آیا فقط حفظ و جذب آقای هاشمی، ماجور است؟!

یک: در کنار کار سنگین و طاقت فرسای سفرهای استانی، همین که دولت، تهران را فراموش نمی کند و به صورت چهره به چهره، پای گرفتاری شماری از ساکنین پایتخت می نشیند، البته که قابل تقدیر است. کاش نقد جریان انحرافی، باعث نشود که چشم مان را در برابر خوبی های فراوان قوه مجریه و شخص رئیس دستگاه اجرایی ببندیم. حضور اعضای کابینه در کرمانشاه و لبیک در مقام عمل به خامنه ای و آستین همت بالا زدن برای حل مشکل مردم ولایتمدار کرمانشاه نیز، اگر چه در رسانه ها آنچنان که باید و شاید منتشر نشد، لیکن عملی سزاوار تقدیر است. باورم هست ذکر نقاط مثبت این دولت، مثل هر دولت دیگری و مثل هر قوه دیگری، حتما و حتما و حتما مرضی رضای رهبر انقلاب است.

دو: چند روز پیش در همین روزنامه جوان، مطلبی به انتقاد از مواضع اخیر آقای هاشمی نوشتم. فردایش یکی از دوستان که در فلان خبرگزاری مخالف دولت، دبیر سرویس سیاسی است، تماس گرفت و ۲ نقد بر نوشته های من درباره آقای هاشمی وارد کرد؛ یکی اینکه، تو چرا میان آقای هاشمی و فرزندان ایشان و البته سایر فتنه گران، جدایی نمی اندازی؟! و دیگری اینکه، حتی اگر میان آقای هاشمی با اهالی فتنه نقاط مشترکی وجود داشته باشد، عقل حکم می کند که ما حتی المقدور در راستای سیاست جذب حداکثری حرکت کنیم؛ یعنی اولا، خرج آقای هاشمی را ولو شده با تحلیل های خاص، از فتنه گران جدا کنیم و ثانیا، ایشان را جذب کنیم.

سه: آنچه به این دوست محترم گفتم، با شما هم در میان می گذارم؛

چرا این «تحلیل های خاص» فقط باید درباره نسبت آقای هاشمی با فتنه گران و آقازاده های ایشان لحاظ شود؟! چرا خبرگزاری شما همین جذب حداکثری و همین تحلیل های قشنگ را درباره نسبت آقای احمدی نژاد و جریان انحرافی و لیدرش پیاده نمی کند؟! اگر رئیس قوه مجریه گاهی از روی لج یا از هر منظر دیگری، منکر مرز میان خودش و جریان انحرافی می شود، اما آیا جز این است که آقای هاشمی دارد همین کار را در مقام عمل، درباره نسبت خودشان با آقازاده های شان و فتنه گران انجام می دهد؟! چطور الکی زور زدن برای جدایی انداختن میان آقای هاشمی و دیگر سران فتنه کار درستی است، اما در خبرگزاری شما و سایت های مشابه، نه فقط تلاشی برای حفظ رئیس قوه مجریه و جدایی انداختن میان ایشان و جریان انحرافی دیده نمی شود، بلکه رویه اطلاع رسانی شما به گونه ای است که انگار از یکی دیدن رئیس قوه مجریه با لیدر جریان انحرافی راضی هستید و حتی بنای بر تسریع در پروژه جدا کردن احمدی نژاد از دایره سربازان انقلاب اسلامی دارید؟! این چگونه جذب حداکثری است که شامل حال خاندان اشراف می شود، اما شامل حال منتخب ملت نمی شود؟! بگذریم که ما اگر به جریان منحرف، نقدی هم داریم و یا اگر از رئیس قوه مجریه گله ای هم داریم، این گلایه از آن روست که چرا می خواهید قدم در راه کج حزب کارگزاران بگذارید و خبط و خطای پدر معنوی این حزب را تکرار کنید؟! احمدی نژاد در مقام مقایسه با آقای هاشمی، لااقل ۲ حسن بزرگ دارد؛ یکی اینکه خانواده خودشان، -تاکید می کنم خانواده خودشان!- نه فقط، اصلا و ابدا مصداق خانواده اشراف و آقازاده ها نیست، بلکه اتفاقا همان نقد را که امت حزب الله به جریان انحرافی دارد، این خانواده محترم هم دارد. دیگری اینکه احمدی نژاد در دوره ریاست بر قوه مجریه، از منظر خدمت رسانی به مردم و بسط روحیه مردم مداری و عدالت محوری، اصلا با زمان ریاست آقای هاشمی بر قوه مجریه قابل قیاس نیست. آیا به حرمت همین ۲ مورد، ارائه تحلیل بر مبنای حفظ احمدی نژاد و فاصله انداختن میان ایشان و جریان منحرف، کار ناصوابی است؟! چطور تلاش برای حفظ آقای هاشمی، ماجور و عملی از روی بصیرت است، اما به احمدی نژاد که می رسد، رئیس قوه مجریه، عینا مشایی است؟! پس چرا اینجا اجر نمی برید؟! آیا چون محمود احمدی نژاد، محمود احمدی نژاد است و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دامت برکاته نیست، پس گور بابای اجر؟!

***

و اما این را البته به آن دوست محترم نگفتم. اینجا می گویم که تو بخوانی. می دانی! چندی است برایم این سئوال پیش آمده که آیا ما باید رئیس روسا را حفظ کنیم یا آنها ما را؟! بر عکس شده روزگار! 

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “چطور تلاش برای حفظ آقای هاشمی، ماجور و عملی از روی بصیرت است، اما به احمدی نژاد که می رسد، رئیس قوه مجریه، عینا مشایی است؟!”

    چقدر عالی بود این مطلب!
    عجیب حرف دل بود؛
    ممنون داداش!
    سالاری

  3. ادریس می‌گوید:

    یک عکس جالب از یک شهید 🙂 !
    :
    http://jalvat.tk/?p=1039

  4. سنگربان می‌گوید:

    سلام!
    بلـــــــــــه! برعکس شده این روزگار…..
    الان بعضی ها تو دانشگاه دل تنگ عالیجناب سرخ پوش اند!!
    نمی دونم چه مرگ شون…..
    الان اگه خدایی نکرده آقای احمدی نژاد بشه ضد ولایت فقیه ….
    اینا همه حرفهایی که بهش نسبت دادن و یا کلیپ و پیامک هایی که واسه تمسخرش درست کردن پس می گیرند…
    انصافاً خدمات و اشتباهات دولت آقای احمدی نژاد با دولت آقای هاشمی قابل قیاس نیست!!

  5. پاییز می‌گوید:

    چرا این «تحلیل های خاص» فقط باید درباره نسبت آقای هاشمی با فتنه گران و آقازاده های ایشان لحاظ شود؟! چرا خبرگزاری شما همین جذب حداکثری و همین تحلیل های قشنگ را درباره نسبت آقای احمدی نژاد و جریان انحرافی و لیدرش پیاده نمی کند؟!

    سلام داداش، اِیــــــــــــــــــوَل بابا دمت گرم.میبینم که جواب تو استین داشتید عجیــــــــــــــــــب

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    همین یک جمله تان جواب تمام سئوالاتی است که منتقدین منصف باید بدانند. با غیر منصفین که کاری نداریم:
    بگذریم که ما اگر به جریان منحرف، نقدی هم داریم و یا اگر از رئیس قوه مجریه گله ای هم داریم، این گلایه از آن روست که چرا می خواهید قدم در راه کج حزب کارگزاران بگذارید و خبط و خطای پدر معنوی این حزب را تکرار کنید؟!

  7. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین؛
    اتفاقا” ما باید هوای رئیس رؤسا رو داشته باشیم که خدای ناکرده به خطا نرند!
    هرچند می دونم منظورتون از این جمله اصلا” چیز دیگه ای بود ولی از زاویه ی متفاوت، این حرف منم درسته!

  8. ف. طباطبائی می‌گوید:

    سلام و خدا قوت.
    معرفتی که تو این متن وجود داشت خیلی زیبا بود. ممنون آقای قدیانی.
    این دیدی که رفیق شما داشت، تنها مختص ایشون نیست. متاسفانه خیلی از مسئولین کشورمون هم همین دید رو به خاندان راس فتنه دارن.
    مسئولین این دید ناعادلانه رو دارن و عجیب اینجاست فکر می کنن دید درستی دارن!!
    خدا شر کارگزارن یک و دو رو از سرمون کم کنه.

  9. سیداحمد می‌گوید:

    “احمدی نژاد در مقام مقایسه با آقای هاشمی، لااقل ۲ حسن بزرگ دارد؛ یکی اینکه خانواده خودشان، -تاکید می کنم خانواده خودشان!- نه فقط، اصلا و ابدا مصداق خانواده اشراف و آقازاده ها نیست، بلکه اتفاقا همان نقد را که امت حزب الله به جریان انحرافی دارد، این خانواده محترم هم دارد. دیگری اینکه احمدی نژاد در دوره ریاست بر قوه مجریه، از منظر خدمت رسانی به مردم و بسط روحیه مردم مداری و عدالت محوری، اصلا با زمان ریاست آقای هاشمی بر قوه مجریه قابل قیاس نیست.”

    به حرمت همین دو نکته، احمدی نژاد در هر حال شرف دارد به هاشمی!

  10. چشم انتظار می‌گوید:

    جناب آقای ملک عبدالله بن عبدالعزیز
    خادم الحرمین الشریفین

    سلام علیکم

    خبر درگذشت سلطان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد عربستان باعث تاسف و تالم خاطر گردید.

    مصیبت وارده را خدمت جنابعالی، دولت و ملت عربستان تسلیت می‌گویم.

    از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای خاندان آل سعود بویژه جنابعالی صبر و اجر مسالت می‌کنم.

    امیدوارم با تقویت وحدت اسلامی در میان مسلمانان، توطئه ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان بویژه دو کشور ایران و عربستان خنثی گردد.

    اکبر هاشمی رفسنجانی
    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

  11. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    این را البته به آن دوست محترم نگفتم. اینجا می گویم که تو بخوانی:

    گفت: واقعا محمود احمدی نژاد، محمود احمدی نژاد است؟ آیا؟!
    گفتم: پَ نَ پَ ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دامت برکاته است!!

  12. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    شما چقدر خوب و چه موقعیت شناسانه می نویسید.
    هزار ماشاء الله به ذهن و فکر شما.

    هر چه شر است زیر سر کارگزارانی ها و دارو دسته شان است.
    در فساد و خیانت سردمدار هستند، با این حال ادعایشان از همه بیشتر است.

  13. علی می‌گوید:

    لطفا دیگه شما فراموش نکنید آقای هاشمی “آیت الله” نیستن. بلکه “حجت الاسلام” هستن. سندش هم نامه های رسمی که رهبر به آقای هاشمی می نویسن. لطفا شما رعایت کنید.

  14. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    ” آیا ما باید رئیس روسا را حفظ کنیم یا آنها ما را؟! ”

    در واقع، متقابلاً!
    اما در حقیقت، هیچکدام!!
    فقط خدا، حافظِ ما ۹۹ درصد است!!!

  15. به جای امیر می‌گوید:

    نوار مغزی ! (گفت و شنود)

    گفت: مجید محمدی عضو فراری حلقه کیان که در رادیو آمریکا استخدام شده به کیهان اعتراض کرده که چرا اپوزیسیون را تحقیر می کند و به آنها مزدور می گوید!
    گفتم: مگر همین آقا سال گذشته وقتی فاش شد که گزارش کاملی از گروههای اپوزیسیون به سفارت اسرائیل در آمریکا داده است، با افتخار در سایت VOA اعلام نکرد که فروش اطلاعات به کشورهای خارجی مزدوری نیست بلکه برای پیشبرد اهداف جنبش ضروری نیز هست!
    گفت: همین دیروز یک ضدانقلاب فراری دیگر به نام محمدجواد اکبرین دریافت کمک مالی سایت جرس از انگلیس را طبیعی! و منطقی! دانسته است.
    گفتم: چند ماه قبل محسن مخملباف در مصاحبه با رادیو فردا – وابسته به سیا- گفته بود دست همه کشورهای اروپایی و عربی را که به جنبش سبز کمک مالی کرده اند صمیمانه می فشاریم!
    گفت: چه عرض کنم؟!
    گفتم: از یارو نوار مغزی گرفتند، ۲۰ دقیقه اولش خالی بود بقیه اش خش خش می کرد!

  16. جلال معترف می‌گوید:

    در مقابل تیتر فقط میتوانم بگویم: دقیقا!!

    خدا نسلت را زیاد کند حسین قدیانی، نعمات دنیوی و اخروی بر زندگیت سرشار شود که اینقدر زیبا حرف دل میزنی و آراممان می کنی.
    روزنامه جوان با مطالب شما جلا میگیرد.
    هم آنچه که از احمدی نژاد گفتید حق بود و هم آنچه از هاشمی گفتید. به بعضی از مردم باید یادآوری کنیم کمی حیا هم چیز بدی نیست.

  17. سلاله 9 دی می‌گوید:

    یکی از دوستان…تماس گرفت که

    اولا، خرج آقای هاشمی را ولو شده با تحلیل های خاص، از فتنه گران جدا کنیم.
    ثانیا، ایشان را جذب کنیم.
    .
    این چگونه جذب حداکثری است که شامل حال خاندان اشراف می شود، اما شامل حال منتخب ملت نمی شود؟!
    .
    .
    .
    چندی است برایم این سئوال پیش آمده که آیا ما باید رئیس روسا را حفظ کنیم یا آنها ما را؟!

    بر عکس شده روزگار!

  18. سلاله 9 دی می‌گوید:

    خدا کند تا زمانی که انقلاب مان به حکومت حضرت حجه عجل الله متصل شود، هیچ دولتی و هیچ دولتمردی و هیچ مسئولی قدم در راهی که حزب کارگزاران رفتند، نگذارد و تکرار نکند خطاها و کارهای ناصواب آنان را.

  19. هوشنگ می‌گوید:

    آقای قدیانی شما کدام نقد به اصطلاح اصلاح طلبان و اهالی فتنه از دولت آقای احمدی نژاد را میتوانید ذکر کنید که با همین منطق نشود به آن جواب داد؟
    آنقدر خودشان سر تا پا ایراد دارند که هر ایرادی را حتی در موضع انقلابی و نصیحت و مصلحت بگیرند ، خودشان در همان موقعیت قابل انتقاد مسلم و شماتت هستند.
    ولی مشکل اینجا است که هر چه با اینها همراهی کنید تا مثلا به انتقادات و ایراداهایشان پاسخ بدهید ، رو که برگردانید میبیند درست مثل اسب عصاری دوباره برگشته اند سر جای اول .
    اگر کسی خواست با امثال اینها بحث کند اول هر چه زور دارد بکار بگیرد تا جوهره انصاف و جوانمردی و آزادگی مرده در این طایفه را بیدار کند والا هر چه منطق و حسن خلق و آداب گفتگو و … بکار بگیرد دست آخر میفهمد که آب در هاون کوفته است .
    شاهد مثال من خود شما آقای قدیانی . لطفا بگوئید بعد از این منطقی که برای یکی از افرادی که علی الظاهر اهل منطق و بحث و گفتگو هم بوده آوردید حالا نظر ایشان با قبل از این بحث شما چه توفیری کرده ؟ ( امیدوارم حداقل این یکی برعکس دیگران بوده باشد )
    مدتها با این طایفه در امریکا بحث و جدل کردم ولی در آخر به این نتیجه رسیدم که قریب به اتفاق این جماعت هر روز که بعد از کلی تقلا دلیل و برهان کم میآورند و ساکت میشوند ولی روز بعد روز او نو روزی از نو دوباره برگشتند همان جائی که بودند .
    گوئی اصلا قرار نیست که حتی در یک مورد هم قانع شوند .
    بعضی وقتها با خودم فکر میکنم که یکی از بهترین دعاها در این روزگار این است که خدا آنروز را نیاورد که ما خورشید را در وسط آسمان هم نتوانیم ببینیم .

  20. سایه/روشن می‌گوید:

    “محمود!

    آن روستایی اگر وبلاگ ندارد که از تو تشکر کند، اما منِ شهرنشین، سایتی دارم که فلان تقصیر دولت تو را نقد کنم و آن آقازاده بهمان جای شمال شهر، قدرت این را دارد که بگوید تقلب شده!
    یعنی تو رئیس جمهور نیستی!
    با دیکتاتوری سر کار آمده ای!
    آقازاده می گوید؛ تو محصول دیکتاتوری آخوندها هستی و پدرش ادعا می کند جریان ضد روحانیتی!…
    کیستی تو محمود؟! کاش لااقل اندازه “آقا” از تو حمایت می کردیم،
    ما که ادعا داریم سرباز ولایتیم.
    به تو گفتند جریان ضد روحانیت اما تو در یزد از پدر بزرگوار همین آقای خاتمی، و از دیگر روحانی شهید؛ آیت الله صدوقی به نیکی یاد کردی اما روزگار فتنه، به تو، به من، به ما، به شما، به ایشان، به امام، به شهدا، به رهبر حکیم، گفتند
    “مرگ بر دیکتاتور، چه رهبر، چه دکتر”.

    آن کس که این شعار را سر داد هنوز آزاد است و هنوز می نویسد و هنوز بیانیه می دهد و هنوز در روزنامه اش تیتر یک می کند که “مبارک در آستانه سقوط”!… و بالای تیتر یک، در یک گوشواره، عکس “آقا” را می گذارد و در گوشواره دیگر، عکس تو را. در جمهوری اسلامی اگر خفقانی باشد، از آن ما بچه حزب اللهی هاست! نیست؟!…

    در جمهوری اسلامی اگر خفقانی هم نباشد، پس بگذار مهندس، “من، تو، او، ما، شما، ایشان” را فرعون بخواند!
    وه، که چه فراعنه خوبی هستیم ما!”
    .
    .
    .
    …::::قطعه مقـــــــــدس ۲۶::::…….

  21. محسن می‌گوید:

    حسین جون! ولی دومادش بدجوری ترکمون زده ها! گشنه گدا میخواد از کنفرانس بالا بکشه بازم دم بچه های هاشمی که میرفتن مستقیم از لوله نفت انشعاب میگرفتن!

  22. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا ارحم الراحمین**

  23. چشم انتظار می‌گوید:

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900803000797
    مصلحت هاشمی را بهتر از خودش تشخیص می دهیم

  24. فجرنور می‌گوید:

    چرت و پرت سایت هاشمی برای ولایت مطلقه فقیه رو حتماً بخونید

  25. فجرنور می‌گوید:

    روضه باب الحوائج شش ماهه در وبلاگ فجر نور

  26. حامد توکلی می‌گوید:

    حسین قدیانی گفت :آیا ما باید رئیس روسا را حفظ کنیم یا آنها ما را؟! بر عکس شده روزگار!

    دیونه داداشی اضافه کرد :در واقع، متقابلاً!
    اما در حقیقت، هیچکدام!!
    فقط خدا، حافظِ ما ۹۹ درصد است!!!

    اگر اجازه بدید عرضی داشتم
    خدا اینقدر بیکار نیست که بخواهد مار و حفظ کنه و اگر بود به لحظه ای همه به راه راست میرفتن

    حضرت صاحب شاید تاکید دارم شاید چیز بالاتری از حضرت علی نداشه باشن
    چی قراره عوض بشه؟
    مردم
    اگر نه دی مردم بصیرتی نداشتن و خودمونی ترش شعور معرفتی نداشتن عاقب آقا همون میشد که سر عزیزان زهرا در آوردن
    حسین (ع) رو رها کردند و کشتند
    حسن (ع) را نیز هم
    علی (ع) راه هم
    این جماعت دوپا اون روزگار شعور و داشتن که لطفی میکردن وصیت پیامبر خدا رو زمین نمیذاشتن.
    همین که پیامبر (ص)حکومت اسلامی تشکیل دادن خودش معجزست برادر

    حسین جان ما باید رئیس روسا رو حفظ کنیم تا اونها هم بوتنن مار و حفظ کنند.
    و اگر ما اونها رو حفظ نمیکردیم این انقلاب عمرش دو رقمی هم نمیشد.
    راستی یه مثلا دیگه هم یادم اومد مختار
    🙂

  27. فاران(نه وبلاگ فاران) می‌گوید:

    به نظر من جریان انحرافی از این جهت هم که همه حواسها را از هاشمی و اقدامات او دور کرده حقا “انحرافی” است. غلط نکنم هاشمی برای دسته دسته کردن بچه بسیجیها نقشه داره…

  28. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا حیٌ یا قیوم**

  29. آمار سایتت می‌گوید:

    روز به روز بازدید کننده هات دارند آب می رند بهتره آمار سایتت را نگاه نکنی ممکنه دپرس بشی

  30. عطشان می‌گوید:

    بعضی ها جذب حداکثری را با باج دادن اشتباه گرفتن. به نظر من این مساله برای کسی که خودش رو به خواب زده صادق نیست. ما حاضر نیستیم به کسی باج بدیم حالا این شخص هر کی می خواد باشه حتی جناب هاشمی.
    هر کی در خط ولایت بود قدمش روی چشم وگرنه ما جلوش وایسادیم. ما در دفاع از ولایت از فاطمه زهرا(س) الگو می گیریم.

  31. نفیسه بهادری می‌گوید:

    آفرین…

  32. مهدی می‌گوید:

    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک .

    احمدی نژاد بی تردید یکی از بزرگترین قربانیان سیاست نفوذ و استحاله در تاریخ بوده است.

    خدا لعنت کند آنکه را که باعث شد قهرمان اسلامی و ملی ما با بینی به زمین کوبیده شود . باقر خان و ستارخان و امیر کبیر و میرزا کوچک خان سیخی چند؟ بزرگترین قهرمان ملی و اسلامی ما را طوری با برنامه ریزی شاید چندین ساله به زمین کوبیدند که دیگر او که نه ؛ ما توان بلند شدن را نداریم . خدا لعنت کند آنکه امید ما را نا امید کرد . آنکه برنامه ریزی کرد , آنکه نفوذ داد , آنکه نفوذ کرد و آنکه استحاله کرد.

    خدا ظهور حجتت رو الساعه الساعه الساعه , العجل العجل العجل برسان . خدایا مغلول کن دستان کسانی که مانعی در برابر ظهور حجتت می تراشند , که خودت گفتی دستانشان مغلول است … همانا وعده تو حق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.