من کی از شما پول خواستم؟!

موتور؟!

دیرم شده بود و وسطای شهر هم که طرح ترافیک. اولین موتوری که رد شد، گفتم: موتور؟ موتوری برگشت و پرسید: موتور؟ گفتم: موتور. گفت: کجا؟ نشستم روی موتور و گفتم: سریع برو چیز. چی بود اسمش؟ آهان سازمان حج و زیارت. گفت: اول بیا پایین باید باد بزنم لاستیک را. پیش پای تو این لکنته پنچر شد. آمدم پایین. تلمبه را از پیچ و خم یک نوار پلاستیکی که نامنظم وصل به موتورش بود باز کرد و شروع کرد باد زدن. چقدر هم خونسرد. روی مخم بود. خواستم یک موتور دیگر بگیرم، دلم نیامد در روزی خدا برای بنده اش دخالت کنم. دو سه دقیقه هم برایم زمان زیادی بود، ولی هر چه بود، به خیر گذشت. هنوز نیمی از راه نرفته بود که گمانم لاستیک موتور کاملا ترکید. ۲ تا فحش آبدار به زمین  زمان داد و بعد هم یک “شرمنده ام” حواله ما کرد. از جیبم هزار تومان درآوردم که با او و تا اینجایی که مرا آورده بود، بی حساب شوم. اول قبول نکرد و گفت: “نرساندمت که” ولی بعد درآمد: هیچی پول ندارم؛ هر چی کَرَمته! از دومرتبه ایستادم به انتظار تا چند ثانیه ای که صدایی از پشت سر آمد؛ موتور؟ گفتم: “موتور” و بعد پریدم بالا. گفت: “برو پایین و از روی جدول خیابان، چای را می بینی؟ قربون دستت، این را بگیر دستت، سرد شد، توی راه ازت می گیرم”! کمی که نه، خیلی بهم برخورد. حتی خواستم بی خیالش شوم و منتظر موتور سومی بمانم که نمی دانم چه شد لیوان یک بار مصرف چایش را برداشتم و نشستم ترکش. گفت: شرمنده ها و بعد ادامه داد: خودت می خوری، بخور! گفتم: “عجله دارم؛ فقط زود باش.” و دروغ نگفته باشم دو سه تا دست انداز را که بد رد کرد، کمی از چای ریخت روی شلوارم و دستم و من هم به این چیزها حساس، چند تا بد و بیراه در دلم بهش گفتم و هنوز بد و بیراه های من تمام نشده بود که نگه داشت. گفت: توی حرکت با این خیابونا با این ترافیک با این دست انداز کوفت آدم می شود و بعد چای خود را که سرد هم شده بود، از من گرفت و با ۳ تا قند داد بالا و با چه ملچ، مولوچی!

آمار وبگذر قطعه ۲۶؟!

از همان روز اول که جواد آقایی با کمک یکی دو تا از بچه های وطن امروز برایم این وبلاگ را راه انداخت و پرسید؛ “اسمش را چه می گذاری؟” تا امروز دیده اید که آمار وبگذر را باز گذاشته ام و حتی همگان از دوست و دشمن می توانند بروند و همه آمار را دربیاورند. من هم یارایم بود دچار شوم به شغل شریف رفرش کردن و با فقط ۵ نفر آن لاین در شبانه روز، بیش از ۲۵۰۰ بازدید روزانه داشته باشم و رمز بگذارم برای آمار دقیق وبگذر در سایت وبگذر و یا اصلا آمار را بردارم و شروع کنم به رجز خواندن که؛ سر به آسمان می ساید ستاره های وبلاگ من و چنین و چنان! یک نفر هم اگر آن لاین داشتم، نمایشش داده ام و بیش از ۱۰۰ نفر هم به هکذا. این از صداقت من در این فضا که برای شمارگان وبلاگ خود، نه به خود و نه به شما دروغ گفته ام اما آذرخش و امیرعلی و شاید یکی دو تا دوست دیگر در همین فضا و نیز دوستان دیگری با تماس و زنگ و یکی دو بار هم خود سیداحمد خبرم دادند که یک ایرادی پیدا کرده وبگذر. آمار را یک خط در میان نشان می دهد و اغلب هم وقتی نظرات متن را باز می کنی، نشان نمی دهد آمار را. یعنی که نیمی از آمار را تقریبا نشان نمی دهد و خدشه وارد آمده به تعداد دقیق افراد آن لاین و از این دقتها. بچه هایی که واردتر هستند، قول داده اند درست کنند. خودم که چیزی سر درنمی آورم. دوستی هم که دلم می خواهد اسمش را ببرم اما اجازه ندارم قول داده به جز نمایشگر وبگذر، نمایشگر دیگری هم برای محکم کاری نصب کند. به هر حال کار کردن برای رضای خدا منافاتی با این ندارد که به دشمن بگویی “غلط کردید بیشمارید”. آنچه از من برمی آید همین نوشتن است و دیگر امور را سپرده ام دست کاردان. گلایه کنم همین جا عمومی؛ آنقدر که باید کسی به فکر قطعه ۲۶ نیست. الان ۴ روز است سایت این مشکل را دارد و کسی از کسانی که باید، نه زنگی و نه تماسی و انگار نه انگار. هم روزی چند تا مطلب بگذار و هم منت این و آن را بکش برای جزئی ترین امور فنی. تا بوده همین بوده. واقعا ناراحتم. من که به قطعه ۲۶ وبلاگ می گویم اما آیا سایت های فلان و بهمان هم همین جوری اداره می شوند؟ با یک قبض تلفن ۱۶۵ هزار تومانی؟ و اینترنت ذغالی؟ و سهم قطعه ۲۶ از هزینه ای که نظام دارد خرج جنگ نرم می کند؟ بارها شده که خانم صدایم کرده برای شام و من دل این تنها عضو خانواده کوچکم را شکسته ام که مبادا دیر شود پرداختن به سوژه ای که فلان استاد، بهمان دوست، آن رفیق و آن دیگر یار شفیق به من گزارش داده و متن را تا کامل نکرده ام و اغلب تا پاسی از نیمه شب، بلند نشده ام از کنار لب تاب و حالا چند روز است که قرار است این مشکل فنی که مدام بچه ها از طریق کامنت و پیامک گزارش می دهند، درست شود و هنوز نشده! چه بسیار که به به و چه چه عده ای برای دل نوشتی و یا روزخندی و یا هر وجیزه ای، هزینه اش چند شبانه روز بی خوابی بوده و اصلا؛ بوده که بوده! به ما چه؟! از طرفی نیست در چند جا هم دارم کار می کنم؛ هر جایی در دل خود می گوید؛ این که دارد از فلان جا می گیرد، ما هم ندهیم، چیزی نیست! اینگونه می شود که باید بگویم؛ واقعا ناراحتم و آنقدر ناراحتم که می خواهم مثل حاج کاظم آژانس شیشه ای بگویم؛ من کی از شما پول خواستم؟!    

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. نسترن می‌گوید:

    چی بگم؟؟؟ دوستان کمک کنید به آقای قدیانی.من بلد نیستم کارهای فنی را والا به خدا قسم کمک می کردم.فکرم نکنید دروغ می گویم. به همون خاک جنوبی قسم می خورم که هم در آنجا به دنیا آمدم و هم برادرانم در آنجا جنگیدند.

  2. فرص الخیر می‌گوید:

    سلام و خدا قوت
    بعد از چند روز که سر زدم دیدم که گلایه کردین از ما ستار ه ها و فکر میکنم این یعنی اینکه بین ما خبری از دورویی و تظاهر نیست……این رو میگم که اونایی که میخوان بعدا بگن میونه ستاره ها شکرآب شده بدونن ما نمیذاریم حرفی نگفته بمونه/البته امیدوارم که جسارت نکرده باشم با گفتن این حرف. نظر شخصی م رو گفتم
    هر چند شاید الان نوشداروی بی موقع باشه باید عرض کنم که برای من اون کادر وبگذر اصلا باز نمیشه و فقط یه صفحه خالی نمایش داده میشه

  3. طاهره فتاحی می‌گوید:

    سلام.
    چقدر غمگین!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    من واقعا این حال شما را می فهمم.
    بعضی ها انگار به دنیا آمده اند برای خون دل خوردن.
    اجرتان با حضرت پهلو شکسته…
    🙁

  4. طاهره فتاحی می‌گوید:

    ولی این آمار وبگذر خیلی هیجان انگیزه.
    من همین الان دارم در قسمت “آخرین بازدیدکنندگان
    * آدرس لینک دهنده به صورت خلاصه درج شده است. “افرادی را از کانادا,انگلیس,آمریکا و فرانسه می بینم…

  5. هرچی می‌گوید:

    سلام.
    هروقت میومدم میدیدم نوشته تعداد نظرات ۰ صفحه اصلی که میومد میدیدم که ۱۰٫۱۵ تا کامنت هست..
    این اولی باریه که میبینم نظر کسی نیست…
    حالا…..اول آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یا علی..

  6. پرستوی مهاجر می‌گوید:

    برادر خدا قوت از مشکل بوجود آمده خیلی ناراحت شدم. تنها کاری که از دستم برمی آید این است که دعا کنم هرچه زودتر مشکل برطرف شود و دوستان به یاری بشتابند و گره از کار سرباز بی ادعای حضرت ماه باز کنند و لبخند بر لبتان بنشانند . متن موتوری خیلی بامزه و جالب بود.درضمن اگه فکر می کنید کسی توکار قطعه خللی ایجاد می کند کافیه عکس یا نشانی بدهید تا برادران قطعه جنازه تحویل دهند. می دانید که فدایی داریدخفن . بسم الله.

  7. خصوصی خصوصی
    ************
    سیداحمد: ممنونم از لطف و محبت شما.

  8. ر.ر می‌گوید:

    سلام بر داداش حسین و سید احمد
    خدا قوت

  9. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ما اینجا عین مفت خورها نشستیم، پول برقشو تو باید بدی؟؟
    داداش برای سایت شماره حساب بده هرکی به اندازه وسعش.
    ناراحت نشیا، شما خیلی بزرگوار تر از این حرفائی.
    ولی ثواب هزینه کردن این پول برای سرپا موندن سایت
    کم از هزینه کردن برای مسجد نیست. من که هستم

  10. آذرخش می‌گوید:

    سلام
    نمی دونم چی بگم.
    واقعا به شخصه شرمنده خوبی های شما هستم.
    ای کاش از کارهای فنی سر در میاوردم و می تونستم یه گوشه کارو بی هیچ چشم داشتی دست بگیرم.
    امیدوارم مشکلات بزودی حل بشه.

  11. سلاله می‌گوید:

    سلام یکی مشکل اقای قدیانی رو حل کند لطفا.ما که چیزی سرمون نمیشه من میدیدم امار رو نشون نمیده ولی فکر میکردم مشکل از دستگاهه خودمه.اقای قدیانی اجر شما هم با سیداشهدا به خاطر تک تک حروفی که مینویسید از شما سپاسگزاریم.

  12. بیچک می‌گوید:

    سلام
    من از مسایل فنی سر در نمیارم
    ولی مطمئنم که این سختی هایی که میکشید مقدسن
    اجرتون با خدا ان شا الله

  13. شب می‌گوید:

    سلام حاجی جون
    داداش گلم، غمتو نبینم
    خیالی نیست. بی خیالی طی کن!

    بعدشم چرا آمار رو باز کردی؟!!! ، مشکل امنیتی داره. گفته باشم. باز فردا نگی نگفتی ها!!!؟

    به قول اخوان: هی فلانی ، زندگی شاید همین باشد.

  14. عباس می‌گوید:

    جیگرم سوخت… وبگذر پوکید! مامور آوردن… اسلحه اش چسبید به دستم!

  15. ر.ر می‌گوید:

    ولی من آمار رو همیشه دیدم اما با کمی تاخیرمن این روزا حسابی گرفتارم شاید هم همین جور باشه من متوجه نشدم ولی دعا میکنم اگه مشکلی هست زود برطرف بشه…

  16. بیچک می‌گوید:

    سلامتی ماه و ستاره هاش صلوات
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ قاعدنا الخامنه ای و اهلک اعدائهم اجمعین

  17. 12221157 می‌گوید:

    سلام
    توکلت علی الله
    نمی دونم چه کاری ازما بر میاد که بتونیم کمکتون کنیم هرکاری به جز امورفنی باشه در خدمتیم

    الانم که به جای آمارسایت نوشته خدمات وب بدون هیچ لینکی !

  18. مهاجر می‌گوید:

    سلام
    والا بنده که از اینترنت جز کامنت گذاشتتن چیزی بلد نیستم. ولی مطمئنم دوستان به زودی کمک خواهند کرد به حل مشکل
    یا حق

  19. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین بچه بسیجیها ارادتمندم.

    داداش جان به حضرت زهرا همه جوره در خدمتتیم.
    اینجا هیچ کسی طاقت ناراحتی داداش حسینو نداره.

    ما مدیونتیم داداش حسین؛
    مدیون خوبی هات؛
    مدیون تمام از خود گذشتگیهات.
    مدیونتیم بابت روزهائی که بدترین ناسزاها رو تحمل کردی خون دل خوردی اما به ما روحیه دادی.

    میدونم که خیلی از بچه ها مثل خودم با خوندن این پست شما اشک ریختن.
    در مقابل لطفهائی که شما داشتی ما هیچ کاری براتون نکردیم و بنده واقعا شرمنده ام…..

    اینو از طرف همه بچه ها میگم:
    داداش حسین با معرفت بسیجیها فــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدائی داری…..

  20. سیدجلال می‌گوید:

    سلام علیکم
    حاج حسین اینکه میگن فدائی داری بهمین خاطره ………….
    الان ازت عاجزانه میخوام اگر میشه ذره ایی ثواب از اینهمه اقیانوس اعمال و فداکاری ها و دفاع از حق و ولایت رو بین بچه بسیجی ها تقسیم کنی …
    هر طور که صلاح بدونی
    نمی دونم شرکتی
    اداره ایی
    سازمانی
    صندوقی
    تعاونی چیزی که بتونه به این سردار جنگ نرم مدد بده که این همه کار خدای نخواسته خسته اش نکنه.
    من هم فنی نیستم اما میدنم اگر برنامه ایی ترتیب بدی هستند بسیجیان دلداده ولایت که از هر چه در توان دارند دریغ نمیکنند برای چون توئی سردار.
    راه حلی پیش ما بذار تا یک کم فقط قطره ایی از این اقیانوس رو با تو باشیم .
    ممنون
    بیستمین نسل از امام جواد علیه السلام هستم و این را بعنوان با ارزش ترین افتخار زندگیم با خود دارم تا قیامت
    و به مدد جدم اجازه نمی دیم تو تنها باشی در یاری ولایت…….

  21. فاطیما می‌گوید:

    سلام بر سرباز حق داداش حسین ستاره ها
    خسته نباشید
    خداحفظ ویاری تون کنه

  22. سیدجلال می‌گوید:

    گفت‌وگوی رجانیوز با وحید جلیلی/ اجمالی
    تعبیر بهتری از “فاشیست” برای اقلیت فتنه‌گر نمی‌توانم به‌کار ببرم
    تجمل‌گرایی بر خلاف نظر رهبر انقلاب در صداوسیما ترویج می‌شود.
    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=67357

  23. جانم فدای رهبرم می‌گوید:

    سلام بر داداشانم
    با طرح جناب “اسلامی ایرانی” موافقم.یه کاری بکن داداش
    ماشالله………………..حزب الله

  24. م.طاهری می‌گوید:

    وقتی این جوری می گید ودرست هم می گید و می بینم هیچ کاری از دستم بر نمی اد حقیقتا احساس بی مصرفی می کنم در قطعه. شرمنده اگر کمکی نمی تونم بکنم. این تنها حرفی است که می تونم بزنم

  25. سربازةٌ می‌گوید:

    آهای!
    “کسی از کسانی که باید”!
    یه زنگی و یه تماسی …
    یه مددی،یه همتی ،یه کمکی.برای رضای خدا.
    البته این را هم بگویم که “کار کردن برای رضای خدا منافاتی با این ندارد که به دشمن بگویی “غلط کردید بیشمارید”.”

  26. سربازةٌ می‌گوید:

    سلام/آقای قدیانی.
    آقای سید احمد شما هم خسته نباشید.
    ما که نمی دانیم چه کاری از دستمان بر می آید اما انشاءالله مشکل به زودی زود حل می شود.
    همه ی زحماتتان اگرچه از دید ما پنهان مانده است بسی! اما…
    خداوند بر همه چیز عالم است واگرچه حتماً نمی توانیم جبران کنیم زحماتتان -آنچنان که فرمودید وچه بسا بیش از این- را،اما امید آن داشته باشید که کاری که برای رضای خداست روی زمین نمی ماند! وپاداش شما را اوست که می تواند تمام عیار بدهد.انشاءالله.

  27. امین می‌گوید:

    سلام … یعنی مشکل شما فقط همین است که آمار سایتتون رو درست کنید ؟!!
    خب اینکه کاری نداره … تو cPanel هاستتون یه آمارگیر فوق العاده قوی هست که ردخور نداره !!
    و خیلی راه های دیگه …
    اگه خواستید من دربست در خدمتم … چه افتخاری از این بزرگتر که کار داداش حسین رو راه بندازی !!!

  28. امین می‌گوید:

    خدا حفظت کنه داداش حسین
    خدا بچه بسیجی هایی مثل شما رو زیاد کنه
    انشا الله خدا هر چی دعای خوبه در مورد شما مستجاب کنه
    منم مثل دوستایی که گفتن شرمندم که کاری از دستم بر نمیاد
    خدا قوت

  29. سحر می‌گوید:

    سلام
    شرمنده که کاری از دستم بر نمیاد. من حتی خواستم تو قسمت نظرات یه تذکر حسابی به مدیر فنی بدم ولی ترسیدم شما دعوام کنی. همون شب اول برای درست کردن آمار یه همچین سایتی باید اقدام میکردند.حالا شما غصه نخورید درست میشه انشاالله.

  30. شیما_اهواز می‌گوید:

    سلامی به بلندای همت مقتدایم سید علی و به پهنای سعه ی صدر دل پر خون اما امیدوار حضرت ماه
    برادر بزرگوارم،جناب آقای قدیانی،سلام.خدا قوت.از اینکه از دست اهالی قطعه ی مطهر ۲۶ گله مندید،شرمندم اما مطمین باشید که هر کدوم از این اهالی اگه کاری از دستشون بر بیاد ،کوتاهی نمی کنن ولی شما هروقت لازم بود امر بفرمایید،مطمین باشید که هر کدوم ،به حد بضاعت،در خدمت شما و کارهای ولایی تون هستیم.من کم کم ۶ ساعت از شبانه روزم رو به خواندن متنای شما و رجا نیوز اختصاص می دم و با بدبختی به درس و کار و زندگیم می رسم ولی اینکه شما که متاهل هستید و چند جا کار می کنید و فعالیت فکری دارید،مطمیننا به جز با عنایت ویژه ی پروردگارو کمک پدر بزرگوارتون و دعای خیر مادرتون و التماس ما به درگاه الهی برای سلامتی و قدرت روز افزون در این راه پرمخاطره ولی با ارزش، هرگز قادر به ادامه ی راه نبودید.خواهش می کنم آشنا نبودن ما به امور فنی و کم لطف بودنمان را به پای عشقه به سید علی عزیز ببخشید و صبوری کنید،چرا که شما سردار سپاه ولایتید و ما افسران تازه به جبهه ی این راه.شما امر بفرمایید،ما در خدمتیم.قول میدم.التماس دعای فراوان و عرض شرمندگی بسیار

  31. هوشنگ از امریکا می‌گوید:

    یا حسین مظلوم

  32. داش سجاد می‌گوید:

    سلام داداش حسین !
    سلام سید احمد !
    خصوصی :…………
    سیداحمد: ممنونم از لطفت شما

  33. محمد حسینی می‌گوید:

    کسی از کسانی که باید، نه زنگی و نه تماسی و انگار نه انگار
    ——————————-
    اگه کمکی از دست من برمیاد در خدمتم . والا چنگیدن که دیگه کلاس گذاشتن نداره آخه . شما بگو کی برات کلاس گذاشته خودمون سه سوت میبریمش دادگاه نظامی . . .

    علی الحساب من google analytics رو پیشنهاد میکنم . . . آخه جنگیدن با غنیمتی خود دشمن خیلی صفا داره .

    راستی گفتن صفا یادم افتاد که ” ان الصفا و المروه من شعائر الله “

  34. کمیل می‌گوید:

    شرمنده که به این چیزا زیاد دقت نمی کنم
    ولی به نوشته هات زیادی دقت می کنم.
    درگیرتم …

  35. یک بنده خدا می‌گوید:

    سلام
    تروخدا ناراحت نباشید همه چیز درست میشه انشاالله.

  36. پرستوی مهاجر می‌گوید:

    سلام به داداش حسین و سیداحمد
    من هم با اسلامی ایرانی موافقم اگر کاری از دست ما بر می آید بگوشیم خودتان که می دانید چقدر محبوبید نزد ستاره ها
    درضمن کل کامنت سیداحمد حرف دل همه ستاره قطعه ۲۶ بود نه فقط خط آخر

  37. سلام حسین جان
    شما چرا اهل گلایه شدی، اخوی؟
    این روزها با خبرهای فراق و رفتن حضرت ماه از قم، بغض سنگینی روی گلوی ماست
    تازه
    این اواخر چند طرح زدیم ولی تحویل نگرفتی
    تشریف آوردی قم، بفرما زدیم، اما کلبه فقیرانه ما را منور نفرمودی
    اما غم به دل راه ندادیم که:
    “اگر چه دوست به چیزی نمی خرد مارا به عالمی نفروشیم مویی از سردوست”
    فدایی داری داداشی
    غمت را نبینم
    کارهای فنی آماری بلد نیستم ولی اگر بربیاید از دستم طرحی نو دراندازم
    چطوره؟

  38. زوروو می‌گوید:

    واقعاناراحت شدم داداش هم ی مامیدونیم کار کردن توچندجای ثابت وپرکردن صفحات وبلاگ بایه قبض تلفن۱۶۵ هزارتومنی ویه اینترنت ذغالی وچه وچه وچه واقعاسخته واراده ی پولادین میطلبه واقعاخداقوت دست مریزاد خسته نباشی داداش اینجاست که ادم میرسه به این جمله که حسین قدیانیم باشی وخون بابای اسمونیم باشه جوهرقلمت گاهی میگیردلت وباحنجره ی حاج کاظم دلت میخواددادبزنی من کی ازشماپول خواستم؟

  39. زوروو می‌گوید:

    داداش مادربست درخدمتیماازطی کشیدن کف کلاس تارفع هرگونه اشکالات فنی وحتی گاهی اشک ریختن برای دل پردردداداشمان………

  40. احمد می‌گوید:

    ما که پایه ایم فقط غیر از کارهای کامپیوتری باشه!
    پیشنهاد شماره حساب رو ارسال کردن به ایمیل هم کار خوبیه!
    داش حسین ما مفت خور هم نیستیم! جون هم میدیم! فقط بگو کی؟

  41. غلامرضا"ک" می‌گوید:

    سلام بر داداش حسین و بروبچ قطعه ۲۶!غمت نباشه!خدا قوت!هواتا داریم.شماره حساب بده به ایمیل.

  42. من نبودم! می‌گوید:

    به پارس تولز مراجعه کردید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.