پایان تاریخ یا پایان غرب؟!

در یک مسابقه فوتبال، کم پیش نیامده که یک تیم اسم و رسم‌دار، متنفذ، پولدار، پرمهره و صاحب رسانه، در برابر تیمی معمولی و در یک بازی گره خورده، تن به شکست دهد. تیم قوی دقیقه ۲۶ گل می‌خورد اما برای جبران، هر چه حمله می‌کند، به در بسته می‌خورد. کرنر می‌گیرد، وارد ۱۸ قدم می‌شود، بعضا شوت خطرناک می‌زند، حتی با گلر حریف تک به تک می‌شود، لیکن چه فایده که گلی در کار نیست. زیاد به یاد دارم چنین مسابقاتی را. آخرینش بازی رئال‌مادرید همین چند روز پیش. همه دیدیم که از دقیقه ۷۰ به بعد، شاگردان مورینیو، عصبانی شده بودند و بی‌برنامه حمله می‌کردند؛ آنقدر بد و بی‌نظم که بارها نزدیک بود تیم سویا در دقایق پایان بازی، گل دوم را هم به رئال کهکشانی بزند.

در چنین بازی‌هایی، مربی تیم قوی، تعویض‌هایش را می‌کند، دستوراتش را می‌دهد، لازم شد اگر، داد هم می‌زند اما… اما نُچ! شاگردانش را علیل‌تر از آن می‌بیند که فاتح این مسابقه لعنتی باشند. دقیقه ۸۰ یا ۸۵ دست از پا درازتر از کنار زمین می‌رود روی نیمکت می‌نشیند و گور بابای توصیه‌های تاکتیکی، در گوش کمک مربی می‌خواند: روز، روز ما نیست. بازی، بازی ما نیست؛ ۱۰ روز دیگر هم به سویا حمله کنیم، عمرا بتوانیم گل بزنیم! تا یکی دیگه نخوردیم، خدا کند داور سوت پایان تاریخ… (یعنی خیلی خیلی ببخشید) سوت پایان بازی را بزند و خلاص!

آشناترین جملات، حالیا که همین جملات است برای اغلب مربیان تیم‌های بزرگ که این روزها زیاد بدبیاری می‌آورند در برابر تیم‌های متوسط.

***

با اینکه من هم مثل عالم و آدم، تمام دل و دین و عقل و هوشم گره بر زلف زیبای آخرین رسول خدا دارد اما دیشب در جنگ «جبهه رسول‌الله» و «جبهه نظام سلطه» خودم را گذاشتم جای یک ناظر بی‌طرف، مثلا تماشاچی! البته سخت بود! فوتبالی بودن اما مزید بر علت شد، تا بی‌اختیار یاد مسابقات گره خورده بیفتم. نظام سلطه با همه ضعف‌های جدیدش، یک پروپاگاندای کهکشانی دارد. بمب‌های اتمی اسرائیل را دارد. قدرت تطمیع و فرصت تهدید دارد. زور و هارت و پورت را با هم دارد. عاقبت این همه هست که دشمن جبهه رسول‌الله، لابد باید دشمن بزرگی باشد. چیست اما نتیجه حملات متعدد جبهه دشمن؟! حمله اهانت، حمله نظامی به عراق و افغانستان، حمله بی‌مثال علیه سوریه، حمله خیمه‌شب‌بازانه ۱۱ سپتامبر، حمله تحریم هوشمند جمهوری اسلامی و… آیا در بهترین قضاوت ممکن، چیزی بیشتر از کرنر و اوت دستی بلند و چند شوت به طرف دروازه است؟! بارها دیده‌ایم که حتی شورای امنیت سازمان ملل، برای غرب، پنالتی مشکوک گرفته اما کو و کجاست گل نظام سلطه در دروازه اسلام؟! یک مشت حمله کور، قطعا جای گل را نمی‌گیرد و حتما نگرفته که نظریه‌پردازان نظام سلطه از «پایان تاریخ» سخن می‌رانند. من به عبارتی پایان تاریخ را قبول دارم، چرا که برای سلطه‌گران، واقعا تاریخ رو به پایان است. تو از وقت باقیمانده‌ای که داری، نتوانی به گل برسی، همان به که تمام شود این مسابقه برایت. اینجا اما به جای تاریخ، بهتر است از پایان غرب سخن بگوییم. در این پایان، بازی برنده‌ای دارد و بازنده‌ای. جبهه رسول‌الله خیلی زود در همان آغازین دقایق مسابقه، با «انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی» به نظام سلطه یک سوپر‌گل رویایی زد. گل دوم اما ۳۰ دقیقه بعد بود که ۳۰ سال طول کشید. این بار جبهه رسول‌الله با «بیداری اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای» تور دروازه غرب را رسما پاره کرد. در چنین مسابقاتی، تیم پر هارت و پورت، بازیکنانش عصبانی می‌شوند و در عوض ضعف‌شان در راه گل‌زنی، سعی می‌کنند به چهره آفتاب، گل بپاشند! اینگونه است که وقت برای تیم مثلا قوی‌تر، به سرعت برق و باد تمام می‌شود. گمانم نظریه «پایان تاریخ» از دل همین واهمه سردرآورد. ما اما ناراحت از این سوت پایان نیستیم و هرگز گمان نمی‌کنیم با این سوت، تاریخ پایان می‌یابد. سوت قطار انتظار در آخرین ایستگاه ظهور، هیچ نیست الا پایان نظام سلطه.

***

حضرت محمد‌(ص) «نقطه قوت» ماست. اگر اسلام، دین رسول خداست، آیا رواست پرچم فتح‌الفتوح مسلمین، شعاری غیر‌از «یا رسول‌الله» داشته باشد؟! در چنین منظومه‌ای، بدا به حال کسانی که همواره دنبال تبرئه آمریکا می‌گردند. کاخ سفید نه تنها متهم اول قصه تلخ هتک‌حرمت است، بلکه بازنده بزرگ مصاف پیچ حساس تاریخ نیز هست. عده‌ای می‌گویند؛ در این ماجرا از آزادی بیان در آمریکا سوء‌استفاده شده! با این حساب، چرا کاخ سفید، سوء‌استفاده‌کنندگان را محاکمه نمی‌کند؟! آیا جز این است که مهم‌ترین سوء‌استفاده‌کنندگان از مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر، در وهله اول، سران آمریکا و اسرائیل هستند؟! بدا به حال خاتمی که روزگار اصلاحات می‌گفت: حکم ارتداد سلمان رشدی، دیگر موضوعیت ندارد! و بدا به حالش که امروز می‌گوید: نقطه مقابل هتک حرمت، گفت‌و‌گوی تمدن‌هاست! نقطه مقابل هتک حرمت اما نه گفت‌و‌گوی تمدن‌ها که مفهوم والای مقاومت است. دنیا اصلا گفت‌و‌گویی ندارد با تمدن بی‌تمدنی که حرمت ختم‌المرسلین را نگه نمی‌دارد. سام باسیل نماد سوء‌استفاده از آزادی بیان در آمریکا نیست، بلکه نماینده تمدن غرب وحشی است.

***

در پیچ تاریخ، چند کوچه‌ای آن طرف‌تر، معنای سوء‌استفاده را نشان خواهیم داد به نظام سلطه. دنیا با همه بزرگی‌اش، انگار شده خیابان‌های ایران، چند‌ماه قبل از بهمن ۵۷ که غوغایی بود. ما یک روز با دست خالی، مساله‌های شاه را زیاد کردیم، اینک برآنیم با دست پر، مساله‌های آمریکا و اسرائیل را زیاد کنیم. حکومت پرمساله، زود سقوط می‌کند. این روزها خوب که به دنیا نگاه می‌کنم، هر کشوری را، خیابانی از خیابان‌های ایران عزیز می‌بینم، ایام خوش قبل از انقلاب. آن روزها جناب شاه، با توپ و تانک و گلوله، زیاد کرنر می‌زد اما گل خمینی دیدنی بود. این روزها اصلا از شنیدن صدای سوت پایان بازی نگران نیستم! دقایق زیادی است گره خورده بازی غرب.

روز، روز نظام سلطه نیست. با بیداری اسلامی، نه مرسی در مصر بر سر کار آمد، نه هیچ محترم دیگری در هیچ‌جای دیگری. با بیداری اسلامی، حکومت فریاد‌های قدیمی ما در حلقوم ملل آزاده دنیا آغاز شده است. بالای دیوار سفارتخانه های ابلیس، «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل».

وطن امروز/ ۲۸ شهریور ۱۳۹۱

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “جبهه رسول‌الله خیلی زود در همان آغازین دقایق مسابقه با «انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی» به نظام سلطه یک سوپر‌گل رویایی زد. گل دوم اما ۳۰ دقیقه بعد بود که ۳۰ سال طول کشید. این بار جبهه رسول‌الله با «بیداری اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای» تور دروازه غرب را پاره کرد.”

    درود بر جبهه رسول الله و رهبرانش…

  3. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    تشبیه جالبی بود!

  4. آزاد اندیش می‌گوید:

    به قول یه بنده خدایی به جای یه توپ ۲۲ تا توپ بریزن جلوی این بندگان خدا تا انقد دنبال یه توپ ندوَن!!!

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “سام باسیل نماد سوء‌استفاده از آزادی بیان در آمریکا نیست، بلکه نماینده تمدن غرب وحشی است.”

    احسنت!
    دقیقا همین است. بدم می آید از کسانی که سعی می کنند این حیوان را جدا از آمریکا و غرب نشان دهند!
    سام باسیل یعنی همه سران غرب، بی هیچ کم و کاست!
    فرق دولتمردان آمریکا و انگلیس و فرانسه با سام باسیل چیست؟ هیچ فرقی ندارند!

  6. آزاد اندیش می‌گوید:

    سرِ کلاف سر در گم نظام سلطه کجاست؟
    دقیقاً کدام تمدن؟ ندارند که حتی در دنیای اذهان هم در به درن!
    با بیداری اسلامی حکومت فریاد‌های قدیمی ما در حلقوم ملل آزاده دنیا آغاز شد.

  7. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    “روز، روز نظام سلطه نیست.”

    خودشان هم کاملا واقفند که نابودی شان نزدیک است.
    گذشت روزی که برای همه دنیا نسخه می پیچیدند. نابودی و ذلتشان را با لذت نظاره می کنیم.
    ما امت رسول الله هستیم و به وعده های حق الهی ایمان داریم.

  8. به جای امیر می‌گوید:

    ارزان تر (گفت و شنود)

    گفت: یکی از سران داخلی فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ خطاب به نظام گفته است؛ بیائید فضا را باز کنید! ما می خواهیم اصلاحات را نقد کنیم!
    گفتم: می خواهند اصلاحات را نقد کنند یا چک ملک عبدالله آل سعود را؟! وگرنه چه کسی جلوی نقد اصلاحات را گرفته است؟!
    گفت: می گوید ما می خواهیم اخلاق را در جامعه حاکم کنیم!
    گفتم: یعنی اهانت به امام حسین(ع) و پاره کردن عکس امام(ره) و آتش زدن مسجد و قمه کشیدن به روی مردم و ائتلاف با منافقین و بهایی ها و سلطنت طلب ها و… اینجور چیزها را می گوید؟!
    گفت: گفته است اصلاح طلبان قدرت و حکومت را برای خودشان نمی خواهند!
    گفتم: این یکی را راست می گوید، چون در فتنه۸۸ نشان دادند که حکومت را برای مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس می خواهند.
    گفت: با این کارنامه سیاه و پر از خیانت باید خیلی از مردم و نظام ممنون باشند که هنوز دارند راست راست راه می روند نه اینکه…
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو رفته بود ماشین بخره، پرسید قیمتش چنده؟ فروشنده تعارف کرد و گفت؛ قابلی نداره! و طرف با ناراحتی گفت چه خبرته؟! مگه سر گردنه است؟ ارزون تر حساب کن!

  9. فدایی همت می‌گوید:

    “ما یک روز با دست خالی، مساله‌های شاه را زیاد کردیم، اینک برآنیم با دست پر، مساله‌های آمریکا و اسرائیل را زیاد کنیم. حکومت پرمساله، زود سقوط می‌کند.”
    “این روزها خوب که به دنیا نگاه می‌کنم، هر کشوری را، خیابانی از خیابان‌های ایران عزیز می‌بینم”
    واقعا همین طوره،
    “روز، روز نظام سلطه نیست…با بیداری اسلامی حکومت فریاد‌های قدیمی ما در حلقوم ملل آزاده دنیا آغاز شد.”

    حامیان و مدافعان آمریکا چه در داخل و چه خارج ایران اگه عقاید موهون فراماسونری رو بدونن و صهیونیسم و صندوق مالی یهود و (wzo (World Zionist Organization رو بشناسن، هیچ وقت از آمریکا حمایت نمیکنن. انشاالله به لطف خدا این لعن و نفرین مسلمونا، دشمن رو نابود میکنه.

    الیس الصبح بقریب

  10. شیدا می‌گوید:

    با بیدارى اسلامى، حکومت فریادهاى قدیمى ما، درحلقوم ملل آزاده دنیا، آغازشد.
    و سوت قطار انتظار، در آخرین ایستگاه ظهور، هیچ نیست الا پایان نظام سلطه.
    انشاءالله.

  11. دلخون می‌گوید:

    تو رو خدا با این رنگ آبی ننویسید… چشم رو اذیت میکنه… الان من نمیتونم مطلب رو بخونم…

  12. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۱۶* حضرت امام صادق علیه السلام:

    همه شیعیان من، با شفاعت او (حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها) وارد بهشت خواهند شد…
    (بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۶)
    _______
    حضرت رسول اکرم صلى الله علیه وآله:

    به هر خانه ای که در آن دختران سکونت دارند؛ در هر روز ۱۲ برکت و رحمت از جانب خداوند نازل می شود و رفت و آمد ملائکه از آن خانه قطع نمی شود و برای پدر در هر شب و روز، عبادت یک سال را می نویسند.
    (مستدرک الوسائل، ج۲، ص۶۱۵)

  13. حی علی الجهاد می‌گوید:

    “دنیا با همه بزرگی‌اش، انگار شده خیابان‌های ایران در بهمن ۵۷… با بیداری اسلامی، حکومت فریاد‌های قدیمی ما در حلقوم ملل آزاده دنیا آغاز شده است.”

    به امید ظهور منجی همه‌ی بیداران عالم…

    راستی میلاد کریمه اهل بیت، حضرت معصومه سلام‌الله علیها بر قطعه‌ای‌ها مبارک…

    اگر توفیق رفیق‌مان شد و خانم طلبیدند، به نیابت از همه‌ی اهالی قطعه‌ ۲۶، سلام خواهیم داد و زیارت خواهیم کرد ان‌شاءالله…

  14. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    یک مشت حمله کور، قطعا جای گل را نمی‌گیرد…

    حمله تحریم هوشمند جمهوری اسلامی
    حمله نظامی به عراق و افغانستان
    حمله خیمه‌شب‌بازانه ۱۱ سپتامبر
    حمله بی‌مثال علیه سوریه
    حمله اهانت
    و…

    شورای امنیت سازمان ملل، برای غرب، پنالتی مشکوک هم گرفته
    کو و کجاست گل نظام سلطه در دروازه اسلام؟!
    دقایق زیادی است گره خورده بازی غرب.
    گل خمینی خیلی دیدنی بود…
    *پایان غرب*

  15. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    من دست و بازوی مجاهدان راه حق را می بوسم
    من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده اند می بوسم.
    و سلام و درود خالصانه خود را به همه غنچه های آزادی و کمال نثار می کنم.
    صحیفه نور- ج۲۱- ص۸۵

  16. ف. طباطبائی می‌گوید:

    منطقی و در عین حال زیبا بود.
    خدا قوت…

  17. پیرمرد می‌گوید:

    می‌ بینم که بزودی پایان غرب را از نیویورک برایمان سوغاتی می‌‌آوری.

    اگر خمینی “ر‌ه” پایان شرق را خبر داد و کمتر از یکسال آنرا لمس کردیم،

    خامنه‌ای”روحی فداه” پایان غرب را ارائه داده ولی‌ ما دیگر تحمل چند ماه را نداریم.

  18. بیشمار نقطه چین می‌گوید:

  19. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    امام خامنه ای:

    “رویارویى مستکبران زمانه‌ى ما با اسلام و طلوع این خورشید تابان، یک رویارویى است که بدون شک با پیروزى اسلام به پایان خواهد رسید.”

  20. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    “از قرآن سوخته دود بلند نمی شود!
    نور بلند می شود!
    باور نداری؟؟؟
    از تنور خولی بپرس!!!”

    *السلام علیک یا ابا عبدالله*

  21. سینا می‌گوید:

    امروز کتاب آرکیو ۸۸ رو خریدم.

  22. ستاره خرازی می‌گوید:

    در خواب شنیدم که مقیمت شده ام
    من خادم آن صحن کریمت شده ام
    از شوری آب حرمت بود که من
    یک عمر نمک گیر حریمت شده ام
    میلاد اسوه دختران، حضرت معصومه سلام الله علیه مبارک

  23. برف و آفتاب می‌گوید:

    علیل 🙂 از کجا پیدا کردید این صفت باحالو؟!

  24. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    ایران چگونه درباره مسیحیت فیلم می‌سازد؛ آمریکا چگونه درباره اسلام فیلم می‌سازد!

    http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/28/214076_368.jpg

  25. دلخون می‌گوید:

    هر روز مسلمانان اعتراض میکنند… من ناراحتم که ما فقط به یه تجمع جلو سفارت و راهپیمائی بعد نماز جمعه بسنده کردیم..
    دل امام زمانم شکسته… نباید بى تفاوت بود.

  26. پیرمرد می‌گوید:

    “از قرآن سوخته دود بلند نمی شود!
    نور بلند می شود!
    باور نداری؟؟؟
    از تنور خولی بپرس!!!”

    *السلام علیک یا ابا عبدالله*
    جمله واقعا زیبائی است.

  27. یار دبستانی می‌گوید:

    با سلام خدمت حسین آقای عزیز
    فردا یعنی شنبه یکم مهرماه او بر می گردد.
    شعار اصلی مردم در روز نهم دی فراموش نشود:
    تاجر ورشکسته
    برگرد به باغ پسته
    اکنون این ملت بزرگ ایران و نگاه تیز بین عدالت خواهان مملکت اسلامی مان و نمایندگان محترم مجلس که دادشان برای یک انتصاب از سوی رئیس جمهوری به آسمان هفتم رفته و هنوز باز نگشته.
    قابل توجه دو لاریجانی محترم!
    مهدی هاشمی یک بار با حکم مستقیم پدرش از مملکت و دادگاه عدل فرار کرده این بار مواظب اش باشید با حکم غیر مستقیم عفو و تخفیفی در کار نباشد.

  28. مرتضی می‌گوید:

    سی سحر ماه مبارک امسال برات پیامک انتظار فرستادم، یادت هست؟!!!
    فقط تو ثواب همین متن ما رو شریک کن. جای دوری نمیره.
    داداش مایی…
    پرچمت بالاست…

  29. حنظله می‌گوید:

    “استقامت و پایداری در امور را مرکب هر امری قرار دهید؛ تا آن مرکب به زیر پای شماست به منزل خواهید رسید.”
    {آیت الله پهلوانی}

    چه دیدنی خواهد بود لحظه فروپاشی استکبار!
    “و ما از منتظران هستیم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.