رسوایی

۱: «تیتو ویلانووا» اگرچه سال‌هاست با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند اما این اواخر، غده‌های بی‌رحم، پای سرمربی بارسا را ۲ بار به اتاق جراحی باز کرده‌اند. به قول «اینی یستا»؛ «جانشین مأخوذ به حیای پپ، یک پایش نیوکمپ است، یک پایش کمپ بیماران سرطانی در نیویورک». چندی پیش اما پزشکان معالج ویلانووا از او خواستند تا به خاطر سلامتی‌اش قید مربیگری حرفه‌ای را بزند. پاسخ تیتوی آبی‌اناری‌ها جالب بود؛ «من عاشق فوتبال هستم و ترجیح می‌دهم در مستطیل سبز بمیرم. از طرفی، من برای هدایت بارسلونا پول کلان می‌گیرم و از نظر حرفه‌ای هرگز زیبنده نیست به بهانه سرطان و حفظ سلامت، پشت تماشاگران بی شمار بارسا را خالی کنم». این همه را نوشتم تا بگویم؛ در همین چند ماه اخیر ویلانووا فقط ۲ بار تومورهای سرطانی را از بدنش خارج کرد، اما در فصل جاری لالیگا، فقط و فقط ۱۵ بار در تمرینات بارسا غیبت داشته! دلیلش هم موجه بوده. نیویورک، زیر تیغ جراحان خوابیده بوده و…

۲: سال‌هاست در جامعه فوتبال وطنی، عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها تبدیل به یک دغدغه عمومی شده. می‌دانید دلیلش چیست؟! تماشاگر با خود می‌گوید؛ بروم استادیوم برای دیدن کدام مربی؟! کدام فوتبال؟! کدام بازیکن؟! کدام غیرت؟! وقتی بهترین گلر مملکت، تا این حد لوس و ننر و نازنازوست، وقتی اغلب بازیکنان،‌ حتی حضرات ملی‌ پوش از فوتبال حرفه‌ای تنها پول و ادا و اطوار را بلدند، وقتی شمار پاس کاری‌ تیم‌های لیگ برتری با زور به عدد خیره ‌کننده ۵ یا ۶ می‌رسد، وقتی فلان بازیکن ملی اعتراف می‌کند که در شبانه ‌روز، عمرش بیشتر جلوی آینه می‌گذرد تا تمرین، و وقتی فقط به خاطر یک سرماخوردگی فصلی، بهمان مربی لیگ برتری، برای خودش یک هفته استراحت مطلق تجویز می‌کند، مگر مغز خر خورده‌ام که بروم استادیوم؟!… آری! ما علاقه ‌مند فوتبال زیاد داریم اما مساله این است که فوتبال نداریم، همت مسی را نداریم، غیرت ویلانووا را نداریم.

۳: سینما هم حکایت فوتبال، بلکه بدتر و آشفته تر! اگر سالن‌های سینما خالی از تماشاگر است، بیش از هر چیز، ضعف کارگردان و بازیگر را می‌رساند. کسانی که مراسم اختتامیه جشنواره فجر را دیده‌اند، خوب می‌دانند چه می‌گویم. الحق دک و پز بازیگران سینمای ما از بازی‌شان بیشتر است و انگار جز مقداری قیافه گرفتن و خودستایی، چیز دیگری از هالیوود نیاموخته‌اند. شگفتا از روی جماعت روشنفکر. از مردم شاکی‌اند که چرا با سینما قهر کرده‌اند؟! مردم اما با خود می‌گویند؛ سینما بروم برای دیدن کدام فیلم؟! کدام بازیگر؟! سینما باید بروم تا فیلم ببینم یا دک و پز و زرق و برق و هیچ و پوچ؟!… آیا سینمایی که حرفش از حرفه‌اش بیشتر است و بیش از پشتکار، بعضا به اپوزیسیون ‌نمایی و مقادیری سوت و کف بسنده می‌کند، می‌تواند سودای سالن پر از تماشاگر داشته باشد؟!

۴: مد شده این روزها به جای «هنر سینما» می‌گویند «صنعت سینما». هر صنعتی اما ماندگاری‌اش مدیون سود مالی و بازدهی اقتصادی است. طرفه حکایت اینجاست که جبران ضرر و زیان صنعت سینما، افتاده بر دوش «مسعود ده‌نمکی» که هر چه هست با افتخار، روشنفکر نیست! صنعت سینما یعنی «گیشه» و خوب یا بد، گیشه سینما، ریشه در سینمای ده‌نمکی دارد! این روزها روشنفکران عرصه سینما، حتی گیشه صنعت خود را نیز به یک بچه بسیجی کربلای پنجی بدهکارند! خواه از فیلم «رسوایی» خوش‌مان بیاید خواه نه، خواه به آخرین ساخته ده‌نمکی، سیمرغ بدهیم خواه نه، این روزها آنکه در سینمای خاموش ما، شمع امیدی، روزنه کوچکی را همچنان روشن نگه داشته، مسعود ده‌‌نمکی است. از این زاویه، هم سینما و هم عواملش باید خود را مدیون و ممنون ده‌نمکی بدانند. حتی اگر مسعود بلد نباشد یقه پیراهنش را تا ناکجا باز نگه دارد و گردنبند طلا بیندازد!

۵: از ویلانووا رسیدیم به رسوایی سینما. آخرین ساخته مسعود ده‌نمکی اما فیلم‌ترین و سینمایی‌ترین کار او درآمده. ده‌نمکی با «رسوایی» نشان داده «سینما» را لااقل اندازه داعیه‌ داران سینما می‌شناسد. «رسوایی» اگر چه قصه پیوند روحانیت با مردم است اما رسوایی اصل کاری، قهر ممتد مردم با غرور و تبختر و حرافی و سن‌زدگی روشنفکرانی است که این بلا را سر سینما آورده‌اند. این جماعت، از هالیوود، به جای فیلم، فیگورش را گرفته‌اند؛ منتهی در اشل کاریکاتوری! مراسم اختتامیه جشنواره فجر نشان داد «چرا مردم، سینما نمی‌روند»، باید جایش را به این پرسش بدهد؛ «چرا مردم باید سینما بروند؟!… برای تماشای جماعتی که زندگی‌شان فیلم است و فیلم‌شان فیگور؟!»

وطن امروز/ ۲۴ بهمن ۱۳۹۱

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. احمدرضا می‌گوید:

    بسم الله…

    سلام. من نمی دونم چرا یک ضد انقلاب و ضد ارزش {خانم …} باید از یک جشنواره انقلابی جایزه دریافت کند؟ چرا هنرمندان ما تعهد ندارند؟ چرا در قید و بند هیچ چیز نیستند؟ و هزاران چرای دیگه…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    وقتی در جشنواره فیلم انقلاب، ضد انقلاب ترین بازیگر ها، سیمرغ می گیرند و همچنان فریاد بی عدالتی و عدم آزادی هم سر می دهند، باید فاتحه جشنواره را خواند!

    جشنواره ای که به سالن مد سینماگران تبدیل شده، نبودش بهتر است!
    معیار و ملاک برتری در جشنواره انقلابی ما چیست واقعا؟!

    فوتبال هم که کلا فاتحه…

  3. زهرا :) می‌گوید:

    خوب این آقا که ادعای بسیجی بودن داره پس چرا چیزایی که تو فیلم بقیه هست تو فیلم این هم هست؟! توی کل فیلم فقط دوربین رو روی لبای شاکردوست تنظیم کرده بود!! کلی خدا رو شکر کردم که با بابام نرفته بودم سینما!

    آخه مگه با دستمال کثیف میشه شیشه رو تمیز کرد؟!

  4. قطعه 27 می‌گوید:

    من از سینما بدم می آید…

  5. چشم انتظار می‌گوید:

    اختتامیه رو، من از شبکه ی نمایش دیدم.‏ هر آن می گفتم؛ الانه که ده نمکی رو صدا بزنن بیاد بالا! اما دریغ از یک هدیه.‏ نه به عوامل، نه به هنرمند، نه به سناریو،‏ و نه به کوفت و ‏زهر ‏مار و…‏ در عوض،‏ کارگردان ویژه ی هیئت داوران یک آقای سیبیلو! بود (داوودنژاد) که اومد بالا و کل ایل و تبارش رو صدا زد یکی یکی رو سن! دست آخر اونهایی هم که نبودند اسماشون رو صدا می زد؛ ننه ی کلثوم،‏ زندایی عزت،‏ غلام پشمی، ململ و…‏! دخترش هم که چپ و راست باباش و بغل می کرد و بوسه بارون.‏..‏ صد رحمت،‏ به فوتبال زهوار در رفته ی مملکت.

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    اختتامیه رو، من از شبکه ی نمایش دیدم.‏ هر آن می گفتم؛ الانه که ده نمکی رو صدا بزنن بیاد بالا! اما دریغ از یک هدیه.‏ نه به عوامل و،‏ نه به هنرمند و،‏ نه به سناریو،‏ و نه به کوفت ‏زهر ‏مار و…‏ در عوض،‏ کارگردان منتخب ویژه ی هیئت داوران، یک آقای سیبیلو! بود (داوودنژاد) که اومد بالا و کُل ایل و تبارش رو صدا زد یکی یکی رو سن! دست آخر اونهایی هم که نبودند اسماشون و صدا می زد؛ ننه ی کلثوم،‏ زندایی عزت،‏ غلام پشمی، ململ و…‏! دخترش هم که چپ و راست باباش رو بغل می کرد و بوسه بارون.‏..‏ صد رحمت،‏ به فوتبال زهوار در رفته ی مملکت.

  7. چشم انتظار می‌گوید:

    بنده ی خدا دکتر صادق کوشکی، (که به نظرم، هنوز چهره ی چندان شناخته شده ای نیست و حقش آن گونه که باید ادا نشده، با توجه به این که یک استاد انقلابی و باسواده). همون لحظه در شبکه ی چهار، داشت جلز و ولز می کرد، که سینمای دینی چنین و چنان. آقای فراستی هم، که نفس زنان خودش رو از همایش رسونده بود به برنامه، خوب زد تو برجک همه ی فیلم ها و فاتحه شون رو خوند! هر چند که معروفه به آقای مخالف، ولی خیلی از مخالفت هاش، به جا و درسته. یه گوشه هم زد به سینمای وطن فروش روشنفکری، و چند تا فیلم آبکیِ سیاه نما، اسم برد و اجدادشون رو آورد جلو چشماشون. و گفت: مثل همین نادر از سیمین!!

  8. زهرا :) می‌گوید:

    چرا رسوایی سیمرغ برای گریم گرفت؟! الحق تو بی حیایی و گریم بازیگر کم نگذاشت! فکر کنم نصف بودجه فیلم خرج آرایش و مواد اولیه شده بود!

  9. سیداحمد می‌گوید:

    چراغ قرمز بیست و شیشی!
    🙂

    http://upload.tehran98.com/img1/j69l5xkixes1rww2bfzj.jpg

  10. سردار شهیدزاده می‌گوید:

    متن صحبت های استاد پناهیان در برنامه ققنوس ویژه بررسی سینمای انقلاب

    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=150189

  11. زهرا :) می‌گوید:

    من سوال نکردم! واقعا دیشب گرفت.

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    زهرا:) بزرگوار!
    خواهش می کنم، یک بار دیگه متن داداش حسین رو، با دقت بیشتر مطالعه فرمایید. قطعا زوایای جدیدی در ذهنتون باز می شه. من خودم، امتحان کردم. بارها شده، متن ها رو چند بار خوندم، و هر دفعه، به یک نکته ی تازه رسیدم. پاسخ کامنتتون، در متن هست. البته! من هم به زعم خودم، جواب هایی دارم، که به مصلحتِ تشخیص مصلحت، نمی بینم عنوان بشه!

  13. قطعه 27 می‌گوید:

    حالا چرا پرویز پرستویی تحریم کرده بود جشنواره رو؟
    اصلا صحت داره؟ 🙂

  14. سیداحمد می‌گوید:

    خانم زهرا؛

    کامنت شما با کلمه “چرا” شروع شده و من علامت سئوال را با علم بر این گذاشتم که رسوایی سیمرغ گریم گرفته، چرا که جمله شما علامت سئوال را می خواست. شما اگر لطف کنی و به جای توضیح/ ایراد بی خود، درست و صحیح کامنت بگذارید تا مجبور نباشیم کامنت تان را اصلاح کنیم، ممنون می شویم…

  15. زهرا :) می‌گوید:

    حق با شماست!………………

  16. سیداحمد می‌گوید:

    این مثلا روشن فکرها، در همه موارد (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و…) جز قشر خودشان، طرفداری نداشتند. هیچ وقت هم جذابیتی برای مردم نداشتند!

    دیدیم که سینما را فیلم های دهنمکی شلوغ می کند! خوب یا بد، مردم دیدن این فیلم ها را به فیلم های پر از فساد و توهین و سیاهی ترجیح می دهند!
    هیچ کدام از این کسانی برای فیلم های دهنمکی اح اح می گویند، نتوانستند مردم را به سمت خودشان جذب کنند!

    حتی کلاه قرمزی هم خیلی محبوب تر از این فیلم های روشنفکری بود!!!

  17. ......... می‌گوید:

    چراغ قرمز بیست و شیشی!

    ۲۶ بالاتر از شیخ اشراق نشسته!! 🙂

  18. ......... می‌گوید:

    سلام؛
    به به رسیدیم به مخالف خوانی های بچه حزب اللهی ها، در جشنواره ی فجر!

    بگو تا انتظار این است اسبی زین نخواهد شد…
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    از حاتمی کیا کسی خبری داره؟… چمران کجا موند؟ نبود انگار؟

  19. ساندیس خور می‌گوید:

    سانسور نعلین آیت الله مصباح یزدی در کیهان!!!

    http://sandiskhor.blog.ir/

    کاملا بی ربط: آدرس ساندیس خور تغییر کرد.

  20. ناشناس می‌گوید:

    ………………………

  21. برف و آفتاب می‌گوید:

    همش فوتبال!! گزارش ۲۰:۳۰ از راهپیمایی هم فوتبالی بود! ولی قشنگ بود!

  22. ......... می‌گوید:

    میگم یه چیزی بگم؟… نمی دونم بگم یا نگم «من آدم دل رحمی ام، همیشه فکر می کنم حق با دیگرانه»… الان این حرفا رو می زنم و شک ندارم حق با شماست.
    میگم چرا شما هر حرفی رو اجازه نمی دید زده بشه؟ چرا اینقد مثل وزارت ارشادین؟
    اصلا احساس می کنم بعضی وقتا خشکید!

    من وقتی اینجا میام احساس می کنم باید در انتخاب کلمات خیلی دقت کنم همش احساس می کنم شما خیلی سانسور می کنید.
    سوره رو یادتونه که؟ آوینی اینجوری نبود. هر چند شاید شما بهتر از آوینی تشخیص بدید. نمی دونم…

    اصلا دوست دارم روشنفکرای مخالف خون بیان اینجا و بحث چالشی بشه… اونجوری آدم وقتی افکار مختلفو می بینه حق بهتر نمود پیدا می کنه.
    هر چند قطعه شور و حال خودشو داره ولی…

    من وقتی بایگانی قطعه رو می خوندم اون اولاش که تازه اومده بودین خیلی باحال تر بودین.

    یه جورایی خیلی فضای قطعه باز بود حتی واسه چرت و پرت های چپی ها و فحشای سبزی ها…
    من اونجوری رو می پسندم.

    اونجوری که جنگ باشه… تیر اصلی و مشقی باشه…

  23. ......... می‌گوید:

    حالا جدا به سید احمد بگید جواب ما رو بده.
    ولی نمیده… مطمئنم.

  24. سیداحمد می‌گوید:

    ……؛

    “چ” به جشنواره نرسید چون آماده نشد. به همین سادگی!
    سوالی بپرسید که آدم به عقلتان شک نکند!

  25. محمود احمدی نژاد می‌گوید:

    من رعیت زاده ام!!

  26. ......... می‌گوید:

    سید احمد خوش اخلاق عاقل!

    بنده جواب سوال حاتمی کیا رو نخواستم جواب بدید
    بحث اون یکی بود.

    اصلا شوکه شدم کامنتو دیدم یک درصد هم احتمال نمی دادم درج بشه…
    خوبه…پس حرفمو پس می گیرم آقای قدیانی…
    ما منتظر فحش چپی ها بودیم… برادر سید احمد پیش دستی کرد!

  27. ایران می‌گوید:

    یا حق

  28. صاعقه گمنام می‌گوید:

    سینمای بی نما/ ما رو بردی تو کُما
    معنویت صفر که هیچ/ آبرو بردی ز ما

  29. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    این بازیگر نماهای روشنفکر طرفدار آزادی، بازیگران فیلم قلاده های طلا رو مثلا تحریم کردن. چرا؟ چون احساس کردن به ساحت والای فتنه گران، توهین شده. بعد ادعای دموکراسی خواهیشون گوش فلک رو کر کرده. بازیگرانی که مشروب رو مثل آب میخورن و … آزاد هستن و سیگاری رو بجای سیگار دود میکنن و سگ بازی رو کلاس میدونن، با این همه ادعا سالی یک فیلم در حد سینمای افغانستان هم نمیتونن بیرون بدن. صد رحمت به قیصر و فردین، اگه فیلماشون آبگوشتی بود، ولی آبکی نبود. سینمای ایران، ایرانی نیست.

  30. به جای امیر می‌گوید:

    الدنگ (گفت و شنود)

    گفت: وزیر خارجه ترکیه گفته است خواستار اضافه شدن ترکیه و عربستان به گروه ۱+۵ برای مذاکره هسته ای با ایران هستیم و پیشنهاد می کنیم ۱+۵ به ۳+۵ تبدیل شود.
    گفتم: موش توی سوراخ نمی رفت جارو هم به دمش بسته بود!
    گفت: حالا این ۱+۵ چه غلطی کرده اند که ترکیه و عربستان هم به آن اضافه شوند؟
    گفتم: یارو به میهمانی دعوت شده بود، یکی از دوستانش گفت من هم می آیم. یارو گفت؛ به صاحبخانه چه بگویم؟! گفت بگو من طفیلی هستم و بین راه یکی دیگر هم آمد و قرار شد او را قفیلی معرفی کنند و بعد یکی دیگر آمد و گفت صاحبخانه خودش مرا می شناسد. یارو بعد از ورود طفیلی و قفیلی را معرفی کرد و صاحبخانه که عصبانی شده بود پرسید؛ این مردک الدنگ دیگر کیست؟! و طرف گفت؛ دیدی گفتم صاحبخانه مرا می شناسد و نیازی به معرفی نیست؟!

  31. به اسلامی ایرانی می‌گوید:

    حرفهای تان مفهوم نیست. فیلم آبگوشتی ولی آبکی نبود، یعنی چی؟ در ضمن تفحص در زندگی شخصی مردم از شماها چهره بد ساخته.

  32. به قطعه 27 می‌گوید:

    شما کفن پوش ها از چی خوشتون می یاد؟

  33. دلخون می‌گوید:

    خدا رو شکر من ۱ ساله سینما نرفتم و اصلا هم تا الان دلم نسوخت که چرا نرفتم…
    حیف وقت که حروم فیلم های مزخرف بشه…

  34. برف و آفتاب می‌گوید:

    ………؛
    اون فضایی که شما می‌گید قشنگه؛ به شرطی که تو فضای مجازی نباشه. یا اگه تو فضای مجازیه؛ شرکت کننده‌های با هویت واقعی و قابل شناسایی داشته باشه. نه اینطوری که هرکی بیاد یه تیکه‌ای بندازه و بره؛ بدون اینکه مسئولیت حرفش رو به عهده بگیره و از حرفش دفاع کنه.
    اصولا، “کرسی آزاداندیشی” یعنی همین.
    کسی که میاد اینجا فحش می‌ده؛ دنبال فهمیدن حقیقت نیست؛ فقط داره حرصش رو خالی می‌کنه. این چه فایده‌ای داره مثلا؟!

  35. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آبگوشتی یعنی: فیلمفارسی، یعنی تیزی!‏ یعنی ناموس!‏ یعنی خنجر از پشت!‏ یعنی کریم آقمنگل!‏ آبکی یعنی: شیلنگ آب رو باز کنی تو داستان، یعنی به بازیگرت بگی: برو جلو دوربین، شیلنگ تخته بنداز، یعنی همین فیلمهای در حال اکران. در ضمن ما تو زندگی خصوصی کسی سرک نمی کشیم. اینایی که گفتم کاملا علنی اتفاق میفته. یه سر برو پشت صحنه یکی از فیلمها، تا با چشم خودت ببینی. حال نداری بری؟ یه سرچ ساده کن. در ضمن چهره بد متعلق به کسایی که از اینجور کثافت کاریا حمایت میکنن. عزیزم

  36. دلخون می‌گوید:

    ببر مازندران؛

    کجا بودین که انقدر برف بود؟؟؟!!!

  37. ببر مازندران می‌گوید:

    دلخون؛

    رشته کوه های البرز!!

  38. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    از محمد علی کشاورز پرسیدن: چرا دخترات بازیگر نشدن؟ گفت: مگه دیوونه ام که بچه هامو بفرستم تو این محیط فاسد. فساد سینمای ایران اینقدر زیاده که صدای خود بازیگران قدیمی هم دراومده، امین تارخ، علیرضا خمسه، محمد مطیع، سعید راد و … در بین سینماییها یه جمله معروف هست: راه بازیگری، از اتاق … کارگردان می گذره!!‏

  39. طه می‌گوید:

    برگزیدگان جشنواره ی فیلم فتنه
    مراسم اختتامیه ی جشنواره فیلم فتنه، شب گذشته و در مراسمی باشکوه در سالن همایش های برج زهرمار برگزار شد و برگزیدگان آن در رشته های گوناگون معرفی گردیدند. به گزارش واحد محیطی خبر، اسامی برندگان یک کیلو مرغ به نرخ دولتی بدون حضور در صف به همراه دو ماه یارانه رایگان به شرح زیر می باشد:
    برگزیدگان بخش نگاه نو
    بهترین فیلمنامه: حبیب ا… عسکراولادی برای فیلم «فتنه زده ها»
    بهترین فیلم: اسفندیار رحیم مشایی برای فیلم «شر و ور»
    برگزیدگان بخش سودای مرغ
    بهترین بازیگر مکمل زن: فائزه هاشمی برای فیلم «ساندویچی برای پدرم»
    بهترین بازیگر نقش اول زن: نسرین ستوده برای فیلم «اعتصاب»
    بهترین صدابردار: سعید مرتضوی برای فیلم «من فاضل، باج می خواهم»
    بهترین موسیقی: عباس قادری برای «ویدئو کلیپ گل رز»
    بهترین فیلم نامه: محسن رضایی برای فیلم «شوالیه روشنایی بر می خیزد»
    بهترین طراح صحنه و لباس: عبدا… نوری برای فیلم «اصلاحات جون عمت نمیر»
    بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: علی مطهری برای فیلم «استیضاح» ‏
    بهترین بازیگر نقش اول مرد: محمود احمدی نژاد برای فیلم «بگذار تا بگویم»‏
    بهترین کارگردان: اکبر هاشمی برای فیلم «سر سگ و دیگ آب جوش»
    بهترین فیلم: «بگذار تا بگویم» به تهیه کنندگی جریان انحرافی و فتنه

  40. نیک اندیش می‌گوید:

    برای لینک شدن باید با شما هماهنگ کنیم؟
    هرچه تلاش می کنم لینک نمی شید!

    «برو بچه های بسیج دانشجویی شهید رجایی»

  41. عمار می‌گوید:

    شنیده ها حاکی از این است که، می ارزه وقت بگذاری برای دیدن فیلم رسوایی.

  42. سیداحمد می‌گوید:

    نیک اندیش؛

    تلاش نکنید!
    “قطعه ۲۶” در وبلاگ های شما، لینک نمی شود.

  43. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    فلسفه بافی آقای عسگراولادی در دفاع از سران فتنه:

    http://hamidmashayekhi.com/?p=813#respond

  44. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    http://ababill.ir/wp-content/uploads/2012/12/agha-black-white.jpg
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    تشابه دو عکس از راهپیمایی آن روزها و این روزها!:

    http://www.shia-media.ir/wp-content/uploads/2011/02/imam-rahbari.jpg

  45. روح الله می‌گوید:

    سلام؛
    مشکل اینه که تو کشوری که اسلام دین رسمی است، اسلام غریب است… بچه مسلمان غریب است…
    خانم های بازیگر مملکت با تیپ های آنچنانی در رسمیترین اتفاق سینمایی حضور پیدا می کنند…
    آقایان سینمایی جایزه می گیرند و تیکه می اندازند و به حماقت برخی مسئولین می خندند!
    دوستان مسئول به کجا می روند… یه بچه مذهبی هم که فیلم می سازد چشم ندارند حتی او را نگاه کنند… ولی باید ماند و دلسرد نشد و کار کرد…

    اللهم عجل لولیک الفرج…

  46. مصطفی می‌گوید:

    الهم عجل لولیک الفرج…

  47. آزاد اندیش می‌گوید:

    سلام علیکم؛
    از دیار شمس الشموس، از جوارِ خورشیدِ طوس برگشتیم. 🙂
    …………
    «چرا مردم باید سینما بروند؟!… برای تماشای جماعتی که زندگی‌شان فیلم است و فیلم‌شان فیگور؟!»
    همین را پاسخ بدهند کافی هست، بعد اگر تونستن فیلم بسازند.

  48. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    http://upcity.ir/images/93091397710617219659.jpg

    رونمایی از فیلم سینمایی زیباتر از زندگی:
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=20&lid=7834

    مسؤولان بر سر چه میراثی دعوا می‌کنند؟:
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=13&lid=7836

    رزمنده رهبر:
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=3&lid=7819

  49. م.طاهری می‌گوید:

    به شخصه مدتی هست که دیگه هیچ امیدی به این سینما ندارم.
    چه سینمایی؟!… وقتی که تو فیلم آقای x و y هم حجاب و پوشش خانم ها رنگی از اسلام ندارد.

  50. سارمند می‌گوید:

    خداییش این “اپوزیسیون نما” رو خیلی خوب اومدی، جیگرم خنک شد… راستی شاید اگه ما هم یقمون رو تا ناکجا آباد وا کنیم شاید به ما هم سیمرغ بلورین بدن!!!!

  51. پیرمرد می‌گوید:

    بی‌ ربط، اما به جا!
    http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=150290

  52. نجوا می‌گوید:

    عجب رسوایی… دلم سوخت…این سینما به کجا دارد می رود…
    نمیشد خانوما بازیگر نمی شدن؟ بابا آبرومون رفت.

  53. احمدرضا می‌گوید:

    سلام؛
    حاج آقا! لطفا مطلبی درباره روز وارداتی ولنتاین تهیه بفرمایید.
    مخلص شما… یا علی…

  54. صبا می‌گوید:

    ببر مازندران؛

    چرا فقط دست راستتون رو گذاشتید روی برف ها؟ (دو طرف کلمه قطعه۲۶)

    ما تا حالا فکر می کردیم که ببرا پنجه دارند، اما انگار بعضیاشون دست دارند. (شوخی)

  55. جهت اطلاع می‌گوید:

    خاطراتی برای تاریخ یا کسب وجهه در آستانه انتخابات!؟

    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=150288

  56. سردار شهیدزاده می‌گوید:

    سلام…

  57. سردار شهیدزاده می‌گوید:

    ما زخم خوردگان تیره ترین، سرد ترین، بلند ترین شب های جور بودیم. ما شلاق خوردگان یلدای ستم بودیم.

  58. به جای امیر می‌گوید:

    خیالات ! (گفت و شنود)

    گفت: روزنامه وابسته به حلقه انحرافی ادعا کرده که مخالفت این روزها علیه سرحلقه انحرافی برای جلوگیری از قدرت گرفتن فردی است که از جنس مردم است، یعنی «مردمی نژاد»! است.
    گفتم: پیوند متهم نفر اول فساد کلان اقتصادی، لابی با وی در هتل لاله، اعطای امتیاز ۴۰۰ میلیون تومانی به شرکت ثبت نشده و با سرمایه یک میلیون تومانی متعلق به یک ایرانی فراری مقیم آمریکا، پیوند با عوامل فتنه، ادعای دوستی با مردم اسرائیل، اختراع مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام و… نشانه مردمی نژاد بودن است؟!
    گفت: چه عرض کنم؟! خیالاتی شده و تصور می کنند که می توانند با این ترفندها بصیرت مردم را دور بزنند.
    گفتم: یارو می گفت، قرار است به زودی یک سفینه بسازم و با آن به خورشید سفر کنم. به او گفتند ولی از چندصد کیلومتری خورشید، خودت و سفینه ات ذوب می شوید. یارو گفت؛ اختیار دارید! قرار است، شب برویم!

  59. سردار شهیدزاده می‌گوید:

    کلمات قصار مردمی نژاد!!!!!
    گفتم: یارو می گفت، قرار است به زودی یک سفینه بسازم و با آن به خورشید سفر کنم. به او گفتند ولی از چندصد کیلومتری خورشید، خودت و سفینه ات ذوب می شوید. یارو گفت؛ اختیار دارید! قرار است، شب برویم!

    روده بُر شدیم………

  60. سیداحمد می‌گوید:

    نوشته ای که خوانده نشد! (یادداشت روز)

    http://www.kayhan.ir/911125/2.htm#other200

    ایام، ایام حساسی است و شدیدا باید هوشیار باشیم. قبل از هر عملی تفکر و تعقل واجب است.
    گاهی اوقات پشیمانی هیچ سودی ندارد!

  61. ......... می‌گوید:

    فحش اگر بدهند، آزادی بیان است! جواب اگر بدهی، بی فرهنگی…
    سوال اگر بکنند، آزاد اندیشند! سوال اگر بکنی، تفتیش عقاید است…
    تهمت اگر بزنند، در جستجوی حقیقت اند! جواب اگر بدهی، دروغگویی…
    مسخره ات بکنند، انتقاد است! جواب اگر بدهی، بی جنبه ای…
    اگر تهدیدت کنند، دفاع کرده اند! اگر از عقایدت دفاع کنی، خشونت طلبی…

    “حزب اللهی بودن را با تمام تراژدی هایش دوست دارم”

  62. سجاد می‌گوید:

    مهمترین ویژگی حسین قدیانی هوای بچه بسیجی ها رو داشتنه!!
    آفرین!!

  63. برف و آفتاب می‌گوید:

    معلوم نیست خود ما اگه تو اون لحظه تو قم بودیم چه‌کار می‌کردیم. آیا می‌تونستیم به موقع تصمیم درست بگیریم؟ ممکن بود ما هم اولش جوگیر بشیم!
    درسته که این یه اتفاق تلخ بود. اما مشکل زیادی برامون درست نکرد. ولی یه فایده داشت و اون هم این بود که بهمون هشدار داد که باید حواسمون رو خیلی خیلی جمع کنیم! همونی که مبصر گفت دیگه!

  64. مطالبه گری و عدالتخواهی در دانشگاه تبریز

    پدیده ای مذموم؛ در میان عادات دانشگاهیان
    http://tabrizu-motalebe.blogfa.com/

  65. زهرا می‌گوید:

    اگر چه همه ی اظهاراتتان را راجع به حال حاضر سینما قبول دارم؛ اما با زهرا:) کاملا موافقم. فیلم های ده نمکی هم آن چنان ایده آل نیست که ما بتونیم اونو به رخ اونایی بکشیم که آبروی سینما رو بردن. گریم، لباسها، حجابشون…

    نه ما هنوز هم افتخارمان آژانس شیشه ای عزیز است که اون سال برنده ی سیمرغ بلورین نقش اول زن شد.

  66. صاعقه گمنام می‌گوید:

    در حاشیه بهم زدن سخنرانی آقای لاریجانی:
    http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/11/25/816338_716.jpg

  67. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۴۰۸* امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام:

    کسی که اندرز و نصیحت را بپذیرد؛ از “رسوایی” مصون خواهد ماند…

    (غررالحکم، ص۶۵۰)

  68. صاعقه گمنام می‌گوید:

    حاج سعید قاسمی و نظرش راجع به اتفاقات اخیر و دکتر…
    http://www.shahrekhabar.com/analysis/1360741020463884

  69. پیر مرد می‌گوید:

    احمد رضا گرامی‌:؛

    با پوزش از داداش حسین عزیز و سید احمد بزرگوار!
    مورد سوال شما نه ارتباطی‌ به فرهنگ ما دارد نه اعتقادات ما. و متاسفانه بار فرهنگی‌ مثبتی هم ندارد که چندین سال است همراه بسته تهاجم فرهنگی‌ وارد ایران شده است. در ذیل خلاصه‌ای از این رسم غربی را توضیح می‌‌دهم:
    روز والنتاین، (روز عشاق و یا روز عشق‌ورزی) در فرهنگ مسیحی سده های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌ماه و بعضی سال‌ها ۲۶ بهمن‌ماه) برگزار می شود.

    سابقۀ تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، باز می‌گردد. روز والنتین برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می باشد.

    این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت والنتین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود.
    تاریخچه کامل و دقیق والنتین در دست نیست و آنچه از پیشینه این روز می‌دانیم با افسانه درآمیخته‌است.

    امروزه کلیسای کاتولیک به این نتیجه رسیده‌است که حداقل سه قدیس به نام والنتین یا والنتیوس وجود داشته‌اند که همگی به قتل رسیده‌اند، به همین دلیل چندین افسانه سعی در بازگوئی تاریخچه این آئین دارند.

    طبق یک افسانه مشهور در سده سوم میلادی، در روم باستان در دوران فرمانروایی کلاودیوس دوم کشیشی به نام والنتین می زیسته است. کلودیوس عقیده داشت مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای مردان جوان امپراتوری روم قدغن می‌کند. والنتین معتقد بود که این حکم ناعادلانه است؛ لذا مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌کرد. هنگامی که کلاودیوس این امر را دریافت، والنتین را به مرگ محکوم کرد.
    افسانه دیگر می گوید شاید کشیش والنتین به علت نجات دادن و فراری دادن مسیحیان از آزار و شکنجه رومیان کشته شده باشد.

    مطابق یک افسانه، کشیش وانتین خود عاشق دختر زندانبانش شده و نخستین کارت والنتین را خود او قبل از مرگش برای آن دختر فرستاد و در آن نوشت «از طرف والنتین تو».
    در ایران باستان دو جشن از جهاتی با والنتین مشابهت داشته است. یکی جشن مهرگان که در شانزدهم مهر ماه برگزار می شده و در آن مردم به یکدیگر هدیه می داده‌اند و دیگر جشن اسفندگان یا سپندارمذگان بوده که پنجم اسفند برگزار می شده و مردان به همسران خود هدیه داده و از آنها تجلیل می کرده و بر تخت می نشانده اند.

  70. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “این جماعت، از هالیوود، به جای فیلم، فیگورش را گرفته‌اند؛ منتهی در اشل کاریکاتوری!”

    معنی اشل چیست؟!

  71. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    چند وقت پیش مطلبی خوانده بودم از یکی از همین روشنفکرها که دلیل اصلی قهر مردم با سینما و رکودش را مرتبط با قیمت بلیط ها می دانست و خواستار سرمایه گزاری در این زمینه بود و…

    شما فیلم خوب و درست و حسابی بسازید؛ مردم حاضرند پول خرج کنند، منتها نه برای فیلم های بی سر و ته تان!! مردم کار خوب ببینند، استقبال خواهند کرد.

    “کدام غیرت؟!”

  72. احمدرضا می‌گوید:

    با تشکر از پیر مرد…

  73. سیداحمد می‌گوید:

    سلاله؛

    “در اشل کاریکاتوری”
    در نوع کاریکاتوری! در شکل کاریکاتوری! به صورت کاریکاتوری!

    البته از حسین قدیانی تعجب کردم که “اشل” را به کار برد! 🙂

  74. ......... می‌گوید:

    یادم هست چند سال پیش بود انگار استاد پناهیان پیش بینی حکیمانه ای کرده بودند مبنی بر هشیاری کامل در فتنه های بعدی که سختی آن زمانی است که می بینیم با اخلاق به جنگ دین و انقلاب می آیند.

    انتشار کتاب خاطرات دهه ی شصت هاشمی فضای مبهمی ایجاد کرده برای برخی ساده دلانی که می انگارند ایشان هیچ تغییری نکرده و دیگران می خواهند با به زعم خودشان بداخلاقی ها و تفرقه افکنی میان این یار دیرین انقلاب! و رهبری جدایی ایجاد کنند.

    یا این آقای عسکر اولادی که دایه ی مهربانتر از مادر شده اند و استاد اخلاق که باید مهربان بود و توبه ی بعضی ها را پذیرفت.

    ولی توبه ی گرگ مرگ است.
    ما خون دل خانواده ی شهدا و رهبری و بغض عزاداران سید الشهدا را در عاشورای ۸۸ از یاد نبرده هایم…

    حکایت اینهایی که نزدیک انتخابات بر طبل وحدت می کوبند حکایت جارچی قیام توابین است پس از واقعه ی کربلا.

    ما حر را می پسندیم ولی سلیمان صرد را بگذار فردای محشر بپذیرند.

  75. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    به بهانه‌ی هفده روز اقامت حضرت معصومه(سلام الله علیها) در بیت‌النور قم

    …و به همراه همان ابر که باران آورد
    مهربانی خدا در زد و مهمان آورد

    باد یک نامه‌ی بی‌واژه به کنعان آورد
    بوی پیراهنی از سوی خراسان آورد

    به سر شعر هوای غزلی زیبا زد
    دختر حضرت موسی به دل دریا زد

    چادرش دست نوازش به سر دشت کشید
    دشت هم از نفس چادر او گل می‌چید

    چه بگویم که بیابان به بیابان چه کشید
    من به وصف سفرش هیچ به ذهنم نرسید

    باور این سفر از درک من و ما دور است
    شاعرانه غزلی راهی “بیت‌النور” است

    آمد این‌گونه ولی هر چه که آمد نرسید
    عشق همواره به مقصود به مقصد نرسید

    که اویس قرنی هم به محمد(ص) نرسید
    عاقبت حضرت معصومه(س) به مشهد نرسید

    ماند تا آینه‌ی مادر دنیا باشد
    حرم او حرم حضرت زهرا(س) باشد

    صبح شب می‌شد و شب نیز سحر هفده روز
    چشم او چشمه‌ای از خون جگر هفده روز

    بین سجاده، ولی چشم به در هفده روز
    چشم در راه برادر شد اگر هفده روز

    روز و شب پلک ترش روضه مرتب می‌خواند
    شک ندارم که فقط روضه‌ی زینب می‌خواند

    سیدحمیدرضا برقعی

  76. مطهره مهدی می‌گوید:

    بسم رب الشهدا والصدیقین

    با سلام خدمت همه خواهران و برادران ولایتی؛
    توجه فقط ولایتی! دیدم بحثتون در مورد سینما، سینما که چه عرض کنم … است. جالبه وقتی یه فیلم دارن می سازن در مورد حاج احمد پدر حسن خمینی. بگو نقشش رو کی داره بازی میکنه؟ شریفی نیا! با دیدن ایجور فیلم ها دلم میخواد سر بذارم و بمیرم. عموی شهیدم سرش و دستش رو داد که جامعه ما به اینجا کشیده نشه. انقلاب اسلامی پایدار بمونه. ولی حیف… اینها عاشق غربن. هر چند هالیوود کم آورده. به جای سینما بشینید قران بخونید. هر سوره اش یه فیلمه؛ نه مثل فیلم حضرت یوسف با اون همه آرایش. به خدا بعضی اوقات آدم گیج میشه! کارگردان ها مون هم دارن کشیده میشن به اون طرف.
    واقعا بابت دلنوشته هاتون تو کتاب نه دی دستتون درد نکنه. خدا بهتون عمر با عظمت بده. هر وقت خواستید از پدر بزرگوارتون یادی کنید از عموی منم یاد کنید.

  77. قاصدک منتظر می‌گوید:

    هنرمندی که نسبت به هنرش تعهد نداشته باشه نمی تونه کار با کیفیتی ارائه بده! چه برسه به این که (به جز تعداد اندکی) یه عده بی هنر بی تعهد که با یه کم قیافه که بیشترش هم تصنعیه و فقط دنبال دک و پز و تقلیدند، بخوان داعیه دار هنر سینما باشند! در نتیجه مردم حق دارند رفتن به سینما رو اتلاف وقت بدونند.

  78. زهرا باشتین می‌گوید:

    بیانات مقام معظم رهبری در باره سینما:

    کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی دست سینماگران است؛ چرا که دست اندرکاران هنر فاخر سینما با توجه به تاثیر گذاری و جهت دهی این هنر، می توانند با تولیدات خود روح امید، شوق پیشرفت، انگیزه کار و تلاش، اعتماد به نفس و اعتقاد به ارزش های اسلامی و ملی را در جامعه ترویج کنند و سهم بزرگ خود را در پیشرفت و تعالی کشور ایفا نمایند و یا اینکه با فیلم های خود نسلی نا امید، پشیمان، متکی به بیگانه و تحقیر شده را پرورش دهند.

  79. ساندیس خور می‌گوید:

    وقتی شهید رجایی در سازمان ملل پایش را در مقابل امریکایی ها روی میز انداخت + تصویر

    http://sandiskhor.blog.ir/

    ساندیس خور

  80. به جای امیر می‌گوید:

    تعریف (گفت و شنود)

    گفت: سایت وابسته به سلطنت طلب ها طی یادداشتی از گروه های اپوزیسیون گلایه کرده که چرا دست روی دست گذاشته و از فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران خسته شده اند؟!
    گفتم: وقتی آمریکا و اتحادیه اروپا و همه دشمنان ریز و درشت ایران اسلامی نمی توانند هیچ غلطی بکنند از دست یک مشت اجق وجق فراری چه کاری ساخته است؟!
    گفت: یکی از گروه های اپوزیسیون به این سایت سلطنت طلب پاسخ داده و نوشته است «از خودمان تعریف نمی کنیم ولی مگر از دست شما شاه پرست ها غیر از غارت ثروت عمومی چه کاری ساخته بوده است»؟!
    گفتم: از یارو پرسیدند گاو بهتره یا گوسفند؟! گفت؛ اگر بگویم گاو ممکن است فکر کنید دارم از خودم تعریف می کنم!

  81. آذرخش می‌گوید:

    حالا جالبه آقایون می فرمان تقصیر ممیزی ارشاده و اینکه مجوز اکران نمی ده!
    یکی نیست بگه آخه عقل کل ها، تماشاچی خودش شعور داره. این مزخرفات و چرندیاتی که شما تولید می کنید چه روی گیشه بیاد چه درگیر ممیزی بشه تماشاچی نداره. خیالتون راحت.

    سلام راستی…
    😀

  82. ابوالفضل می‌گوید:

    سلام؛
    آره والا! باز دمش گرم مسعود ده نمکی فیلمی واسه روحانیان و روحانیت و مردم ساخت، مثل طلا و مس.

    به ما هم سر بزنید… به روزم!

    http://bachehayeharam.blogfa.com

  83. آذرخش می‌گوید:

    البته از همه این ها بگذریم ناگفته نماند، که مسی متقلبه، و بارسا هم سوراخ.
    🙂

  84. سیداحمد می‌گوید:

    عجب بازی عجیبی بود این بازی رئال و منچستر… انگار پلی استیشن بود…

  85. آزاد اندیش می‌گوید:

    پیکر سردار شهید “حسن شاطری”، رئیس ستاد بازسازی لبنان که بدست تروریستها در خارج از کشور به شهادت رسیده، ساعت ۹:۳۰ فردا از شهرک شهید محلاتی تشییع میشود .
    ……………………
    یادِ “اشل” بخیر.

  86. صبا می‌گوید:

    آقا سید؛

    از اونم عجیب تر بازی روزگاره!!

    خواجه میگن “بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین”
    التماس دعا

  87. بازتاب: رسوایی

  88. صاعقه گمنام می‌گوید:

    سینمای ما زمانی رو به سامان خواهد گذاشت که از شروع در تمام کارها از نویسنده و تهیه کننده و کارگردان، تا بازیگر و تصویر بدار و… همه و همه با وضو و اخلاص و با یاد خدا تک تک کارهاشون رو انجام بدن…(افسوس که افسانه شده!)

  89. احمدرضا می‌گوید:

    سلام…
    شاید باورتون نشه! ولی دیشب خواب دیدم آقای قدیانی یادداشت جدید به سایت اضافه کرده!
    حتی صبح بعد از نماز، اومدم که مطلب جدید رو بخونم!
    مخلص یاوران انقلاب…

  90. مطهره می‌گوید:

    جناب صاعقه گمنام؛
    این گفته شما مثل همون فرمایشات آقاست که:
    اگر یک کارگردان با نیت خدایی، فیلمی را ارئه دهد که موجب تقویت ایمان افزایش انضباط اجتماعی و احساس مسئولیت شود اجر الهی را نیز کسب خواه کرد.

  91. مدیریت سایت سپهرشارژ ارزان می‌گوید:

    با عرض سلام…

  92. صاعقه گمنام می‌گوید:

    برای گرفتاری همچون بنده سرا پا تقصیر گاهی گفتن ذکر یا خامنه ای هم مشکل گشاست…
    نه که فرزند زهرا(س) است ذکرش هم برای ما شفاست خامنه ای…

  93. شیدا می‌گوید:

    کارگردان هاى مذهبى ما، هنوز در پیش دبستانى فیلم سازى اسلامى تحصیل و تولید مى کنند.
    نباید انتظار و توقعات در حد دکترى از آنها داشت! همین قدر که در این شلوغ بازار کفر و نفاق، کمر همت بسته اند، باز هم خیلى عالى است. این قدر سطح توقع را بالا نبریم که طرف را فلج کنیم!
    مى شود حالا براى مغز مطلب، از بعضى ظواهر، با تساهل گذشت! و پله پله، پیش رفت.
    براى ده نمکى عزیز و همه همکارانش که در کنار مردم و آرمانهاشان مانده اند، آرزوى توفیق روز افزون دارم.

    صا عقه گمنام؛
    من هم این مورد را زیاد تجربه کرده ام. خیلى وقت ها خداوند را پس از ائمه به امام خامنه اى قسم مى دهم و عجب معجزه مى کند!

  94. ......... می‌گوید:

    داشتم فکر می کردم که ماها خیلی هامون شاید استعداد فیلم ساختن داشته باشیم، اما وارد این عرصه نمی شیم.
    فکر کن! بچه حزب اللهی های حکمت دان و دست به قلم قوی، بخوان وارد این عرصه بشن… چه شود!!!
    اما…

    بیرون گود وایسادیم هی میگیم لنگش کن.
    اساساما همش نقد می کنیم!

    مثلا همین حسین قدیانی با اون سمفونی مورچه هاش که معلوم نیست تو کدوم آشیونه داره خاک می خوره، بیاد بیرون می فهمی که ایشون هم بخواد فیلم بسازه می تونه… والا!!
    مخصوصا که ده نمکی ثابت کرده روزنامه نگار باشی انگار بهتر می تونی با مردم حرف بزنی.
    حالا جلوی یکی از همین هنری ها اینو بگی یه فیگور میاد بعد ابروهاشو می بره بالا و میگه آدم باید سواد هنری و آکادمیک داشته باشه. اونایی که سوادشو داشتن نمی بینم شاهکاری خلق کرده باشن… اگه شاهکار “زمانه” ی فتحیه که روی ضعف ها و غرایز مخاطب عامی بیچاره استوار کرده فیلمشو، خب هر ننه قمری که می تونه فیلمی بسازه که بچه های جنوب شهری رو یه مشت مصیبتی بدبخت بیچاره و معتاد نشون میده که همه ی خوشبختی رو توی پول و ثروت می بینن…

    انگار نه انگار که دستواره و خیلی از شهدا جنوب شهری بودن.

    خب همه دارن سنگ می تراشن و میگن جواهره.
    ما که خودمون یه تیکه جواهریم، کوه جواهر می تونیم بسازیم! 🙂

  95. ف. طباطبایی می‌گوید:

    این روزها سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام، شهید عماد مغنیه بود.
    صلواتی نثار روح مطهرشون کنیم.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
    http://www.ghadiany.ir/?p=12054

  96. پیر مرد می‌گوید:

    در ایام تقریبی سالگرد شهادت شهید عماد مغنیه هستیم، شاطری ما کمتر از عماد نبود.
    http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=150462

  97. ناشناس می‌گوید:

    سلام داداش حسین؛

    خداقوت.
    میگن که قوه قضاییه داره شرکت خصوصی میشه.
    پس باید مراقب باشیم از لاریجانی ها چیزی ننویسیم.
    اما دوست دارم یه چیزی درباره اتفاقات ۲۲ بهمن و دستگیری های بعدش از قلم شما بخونم.
    نمیدونم چرا بعد از فتنه ۸۸ بسیجی ها دستگیر شدند و باز هم…

  98. آزاد اندیش می‌گوید:

    حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم تشییع شهید شاطری:
    شهید شاطری هیچ مرزی برای خدمت به شیعیان جهان نداشت. 🙁

  99. محمد امین می‌گوید:

    حسین جان این نقد را هم درباره ده نمکی بخوان شاید نظرت عوض شود:
    http://afshinahmadpour.blogfa.com/1391/11

  100. یاسر می‌گوید:

    گاهی حس می کنم اومدم قطعه ی ۹۰ …

  101. لاریجانی می‌گوید:

    من اومده بودم یه متن با حال از آیت الله خوشوقت بخونم ولی مواجه شدم با ۵۰۰۰ کلمه نابجا…

  102. ............ می‌گوید:

    سلام

    به روزیم…

  103. سید رضا می‌گوید:

    سلام…

  104. ....... می‌گوید:

    عالی بود.

  105. عصر ظهور می‌گوید:

    سلام همرزم بزرگوار

    آیا تابه حال شنیده اید که شعار پرچم امام زمان (ع) هنگام ظهور «اَلبَیعتُ ِلله» است؟

    این سوالی است که متأسفانه افراد کمی به آن پاسخ مثبت می دهند؛ علیرغم اینکه در روایات متعددی به این مسئله اشاره شده است. شاید برخی اشعار در مداحی های عزیزان, این شعار را تغییر داده, یا شاید هم کم کاری مبلغین در این امر موثر بوده است.

    امروز سعی ما بر این است که روایات مهجور مانده در این خصوص را احیا کنیم و برای این امر, به یاری شما زحمتکشان این عرصه نیازمندیم.

    در آدرس زیر به برخی احادیث مربوط به شعار پرچم حضرت (ع) به همراه منابع و مراجع آن اشاره شده است:

    http://www.albeyatolellah.ir/post/2

    درخواست ما این است که پرچم اَلبَیعتُ ِلله را که کد آن به دو صورت معمولی و گوشه نما در سایت ما آمده, در سایت شریف خودتان قرار دهید تا عزیزان بیشتری با آن آشنا شوند؛ و خواهشمند است در صورت تایید درخواست, به ما هم اعلام بفرمایید تا تبادل لوگو با افتخار انجام شود. اگر با تبادل لوگو نیز موافق نبودید لطفا پرچم اَلبَیعتُ ِلله را معرفی بفرمایید و آن را بدون لینک در گوشه ای از سایت شریف تان قرار دهید.

    برای شما آرزومندیم که ان شاء الله نام شریف تان به زودی در زمره پرچمداران امام زمان (عج) ثبت شود.

    یا مهدی

  106. یلدا می‌گوید:

    سلام…

  107. مطلع الفجر می‌گوید:

    یارب
    سلام
    میشه لطف بفرمایید اگه عکس یا زندگینامه شهید داوود مرتضوی رو داشتید برام ایمیل بفرستید
    التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.