مادر تو همین شمع است

۸۹ روز تا عاشورا

اشک، سخن گفتن آدمی است با زبان چشم؛ نگاه ماه را فقط خورشید می فهمد

خورشید اینجا غروب نمی کند. عشق است غرور خورشید. برگ اینجا نمی ریزد از درخت حتی اگر رخت پائیز به تن کرده باشد روزگار. شب هر چه می خواهد تاریک تر باشد؛ آموزگار ما ستاره ها ماه است. این شمع دارد آبی می سوزد؛ آبی آسمانی. بغض کند شمع دل پروانه می شکند. اشک ماه یعنی آه ستاره ها. امروز روی مزار شهید گمنام، مادری پیر که دستش جز عشق عصایی نداشت شمع روشن کرده بود و کمی آن سوتر در آسمان، دود این شمع، شده بود حکم نور برای ستاره ها. شمع ما خود پروانه است گرد خورشید. بیا کوچ کنیم برای یک بار هم که شده به کوچه دل پرواز. پرواز از پرستو مهمتر است. راز پرواز در بال پرستو نیست. در دل پروانه است. پروانه معتکف شمع است و کاری با چرخش روزگار ندارد. بهار پروانه شعاع نور شمع است. آه ماه نزد خورشید دیدنی است. دست ستاره از افق کوتاه است الا ستاره ای که خود پروانه شده باشد. کجا بالت سوخت ای شهید گمنام که رفتی و دیگر برنگشتی؟ این پیرزن مادر تو نیست. مادر تو نشسته چشم به راهت و خیال می کند تو برمی گردی. مادر تو را در صف شیر، می خورد روباه مکار و حقوق بنیاد برایش “تو” نمی شوی. پله های بنیاد مادر تو را پیر کرد. ۴ طبقه هر روز می رود بالا که مطمئن شود تو آیا در کدام طبقه بهشت جا خوش کرده ای. یا شاید هم هنوز فکر می کند تو اسیری در زندان بعثی ها. کجایی پس؟ سالگرد ۸ سال دفاع مقدس گیرم که جنگ تو را تجلیل کنند، دل بی تاب مادرت این وسط چه می شود؟ بعد از تو یک شب سر راحت بر بالین نگذاشت. همه اش به تو فکر می کند. ۲۸ سال است که بعد از والفجر مقدماتی، برایش جانماز پهن نکرده ای در صبحگاه خانه. هنوز هم بوی تو دارد نماز صبحش و هنوز هم فکر می کند تو برمی گردی. تمام زندگی اش شده قاب عکس تو. چه کسی گفته خاک سرد است؟ نمی بینی گریه اش را در قنوت. کی بی اشک باز شد چشم مادرت؟ عینک ته استکانی را ول کن. این برای چشم اوست. به اشک او باید نمره داد. گریه اینجا غروب نمی کند. عشق است غرور اشک اما برگی دارد می افتد اینجا از درخت زندگی. پزشکان جواب کرده اند مادر تو را. می گویند سرطان استخوان گرفته در گلوی بغض آلود و غم تو شده خار در چشمش. از بس نیامدی، دل مادرت شکست و امروز بر زمین نشست وقت نماز صبح. دیگر نمی تواند ایستاده در قنوت برای تو اشک بریزد. اینجا که نشد، آنجا آیا تو را می بیند؟ اینجا که نشد، آنجا آیا تو را می بیند؟ این شمع دارد بد می سوزد؛ رحم کن به دل مادرت. این پیرزن مادر تو نیست. مادر تو همین شمعی است که پیرزن روشن کرده روی مزارت. نگاه کن؛ دارد تمام می شود. این آخرین سوسوی اوست و من حتم دارم با اشک، عمر این شمع تمام می شود. فقط کافی است دستی برآری. مادرت خوشحال می شود.

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. غریب می‌گوید:

    السلام علی الحسین بگیم بهتره تا بگیم که :من اول شدم.

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “چه کسی گفته خاک سرد است؟ نمی بینی گریه اش را در قنوت. کی بی اشک باز شد چشم مادرت؟ عینک ته استکانی را ول کن. این برای چشم اوست. به اشک او باید نمره داد”

    عالی؛
    بسیار عالی.

  3. مهدی می‌گوید:

    خسته نباشی اقای قدیانی دعا کن خدا توفیق به درک واصل کردن خاتمی رو نصیب من کنه

  4. فرص الخیر می‌گوید:

    به باغ خاطره برگرد که در عطوفت آن باغ، اگر برگی از درخت بیفتد درخت غصه دار میشود

  5. پیام فضلی می‌گوید:

    #تصویری برای شهیدان و بسیجیان مظلوم امام خامنه ای#
    http://www.roozaanehblog.com/postimage/basijiemazloom.jpg

    (تصویر طراحی بنده نیست. برای دیگر دوستان است.)

  6. سارا می‌گوید:

    پرواز از پرستو مهمتر است. راز پرواز در بال پرستو نیست. در دل پروانه است. پروانه معتکف شمع است و کاری با چرخش روزگار ندارد. بهار پروانه شعاع نور شمع است. آه ماه نزد خورشید دیدنی است.

  7. پیام فضلی می‌گوید:

    سلام خدا بر بسیجیان مظلوم خامنه ای که غریبانه برابر زیاده خواهان ایستادند…

  8. پیام فضلی می‌گوید:

    دگرگونی (گفت و شنود)

    گفت: یکی از سایت های ضد انقلاب با انتقاد از سران فتنه خطاب به آنها نوشته است، «بدجوری سر ما را کلاه گذاشتید، خودتان راحت می گردید و به عیش و نوش مشغولید ولی هواداران بیچاره را دم تیغ دادید و به خاک سیاه نشاندید»!
    گفتم: سران فتنه که از همه بدبخت تر و فلک زده تر هستند.
    گفت: سران فتنه هم باید به سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس اعتراض کنند و بگویند که چرا آنها را به این حال و روز انداخته اند…؟!
    گفتم: ولی مطابق اسناد موجود، سران فتنه از آمریکا و کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی پول های کلانی گرفته بودند و مفت و مجانی برای آنها کار نکرده اند.
    گفت: همین سایت ضد انقلابی خطاب به سران فتنه نوشته؛ پس چی شد آن دگرگونی و تغییری که وعده اش را داده بودید؟! نکند که خواب سوءاستفاده دیگری از ما دیده اید؟!
    گفتم: از شخصی پرسیدند «دگرگونی» یعنی چی؟ و یارو که فروشنده پیاز و سیب زمینی بود در پاسخ گفت؛ دگرگونی یعنی این که اگه این «گونی» نشد، برو تو اون «گونی»!

  9. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  10. gomnam124 می‌گوید:

    سلاااااااااااااااام به داداش حسین و ستاره های عزیز . چندروز نظر نذاشتم الان اومدم یهو بگم خسته نباشیــــــــــــــد .
    متن هایتون مثل همیشه بینظیرند . التماس دعا .

  11. شروین می‌گوید:

    حسین آقا زمینی نمینویسی …

    آسمونی مینویسی

  12. شکلاتی می‌گوید:

    خلاصه آمار سایت…………………………………………………………………………………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیا م”بی زر گانی” برم؟

    ساعا ۱:۴۷ نیمه شب.
    تعداد افراد آنلاین ۲۷ نفر.

    ماشالله؛

    داداش حسین بسیجیها فــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدائی داری.

  14. شکلاتی می‌گوید:

    رقیب ناکام آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ اعلام کرد کسی روی او در انتخابات مجلس (اواخر سال ۹۰) حساب نکند چون او با وضعیت فعلی در انتخابات شرکت نمی کند! کروبی پس از اخذ ۳۳۰هزار رای از مجموع ۴۰ میلیون رای، ترجیح داد به آشوبگران بپیوندد و خود را سردسته آنها معرفی کند.

    به گزارش جهان به نقل از کیهان وی در گفت وگو با العربیه و درباره انتخابات مجلس اظهار داشت: باید ببینیم چه می شود. اگر وضع به همین منوال باشد و دبیر شورای نگهبان از این حرفها بزند و سخنگوی شورای نگهبان به روش خود ادامه دهد، طبیعتا شرکت در انتخابات منتفی است.
    وی درباره کمک یک میلیارد دلاری رژیم سعودی به «سران فتنه» هم خود را طرف خطاب سخنان آیت الله جنتی قرار داد و دریافت پول مذکور را تکذیب کرد. هرچند که کروبی آلودگی های مالی متعددی دارد که یک قلم ناچیز آن دریافت چندصد میلیون تومان از شهرام جزایری است، اما این آلودگی ها دلیل بر این نمی شود که این عنصر آلت دست منافقین خود را جزو سران فتنه جا بزند.
    کروبی درباره اینکه آیا قصد دارد تلویزیون راه بیندازد یا نه گفت: «من بنای چنین کاری را ندارم علتش هم این است که امکاناتش را نداریم آن وقت ما امکاناتی داشتیم یک کمک هایی هم می شد. ما یک کاری می خواستیم انجام بدهیم آنها مانع شدند من هم در کارهایم سعی می کنم برای دیگران گرفتاری انجام نشود.»
    او درباره شبکه تلویزیونی «رسا» گفت: «اسامی که برای من ذکر کردند آنها همان نیروهایی هستند که در جمهوری اسلامی بودند و کار می کردند و حضور داشتند. با کاری که انجام می دهند موافقم انجام بشود مخصوصا اگر در چارچوب قانون اساسی باشد. الان اگر آزادی بدهند من دنبال همین کارها می روم. چون اگر آزادی بدهند امکانات هم می رسد. وقتی که آزادی نمی دهند امکانات هم داده نمی شود و افراد هم می ترسند.»
    شبکه العربیه یکی از بدنام ترین تلویزیون های وابسته به رژیم سعودی است که همواره از گروهک تروریستی ریگی حمایت و با سرکرده معدوم این گروهک مصاحبه می کرد. العربیه در جریان جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳روزه و ۲۲روزه لبنان و غزه هم، به طور کامل از صهیونیست ها حمایت کرد.

  15. دعای کمیل می‌گوید:

    چه میفهمیم شهادت چیست مردم
    شهید و هم نشینش کیست مردم
    تمام جست و جومان حاصلش شد
    شهادت اتفاقی نیست مردم

  16. بیچک می‌گوید:

    سلام داداشی
    بسیا بسیار زیبا
    این قلم شما نیست
    این فقط و فقط خون بابا اکبر است
    شادی ارواح مطهر شهدا صلوات

  17. دعای کمیل می‌گوید:

    بارالها!
    مردم را متوجه دنیای دیگری کن که این زندگی را محل رشد و عبور بیابند.
    شهید فضل الله آقا باباگلی
    (خدایا حاج احمد رو به ما برگردون،صلوات)

  18. چوب خدا می‌گوید:

    “گریه اینجا غروب نمی کند”
    چه به دل میشینه این یه جمله
    واقعا هم همینطوره

  19. ya zeinab می‌گوید:

    ۲۸ سال است که بعد از والفجر مقدماتی، برایش جانماز پهن نکرده ای در صبحگاه خانه. ” احسنت به قلمتان! ما را بردید به فکه! راستی آقای زریبافان اون کارت پدر شهید جعلی را چه کرد؟ آبها از آسیاب افتاد دیگه؟ حالا یه نفس راحت میکشه!

  20. سری جدید برنامه “راز” به روی آنتن می رود

    مدیر تولید برنامه “راز” از ابراز تمایل دست‌اندرکاران این برنامه برای ساخت سری جدید راز خبر داد و اعلام کرد: انشالله روزی باشد که ما شاهد این باشیم که عرصه های بروز و صعود جوانهای رسانه ای ما در رسانه فراوان شود.

    http://didevar.ir/?p=188

  21. شکلاتی می‌گوید:

    این یعنی چی چرا یکی از خانواده شهدا بنیاد را در دست نمی گیرد تا درد آن ها را بفهمد آن ها از جان خود مایه گزاشته اند آیا ارزش یک ماشین اتوماتیک را ندارند
    وایییییییییییییییییییییییییی بر بنیاد مثلا شهید

  22. بیچک می‌گوید:

    پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهدا مانده اند.
    سید شهیدان اهل قلم

  23. پیام فضلی می‌گوید:

    #سفرهای سؤال برانگیز شهریورماه خاندان …….#
    http://sms88sms.persianblog.ir/post/770/

  24. bichak می‌گوید:

    رنگی شدم؟
    عضو شدن در اینجا حالی میدهد بس عجیب… 🙂 🙂 🙂

  25. bichak می‌گوید:

    زرشک منکه وبلاگ ندارم چطور انتظار دارم رنگی بشم؟
    هیییییییییییی

  26. مسعودساس می‌گوید:

    سلام
    http://www.asromid.com/portals/asromid.com/newspic/%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D9%88%20%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF.jpg
    به خدا شرمنده ایم شهدا
    شادی روح امام(ره) و شهدا و سلامتی مقام معظم رهبری صلوات

  27. شکلاتی می‌گوید:

    پیش بینی…………………..

  28. bichak می‌گوید:

    داداش راستی مصاحبه چی شد؟

    الان نابود میشم آخخخخخخ

  29. سحر می‌گوید:

    شبای جمعه که میشه دلا بهونه میگیره
    هر کی میاد سر یه قبر ازش نشونه میگیره
    یکی سر قبر پدر یکی کنار مادرش
    یکی کنار خواهر و یکی پیش برادرش
    اما یه مادر غمگین و آرام
    میاد کنار شهبد گمنام
    آه و واویلا

  30. شکلاتی می‌گوید:

    این انقلاب کلیه ستون هایی که داره با خون شهدا محکم شده ما نمیزاریم حق خانوده اون ها پای مال بشه
    این سخن ملت شهید پرور ایرانه

  31. سارا می‌گوید:

    پا تو کفش سید احمد:
    آنلاین : ۱۶
    ساعت: ۳:۳۸

  32. سارا می‌گوید:

    حضرت ماه:
    این ایمانهاى محکم، این اراده‏هاى پولادین، این ایثار و فداکارى بزرگ پدرها و مادرها و خانواده‏ى شهدا، آنچنان پایه‏هاى این بناى مستحکم را قوى و ماندگار کرد، که هیچ طوفانى نتوانسته است و بعد از این هم به اذن الهى نخواهد توانست این بنیان رفیع را تکان بدهد؛ از جا بکند.

  33. سارا می‌گوید:

    حضرت ماه:
    خانواده‏ى شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند؛ با هیچ قشر دیگرى در انقلاب، این مجموعه قابل مقایسه نیستند. ارزش آن مادران و پدران، آن همسران و فرزندان و بازماندگان که حرمت خون شهیدشان را حفظ کردند و خودشان با صبرشان، با گذشتشان مظهر دیگرى شدند از فداکارى در پیشبرد اهداف انقلاب، این است که یکى از مؤثرترین و نقش‏آفرین‏ترین عناصر کشورند. نمیخواهیم تعارف کنیم یا خوشامد بگوئیم؛ میخواهیم حقیقت مطلب آنچنان که هست، روشن شود.

  34. خادم الشهدا می‌گوید:

    راز پرواز در بال پرستو نیست. در دل پروانه است
    احسنت بر این قلم سخنگو.

  35. 313 می‌گوید:

    بعد از شهدا مادرانشان خون دل خوردن و اشک ریختند
    ما چه کردیم …!!!؟؟؟

  36. amir می‌گوید:

    شمع ما خود پروانه است گرد خورشید
    پله های بنیاد مادر تو را پیر کرد
    گریه اینجا غروب نمی کند
    فدای مادران شهدای گمنام

  37. ستاره خرازی می‌گوید:

    چشم مادری که هنوزم چشم به راهه
    میبینه که امروز آرزوهاش تباهه
    به چشای من و تو خواب راهت گناهه
    فدای یه لحظه دلتنگیشون فدای یه قطره اشکشون
    خدا مارو پیرو بچه هاشون قرار بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.