«جهاد اقتصادی» به روش آندرانیک

“توهم قورباغه ها” نکته بسیار مهم و خواندنی حاج حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان

متن زیر در روزنامه کیهان ۵ اردیبشهت ۹۰ کار شده است

همسایه مان است؛ ۲ خانه آن طرف تر. کجا؟ در محله مجیدیه که بخش جنوبی اش، اقلیت نشین است. نه اینکه در «مجیدیه جنوبی» همه همسایه ها ارمنی باشند. ارمنی هم دارد. یک کوچه کم و یک کوچه زیاد… اما برویم سر وقت همسایه مان جناب آندرانیک که ۶۵ سالش است و تازگی ها با عصا راه می رود. آدم خوبی است. اهل محل تصدیق می کنند که تا به حال آزاری از خودش و خانواده اش ندیده اند. انصافا همسایه بسازی اند. آرام و سر به زیر و مردم دار.
¤ ¤ ¤
دیشب ساعت ۹ شب زنگ در خانه به صدا درآمد. یعنی کیست؟ این را خانمم پرسید. اول فکر کردم «آقای پاکی» است و آمده «ماهیانه» بگیرد، ولی «اف اف» را که برداشتم، از همان «سلام، شب به خیر» گفتنش، فهمیدم که آندرانیک است. رفتم دم در. گمانم کار واجبی داشت. هوای بیرون؟ به شدت بهاری. خیلی زود رفت سر اصل حرف و پرسید؛ از «بیت رهبری» تلفنی، چیزی داری؟ گفتم: همان شماره ۴ رقمی ای را دارم که خیلی ها دارند. گفت: می شود بگویی؟ گفتم. شماره را چند باری تکرار کرد که حفظ شود. پرسیدم؛ حالا کارت چیست؟ گفت: حالا! دوباره پرسیدم. باز هم نگفت. همین نگفتنش کنجکاوم کرد که بدانم قصه چیست. نمی دانم چرا و به کدام دلیل، قسمش دادم به «ادموند» که بگوید. حتی نمی دانم کارم درست بود یا نه، اما هرچه بود، نقشه ام گرفت و گفت: تو که غریبه نیستی، اما کسی چیزی نفهمد، بهتر است… و بعد ادامه داد: تو که وضع ما را می دانی. راستش ما به این پول هدفمندی یارانه ها احتیاجی نداریم. همان اول هم راستش نمی خواستم ثبت نام کنم. غرض اینکه دیشب وقتی سخنان رهبر را از تلویزیون شنیدم، دیدم که باید من هم برای «جهاد اقتصادی» یک قدمی بردارم. هرچه فکر کردم، عقلم به جایی قد نداد. تا اینکه خانم پیشنهاد داد این پول را بدهیم «بیت رهبری» تا هر جور که صلاح دانسته می شود، خرج امور اقتصادی کشور شود. ما که در کشور، امین تر از رهبر نداریم. گفتیم به وسع خودمان کمکی کرده باشیم به «جهاد اقتصادی».
¤ ¤ ¤
شاید برای شما در مقام خواننده باور آنچه که نوشتم؛ سخت باشد، اما برای من به عنوان همسایه چند ساله جناب آندرانیک، اصلا اتفاق عجیبی نبود. پس بگذار کمی از آندرانیک بیشتر برایتان بنویسم. آن «ادموند» که وسط مطلب، آندرانیک را به او قسم دادم، «ناهاراک» است. می دانی «ناهاراک» به زبان ارامنه یعنی چه؟!… یعنی «شهید». «ادموند» تنها پسر این خانواده ارمنی، در مرحله اول عملیات «الی بیت المقدس» به شهادت رسید. در یکی از خیابانهای فرعی مجیدیه، تا همین اواخر عکسش را زده بودند، که به دلیل تعریض خیابان و کلا حذف دیوار، تمثال هم خود به خود حذف شد. حذف اینگونه باز یک توجیهی دارد، آنچه اصلا موجه نیست، این است که به جای عکس ستاره ها، می بینی که نقاشی سبک نمی دانم «چی چیسم» گذاشته اند که بعد از ۲ ساعت تماشا هم نخواهی فهمید منظور نقاش را!… نه! هنوز خیلی چیزها از آندرانیک هست که دوست دارم برایت بگویم. یکی اینکه «آقا» آن زمان که رئیس جمهور بودند، به خانه این شهید هم -مثل خانواده خیلی از شهدای دیگر- می روند. عکسی از این دیدار یار، همیشه در جیب لباس آندرانیک هست، و گاهی برای آنکه مثلا حال من را بگیرد، عکس را نشان می دهد و پز می دهد که؛ نگاه کن! با خامنه ای عکس دارم. سایز بزرگ این عکس را هم زده روی دیوار خانه اش. یکی هم قاب کرده و گذاشته روی دیوار مغازه اش، که از آن سوپرمارکت های بسیار مرتب و منظم است… دیگر چه بگویم از آندرانیک برای شما؟!… آهان! در همان دیدار «حضرت ماه» از خانه ستاره اش -که در آزاده بودن، هم دین ماست- «آقا» از مادر شهید سؤالی می کنند، که این مادر جواب می دهد؛ ما دوست داریم بیشتر شما برای ما حرف بزنی. اما «آقا» می گویند؛ من اینجا آمده ام که بشنوم؛ برایم از شهیدتان «ادموند» بگویید. چند سالش بود؟ متاهل بود؟ عکسش چقدر قشنگ است. چقدر لباس سربازی می آمد به ایشان… خب از این شهید برایم بگویید… و مادر ادموند خواست صحبت را شروع کند که اشک مجالش نداد. هنوز هم هر وقت می خواهد چیزی از ادموند بگوید، بغض می کند و می زند زیر گریه. همین یک پسر را داشت. باید مادر باشی که بفهمی چه می کند داغ اولاد با دل آدم.
¤ ¤ ¤
آندرانیک برایم بارها و بارها خاطره آن دیدار را تعریف کرده. ظاهرا وقتی که می بیند خانمش قادر به سخن نیست، خود رشته کلام را در دست می گیرد و جایی از حرفهایش می گوید که ادموند برای حفظ خاک وطن رفت و به شهادت رسید، اما مادر ادموند ناگهان با هر زحمتی که بود، اشکش را پاک می کند و جمله ای به زبان ارمنی می گوید. «آقا» می گویند؛ خب اگر رازی نیست، فارسی بگویید ما هم متوجه شویم، که مادر ادموند همان جمله را اما این بار به زبان فارسی تکرار می کند: «اشتباه گفتی آندرانیک! ادموند به فرمان خمینی رفت جبهه. مگر یادت نیست همیشه می گفت؛ اگر خمینی نبود، از این خاک که چیزی نمی ماند.»
¤ ¤ ¤
آندرانیک همیشه می گوید؛ ما این رهبر را این جمهوری اسلامی را این خاک را درست مثل شما دوست داریم… آندرانیک شعار نمی دهد؛ برای این چیزهایی که می گوید، جان جگرگوشه اش را داده. آندرانیک همیشه می گوید، ما این اسلام را اندازه شما دوست داریم… آندرانیک شعار نمی دهد؛ یکی ۲ سال پیش باید بودی و می دیدی که وقتی قصه پر غصه «قرآن سوزی» در غرب اتفاق افتاد، چگونه کلیسای مجیدیه به تکاپو افتاد و در مجیدیه، ارامنه عزیز چه راهپیمایی باشکوهی در حمایت از «کتاب الله» انجام دادند… و باید می بودی و می دیدی که آندرانیک با همان عکسی که از «آقا» دارد، در راهپیمایی شرکت کرده بود. آندرانیک همیشه می گوید؛ ما تا پای جان برای حفاظت از جمهوری اسلامی ایستاده ایم… آندرانیک شعار نمی دهد؛ هر وقت که آمریکایی های گوانتانامو و ابوغریب، برای اقلیت ساکن در جمهوری اسلامی، دایه مهربانتر از مادر می شوند، آندرانیک برایم از قتل عام اعضای «گروه دیویدیه» توسط همین کاخ سفید سخن می گوید… و می گوید که رای ما در مجلس، همیشه به آن وکیلی داده شده است، که این جور مواقع تو دهنی به آمریکا می زند.
¤ ¤ ¤
راستی! تا یادم نرفته بگویم که آندرانیک از بر و بچه های اصلی و پای کار هیئت ارامنه تهران در میدان ۷ تیر است. هیئتی که از اول محرم تا شام غریبان، سالهاست که خیمه عزای هموطنان باغیرت و آزاده ارامنه برای «حسین شهید» است. بگذریم که «روز تاسوعا» آندرانیک خودش در خانه اش خرج می دهد و با اسم زیبای «عموجان! العطش» مراسم می گیرد و سیاه می پوشد و… همیشه می گوید؛ «اباالفضل» برای ما هم هست… این جمله را همچین با تعصب می گوید که!
¤ ¤ ¤
محرم و صفر نیست. عاشورا و تاسوعا نیست، اما دلم بد جور هوس حرم عباس کرده است؛ چه کار کرده ای ای برادر حسین، که دنیایی مجنون تو شده است؟! عشق تو، ای سقای آب و ادب، دیوانه کرده عالم را… دنیایی تشنه توست؛ آب کدام است؟!… عموجان! العطش…

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سلام حسین آقا یزدانی ام
    حالت خوبه؟ دلم برات تنگ شده تحویل بگیر

  2. حسین جان یادته تو چادرهای منا تو مکه چقدر دکتر میرفتیم؟
    صبحها که میرفتیم به شیطون سنگ میزدیم یادته؟
    یادته با دکتره خارجی حرف میزدیم؟
    یادته تو لابی تا نصفه شب برا شیخ باسواد! مطلب جور میکردی منم گاهی یه کلمه کمکت میکردم؟
    یادته سر میز ناهار زدی سر شونه ام!؟
    آقای انسانی یادته تو عرفات و تو هتل میخوند برامون؟
    همگی یادش بخیر…
    دوست دارم به این کامنتم یه جواب هرچند کوچولو بدی
    تحویلم بگیری منم بچه یتیمم یاد ما هم باش!
    دعا کن ما رو.
    یا علی
    دوستت امیرحسین

  3. مرتضی حسنی می‌گوید:

    با سلام خدمت برادر عزیزم
    من معمولاً برای سایتتون کامنت نمی ذارم (یا اینکه اصلاً)
    ولی این بار مطلبتون خیلی جالب بود حیفم اومد یه تشکری نکنم

    دستت درد نکنه که تو این اوضاع وانفسا قلمت مایه دلگرمی دوستان و عذاب دشمنانه

  4. ن.بهادری می‌گوید:

    مادرم، ارمنی ها را خوب می شناسد و همیشه می گه ارمنی ها خیلی خوبن.سلام به همسایه خوبتان برسانید.

  5. بی اختیار اشک ریختم و متنت را خواندم داداش حسین. حسودی ام میشود به تو برای آن لحظه ای که درک کردی. آن لحظه ای که آندرانیک ازتو شماره بیت رهبری را میخواهد و تو دلت برای آقایمان تنگ میشود که عجب آقاییست که بین اقلیتها هم اینطور هوادار دارد…

  6. سیداحمد می‌گوید:

    زیبا و دلنشین؛
    ممنون داداش حسین.

    همه مطلب عالی بود ولی ۳ خط آخرش….
    داداش با تکیه به مهارت خاصی که داری این روزها همیشه مطالبت بوئی از عمو عباس داره؛

    “محرم و صفر نیست. عاشورا و تاسوعا نیست، اما دلم بد جور هوس حرم عباس کرده است؛”

    اللهم الرزقنا…

  7. سیداحمد می‌گوید:

    ماشالله به غیرت آندرانیک،
    خوش به سعادتش.

  8. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا!

    مطلب “توهم قورباغه ها” حاج حسین شریعتمداری که داداش در بالای مطلب لینکش را گذاشتند حتما بخوانید.

  9. صبا می‌گوید:

    عجب رو ضه ای برایمان گفتید ، خدا قبول کند ان شاءالله

  10. صبا می‌گوید:

    عالمی تشنه توست آب کدام است؟!

  11. جاهد می‌گوید:

    سلام .

    با ۲ جای متن خیلی حال کردم و باریدم .
    ” ادموند به فرمان خمینی رفت جبهه. مگر یادت نیست همیشه می گفت؛ اگر خمینی نبود، از این خاک که چیزی نمی ماند ”

    و با حرم عباس . آخ که دلم لک زده واسه بین الحرمین . دعا کنید قسمتم بشه هر ماه .

  12. سیداحمد می‌گوید:

    باب المراد عالمی اباالفضل…

    http://up.iranblog.com/images/qmuagcr8atfrylxaxac4.mp3

  13. فرید صادقی می‌گوید:

    رئیس جمهور در برزخی بزرگ
    http://www.sadeghi.ir

  14. یه بیست و ششی می‌گوید:

    بازدید امروز: ۴۲۴

    افراد آنلاین: ۲

  15. امین 2060 می‌گوید:

    سقای دشت کربلا اباالفضل
    دلم هوای ” ای اهل حرم…..” درو حرم باصفاش کرده
    یا علی

  16. هم سنگر می‌گوید:

    سلام
    ولایت مداری یعنی این!احسنت

  17. محمد می‌گوید:

    تقدیم به همه بچه های قطعه ۲۶ خصوصا ستاره حضرت ماه
    به یاد ایت الله نخودکی
    آلایشی به دامنت ار هست باک نیست —– زیرا از اصل پاکی و از نسل حیدری

  18. دوره آموزشی... می‌گوید:

    و من الله التوفیق

  19. چشم انتظار می‌گوید:

    خاک برسرمن وامثال من که این قدرنسبت به انقلاب ورهبرم بی معرفتم درودخدابه همه ی شهیدان راه حق بخصوص ادموندعزیزوسلام به داداش حسین بچه بسیجی هاکه سخت عاشقشیم.

  20. سلام خدا بر این ارمنی ولایت مدار.

  21. شاهد می‌گوید:

    واقعا خیلی قشنگ بود
    نمی دونم چرا یاد اون سادگیای اوایل آغاز به کار وبلاگتون افتادم
    مطلب جدایی محمود از اسی رو هم در روزنامه کیهان خوندم اون هم خیلی قشنگ بود فقط یه چیزی…
    درباره مطلبی که این هفته در هفته نامه ۹ دی نوشته بودید،فکر کنم افرادی مثل آقای مصباح را نباید اصولگرا دانست کسانی مثل آقای مصباح خیلی خیلی فراتر از این حرف ها هستند.
    اگر وقت کردید به ما هم سربزنید

  22. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  23. احمد می‌گوید:

    واقعا عباس با دلها چه کرده

  24. نرجس مریدانی می‌گوید:

    سلام خوشا به غیرتتان خوشا به غیرت پدران شهید از جمله آندرانیک . دیوانه می کند اون ۳ خط نوشته آخرتان،سقای اب و ادب دنیایی تشنه توست یا اباالفضل
    یا علی (ع)

  25. احمد می‌گوید:

    نسأل الله منازل الشهداء

  26. سلام.
    صدای شهید برونسی رو تا حالا شنیدید؟اگه نشنیدید یه سر به وبلاگ این حقیر بز نید آنلاین میشنوید!+یه خاطره
    اگه حالشو ندارین:
    صدای سردار شهید عبدالحسین برونسی که در مصاحبه، خطاب به همسر خود، درباره رهبر معظم انقلاب صحبت می کنند:
    http://www.aviny.com/Voice/Defae_moghadas/vasaya-shohada/shahid_bronsi.mp3

  27. میلاد پسندیده می‌گوید:

    من چه بگویم؟! خیلی توپ بود

    اینچنین مجنون چرایی؟ من چه دانم

  28. ه.علی مددی می‌گوید:

    زیباعالی ودلنشین بود.
    دستتون دردنکنه…

  29. چشم انتظار می‌گوید:

    جاداره که ک
    دکترخدوم وعزیزمون ، قدرعمارهای عزیزترازجان همچون استادحسین شریعتمداری روبدونن که حقاوانصافامثل ایشون کم داریم کم . هرچندکه بازم عشق ماداداش حسین بچه بسیجی ها.

  30. یکی از هزاران ستاره حضرت ماه می‌گوید:

    باب المراد عالمی اباالفضل

  31. فرص الخیر می‌گوید:

    سلام
    این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست

  32. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    “سقای آب و ادب، دیوانه کرده عالم را…”

    عموجان! العطش…

  33. سلاله 9 دی می‌گوید:

    این گونه که شما توصیف کردید، این آقای آندرانیک هم اهل نهضت اند و هم هیئت و آن دایه های مهربانتر از مادر باید بیایند و ببینند اقلیت های مارا.
    اشاره تان هم به نقاشی های سبک «چی چیسم» و جایگزین کردن آن ها به جای عکس شهدا جالب بود ودست روی عجب نکته ای گذاشتید. خیلی قشنگ بیان کردید که هرچه قدرهم که به این تصاویر بنگریم ،باز هم سر در نمی آوریم یعنی چی؟

    «محرم و صفر نیست. عاشورا و تاسوعا نیست، اما دلم بد جور هوس حرم عباس کرده است»

    خاطره ی اولین بار * نگاه به صحن علمدار
    دلم رو کرده گرفتار* دلتنگتم ای یار

  34. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    یا کاشِفَ الکَربِ عَن وَجهِ الحُسَین علیه السلام اکشف کَربی بِحَقّ اخیکَ الحُسَین علیه السلام…

    مـا آیینه ی جمــال ماهـت هستیم برگرد عـمو چشم به راهـت هستیم

    با آنکه در آتش عطش می سوزیم لب تسنه یک جرعه نگاهت هستیم

  35. مجید می‌گوید:

    سلام حاج حسین عزیز
    مطلبی که مینویسم مربوط به هفته پیش است هر جای نوشتهام راکه صلاح دیدی حذف کن
    هفته پیش پسر همسایه مان در جنوب که ازنیروهای خدوم نیروی انتظامی بود به شهادت رسید راستش هر چی فکر میکنم میبینم شهادت عطر بوی خاصی دارد که در هیچ ویترینی نمی توانی پیدا کنی واما این شهید عزیز جوانی که کمتر از ۲۰روز از عقدش گذشته بود جوانی که به خانمش توصیه میکند حتما نماز شب بخوان جوانی که خنده رو وبشاش اهل مسجد بود روز عید فطر دیدمش از نماز می امد به شوخی بهش گفتم جناب سروان نشدی گفت خیلی مانده گفتم ما میگیم درجه اش هم بعدا میگیری اما درجه اش را از خدا گرفت
    مادر شهید درمراسم پسرش مادر شهدا که می امدند مجلس بوس میکرد به گفته مادرش به همه سفارش میکرد غیبت نکنند مادرش میگفت همیشه مرخصی میامد همه لوازم منزل را مرتب میکرد برای پدر مادر پیرش خرید میکرد میگفت ازاینا استفاده کنید تا دفعه بعد که برمیگردم
    اما تشیع جنازه این شهید عزیز گویی همه را دور هم جمع کرده بود داخل شهر همدان که مملو از جمعیت بود نمازش را هم نماینده ولی فقیه خواند امادر زادگاهش غریب به ۲هزار نفر برای تشیع امده بودند در روز کاری همه مرخصی گرفته بودند بعضی ها ازشهرهای دیگر امده بودند نکته جالب توجه اینکه همه جور ادم بودند کسایی که اصلا فکرش هم نمیکردم با خودم گفتم این شهید عزیز امده تا همه را دور هم جمع کند بگوید راه شهادت هیچ وقت بسته نیست اگه شما درروز مرگی زندگیتان نمیتوانید با هم اتحاد داشته باشید ما شهدا بارها این راثابت کردیم در اخر اینکه خود شهدا یاد شهدا یادوارههای شهدا همه تلنگری برای ماست که درگیر ایسم های دنیایی نشویم

  36. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    محرم و صفر نیست. عاشورا و تاسوعا نیست، اما…

    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای ای برادر حسین”
    “چه کار کرده ای…

  37. عباس می‌گوید:

    أعلى الله مقامک

  38. طاهره نعمت اللهی می‌گوید:

    عالمی تشنه ی توست اب کدام است؟
    عالی بودعالی

  39. سید مصیب می‌گوید:

    ما و شریعتمداری ها توی یک جبهه هستیم

    منتها یک جاهایی دلخوری به وجود می آید

    مثلا بعد از تیتر دیروزشون
    و انتقاد رهبری از اینگونه تیترها
    امروز سخن بسیار مهم رهبری رو که به نوعی به خود کیهان بود در گوشه و با فونتی کوچک قرار گرفت

    جدا از همه ی حرف ها
    چرا سخن رهبری امروز تیتر بزرگی نشد ؟؟؟؟؟؟؟

  40. هموطن می‌گوید:

    سلام و وقت بخیر
    برادر گرامی نثر بسیار روان و زیبایی دارید .بنده هم با خواندن مطلبتان بی اختیار گریستم .از خدواند بزرگ آرزوی توفیق روز افزون و عاقبتی خوش برای این خانواده ارمنی و تمامی مسلمانان گمنام جهان را دارم.
    التماس دعا

  41. ناهید رسولی می‌گوید:

    سلام داداش حسین،

    ممنونم،،ممنونم،،ممنونم،،ممنونم،

    نمیدونید چقدر باعث سر بلندی است که همدین‌های سابقم (من هم ۲۶ سال ارمنی بودم) ستاره حضرت ماهند،

    خیلی‌ با معرفتی داداش حسین،

  42. فاطمه محمدی می‌گوید:

    با سلام

    دوستان سلام

    سالگرد شکست خفت بار آمریکا در صحرای طبس را تبریک می گوییم.

    به سایت نسل بیداری هم سری بزنید..

  43. ماسوا می‌گوید:

    فوق العاده بود ؛ فقط همین.

  44. سلام
    خیلی عالی بود ممنون
    خوش به حال آندرانیک

  45. محمد می‌گوید:

    تقدیم به بچه های قطعه ۲۶

    یادم ز وفای اشجع ناس آید ——— وز چشم ترم سوده الماس آید

    آید به جهان اگرحسین دگری ——– هیهات برادری چو عباس آید

  46. دوست می‌گوید:

    خیلیییی زیبا بود!!!!! اشکم رو درآورد!!!!
    سلام بر منجی عالم بشریت و یاور دیرینه اش،حضرت عیسی مسیح!!

  47. دوست می‌گوید:

    و سلام بر سالار و سرور شهیدان و علمدار او ،حضرت ابولفضل عباس!!!

  48. آشنا می‌گوید:

    عالی …

  49. طه شریف می‌گوید:

    سلام داش حسین . قربونت برم الهییییییییییییییییییییییییی.خیلی مردی داداااااااااااااااااااااش . عاشق قلمتم . نمیدونم چرا نمیشه وبلاگتو پیوند وبلاگم کنم . اما هر روز بهت سر میزنم. به وبلاگ ما هم یه نظر بنداز.نوکرتم یا علی

  50. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    تاپرچم سرخ عشق بردوش منست
    شوق ظفر و صبر هماغوش منست
    یک لحظه مرا نمی گذارد آرام
    این ناله العطش که در گوش منست

    ما آیینه ی جمال ماهت هستیم
    برگردعمو، چشم به راهت هستیم
    با آن که درآتش عطش می سوزیم
    لب تشنه یک جرعه نگاهت هستیم

    (محمدجوادغفورزاده(شفق))

  51. م.اشرف می‌گوید:

    سلام به همگی
    احسنت مثل همیشه بی نظیر!
    دَمِت گرم که چشمهایمان را گرم کردی…

  52. احسان مطهری می‌گوید:

    خیلی زیبا بود و تاثیر گذار.

  53. فدایی امام خامنه ای می‌گوید:

    پخش طنز چهار چرخ در ایام فاطمیه! بی تفاوت نباشیم شمارها جهت اعتراض و ممانعت از پخش؛
    تهران۱۶۲
    شهرستان ها۰۲۱۲۷۸۱
    پیامک۳۰۰۰۱۶۲
    اطلاع رسانی کنید

  54. فهیمه سادات می‌گوید:

    سلام:
    من معمولا برای سایتتون نظر نمی زارم…اما این یکی پستتون بد جور به دلم نشست…
    و من الله توفیق

  55. ابوالفضل می‌گوید:

    سلام….
    عالی بود….
    خوش به حالش که با حضرت ماه عکس یادگاری دارد….
    ما مخلص دکتر هم هستیم….. خدایا شر این منحرفان رو از سر دکتر کم کن!
    سلام بر لب تشنه ات یا اباالفضل……
    سقای دشت کربلا عمو جان اباالفضل…. اباالفضل…..
    التماس دعا….

  56. خان باجی می‌گوید:

    سلام علیکم
    من این پدر و مادر شهید رو نمی شناسم . امیدوارم خداوند اجرشون بده.
    به وسط های متن که رسیدم با خودم گفتم محال این پدر بزرگوار زندگیشو با یاد و نام آقام اباالفضل بیمه نکرده باشه .
    خوشحالم در انتها حدسم درست بود.

    هر کس رفت کربلا مدیونه سلام منو به آقا نرسونه .
    یاعلی

  57. علیرضا می‌گوید:

    سلام حسین آقا خسته نباشی
    به خاطر این متن زیبا ازتون تشکر می کنم.

    خداقوت

  58. آنتی کوفی می‌گوید:

    تو طبیب دل بیمار منی سید و سرور و سالار منی
    هوس اون روضه دشتی سال ۶۴ حاج منصور کردم با این متنت اخوی …

  59. فاران(نه وبلاگ فاران) می‌گوید:

    ما همش وصف این خانواده بزرگوار را میخوانیم عکس انها را نمیارید؟

  60. تبریز می‌گوید:

    من سه تا زبان آموز دارم که مسیحی هستن یکی از یکی گل تر…
    اسماشون آرتین, آرتور ,ملینا
    آرتین و آرتور دوقلوان و برادر ,ملینا هم همسر آرتینه…
    خیلی بچه های خوبی هستن خیلی…
    داییشون موقع جنگ ۲۸ سالش بوده وقتی دشمن نیروگاه تبریز رو میزنه همونجا شهید میشه… روحش شاد

  61. ح ص‌ن می‌گوید:

    سلام علیکم

    لذت بردم؛
    التماس دعا

    یا علی

  62. ریحانه می‌گوید:

    سلام تازه از گلزار شهدای شهرمون (بوشهر) برگشتم گفتم اول بیام کافینت بعد برم خونه اومدم نشستم گفتم تا بیام تو سایت شما اومدم و با خوندن ایت متن قشنگتون تو کافینت زدم زیر گریه…نمی دونم چی بگم بعد از گفتن این داستانهاووچه قدر دلم میسوزه وقتی میبینم اقلیت های ما انجوری اند ولی شیعیان ما تو ایام فاطمیه مراسم عروسی لبریز از گناه میگیرن…ارمنی های ما این جوری اندو تو دانشگاهمون باید التماس بچه شیعیانمون کنیم که بیان تو بسیج…خدایا ما رو به راه راست هدایت کن…خدایا بهم کمک کن که تو راهت ثابت قئم باشم…خدایا امام زمان رو از دست ما دلگیر نکن
    اللهم عجل لولیک الفرج
    خدایا ما را لحظه ای و لحظه ای به خودمان وا نگذار

  63. محمد می‌گوید:

    سلام داداش حسین عزیز .
    این مطلب جدیدمه سری به ما هم بزن ، کلبه ی حقیری داریم ….

    “اکانتم تمام شده بود!!!”
    نمی دونم از کی شروع شد ، چند وقتی بود حس می کردم ارتباطم درست برقرار نمی شه ، سرعت هم خیلی پایین بود ، می دونستم از سرویس دهنده نیست پس مشکل به احتمال زیاد از طرف من باید باشه ، از بقیه هم پرس و جو کردم ، بعضی ها مشکلی نداشتن و اتفاقا خیلی هم از سرویس های سرویس دهنده تعریف می کردند و بعضی ها حسابی شاکی بودن ، و جالب این بود که در دل از “خودشون” بیشتر شاکی بودن تا در زبان !!! گفتم هم شاید ویروسی شدم و از آنتی ویروسم باشه ولی دیدم من که هر روز ۵ بار آپدیتش می کنم پس …

    این بود که با خودم گفتم برم سراغ یکی از شعبه های سرویس دهنده ی مجاز ….

    “آقا به خدا می دونم اشکال از طرف منه ولی شما هم یه کاریش بکن دیگه ، من شنیدم میشه …” ، ” قبول ، باید مسئله ی طرف خودم حل بشه تا ارتباط درست برقرار بشه ، چشم ، … شما ولی این دفعه یه کاریش بکن اگه دیدم می تونی خودم درستش می کنم …” ، ” من فقط اومدم بگم دستتون درد نکنه ، کارتون حرف نداره ، ممنون …” ، ” من که مشتری همیشگی تون هستم ، کارتون عالیه به خدا هیچ چی مثل شما نمی شه …” ، ” اگه این دفعه کارمو راه نندازین میرم و دیگه بر نمی گردم …” ، ” [ با اشک و زاری ] دیدید تونستم عیب خودم رو حل کنم ، حالا هم اومدم دیگه ، نوبت شماست … ” ، ” [ با یه لبخند زیبا ] قربونتون برم من ، چقدر منتظر این لحظه بودم که بیام اینجا ، هیچی هم نمی خوام ، فقط می خواستم اینجا باشم و بیام پیشتون ، مثل یه بچه که بعد کلی وقت پدر و مادرشو می بینه ، خب ازشون چیزی جز خودشون نمی خواد …”

    چقدر زیبا بود شنیدن جملات کاربرای این سرویس دهنده … دوست داشتی ساعت ها به اونا و صحبتاشون گوش کنی و ببینی چهره هاشون رو …….

    یکی از زیباترین لحظه ها هم وقتی بود که بچه هایی کوچیک اومده بودن برای گرفتن اکانت جدید … چون پارتی داشتن و خطشون آماده ی دریافت بود ، زود کارشون راه میفتاد و ” از روی سر بقیه میرفتن و اکانت رو از دست خودش می گرفتن ” ….

    تو این فکر بودم تو این شبکه هم می شه از VPN استفاده کرد !!!؟؟؟؟ بعضی ها که پیداست استفاده می کنند که سرعتشون یواش یواش می یاد پایین یا اینکه سرویس دهنده کلا براشون قطعش می کنه ، البته اونایی که به سرور جای دیگه وصل می شن ، وگر نه خودشون به مشتری ها VPN اختصاصی برای ارتباط بهتر هم می دن…..

    خلاصه اینکه عجب سرویس دهنده ایه “خدا” و عجب نمایندگی ای داره تو “مشهد” ، دیدنی …

    آقا جان …. غریبالغربا … فدایت شوم … چون می دانم تو برای ارتباط با ما اکانت رایگان هم می دهی و ماییم که آن را حفظ نمی کنیم …

    یا علی بن موسی الرضا … فدایت شوم …. آوازه ی کرمت دنیایی را پر کرده ….

    آقا جان … کاش به ما هم از آن VPN های اختصاصی میدادی … از آنها که به مولایمان حضرت ماه ، “خامنه ای عزیز” دادی …. میدانم …. ما پهنای باند کمی داریم … ولی شما هم نظری کن ….

    یا معین الضعفا …. اگر فیلتر شکن میگذاریم و از فیلتر های حدود الهی می گذریم تو ما را ببخش و تذکر ده … ما سعیمان را می کنیم تا مثل سران فتنه و دیگر لجنها از VPN ی استفاده نکنیم که سرور آن در اختیار شیطان و در آمریکا و اسرائیل باشد ، ولی شما هم ما را یاری کن ….

    آقا جان ما را لحظه ای Disconnect نکن که طاقت دیدن صفحه ی Server not found را بر صفحه ی دلمان نداریم ….

    ========================

    + جاتون مشهد واقعا خالی بود ، خصوصا جمعه صبح و ….. حاج آقا ماندگاری و … حرم حضرت رضا و … دلهای عاشق و …. و یه عکس زیبای حضرت ماه و……….

    ++ حاشیه های جالبی هم داشتم :

    – جاتون خالی بعد نماز مغرب و عشا و زیارت ، چند تا کار اینترنتی داشتم باید می رفتم کافی نت ، یه کم گشتم و پیدا کردم و رفتم تو …. دیدم همه یه جوری بهم نگاه می کنن … یه نگاه به خودم کردم دیدم به به !!! با چفیه اومدم تو کافی نت !!!!! با خودم گفتم چه جالب ما توی خط مقدم اینترنت هم با چفیه میایم !!!! اینم محض اطلاع سبزی های پلاسیده !!!!!

    – یه پوستر نظرم رو جلب کرد : مراسم حمایت از خیزش های اسلامی مردم مسلمان منطقه ؛ مصر ، لیبی تونس ، بحرین ، غزه …. اتحادیه ی انجمن اسلامی دانش آموزی … ساعت ۱۶:۳۰ … با خودم گفتم برم …

    تو مسجد کرامت بود ، اونجا که رسیدم دیدم نمایشگاهکی و باندی و سرود حماسی و … و یه عده بچه های پر شور نمایشگاه … رفتم پهلوشون و به یکیشون گفتم : این که نوشته دانش آموزی ، دانشجوها کجان ؟؟ گفت والا چی بگم خودم هم دانشجو ام!!!!!!!! … دانشجوها فعلا خوابن …. خیلی های داخل هم دانشجون!!!!! … گفتم پس چرا دانش آموزی ؟؟… گفت اینجا می تونستیم بیایم کار کنیم اومدیم …. رفتم دیدم بله اونجا هم دانشجوجماعت زیاده … برنامه ی خوبی بود دستشون درد نکنه …

    +++ خداوند دغدغه هامونو زیاد کنه ایشالا ( به این می گن بدترین دعای خوب !!!)

  64. sسید محمد می‌گوید:

    فقط می تونم بگم
    یا علی

    التماس دعا

  65. سما می‌گوید:

    ادموند هم ولایتی بود
    ولایتی تر از ما بچه شیعه ها
    درست مثل ادواردو آنیلی….
    چی میشه یه جوون مسیحی عاشق ولی فقیه ما بچه شیعه ها میشه؟
    نه بهتره بگیم ولی همه جوونای این مرزو بوم…
    یا دو خاطره همه ادموند هاو ادواردو ها تاهمیشه زنده باد…

  66. محمدرضازائری می‌گوید:

    کاش حسین قدیانی عزیز امانت خداوند را همیشه همین طور هزینه می کرد . رحمت خداوند بر همه شهدا مخصوصا پدر بزرگوارتان

  67. ناشناس می‌گوید:

    با سلام
    عالییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود. با خوندن این متن اشک ریختم. چقد ادمای با معرفت و با مرام دوس داشتنین.

  68. سلام!
    تو رو خدا از عباس(ع) زیاد بنویس.

  69. م ه د ی می‌گوید:

    السلام علیک یا روح الله…

    یا اباصالح المهدی ادرکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.