چند بند دربند!

بیداری اسلامی/ همین الان بگیریدشان!

بند اول پلاک امروز را شروع کنم با توصیه ای مختصر و مفید، خطاب به انقلابیون لیبی. ببینید عزیزان! تا تنور انقلاب تان گرم است، آقازاده های معمر قذافی را دستگیر کنید، و الا آقازاده جماعت به این راحتی ها دم به تله نمی دهد! ننه مرده های این قذافی را الان که در لیبی خر تو خر است، دست گیر کردید، کردید و الا چند صباح دیگر که زبانم لال به همین سیف الاسلام نازک تر از گل بگویید، شورای انتقالی یا انقلابی یا هر چی، خودتان را بازداشت می کند، هیچی، حال تان را هم می گیرد!! خلاصه از ما گفتن بود. پس فردا که به آقازاده های قذافی، یک چیزی هم بدهکار شدید، نگویید نگفتید! ما که چند پیراهنی بیش از شما پاره کرده ایم، پر بیراه نمی گوییم.

حدیث نفس/ پشت صحنه پلاکی که ننوشتمش!

هفته گذشته در ورای سقوط قذافی، نمی دانم کدام خبرگزاری شیر پاک خورده خارجی یا داخلی، خبر داد که آقازاده های قذافی بازداشت شده اند. بسی مسرور از این خبر و بی هیچ قصد شیطنتی، می خواستم چیزکی درباره بازداشت آقازاده های قذافی بنویسم که اواسط مطلب ملتفت شدم که بازداشت آقازاده های قذافی تکذیب شده است!! این را حکما راست گفته اند که آسمان همه جا به یک رنگ است. 

روز قدس/ برای شحات

از مصر عزیز ۲ شحات را خوب می شناسم؛ یکی شحات انور که قرآن را خوب می خواند در تلاوت های مجلسی، و یکی هم احمد الشحات، جوان ۲۳ ساله مصری که قرآن را همین هفته پیش با ترتیل عمل خواند و از سفارت اسرائیل بالا رفت و گفت: اگر ۱۰۰ طبقه هم بود این سفارت، باز فتحش می کردم. شحات و دوستانش در مصر، مرا یک سر می برد به خاطرات و مخاطرات اول انقلاب خودمان. اینکه نکند ملی گراها، منحرف کنند انقلاب اسلامی را از مسیر مستقیم، دغدغه همه انقلابیون در هر کجای جهان اسلام است. خیلی ها با یک تحلیل من درآوردی، ادعا می کردند که انقلاب مردم مصر، یا کار خود آمریکایی هاست، یا اینکه هیچ نسبتی با انقلاب اسلامی ما ندارد. این روزها اما مردم مصر، نشان دادند که تنفرشان از رژیم جعلی اسرائیل، در گذر حکومت مبارک، هیچ کم نشده. شاید آتشفشانی بود که اجازه فوران نداشت. مبارک که رفت، آمریکا مهم ترین مهره اش در مصر را از دست داد و حالا از مصر، همان شعارهایی به گوش می رسد که نزدیک ۳۰ سال پیش، ملت ما سر می داد. مع الاسف مصری ها هم امروز مثل اول انقلاب ما دغدغه های مشابهی دارند. خطر ملی گرایی، خطر مهمی است. ملی گراها در همه جای جهان، از ملیت کشورشان استفاده ابزاری می کنند تا در پوشش حرف های به ظاهر زیبا و فریبنده ۲ چیز را هم زمان تخریب کنند؛ نخست، دین یک ملت را و دوم، ایستادگی یک ملت را. مصر زادگاه بسیاری از جنبش های اسلامی بوده، و در بسیاری از زمینه های مربوط به قیام و انتقام، در ردیف سرآمدان ملل مسلمان است. حال که مسلمین با هم و متحد با هم و در یک فصل باشکوه از تاریخ اسلام، دست به یک انتفاضه سراسری زده اند، باید به جای ملی گرایی، سخن از اسلام گرایی گفت. این است رمز اتحاد. ملی گراها بر فرض که راست بگویند، -که همین ملی گرایی را هم راست نمی گویند!- ملیت میهنی شان را برجسته تر از دین و آئین می دانند، اما در نگاهی عمیق تر و جهان شمول تر، باید گفت که مهم تر از مصر و بحرین و لیبی و یمن و تونس و لبنان و حتی مهم تر از ایران، این اسلام است که باعث چنین خروش عظیمی شده. هر کشوری برای مردم کشورش عزیز است، اما نه ملی گرایی، که اسلام گرایی، عامل وحدت مسلمین است. اهرام ثلاثه برای مصری ها قشنگ است و تخت جمشید برای ما، اما اسلام برای هر دوی ما زیباست. به همان اندازه که در چنین مقطعی سخن گفتن از دعوای شیعه و سنی، یک بحث انحرافی است، حرف زدن از ملی گرایی هم خطر بزرگی است. این روزها فقط باید از “امت واحده اسلامی” سخن گفت. اگر در اروپا مرزهای جغرافیایی، کارکرد خود را به نفع “یورو” یعنی به نفع وحدت سیاسی و اقتصادی غرب از دست داده اند، چرا ما درهم نشکنیم این مرزهای عمدتا استعماری را؟! ملت مصر، ملت ماست، همچنان که ملت بحرین و سوریه و لبنان. بسیار سخن باید گفت در این باره. اینجا جای مجالش نیست.

تمدن غرب/ حقوق بشر یا حقوق حیوانات؟!

و اما آخرین بند. این را می نویسم که خواستید بخندید و نخواستید هم غصه بخورید برای تمدن غرب. متاثر از حوادث لندن که پس لرزه هایش هنوز هم ادامه دارد، به خاطر یک گاز بستنی، مردم بدبخت انگلیس را ۱۶ ماه زندانی می کند این قصاب وحشی بالکن سلطنتی، دیوید کامرون. در آلمان هم حوادث برلین و هامبورگ منجر به بازداشت بسیاری شد، اما چون در غرب، آزادی نیست و از آزادی، کاریکاتوری بیش نیست، بحث روز رسانه های دولتی اروپا درباره جناب “ایون” است، اما کیست این ایون؟! ایون یک گاو آلمانی ۶ ساله است که چندی پیش از کشتارگاهی در آلمان گریخت. حالا در اروپا میان طرفداران حقوق حیوانات و شکارچیان، چیزی شبیه یک جنگ در گرفته! دسته اول، زنده ایون را می خواهد و دسته دوم، به چیزی جز شکار این زبان بسته رضایت نمی دهد. کار این جنگ، اما به رسانه ها هم کشیده و چقدر هم با آب و تاب و با حاشیه. کاش در اروپای مهد آزادی، انسان هم اندازه گاو شرف داشت و یکی هم پیدا می شد که اعتراض کند به ۱۶ ماه زندان، برای یک گاز بستنی در جریان اغتشاشات لندن!! اگر این است تمدن غرب، باید گفت: واقعا که!  

روزنامه جوان/ ۷ شهریور ۱۳۹۰

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “پس فردا که به آقازاده های قذافی، یک چیزی هم بدهکار شدید، نگویید نگفتید! ما که چند پیراهنی بیش از شما پاره کرده ایم، پر بیراه نمی گوییم.”

    ماجرای تلخی را در چند خط، در نهایت هنرمندی، طنازانه! بیان میکنید که مخاطب می ماند گریه کند یا بخندد!

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “…بازداشت آقازاده های قذافی تکذیب شده است!! این را حکما راست گفته اند که آسمان همه جا به یک رنگ است.”

    دقیقا!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    خدا بیامرزد شحات انور را و خداوند پیروزی را نصیب احمد شحات ها کند!

    نه تنها در مصر، در همه کشور های منطقه این نگرانی وجود دارد؛
    الان ملتها به رهبر حکیم و با درایتی نیاز دارند تا هدایتشان کند و نگذارد قیام به بیراهه برود.
    در انقلاب ما هم اگر رهبری امام خمینی و بعد هم حضرت آقا نبود، معلوم نبود چه حادث می شد.

  5. چشم انتظار می‌گوید:

    وقتی این مردک سیف ال… رو تو تلویزیون دیدم که چطور خالی می بست، یاد آقا زاده ی معروف لندن نشین مهدی هاشمی افتادم.
    سگ زرد برادره شغاله حالا فرقی نمی کنه کجا زندگی کنه.

  6. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  7. چشم انتظار می‌گوید:

    “سید احمد بزرگوار”
    گفتی “شحات محمد انور”، یاد تلاوت های زیبا و دلنشینش افتادم.هر چند که فرزندانش زیبا تلاوت می کنند، اما تفاوت پدر با پسر اینجا معلوم شد، که او ارادتمند آقا بود و بقیه هنوز اول راهند. حتی پسر کوچکش “محمود” در جلسه ای که برای قرائت محضر آقا مشرف شده بود چندان رسم ادب به جا نیاورد،که جای گفتنش نیست. همه که مرحوم “ابوالعینین شعیشع” نیستند که عاشق آقا باشند و عکس ایشان را بالای سرش در منزل نصب کند.
    به هر حال سپاس که از مرحوم شحات به مناسبت یادی کردید.

  8. چشم انتظار می‌گوید:

    “داداش حسین”
    تنها نگرانی که از انقلاب های مردمی منطقه وجود داره، همون انحراف انقلاب ها به سمت خواسته های استکبار و دیکتاتور های منطقه است. “حضرت آقا” هم اشاره ی دقیقی به این موضوع داشتند.

  9. چشم انتظار می‌گوید:

    هرکس که برای اروپایی ها خطری نداشته باشد و نقشه ی براندازی در ذهن نپروراند، از آدم ها برای آنان محترم تر است. حال می خواهد “گاو” باشد یا مثلا” مهاجرانی و کدیور و …و بقیه ی گاوهای ایرانی الاصل اسرائیلی تبار!
    جدا” این “دیوید گاو رون” وقتی به ملت خودش که برای یک گاز بستنی ۱۶ ماه زندانی می بره رحم نمی کنه، اگه تاریخ مصرف اون هایی که گفتم تموم بشه با هاشون چیکار می کنه؟
    آهای مهاجرانی بد بخت و بقیه ی خائنین، به نظر من بهترین زمان برگشت و عذر خواهی الانه! کسی هم کاری به کارتون نداره. پروندتون یه چند ماهی تو “ق ق” مفتوح می مونه، یه خونه هم با چند تا محافظ براتون تهیه می کنن. تازه نوبت دادگاهتون هم که می شه در خواست “استمهال” می کنی و بعد میری یه گوشه می شینی “استعمال” می کنی.
    بیا عطا خر نشو بیا. درسته به قول خودت شیر خر خوردی ولی سواری دادن به ملت خودت ارجحه.

  10. ف. طباطبائی می‌گوید:

    همه بحث ترس از انحراف انقلابای منطقه یک طرف و این پیشنهاد آقای قدیانی در اولین بخش متن یک طرف!!
    کاش یکی بره بهشون بگه تو همین شیر تو شیر سر این آقا زاده ها رو زیر آب کنن تا دیر نشده.

  11. سیداحمد می‌گوید:

    ببخشیدها ولی حق مردم آلمان است!
    کلا این اروپائی جماعت زیادی به خودشان مغرورند و خیلی به دولت مردانشان بها داده اند.
    تا وقتی که مثل گاو سرشان را انداخته اند پائین و یک اعتراض و قیام درست و حسابی نمیکنند، حقشان است است که از گاو بی ارزش تر باشند.
    این که نشد قیام!
    یک روز می آیند بیرون، به محض اینکه پلیس کمی سخت می گیرد سریع بر میگردند منزل! خون باید داد، جان باید داد برای رسیدن به عزت و اقتدار.

  12. سلاله 9 دی می‌گوید:

    کار خیلی سختی و مشکلات زیادی پیش روی ملت های منطقه است. خدا کمک شان کند که منحرف نشود انقلاب های شان از مسیر درست و کاش قانون اساسی هایی که می نویسند اصل ۱۱۰ را داشته باشد که ضامن حفظ و دوام و پایداری انقلاب های شان می شود.

  13. سنگربان می‌گوید:

    فرق قیام و انقلاب ما مسلمون ها با اروپایی ها دراین که ما بر سر هویت و آرمانهامون خون می دیم جون می دیم، ولی اونا سر اقتصاد و زندگی مادی شون ……
    ما مسلمونها گشنگی، فقر، بی پولی و حتی قحطی می تونیم تحمل کنیم ولی خفت و خواری نمی تونیم نه! وزیر بار ظلم وستم زورگویان و طمع کاران جهان خوار نمی ریم. حالا ما تو انقلاب مون یا تظاهرات هامون چقدر مودبیم ……
    حواسمون به حق الناس و بیت المال هست ولی اونا یه اعتراض ساده هم نمی تونند بکنند چه برسه به انقلاب.
    یا حتی موج سبزی های خودمون که جنون نفاق زده بود به سرشون داشتند تخت گاز می رفتند که خیلی زود رسیدند به ته خط ….
    البته انصاف نیست که این موجی های فتنه رو با اروپایی ها مقایسه کنیم در حق اروپایی اجهاف می شه، هر چی باشه اونا مطالباتشون بر حق………

  14. چشم انتظار می‌گوید:

    “داداش حسین”
    این طوفان “آیرن” هم مصیبتی شد برای آمریکا قوز بالای قوز.
    فکر کنم “ریز گرد آواره” در مقابل “آیرن” حرفی برای گفتن نداشته باشه.

  15. سید محمود می‌گوید:

    زنده باد داداش حسین دلاور-خدا قوت حاجی-واقعا خواندنی و زیبا بود

  16. سیداحمد می‌گوید:

    نام این گاو (ایون) بنده را هم یاد طوفان آمریکا (آیرن) انداخته بود!
    این طوفان های آمریکا همیشه اسم دارند، چرا؟

  17. م.طاهری می‌گوید:

    پناه می بریم به خدا از شر آقازاده ها!

  18. م.طاهری می‌گوید:

    خدا کند سرانجام حوادث و مسائل انقلاب مصر هم چون انقلاب ایران، مبارک و فرخنده باشد

  19. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    “پس فردا که به آقازاده های قذافی، یک چیزی هم بدهکار شدید، نگویید نگفتید! ما که چند پیراهنی بیش از شما پاره کرده ایم، پر بیراه نمی گوییم.”

    خدا لعنت کند این نوع آقازاده را که همیشه مایه ننگ ملت هستند

  20. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    باید گفت که مهم تر از مصر و بحرین و لیبی و یمن و تونس و لبنان و حتی مهم تر از ایران، این”” اسلام”” است که باعث چنین خروش عظیمی شده.

  21. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    کاش در اروپای مهد آزادی، انسان هم اندازه گاو شرف داشت و یکی هم پیدا می شد که اعتراض کند به ۱۶ ماه زندان، برای یک گاز بستنی در جریان اغتشاشات لندن!!

    واقعا دلم برای برخی از مردم لندن میسوزد که دولتشان به حیوان بها میدهد ولی به آنها نه.

  22. قاصدک منتظر می‌گوید:

    کاش وکالت بدیم به انقلابیون لیبی, حالا که دارند شهر به شهر دنبال اقازاده های فراری قذافی می گردند, تا گرمند زحمت دستگیری این اقازاده فراری ما رو هم بکشند!

  23. سایه/روشن می‌گوید:

    “اهرام ثلاثه برای مصری ها قشنگ است و تخت جمشید برای ما، اما اسلام برای هر دوی ما زیباست.”
    به نکته ی ظریف این جمله واقعا درست اشاره کردید، چون استاد تاریخ هنرم می گفت که هر چیز زیبایی قطعا قشنگ است، اما هر چیز قشنگی معلوم نیست زیبا باشد، و قشنگی به مادیات اطلاق میشود ولی زیبایی یعنی یک روح معنوی هم درش جریان دارد. چقدر خوشحال میشم که می بینم توی هیچ زمینه ای اشتباه نمی کنید.

  24. سایه/روشن می‌گوید:

    “تا تنور انقلاب تان گرم است…
    دم به تله نمی دهد!
    خر تو خر است،
    نازک تر از گل بگویید،
    حال تان را هم می گیرد!!
    یک چیزی هم بدهکار شدید،
    چند پیراهنی بیش از شما پاره کرده ایم.”
    .
    .
    توی فقط ۸ خط کی می تونه ۷ تا اصطلاح و ضرب المثل بیاره و حرفش رو هم بزنه!؟

  25. وبلاگی تحت عنوان” مرجع دانلود کتب و مقالات فراماسونری و آنتی کابالا”
    شروع به کار کرد.ضمن تشریف فرمایی ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

    http://www.free-masonery.blogfa.com

  26. علمدار می‌گوید:

    خداحافظ ماه بندگی والسلام علیک یا اباعبدالله …………………………

  27. میلاد پسندیده می‌گوید:

    اصولاً پلاک ها خیلی قشنگ هستند… عید فطر بر همه قطعه ای ها مبارک… داداش حسین و سید احمد! عیدکم مبروک، سعیکم مشکور 🙂

  28. لجمن می‌گوید:

    حرفی ندارم اومدم کامنت بذارم بگم الان که در صفحه اصلی بودم بازدیدکنندگان ۹۳۰ تا بود و تا این صفحه باز بشه و بخوام کامنت بذارم بازدید شد :۹۵۵ نفر . همین یک کامنت بخوره به برجک همه ی منافقینی که این طرف ها پیدا بارشون می شه !
    حسین قدیانی: چرا؟! برای من که معمولا خوب باز می شه قطعه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.