تشکر “دیوید” از “زنجیره ای ها”

سرهنگ دیوید کامرون، جنایت کار جنگی، قصاب بالکن سلطنتی، و نخست وزیر دولت تروریستی انگلیس، با نوشتن نامه ای خطاب به روزنامه های زنجیره ای، از اصلاح طلبانی که جنایات پلیس انگلیس در آشوب اخیر را زیر سبیلی رد کردند، تشکر کرد. وی در این نامه جراید زنجیره ای را “آش خورهای بیرمنگام، فداییان باکینگهام” خواند و از ایشان برای حضور در مراسم سیسمونی سلطنتی شاه زاده ویلیامز دعوت به عمل آورد. سرهنگ کامرون از زنجیره ای ها خواست در انعکاس اخبار “روز خشم” در آمریکا که قرار است ۱۷ سپتامبر برگزار شود، همچون همیشه “پایگاه دشمن” باقی بمانند و اخبار تجمع آن روز را هم حکایت “شتر دیدی، ندیدی” بی خیالی طی کنند. مشروح نامه سرهنگ دیوید کامرون به روزنامه های دوم خردادی در زیر می آید:

آش خورهای بیرمنگام، فداییان باکینگهام!

با سلام! و اما همان طور که خودتان مستحضر هستید، انگلیس مثل خر در گل گیر کرده است، اما شما در سانسور جنایت های مکرر ما، روی بی بی سی را هم سفید کرده اید و اگر نبود که الان متاثر از بزن بزن اخیر دست کم ۳۲۰ میلیون دلار، ضرر کرده ایم، و اگر نبود که الساعه بالغ بر یک تریلیون پوند بدهی داریم، بیش از این چیزی که تا کنون به شما ماسیده، می ماساندیم! هر چند که تجربه نشان داده، تخصص شما در هزینه پول های کلان اهدایی، عمدتا خرج شاخ گاو می شود!! فی المثل این همه هوای جیب شما را داشتیم، که در ایران، فتنه شود یا در انگلیس، قتل و خون ریزی؟! پولی که ما در فتنه ۸۸ خرج شما کردیم، اگر با آن، شکم ننه مرده های معترض خودمان را سیر می کردیم، الان اسیر این اغتشاش نشده بودیم! مع هذا بر اساس کمیته حقیقت یاب، در جدال اخیر انگلیس، دست ۲ گروه را در جریان می بینم؛ یکی دست معمر قذافی، یکی هم دست خود شما که سیرمانی ندارد شکم تان!!

دوستان زنجیره ای! عالیجنابان!

اگر گل دومی که دیگو مارادونا به پیتر شیلتون زد و دروازه انگلیس را فرو ریخت، “دست خدا” بود، اما مبدل شدن لندن به یک شهر جنگ زده، “چوب خدا” بود که تا آنجای ما را سوزاند و هنوز هم دارد می سوزاند. من فقط مانده ام که چرا عده ای چو انداخته اند “چوب خدا صدا ندارد”؟! کجا صدا ندارد؟! شما خورده اید که می گویید صدا ندارد؟! ما خورده ایم یا شما؟!

دل نگران های کاخ سلطنتی!

پلیس انگلیس به دستور خود من، اولین نفر را که کشت، شما خبرش را پوشش ندادید. نفر دوم را کشت، شما باز هم به ما حال دادید. نفر سوم هم به هکذا، اما توصیه من در این زمان و در همه زمان ها به شما این است که لااقل از هر چند نفری که ما می کشیم، خبر یکی اش را کار کنید که خیلی هم خیطی نباشد!! من اما می دانم که این کار برای شما کانه حکایت “استخوان جوجه کباب در گلو” کار سخت و طاقت فرسایی است، لیکن چه می شود کرد؟! بالاخره ما آدم کشتیم یا نه؟! شما حالا هی بگویید نکشتید، و جنایت های ما را سانسور کنید؛ ما که خودمان می دانیم کشتیم! وانگهی! این طور که شما جنایات ما را سانسور کرده اید، آدم وسوسه می شود همین طور آدم بکشد!! و نیز وسوسه می شود حقوق کارمندان بی بی سی فارسی را به حساب شما واریز کند! 

عزیزان همراه!

بی بی سی اصلی شما هستید! بی بی سی که به کارت نیست! روزنامه باید دلش بی بی سی باشد! خبرنگار باید دلش بی بی سی باشد! ما الان بیش از ۱۵۰۰ جوان معترض را بازداشت کرده ایم. بی بی سی فارسی می گوید؛ کمتر از چند نفر، اما بی بی سی انگلیسی می گوید؛ چند نفر کمتر از این چند نفر، لیکن شما انگار نه انگار! این است آن بی بی سی، که مد نظر ماست! به قول گفتنی: “بی بی سی زلزله، همینه همینه”!!

آش خورهای بیرمنگام، فداییان باکینگهام!

تف سر بالاست، اما کارمان کشیده به جست و جوی خانه به خانه! از این خانه به آن خانه! از آن خانه به همسایه بغلی! همین طور بگیر برو تا آخر کوچه! یعنی صد رحمت به قذافی، که حداقل خیابان به خیابان، فوقش بیابان به بیابان، دنبال ملتش می گردد! من در این برهه حساس کنونی از یک چیز شما خوشم می آید و آن این است که شما آشوبگران عاشورای خودتان را ملت ایران معرفی کردید، اما اعتراض ننه مرده های سلطنتی را، سانسور کردید!! این بیانگر روح لطیف شماست! اینکه شما تاب دیدن غم ما را ندارید، و اینکه ما هم در عوض، تاب دیدن غم شما را نداریم، اما چی می خواستیم، چی شد؟! الان دعواست میان ما که چگونه با معترضین برخورد کنیم! حالا اوضاع ما و روز خشم مردم آمریکا خیلی کم بود، از تل آویو هم خبر می رسد که معترضان اسرائیلی، فرستاده نتانیاهو را به حضور نپذیرفته اند!! قوز بالای قوز که می گویند، همینه همینه!!

بچه ها!

اگر اوضاع را نتوانیم کنترل کنیم، قرار است از ارتش استفاده کنیم. این یکی را خواهشا سانسور نکنید! خیلی دیگر تابلوست!! بابا! شما دیگه چقدر هوای ما رو دارین! سگ می فرستیم در خانه مردم، سانسور می کنید! برای مهار آشوب از مزدوران ایرلندی استفاده می کنیم، سانسور می کنید! با سم اسب، می رویم توی شکم دانشجویان انگلیسی، این را هم سانسور می کنید! خب از هر ۵ تا جنایت ما یکی اش را پوشش دهید، چی می شود؟! ۵ تا یکی که به جایی برنمی خورد! ۵ تا یکی را ما خودمان راضی ایم! این را من دارم به شما می گویم! با این اخلاق تان، دیگر دارید شورش را درمی آوریدها!

  روزنامه وطن امروز/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    بسم الله….

  2. سیداحمد می‌گوید:

    نامه جالبی بود؛
    سرهنگ کامرون، شناخت خوبی نسبت به این زنجیره ای هایِ از بی بی سی انگلیسی تر دارد!

  3. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  4. ف. طباطبائی می‌گوید:

    “فی المثل این همه هوای جیب شما را داشتیم، که در ایران، فتنه شود یا در انگلیس، قتل و خون ریزی؟!”

    “من فقط مانده ام که چرا عده ای چو انداخته اند “چوب خدا صدا ندارد”؟! کجا صدا ندارد؟! شما خورده اید که می گویید صدا ندارد؟!”

    “بی بی سی اصلی شما هستید! بی بی سی که به کارت نیست! روزنامه باید دلش بی بی سی باشد!”

    خوب نامه ای شده، خوب!!

  5. آیه می‌گوید:

    حالم عوض شد اصلا
    اجرکم عندالله…
    یاستارالعیوب

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    له شون کردی “داداش” این روزنامه های زنجیره ای، اگه زنجیر پاره کنن! باز کلی زحمت داره که دوباره به زنجیرشون کشید.

  7. سلاله 9 دی می‌گوید:

    پنج شنبه ای خبر ویژه کیهان به این قضیه ی همراهی نشریات زنجیره ای با بی بی سی پرداخته بود و تیتر جالبی هم زده بود.

    “انگلیس آتش گرفته، جگر روزنامه های زنجیره ای کباب شده”

    {اما توصیه من در این زمان و در همه زمان ها به شما این است که لااقل از هر چند نفری که ما می کشیم، خبر یکی اش را کار کنید که خیلی هم خیطی نباشد!!

    وانگهی! این طور که شما جنایات ما را سانسور کرده اید، آدم وسوسه می شود همین طور آدم بکشد!!

    خب از هر ۵ تا جنایت ما یکی اش را پوشش دهید، چی می شود؟! }

  8. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    قوز بالای قوز که می گویند، همینه همینه!!
    “بی بی سی زلزله، همینه همینه”!!
    یا
    بی بی سی زلزله؛ بوم بوم بوم بوم!!

    یه تشکر ویژه از سرهنگ دیوید که چندروزی هست که باعث انبساط خاطر ما می‌شن!

  9. سایه می‌گوید:

    این قسمت رو خیلی خوب اومدین.
    “بی بی سی که به کارت نیست! روزنامه باید دلش بی بی سی باشد!”

  10. فاطمه می‌گوید:

    چقدر بدبخت اند دیوانه های زنجیره ای بیگانه پرست ………
    نفاق شان آنقدر بالاست که از دشمن و روباه پیر هم جلو زده اند تا زودتر به جهنم برسند!!

  11. فاطمه می‌گوید:

    سلام آقای “سید احمد” ایمیلم باز نشد که عکس بذارم…..
    از “چشم انتظار ” محترم هم بابت راهنمایی که کردند ممنونم…….
    فقط نفهمیدم چرا باید اسم عوض کنم؟!
    دفعه دیگه با عکس کامنت می ذارم .

  12. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    فی المثل این همه هوای جیب شما را داشتیم، که در ایران، فتنه شود یا در انگلیس، قتل و خون ریزی؟! پولی که ما در فتنه ۸۸ خرج شما کردیم، اگر با آن، شکم ننه مرده های معترض خودمان را سیر می کردیم، الان اسیر این اغتشاش نشده بودیم!
    خاک برسرتون..

  13. صبا می‌گوید:

    الان یعنی اینها همه، القاب اصلاح طلبانی ست که جنایات پلیس انگلیس را زیر سبیلی رد کردند؟!
    آش خورهای بیرمنگام، فداییان باکینگهام!
    دوستان زنجیره ای! عالیجنابان!
    دل نگران های کاخ سلطنتی!
    عزیزان همراه!
    آش خورهای بیرمنگام، فداییان باکینگهام!
    بچه ها!
    حالا به فیض کسب این القاب یکجا نائل آمدند، یا خرد خرد در ازای خدمات؟!

  14. احساس می‌گوید:

    سیدبزرگوار!
    امروز وقت سحر ناخودآگاه خیلی دلم هوای
    “آرام آرام عجلوا بالصلاة”شما را کرده بود.
    حتی آمدم به جای شما این کامنت را بگذارم!اما لعنت بر erorrهای اینترنت!
    آقا سید!چرا دیگر نمی گویی ؟

  15. احساس می‌گوید:

    اگر گل دومی که دیگو مارادونا به پیتر شیلتون زد و دروازه انگلیس را فرو ریخت، “دست خدا” بود، اما مبدل شدن لندن به یک شهر جنگ زده، “چوب خدا” بود
    عاااااااااااااالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود
    و هو خیر الماکرین

  16. احساس می‌گوید:

    چطوره؟

  17. احساس می‌گوید:

    سید بزرگوار!
    عکس رو میگم!
    کربلا(عکس شما)ــــــــــــ قطعه هویزه ــــــــــــــــ قطعه ۲۶ ـــــــــــــــــــ مشهد(بهشت من)
    عجب مسیری شده
    موافقید؟

  18. سلاله 9 دی می‌گوید:

    گمانم جناب کامرون علاوه بر “زنجیره ای ها” از یک سری دیگر هم باید جانانه تشکر کند. آدم حیران می ماند از کار بعضی ها.سفید کرده اند روی بی بی سی را. خواندن اظهارات جالب و طنزگونه ی زیر را از دست ندهید.

    معترضان انگلیسی”بی ‌تربیت”هستند.
    یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ریشه اعتراضات مردمی در انگلیس را نبود تربیت کافی در برخی جوانان انگلیسی عنوان کرد و گفت که از عملکرد پلیس این کشور در برخورد با معترضان دفاع می‌کند.
    صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اعتراضات مردمی در کشور انگلیس گفت: فکر می‌کنم آنچه که به وجود آمده یک اغتشاش و نافرمانی است و عمدتاً هم توسط جوانانی صورت می‌گیرد که آسیایی‌تبار، سیاه‌پوست‌تبار و بیکار هستند و در مجموع جوانانی هستند که تعلق به اقشار و لایه‌های محروم‌تر، ضعیف‌تر و پائین‌تر جامعه انگلیس دارند، یعنی قشر تحصیل‌کرده‌تر، باسوادتر و مرفه‌تر جامعه انگلیس به هیچ‌ عنوان در این اغتشاشات مشارکتی ندارند.
    وی در پاسخ به این سؤال که سیاست‌های غلط دولت آقای کامرون را در این اعتراضات مؤثر نمی‌دانید؟ افزود: خیر، به هیچ‌وجه. جوانانی که به خیابان‌ها ریخته‌اند، یک دلخوری دارند که ناشی از یک موضوع پیچیده است.
    زیباکلام خاطرنشان کرد: صاحب‌نظران بحث ضعف تربیتی خانواده‌ها، به خصوص خانواده‌های بی‌سوادتر و کم‌درآمدتر انگلیس را از دلایل این ناآرامی‌ها می‌دانند.
    وی در پاسخ به این سؤال که برخورد پلیس انگلیس را با معترضان این کشور چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: بسیاری معتقدند که پلیس انگلیس آن‌طور که باید و شاید با مسئولیت رفتار نکرده و تمهیدات لازم را به کار نبسته و حتی ابعاد این قضیه را دست کم گرفته است.روزانه در خیابان‌های لندن ۱۳ میلیون جمعیت رفت و آمد می‌کند و در شب نیز ۱۱ میلیون جمعیت در این شهر در تردد هستند که باید پرسید تعداد پلیسی که در این خیابان‌ها حضور دارند، کافی است؟
    این فعال سیاسی دوم‌خردادی تصریح کرد: پلیس انگلیس معتقد است که در چارچوب اختیارات قانونی خود عمل می‌کند و بیشتر از آن مجاز نیست و قانون نیز اجازه نمی‌دهد که به سرکوب تظاهرکنندگان بپردازد تا آنها را قلع و قمع کند و به تیراندازی، پرتاب گاز اشک‌آور و یا استفاده از گلوله‌های پلاستیکی اقدام کند.
    زیباکلام در پاسخ به این سؤال که انگلیس کشوری است که همواره اعلام کرده مهد دموکراسی و حقوق بشر است. اما می‌بینیم که برخورد پلیس این کشور با معترضان درست نیست. آیا می‌پذیرید که پلیس انگلیس برای کنترل ناآرامی‌ها از حیوانات وحشی همچون سگ استفاده کند؟ اظهار داشت: اتفاقاً من انگلیس را مهد دموکراسی می‌دانم و اتفاقاً می‌توانم بگویم که رفتار پلیس انگلیس می‌تواند برای پلیس ایران، سوریه و بحرین سرمشق باشد.
    زیباکلام در پاسخ به این سؤال که از نظر شما برخورد پلیس انگلیس با معترضان در مجموع مورد قبول بوده است، گفت: من هیچ ایراد و موردی نمی‌بینم که پلیس انگلیس خلاف قانون عمل کرده باشد.
    وی افزود: بحثی که امروز در انگلیس مطرح است، ریشه‌های عمیق‌تر اجتماعی این ناآرامی‌هاست که چرا موجب شده شماری از جوانان در سنین ۱۲، ۱۳، ۱۴ و یا ۱۵ سالگی هیچ احترامی به قانون و مسائل شهروندی قائل نباشند و به خود اجازه دهند که به مغازه‌ها و اماکن عمومی حمله کنند.
    این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: سؤالی که اکنون در جامعه انگلیس مطرح است این است که کجای کار ایراد داشته است؟ آیا در خانواده‌ها، آموزش و پرورش و عملکرد دولت نقص بوده که شهروندان مسئول‌تری تربیت نشده‌اند؟

  19. سیداحمد می‌گوید:

    جناب احساس!

    احسنت، عکس عالیست.
    به به…
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم….

  20. سیداحمد می‌گوید:

    مجددا جناب احساس!

    باید هنگام اذان در سایت باشم تا “عجلو باالصلاة” بگویم، انشالله شرایط فراهم باشد باز هم می گویم.

  21. سیداحمد می‌گوید:

    خانم فاطمه؛
    ممنون که قصد انتخاب عکس دارید.
    به دلیل شرایط خاص سایت، اگر خواهران بزرگوار رسما با اسم کوچک کامنت نگذارند خیلی بهتر است!

  22. قلی پور می‌گوید:

    لاپوشانی جنایت زشت و قبیح است چه در لندن باشد و چه در سوریه! نمی شود عده ای را که در کشورهای استعمارگر برای حقوق خود مبارزه می کنند مبارز نامید و آنان را که در کشورهای برادر برای همین حقوق می جنگند اغتشاش گر!

  23. چشم انتظار می‌گوید:

    با جازه ی داداش:
    رسیدن به خیر جناب “قلی پور”. اگه باز هم از کوره در نمی رین و برای ما تأسف نمی خورین و دو هفته ای غایب نمی شین، عرض می کنم:
    اساسا” ماهیت حضور معترضین در این دو کشور با هم صد درصد متفاوت است و اگر شما قائل به این اصل مهم نیستید، که احتمالا” نیستید، فتنه ی ۸۸ هم که نوعی اعتراض بود! را در راستای خواست مردم انگلیس، اسپانیا، آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی می دانید!! آن وقت است که باید گفت جناب هر گردی که گردو نیست!

  24. هوشنگ می‌گوید:

    به جناب قلی پور عرض میشود که قبول
    شما چون بنظر میرسد دست و دلتان با انگلیس چندان هم دور نیست،
    لطفا اوضاع انگلیس را پوشش دهید و ما هم از کشور برادر سوریه برای شما
    خواهیم گفت که حقیقت موضوع چیست تا نگرانی شما از بابت حقوق بشر
    رفع شود .
    از آنجا که داعیه رعایت حقوق بشر در انگلیس بیشتر از کشور سوریه بنظر شما
    دگم و بسته است بسم الله اول شما از انگلیس بفرمائید ما هم متقابلا
    اوضاع سوریه را به همان نسبت برای شما میریزیم روی سینی .

    توصیه دوستانه به شما اینکه از همین حالا بفکر کم آوردن جنابتان در وسط
    کار و یا شاید هم در همان اول کار باشید بلکه آبروی ملکه البزابت کمتر ریخته
    شود .
    این را هم خدمتتان معروضم که ما بر این عقیده ایم که در آن دنیا هر کس با
    همانی محشور میشود که در این دنیا به آن علاقه دارد .

    شعار ما این است :خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست
    شما هم بفرمائید نوبت شما است!!!

  25. احساس می‌گوید:

    به نام الله
    سید بزرگوار لطف دارن
    منتظر عجلو بالصلاة آفا سید هستیم

  26. قلی پور می‌گوید:

    چشم انتظار گرامی و هوشنگ عزیز
    اینکه دیرتر آمدم ۲علت داشت یکی اینکه آدرس برادر حسین توی وبلاگم لینک نمی شه که راحت بتونم وارد بشم دوم اینکه شنیدم ایشون خیلی مایل نیستند مخالفین بیان و محیط سایتشون رو آلوده کنند.
    هوشنگ عزیز چرا شما مایلید بلافاصله به هر مخالفی یه برچسب بزنید و بعد اونو از میدون بیرون کنید وانگهی من زیاد از ریز جریانات این کشورها مطلع نیستم و کلا معتقدم صدای اعتراض را باید شنید و خفه کردن آن دردی را دوا نمی کند.
    در مورد محشور شدن هم در این ماه عزیز و شب های با برکت از خدا می خواهم مرا با خاتمی عزیز محشور نماید چه در بهشت باشد و چه در قعر جهنم.

  27. چشم انتظار می‌گوید:

    جناب “قلی پور”
    اگه به شما بگویند زبانم لال، دوست دارید مثلا” با معاویه یا یزید یا بیاییم جلوتر، رجوی، بنی صدر و.. محشور شوید؟ عکس العملتان چیست؟ پیش بینی من این است که، در حالت محترمانه، خرخره ی طرف را بجوید. چون کفر و نفاق آنان برایتان کاملا” روشن شده. حال اگر به منافق نسل جدیدی مثل “خاتمی” برسیم، دقیقا” انتظار چنین عکس العملی راداریم. چرا که “خاتمی” در فقه و اصول و کلام و سیاست انگشت کوچک امثال “طلحه و زبیر” و قاطبه ای از منافقین “سنتی و مدرن” نخواهد شد. آنان که پیر نفاق بودند عاقبتشان این شد پس وای به حال او. مگر اینکه بپذیریم “جورج سورس” و “ملک عبدالشیطان” و “دخترکان بزک کرده ی رمی” و… که به نحوی از انحا “خاتمی” با آنها معاشرت و دیدار داشته واندک پولی هم فی سبیل الله گرفته!، به حق هستند، که واویلا. ولی من آرزو می کنم خداوند توفیقی به شما بدهد که، با منافق ملعونی مثل “خاتمی” محشور نشین. البته جنایبعالی تمام موارد به ظاهر قابل قبولتان را با آن جمله ی آخر، چونان خرمنی به آتش کشیدید و اینجاست که می گویند: قسم حضرت عباس یا دم خروس!

  28. قلی پور می‌گوید:

    چشم انتظار عزیز منتظر بمانید حقیقت زیاد پنهان نمی ماند. به هر حال آرزوی بنده این است و شما هم برایم دعا کنید به آرزویم برسم.

  29. چشم انتظار می‌گوید:

    جناب “قلی پور”
    در مجموع کاری به اعتقاداتان ندارم، ولی کلا” شما را انسان با ادبی می دانم و اگر دعای من رو سیاه به درگاهش گیرا افتد، یقینا” برای شما و خودم و دوستانم، فقط و فقط آرزوی عاقبت به خیری دارم و بس.

  30. هوشنگ می‌گوید:

    جناب قلی پور
    به دلیل اینکه از اسم شما اینگونه بر میاید که هموطن ایرانی خودمان هستید از صمیم قلب برای شما دعا میکنم که حقیقت ناب حضور رهبری در قلمرو سرخ شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را هر چه زودتر درک کنید تا اگر برای نجات در این دوره و زمانه به دنبال حبل متین میگردید ، خود را به مار های خوش خط خال سیاسی آویزان نکنید .
    اگر امثال خاتمی را فرشته نجاتی برای خودتان میپندارید ، حرفی نیست . زمان زمامداری او در ممکلت را مروری کنید تا هم ما فراموش مان نشود که چه گفتند چه کردند و چه میخواستند و هم گرد و غبار افکار مسموم سیاسی پاشیده شده توسط دنیا طلبان فاسد و کینه توز بیش از این ذهن اصالتا پاک شما را از حقیقت دور نسازد .
    فرار ملت از دوره دوم خرداد که خاتمی نماد آن بود را هنوز بیاد داریم که چگونه کاندیدای مورد تایید او یعنی مصطفی معین را با چه فضاحتی روبرو ساختند . اگر بنا به شعارهای مرتبط با افکار نزدیک به خودتان معتقد به عقل جمعی هم هستید ، حداقل باید معترف ب ه این باشید که ملت از شما بهتر فهمیدند و روی از فردی برگردانند که شما آرزوی محشور شدن با او را دارید .
    اگر آرزو هم دارید بزرگش را طلب کنید . خاتمی و امثال آن برای شما خیلی کوچک هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.