تو از یوونتوس نمی روی، یوونتوس از تو می رود، الکس!

تقدیم به پینتوریکیو و سکوت همیشه قشنگش در سیاه ترین فصل بیانکونری

یکم: خبر کوتاه بود و تلخ. آه داشت و افسوس و لعنت. تفی نثار مدیران اغلب بی شعور فوتبال در همه جای دنیا! بی شعور و بی رحم. مدیر خاک بر سر باشگاه یوونتوس اعلام کرده که «این فصل، آخرین فصل حضور الکس دل پیرو در یوونتوس است» و این جمله چون پتک بر سر هواداران فوتبال اصیل، یعنی که اگر الکسی محجوب بخواهد به فوتبال ادامه دهد، باید آخر این فصل، از یوونتوس برود، یا اینکه از فوتبال خداحافظی کند و مثلا بشود مدیر راهبردی یوونتوس!! به همین راحتی! بی هیچ مهلتی، حتی برای خداحافظی! یا شاید هم یعنی خداحافظی اجباری! یا باید از فوتبال بروی یا از یووه! شانت را و غرورت را خرد می کنیم؛ حتی اگر الساندروی ناب فوتبال باشی! گور بابای قلب هواداران بیانکونری. حتی در فوتبال ایران هم با ستاره های زپرتی اش که بهتر از بازیکن حریف، پتوی گرم را دریبل می زنند، این چنین برخورد نمی کنند که در ایتالیا. صحبت سر کم کسی نیست. صحبت سر الکس دل پیرو است که بدون نامش، یوونتوس هیچ فرقی با پرسپولیس ندارد. باید شعار سر داد؛ آندره آ! حیا کن، یوونتوس رو رها کن!

دوم: مثل الکسی به یووه، مثل باره سی و مالدینی به میلان است، مثل جوزه په برگومی به اینتر، مثل توتی به رم، اما از این همه هم بالاتر. چرا که الکسی در اوج فوتبالش شاهد سقوط یووه به دسته ۲ به دلیل رشوه و تبانی بود، اما دل پیرو با اینکه طبق قانون می توانست به راحتی از این تیم جدا شود، به قانون عشق عمل کرد و با یوونتوس به دسته پایین تر رفت و با یوونتوس به دسته ۱ بازگشت، تا بعد از ۱۸ سال ماندگاری عاشقانه در بیانکونری، حالا به حکم قانون، محکوم باشد به خداحافظی. جناب مدیرعامل اینقدر صبر نکرد تا آخر فصل، نخواستن دل پیرو را بر سر هواداران فوتبال آوار کند. روزگاری که یووه محتاج الکسی بود، الکسی مردانه پای تیمش ایستاد و به همه پیشنهادها دست رد زد، اما امروز… نه! هرگز نمی خواهم بگویم که امروزه روز، این پینتوریکیو است که به یووه محتاج است. نه غرورم این را اجازه می دهد و نه این واقعیت دارد. دل پیرو حتی اگر پیر هم شده باشد، باز این یووه است که محتاج الکسی است. چرا که قلب دوستداران تیم سیاه و سفید و همه بیانکونری ها، به عشق اسطوره تیم شان می تپد. اگر دنیا توانست رفتار رئال با رائول را هضم کند، این یکی اما هضمش ممکن نیست. فحش باید داد به آندره آ! فحش های فوتبالی. آندره آ! حیا کن، یوونتوس رو رها کن!

سوم: آری! حق با هواداران یووه است؛ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ یعنی «سه شنبه سیاه». یعنی روزی که مدیر عامل یوونتوس نشان داد حتی فوتبال ایتالیا هم … و … و … دارد؛ آنجا یک جور، اینجا یک جور! آدم احمق در همه جای دنیا احمق است! حتی در کالچو! اینجا سیاست پیشگان حریص، استیلی و دایی و… را قربانی صندلی می کنند، آنجا ملاکین باشگاه، قلب یووه را! شومن فوتبال ما انسان نجیبی است؛ رئیس فدراسیونی که می گوید؛ «جرایم انضباطی مثل مهریه می ماند؛ کی داده و کی گرفته؟!»، باورم هست که تمام حرصت را باید با شعارهای درشت تری و نظرسنجی های مشتی تری نثارش کنی. 

***

در چنین فوتبالی همان بهتر که امثال دل پیرو نباشند. این فوتبال، کثیف تر از آن است که تاب بیاورد ۱۸ سال عاشقی را. زخم زبان را ببین تو را به خدا… برلوسکونی کثیف یعنی همه کاره میلان و همه کاره ایتالیا از سیاست گرفته تا فوتبال، و هم دست قذافی در بدجنس بازی و کارهای خلاف عفت، گفته که فصل بعد، پینتوریکیو می تواند به میلان بیاید!! گور بابای عشق، گور بابای پیراهن، گور بابای تعصب، گور بابای فوتبالی که سیلویش پر از گندم سیلویو برلوسکونی است! اما آنچه این وسط آزارم می دهد، -و چه آزار قشنگی است!- اوج حیای الکسی است که سکوت اختیار کرده و لام تا کام حرفی نمی زند. تمرینش را می رود، به نیمکت نشینی اعتراض نمی کند، و برای هوادارانش دست تکان می دهد و اجازه نمی دهد کسی جز خدا بغضش را ببیند. امروز یعنی چند روزی پس از سه شنبه سیاه، سالروز تولد اولین بچه الکسی است؛ روز تولد «توبیاس». الکسی! فوتبال را بی تو نمی خواهیم؛ یووه که جای خود دارد. تولد توبیاس مبارک! کاش بیایی و فوت کنی شمع های فوتبال را و خاموش کنی چراغ بیانکونری را، که بی تو، یووه نمی چسبد! می شود بگویی در هر ثانیه این ۱۸ سال که عشق یووه، هیچ پیراهن دیگری بر تن تو نکرد، از چند تیم پیشنهاد داشتی که حالا با تو این معامله را می کند آندره آ؟! می شود تو هم با ما، در همه جای این دنیا که دوستت داریم، دمی حجب و حیا را کنار بگذاری و داد بزنی؛ آندره آ! حیا کن، یوونتوس رو رها کن! الکسی! اگر آندره آ، روی یک تکه کاغذ، مالک این باشگاه است، اما ملک یووه برای بیانکونری ها فقط و فقط به نام توست. آلکسی! ای اسطوره همواره راه راه! خاندان ستمگر و بی عاطفه و بی شرف یوونتوس به پسر خودشان یعنی ادواردوی شهید رحم نکردند، وای به حال تو!   

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. چشم انتظار می‌گوید:

    خوش به حال الساندرو یا الکساندر یا الکس دل پیرو، که داداش می خوان در موردش متن بنویسن.

  3. چشم انتظار می‌گوید:

    ولی هر وقت اسم یوونتوس میاد یاد شهید ادواردو می افتم. و از باشگاه یوونتوس متنفر می شوم حتی با وجود زیدان در سال های نه چندان دور.

  4. سیداحمد می‌گوید:

    قابل توجه دوستان غیر فوتبالی!

    “پینتوریکیو” لقب دل پیرو و “بیانکونری” لقب یوونتوس است؛ طبق آخرین اخبار واصله!

  5. ابوالفضل می‌گوید:

    ممنون از اینکه نقطه چین کردی!

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    قابل توجه دوستان غیر فوتبالی!

    “پینتوریکیو” لقب دل پیرو و “بیانکونری” لقب یوونتوس است؛ طبق آخرین اخبار واصله!

    آقا سید احمد
    تو این مدت، با این متن های پر مغزی که داداش نوشتن آیا کسی هم مونده که فوتبالی نشده باشه مگه پرسپولیسی باشه!
    این تیکه ی آخرش شوخی بود. ببخشید.

  7. سید مرتضی می‌گوید:

    برادر! برحذر باش از اینکه قلمت حتی به اندازه یک کلمه در راه بیهوده جوهر کم کند به نظرم ما آنقدر اولیای نا شناخته داریم که هرکدامشان اسوه ایی بی نظیر در ایمان و علم و کمال و فضل و حتی پهلوانی هستند. چرا ما که یک مسلمان ایرانی با آن همه سابقه تمدن و عشق به دین هستیم باید ناخودآگاه در دام گرایش به غرب بیافتیم، من خود فوتبال می بینم اما اعتقاد راسخ دارم که فوتبال هم یک دسیسه انگلیسی برای سوق دادن فکر و ذهن جوانان مسلمان و کشورهای در حال توسعه به سمت این ورزش جذاب و پرحاشیه است تا آنها را از دغدغه های اصلی که همان فراگیری علوم و ساختن کشور و رسیدن به استقلال کامل است دور نگه دارند والا همه می دانیم هیچ چیزی از این فوتبال در نمی آید(البته این نافی این نیست که کسی فوتبال بازی نکند یا ورزش نکند ولی خیلی از جوانانی که به ورزشگاهها می روند متاسفانه دچار انواع و اقسام اعتیادها و معضلات روحی و روانی اند حال آنکه هدف اصلی ورزش در اسلام شادابی و سلامتی است نه استرس و حاشیه و فضای غیر فرهنگی حاکم بر فوتبال) منتظر پاسخ شما هستم.

  8. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    منتظر می مانیم، حکما جذاب خواهد بود.
    اصلا مگر اینجا متن غیر جذاب هم وجود دارد؟!

  9. نازنین می‌گوید:

    سلام! امسال دانشگاه قبول شدم…

  10. میلاد پسندیده می‌گوید:

    چشم انتظار! ادواردو آنیلی را خوب آمدی… دمت گرم حالمان جا آمد.

    نمی دانم چه رازی در این قطعه هست که هر گوشه اش حالگیری کند، جای دیگر حالی بهت می دهد که راضی شوی!

  11. سیداحمد می‌گوید:

    “آلکسی! ای اسطوره همواره راه راه! خاندان ستمگر و بی عاطفه و بی شرف یوونتوس به پسر خودشان یعنی ادواردوی شهید رحم نکردند، وای به حال تو!”

    زیبا و خواندنی بود،
    ممنون داداش حسین.
    سالاری!

  12. میلاد پسندیده می‌گوید:

    چقدر گوش کردن به ربنای استاد! شجریان مزه می دهد الآن!!

    ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا!!

  13. چشم انتظار می‌گوید:

    حالا من هم یه حال اساسی به شما می دهم نه به خاطر متن زیبای داداش که با ولع خوندم به خاطر فردا.
    چشمانمان را ببندیم
    دستانمان بر روی سینه
    تمام قد ایستاده
    به سمت گنبد و بار گاه امام رئوف
    شب ۲۵ ذی القعده
    ببینیم و زمزمه

    http://www.aqrazavi.org/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=54&pid=94

  14. به جای امیر می‌گوید:

    بز (گفت و شنود)

    گفت: یکی از عوامل سرشناس فتنه ۸۸ در مرخصی از زندان به چند تن از دوستان و خانواده خود گفته است؛ نظام برای وابستگی جنبش سبز(!) به آمریکا و انگلیس دهها سند ارائه می کند ولی ما برای تقلب در انتخابات هیچ سند و نشانه ای نداریم.
    گفتم: پس چرا به بهانه تقلب در انتخابات با آمریکا و اسرائیل و انگلیس همدست شدند و علیه اسلام و انقلاب و مردم دست به جنایت و خیانت زدند؟
    گفت: به دوستانش گفته است وقتی تاجزاده گفت که تقلب امکان پذیر نبوده است، با همه وجود او را لعنت کردم و اگر در دسترسم بود سیلی محکمی بیخ گوشش می زدم و می گفتم مردک… پس چرا به بهانه تقلب زندگی ما را به باد دادید؟
    گفتم: حالا چرا همین حرفها را به طور علنی نمی زند؟ و از فتنه ۸۸ اعلام برائت نمی کند؟
    گفت: از کجا معلوم که ابراز ندامت و برائت نخواهد کرد؟! گفته است بزودی نشان می دهم که خاتمی و موسوی و کروبی بویی از جوانمردی و انسانیت نبرده اند و نمی دانند انسانیت را با «سین» می نویسند یا با «صاد»!
    گفتم: یارو به مطب پزشک متخصص پوست مراجعه کرد و گفت؛ ببخشید، شما متخصص پوست هستید؟ و پزشک جواب داد؛ بله! بفرمایید. و یارو گفت؛ می خواستم بدونم مظنه پوست بز چنده؟!

  15. چشم انتظار می‌گوید:

    نمی دونم با ربط بود یا بی ربط بود با پست. ولی خواستم هوایی تون کنم بگم؛
    التماس دعا.

  16. سیداحمد می‌گوید:

    عجب عکس زیبائی!

  17. سلاله 9 دی می‌گوید:

    بسم رب الفاطمه(س)

    ۶۶* رسول اکرم صلى‏ الله ‏علیه ‏و ‏آله :

    از نفرین مظلوم بترسید اگر چه کافر باشد، زیرا در برابر نفرین مظلوم پرده و مانعى نیست.

    (نهج الفصاحه، ح ۴۸)

  18. طی طریق می‌گوید:

    طی طریق را دریابید…
    منتظر نظرات سبز و زرد و قرمزتان هستیم!!!
    http://tie-tarigh.blogfa.com/post-7.aspx

  19. سایه/روشن می‌گوید:

    …..در کنار پنجــــــره ات…….
    ………………….هــــــــــــــــر فولادی…….
    ………………آب………………
    ………………..می شـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــود……..
    …………………………………………………….

  20. چوک دیریا می‌گوید:

    وای وای داغ دلم تازه شد
    یاد اون یوونتوس آرمانی افتادم که تورام و کاناوارو و کامورانسی و ندود و داویدس و ترزگه و عشقم آلکسی و جیگر تیم بوفون دروازه بانشون
    اصلا توقع نداشتم که الان تو قطعه از یووه متن ببینم
    و در ضمن فک نمی کردم که داداش حسین هوادار یووه و آلکسی باشه
    راستی بسه هون عکس عمو اکبر رو بذار بسه دیگه خودی هم نشون دادی یا لا اقل یه عکس دیگه به قوله خودت کمی مغرور
    ولی دمت جیز حال کردم از اینکه فعلا تو دو تیم با هم تفاهم داریم یکی استقلال و دیگه یووه و من دیگه آرسنال قدیم و رئال و بارسا هم ولی بارسا بیشتر یعنی رئال کهکشانی رو دوس داشتم و همیشه از چلسی برائت جستم

  21. وارث می‌گوید:

    سلام
    خوب شد از دل پیرو نوشتید. یادم قدیما که فوتبال نگاه میکردم خیلی از الکس دلپیرو خوشم میومد.
    حالا انقدر از فوتبال دور شدم که خبر زنده بودن دل پیرو رو از قطعه ۲۶ میشنوم
    برم متن رو بخونم ببینم این دفعه دل پیرو رو چطوری به موضوعات روز پیوند زدید
    موفق و موید باشید زیر سایه آقا امام زمان و در رکاب امام خامنه ای

  22. mojtaba vahedian می‌گوید:

    سلام..سر صبحی اشک ما رو در آوردی..درست مثل چند سال پیش که مستندی از شهید ادواردو از شبکه یک دیدم..
    امروز هم برای دلپیرو،عشق فوتبالیم..
    از ماردم بپرسید میگه که چقدر دلپیرو رو دوست دارم..
    من یه یوونتوسی الاصلم،اولین تیمی که طرفدارش شدم..حتی قبل پرسپولیس..
    یادش بخیر..یاد آن وقتها بخیر..زیدان،داویدس،بوفون،دلپیرو..دلپیروو..دلپیرووو..
    حالم خرابه،بدجوری هم حالم خرابه..

  23. مصطفی می‌گوید:

    خیلی با میلاد پسندیده موافق نیستم. بعضی وقتا خیلی تو ذوق می زنه…این مطالبو یه وصله ی خیلی ناجور به قطعه می دونم. من می خوام از جهنم روزگار به بهشت سر بزنم وگرنه هر وری سر می چرخونی از تلویزیونو کانال عوض کردن تا بحث کوچه بازاری و خیابون تا سرک کشیدن تو نشریات یه مسافر مترو همه اش که نه ولی بیشترش بحث فوتباله …وقتی مطالبو می خونی گاهی دوست داری با افتخار بگی داداش حسین گاهی بگی حاجی گاهی بگی حسین جون ….و گاهی هم بگی جناب آقای قدیانی. ممنون جناب آقای قدیانی

  24. م.طاهری می‌گوید:

    ای داد از سرمایه داری و قوانین زشت سرمایه اری

  25. میلاد پسندیده می‌گوید:

    جناب مصطفی! با کجای میلاد پسندیده موافق نیستی؟ من که نفهمیدم!!

  26. چشم انتظار می‌گوید:

    دلم برای نقطه چین تنگ شده بود!

  27. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    زحمتتو کم میکنم
    …………………………………..
    …………………………………..
    …………………………………..

  28. ف. طباطبائی می‌گوید:

    سلام و روز بخیر.
    خوندنی بود، حتی برای افرادی که فوتبالی نیستن.
    البته غمگین هم بود!!

  29. سنگربان می‌گوید:

    سلام!
    فوتبالی نیستم…
    ولی تامل بر انگیز بود این نوشته…..

  30. ناشناس می‌گوید:

    خیلی قشنگ بود. واقعا قلم جادویی داری. البته من کاملا با دیدگاهت مخالفم اما هرروز مطالبتو می خونم. منم عاشق دل پیرووم و یونتوس و مگر این دو می توانند از هم جدا باشند؟ زنده باد الکسی

  31. ابوالفضل می‌گوید:

    سلام به همگی…
    گاهی اوقات هجوم فوتبال به صدا و سیما روی اعصاب می رود ، بدجور!
    فوتبال رو کثیف کردن امثال سیلویو و ریاست طلبان باز هم کثیف!….اینها که دل پیرو رو نمی فهمن ، چه توقعی ست که شهید ادواردو را بفهمن! به گمانم دل پیرو در دلش به این مدیر میگه : “ما را به خیر تو امید نیست ، شر مرسان! “

  32. من می‌گوید:

  33. سایه/روشن می‌گوید:

    روح کوچک بعضی ها از درک مفهوم مقدس عشق عاجز است،
    و همان هایند که تحمل دردت را دیوانگی می نامند.
    آن هایی که همه چیز را معامله می کنند.
    .
    .
    .

    شهیـــــد ادواردو آنیلی (مهدی)،
    تنها خارجی بود که امام پیشانی اش را بوسید.

  34. سیداحمد می‌گوید:

    دوباره که خواندم متن را، میبینم چقدر دنیا و روزگار بی معرفت است!

  35. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۴ روز مانده تا عاشورا

    لبیک یا حسینِ زهرا…

  36. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    «پینتوریکیو» هیچ وقت به آنچه که باید و شاید نرسید!

    “این فوتبال، کثیف تر از آن است که تاب بیاورد ۱۸ سال عاشقی را…”

  37. سایه/روشن می‌گوید:

    “صحبت سر الکس دل پیرو است که بدون نامش،
    یوونتوس هیچ فرقی با پرسپولیس ندارد”

  38. به جای امیر می‌گوید:

    کلک (گفت و شنود)

    گفت: بعد از چند ماه تبلیغ روزنامه آسیا درباره رستوران های زنجیره ای KFC آمریکا، روز پنج شنبه مدیرارشد کی اف سی وارد ایران شد.
    گفتم: حالا این کی اف سی چی هست؟
    گفت: یک رستوران زنجیره ای آمریکایی شبیه «مک دونالد» که عمدتا ساندویچ و همبرگر عرضه می کند.
    گفتم: مگر در ایران قحطی رستوران و ساندویچ فروشی و همبرگرفروشی آمده است که امتیاز آن را به این رستوران زنجیره ای آمریکایی داده اند؟
    گفت: کجای کاری؟ همین روزنامه آسیا، انگار که با یک مشت خل و چل طرف است ، با افتخار!! تیتر زده بود که با ورود کی اف سی، توانسته ایم تحریم های آمریکا را دور بزنیم!!
    گفتم: مگر آمریکا فروش ساندویچ و همبرگر به ایران را تحریم کرده بود که آقایان ادعا می کنند «شاه» کار به خرج داده و تحریم ها را دور زده اند!
    گفت: چه عرض کنم؟! آقایان زرنگ! فرصت های شغلی را از دست ایرانیان خارج می کنند و به آمریکایی ها می دهند، و تازه افتخار هم می کنند که تحریم ها را دور زده اند!
    گفتم: یارو می گفت امروز به پیاز فروش دوره گرد حسابی کلک زدم. بهش گفتم یک کیلو پیاز بده و در حالی که حواسش نبود، ساعت طلای خود را در کفه سنگ ترازو انداختم و به جای یک کیلو پیاز یک کیلو و ۱۰۰گرم پیاز گرفتم. پرسیدند، بعدا ساعت طلا را برداشتی؟ یارو گفت؛ نه! اگر برمی داشتم می فهمید بهش کلک زده ام!!

  39. kayvan می‌گوید:

  40. سلاله 9 دی می‌گوید:

    بسم رب الفاطمه(س)

    ۶۶* رسول اکرم صلى‏ الله ‏علیه ‏و ‏آله :

    بهترین قلب‏ها، قلبى است که ظرفیت بیشترى براى خوبى دارد و بدترین قلب‏ها، قلبى است که ظرفیت بیشترى براى بدى دارد، پس عالی ‏ترین قلب، قلبى است که خوبى را در خود دارد و لبریز از خوبى است. اگر سخن بگوید، سخنش در خور پاداش است و اگر سکوت کند، سکوتش درخور پاداش است.

    جعفریات، ص ۱۶۸

  41. حسین می‌گوید:

    خدایی حیف شما نیست که طرفدار یوونتوسی! واقعا متأسفم! (رسوایی های چند سال پیش که خیلی خیلی خجالت آور بود.)
    عشق است ای سی میلان (بچه های قدیمی طرفدار اینجوری تلفظ می کردند) …

    اگه بخوام درباره ی اسطوره های میلان مطلب بنویسم ۱ سال فقط باید پست میلانی بزارم. اصلا نمی دانم از کدوم باید شروع کنم. پائولو مالدینی سیدورف انتزاگی و شوچنکو (قاتل اینتر) … خلاصه زیادن.

  42. شاهد می‌گوید:

    سلام حسین
    خوبی کجایی چرا دیگه جواب گو نیستی فقط متن ارسال میکنی
    دلم تنگیده برات

  43. سایه می‌گوید:

    حق با شماست میلان بدون مالدینی و رئال بدون رائول رم بدون توتی یووه بدون الکسی دیدن نداره بزرگان همیشه رفتارشون با بزرگ منشی همراهه . روح ادواردوی شهید شاد

  44. ادریس می‌گوید:

    یک عکس جالب از یک شهید 🙂 !
    :
    http://jalvat.tk/?p=1039

  45. یاسر می‌گوید:

    پرسپولیسی ها از همه فوتبالی تراند ! مگر فوتبالی تر از کریم باقری و احمد عابدزاده هم داریم؟ گفتی دل پیرو یاد رائول افتادم!چقدر دلم برایش تنگ شده…

  46. یاسر می‌گوید:

    شوخی و جدی لطفاً به تیم ها توهین نکنید.لطفاً و خواهشاً.

  47. Maryam می‌گوید:

  48. سید روح الله می‌گوید:

    اصلا انتظار این متن بیربط رو نداشتم! درسته که آدم گاهی واسه دلش مینویسه ولی فکر مخاطبها رو هم بکنید! سطح کار رو پایین نیار اخوی!

  49. علیرضا می‌گوید:

    وای من عاشق الکس و بوفون و یوونتوسم… از سال ۱۹۹۸ که ۶ ساله بودم عاشق این تیمم… انقد از ته دل یوونتوس رو دوست دارم که چندتا از بازیاشو از زمان پلاتینی هم دیدم…
    هیچ وقت فکر نمیکردم یه باشگاه با اسطوره خودش، با کسی که بیشتر از تمام جام های تالار افتخارات باشگاه برای هوادارا عزیز و محترمه همچین کاری بکنه… واقعا بدترین کاری که میشد با محبوب ترین کاپیتان ایتالیا کرد همین بود! 🙁

  50. سیدمحمدمهدی نقوی(منتقم مادر) می‌گوید:

    افواج فرشتگان که دل باخته اند
    محراب علی را به سما ساخته اند
    آنانکه علی را ز اذان حذف کنند
    خود را به ته جهنم انداخته اند
    یازهرا
    التماس دعا
    خاک پای تمام شیعیان مولایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.