دیگر زخم زبان تمام شد!

وطن امروز/ ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

موسم بهار، بازگشت پرستوها را زیاد دیده‌ایم اما آن روز که «یوسف گمگشته» بیاید، کدامیک از این شهدا دوباره به زمین برخواهند گشت؟ تا آن روز رویایی، بیا ای دل، دل‌خوش کنیم به احوال آسمان. نوروز در آسمان خبرهای بهتری است. آسمان همیشه فاطمیه است. برای رزمنده‌ای که در راه دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم، به کاروان آسمانیان پیوسته، دیگر تهمت‌ها تمام شد! این زمین بود که بچه‌ها زجر می‌کشیدند! آسمان جای ماجور شدن است! نگاه می‌کنم به سن و سال بسیجیانی که اجازه ندادند «زینبیه» هم حکایت خانم زینب سلام‌الله‌ علیها به اسارت رود؛ جنگ ندیده‌ها! تازه به دوران رسیده‌ها! ترمز بریده‌ها! خشونت‌طلب‌ها! افراطی‌ها! تندروها!

rn2upyqtdqqbpfi7r06d

ای شهدا! برای شما، دیگر زخم زبان تمام شد! خوش باشید در قهقهه مستانه‌تان! نوروزتان مبارک! خون سرخ شما، باورم هست که جنگ ندیده‌های تمام تاریخ را روسفید کرد! حقا که شهادت، در چنین روزگاری هنر بیشتری می‌خواهد. باید هم باد کنند این «ویژه‌نامه‌های نوروزی» روی دکه‌ها! جز خون مطهر شما، هیچ حرف تازه‌ای وجود ندارد! جریان سازی، از آن خون سرخ شهدای حرم است، همین شماها، همین شهید حی و حاضر، حاج قاسم سلیمانی! اگر به اعتراف پرزیدنت «مؤدب و باهوش» داعش محصول حمله نظامی آمریکا به عراق است، خود این اعتراف، محصول شهادت شهدای حرم است، همین شماها، همین شهید حی و حاضر، حاج قاسم سلیمانی! ای شهدای حرم! گناه نسل شما… نسل ما… نسل من، جنگ ندیدن بود که آن را هم شهادت شما در روزگاری که علی‌الظاهر جنگ نیست، پاک کرد! بعد از جنگ، ابتدا نقشه این بود که نسل مرا از «جنگ» بترسانند اما «جنگ کجایی که دلم تنگ توست» آنقدر از زبان نسل من… همین شهدای حرم گفته و شنیده شد که نقش بر آب کرد این نقشه را. آنگاه نقشه طعنه کشیدند و از سن و سال خود بر سر ما چماق بلند کردند. زخم زبان «جنگ ندیده‌ها» محصول همین نقشه بود. اینک به سن و سال شهدای حرم بنگرید!

ghhg

مهم نیست شناسنامه آدمی به جنگ بخورد، مهم آن است که وصیتنامه آدمی به شهادت بخورد. مهم آن است که جنگ نباشد و هیچ کجا از خاک کشورت دست دشمن نباشد اما «مهدی نوروزی» به شهادت برسد تا جنگ نشود و هیچ کجا از خاک کشورت دست دشمن نیفتد! حالا باز به بسیجی کف خیابان ۸۸ ما زخم زبان بزنید که «بسیجی واقعی» نبود! مهم نیست! او دیگر این طعنه‌ها را نمی‌شنود! نوروز در آسمان خبرهای بهتری است! آسمان همیشه فاطمیه است! اینک صلح، بهار، پرستو و… همین زمین بدهکار آن شهیدی است که تن خود را بیرون مرزها سپر کرد! بیرون مرزها… و پیش از آنکه پای اجنبی، خاک وطن را آلوده کند! در تعریف «شهدای حرم» بسی کامل‌تر از زخم زبان ناقص «جنگ ندیده‌ها» این است که بگوییم؛ «در جست‌وجوی باده شهادت، زودتر از زود رفتند تا باز هم سایه جنگ بر سر این آبادی سنگینی نکند». عراق مال عراقی‌ها و سوریه از آن سوری‌هاست لیکن آنچه از مجاهدان کنونی جهان اسلام، شهدایی با ملیت‌های مختلف ساخته، آرزوی تمدن واحده و مدینه فاضله‌ای است که ان‌شاءالله با ظهور مهدی موعود (عج) محقق خواهد شد. جمهوری اسلامی اگر دنبال امپراتوری بود، کارهای دیگری غیر از نوکری برای حرم آل‌الله و خدمت بی‌مزد و منت به همسایگانش انجام می‌داد. نشان به نشان شهدایش، جمهوری اسلامی در پی آن است که سایه جنگ، حتی از سر کشورهای دیگر برداشته شود. محصول حمله نظامی آمریکا به عراق را زحمت کشید و خود جناب اوباما برای‌مان گفت! این وسط، بدبخت کسانی هستند که می‌خواهند این آمریکا را، با وجود این اعترافات، این سناتورها، این همه روسیاهی، بزک کنند! من اما می‌خواهم از محصول شهادت شیربچه‌های سپاه خامنه‌ای در مجاورت حرم اهل‌ بیت سخن بگویم. به یمن این همه شهادت، «یار» خواهد آمد. آقاجان! عاقبت که می‌آیی… ای آفتاب بالانشین! ضجه‌های ماه و ستاره‌ها را نمی‌شنوی؟ داریم تو را صدا می‌زنیم، تو را می‌خوانیم… با خون شهدای‌مان که «جبهه و جنگ» را ندیدند اما «شهادت» را چرا! «ظهور» را ندیدند اما «تو» را در لحظه شهادت چرا! آقا جان! سالیان درازی است که «لحظه شهادت روزگار» است. برس به داد بشریت… که گفت: «حول حالنا الی احسن الحال».

IMG_0108

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “نگاه می‌کنم به سن و سال بسیجیانی که اجازه ندادند «زینبیه» هم حکایت خانم زینب سلام‌الله‌ علیها به اسارت رود؛ جنگ ندیده‌ها! تازه به دوران رسیده‌ها! ترمز بریده‌ها! خشونت‌طلب‌ها! افراطی‌ها! تندروها! ای شهدا! برای شما، دیگر زخم زبان تمام شد! خوش باشید در قهقهه مستانه‌تان! نوروزتان مبارک! خون سرخ شما، باورم هست که جنگ ندیده‌های تمام تاریخ را روسفید کرد!”

    جانم داداش حسین… به به…

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “مهم نیست شناسنامه آدمی به جنگ بخورد، مهم آن است که وصیتنامه آدمی به شهادت بخورد. مهم آن است که جنگ نباشد و هیچ کجا از خاک کشورت دست دشمن نباشد اما «مهدی نوروزی» به شهادت برسد تا جنگ نشود و هیچ کجا از خاک کشورت دست دشمن نیفتد! حالا باز به بسیجی کف خیابان ۸۸ ما زخم زبان بزنید که «بسیجی واقعی» نبود! مهم نیست! او دیگر این طعنه‌ها را نمی‌شنود! نوروز در آسمان خبرهای بهتری است! آسمان همیشه فاطمیه است!”

    احسنت…

  4. سیداحمد می‌گوید:

    آفرین به وطن امروز و وطن امروزی ها…
    یعنی بهترین صفحه یکی است که می توان برای این تاریخ کار کرد!

    آفرین بر شما…

    http://www.vatanemrooz.ir/

  5. سیداحمد می‌گوید:

    خیلی قشنگ نوشتی داداش!
    خدا برامون حفظت کنه
    حالمو خوب کردی… خرابِ خراب…

  6. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    آقاجان!
    عاقبت که می‌آیی…
    ای آفتاب بالانشین!
    ضجه‌های ماه و ستاره‌ها را نمی‌شنوی؟
    داریم تو را صدا می‌زنیم، تو را می‌خوانیم…

    ***
    دل شبیه قایقی کوچک به دنبال تو بود
    از همان اول، دل بی‌طاقتم مال تو بود

    ترس از امواج دریا در دل من جا نداشت
    ساحل آرامشم باریکه‌ی شال تو بود

    ای بهار سبز! دنیایی دعاگوی تو شد
    راز حوّل حالنا در أحسن الحال تو بود

    هفت قرنِ پیش در شیراز و در “طرف چمن”
    خواجه‌ی شیراز حتی تشنه‌ی فال تو بود

    جمعه‌ها و ماه‌ها و سال‌ها مجنون شدند
    این حکایت در غیاب چندصد سال تو بود…

    من به بغض خود سفارش کرده بودم نشکند
    سینه‌ام آتش‌فشان نیمه‌فعال تو بود…

    «سیدمهدی موسوی»

  7. گفت و شنود می‌گوید:

    خریداری یا…؟!(گفت و شنود)

    گفت: آقای عباس عبدی گفته بود اصلاح‌طلبان طرح و استراتژی ندارند و آقای زیباکلام در پاسخ او نوشته است؛ پیروزی آقای روحانی در انتخابات بهترین دلیل است که نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان طرح و استراتژی دارند.
    گفتم: ولی همین آقای زیباکلام در شهریورماه ۹۲ در مصاحبه با سایت روزنامه ایران گفته بود؛ خود آقای روحانی هم از اینکه رئیس‌جمهور شده بیشتر از همه بهت‌زده شده بود، پیروزی آقای روحانی طرح و گفتمان نبود بلکه ۵۰ درصد این پیروزی تصادفی بود و ۵۰ درصد هم بدعمل کردن اصولگرایان بود.
    گفت: خود ایشان اینهمه تناقض را چگونه توجیه می‌کند؟! چرا هرچند روز یکبار خط و موضع عوض می‌کند؟
    گفتم: اصلا ایشان خط و موضع ندارد… از یک آدم ابن‌الوقت و سودجو پرسیدند دو دو تا چند تا می‌شود؟ گفت؛ اول بگو می‌خواهی بخری یا بفروشی؟! اگر فروشنده‌ای می‌شود یکی‌و‌نصفی ولی اگر خریداری می‌شود پانزده تا و شاید هم یک کمی چرب‌تر!

  8. ع.ح.ق می‌گوید:

    این متن شیرین و احساس حقارت بعدش…
    آدم کم میاره جلو شهدا… عجیب هم کم میاره!

    اونا تو قهقهه مستانه و ما هم البته قهقهه با… استغفرالله ربی و اتوب الیه

    لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا، بل احیاء عند ربهم یرزقون

    یعنی از خدا چی عیدی می گیرن؟

  9. م.طاهری می‌گوید:

    هم نسلی های مظلوم من حالا در بسته باغ شهادت را هم قشنگ باز می کنند و پر می کشند.
    چه عنوان قشنگیه عنوان شهید مدافع حرم. خوش به حالتون شهدای مدافع حرم. در زمین که خبری از عید نیست اما به شما اهل آسمان می شود گفت: سال نو فاطمی تان مبارک! که امسال سالتان هم نوست، هم فاطمی هم حقیقتا مبارک.

  10. لبیک یا حسین می‌گوید:

    “مهم نیست که شناسنامه ی آدمی به جنگ بخورد، مهم آن است که وصیتنامه ی آدمی به شهادت بخورد”
    و هم اینکه زندگی آدم به شهدا نزدیک باشد…
    توفیق خواندن خاطرات مصطفی احمدی روشن این را ثابت کرد!!

  11. صبر می‌گوید:

    اگر به اعتراف پرزیدنت «مؤدب و باهوش» داعش محصول حمله نظامی آمریکا به عراق است، خود این اعتراف، محصول شهادت شهدای حرم است… اینک صلح، بهار، پرستو و… همین زمین بدهکار اسم شهیدی است که تن خود را بیرون مرزها سپر کرد! بیرون مرزها… و پیش از آنکه پای اجنبی، خاک وطن را آلوده کند! در تعریف «شهدای حرم» بسی کامل‌تر از زخم زبان ناقص «جنگ ندیده‌ها» این است که بگوییم؛ «در جست‌وجوی باده شهادت، زودتر از زود رفتند تا باز هم سایه جنگ بر سر این آبادی سنگینی نکند».

    فقط می تونم بگم چقدر زیبا حرف دل ما را گفتی…

  12. صبر می‌گوید:

    سالیان درازی است که «لحظه شهادت روزگار» است. برس به داد بشریت… که گفت: «حول حالنا الی احسن الحال».

    خدا پایان عمرت را جز شهادت قرار مدهد!
    چقدر زیباست این جمله…

  13. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    شصت و نهمین یعنی آخرین متن قطعه ۲۶ در سال ۹۳ را انشاءالله داداش حسین امشب و اختصاصا برای ما خواهد نوشت… از آن متن های صمیمی و خودمانی! ذیل متن، خاطره امیر تتلو هم تعریف خواهد شد!

  14. علمدار می‌گوید:

    هر شهیدی کربلایی دارد؛ خاک آن کربلا تشنه ی خون اوست، و زمان انتظار می کشد تا پای آن شهید بدان کربلا رسد و آنگاه خون شهید، جاذبه ی خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود و روح اش را از آن، به سفری خواهد برد که برای پیمودن آن هیچ راهی جز شهادت وجود ندارد.
    سید مرتضی آوینی

    ———————————————

    تو تار شدی ز هر طرف پود شدیم
    صد بار عدم شدیم و موجود شدیم
    صد بار غبار ره موعود شدیم
    القصه نیامدی و نابود شدیم
    یوسفعلی میرشکاک

  15. م.طاهری می‌گوید:

    باید خواندنی باشد!

  16. مهراب می‌گوید:

    آقا از مذاکرات چه خبر؟
    از خبرای محرمانه‌تون بشنویم!

  17. شیدا می‌گوید:

    به جز اشک چشم و به جز داغ دل
    نباشد به دست گرفتارها

    به خون خود آغشته و رفته اند
    چه گلهاى رنگین به جوبارها

    بهاران که شاباش ریزد سپهر
    به دامان گلشن ز رگبارها

    چه دارد جهان جز دل و مهر یار
    مگر توده هایی ز پندارها

  18. محمد می‌گوید:

    “مهم نیست شناسنامه آدمی به جنگ بخورد، مهم آن است که وصیتنامه آدمی به شهادت بخورد”.

    خیلی جمله درستی هست. اصل مطلب همینه. خدا خیرتون بده. باید وصیتنامه مون را درست بنویسیم… آرزوهامون درست باشه… دلبستگی هامون درست باشه…

  19. چشم انتظار می‌گوید:

    بی‌ربط!

    داداش حسین؛
    عزت و ذلت دست خداست. اون‌هایی که می‌خواستند شما رو با کشوندن به دادگاه به اتهام اخلال در امنیت ملی!!! محکوم کنند، حالا دستیار ویژه‌ی روان‌پریششون! به جرم برهم زدن امنیت ملی با گفتن برخی خزعبلات، امروز تفهیم اتهام شد!! باش تا صبح دولتت بدمد، کین هنوز از نتایج سحر است؛ شیخ حسن!

    ــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    آره واقعا… و اما، من با شما دوستان خوب آیا تعارف دارم؟ معلومه که نه! راستش الان اومدم آخرین نوشته سال ۹۳ رو بنویسم که دیدم زیادی خسته‌ام، زیادی! عحیب خواب چشمانم رو گرفته‌ها! سرم هم درد می‌کنه بدبختی! این چند شب، خیلی کم و بد خوابیدم متاسفانه! اجازه بدین متن بمونه برای فردا که با حوصله و آرامش بهتری بتونم بنویسم. واقعا شرمنده! امیدوارم این بدقولی را ببخشید. معذرت می‌خوام در حد ال‌کلاسیکو!

  20. ... می‌گوید:

    داداش حسین راحت باشید
    اصلا خودتون رو ناراحت نکنیدآ…
    آیت الله حائری شیرازی چند روز پیش می گفتند که اگر خوابت بیاد و نخوابی، ظلم است در حق بدنت!

    گاهی می خواهی نخوابی ولی خواب درمی ربایدت!
    گاهی با چند تا مسکن همچنان مثل روح سرگردانی!!

  21. سیداحمد می‌گوید:

    فردا آخرین جمعه سال ۹۳ است…
    اللهم عجل لولیک الفرج

    http://dl.delsukhtehgan.ir/sal93-03/Motiee-Shab%2001%20Fatemiyeh%20Aval1394-005.mp3

  22. حقگو می‌گوید:

    بسم رب الشهدا
    نوروز همه ی بر و بچه های قطعه خصوصا حسین قدیانی پیشاپیش فاطمی.

    با «آقاجان! نوروزتان مادری…» به روز هستیم:
    http://paydar1357.blogfa.com/post/582

  23. حسین می‌گوید:

    سلام؛
    می دونید چه زمانی کودتای ۲۸ مرداد رخ داد؟
    زمانی که مصدق لبخند دوستانه آمریکا رو باور کرد

    http://alef.ir/vdcfxjd0jw6dv0a.igiw.html?264204
    http://alef.ir/vdcbfab5zrhb05p.uiur.html?264237
    در لینک دوم صمیمیت موج می زنه!

  24. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش‌ حسین؛

    گفتید ال‌کلاسیکو، یادآوری کنم بازی بارسا، رئال رو در روز دوشنبه؛
    سوم فروردین نود و چهار، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد…

    ـــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    گفتم ال‌کلاسیکو… اما همین جا از طرف همه دوستان، یه بار دیگه از تو «چشم‌انتظار» عزیز بابت انتشار خاطرات شهید احمدی‌روشن تشکر می‌کنم. سلام ما را به امام رضا (ع) و سید و سالار خراسانی برسونیا… و باز هم اما، بچه‌ها! فکر کنم باید شرمنده‌تون بشم اساسی!! امروزم نرسیدم متن رو بنویسم!! از الان به بعد هم گیرم مثل خودتون توی این رسم و رسومات!! انشاءالله سال خوب و پر خیر و برکتی داشته باشین. انشاءالله ۹۴ به برکت همین ایام فاطمیه، سال ظهور حضرت مهدی (عج) باشه. من رو هم حلال کنین اگه گاهی تندی کردم در جواب کامنتها، اگه گاهی سلامی را بی‌جواب گذاشتم، اگه گاهی در جواب منتقد همسو و غیر همسو، خارج از دایره انصاف، چیزی گفتم… و کلا حلال کنین اگه بدی دیدین از این داداش کوچک‌تون! سلامت باشین و عاقبت به خیر. این آخر سالی بهتون بدقولی کردم؛ حلال کنین این رو هم… در ضمن مراقب خودتون و سلامتی‌تون باشین که هوای بهار، بازیگوشه ناقلا! هر جا رفتین، یه لباس گرم هم با خودتون ببرین… پرخوری نکنینا!!… الکی مثلا من مادرتونم!! 🙂 دوستان! دوست‌تون دارم شدید…

  25. سیداحمد می‌گوید:

    یه دونه ای داداش حسین!
    بدقولی هم فدای سرت! اونقدر برامون نوشتی که این یکی رو بگذریم ازت! 😉
    البته باشه طلبمون!

  26. صبا می‌گوید:

    مرا هم حلال بفرمائید دوستان!
    خدا را شکر این سال نو ها و مسافرت ها هستند؛ آدم حلالیت بگیره! دقت کنیم نعمتی ها!

    گل بی رخ یار خوش نباشد، بی باده بهار خوش نباشد
    ظرف چمن و طواف بستان، بی لاله عذار خوش نباشد
    رقصیدن سرو و حالت گل، بی صوت هزار خوش نباشد
    با یار شکر لب گل اندام، بی بوس و کنار خوش نباشد
    هر نقش که دست عقل بندد، جز نقش نگار خوش نباشد
    جان نقد محقر ست حافظ، از بهر نثار خوش نباشد
    ——-
    نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد، عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد

    این هم عیدی من!

  27. چشم انتظار می‌گوید:

    تو عزیز دل مایی داداش حسین… و جا داره از سیداحمد عزیز هم صمیمانه تشکر کنیم. اگه لایق باشم، فردا یک زیارت ویژه برای داداش حسین، یکی برای سیداحمد و یکی هم از طرف همه ی بچه ها انجام خواهم داد. و اما؛ مبارک ترین روز سال برای مشهد روزیه که سید و سالار خراسانی با روی ماهش چشمان ما رو به جمالش منور می کنه…

  28. صبا می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    اینجوری که شما حساب کردی به هر کی فقط یه زیارت می رسه، زیارت ها رو بذار روی هم و هر سه تا را به همه اهدا کنید به هر کدوم سه تا می رسه. حساب کتاب خدا با ما فرق داره. اگه برای اموات هم اینجوری خیرات می کردید از کیسه تون رفته!

  29. صبا می‌گوید:

    سال تحویل حرم بانو نایب الزیاره ام ان شاالله

  30. چشم انتظار می‌گوید:

    صبا؛

    این روش شما رو هم امتحان می کنم! 🙂

  31. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین عزیز و دوستان بزرگوار!

    انشاءلله در پناه حضرت زهرا سالی پر از خیر و برکت و موفقیت داشته باشید.
    خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر، ختم به شهادت کند.

    اگر حرکتی کردیم یا حرفی زدیم که موجب رنجش دوستان شد، بزرگوارانه حلال کنید!

    الهی!
    یا حمید به حق محمد
    یا عالی به حق علی
    یا فاطر به حق فاطمه
    یا محسن به حق الحسن
    یا قدیم الاحسان به حق الحسین

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ امامنا الخامنه ای…

  32. بیرمرد می‌گوید:

    عمری است که ما سائل این در هستیم
    از روز ازل بیمه‌ی حیدر هستیم

    در سال جدید و لحظه‌های تحویل
    صد شکر سر سفره مادر هستیم

    یا زهرا سلام الله علیها مددی…

  33. سیداحمد می‌گوید:

    خدا آقامون رو برامون حفظ کنه…

  34. قاصدک منتظر می‌گوید:

    «اللّهمّ صلّ علی فاطمة و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ما أحاط به علمک»

    خدا به عصمت و آبروی حضرت زهرا (س)، در سال نو، به تمام اهالی این قطعه مقدس و خانواده های محترمشون سلامتی عنایت فرماید.

    اللهم عجل لولیک الفرج

  35. بزنگاه می‌گوید:

    http://jahannews.com/vdch6xnk623nz-d.tft2.html
    واقعا خجالت داره…

  36. شیدا می‌گوید:

    دوستان عزیز، سال نو مبارک!
    براى همه خاطرات خوب و دلگرم کننده اى که در سال گذشته با شما داشتم از همه‌تون تشکر مى کنم.
    از آقاى قدیانى عزیز براى همه شاهکارهاى زیبایش!
    از سید احمد گرامى براى زحمات زیادى که براى ویرایش کامنت‌هاى داغون من مى کشند!
    و جناب چشم انتظار براى خاطرات زیبا و ماندگار شهید احمدى روشن.
    با تقدیم بهترین آرزوها براى شما و خانواده هاى عزیزتان!

  37. م.طاهری می‌گوید:

    انشاءالله این سال نو فاطمی برای همه پر خیر و برکت باشد.
    عازم مشهد الرضا هستم، به شرط حیات و لیاقت دعاگوی همه بزرگواران خواهم بود.
    سال خوبی داشته باشید.

  38. صاعقه گمنام می‌گوید:

    الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ…
    ما رو هم حلال کنید!
    و دعا…
    سال فاطمی‌تون هم ان شاالله مهدوی باد.

  39. ناشناس می‌گوید:

    سلام
    از درگاه خداوند متعال سال پر خیر و برکت و سرشار از نگاه فاطمی در پناه مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای تمامی اهالی قطعه ۲۶ مسئلت می‌کنم.

    إن‌شاءالله ما هم جزء اونایی باشیم که دوستشون داری شدیدا و همه‌مون محبوب خدا بشیم و خدا دوستمون بداره.
    ضمنا حاجی! ما از مامانمون عیدی هم می‌گیریما 🙂

  40. پیرمرد می‌گوید:

    شیعیان عید آمده، آغاز شد سالی دِگر
    می دهم از هفت سینِ سفره ی زهرا خبر
    سین اوّل، سینِ سُفره، سُفره ای از جنس غم
    در کنارش مادری بنشسته چون با قدِّ خَم
    سین دوم، در میانِ کوچه ها، سیلی شده
    رنگِ رُخـــــــسارِ گُلِ مولا علی نیلی شده
    سین سوم، ساقه ای بشکسته با دستِ تَبر
    باغبان تنهای تنــــها، غنچه هایش، دیده تَر
    سین چارم، سوخته از کینه باب جبـــــــرئیل
    پس چرا گلشن نشد این بار، آتش بر خلیل؟
    سین پنجم، سینه ای مجروح و پُر دَرد و حزین
    سین شش، پشتِ در و دیوار شد سِقطِ جنین
    سین هفتم، گشته، فرقِ بینِ مسمار و خَدَنگ
    سینه، سرنیزه، سه شعبه، ساربان، سر، سیب و سنگ

  41. چشم انتظار می‌گوید:

    رهبرا! چه کرده‌ای با دل‌ این ملت، که اینگونه شیفته و دلداده‌ی تو هستند؟
    جای همه‌تون خالی، که امسال بیش از پیش چسبید دیدار یار.
    و چه کسی بهتر از داداش حسین می‌تونه در فرصتی، برامون بنویسه از داشتن چنین رهبرِ زیرک و شجاع و صد البته مدیر و مدبر…
    (حفظه‌الله تعالی ان‌شاالله)

    نایب‌الزیاره‌ی همه بودم. همین الان رسیدم 🙂

  42. حقگو می‌گوید:

    بسم رب الشهدا
    با ۱۲۸ عکس از حضور امام خامنه ای در حرم مطهّر رضوی به روزیم.
    http://paydar1357.blogfa.com/post/588

  43. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    خوشا به حال سال ۹۳ که دوازدهمین ماهش رو دید و رفت…!!
    .
    .
    .
    نوروزتان «نور»روز…!

  44. سمانه می‌گوید:

    چشم انتظار؛
    قبول باشه ان‌شاءالله زیارت خورشید و ماه

  45. ناشناس می‌گوید:

    سلام؛
    التماس دعا از همه عزیزان

    بعد از تو، مدینه و سکوت و حسرت
    http://meysammotiee.ir/post/224

  46. کهف می‌گوید:

    نوشته هاتون بزرگ شدن! مثل اینکه دلتون هم.
    خواستید این شهید رو هم ببینید
    خیلی عشقیه
    http://www.aparat.com/mrzzrm

  47. so می‌گوید:

    طبق معمول مغلطه
    و البته بی خود خودت و همفکرانت رو چسبوندی به شهدا
    شما همون افراطی تندرو، بی ترمز و… برازنده هست برات
    و صد البته خدای حرف مفت
    نان مفت برای حرف مفت
    و در نتیجه گردن کلفت
    و الی آخر…

  48. زیبا می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد
    انشاءالله “۹۴ فاطمی” سال ظهور “یوسف زهرا” باشد…

  49. سیداحمد می‌گوید:

    انا لله و انا الیه راجعون

    حسین جوادی خبرنگار ورزشی روزنامه وطن امروز و میلاد اسلامی عکاس خبرگزاری تسنیم در حادثه سقوط ایرباس در فرانسه به رحمت ایزدی پیوستند…

  50. ناشناس می‌گوید:

    خیلی سخته، جدا خیلی سختی
    اما خدا رحمت کنه… و صبر بده به بازماندگان

  51. حسین می‌گوید:

    سلام
    آقای قدیانی! از طرف ما به خانواده این عزیزان مرحوم تسلیت بگین.

  52. ... می‌گوید:

    خدا رحمت کنه؛
    و عمر شیشه عطر است پس نمی ماند
    پرنده تا ابد در قفس نمی ماند!
    علی صفایی

  53. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    شهادت حضرت زهرا رو تسلیت می‌گم
    دوستان انشاالله سالی خوب همراه با سلامت جسم و روح داشته باشید

    آقای قدیانی
    فوت همکارتون رو تسلیت می‌گم
    خدا رحمتش کنه

  54. پیرمرد می‌گوید:

    انشاء الله هر دو مهمان به حرمت ایام شهادت بی‌ بی‌ دو عالم با اولیاء الله محشور باشند.

  55. ناشناس می‌گوید:

    سلام چشم انتظار
    سال نو مبارک
    ممنون که لطف کردی و نائب‌الزیارة بودی
    لطفت مستدام 🙂
    اخوی، ضمن تشکر از ثبت خاطرات مصطفای شهید یه سوال داشتم؛
    انتشارات کتاب مجوز چاپ و نشر مطالب رو داده بود؟ می‌خواستم حالا تا همت کنم و کتاب رو بخرم، مطالب رو برای دوستان کپی و پرینت بگیرم… گفتم نکنه اشکال داشته باشه، فلذا 🙂 فقط خودم از مطالب مستفیض شدم 🙂
    ضمنا بخش پایانی خاطرات هم پرپرمون کرد و البته جواب بعضی سوال‌هام رو هم پیدا کردم. این بخش آخر رو که برای دوستان بازگو کردم اونا هم همین احوال بنده رو داشتند و همه خواستار کتاب شدند.
    می‌گم خوب ثوابی برای خودت خریدی و خوب معامله‌ای با شهید کردی
    ماجور باشی إن‌شاءالله

  56. حقگو می‌گوید:

    بسم رب الشهدا
    با نَـاحِلَةَ الْـجِسْمِ یَعنی … به روزیم:
    http://paydar1357.blogfa.com/post/599

  57. چشم انتظار می‌گوید:

    ناشناس عزیز؛
    اطلاعات کتاب رو که خوندم نوشته بود:
    حقوق چاپ و نشر برای روایت فتح محفوظ است.
    با این نکته ای که شما گفتی، باید زنگ بزنم به روایت فتح سوال کنم! البته بعضی کتاب ها می نویسه؛
    هر گونه کپی برداری ممنوع است و برداشت من از جمله ی فوق اینه:
    از چاپ که مستثناییم و انتشار هم تبعیت می کنه از چاپ.
    بنابراین احتمالا شامل حال ما نمی شه! 🙂

  58. م.طاهری می‌گوید:

    امروز تو سایت ها دیدم خبر درگذشت خبرنگاران ایرانی رو
    سلام و تسلیت ما خوانندگان وطن امروز رو هم به خانواده جناب جوادی برسونید
    انشاءالله امشب در حرم امام مهربان نایب الزیارشون خواهم بود

  59. منتظر خورشید می‌گوید:

    مصاخبه کامل پدر بزرگوار شهید احمدی روشن
    باشد که به خود آییم
    http://www.dolatebahar.com/view/39046/

  60. یمن می‌گوید:

    بچه ها پس یمن چی؟!

  61. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    درگذشت همکارانت رو تسلیت می‌گم.
    روحشون شاد.

  62. چشم انتظار می‌گوید:

    حاج‌منصور عزیز، در آغوش مولایش…

    http://8pic.ir/images/mb3sk6ybif26gx12vjpp.jpg
    http://8pic.ir/images/qcj4lcecqc5wptk8bcbe.jpg

  63. جواد آقایی می‌گوید:

    قابل توجه دوستان عزیزمان در وبلاگ قطعه ۲۶
    مراسم ختم مرحوم “حسین جوادی” خبرنگار ورزشی و فوتبال نویس اصیل، قهار و ضد آمریکایی روزنامه وطن امروز، یکشنبه ۹ فروردین از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در مسجد حجتیه واقع در خیابان رودکی بالاتر از چهارراه وثوق برقرار می باشد…

    برای این دوست از دست رفته که مداح اهل بیت و نوکر و سینه زن امام حسین علیه السلام بود، حضور در این مراسم و قرائت فاتحه، کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم!

    یا علی
    “کربلا ببینم تان”

  64. علمدار می‌گوید:

    سلام
    قسمت بود فاطمیه امسال در کنار آقا علی بن موسی الرضا(ع) باشیم
    نائب الزیاره بودم؛ یاد همه شما دوستان بودم اگه قابل بدونید…

  65. حیدرعلی می‌گوید:

    درود بر همه شهیدان
    حاج حسین و رفقا نوروز مبارک

  66. صبا می‌گوید:

    سلام
    نمی خواهید قطعه را به روز کنید؟

  67. صبا می‌گوید:

    آقای جوادی که به رحمت خدا رفتند، از دوستان نزدیک تون بودند؟
    مرگ مثل آدمی می مونه که از بیرون میاد خونه و لباس روش را در میاره، پس خیلی نباید غم انگیز باشه، منتها یه چیزی که هست اینه که بازماندگان، آدم را متاثر می کنه، غم دوری است که آدم نمی دونه چه جوری باهاش سر کنه! همیشه از این که نمی تونم کسانی را که دوست شان دارم و از دنیا رفتند را داشته باشم احساس ضعف می کنم.

    خصوصی… شاید

  68. چشم انتظار می‌گوید:

    اولین طنز سال ۹۴! همه‌ی کارهای این بابا، خنده داره!!!

    http://www.jahannews.com/vdcdko0osyt0fn6.2a2y.html

  69. خواهرشهید می‌گوید:

    سلام
    هر چند با تاخیر ولی سال نو مبارک
    روز جمهوری اسلامی هم مبارک
    امیدوارم همان طور که سال با نام فاطمه(س) شروع شد، و با رحمت بارندگی همراه شد با رحمت های بی پایان خالق هستی ادامه یابد.
    انشاءالله امسال سال ظهور و سال پیروزی و سربلندی اسلام و مسلمانان جهان باشد.
    آمین یارب العالمین

  70. معتدل می‌گوید:

    خوشم میاد دلواپسا در التهابنااااااااا…
    این همه خوشبین نبودید به مذاکرات چی شد؟!

  71. ... می‌گوید:

    معتدل؛

    جوجه را آخر پاییز می شمرند. برو تاریخ را یه دوره ای بکن، می بینی که قبلا هم مذاکره زیاد شده، بر فرض هم که بشه، ببین اون ور میز مذاکره مردش هستن که پاش بایستند؟ تاریخ که نشان مردی از اینها به یاد نداره ولی نامردی از خودی زیاد دیده.

    ان شاالله که خدا سرانجام همه مذاکرات را ختم به خیر و خوشی کنه!

  72. سمانه می‌گوید:

    سالروز وفات بانو ام البنین سلام الله علیها همسر حضرت علی علیه السلام و مادر حضرت ابوالفضل علیه السلام را تسلیت می‌گم.
    در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نایب الزیاره همه دوستان هستم ان شاءالله
    اگر مقبول افتد

  73. امیرحسین می‌گوید:

    بچه های انقلاب
    باج جدید
    توافق لوزان
    تعطیلی هسته ای
    و حالا موقع همدلی و همزبانی ملت با دولت است اما همچنان شعارها ادامه دارد
    دوگانه خدا و کدخدا
    آمریکایی که هیچ غلطی نمی تواند بکند اما می تواند به ما بگوید که چه بکن و چه نکن
    و آرمیتا و علیرضایی که بجای پدرانشان، شاید در آینده سهمیه دانشگاهی داشته باشند!
    واقعا شما که مرد میدان های سخت نبودید، چرا این بچه ها را بی پدر کردید؟!

  74. علمدار می‌گوید:

    در کشاکش این دلخوشی های الکی امید به صحبت آن پیر فرزانه دارم که فرمود:
    «امنیّت اسرائیل تأمین نخواهد شد، چه توافق هسته‌ای بشود و چه نشود.»
    قابل توجه جناب اوباما که همین نیم ساعت پیش گفت:
    “الان دیگر نتانیاهو و عربستان هم نمی توانند از این توافق ناراضی باشند”…

    و اما،
    قرار بر این بود که دولت محترم، با ملت، همدل و همزبان باشد یا با آمال و آرمان های پنج بعلاوه یک بعلاوه نتانیاهو و عربستان؟؟!!

  75. سمانه می‌گوید:

    حالم از تیم مذاکره کننده کشورم دگرگون می شود!
    .
    .
    .
    ظاهرا تنها اخلاف باقیمانده در مذاکرات، فقط و فقط بر سر فونت متن نهایی است؛
    ظریف بر فونت «نازنین ۱۴» مصر است و کری بر فونت نتانیاهو!!!!

  76. فاطمه می‌گوید:

    این که بهش لقب {بیانیه مطبوعاتی} داده اند، در اصل همان مرحله اول توافق دو مرحله ای است آیا؟؟؟

    سمانه؛
    فونت نازنین ۱۴ رو خوب اومدی!
    اما روزهای سختی در پیش است…
    ملت باید با دولتی همدل باشد که متاسفانه با دشمن همصداست!!!
    چه پارادوکسی… چه تناقضی…
    و بدتر از این، چه کار سختی…
    براستی چه کنیم، چه باید کرد؟
    آقای قدیانی! واقعا چه باید کرد؟
    یادم آمد جمله قشنگ آن شهید را که می گفت؛
    «از یک سو باید برویم تا انقلاب بماند، از سویی باید بمانیم تا انقلاب را نبرند”.

  77. رمضانی می‌گوید:

    فردو… پَر!
    تحریم ها… اگر قول بدیم بچه خوبی باشیم، در اقساط بلند مدت، شاید اما اگر یه کوچولو پَر!!

    روحانی مچکریم!!!!

  78. دی می‌گوید:

    دوستان فکت شیت انگلیسی که کاخ سفید منتشر کرده رو حتماً برن بخونن
    تمام موارد مربوط به ایران شفاف و روشنه ولی تعهدات طرف منوط به اجرای اعلام سازمان بین المللی اتمی هستش که اون هم…
    دوستان حتی نتونستن همین ۵ درصد رو هم نگه دارن! از الان صنعت هسته ای رو باید مثل صنعت خودروسازی فرض کنیم بل بدتر اون هم برای ۱۵ سال
    (البته یه مورد ۲۵ ساله هم هستش)
    یه مورد اینکه آقایون در خصوص سلاح های متعارف و بالستیک نیز یه سری صحبت هایی کردن

  79. م.طاهری می‌گوید:

    عجب شبیه امشب برای شاهان قاجار!
    دیگه ناامید شده بودند یکی پیدا بشه با یه قراردادی، توافقی که اسمش رو بگذارند بیانیه ای، ننگی، جوری گند بزنه که روشون رو سفید کنه

  80. ... می‌گوید:

    یعنی آخرش چی می‌شه؟؟؟

  81. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    تبریک می‌گم
    واقعا اسم ظریف رفت کنار تاریخ سازانی همچون دکتر فاطمی و محمد مصدق
    امیدوارم این سرآغاز بازسازی ایران باشه
    دوستان دلواپس هم زیاد خودشون رو اذیت نکنند و سعی کنند با دولت همدلی کنند…

  82. صبا می‌گوید:

    من امروز عکس شکوفه و گل گرفته بودم از طبیعت…
    اما انگار زمان مناسبی برای گذاشتن لینکش نیست!

  83. صبا می‌گوید:

    این جمله از آن امام خمینی است، نه امام خامنه ای
    بنابراین برای مدعین “خط امام” باید جالب باشه؛
    “او {اشاره به دکتر مصدق} هم مسلم نبود”.

    نتیجه گیری با خود دوستان محترم!!

  84. م.طاهری می‌گوید:

    تو خونه و در محضر ملت «بیانیه» بهش می‌گن
    اسم شناسنامه ایش «مرحله اول توافق چند مرحله ای» است
    تو جمع دوستاش ولی بیشتر «ترکمانچای ثانی» صداش می زنند

  85. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    خانم صبا
    شما سخنرانی های آیت الله خامنه ای رو نشنیدید که چندین بار اشاره کردند عیبی نداره کسی با نظر ولی فقیه مخالف باشه… طبیعیه و…
    لطفا برید گوش کنید دوباره
    در ضمن اگه حقا و انصافا در نظر بگیریم هیچکس مسلم واقعی نیست یا کمه حداقل
    من که نیستم ولی خب به بخشش خدا امید داریم
    نزنید این حرف رو
    محمد مصدق نفتمون رو ملی کرد؛ خادم ایران بود
    حالا تو این فضای شاد توافق بگذریم از این مسایل

  86. فرهنگی می‌گوید:

    جان کری:
    ما و شرکای‌مان همراه با ایران توافق کردیم تنها تجهیزات و تاسیسات غنی‌سازی مشغول به کار در ایران نطنز باشد و همین یک مجموعه نیز دچار تغییرات قابل توجهی خواهد شد و بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های آن برچیده خواهد شد و دست کم ۱۵ سال زمان نیاز است تا این که تمام ذخایر موجود در این تاسیسات تغییر یابد و به سطح مصرف غیرنظامی برسد.

    جان کری:
    در مورد تاسیسات زیرزمینی فردو به این توافق رسیدیم که غنی‌سازی اورانیوم در آن‌جا متوقف شود و به نوعی تمام فعالیت‌های غنی‌سازی در آن جا متوقف شود و هیچ گونه مواد شکافت پذیر و یا قابل شکافت در این تاسیسات باقی نمی‌ماند و فردو به یک مجوعه تحقیق و توسعه برای مقاصد پژوهشی تبدیل خواهد شد و راکتور آب سنگین اراک نیز بازطراحی خواهد شد و از طریق همکاری جهانی اراک به یک راکتوری تبدیل خواهد شد که محصولات آن صرف پژوهش و مصارف پزشکی شود.

    جان کری:
    در ازای این همکاری ها از جانب ایران آمریکا مرحله به مرحله تحریم ها را تقلیل خواهد داد و در جایی که ایران به توافق عمل نکند تحریم ها به جای خود بازخواهد گشت و به موجب این توافقات ایران تعهداتی را عهده دار خواهد شد و این نشان می دهد که در طول تاریخ دیپلماسی لازم بوده است تا از جنگ جلوگیری کند.
    .
    .
    چه آسان می توان دُر غلتان داد و آب نبات گرفت!!!

  87. م خ می‌گوید:

    پیامک مادر شهید احمدی روشن پس از توافق دیروز
    http://72sq.com/48835/

  88. امیرحسین می‌گوید:

    بنظرم اون زمان که ترکمنچای و گلستان انجام شد و اون زمان که بحرین و امارات و ارمنستان و بقیه شهرهای ایران بخشیده شد، کسانی چون روحانی و ظریف به هم خسته نباشی و به مردم تبریک می گفتند و کسانی هم لابد بودند که آنها را تاریخ ساز بنامند، ولی روزی همان تاریخ به ننگ از آن به اصطلاح تاریخ سازان یاد کرد… و چون از تاریخ عبرت گرفته نمی شود لیست کسانی که در آینده ننگ خواهند شد بیشتر می شود. تفاوت مصدق و ظریف اینجاست که مصدق هر که بود، نفت را از دست اجنبی درآورد و ملی کرد، بر عکس ظریف که هم هسته ای و هم خون شهدای هسته ای رو به پای اجنبی ریخت…

  89. بیست و ششی می‌گوید:

    اون از احمدی نژاد
    اینم از روحانی

    چه روسای بی جمهوری!!

  90. منتظر خورشید می‌گوید:

    ان شاالله ظریف و روحانی با شاهان قاجار محشور بشن
    ان شاالله که این توافق ننگین هرچه زودتر با ظهور حضرت مهدی (عج) ملغی خواهد شد
    فقط باید گفت: “اللهم عجل لولیک الفرج”

  91. دی می‌گوید:

    حالا ببینیم دوستان با برداشتن قطعنامه ها چه جوری می‌خوان مملکت رو آباد کنند! حتما با دسترسی راحتتر به پول نفت و واردات بیشتر! فعلا یکی از جاهایی که داشتیم با ۱۰ سال مقاومت رو پا خودمون می ایستادیم، جفت پا رفتن تو شکمش و ۱۵ سال عقبگرد!
    اسم دوستان رو کنار اسم مذاکره کنندگان الجزایر باید نوشت، نه مصدقی که نفت رو از چنگال همین کشورها درآورد و اون رو ملی کرد، حتما مدعی نیستید که ایشون انرژی هسته ای رو ملی کرده و اون رو از چنگال دشمن درآورده؟

  92. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    می‌خواستم سال نو رو به دوستان تبریک بگم ولی…

    http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940114000012

    اگر متنی که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده، صحت ندارد و متن وزارت خارجه ایران دقیق است، وزارت خارجه کشورمان باید بلافاصله با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب متن آمریکایی، تاکید کند که چنین توافقاتی حاصل نشده و آنچه مورد توافق قرار گرفته، متن ایرانی است. در غیر این صورت، اگر متن آمریکایی جزئیات توافقی باشد که متن ایرانی به صورت کلیات بدان پرداخته، به‌ معنی واقعی کلمه یک فاجعه رخ داده است. برنامه هسته‌ای ایران برای ۱۵ سال به حال تقریبا تعطیل درآمده و برای بعد از آن نیز شرایط ایران عادی نمی شود و تهران باید باز هم مذاکره کند، ورود ۱+۵ به حوزه‌های نظامی ایران تحت عنوان ضرورت روشن‌شدن مسئله PMD پذیرفته شده، هیچ تحریمی لغو نشده بلکه ضمن زیر پا گذاشتن خط قرمز توافق یک مرحله‌ای، با شرایطی بسیار سخت و حفظ ساختار تحریم‌ها، تهران تنها «تخفیف» در برخی تحریم‌ها و «تعلیق» پرشرط و شروط برخی دیگر را قبول کرده است.

  93. خواهرشهید می‌گوید:

    اولا
    امیدوارم شادی ها ادامه دار باشد
    ثانیا
    دعا می کنیم آخر پاییز که جوجه ها را شمارش می کنند گربه آنها نخورده باشه

  94. حسین می‌گوید:

    حالم از اونایی که الکی ابراز شادی می کنن بهم می خوره…

  95. 313 یاران مهدی می‌گوید:

    دیگه چه بهونه ای دارند؟؟
    الان دیگه هر بلایی خواستن سر هسته ای و منافع ملی و خون شهدای هسته ای آوردن!!
    حالا ببینیم با این شرایط اقتصاد ایران را چه جوری شکوفا می کنند؟
    عزت ملت ایران و پاسپورت ایران رو چه جوری حفظ می کنند؟
    تعاملاتشون با کشورهای اروپایی چه مشکلی رو از ایران حل خواهد کرد؟

  96. ناشناس می‌گوید:

    ولی ما حالمون از دلواپسان بهم نمی‌خوره
    پیروزی ما در شکست شما نیست
    ما ایران رو برای همه ایرانیان می خوایم

  97. سمانه می‌گوید:

    … بابا نوازش کرد، بابا سفارش کرد
    در جنگ با دشمن ننگه که سازش کرد…

  98. ناشناس می‌گوید:

    همچین می‌گه تأسیسات هسته‌ای تعطیل نمی‌شه که آدم فکر می‌کنه چه شاهکاری کردن!
    مگه قرار بود تعطیل بشه؟
    مهم این بود که چطور به کارشون ادامه بدن
    تغییر کاربری فردو از غنی‌سازی به تحقیقات هسته‌ای و فیزیک، فرقی با تعطیلی نداره

    آی خدا اینا رو رسوا کنه…

  99. ناشناس می‌گوید:

    نمی‌دونم با چه رویی برمی‌گرده می‌گه
    “فعالیت ما ده سال محدود می‌شه”
    و مثل بچه‌ها هم ذوق می‌کنه که
    “۲۰ سالی که اونا گفتن شده ۱۰ سال…”

    یعنی الان دوست دارم جفت پا برم تو دهن بعضیا که فعلا دارم خودمو کنترل می‌کنم

  100. ناشناس می‌گوید:

    کارشناس‌هایی که از دیشب برای بررسی این مثلاً “بیانیه” دعوت کردند هم رو اعصاب هستند.
    یعنی بچه‌هایی که اهل تحلیل درست هستند راهی به صدا و سیما ندارند؟ یا فعلا فرصت دادند هر چی اینا می‌خوان بگن، بگن بعد اونا بیان؟

  101. ع.ح.ق می‌گوید:

    من نمی‌دونم اونایی که دیشب تو شب عزای مادر بزرگوار سقای کربلا رفتن و هورا کشیدن از کدوم جهنم دره ای بودن. ولی بین دوستانم، چه اونهایی که عشق نظام هستن و از دولت دل خوشی ندارن، چه اونهایی که عشق دولت هستن، و چه اونایی که کلا از نظام متنفرن، همه فقط یک بحث رو مطرح کردن؛ اینکه بعد از این توافق نامه دیگه چه بهانه ای برای ضعف های اقتصادی می‌تونن داشته باشن؟

  102. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    . خبر فوری

    قرار شده ایران از سانتریفیوژهای خود فقط برای مقاصد صلح جویانه از جمله گرفتن آب هویچ، آب پرتقال، شیر موز، معجون، شیر هویچ بستنی، آب طالبی
    و گرفتن هسته آلبالو و گیلاس استفاده کند.

    توافق هسته ای مبارک

  103. ع.ح.ق می‌گوید:

    تا دیروز دم از ائمه (ع) و امام زمان(عج) نبودا
    فقط دنبال هنرمندان قرتی و تک خوانی خانما بودن
    الان که خودشون می‌دونن چی رو فروختن، هی از اهل بیت(ع) دم می‌زنن.
    آخه چقدر نفاق؟ اونم از یک روحانی…!

  104. سمانه می‌گوید:

    ناشناس ۱۵:۳۶؛
    کی گفته ما شکست خوردیم و شما پیروز شدید؟!
    بر عکس شما که فکر می کنید ما شکست خوردیم و خوشحالید، ناراحتی ما از شکست تیم مذاکره کننده است، چون به نظر ما شما و ما مقابل هم نیستیم که از برد و باخت هم شاد یا غمگین بشیم؛ ما آمریکا و اسرائیل و انگلیس رو دشمن می‌دونیم که الان از این توافق خوشحال هستند، پس طبیعیه که ما یعنی من و تو ناراحت استقلال از دست رفتمون در فعالیت هسته ای ایران اسلامی باشیم.
    جالب تر از اون ژست روشنفکری که گرفتید هست! لطف می‌کنید ایران رو برای ما هم می‌خواهید!

  105. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    هیچ چیز متوقف نمی‌شه
    هیچ چیز بسته نمی‌شه
    حق غنی سازی برای ایران محفوظ موند
    هیچ اورانیومی از ایران خارج نمی‌شه
    بعضی فعالیت ها برای یک دوره مشخص محدود می‌شه به صورت داوطلبانه
    از اون طرف تمامی تحریم ها برطرف می‌شه و از بین می‌ره و این باعث شکوفایی اقتصاد می‌شه
    هم چرخ کارخانه ها می‌چرخه و هم چرخ زندگی مردم و هم چرخ صنعت هسته ای
    دوستان ببینید نتانیاهو و اعراب چقدر عصبی هستند
    داره رسما می‌گه ما این توافق رو تحمل نمی‌کنیم
    درود بر امام جمعه تهران آقای کاشانی که با دولت همراه شدند و گفتند موفقیت بزرگی به دست اومده
    به جای همدلی با اجانب، با دولت خودتون همراه باشید

  106. ناشناس می‌گوید:

    تعجب می‌کنم از عقل برخی پزشکانِ بیماری که اتفاقا مبتلا به سرطانند و خودشون رنج‌کشیده…
    با آنکه از کاربرد هسته‌ای در پزشکی و خصوصا در حوزه درمان سرطان (احتمالا) خبر دارند، از محدود شدن به قول خودشون داوطلبانه‌ فعالیت‌های هسته‌ای کشور خوشحالند!

  107. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    مراسم عزاداری بانو ام البنین
    چیذر، جمعه بعد از نماز مغرب
    حاج محمود کریمی

  108. ناشناس می‌گوید:

    http://www.rajanews.com/news/206814
    ۵ خط قرمزی که در مذاکرات لوزان از آنها عبور شد.

  109. حسین می‌گوید:

    خیلی جالبه که سرمایه های اسراییل در ایران ادای دشمنی با اسراییل رو درمیارن

    آقای اعتدال طلب
    اونی که با اجانب همدلی می‌کنه، همونیه که تو بغل کری غش می‌ره!
    چرا باید جوونایی مثل احمدی روشن برای زنده نگهداشتن “فردو” خون بدن و بعد یک عده از راه برسند و راحت همه چی رو تعطیل کنن؟
    راست راست نگاه می‌کنه می‌گه؛
    “فردو به کار ادامه می‌ده”
    ولی نمی‌گه قراره تبدیل به نمایشگاه بشه!
    حالا با همه این چیزهایی که قراره بدن، ببینیم می‌تونن تحریمی رو بردارن؟
    من که چشمم آب نمی‌خوره!

  110. . می‌گوید:

    واقعا قافیه رو باختیم

    ترجمه ارائه شده دیشب تحریف شده است. این لینک رو باز کنید و بخونید.
    آخرین خبر:
    وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای تفسیر خود از توافق لوزان را منتشر کرد.
    تاریخ انتشار: ۹۴/۰۱/۱۴ ۱۶:۱۰
    http://www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=1485730
    از دیشب دارند دروغ می‌گن شیخ حسن و رفقا!!

  111. 313 یاران مهدی می‌گوید:

    به آقای رضای اعتدال طلب
    ببخشید می‌شه این جمله رو بیشتر توضیح بدید:
    “بعضی از فعالیت ها به طور داوطلبانه محدود می‌شه”

    یعنی شما فکر می کنید ایران خودش همینطور داوطلبانه اومده می‌گه؛
    من دوست دارم این فعالیتهای هسته ای رو محدود کنم؟
    بعدش هم می‌شه بگید کدوم یک از فعالیتهای هسته ای ما محدود نشده و به شکل قبلش باقی مونده؟

    این فقط سوالاتم در مورد یک جمله از کامنتتون بود؛ امیدوارم پاسخ بدید که تیم مذاکره کننده توانستند کدوم یک از فعالیتهای هسته ای رو دست نخورده نگه دارند؟ نشستند جلوی اجانب و دارند داشته های خودمون رو از اونها گدایی می کنند و می‌گن تو رو خدا بگذارید تو کشورمان یه فعالیت تحقیق و توسعه داشته باشیم! بعد شما می‌گید با اجانب همراهی نکنید! واقعا که بعضی ها رو که خودشون رو به خواب زدند نمی‌شه از خواب بیدار کرد! شما برید جهت همراهی با آمریکا و پنج + یک جشن هسته ای بگیرید و دلتون رو به اون خوش کنید! اما تا وقتی اقتصاد ایران به نفت وابسته باشد این کارها فقط برای دولتها و تبلیغات انتخاباتی شون به صورت دوره ای کاربرد داره و برای ملت و مردم هیچ فایده ای ندارد.

    فقط و فقط اقتصاد مقاومتی چاره ی کار ملت ایران است.

  112. شیدا می‌گوید:

    دوستان عزیز؛

    این فقط یک بیانیه است و بس!
    براى این که نگویند مذاکرات شکست خورده، هر طرف حرف خودش را زده!
    باید صبر کنیم ببینیم چگونه به امضاء مى رسه و رسمى مى شه!
    بعضى ها هم این قدر زود ذوق مرگ نشن! لااقل صبر کنن یکى از تحریم ها لغو بشه بعدا…

    فعلا همین قدر که با وجود یک درگیرى تمام عیار در منطقه، موضع گیریهاى آقایان هر روز بهاى نفت را کاهش مى ده، و خطرى که در افزایش بهاى این طلاى سیاه، در اثر به نتیجه نرسیدن مذاکرات، لرزه بر اندام شیاطین انداخته بود، از بیخ گوششان رد شده، منطقى تر است که آنها کف و سوت و هورا بزنند، نه بعضى ها!!

    واقعا بر فرض محال برداشته شدن تحریمها به این زودى، چقدر درآمد حاصل ایران مى شود که از سقوط بهاى نفت ، از درآمد ایران کم مى شود واز عزت ایران و ایرانى؟

    خدا را شکر که تدبیر رهبر انقلاب، ضرب العجلى که مى رفت در روز تاسیس جمهورى اسلامى با امضاء قطعنامه اى آرمانهاى انقلاب اسلامى ایران را خدشه دار کند از دستور خارج شد!

    در این هتل “بوریواژ” یک بار استکبار جهانى یک امپراطوری اسلامى را با همین طریق و با یک پیمان تجزیه کرده و به کشورهاى کوچک مثل عراق و کویت و… تقسیم کرده بود و با خیال راحت یک قرن به غارتگرى و استعمار پرداخته بود! و الان هم در سوداى تکرار آن بود که الحمدلله شکست خورد. اگر بهانه اى براى شادى باشد، این دلیل بهتری است…

  113. ناشناس می‌گوید:

    پست ویژه

  114. م.طاهری می‌گوید:

    جناب رضا اعتدال طلب!
    گاهی فکر می کنم خیلی شوخید، خیلی ها
    اعراب ناراحتند؟ اظهار نظرهای پادشاه عربستان رو دیدید؟ ملک سلمان درمونده و مونده تو گل یمن رو هیچ چیز نمی تونست اینطور به وجد بیاره که این توافق _توافق نه بیانیه!_ به وجد آورده…
    اتفاقا! اتفاقا! اون هایی که الان خوشحال هستند دارن با اجانب همدلی می کنند. هیچ کس به اندازه دولت اوباما بی عرضه خوشحال نیست که بالاخره یه دست آوردی برای دولت بی آبروش به دست آورد. سرش رو گرفته بالا می‌گه؛
    «با ایران به توافق خوب رسیدیم»…
    راست هم می‌گه. آمریکا بر اساس اصول خودش به توافق خوبی رسیده. مشکل فقط اینجاست؛ توافقی که برای اونها «خوب» باشه، برای ما خیلی «بد» است… و می بینیم که بد هم هست!
    مگر یه زمان شعار نمی دادید از دروغ بدتون میاد؟ چرا انقدر دروغ؟ هیچ چیز تعطیل نشده، فردو بازه، آب سنگین اراک مثل قبل به فعالیتش ادامه می‌ده، پروتکل الحاقی رو موقت قبول کردیم…
    بس کنید بابا. مگه این همون چیزی نیست که می خواستید؟ جرات داشته باشید بگید؛
    بله! رای دادیم به امید اقتصاد بهتر، صنعت هسته ای و مقاومت و عزت و آبرو هم به جهنم!!!! الان هم رسیدیم به خیال خودمون به آنچه می خواستیم خوشحالیم.
    دیگه این همه دروغ و حقه چرا؟
    اون ترجمه است از بیانیه ارائه دادن؟
    خیلی بده مسئولان سرتاپا دروغ و دغل آمریکا هم حرفشون از اعضای دولت راست گویان!!!! به حقیقت نزدیک تر بشه‌ها

  115. ناشناس می‌گوید:

    حتی سایت خودنویس از بیانیه لوزان با عنوان ترکمانچای نام برد و این بیانیه را شکستی برای جامعه مدنی ایران توصیف کرد.
    خودنویس در این باره نوشت: تنها دولت آقای روحانی است که می تواند شکست را پیروزی جلوه دهد.
    این سایت در ادامه عملکرد تیم هسته ای را ضعیف دانسته و گفته است: در کنفرانس مطبوعاتی این گونه به نظر می رسد که ایران به امید دریافت حلوای نسیه در ده سال آینده سیلی نقد خورده است.
    راشاتودی در این باره نوشت: آمریکا در یک توافق خارق العاده هر آنچه را که می خواست از ایران گرفت اما ایران هنوز منتظر ترحم سازمان انرژی اتمی است.
    رادیو زمانه هم از این توافق با عنوان جام زهر دوم برای ملت ایران نام برد و نوشت: در مذاکرات هسته‌ای، ایران پس از دست شستن از غنی‌سازی کلان و سطح بالا، و در عوض گرفتنِ حقِ داشتن تعدادی سانتریفوژ کم‌بازده به عنوان اسباب‌بازی برای سرگرمی مهندسانش، وامانده است که واماندگی‌اش را چگونه به عنوان پیروزی بفروشد.
    http://shohadayeiran.com/fa/news/71401/

  116. ناشناس می‌گوید:

    برای فهمیدن نامتوازن بودن نتیجه مذاکرات لوزان، فقط کافی است یک جو «ایرانی» باشیم
    خیلی هم لازم نیست بسیجی یا حزب اللهی یا اهل نماز جمعه و روزه باشیم

    واقعا باید بررسی کرد که چرا در یک شهر ۱۲ میلیونی -بلکه هم بیشتر!- باید فقط ۴۰ نفر به استقبال ظریف بروند؟؟!!
    “ساندیس” که البته مقدس است؛ “مشروب” می دادن نکنه؟؟؟؟

  117. بیست و شیشی می‌گوید:

    وای بر دروغ و دروغگو…
    بالاخره یا روحانی داره دروغ می‌گه یا اوباما…

    *اگه روحانی داره دروغ می‌گه، که «دولت راستگویان” ظاهرا فقط در حد یه افه بلکه هم دروغ! تقلیل پیدا می‌کنه.
    *اگه اوباما داره دروغ می‌گه، که خاک بر سر اون شیخ مفت فروشی که به این مردک می‌گه؛ “مودب و با هوش”.

    نچ! اوباما خیلی هم مودب و با هوش نیست؛ بعضی‌ها خیلی بزدل، خائن و جهنمی هستند!!

  118. ناشناس می‌گوید:

    آقای روحانی؛
    حالا که توافق انجام شد، دیگه نوبت کارهای شماست. ما منتظر:

    دلار ۱۲۰۰ تومانی، مرغ ۱۷۰۰ تومانی، گوشت ۱۸۰۰۰ تومانی، وام های بانکی زودبازده و………… هستیم.
    وعده های تان فراموش نمی شود شیخ حسن!

  119. مهدی می‌گوید:

    دقت کردین این رسانه ملی شده ارگان رسمی دولت راستگویان؟؟ صد رحمت به روزنامه ایران!!
    اگه شیخ حسن این آرزو رو داره که در کشور، “دیکتاتوری” راه بیندازه، خوبه صدا و سیما ابزار این نقشه شوم نشه… و یادش نره که اسمش رو گذاشتن «رسانه ملی»… رسانه ملی!!

  120. شیدا می‌گوید:

    روحانى:
    “ما با کشورهایی که داراى تنش و دشمنى هستیم پایان تنش و دشمنى را مى خواهیم!”

    این شامل رژیم کودک کش و جعلى اسرائیل هم مى شه؟!

    ***
    و باز هم روحانی:
    “فقط درباره موضوع هسته ای مذاکره نمی کنیم!”

    اینجا دیگه ترجیح می دم حرفم رو در دلم بزنم…

  121. 313 یاران مهدی می‌گوید:

    واقعا من تو کار صدا و سیما موندم!
    چرا فقط به یک طرف اجازه صحبت می‌ده؟

  122. ع.ح.ق می‌گوید:

    اون جکه بود که طرف تو مجله می‌خونه سیگار چقدر ضرر داره، بعد تصمیم می‌گیره دیگه مجله نخونه رو شنیدین؟
    اگر هم نشنیدین من الان گفتم. گاهی وقتی نوشته های مهدی محمدی رو می‌خونم دقیقا مثل این طرف می‌شم
    تصمیم می‌گیرم دیگه نوشته های مهدی محمدی رو نخونم
    خیلی استرس می‌ده به آدم
    حرف حق می‌زنه ها ولی اینقدر قشنگ دست اراذل… ببخشید دست دولت راستگویان رو، رو می‌کنه که قلب آدم میاد تو دهنش!

  123. ناشناس می‌گوید:

    حاج حسین قدیانی
    دوست داریم نظر شما رو هم در مورد این توافق یا بیانیه بدونیم

  124. ناشناس می‌گوید:

    دوستان این چه مرضی است که شیخ حسن از اول ریاستش تا حالا تو اغلب سخنرانی‌هاش انتخابات، انتخابات از زبونش نمی‌افته؟!
    خدایی چه معنی داشت دیشب از انتخابات ۹۲ بگه؟
    انتخابات ۹۲ کم بود انتخابات امسال هم اضافه شده!

  125. زروندی می‌گوید:

    سلام حسین آقا
    ما هم توفیق داریم بچه شهید باشیم
    مثل شما یه وبلاگ طراحی کردم و متنامو میذارم اونجا
    می‌دونم خیلی ضعیفه
    اگر لطف کنی یه سری بزنی و بررسی‌اش کنی و ما رو هم راهنمایی کنید ممنون می‌شم
    خدا خیرت بده

  126. رسول محمدامینی می‌گوید:

    خدایی به اینا اعتقاد دارید؟
    یا مردم رو سرکار گذاشتین
    یا خودتونو……….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.