دروغ آن لاین، اما تا کجا؟!

فضای سایبر/ این افسران خوب و با خدای جنگ نرم

در “بالاترین” و فیس بوک” آن طور که یکی از دوستان می گفت، چند وقت پیش غریبه ها شور گرفته بودند که چرا نتوانستند در فضای سایبر، زمینه را برای براندازی نظام فراهم کنند. نه حالا براندازی، که حتی تضعیف نظام. بزرگ ترهای شان ناراحت بودند که دلارهای آمریکا را هزینه کردند، بی هیچ سود خاصی، و نوچه های شان حرف های دیگر می زدند. به نقل از سخن دوست، یکی در فضای همان بحث، کامنت گذاشته بود که شکست ضد انقلاب در فضای سایبر، مهم ترین دلیلش ایمان و انگیزه سایبری های طرفدار جمهوری اسلامی است. گمانم این یکی خوب فهمیده بود که ماجرا از کجا آب می خورد. راه دوری نرویم و من وبلاگ خودم “قطعه ۲۶” را مثال بزنم که مشتی از خروار است در میان این همه وبلاگ خوب که افسران جنگ نرم دارند. فی المثل ایام اعتکاف به طرز محسوسی آمار وبلاگ من پایین آمد. دوستان اغلب رفته بودند مساجد تا با خدای نازنین راز و نیازی تازه کنند. عشق بازی کنند. خود را از دنیا دور کنند و ۳ روزی با خدای خوب شان خلوت کنند. باز هم همگان می توانند بیایند و ببینند که وقت اذان، ناگهان آمار وبلاگ “قطعه ۲۶” به طور محسوس پایین می آید. یعنی که خدا بر همه چیز، حتی بر مبارزه با دشمن هم غلبه دارد و اصلا اگر خدا در کار نباشد، چه مبارزه ای؟! آری! باورم هست که دوستان فضای سایبر، در ردیف ایمانی ترین جوانان این مرز و بوم اند. یعنی بصیرت شان، نشات گرفته از ایمان شان است. اینکه دشمن در جنگ نرم و در فضای سایبر خرج کلان کرد و نتیجه نگرفت، مهم ترین دلیلش همین ایمان بچه های خوب و با خدای ما بود. لابد همین طور است که رهبر حکیم انقلاب بارها و بارها گفته اند که ایمان دارند به نسل جوان و اگر امری دائر شود، این نسل هیچ از نسل جبهه و جنگ کم ندارند. باید خسته نباشید گفت، به همه این عزیزان که افسران سپاه ماه هستند در خط مقدم اینترنت. چه آنکه طرح می زند، چه آنکه می نویسد، چه آنکه اخبار را رصد می کند، چه آنکه شور می دهد، و چه آنکه شعور. این همه را اگر در طول هم ببینی، یعنی که بچه های سایبر با هم متحد هستند و این وحدت و خلوص نیز نشانه دیگر ایمان قرص ایشان به خداوند منان است. خدا را شکر!

فرهنگ/ دروغ آن لاین

هر چه بود، “اخراجی ها ۳” بیش از “جدایی نادر از سیمین” فروخت، اما یکی از سایت ها اشاره با مزه ای داشت به این قیاس. بگذار خاطره ای برای تان بگویم. در ولایت ما روزی مسابقه فوتبال برگزار شد و در آن تیم های شاهین، عقاب، و بلدرچین به مقام اولی تا سومی رسیدند. یعنی شاهین اول شد، عقاب دوم و بلدرچین سوم، اما وقتی می خواستند خبر این مسابقه را به در و همسایه بدهند، یکی این طور خبررسانی کرد برای خودش و گفت: اول، بلدرچین سوم شد، بعد عقاب دوم شد، آخر سر هم شاهین بود که اول شد!! این سایت تقریبا همین طور مقایسه کرده این ۲ فیلم را و نقل به مضمون نوشته: اول “جدایی نادر از سیمین” دوم شد در فروش، و دوم “اخراجی ها ۳” بود که اول شد!! گمانم گذشته باشد دوره این شامورتی بازی ها، به خصوص که تو ادعای روشنفکری و شفافیت و این چیزها را هم داشته باشی، که چه بدتر! این سایت که طنازانه بخواهم بگویم، ارگان “لاریجاسبی” است، گردانندگانش زیاد موضع عوض کرده اند. برای این جماعت “یالثارات” و “شرق” هیچ فرقی ندارد! کجا پول می دهند و کجا پول بیشتر می دهند؛ این برای شان مهم است. حتی همین امروز هم به حرف هایی که می زنند، باور ندارند؛ امروز هم فقط به پول، ایمان دارند. این قلم فروشی بددردی است!

سیاست/ مشت نمونه خروار

از دوم خردادی های مجلس که خودش را تقریبا کشت تا ثابت کند انتقال تیم ها به شهرستان ها کاری غیر کارشناسانه است، یکی همان نماینده ای بود که در انتقال استیل آذین به سمنان بیشترین نقش را داشت!! ظاهرا این روزها ۲ ضرب در ۲ به شدت به جهت وزش باد بستگی دارد. این گونه عمل کنی، مردم به تو می خندند؛ خواه اصولگرا باشی و خواه اصلاح طلب، اما دوم خردادی ها ۸ سال تقربیا همین طور کشور را اداره کردند. نکردند؟!

انتخابات/ مبادا به نفع قدرت، از خدمت استعفا دهیم!

این را هم بگویم و خلاص! این روزها بازار استعفای این و آن گرم است تا بلکه بروند مجلس و بشوند نماینده مردم. البته کار خلاف قانونی نیست قطعا، اما می ترسم که عده ای به اسم نماینده مردم شدن و خدمت بیشتر، از کار فعلی شان استعفا دهند؛ منتهای مراتب همین که رفتند بهارستان، “دو، دو” را به دوندگی برای حل مشکلات مردم ترجیح دهند. عید همین امسال یکی از نمایندگان ادوار گذشته مجلس به خود من گفت: قبل از نماینده شدن، داشتم برای مردم در همان سمتی که بودم، خداوکیلی کار می کردم، اما همین که نماینده شدم، تو که غریبه نیستی! جنبه قدرت نداشتم و خدمت فراموشم شد!

روزنامه جوان/ ۸ تیر ۱۳۹۰

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. حی علی الجهاد می‌گوید:

    بازم خدا پدرش رو بیامرزه که این قدر صادقانه گفته جنبه نداشتم و خدمت فراموشم شد!
    ما دعا می کنیم خدا به این جور بنده‌هاش جنبه قدرت و خدمت رو با هم بده …

  2. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    متن بسیار عالی بود.ایول به “بروبچ سایبری”.ایول به”اخراجی های۳″.ایول به اون نمایده ای که صادقانه حرفش رو زد.موفق باشید.یازهرا

  3. قلیدون می‌گوید:

    وبلاگ قلیدون با مطالب جدید و خنده دار و جالب بروز شد.
    http://gholeidoon.blogfa.com

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “این افسران خوب و با خدای جنگ نرم”

    از این بخش از متن احساس غرور کردم! (البته نه غرور کاذب)
    افتخار بر انگیز بود.
    ماشالله داداش حسین بی همتای بسیجیها،
    ممنونتیم، مدیونتیم، دوسِت داریم!

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “لاریجاسبی”

    احسنت!

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    چه بگویم برادرجان که نقطه چین نشوم ، ولی خوب می گویم دست خودم نیست :
    کیست که نداند چه قسمت مهمی ، از مواضع نظام را ، درنبرد نرم افزاری و سایبری فرماندهی کردی و چه خاکریزهایی ازدشمن فتح .
    حال اینکه تو می خواهی اسم ستاره را برای خود برگزینی ، یا ما اسم عمار رابرای تو ، چندان فرقی نمی کند . مهم این است : موقعیت قطعه ی مقدس ۲۶ درنقطه ی مرکزی قلوب بچه های قطعه ، که به عبارتی ستاره های بی ادعای حضرت ماه (حفظه الله ) هستند جای دارد .

    دروغ همزاد سالیان گردانندگان سایت ها و جراید قلم به مزد است . طفلی ها اونها خرج دارند ، زن و زید و عمر دارند ، طبیعتا درمسلک ناجوانمردانه شان ، هرجاپول بیشتر ، قلم فروشی بیشتر.

    ااااای ناعادل برنامه ی سرکاری ۹۰ . این ها همه آتشی بود که تو برپاکردی . ( البته این نظرمنه و یقینادرزمان هایی این برنامه خدماتی هم به فوتبال و غیرفوتبال داشت ولی هیچ گاه موذی گری های این مجری ژورنال نگر ازچشم تیزبین ملت دور نمی ماند )

    این راهم بگویم وخلاص : فدایی داری داداش حسین بسیجی ها ، چه نماینده ی مجلس باشی ، چه برجک انداز دشمنان ریزودرشت نظام و ولایت .

  7. سیداحمد می‌گوید:

    سیاست!

    این نماینده مذکور دیوانه کرده ما را!
    وقتی در مسجد فاطمه زهرا سخنرانی می کند معمولا نیاز به میکروفن نیست!
    چه سخنرانی هائی!!!

  8. سیداحمد می‌گوید:

    “مبادا به نفع قدرت، از خدمت استعفا دهیم!”

    احسنت به این تیتر های عالی!

  9. حی علی الجهاد می‌گوید:

    به به اول شدیم!

  10. ط.عبدی پور می‌گوید:

    مبادا به نفع قدرت، از خدمت استعفا دهیم!
    این مطلب عالی و حرف دل ما بود.یکی از مسئولین شهر ما در این دو ،سه سالی که مسئولیت داشته است واقعا” به مردم وشهر خدمت کرده، دست خیلی از باند بازها و غارتگران بیت المال را کوتاه کرده است وکارهایش همیشه در چارچوب قانون بوده به همین خاطر هم خیلی چوب لای چرخش می گذاشتند، اما متاسفانه الان قصد دارد که انتخابات شرکت کند و مطمئنم که اگر رای نیاورد امکان ندارد که دوباره مسئولیت قبلی را به او بدهند.

  11. میلاد پسندیده می‌گوید:

    به طرز وحشتناکی این متن در حدّ حسین قدیانی بود… سپاس.

  12. مهره اضافه می‌گوید:

    قطعه قطعه مهره
    لابد همین طور است که رهبر حکیم انقلاب بارها و بارها گفته اند که ایمان دارند به نسل جوان و اگر امری دائر شود، این نسل هیچ از نسل جبهه و جنگ کم ندارند. (:
    ممنون ک هستین (:

  13. حیران می‌گوید:

    ببخشید اما اگر خدمتگزاران ملت و دولت از سمت فعلی شان استعفا کنند و برای نمایندگی انتخاب نشوند آنوقت چه می شود؟ آیا آنقدر به شهر مورد نظری که می خواهند کاندیدش شوند خدمت کرده اند که مردم به ایشان رای دهند ؟ آیا آنقدر سرشناس هستند که همه آنها را بشناسند؟ آیا آنها برای کسب رای حرف های باب دل مردم میزنند یا دل مردم را متمایل به سمت خواهش هایشان کرده اند؟

  14. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    “…ظاهرا این روزها ۲ ضرب در ۲ به شدت به جهت وزش باد بستگی دارد.”
    عضو حزب فوت هستند بعضی‌ها…

  15. هفتـ آسمان می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی
    مااز این فضاخداحافظی کرده ایم. یعنی دیگر سرباز نوجوان آقا نیستم که هستم؟؟
    وقتی به مزار شهدا می روم و یادی از آنها می کنم می گویم کجایند مردان بی ادعا..
    کاش همانند آنها هر کدام سربازی باشیم بی ادعا…

    بابای ماست خامنه ای..

    یا علی

  16. سبز می‌گوید:

    کاش ماهم یکی مثل توداشتیم ان وقت جمهوری اسلامی که سهل است دنیاراسرنگون میکردیم

  17. قلیدون می‌گوید:

    “از امشب در این وبلاگ حکومت نظامی برقرار است.”
    http://gholeidoon.blogfa.com

  18. م.طاهری می‌گوید:

    “شکست ضد انقلاب در فضای سایبر، مهم ترین دلیلش ایمان و انگیزه سایبری های طرفدار جمهوری اسلامی است”

    ماشاالله، حزب الله

  19. منتظر آدینه می‌گوید:

    بسم الله
    عالی بود
    قابل دانید به خانه کوچک ما هم سری بزنید. قدمتان بر چشم.

  20. منتظر آدینه می‌گوید:

    http://www.oruje-andisheh.mihanblog.com
    این هم آدرس خانه مان!!!

  21. چشم انتظار می‌گوید:

    ساعت ۱۱:۳۸ آن لاین ۲ نفر.

  22. چشم انتظار می‌گوید:

    ساعت ۱۱:۳۹ آن لاین ۱۵ نفر!

  23. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش جان عیدت مبارک
    این یعنی فدایی داری اساسی ….

  24. احساس می‌گوید:

    حی علی الصلاة
    به افق اهواز
    التماس دعا

  25. شیخ باسواد از حسر خانگی می‌گوید:

    حالا هی شما بشین بنویس اون روزی که سربازان من رم کنند شیراز در هم می پیچه!

  26. سیداحمد می‌گوید:

    شیخ با سواد!
    🙂
    و اما دوستان!
    “مصاحبه با مالچ” و “پلاک” و “روزخند” و خبرگزاری چیزنا” تا ساعاتی دیگر در قطعه ۲۶ کار خواهد شد.

  27. شیخ باسواد از حسر خانگی می‌گوید:

    برو اقا فکر کردی مثل شماها بیکارم!من کنکور پزشکی دارم اقا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.