تعقل و ولایت‌ پذیری

«گینس» اگر می‌دانست در ایران آتشفشانی هست که به جای «گدازه»، «گزاره» فوران می‌کند، یک حال اساسی به ثبت رکوردهایش می‌داد؛ «مدیریت اصولگرایان موفق نبوده، علتش هم برداشت غلط آنها از اصل ولایت‌ فقیه است. فکر می‌کنند برای همه چیز باید اول از ولی‌ فقیه اجازه بگیرند و چون از خودشان ابتکار عمل ندارند، موفق نیستند».

این «نقل» شبهه‌ای زمخت است که «نقد» را واجب می‌کند.

نخست: از جمله شگردهای جنگ روانی، «وارونه ‌نمایی مفاهیم» است. فی‌المثل «ولایت فقیه»، آنقدر عقلانی و شرعی هست که به قول قشنگ امام: «تصورش موجب تصدیق می‌شود». دشمن اما برای لطمه زدن به اصل مسلم اطاعت‌ پذیری، ابتدا تعریف توام با تحریف از این اصل ارائه می‌دهد. کاریکاتور را که کشید، بنا می‌کند شبهه کردن. بالطبع، حمله به مفهوم دستکاری شده، بسی آسان‌تر از یورش به مفهوم دست ‌نخورده است؛ هم آسان‌تر، هم باورپذیرتر.

دوم: کاریکاتور «اطاعت از ولایت‌ فقیه»، یکی هم می‌شود این جمله: «اصولگرایان فکر می‌کنند برای همه چیز باید اول از ولی‌فقیه اجازه بگیرند». بدیهی است تخریب اصل مسلم اطاعت از جانشین معصوم سخت است اما وقتی کاریکاتورش کشیده شد، آنقدر غیر عقلانی و مخدوش می‌نماید که دیگر نیازی به تخریب ندارد!

سوم: گذشته از ولی‌ فقیه، آدمی اگر از امام معصوم هم بخواهد برای هر کار ریز و درشتی اجازه بگیرد، کار عبثی است! اما سوال اساسی اینجاست؛ آیا اصولگرایان فی‌الواقع عقل خود را تعطیل کرده‌اند و برای تصویب هر قانونی یا اجرای هر طرحی، راهی بیت رهبر انقلاب می‌شوند؟! چند بار مجلس چنین کرده است؟! چند بار دولت؟!

چهارم: دشمن و پیاده ‌نظامش در همه مسائل دقیقا همین گونه شبهه‌ افکنی می‌کنند. قطعا مشکل دشمن این نیست که اطاعت از ولی‌فقیه را آسیب‌ شناسی کند! مشکل خصم اتفاقا اصل این اطاعت است. من کتمان نمی‌کنم که در دایره عریض و طویل اصولگرایان ممکن است اشخاصی برداشت افراطی یا تفریطی از اطاعت ‌پذیری داشته باشند، اما این استثناها کجا، این کجا که تو برداری همه اصولگرایان را با یک چوب برانی؟!

پنجم: اصولگرایان مجلس‌ نشین حتما آن اندازه صاحب عقل هستند که برای تصویب هر قانونی، نخواهند وقت شریف «آقا» را بگیرند، نیز اصولگرایان مستقر در قوه مجریه حتما آن اندازه صاحب خرد هستند که برای هر پروژه‌ای نخواهند مزاحم اوقات ولی‌ فقیه شوند، لیکن مواردی هست که دانستن امر ولی ‌امر و معرفت نسبت به نظر حکیمانه ایشان واجب می‌نماید. تلاش برای کسب این مهم، نه اطاعت کورکورانه از ولی‌ فقیه، بلکه در امتداد اصل مسلم اطاعت ‌پذیری است.

ششم: اگر اصولگرایان در موارد ضروری، حیاتی، استراتژیک، تاثیرگذار و دامنه‌ دار، حتی‌المقدور در پی کشف نظر «آقا» و عمل بر اساس دغدغه‌های رهبر انقلاب اند، به جای توبیخ و شماتت باید تمجید شوند. این کار نیک، «تعلق» است، نه «تملق». «تعقل» است، نه «تزلزل». خود «ابتکار عمل» است، نه «انکار عقل».

هفتم: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولی فقیه، فقط یک منبع فیاض نور نیست که جز تواصی اخلاقی، هیچ کار دیگری نداشته باشد. دشمن و سربازان غافل یا خائنش خیال شان تخت، که اصولگرایان از ‌ترس کنایه‌ آنها، هرگز دست از اصول اصل کاری خود برنمی‌دارند. شاید… شاید که نه، حتما یکی از ده‌ها هدف دشمن از طرح چنین شبهاتی فاصله انداختن میان رهبر و رهروان علمدار انقلاب اسلامی است؛ هیچ رجوعی در هیچ کاری حتی کارهای فوق‌ مهم به نظر و امر ولی‌ امر نداشته باشیم تا احیانا عدو یقین حاصل کند که ما برای آب خوردن از رهبر اجازه نمی‌گیریم!

هشتم: اصولگرایان، چگونه عمل کردن به اصول خود، از جمله اصل اطاعت‌ پذیری را به درستی بلدند، اما باید گشت و «نابلد» را پیدا کرد؛ کیست؟!

نهم: نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ اگر در هر مصاحبه‌ای خودش را چند بار برای آقای‌ هاشمی لوس نکند، مرتکب ذنب لایغفر شده!

نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ حتی برای آب خوردن هم باید دنبال نظر عالیجناب باشد!

نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ ملت عاشورایی ما «لشکریان عمر سعد» اند!

نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ چون رضا ربع‌ پهلوی در هیچ دادگاهی محاکمه نشده، پس می‌تواند نامزد انتخابات شود!

نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ مرجع تقلید بی‌بی‌سی نسبتی با اندیشه مطهر انقلاب دارد!

نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ چون یزید شخصا در صحنه کربلا نبود، پس سران فتنه از یک سو شمر و حرمله بودند، از سویی علی قالپاق و اسی سگ‌ دست!

نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ عامل تفرقه سرگشاده، محور وحدت و حلال مشکلات کشور است!

نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ حق و حقوق و مزایای نمایندگی در مجلس جمهوری اسلامی، جز با اجاره دادن حلقوم به اغیار، حلال نمی‌شود! نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ فتنه بزرگ ۸۸ دعوای فلانی و بهمانی بود و از مناظره شروع شد!

نابلد، آن کسی است که مناظره «الف» و «ب» را می‌بیند، اما مبارزه جناح دشمن و جبهه دوست را نمی‌بیند!

نابلد، آن کسی است که روی صندلی دیالمه شهید، قابلمه شبهه‌ پراکنی دشمن را هم می‌زند! نابلد، آن کسی است که به جای دست برتر خدا، دست قدرت کدخدای تبعیض را می‌بیند!

نابلد، آن کسی است که سکوت در قبال فتنه دشمن را عقل می‌خواند و لال شدن در قبال جنگ ۸۸ را اعتدال!

نابلد، آن کسی است که به اسم نمایندگی مردم، شبهات دشمن را وکالت می‌کند!

نابلد، آن کسی است که دم از «انتخابات آزاد» می‌زند، در حالی که با چنین مواضعی، جای آیت شهید را در مجلس شورای اسلامی اشغال کرده!

نابلد، آن کسی است که اسم رمز فتنه ۹۲ را در بوق می‌کند، لیکن با این همه اعوجاج، صلاحیتش برای ورود به پارلمان تایید می‌شود! و نابلد، آن کسی است که اگر صدر اسلام بود با ارگان معاویه می‌نشست به درد دل… «میثم تمار، عجب اصولگرایی است ‌ها! خیال می‌کند برای فروختن هر کیلو خرما، اول باید از علی(ع) اجازه بگیرد!»

*** *** ***

باورم هست؛ مراجعه دقیق، درست، حرفه‌ای و سر وقت اصولگرایان به ولی ‌فقیه نبود باز هم «جام زهر» انسجام می‌گرفت! از این مراجعه، بگذار عصبانی باشند!

وطن امروز/ ۱ بهمن ۱۳۹۱

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    شروع قشنگی دارد!

  3. سینا می‌گوید:

    خسته نباشید؛
    وقتی می گفتید نابلد آن کسی است که…؛ قشنگ می شد حس کرد که چقدر دارید زجر می کشید که نمی تونید هر چی فحش بلدین رو دونه دونه نثارش کنید!!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “از این مراجعه، بگذار عصبانی باشند!”

    واقعا بد عصبانی اند!
    به در و دیوار می زنند تا کسی آدم حسابشان کند ولی کور خوانده اند.

    هر چند روز یک بار با یک سری کد، زبان باز می کنند که مثلا تشنجی ایجاد کنند. شکر خدا تیرشان به سنگ می خورد و البته مطالبی از این دست بعضی که راه را گم کرده اند، هوشیار می کند.
    سرگرمی و تیتر یک بالاترین و بی بی سی اند و خسر الدنیا و الآخره…

  5. صاعقه گمنام می‌گوید:

    تسلیت آقا به قربان دلت هم دین و دنیای همه
    امشبی بابایتان رفت، شما گشتید بابای همه
    کمر کوه ز دردی که کشیدید به درد آمده است
    غصه دارید به حال دل بی حاصل ما جای همه
    :.یا صاحب الزمان (عج) آقا جان آجرک الله.:
    شهادت امام حسن عسکری (ع) به امام زمان (عج) و تمامی شیعیان ایشان تسلیت باد.

  6. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    برایم یک سوال اساسی مطرح است که آتشفشان بصیرت در آن همه سال، از محضر پدر بزرگوارش، پس چی یاد گرفته؟! نه واقعا؟!
    یعنی بدیهیات عقلی و منطقی را هم یکی باید برای این آدم توضیح بده!
    بنده خدا فکر کرده ابتکار عمل، یعنی هر چند وقت یکبار برای خالی نبودن عریضه باید چرت و پرت بگه. یعنی خدایی یک نفر باید ازش بپرسه که این ابتکار عملی که گفتی؛ یعنی چه؟ چی هست حالا؟! لابد یکی تو ابتکار عمل داری، یکی تاجر ورشکسته!!!

  7. برف و آفتاب می‌گوید:

    ولی کلاس طرف رو در حد “دشمن” بالا بردید ها! یعنی می‌دونه داره چی می‌گه؟! نقشه مقشه بلده بکشه؟!!

  8. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    روزی پدری پر از فضائل
    رفت از بر خاندان جاهل

    از مدرسه کودکش می‌آمد
    برخورد به لاتی از رذائل

    گفتش که پس از پدر تو باشی
    بر مرتبه‌اش ز خلق نائل

    بردش پس آنچه هست روشن
    کردش ز جهان و خلق غافل

    آمد پسرک به مادرش گفت
    امروز منم مراد کامل

    خندید به طفل و گفت مادر
    باید که کنی ز بر رسائل

    هم بعد بلوغ با نمازت
    همواره بکوش در نوافل

    هم آنچه پدر شناخت بشناس
    حل کن تو جدید در مسائل

    از کبر و غرور طفل گفتا
    هستند به من که خلق قائل

    آنروز گذشت و روزگاری
    گشت آن پسرک بزرگ و عاقل

    با نام پدر همیشه می‌رفت
    در مجلس شاه و بزم و محفل

    روزی ز قضای روزگاران
    افتاد میان خلق مشکل

    آمد به میان و حکم فرمود
    بی‌منطق و مدرک و دلائل

    در بهت فتاده بود خلقی
    ناگاه زبان گشود فاعل

    گفتا که مرا اگر شناسی
    گفتم به میان آن جداول

    گیرم پدر تو بوده فاضل
    از فضل پدر تو را چه حاصل

  9. سیداحمد می‌گوید:

    برف و آفتاب؛

    بالاخره داداش حسین، ما به ازای این مردک، یک چیزی باید می گذاشت یا نه؟! “هالو هفت شنبه” را که روزنامه کار نمی کند!!!

    اما نه! خودش بلد نیست و خنگ تر از این حرف هاست؛ استادش دیکته می کند که چه بگوید و چه نگوید!

    “نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ اگر در هر مصاحبه‌ای خودش را چند بار برای آقای‌ هاشمی لوس نکند، مرتکب ذنب لایغفر شده!”

  10. چشم انتظار می‌گوید:

    از این مراجعه به ولی فقیه، یک برداشت دیگر هم می توان کرد داداش حسین! که البته در فهوای متن شما موج می زد. و آن هم، بهانه ای است برای حظ و بهره ی معنوی، چه از جمال “آقا” که جمله می آفریند، چه از کمال “آقا” که کلامِ ناب، خلق می کند. نابلدها؛ هنوز نمی فهمند، یک سرِ مراجعه به ولی فقیه، پالایش روح و جان است…
    حق هم دارند. کسانی که با تملق و پاچه خواری، مس را جای طلا برمی گزینند! باید هم چنین برداشت غلطی از ولایت پذیری داشته باشند…

    حسین قدیانی: یک بار در اوج فتنه ۸۸ علیه همین یارو طنزی نوشتم اما چون دیدم کسر شان است، امضا را نوشتم؛ علی اکبر بهشتی. البته اغلب می دانستند اسم مستعار خودم است. باور می کنید برداشت جوابیه داد و در جوابیه اش نوشت؛ «نویسنده تان ترسید مطلب را با اسم خودش کار کند»!!

  11. سیداحمد می‌گوید:

    چقدر هم ترسناکه این اشبه الناس به پسر نوح!

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    تازه! شأن “علی اکبر بهشتی” و “اکبر شهیدی” و…! هم، بالاتر از اونه که این یارو رو، بشه باهاش نوازش داد… چه برسه به حسین قدیانی. ولی بالاخره؛ یکی باید این بار سنگین رو به دوش بکشه. هر چند که خیلی هزینه داره. خیلی…

    حسین قدیانی: این متن: http://www.ghadiany.ir/?p=45

    سردبیر روزنامه بهش زنگ زد و گفت: «ما جوابیه ات را کار می کنیم، اما به جز اون قسمت که به اسم مستعار و اسم اصلی اشاره کرده ای!!» این را هم شکیبایی گفت که؛ «آقای مطهری! برای خودتان بد است کار کردن آن قسمت جوابیه تان!!» متاسفانه آن موقع، دوستان زحمت به روز کردن وبلاگ را می کشیدند و یحتمل جوابیه آتشفشان بصیرت در “قطعه ۲۶” نیست. البته بریده روزنامه را در آرشیوم دارم. تاریخ ۲۹ بهمن ۸۸ با تیتر: «جوابیه/ علی مطهری: دفاع از هاشمی، دفاع از مظلوم است».

  13. چشم انتظار می‌گوید:

    متن پیام حضرت آقا به مناسبت درگذشت استاد اوحدی (ره)
    .
    باسمه تعالی؛
    درگذشت استاد تلاوت و تجوید و ابوالشهید، مرحوم آقای حاج محمد علی اوحدی رحمةالله‌علیه را، به جامعه‌ قرآنی مشهد و خانواده‌ ی مکرم و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم.
    ایشان در طول سالیان دراز، در خدمت آموزش قرآن و سبک‌های دلنشین تلاوت بود. و در شمار خادمان قرآن محسوب می‌شوند. از خداوند متعال مسألت می‌کنم که ایشان را مأجور و با قرآن محشور فرماید.
    سیدعلی خامنه‌ای
    ۳۰ دی ماه ۱۳۹۱

    حسین قدیانی: البته این هم واکنش من به واکنش علی مطهری بود: http://www.ghadiany.ir/?p=65

    خنده ام گرفته!! چه پر ملات است این قطعه ۲۶ ها!!

  14. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    این جور موقع‌ها من به اعتقادم به این جمله راسخ‌تر می‌شه که؛
    آدم رو سگ بگیره جو نگیره!!
    حسین قدیانی: خدا همه ما را عاقبت به خیر کند… اوج دوم خرداد، بعضا یادداشت های علی مطهری در نقد اصلاح طلبان در کیهان منتشر می شد… و حالا…

  15. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    خصوصی
    یه “به” اضافه زدم ظاهرا؛ حالا واسه محکم‌کاری یا چی نمی‌دونم خودمم!
    تا خانم صبا گیر ندادن زحمتش رو بکشین…!

  16. سیداحمد می‌گوید:

    این درسته:
    “طرف من کسانی هستند که به علی مطهری “خط” می دهند!”

    اما عجب دلنوشتی بود این:
    http://www.ghadiany.ir/?p=66

  17. ببر مازندران می‌گوید:

    علی مطهری و استادش کاری می کنن که این شکلی بشم!!
    http://up.download.ir/di-LQ93.jpg

  18. چشم انتظار می‌گوید:

    عجب دعاییه این عاقبت بخیری…‏

  19. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    علی مطهری و استادش کاری می‌کنن که دو تیر حرومشون کنم!!
    http://farsnews.com/newstext.php?nn=13911029000847

  20. چشم انتظار می‌گوید:

    راستی جناب مطهری! می شه بگین شما چقدر سابقه ی ایثارگری دارین؟! به هر حال هر چی نباشه،‏ سن و سالتون می خوره دیگه.‏ نمی خوره؟ آهان، درگیر آثار استاد بودید! نگید جبهه ملاک نیست،‏ که اصلا حرفتون ملاک نیست.‏ در ضمن؛ نظرتون در خصوص مقاله ی سال هفتاد و دو که در کیهان نوشتید چیه؟ یعنی می خواین در این خصوص،‏ حرفی که خاتمی تا حالا نگفته شما بگین.‏ دو نقطه:‏ غلط کردم؟!‏

  21. صبا می‌گوید:

    چه عجب یکی از ما یاد کرد!!
    چند وقته، بچه های قطعه مدرن شده اند و مثل این محله های بالا شهر به کار و کامنت هم کار ندارند.

  22. چشم انتظار می‌گوید:

    مرتضی اهوازی!‏

    حیف تیر نیست؟
    شد آرسنیک،‏ نشد مرگ موش!‏

  23. به جای امیر می‌گوید:

    پارساترین (به جای گفت و شنود)

    در سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، همنوا با پیروان آن امام همام به سوگ می نشینیم و این ستون را به دو حدیث از آن بزرگوار اختصاص می دهیم؛
    ¤ هیچ عزیزی حق را وا نمی نهد جز آن که خوار می شود و هیچ خواری به سوی حق نمی رود، مگر آن که عزیز می شود. تحف العقول ص ۵۲۰
    ¤ پارساترین مردم کسی است که به هنگام شبهه، توقف کند. عابدترین مردم کسی است که واجبات را به جای آورد. زاهدترین مردم آن است که حرام را ترک کند. کوشنده ترین مردم کسی است که گناهان را رها سازد.
    تحف العقول ص ۵۱۹

  24. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    چشم انتظار عزیز!
    قصدم کشتن نبود؛ با گلوله پلاستیکی می‌زنیم؛ می‌خندیم! به اینا باید خندید؛ حیفه بمیرن!

    “به” بزرگواری خودتون ببخشین خانم صبا!

  25. آزاد اندیش می‌گوید:

    ایمان و کمی عقل درست حسابی می خواد که متوجه لزوم ولایت پذیری بشیم.
    فک کنم بیشتر توی اولی لنگ میزنن!

  26. آزاد اندیش می‌گوید:

    “چون رضا ربع‌ پهلوی در هیچ دادگاهی محاکمه نشده، پس می‌تواند نامزد انتخابات شود!”
    ابله با خودش چی فکر کرده؟ به ممد سیبیل (مثالا) رای میدیم، مرده باشیم هم اسمش رو نمیاریم!

  27. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۹۷* امام حسن عسکری علیه السلام:

    خدا همان است که در هنگام نیازمندی ها و سختی ها، توسط هر کس که امیدش از غیر او قطع شده است؛ مورد توجه قرار می گیرد…

    (بحار الانوار، ج۳، ص۴۱)

    شهادت اباالمهدی (عج)، امام حسن عسگری علیه السلام تسلیت باد.

  28. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    حیف که می خواستم حدیث از امام عسگری بگذارم، و الا برای این متن حدیث درباره “احمق” می گذاشتم!!

    «مدیریت اصولگرایان موفق نبوده، علتش هم برداشت غلط آنها از اصل ولایت‌ فقیه است. فکر می‌کنند برای همه چیز باید اول از ولی‌ فقیه اجازه بگیرند و چون از خودشان ابتکار عمل ندارند، موفق نیستند»

    بی انصاف نامرد! چند تا اصولگرا را می شناسی که اینگونه اند؟!
    اتفاقا در مسائل کلان جمهوری اسلامی هر جا موفقیت و پیشرفتی بوده به برکت اطاعت از ولی فقیه و توصیه هایش بوده و هر جا که به اوامر ولی امر توجه جدی نشده، سوء مدیریت پیش آمده و مشکلات و گره ها.

  29. مجنون می‌گوید:

    یاعلی

  30. شیدا می‌گوید:

    “وارونه نمایی مفاهیم” و “کشیدن کاریکاتور” از مفاهیم بلندى که نقد آنها، کوه قافى از علم مى خواهد و قلمى از پر سیمرغ!…………

  31. حسن می‌گوید:

    آی خدا بگم درجات اون بابای شهیدت رو عالیتر کنه…
    درباره این گاگول بیشتر بگو جیگرمون حال بیاد…
    هی میگن: بابا با دم و دستگاه امام حسین ور نرید…
    حضرت رقیه سلام الله علیها رو منکر میشی…
    خوب بچه ات اینجوری میشه دیگه…
    حسین قدیانی: برادر محترم! این چه لحن حرف زدن است؟! ما حالاحالاها یعنی تا ابدالدهر به قطره قطره خون شهید مطهری بدهکاریم. ما حسین و حماسه حسینی و روضه قشنگ قاسم بن الحسن را به سطر سطر آثار شهید مطهری بدهکاریم. درباره چیزی هم که گفتی، شهید مطهری والامقام، بیشتر درباره اسم خانم رقیه، حرف داشتند، نه رسم ایشان، نه وجودشان. گمانم ور رفتن با دم و دستگاه شهید مطهری، در همان شعاع ور رفتن با دم و دستگاه امام حسین است. شهید مطهری سیدالشهدای اندیشه و آرمان انقلاب اسلامی است و اگر ما ۴ تا نقد به فرزندشان داریم، اصلا دلیل بر این نمی شود که حرف اضافه بر سازمان و بی قاعده بزنیم. شهید مطهری و شهید مطهری ها نبودند، برادر! ما الان عاشورا و شور و شعور حسینی را نداشتیم. شهید مطهری و شهید مطهری ها روزگاری پرچم علمدار کربلا را افراشته نگه داشتند که رسما شلاق داشت احیای حماسه حسینی… واقعا ناراحت شدم از این کامنت! گاهی همین حرف ها خوراک اظهار نظر علی مطهری می شودها!! برادر! از دعایی که در حق پدرم کردی البته ممنون. ما وظیفه داریم احترام همه شهدا را نگه داریم. شهید مطهری هم با قلم شان شهید پرور شدند، هم با قدم شان. هم خودش شهید شد، هم با نوشته هایش شهید پروری کرد. هنوز کتاب های شهید مطهری که پدرم می خرید و می خواند و راه و رسم شهادت یاد می گرفت، در کتابخانه اش هست. یکی یکی شهدای دفاع مقدس، شهادت و ایستادگی را به آثار شهید مرتضی مطهری بدهکارند. امام حسین و خانم زینب و خانم رقیه اگر بخواهند از چند عالم دین، بابت کارهای شان تشکر کنند، بی شک علامه مطهری در شمار ایشان است. شهید مطهری خیلی بزرگه! خیلی بزرگ! خیلی بزرگ تر از آنچه ما فکر می کنیم، و خیلی بزرگ تر از آنچه علی مطهری فکر می کند…

  32. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین؛

    کل این متن یک طرف، جواب دقیق تان به کامنت حسن هم یک طرف…

    اما جناب حسن؛

    حد نقد را نگه دارید که شرط عقل است…

  33. حسن می‌گوید:

    بهههههههه حسین آقای گل!!!! چه عجب بابا!!!!
    حرف شما درسته… باور کن به همه حرفهات باور دارم… استغفرالله و اتوب الیه… از ناراحتی یه چیزی نوشتم….
    آقا سید احمد هم که اونجایی که باید نقطه چین بگذاره مو به مو تایید کرد….
    آهای مردم….
    من آنم که حسین قدیانی ۱۴ خط واسم جواب نوشت…
    خوبه… راهشو یاد گرفتم!!

    حسین قدیانی: سالاری! شرمنده دیگه… شما شدی وجه المصالحه بصیرت نمایی ما!!!

  34. سنگربان می‌گوید:

    “نابلد، آن کسی است که به اسم نمایندگی مردم، شبهات دشمن را وکالت می‌کند! ”

    “نابلد، آن کسی است که فکر می‌کند؛ اگر در هر مصاحبه‌ای خودش را چند بار برای آقای‌ هاشمی لوس نکند، مرتکب ذنب لایغفر شده!”

    این آقا ولایت هاشمی رو بیشتر از ولایت حضرت آقا پذیرفته..
    وگرنه خودش تو اطاعت از آقای هاشمی چشم و گوش بسته حرکت می کنه بعد به اصول گراها گیر میده..

  35. ف. طباطبایی می‌گوید:

    همون خرداد ماهی که مردم رو “لشکریان عمر سعد” خطاب کرد، فهمیدیم این آدم تا کجا تو منجلاب سیاسی بازی و بی تقوایی فرو رفته.
    مطمئن باشید اگر احمدی نژاد یک پست وزارتی چیزی بهش می داد، الان سینه چاک احمدی نژاد بود.
    امان از مقام پرستی و دنیا پرستی…

  36. صاعقه گمنام می‌گوید:

    یه سوال… مگه هر کی نماینده قشر خودش نیست؟! و نباید آرا و نظرات کسانی را بگه که بهش رای دادن؟!

    دروغ میگم بگید!
    ***
    خدایا! ما که خاک پای شهید مطهری نمیشم… ما رو با رهروان شهیدش محشور کن.
    فکر کنم اینجاست که میگن:
    مداد العلماء افضل من دماء الشهداء…

  37. حسن می‌گوید:

    حسین آقا به خدا غصه می خورم… این آدم چرا اینجوریه؟؟؟ دلیلش پس چیه؟؟؟
    خانواده من خدا خدا می کنند این آقا اظهار فضل نکنه…
    چون می دونند تا یه هفته من سگ اخلاق میشم…

  38. آزاد اندیش می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی؛
    اسمتون در لیست انتخاباتی نبود که، پس ما چیکار کنیم حالا؟ 😐

  39. سیداحمد می‌گوید:

    “استقلال: هفت/ پرسپولیس: صفر” تا یکی دو ساعت دیگر، در قطعه ۲۶!

  40. برف و آفتاب می‌گوید:

    “استادش دیکته می کند که چه بگوید و چه نگوید!”

    ولی استادش هم نامرده آخه. چرت و پرت یادش می‌ده؛ که خودش هم یه‌ذره بخنده گمونم!!

    این جمله ولی کاملا در شأنش بود؛ “نابلد، آن کسی است که روی صندلی دیالمه شهید، قابلمه شبهه‌ پراکنی دشمن را هم می‌زند!”

  41. سیداحمد می‌گوید:

    آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) بر منتظران حضرتش مبارک باد.

    غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد
    از شما دور شدن زار شدن هم دارد

    هر که از چشم بیفتاد محلش ندهند
    عبد آلوده شدن خار شدن هم دارد

    عیب از ماست که هر صبح نمی بینیمت
    چشم بیمار شده تار شدن هم دارد

    همه با درد به دنبال طبیبی هستیم
    دوری از کوی تو بیمار شدن هم دارد

    ای طبیب همه انگار دلت با ما نیست
    بد شدن حس دل آزار شدن هم دارد

    آنقدر حرف در این سینه ی ما جمع شده
    این همه عقده تلنبار شدن هم دارد

    از کریمان فقرا جود و کرم می خواهند
    لطف بسیار طلبکار شدن هم دارد

    نکند منتظر مردن مایی آقا؟!
    این بدی مانع دیدار شدن هم دارد

    ما اسیریم اسیر غم دنیا هستیم
    عفلت از یار گرفتار شدن هم دارد

    “علی اکبر لطیفیان”

  42. واله می‌گوید:

    عالی بود… دستت طلا!

  43. ببر مازندران می‌گوید:

    ۷ بر ۰؟
    عمرا!! 🙂

    شیش تایی ها رو چه به این حرف ها!!

  44. مسعودساس می‌گوید:

    همون که قبلاً گفتم؛

    فیتوپلانکتون، آمیب، تریکودینا، و سایر موجودات تک سلولی؛ در اقدامی هماهنگ خواستار برگزاری مسابقه IQ سنجی با آتشفشان بصیرت شدند!!

  45. یه دوست می‌گوید:

    شهادت در رکاب امام خمینی زیباست اما دفاع از ولی فقیه حاضر، از آنهم زیباتر است. خون دادن برای امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آنهم زیباتر است. (شهید آوینی)

  46. سیداحمد می‌گوید:

    یه دوست محترم؛

    این جمله که آوردی، مال حسین قدیانی است، نه سید شهیدان اهل قلم… داداش حسین، این جمله را به سبک جمله معروف شهید آوینی؛ “زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است” نوشت و اغلب خیال می کنند مال “راوی فتح” است!

    این متن: http://www.ghadiany.ir/?p=95
    “… نه، قلم من زیبا نیست. این خون سرخ پدر شهیدم است که زیباست. زیبا و فریبا و شیدا و دلربا قلم آوینی بود که می‌گفت؛ «زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است». آری، مرتضی! شهادت زیباست اما مثل مرد پای بیرق انقلاب ایستادن از آن هم زیباتر است. جنگ زیباست اما روایت فتح از آن هم زیباتر است. شهادت در رکاب خمینی زیباست اما دفاع از ولی فقیه حاضر از آن هم زیباتر است. خون دادن برای خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای خامنه‌ای از آن هم زیباتر است. «سید شهیدان اهل قلم» لقبی زیباست اما «افسر جنگ نرم» شدن از آن هم زیباتر است”.

    اما کامنت ستون یسار شما به دلیل عدم رعایت نکات ویرایشی نقطه چین شد. لطفا دقت کنید…

  47. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    لطفا نکات ویرایشی را رعایت کنید. حداقل از دوستان قدیمی انتظار می رود رعایت کنند این نکات را!

  48. یه دوست می‌گوید:

    شرمنده مزاحم شدم. نکته ویرایشی قبول. اما میگم لازم نبود این همه تایپ بفرمایید؛ همون رو تصحیح می فرمودید بنده به اشتباهم پی می بردم. همین.
    باز هم شرمنده که مزاحم شدم.

  49. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    مولای من؛
    گفته بودم ناگهان دلم برایت تنگ می‌شود؛ چند روزیست ناگهان شده…

    http://img.ir/Cnk.jpg

  50. majid می‌گوید:

    دل نوشته سوزناک یک فرزند به پدر شهیدش:
    پدرجان اینها مسئول زاده‌اند نه آقازاده… من فقط دلم برای رهبر می‌سوزد…

    http://www.598.ir/fa/news/107894/پدرجان-اینها-مسئول-زاده‌اند-نه-آقازاده-من-فقط-دلم-
    برای-رهبر-می‌سوزد…

  51. م.طاهری می‌گوید:

    “از این مراجعه، بگذار عصبانی باشند!”
    و از این عصبانیت بمیرند!

  52. دلخون می‌گوید:

    بی ربط: ما از سوختن نمی ترسیم؛ که پروانه های عاشق نوریم و هر جا که نور ولایت است گرد آن حلقه می زنیم…
    “شهید آوینی”

  53. مطهره می‌گوید:

    ………………

  54. انجمن یاد یاران می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید به مدیریت سایت
    اینجانب شهلا باقرلو مدیر مسول سایت یاد یاران آذربایجان هستم و مایل به
    تبادل لینک و ارتباط با شما می باشم لذا در صورت امکان درخواست ارتباط و
    لینک متقابل با سایت شما را خواستارم.
    توضیح مختصری در مورد سایت
    این انجمن جهت اطلاع رسانی به ایثارگران و معرفی جایگاه واقعی ایثارگران
    راه اندازی شده است و از آن جایی که مدیرعامل انجمن خود از جانبازان
    شیمیایی می باشند خودشان از تمامی مسائل و مشکلات جانبازان اطلاع دارند
    لذا با تلاش های فراوان این سایت را راه اندازی کرد تا اطلاع رسانی موثر
    در این راستا انجام گیرد لذا از مدیر سایت محترم درخواست می شود همکاری
    لازم را با سایت یاد یاران آذربایجان انجام دهند
    http://www.yade-yaran.com
    info@yade-yaran.com
    انجمن ایثارگران

    http://www.yade-yaran.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.