ملت درس کربلا را یاد داد

صدای حسین(ع) دیری است به گوش ما رسیده. ما آنقدر از عاشورای ۶۱ هجری قمری دور نشده‌ایم که «هل من معین» شه دین را نشنیده باشیم. محرم خواه همجوار آفتاب تابان باشد، خواه همسایه برف و باران؛ ملت ما تماشاچی کربلا نبوده، بلکه رسما آمده به جنگ یزید. مع‌الاسف بعضی‌ها تماشاچی کربلایند! و کربلا را از مفهوم بلندبالای مقاومت و ایستادگی فرو می‌کاهند تا احیانا لازم نباشد هزینه‌ای برای حسین(ع) بپردازند. آنکه حسین(ع) را یک طرف میز مذاکره و یزید را طرف دیگر می‌خواند، به فکر پیروزی حق بر باطل نیست؛ سودای برد – برد دارد! بعضی‌ها خدا را می‌خواهند اما حال و حوصله جنگ با شیطان را ندارند! بعضی‌ها خدا را می‌خواهند اما کدخدا را هم! بعضی‌ها می‌خواهند از سیدالشهدا، عاشورا و کربلا بلکه شهادت را بگیرند، همچنان که می‌خواهند برائت از شیطان بزرگ را از ماهیت انقلاب اسلامی جدا کنند! واقعیت آن است که بعضی‌ها بیش از خون خدا، روی نقشه یزید حساب باز کرده‌اند! و بیش از مکر خدا، درگیر کدخدایی هستند که فی‌الواقع دیگر کدخدا هم نیست! آری! بعضی‌ها هنوز هم فکر می‌کنند تأثیر تحریم یزید، از اثر خون حسین(ع) مؤثرتر است! وه که چه وارونه خوانده‌‌اند بعضی‌ها داستان کربلا را! ملت اما عاشورای امسال باز هم درس کربلا را یاد داد. من از شکوه و عظمت تاسوعا و عاشورای ۹۳ این را فهمیدم که ملت ما بر خلاف بعضی‌ها، ایمان به وعده خدا دارد. این «شورش در خلق عالم» که دوباره پدید آمد، به راستی آیا جز این معنایی دارد که کربلا درس ایستادگی در برابر دشمن، ولو با خالی‌ترین دست ممکن است؟! باز به‌نام اصلاح‌طلبی بروند بنویسند که ما به زیارت عاشورای دیگری، خالی از مضامین خشونت‌بار نیازمندیم! باز بروند بگویند که حرکت امام حسین(ع) در عاشورا عقلانی نبود! باز بردارند مدعی شوند کربلا درسی جز درس ایستادگی داشت! شگفتا! ملت روی ایستادگی حسین‌بن علی(ع) سرمایه‌گذاری می‌کند، بعضی‌ها روی تسلیم شدن در برابر یزید زمانه! و مگر جز این است که تحریم، کسب و کارشان است؟! ملت، همه نگاهش به کرم آل‌الله است، بعضی‌ها این وسط کاسه گدایی انتخابات سمت اوباما دراز کرده‌اند! و در راه این گدایی، دمی کربلا را وارونه جلوه می‌دهند، دمی امر به معروف را می‌زنند! شک ندارم آه محرم، دامن دشمن‌‌دوستان را خواهد گرفت. شک ندارم! دهه اول محرم ۹۳ تمام شد؛ در مذاکره میان گلوی علی‌اصغر(ع) و تیر سه شعبه، ما پرچم خون ۶ ماهه رباب را بالا می‌دانیم. به نشانه‌گیری هم که باشد، هدف تیر حرمله فقط چند متر با او فاصله داشت لیکن حضرت سیدالشهدا تا بلندای آسمان، خون علی‌اصغر(ع) را پرتاب کرد. خوب است کلاه وجدان‌شان را قاضی کنند بعضی‌ها که خون حسین(ع) برنده‌تر است یا شمشیر یزید؟! اگر به شهادت این ملت، خون حسین(ع)، پس دیگر این همه شمشیر تحریم کدخدا را به رخ این ملت نکشید!

وطن امروز/ ۱۴ آبان ۱۳۹۳

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    این بار به نام «خون خدا»

    “بعضی‌ها می‌خواهند از سیدالشهدا، عاشورا و کربلا، بلکه شهادت را بگیرند، همچنان که می‌خواهند برائت از شیطان بزرگ را از ماهیت انقلاب اسلامی جدا کنند! واقعیت آن است که بعضی‌ها بیش از خون خدا، روی نقشه یزید حساب باز کرده‌اند! و بیش از مکر خدا، درگیر کدخدایی هستند که فی‌الواقع دیگر کدخدا هم نیست! آری! بعضی‌ها هنوز هم فکر می‌کنند تأثیر تحریم یزید، از اثر خون حسین (ع) مؤثرتر است! وه که چه وارونه خوانده‌‌اند بعضی‌ها داستان کربلا را!”

    ــــــــــــــــــــــــــــــ

    ح ق: من حدودا ۹۰۰ یا ۱۰۰۰ کلمه نوشته بودم. دقیق نمی‌دانم چرا که با قلم نوشتم؛ تایپ نکردم. اینی که الان می‌بینم فوقش ۵۰۰ کلمه باشد!! القصه، کلی نوشته‌ام عمرسعد و گندم ری داشت!! چی شدن؟؟ کجان؟؟ حالا بی‌خیال! دعا می‌کنم عزاداری‌ دوستان، مرضی رضای حق تعالی بوده باشد. خدا کند که عاقبت، با «سیدالشهدا» عاقبت به خیر شویم…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “باز به‌نام اصلاح‌طلبی بروند بنویسند که ما به زیارت عاشورای دیگری، خالی از مضامین خشونت‌بار نیازمندیم! باز بروند بگویند که حرکت امام حسین(ع) در عاشورا عقلانی نبود! باز بردارند مدعی شوند کربلا درسی جز درس ایستادگی داشت! شگفتا! ملت روی ایستادگی حسین‌بن علی(ع) سرمایه‌گذاری می‌کند، بعضی‌ها روی تسلیم شدن در برابر یزید زمانه!”

    لعنت بر دشمن دوستان…

    مردک بعد از ۳ شب، امشب آمد بیت.
    روضه اول را نیامد، موقع سخنرانی آمد و به محض پایان سخنرانی هم رفت و روضه اصلی را نماند.
    بی لیاقت!

  3. سیداحمد می‌گوید:

    نائب الزیاره همه دوستان هستیم در محضر حضرت آقا.

    (امشب مرتضی طاهری مداح بیت بود. یه شعر خوند، به نظر خودش خیلی قشنگ بود! بعد یه جای شعرش برگشت گفت “عاشورا نرمش قهرمانانه بود”. والا ما هر قدر فکر کردیم، متوجه نشدیم کجای کربلا نرمش قهرمانانه بود!!!)

  4. شیدا می‌گوید:

    توی تلویزیون دیدم که روى یه پلاکارد نوشته بود:
    “ما پیرو حسینی هستیم که در مقابل تحریم آب هم با یزید سازش نکرد.”

    واقعاً «ملت روی ایستادگى حسین بن علی “ع” سرمایه گذارى مى کند، بعضى ها روى سازش با یزید زمانه!»

  5. سید حمیدرضا نورانی می‌گوید:

    “بعضی‌ها خدا را می‌خواهند اما حال و حوصله جنگ با شیطان را ندارند!”
    فوق العاده است این جمله…

  6. همرزم شهید می‌گوید:

    بسم رب الحسین (علیه السلام)

    “به نشانه‌گیری هم که باشد، هدف تیر حرمله فقط چند متر با او فاصله داشت لیکن حضرت سیدالشهدا تا بلندای آسمان، خون علی‌اصغر(ع) را پرتاب کرد.”

    قشنگ بود…

  7. همرزم شهید می‌گوید:

    متاسفانه جو “کربلای دولتی” خیلی ها را گرفته! گر چه کربلا فقط “کربلای حضرت حسین” است و لا غیر…

    “اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک… و لعن الله امه اسرجت و الجمت و تنقبت لقتالک”

  8. برف و آفتاب می‌گوید:

    به نشانه‌گیری هم که باشد، هدف تیر حرمله فقط چند متر با او فاصله داشت لیکن حضرت سیدالشهدا تا بلندای آسمان، خون علی‌اصغر(ع) را پرتاب کرد.

    به به!

  9. برف و آفتاب می‌گوید:

    بعضی‌ها هنوز هم فکر می‌کنند تأثیر تحریم یزید، از اثر خون حسین(ع) “مؤثرتر” است یا “بیشتر” است؟

  10. بی بدن! می‌گوید:

    قرائت های شخصی از دین، ما را بیچاره کرده!!
    هر کسی هر چیزی با عقل ناقص خودش برداشت می کنه و از قضا دسترسی هم به تریبون داره اون رو ابراز می کنه!
    یکی نیست بگه آخه تو چه کاره ی دینی که این حرف رو می زنی؟
    واقعاً «عاشورا یک نرمش قهرمانانه» است؟!

  11. مجنون می‌گوید:

    سید جون؛
    نشستن و حضور در روضه بیت رهبری لیاقت می خواد.
    اینا اینکاره نیستن!

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین؛ اگه عاشورای امسال فکه مشرف شدین، از خاطرات رفت و به ویژه برگشت 🙂 برامون بگین. اگه هم نرفتین که دیگر هیچ!!!

  13. چشم انتظار می‌گوید:

    این ها اگه قرار بود از ملت درس بگیرند، که ما این همه مشکل نداشتیم.
    امروز با یکی از رفقا داشتیم در خصوص جریان حکمیت صحبت می کردیم، رسیدیم به مذاکرات ابوموسی اشعری و عمر و عاص، قبل از اصل واقعه. که به نقل از روایات گفته شده که؛ طرفین بویژه نماینده ی تحمیلی امیرالمومنین (ع) تاکید داشتند باید کلیه ی مذاکرات قبل از تصمیم نهایی، بصورت کاملا “محرمانه” باشد. و هیچ کس نباید از مفاد آن مطلع شود! قصد مقایسه ندارم ولی؛ می بینم چقدر تشابه بین طرف معاویه که سرشار از رذالت و دنائت و هوای نفس بود و طرف دیگر قضیه که ساده لوحی و خوش بینی مهمترین خصیصه ی اون بود، وجود داشت، با الی آخر!

  14. ناشناس می‌گوید:

    چشم انتظار؛
    سلام اخوی
    عزاداریها قبول و التماس دعای مخصوص
    یادش بخیر
    من آدم معروفی هستم!

    http://www.ghadiany.ir/1392/21115

  15. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛ یه کارت ملاقات هم واسه ما بگیرین، جای دوری نمی ره ها!!!

  16. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    این بار به نام «خون خدا»… که برنده‌تر است!!

    فقط *کربلای حضرت حسین*…

    و دیگر هیچ!!!

  17. 313 یاران مهدی (ع) می‌گوید:

    واقعا حضور در بیت و در محضر آقا سخنرانی کردن و روضه خواندن لیاقت می خواد… من نمی دونم چرا بعضی ها حتی در حضور آقا هم یه دفعه اظهار فضل می کنند و هر حرفی رو بدون فکر می زنند… مثل اینکه این برداشت های من در آوردی از عاشورا مسری شده…

    ان شالله خدا عاقبت همه‌مون رو به خیر کنه!!!

  18. رهگذر می‌گوید:

    سلام
    دو سه روزی مشهد مقدس بودم و در حرم رضوی به نیابت از تمام محبین و شیعیان امیرالمومنین و اهل بیت عصمت و طهارت، سلامی خدمت امام مهربانیها عرضه داشتم.
    امید که مقبول واقع شود و همای سعادت زیارت آن آستان رفیع، بر شانه همه دوستداران حضرتش بنشیند.
    قبل از روز عاشورا، پیکر شهدایی که بعد از حدود سی سال به موطن خود بازگشته بودند، از خیابان امام رضا علیه السلام تا حرم رضوی تشییع گردید و در ایام دهه محرم، حال و هوای شهادت را زنده و استقامت و ایستادگی را یادآوری نمود.
    التماس دعا

  19. ماندانا رضوی می‌گوید:

    درس قشنگی بود که «هیات ملت» به «هیات دولت» داد؛ درس کربلا را می گویم…

    با آرزوی توفیق برای نویسنده محترم این متن مختصر و مفید

  20. فاطمه می‌گوید:

    اگر کسی عاشورا و امام حسین رو نشناسه و شعار هیهات منا الذله تا به حال به گوشش نرسیده باشه، با شنیدن بیانات گهربار رییس جمهور درباره ی تعامل و مذاکره، آیا این سوال براش پیش نمیاد که وقتی قراره با وجود تعامل و مذاکره، حتی به بچه شش ماهمون هم رحم نکنن و خانواده ما رو هم به اسارت ببرند، آیا بهتر نبود که امام حسین مقاومت و مبارزه می کردند؟!
    البته که عاشورا درس ایستادگی و استقامت بود، نه تعامل و مذاکره.
    این حرف ها الحق توهین به امام و حماسه کربلا است.
    امام تا جایی که من شنیدم برای اینکه راه توجیه رو در آینده ببندند و حجت رو تموم کنن با عمر سعد مذاکره کردن که ما وارد جنگ نمی شیم به شرطی که راه رو باز کنی که برگردیم مدینه و تضمین بدی جانمان در امان است و عمر سعد ملعون هم گفت تو تسلیم شو بعد من تصمیم می گیرم شما رو بکشم یا آزاد کنم؛ که امام در جواب فرمودند:
    “هیهات منا الذله”

  21. لبیک یا حسین می‌گوید:

    دو بار تا حالا گوش کردم و دوست دارم بازم گوش کنم؛ استادانه بود سخنرانی استاد پناهیان در ۱۳ آبان!!!
    شما هم گوش کنیدش!

  22. جوادی می‌گوید:

    سلام؛
    مثل همیشه آگاهی بخش بود.

  23. ناشناس می‌گوید:

    سلام؛
    حاجی نمایشگاه هستید؟

    قطعه ۲۶: اساسا «وطن امروز» در نمایشگاه شرکت نمی‌کند.
    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1457&pid=1&type=0

  24. ناشناس می‌گوید:

    حسین آقا
    اون موقع که دولت انقلابی و رییس جمهور انقلابیش رو با تهمت های سخیف و زشت، لجن مال می کردی، باید فکر اینجاشم می کردی که اونها که هیچ اعتقادی به اصول اسلام و انقلاب ندارند، پررو شوند و دهن به گزافه باز کنند. خدا همه ما رو هدایت کنه و فرصت جبران و توبه نصوح به همه مان بدهد که با صحابه حسین در زمان خودمون بد تا کردیم و معلوم نیست اگر کربلا بودیم چه می کردیم با این بی بصیرتی و کوتاه بینی!!

  25. لبیک یا حسین می‌گوید:

    ناشناس؛
    یه چیزی یاد گرفتم از علی اکبر امام حسین، هنگامی که از امام زمان خودش پرسید؛ آیا ما بر حقیم؟! اون هم اینکه معیار و میزان، تنها حق است!
    نمی دونم چند سال دارین ولی یه پسر عمه ی دبیرستانی دارم، وقتی همچین سوالهایی داشت و بهش گفتیم همه چیز را با حق بسنج، نه آدم ها، مطلب را گرفت!!!

  26. خسته می‌گوید:

    دقیقا منظور ناشناس چیه؟ صحابه حسین در زمان خودمون!!!!!!!!!!!!!!!!

    حاجی چند چندی با خودت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  27. همرزم شهید می‌گوید:

    شرکت نکردن “وطن امروز” در نمایشگاه مطبوعات …
    امیدوارم با یک گل بهار شود!
    البته نه از اون “بهار” ها ها!

  28. قاصدک منتظر می‌گوید:

    امام خمینی (ره):
    “زنده نگه داشتن عاشورا، یک مساله بسیار مهم سیاسى – عبادى است. انقلاب اسلامى ایران پرتویى از عاشورا و انقلاب عظیم الهى آن است. کربلا کاخ ستمگرى را با خون درهم کوبید و کربلاى ما کاخ سلطنت‏ شیطانى را فرو ریخت. کربلا را زنده نگه دارید و نام مبارک حضرت سیدالشهدا را زنده نگه دارید که‏ با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته می شود. مساله کربلا که خودش در راس مسائل سیاسى هست، باید زنده بماند. ملت بزرگ ما باید خاطره عاشورا را، با موازین اسلامى، هر چه شکوهمندتر حفظ نماید. این محرم را زنده نگه دارید؛ ما هر چه داریم از این محرم است. محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.”

    الحمدالله تبلور شعور حسینی در ملت به حدی است که دشمن و دشمن دوستان نمی توانند این شور حسینی ذخیره شده در دلمان را از ما بگیرند.

  29. رضا 2 می‌گوید:

    هیات دولت منتخب هیات ملت و همنظر با آن است. انتخابات ۹۲ نشان داد این را و انتخابات ۹۶ تایید بیشتر خواهد کرد. شما هم هر چه دوست دارید به دولت توهین و تهمت بزنید. سعه صدر دولت بیشتر از اینهاست مگر اینکه حقوق ملت را ضایع کنید که با شما برخورد شود.

  30. یک استکان چای داغ می‌گوید:

    رهبر معظم انقلاب با صدور حکمی دکتر “محمد سرافراز” را به عنوان رئیس جدید رسانه ملی منصوب کردند.

  31. 313یاران مهدی (ع) می‌گوید:

    چقدر هم که این دولت محترم سعه صدر دارن؛
    دیگه فقط مونده بگن هر کی به این دولت رای نداده از کشور خارج بشه…
    معنای سعه صدر رو هم فهمیدیم!

  32. سیداحمد می‌گوید:

    رضا ۲؛

    چقــــــــــدر قشنگ می گی!
    (این جمله رو با لحن هادی کاظمی تو سریال شاهگوش بخون!)
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    فدای نظام اسلامی مون که ذره ذره اش رو مخ دشمنه!
    اسم رئیس جدید صدا و سیما هم رفته رو مخشون!
    میگن رهبر ایران از عمد “سرافراز” رو انتخاب کردن که حال مخالفین رو بگیرن؛
    اونایی که تا دیروز می گفتن، سیمای ضرغامی، حالا مجبورن بگن “سیمای سرافراز”!

    😐

  33. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    شمر زمانه ات را بشناس (سری دوم)
    http://blog.khanetarrahan.ir/1393/08/15

  34. ناشناس می‌گوید:

    متن معلومه که سانسور زیاد خورده بهش……………..

  35. ن. ن می‌گوید:

    به نشانه‌گیری هم که باشد، هدف تیر حرمله فقط چند متر با او فاصله داشت لیکن حضرت سیدالشهدا تا بلندای آسمان، خون علی‌اصغر(ع) را پرتاب کرد. خوب است کلاه وجدان‌شان را قاضی کنند بعضی‌ها که خون حسین(ع) برنده‌تر است یا شمشیر یزید؟!

  36. ناشناس می‌گوید:

    خوش باش حسین جان در اوهامت

  37. صاعقه گمنام می‌گوید:

    ناشناس؛

    خوش باش یزید جان در اوهامت!

  38. سعید می‌گوید:

    اگر چه خواندن داستان را سودی نیست اگر دل، کربلایی نباشد…

  39. ضد قلدر می‌گوید:

    ما هدفگذاری ما… ما اقتصاد ما… ما کشور ما… ما دولت ما…
    ما ما!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.