نقد نامه علی مطهری

حیف روزخند

این روزها علی مطهری در کج فهمی و ساده اندیشی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده است؛ فهم ایشان از شفاف موضع گرفتن خواص، در نامه ای که خطاب به میر حسین نوشت، متجلی شد و این عنصر بی بصیرت، تنها به نیمی از فرماش رهبر انقلاب جامه عمل پوشاند و به جای اتخاذ موضع دوپهلو، آشکارا از موسوی حمایت کرد و همچون منافقین و سلطنت طلبان و بهایی ها و نتانیاهو و اوباما در یک موضع گیری شفاف، حق را به سران فتنه و در راس آنان موسوی داد.

آقای مطهری! گیرم که نه، صد در صد پدر تو بود فاضل اما از فضل آن پدر مطهر، شما را جز بی خردی و دنائت، چه حاصل؟! همان اندیشه که مطهری را در خون سرخ خود غوطه ور کرد، این روزها برای شما هورا می کشد و شما چون چشم بصیرت تان کور و زبان فهم تان لال شده، از درک حقیقت عاجز شده اید و رطب و یابس می بافید. میزان شعور سیاسی و فهم شما از مسائل، این روزها برای همگان عیان شده است اما ما در عصر اصلاحات به این بی بصیرتی منحصر به فرد حضرتعالی پی برده بودیم؛ یادتان می آید که در آن هشت سال اصلاحات که دشمن از گلوی مدعیان دروغین اصلاح طلبی فریادهای خود را نثار اصل اسلام و ستون خیمه انقلاب کرده بود، شما به “جراید” مقاله می دادید و “چهارشنبه سوری” و “سیزده بدر” را مورد نقد قرار می دادید؟! این عمق بینش و ژرفای فهم شما بود از آنهمه هجوم دشمن. از این همه شبیخون نیز تمام دغدغه شما “صیغه دختران دبیرستانی”، “دفاع از فرزندان هاشمی” و حمایت از سران فتنه است.

آقای مطهری! اخیرا ادعا کرده اید که اول بار باب انتقاد از آقازاده های آقای هاشمی را شما گشوده اید؛ اگر این اقدام کار مناسبی است، پس چرا احمدی نژاد را به خاطر طرح پاره ای سئوالات درباره آقازاده ها در مناظره، به باد انتقاد می گیرید و اگر قیام برای احیای عدالت و مبارزه با بی بند و باری اقتصادی و افشاگری دستهای آلوده به بیت المال مسلمین، عملی ناپسند است که بنا بر اعتراف خودتان شما متهم ردیف اول هستید! آری، واقعیت این است که شما از همه چیز بد برداشت می کنید؛ به خصوص از اندیشه آن شهید مطهر. اگر مطهری “جاذبه و دافعه علی” را نوشت شما با مواضع اخیرتان دشمنان را جذب خود و دوستان را از خود طرد کردید. اگر مطهری “خدمات متقابل اسلام و ایران” را نوشت، شما خدمات متقابل فرقه سبز و دشمنان بیرونی را ترسیم کرده اید؛ یک خدمت، آنها به شما می رسانند و یک خدمت، شما به آنها، البته بی مزد و منت و خالصانه! اگر مطهری “اسلام و مقتضیات زمان” را نوشت، شما از درک اقتضای زمان عاجزید و به جای شنیدن ندای هل من ناصر انقلاب، “صدای آمریکا” را شنیده اید. اگر مطهری “مسئله شناخت” را نوشت، نشناختن صفوف دوست و دشمن، مهمترین معضل شما شده است. اگر مطهری “جهان بینی توحیدی” را نوشت، امروز رسانه های جهان شرک و الحاد، از شما به عنوان یک عنصر ساده لوح در خدمت جهان بینی کفر استفاده می کنند. اگر مطهری کتاب “ولاها و ولایت ها” را نوشت، شما لیاقت سربازی ولایت فقیه را از دست داده اید. اگر مطهری “عدل الهی” را نوشت، شما عدالت را قربانی مصلحت و مصلحت را فدای حکمیت کرده اید. اگر مطهری “نبرد حق وباطل” را نوشت، شما نبرد حق و باطل را به دعوای احمدی نژاد و موسوی فرو کاسته اید. اگر مطهری “حماسه حسینی” را نوشت، شما هنوز تکلیف تان را با آشوبگران عاشورا و میر حسینی که این هتاکان را “خداجو” خواند، مشخص نکرده اید. اگر مطهری “مشکلات علی” را نوشت، شما توجیه گر فتنه این مشکل تراشان شده اید. اگر مطهری “حجاب” را نوشت، شما به مسئله صیغه بسنده کرده اید. اگر مطهری “اصل عدل در اسلام” را نوشت، شما اصل همه فتنه ها را افشا کردن بی عدالتی می دانید. اگر مطهری “اصول فلسفه و روش رئالیسم” را نوشت، شما به وادی سفسطه و پلورالیسم سیاسی افتاده اید و استدلال های آبکی ولی دشمن شادکن ارائه می کنید. اگر مطهری خطیب توانای “حسینیه ارشاد” بود، شما مکبر مسجد ضرار شده اید و دشمن، مواضع تان را با آب و تاب پوشش می دهد. اگر مطهری توسط گروهک فرقان کشته شد، امروز شما چشم بصیرت را بسته اید و نمی بینید که همین دار و دسته فرقانیان از موسوی حمایت می کنند. راستی که اگر پسر نوح با بدان نمی نشست، خاندان مطهرش گم نمی شد.

آقای مطهری! با کدام استدلال، موسوی را با “علی” و حق او را با حق نادیده گرفته شده “امیر المومنین” مقایسه کرده اید؟ از قیاس تان خنده آمد خلق را و گریه آمد که چرا از آنهمه فضائل شهید مطهری چیزی به دست شما نرسیده است. تفکرات استاد شهید، نماد “اندیشه” بود و مواضع شما نشانه عقایدی که بوی عقده های کور می دهد. اولا؛ حضرت امیر وقتی با رای منفی مردم روبرو شد ۲۵ سال خود را خانه نشین کرد و موسوی در نقطه مقابل علیه آرای ملت و آرمان های مردم دست به شورش زد. ثانیا؛ حضرت امیر حتی در زمانی که مقبولیت مردمی نداشت از مشروعیت الهی برخوردار بود؛ موسوی کدام یک از این دو را داشته است که شما او را صاحب حق دانسته و خطاب به وی گفته اید: “باید مانند امیر المومنین به خاطر حفظ اسلام و وحدت اسلامی از حق خود بگذرید”؟! ثالثا؛ موسوی نه برای حفظ اسلام که برای حذف انقلاب اسلامی، کدام کار را می توانست انجام دهد، که انجام نداد؟! با این همه فتنه و آشوب اگر از موسوی حذف اسلام را می خواستید، آیا به صواب نزدیک تر نبود؟! رابعا؛ ملت ما در ۹ دی نشان داد حول محوری جز ولایت، به وحدت نمی اندیشد و چیزی که، عده ای شمای ساده اندیش و زود باور را به اظهار نظر درباره آن فراخوانده اند، نه “وحدت” که “حکمیت” است و چون نگاه شما عمق ندارد، فریب عناصری را خورده اید که به شما خط می دهند. جایی از نامه تان نوشته اید که اگر موسوی و کروبی سکوت کنند، رهبری انقلاب به سراغ برخورد با رئیس جمهور خواهند رفت!! جلوی این جمله شما اگر هزار بار هم علامت تعجب بگذاریم، کم است. فرض بگیریم سران فتنه از این پس سکوت پیشه کنند؛ در آن صورت آیا چیزی از بار گناهان شان کم خواهد شد؟! احمدی نژاد مثل هر انسانی اشتباهاتی دارد ولی آیا سوال پرسیدن از اقدامات اقتصادی آقازاده ها جرم است؟! چیزی اگر گناه است، بی بصیرتی خواصی است که در پشت صحنه نشسته اند و چون شمایی را به میدان می آورند تا ما گمان کنیم با شما طرفیم نه با ایشان!

آقای مطهری! اگر نبود که نام خانوادگی تان “مطهری” است، ستون طنز “روزخند” را که مایه انبساط مخاطبان مان است، دستمایه نقد شما و آزار خوانندگان عزیز نمی کردیم. کاش نام شما هم “کروبی” و “موسوی” بود تا می توانستیم به جای انتقاد، می خندیدیم به این بلاهت بی مثال.

وطن امروز ۱۸بهمن۱۳۸۸

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. فریبا می‌گوید:

    غاز میچرانیم!
    http://faribnews.blogfa.com/

  2. تازه سبز شده می‌گوید:

    سلام.دوست عزیز سبز
    ان شاالله در سایۀ خداوند همیشه سبز و سربلند و البته همیشه طرفدار حق باشی.
    یک پیشنهاد داشتم واینکه ما سبزها برای گرفتن نتیجه و بیدار نمود مردم ناآگاه که البته خود تقصیر زیادی ندارند باید کمی هدفمندتر عمل کنیم.
    می توانیم به جای انتشار اطلاعیه های سپاه یا گفته های افراد که به طور تکراری در بسیاری از سایت ها وجود دارند و نتیجه ای جز زدگی مردم غیرسبز از جنبش را ندارد(چون آنها بی هیچ دلیلی بر روی اهداف خود تعصب خشک دارند)می شود.
    می توانیم به جای آن دلایلی را ذکر کنیم که به سبب آن از رژیم ضحاک جمهوری اسلامی برائت کرده ایم.آمار جهانی مربوط به وضع ایران.از نظر تورم،نقض مکرر قانون اساسی،تصادفات،آلودگی ها و…
    این مهمترین راه برای جذب بیشتر مردم به جنبش است.
    همچنین اهمیت پول نویسی و دیوار نویسی با شعارهای تاثیرگذار غیر قابل انکار است.
    اگر این مطلب را انتشار دهید خدمتی نو به جنبش آزادی خواهانه سبزمان کرده اید.
    موفق باشی


    چون به کاهدان زده ای در دزد بودن خودت شک نکن!!

  3. hastor/torabi می‌گوید:

    سلام
    چی بگم والا؟
    همه مقصر هستن به جز مهندس خان!!!!!!!!شیخ هم از خودمونه
    این بالایی به جای تازه سبز شده اسمش رو تازه قهوه ای شده بگه بهتره

  4. رها می‌گوید:

    خدا شهید مطهری وشهید بهشتی را قرین رحمت کند وانشاالله دعایی کنند برای هدایت فرزندانشان!

  5. منتظر ظهور می‌گوید:

    سلام
    خیلی عالی بود
    به یاد دارم یکی از دوستانم زمانی که در آموزش وپرورش کار می کرد, گفت علی مطهر ی خودش را لایق نام پدرش نمی داند ودر کلاس تدریسش خود را آقای الهامی معرفی می کند ۲۵ سال پیش نفهمیدم چرا ؟؟؟؟اما حالا می فهمم چرا؟؟؟؟؟؟؟
    یا علی مدد

  6. محمد می‌گوید:

    سلام
    جای همه شهدا و امام (ره) درسی و یکمین بهار انقلاب خالیست
    حسین جان کارت درسته
    من و خانواده همیشه کارهایت را با شوق میخوانیم و دعا گویت هستیم
    به تو افتخار میکنیم عزیز

    مطلبی را به تازه سبز شده بگم که سیزده بدر گره ات میزنیم و بعد …
    سعی کن بید سبز علوی باشی نه سبزه ترد بز پسند

  7. ساجد می‌گوید:

    خیلی جالب بود.
    البته دیر زمانیست که مردم خودشان یاد گرفته اند که بین آقاها و آقازادگان تمییز قائل شوند.
    با مطلب جنگ فقر و غنا پیرامون صحبتهای آقای فلاحیان بروزم
    یا علی

  8. مستوفی می‌گوید:

    من خیلی متاسف و ناراحتم که چرا ایشان اینقدر از مرحله پرت است

    آقای قدیانی یک قلم بزن مبنی بر اینکه چه شده پسر ها راه پدر نمی روند

    پسرهای ناطق . رفسنجانی . شهید بهشتی . محسن رضائی . طالقانی . منتظری .بعضی سرداران و …….
    ممنون

  9. ساجد می‌گوید:

    سلام
    خیلی جالب نوشتید.البته دیر زمانیست که حنای آقا زادگان نزد مردم ما رنگی ندارد.
    با مطلبی در مورد صحبتهای اقای فلاحیان در برنامه دیروز امروز فردا بروزم
    یا علی

  10. رها می‌گوید:

    سلام
    یک نکته کوچیک : اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار علامه طباطباییه نه آقای مطهری!

  11. ارّه بانو! می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی. ببخشید دوباره منه “”نوقلم سمج!”” مزاحم شدم. آخه احساس کردم اوندفعه که مزاحم شدم و گفتم دو سه تا از مطالبی که نوشتمو بخونید و نظر بدید شما آدرس مستقیم وبلاگمو باز کردید آخه راجع به اون تیتر “حرف ما یه کلام … محاکمه والسلام!” نظر دادید. من همیشه طنز به صورت یک مطلب مجزا نمی نویسم. بعضی موقع ها دردل و توصیف و تحلیل البته همراه با شوخی و کنایه…
    ولی این سه تا لینک زیر از اون مطالب مجزای طنزمه که دوست داشتم نظرتونو راجع بهش بدونم. البته خیلی عجله ندارم. هر موقع وقت کردید. ممنون میشم واقعا… چون خیلی خیلی نظرتون برام مهمه…

    اندر احوالات ” بوعلی سینای بهرمان! ” ، مهدی بن هاشم الاستوانة النظام! :

    http://type-neveshte.mihanblog.com/post/31

    ×

    افشای ابعاد جدیدی از تقلب در انتخابات! :

    http://type-neveshte.mihanblog.com/post/29

    ×

    با هم ” تلـخـنـــــــد ” بزنیم!
    گزیده ای از اخبار برگزیده ی اخیر خبرگزاری های زنجیره ای! منتسب به اینجانب! :

    http://type-neveshte.mihanblog.com/post/36

    ×

    این هم پست جدیدم که بی ربط نیست به موضوع پست شما.

    گفتگویی داغ! با نخبه ای از جنس ماله!!! :

    http://type-neveshte.mihanblog.com/post/54

  12. رضا می‌گوید:

    بنده پدر حضرتعالی رو از رو شنیده ها می شناختم. گویا آدم خوبی بوده. خدا رحمتش کنه. میگن بعض … و اون بابابزرگ الدنگت بوده! شهید شد. همانند خیلی شهدای دیگه. مثل شهید بهشتی و شهید مطهری. روح همه شون شاد و قرین رحمت الهی. از نظر من فرزند شهید بهشتی پدرش رو روسفید کرد. محمد مطهری هم همینطور. علی آقای مطهری هم از نظر من که یک سبز هستم قابل احترام هست و ایشالله زودتر تکلیفش رو با شماها روشن میکنه. اما تو گند زدی ابله با مثال! میدونی چرا؟ چون فکر نمیکنی و فقط ور میزنی و شر میگی! این رو هم که معلومه از کی یاد گرفتی! از حسین بازجوی جهود دماوندی که آسمون و به ریسمون میبافه تا اربابش براش یه تیکه استخون بندازه جلوش! دلم برای بابا اکبرت میسوزه! لازم نیست این حرفا رو بگذاری تو قسمت نظرات. برو یه کم فکر کن. همین!


    چرا نگذارم؟این بخش کوچکی از تربیت خانوادگی امثال شماست.

  13. ارّه بانو! می‌گوید:

    به خدا آدم دوست داره سرشو بکوبه به دیوار از دست این نخبگان!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ساده لوح و نفهم!
    اینا فقط دارن تمام تلاششونو می کنند که پیام ۹دی رو منحرف کنند
    خدایا! به ما صبر بده!

  14. زین العابدین می‌گوید:

    سلام بابا تو چقده سریع و تند مطلب آپ میکنی خط تولید انبوه نوشته راه انداختی
    اشکال نداره از منبر نت که خیلی بهتره بعد از چند ماه ننوشتن تازه به این نتیجه رسیده که خیلی از فحشها و توهینها به رهبری تقصیر دکتره!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!به قول شما هزار تا هم بذاری کمه

  15. علی می‌گوید:

    سلام و خدا قوت.اگر امثال علی مطهری ها چنین پدرانی نداشتند آیا کسی به حرفهایشان توجهی میکرد؟در نقد چنین آدمهایی که نان آبروی پدرانشان را می خورند به خودت تردید راه مده

  16. رضا می‌گوید:

    باسلام
    محض عرض ارادت وبه بهانه نظر محمدآقایی که گفته بودند:دربهار آزادی جای شهداخالی
    این جمله استاد عزیز آوینی را یاداوری می کنم (عین عبارت خاطرم نیست وشاید اشتباه بگم ببخشید)
    “پندار مااین است که شهدا رفته اند وما مانده ایم اما اگر نیک بنگری شهدا مانده اند و زمان ما را باخود می برد.”
    التماس دعا

  17. فدایی رهبر عزیز می‌گوید:

    آقای قدیانی از شما بابت این نوشته های بسیار زیبا وتاثیرگذارتان متشکرم. بارها پیش آمده بعد از خواندن مطالب زیبایتان (مخصوصا در مورد رهبر عزیزمان و شهدا)بسیا گریستم ومتاثر شدم . خداوند به شما توفیق بدهد . امیدوارم همواره در راهی که در پیش گرفته اید موفق وموید باشید . یاحق

  18. yaser می‌گوید:

    مطلب خوبی بود ولی می‌خواستم یادآوری کنم که آقا همواره جذب حداکثری رو مطرح میکنن و ما باید سراپا گوش باشیم و تو این شرایط فتنه حتی یک سانتیمتر هم قدممون رو کج نذاریم. به نظرم ادبیات محترمانه‌تری رو هم می‌شه برای خطاب قرار دادن آقای مطهری استفاده کرد. ایشون شاید بصیرت نداشته باشه یا کم بصیرت باشه ولی قطعاً دلسوز هستن و نباید کسی رو که لبه پرتگاه ایستاده با لگد انداخت تو دره بلکه با ادبیات مناسب شاید بشه دایره دوستان نظام و رهبری رو خیلی بزرگتر کرد.

  19. محسن می‌گوید:

    جناب قدیانی عزیز شما رو از “قدرت ساندیس ” می شناسم تا اونجا که تونستم هم پخشش کردم هم ایمیل کردم و هم پرینت گرفتم و پخشش کردم
    اما این مطلب جدیدتان به نظرم کمی تند و توهین آمیزه
    “اما از فضل آن پدر مطهر،شما را جز بی خردی و دنائت،چه حاصل؟!” معنی این جمله این میشود که علی مطهری فقط بی خردی و دنائت را از شهید مطهری حاصل کرده البته مطمئن هستم منظور شما این نبوده ولی من نتیجه میگیریم که شما این مطالب را با عجله و عصبانیت که سمی است مهلک برای تفکر نوشته اید
    به نظر من اینکه علی مطهری ساده اندیش و خوش بین هست شکی نیست اما درست نیست ایشون رو با همون چوبی که به موسوی و کروبی و دیگران میزنیم بزنیم
    میشد همین چیزهارو طوری به ایشون بگی که لااقل ضدانقلاب خوشحال نشه و این دو طرفه هست همونطور که از امثال ایشون انتظار داریم اگر هم انتقادی به دولت و نظام دارند به گونه ای بیان نشه که باعث سوءاستفاده و ضدانقلاب بشه

  20. آرش می‌گوید:

    گفته های آقای مطهری چندان هم عجیب نیست اطراف این آقایان رو افرادی گرفتند و اطلاعات غلط به اونا میدن مثلا وقتی آقای حسن خمینی در نامه اش مینویسه که برنامه شاخص رو ندیده و از منابع موثق شنیده معلومه که این منابع موثق مثل عنکبوت یک لایه بدور این افراد کشیدن یا مثلا آقای موسوی اگه کار با اینترنت رو بلد بود ویه سری ازاین کلیپ های معمولی روز عاشورا رو میدید دیگه این افراد رو خداجو عنوان نمی کرد آقای مطهری هم حتما منابع اطلاعاتی غلطی رو در کنارشون دارن ایشون دریه جایی گفتن که روز دانشجو بسیجیا رو از بیرون دانشگاه آورده بودن در حالیکه طرف مقابل می خواست این کارو بکنه و خیلیاشون اونروز نتونستن وارد دانشگاه بشن.

  21. همسنگر می‌گوید:

    انشالله موفق باشید
    کسانی مثل شما که صراحتا بنویسند کم هستند
    خداقوت به شما و قلمتان

  22. سلمان می‌گوید:

    انتهای نامه علی مطهری به موسوی که بنا بر ملاحظاتی دقایقی پیش از انتشار حذف شد : «ابوموسی اشعری!، اشعث کندی!، عمروعاص!، میرزا آقا خان نوری!، مسعور رجوی! … آسوده بخوابید که من بیدارم»

  23. س-ر می‌گوید:

    حالا تازه داریم معنی و مفهوم بعضی چیزا که در صدر اسلام اتفاق افتاده و گاها برای ما نامفهوم بوده رو درک می کنیم.
    علی مطهری کاملا از نوع کلامش (به خصوص این آخرین نامه) پیداست که دید سیاسی نداره و فقط دلخوش اینه که سایت وابسته به رضایی برای مطالبش کامنتای به به و چه چه می ذاره.

  24. مارمولیا می‌گوید:

    اون دسته از دوستان که هی حرف حضرت آقا تحت عنوان جذب حداکثری رو عنوان می کنند: تا جاییکه عقل ناچیز بنده قد می ده جذب حداکثری یعنی اگه یکی خواست برگرده بیشتر از قانون باهاش برخورد نشه و طعنه نزنیم اما قرار نیست هر کی زور می زنه خودشو جدا کنه یا از روی بی فکری حرفی می زنه هم بهش چیزی نگیم

  25. مهدی می‌گوید:

    بعد اسمشونو می ذارن نخبه سیاسی!
    بابا اینا پخمه سیاسی هم نیستن…
    یکی از رو دشمنی حرفی می زنه…غمی نیست…دشمنه دیگه… انتظاری جز این نیست
    ولی وقتی یکی مثل فرزند شهید مطهری این حرفا رو می زنه باید تاسف خورد. تا قبل از این نامه می شد بهش گفت کج فهمی…ولی دیگه نشون داد گرگی است در لباس میش.
    تازه می فهمم وقتی آقا می گه “این عمار” یعنی چی..
    به خدا که سید علی خیلی مظلومه…

  26. مصطفی می‌گوید:

    بعد از مناظره عالی آقای شریعتمدار با کواکبیانِ هوچی گر، ارادت خاصی برای آقای شریعتمدار قائل شدم و از آن پس کیهان بسیار خواندم.
    نوشته های شما را نیز بسیار دوست دارم، اما بزرگترین مشکل کیهان و کیهان نویسان نوشته هایی از این دست است. با این همه توهین به چه نتیجه ای رسیده ای؟ آیا فکر می کنی اشتباه علی مطهری عزیز را به وی گوش زد کرده ای؟ یا با مخالف با وی حرف حق را به گوش ما رسانده ای؟
    در هر دو صورت شکست خورده ای. در حالت اول قطعا آقای مطهری با این همه توهین متوجه منظور شما نخواهد شد و فقط ناراحت از توهین ها خواهد بود.
    در حالت دوم امثال من که مطهری عزیز را سرمایه خوبی برای این نظام میدانم از شما زده می شوم. یعنی سیاست کیهان دفع حداکثری است و جذب حداقلی
    هرچند بعید می دانم که شما این نوشته را بخوایند و جواب بدهید. فقط بررسی می کنید که اگرقابل انتشار است، آن ر امنتشر کنید.

  27. محمد می‌گوید:

    خیلی عالی بود
    ایشون واقعا انسان ساده لوحی هستند و هنوز متوجه قضایا نشده اند

  28. من می‌گوید:

    نچ . نه سید زدی تو خاکی ،
    نفهمیدی چی کار کردی …
    اصلا شما رستم ، ولی داری سهرابو می زنی زمین …
    آتیشتم انقدر تند که هزار تا آب و آبرو هم اگه صرفت بکنند حکم نفتو داره …
    علی مطهری یه سری اشتباهات تو نامه ش داشت ولی حرف های خیلی خوبی هم زده بود ، مطهری تو این نامه اول صداقتش و بعد شجاعتش رو نشون داد سید …
    شما داری اشتباه می کنی …
    بابا حسین شریعتمدار هم به این راحتی آدما رو بقل نتانیاهو نمیذاره …
    الحق که مولا تنهاست و جز خودش هیچکس بصیرت نداره …

    قهر بودیم ولی باید می گفتم ، هرچند که حرفم در شما تاثیری نداره …

    یاحق

  29. من می‌گوید:

    کامنت دوازدهم به اسم “رضا” … تو حلال زادگیش شک دارم . فقط شک . فقط همین .

  30. فاطمه می‌گوید:

    برام جالبه که با خوندن اون نامه ی مسخره و کودن و خشم آفرین، چطور می تونید انقدر خونسرد و منطقی این مطلب پرمغز و با استدلال رو از آب دربیارید؟

    خوشم میاد هرکی یه ذره تو دفاع از ولایت خرده شیشه داشت، داره تخته گاز به سمت “تابلو شدن” پیش می ره…
    “به خاطر وحدت بیایید و از حق خود بگذرید”(با دهن کج خوانده شود!)
    ولی شما غصه شو نخور:
    نام خانوادگی “مطهری” از “الموسوی الخمینی” که مقدس تر نبود. بود؟
    یاعلی

  31. میم . اعتماد می‌گوید:

    بیایید کمی مهربانتر بمیریم…………………

    وقتی میگم از همشون بدم اومده نگو چرا ؟!!!!!!!!

  32. به امید آینده ای سبز می‌گوید:

    پسر بهشتی؟پسرمطهری؟پسر همت؟دختر باکری؟دختر طالقانی؟نوه امام؟همه وهمه بی بصیرت ولی پسرقدیانی با بصیرت؟جالبه!
    به امید آینده ای سبز که فرزندانمان مثل قرون وسطی به جرم اندیشه شان به زندان نروند؟!
    اندکی سبز سحر نزدیک است.
    راستی امام هم تو ۱۵ خرداد ۴۲ استارت زد.۱۵ سال دیگه به نتیجه رسید.پس ما هم حداقل ۱۵ سال دیگه باید صبرکنیم.صبر می کنیم و عصبانیت شما را از اینکه از هر ۱۰ جوان نسل سوم وچهارمی فقط ۲ تا با شما موافق هستند ،نظاره می کنیم!


    واقعا جالبه!!اوایل می گفتید یک هفته دیگه!!!!!!!

  33. س-ر می‌گوید:

    بابا این سبزا واقعا توهم زدن!! نمونه ش این یارو بالاییه

  34. علی می‌گوید:

    همین مطلب رو رجانیوز با نام علی اکبر بهشتی درج کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    رجا نیوز از وطن امروز برداشته و در آنجا با اسم مستعار کار شد.این همه علامت تعجب نمی خواست.

  35. میثم می‌گوید:

    سلام
    حاج حسین همینطور ادامه بده ان شا الله دعای خیر پدر بزرگوارت شامل حالته
    به حرف این دوستان صلح کل مثل خود مطهری گوش نده
    ما یه دونه ادم با بصیرت ولایی گیر اوردیم اونم میخوان شلش کنن
    خدا شما و حاج حسین شریعت رو حفظ کنه
    ان شا الله قلمت حسینی بمان
    یا علی

  36. کمیل ضرابی می‌گوید:

    در عجب از این فرزندان . . . بزرگان!
    پسر کو ندارد نشان از پدر . . .!

  37. ترنج می‌گوید:

    باکت نباشه از ملامت سفیهان روزگار و همینطور ساده لوحان دوران،اگر کم نگذاشته باشیم از گله به این از دشمن کج تران ،مطمئنا زیاد نگذاشته ایم،این جفاکاری ها که قبل ازین توان تصورش را در صدر اسلام نداشتیم باید پاسخی در خور داشته باشد ،عمری داستان دق دادن علی را شنیدیم و آرزو کردیم کاش بودیم و حساب خائنان را کف دستشان میگذاشتیم و امروز سکوت خیانت به خودمان است.

  38. حسین می‌گوید:

    اول سلامو دست مریزاد
    دوم با اجازتون از مطلب شما استفاده میکنم

  39. س می‌گوید:

    با یاسر و محسن و مصطفی موافقم. همه حرفهایش که غلط نبود. کمی بصیرت کم دارد و کمی زیادی خوشبین است ولی از اصولش که کوتاه نیامده. ولایت پذیر هم هست. حالا همه که معصوم نیستیم. شما فرصت سعی و خطا بده تا خودشان را اصلاح کنند نه آنکه به ته دره پرتشان کنی. گرچه حرفهایت حرف دلم است اما نه زبان!

  40. مجتبی می‌گوید:

    آقای قدیانی ان شاء الله شب اول قبر جواب بی ادبی هات رو می گیری


    ساده نباش! من نوشته هایم را داخل کفنم می گذارم!!

  41. عاشق ولایت می‌گوید:

    پسر نوح با بدان بنشست/خاندان نبوتش گم شد
    سگ اصحاب کهف روزی چند/پی نیکان نشست و مردم شد

  42. زنده باد سبز می‌گوید:

    قدی جون خفه بمیر

  43. نادم الرای می‌گوید:

    امروز چه بگوییم که جلو رهبر قد علم کرد و تابع … شد?!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.