدر کشش میدن؟!

    حالا باز خدا پدر آقای شریعتمداری رو بیامرزه که یه حرف های جدیدی هم زدن.

  113. مسعودساس می‌گوید:

    خدا حاج حسین شریعتمداری رو حفظ کنه…

  114. به جای امیر می‌گوید:

    ریگ (گفت و شنود)

    گفت: یکی از مدعیان اصلاحات گفته است، اشکال اصلی جبهه اصلاحات این است که به سراغ اقشار مرفه جامعه رفته و از توده های مردم غافل بوده است.
    گفتم: خب! مگر غیر از مرفهین بی درد چه کسانی می توانند خریدار مواضع و عملکرد مدعیان اصلاحات باشند؟!
    گفت: ایشان گفته است؛ باید روی این موضوع کار کنیم که چرا توده های مردم و مخصوصا اقشار محروم و مستضعف از جبهه اصلاحات حمایت نمی کنند؟
    گفتم: علتش معلوم است، مردم مستضعف و پابرهنه، کفش ندارند که ریگی در کفش داشته باشند و به مدعیان اصلاحات رأی بدهند!

  115. جمکرانی می‌گوید:

    سلام اخوی!
    اونقدر فلفل (حقیقت) متنت زیاد بود که کام چشممون رو سوزوند.
    راستی برای عید امسال برنامه خادمی شهدا داریم تو شهرمون ماهشهر و کربلای ایران شلمچه. اگه توفیق بود اومدی خوشحال می شیم ببینیمت. خوزستان هر چقدر هم از سمت مسئولینش مورد کم لطفی قرار گرفته اما از سمت خدا چیزهایی بهمون داده که هیچ جای عالم نداره مثل شلمچه. حسین جان تونستی بیا عید با همیم توی خوزستان عزیز، استانی که دینش رو به اسلام ادا کرد.

  116. جمکرانی می‌گوید:

    ای ملت با وفای ایران *اف سیصد و سیزده مبارک

  117. سیداحمد می‌گوید:

    با این آبرو ریزی آقایان، واقعا خجالت زده شدیم در محضر حضرت آقا.
    در این ایام جشن انقلاب، شرمنده مان کردند!

  118. دلخون می‌گوید:

    به خدا این ها هیچ کدومشون ولایتمدار نیستن…
    مگه آقا نگفتن که از این به بعد کسی نباید تشنج در جامعه ایجاد کند…
    به خدا سید علی تنهاست و همه فقط حرف مفت میزنن که پشت آقا هستند…

  119. یاسر می‌گوید:

    داداش ترکوندیــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    دمت گرم

  120. مسعودساس می‌گوید:

    به جای اینکه فکر له شدن مردم باشند، افتادن دنبال تسویه حساب شخصی!

    سید! اجازه هست چار تا دری وری بگم؟
    مونده تو گلوم…

  121. مسعودساس می‌گوید:

    ظاهراً اجازه هست:
    چارتا دری وری!
    گفتم
    😀

  122. سیداحمد می‌گوید:

    مسعود؛

    چهار تا که خوبه، چهل تا هم بگی تایید می کنیم!

  123. مسعودساس می‌گوید:

    خصوصی:
    حیف که بی ادبی می‌شه، و گرنه می‌گفتم.
    ممنون از میدانی که به ما جوانان می دید! 😀

  124. مطهره می‌گوید:

    سلام خدمت همتون…
    بابا جان اینقدر اعصابتون رو بخاطر اکبر بهم نریزید. آخه عددی نیست……
    من هر وقت این شعر رو خوندم گریه کردم.

    ای سید علی، سیادتت را عشق است
    صبر و شهامتت را عشق است

    گور پدرش هر که تو را آزارد
    آقای منی ولایتت را عشق است

    از دست سران بی بصیرت هیهات
    مظلوم زمان بصیرتت را عشق است

    سلامتی وجود با برکتش صلوات…

  125. بازتاب: افراطی تر از همه «امام» بود

  126. خادم ولایت می‌گوید:

    سلام برادر؛
    یه سری هم به من بزن.

  127. هادی می‌گوید:

    از اکبر تا بابا اکبر خیلی فاصله است برادر.
    التماس دعا

  128. رضا تقی پور می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی عزیز
    شما با افتخار لینک سایت عکاس خط شکن شدید. از شما خواهشمند است در صورت قابل دانستن سایت ما را لینک فرمایید.

    http://mosaver1.ir/?page_id=15
    یا علی التماس دعا – دعاگویتان رضا تقی پور

  129. بیسیم چی می‌گوید:

    قطره قطره خونمان فدای ولایت. . .

  130. ali می‌گوید:

    سلام علیکم
    من بنر شما را برای تبادل بنر پیدا نکردم.
    اگر ممکن هست شما بنر ما را در سایت خود بگذارید و اطلاع بدهید تا تبادل دو طرفه ای داشته باشیم…
    اجر شما با صاحب الزمان
    التماس دعا
    یاعلی

  131. سلام…
    خدا قوت…
    اگر افتخار بدهید، دعوتید:
    ————————————————-
    .:: خانه سینما یا …؟؟! ::.
    http://fenjanegraphic.mihanblog.com/post/98
    ————————————————-
    انتقاد و پیشنهاد هم فراموش نشه…
    منتظریم…
    یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.