پیام «آقا» چه شد؟!

یک: «وحدت ملی»، «آشتی ملی»، «ائتلاف ملی»، «رفاه ملی» و… بعله! از قرار، مد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، اسم دار شدن دولت های حضرات نامزد است. حکایت یانکی ها که برای هر بلای طبیعی شان، قبل از هر چیز، اسم می گذارند؛ طوفان کاترینا، سیل سندی! من واقعا نمی دانم این قبیل اسامی، صرف نظر از اینکه اغلب برای جامعه مسلمان ایرانی، یاوه و بی ربط اند، دقیقا به چه کار مهم دیگری می آیند؟! و آیا با اسم دار شدن دولت ها مشکلی هم حل می شود؟! اگر برای مردم کشورهایی از قبیل سوریه، به نوعی مصر و خیلی جاهای دیگر، آشتی/ وحدت/ ائتلاف/ یا هر چیز دیگر ملی، ضروری می نماید، ما اما نیاز به این نسخه پیچی ها نداریم. ملت ما هم با هم آشتی اند، هم ائتلاف دارند، هم وحدت. زیر سایه ولایت فقیه، من تعجب می کنم از نامزدهایی که این همه ملی ملی می کنند! آشتی ملی و چیزهایی از این دست، برای آن ملت هایی خوب است که فی الواقع «ملت» نیستند و تقسیم به چند گروه و قبیله شده اند. احزاب ما بعضا سر خودشان درد می کند، خودشان مشکل دارند، خودشان به اختلاف خورده اند، خودشان به بن بست رسیده اند، خودشان از جذب نیرو به معنای حرفه ای کلمه عاجزند، آن وقت، دستمال را به جای اینکه به سر دار و دسته خویش ببندند، بر سر ملت ما می بندند! من حقیقتا این قبیل اسامی را در درجه اول، توهین به ملت نستوه ایران می دانم. محرم و صفر ما، اربعین ما، راهپیمایی های ما، روز عرفه ما، لیالی قدر ما، حضور در صحنه ما، حتی انتخابات های ما، همه و همه حاکی از اتحاد اقوام ایرانی است. ایرانی چه لر باشد و چه کرد و چه عرب، چه شیعه باشد و چه سنی، چه ارمنی و چه تسلیم به هر آئین دیگری، خود، بی نیاز به این اسامی بی خود، و بی احتیاج به این نسخه پیچی های غیر ضرور، هر جا که لازم بوده، بهترین جلوه را از آنچه که در ادبیات سیاسی، «ملت» خوانده می شود، ارائه داده است. لذا همان به نامزدهای محترم به جای این قبیل شیرین کاری ها، چند کلام از برنامه های خود برای ملت بگویند. دیروز یکی از نامزدها در یکی از شهرها گفته بود؛ «برنامه مشخص من، توسعه متوازن سیاسی و اقتصادی است». به این اما «برنامه» نمی گویند، می گویند «شعار». برنامه یعنی: فی المثل نامزدی بگوید؛ برای افزایش ارزش پول ملی، ایده های نظری و راهکارهای عملیاتی اش چیست؟ نامزد انتخابات ریاست جمهوری از این حرف ها باید بزند، و الا آن شعارهایی که مردم از آنها خسته شده اند، نه شعارهای زنده انقلاب اسلامی، بلکه همین شعارهای متاسفانه مرسوم انتخاباتی روی مخ آحاد ملت است. من واقعا متوجه نمی شوم که چرا با وجود این همه رشد در شاخص های مختلف اقتصادی، و پس زدن زیبای تحریم های ۳۰ ساله دشمنان، ارزش پول ملی ایرانی باید اینقدر نازل باشد؟! چه خوب، نسخه برای این امراض ارائه کنند، کسانی که خود را در پروژه وحدت ملی، «طبیب سیاست» می خوانند! این «طبیب سیاست» را طرفداران دکتر ولایتی به ایشان چسبانده اند! من قطعا منکر نقش برجسته دکتر ولایتی در مقاطع مختلف انقلاب نیستم، اما کاش نامزدهای عزیز اندکی هواداران شان را توصیه به منع تملق و چاپلوسی کنند. یعنی چه طبیب سیاست؟! اگر همچین است، لابد آقای قالیباف هم «خلبان اقتصاد» است! و حال که چنین است، چرا خاتمی، «عروس سیاست» نباشد؟! و چرا آقای هاشمی، پدر این سیاست بی پدر و مادر نباشد؟! امر سیاست، علم پزشکی نیست که طبیب بخواهد. مرد عمل می خواهد و صداقت. درایت. کاردانی. در سیاست، نسخه را به «کار» می پیچند، نه «شعار».

دو: الحمدالله بعضی نامزدها وعده داده اند که در آینده نزدیک اگر نامزدی شان قطعی شد، مدیران و وزرای خود را پیشاپیش به مردم معرفی می کنند. این باز بهتر است از شیرین زبانی. منتهی به این شرط که فردای انتخابات اگر رئیس جمهور شدند، زیرش نزنند! به این شرط، چیز خوبی است که هر نامزدی، لااقل اعضای برجسته کابینه اش را به مردم معرفی کند تا مردم بدانند فلانی قرار است با چه تیمی، کلید قوه مجریه را دست بگیرد.

سه: حداقل از نامزدهای اصول گرا جای این گله محفوظ است که چرا از «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» هیچ نمی گویند؟! منهای بحث انتخابات و نامزدها، گمانم مجلس و دولت نیز، پیام سال را فراموش کرده باشند. مدت هاست در قوای مقننه و مجریه، حرف از همه چیز هست، الا حرف اصل کاری. در لا به لای همهمه های سیاسی و هیاهوهای تبلیغاتی، فکر کنم دارد قربانی می شود «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی». گاهی من باب این شعار اصیل، البته کارهای نیک خرد و کلان انجام می شود، اما فضا آنقدر شلوغ و سیاست زده است که «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» انگار گم شده! ما اهل رسانه خود در این مورد مقصریم! برنامه ای نداریم که سران قوا و دست اندرکاران، حتی المقدور از روی ریل «تولید ملی…» خارج نشوند! ما نیز تا آخر بهار داغیم! یک چیزهایی می نویسیم و یک کارهایی می کنیم، لیکن از من و ماست که سال هاست پیام های سال، برف زمستان را به خود نمی بیند و فراموش می شود.

چهار: من با دیگران کار ندارم، اما آقایان نامزدهای اصول گرا! به جای طبیب سیاست و خلبان اقتصاد و این حرف ها، گاهی در حد همان حرف، از «تولید ملی…» بگویید. لطفا اجازه ندهید وقتی ۹۱ را در گوگل سرچ کردیم، تنها چیزی که نیاید، «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باشد.

*** *** ***

از دست جوانانش، مردانش، مدیرانش، مریدانش، سربازانش… دل «پیر»، گاه هست که همچین می شکند.

جوان/ ۲۸ آذر ۱۳۹۱

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. دلخون می‌گوید:

    بسم الله

    ای بابا…. ما منتظر مطلب ۲۰:۰۶ بودیم…
    شما هم یه وقت ها کارایی میکنین که آدم توش میمونه… عجب…

  2. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ما اما نیاز به این نسخه پیچی ها نداریم.
    ملت ما هم با هم آشتی اند
    هم ائتلاف دارند هم وحدت
    زیر سایه ولایت فقیه…

    “بر خامنه ای، رهبر خوبان، صلوات!”

    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

  3. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    این قدر آقا روی اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، برای تحقق اش کسی گامی برنمی دارد. اصلا خیلی ها نمی دانند شاخصه هایش چیست و فرقش با اقتصاد ریاضتی در چیست و…
    فقط هنرمان خلاصه شده در حرف و شعار و خیلی هنر کنیم، گاهی برگزاری نشست و همایشی، همین!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “زیر سایه ولایت فقیه، من تعجب می کنم از نامزدهایی که این همه ملی ملی می کنند!”

    نمی فهمند!
    با این همه گیجی و نفهمی، می خواهند رئیس جمهور هم بشوند. خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند!

  5. وارویک می‌گوید:

    جان کلام گفته شد.
    مختصر، مستقیم، بدون حاشیه و با صداقت.

    البته اذعان میکنم که بارها در هنگام خواندن مطالب قطعه، چشم بر روی نوشته ها تار میشود و پرنده خیال پر میکشد به حال و هوایی که من مخاطب این نوشته ها در کجای کار هستم و از دادگاه کلاه خودم محکوم بیرون میایم و یا مجرم؟

  6. حبیبه عباسی می‌گوید:

    سلام؛
    چرا “قدیانی دات آی آر” لینک نمیشه؟!
    به وب منم سر بزنید سالی یکبار!
    خوشحال میشم.

  7. نسیم می‌گوید:

    نمی دانم این برادر اکبر دست از سر شما برنمی دارد یا شما دست از سر دامت برکاته او!

    والذاریاتی شده…

  8. سیداحمد می‌گوید:

    متین و قابل تامل بیان کردید دغدغه هایتان/هایمان را.
    لذت بردم از خواندنش!

    البته این واقعا از آن جاهایی است که مسئولین باید جواب گو باشند و ما چشممان به دهان این آقایان است تا ببینیم چه برنامه ای دارند!

  9. یه دوست می‌گوید:

    تا می تونی خدا رو شکر کن بخاطر این نثری که بهت داده.

    از دست جوانانش، مردانش، مدیرانش، مریدانش، سربازانش… دل «پیر»، گاه هست که همچین می شکند.

    اینو نمی خواد بزنی

  10. ابوالفضل می‌گوید:

    یا حضرت رقیه خانم(س)
    اون که می گفت دیده بوده

    گوش یکی خون می چکید

    نگفت کجا سیلی زد و

    گوشوارشو گرفت کشید

    اون که می گفت بچه هاتو

    با تازیانه می زدند
    بچه های حرم

    http://www.bachehayeharam.blogfa.com/

  11. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بر دولت ها و دست اندرکاران است؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل هاى آینده که از متخصصین خود قدردانى کنند و آنان را با کمکهاى مادى و معنوى تشویق به کار نمایند و از ورود کالاهاى مصرف ساز و خانه برانداز جلوگیرى نمایند و به آنچه دارند بسازند (قانع باشند) تا خود همه چیز را بسازند…

    “وصیت نامه امام خمینی ره”

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    با وجود اینکه متنتون کاملا جدی بود، ولی عروس سیاست رو خوب اومدید!

  13. چشم انتظار می‌گوید:

    تو ذهنم داشتم مرور می کردم، دیدم از این اسم ها و اصطلاحات و القاب، کم نداریم الحمدلله!

  14. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ ى تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی و برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند، بدون تردید بر چالش هایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد.

    اگر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مسئله ‏ى تورم حل خواهد شد؛ مسئله‏ ى اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده ‏ى این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه ‏ى دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.

    سهم دولت در این کار، پشتیبانى از تولیدات داخلىِ صنعتى و کشاورزى است. سهم سرمایه ‏داران و کارگران، تقویت چرخه‏ ى تولید و اتقان در کار تولید است. و سهم مردم – که به نظر من از همه ‏ى اینها مهمتر است – مصرف تولیدات داخلى است. ما باید عادت کنیم، براى خودمان فرهنگ کنیم، براى خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائى که مشابه داخلى آن وجود دارد و تولید داخلى متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلى مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجى به جد پرهیز کنیم؛ در همه ‏ى زمینه ‏ها، زمینه ‏هاى مصارف روزمره و زمینه ‏هاى عمده ‏تر و مهمتر.

    “امام خامنه ای”

  15. چشم انتظار می‌گوید:

    با اجازه ی سید احمد عزیز؛
    جناب حبیبه عباسی:
    متاسفانه در بلاگفا، (قدیانی. آی.آر.) لینک نمی شه. به چه دلیل؟ بماند… من به همین دلیل به نوبه ی خودم و در نهایت احترام، از بلاگفا خداحافظی کردم!

  16. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    برداشتم جملات آقا درباره مصرف تولیدات داخلی رو آهنگ پیشواز گوشیم گذاشتم، چند روز پیش برادرم زنگ زد بهم و تا دید آهنگ پیشوازم اینه، گفت؛ فلان جنسی رو که چند روز پیش خریدی، مشابه خوب داخلی هم داشت ها!!
    دیدم راست میگه؛ متاسفانه حرفهای آقا برای ماها که ادعامونم میشه، گاهی فقط در حد یه حرف و شعار باقی میمونه و غفلت می کنیم…

  17. حیدر می‌گوید:

    با سلام خدمت برادران و خواهران…

  18. S.Ha می‌گوید:

    از دست جوانانش، مردانش، مدیرانش، مریدانش، سربازانش… دل «پیر»، گاه هست که همچین می شکند.

    فقط همین یه خط،،،
    حداقل مرا بس است،،

  19. به جای امیر می‌گوید:

    شایعه (گفت و شنود)

    گفت: دیروز در میان گروه های اپوزیسیون شایع شده بود که آقا رضاربع پهلوی سکته کرده و مرده!
    گفتم: آره! ولی بعدا معلوم شد که این شایعه را خود سلطنت طلب ها ساخته و منتشر کرده بودند و چند ساعت بعد هم تکذیب شد.
    گفت: مگه مرض دارند که خودشان شایعه می کنند و خودشان هم تکذیب می کنند؟!
    گفتم: منظورشان از این کار، قسمت دوم آن بوده است.
    گفت: یعنی چی؟!
    گفتم: خب! چون هیچ کاری از او ساخته نبود، گروه های اپوزیسیون تصور می کردند یارو مرده و سلطنت طلب ها با ساخت و تکذیب این شایعه می خواستند بگن، نه بابا! آقا رضا ربع پهلوی هنوز زنده است و دست و پاش تکون می خوره!

  20. صاعقه گمنام می‌گوید:

    حاج سعید گل گفتند اونجایی که فرمودند: کی بشه این جنگ تموم بشه، ما یه جبهه ای بریم…
    این مشکلات از همونجایی آب میخوره که امام و امت به رهبر و ملت تبدیل شد. وحدت رو از حداقل سیاسیون ما گرفت و هرکی ساز خودش رو میزنه.
    اینم از سازندگی…

  21. صاعقه گمنام می‌گوید:

    اصلا من موندم چطوری یه خانواده برای به چالش کشاندن یه نظام به این عظمت و چندین میلیون نفر رهرو حقیقی، کافی بودن؟
    کسی میتونه جواب منو بده؟

  22. بازتاب: پیام «آقا» چه شد؟!

  23. جمکرانی می‌گوید:

    رهبرا!
    ما برای جان فشانی حاضریم.

  24. سنگربان می‌گوید:

    “و چرا آقای هاشمی، پدر این سیاست بی پدر و مادر نباشد؟!”
    الهی بی پدر بشه این سیاست…

  25. سوال کننده می‌گوید:

    با سلام

    در تعجبم چرا شما به اصطلاح ولایتمدارها اصرار به تفرقه دارید؟ اگر رهبر با اینهمه امکانات، سخنرانی ها… نمی تواند یا نمی خواهد که خیلی ها را مثل هاشمی ها را از خودش و انقلاب جدا کند… اصرار شما ها را درک نمی کنیم؟!
    شاید هم ناشی از بصیرت فوق العاده شماهاست!

  26. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    همین که درب خانه پشت سرش بسته شد،
    درهای آسمان بود که روبرویش باز شد …

    http://farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/12-11/12/13223-48348.jpg

  27. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    اشاره تان به “شیرین کاری ها” و این نکته که “در آینده نزدیک اگر نامزدی شان قطعی شد، مدیران و وزرای خود را پیشاپیش به مردم معرفی می کنند.” بسیار زیبا و شایسته بود.
    حالا همه هم می آیندها، ولی فعلا ناز می کنند برای ملت. زیرزمینی ستادهای تبلیغاتی شان را هم راه انداخته اند، اعضای ستادشان فعالیت هم می کنند، ولی باز می گویند؛ مُردد ایم…

  28. سیداحمد می‌گوید:

    اگر بخواهیم به این “مردد ایم” ها توجه کنیم، میبینم خیلی ها مردد اند!
    با این همه مردد، انتخابات شلوغی در پیش خواهیم داشت!
    البته بعضی ها هم سه تا یکی شدند!
    یعنی سه تا مردد با هم به توافق رسیدند که یکی بشود رئیس و دوتای دیگر معاون اول و دوم!

  29. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛ تا ساعاتی دیگر “قطعه ۲۶” با ۲ متن به روز می شود…

    هر ۲ نوشته را با دقت بخوانید، اما یکی را با دقت مضاعف!

  30. نسیم می‌گوید:

    جناب سوال کننده!
    ما شیعه ی علی می خواهیم باشیم، علی خودش که شیعه ی خودش نبود!
    و جالبه که شما زیادی سنگ دامت برکاته رابه سینه می زنید نه سنگ وحدت را…

    حالا ما هم که بخیل نیستیم، باشه: انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است!!!

    وحدت خیلی خوب هست!

  31. اگر پیمان مردم با ولی بود
    اگر پیوند با آل علی بود

    نه فرمان نبی از یاد می رفت
    نه رنج و زحمتش بر باد می رفت

    نه زهرا کشته می شد در جوانی
    نه می شد خسته از این زندگانی

    نه خون دل نصیب مجتبی بود
    نه پرپر لاله ها در کربلا بود …

    و باز ماییم و این داستان تلخ تکراری …

  32. نسیم می‌گوید:

    خدایا! در فتنه های بعدی دوستان و خویشان ما را خودت نگه دار.
    از همین الان استرس ریزش ها را داریم!
    خدایا به حق سربند یا زهرایی که روی قلم این وبلاگه ما رو عاقبت بخیر کن.

  33. بسیجی بی پلاک می‌گوید:

    زنده باد حسین قدیانی…

  34. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۷۱* امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام:

    آرزوهای طولانی، دیده ی بصیرت مردمان را کور می کند…

    (بحار الانوار، ج۷۰، ص۱۷۰)

  35. عاشق عشق می‌گوید:

    سلام بر شما دوست عزیز! واقعا خدا قوت…!! باید به خاطر این نثر زیبا و قلم روان خود خداوند را شاکر باشید…
    :
    به وبلاگ کوچیک من هم سری بزنید و اگر مایل بودید لینک کنید!! بنده با افتخار شما رو لینک کردم…
    راستی خواستم اجازه بگیرم تا مطالبتون رو با ذکر منبع در وبلاگم قرار بدم… از نظر شما اشکالی نداره؟!!
    :
    در پناه حق، قلمتان استوار؛ پاینده باشید!
    یا علی(علیه السلام)!

  36. سیداحمد می‌گوید:

    عاشق عشق؛

    سلام علیکم!
    با ذکر منبع، ایرادی ندارد. استفاده کنید.

  37. هادی می‌گوید:

    سلام آقا حسین؛
    امیدوارم حالتان خوب باشد و قلمتان جاری.
    یاد عاشورای فکه امسال بخیر…
    یادم نمیره اومدید و در عرض ۱۰ دقیقه قلمتان به جریان افتاد و نوشتید و رفتید پشت تریبون و خواندید از کربلا و…
    فیلم اش را هم دارم اگه بخواهید برایتان می فرستم…
    با آرزوی سلامتی تان
    بچه زنجان

  38. سیداحمد می‌گوید:

    هادی بزرگوار؛

    فیلم را همین جا بفرستید، ممنون می شویم!

  39. عباسی می‌گوید:

    کسی اینجا هست به من بگه چرا قطعه ۲۶ لینک نمیشه؟

    آقای سید احمد…

  40. سیداحمد می‌گوید:

    عباسی؛

    دقت کنید به کامنت ها، “چشم انتظار” جواب شما را داده!

  41. عباسی می‌گوید:

    واااآی چرا؟ خیلی تاسف آوره
    ولی عاشق عشق لینک کرده. یعنی منم خدافظی؟

    سلام بر حسین قدیانی… شوخ سوخته دل

  42. مهدیار می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اما اگر آوینی بود برای اقتصاد برنامه داشت.
    ((عصر ما به‌ راستی عصر شگفتی‌هاست. از یک‌سو نظری به آنچه در درون آسمان‌خراش‌های «وال استریت» می‌گذرد بیندازید و از سوی دیگر به «صلواتی»های جبهه نگاه کنید؛ وقتی انسان بنیان کار و حیات خویش را بر «اعتقاد» خود بنا کند نخستین چیزی که نقش محوری خود را از دست می‌دهد «پول» است و درست به همین علت، انسان در محدوده‌ی «جبهه‌ی اسلام» به پول نیازی ندارد. در جبهه، دیگر به پول که همه چیز را به‌صورتی قلابی و غیر حقیقی به‌ یکدیگر پیوند می‌دهد نیازی نیست و اینچنین، اقتصاد پولی به «اقتصاد صلواتی» تبدیل می‌شود. از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی))
    یا زهرا

  43. saman می‌گوید:

    فیلم شکار دومین پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=9&lid=7431

  44. لبیک یا حسین می‌گوید:

    حتی تر سربازانش!

  45. سرباز منتظر می‌گوید:

    سلام
    اگر اجازه بدید می خواستم از متنتون با درج منبع در وبلاگ و نشریه در حال افتتاحمون استفاده کنم.
    یا علی

  46. جامانده می‌گوید:

    کاش مسئولین بدانند که قطعا روزی نه فقط در این دنیا بلکه در محضر الهی و نه فقط از کم کاری بلکه از بدکاری هایشان سوال می شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.