ذکر شادمانی

شیخ الشیوخ از وبلاگ گروهی آنتی بالاترین/ در پایان ارشاد القلوب نقل شده است؛ خداوند در شب معراج از پیامبر پرسید: ای احمد آیا میدانی بهترین شادمانی کدام است؟ و جاودانه ترین زندگی چیست؟
ندا آمد: بهترین شادمانی آن است که انسان همیشه مشغول به ذکر من باشد و از آن خسته نشود و نعمتهای مرا فراموش نکند و مرا بشناسد و شب و روز به دنبال جلب رضایت من باشد و جاودانه ترین زندگی این است که، همیشه مراقب نفس خویش باشد تا دنیا نزد او کوچک و بی ارزش شود و آخرت نزد او بزرگ و با ارزش گردد، خواسته مرا برای خواسته  خودش ترجیح دهد و به دنبال رضایت من باشد و مرا آنچنان که هستم بزرگ بداند، همیشه متذکر علم و اطلاع من به خودش باشد. در لحظه، لحظه شب و روز پیشامد گناه مرا مراقب خویش بداند و آن چه را که نمی پسندم از قلبش بدر کند، باشیطان و وسوسه هایش مخالفت کند، شیطان را در قلبش جای ندهد. وقتی این کار را انجام داد قلبش را با جام محبت سیراب میکنم تا غیر مرا در قلبش جای ندهد و ذکر و فکر وهمت و سخن اش پیرامون نعمتهایی باشد که به بندگان محبوبم ارزانی داشته ام. چشم قلب و گوشش را می گشایم تا با قلبش بشنود و با آن به جلال عظمت من خیره شود. دنیا را برایش تنگ و کوچک مینمایم و لذّات دنیا را برایش بی ارزش و خوار می کنم تا از آن ها نفرت داشته باشد و از دنیا و آنچه در آن است بر حذرش می دارم، آن طور که چوپان گوسفندانش را از چراگاههای کشنده حفظ  می کند. اینجاست که از مردم فرار می کند و از دنیای فانی به جهان باقی میرود و از خانه شیطان به منزل رحمان می شتاید، و او را با هیبت و عظمت زینت می بخشم. این بهترین شادمانی  وهمان زندگی جاودان است و این مقام والای کسانی است که به خواسته  خدا راضی اند.

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. کاووس می‌گوید:

    با سلام . به نظرم خط چهارم جملات باید از قول خداوند سبحان نقل شود نه از قول پیامبر اعظم (ٌص)

  2. ایرانی می‌گوید:

    سلام و وقت بخیر خدمت برادر بزرگوارم جناب آقای قدیانی
    لطفا مطلب درج شده درشیخ الشیوخ از وبلاگ گروهی آنتی بالاترین را اصلاح نمایید .نقل قولی که از رسول اکرم (ص) شده است اشتباه بوده و حدیث باریتعالی می باشد.

  3. هوشنگ می‌گوید:

    اگر بخواهیم حتما میتوانیم . شکی در این نیست که خدا هم کمک میکند .

  4. شیخ الشیوخ می‌گوید:

    اشتباه تایپی بود

    اصلاحیه

    بهترین شادمانی نزد خدا ورسول
    در پایان ارشاد القلوب نقل شده است خداوند در شب معراج از پیامبر پرسید:
    ای احمد آیا میدانی بهترین شادمانی کدام است؟ و جاودانه ترین زندگی چیست؟
    پیامبر ص فرمود: خدایا نمیدانم.
    خداوند فرمود: بهترین شادمانی آن است که انسان همیشه مشغول به ذکر من باشد و از آن خسته نشود و نعمتهای مرا فراموش نکند و مرا بشناسد و شب و روز به دنبال جلب رضایت من باشد.
    و جاودانه ترین زندگی این است که ، همیشه مراقب نفس خویش باشد تا دنیا نزد او کوچک و بی ارزش شود و آخرت نزد او بزرگ و با ارزش گردد، خواسته مرا برای خواسته خودش ترجیح دهد و به دنبال رضایت من باشد و مرا آنچنان که هستم بزرگ بداند ، همیشه متذکر علم و اطلاع من به خودش باشد.
    در لحظه، لحظه شب و روز پیشامد گناه مرا مراقب خویش بداند و آن چه را که نمی پسندم از قلبش بدر کند، باشیطان و وسوسه هایش مخالفت کند، شیطان را در قلبش جای ندهد.
    وقتی این کار را انجام داد قلبش را با جام محبت سیراب میکنم تا غیر مرا در قلبش جای ندهد و ذکر و فکر وهمت و سخن اش پیرامون نعمتهایی باشد که به بندگان محبوبم ارزانی داشته ام.
    چشم قلب و گوشش را میگشایم تا با قلبش بشنود وبا آن به جلال عظمت من خیره شود.
    دنیا را برایش تنگ و کوچک مینمایم و لذّات دنیا را برایش بی ارزش و خوار می کنم تا از آن ها نفرت داشته باشد و از دنیا و آنچه در آن است بر حذرش می دارم، آن طور که چوپان گوسفندانش را از چراگاههای کشنده حفظ می کند.
    اینجاست که مردم فرار میکند و از دنیای فانی به جهان باقی میرود و از خانه شیطان به منزل رحمان می شتاید، و او را با هیبت و عظمت زینت می بخشم.
    این بهترین شادمانی وهمان زندگی جاودان است و این مقام والای کسانی است که به خواسته خدا راضی اند.

    یا علی

    شیخ الشیوخ

  5. یک بنده خدا می‌گوید:

    دست شما درد نکنه. چقدر شیرین بود.

  6. مهدی آنتی گرین می‌گوید:

    دعای جوشن صغیر برای نجات مظلومان بحرین

    مردم بی‏سلاح و بی‏دفاع بحرین که مورد هجوم ارتش بی‏رحم عربستان و نیز چماقداران مزدور حکومت هستند، نیاز به دعای شما دارند.

    دعای جوشن صغیر ـ که دعای استغاثه مظلومان در برابر ظالمان است ـ در چنین مواقعی مجرب است. در جنگ ۳۳ روزه مقاومت اسلامی علیه صهیونیسم متجاوز دبیرکل حزب الله از مردم خواست که این دعا را بخوانند.

    همچنین در درگیری‏های نابرابر شیعیان پاراچنار با تروریست‏ها، قرائت همین دعا، موجب بهبود وضع مردم شد.

    مظلومانی که امروز در بحرین در برابر نیروهای نظامی خاندان غاصب آل خلیفه و اوباش تحت امر آنان و نیز نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی و قطری قرار گرفته‏اند و جان و مال و ناموس شان در معرض تهدید است نیازمند دعای ما هستند.

    پس ما هم در این مبارزه نابرابر از ایشان حمایت کنیم و با قرائت دعای جوشن صغیر به مدت سه شب “امشب و فردا شب (شب جمعه) و پس فردا شب” آنان را در برابر دشمنان انسانیت یاری دهیم.

  7. صبا می‌گوید:

    ” اینجاست که مردم فرار می کند ” ببخشید فکر کنم بعد از “که” جای “از” خالیست.

  8. حمید می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی.من طرفدار خاتمی و موسوی هستم و ارادت فراوانی به این دو دارم.البته نه ضد انقلابم و نه فتنه گر و منافق و پایبند به اصل ولایت فقیه هستم.چرا دروغ؟اومده بودم سری به سایتتون بزنم که ببینم چه قدر در مورد ما بد وبیراه گفتین! اما مطلب عقاب آسیا را که خوندم از خودم خجالت کشیدم.حداقل اگه شما در تفکرات سیاسی با ما هم عقیده نیستی در یک چیز هستی و اون هم سر بلندی ایران عزیز اسلامی ماست.ایران ما.ایران من وشما و همه ایرانیها! آقای قدیانی خیلی خوشم اومد که حداقل این مرامو که خیلی ها ندارن شما داشتید و در بل بشوی سیاست و اوضاع قمر در عقربی که می بینیم بزرگان را حتی در ورزش فراموش نکردید.از همین جا دست شما را به دوستی می فشارم.در ضمن چون می دونم بعضی مواقع به دیدار آقا هم میرین، جای من دستشونو ببوسید و بگید یکی از طرفداران اصلاح طلب سلام رسوند و گفت به امید اون روزی هستم که شما را در کنار صاحل الزمان(عج) ببینم و من دست ایشون رو ببوسم و شما هم پیشانی مرا! انشاالله که خودم بتوانم دست آقا را هم ببوسم.
    التماس دعا
    یا علی مدد

  9. حمید می‌گوید:

    آقا منظورم صاحب الزمان (عج) بودها!

  10. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  11. سیداحمد می‌گوید:

    مطلب خوبی بود؛
    ممنونم از شما دوست خوب!

    ارادتمندیم داداش حسین.

  12. ط . زمانی می‌گوید:

    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.