با زور و شلاق نمی‌توان دهان منتقد را بست!

مردم را با زور و شلاق نمی‌توان از نقد بی‌تدبیری‌های اقتصادی منصرف کرد. مردم را با نشان دادن درِ محکمه نمی‌توان از نقد فلان توافق نامتوازن بازداشت. مردم را با توهین و افترا و دروغ و جار و جنجال نمی‌توان از نقد توزیع سبد کالا برحذر داشت. مردم را با بگیر و ببند نمی‌توان از نقد رانت بزرگ ارزی دور کرد. مردم را با سوءاستفاده از نهاد شورایعالی امنیت ملی نمی‌توان از نقد قرارداد آلوده و بشدت بدبو و متعفن کرسنت منع کرد. مردم را با اخم و تخم نمی‌توان از نقد آقازاده‌های فاسد و فتنه‌گر متوقف کرد. مردم را با نشان دادن خشم و عصبانیت نمی‌توان از نقد ۲ دسته کردن ملت یکپارچه توسط مشاور ارشد بعضی‌ها پرهیز داد. آری! مردم را با زور و شلاق نمی‌توان موافق توافق‌ ژنو کرد، همچنان که نه با زور و شلاق و نه با خواهش و التماس نمی‌توان از اساتید دانشگاه توقع داشت حامی این توافق باشند. وقتی علمای ما معتقدند؛ «امضای آمریکا، اعتبار ندارد» و «بعد از دست‌دادن به دشمن باید انگشتان دست خود را شمرد»، بعضی‌ها نخواهند توانست با زور و شلاق، مدافعان منافع ملی را از صحنه خارج کنند. من واقعا تعجب می‌کنم از بعضی‌ها که چرا به جای ارائه کارنامه یکساله خود و توضیح اینکه چرا ماه‌ها بعد از توافق ‌ژنو، هنوز یک یورو نتوانسته‌اند وارد بانک مرکزی کنند، به ایراد شبهات دست‌چندم و نخ‌نما  می‌پردازند؟! این بود اعتدال؟! این بود تدبیر؟! من از روی خیرخواهی به بعضی‌ها توصیه می‌کنم هنگامی که می‌خواهند با فرافکنی، حرف‌های نالازم را جایگزین ارائه کارنامه کنند، لااقل بر طبل شبهاتی نکوبند که پیرپاتال‌های نهضت‌آزادی، بهتر بگویم «جبهه ملی» ۳۰ سال پیش مطرح می‌کردند! به خدا این شبهات را شهید مطهری همان اول انقلاب جواب داد که «اگر مردم را با زور نمی‌توان وارد بهشت کرد، با زور هم نمی‌توان از آنها رفتار و گفتاری خواست که سرانجامش جهنم باشد». این حداقلی‌ترین خواسته ما از بعضی‌هاست که لااقل آداب طرح شبهه را رعایت کنند و اگر می‌خواهند به جای پاسخ دادن به ملت در حوزه مسؤولیت خود، نشانی غلط بدهند، حرف ۳۰ سال پیش لیبرال‌ها را تکرار نکنند. چند ماه پیش بعضی‌ها با دادگاهی‌کردن مکرر رسانه‌های اصولگرا شاید در این خیال غوطه‌ور بودند که با زور و شلاق می‌توان جلوی نقد را گرفت و دهان منتقد را بست اما حالا باید خوب فهمیده باشند که از زور و شلاق کاری ساخته نیست. کار از تدبیر، از صداقت، از ایستادگی پای منافع ملی، از مدیریت جهادی… و از خود کار، کار و کار و کار ساخته است. بی‌زحمت کارنامه رو کنند.

وطن امروز/ ۴ خرداد ۱۳۹۳

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. م.طاهری می‌گوید:

    “این حداقلی‌ترین خواسته ما از بعضی‌هاست که لااقل آداب طرح شبهه را رعایت کنند و اگر می‌خواهند به جای پاسخ دادن به ملت در حوزه مسؤولیت خود، نشانی غلط بدهند، حرف ۳۰ سال پیش لیبرال‌ها را تکرار نکنند.”

  3. شائق می‌گوید:

    “من واقعا تعجب می‌کنم از بعضی‌ها که چرا به جای ارائه کارنامه یکساله خود و توضیح اینکه چرا ماه‌ها بعد از توافق ‌ژنو، هنوز یک یورو نتوانسته‌اند وارد بانک مرکزی کنند، به ایراد شبهات دست‌چندم و نخ‌نما می‌پردازند؟! این بود اعتدال؟! این بود تدبیر؟! ”

    واقعاً! من هم تعجب می کنم! ای داد بیداد از این تدبیر و این اعتدال مزخرف………..

  4. سیداحمد می‌گوید:

    بر این تفکر لیبرالی لعنت…

    در برابر حق، جفتک بیاندازی، عاقبتی جز زباله دان تاریخ نخواهی داشت شیخ حسن!

  5. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “مردم را با زور و شلاق نمی‌توان از نقد بی‌تدبیری‌های اقتصادی منصرف کرد.”

    شروع خیـــــلی خوبی بود…

  6. سیداحمد می‌گوید:

    من فقط مانده ام این جناب حقوق دان و مثلا دکتر، روی چه حسابی وسط صحبت در مورد بیمه و سلامت و این حرف ها، ناگهان یاد بهشت و جهنم افتاد؟!
    خیلی سطحش پایین است این آدم! واقعا عقده ای و …

  7. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “کار از تدبیر، از صداقت، از ایستادگی پای منافع ملی، از مدیریت جهادی … و از خود کار، کار و کار و کار ساخته است.”

    عالی بود…

  8. سیداحمد می‌گوید:

    این جناب آخوند فارغ التحصیل از انگلیس، یک چیزی را خوب فهمیده و آن اینکه؛ هیچ محبوبیتی ندارد و با این وضع صد در صد خبری از رای آوردن در دور بعدی نیست.
    تنها راهی که به ذهنش رسید همان راه خاتمی ملعون است که از آزادی بگوید و شر و ور هایی از جنس “مردم را به زور نمی شود به بهشت برد”!

    به حق حضرت زهرا، رسوا می شوند این جماعت که می خواهند با رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه، بار خودشان را ببندند!

  9. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    این بود تدبیر؟!
    لعنت به این تدبیر بی تدبر!

  10. هاتف می‌گوید:

    شایعه شده قراره برای شیخ حسن کلیدساز سالگرد پیروزی در انتخابات بگیرن به نام همایش اعتدال!
    حالا مثلاً با این اعتدال کوفتی چه گلی به سر ملت زدند که می خواهند همایش بگیرن؟!
    ان شاءالله سالگرد ختم که نه چون خیلی زمان می بره و خارج از طاقت منه، بلکه شب هفت براش بگیرن…

  11. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    در ادامه کامنت هاتف؛

    الهی آمیـــــــــــــــــــــن

  12. سائل می‌گوید:

    لا اله الا الله! دوستان برای من واقعاً سواله که چرا این بشر در هر همایش و جلسه و سخنرانی و … گریزی به دشت و صحرای انتخابات می زنه و رأی هفت درصدی اش را به رخ می کشه؟ واقعاً یک آدم چقدر می تونه عقده ای باشه؟ بابا یک سال گذشته… دست بردار و به آن کارهایی برس که باید برسی!
    دهع! هی رژه میره رو اعصاب!

  13. به جای امیر می‌گوید:

    شرف دنیا و آخرت (به جای گفت و شنود)

    امروز که سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام را به سوگ نشسته‌ایم، این ستون را به چند حدیث از آن امام بزرگوار(ع) اختصاص می‌دهیم.
    * مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند و گروهی چون پاره‌های آهن استوار، پیرامون او گرد می‌آیند.
    * از ما نیست کسی که هر روز حساب خود را نکند، پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد و اگر بدی کرده، از خدا طلب آمرزش کرده و توبه کند.
    * خردمند دروغ نمی‌گوید، اگرچه میل او در آن باشد.
    * هر که برادرش را در کاری ناپسند ببیند و بتواند او را از آن باز دارد و چنین نکند، به او خیانت کرده است.
    * همنشینی با اهل دین، شرف دنیا و آخرت است.

  14. نسیم می‌گوید:

    کلا این جماعت تو کار چراغ سبز نشون دادن هستن! این شیخ حسن هم داره به صاحبان برخی تفکرات انحرافی چراغ سبز نشون میده.
    رئیس جمهور به این نچسبی ندیده بودیم…

  15. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    آری…
    کدام به به…؟!
    و کدامین چه چه…؟!!
    خوب نبود اصلا! 😐 واقعا عالی بود…!!!

  16. م.طاهری می‌گوید:

    جناب حقوق دان! به کجا چنین شتابان؟!
    دم خروس تفکرات کج روهای افسارگسیخته ی اصلاحاتی بد جور از زیر تن پوش ظاهر فریبانه اعتدال و تدبیر دولت شما بیرون زده ها!

  17. بیعت با ولایت می‌گوید:

    دوستان عزیز حواسمان به ۱۴ خرداد باشه ها! یک عده به بهانه گرما و شلوغی و ازدحام جمیعیت و سیستم صوتی خراب! که از تدابیر عالیه ی تولیت محترم حرم مطهر امام ره بعد از این همه سال و این همه مراسم است ترجیح میدن که در خانه و از طریق شبکه خبر بیانات حضرت آقا را بشنوند!
    یادمون باشه پای تلویزیون و زیر کولر کلام رهبری را شنیدن اسمش بیعت نیست ها!
    گفته باشم، کسی نگه نگفت!

  18. یا مهدی (عج) می‌گوید:

    آقای قدیانی!
    واقعا لذت بردم
    برای پدر و برادرم هم خوندم، تشکر کردند
    بسیار عالی بود
    آقایون، سخنان پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) رو کنار گذاشتند و بدون برنامه برای اداره کشور دنبال شیطان بزرگ… ببخشید؛ اوبامای مودب!! و غیر ملی و غیر مذهبی هستند، ولی نمی دونن به ریسمان پوسیده چنگ می اندازند.
    از کامنتهای سید احمد هم تشکر می کنم.
    یک سوال از رئیس دولت بی تدبیری؛
    تا بحال چه کسی را در جمهوری اسلامی برای به بهشت بردن شلاق زدند؟
    حقیقت این است؛
    شهید آوینی: در این مملکت همه آزادند بجز حزب اللهی ها.
    خداوند نور خود را کامل خواهد کرد… انشاالله.

  19. صبر می‌گوید:

    اتفاقا متنش جوندار نبود! 🙂
    به قول رضا۲ یک انتقادی کرده باشیم! 😐

  20. ناشناس می‌گوید:

    خواص بی خواص

  21. یا مهدی (عج) می‌گوید:

    انشالله برای بیعت دوباره با ولی امر مسلمین عازم مرقد حضرت روح الله (ره) خواهیم بود.

  22. 313 یاران مهدی (ع) می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی؛
    من تا حالا خواننده ی خاموش قطعه بودم، خواستم از شما بابت این جهادی که با قلمتون انجام می دید تشکر کنم.
    واقعا که آدم می مونه این حرفهایی که شیخ کلید دار می زنه، نمی دونه بالاخره باید سه سال دیگه در مناظره ی انتخاباتی در کنار سایر رقباش بگه که چرا این حرفا رو زده، اون موقع واقعا می خواد چه طوری حرفاش رو ماست مالی کنه؟؟؟

  23. امیرحسین می‌گوید:

    واقعا من موندم، یکسال داره میشه، نه کلنگ زنی، نه افتتاح، نه کار مفید، حداقل پروژه های به قول خودتون بر زمین مونده بالای ۹۰% دولت قبلی رو تموم کن، جز سخنرانی و عیادت، از این بشر چیزی ندیدیم.
    کارشون شده فقط حرافی، چراغ سبز نشون دادن به آمریکا، نوازش مخالف و منتقد و افتخار به رأی ناپلئونی…

  24. یه دانشجو می‌گوید:

    وقتی درباره رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور سابق تر صحبت می کنید، از کلمات محترمانه تری استفاده کنید.
    خواهشا از روحانی احمدی نژاد دوم نسازید که شدیدا پتانسیلش را دارد. حتی پتانسیل بدتر شدن. یعنی اینقدر بکوبونید و تحقیر کنید که مشایی‌هایش او را از پرداختن به مسائل مهم مملکت بازدارند و همه‌اش دنبال حواشی باشند.

    قطعه ۲۶: گنه کرد و شکر خورد و حرف مفت زد در بلخ، شیخ حسن روحانی، به جرمش زدی گردن قدیانی؟؟!! الان دقیقا اشتباه نویسنده این متن چی بود؟؟!! یه چیزی واسه خودتون یاد گرفتین که از فلانی، بهمانی نسازید!! نخیر، ما نمی سازیم، کرم از خود درخته… می خوای حرف به این مفتی و گنده تر از دهان زده، تشویقش هم بکنم یه وقت تبدیل به فلانی نشه خدای نکرده!! بنده خدا! این بابا، توی بی صفتی، کورس گذاشته با احمدی نژاد، منم هیچ کاره ام به خدا! وانگهی، چرا همچین نمیگی که؛ «خوبه روحانی مثل آدم رفتار کنه تا مردم از دین و روحانیت زده نشن؟؟!!»

  25. یه دانشجو می‌گوید:

    فردا ان شاءالله راهی مشهد هستم. دعاگوی دوستان خواهم بود.

  26. صبا می‌گوید:

    به نظرم این آقا باید یک بار بعد از سخنرانی هاش بشینه حرفاشو دوباره گوش بده! دیگه داره شورشو در میاره!

    اتفاقا خیلی هم می شود مردم را با زور و شلاق به بهشت برد! اصلا همین بلاها که خدا در زندگی برای ما می فرستد؛ همین مصداق زور و شلاق است برای پاک شدن از گناه دیگر، که خیر سرمان بهشتی شویم! آنور هم که همینطور، در برزخ انقدر شلاق می خوریم البته شلاق آتشین تا گناهان مان پاک شود و شایسته بهشت ان شاالله! البته ان شاالله که به اونجاها نرسه!
    بعضیا بی سوادنا!!!!!!!!

  27. صبا می‌گوید:

    یه دانشجو؛

    خدا ان شاالله هر کسی را که واسه این ملت کار خیر می کنه؛ سالم نگهداره! ولی آخه این آقا خیلی دیگه حرف می زنه، همین امشب توی اخبار داشت درباره غول ها صحبت می کرد! نمی دونم غول بیکاری بود چی بود! خب بگن دارن چکار می کنند! خودشون که چیزی نمیگن، بین مردم هم که حرفی نیست! باز زمان رییس جمهور به قول شما سابق، لااقل از دعاهایی که مردم براش می کردن می شد فهمید که یه کارایی داره می کنه! وگرنه! نه هیچ کدومشون پسر خاله مونه، نه بهمون پول میده!

  28. شیدا می‌گوید:

    چنان براى بیرون آوردن جنازه نهضت آزادى تا کمر در زباله دان تاریخ خم شده اند که بزودى با کله به همان زباله دان سقوط مى کنند.

  29. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    لا اکراه فی الدین

    مردم را با زور نمی‌توان وارد بهشت کرد.

  30. فرزند خراسان می‌گوید:

    “چنان براى بیرون آوردن جنازه نهضت آزادى تا کمر در زباله دان تاریخ خم شده اند که بزودى با کله به همان زباله دان سقوط مى کنند.”

    آفرین شیدا! خیلی جالب گفتید.

  31. مرضیه می‌گوید:

    “کار از تدبیر، از صداقت، از ایستادگی پای منافع ملی، از مدیریت جهادی … و از خود کار، کار و کار و کار ساخته است. بی‌زحمت کارنامه رو کنند.”
    دقیقا صبح داشتم فکر می‌کردم، چرا هیچ کاری از دولت ندیدیم تا حالا! گفتم شاید کاری انجام شده و مشکل از منه که زیاد در جریان اخبار نیستم! اما ظاهرا هیچ خبری از کار نیست؟
    بهبود اوضاع اقتصاد؟
    کاهش بیکاری؟
    و هزار مورد دیگه
    فقط می‌گن خیلی اوضاع بده! آقا اصلا شما درست می‌گی. شما چه کردی در این یک سال؟؟؟؟؟

  32. مجنون می‌گوید:

    سید گل گفتی!
    خدا لعنتشون کنه که می خوان با ترویج بی حیایی و بی عفتی، محبوبیت کسب کنند.

  33. همرزم شهید می‌گوید:

    اینا خود باخته اند، اغوا شده اند، هژمونی کدخدا(یی ک البته کدخدا نیست) را با جان و دل پذیرفته اند… من هم نصف عمرمو تو دانشگاه های غربی بگذرونم همینجوری می شم!!!
    می روم همکلاسی هایم را هم می آورم می کنم مشاور و وزیر و سفیر و آبدارچی!!!
    روحیه جهادی و مقاومت و خود اتکایی و مبارزه با استکبار و زورگویی کیلو چنده؟!
    “ایجاد حکومت بزرگ اسلامی” اصلا چی هست؟!

  34. همرزم شهید می‌گوید:

    چرا دشمن ابتذال فرهنگی را تاکتیک تهاجمی خود قرار داده است؟ از زبان حاج آقا پناهیان
    چرا جریان سلطه به این میزان از پدیده متین حجاب می‌هراسد؟ چون می‌داند حجاب به جریان مقاومت کمک می‌کند و هرزگی موجب تضعیف آن است… چرا صهیونیست‌ها باید از جوانان ما بخواهند که رو به هرزگی آورند مشخص است که آنها می‌خواهند مقاومت را بشکنند والا آنها غصه فرهنگ ما را نمی‌خورند… ما اکنون در جامعه خود آنچنان مشکل حجاب نداریم،‌ غرب است که با حجاب مشکل دارد زیرا قانون وضع کرده و مانع استفاده دختر مسلمانی از یک متر روسری برای خود می‌شوند چرا که همین یک متر پارچه است که دنیای نظام سلطه را به خطر می‌اندازد… نظام سلطه به کشف حجاب چند نفر محدود جلوی دوربین دلخوش است. بر فرض کشف حجاب چند نفر محدود هم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد زیرا تازه آنها می‌شوند مانند دیگران. مانند دیگران بودن هم هنر نیست… آنهایی که از تروریست‌هایی که بانوان را سر می‌برند حمایت می‌کنند از طرف دیگر سعی دارند بی‌حجابی را در جامعه ما ترویج دهند، زیرا آنها تجربه تاریخی آندلس را دارند………….

  35. سحر می‌گوید:

    با سلام و ادب
    یه سوال برام پیش اومد؛

    آقای قدیانی! با این فضاحت ها، ما کجایی می شیم؟! بهشتی یا جهنمی؟! میشه از شیخ حسن، پاسخ سوالم رو بگیرید؟!
    سپاسگزارم

  36. یه دانشجو می‌گوید:

    جناب قدیانی، با احترام… منظورم کامنت‌ها بود که بعضا بعضی‌ها نامحترمانه خطاب می‌شوند، نه متن شما!

  37. یه دانشجو می‌گوید:

    اگر از حرف من ناراحت شدید، ببخشید شرمنده! 🙁

  38. لبیک یا حسین می‌گوید:

    ممنون از جواب دست به نقدتون!

  39. 11 می‌گوید:

    دولت تدبیر… نه بهتر بگیم؛ دولت هنری کسینجرها… هر کسی در این دولت صاحب سبک و صاحب نظر است.
    کشور عزیزمان ایران را با آکادمی ثبت رکورد اشتباه گرفتند آقایان. حرفی از گینس نیست. شوخی، مزاح و طنز نیست، اینجا ایران است، ایران دلیران، ایرانی که چمران ها، همت ها، زین الدین ها، خرازی ها، جهان آرا ها… به پایش جان دادند… اینجا ایران است……………..

  40. لبیک یا حسین می‌گوید:

    ممنون دیگری نثار مجریان حکم اعدام معدوم ننگین و خوار و ذلیل و بی شرف دیروز!

  41. لبیک یا حسین می‌گوید:

    میگما؛ برای بعضی بدتر از بی شرف، نمی تونی لفظ دیگه ای نثار کنی!

  42. لبیک یا حسین می‌گوید:

    دوستانی که فکر می کنید یاران قطعه بد دهن هستند این را بدونن که دشمنی با خدا مصادیقی دارد و اگر بعضی الفاظ به دشمن خدا نچسبه باید به کی چسب بشه لطفا؟!
    ضمن اینکه اگر با نویسنده قطعه یا دیگر یاران قطعه مواجه شوید قول می دهم آنقدر ظاهر آرامی دارند که استرس های روزانه از تنتان در می شود! اتفاقا اینکه رفتار ظریف در مواجه با دوست و دشمن تفاوت این چنینی و آزار دهنده دارد برای این است که خود ما، -انشاالله که اینگونه نیستیم- خنده مان در کنار دوست مومن است (هر چند غمی بر دل باشد) و اخممان را وقتی می بینی که با مصداقی از دشمنی با خدا مواجه شویم!
    برای یافتن مصادیق دشمنی با خدا کافی است به آیات و روایات مراجعه کنید.

  43. حافظ می‌گوید:

    باز جای شکرش باقی هست که با این حرف هایشان حداقل اعتراف می کنند که بهشت کدامین سمت است و چه کسانی غم بهشت دارند!
    فکر کنم سال بعد همین موقع جای بهشت و جهنم را عوض کنند و سال بعدتر هم کلا بهشت و جهنم را نفی کنند و امر کنند همه آن وسط، بین بهشت و جهنم بشینیم تا معتدل! باشیم.

  44. چشم انتظار می‌گوید:

    کاریکاتوری، از ریاست جمهوری!!!

  45. چشم انتظار می‌گوید:

    چقدر سطح رییس جمهور نظام اسلامی تنزل پیدا کرده. در حد معاون شهردار یکی از شهرهای چین!!!! من شدیدا، برای مسئولین دولتی، احساس ترحم می کنم!!

  46. چشم انتظار می‌گوید:

    حافظ؛

    می دونی برای این ها بهشت کجاست؟! همونجایی که بچه هاشون اعوان و انصارشون رو (۱۳)! ماه سال، گسیل بدن اونجا. بهشت اونها اونجاست!!! همونجا 🙂

  47. چشم انتظار می‌گوید:

    بی ربط!!

    طلاق منفورترین حلال خدا… پیامبر اکرم (ص).

    در مثال مناقشه نیست؛ به نظرم با این دست فرمون (به قول داداش حسین) انشاءالله باید شاهد جدایی این ملت از این دولت باشیم!!! بعد از سه سال دیگه… چهارسال زندگی در سختی و مرارت و توهین و افترا و بگیر و ببند و عجب و غرور و اخم و تَخم به داخل و لب و لبخند به بیرون و تورم و متورم و توهم و متوهم و… عاقبت می شه همون که اول گفتیم!

  48. اصغر می‌گوید:

    نمی توان قلم بُرنده حسین قدیانی را به زور شلاق مجبور کرد که اول چک کنه اگه آب قطع نیست کارشو شروع کنه!
    بازم … و آب قطعه!

  49. علی می‌گوید:

    به نطر من حاج حسین توی نقد دولت به یه جور جنون رسیده. چرا مثلا از نیروی انتظامی نقد نمی کنی یا از مجلس یا از قوه قضاییه؟؟

  50. رضا 3 می‌گوید:

    آقای شیخ حسن!

    “از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید”…
    روح پیر جماران شاد

  51. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    این شیخ گلاسکویی ما هم از آخوند بودن فقط خوب سخنرانی کردن رو یاد گرفته!
    آخه تناقض و نفاق تا چه حد؟! توهین به شعور مردم تا چه حد؟!

    روحانی امروز در حالی که یک روز از گفتن این جملات و چند روز از صحبت در مورد مشکل نداشتن ماهواره و فیسبوک و تبلیغ این وسایل نگذشته است:
    “باید خود را برای یک نبرد فرهنگی عظیم با کشورهای صنعتی و مدرن آماده کنیم”!

  52. لبیک یا حسین می‌گوید:

    قول می دهم انشاالله از دشمنی با خدا در منابعی که نام بردم برایتان بنویسم.

  53. 11 می‌گوید:

    مرد دریا دل؛

    خواهشا مثل تاریخ نویسان در نوشته دخل و تصرف نکن!

  54. سین... می‌گوید:

    همین که مى بینم به مناسبتهاى مختلف، قیافه و سخنرانیهاى بچه گانه و خاله زنک احمدى نژاد رو نمى بینم و نمى شنوم لذت مى برم. همین که خبرى از مشایى در اخبار نیست لذت مى برم. همین که هشت سال اونها رو اعصاب ما بودند و حالا ما رو اعصاب اونا لذت مى برم. همین که می بینم مردم کشورم امید برگشته توى دلهاى عزیزشون لذت مى برم. حالا شما بگید هیچ اتفاقى نیفتاده و اوضاع مثل قبله، همین که مى بینم وضع دانشگاه و دانشجو خیلى خیلى بهتر از پارساله لذت می برم. همینکه مى بینم سید احمد اینقدر کم آورده که فحاشى راه انداخته توى قطعه لذت مى برم. من خیلى هم به آقاى روحانى علاقمند نیستم ولى به هر حال شرف داره به ایل و تبار و جد و آباد قبلی ها…

  55. قاصدک منتظر می‌گوید:

    جناب شیخ!
    شما نمی خواد نگران با زور رفتن مردم به بهشت باشید که “ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد” و نه با زور شلاق بلکه به مدد الهی، خودش می دونه راه رو از چاه و حق رو از باطل تشخیص بده…
    شما نگران کسانی باشید که پاسوز مثلث زر و زور و تزویر شما، مُهر جهنم بر پیشونیشون کوبیده می شه…!

  56. ـه آخر چسبان! می‌گوید:

    سین…!
    “همین که مى بینم به مناسبتهاى مختلف، قیافه و سخنرانیهاى بچه گانه و خاله زنک احمدى نژاد رو نمى بینم و نمى شنوم لذت مى برم.”
    تکلیف خواننده رو معلوم کن که بالاخره می‌بینی یا نمی‌بینی؟!
    ما همین که شما رو می‌بینیم، روده‌بُر می‌شیم!
    جان تو!!
    دست خودمون هم نیست!

  57. مهدی می‌گوید:

    فدایی داری داداش حسین عزیز

  58. نسیم می‌گوید:

    من نمی دونم این سین دقیقا از کدوم وضعیت بهتر دانشگاه و دانشجو حرف می زنه؟!؟! اساتید گراممون فرمودن که بودجه کافی برای انجام پایان نامه نداریم، یا خودتون هزینه هاشو تقبل کنید(!) و یا یک موضوع ساده بردارید که خیلی زود و با هزینه کم جمع و جور بشه!!!
    مثلا دلمون خوشه که دانشگاه دولتی رفتیم!

  59. سیداحمد می‌گوید:

    چقدر فحش دادم من!
    اگر این ها فحشه که به احمدی نژاد هم می دادیم! 🙂

    من فقط یه سوال برام پیش اومده که شما تو کدوم کشور زندگی می کنید که “امید به مردمش برگشته”؟
    والا ما صبح تا شب جز “خدا رو حانی رو ل… کنه” چیزی نمی شنویم!
    در محله رای دهندگان به جلیلی هم زندگی نمی کنیم ها؛ تو محله ای زندگی می کنیم که مطمئنم جز اهل خانواده خودم، همه به روحانی رای دادن!
    تو این محله ما که همه طرفدار عارف و بعدش روحانی بودن، از راننده آژانس و سوپر مارکتی گرفته تا دکتر همسایه مون و نگهبان سر کوچه، همه این روزها فحش هایی نثار روحانی می کنن که بیا و ببین!

    یه همسایه داریم عکس احمدی نژاد رو زده بود رو دارت!
    اگر بدونی با چه تنفری اون تیرها رو می زد تو صورت احمدی نژاد!!!
    باورم نمی شد وقتی تو سوپر مارکت محل از دهان این آدم شنیدم که گفت خدا پدر و مادر احمدی نژاد رو بیامرزه که روحانی روی اونو هم سفید کرد! (البته لعن یا تعریف اینطور آدم ها برای من ملاک نیست.)
    می گفت: یه یارانه بهمون داد، عوضش آب و برق و گاز و تلفن و بنزین رو گرون کرد.
    می گفت: چه دروغ بزرگیه “افزایش ۲۵ درصدی قیمت گاز”!
    تو زمستون قبض گازمون ۳۰۰ هزار تومان بود و الان قبض اومده ۵۵۰ هزار تومان!
    رفتیم شرکت گاز اعتراض کردیم. می دونید چه جوابی دادن؟
    گفتن: باید به کارخانه ها بگیم لوازم گازسوز و گرمایشی رو استاندارد تر درست کنن تا مصرفشون کاهش پیدا کنه!

    می گفت: یعنی یهو از ۶ ما قبل تا الان یهو لوازم گاز سوز مردم غیراستاندارد شد!
    می گفت: کم نبودن آدم هایی که قبض به دست اومده بودن برای اعتراض!

    شما به مناسبت های مختلف بنشین و خزعبلات شیخ حسن رو نوش گوش کن.
    ولی چرندیات ۴ تا بازیگر معلوم الحال و ۴ تا دانشجوی جو زده رو به همه مردم تسری نده و از امید و این حرف ها شعر نباف!
    این هایی که این روزها می گن حالمون خوبه و بر خلاف ۸ سال گذشته آرامش داریم و …، اتفاقا این جماعت در ۸ سال قبل هم در آسایش و رفاه و آرامش زندگی کردند!

  60. حسن می‌گوید:

    مبعث حضرت رسول مبارک…

  61. doost می‌گوید:

    در جواب به بهشت زوری شیخ حسن؛

    پس از فردا همجنس بازی را آزاد اعلام کنید و ازدواجشون را هم قانونی کنید، بهشت که زوری نیست، می خوان همجنس باز باشن؛
    فیلمهای پورنو را هم از صدا و سیما پخش کنید؛
    عرق و مشروب هم آزاد باشه؛
    کاواره‌ها را هم بازسازی کنید؛
    بهشت که زوری نیست…

    یک سوال: ایشون اصلا فلسفهٔ تشکیل حکومت اسلامی و این نظامی که رئیس جمهورش شده را می دونه؟!!!

  62. مجنون می‌گوید:

    سید جون؛ از این حرفا گذشته میشه ردیف کنی ما هم بیایم تو محله شما یه خونه بگیریم!

  63. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    «««کــــــــــــــــــ ««بی‌زحمت «کار»نامه رو کنند»» ــــــــــــــــــار»»»

  64. رهگذر می‌گوید:

    سلام؛
    چند روزی نبودم و سر به قطعه نزده بودم. دو متن خوب را دیدم و………………………………………………………..
    در مورد حمص موافقم که این پیروزی جبهه مقاومت است و هر کس که تردیدی دارد “برود گیرنده را اصلاح کند که مشکل از فرستنده نیست”
    آقای روحانی به عنوان یک اجرا کننده قانون اساسی، تمایل دارد به سمت ایدئولوگ شدن گام بردارد که مشکل از همین جا شروع می شود. یکی باید بگوید اگر قرار بر سخنرانی و افاضه بوده است که دیگر نیازی به نامزد شدن و رییس جمهور شدن نبود. خوب به عنوان روحانی و منبری همین حرف ها را می زدید و مشکلی هم نبود. ملت از رییس جمهور توقع کار دارند.
    در مورد شلاق و … داستان حکایت محبت بره به چوپان که با ریسمان و بی ریسمان دنبال او بود را به آقایان پیشنهاد می دهم مطالعه کنند. اگر خوب کار کنند و ملت نیز این کار کردن را مشاهده کند نیازی به این آسمان و ریسمان بافی نخواهد بود. مردم پشت سر آقایان حرکت خواهند کرد اما اگر می خواهند با زبان نرم گرگ قصه بزبزقندی سخن بگویند، مردم با دیدن واقعیت، فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد.
    ببخشید اما باز هم اصرار دارم در ادبیات کامنت ها باید قدری اخلاقی تر نوشت و این منافاتی با تند و تیز بودن نوشته ها ندارد.

  65. سحر می‌گوید:

    جناب سین! یه سوال؟
    فرق امید و نا امیدی؟ وضع خوب با وضع بد، فرق آقای مشایی با برادر رئیس جمهور فعلی، اینا فرقشون چیه؟ اینا رو می دونی؟
    راستی؛ بابت لطیفه قشنگت سپاس داری «وضع دانشگاه و دانشجو خیلى خیلى بهتر از پارساله لذت می برم»
    خدا شادت کنه، با لطیفه های که گفتی کلی شاد شدیما!

  66. خواهرشهید می‌گوید:

    سلام؛
    خوب کیف کردید از تشریف فرمایی اوباما در افغانستان!

  67. سیداحمد می‌گوید:

    اللهم عجل لولیک الفرج… اللهم احفظ امامنا خامنه ای…
    عید بر دوستان عزیز مبارک باد…

    http://www.7uplod.ir/images/w0k9nc98zu3j5ylm4q4b.mp3
    http://www.7uplod.ir/images/mycvdkggyrfi5d5zs7zj.mp3

    (بچه ها؛ این لینک دومی رو حتما کامل گوش کنید. شاد می شید!)

  68. چشم انتظار می‌گوید:

    برابر اخبار واصله؛
    در یک جلسه ی رسمی و کاملا فرهنگی (!) از خواننده ی تک خوان بانو!! هم رونمایی شد… از اونجایی که به احتمال قوی، دوستان کلیپ مد نظر رو دیدند! جهت جلوگیری از اشاعه ی منکر، از باز نشر اون خودداری می کنم!!!
    هر دم از این باغ بری می رسید
    (خصوصی: کره تر از کره خری می رسد!!)

  69. دانشجو معلم می‌گوید:

    جنگ لیبرالیسم واسلام ناب

    امام خامنه ای: به مذاکرات خوش بین نیستم.
    روحانی: به مذاکرات خوش بین هستم.
    حضرت آقا: علوم انسانی باید اسلامی شود.
    روحانی: کجای علوم باید اسلامی شود؟
    حضرت آقا: باید نهی از منکر شود.
    روحانی: مردم نیاز به ارشاد ندارند.
    حضرت آقا: نگذارید با مطالب ناصحیح دین مردم را لجن مال کنند.
    روحانی: باید سانسور و ممیزی را برداریم؛ مردم خودشان می فهمند.
    حضرت آقا: گاهی شنیده می شود کسانی در گوشه و کنار می گویند آقا، مگر ما موظفیم مردم را به بهشت برسانیم؟ خب بله؛ فرق حکّام اسلامی با حکّام دیگر درهمین است این وظیفه ما است.
    روحانی: بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد.
    حضرت آقا: این منبرها یک وسیله منحصربه فرد است، اگر محتوا و مضمون منبرهای ما شایسته باشد هیچ وسیله ای نمی تواند با آن ها مواجه و مقابله بکند.
    روحانی: دوران پیام های یک طرفه به سر آمده. دوران رساندن پیام از طریق بلندگو های یک طرفه، منبرهای یک طرفه و سنتی به سرآمده.
    حضرت آقا: کسانی که برای تئوریزه کردن سازش، تسلیم و اطاعت مقابل زورگویان، نظام را به جنگ طلبی متهم می کنند خیانت می کنند و دروغ می گویند. نظام اسلامی نظام انسانی نظام شرف و سلامت و تکریم بشر است.
    روحانی: ما نباید بر روی دنیا پنجه بکشیم و دایما سر جنگ داشته باشیم، عده ای حیات سیاسی شان در درگیری ها و آشوب است.
    حضرت آقا: ما نباید از لفظ “جامعه جهانی” برای چند دولت مستکبر و زورگو استفاده کنیم. بنده مخالفم این ها را جامعه ی جهانی بدانیم.
    روحانی: ما باید با جامعه جهانی تعامل و ۱+۵ مذاکره کنیم/ باید کدخدا را از خودمان راضی کنیم.
    …………
    و ده ها نمونه دیگر.

  70. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین عزیز؛

    در این شب بزرگ، ضمن تقدیر و سپاس از زحمات ارزشمند شما، در روشنگری منصفانه و نقد عالمانه…
    …………………………….

    این یعنی قطعه ی زنده و جهان شمول!!! 🙂

  71. لبیک یا حسین می‌گوید:

    سین… جان!
    اساتید محترم دانشگاه جرئت نکردن از توافق نامه ی تیم روحانی علنی حمایت کنند وگرنه حتما وضع شماها حداقل بهتر می شد. اساتید دانشگاه عاقل تر از این حرف ها هستند که حیات و شهرت علمی خودشون را محصور در دوران روحانی مچکریم بکنند. اوکی؟!

  72. علی می‌گوید:

    شماهایی که هی میگین کارنامه کارنامه. این بدبخت چیکار کنه؟؟؟ خیلی مرد باشه بتونه همون سیاست های غلط ۸ سال نه ۱۶ نه ۲۴ سال پیش رو ادامه بده.

    یادتون نره “این خانه از پایبست ویران است”
    شما که به نیروهای ماورا الطبیعه خوب اعتقاد دارین بشینین دعا کنین شاید درست شه!!!

  73. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    بله اون کلیپ ایران نیست. در خارج برگزار شده وزیر هم تو مصاحبه اش گفت. در ضمن الان مشکل مملکت ما تو حوزه فرهنگ تک خوانی یه زن تو یه جلسه هست یا این وضع اسفناک خیابون های تهران؟ (از ولی عصر به بالا فوق اسفناک)
    وزیر ارشاد نکنه برای وضع خیابون ها هم مقصره؟
    چرا تو ۸ سال دولت مورد علاقه ی شما وضع هی بدتر و بدتر شده طوری که واقعا ادم شرم می کنه و اذیت میشه الان میره تو خیابون های تهران؟
    کی بود می گفت؛ “مشکل مملکت ما الان وی جوون های ماست؟”

  74. نسیم می‌گوید:

    هنوز پس از چهارده قرن، صدایت را می شنوم…
    هنوز نسیم پیامت می وزد که آتش نمرودیان را خاموش ساخت و طرحی از گلستان حقیقت انداخت.
    از حرا پایین بیا و «قولوا لااله الاالله تفلحوا» را دوباره فریاد کن؛ تا زمین زیر گام هایت دوباره جان بگیرد.
    صدایت را هنوز می شنوم…

    زمان در انتظار انقلابی بزرگ است و به دنبال آن انقلابی بزرگ،
    که پس از چهارده قرن غفلت و دلواپسی، لابه لای همه هیاهوهای مدرن
    از تو می گوید، از عشق، از انسان، از خدا.
    هنوز از پس دیوار قرون، صدایت را می شنوم
    و صدای او را که صدای توست؛ که سرشار از عطر خوش وحی است؛ که مژده آمدنش را خود داده ای.

    و از دور دست، چشم براه غبار سواری هستیم که می آید…
    اللهم عجل لولیک الفرج…

  75. شهیدزاده می‌گوید:

    خدایا تو شاهدی ما به این مردک رای ندادیم، چرا باید چوب غلط دیگران را بخوریم؟!!!

  76. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقا یکی به این شبهه من پاسخ اساسی بده؛
    مگه در قرآن نیومده که خدا سرنوشت هیچ قومی رو تغییر نمی ده، مگه اینکه خودشون بخوان؟
    الان ملتی که به کلید رای دادن و تا زانو سرشون کلاه رفته، از این بدتر هم اگه سرشون بیاد، حقشون هست یا نه؟
    و آیا اینکه ملت به یک نفوذی رای میدن، تقصیر نفوذیه، یا تقصیر ملت؟
    این رو یکی جواب درست بده.

  77. سائل الزهرا می‌گوید:

    این انتخابات ثابت کرد ما با رای دادن به یک نامزد خاص دلیلی می شویم برای رای نیاوردن یک نامزد دیگه، الان طرفدارای دکتر جلیلی چه جوابی دارن بدن؟!
    هان؟ بگید! اگه واقعا توجیهی دارید بگید…
    اون موقع که دلواپس این اوضاع بودیم، همه تون خوشی زیر دلتون زده بود و هی ایشالله ماشاالله می گفتید که ما باید از یک نامزد از بدنه ی حزب اللهی حمایت کنیم…
    می بینید! این نتیجه ی حمایت های عاقلانه(!) شماست.
    حالا دلواپس بودن شما چه گلی به سر ملت می زنه؟ چه دردی از درد نظام و انقلاب و… را دوا می کنه؟
    دوستانی که به نظرسنجی اعتقاد نداشتید! حالا دلواپس کدام اشتباهتان شدید؟!

  78. عدالتخواه می‌گوید:

    رضا اعتدال طلب
    مسئله بی حجابی که به دوران خاتمی بیشتر مربوط می شه که با دادن آزادی، حجاب از بین رفت و…

  79. ناشناس می‌گوید:

    باید پرسید؛
    این اسفناک ها(!) با تکیه به حمایت چه کسانى، بى پروا و… شده اند؟؟…………

  80. چشم انتظار می‌گوید:

    دکتر عزیز؛
    چه در داخل، چه در خارج! چه با حضور وزیر، چه با حضور نزدیکان او!!! باید اون کسی که این تخم لق (خواندن خواننده ی زن) رو تو دهان شکست، لعن و نفرین کرد که بدعت گذاشت بعد سی و چند سال. اونم طبیعتا همون وزیر مزخرف ارشاده!!!! شک داری مصاحبه هاش هست. تو روزنامه های زنجیری ها!!!

  81. ناشناس می‌گوید:

    سائل الزهرا؛

    شما خودتون رو ناراحت نکنید! نویسنده این سایت هم نمی دونه تو انتخابات چی شد و چی نشد، کی به کی بود، آدما چند چند بودند؟؟؟!!! اصلا یه وضعی بود.

  82. شیدا می‌گوید:

    امام رضا “ع” فرمودند؛

    «بعضى از کسانى که ادعاى دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجال بیشتر است. به خاطر دوستى شان با دشمنان ما و دشمنى شان با دوستان ما، و هر گاه چنین شود، حق و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شنا خته نشود».

  83. سنگربان می‌گوید:

    سلام؛
    خدا قوت عالی بود، ممنون.
    وضع خیلی بد شده! قرار بود مردم امیدوار بشن، یک امید واهی دادن و انتظارات رو بردن بالا و تو ذوق مردم زدن.
    کاملا معلومه کم آوردن. انگار حوصله کار کردن ندارن. فکر می کنند با سخنرانی شکم مردم سیر میشه!
    دولتی که تمام وقتش رو بزاره پای لایک و آزادی ماهواره و منزوی کردن منتقدینش، دیگه رمقی برای کار جهادی نداره…

  84. چشم انتظار می‌گوید:

    دکتر سلام ۳۹:
    قسمت “معمار کبیر”ش جالبه حتما ببینید…!

    http://snn.ir/Images/News/AtachFile/27-2-1393/FILE635360376457331346.flv

  85. سائل الزهرا می‌گوید:

    ناشناس،

    اگر روشنگری های دوستان رو ذره ای گوش می دادند الان دچار این مصیبت نبودیم…
    البته متاسفانه باید گفت خداوند انسان را آفرید و انسان توجیه را…

  86. سحر می‌گوید:

    آقای علی صاحب جمله سخیف:
    (… نیروهای ماورا الطبیعه، خب اعتقاد دارین بشینین دعا کنین شاید درست شه!)
    شما که خودتون رو مثلا “روشنفکر” می دونی انگار در حد دبیرستان هم درس نخوندی! توی کتاب دبیرستان هم ذکر شده: دعا قضا و قدر حتمی را برمی گرداند.
    حداقل با مطالعه و افزایش سواد سیاسی خودت آبروی جریان روشنفکری(!) رو به باد نده!
    ماها که به ماوراء الطبیعه عقیده داریم صحنه را خالی نمی کنیم. البته دعا می کنیم تا نسل افرادی که با اسلام ناب تعدی می کنن (مبارزه طلبی)، منقرض بشه.

  87. حزب الله سایبر می‌گوید:

    با توجه به طفره رفتن مسئولین مربوطه دولتی از حضور در همایش حزب الله سایبر جهت پاسخگویی به نگرانیهای جناح مؤمن و انقلابی در خصوص فیلترینگ٬ همایش امروز ۷ خرداد ۹۳ ملغی اعلام می گردد. همایش بعدی با رویکردی قاطع و انقلابی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

  88. مادون قرمز می‌گوید:

    سلام به همه جماعت هنرمند؛
    شما که خودتون می گین و خودتون هم می خندین حتما خیلی هنرمندین!
    جماعت مدعی، این همه به این حقوقدان تازیده اید، پس اصل حرفش کو؟ تحملش رو نداشتید برداشتید. پس چرا انتقاد از اون هنوز هست.
    انتقادات رو خصوصی می خونید جوابش رو عمومی می دین؟ خیلی هنرمندین.

    شما که اینهمه دلاورید، نگرانید، دلواپسید، واسه تیم تون حاجیلو (آقای دلواپس) رو هم یارکشی کنید، تیم تون هم که تیم هنرمندانه.
    خوبه من هم از ادبیات معجزه هزارتون استفاده کنم؟!
    بگم، بگم؟
    جماعت دلواپس! اون م…ه رو لولو برد. دیگه از پول یامفت خبری نیست.
    فعلا آب رو بریزید اونجایی که می سوزه، تا دوباره صبح دولتتان بدمد.
    من از شما می پرسم چند ماهه دلواپسین: ۱ ماه؟ ۲ ماه؟ ۱۰ ماه؟ چند ماه قبل از پایان حکومت محمود شاهیان؟
    دلواپسی یه مشت خس و خاشاک چه اهمیتی داره؟
    حسین جان، برادر، دلواپس، بچه شهرک، فرزند شهید، ای با خون شهدا کاسبی نکن، ای کاپیتان تیم سرکوچه، رفیق علی بهادر، انصاف رو پیش رو قرار بده.
    این حضراتی که با اونها هم پیاله شدی همه کاسب خون شهدایند.
    به امید دیدار حضوری…

  89. سائل الزهرا می‌گوید:

    ما انقلاب کردیم تا واقعیت ها را تغییر دهیم
    نه آن که آن ها را بپذیریم
    انقلاب ما انقلاب آرمان هاست
    نه انقلاب واقعیت ها…
    “شهید بهشتی”

  90. سیداحمد می‌گوید:

    سائل الزهرا؛

    کامنت خوبی بود. ممنون!

  91. به جای امیر می‌گوید:

    آب جوش! (گفت و شنود)

    گفت: یک خبرگزاری وابسته به مدعیان اصلاحات در واکنش به تیتر اول کیهان که در آن به اظهارات آقای روحانی انتقاد شده بود عکس‌العمل مضحکی داشته است.
    گفتم: همان سخن آقای روحانی که گفته بود «با زور و شلاق نمی‌توان مردم را به بهشت برد»! حالا این خبرگزاری چی نوشته!
    گفت: به یک داستان در قرون وسطی اشاره کرده و نوشته است کاش آقای روحانی اعلام می‌کرد که جهنم را خریده است و هیچکس را به آن راه نمی‌دهد، تا همه مطمئن باشند که به بهشت می‌روند و دیگر نیازی نباشد افراد را با زور و شلاق به بهشت ببرند!
    گفتم: خب! از کجا معلوم که آقای روحانی بعد از خرید جهنم، هواداران دروغین خود را در آنجا جای ندهد؟!
    گفت: چه عرض کنم؟! آنوقت التماس آنها به اهل بهشت تماشایی خواهد بود.
    گفتم: یارو از جهنم به بهشت سرک کشید و گفت؛ کسی آب جوش نمی‌خواهد؟ بهشتیان گفتند؛ نه! و یارو گفت؛ پس با اجازه شما، من یک موز برداشتم!

  92. سائل الزهرا می‌گوید:

    خواهش می کنم!
    ما بیش از اینها به این قطعه مدیونیم…
    این فقط اعجاز لسان شهید بود.

  93. همرزم شهید می‌گوید:

    چرا جمله آخر مطلب حاج آقا پناهیان را حذف کردید؟!
    اصلش همین جاش بود… بنده اینو در تایید و تکمیل کامنت چهارم “سید احمد” گذاشتم:

    “… آنها می‌دانند ملتی که جوانانش بیش از علم مشغول مسائل عاطفی باشند ضعیف می‌شوند از این رو سعی دارند علاوه بر تحریم اقتصادی و تهدید سیاسی و نظامی ابتذال فرهنگی را نیز به ما تحمیل کنند…”
    و البته در جهت هوشیاری و دشمن شناسی دوستان قطعه!

  94. همرزم شهید می‌گوید:

    سحر؛
    تحدی، نه تعدی!

  95. ناشناس می‌گوید:

    چی شد؟ کامنت اتحاد شکست خورده مشکل نگارشی داشت؟

  96. کوچکترین سرباز می‌گوید:

    اینقدر وقت وزیر فرهنگ رئیس جمهور ما برای فرهنگ سازی فرنگی خرج می شه که یادش رفته وضع حیا در جامعه چطوره!
    در روایتی از علی(علیه‎السلام) آمده است که حضرت می‎فرماید: «أحسن ملابس الدنیا الحیاء» یعنی «بهترین لباس دنیوی حیاء است» و این لباس هم دو بُعدی است و دو کار از آن می‎آید: هم موجب می‎شود که قبائح انسان پوشیده شود و از طرفی انسان را می‎آراید.
    ولی متأسفانه جامعه رو دیدید…

  97. کوچکترین سرباز می‌گوید:

    امام هادی علیه السلام به یکی از دوستان خویش فرمودند:

    فلانی را عتاب و توبیخ کن! و به او بگو؛ هرگاه خداوند برای بنده ای خیر بخواهد چون توبیخ شود بپذیرد. مطابق این رهنمود الهی امام دهم باید در بین دوستان صراحت و صداقت در اعتراض بر گفتار و رفتارهای نادرست یکدیگر حاکم باشد و بی محافظه کاری و مصلحت جویی برای رشد و رستگاری یکدیگر تلاش نمایند.

  98. کوچکترین سرباز می‌گوید:

    البته یادتون که هست: انتقاد کردن بی سوادی میاره!

  99. سیداحمد می‌گوید:

    حلول ماه شعبان بر دوستان عزیز مبارک باد!

    اللهم عجل لولیک الفرج…

  100. چشم انتظار می‌گوید:

    چرا هاشمی، تا حالا با ایشون گلاویز نشده و مقابلش نمی ایسته و مطلبی در خصوصش نمی گه، اگه خیلی راستگو هست!!!؟؟

    http://www.jahannews.com/vdcciiq1m2bqep8.ala2.html

  101. مهدی می‌گوید:

    آقا یه لایک برای مطالبت بذرا، چون خیلی وقت‌ها حس کامنت گذاشتن نیست، ولی خیلی دلمون می‌خواد یه جوری بگیم از مطلبت خوشمون اومده.

  102. کوچکترین سرباز می‌گوید:

    یه سؤال:
    خانواده های ایثارگران انتخابی از طرف دولت جهت بازدید، خیلی خیلی با سلیقه های خاص دولتمردان از جمله وضع زندگی متناسب با حضور رئیس جمهور انتخاب نمی شن؟

  103. ناشناس می‌گوید:

    ……………………….. با تشکر و آرزوى توفیق…

  104. سلاله 9 دی می‌گوید:

    سردار!
    دوست ندارم خوابت رو پرپر کنم.
    چون خوابی دارم از این حرفا می زنما…

    خواب تو ای عزیز!
    خیمه در مرز اسرائیل زده.
    به صورت تو نتابد خورشید، به کجا بتابد؟
    کلا حضرت آفتاب، کارها دارد با تو… به وقتش.

    می شنوی… می بینی…
    چقدر باید تلفات دهیم تا چرتت پاره شود
    بی تو ما «این عمار» شنیدیم باز هم از علی.

    برخیز! «انتهای افق» تو را می خواند.
    صورت روزگار، سیلی تو را می خواهد.
    شعاع آفتاب باید شهادت تو را تایید کند.
    باید بلند شوی و سینه خیزمان کنی گرد صبحگاه ظهور…

    http://www.ghadiany.ir/1391/15268

  105. سلاله 9 دی می‌گوید:

    امام صادق علیه السلام در جواب کسى که پرسیده بود: چه عملى در ماه شعبان برتر است؟ فرمودند:

    صدقه و استغفار…

  106. سلاله 9 دی می‌گوید:

    امام خمینی(ره): ما باید گردن کلفتها را با زنجیر بکشیم طرف بهشت و سعادت…

    http://jahannews.com/vdcjv8etmuqemxz.fsfu.html

  107. سیداحمد می‌گوید:

    چهلمین قسمت دکتر سلام
    http://www.aparat.com/v/G81AI

    این کلید ساز، داغونه ها!

  108. برف و آفتاب می‌گوید:

    اینی که می‌گه با زور نمی‌شه مردم رو بهشتی کرد؛ لابد جوابش اینه که به جای زور، کار فرهنگی باید کرد دیگه. خوب شما فقط یک نمونه از کارهای فرهنگی‌تون برای بهشتی کردن مردم را با ذکر مثال توضیح دهید! تا ما باورمون بشه اساسا علاقه‌ای به بهشتی کردن مردم دارید دیگه!!

    به به! سلاله ۹ دی 🙂 دلمون تنگ شده بود.

  109. قاصدک منتظر می‌گوید:

    خدایا!
    ماه شعبانت را امسال با جمعه آغاز کرده ای و شب ولادت امام غایبت را نیز به جمعه پیوند زده ای.
    می دانی که دلهایمان هر جمعه بیش از پیش هوای مولایمان را می کند. ولی این دو جمعه، حال و هوای دیگری داریم.
    خدایا! قسمت می دهیم به دل خونین اهل بیت رسول الله!
    آیا می شود این ماه مبارک را ماه ظهور حجتت قرار دهی؟
    آیا می شود سر بر قدم هایش بگذاریم و عشق مان را بر خاک پایش نثار کنیم؟
    خدایا! ما را دریاب که دل هایمان سخت بی تاب دیدار اوست، که جز او پناهی نداریم.
    عزیز علی ان اری الخلق و لا تری
    ﺳﺨﺖ اﺳﺖ ﺑﺮ ﻣﻦ ﻛﻪ ﺧﻠﻖ ﺭا ﺑﺒﻴﻨﻢ و ﺗﻮ ﺭا ﻧﺒﻴﻨﻢ ﻣﻮﻻﻱ ﻣﻦ…

  110. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    آری…
    مردم را با زور نمی‌توان وارد بهشت کرد…
    و به قول امام خمینی(ره): ما باید گردن کلفتها را با زنجیر بکُشیم…!!

    «حسن روحانی»

  111. سلاله 9 دی می‌گوید:

    برف و آفتاب؛

    داشتم وسایلم را جمع و جور می کردم، دیدم نصف کاغذهایم یا بریده های متن های قطعه در روزنامه هاست یا پرینت متن های قطعه…
    بین آن همه پرینت متن “خب لااقل حرفی بزن مرد حسابی” دلم را عجیب درگیر کرد و دلتنگ…

    “می ترسم ما را کوچک بار بیاورند اهل سیاست. ما تو را می خواهیم…”

  112. سیداحمد می‌گوید:

    همه مون شنیدیم جوان هایی که در کشور های غربی، خصوصا انگلیس تحصیل می کنند از نظر عقیدتی، با تفکر اسلامی/ انقلابی فاصله می گیرن.
    داریم نمونه بارز این شنیده ها رو در رئیس جمهور می بینیم!
    چقدر فاصله داره این آدم از تفکر امام!

    لایک های فیس بوک و فیلم های یوتیوب چقدر از دغدغه مردم ماست؟!
    آقای رئیس جمهور شدیدا از فضای حاکم بر زندگی مردم عادی فاصله داره و دقیقا در همون فضای نیاوران سیر می کنه!!!

    خدا به حق این ایام و لحظه ها، عاقبت ما رو ختم به خیر کنه…

  113. سائل الزهرا می‌گوید:

    ای کاش بعد از دیدن این همه مصیبت، کمی هم عبرت بگیریم…

  114. خواهرشهید می‌گوید:

    دوستان!
    مناظره عصرهای جمعه را می بینید؟
    هیچ کدام از نمایندگان دولت شرکت نمی کنند!
    آیا صدا و سیما را قابل نمی دانند؟ یا مردم لیاقت ندارند که شنونده افاضات آقایان باشند؟
    شاید هم از بس برای مردم کار می کنند، نمی دانند در مورد کدام کارشان باید صحبت کنند.
    اگر طرفدارهاشون علتش را می دانند، لطفا ما بی سوادها را هم آگاه کنند، تا شاید ما هم مچکر شویم!

  115. کوچکترین سرباز می‌گوید:

    امام خمینی(ره)
    طلاب عزیز، ائمه محترم جمعه و جماعات، روزنامه ها و رادیو تلویزیون، باید برای مردم این قضیه ساده را روشن کنند که در اسلام مصلحت نظام از مسائلی است که مقدم بر هر چیز است و همه باید تابع آن باشیم.

    (صحیفه نور، ج ۲۱۲، ص ۱۰۶)

  116. کوچکترین سرباز می‌گوید:

    امام خامنه ای در دیدار مسئولان و کارکنان قوه‌ی قضائیه در آستانه سالروز هفتم تیر در تاریخ ۱۳۸۱/۰۴/۰۵ فرمودند:

    مطلب مربوط به منتقدان این است که انتقاد در جامعه چیز خوبی است. زیرا انتقاد موجب می‏ شود انتقاد شونده بتواند نقاط قوت و ضعف خود را بفهمد و همچنین ناظران صحنه بتوانند بفهمند. این به پیشرفت کار کمک می‏ کند ولی انتقاد، غیر از عیب جویی، آن هم عیب جویی خصمانه است.

  117. کوچکترین سرباز می‌گوید:

    امام خامنه ای در دیدار نمایندگان هفتمین دوره مجلس شوراى اسلامى مورخ ۱۳۸۶/۰۳/۰۸ فرمودند:

    انتقاد دو گونه است. علامت دلسوزانه بودن انتقاد این است که وقتی انسان انتقاد را بیان می‏ کند، نقطه قوت را هم در کنار او بیان کند تا معلوم شود که بنای نظر شخصی، بنای انتقام ‏گیری و بنای اذیت کردن ندارد و الا اگر ما یک مجموعه‏ ای داشته باشیم که نقاط قوت و نقاط ضعفی هم دارد، آن وقت در بیان انتقاد، نقاط قوتش را اصلا در نظر نگیریم و به زبان نیاوریم، بعد یک یا دو یا ده مورد از نقاط ضعف را همین طور بیان کنیم. معلوم است که تضعیف خواهد شد.

    علامت این که نمی‏ خواهیم تضعیف کنیم، این است که نقاط قوت را هم بیان کنیم. حالا اگر یک وقت در موردی انتقادی هم داریم، بگوییم اشکالی ندارد و کسی با آن مخالفتی ندارد.

  118. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش؛
    دامنه ی آی. آر و حتی کام، جواب نمی ده! فیلتر شکن گیر آوردم با نام … ببینم خبری شده یا نه؟! ایراد فنیه یا …؟!

  119. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    اینجا مشکلی نیست.
    به راحتی هم آی. آر باز می شود و هم کام!
    با مرورگر های مختلف هم امتحان کردم و مشکلی نیست.
    البته چند روز قبل کام باز نمی شد که الان باز می شود!

  120. خواهر شهید می‌گوید:

    روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب چقدر ناراحت می شوند اگر احیانا و خدای ناکرده به جناب ستون، نقدی وارد شود!!
    یکی نیست به این ها بگه؛ “شما همان هایی نیستید که عالیجناب سرخپوش و قتل های زنجیره ای و غیره و غیره و… را چسباندید به جناب هاشمی؟؟
    حالا می شه از این طرفدارهای دو آتشه جدید بپرسید؛ «نرخ نون یا همان نان امروز چقدره؟؟»

  121. چشم انتظار می‌گوید:

    ممنون سیدجان!

    ویندوز ۸/۱ من مشکل داره از طریق عادی بعضی وفتا وارد آدرس ها نمی شه! منم درگیرش بودم. ولی با موبایل رفتم باز شد. درست می فرمایید.

  122. گمنام می‌گوید:

    به روزیم…

  123. همرزم شهید می‌گوید:

    سید احمد خاتمی در خطبه های نمازجمعه کولاک کرد!!!

    همه ردیف اول – دومی ها مخصوصا کابینه ای ها فک شون چسبید به زمین!

    آهاااان، اینجوری یکی باید ترمز “گلاسکویی” را بکشد… خوشم اومد.

    حالا بروید برای رئیستون تعریف کنید…

  124. رضا 3 می‌گوید:

    در حالی که یک سال از انتخابات قبلی ریاست جمهوری گذشته، و ۳ سال هم به انتخابات بعدی باقی مونده، دولت بی تدبیر اعتدال، همچنان در حال و هوای ایام انتخابات و تبلیغات، مشغول وراجی علیه اصحاب نقده… بی شعورها!

  125. بی طرف می‌گوید:

    همرزم شهید؛
    سلام… از دقت نظرتون کمال تشکر را دارم، اما معنای واژه تعدی: دست اندازی کردن به چیزی، ستم کردن، از حد گذشتن در دشمنی است. بار معنایی و بلاغی واژه “تعدی” از “تحدی” بیشتر است…
    ببخشید؛ به هر حال من ادبیات عرب خوندم!

  126. یا مهدی ( عج) می‌گوید:

    توهین جدید رئیس جمهور به آیت الله مکارم شیرازی و امامان جمعه:

    بعضی که کار ندارند دچار توهم‌اند و مدام غصه آخرت مردم را می خورند

    عده‌ای که نه می‌دانند دین چیست و نه آخرت، مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند

    http://www.khabaronline.ir/detail/357713/Politics/government

    http://fararu.com/fa/news/192372/دین-را-نباید-به-دست-دولت-داد-عده‌ای-که-نه-می‌دانند-دین-چیست-و-نه-آخرت-مدام-غصه-دین-و-آخرت-مردم-را-می‌خورند

  127. چشم انتظار می‌گوید:

    دیگه کم کم داره چهره ی نفاق رو می شه! زیاد عجله نکنید بچه ها. خودشون باعث رسوایی خودشون خواهند شد!! ولی تعجب من از این جبهه های خفه خون گرفته است. نمی دونم لال شدند، مردند؟! اون منافق عبا شکلاتی، حداقل زمان خودش بعضی ظواهر رو رعایت می کرد!!

  128. پیر مرد می‌گوید:

    اعیاد شعبانیه بر همه عزیزان مبارک.

    التماس دعای مخصوص
    http://bi-neshan.ir/wp-content/uploads/2014/05/Shab-Milad-E.Hosseina-90.mp3

  129. چشم انتظار می‌گوید:

    به همه ی پاسداران عزیز میهن؛ به ویژه به سردار همیشه سرافراز سپاه اسلام “حاج قاسم سلیمانی” تبریک عرض می کنیم…

  130. سیداحمد می‌گوید:

    انشاءلله “قطعه ۲۶” تا دو ساعت دیگر به روز می شود.

  131. نسیم می‌گوید:

    بهشت و جنت و رضوان و کوثر فدای قد و بالای حسین است.

    اعیاد شعبانیه بر تمام دوستان عزیز مبارک…

  132. شوکران می‌گوید:

    حالا نه که رؤسای جمهور سابق و اسبق و مسبوق که تو کشورهای غربی تحصیل نکردن، اصلا از تفکر اسلامی/ انقلابی فاصله نگرفتن! تو همین دانشگاه های خودمون هم خیلی ها انقلابی وارد دانشگاه میشن و معاند، فارغ التحصیل!

  133. هاتف می‌گوید:

    آقا این حرف رئیس جمهور یعنی چی؟

    “بعضی که کار ندارند دچار توهم‌اند و مدام غصه آخرت مردم را می خورند
    عده‌ای که نه می‌دانند دین چیست و نه آخرت، مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند”

    دیروز تو نماز جمعه حاج آقا خاتمی کلی راجع به تفاسیر و تحلیل های این موضوع حرف زدند باز این … (با هر چی دوست داشتید جای خالی رو پر کنید) داره حرف خودش رو تکرار می کنه اونم با لحنی شدیدتر و بدتر از اولش!
    واقعاً که!

  134. لبیک یا حسین می‌گوید:

    توهم، اون رویای ریاست جمهوری تو بود در ذهنت که برای تمام شدن حجت بر تو تبدیل به واقعیت شد، کاش می توانستی با توهمی که حالا واقعیت شده بهشت را برای خود کنی! افسوس…

  135. چشم انتظار می‌گوید:

    به دوستان پیشنهاد می کنم؛ مستند جدید مجله ی اتفاق که از شبکه ی چهار سیما پخش می شه از ۲۱:۳۰ تا ۲۳ نگاه کنند. اولین قسمتش امشب در حال پخش است. موضوعات بسیار متنوع و جالبی داره. اگه اشتباه نکنم کاری از موسسه ی اوج هست…

  136. چشم انتظار می‌گوید:

    برداشت من اینه که؛ آهنگ بسیار نامحسوس و پیچیده در لفاف “جدایی دین از سیاست” داره از حلقوم برخی نواخته می شه!
    دولت به دین مردم کار ندارد! علما و کارشناسان باید به دین مردم بپردازند!!!! یکی نیست بگه پس وقتی یک آیة الله، که امام جمعه هم هست و حتی خیلی علمای دیگه بهت تذکر می دن، چرا ترش می کنی و اونا رو یه عده آدم بیکار و متوهم می نامی؟؟!!

    حسین قدیانی: اما برداشت من اینه؛ اینا توی خفا دارن یه غلطی می کنن، واسه اینکه اذهان درگیر کارشون توی خفا نشه، نقشه شون اینه که هر روز به قولی ذهن اصحاب رسانه و بلکه همه مردم رو درگیر موضوعاتی از قبیل بهشت و جهنم و… کنن، تا خیلی راحت بتونن کار اصلی و مخفیانه شون رو انجام بدن!! هدفشون اینه… هدفشون اینه که کسی از اینا در باب مخفی کاری های دیپلماسی، مخفی کاری های اقتصادی و مخفی کاری های دیگر، سوال نکنه، و همه درگیر این شن که بالاخره با زور و شلاق میشه رفت بهشت یا نه؟؟!! و اما تکلیف ما چیه؟! اولا؛ باید یقه دولت را بیش و پیش از هر نکته دیگری، در باب همان کارهای مخفیانه اش بگیریم، لااقل در همان قسمت ملموس حوزه های اقتصادی و دیپلماسی، که نتونن قسر در برن. ثانیا؛ باید جواب شبهات شون رو هم صریح اما صحیح و البته مختصر و مفید بدیم، بی آنکه گیر کنیم توی شبهه!! مثلا جناب علم الهدای گرامی، و الباقی گرامی ها، کمی کمتر احساس تکلیف بکنن و اجازه بدن اساتید نقشه شناسی چون آیت الله خاتمی عزیز، جناب صفار هرندی، اون یکی حاج حسین آقا و… حرف بزنن و سخن بگن بهتره، که این جماعت دوم، هم صریح میگن، هم صحیح. ثالثا؛ باید مراقب باشیم که جای دولت و ما عوض نشه. دولت باید جواب بده، ما باید سئوال کنیم، نه برعکس! دولت باید جواب بده، و جواب پس بده، نه اینکه ما کلا و همه اش بشیم پاسخگوی شبهات دولت!! رابعا؛ دوستان عزیز! اگر افترای بی ادب را به ما نبندین، به خدا با یه جماعت دقیقا بی دین و بی شرف طرفیم… فلذا به طریق اولی، نباید توی زمین آدم بی دین و شرف بازی کرد!! پس در کنار کامنتهای بهشت و جهنم -که به اندازه خوب است!- اساسا باید از شیخ حسن روحانی پرسید؛ کارنامه یکساله ات در حوزه ریاست بر جمهور، کو؟؟!! سود توافق بیهوده ای که بستی، کو؟؟!! این دولت باید درباره قیمت ماشین که زده توی دنده گرانی، آنهم گرانی دولتی، جواب پس بده… من واقعا تعجب می کنم از حد بی شرفی این جماعت. گند زدن توی مملکت، توی منافع ملی مملکت، بعد می خوان با مغلطه و فرافکنی، موضوعات کشور رو بکشونن توی مباحث نظری… هر روز یک حرف غیر، هر روز یک حرف مفت… خامسا؛ این رو نگم حیف میشه به خدا! «اصلاح طلبان در صحنه نیستند!!» 🙂

  137. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    سلام به همه دوستان؛
    عید همگی مبارک!

    این شیخ گلاسکویی ما، به نظر می رسه منصب ریاست جمهوری رو با منبر موعظه اشتباه گرفته! مخاطب هم اصلاً براش مهم نیست. حالا می خواد جلسه کارکنان نظام با رهبری باشه یا جلسه با نخبگان و اساتید دانشگاه یا با مردم عادی، طوری مخاطب رو موعظه می کنه که کسی ندونه فکر می کنه دین جدید با پیامبر جدید اومده!!
    طوری در مورد تعداد لایک های فیسبوک و توئیتر صحبت می کرد انسان فکر می کرد داره در مورد جهاد و حماسه صحبت می کنه!
    حالا با همه این تفاسیر واسه ما ادای روشنفکر نماها رو در میاره!
    حوزه به کنار، من موندم تو گلاسکو چی به اینا یاد دادن!

  138. شوکران می‌گوید:

    این دو ساعت دیگه، به افق قطعه دقیقا یعنی کی؟
    آقا سیداحمد آقا؛ وقتی میگی قطعه به روز میشه، بگو کدوم قسمتش به روز میشه، که ما بدونیم کجا رو باید نگاه کنیم!

  139. سیداحمد می‌گوید:

    به افق قطعه یعنی یک نگاه به “ستون یسار” بیاندازید!

  140. چشم انتظار می‌گوید:

    چه جالب و دقیقه این نگاه. پس مشاورانش همچین بیکار هم نیستند!! شاید همین جشن یکسالگی این مولود ناقص هفت دهم درصدی رو هم، در راستای “قسر” در رفتن از رو کردن کارنامه می خوان برگزار می کنند!!!
    .
    درضمن این کلمه ی پرمعنای “قسر” خیلی به این ها میاد…!

  141. چشم انتظار می‌گوید:

    خدا درجاتت رو متعالی کنه “آیه الله سید مهدی عبادی”
    .
    من دیگه حرفی ندارم!!!!!!

  142. سیداحمد می‌گوید:

    اونو نمی گفتی واقعا حیف می شد!
    😐

    یک سال گذشت… آه…
    http://www.ghadiany.ir/1392/19181

  143. چشم انتظار می‌گوید:

    داغ مرا تازه تر کن!!!
    خدایا؛ ای کاش به یکسال قبل بر می گشتیم، اونوقت شاید قضیه طور دیگه ای می شد…

  144. سیداحمد می‌گوید:

    اوففففففففففففف!
    کامنت های متن های انتخاباتیِ سال قبل را خواندم، دچار استرس شدم!
    🙁

  145. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    “به خدا با یه جماعت دقیقا بی دین و بی شرف طرفیم… فلذا به طریق اولی، نباید توی زمین آدم بی دین و شرف بازی کرد!!”
    خیلی باحال بود این جمله.
    با اجازه علاوه بر اون دلایل مهم و درست حاج حسین، به نظر کاهش محبوبیت و شکست سیاست ها و وعده های دولت هم در گفتن این خزعبلات و شعریات بی تأثیر نیست. با این کار میخواد از کاهش محبوبیت دولت هم جلوگیری کنه. {{نمی دونه که فقط محبوبیتش میان مشتی فتنه گر فزون میشه!!}} فهمیده هیچ غلطی نمی تونه در زمینه اقتصاد و سیاست خارجی و داخلی و فرهنگ انجام بده، افتاده به این حال و روز.

  146. همرزم شهید می‌گوید:

    بی طرف؛
    سلا م علیکم!

    بابا ادبیات عرب، بابا استاد…
    ممنون از تذکرتون، اما من آدمی نیستم به این راحتی ها زیر بار انتقاد و تصحیح بروم، آخه منم یه تعدادی کورس دانشگاه گلاسکو را پاس کردم!!! (جدی میگما)، اما دیگه چون گفتی ادبیات عرب خوندی، دیگه کوتاه میام…

  147. سعید ن می‌گوید:

    حالا ما نخوایم با نسخه شما بریم بهشت کیو باید زیارت کنیم؟!

  148. ف می‌گوید:

    برید به جهنم!!

  149. بی طرف می‌گوید:

    همرزم شهید
    سلام و عرض ادب
    من استاد نیستم و برای تواضع شما سر تعظیم فرود میارم
    فقط خواستم پاسخی به توهم “(کامنت اتحاد شکست خورده مشکل نگارشی داشت؟) داده باشم.

  150. چوک دیریا می‌گوید:

    دم شیخ حسن گرم واقعا!
    اینقدر که ایشون تو قطعه محبوب بودن فکر نمی کنم کسی بوده باشه.

    پسر شهید! میشه گفت: بین هاشمی و شیخ حسن رابطه ای برقراره؟
    آخه بنده جناب دامت برکاته و سکوتش رو درک نمی کنم و ایضا نقشش رو تو جامعه!
    با نظر شما موافقم داداش حسین بچه بسیجی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.