این «حسین» کیست؟!

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ عکس: علی اکبر بهشتی

شب اول/ آخ جون محرم! هر کس با خاطره ای محرم را شروع می کند. فکر کنم ۶ سالم بود که با خواهر بزرگ ترم رفته بودم برای عصرانه، بربری بخرم، یکی دو کوچه آن طرف تر. دم دمای محرم بود. محرم افتاده بود تابستان. آبجی پارچه ها و پرچم ها و کتیبه ها را نشانم داد و پرسید: محرم از کی شروع می شه؟ جواب دادم: از پس فردا. گفت: آخ جون محرم! گفتم: محرم که آخ جون نداره! گفت: چرا نداره؟! پس من واسه چی خوشحالم که محرم داره میاد؟! گفتم و گفت… حتی توی صف بربری که مثل همیشه صف خانم ها خلوت تر بود، دعوای ما ادامه داشت. اما حالا که فکر می کنم، می بینم حق با همشیره است. همیشه در آستانه محرم، کافی است به ندای دلت خوب گوش دهی که داد می زند؛ «آخ جون محرم!» نمی زند؟! شاد نیست؟! سرور ندارد؟! روزهایی هست که تقویم باید خبر آمدنش را بدهد، حتی شب قدر، اما هنوز محرم نیامده، دلت غوغاست. انگار به دلت افتاده باشد که محرم نزدیک است. اصلا هم الان دست راستت را بگذار روی قلبت! و بشنو صدای حسین حسین را. اصلا هم الان سینه بزن! گفت: «این صدای تپش قلبم نیست، در نهان خانه دل سینه زنی است». آرام سینه بزن و به این فکر کن که این چه عزای بی مانندی است؟! بعضی ها می گویند؛ بعد از هیئت و گریه برای امام حسین (ع) دل مان شاد می شود. واقعا شاد می شود. من اما می پرسم؛ قبل از کدام محرم، دلت شاد نشده و نگفته؛ آخ جون محرم؟! ارباب ما آنقدر آقاست که هنوز ماهش نیامده، در دل آدمی سرور می اندازد. یعنی قبل از گریه، مزدش را به ما می دهد! مگر نه این است مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرق باید داد؟! ما همه کارگر امام حسین (ع) ایم. به مهربانی ارباب ما، اربابی در عالم نیست. نیست! نیست! نیست! به خدا یک وقت هایی آنقدر بعد از گریه برای ارباب ۲ عالم، شاد و مسرور می شوم که می مانم؛ این عزاست یا جشن؟! به راستی، این سوگواری است یا شادمانی؟! لحظه ای فکر کن چیست راز عاشورا؟! کیست امام حسین (ع)؟! و چگونه این همه زنده مانده محرم؟! واقعا کربلا کجاست؟! چه کار دارد با دل ما ارباب؟! چه کار کرده با دل ما حسین (ع)؟! گمانم بعد از قرآن، مهم ترین، بزرگ ترین و عجیب ترین معجزه اسلام، همین محرم باشد. اما یعنی چه «محرم»؟! خدایا! با چند قطره خون ثارالله، خون خودت، چه غوغایی به پا کرده ای؟! فی الحال یزید و شمشیرش کجاست که حکومت این خون را ببیند؟! امشب با کوله باری سئوال، رفته بودم مسجد دانشگاه صنعتی شریف. حاج آقا صدیقی مثل همیشه امام زمانی سخن گفت… و از بزرگانی سخن گفت که امام زمان (عج) حتی به خانه شان هم رفته اند. کاش خوبان روزگار، آن دم که آقا را می بینند، از حضرت صاحب الامر بپرسند؛ «این “حسین (ع)” کیست که عالم همه دیوانه اوست؟!» باور کنید در راز این اعجاز مانده ام. عزیزی کمکم کند و بگوید؛ «این چه شمعی است که جان ها همه پروانه اوست؟!» و چگونه است سبک زندگی قشنگ عاشورایی که هر شب به نامی است؟! شب اول، همه «مسلم» می خوانند. چه زیبا و رویایی که سفر به محرم، با سلام بر جناب «سفیر» آغاز می شود. همه اعتقادم به «ولایت فقیه» را بخواهم در یک جمله خلاصه کنم، می گویم: «در عاشورای غیبت، امام خامنه ای سفیر سیدالشهداست». دیروز مسلم بود و کوفه بود و نامه ها… اما امروز سیدعلی است و کربلا و وصیت نامه ها. آری! امروز ما با «سفیر»، به محرم سفر می کنیم. بیت رهبری برای ما خیمه حسین (ع) است. عاشق سینه زدن روی گلیم بیتم. وقتی کوچه باز می کنیم و «آقا» می شنوه صدای سینه زدن هامونو، دوست دارم بدونم؛ «این “حسین (ع)” کیست که عالم همه دیوانه اوست؟!»

شب دوم/ ورودیه کاروان شب دوم محرم، ورودیه امام به کربلا را می خوانند؛ «حسین جان! به کربلا خوش آمدی». در ورودیه ها، خیلی دلم هوای «حمید» و «دوکوهه» می کند. بچه رزمنده هایی که عاشورا نبودند، اما به ورودیه رسیدند و هنگام شهادت، ارباب را دیدند. بعضی ها درباره جنگ، رمان می نویسند؛ بدون اینکه یک بار نام سیدالشهدا را در قصه شان آورده باشند! بعضی ها با سوژه مادران شهدا، فیلم می سازند؛ دریغ از یک امام حسین (ع) در جایی از سینمای شان! امان از ورودیه های کج! ناوارد! اصلا سربند سرخ «یا حسین» را از جنگ بگیری، جبهه چه تقدس دیگری دارد؟! اگر ما تمام زندگی مان مال حسین است، شهدا تمام جنگ شان برای حسین بود. بیاییم هنگام سخن گفتن از ورودیه ها راستش را بگوییم. امام حسین (ع) اگر عاشق خاک و ملیت بود، باید در همان مکه و مدینه می جنگید! این همه ایرانی نکنیم دفاع مقدس را، که خاک هر قومی برای آن قوم، عزیز است. گفت: «حسین جان! به وعده گاه عشق ما خوش آمدی». کربلای جبهه ها «وعده گاه عشق» بود. برخی به طعنه، لیکن ما با افتخار اعتراف می کنیم «هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله»، شیدا کرد شهدای ما را. ما را نیز همین هوس، دیوانه کرده است. کاش روزی با خون مان ورودیه بخوانیم.

شب سوم/ ۳ ساله دختر که کتک نداره… هیچ کس روضه رقیه را به قشنگی حاج منصور نمی خواند. خودش معتقد است؛ شب سوم محرم، شب قدرش است… «بس که بر نیزه دیدم روی تو را بابا، می زنم شانه امشب موی تو را بابا…». در میان همه شب های محرم، شب سوم، برای آنانکه فرزند شهیدند، شب دیگری است. لیکن خاطره های ما کجا و خاطره خرابه کجا؟ ما تابوت دیدیم و رقیه نیزه دید! برای سر بریده، نیزه، تابوت نمی شود! شب های سوم محرم، در این همه سال، برای من تداعی گر روضه خرابه بوده و سروده بچه های آباده… «خونم مگه رنگین تر از خون حسینه، جونم مگه شیرین تره از جون حسینه». پدر را در خواب ببینی، به از آنکه سر جدا در خرابه ببینی. از یاد نبریم هزینه آبادی ما را رقیه خانم با سیلی در کنج خرابه داد. بی رقیه، محرم، محرم را کم دارد. از میان همه باب الحوائج های کربلا، ناز و نیاز با دخت ۳ ساله اباعبدالله لطف دیگری دارد. برای دختری که وقت شیرین زبانی هایش بود، چقدر تلخ و تیره بود شام. وطن امروز/ ۳۰ آبان ۱۳۹۱

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم رب الحسین…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    دل عالم خون شده باز از ستم یزیدیان
    دوباره چشم غزه و منامه گشته خون فشان…

    http://uploadtak.com/images/s1685__.mp3

  3. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    پیچیده شمیمت همه جا ای شه بی سر
    چون شیشه ی عطری که درش گم شده باشد…
    .
    .
    .
    سلام بر حسین*

  4. صالحون می‌گوید:

    این حسین(ع) کیست؟

  5. سینا می‌گوید:

    “رزاق” و “رقیه” از نظر عدد ابجد با هم برابرند و این یعنی روزی عاشقان حسین در دستان کوچک این دختر سه ساله است…

  6. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    جان ها به فدای لب عطشان حسین…

  7. دلداده چمران می‌گوید:

    سلام بر دختر ۳ ساله حسین…

  8. آذرخش می‌گوید:

    سلام بر بیرق و علم
    سلام بر شعر محتشم
    سلام بر محرم…

    التماس دعا!

  9. انتظار می‌گوید:

    حسین شکوفاترین بخش فطری انسانهاست…
    جراحت کربلا هنوز هم تازه است و تا آن خون خواه مقتول کربلا نیاید، این جراحت التیام نمی پذیرد… سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی
    التماس دعا از نویسنده محترم “حسین” قدیانی و تمامی قطعه ۲۶ی ها

  10. حسین می‌گوید:

    بسیار لذت بردم از این سایت. خسته نباشید.
    انشا الله همیشه پا برجا باشید.

  11. سیداحمد می‌گوید:

    “همه اعتقادم به «ولایت فقیه» را بخواهم در یک جمله خلاصه کنم، می گویم: «در عاشورای غیبت، امام خامنه ای سفیر سیدالشهداست». دیروز مسلم بود و کوفه بود و نامه ها… اما امروز سیدعلی است و کربلا و وصیت نامه ها.”

    به به…

  12. سیداحمد می‌گوید:

    حسین جان! به کربلا خوش آمدی…
    حسین جان! به وعده گاه عشق ما خوش آمدی…

    http://uploadtak.com/images/m665_GolchinShab2Moharram.mp3

  13. سیداحمد می‌گوید:

    سه ساله دختر که کتک نداره… اون که قباله فدک نداره…

    http://uploadfa.net/uploads/13533424931.flv
    حاج منصور، شب سوم محرم ۹۱

  14. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    هیچ کس به هیچ مرحله ای از معنویت نرسید، مگر در حرم مطهر امام حسین علیه السلام و یا در توسل به آن حضرت…

    “علامه طباطبایی(ره)”

  15. دلداده محرم می‌گوید:

    داداش حسین! اصلا یک نکته؛

    “اصلا حسین جنس غمش فرق می کند!”

  16. ناشناس می‌گوید:

    التماس دعا
    فقط همین

  17. آزاد اندیش می‌گوید:

    سلام؛
    یک سوال قبل هر چیزی: چطور آدم بزرگ می شه؟

  18. آزاد اندیش می‌گوید:

    گرامیداشت اهل بیت علیهم السلام

    پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله

    عَظِّموا أهلَ بَیتی فی حَیاتی و مِن بَعدی و أکرِموهُم و فَضِّلوهُم؛

    اهل بیت مرا در حیاتم و پس از من بزرگ و گرامى بدارید و آنان را [بر دیگران] برترى دهید.

    دانش‌نامه قرآن و حدیث: ج ۱۰, ص ۳۷۴, ح ۹۱۶

  19. سیداحمد می‌گوید:

    خونم مگه رنگین تر از خون حسینه؟
    جونم مگه شیرین تر از جون حسینه؟

    http://www.uploadtak.com/images/n5452_madar.wma

  20. به جای امیر می‌گوید:

    مشق (گفت و شنود)

    گفت: شبکه تلویزیونی «یورو نیوز» در یک تفسیر خبری اعلام کرد که اسرائیل برای مقابله با ایران به غزه حمله کرده است!
    گفتم: منظورش چیه؟!
    گفت: در تفسیر یورو نیوز آمده است اسرائیل از توان نظامی ایران وحشت دارد و از آنجا که چند ماه ایران را تهدید کرده بود برای این که نشان بدهد هنوز هم از قدرت برخوردار است به غزه حمله کرده است!
    گفتم: یارو برای دزدی وارد خانه ای شد ولی مشاهده کرد صاحبخانه که آدم گردن کلفت و قوی هیکلی بود، بیدار است، برای این که عقده دلشو خالی کنه، مشق بچه صاحبخونه رو خط زد!

  21. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۴* رسول خدا صلی الله علیه و آله:

    به درستی که به واسطه شهادت حسین علیه السلام حرارت و گرمایی در دل های مومنان است که هرگز به سردی و خاموشی نمی گراید…

    (جامع الاحادیث، ج۱۲، ص۵۵۶)

    چگونه این همه زنده مانده محرم؟!
    چه کار کرده با دل ما حسین (ع)؟!
    چه کار دارد با دل ما ارباب؟!

  22. سیداحمد می‌گوید:

    ۶ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسینِ زهرا…

  23. العبد می‌گوید:

    مِن لسان البهجت القلوب المؤمنین:
    مسلمانان در شان اهل بیت (علیه السلام) در غایت اختلاف اند، چنان که در مورد قرآن نیز چنین هستند. برخى آن قدر ضعیف هستند که در بوسیدن ضریح آن ها شک و اعتراض دارند.
    آقایى ظاهرا به مرحوم شیخ انصارى که حرم یا ضریح را بوسید، اعتراض ‍ کرد که آقا شما هم؟! برعکس مرحوم دربندى به ایشان گفت: آقا کار شما براى مردم حجت است، وقتى به حرم مى روى، ضریح حرم حضرت ابوالفضل (علیه السلام) را ببوس. شیخ در جواب فرمود: عتبه درب را مى بوسم که گرد و خاک پاى زوار است! در یکى از زیارت حضرت سید الشهداء (علیه السلام) آمده است:
    ثم قبل الضریح من اءربع جوانبه. بحار الانوار ۹۸: ۳۳۶؛ اقبال الاعمال: ۷۱۲

    – آینه حقیقت امام حسین علیه السلام در کلام آیت الله بهجت – رحمتى

  24. العبد می‌گوید:

    آقا جانم! هر چه داریم از شماست…

    از رهگذر خاک سر کوى شما بود
    هر نافه که دست نسیم سحر افتاد

  25. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    از میان همه باب الحوائج های کربلا، ناز و نیاز با دخت ۳ ساله اباعبدالله لطف دیگری دارد…

    کرامات حضرت رقیه سلام الله علیها
    http://www.askquran.ir/thread18082.html

  26. کانگورو می‌گوید:

    …………………..

  27. مجنون می‌گوید:

    یا حسین(علیه السلام)

  28. 1120 می‌گوید:

    اصلا حسین (ع) جنس غمش فرق می کند…..

  29. عاشق می‌گوید:

    حاج منصور یه روزی وسط روضه اش گفت: من عاشق دختر بچه های سه ساله ام…..
    آه از اون روز! هر وقت دخترهای سه ساله رو می بینم، یاد رقیه ی حسین (ع) می افتم و جگرم می سوزه……. انگاری دخترهای سه ساله روضه ی مجسم اند برای من…..

  30. عمار می‌گوید:

    و اما بیت!
    بی قرار بیت رهبری.
    و چشم انتظار غروب پنجشنبه هستیم.

  31. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    توحید و عقاید حقه زیربنا است
    نه اقتصاد
    زیربنا توحید است ، زیربنا عقاید حقه الهی است نه زیربنا شکم باشد. اینهایی که اقتصاد را زیربنا می دانند، اینها منحط کردند انسان را از حد انسانیت به حد یک حیوانی مثل سایر حیوانات.
    صحیفه نور – ج۹ – ص ۷۲

  32. ف. طباطبایی می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ‏ (السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا خِیَرَةَ

    اللَّهِ وَ ابْنَ خِیَرَتِهِ) السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ ابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیِّینَ‏، السَّلاَمُ

    عَلَیْکَ یَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ‏، السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ

    الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ؛ السَّلاَمُ عَلَیْکَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ عَلَیْکُمْ مِنِّی جَمِیعاً

    سَلاَمُاللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ

    وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِیبَةُ بِکَ (بِکُمْ) عَلَیْنَا وَ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ الْإِسْلاَمِ‏ وَ جَلَّتْ وَ

    عَظُمَتْ مُصِیبَتُکَ فِی السَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ‏، فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ

    أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ‏، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقَامِکُمْ وَ

    أَزَالَتْکُمْ عَنْ مَرَاتِبِکُمُ الَّتِی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فِیهَا، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ

    الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْکِینِ مِنْ قِتَالِکُمْ‏ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ (مِنْ) أَشْیَاعِهِمْ

    وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِیَائِهِمْ‏. یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ

    إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِیَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِی أُمَیَّةَ قَاطِبَةً وَ

    لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً (شَمِراً) وَ

    لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتَالِکَ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی‏، لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِی

    بِکَ فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَکْرَمَ مَقَامَکَ وَ أَکْرَمَنِی (بِکَ) أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِکَ مَعَ إِمَامٍ

    مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏. اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی عِنْدَکَ وَجِیهاً

    بِالْحُسَیْنِ علیه السلام فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ، یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَى

    اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ‏ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَیْکَ

    بِمُوَالاَتِکَ‏ وَ بِالْبَرَاءَةِ (مِمَّنْ قَاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ أَسَاسَ

    الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ‏ وَ أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ)مِمَّنْ أَسَّسَ أَسَاسَ ذَلِکَ وَ بَنَى

    عَلَیْهِ بُنْیَانَهُ‏ وَ جَرَى فِی ظُلْمِهِ وَ جَوْرِهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَىأَشْیَاعِکُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ

    إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ‏ وَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَیْکُمْ بِمُوَالاَتِکُمْ وَ مُوَالاَةِ وَلِیِّکُمْ‏ وَ بِالْبَرَاءَةِ

    مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ النَّاصِبِینَ لَکُمُ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَشْیَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ‏، إِنِّی سِلْمٌ

    لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ وَ وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاَکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ‏، فَأَسْأَلُ اللَّهَ

    الَّذِی أَکْرَمَنِی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِیَائِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِکُمْ‏، أَنْ

    یَجْعَلَنِی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَنْ یُثَبِّتَ لِی عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِی الدُّنْیَا وَ

    الْآخِرَةِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ‏ وَ أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارَکُمْ

    مَعَ إِمَامٍ هُدًى (مَهْدِیٍّ) ظَاهِرٍ نَاطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْکُمْ‏ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ بِحَقِّکُمْ وَ بِالشَّأْنِ الَّذِی

    لَکُم عِنْدَهُ أَنْ یُعْطِیَنِی بِمُصَابِی بِکُمْ أَفْضَلَ مَا یُعْطِی مُصَاباً بِمُصِیبَتِهِ مُصِیبَةً

    مَا أَعْظَمَهَا وَ أَعْظَمَ رَزِیَّتَهَا فِی الْإِسْلاَمِ وَ فِی جَمِیعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ، اللَّهُمَّ

    اجْعَلْنِی فِی مَقَامِی هَذَا مِمَّنْ تَنَالُهُ مِنْکَ صَلَوَاتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ، اللَّهُمَّ اجْعَلْ

    مَحْیَایَ مَحْیَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِی مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، اللَّهُمَّ إِنَّ هَذَا

    یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ (فِیهِ) بَنُو أُمَیَّةَ وَ ابْنُ آکِلَةِ الْأَکْبَادِ اللَّعِینُ ابْنُ اللَّعِینِ عَلَى

    (لِسَانِکَ) وَ لِسَانِ نَبِیِّکَ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) فِی کُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فِیهِ

    نَبِیُّکَ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ)، اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا سُفْیَانَ وَ مُعَاوِیَةَ وَ یَزِیدَ بْنَ

    مُعَاوِیَةَ عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ أَبَدَ الْآبِدِینَ‏ وَ هَذَا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیَادٍ وَ آلُ

    مَرْوَانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) اللَّهُمَّ فَضَاعِفْ عَلَیْهِمُ

    اللَّعْنَ مِنْکَ وَ الْعَذَابَ (الْأَلِیمَ) اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ فِی هَذَا الْیَوْمِ وَ فِی

    مَوْقِفِی هَذَا وَ أَیَّامِ حَیَاتِی‏ بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ وَ بِالْمُوَالاَةِ

    لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ‏

    پس مى ‏گویى صد مرتبه:

    اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِکَ‏ * اللَّهُمَّ

    الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِی (الَّذِینَ) جَاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شَایَعَتْ وَ بَایَعَتْ وَ تَابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ

    اللَّهُمَ الْعَنْهُمْ جَمِیعاً

    پس مى ‏گویى صد مرتبه:

    السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ‏ * عَلَیْکَ مِنِّی سَلاَمُ

    اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّی لِزِیَارَتِکُمْ*

    السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ (وَ عَلَى أَوْلاَدِ الْحُسَیْنِ) وَ عَلَى

    أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ‏

    پس مى ‏گویى:

    اللَّهُمَّ خُصَّ أَنتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّی وَ ابْدَأْ بِهِ أَوَّلاً ثُمَّ (الْعَنِ) الثَّانِیَ وَ الثَّالِثَ وَ

    الرَّابِعَ‏ * اللَّهُمَّ الْعَنْ یَزِیدَ خَامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیَادٍ وَ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ

    سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِی سُفْیَانَ وَ آلَ زِیَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

    پس به سجده مى ‏روى و مى ‏گویى:

    اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ لَکَ عَلَى مُصَابِهِمْ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِیمِ رَزِیَّتِی‏

    اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی شَفَاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ

    وَ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ الَّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ علیه السلام.

  33. محمدعلی می‌گوید:

    با مطلب “دانلود دو کتاب ویژه محرم” به روزم.
    وبلاگ عاشقان ولایت
    http://m-a-roshandel.blogfa.com

  34. دلخون می‌گوید:

    آنقدر این شب ها خسته ام که الان دقیقا ۴ بار مطلبتون رو خوندم تا متوجه شدم چی نوشتید…

    شب سوم حاج محمود خیلی قشنگ خوند… دیشبم میخواست روضه حر رو بخونه اما نخوند؛ حاج منصور بهش گفته بود که تا وقتی بچه های حضرت زینب هستند که ما نباید روضه حر رو بخونیم… حاج محمود دیشب میگفت همه عالم فدایی حضرت زینب هستند اما عمه سادات دلش برا علی اکبر میرفت…

  35. دلخون می‌گوید:

    وقتی آقا گفت که محرم هیئت های خودتون رو رونق بدین دیگه من بیت نرفتم… دلم میخواد برم بیت اما تو هیئت خودمون خیلی کار هست… برای همین من هر سال فقط با حسرت مراسم بیت رو از تلویزیون میبینم….

  36. نیاز می‌گوید:

    سلام؛
    التماس دعا…

  37. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    تا ساعاتی دیگر “قطعه ۲۶” با متنی درباره جنگ غزه به روز می شود…

  38. آزاد اندیش می‌گوید:

    جواب سوال:
    کودکی
    نوجوانی
    جوانی
    پیری
    علی اصغر،
    قاسم بن الحسن،
    علی اکبر،
    حبیب…

  39. آزاد اندیش می‌گوید:

    غزه؛ دلم خون شد…
    چشمم گاه تصویر کربلا را اشک می ریزد…
    غزه، تو یتیم نمی شوی!
    غزه…
    و…

  40. العبد می‌گوید:

    بوى سیب مى آید این روزها…

    نگاهی به منابع روایی و کتابهای معتبر شیعی، راز بوی سیب را این طور می گشاید:
     
    در کتاب شریف «بحارالانوار» جلد ۴۳، صفحه ۲۸۹ ماجرای عطر سیب به نقل از «حسن بصری» و «ام سلمه» این طور آمده است: «حسنین وارد شدند بر رسول خدا، و جبرئیل در نزد آن حضرت بود. پس ایشان در اطراف او گردیدند، به گمان این که دحیه‏ی کلبی است. جبرئیل، دست خود را حرکت داد، مانند کسی که از کسی چیزی بگیرد. پس سیبی و بهی و اناری آورد و به ایشان داد. روی ایشان از خوشحالی برافروخت و دویدند به نزد جد خود. حضرت از ایشان گرفت و بویید و فرمود: بروید نزد پدر و مادر خود. پس رفتند و هیچ یک از آن نخوردند تا این که پیغمبر به نزد ایشان رفت و همه با هم خوردند، و هر چند از آن می‏خوردند، به حال خود عود می‏نمود (باز می‏گشت) و به همین حالت بود، تا زمانی که حضرت فاطمه علیهاالسلام وفات نمود. حسین علیه‏السلام فرمود: که انار، مفقود شد، و چون امیرالمؤمنین علیه‏السلام شهید گشت، به، مفقود شد، و سیب به حال خود بود، تا وقتی که آب را به روی ما بستند. پس چون تشنگی بر ما غالب می‏شد، آن را بو می‏کردم، اندکی تشنگی من ساکن می‏شد. عاقبت، چون تشنگی من به نهایت رسید، دندان بر آن فشردم و یقین به هلاک نمودم. حضرت سجاد علیه‏السلام می‏فرماید که این سخن را از پدر بزرگوارم شنیدم یک ساعت قبل از شهادتش، و چون شهید گردید، بوی سیب از محل شهادتش استشمام می‏شد، ولی خودش را نیافتند، و این رایحه، در آن محل باقی است، و هر کس از زوار بخواهد استشمام رایحه‏ی آن را نماید، در وقت سحر، به زیارت رود که اگر از مخلصین باشد، آن را استشمام خواهد نمود.»
     
    مشابه این داستان را هم «ابن شهر آشوب» در کتاب «مناقب» جلد ۳، صفحه ۳۹۱، بیان کرده است. ماجرای عطر سیب در کتاب منتهی الآمال نیز آمده است.

  41. آزاد اندیش می‌گوید:

    سلام؛
    با “طفلانِ غزه” به روز هستم.

  42. لبیک یا حسین می‌گوید:

    لبیک
    یا
    حسین

  43. به جای امیر می‌گوید:

    قول (گفت و شنود)

    گفت: گروه های اپوزیسیون بدجوری به پروپای مدعیان اصلاحات و عوامل داخلی فتنه ۸۸ پیچیده اند.
    گفتم: چرا؟! اینها که در جریان فتنه قربون صدقه یکدیگر می رفتند و برای هم نوشابه باز می کردند!
    گفت: به اصلاح طلبان می گویند اگر می خواستید در انتخابات شرکت کنید چرا سال ۸۸ ادعا کردید تقلب شده و ما را به مقابله با جمهوری اسلامی کشاندید و حالا خودتان دنبال سازش هستید؟!
    گفتم: خب! دیگه چی؟!
    گفت: خطاب به عوامل فتنه می گویند؛ شما به ما قول داده بودید که دنبال براندازی رژیم هستید ولی حالا زیر قولتان زده اید!
    گفتم: همسر یارو در بستر بیماری افتاده بود و برای امتحان میزان وفاداری شوهرش به او گفت؛ اگر من از دنیا بروم، تو چه می کنی؟ شوهر گفت؛ حرفش را نزن که در آن صورت دیوانه می شوم. همسرش گفت؛ یعنی ازدواج نمی کنی؟ و شوهرش گفت؛ نمی توانم قول بدهم چون از دیوانه هر کاری که بگویی برمی آید!

  44. صبا می‌گوید:

    هر کس به اندازه ی کرمش می بخشد؛ وقتی حسین(علیه السلام) همه چیزش را در راه خدا میدهد، جز این انتظار می رود که خدای کریم جبران نکند و قلب همه ی هستی رو به حسین نبخشد؟!

  45. سیداحمد می‌گوید:

    ۵ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسینِ زهرا…

  46. صبا می‌گوید:

    روزهای نزدیک به محرم؛ دلم در هول ولاست، غوغاست، راضی ست به آمدن محرم با اینهمه غم، اما نمی دانم خوشحال هست یا نه؟
    می گویند گریه سرد است و سستی و کرختی می آورد اما گریه بر امام حسین گرم است و انرژی می اورد، سبکی می آورد!

    “این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست”؟!

  47. ناشناس می‌گوید:

    ………………………………………….

  48. شیدا می‌گوید:

    رندان تشنه لب را، آبى نمى دهد کس
    گویی ولى شناسان ، رفتند از این ولایت!
    در زلف چون کمندش، اى دل مپیچ که ان جا
    سرها بریده بینى، بى جرم و بى جنایت!

  49. آزاد اندیش می‌گوید:

    شمریم اگر روز ستم خاموشیم
    خون است اگر آب خنک می نوشیم
    آن سوی جهان کرب و بلائی برپاست
    ما هم دلمان خوش است مشکی پوشیم

    برخیز که در عشق خطر باید کرد
    در راه خدا سینه سپر باید کرد
    از غزه صدای العطش می آید
    یاران حسین (ع) را خبر باید کرد

    این خاک ز سنگ های سجیل پر است
    خون در دلمان به وسعت نیل پر است
    با لشگر ابرهه اگر حمله کنند
    باریکه‌ی غزه از ابابیل پر است

    بگذار بساط آه و واویلا را
    خواهیم گرفت رخصت آقا را
    آغشته به خون است محرم امسال
    بایست به غزه برد هیئت ها را

    سرگرم عزا که فصل ماتم شده است
    غافل از اینکه غزه پر غم شده است
    هرچند هزار کشته افتاده ولی
    گفتیم فقط ماه محرم شده است

    شب تا به سحر اگر که هیئت باشیم
    در مدرسه آل محبت باشیم
    حالا که صدای گریه غزه به پاست
    بی غیرتی ماست که راحت باشیم

    از داغ حسین هرکه ماتم دارد
    غزه غزه داغ مجسم دارد
    تنها یک سطل آب با خود ببرید
    فرعون زمانه نیل را کم دارد

  50. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    این ملت بهتر از ملت حجاز و کوفه در عصر پیامبر(ص) و امیرالمومنین علی(ع) است
    من به جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله صلی الله علیه و آله و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی صلوات الله و سلام علیهما می باشند.
    صحیفه نور – ج ۲۱ – ص ۱۸۱

  51. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    از داغ حسین(ع)، همیشه تاب آوردیم
    در لالائیِ هیئت ها، خواب آوردیم
    از غزه، صدای العطش می آید
    از دیده به این راحتی آب آوردیم!

    تا دلت بخواد کینه از شمر داریم
    جای سطلی آب، سطر سطر شعر داریم
    حالا که صدای گریه ی غزه به پاست
    ما هم دلمان خوش است که شاعر داریم!

  52. سیداحمد می‌گوید:

    سپاس از شیدای بزرگوار؛
    به به از این شعر حافظ…

    زان یار دلنوازم شکریست با شکایت
    گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت

    بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم
    یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

    رندان تشنه لب را آبی نمی‌دهد کس
    گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

    در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کان جا
    سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت

    چشمت به غمزه ما را خون خورد و می‌پسندی
    جانا روا نباشد خون ریز را حمایت

    در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود
    از گوشه‌ای برون آی ای کوکب هدایت

    از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود
    زنهار از این بیابان وین راه بی‌نهایت…

  53. بانو می‌گوید:

    – چقدر دلم برای باریدن باران تنگ است!
    – کربلایی باش! حتی اگر ساکن شامی!

  54. سایه/روشن می‌گوید:

    “قصه ی آن کودک پیروز
    سال ها سینه به سینه گشته تا امروز
    بوی خون او هنوز از باد می آید
    داستانش تا ابد در یاد می ماند
    داستان کودکی تنها
    که شمشیر بلندش کربلا را شخم می زد!”
    .
    .
    .
    …….:::منظومه ی ظهر روز دهم/ زنده یاد قیصر امین پور:::……

  55. پاییز می‌گوید:

    «این “حسین (ع)” کیست که عالم همه دیوانه اوست؟!»
    «این چه شمعی است که جان ها همه پروانه اوست؟!»
    .
    ما تابوت دیدیم و رقیه نیزه دید! برای سر بریده، نیزه، تابوت نمی شود!
    .
    ممنون، واقعا عالی نوشتید و خیلی خیلی اشک و بغض و ســوز داشت.

  56. برف و آفتاب می‌گوید:

    روضه‌تون قبول…

    پریروز با آبجی می‌گفتیم بذار هرچی می‌تونن تلاش کنن ملت رو به نظام بدبین کنن. هدف آخرشون دشمنی با امام حسینه؛ که عمرا این ملت دست از عشق حسین بردارن! به دلیل همون حدیث که سلاله نوشت!

  57. زنده باد دکتر می‌گوید:

    خیلی دوست داشتم یکی بهم بگه احمدی نژاد فلان کار مثبت کرد و یا به این دلیل از روئسای جمهور سابق بهتر بوده که آنقدر دلم نسوزه که بهش در ۴سال اول رای دادم.

    به امام حسین قسم فریب حرفاشو خوردم. به همین شبهای سوگواری قسم من ۲ روز اون سال برای رای آوردنش روزه گرفتم.
    خیلی اوضامون بده. لااقل اوضاع من که خیلی ناامید کنندس.
    بیسواد هم نیستم که بگم چون بیسوادم کارم به اینجا کشید.
    خیر سرم مهندسی برق -الکترونیک دارم.

    الان هر چقدر فکر میکنم میبینم هیچ راهی برای خروج از این وضعیت ناامید کننده فعلی حداقل برای خودم ندارم.

    یادمه دوره هاشمی رفسنجانی من مقطعه راهنمایی بودم. همون موقع هم خیلی ها گلایه و شکایت داشتن.
    دوره خاتمی هم خیلی هامون شکایت و گله داشتیم.
    ولی به جان خودم قسم کارد به استخون نرسیده بود که تو این ۸ سال احمدی نژاد رسید.
    کارد به استخون رسید.
    هستیم تو جامعه می بینیم.
    الان با خودم میگم اگه این وضع مملکته پس اون موقع چی بود؟؟
    اگه الان ی سریع میگن همچی خوبه و مشکلی نداریم، پس اون موقع دقیقا ما تو بهشت بودیم. چقدر نمک نشناس بودیم.
    مطمئنم هیچ کس شکی نداره که تو این دوره احمدی نژاد، اسفناک ترین دوران حداقل از جهت اقتصادی از بعد انقلاب رو داریم سپری میکنیم.
    اگه میگیم تحریم شدیم، که همیشه خدا تحریم بودیم.
    اگه بگیم خیلی خیلی تحریم شدیم که این از بی خردی ما در سیاست خارجه بود.
    نمیگم هاشمی ناجیه اصلا،
    ولی منم با نظر آقای مطهری موافقم.
    در شرایط فعلی و برای حداقل کمی بهبود این وضعیت هاشمی گزینه خوبیه.
    ما الان نباید فقط یه رئیس جمهور انتخاب کنیم. بنظر میاد باید یکی انتخاب کنیم که برای ۴ سال بتونه مملکت رو با تدابیری فقط سرپا نگه داره. بتونه یه جوری همه گروه های سیاسی و حتی تجار بزرگ اقتصادی رو گرد هم بیاره.
    یادمون باشه مملکتی توی دنیا حرف برای گفتن داره که تجار و کسایی که واردات و صادرات خوب بلد باشن و داشته باشه.
    تو این هفت سال انگار ۸سال جنگ کردیم. دقیقا شرایط شده همونطور.
    بنظرم حتی نظام هم به خطر می افته. خیلی مهمه تو این ۴ سال پیش رو کی بیاد رو کار. اگه بازم یکی که فقط بلده حرفای قشنگ قشنگ بزنه بیاریم رو کار دیگه باید قید همه چی رو بزنیم.
    نمیدونم فقط امیدوارم حداقل زندگی آدمهای مثل من که فقط میخوان ی لقمه نون حالال ببرن سر سفره زن و بچشون درست بشه.
    تازه داشتم سروسامون میگرفتم که………………

    یا حسین شهید…

  58. سیداحمد می‌گوید:

    السلام علیک یا قاسم بن الحسن… السلام علیک یا عبدالله بن الحسن…

    http://uploadtak.com/images/h144_karimi90gha0211.mp3
    http://www.uploadtak.com/images/u7599_karimi90abd02.mp3

  59. قابیل می‌گوید:

    ……………………

  60. سیداحمد می‌گوید:

    ۴ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسینِ زهرا…

  61. چشم انتظار می‌گوید:

    در میان همه شب های محرم، شب سوم، برای آنانکه فرزند شهیدند، شب دیگری است.
    .
    .
    ای فرزند بزرگوار شهید؛ مرا هم دعا کن…

  62. سرباز سایبری می‌گوید:

    «در عاشورای غیبت، امام خامنه ای سفیر سیدالشهداست».

    احسنت!

  63. ابوالفضل می‌گوید:

    سلام این ماه عزیز رو تسلیت میگم
    و امیدوارم پیش مادر پهلو شکسته رو سفید بشین
    هیئت بچه های حرم گرمسار

    http://bachehayeharam.blogfa.com/

  64. ایرانی می‌گوید:

    آقای قدیانی خیلی دوست دارم…

    احسنت به کلام و قلم زیبایی که داری…. اجرت با اباعبدلله الحسین

  65. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    قیام ملت ایران
    برای زنده کردن احکام اسلام بود
    ملت ایران امروز، برای همین معنا که اسلام را زنده کند و احکام اسلام را زنده کند، قیام کرده است و قیامی کرده است که در تاریخ اسلام، در تاریخ ایران سابقه ندارد.
    گزیده ای از اندیشه و آراء امام خمینی – ص ۴۳۲

  66. ارمیا می‌گوید:

    بسم رب الحسین
    ولی آزاد است و آزادی می بخشد…
    سلام علیکم؛
    اولین باری است که بعد خواندن مطالبتان تصمیم گرفتم عرض ادبی هم داشته باشم.
    حقا که در عرصه جنگ، گوی سبقت را ربوده اید.
    با این حال بدخواهان هم کم نیستند و گاهی با علم وحدت به حقانیت یورش میبرند؛ این کمترین آزمونی است که تاریخ همیشه به خود می بیند. دعایم این است که همیشه در صراط مستقیم ثابت قدم بمانیم.
    یا حق

  67. م.طاهری می‌گوید:

    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنـا رُقَیَّةَ، عَلَیْکِ التَّحِیَّةُ وَاَلسَّلامُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ عَلِیِّ بْنِ اَبی طالِبِ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِسـاءِ الْعالَمینَ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَدیجَةَ الْکُبْرى اُمِّ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ وَلِىِّ اللهِ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُخْتَ وَلِىِّ اللهِ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةِ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا التَّقیّةُ النَّقیَّةُ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الزَّکِیَّةُ الْفاضِلَةُ،
    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْبَهِیَّةُ،
    صَلَّى اللهُ عَلَیْکِ وَعَلى رُوحِکِ وَبَدَنِکِ،
    فَجَعَلَ اللهُ مَنْزِلَکِ وَمَاْواکِ فِى الْجَنَّةِ مَعَ آبائِکِ وَاَجْدادِکِ، الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدّارِ، وَعَلَى الْمَلائِکَةِ الْحـافّینَ حَوْلَ حَرَمِکِ الشَّریفِ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ، وَصَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّد وَآلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ وَسَلَّمَ تَسْلیماً بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.

  68. سیداحمد می‌گوید:

    یه “پیام بی زرگانی”

    ساعت ۱۳:۴۱
    تعداد افراد آنلاین: ۲۶ نفر

    ماشالله حزب الله…
    داداش حسین عزیز بسیجی ها فــــــــــــــدایی داری…

  69. مهدی می‌گوید:

    خنک آن قمار بازی که بباخت هرچه بودش؛ بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر!!!!

    …………………………… التماس دعا

  70. saman می‌گوید:

    شبکه نصر یه کلیپ زیبا کار کرده و خواننده اش هم طاها حسنا هست.
    در ضمن زیرنویس فارسی هم داره.
    پیشنهاد میکنم حتما ببینید!
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=15&lid=7303

  71. فدایی همت می‌گوید:

    امام باقر (علیه السلام) می فرمایند: “یکدیگر را در روز عاشورا، این گونه تعریت دهید:

    اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین(علیه السلام) و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه الامام المهدی من آل محمد (علیهم السلام).
    خداوند اجر ما و شما را در مصیبت حسین (علیه السلام) بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که به همراه ولی اش، امام مهدی از آل محمد (علیهم السلام) طلب خون آن حضرت کرده، به خونخواهی او برخیزیم.

    سپاس خدایی را که به ما توفیق عزاداری بر مصائب اهل بیت عطا کرد و دلمان را لایق عشق به اباعبدالله گرداند. سپاس از همه عزیزانی که امشب دور و بر خیمه حضرت اباعبدالله، زانوی غم بغل گرفتند و چشمهاشون بارونیه. اجرتون با سیدالشهدا…

  72. فدایی همت می‌گوید:

    فایل سخنرانی حجت الاسلام مومنی، شب تاسوعا، مسجد ارک و سری سخرانی حجت الاسلام پناهیان، دهه محرم امسال، دانشگاه امام صادق، رو از چه سایتی میشه دانلود کرد؟
    دوستان اطلاعی ندارند؟

  73. سیداحمد می‌گوید:

    فدایی همت؛

    سرچ کنید در اینترنت، احتمالا پیدا می کنید!

  74. بازتاب: اصلا یک سئوال: «این “حسین (ع)” کیست که عالم همه دیوانه اوست؟!»

  75. ناشناس می‌گوید:

    دیگر رقیه فهمید بابا دو بخش دارد
    بخشی به روی نیزه
    بخشی میان صحرا…

    یا حسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.