نوروز ایرانی

دیوونه داداشی/ امام صادق علیه السلام: هیچ نوروزی نیست مگر اینکه ما در آن منتظر فرج هستیم، زیرا نوروز از روزهای ما و شیعیان ماست. ایرانیان آن را حفظ کردند و شما (اعراب) آن را وانهادید.
منبع: بحار، جلد ۵۹ صفحه ۹۲

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سجاد می‌گوید:

    سلام
    جالب بود.نمی دونستم در مورد نوروز هم روایت داریم.
    ……………

    بحرین و دیگر ……. .تقدیم به قطعه مقدس۲۶:

    http://www.img4up.com/up2/88653666915864211048.jpg
    http://www.img4up.com/up2/90513946963800399339.jpg

    یا علی مدد.

  2. سلاله 9 دی می‌گوید:

    امام صادق(ع): روز نوروز، همان روزی است که پیامبر(ص) برای خلافت علی(ع) از مردم عهد و میثاق گرفت و مردم بر ولایت و جانشینی او اقرار کردند ، خوشا به حال کسی که بر این عهد و میثاق ایستاد و وای بر حال کسی که این عهد را شکست.

    هر سال عید نوروز تقارن شمسی عید غدیر است .

  3. منتظر خورشید می‌گوید:

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه و احفظ قائدنا امام الخامنه ای و احفظ محمود احمدی نژاد و اهلک اعدائهم اجمعین

    بی نظیری دیوونه داداشی
    احسنت!

  4. چشم انتظار می‌گوید:

    تودیوونه ای (دیوونه داداشی) ماهم بازدیوونه تووداداشتیم خلاصه اینجادیوونه بازیه هرکی دیوونه ی یکیه فقط تنهانقطه مشترک همه دیوونه های این قطعه اینه که دیوونه ی علی وحسین اند وفرزنددلبندشون سیدعلی الحسینی الخامنه ای

  5. پیام فضلی می‌گوید:

    عیدی مان به قطعه مقدس ۲۶:
    #آخرین پیام نوروزی امام خمینی-ره
    #معنای تحویل ِحال به أحسن الحال در بیان آقا روح الله/ به همراه صوت
    #http://sms88sms.persianblog.ir/post/1116/

    تحویل سال ما را… یادتان نرود!
    ـــــمقلّب القلوب تان مبارکــــ

  6. کبک سیاسی می‌گوید:

    جمهوری اسلامی یا کبریت بی خطر؟ مسئله این است.
    در این چند روز اتفاقات تکان دهنده ای در بحرین افتاده که غیر قابل تحمل است.
    اوج گیری انقلاب شیعیان بحرین و قتل عامشان توسط نظامیان سعودی – لعنته الله علیهم- و سکوت جمهوری اسلامی آن هم درست در زمانی که تنها امید شیعیان بحرین به ما می باشد- شورای انقلاب بحرین قبل از دخالت سعودی ها تهدید کرده بود که اگر عربستان دخالت نظامی کند ما هم از ایران کمک می خواهیم- . باخود فکر می کنم که چه کاری از دست ما بر می آید ولی کار قابل توجهی نمی یابم . درست در همین لحظه به ذهنم میرسد که پس این جمهوری اسلامی به چه دردی میخورد؟ شیعیان را در کشور بحرین قتل عام میکنند آن هم نه پلیس بحرین بلکه نظامیان سعودی و جمهوری اسلامی همچنان در سکوت است -نظام جمهوری اسلامی یی که هرگاه با کوچکترین تهدیدی چه از داخل و چه از خارج مواجه شده است بنا به فرمایش امام که حفظ نظام از اهم واجبات است برای حفظ آن همه ی مردم از همه ی وجودشان مایه گذاشته اند چه در مقابله با متجاوزین خارجی و چه در برخورد با فتنه گران و منافقین داخلی – و اما چرا سکوت درست در زمانی که دولت جنایت کار سعودی برای دفاع از منافع هم پیمان خود ریسک حضور نظامی در بحرین را به جان می خرد با این که میداند ممکن است دامنه ی اعتراضات به عربستان هم بکشد -همان طور که کشیده است- وارد معرکه می شود. و باخود فکر میکنم که یعنی ما به اندازه ی این سعودی های بی غیرت بخار نداریم که جرعت مداخله نداریم. مداخله بخورد توی سرمان حد اقل میتوانستیم سفیر عربستان و بحرین و امارات را اخراج کنیم. در اینجا است که شیطان در گوشم زمزمه میکند که پس این جمهوری اسلامی به چه دردی می خورد . آیا این جمهوری اسلامی همان است که امام حفظش را از اهم واجبات دانست؟ آیا این جمهوری اسلامی همان است که فرزندان امام در دوران دفاع مقدس برای حفظ کیان آن از همه ی وجودشان گذشتند؟ آیا این جمهوری اسلامی همان است که آزادگان عزیز برای حفظ آن عمر خود را در اسارت و شکنجه ی بعثی ها فدا کردند؟ آیا این جمهوری اسلامی همان است که جانبازان سرفراز برای حفظش قطع نخاع شدند و زجر بیماری را بر روی تخت های بیمارستان ها تحمل کردند؟ آیا این جمهوری اسلامی بی خطر که جلوی چشمش این سعودی های حقیر و بی غیرت جرعت میکنند شیعیان را قتل عام کنند ارزش این همه فداکاری را داشته است . زهی خیال باطل که جمهوری اسلامی مرکز قیام امام زمان باشد. آخر این کبریت بی خطر به چه کار امام زمان می آید؟
    و درست در اینجاست که به خودم نهیب میزنم که مواظب باش زمزمه های شیطان خامت نکند. تو به دنبال تکلیف خودت باش . مگر میشود جمهوری اسلامی که رهبری آن به دست حضرت ماه است ستاره های خود را حتی اگر هم در بحرین باشند تنها بگذارد؟ نه این نشدنی است حتما به زودی اخبار خوشی خواهی شنید . شیطان را رجم کن و برو سراغ وظیفه ی خودت.
    http://kabkesiasy.blogfa.com/

  7. سیداحمد می‌گوید:

    دیوونه داداشی!
    ممنونم بابت قرار دادن این روایت؛
    امیدوارم شما و همه دوستان خوب، سالی پر خیر و برکت داشته باشید.

  8. محمد امین می‌گوید:

    دلم گرفته.می خواستم برم راهیان،نشد.کاروان سراغ دارین جا داشته باشه باهاشون برم؟

  9. داش سجاد می‌گوید:

    سلام .
    میخوامت .عالی بود .

  10. سندس می‌گوید:

    سلام برحسین *

  11. محمد امین می‌گوید:

    حکم جهاد رسید،هان، به گوش باش
    در راه عشق، قائم و سخت کوش باش

    اکنون که امر کرده ولی بر من و شما
    همچون مجاهدان،‌دلیر و سلحشور باش

    «سال جهاد اقتصادی»

  12. عادل می‌گوید:

    فرزندانم میثم و زهرای کوچکم، بابا را ببخشید که بیش از این نتوانست برای شما بابایی کند. اگر به مدرسه رفتید ـ که حتماً می‌روید ـ به جای «بابا آب داد» و به جای «بابا نان داد» بنویسید بابا خون داد، زیرا «بابا نان داد» دیگر شعارتان نیست. میثم، پسر نازنین بابا، وقتی بزرگ شدی راه بابا را پیدا کن که بابا این راه را از شهدای صدر اسلام تا حال، یعنی آخرین حمله به دشمن متجاوز عراقی پیدا کرد. پسرم، دشمنی با دشمنان خدا را سرلوحة زندگی خود قرار ده، زیرا تا دشمنان خدا هستند زندگی برایت معنی پیدا نمی‌کند. فرزندانم، فراموش نکنید پدرتان تا زنده بود، دست از ولایت‌فقیه برنداشت و از پیروی ولایت‌ فقیه مایه و حیات داشت و با همین رمز هم به سوی خدا شتافت.

    فرازی از وصیتنامه شهید
    نصرالله دومهری

  13. moradi می‌گوید:

    مقام معظم رهبری:(با وجود آنکه عید نوروز یک جشن ملی است و جزو اعیاد دینی محسوب نمی شود اما در روایات متعددی از نوروز تجلیل شده و به همین دلیل نوروز فرصتی برای یاد خدا و اظهار عبودیت انسانها در مقابل پروردگار شده است.)

    نوروز این سنت اهورایی به یادگار مانده از اجداد پاک آیین ما، کنون با آخرین و کاملترین موهبت الهی،اسلام عزیز، چنان گره خورده که بر سر سفره خیر و برکت هفت سین قرآن می نهیم، دعا می خوانیم و بر الله توکل می کنیم…

    این پیوند نا گسستنی سالیانیست که برقرار شده و هیچ بدخواه اهریمنی قادر به تضعیف آن نخواهد بود.ان شا الله

  14. منتظر روسیاه می‌گوید:

    سلام

    اگر تحولی در نگاه و قلبت رخ داده است…
    شروع نو مبارک

    راجع به نوروز چیزهایی نوشتم خوشحال میشوم تشریف آورده و نظر خود را مرقوم فرمائید…

  15. سما می‌گوید:

    سلام داداش
    “چون همه به شما میگن داداشی ما هم میگیم با اجازتون!”
    ****فرصت دوباره نو انسان شدن و انسان نو شدن مبارک*****
    منتظریم نوروز حقیقیمان سر برسد…..
    تو رو خدا دعامون کنید…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.