این اجنبی پرستان بی جنبه

۱: خبرنگاران، بعضا به بهانه «انتقاد»، که حق مسلم خود می دانند، توهین می کنند، تهمت می زنند، غیبت می کنند، فحش می دهند، اذهان عمومی را تشویش می کنند و دروغ می گویند. آیا چون ما خود روزنامه نگاریم، می توانیم کتمان کنیم که لااقل بخشی از جامعه خبری، بی هیچ رحمی به صغیر و کبیر، «تقوای رسانه ای» را قربانی اصول بی اصول ژورنالیسم می کنند؟! البته امیر قلعه نویی آدم با شرفی است، و الا «اجنبی پرستی»، فقط مال ۲ دقیقه بعضی خبرنگاران محترم است!

۲: قطعا «اجنبی پرست» حرف بسیار گل درشتی است، اما قلعه نویی، سالی یک بار، درشتی می کند و خبرنگاران، بعضا هر روز! باور کنیم؛ چیزی که اینقدر «روادارانه» عوض دارد، گله ندارد! شکایت و دادگاه و خشم و «آهای مدعی العموم! چه نشسته ای که ژنرال، از گل نازک تر خطاب مان کرد»، ندارد! اگر نقد، خوب است، چه اشکالی دارد یک بار هم امیرخان، پشت خبرنگاران را کیسه بکشد؟! و حتی اگر نقد همراه با اهانت هم سازنده است، -آن طور که عده ای اعتقاد دارند!- چه عیبی دارد حالا یک «اجنبی پرست»؟!

۳: اما بیاییم و فرض کنیم در جامعه خبری ما هیچ اجنبی پرستی وجود نداشته باشد. لااقل به امیر قلعه نویی نمی توان خرده گرفت، چرا که این همه خبرنگاران علیه او راست و دروغ را بهم می بافند، یک بار هم امیرخان چنین کرده! این همه بعضی خبرنگاران، سرمربی آبی ها را مسخره کرده اند؛ در ازای این همه استهزا، گمانم یک «اجنبی پرست»، این حرف ها را نداشته باشد! معفو است! یک سو، امیر قلعه نویی بی ادبیات است، سوی دیگر، جماعتی مبادی آداب و منادی ادب! حتما معفو است!! واقعا مانده ام؛ خبرنگارانی که این همه توصیه به «جنبه» می کنند، صبر و تحمل و بردباری خودشان کجا رفته؟! پس بیاییم و بی خود، برای خبرنگارانی که گاه اجنبی را می پرستند، شان عصمت و تنزه نتراشیم. «اجنبی پرست»، نه شاخ دارد، نه دم! اجنبی پرستی در پوشش شغل خبرنگاری نیز!

۴: اجنبی پرستی، استعاره ای از غاز بودن همیشگی مرغ همسایه، نزد شماری از اصحاب رسانه است! و الا آنکه بخواهد مانوئل ژوزه (بدترین مربی تاریخ پرسپولیس به حیث آمار) را بپرستد، بیش از آنکه «اجنبی پرست» باشد، «احمق» است! جناب کی روش هم با این کارنامه مثال زدنی (!؟) جایی برای پرستش باقی نگذاشته! آنی درنگ کنید؛ اگر یک مربی وطنی، ترجیحا حمید استیلی، نتایج نیم فصل اول پرسپولیس را می گرفت، چگونه با شلاق بعضی خبرنگاران بدرقه می شد؟! مانوئل ژوزه اما چون اروپایی است، حتی با بدترین نتایج ممکن نیز باید محترمانه نقد شود! به سلابه کشیده نشود، مسخره نشود، به هیچ برنامه زنده و احیانا زننده ای نیاید و پاسخگوی افکار عمومی نباشد! از ورای مقایسه رفتاری که با حمید استیلی و مانوئل ژوزه شد، آیا نمی توان نتیجه گرفت؛ شغل بعضی خبرنگاران، نه شغل شریف خبرنگاری، بلکه شغل کثیف اجنبی پرستی است؟! و از ورای مقایسه رفتاری که با امیر قلعه نویی و کارلوس کی روش شد، آیا نباید به موفق ترین مربی لیگ برتر ایران حق داد که بعضی خبرنگاران را اجنبی پرست بخواند؟! قلعه نویی زمان هدایت تیم ملی، بدون هیچ باختی، و فقط به خاطر حذف در ضربات پنالتی مقابل کره جنوبی، مرد و مردانه به «۹۰» رفت و در لفافه نقد کارشناسانه، همه رقم ناسزا و استهزا را متحمل شد، اینک اما جناب شومن، چند ماه بعد از باخت کارلوس خان کی روش به تیم های رده چندمی لبنان و ازبکستان، برای ۴ تا نقد محترمانه، محرمانه به آپارتمان مرد پرتغالی می رود، تا از او رخصت بگیرد!! آیا امیر قلعه نویی هم اینقدر نجیبانه نقد شد؟! جالب است؛ دوره کنونی، به سبب قرعه آسوده، تا الان باید از صعود تیم ملی به جام جهانی مطمئن می شدیم، لیکن باز هم کاسه «چه کنم، چه کنم» دست گرفته ایم! کارلوس کی روش اما به جای عذرخواهی، ژست طلبکارانه می گیرد و از کیفیت پایین لیگ ایران گله می کند!! و چرا نکند؟! او خوب می داند تا چه حد اجنبی پرست اند شماری از اصحاب رسانه. قلعه نویی بود، تا الان جایش را به مربی دیگری داده بود، مایلی کهن هم بود، همین طور. سر دراز دارد قصه اجنبی پرستی… آنقدر دور و دراز که هرگز مجید جلالی، رنگ صندلی تیم ملی را به خود نمی بیند. دربی، شهرآورد بی خودی بود، اما نه بی خودتر از بازی تیم ملی مقابل لبنان و ازبکستان!! و الحق که در قیاس با تیم ملی کی روش، دربی سرافرازانه ای داشتیم! واقعا اگر قرار به این نتایج تیم ملی بود، چه ضرورتی داشت پول زبان بسته مملکت را در جیب مربیان اجنبی بریزیم؟! که برای ۲ تا نقد یواشکی هم، دیگر مجبور نباشیم راهی خانه طرف شویم!! آری، ما هم خبرنگار اجنبی پرست داریم، هم خبرنگاران اجنبی پرستی که از رئیس شومن شان خط می گیرند!

۵: امیر قلعه نویی به «کلهم» می گوید «کل یوم»، «کربکندی» را «گربه کندی» صدا می زند، و به «ذوب آهن» می گوید «ذبّ آهن»! جز اینها سوتی دیگر امیرخان چیست؟! قلعه نویی اما با نام خدا سخن می گوید، هنگام پیروزی و شکست، اهل بیت را فراموش نمی کند، قم و جمکران و زیارت امام زاده آقا علی عباسش ترک نمی شود، وقت قهرمانی، نماز شکر می خواند، در برهه های مختلف، وطن دوستی خود را ثابت کرده، و آمار فتوحاتش با اینکه از تعداد لیگ برتر ما بیشتر است، لیکن هنگام باخت، از نقد و توهین و تهمت، فرار نمی کند. خوب یا بد، نه فقط سطح لیگ برتر ما، از سطح تیم ملی، بالاتر است، بلکه سطح موفق ترین مربی این مرز و بوم نیز از سطح بعضی خبرنگاران مثلا وطنی، بالاتر است. امیر قلعه نویی با این همه رکورد، قطعا از سر خبرنگارنماهای اجنبی پرست، زیاد هم هست، گیرم ملاک ما کوچینگ ژنرال باشد در روز دربی!

۶: سوتی دادن و چند کلمه را پس و پیش خواندن، برای یک مربی فوتبال تجربی که اغلب عمرش در زمین خاکی های جنوب شهر سپری شده، عیب نیست. عیب آن است که عده ای اجنبی پرست، مدعی جامعه مظلوم خبرنگاری شده اند. همان کسانی که فردا در زردنامه های شان خواهند نوشت؛ «موفقیت پرسپولیس، بیشتر به خاطر بگوویچ است تا یحیی گل محمدی»! همان کسانی که امروز می نویسند؛ «کارلوس کی روش از ظرف فوتبال ما بزرگ تر است»! همان کسانی که دیروز نوشتند؛ «مربی گری تیم ملی برای قلعه نویی، لقمه گنده تر از دهان بود»! لقمه گنده تر از دهان اما «لقمه خبرنگاری» است، برای جماعت اجنبی پرست!

*** *** ***

همه به امیر قلعه نویی، یک تشکر درست و حسابی بدهکاریم. ژنرال، شاید بی آنکه خود بخواهد ثابت کرد؛ اجنبی پرستی، هنوز آنقدر بد و مذموم هست که حتی صدای اجنبی پرست ها را هم درمی آورد… نشان به نشان خواب آشفته بعضی ها، قبح اجنبی پرستی در این دیار هرگز نریخته! ممنون گل پسر نازی آباد… بعد از تشر تو، حالا راحت تر از کارلوس مغرور انتقاد می کنند، حتی بعضی ها!

وطن امروز/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۱

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. ف.طباطبایی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. چای بولکی می‌گوید:

    سلام. برای اولین بار متن مربوط به فوتبال را خواندم و لذت بردم….

  3. مسعودساس می‌گوید:

    امیر قلعه نوعیه…………………سرور هر چی اجنبی پرسته
    —————–
    تشکر ژنرال فاتح

  4. سیداحمد می‌گوید:

    خبرنگار اگر “حسن باقری” باشد، حتما خبرنگاری شغل شریفی است اما اگر خبرنگارهای روزنامه های زنجیره ای باشند که سال ۸۸ در دوبی از دختر دیک چنی پول گرفتند، “اجنبی پرست” کمترین چیزی است که می شود نثارشان کرد!

  5. آزاد اندیش می‌گوید:

    اجنبی پرستی، استعاره ای از غاز بودن همیشگی مرغ همسایه، نزد شماری از اصحاب رسانه است!
    واقعا! نه فقط رسانه خیلی از مردم هم اینطورن البته از غاز هم فراتر رفته و شتر مرغ میپندارن، متاسفانه.
    باید ضرب المثلش عوض بشه “مرغ همسایه شتر مرغه” و

  6. زهرا می‌گوید:

    سوتی دیگه اش: تغییر ۳۶۰ درجه ای!

  7. برف و آفتاب می‌گوید:

    خوش به حال آقای قلعه‌نویی با این وکیل مدافع هنرمند!

  8. قطعه 27 می‌گوید:

    اصلا با فوتبال حال نمی کنم جون شما!

  9. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین؛ با کُلِ متنتان موافقم. دربست و بی کم و کاست.
    اما، در خصوص “کی روش” معتقدم، در مقایسه با مربیان خالی بند خارجیِ پیشین، از برانکو گرفته، تا ویرای برزیلی (نیمچه موفق) و تمام ایچ های بی مزه ی صرب، و همه ی اُف های بی جنبه ی روس! هم آگاهتره، هم با جنبه تر.
    امروز هم در کنفرانس مطبوعاتی، نشون داد که مثل خیلی از مربیان خارجی، کم تر گرفتار حاشیه می شه. و الکی هم، از تیم ملی تعریف نمی کنه. هر چند؛ که جای نقد، زیاد داره. و کارنامه اش هم، متأسفانه معلومه. با این همه، حساب زردنگارهای اجنبی پرست، علی حِده است!!
    ای ول به امیرخان…
    حسین قدیانی: چشم انتظار عزیز! اگر یادت باشد قبلا در یکی از نوشته ها تعریف کرده بودم از اصول گرایی کارلوس کی روش، اما بحث این متن همان طور که خودت گفته ای، چیز دیگری است.

  10. یه بیست و شیشی می‌گوید:

    قلم تون فوق العاده ست.

  11. فری می‌گوید:

    با اینکه خودتون خبرنگارید باید بگم خیلی منصف هستید که این مطلبو نوشتید.
    آفرین به شرافتتون.

  12. شهید صیدنور معصومی می‌گوید:

    پرسپولیسیم ولی…
    زنده باد ژنرال.

  13. چشم انتظار می‌گوید:

    ممنون از یادآوریتون.

  14. ستاره خرازی می‌گوید:

    میرم دم دکه روزنامه فروشی!
    :آقا یه خبر ورزشی!
    خوب بعدش؟ آخه این روزنامه به چه درد من میخوره؟
    بذار!
    آهان!
    با یه سوزن این خیالَرو ترکوندم.
    مثلا الان چه فرقی می کنه؟
    چه میدونم؟
    پس برا چی داری می خونی، بازم چه میدونی؟
    نه، این بار میدونم.
    خوب؟
    آخه حسین قدیانی نوشته!
    ولی هر چی می خونم هیچی متوجه نمی شم، این چه زبونیه، نکنه افغانیه؟
    مثلا “کی روش” به فارسی میشه “کدام رَوِش”؟

  15. محراب می‌گوید:

    لطفا اگه میشه حتما حتما عکس العمل امیرقلعه نوعی نسبت به این متن رو یه جوری جویا بشید و بزنید توی همین مکان
    کاش یکی واسه علی اکبریان یه کاری بکنه
    یادش بخیر؛ علی اکبریان؟!… روماریوی ایران…

  16. محراب می‌گوید:

    حالا نمی شد سانسور نکنین؟؟؟

  17. سبزواری می‌گوید:

    آقای قدیانی! یعنی شما دارید از کیفیت این لیگ برتر دفاع می کنید؟

    حسین قدیانی: معلوم است که نه، اما معتقدم؛ اتفاقا مهم ترین دلیل افت لیگ برتر نسبت به سال های گذشته، قطع مکرر لیگ، بنا به امر کی روش است! یعنی جناب کی روش در افت لیگ برتر ما نقش برجسته دارد. پس نمی تواند «شاکی» باشد، بلکه «متهم» است. مع الاسف همین رویه را نیز باید در ذیل بحث اصلی متن بالا مرور کرد؛ «اجنبی پرستی». یقین بدانید اگر مربی تیم ملی، ایرانی بود، اینقدر راحت نمی توانست لیگ را هر چند روز یک بار تعطیل کند. «لالیگا» هم اگر این چنین برگزار شود، حتما به نسبت خودش دچار افت می شود. البته حتما به تیم ملی باید کمک کرد، اما فکر نکنم راه این کمک رسانی، تعطیل کردن چند باره لیگ باشد. چنین کاری، حتما لیگ را ضعیف می کند، اما معلوم نیست سبب رشد تیم ملی شود، که می بینیم نشده است. با این همه، محاسن کی روش هم سر جای خود محفوظ. مثلا؛ اینکه تا الان حاضر نشده ناز بی خود مهدی رحمتی را بخرد، حسن بزرگ کی روش است و نشانه اصول گرا بودنش. گمانم می ارزد ما جام جهانی نرویم، به این قیمت که بازیکنان تیم ملی یاد بگیرند برای لباس مقدس میهن شان ناز نکنند و ادا درنیاورند. کی روش حتی اگر روزی مهدی رحمتی را هم ببخشد، بر مدار انضباط خواهد بخشید، نه ریش سفیدی. تا الان که نبخشیده… آری! از مربی بزرگ پرتغالی خیلی چیزها می توان آموخت، اما راه آموختن، از مسیر «اجنبی پرستی» نمی گذرد.

    از شمای سبزواری ممنون! متنم این تکمله را کم داشت.

  18. سینا می‌گوید:

    هیچ اما و اگری وجود نداره. عمرا جام جهانی نمی رویم….
    هیچ وقت تیم ملی تا این حد مزخرف بازی نمی کرد. در پنج تا بازی که تو مقدماتی کردیم فقط دو گل زدیم!!!!!!!!!

  19. قطعه 27 می‌گوید:

    “گمانم می ارزد ما جام جهانی نرویم، به این قیمت که بازیکنان تیم ملی یاد بگیرند برای لباس مقدس میهن شان ناز نکنند و ادا درنیاورند.”
    آخ گفتی…یکی از یکی لوس تر و پر رو تر…

  20. سبزواری می‌گوید:

    ممنون که وقت گذاشتید و جواب این حقیر رو دادید.
    روشن شدیم.

  21. به جای امیر می‌گوید:

    قلب (گفت و شنود)

    گفت: گروه های اپوزیسیون از این که آمریکا و کشورهای اروپایی دیگر به آنها محل نمی گذارند بدجوری دمغ شده و در سایت های خود گله گذاری و زنجموره می کنند.
    گفتم: خب! از اول هم معلوم بود که آنها را برای فتنه انگیزی می خواهند و حالا که فتنه با شکست روبرو شده دیگر نیازی به آنها ندارند.
    گفت: اتفاقا یکی از همین ضد انقلابیون فراری در وبلاگ شخصی خود نوشته؛ در حالی که کشورهای غربی از مقابله با رژیم عاجز شده اند، از دست ما گروه های اپوزیسیون چه کاری برمی آید؟!
    گفتم: حرف حساب زده! یک آدم خل و چل به رفیقش نوشته بود؛ کاش مغز داشتم که اگر ضربه مغزی شدم، قلبم رو به تو هدیه می کردم!

  22. صاعقه گمنام می‌گوید:

    با توجه به تذکر شدید الحن برادر علی دایی به کی روش کمال تشکر را از این بنده ثروتمند خدا داریم!
    :.انجمن پرسپولیسی های از فوتبال زده شده.:

  23. میعاد می‌گوید:

    آقا حسین! دمت گرم. کیف کردم! ولی خداییش اون شب تو ۹۰ یه تیکه به عادل پروند که هنوزم فکرشو می کنم، خندم میگیره! بش گفت: بزرگوار! نگفتی رفتی خونه کی روش، شام چی خوردی؟!

  24. ... می‌گوید:

    امیرخان قلعه نوعی/ تو سروری، تو سالاری/ تو قلب ما هوادارا/ تا همیشه، تو جا داری/ ما رو بردی به آسیا/ تا بسوزونی لنگیا/ ستاره سومی ام/ بیاد روی پیرهن ما/ امیرخان… امیرخان… امیرخان…

  25. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ببین بزرگوار، متن، متن خوبی بود! کل یوم امیر قلعه رو دوست دارم.
    ولی به عنوان یک خوره فوتبالی! چند سالی هست که به این نتیجه
    رسیدم که فوتبال این مملکت باید تعطیل بشه، به چند دلیل.
    جدای از اینکه در لیگ فوتبال و تیم ملی یک کشور اسلامی، کوچکترین اثری
    از آثار اسلام نیست (که این خودش خیلی جای بحث داره که چطور فوتبال رو
    اسلامی کنیم، یا رنگ و بوی اسلامی بهش بدیم، که تو مخ خیلی ها هم نمیره)
    و اصلا فوتبال یک سرگرمیه برای مردم غفلت زده که بعدا به ممالک اسلامی هم
    رسیده، فوتبال یک ورزشیه بر پایه همکاری و همیاری. یعنی اولین اصلی که
    لازمه اجرای این ورزشه، ما نداریم!! دوم اینکه فوتبال، یعنی سرگرمی،
    یعنی لذت بردن، یعنی شادی، آخرین باری که همچین چیزی تو فوتبال ایران
    دیدم، گل حمید استیلی به آمریکا بود! بعدش ۳ تای ایمون زاید!
    یعنی بطور میانگین هر ۳ سال، یکبار احتمال لذت بردن از یک بازی وطنی
    رو داری! سوم اینکه فوتبال یعنی صنعت، یعنی پول درآوردن، نه اینکه
    پول بیت المال رو خرج یک عده بی استعداد مغرور بکنی، نه اینکه به ازای
    یک گل ناقابل به حریف زدن، ۲۰ میلیون به هر نفر هدیه بدی! چهارم اینکه
    بر فرض که رفتیم جام جهانی! خوب که چی؟ ۴ تا از ایتالیا و ۵ تا از روسیه
    می خوریم و با آهنگ ورزشکاران دلاوران، حذف می شیم! پنجم اینکه
    بر فرض رفتیم جزو ۴ تا تیم نهایی!! اگه تو همون بازی، دروازه بان ما
    قاطی بکنه و بزنه تو گوش مدافع! چجوری میخوای جمعش بکنی؟!
    آبرو برامون می مونه؟ این بازیکنان چه فضایل اخلاقی دارن که به عنوان
    تیم ملی ایران و نماینده مردم ایران، اعزام میشن به مسابقات جهانی؟!
    و شش و هفت و… هم داره که دیگه خیلی طولانی میشه.
    نگو که به این متن ربط نداشت. خیلی هم ربط داشت! خلاصه داداش من،
    با دل نوشتهای فوتبالیت خیلی بیشتر حال می کنم، تا تماشای این
    فوتبال رو به موت که چه عرض کنم، مرده رو به تعفن!
    امروز هم یک ترکیب لغت جدید یاد گرفتم: معفو است!

  26. جامانده می‌گوید:

  27. حسن می‌گوید:

    داداش من!

    اگر هم متن فوتبالی میخوای بنویسی، تا وقتی بارسا و تیکی تاکا و پپ و خوزه هستند، نوبت به توپ بازی ایرانی نمیرسه… در ضمن شومن رو خوب اومدی!

  28. مجنون می‌گوید:

    اسلامی ایرانی گل گفتی!
    اگه می شد فوتبال یه چند سالی تعطیل بشه و هزینه هاش بیاد تو ورزش های دیگه مثل کشتی، والیبال، وزنه برداری و… اونوقت بهتون می گفتم تو المپیک ما بودیم که مدال درو می کردیم نه چین و….

  29. امیر می‌گوید:

    …………………………

  30. سیداحمد می‌گوید:

    متن قشنگ و ملیح حسین قدیانی درباره دکتر حسن حبیبی

    تا ساعاتی دیگر در “قطعه ۲۶″

  31. مسعودساس می‌گوید:

    این “معفو است” یعنی چه؟؟!

  32. سیداحمد می‌گوید:

    مسعود!

    یعنی قابل بخشش است.

  33. ناشناس می‌گوید:

    خیلی خوب بود. بالاخره یکی باید از دل خود خبرنگارها جواب بعضی از این خبرنگارها رو می داد که فکر می کنند از دماغ فیل افتادند پایین. شومن هم عالی بود. به نظرم باید
    زوایای پنهان مافیای شومن در رسانه ها افشا بشه.

  34. سیداحمد می‌گوید:

    ممنون داداش حسین سالار…
    خوندنی بود؛ مثل همیشه!

  35. سوگند می‌گوید:

    سلام و ممنون…

  36. بهزاد می‌گوید:

    اگه قلعه نوعی و دایی یا هر بنی بشر دیگری که ملیت ایرانی داره بشه سرمربی تیم ملی، تا الان هزار بار اخراج شده بود.
    اصولا همواره نقد خوبه ولی برای همسایه!
    “سیاست ما عین ورزش ماست و ورزش ما عین سیاست ماست”

    *یه بنده خدایی از این مجلسیون سابق در جایی فرمودند که: (البته نقل به مضمون )
    اصلا معتقد به تفکیک نقد به دو دسته سازنده و مخرب نیستم. مهم خود نقد و بیان ایرادات است و لحن بیان اهمیتی نداره و نقد را باید پذیرفت و…
    فرداش یه روزنامه ای به اسب این جناب گفت یابو! حضرت نقد پذیرشان چنان بلبشویی راه انداخت که بیا و ببین.
    حالا مثال ورزشی های ما هم عین سیاسیون شده (البته بوده).

  37. یه غریبه می‌گوید:

    حیف این همه پولی که میریزن تو حلقوم امثال ژوزه، کی روش، قلعه نویی، بازیکن ها و همه اشخاص فعال در این صنف.
    هزاران هزار افسوس و حیف.

  38. یه غریبه می‌گوید:

    صنف فوتبال یعنی صنف مفت خور ایران.

  39. چه بی پروا فردوسی پور را گرفتید به باد انتقاد
    انتقادهایی دارم به حضرتشان ولی حتما باید برای به کار بردن چنین صفاتی (شومن) دلایلی داشته باشید که خوشحال می شوم بشنوم (و البته وظیفه شماست که بگویید)

  40. عمار می‌گوید:

    جای هیچ حرفی باقی نگذاشتید.
    خیلی خوب بود.
    فقط همین.

  41. حسام می‌گوید:

    درود بر شما برادر ارزشی؛
    چطور است که وقتی صحبت اجنبی پرستی می شود اینطور از امیر قلعه نوعی دفاع می کنید اما وقتی این آقا و لیدرهایش بدترین فحش ها را حواله کردند برای نصیر مقدری و خواهر و مادر گرامیش، صدایتان در نیامد؟
    حتی اگر نادیده بگیریم که نصیر فقط وقتی ۱۳ سال سن داشت اسلحه به دست گرفت و راهی جبهه شد و حتی اگر باز نادیده بگیریم این را که خانواده شهید است، آیا توهین و فحاشی به ناموس این مرز و بوم نباید محکوم شود؟
    این ژنرالی که یک روز خاک جبهه نخورده، چطور برای جوانی که از ۱۳ سالگی در جبهه بوده شاخ و شانه می کشد؟ بازهم نادیده می گیریم که در حساس ترین دوران جنگ تحمیلی این بزرگوار در لیگ قطر توپ می زد و جیب هایش را پرتر از دیروزش می کرد!
    و همه این فحش ها و تحقیر هایی که نثار نصیر شد فقط یک دلیل داشت، او از فردی که اطرافیان قلعه نوعی به دستور خودش تا سر حد مرگ کتک زده بودند، گزارش تهیه کرده بود و عکس گرفته بود!
    کاش قبل از نگارش این مقاله کمی در رابطه با این فرد، گذشته و حالش تحقیق می کردید.

  42. ehsan می‌گوید:

    ………………………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.