آیا دولت از قلقلک خوشش می‌آید؟

«آخرین گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که سرنخ اسیدپاشی‌های اخیر به بخشی از بدنه دولت اعتدال بازمی‌گردد. این بخش با وجود فتنه‌گری در سال ۸۸ اساسا به این دلیل خود را درون دولت اعتدال راه داد که این بار به جای سپهر سیاست، در فضای جامعه، فتنه‌آفرینی کند. حالا سوژه فتنه‌، از بالا یعنی حکومت، به پایین یعنی ملت نقل مکان کرده و مصداق بارز آن اسیدپاشی در کف خیابان‌های اصفهان است. صدالبته فتنه‌گران در راه موج‌سواری از اسیدپاشی، از سکوت همراه با غفلت اعضای ارشد دولت اعتدال و مع‌الاسف شخص رئیس کابینه بهترین استفاده‌ها را کرده‌اند. به نظر می‌رسد حکایت پاره‌ای حوادث تلخ در دولت اصلاحات -که کرم از خود درخت دولت وقت بود- این بار هم دولت اعتدال -شاید بی‌آنکه خود بخواهد یا حتی بداند- به‌ محلی امن برای مقاصد شوم اهل فتنه تبدیل شده است.»

فرض کنید سخنران محترم یا نسبتا محترمی پشت یک تریبون، ضمن بیان این مطالب، بیفزاید:

«حداقل ادب دولتمردی به آن است که تو وقتی ریشه فتنه را در بخشی ولو کوچک از دولت خود می‌یابی، به‌جای تخریب فریضه بلندبالای امر به معروف و نهی از منکر، صداقت را بر فرافکنی، وارونه‌نمایی و احیانا دروغ مرجح بدانی و با برخوردی محکم، اجازه ندهی احدی با سوءاستفاده از صندلی دولت و دست در دست BBC دست به فتنه همزمان علیه ملت و حکومت بزند، آن هم به هزینه گزاف پاشیده شدن اسید بر صورت دختران عفیف و بی‌گناه.»

خب، من دوست دارم اینجا ببینم واکنش دولت اعتدال به این سخنان چیست؟! و احیانا در کدام دادگاه را به‌روی این سخنران نشان می‌دهند؟! من واقعا دوست دارم ببینم شخص آقای روحانی در برابر این اظهارات، چه برخوردی از خود نشان می‌دهند؟! دوباره فرض کنید این سخنران بردارد در ادامه سخنان قابل تامل و معنی‌دار خود بگوید:

«اگر مردم، خروج اقتصاد از رکود را باور نمی‌کنند و اگر «شیب ملایم» در چنته‌شان فرو نمی‌رود و اگر به آمارهای ارائه شده حتی توسط شخص رئیس‌ دستگاه اجرا خدشه وارد می‌آورند، این وسط جرم امر به معروف و آمر به معروف چیست؟! آیا باید جور عدم اعتماد ملت به دولت را آن فریضه‌ای بدهد که امام حسین(ع) برای احیای آن به شهادت رسید؟!»

خب، من اینجا هم دوست دارم ببینم و بدانم دولت محترم هم آیا مثل آحاد ملت متدین، صبوری و کظم غیظ بلد است یا کما‌فی‌السابق، عصبانی می‌شود و با ادبیاتی زننده، واکنش عجولانه نشان می‌دهد؟! باز فرض کنید سخنران فوق‌الذکر در بخش دیگری از اظهارات خود، بگوید:

«اگر دولت اعتدال از جواب قانع‌کننده به اصحاب نقد عاجز است، گناه دختران چیست که باید شاهد پاشیده شدن اسید بر صورت خود باشند؟! اگر دولت می‌خواهد فضای منفی جامعه علیه خود را عوض کند، خب بکند! دیگر چرا اجازه می‌دهد جماعت فتنه‌گر خزنده در دولت، دست به اسید ببرند؟! این بود اعتدال؟! این بود میانه‌روی؟!»

خب، راستش اینجا هم دوست دارم تصور کنم واکنش عالیجنابان را! و ببینم آیا یک صدهزارم صبر ملت غیور و انقلابی را دارند یا خیر؟ لیکن باز فرض کنید سخنران قصه ما در فراز دیگری از سخنان خود خاطرنشان کند:

«چرا باید تقاص توافق ضعیف کذا را صورت دختران و سیرت امر به معروف به صورت مشترک بپردازند؟! و آیا چون قرار است اذهان عمومی متوجه نکات منفی بعضی توافق‌های دیگر نشود، باید به اسید متوسل شد؟! یعنی فتنه‌گران می‌خواهند با استفاده از غفلت دولت، مردم را به ضرب و زور اسید، رهنمون جهنم «نسیان و فراموشی» کنند؟!»

خب، باید دید واکنش بعضی‌ها به این بخش از سخنان سخنران مذکور چیست؟ آیا با توجه به سابقه‌شان، فضا را برای زندگی او «امنیتی» می‌کنند یا چه؟! در هر حال خوب است گاهی دولت، خود را بگذارد جای ملت، تا ببیند آیا از «قلقلک» خوشش می‌آید؟!

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    بسم رب الحسین…

  2. چشم انتظار می‌گوید:

    نفس این سخنران گرم! حالا ایشون کجا سخنرانی کردند؟! به هر حال هر عزیزی که هست، خدا پشت و پناهش…
    این دولت بدون قلقلک داره به ریش ملت می خنده! گوش مالی می خواد که اونم امتحان شده جواب نداده!!!!

  3. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    از همان اول شک نداشتم که کار خودشان است.
    در تمام این مدت که روی کار آمدند، هر زمان دیدند اوضاع خوب نیست و تحت فشار افکار عمومی اند، با یک حرف یا عمل سعی بر تابو شکنی و منحرف کردن فضای جامعه داشتند!

    خدا لعنتشان کند.

  4. مهدیه می‌گوید:

    آقا من شیفته این سخنران شدم…
    از رحیم پور ازغدی هم بهتره!

  5. چشم انتظار می‌گوید:

    از حسین قدیانی هم!!

  6. سیداحمد می‌گوید:

    احسنت به این خطیب با بصیرت و توانمند!
    😉

  7. برف و آفتاب می‌گوید:

    مطمئنید این “قلقلک” بود؟ اگه سخنران مذکور و البته بیش از حد زرنگ می‌خواست پس‌گردنی بزنه چی می‌گفت؟!!

    چون ثابت شده نبود سانسور شد؟ بعضی مسائل اثبات نیاز ندارند اصلا. یعنی هر شرّی تو عالم اتفاق بیفته می‌شه با اطمنان گفت تقصیر امریکا و همکاراشه. خدا لعنت‌شون کنه.

    ح ق: ما که در متن نوشته، تایید نکردیم سخنان این سخنران را، بلکه فقط دنبال این مهم هستیم که بفهمیم اگه یکی همچین سخنانی بگه، دولت باهاش چکار می‌کنه؟؟!! همین کارو با کسانی که به بهانه اسیدپاشی -و بی هیچ سندی- انگشت اتهام سوی امر به معروف و آمر معروف دراز کرده‌اند، بکند. تمام!

  8. سیداحمد می‌گوید:

    ما هر حزب اللهی و آدم درست و حسابی ای که دیدیم، نفرینش پشت اسید پاش بود و دعا می کرد هر چه زودتر عامل اصلی این جنایت پیدا شود.

    انشالله که عزیزان مسئول آن جانی را پیدا می کنند؛ بعدش ببینیم چه کسانی مخالف قصاصش هستند!

    ما با اپوزسیون و فتنه گر طرف نیستیم؛ ما با یک سری روانیِ از خدا بی خبرِ لامذهب طرفیم که به هر وسیله ای سعی بر آسیب به نظام دارند! هر بار به یک شیوه!

  9. سیداحمد می‌گوید:

    این دولت از قلقلک خوشش نمی آید، از یک چیز دیگر خوشش می آید آن هم فقط از جانب انگلیس و آمریکا!
    لا اله الا الله…

    ح ق: در میان اخوان لاریجانی، از «جواد» همیشه خوشم آمده… اشاره به گفت و گوی ویژه خبری شبکه ۲ هم الان. دم «علی» هم عجالتا گرم!
    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1449&pid=1&type=0

  10. 313یاران مهدی ( ع ) می‌گوید:

    خدایا ما شکایت این آقای پرزیدنت درس خوانده انگلیس را باید به کجا ببریم؟
    خدایا بهمون صبر بده!!!
    واقعا آقامون داره از دست این جماعت چی می کشه؟

  11. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی” برم!

    ساعت ۲۳:۳۴
    افراد آنلاین: ۲۲ نفر

    داداش حسین بسیجی ها فـــــــــدایی داری…

    ******لبـــــیـــــــــــــــــک یا حســـــیـــــــــــــــــــــــن******

  12. نسیم می‌گوید:

    احیانا این سخنران محترم و فهیم همون خبرنگار چیزنای خودمون نیستن؟!؟!

  13. گفت و شنود می‌گوید:

    عاق(گفت و شنود)

    گفت: یکی از وزرای دولت اصلاحات در مصاحبه با یک روزنامه زنجیره‌ای گفته است، اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس آینده را در اختیار خواهند داشت!
    گفتم: حتماً به استناد خیانتی که مدعیان اصلاحات در فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ نسبت به مردم مرتکب شدند؟!
    گفت: شاید هم به دلیل سیلی محکمی که مدعیان اصلاحات در ۹ دی از توده‌های چند ده میلیونی مردم دریافت کرده‌اند؟! و یا به اعتبار آن که از ترس آبروریزی، نامزد رسمی خودشان را وادار به استعفاء کردند؟! و یا…
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو یک ماشین قراضه داشت که همه جاش صدا می‌داد غیر بوقش و پشت شیشه عقب ماشین نوشته بود «هر چی دارم از دعای مادر است» یکی بهش گفت؛ مرد حسابی! این جمله را پاک کن! و به جای آن بنویس «این وضعی که می‌بینید نتیجه عاق‌والدین است»!

  14. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    وضع حجاب با امر به معروف و … اینا درست نمی‌شه
    اولین شرط امر به معروف اینه احتمال بدی اثر داشته باشه
    وقتی می‌دونی اثر نداره، نه تنها واجب نیست بلکه بهتره انجامش ندی
    بعد اومدیم طرف پررو پررو برگشت گفت “شکر خوردنش به شما ربطی نداره، هر کاری دلم می‌خواد می‌کنم” باید چی کار کرد؟
    اگه آمر معروف هیچی نگه که بدتر باعث وهن حکم الهی شده، اگه هم بگه که سنگ رو سنگ بند نمی‌شه و درگیری و… و اساسا نقش پلیس و رکن قهریه زیر سوال می‌ره
    وضع حجاب فقط با ظهور امام زمان درست می‌شه(جدی!)

    ح ق: به شکل ذاتی و در وهله اول، با کامنت شما مخالفم، اما متاسفانه جوری شده که با اغلب چیزهایی که گفتی موافقم!

  15. چشم انتظار می‌گوید:

    امام حسین (ع) دنبال برد برد نبود… بخش دیگری از آدرس “ح. ق” محترم، از وطنِ (دمش گرم) امروز!

    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1449&pid=1&type=0

  16. خواهرشهید می‌گوید:

    در ارتباط با گفت و شنود؛
    اصلاحاتی ها می خواهند از حالا برنده شدن در انتخابات مجلس را القا کنند که وقتی پیروز نشدند بگن تقلب شده!

  17. خواهرشهید می‌گوید:

    دکتر قنبری:
    امام حسین دنبال “برد، برد” نبود.

  18. علی می‌گوید:

    داداش حسین!
    یه کم بی انصافی کردی. اصلاح طلبان دارن از این حادثه سواستفاده می کنن، در این شکی نیس اما دولت؟!
    از طرف دیگه بیایم یه سوزن هم به خودمون بزنیم. چرا “فقط” باید یه عده برن جلوی دادگستری اعتراض کنن که از پوستر و پلاکاردهاشون معلومه چه طیفی اند؟؟؟ چرا ما که ادعای حزب اللهی بودن هم داریم نمی آیم بصورت قانونی این کار رو بکنیم؟؟؟ هم دهن BBC و… رو بستیم هم فتنه گران داخلی نمی تونن از این تجمعات سو استفاده کنن. چرا توی این مواقع ما کمتر خودمونو نشون می دیم؟؟؟ هر چی هم بگیم فلان شیخ و فلان استاد و فلان امام جمعه اعتراض رسمی و شدید کردن باز هم این اصلاح طلبان اینقدر مانور میدن که آخرش مردم اصلا متوجه نمی شن. اصلن مگه به قشر متدین و مذهبی جامعه تهمت نزدن؟؟؟ پس چرا ما ساکتیم؟

  19. قاصدک منتظر می‌گوید:

    گویا این “دولت”، دست بردار از قلقلک “ملت” نیست!

  20. فقط نامم شبیه اوست ... علی می‌گوید:

    سلام؛
    دولت محترم سعی زیادی برای مهندسی افکار عمومی در جهت خواسته های خود دارد حتی در همین ماجرای اسید پاشی هم…
    اعتدال مفهومی وابسته است… اعتدال وقتی تعریف می شود که افراط و تفریط زنده باشد…
    اگر افراط و تفریطی نباشد، اعتدال هم می میرد… پس باید هر از چند گاهی افکار عمومی را مهندسی کرد، حالا یا خودمان اخبارش را می سازیم یا اخبار و حوادث روز را مهندسی می کنیم… از آب گل آلود، ماهی خودمان را صید می کنیم.
    چرا برای کسی مهم نیست که اوایل امسال یک شیطان پرست، ۴ نفر را در یک ویلا زنده زنده بسوزاند؟؟؟
    http://www.farhangnews.ir/content/96185
    چرا هیچ مقامی در مورد این خبر مصاحبه شبانه روزی ندارد؟؟؟
    اگر از نظر اجتماعی حساب کنیم، قربانیان حادثه آتش سوزی استاد دانشگاه و مسئول هیأت و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) بودند، از نظر خطر و عمق فاجعه حساب کنیم، اینکه یک نفر در یک روز ۴ نفر را بسوزاند خطرناک تر است یا در یک ماه به چهار نفر اسید بپاشد؟
    چون قربانیان حادثه آتش سوزی مذهبی بودند؟ چون آن روز لازم نبود افراط و تفریطی را برجسته و خودمان را قهرمان اعتدال و راه نجات معرفی کنیم؟

  21. سنگربان می‌گوید:

    اگه این متن رو تو روزنامه وطن امروز کار می کردید، دوباره باید می رفتید شورای امنیت ملی!

    آقای لاریجانی هم (رییس قوه قضاییه) به روزنامه ها تذکر میده اما به آقای پرزیدنت هیچی نمیگه…
    چون طرف رییس جمهوره، باید مصون باشه از حساب کشی؟!

  22. چشم انتظار می‌گوید:

    علی؛
    به نظر من؛ اون چیزی که شما فرمودین (تجمع قانونی و…) بازی کردن تو زمین همون کسانیه که دنبال نتیجه گیری نهایی هستند و دقیقا همون چیزیه که اونها می خوان. به نظر من تو این قضیه، سکوت همراه با تحلیل هایی از نوع داداش حسین، بهتر می تونه به روشن شدن جریان کمک کنه. این موضوع علیرغم اهمیت بالایی که داره (نشون به این نشون که تقریبا دغدغه ی همه ی مسئولین سه قوه شده موضوع اسیدپاشی) اونقدر به جهت اجرای نقشه و عملیات روانی، مشابه و دم دستی و پیش پا افتاده ی که ما رو یاد آتش سوزی دفتر حاج آقا خاطره می ندازه!! همون آتیش سوزی “مصلحت” ی و قس علی هذا!

    یادمه سر جریان اون اسیدپاشی چندسال پیش، همین دایه های مهربان تر از مادر، مخالف قصاص بودند و اون بنده ی خدا (فکر کنم اسمش آمنه بود) رو، همه جوره تحت فشار گذاشتند تا دست به این عمل به قول خودشون غیر انسانی نزنه!!!! یا تو جریان شهید عزیز خلیلی، کلهم اجمعین خفه خون گرفته بودند و انگار نه انگار که یه جوون جونشو واسه ناموس ملت داده، حالا همه مدعی العموم شدند! اونم مدعی کس یا کسانی که ته تهش می رسه به جاهایی که اگه روشن بشه، باز مجبورن یا رنگ عوض کنند، یا دوباره گوش های درازشون رو به سمت دهان گشاد بی بی سی بچرخونند…!

  23. چشم انتظار می‌گوید:

    خصوصی؛
    داداش حسین، نمی خوای یه دستی به سر و روی ظاهر وب بکشی؟! البته همینجوری هم عالیه مخصوصا چیدمانش. ولی یه تنوع رنگ یا هرچیز که خودت صلاح می دونی قشنگ می کنه فضا رو…

  24. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    نه خواهشا! اینطوری خوبه… تازه عادت کردیم به این ظاهر جدید!
    😐
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    گواراتر از چای روضه ارباب نداریم ولله…

    http://dl.delsukhtehgan.ir/sal1393-02/Motiee-Shab%2002%20Moharam%201393-001.mp3
    http://dl.delsukhtehgan.ir/sal1393-02/Karimi-Shab%2003%20Moharam1393%20Chizar-002.mp3

  25. صبا می‌گوید:

    اگه مربوط به امر به معروف نبود؛ چیزی نمی گفتم چون توی این شب ها به جز حسین، حالی واسه چیزی نمی مونه و نمونه ان شاالله.

    وضع حجاب با امر به معروف و نهی از منکر و اینا اتفاقا درست می شه، خدا لعنت کنه باعث و بانیاشو. یه چند وقتی از همین حرفا زدن که به اینجا رسیدیم.
    از شروط امر به معروف اثر هست؛ ولی همیشه میشه امر و نهی موثر داشت. منتها باید درست برخورد کنی. باید طرفت احساس نکنه که می خوای بهش بگی ازت بالاترم. باید حس کنه که تو از کارش ناراحتی نه از خودش (که مستلزم اینه که در وجودت از گناه متنفر باشی نه گناهکار). باید بدونی که اگه میگی واسه عمل به دستور خداست. و چند تا باید دیگه و البته بدون که هیچ کاری بی اثر نیست.

    ما یک کارگاه امر به معروف و نی از منکر داشتیم؛ حدود پنجاه نفرم بودیم. اگه مطلع باشید در قم از همه جای ایران (که چه عرض کنم دنیا) ساکنند. بچه ها وقتی از خاطراتشان می گفتند هر کدام در شهر خودشان؛ برای هر کس در بین انبوه خاطراتش تنها دو یا سه نمونه پرخاش وجود داشت، حتی هیچ کس خاطره درگیری نداشت. البته اصل امر و نهی عمومی بر گفتن و رد شدن است که بی نهایت موثر است و محسنات خود را دارد.

    جامعه رو ولش کردیم؛ امروز به جایی رسیدیم که در بعضی شهرها به اینجا رسیدیم که دیگه به سختی می شه واسه حجاب امر و نهی کرد… اگه واسه منکرات دیگه هم همین روش نگفتن را در پیش بگیریم؛ فردا را باید چه کنیم!!

  26. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛

    موافقم 🙂

  27. علی می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    اونها چی می خوان؟ غیر از ایجاد فاصله بین مردم و نظام؟ مگه این اصلی ترین هدفشون نیست؟ اگه فقط یه عده معلوم الحال اینکار رو بکنن و برخی از مردم عادی هم، از روی حس صحیح و امنیت طلبی، فریب بخورن، دوباره مایه خبری BBC و… جور شده. حالا این وسط ۱۰۰ خرابکار رو هم بگیر. چه فایده ای داره؟ از بس که این اصلاحاتچی ها دروغ میگن و ماست مالیش می کنن…………………

  28. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    گفتم: بگو ز ریشش… گفتا که مِش نموده!
    گفتم: بگو ز ریشه اش! گفتا: ولش نموده!!
    گفتم: چرا؟ چگونه؟ نامرد گشت و نادون؟!
    گفتا: از آن زمان که روحانی شد، فریدون!!
    گفتم: کجاست امیدش؟ کو تدبیر و کلیدش؟
    گفتا: خوشش نیامد… سوزاند در اسیدش!!
    گفتم: که از «قلقلک» آیا خوشش می آید؟!
    گفتا: خطرناک ست! خنده، خودش می آید!!!

    😐

  29. علی3! می‌گوید:

    چشم انتظار؛
    با احترام به نظر شما، به نظر بنده این سایت در همان نگاه اول حس خوبی به آدم می دهد لااقل کاری می کند آدم سرکی هم شده در سایت بکشد!
    در ضمن ظاهر خسته کننده هم که ندارد، در مجموع مشکلی ندارد که بخواهد عوض شود مگر همینطوری!

  30. بی نشان می‌گوید:

    متن، زیادی ساده و به عبارتی بی خود بود! توقع از آقای قدیانی بیشتر است.

  31. خواهر شهید می‌گوید:

    قضیه بوستان مادر رسوایی دیگری برای مدعیان اصلاحات، اما مگه از رو می روند این جماعت پررو؟
    هوچی گری و پررویی دو خصلت دیگر این جماعت.

  32. ناشناس می‌گوید:

    پیشنهاد مطالعه :
    http://aakbari.blog.ir/post/a39

  33. چشم انتظار می‌گوید:

    علی آقای عزیز؛
    وقتی ما می دونیم آبشخور اصلی این جریان کجاست و بانیان این نقشه ها در کدام اتاق فکر در حال طراحی و بازی با احساسات ملت هستند، آیا ضرورتی داره که دنباله روی اقدامی باشیم که اون جماعت معلوم الحال راه انداختند؟ حال حتی با هدف خنثی نمودن اون. ما به مسئولین دستگاه قضا اعتماد کردیم، که پرونده ها رو اونطور که شایسته هست، پیگیری کنند تا حصول نتیجه. البته که نتیجه چیزی جز رسوایی دوباره و روسیاهی برای مدعیان نداره. لکن؛ این ها (می خواستن) می خوان به همین بهانه، یک اردو کشی خیابونی هم راه بندازن! فراموش نکنیم که مشکل زنجیری ها و زنجیره ای ها، اسید و اسیدپاشی نیست! اونا می خوان با گره زدن بی ربط این موضوع به فریضه ی امر به معروف، یکی از ضروریات الهی رو انکار کنند. اگه نه، این مدل ترفندها قبلا هم امتحان شده و جواب نداده. خودزنی یکی از ایدئولوژی های جماعت خناس هست، که خط شکنش هم سعید حجاریان بود!! (گرچه که اینبار، چند هموطن مظلوم و بی دفاع طعمه ی این خط نیرنگ شدند…)

  34. گفت و شنود می‌گوید:

    غیرت! (گفت و شنود)

    گفت: حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور گفته است نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی وزارت علوم «باج‌خواه»! هستند.
    گفتم: احتمالاً این آقای آشنا نفوذی اصولگرایان در کنار رئیس‌جمهور است و مأموریتش این است که برنامه‌های غیر اصولی رئیس جمهور را به نفع اصولگرایان تغییر بدهد.
    گفت: با این حساب معلوم است که مأموریتش را خیلی خوب انجام می‌دهد! و تا حالا چند بار با اظهارات و نظریات خود، صحنه را به نفع اصولگرایان تغییر داده است.
    گفتم: ایول! مثلاً با همین اظهاراتش باعث شده که هیچ نماینده باشخصیت و صاحب غیرتی به وزیر پیشنهادی رأی ندهد!
    گفت: در کارش هم خیلی استاد است! با اینکه دشمن رئیس جمهور است، برای خودش اسم مستعار «آشنا» را انتخاب کرده. فقط خدا کند رئیس جمهور متوجه نفوذی بودن او نشود و عذرش را نخواهد!
    گفتم: چه عرض کنم؟! آدم بدصدایی مؤذن بود و اهل مسجد بالاخره ۱۰ دینار به او دادند که دیگر اذان نگوید. بعد از چند ماه او را دیدند که خیلی شنگول است و گفت؛ شما خیلی ضرر کردید. الان در مسجدی مؤذن هستم و هزار دینار می‌دهند که دیگر اذان نگویم ولی هنوز قبول نکرده‌ام!

  35. سیداحمد می‌گوید:

    این یادداشت روز کیهان هم حرف حساب است ها؛
    http://kayhan.ir/fa/news/28126/

    چرا با آن تعدادی که بورسیه غیر قانونی شدند، و صلاحیت این امر را نداشتند، برخورد قانونی نمی شود؟!
    چرا از ادامه تحصیلشان جلوگیری نمی کنند؟

    لعنت بر هر چه دروغگوی سیاست باز است!

    جماعتی که سال ۸۸ آتش به آبروی نظام اسلامی مان کشیدند، حالا دم از انسانیت می زنند و لابد نمی خواهند آبروی این افراد را ببرند!!!

  36. سیداحمد می‌گوید:

    سعادت است سرانجام عاشقان حــســیــن…

  37. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    آقا چند وقت پیش داشتم گذری از روبروی سفارت آلمان تو خیابون فرشته منطقه الهیه رد می شدم؛
    گفتم بعد مدت ها یه کم پیاده روی کنم.
    خدا شاهده خدا شاهده از پیاده روی پشیمون شدم!
    وضع خیابون های تهران خجالت آوره…
    چگونه شد وضع حجاب به اینجا رسید و تا این حد وخیم شد که کم اغراق فرقی میان خیابون شانزلیزه پاریس و خیابون های تهران نیست؟
    الله اعلم…

  38. سائل الزهرا می‌گوید:

    وقتی می گوییم “امر به معروف و نهی از منکر” اول از همه باید پشت مسئولین بلرزد از نقد، نه جوان غافلی که حجابش کامل نیست.
    حالا هفته ی امر به معروف و نهی از منکر است، باید بیشتر از همه مسؤلان فساد تخطئه شوند نه قربانیان فساد…

  39. ناشناس می‌گوید:

    این دولت را باید قلقلک داد، بلکه اندکی متعادل شود!!

  40. شیدا می‌گوید:

    … و نام بدهکاران میلیاردى بانک ها را هم براى حفظ آبرو نمى برند!
    علتش این نیست که بیشتر آنها از دار و دسته خودشان هستند؟
    هم از توبره می خورند هم از آخور!

  41. چشم انتظار می‌گوید:

    دکتر؛

    این درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمی شود!…

    در ضمن؛ این شب ها دعاگوی شما برای سلامتی کامل هستیم… شفاک الله.

  42. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    تشکر
    بنده هم فردا شهرری خواهم رفت و انشاالله دعاگو و نایب الزیاره

  43. م.طاهری می‌گوید:

    من فکر می کنم سخنران جملات فوق با توجه به آستانه تحمل مثال زدنی تدبیر و امیدیان! در رویارویی با مسائل به خصوص حقایق، باید مواظب سلامت خود باشد!

  44. برف و آفتاب می‌گوید:

    «اللهم صل علی محمد و آل محمد»
    و عجل فرجهم…

  45. سائل الزهرا می‌گوید:

    فکر کن یک درصد دولت عدالت زده از قلقلک خوشش بیاید!!!!!

  46. خواهرشهید می‌گوید:

    باز این چه شورش است که در خلق عالم است.
    و باز هم محرم و باز حسین(ع) و علی اکبر و عباس و……. و زینب(س)
    و باز ماه آبان و ماه محرم
    سال ۶۱ هم ماه آبان بود و ماه محرم، و نام عملیات هم محرم، و نام شهید (حسین).
    سالگردشهادتش نزدیک است.
    چنانچه دوست داشتید در یادمان او شریک ما باشید خوشحال می شویم.

  47. شیدا می‌گوید:

    خصوصى

    این ماجراى عکس اشتباهى اسید پاش، خیلى عجیبه…
    عکس کسى را منتشر مى کنند به عنوان چهره نگارى اسید پاش! بدون تاییدیه پلیس، و بعد در همان صفحه با فاصله کم، مصاحبه ٢ هفته پیش همان آقا را با همان عکس چاپ مى کنند و بعد یه عذر خواهى که اشتباه چاپى بود! و تمام!؟
    آقاى محترم هم خونسرد مثل آدمهاى جنتلمن مى پذیره که این یه اشتباه بوده و ممکنه برای هر رسانه اى پیش بیاد!
    پس اعتماد مردم و در حاشیه امن قرار دادن متهم اصلى که ممکن است تصویر واقعى اش پخش شود چه مى شود؟
    واقعاً ما با یک گروه عمر و عاص طرفیم! نباید این ماجرا ساده تمام بشه……………………

  48. چشم انتظار می‌گوید:

    منتظر پاسخ دیپلماسی لبخند (!) به اظهارات جدید و عجیب و غریب جان کری هستیم!!
    جناب ظریف الممالک؛
    عرض خود می بری و زحمت ما می داری!

  49. ع.ح.ق می‌گوید:

    مقاله دکتر نوبری تو وطن امروز هم باحال بودها؛ کلی خندیدیم!!
    یک سوال:
    من زمان خاتمی بچه بودم اصلا تو باغ سیاست نبودم، چه دوران خوبی بود. شما دوستان که آن زمان رو هم خوب درک کردید، میشه بگید اونوقت بیشتر زجر می کشیدید یا الان؟
    انصافا بعضی حرف های جناب رئیس جمهور یک کاری می کنه با آدم که اول کلی خون دل میل می کنیم بعد شروع می کنیم به بعضی از دوستانی که موقع انتخابات دیوانه بازی درآوردند بد و بیراه می گیم.

  50. صبا می‌گوید:

    حدس بزنید من امشب چی نذری گرفتم توی روضه؛ باورتون نمی‌شه!!
    نشسته بودم بین جمعیت و سخنرانی گوش می دادم که یه خانومی اومد و یه بسته بهم داد، یکدفعه خشکم زد انگار که شوکه شده بودم. خادم اومد جلو و بهش گفت اجازه نداره چیزی پخش کنه. من که هنوز باورم نشده بود؛ چادر خانومه رو کشیدم و گفتم ببخشید این چیه؟ چکارش کنم؟ گفت: پارسال حاجت داشتم، نیت کردم، حاجتم برآورده شد، شما هم نیت کن.
    مامانم گفت بین این همه، اومد به تو داد بسه دیگه… آخه من نذر و اینا رو قبول دارم ولی درگیر نذرای زنونه نمیشم، یه ذره خوشبین نیستم، یه کم هم… ولش اصلا.

    گاهی یه شی کوچیک برات یه دنیا حرفه، یه دنیا روضه، یه دنیا اشک…
    هر چند نذر نکردم که سال دیگه این نذر رو تکرار کنم ولی از گرفتن این هدیه حسابی منقلب شدم، دلم لرزید!

    http://www.axgig.com/images/95564560942578918077.jpg
    http://www.axgig.com/images/06496256772736841537.jpg

  51. خواهرشهید می‌گوید:

    امام خمینی در دیدار با نماینده پاپ که بعد از اشغال لانه جاسوسی برای میانجیگری آمده بود، مطالبی فرمودند که چند نکته آن قابل توجه است.

    ۱ـ ایشان می فرمایند؛هر کس دیگری برای میانجیگری می آمد، من او را نمی پذیرفتم ولی چون پاپ، روحانیت ملت مسیحی است احترامش واجب است.
    ۲ـ می فرمایند؛ خوشحال هم شدم چون تذکراتی بود که باید به ایشان (پاپ) می دادم.
    ۳ـ می گویند؛ آن پنجاه سال که ملت ما زندانی، شکنجه و کشته می شدند، چرا برای میانجیگری نیامدید و…

    جناب روحانی! حتما این هم درس مذاکره است (به زعم شما) ولی آنچه ما ملت بی شناسنامه، بی سواد و راهی جهنم از آن می فهمیم عزت است، قدرت است، سیاست است و احترام به ملت ها به جای ترس از قدرت ها.
    ـــــــــــــــــــــ

    قطعه ۲۶: این یکی واقعا «درس مذاکره» است!

  52. خواهرشهید می‌گوید:

    سلام
    عزاداری هایتان قبول درگاه حق تعالی

  53. لبیک یا حسین می‌گوید:

    دکتر اعتدال؛
    سطح ظهور را اینقدر پایین نیارید!
    چه خوبه اگه به خانمهای سطح خیابان نظرمان می افتد و تاسف می خوریم نگاه و فکرمان را هم کمی متمرکز کنیم روی احیانا بابای بی غیرت، شوهر بی غیرت و حتی برادر و پسر بی غیرت اون خانوم. من حتی بالاترش را هم فکر کردم. آخه این دختر دبیرستانی، یه عمو و دایی اهل نداشته که با محبت و غیرتشون نذارن این نوجوون به این روز بیفته!

    دکتر اعتدال؛
    اگر دقیق بشی کنار هر زن بد حجاب یا بی حجابی، چندین مرد می بینی که از غیرت بویی نبردند و به تعبیر دلچسب تر از مردانگی ساقطند.
    بازم میگم سطح ظهور را این قدر پایین نباید آورد!

  54. mohadeseh khajooe می‌گوید:

    سلام
    ………………….یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.