این هم سوء استفاده ما!

سران امریکا، امریکا دوستان و کسانی که هنوز هم از امریکا حساب می برند، در سفسطه ای شرم آور، دامن کاخ سفید را از هتک حرمت آخرین پیامبر خدا پاک می خوانند. در این باب، همه عذرشان ۲ چیز است. یکی اینکه از آزادی بیان در امریکا سوء استفاده شده! و دیگری اینکه امریکا نمی تواند مانع ابراز عقیده شهروندان خود شود!

هر چند اسناد و شواهد، ایضا دخیل بستن تکراری خیمه شب بازان بر ماه سپتامبر، از این بهانه تراشی ها «عذر بدتر از گناه» می سازد، اما بیاییم و فرض کنیم جماعت فوق راست می گویند. با این فرض -آری، حتی با این فرض!- می توان پای نکات دیگری را وسط کشید.

یک: اگر واقعا هتاکین بی حیای اخیر از آزادی بیان در امریکا سوء استفاده کرده اند، بر سران کاخ سفید فرض است که عوامل این سوء استفاده از آزادی بیان را، محاکمه کند. تو وقتی می گویی «سوء استفاده»، یعنی در تلویحی نزدیک به تصریح، مجرم بودن طرف را پذیرفته ای. جرم هم جرم بزرگی است؛ لطمه به احساسات هر آزاده ای در جهان. لطمه ای آنقدر عظیم که تقریبا صدای همه عالم و آدم را درآورده  و منجر به بروز بی سابقه ترین خشم مقدس شده. پس تنها در یک صورت می توانیم ادعای سوء استفاده را باور کنیم؛ سوء استفاده کنندگان، نظر به ابعاد پیچیده خبط خود، از طرف خود دولت امریکا به اشد مجازات محکوم شوند، قبل از آنکه جهانیان بخواهند حکم خدا را درباره ایشان اجرا کنند.

دو: پذیرفتن گزاره «سوء استفاده از آزادی بیان»، یعنی؛ در همه دنیا من جمله ایران هستند کسانی که از آزادی بیان سوء استفاده کنند. لذا اگر جمهوری اسلامی با سوء استفاده کنندگان از آزادی بیان برخورد می کند، نه فقط نباید متهم به نقض حقوق بشر شود، بلکه باید به سبب محاکمه سوء استفاده کنندگان از آزادی بیان، تشویق شود. اگر آزادی بیان، امر حقیقتا مقدسی است، زنده باد آن نظامی که سوء استفاده کنندگان از آزادی بیان را محاکمه می کند، و صد البته مرگ بر امریکا که از سویی معتقد به چیزی تحت عنوان «سوء استفاده از آزادی بیان» هست، لیکن مع الاسف برخوردی با این سوء استفاده کنندگان نمی کند.

سه: من قبول دارم که به جز آزادی بیان، از خیلی امور دیگر نیز ممکن است سوء استفاده شود، مثل دین. دین اما راه سوء استفاده را بر اصحاب سوء استفاده می بندد. خودش می بندد. به عنوان مثال، همان دینی که امر بر جهاد می کند، اعتقادی به ترور ندارد و تروریسم را حرام می شمرد. با این همه، در دین، اجازه سوء استفاده از حرام بودن ترور نیز داده نمی شود و میان عملیات استشهادی و ترور بی مبنا تمایز قائل است. سر همین چیزهاست که ما ستاره آزادی را فقط و فقط در آسمان دین رصد می کنیم.

چهار: ناظر بر نکته فوق، آیا نباید و نمی توان اندکی از قداست آنچه «آزادی بیان» خوانده می شود، کاست؟! به راستی این چگونه فریضه ای است که این همه راحت می توان از آن سوء استفاده کرد؟! حرمت هر امام زاده ای با متولی آن است، اما به نظر می رسد امام زاده آزادی بیان، حد و حدود خویش نمی شناسد! من حالا نمی خواهم بگویم که اصلا و اصولا آزادی بیان یعنی چه؟! اگر بیانی حق، و بیانی باطل است، آیا نباید در مفاهیم ذاتا مشکوکی چون آزادی بیان و حقوق بشر خدشه های دقیق و منطقی وارد آورد؟! همین حقوق بشر، آنی درنگ کنید که یعنی چه؟! چه حقی و مال چه بشری؟! آیا حقوق بشر شامل حال این همه انسان خشمگین از هتک حرمت اخیر نمی شود؟!

پنج: و بیاییم فرض کنیم امریکا واقعا نمی تواند مانع ابراز عقیده شهروندان خود شود! امریکایی که اینقدر خوب و گل و بلبل است و به فکر ابراز عقیده شهروندان خود، پس چرا مانع ابراز عقیده شهروندان مسلمانش درباره همین فیلمساز امریکایی اسرائیلی می تواند بشود؟! و چرا نامبرده را تسلیم عقیده مسلمانان امریکا نمی کند تا حکم اسلام را آزادانه درباره اش اجرا کنند؟!

شش: بر اساس نکته فوق، آیا بر سران کشورهای اسلامی فرض نیست که آنها هم مثل حکام بی حیا و دروغ گوی امریکا، هر جا حادثه ای منجر به هلاکت یانکی ها شد، بردارند و «ادعای مقدس» کنند که ما هم نمی توانیم جلوی «خشم مقدس» شهروندان مان علیه امریکایی ها را بگیریم؟! اساسا آنچه عوض دارد، گله ندارد. هر وقت امریکا توانست جلوی ابراز عقیده نادرست بعضی شهروندانش را بگیرد، دولتمردان افغان و لیبی هم خواهند توانست مانع انهدام ۶ جت امریکا در هلمند، و کشته شدن فلان سفیر یانکی ها در بنغازی شوند. بی عرضگی در مهار شهروندان، تو بگذار فقط مختص اهالی کاخ سفید نباشد!

***

دنیای امروز سوار بر «ارابه نسیان» نیست؛ به نیسان نشین زبان دراز و قلندری می ماند که برای ضد گلوله های شیک نظام سرمایه داری، تره هم خرد نمی کند.

دیروز پشت نیسانی خواندم؛ «دعوا داری بیا جلو»!

امریکا خیال کرده با همان مردم ۱۰۰ سال پیش دنیا طرف است! در پیچ حساس تاریخ، امریکا یک اهانت کند، باید هلاکت ها ببیند. یکی بزند، حتما ۱۰ تا می خورد. هم از یقه چرک های غیور افغانی می خورد و هم از تیتیش مامانی های لندن نشین که جلوی چشم دیوید کامرون، پرچم امریکا و اسرائیل را یک جا آتش می زنند.

آقای اوباما! خانم کلینتون! حال که چنین است، بیداری اسلامی نیز دارد سوء استفاده می کند از انقلاب اسلامی. و جمهوری اسلامی هم مثل شما نمی تواند مانع ابراز عقیده و اجرای خشم مقدس ملل بیداری اسلامی شود! اصلا حالا که اینطور است موشک های سوریه، خیلی از سپاه قدس حرف شنوی ندارند! یک دفعه دیدی خودجوش زدند و بر باد دادند دودمان اسرائیل را. سر به هوا هستند! دنیا پر شده از سوء استفاده چی عزیز! بچه های تخس مصر، بالای سفارت امریکا دارند از ۳۰ سال پیش لانه جاسوسی ما سوء استفاده می کنند! مگر حرف گوش می کنند؟! ما وقتی می گوییم «بیداری اسلامی»، سر و کارمان بیش از دولت ها، با ملت هاست. این هم از استفاده یا سوء استفاده ما!

آقای نتانیاهو! اما گور بابای این سفسطه ها، با تو حرفی دگر دارم. روزی که خامنه ای حکم جهادمان دهد، و فردایش که قدس شریف آزاد شود، سرمان را بالا می گیریم و بر خلاف بزدلان امریکایی، اعلام می کنیم؛ کار، کار ما بود! آن روز از پول ما، از قدرت ما، از سلاح ما، و از ایمان ما، بچه های بیداری اسلامی، به جای «سوء استفاده»، استفاده اش را می کنند؛ حالش را می برند!

انقلاب اسلامی رفیق باز است؛ هوای بیداری اسلامی را دارد. اوباما و هیلاری اما نامردی کردند در حق سام باسیل. جا زدند ترسوها!

جوان/ ۲۸ شهریور ۱۳۹۱

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بسم رب الفاطمه…

  2. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “در پیچ حساس تاریخ، امریکا یک اهانت کند، باید هلاکت ها ببیند. یکی بزند، حتما ۱۰ تا می خورد. هم از یقه چرک های غیور افغانی می خورد و هم از تیتیش مامانی های لندن نشین که جلوی چشم دیوید کامرون، پرچم امریکا و اسرائیل را یک جا آتش زدند.”

    درود بر این بیداری مردم دنیا…

  3. آزاد اندیش می‌گوید:

    نگفتین کی تشریف میبرین کاخ سفید به اصطلاح مبری از گناه!؟ میخوایم این چند تُن تف و لعنت + خاکسترهای دماغهای سوختشون رو بدیم تحفه ببرین برای باراک!

  4. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    آقای نتانیاهو!‍

    “روزی که خامنه ای حکم جهادمان دهد، و فردایش که قدس شریف آزاد شود، سرمان را بالا می گیریم و بر خلاف بزدلان امریکایی، اعلام می کنیم؛ کار، کار ما بود!”

    انشاالله به زودی زود به حق محمد و آلش.

  5. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    مرگ بر آمریکا و آزادی بیانش و حقوق بشرش!

  6. دلخون می‌گوید:

    مسلمانان لندن امروز به شهروندان غیر مسلمان ۱۱۰ هزار جلد قرآن (ترجمه انگلیسی) با کتابی در مورد سیره ی حضرت رسول (صلوات الله علیه) دادن… به نظرم کار خیلی زیبایی کردن…

  7. سیداحمد می‌گوید:

    نکته “دو” زیرکانه بود!

  8. چای پولکی می‌گوید:

    میلاد کریمه اهل بیت(ع)،

    دخت باب الحوائج(ع)،

    اخت امام رئوف(ع)،

    حضرت فاطمه معصومه(س) مبارک باد.

  9. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    آیا کسی باور می‌کند در کشورهایی که با شدت و خشونت تمام، جلوی تعرض به اصول استکباری گرفته می‌شود، جلوگیری از اهانت به مقدسات شریف اسلام، مخالفت با آزادی بیان باشد؟

    در بسیاری از کشورهای غربی، کسی جرأت نمی‌کند رویداد مجهول الحال هولوکاست را زیر سؤال ببرد و یا درباره سیاست‌های زشت اخلاقی استکبار از جمله همجنس بازی مطلبی منتشر کند، چگونه است که در این مواقع، آزادی بیان محلی از اعراب ندارد اما اهانت به اسلام و مقدسات اسلام تحت عنوان دروغین آزادی بیان، آزاد است؟

    “امام خامنه ای”

  10. سیداحمد می‌گوید:

    “آقای اوباما! خانم کلینتون! حال که چنین است، بیداری اسلامی نیز دارد سوء استفاده می کند از انقلاب اسلامی. و جمهوری اسلامی هم مثل شما نمی تواند مانع ابراز عقیده و اجرای خشم مقدس ملل بیداری اسلامی شود! اصلا حالا که اینطور است موشک های سوریه، خیلی از سپاه قدس حرف شنوی ندارند! یک دفعه دیدی خودجوش زدند و بر باد دادند دودمان اسرائیل را. سر به هوا هستند!”

  11. سیداحمد می‌گوید:

    “انقلاب اسلامی رفیق باز است؛ هوای بیداری اسلامی را دارد. اوباما و هیلاری اما نامردی کردند در حق سام باسیل. جا زدند ترسوها!”

    قشنگ گفتید!

  12. فدایی همت می‌گوید:

    سلام. میلاد کریمه اهل بیت مبارک.
    نمیدونم یا نکته ها سنگین بود یا ما مغزمون stand by. اما بعد از سه ستاره، مغزمون فعال شد.
    آقای قدیانی عینک فروشی ندارین؟ ما کشته ی افق دید شما و زاویه نگاهتون به وقایع هستیم.

    “در پیچ حساس تاریخ، امریکا یک اهانت کند، باید هلاکت ها ببیند. یکی بزند، حتما ۱۰ تا می خورد.”
    “حال که چنین است، بیداری اسلامی نیز دارد سوء استفاده می کند از انقلاب اسلامی. و جمهوری اسلامی هم مثل شما نمی تواند مانع ابراز عقیده و اجرای خشم مقدس ملل بیداری اسلامی شود!”

    “بچه های تخس مصر، بالای سفارت امریکا دارند از ۳۰ سال پیش لانه جاسوسی ما سوء استفاده می کنند!”

    آمریکای ترسو موضع ات رو اعلام کن! یا تایید کن یا محکوم

    تشکر. التماس دعا

  13. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    به مناسبت روز دختر…

    چنانچه دخترى مثلاً مایل است پزشک شود، یا فعالیت اقتصادى کند، یا در رشته‌هاى علمى کار کند، یا در دانشگاه تدریس کند، یا در کارهاى سیاسى وارد شود، یا روزنامه‌نگار شود، براى او میدانها باز است. به شرط رعایت عفّت و عفاف و عدم اختلاط و امتزاج زن و مرد، در جامعه‌ى اسلامى میدان براى زن و مرد باز است.

    ” امام خامنه ای”

    http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/27/213812_305.jpg

  14. آزاد اندیش می‌گوید:

    احتمالا حالا جریان هواپیماها تو افغانستان خودزنی آمریکا نبود؟ برای سرهم کردن قصه های دیگه؟! یا لیبی؟

  15. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    از تیتر تا پایان مطلب، هوشمندانه و جالب بود.
    سپاسگزارم آقای قدیانی.

  16. به جای امیر می‌گوید:

    ارزان تر (گفت و شنود)

    گفت: یکی از سران داخلی فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ خطاب به نظام گفته است؛ بیائید فضا را باز کنید! ما می خواهیم اصلاحات را نقد کنیم!
    گفتم: می خواهند اصلاحات را نقد کنند یا چک ملک عبدالله آل سعود را؟! وگرنه چه کسی جلوی نقد اصلاحات را گرفته است؟!
    گفت: می گوید ما می خواهیم اخلاق را در جامعه حاکم کنیم!
    گفتم: یعنی اهانت به امام حسین(ع) و پاره کردن عکس امام(ره) و آتش زدن مسجد و قمه کشیدن به روی مردم و ائتلاف با منافقین و بهایی ها و سلطنت طلب ها و… اینجور چیزها را می گوید؟!
    گفت: گفته است اصلاح طلبان قدرت و حکومت را برای خودشان نمی خواهند!
    گفتم: این یکی را راست می گوید، چون در فتنه۸۸ نشان دادند که حکومت را برای مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس می خواهند.
    گفت: با این کارنامه سیاه و پر از خیانت باید خیلی از مردم و نظام ممنون باشند که هنوز دارند راست راست راه می روند نه اینکه…
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو رفته بود ماشین بخره، پرسید قیمتش چنده؟ فروشنده تعارف کرد و گفت؛ قابلی نداره! و طرف با ناراحتی گفت چه خبرته؟! مگه سر گردنه است؟ ارزون تر حساب کن!

  17. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۱۶* حضرت امام صادق علیه السلام:

    همه شیعیان من، با شفاعت او (حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها) وارد بهشت خواهند شد…
    (بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۶)
    _______
    حضرت رسول اکرم صلى الله علیه وآله:

    به هر خانه ای که در آن دختران سکونت دارند؛ در هر روز ۱۲ برکت و رحمت از جانب خداوند نازل می شود و رفت و آمد ملائکه از آن خانه قطع نمی شود و برای پدر در هر شب و روز، عبادت یک سال را می نویسند.
    (مستدرک الوسائل، ج۲، ص۶۱۵)

  18. عمار می‌گوید:

    تکبیر…

  19. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    من دست و بازوی مجاهدان راه حق را می بوسم
    من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده اند می بوسم.
    و سلام و درود خالصانه خود را به همه غنچه های آزادی و کمال نثار می کنم.
    صحیفه نور- ج۲۱- ص۸۵

  20. ف. طباطبائی می‌گوید:

    از زاویه جالبی به موضوع پرداختید.

    به همه دنیا ثابت شده که حقوق بشر و آزادی بیان، دو واژه پوچ هستن که فقط در راستای اهداف نظام سلطه معنا داره و باید محقق بشه و لا غیر!!

  21. بیشمار نقطه چین می‌گوید:

  22. چوک دیریا می‌گوید:

    آی یانکی ها!
    شما تقصیر خودتون نیست. همین دانشجویان خط امام باهاتون خوش رفتاری کردند یا بقول شهریار: با اسیر کن مدارا
    مدارا کردند که شما امروز پر رو شدید.
    یانکی پرو آقا ازش پرسید: مشکلی ندارید؟
    طرف: نه مشکل ما اینه که اینجا اسیریم.
    اگه همون بلایایی که تو ابوغریب سر اون بدبختا آوردید سرتون پیاده می شد، آدم می شدید.

  23. برف و آفتاب می‌گوید:

    ولی حوصله دارید ها! این‌همه فرض و استدلال منطقی! برای کی؟! اون‌ها مگه استدلال حالی‌شونه؟!!

    بندهای آخر ولی خیلی مزه داد!

    آقای نتانیاهو! دعوا داری بیا جلو! 🙂

  24. ................ می‌گوید:

    …………………………….

  25. احمد می‌گوید:

    سلام. این مطلب رو که پایین لینکشو میزارم وقتی خوندم دیوونه شدم. شنیده بودم از پارسال خواننده های زن رواج پیدا کرده نمیدونستم دیگه به این حد رسیده. چکار میکنه این وزارت ارشاد!! اصلا اینوریه اونوریه.
    http://www.jamnews.ir/Fa/Forms/Details/NewsDetail.aspx?NewsId=113882

  26. صبا می‌گوید:

    چقدر در این عکس شبیه علیرضایید؛ علیرضای شهید مصطفی!

  27. تبعیدی... می‌گوید:

    در حال نواختن زورهای آخر خود هستند.

    انشاء الله بزودی روزی را می بینیم که صدای اذان از مناره های نیویورک و واشگنتن و لندن و پاریس شنیده شود.

    به زودی آماده شوید که باید کلاسهای احکام و اخلاق را در لاس وگاس و تگزاس برگزار کنیم.

    تقدیم به بیکرانه مهدی (عج):

    آن روز که عاشق جمالت گشم، دیوانه روی بی مثالت گشتم

    دیدم نبود در دو جهان چون تو کسی، عاشق شدم و غرق کمالت گشتم

    ای عقده گشای دل دیوانه من، ای نور رخت چراغ کاشانه من

  28. سحر می‌گوید:

    می ترسم که راه را اشتباه رفته باشم… می ترسم از آدمهایی که ادعای مسلمان بودن می کنند… می ترسم از ادعاهایی که تبدیل به حق می شود… می ترسم از دنیایی که برایمان ساختید و گفتید زندگی کن… می ترسم باور کنید.
    وقتی از آقای خلخالی خواندم دو روز نشستم و گریستم؛ آخر چرا؟ اینهمه کشتار لازم بود؟ کشتن آن پسر ۱۶ ساله لازم بود؟ هنوز گنگ و گیجم چقدر همه چیز را دوست داشتم و حالا… فقط می ترسم…

  29. دیگو می‌گوید:

    ……………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.