زیباتر از ناهار وحدت

تا به الان، آخرین هدیه‌ای که رقبای اصولگرای ۲۴ خرداد ۹۲ به دکتر روحانی دادند، همین شرکت در ناهار وحدت به دعوت ایشان بود. هدیه‌ها داده شده به رئیس‌جمهور، هدیه‌ها. از آن هدیه تبریک پیروزی در خرداد ۹۲ تا این هدیه معنوی در خرداد ۹۳ جملگی حکم «نعمت»‌ دارد؛ نعمت «رقیب متخلق به اخلاق ناب». این «نعمت والا» آنجا اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که از خرداد ۹۲،  چهار سال به عقب برگردیم و به یاد بیاوریم رقبایی هم بودند که با ایجاد فتنه، نه فقط نعمت نشدند، بلکه اسباب نقمت، شرم، روسیاهی، تفرقه و خسارت‌های بزرگ دیگر را فراهم آوردند. واقعا فرض است بر رئیس دستگاه اجرا که صدچندان قدر نعمت رقیب اخلاقی خود را بدانند. چیست راه این قدردانی؟ و به چیست شکر این نعمت؟ حداقل حداقل حداقلش این است که در برابر این نعمت مهم، کفران و ناسپاسی نشود؛ منتقد به این متمدنی، متهم به زندگی در عصر حجر نشود و ملت به این یکدلی، تقسیم به دوگانه فلان و بهمان نشود. پس زیباتر از خوردن ناهار وحدت، عمل بر مدار وحدت است. صدالبته هدیه‌ ظهر روز شنبه رقبای انتخاباتی فرد پیروز ۲۴ خرداد ۹۲، فقط به آقای روحانی نبود. این هدیه، به سران فتنه هم ارسال شد، منتها خیلی اتو کشیده و شیک، خیلی آبدار و انقلابی… که؛ «ای زبان‌نفهم‌ها! «رقیب انتخاباتی» به ما می‌گویند. آنچه شما بودید «متوحش» بود». فلذا زیبنده‌تر آن است که دولت اعتدال،‌ با همین «رقبای محترم» کار کند، نه پس‌مانده‌های آن «رقبای نامحترم». این همه بهانه بود تا بنویسیم؛ به گذشته، بلکه به حال و آینده می‌توان  «صلوات» فرستاد اما بر «توحش و یاغیگری» جز لعن و نفرین نباید نثار کرد!

وطن امروز/ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    مرگ بر فتنه گر منافق…

  3. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    در آخرین ۲۶ بهارِ ۱۳۹۳، بر وحشی و یاغی، چه از جنسِ داخلی چه خارجی
    .
    .
    .
    لعنت!!

  4. یک خبرنگار می‌گوید:

    سلام،

    کاملا موافقم…

    ضمن اینکه نمازِ وحدتی که خوانده شد بسی آرامشبخش بود برای ما که عادت کرده ایم جُز تنش، دورویی، برچسب و تهمت و… از رقبای سیاسی نبینیم!

    حسین قدیانی: عکس دوم متن اول وبلاگ تان، مال روزنامه متملق «آرمان» است که در تملق آقای هاشمی، کار را به جاهای باریک کشانده… روزنامه بسیار بدنامی است… همین روزنامه بود که در دوگانه مقاومت و تروریست ها، لوگویش را با پرچم همین دوستان داعش یعنی ارتش آزاد سوریه ست کرد!! و اما متعجب شدم از این انتخاب عکس حضرتعالی با آن شرح داخلش!! براستی «وحدت» هدیه روحانی بود به رقبا یا بالعکس؟؟؟!!! از شما که «یک خبرنگار»ی بعید بود!! اولا؛ وحدت به ناهار و دعوت و کارهای نمادین و افه نیست، بلکه به عمل است. ثانیا؛ آنکه عمل بر مدار وحدت کرد، همین رقبای آقای روحانی بودند، نه ایشان که دم به ساعت حرف های تفرقه آمیز می زند، گویی نمی داند رئیس جمهور است، نه رئیس فلان حزب! با این همه، آقایان رقبا، دست رد بر سینه این دعوت دکتر روحانی نزدند. ثالثا؛ «هدیه روحانی -و دار و دسته- به رقبا» فی الواقع اینها بود؛ «اتهام زندگی عصر حجری، اتهام لبوفروش و راننده تاکسی، اتهام افراط، اتهام انحراف از راه امام زمان، اتهام همصدایی با اسرائیل، اتهام خرافه گرایی، اتهام اقلیت و اکثریت، اتهام “کسانی که به روحانی رای نداده اند، رای به بی قانونی داده اند” و… و مع الاسف این همه دقیقا یعنی؛ «تنش، دورویی، برچسب و تهمت و…» که در کامنت تان از فقدان شان (!) مسرور شده بودی! اینها با ناهار و ادا و اصول حل نمی شه، با رفتار و گفتار بر مدار وحدت حل می شه. رابعا؛ بابت این فضولی، امیدوارم مرا ببخشی…

  5. رهگذر می‌گوید:

    سلام
    یک متن شسته رفته و اتو کشیده. مختصر و مفید.

    در عبارت «ای زبان‌نفهم‌ها! «رقیب انتخاباتی» به ما می‌گویند. آنچه شما بودید «توحش» بود». به نظرم باید “متوحش” نگاشته می شد. البته به نظرم! زیرا خطاب به افراد است.

    حسین قدیانی: حق با شماست. ممنون.

  6. رهگذر می‌گوید:

    تازه فهمیده ام که حاج حسین شریعتمداری یک عامل نفودی است که با غفلت دلسوزان نظام، به عنوان نماینده حضرت آقا منصوب شده است!!!!! جمله جناب آقای محمد مطهری را بخوانید تا متوجه شوید: “عمیقا اعتقاد دارم که در دو دهه اخیر در میان غیر اندیشمندان، هیچکس مانند جنابعالی به سبب برخوردهای غیر منصفانه و غیر علمی و مملو از تمسخر و افترا و اتهام با دگراندیشان و نواندیشان، در گسترش افکار سکولاریستی و روشنفکرمآبانه غربی در میان جوانان ایرانی و حتی مسأله دار کردن آنان با نظام، مؤثر نبوده است”.

    یکی این آقا را از برق درآورد!

  7. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    “این همه بهانه بود تا بنویسیم؛ به گذشته، بلکه به حال و آینده می‌توان «صلوات» فرستاد اما بر «توحش و یاغیگری» جز لعن و نفرین نباید نثار کرد!”

    این قسمت، جواب شایسته ای بود به اظهارات شیخ حسن در همایش امید و انتظار که گفت: “بر گذشته ها باید صلوات فرستاد”.

  8. ناشناس می‌گوید:

    ……………………

  9. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    انصافاً قضیه ناهار کاملاً تبلیغاتی بود.
    اینکه در طی دو روز متوالی رقبای انتخاباتی و طرفداران ایشان که نیمی از ملت هستند را افراطی و عصر حجری و خرافاتی بخوانی و مخالف با خواست و نظر امام زمان عج و خود را مصداق اعتدال و تمدن بدانی و رأی خود را مساوی عذرخواهی و بازگشت به راه امام زمان عج بدانی، بعد یه مجلس تبلیغاتی ناهار ترتیب بدی، بیشتر توهین و تمسخر مردم و همین رقبای انتخاباتی و طرفدارانشان است تا نمایش وحدت.

  10. شیدا می‌گوید:

    نفرین و لعن بر یاغیگرى و توحشى که خود را متمدن مى خواند!

    صبر عزیز؛

    هر جا که باشم اولویت اول شب و روزم، مطالعه و همراهى و همدلى و دعا و صدقه براى نویسنده محترم و تک تک اهالى قطعه است.
    دلهاى دوستان اولیاء خداوند، با جاذبه هاى رحمانى -با هم- در ارتباط است.
    من هم به یاد شما هستم و از کامنت هاى بسیار زیبای تان استفاده مى کنم.

  11. حافظ می‌گوید:

    خیلی زیبا بود…
    ولی دلمان به شدت برای متن های بلند و حماسی تان تنگ شده است.
    بگویم خدا چه کند با افراطیون امنیتی که… بگذریم
    زنده باشید

  12. هاتف می‌گوید:

    “صدالبته هدیه‌ ظهر روز شنبه رقبای انتخاباتی فرد پیروز ۲۴ خرداد ۹۲، فقط به آقای روحانی نبود. این هدیه، به سران فتنه هم ارسال شد، منتها خیلی اتو کشیده و شیک، خیلی آبدار و انقلابی… که؛ «ای زبان‌نفهم‌ها! «رقیب انتخاباتی» به ما می‌گویند. آنچه شما بودید «متوحش» بود». فلذا زیبنده‌تر آن است که دولت اعتدال،‌ با همین «رقبای محترم» کار کند، نه پس‌مانده‌های آن «رقبای نامحترم».”

    احسنت!

  13. صاعقه گمنام می‌گوید:

    با توجه به برخورد های عجیب و غریب و تضادهایی که در گفتار و رفتار رییس جمهور دیده می شود…
    ایشان فقط افرادی که از ایشان انتقاد می کنند را متحجر و افراطی و… می دانند و تعداد آنها را بسیار کم و هم فکران با خود و دولت متبوعشان را ۹۹/۹ درصد ملت ایران می دانند که در این صورت توصیه می شود ایشان شعار دولتشان را از مرکب زیبای تدبیر و امید به شعار بسیط توهم و امید تغییر دهند!

  14. هاتف می‌گوید:

    “هدیه‌ها داده شده به رئیس‌جمهور، هدیه‌ها.”
    “نعمت «رقیب متخلق به اخلاق ناب». این «نعمت والا» آنجا اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که از خرداد ۹۲، چهار سال به عقب برگردیم و به یاد بیاوریم رقبایی هم بودند که با ایجاد فتنه، نه فقط نعمت نشدند، بلکه اسباب نقمت، شرم، روسیاهی، تفرقه و خسارت‌های بزرگ دیگر را فراهم آوردند.”
    “واقعا فرض است بر رئیس دستگاه اجرا که صدچندان قدر نعمت رقیب اخلاقی خود را بدانند. چیست راه این قدردانی؟ و به چیست شکر این نعمت؟ حداقل حداقل حداقلش این است که در برابر این نعمت مهم، کفران و ناسپاسی نشود؛ منتقد به این متمدنی، متهم به زندگی در عصر حجر نشود و ملت به این یکدلی، تقسیم به دوگانه فلان و بهمان نشود.”

  15. ! می‌گوید:

    حاجی! سیدت کو؟

  16. بچه هیئتی می‌گوید:

    سلام بر کوه اعتدال…

  17. مجنون می‌گوید:

    الهم صل علی محمد و آل محمد

  18. علی سواری می‌گوید:

    سلام. گاهی مومن راز دلش را آشکار نمی کند و رنجش را درون چاه می گوید؛ هرچند همسرش را شهید کرده باشند و حقش را غصب، اما برای حفظ وحدت در اسلام و جامعه اسلامی، بغضش از منافقین و غاصبین را فرو می خورد؛ گاهی جامعه حواسش نیست اما خدا که حواسش هست.
    حسین آقای قدیانی عزیز. بغض مقدست را فرو بخور و جامعه را به تنش نیانداز…

  19. برف و آفتاب می‌گوید:

    وقتی نمایشی و ابزاری می‌‌شه، “وحدت” هم مثل “صلح” حال‌به‌هم ‌زن می‌شه.

  20. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    زیباتر از ناهار وحدت؛ «ولایتی»ترین وحدت…!!

    http://axgig.com/images/86039844344500791090.jpg

    حسین قدیانی: جلیلی حال نداشته کامل امضا کنه یا کلا همینه امضاش؟؟!! بعد، اون بیلبیلکی که وسط اسم جلیلی و حداد هست، چیه؟! بخشی از امضای جلیلیه یا بخشی از امضای حداد یا چی؟؟!! بعدشم این شیخک چرا امضاش اینقدر زشته؟؟!! چرا همچین نوشته «حسن» رو؟؟!! و اصلا چرا تاریخ امضای غرضی با تاریخ امضای اون ۲ تای دیگه دست کم یه روز فرق می کنه؟؟!!

  21. عادت کرده! می‌گوید:

    تاریخ امضای غرضی یا ۲۲ خرداده یا ۲۳ خرداد! 🙂 هر جور حساب می کنم ۲۴ نیست…

  22. صبر می‌گوید:

    درسته روزنامه های زنجیره ای بی بصیرت بودند ولی حالا اینقدر گیر ندید 🙂
    کلا گیر ندید!
    ولی اساسا یک سوال برام پیش اومده و اینکه گروه داعش و تکفیریها همانهایی هستند که در سوریه همین کارها را که در عراق انجام میدن، انجام دادن! چرا اون زمان از طرف روزنامه های زنجیره ای و امریکا و جامعه جهانی محکوم نشد اما حالا محکوم میشه!؟
    چه فرقی می کنه مردم سوریه با مردم عراق؟ کاری با دولتها هم ندارم!
    دارم به خودم ایمان میارم که بدون نگاه کردن به دهان اصول گرا و اصلاح طلب، کم کم، راههای حق را تشخیص می دم 🙂

  23. فرزند خراسان می‌گوید:

    احسنت!
    کوتاه، رسا و هوشمندانه.
    اینو بهش میگن یک پاتک غافلگیرانه: در حالی که همه در حال تقدیر از رفتار حسنه رئیس جمهورند، شما میاید از یک زاویه دیگه نگاه می کنید و اصلا معادله رو عوض می کنید.

  24. صبر می‌گوید:

    پروتستانتیسم اسلامی

    همان گونه که شما اشاره کردید تز اصلی گروه فرقان اسلام منهای روحانیت بود. البته اسلام منهای روحانیت؛ شاید ظاهرش نفی روحانیت یا تفسیر روحانیون ازاسلام باشد اما یک مسائل دیگری را هم در بر می گیرد. اگر بخواهیم آن مواردی را که منهائیون به اصطلاح مطرح می کنند را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که آنها با شعار اسلام منهای روحانیت به صحنه می‌آیند ولی عملا می‌شود اسلام منهای فقه، اسلام منهای شریعت و اسلام منهای حوزه.

    http://esharatvatanbihat.blogfa.com/post/1060/%D9%BE%D8%B1%D9%88

  25. یه دانشجو می‌گوید:

    آقای قدیانی؛

    این جملاتی که شما نوشتید درباره امضاها اگر غیبت نباشه حداقل تمسخر هست.
    یعنی چی “این شیخک امضاش زشته”؟ اخلاق هم خوب چیزیه والا …

    حسین قدیانی: بذر کینه، نفرت، نفاق، غرور، اشرافیت، اهانت، غیبت، دروغ و بی اخلاقی ای که این شیخک پاشیده، خروجی و محصولش، ادبیاتی به مراتب تندتر از این حرفهاست. ما داریم مراعات می کنیم!!

    قطعه ۲۶: «سخنی با رئیس جمهور بورکینافاسو» امشب در وبلاگ بخوانید…

  26. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    خداییش امضای رئیس جمهور ناجوره!!
    آخه ما به چه چیز تو بنازیم!

  27. یه دانشجو می‌گوید:

    شیخ هر کار کرده؛ ما که نباید خودمان را آلوده کنیم. کارهای غلطش را باید گفت دلیلی ندارد که به امضایش گیر بدهیم. دشمن را هم با استدلال شماتت می کنند نه با تمسخر.

    در هر صورت این یک تذکر دوستانه بود. به خاطر خودتان گفتم.

    حسین قدیانی: شما هم حالا زیاد جدی نگیر! از نظر دکتر روحانی و دار و دسته، منتقد آزاده علیه مقدسات هم راهپیمایی کنه. ما حالا یه گیر به امضای طرف دادیم ها!!

  28. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    🙂 …
    آره داداش حسین…
    جلیلی کلا همینه امضاش! مثلِ «ظرفیت»ش…!!
    اون بیلبیلک هم فکر کنم منطقه کرنر باشه… (نقطه پرتاب قلم!!)
    بعدشم این شیخک کجاش امضاش زشته؟!! این یکی رو اصلا خوب نیومدیدها…!!! 😉
    و اصلا تاریخ ماریخ رو بی خیال… من موندم حالا چرا آویزونِ امضای خوشگلِ شیخک شده عموغرضی…!!!!

  29. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    خیلی خندیدم از جوابتون به دیوونه داداشی!!

    اون سوتی غرضی بود؛ تاریخ رو اشتباه زد.
    واقعا اون بیلبیلک چیه؟ احتمالا دست یکی خط خورده اون وسط!!

    ولایتی هم که خارج از کشور بود و از یک ناهار شیرین جا موند.
    آخه ولایتی هم در اون انتخابات به هدفش رسید دیگه!! هدفش به هم زدن اتحاد بود!!

  30. نسیم می‌گوید:

    من که اصلا کارهای این مدلیه روحانی رو دوست ندارم، یعنی نمی تونم قبولشون کنم و احساس می کنم همه ظاهرسازی باشه. یکی از دلایلش هم در متن اشاره شده و اون هم کمک گرفتن از پس مانده های رقبای نامحترم هست به جای رقبای محترم. کلا به ظواهر خیلی اهمیت میدن ایشون…

  31. ناشناس می‌گوید:
  32. سحر می‌گوید:

    جناب قدیانی؛
    در این که “ایشون” خیلی مسخره هست، شکی نیست! اما شما تمسخر نکن.
    ما دوست نداریم از انسانی که به قدرت قلم حماسی و نقادانه اش داریم افتخار می کنیم، یه مورد اینچنینی ببینیم.
    خدا قوت…

  33. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    «ای زبان‌نفهم‌ها! «رقیب انتخاباتی» به ما می‌گویند. آنچه شما بودید «متوحش» بود.
    فکر نمی‌کنید وقتی یه نفری رو با عبارت زبان‌نفهم صدا می‌کنید، ناخودآگاه چیزی که بهش می‌خواید بگید رو نمی‌فهمه؟!
    حالا غیبت که نیست ولی این تمسخر هم نیست؟!!
    ———-
    اون علامت وسط امضاها یعنی رضایی “کوچک‌تر” از حداده!!

    امضای رضایی چرا حالش خوب نیست؟! واقعا امضاش با همین مختصات و شکل و شمایله یا برگه رو دست‌انداز بوده؟!
    عمرا یه بار دیگه امضا کنه این‌شکلی بشه!
    فکر کنم ناهار بهش نساخته، شایدم قصد کشیدن مرز “مسجدسلیمان” رو داشته که موفق هم نبوده!
    حالا چی بوده ناهار؟!
    ما دمپخت داریم!

  34. ناشناس می‌گوید:

    دوستان
    نظرتون رو درباره امضاهای عارف و قالیباف هم بگید، این دو نفر جا موندن. مخصوصا شما آقای قدیانی نظری درباره امضای قالیباف ندارید؟

  35. یه نفر می‌گوید:

    کریمی قدوسی: زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد؟ http://fararu.com/fa/news/194241
    نظرتون؟

  36. م.طاهری می‌گوید:

    از قدیم گفتن‏ “نه سرم رو بشکن؛ نه دامنمو پر گردو کن‏!‏‏”‏‏

    این ناهار خوردن با رقبای انتخاباتی؛ در حالی که شیخ شخصا هر روز یک توهین جدید بهشون می کنه؛ واقعا ژست ریاکارانه تو ذوق زنی بود که شیخ به خودش گرفت‏!‏

    لعنت به دو رویی و دو رنگی و مردم فریبی؛ چه دیروز، چه امروز و چه در آینده‏!‏

  37. یک خبرنگار می‌گوید:

    سلام مجدد…

    اول؛ حرفِ حسابِ شما که جواب نداره جنابِ قدیانی…

    دوم؛ ضمنِ اعلامِ برائت از آرمان هایِ روزنامه ای که نام بردید باید عرض کنم: اون عکس رو به خاطر همون نمازِ وحدتی که باعثِ سرورم!! شده بود انتخاب کردم چون جمعِ همه جمع بود و به مصداقِ اینکه “اُنْظُرْ اِلی ما قالَ وَ لا تَنْظُرْ اِلی مَنْ قالَ”…

    سوم؛ به هر حال رئیس جمهور، میزبانِ این اقدامِ خوب و وحدت آفرین بود که به نظرم نیازِ همیشگی برای حفظِ دین و آب و خاکِ ماست و الّا کیه که ندونه با حرف و شعار و سخنرانی و اقداماتِ نمادین نه تنها وحدت بلکه هیچ بنایی ایجاد نمیشه…

    چهارم؛ فراجناحی بودن، حفظ و تقویت وحدت در کشور به ویژه در رأسِ امور آرزوی همه ی ماست که باید از یه جایی و یه دوره ای شروع بشه، قرار نیست که این با هم بودن فقط در زمانِ جنگ و حوادثِ غیرمترقبه و… اتفاق بیفته…

    پنجم؛ زنده باشید و برقرار…

  38. زمانی می‌گوید:

    فکر کنم اون “بیلبیلک” امضای جناب ولایتی باشه که بجای خود ایشون، از این برگه انصراف داده و در حال محو شدن در افقه! 🙂

    حیف که یکم دیر شده حاجی…! 🙁

  39. خصوصی می‌گوید:

    از انتصاب آقای جلیلی در شورای راهبردی امور خارجه میشه این نتیجه رو گرفت آیا؟؟

    آقا مسئولیت پنج نفر در حوزه تخصص آقای جلیلی رو هم به ایشون نداده و آقای خرازی رو مسئولشون کرده. یعنی ایشون برای مدیریت این گروه هم مناسب نبودند حالا چطور یه عده می گفتند ایشون برای ریاست جمهوری مناسبه در حالیکه که از نظر آقا برای مدیریت ۵ نفر هم مناسب نبود؟؟

    حسین قدیانی/ عمومی: همچین برداشتی از حکم «آقا» قطعا غلط است! نقد ما به ورود جناب جلیلی به انتخابات و…، باعث دفاع از این کامنت نمی شود. در ثانی؛ من برداشتم از حکم «آقا» این است که با ورود جناب دکتر جلیلی سفت و سخت، ان شاء الله کمتر شاهد گندکاری در حوزه دیپلماسی باشیم.

  40. خصوصی می‌گوید:

    ممنون جناب قدیانی.

  41. علی می‌گوید:

    با سلام…
    به برخی ها یادآوری کنید که؛ باید به عقب برگردیم تا از پشت خنجر نخوریم، چون امیدی به آدم شدن برخی ها نداریم!

  42. مجتبی می‌گوید:

    از سال ۸۸ به اینور همیشه وبلاگتون رو می خوندم و طرفدارت بودم!!

    اما از سال ۹۲ به اینور فهمیدم حرفها گاهی از روی حق زده نمی شه! حرفها، حرفهایی قبیله گرایانه است!!……………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.