مریم قجر… الی آخر!

سال ۸۸ فرقه خارج نشین فتنه ادعا می کرد؛ اگر چه جنبش سبز، «بدنه» دارد، لیکن «سر» ندارد. این روزها اما بی آنکه مشکل راس فرقه حل شده باشد، خودشان معترف اند که پایگاه اجتماعی هم ندارند. حکایت قوز بالای قوز که می گویند، دقیقا همین است! «بی یال و دم و اشکم» شاید «شیر خر» بتوان خورد، اما ادعای شیر بودن نمی تواند کرد! خب! باید دید چه کسی لیاقت ریاست بر اهل فرقه دارد؟ کم و بیش گزینه هایی مطرح است، اما هیچ کدام جامعیت «مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی» را ندارند. این هم دلایل ما.

یک: نیم نگاهی به اسم مطول «مریم قجر…» نشان می دهد که سرکار خانم «… عضدانلو ابریشمچی رجوی» اگر در راس فرقه سبز، مسئولیت هدایت این جنبش را بر عهده بگیرد، در آن واحد، گویی چند نفر در راس جنبش قرار گرفته اند! این مسئله از حیث روانشناسانه تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطب دارد. از یاد نبریم فرقه فتنه سالیان درازی بی سر، سپری کرده است؛ اینک برای جبران این نقیصه، چه چیز بهتر از آن مریم که علاوه بر مریم بودن، آقایان؛ قجر، عضدانلو، ابریشمچی، و رجوی را همراه خود یدک می کشد؟! بالطبع در نگاه اول، جنبشی که در راسش، این همه مرد در یک زن حلول کرده باشند، حتما جنبش مهمی است. از رعب و وحشتی که این نام پر رمز و راز بر قلب طرف مقابل ایجاد می کند، آیا می توان به سادگی گذشت؟!

دو: از جمله محسنات در راس قرار گرفتن «مریم قجر… الی آخر!» این است که جنبش سبز ناخودآگاه طیفی از ادیان و طوایف گوناگون را درگیر و طرفدار خود می کند. این مهم قادر است به فرقه فتنه، شکل و شمایل بین المللی بدهد. چطور؟! ببینید؛ نام «مریم» برای اهل اروپا نیز زیباست، «قجر» اما علاوه بر اشاره اش به ایل قاجار، به نوعی یادآور سلسله های پادشاهی متعدد در این مرز و بوم است. پرواضح است که «قجر» در «مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی» قرینه معنوی ۲۵۰۰ سال پادشاهی در ایران باستان است. پس تا همین جای کار، علاوه بر اروپائیان، اموات و اهل باستان و مسافران قبرستان نیز جنبش سبز را متعلق به خود خواهند دانست؛ شرط است که «مریم قجر…» در راس فرقه سبز قرار گیرد. یا مثلا «ابریشمچی». اگر مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی در راس جنبش باشد، هر موجود زنده ای که حواشی «جاده ابریشم» زندگی می کند، ناخواسته سبزی می شود. توجه کنید! ما داریم درباره جاده ابریشم سخن می گوییم، نه کیلومتر ۱۲ جاده اشترانکوه!! تو اصلا می دانی جاده ابریشم یعنی چی؟! عظمت را متوجه هستی؟! فرهنگ را می فهمی؟! یقینا وقتی در راس جنبش سبز «مریم قجر…» باشد، جاده ابریشم با همه عظمتش می شود بخش کوچکی از ترانزیت فتنه!! آیا ممکن است با کامیون ۱۸ چرخ، جگر چنین فتنه ای را حمل کرد؟؟!! قطعا جمهوری اسلامی سقوط می کند، اگر آقایان کنار بروند و هدایت جنبش را به سرکار خانم «مریم… رجوی» بسپرند!

سه: فتنه سبز هر از چندی با شیخ نشین های منطقه فالوده خورده، اقدام به معامله می کنند. فی المثل اگر حاکم دبی نام درازش «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» است، چرا نام کله گنده رئیس فرقه سبز «مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی» نباشد؟! اگر به مطول بودن اسم است، «مریم قجر… الی آخر!» می تواند حتی روی «شیخ ثانی حمد بن احمد آل نهیان آل کویت آل کوفت» را هم کم کند!! این مهم در جنگ روانی، نکته بسیار مهمی است. در اسم «مریم قجر…» آنقدر کلمه هست که حالا «شیخ حمد…» می خواهد مال هر جا و آل هر قبرستانی باشد!

چهار: گیرم مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی نتوانست برای جنبش، راس خوبی باشد. فرض است دیگر! این همه که مردان در راس این جنبش بودند، چه گلی بر سر فرقه سبز زدند، که حالا ما بخواهیم از «مریم…» توقع شاهکار داشته باشیم؟! در اینجا حتما زبان «… ابریشمچی رجوی» می تواند دراز باشد!

پنج: با روی کار آمدن «مریم قجر…» دگر بار می توان بحث «مردان باحجاب» را برای فرقه سبز مطرح، و بدین وسیله نقش سرکار خانم عجوزه ملقب به «شیرین شیرینا» در این جنبش پررنگ تر از قبل می شود. بدیهی است علاوه بر سگ سبیل های ماتیک زده، فمینیست ها نیز می توانند تعامل بهتری با جنبش سبز داشته باشند!

شش: یکی دیگر از محسنات در راس قرار گرفتن «مریم … رجوی» این است که «اخبار ویژه» کیهان، جا را برای ستون «یادداشت روز» تنگ می کند! پس «علم» بر دست «مریم قجر… الی آخر!» همانا و افتادن «قلم» از دست حاج حسین شریعتمداری همانا! لاکردار این تیر، از تیر ۳ شعبه حرمله کاری تر است!! آیا عقل می کنند و «مریم قجر…» را در راس جنبش سبز می گذارند؟! باید صبر کرد و به نظاره نشست…

«آقای چیز»

کیهان/ ۲۸ فروردین ۱۳۹۱

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    یاد آن سیستم پیغامگیر افتادم…

    – به سیستم پیغامگیر مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی خوش آمدید. برای صحبت با خود مریم عدد ۱، اطلاع از سرنوشت قجر عدد ۲، پیدا کردن عضدانلو عدد ۳، مکالمه با اون گور به گوری ابریشمچی بی‌غیرت عدد ۴، تماس با رجوی عدد ۵، آشنایی با شوهر بعدی عدد ۶، واریز پول به حساب عدد ۷ و اطلاع از ۳ گردش آخر پول عدد ۸ را فشار دهید.

    http://www.ghadiany.ir/?p=37

  2. مکتوب می‌گوید:

    نعوذ بالله قصد قیاس ندارم ولی خداییش این پست با این پوستر:

    http://s2.picofile.com/file/7319427204/TYPED_1_.jpg
    شباهت عجیبی دارند، خصوصا قسمت اول مطلب که گفتید:

    اگر چه جنبش سبز، «بدنه» دارد، لیکن «سر» ندارند. این روزها اما بی آنکه مشکل راس فرقه حل شده باشد، خودشان معترف اند که پایگاه اجتماعی هم ندارند. حکایت قوز بالای قوز که می گویند، دقیقا همین است! «بی یال و دم و اشکم» 🙂
    البته اینم هست که خیلی شفاف تر از قبلی حرف میزنه:

    http://s2.picofile.com/file/7319428488/TYPED_2_.jpg

  3. سیداحمد می‌گوید:

    «مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی»

    “از رعب و وحشتی که این نام پر رمز و راز بر قلب طرف مقابل ایجاد می کند، آیا می توان به سادگی گذشت؟!”

    نه!

  4. ناشناس می‌گوید:

    در توانایی خانم ها شکی نیست که هم زمان چند کار را با هم انجام بدهند! مریم قجر… الی آخر! که جای خود را دارد. 🙂
    اصلأ از اسمشون پیداست، وجناتشون. 🙂

  5. برف و آفتاب می‌گوید:

    تیترش آخر خنده‌ بود!

  6. یا علی بن الحسین می‌گوید:

    واقعا چقدر خوبه که قطعه ۲۶ بجای نیمه شب الان به روز شده. حداقل امیدی هست که من تا نیمه شب بتونم بین کارام مطالبو بخونم.
    در هر صورت… خـــــــدا قـــــــــــوت

  7. یا علی بن الحسین می‌گوید:

    این از اون متنهایی بود که دوست داشتم طولانی تر باشه؛ هم قشنگ بود و هم من سرم خلوت!

  8. مجنون می‌گوید:

    سر کردگی جنبش با این اوصافی که شما گفتید از اول الی آخر برازنده خودشه

  9. سیداحمد می‌گوید:

    گزینه شش هم جالب بود!
    ممنون داداش حسین…

    لیاقت بعضی ها فقط امثال همین مریم رجوی است!

    “بالطبع در نگاه اول، جنبشی که در راسش، این همه مرد در یک زن حلول کرده باشند، حتما جنبش مهمی است.”

    این یعنی هر چه خباثت و رذالت در دنیا باشد، همه در این آدم جمع شده است!

    بعضی ها که حمایت می کنند از این حیوانات، نمی دانند گورهای دسته جمعی اردوگاه اشرف، بدنهای قطعه قطعه شده، شکنجه گاه هائی که شکنجه گاه ساواک در برابرش هیچ است، سر بریدن فرزند در برابر مادر و بالعکس، کندن پوست سر و هزاران جنایت دیگر یعنی چه!
    مریم رجوی و دوستانش، حتی به هم فکران خود هم رحم نمی کردند!

    خیلی دوست دارم چند روزی زمام امور بعضی ها را بدهیم دست مریم رجوی، تا حساب بعضی چیزها دستشان بیاید.

    لعن الله علی القوم الظالمین…

  10. ستاره خرازی می‌گوید:

    http://24000000.javanblog.com/125124-………..%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%85+%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1+%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%85!.html
    http://www.theblackfile.com/default.aspx?app=articlemanagement&page=ArticleView&catParId=1&catId=22&artId=1055&Type=2

  11. بانو می‌گوید:

    کاش بیشتر بود ….
    دست مریزاد اقای حسین قدیانی ….

  12. ستاره خرازی می‌گوید:

    http://rajanews.com/detail.asp?id=122703
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    http://rajanews.com/detail.asp?id=122678

  13. برف و آفتاب می‌گوید:

    کاش دوستان وقتی لینکی از یک مطلب، یا هرچیز دیگه‌ای توی کامنتشون می‌ذارن؛ یه توضیح کوتاهی (مثلا عنوان مطلب) در موردش بنویسن. گاهی بعد از باز کردن یا دانلود مطلب، می‌بینی تکراری بوده! و دیگه اینکه انگیزه‌ی آدم برای باز کردن لینکی که موضوعش رو نمی‌دونه زیاد نیست! با تشکر!

  14. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    احسنت، آفرین، درود، بیست.

  15. چشم انتظار می‌گوید:

    بیست، درود، آفرین، احسنت.

  16. ستاره خرازی می‌گوید:

    این مطلب رو دیروز تو رجا خوندم خوشم اومد ولی یادم رفت بزارم، الان گذاشتم!
    آوینی چه حرفی برای امروز ما دارد؟
    http://rajanews.com/detail.asp?id=121822

  17. مهران می‌گوید:

    سلام داداش حسین. این اولین باری هست که من برای شما کامنت میذارم. کتاب نه ده شما را خریدم؛ راستش بیش از ۱۰۰ صفحه اش را نخوانده ام. اکثر مطالبتو در کیهان و جوان میخونم. این مطلبت هم قشنگ بود. به خصوص به این جمله (شیخ ثانی حمد بن احمد آل نهیان آل کویت آل کوفت) خندیدم. موفق باشی!

  18. ناشناس می‌گوید:

    الان “اسلامی ایرانی” و “چشم انتظار”، پارادوکس رفتند. 🙂

  19. به جای امیر می‌گوید:

    گریه ! (گفت و شنود)

    گفت: موضع مقتدرانه ایران در اجلاس اسلامبول و موضع ضعیف آمریکا در این اجلاس بدجوری باعث عصبانیت گروه های اپوزیسیون شده است.
    گفتم: مقامات آمریکایی و اروپایی و صهیونیستی نگرانی شدید خود را در این باره به طور رسمی و علنی ابراز کرده اند ولی گروه های اپوزیسیون که نه سر پیازند و نه ته پیاز چرا عصبانی شده اند؟!
    گفت: اتفاقا «آرش- م» یکی از ضد انقلابیون فراری در صفحه فیس بوک خود نوشته است؛ «قبول دارم که ضعف آمریکا و موضع قوی ایران برای ما نگران کننده است ولی نباید باعث ناامیدی اپوزیسیون شود»!
    گفتم: ولی یکی از ضد انقلابیون دیگر در پاسخ وی نوشته است «وقتی پاتریک کلاوسون از انستیتو واشنگتن می گوید غرب می تواند برای جلب نظر ایران اپوزیسیون را زیر پا بگذارد، دیگر چه امیدی می توان داشت».
    گفت: «آرش- م» در جواب او نوشته است «منظورم این است که نباید تا این اندازه عصبانی و ناامید باشیم»!
    گفتم: به یارو گفتند از ته دل گریه کن!… خودش را خیس کرد!

  20. سادات می‌گوید:

    سلام. متن مثل همیشه عالی بود. ولی من که فکر نکنم زهرا رهنورد فرصت بده به ایشون برای خودنمایی!

  21. ف. طباطبائی می‌گوید:

    اونقدر ازش بدم میاد، طنز هم که در موردش می نویسید من دلم میگیره!!

  22. حنظله می‌گوید:

    “بالطبع در نگاه اول، جنبشی که در راسش، این همه مرد در یک زن حلول کرده باشند، حتما جنبش مهمی است”

    خیلی باحال است این متن!

  23. حنظله می‌گوید:

    راستی دایناسورها با آن همه هیکل و هارت و پورت منقرض شدند؛ پس چرا منافقین با این همه قدمت تاریخی(به ویژه همین مریم قجر… الی آخر که فسیل منافقین است!)حالا نمی گویم منقرض، چرا از رو نمی روند آخر؟!

  24. عمار می‌گوید:

    خیلی خیلی عالی بود.

  25. م.طاهری می‌گوید:

    یک چنین جنبشی چنین راسی هم می خواهد!

  26. sarbaze1404 می‌گوید:

    به نام خدا…
    سلام داداش!
    دستت درد نکنه، عالی بود.

  27. دوست می‌گوید:

    سلام بر شما

    دوست دارم بدونم که با کدوم جبهه هستید برادر؟! ما که تو این گیر و دار با جبهه پایداری هستیم؛ اگر شما هم با علامه مصباح هستی، خواهشا این بچه حزب اللهی هایی که به خواب رفتند رو بیدارکن.
    درود بر مطهری زمان و علامه مصباح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.