رئیس جمهور باید به داد اقتصاد برسد

پایه های پل بهمن شیر از «موشک میتران» پیشرفته تر است

یکم: از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که مناظره سیاسی، داغ‌ترین مناظره انتخاباتی باشد‌ اما بگومگوهای غروب آدینه، برای مردم خسته از سیاست‌زدگی، «نان» نمی‌شود! بر منکر جذابیت سیاست، لعنت، که ما خود اساسا این کاره‌ایم‌ اما هر چقدر سیاست یعنی شعار، اقتصاد یعنی کار! سیاست یعنی یکی این بگوید و یکی آن جواب دهد و یکی هم پیدا شود سیاسی‌تر از همه، ژست خط سوم بگیرد اما اینک که تب مناظره جمعه خوابیده، باید گفت: «برو فکر نان اقتصاد کن که خربزه سیاست، آب است!» مناظره سیاسی نامزدها، می‌توانست ۱۰۰ سال دیگر هم ادامه داشته باشد؛ ما هم مثل همه مردم، می‌دیدیم و لذت می‌بردیم و بالا و پایین می‌شدیم اما فردای شور سیاسی، نوبت شعور اقتصادی است. این بگومگوها، کی و کجا قیمت پنیر را ثبات بخشیده که این بار ببخشد؟! شانه‌های سیاست، نحیف‌تر و بی‌معرفت‌تر از آن است که تاب بار اقتصاد را داشته باشد. وانگهی، اگر «سیاست» یعنی «تدبیر امور»، این امر معیشت و اشتغال و کار مردم است که تدبیر می‌خواهد. این اقتصاد مردم است که مدیر می‌خواهد. تا هم الان، سیاست، زیادی هم حاضری زده! این اقتصاد است که تاخیر دارد! اقتصاد، اقتصاد، اقتصاد! نامزدها اگر مردند، این واحد را پاس کنند، منتهی نه در دانشگاه، که در پیشگاه ملت. آری! سیاست یعنی قیل و قال، اقتصاد یعنی قول… و ما قرار است با قول و قرار نامزدها زندگی کنیم، نه قیل و قال‌شان! شما فکر می‌کنید چرا این همه رهبر انقلاب تاکید دارند اقتصاد، مساله اول و اولویت اصلی ماست؟! شما فکر می‌کنید چرا امام خامنه‌ای، سامان یافتن اقتصاد را شرط مقاومت برابر دشمن می‌دانند؟! شما فکر می‌کنید چرا «آقا» می‌گویند؛ «اقتصاد سامان یابد، دشمن بی‌دفاع می‌شود؟!» شما فکر می‌کنید چرا علمدار انقلاب، سخن از «عدالت» نمی‌برند، مگر اینکه اشاره به «پیشرفت» داشته باشند؟! و شما فکر می‌کنید چرا جانشین خمینی، حرف از «بصیرت» نمی‌زنند، الا اینکه مداقه «وحدت» داشته باشند؟! پاسخ واضح است؛ «اگر با بصیرت، سیاست، سر و سامان می‌یابد، وحدت و اتحاد و همدلی، پیش‌شرط خدمت در وادی اقتصاد است». ما اما هرگز به رهبر، نگاه تک بعدی نداریم و خود، این جمله را از بریم؛ «بعضى با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها را نسبت به خودمان کم کنیم، عملا منافع آنها را بر منافع ملت ترجیح می‌دهند». منفعت ملت کجاست؟! نفع مردم در چیست؟! و شما فکر می‌کنید چرا از نظر ناخدای با خدای سفینه انقلاب، «مبارزه با آمریکا یعنی کار، کار، کار»؟!

دوم: اگر «رای رهبر» معلوم نیست، «راه رهبر» کاملا روشن است. رای رهبر به یکی از این ۸ نامزد است! و با تمام جرات می‌خواهم بنویسم؛ نه به یکی از این ۲ نامزد! یا ۳ نامزد! بلکه به یکی از این ۸ نامزد! بعضا اشتباه استراتژیک ما این است که با وجود مشخص بودن راه رهبر، رای ایشان را گمانه‌زنی می‌کنیم! اگر خود «آقا» می‌گویند؛ «احدی از رای من خبر ندارد»، نام این گمانه‌زنی بعضی دوستان، کسب بصیرت نیست؛ فضولی است! تعارف که نداریم! هم فضولی است، هم مقوم شایعه گزاف بیرونی! طرفه حکایت، بلکه قسمت شخمی ماجرا اینجاست؛ «گاهی دشمن، با سوء‌استفاده از بلاهت دوست، خبر از رای رهبر می‌دهد!» ما که مستاجر نیستیم و خانه‌مان بیت رهبری است، رای «آقا»ی مهربان خود را نمی‌دانیم، دشمن می‌داند!! عجب!! کم مانده برای دیدن ماه، از خفاش شب‌پرست، وقت بگیریم!! گفت: «ای مگس! عرصه سیمرغ، نه جولانگه توست». البته اگر این همه گمانه‌زنی، بیانگر اهمیت مضاعف رهبر و رای رهبر، حتی نزد دشمن است، ما این یکی را استثنائا با «بی‌بی‌سی فارسی» هم عقیده‌ایم!! دشمن اما خود به نیکی می‌داند که بیش از رای رهبر، دارد از راه رهبر سیلی می‌خورد. سیلی نظام مقدس جمهوری‌اسلامی به دشمن، فقط برگه رای رهبر نیست. همه آرای واصله است. بارها این برگه‌های رای، چشم دشمن را کور کرده، باز هم ان‌شاء‌الله، کور خواهد کرد. رای به هر نامزد محترم انتخابات، خواه عزیزان اصلاح‌طلب، خواه دوستان اصولگرا، خواه دیگر نازنینان، تیری مستقیم بر قلب دشمن است. «عرصه سیمرغ» همه انتخابات ماست، همه آرای ماست. بی‌بی‌سی، زیادی دارد وزوز می‌کند! و من اعتراف می‌کنم و افتخار می‌کنم که همه این نامزدهای محترم، سلیقه‌های باب میل جمهوری اسلامی‌اند و کاملا قانونی. تا چشم دشمن، قشنگ‌تر از حدقه درآید، رای رهبر، دقیقا به یکی از این ۸ نامزد است. همه این کاندیداها می‌توانند امیدوار باشند، بلکه مد‌نظر رهبر انقلاب قرار گیرند. بالطبع، آنی که بیشتر راه رهبر می‌رود، امیدوارتر.

سوم: برای اصلاح امور اقتصادی، هم «پیشرفت» لازم است و هم «عدالت». عدالت از آن مقولاتی است که اتفاقا باید شعارش را هم دست گرفت، لیکن، اگر حرف از عدالت بزنیم اما در عمل، پیشرفت را بکوبیم، کاری جز ضایع کردن عدالت انجام نداده‌ایم. لذا از عدالت، درست و شکیل باید دفاع کرد، با اخلاص، و الا بعید نیست اختلاس، از جمله خروجی‌های عدالت باشد!! جرم اصلی، فاصله انداختن بی‌خود میان پیشرفت و عدالت است، و الا آنکه با بهره از تخصص و فن، از مسافت شمال و جنوب شهر کم می‌کند، قابل تمجید است، نه لازم الاتهام. به راستی، مگر می‌توان به عدالت اعتقاد داشت اما این همه علیه وحدت و اتحاد، کارشکنی کرد؟! خروجی تفرقه و تک‌پری، «عداوت» است، نه «عدالت»… و می‌بینیم که همین گونه است. اگر واقعا بعضی دوستان، دغدغه عدالت دارند، توصیه ما به ایشان جز این نیست که؛ اتحاد، اتحاد، اتحاد!

چهارم: مناظره عصر آدینه اما بی‌لطف هم نبود. قالیباف و جلیلی نشان دادند مشکلی با اتحاد ندارند. هر دو با هم از حق و حقوق رزمنده‌ها دفاع جانانه کردند. «موشک میتران» اگر چه حکایت نوشته‌های خودم، کمی تند و غیر‌ منتظره به نظر می‌رسید‌ اما خب، به دل‌ها نشست! تندی‌اش فدای یک قطره خون شهدای پل پیشرفته بهمن‌شیر! مهم، پیام بود که دریافت شد! حال اگر… می‌گویم؛ اگر! اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شد و رقابت میان ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان بود، تکلیف رای حزب‌الله معلوم است. القصه، حاج باقر و سعید اهل یک جبهه‌اند؛ «جبهه». و بچه‌های جبهه، به راحتی همدیگر را پیدا می‌کنند. بچه‌های جبهه، پرورش‌یافته آن یکی نامزد انتخابات نیستند، مردان آزمون پس‌داده سخت‌ترین امتحاناتند. این بچه‌ها، فقط و فقط پرورش‌یافته «مکتب اسلام»‌اند، آن‌هم با قرائت ولی فقیه. می‌گویند؛ «برترین دوستی‌ها، دوستی کسانی است که مسبب آشنایی‌شان، اشک بوده و عشق و شانه‌های لرزان». به لطف این محبت، بر همه رای‌دهندگان حاج‌باقر و سعید فرض است که فقط تعریف نامزد مورد نظر خود کنند. شواهد هم حکایت از این فهم درست دارد. این از این! اما آنکه در مناظرات، بیش از همه خودگذشتگی کرد و پای دفاع از انقلاب ایستاد، جناب حداد‌‌عادل بود. این دفاعیات، حتما نزد دلسوزان واقعی انقلاب، لحاظ می‌شود، اگر چه اجر اصلی را باید از خدا گرفت. به روایت همگان اما حداد‌عادل با اخلاق‌ترین نامزد مناظره‌ها نیز بود، تا نشانی باشد بر این ادعا که انقلاب اسلامی، بهترین امتداد «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» است. این هم از این! در ادامه دوست دارم اشاره کنم به شخصیت دوست‌داشتنی و جذاب جناب غرضی که صرف نظر از انتخابات، عجیب جا کرده در دل مردم. ظریفی به طنز می‌گفت: «آقای غرضی، نفوذی میان نامزدهاست تا اگر فراموش کردند، به یادشان بیاورد که قانون اساسی ما برگرفته از خون سرخ شهداست، نه منشور بی‌مزه و سست سازمان ملل». این هم از این! اما انصاف باید داد که آقایان عارف و روحانی نیز در مناظره‌ها، به نسبت خوب و اخلاقی ظاهر شدند. باورم هست وقتی رهبر سخن از «وحدت کلمه» می‌گوید، منظور نباید وحدت میان اصولگرایان باشد! وحدت کلمه، امر به وحدت میان همه گروه‌هاست با متفاوت‌ترین سلیقه سیاسی ممکن. لذا من نوعی حتی اگر احساس کنم آقای روحانی اصلح است، این را نیز مثل رای به حاج باقر، در وهله اول، رای به جمهوری اسلامی می‌دانم. این هم از این! و اما محرمانه‌ها را لو دادن و اسرار جلسات خصوصی هویدا کردن، کار هر که باشد خطاست، اگر خودی باشد، بیشتر خطاست! من اگر از زاویه انقلاب اسلامی و پیشرفت و عدالت رای می‌دهم، به وقتش از همین زاویه انتقاد می‌کنم. این هم از این! آخرین سطور این بند کامل نمی‌شود الا با تشکر گرم و جانانه از رسانه ملی. این نبود حق صدا و سیما که پس از مناظره اول، بیش از دشمن، توسط دوست، مورد حمله قرار گیرد. اگر رئیس‌جمهور، شأن و شئونات دارد، حرمت رسانه ملی نیز باید نگه داشته شود. شأن رئیس‌جمهور به واسطه جمهور است و رئیس‌جمهور در نظام جمهوری اسلامی، جز انجام وظیفه و نوکری برای مردم، شأن دیگری ندارد!

پنجم: رفتار و گفتار مردم تا همین جای کار موید آن است که از رئیس‌جمهور، همان را می‌خواهند که قانون، بر عهده‌اش گذاشته. انتخابات، رفراندوم میان سازش و مقاومت یا دوگانه میان ضد انقلاب و انقلاب نیست. تقسیم کردن مردم، با هر خط‌کشی، خطاست، با این قبیل دوگانه‌‌ها، خطرناک است. تقسیم کردن مردم، در هر زمانی خطرناک است، ایام انتخابات، خطرناک‌تر است. ما یک ملت بیشتر نداریم. شکاف انداختن میان ملت، نقشه دشمن است، مبادا که ما با ندانم‌کاری، جدول دشمن را پر کنیم. مع‌الاسف بعضی دوستان، هر جا و هر کجا که می‌رسند، ملت را تقسیم بر ۲ می‌کنند! متاثر از همین نگاه افراطی و نادرست است که بعضی دوستان، فقط رای و راه و نامزد خود را اصلح می‌شمرند و به خود این اجازه را می‌دهند که دیگران را «تفتیش رای» کنند! نامزد خود را نماینده همه خوبی‌ها، بیانگر گفتمان انقلاب، رای بزرگان و… می‌دانند، لذا به خود این حق را می‌دهند که رای خود را حق و رای دیگران را باطل قلمداد کنند! این ۸ نامزد، اگر همگی قانونی‌اند، هیچ‌کدام نماد باطل نیستند! هیچ‌کدام هم حق کامل نیستند! هیچ نامزدی از آسمان، نزول اجلال نکرده! انتخابات ریاست‌جمهوری، صحنه کربلا نیست که یکی «حسین» باشد و آن یکی «یزید». همه این ۸ نفر، تایید شده «حسین قانون»‌اند و بس! الباقی بسته به سلیقه مردم است و اینکه خدا دل‌ها را به کدام سمت و سو روانه کند. اینکه هر روز عاشوراست، به این معنی نیست که من، حسین‌(ع) هستم و مخالفم یزید! بگذریم که بعضی جاها، موضع حق و باطل نیست؛ بحث سلیقه است! ممکن است با یک حجت شرعی و یک استدلال و یک راه، یکی به فلان کاندیدا برسد، دیگری به بهمان نامزد. «گفتمان انقلاب» یعنی خود انتخابات، خود انقلاب، نه این یا آن نامزد! این ۸ نامزد، همگی محصول و نتیجه «گفتمان انقلاب»‌اند، نه عین آن. مگر قرار است رفراندوم برگزار شود؟! آمدیم و این «گفتمان انقلاب» رای نیاورد؛ نتیجه چیست؟! و تفسیر دشمن چه خواهد بود؟! بگویید؛ «نامزد ما به مبانی و گفتمان انقلاب، نزدیک‌تر است»، بگویید؛ «بیش از سایر نامزدها اهل مقاومت است» اما طوری شعار ندهید که صدای خودش هم درآید!! مردم، میان حق و باطل گیر نکرده‌اند، میان ۸ نامزد، در حال بررسی اصلح از دیگران‌اند. فی‌الحال به نظر می‌رسد اقتصاد و سیاست خارجی، برای مردم اهمیت مضاعف دارد اما همین سیاست خارجی نیز ریشه در بحث تحریم دارد که عدل بازمی‌گردد به حوزه اقتصاد. قانون نیز، آنقدر که از رئیس قوه مجریه، درباره حوزه‌های اقتصادی، کار خواسته، درباره سایر حوزه‌ها نخواسته. از سیاست داخلی گرفته تا سیاست خارجی‌ و از فرهنگ گرفته تا مقولات دیگر، علاوه بر رئیس‌جمهور، کننده‌های دیگری نیز دارد که دست آخر با نظر جامع رهبر انقلاب، شیوه کار، معین می‌شود. آنچه بیش از همه با جناب رئیس‌جمهور است‌ و آنچه مردم از رئیس قوه اجرا انتظار دارند، عمدتا زیرمجموعه حوزه‌های اقتصادی است. بیکاری مشکل کمی است؟! گرانی درد کوچکی است؟! اوضاع آشفته ارز و ارزش پول ملی، دغدغه راحتی است؟! عمران و آبادانی کشور، کار آسانی است؟! بحث مسکن و بیمه و ازدواج و… معضلات اندکی است؟! رئیس‌جمهور باید به داد اقتصاد برسد، حتی اگر می‌خواهد با آمریکا مبارزه کند! رئیس‌جمهور باید به داد اقتصاد برسد، حتی اگر می‌خواهد نماد مقاومت باشد! رئیس‌جمهور باید به داد اقتصاد برسد، حتی اگر می‌خواهد دیپلماسی قوی داشته باشد! لذا بر این باورم؛ «آنقدر که تثبیت قیمت اقلام عمومی به مفهوم رعنای مقاومت کمک می‌کند، صرف شعار نمی‌تواند». ما وقتی از کار و کارآمدی و همت جهادی و پیشرفت و عدالت و مدیریت، کم کنیم، نتیجه اول و آخرش پایین آمدن شأن و منزلت آرمان‌ها، ارزش‌ها و از قضا شعارهای ماست. پیشرفت، فقط پشتوانه عدالت نیست، بلکه پشتوانه ولایت و مقاومت و شهادت و شهامت و انرژی هسته‌ای و ایستادگی و بیداری اسلامی نیز هست که این همه «آقا» روی مقوله اقتصاد و کار و کار‌ و کار حساسند. این درست که «اگر دشمن، ما را تهدید کند، فرزندان عاشوراییم و اگر تحریم کند، فرزندان رمضان» اما تا کی قرار است از سخنان درست‌مان، بد دفاع کنیم؟! اتفاقا هنر برتر و بالاتر فرزندان عاشورا و فرزندان رمضان، این است که در عین ایستادگی، تیر پیشرفت را بر قلب دشمن فرو کنند.

ششم: بابت ۲ نعمت، شکر باید گفت خدای را؛ یکی نعمت انقلاب/ جمهوری اسلامی و دیگری نعمت ولایت‌فقیه. «مبارزه‌ها» شد، تا این «مناظره‌ها» شد. صورت‌های بسیاری آغشته به خاک و خون شد، تا این بصیرت پدید آمد. حنجره‌های بسیاری دریده شد، تا فریاد ما به گوش دنیا برسد. چشم‌های بسیاری‌ بینایی خود را از دست داد، تا جهان ناظر حماسه‌های ما باشد. پاهای زیادی جا ماند، تا به اینجا برسیم. آستین‌های بسیاری بی‌دست شد، تا دست ما به این فتوحات برسد. دیروز در جبهه، برای چند متر پیشروی، مقداری پیشرفت، بدن‌های بسیاری داوطلبانه روی مین رفت. «موشک میتران» هنوز هم با پیشرفت ما سر ناسازگاری دارد! قسم به بچه‌هایی که روی اروند وحشی، زیر آتش گلوله‌های دشمن، پل بهمن‌شیر را مظلومانه زدند، پیشرفت، آنقدر که با تفکر بسیجی سر و کار دارد، با مفاهیم سرمایه‌داری ندارد! پیشرفت، نقطه مقابل پسرفت است، دعوایی با عدالت ندارد. پیشرفت، نقطه مقابل سکون و سکوت و سازش است، دعوایی با مقاومت ندارد. شنیده‌ام «موشک میتران» خیلی پیشرفته بود‌ اما نه اندازه پایه‌های پل بهمن‌شیر…

وطن امروز/ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. نرگس می‌گوید:

    بسم رب الشهدا و صدیقین

  2. محمد می‌گوید:

    سلام

    ما که مثل شما عمار نیستیم فقط به گفته های نامزدها در مناظره ها نگاه کردیم. غرضی را بی غرض تر یافتیم. من که به غرضی رأی می دهم.

  3. آرش از اهواز می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی
    برایت و برایمان بسیار متاسفم. شما نویسنده حزب الله هستید، چرا طرفدار قالیباف شده اید؟!

  4. مسافر می‌گوید:

    کاش باقی دوستان هم کمی فقط کمی شبیه به آقای حداد عادل بودند. این مناظرات هر چه نداشت شناخت یک انسان فهیم و بزرگوار را برای ما در بر داشت. برادر، اتفاقا دل ما هم خون شد از دوستانی که به روی خودشان نیاوردند دفاعی کنند یک صدم جناب حداد! در تقابلشان با آقای روحانی فقط مفهوم من به ذهن متبادر می شد! اتفاقا ما هم دیروز منتظر بودیم دفاعکی از دوست محترم مان بشنویم تا دل خوش شویم به رأی آوردن احتمالی شان! تفاوت سه برداشت از جنگ از سه نامزد:
    جناب توهم: ما همه را تربیت کردیم کلا کاشف الشهدا بودیم.
    جناب شهردار: من در جنگ که بودم…
    جناب دیپلمات: رزمنده ها در جنگ…
    آقای قدیانی

    ما ملت ایران حساسیم به واژگانی که مسئولین مان به کار می برند تا عمق وجودشان از واژگان انتخابی شان، برای ما مشخص می شود.

    تأیید هم نکردید نکردید، بحثی نیست. فقط شما را به خدا حق بدهید از من من کردن نگران باشیم! از کسی که با وجود اصلاح طلبان در مناظره و آن همه گاف در بحث سیاسی، توپ را به زمین خودی می اندازد و با تیغ برکشیده از ابتدای مناظره به شورای امنیت ملی حمله می کند! بعد هم دقیقا بفرمایید مقدم دانستن عدالت بر پیشرفت از کجایش مخالفت با پیشرفت بیرون می آید.
    بنده اگر خدا قبول کند با یک جانباز زندگی کرده ام، متنفرم از نگاه ترحم آمیز نه افتخار آمیز جناب شهردار در فیلم تبلیغاتی! همین

  5. سرباز سید علی می‌گوید:

    سلام بر شهیدان…

  6. طنزسیاسی می‌گوید:

    سلام

    ولی به نظر ما..

    رئیس جمهور باید به داد انقلاب برسد..

    روی این جمله اگر عمیق تر و جامع تر فکر کنی، منظور مرا می فهمی برادر..

    یاعلی

  7. فطرس ملک می‌گوید:

    سلام

    حرف آخر: نکته ششم
    عالی بود
    کل حرف ما را زدی جناب قدیانی

    سخنی که از دل براید لاجرم بر دل نشیند

  8. همراه می‌گوید:

    خدائیش پیش وجدانم شرمنده ام. از قضاوتم نسبت به حداد عادل
    با اینکه رای من قالیباف است ولی عجیب ممنون دار دفاع این مرد از کیان نظام هستم بدون لحاظ کردن اینکه شاید ریزش رای داشته باشم… درس بزرگی برای من بود!

  9. آیه می‌گوید:

    بسمک یا الله

    “اما آنکه در مناظرات، بیش از همه خودگذشتگی کرد و پای دفاع از انقلاب ایستاد، جناب حداد عادل بود!!!!!!!!”

    فکر نمی کنید دکتر جلیلی خیلی بیشتر این دفاع را انجام داد؟ اساسا فکر نمی کنید خیلی منصفانه از دکتر جلیلی نمی گویید؟ و اساسا ایشان را هم ردیف آقای قالیباف دانستن درست است؟!!

  10. ناشناس می‌گوید:

    آقای قالیباف اینقدر هم تو مناظره سیاسی بد نبود که شما بخواهید اینجوری توجیهش کنید آقای قدیانی
    ولی ما انتظار داشتیم اون دفاعی که آقای حداد عادل جانانه و مقتدرانه و با شجاعت از نظام و اصل جمهوری اسلامی کردن از زبان آقایان قالیباف و جلیلی و ولایتی می شنیدیم آقای ولایتی که کلا نا امیدمون کرد

    واقعا که اصل رو ول کردید و سر چه مسائل بی اهمیتی با هم جدل می کنید
    من توصیه می کنم یه بار دیگه مناظره دیروز رو ببینید
    مسئله پنیر هم درست میشه انشالله

  11. سیدمقداد می‌گوید:

    هوالحبیب

    سلام داداش حسین؛

    این که سعید اصلح هست شکی در اون نیست و با افتخار و با حجت شرعی و عقلی بهش رای میدم، اما از ته دلم دوست ندارم رای بیاورد… چون می خوام افردای بیایند که خیلی گاف داده اند و خیلی خیلی بزرگ حرف زده اند… مثال نمی زنم تا رعایت اخلاق بکنم که سعید بهمون گفته تو تبلیغات اصل اخلاق هست و بقیه همه اش فرع هست…
    حسین جان! اصلا مشکلی نیست که رای من و تو با هم فرق داره، اصلا زنده بودن جامعه و قشنگیش به این تفاوت رای هاست…
    ولی جان حضرت زهرا دیروز واقعا تشخیصت از حرفای سیاسی نامزدها چی بود؟ واقعا فهمیدی آقای قالیباف چی گفتن؟
    برداشت من همان برداشت سعید بود؛ اون جا که یه تیکه از برنامه ی راهبردیش رو خوند و با وقار جالبی گفت: “این حرفا حرفای شما نیست!!!”

    حسین جان!

    حاج باقر خوبه اما شدیدا تحت تاثیر فکر اطرافیان هست، این خیلی مشهوده، حرفای رو کاغذش یه شکلی هست و دور از شخصیت حاج باقر اما مثلا اون جا که از دست جناب ولایتی عصبانی شد “حاج باقر” واقعی جلوه کرد و دادش دراومد که پس چرا میراژها رو بچه ها تو جبهه می خوردن!!!!
    ضمنا این من من کردن ها به نظرت از طرف ایشون خوبه؟ حالا شهرداری هیچ؛ تو جبهه که دیگه من من نبود!!! جای جالب سعید این جاست که اصلا یه بار هم این واژه ی “من ” رو به کار نبرده، یاد علامه طباطبایی افتادم و داستان مشهورش… بماند…
    به نظر حقیر حاج باقر یه نیروی بسیار فعال برای کارهای سازندگی هست، برا پستی مثل ریاست جمهوری که مهم ترین شاخصه اش داشتن یه سمت و سوی فکری کلی هست خلی کوچک هستن، این پست اگه بهشون برسه خیلی بهشون صدمه خواهد زد… البته این نظر حقیر هست و شاید دقیق نباشه…
    بازم عرض می کنم که اصلا مهم نیست که انتخابمون باهم فرق داره و هر دومون هنوز داداشیم و مهم اینه که هم دلیم اما این درد و دل ها بیشتر به خاطر اینه که از داداش تیزی مثل تو از این بیشتر انتظار می رفت!!!
    خیلی چاکرم…
    مهم حماسه ای هست که حضرت ماه ازمون خواسته، پس پیش به سوی روز امتحان…
    دعامون کن…

  12. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “یکم: اگر «سیاست» یعنی «تدبیر امور»، این امر معیشت و اشتغال و کار مردم است که تدبیر می خواهد. این اقتصاد مردم است که مدیر می خواهد.

    دوم: دشمن اما خود به نیکی می داند که بیش از رای رهبر، دارد از راه رهبر سیلی می خورد. سیلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به دشمن، فقط برگه رای رهبر نیست. همه آرای واصله است. بارها این برگه های رای، چشم دشمن را کور کرده، باز هم ان شاء الله، کور خواهد کرد.

    سوم: برای اصلاح امور اقتصادی، هم «پیشرفت» لازم است و هم «عدالت».

    چهارم: قالیباف و جلیلی… اهل یک جبهه اند… مردان آزمون پس داده سخت ترین امتحانات اند.
    آنکه در مناظرات، بیش از همه خودگذشتگی کرد و پای دفاع از انقلاب ایستاد، جناب حداد عادل بود.
    شخصیت دوست داشتنی و جذاب جناب غرضی
    وحدت کلمه، امر به وحدت میان همه گروه هاست با متفاوت ترین سلیقه سیاسی ممکن.

    پنجم: رفتار و گفتار مردم تا همین جای کار موید آن است که از رئیس جمهور، همان را می خواهند که قانون، بر عهده اش گذاشته.
    قانون نیز، آنقدر که از رئیس قوه مجریه، درباره حوزه های اقتصادی، کار خواسته، درباره سایر حوزه ها نخواسته.

    ششم: پیشرفت، نقطه مقابل پسرفت است، دعوایی با عدالت ندارد. پیشرفت، نقطه مقابل سکون و سکوت و سازش است، دعوایی با مقاومت ندارد.”

  13. شناس می‌گوید:

    این بحث ها تا صبح قیامت هست…
    باید از خدا بخواهیم دل ما و دل همه مردم را به سمت اصلح رهنمون سازد…
    یک هفته دیگر یا نهایتا دو هفته دیگر رییس جمهور جدید مشخص خواهد شد و فصلی جدید آغاز خواهد شد…
    باید همه کمکش کنیم هر که باشد باقر یا سعید یا حتی عارف و روحانی، این کشور مال خود ماست، مال خود خود ما، وقت کشی ممنوع! تمارض ممنوع! توهین به داور! ممنوع، نپذیرفتن نتیجه ممنوع! باید ساخت این کشور امام زمان را، حتی اگر رییس جمهورش بنی صدر باشد، باید ساخت این کشور رسول الله را، اگر ما نسازیم حتی اگر بنی صدر رییس جمهور باشد، آمریکا و انگلیس آجری برای ساختن این کشور روی هم نمی گذارند. ایران مال ماست و تا ابد مال ما خواهد ماند.

  14. یاسر می‌گوید:

    در حین مناظره به دو نفر از دوستان پیامک دادم که :«می گویند قالیباف ساکت فتنه نبود، خب در این مناظره که بود!» یکی شان جواب داد: «حاجی عاشق صلح و صفائه!» دیگری گفت: «خطرناکه مثل روحانی» اما به هر حال فکر می کنم اگر حداد و جلیلی نبودند قالیباف را ترجیح می دادم به ولایتی و رضایی.

  15. مسافر 26 می‌گوید:

    وقتی قالیباف با ولایتی بحث میکرد معلوم بود از سوز دل حرف می زد و روحیه جبهه در وجودشه…

    کلا خدا رو شکر که مناظره ها دو به دو نیست.
    احتمال داره مناظره چهارمی هم باشه. طبق فرمایش آقا که فرمودند مسئله اصلی اقتصاد هست باید در زمینه اقتصادی بیشتر صحبت کنند تا مسائل سیاسی. البته در مناظره سیاسی باید نقد رویکردها و برنامه ها بیشتر مطرح میشد که متاسفانه این طور نشد.

  16. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    تحلیل قشنگی بود. ما بیشتر از اینکه نیازمند یک رئیس جمهور مذاکره کننده باشیم،
    نیازمند رئیس جمهور مدیر و کاربلدی هستم که ثروت های خدادادی رو از دل زمین
    بیاره بیرون. این همه معدن و جنگل و زمین مناسب، فقط یک کاربلد لازم داره تا
    به بهره برداری برسه. اونوقت نه نیازی به نفت داریم، نه مشکلی با تحریم نفت.
    رئیس جمهور باید “کننده کار” باشه، تیم کاردرست داشته باشه، با مشکلات حین کار
    آشنا باشه، مدیریت بحران داشته باشه، نه در حرف که در عمل. احمدی نژاد
    اگر اینهمه ساخت، و این همه دوندگی کرد چون پشت میز نشین نبود،
    کننده کار بود. هرچند که اشکالات هم کم نداشت ولی کسی نمیتونه منکر
    سازندگی فراوانش بشه.
    به نظر من، ما نباید دنبال معصوم بگردیم. بالاخره هرکسی یک ایرادی
    داره. یکی حرف زدن بلد نیست. یکی تیم درست و حسابی نداره.
    یکی چپ و راستش جالب نیستن. یکی طرح هاش روی کاغذه. یکی
    در گذشته سیر میکنه، یکی با میترا! قهوه میخوره، یکی تا ریشش رو
    رنگ نزنه بیرون نمیاد! یکی خالی بنده.
    بالاخره همین هان دیگه. هر چی خوب بود شهید شد. همینا موندن.
    سوا کن، جدا کن خیرشو ببینی.

  17. محمد می‌گوید:

    دیگه بازیای سیاسی برام مهم نیست؛
    ما اجاره نشینیم واقعا داره بهمون فشار میاد.
    من حتما به قالیباف رای میدم چون میخام وضعم بهتر شه اصلا هم از گفتن این حرف خجالت نمی کشم آقایوون ملائک!!!!!!!!!!!

  18. مسافر 26 می‌گوید:

    مسافر:

    نگاه ترحم آمیز؟!!!!
    خود قالیباف خانواده شهیده حالا اینکه نامی از شهدا و جانبازها آورده میشه ترحم آمیزه یا قدرشناس؟!!!!
    از حاج باقر غیر از این هم انتظاری نیست که از شهدا و جانبازان یاد کنه ولو اینکه عده ای بیان با بدبینی حرف از ریا و تظاهر و ترحم بزنند!

  19. یه بیست و ششی می‌گوید:

    سلام داداش حسین عزیزتر از جان!

    اینکه شما رای متفاوتی با من داشته باشی، خب، نظر شما قابل احترامه، آقا هم گفته با هم مجادله نکنین، اما با اینکه رای تو واسه خودت محترمه و من کتاب نه ده را ۱۰۰ بار خواندم، اما… اصلا می دونی چیه؟! تو غلط کردی به یکی دیگه غیر از رای ما می خوای رای بدی!! تو باید از ما اجازه می گرفتی؟! گرفتی؟! نگرفتی دیگه!! الان خود آقا از علامه مصباح و حمید رسایی کسب تکلیف می کنن، اما توی بی مرام که البته خیلی برای ما احترامت واجبه، اون دنیا چی می خوای جواب بابااکبر رو بدی؟! هان؟! بابااکبر کی به قالی رای داده که تو الان می خوای بدی؟! البته گفتم که تو تاج سر مایی، اما برده و بنده مایی اصلش!! و خیلی بیشتر از شما توقع داشتیم!! واقعا که!! این قالیباف هم حالا حاج آقا پناهیان درسته که گفتن تخریبش خلاف شرع و عقله، اما چون رای ما نیست، و رای ما گفتمان امام حسینه، عینا می شه شمر، بلکه هم حرمله!! لذا لعنتش واجبه، ثوابم داره!! اصلا تا علامه هست، این پناهیان دیگه چی داره میگه؟! یه بار دیگه به ما تذکر اخلاقی بده، میگیم پناهیان هم آدم هاشمیه و با پول بیت المال داره منبر میره!! البته قالی توی مناظره دیروز هم که دیدی ساکت بود و همه هم دیدیم که ساکت بود وقتی دیگران داشتند حرف می زدند!! حالا داداش حسین! خدا ان شاء الله به قلمت برکت بده، واقعا قلم خوبی داری، اما آخه این درسته که به یکی دیگه رای بدی؟! اینه همه بصیرتت؟! جواب داری واسه شهید زین الدین؟! زین الدین حالا میگیم جواب داری، همت چی؟! بعدشم اولا کی گفته حاج قاسم می خواد به قالی رای بده؟! و کی گفته توی اون فیلم، باقر و قاسم کنار هم نشسته بودن؟! اون باقر نبود و حسین سازور بود!! وانگهی خود حاج قاسم بصیرت داره اصلا؟! آدم توی سوگ حاج احمد، سرشو می ذاره روی دوش قالیباف؟! شما هم داداش حسین عزیز! با اینکه رای خودت واسه خودت محترمه، و ما خیلی دوستت داریم، اما رسما بی شعور و بی غیرتی که رای می خوای بدی به قالی!! انتخابات رو تحریم کنی، شرف داره!! البته تو عزیز مایی و ما دوستت داریم!! خیر تو می خوایم و الا به هر کی خواستی، رای بده، اما مگه هر کی هر کیه؟! فدای شما… دوست دار قلمت/ یا علی بن موسی الرضا

    .
    .
    .

    کامنت بعضی دوستان دقیقا همین طوریه!!

  20. معز می‌گوید:

    سلام؛

    راست است که باز قطار انقلاب به ایستگاه جدیدی رسیده است و عده ایی سوار و عده ایی پیاده می شوند….
    جناب حداد دست شما درد نکند گل کاشتید همه را ضربه فنی کردید.
    آقایان جلیلی و قالیباف دست مریزاد به شجاعتتان.
    آقای غرضی سخنان شما بسیار تاثیرگذار بود؛ نشان دادید که هنوز هم که هنوز است دود از کنده بلند می شود.
    آقایان عارف و روحانی برای رعایت اخلاق ممنون.
    و برادر ولایتی و آقا محسن عزیز! خدا نیارد روزی که بخواهید از قطار این انقلاب پیده شوید… لطفا از درهای قطار فاصله بگیرید…

  21. مسعود می‌گوید:

    آقای قدیانی!

    اگه میشه جواب بده ۸۴ چرا به قالیباف رای ندادی؟
    احمدی نژاد اون روز چی بیشتر از جلیلی الان داره؟
    به نظرم ترس از رفتار احمدی نژادی بدجوری شما را ترسونده، بدجوری!
    ما مامور به وظیفه ایم و نه نتیجه…

  22. سبک مطهر می‌گوید:

    به داد فرهنگ چی؟

    داد انقلاب؟

    داد دین؟

    داد صداقت؟

  23. مسافر 26 می‌گوید:

    یه بیست و شیشی:

    واقعا قشنگ گفتی…

  24. یوسف می‌گوید:

    آقای قدیانی؛

    شما که به همه درس بصیرت می دادید، بصیرت خودتان کجا رفته؟
    مناظره دیروز و گفتمان های ارائه شده راه را به همه نشان داد که دکتر جلیلی یک سر و گردن از همه بالاتر است.
    اصلا قالیباف برنامه ای نداشت. هر چی مشاوراش براش دیکته کرده بودند به لحن مثلا فصیح اجرا می کرد.
    اندکی تدبر حسین آقا

  25. سیداحمد می‌گوید:

    “دشمن اما خود به نیکی می داند که بیش از رای رهبر، دارد از راه رهبر سیلی می خورد. سیلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به دشمن، فقط برگه رای رهبر نیست. همه آرای واصله است.”

    احسنت…

  26. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    حسین سازور!! راست میگی شکل همند!

  27. فطرس ملک می‌گوید:

    یه بیست و ششی!

    “الان خود آقا از علامه مصباح و حمید رسایی کسب تکلیف می کنن، اما توی بی مرام که البته خیلی برای ما احترامت واجبه، اون دنیا چی می خوای جواب بابااکبر رو بدی؟!”

    این جمله یعنی چی؟
    حضرت آقا از آیت الله مصباح و حمید رسایی کسب تکلیف می کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این حرف رو از روی چه استدلالی زدین؟ چه سندی دارین بابت این حرف؟ واقعا جای تاسفه اگه شما ولایی هستین؟
    در ضمن از یک طرف هزار بد و بیراه و فحش به آقای قدیانی می دین از یک طرف قربون صدقه می رین؟

    از طرف دیگه کلامتون را با فرمایشات آقا شروع می کنین؟

    چه جالبین شماها!

  28. حاج مهدی می‌گوید:

    اما آنکه در مناظرات، بیش از همه خودگذشتگی کرد و پای دفاع از انقلاب ایستاد، جناب حداد عادل بود
    حداد برای ما عزیز بود، عزیز تر شد… ایشان دفاع از انقلاب و ولایت را بر همه چیز حتی آرای خود ترجیه میدهند.
    ولی کاش خلبان ما هم کمی بیشتر از انقلاب دفاع می کرد. تو مناظره قبلی یادمه که گفت دیگه باید تموم کنیم این بحث بین احزاب رو و من با اصلاح طلبان هم کار می کنم ولی این دفعه خود قالیباف هم در بحث با روحانی یه جورایی اعتراف کرد که اگر ما با اصلاح طلبان کنار نمی آییم به علت تعصب بی جا نیست بلکه به علت تفاوت های عمیق در اصول و ولایت پذیری است….. گویا خلبان ما هم آنقدر ها که ادعا می کند آبش با اصلاح طلبان توی یک جوب نمی رود.

    من ولایتی رو به عنوان یه فرد انقلابی خیلی قبول داشتم ولی دیروز که دیدم چطور جلیلی رو تحقیر میکرد و کارای خودش رو در ۵۹۸ بزرگ میشمرد و حداد رو هم بی اطلاع می خوند ، نظرم عوض شد. واقعا ۵۹۸ اینقدر ها هم افتخار آمیز نیست. تازه بعد از ۸ سال جنگ یه قطعنامه نصفه نیمه که بعضی از حقوق مارو- اونم نه به صورت کامل- در بر داشت صادر شد.
    ولی من گفتمان جلیلی رو خیلی پسندیدم… اسلام ناب محمدی… دلمان لک زده بود که کسی بیاید و راهکار همه ی مشکلات را اسلام بداند….
    دکتر قالیباف حقا در بحث کار اجرایی کارنامه پری دارد ولی دیروز در مناظره سیاسی خیلی هم خوش ندرخشید….

    راستش سعید جلیلی دیروز خیلی خوش درخشید ولی جرات نمی کنم بیش از این بگویم که مبادا دوباره نظرم را تایید نکنید…

  29. سیداحمد می‌گوید:

    فطرس ملک؛

    سلام… خیلی وقت بود نبودید؟!

    کامنت یه بیست و ششی را تا آخر بخوان!! طعنه دارد…

  30. سما می‌گوید:

    من به این نتیجه رسیدم که قالی باف و جلیلی خیلی با هم مشکل ندارند مخصوصا در مناظره دیروز و مناظره قبلی، البته من هنوز هم با جلیلی هستم. مناظره دیروز همین که دهن اصلاح طلبان رو بست خیلی خوب بود. البته هنوز هم خیلی طرفدار دارن، باید خیلی مواظب باشیم…

  31. سیداحمد می‌گوید:

    “عدالت از آن مقولاتی است که اتفاقا باید شعارش را هم دست گرفت، لیکن، اگر حرف از عدالت بزنیم ، اما در عمل، پیشرفت را بکوبیم، کاری جز ضایع کردن عدالت انجام نداده ایم. لذا از عدالت، درست و شکیل باید دفاع کرد، با اخلاص، و الا بعید نیست که اختلاس، از جمله خروجی های عدالت باشد!!”

    احسنت!

  32. کیمیا کیهان می‌گوید:

    همه کاملا معتقدیم آقای جلیلی یه سر و گردن از همه بالاتر بودن دیروز تو مسائل دیپلماسی.
    بالاخره ایشون به اسنادی دسترسی دارن که بقیه ندارن. (البته از نظر افرادی با غیر تفکر ما، دکتر ولایتی عالی تر و بهتر بود!!)
    اما این سر و گردن بالاتر توی مسائل اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و مدیریتی و اجرایی و… و برنامه مدون، نه غرض گرفته شده، هم بود؟
    می دونید برای چی درباره آزاد سازی ظرفیتها حرف نزد؟ چون توی مسائل دیپلماتیک حرف برای گفتن داشت. اما توی بقیه ی موارد فقط دیکته شده کلمات اطرافیان رو تکرار می کردن.

  33. سیداحمد می‌گوید:

    “این درست که «اگر دشمن، ما را تهدید کند، فرزندان عاشوراییم و اگر تحریم کند، فرزندان رمضان» اما تا کی قرار است از سخنان درست مان، بد دفاع کنیم؟! اتفاقا هنر برتر و بالاتر فرزندان عاشورا و فرزندان رمضان، این است که در عین ایستادگی، تیر پیشرفت را بر قلب دشمن فرو کنند، نه اینکه از عدالت، تیر بسازند بر قلب پیشرفت! این که می شود «گفتمان نمایی»!”

  34. حقوقدان می‌گوید:

    تشکر ویژه از جناب حداد عادل؛

    احسنت بر دفاعیات محکم و دلنشین شما

    از صحبت های دلسوزانه ایشون فکر می کنم نه تنها بنده، بلکه همه ی دوستداران انقلاب لذت کامل بردند.

  35. سیداحمد می‌گوید:

    “عدالت منهای پیشرفت، فقط توزیع فقر نیست. ظلم در حق ابدان مطهری است که همت شان جهادی بود، اما «شهید گمنام» خطاب می شوند! هنوز خیلی های شان در خاک عراق اند. بیاییم نگذاریم که پیشرفت شان گمنام بماند!”

    احسنت… احسنت…
    سالاری به خدا…

  36. سیداحمد می‌گوید:

    بسیار عالی؛
    متن شیکی بود.

    من برادرانه از دوستان خواهش می کنم وقت بگذارند و این متن را عمیق و دقیق مطالعه کنند.

    ممنون داداش حسین عزیز… ممنون… ممنون…

  37. پیام می‌گوید:

    متعجبم از افرادی همچون آرش از اهواز، مگه هر کی به جلیلی رأی میده حزب اللهی هست؟ یعنی بقیه حزب الشیطانند؟ آقا تو رو خدا ولمون کنین با این حرفا، شما که گوی سبقت رو از جبهه حمله داری ربودین.
    حتی رای به عارف و روحانی (با تمام انتقادات وارده) چون رای به جمهوری اسلامی و ساز و کار و انتخابات است، نشانی است بر حزب الهی بودن فرد. ج اسلامی ایران پرچم حزب الله را در دستان دارد، هر رای مساوی با یک مشت بر دهن حزب الشیطان.
    پس عزیزان! جدا کردن و دو شقه کردن مردم به بهانه فتنه یا هر عنوانی دیگر بر خلاف الگوی “”کلمه واحده”” می باشد.
    مگر ۱۳ میلیون (بدون احتساب رقیب آرای باطله) آدم نبودند که سال ۸۸ به افرادی رای دادند که ما سران فتنه می خوانیمشان. در ۹ دی شعار می داند “میرحسین رای ما رو پس بده”

    حال جفا نکنیم به ج اسلامی ایران… حاج باقر حاج سعید هر دو عزیزند، یادگاران شهید شیرین شهدا…
    “”””مهمتر این است امام غایبمان(عج) و امام حاظرمان (سید علی) غصه نخورند””””

  38. شوری مخلوط می‌گوید:

    ماشاالله حزب الله!

    خیلی وقته دیکه کسی نمیگه…
    سلام بر حاجی بخشی…
    نثارش صلوات
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  39. کیمیا کیهان می‌گوید:

    بند پنجم منو یاد اون فرمایشاتی از آقا انداخت که می گفتن اینا “یه دعوای درون خانوادگیه. بیرون از خانواده هر کی دخالت کنه بی خوده همه اینها درون نظامند.” (نقل به مضمون)
    ایام فتنه بود. آقا حتی فتنه گرها رو هم می گفتن که اینها درون نظامند، از نظامند.
    چه برسه به این ۸ نامزد که تایید شده ی شورای نگهبانی هستن که امام فرمودن “کسی قبولش نداشته باشه مفسده.”
    دم نظام جمهوری اسلامی ایران گرم که یکی یه دونه است و مواضع و خواسته هاش روشن.
    با پیشرفت به سوی عدالت…

  40. محراب می‌گوید:

    وای که چقدر این حداد عادل به آدم می چسبه. اند خلوص و فرهیختگیه به مولا…

  41. تسنیم می‌گوید:

    با سلام؛

    بگویید؛ «نامزد ما بیش از سایر نامزدها کارآمد است»
    نه اینکه فقط بگویید “عده ای نیز برای جبران بی کارنامگی خود، پشت مفهوم مظلوم عدالت مخفی شده اند!!”
    واقعا از کجا می تونید با قاطعیت بگید بی برنامه!!!

  42. نسوه می‌گوید:

    با نظرهای:
    کیمیا کیهان، مسافر، آیه، ناشناس، همراه، طنز سیاسی، سید مقداد، یاسر، معز، حاج مهدی و حقوقدان بسیار موافقم!

  43. ناشناس می‌گوید:

    چه عجب کمی تا قسمتی نرم شده ای و نقد های وارد بر حاج باقر رو تأیید می کنی؟
    روشنفکر شدی یا انتقاد پذیر؟

  44. نون والقلم... می‌گوید:

    بیشتر و بیشتر فکر می کنم در این چند روز باقی مانده…

  45. ناشناس می‌گوید:

    پسرم! شما که فقط به فکر ارزون شدن پنیری، چرا به روحانی و عارف رای نمیدی؟ چون با گزینه وطن فروشی خیلی سریع پنیرو ارزون می کنند؛ محسن و ولایتی هم همینطور!

  46. حامد توکلی می‌گوید:

    “یه بیست و شیشی”
    عالی نوشتی! 🙂
    حسین جان من خیلی دوست دارم بگم رای آقا یکی از این ۸ نفره ولی آقایون عارف و روحانی شدیدا میل دارند خودشون رو بچسبونن به عوامل فتنه و حتی خرده تیله های فتنه!(آقای شجریان رو مشخصا عرض میکنم.)

    دوستان من خیلی رحمه الله نیستم نه اصلا نیستم! هزار ایراد هم دارم که فقط برای نشکستن قبح گناه نمیگم ولی دوست ندارم سر افطار روزه نیم بندم یا اصلا سر شام روزه از عمد و به گناه نگرفته ام صدای کسی رو بشنوم که چنین بی حرمتی هایی رو به نظام اسلامی میکنه!
    من وقتی شنیدم جناب عارف می گفتن من سکوت کردم سکوت معنا دار!
    می خواستم از عصبانیت رادیو ماشینم رو عوض گلوی این آقا خرد کنم!
    آقایان عارف، روحانی، خاتمی، هاشمی شما بودید جوانان مردم را به خطر انداختید؛ امثال ما بودیم که شدیم راهنمای آنها، شدیم حافظ آنها، شدیم دیوار انسانی بین آنها و نیرو های لباس شخصی و نیروهای انتظامی.
    رئیس دانشگاه شیراز به همراه معاون دانشجویی وقت آقایان دکتر “صادقی” و دکتر “کارپرورفرد” کتک مفصلی خوردند که خدایی ناکردی کسی از این چماق به دست ها دانشجویانشان را، فرزندانشان را، که شما جو گیر کرده بودید کتک نزد و آزار ندهد.
    جواب ۸ ماه بی خوابی من که هیچ امثال این عزیزان را با حمایت از آن دو ملعون می دهید؟
    رای رهبری را با چاپلوسی ضد نظام می خواهید به دست بیاورید.
    دست مریزاد آقای غرضی، خدا قوت استاد حداد عادل، شما کاری نمی کردید من دیروز دق می کردم پای آن رادیو نکبتی!

    حسین! به چه روش اینها را با انقلاب جمع ببندیم تو بگو فرمانده؛ من اجرا می کنم باقی هم با خودشان.

  47. میعاد می‌گوید:

    به به! میبینم که امروز بقول طرف گفتنی بچه ها همه روشنفکر شدن و آره دیگه!!
    دمت گرم داداش… یعنی آخرشی! به قول بچه های دانشگاه دلنوشتت تو حلقم!!

  48. حافظ می‌گوید:

    بسی زیبا بود؛ ممنون!

  49. سما می‌گوید:

    قطعا عدالت بدون پیشرفت حرف خنده داری است. همانی که حاج باقر در لرستان گفت: ما پیشرفت رو از مناطق محروم شروع می کنیم؛ و این یعنی عدالت.

  50. امیر می‌گوید:

    سلام سرباز ولایت؛
    این متنت از متنای قبلی بیشتر به دلم نشست خصوصا اون جمله زیبایی که “حاج سعید و حاج باقر تو یک جبهه اند”. فقط یه حرف کوچولو از این کوچولو برای شما بزرگوار: ما تو جنگ کم سردار نانوا و بنا نداشتیم ولی ژنرالای آموزش دیده بعثی رو با قدرت توکل و اعتماد به الله فلج کردن… با جهاد نظامی نه تاکتیکای نظامی مستشاران غربی… قیمت پنیر هم با جهاد اقتصادی پایین میاد نه با علم اقتصاد غربی که نمادش وال استریت هست… انصافا با داداش گلم درد دل می کنم، نقد نمی کنم…
    چقدر زیبا بود هنر نمایی حداد، رایم با جلیلی دلم با حداد.

  51. مهرداد می‌گوید:

    من از دعوا خسته شده ام.
    از مجادله ی سران قوا خسته شده ام.
    از پرده دری ها و بی حرمتیها خسته شده ام.
    از ارجعیت منافع حزبی بر منافع ملی خسته شده ام.
    از عدم استفاده از افراد خبره و کارشناس و دلسوز به دلیل اختلاف نظرات جزئی خسته شده ام.
    از بی برنامگی و بی تدبیری و تصمیمات خلق الساعه و عدم تخصص خسته شده ام.

    من به مردی رای میدهم از حزب مردم.
    از حزب جنگ و انقلاب.

    سلام بر زندگی
    سلام برآرامش
    سلام بر تدبیر
    سلام بر تخصص
    سلام بر برنامه
    و سلام و درود بر محسن رضایی.

  52. فریبا می‌گوید:

    محسن رضایی و آقای ولایتی روی واقعیه خودشونو نشون دادن.

    اگه آقای قالیباف تو مناظره آخر خیلی حرف نزدن مال این بود که آقای قالیباف تو کارای اجرایی شهری و مشکلات داخل ایران برنامه های زیادی دارن و کارای زیادی کردن اما تو سیاست خیلی خودشون رو داخل نمی کنن و مناظره آخری کلا سیاسی بود.
    و آقای جلیلی برعکس؛ سیاسیو وارد ترن.

    من که ۲ تاشونو واقعا دوست دارم و موندم کدوم رو انتخاب کنم.
    دوست دارم به جلیلی رای بدم ولی می ترسم رای نیاره و آخرش باعث شم رای های قالی باف خورد شه و اخر سر اصلاح طلب رای بیاره.
    کاش باهم صحبت کنن یکی به نفع یکی دیگه بره.

    البته این دوره مردم بیشتر به عمل اجرایی احتیاج دارن تا سیاست. سیاست خستشون کرده.

    آقای حداد! ممنون…

  53. سید علی می‌گوید:

    آقای قدیانی! یادم هست شما در انتخابات سال ۸۸ از چند ماه قبل شروع به انتقادهای تند و البته به حق علیه موسوی کرده بودید.
    چطور اون موقع به این فکر نکرده بودید که شورای نگهبان ایشان را تایید صلاحیت کردند و امروز به این نتیجه رسیدید که هر هشت نامزد انتخابات اصلح هستند؟!

  54. برف و آفتاب می‌گوید:

    کاش یه بار دیگه مناظره بذارن. اینا تازه یاد گرفتن مناظره کنند. کاش دوباره با موضوع اقتصادی مناظره کنند.

  55. سیداحمد می‌گوید:

    بعضی ها مثل این “سیدعلی” معنای جملات واضح حسین قدیانی در این مطلب را نمی فهمند؛
    جملاتی که حسین قدیانی در مورد ۸ نامزد گفته، دقیقا جملات حضرت آقاست.
    به خدا این ها حرف های حضرت آقا را هم نمی فهمند!

    “رای به هر نامزد محترم انتخابات، خواه عزیزان اصلاح طلب، خواه دوستان اصول گرا، خواه دیگر نازنینان، تیری مستقیم بر قلب دشمن است.”

    ما مشابه جمله فوق را کم از حضرت آقا شنیدیم؟

    تسنیم؛

    شما هم قیاس تان درست نیست. اینکه نامزد خود را نماد اقتصاد و کار و برنامه و… کلا مسائلی از این دست بدانیم، فرق دارد با اینکه او را نماد حق و انقلاب و مقاومت و… بدانیم. وانگهی! کجای متن گفته شده که رای مد نظر حسین قدیانی، نماد همه شعائر اقتصادی است؟!
    اصولا این قبیل منم منم ها، مال افراد دیگری است که رای خود را تنها اصلح هستی می دانند.

  56. حمید می‌گوید:

    انگار نه انگار که تو بحرین و سوریه و عراق و میانمار خبراییه!
    ته این نگاه شدید و یکسویه به اقتصاد میشه شعار “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران”
    البته من نمیگم آقای قالیباف این نگاه رو داره ولی بعضی صحبت های دوستان من رو یاد این نگاه می ندازه.

  57. مسافر 26 می‌گوید:

    دقیقا هدف رضایی از رفتار دیروزش همین بود که یه عده مثل جناب”مهرداد” به همین نتیجه برسن!! برا همین هم روحانی و حداد بهش عکس العمل نشون دادند! حالا از روحانی هم بگذریم حداد هدفش بیان حقیقت بود نه جذب رای و انصافا هم خوب به رضایی جواب داد!(در این یه مورد روحانی هم پر بیراه نگفت!)

    صداقت حداد، حاج باقر و حاج سعید و عشقه!

  58. کیمیا کیهان می‌گوید:

    مسئول برگزاری برنامه عارف در آذربایجان غربی سید محمد قائمی که دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه می باشد تاکید کرد:
    نه تنها اعضای انجمن اسلامی به عنوان میزبان دکتر عارف بلکه هیچ یک از دانشجویان دانشگاه در سفر ایشان به ارومیه بازداشت نشده‌اند و فضای جلسه سخنرانی ایشان نیز در آزادی کامل برگزار شد، به طوری که دانشجویان اصلاح طلب اظهارات به شدت تندی داشتند و مشکلی هم برای کسی پیش نیامد.

    !!!!!!

  59. کیمیا کیهان می‌گوید:

    حضرت آقا:(۱۸,۳,۹۲)

    “امروز هر حنجره و زبانی که مسلمانان را به وحدت دعوت کند، حنجره الهی است و هر حنجره و زبانی که مسلمانان و مذاهب اسلامی را به دشمنی با یکدیگر تحریک کند، زبان شیطان است.”

  60. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    من رای نمی دهم…
    .
    .
    .
    مگر به آنی که بیشتر راه رهبر می رود!

  61. آذرخش می‌گوید:

    سلام دادش حسین؛
    خدا قوت.

    “اما تا کی قرار است از سخنان درست مان، بد دفاع کنیم؟! اتفاقا هنر برتر و بالاتر فرزندان عاشورا و فرزندان رمضان، این است که در عین ایستادگی، تیر پیشرفت را بر قلب دشمن فرو کنند، نه اینکه از عدالت، تیر بسازند بر قلب پیشرفت! این که می شود «گفتمان نمایی»!”

    راستی! چطور می شود بین حاج باقر و حاج سعید ائتلاف ایجاد کرد و هر دو با هم دولت آینده را تشکیل دهند…
    وظیفه ما چیست؟ داداش حسین فکر می کنم شما در این زمینه، هم اخلاص و هم انگیزه و توان خوبی دارید.
    لطفا با توکل به خدا و اخلاصی که دارید اقدامی کنید تا این دو نامزد ارزشمند با هم ائتلاف کنند البته فکر کنم حتی می توانند آقایان حداد عادل و غرضی را هم
    با خود همراه کنند. وقت کم است باید اقدامی کرد.
    با تشکر

  62. سجاد می‌گوید:

    سلام؛
    قالیباف مرد جنگ های سخته، سردار جنگ های سخته، مثل فرماندهی سپاه، فرماندهی نیروی انتظامی، شهرداری، اما الان دوره جنگ نرم از طرف دشمنه؛ قالیباف طی چند مناظره اخیر، مخصوصا مناظره آخر، نشان داد که از پس جنگ نرم نمی تواند برآید؛ انسان با تقوا و ولایت مداری است، جهاد گر و سخت کوش است، اما کشور فقط نیاز به مدیر اجرایی ندارد، نیاز به یک فردی دارد که سوزن بانی هم بداند و قطار انقلاب را در مورد هجمه های غرب که از نوع جنگ نرم است نگذارد از ریل خارج شود.

  63. خادم الشهدا می‌گوید:

    دم همتون گرم…
    خیلی خوب بود داداش حسین…

  64. م.طاهری می‌گوید:

    “اگر خود «آقا» می گویند؛ «احدی از رای من خبر ندارد»، نام این گمانه زنی بعضی دوستان، کسب بصیرت نیست؛ فضولی است! ”

    انصافاً!

  65. گمنام می‌گوید:

    حامد توکلی;
    بعد از مناظره فرهنگی یکی بهم پیام داد که: ما ترجیح میدیم ماه رمضان هنگام افطار پیام بازرگانی پخش بشه تا صدای بعضیا!!!

  66. کیمیا کیهان می‌گوید:

    بچه ها اگر مناظره رو از TV ضبط کردین که هیچی اما اگر ضبط نکریدم حتما از یه جایی دانلودش کنید.
    هنوز ۲۴ساعت از مناظره نگذشته من خودم یه قسمتهاییش رو چندبار نگاه کردم.
    قسمتی رو که حیدری از روحانی میخواد پشت تریبون وایسه تا بلند میشه از جاش جلیلی رو میکنه به قالیباف یه چیزی میگه یه چیزی شبیه این جمله “پس تو آماده باش” و قالیباف هم به نشانه تایید سرشو تکون میده.
    تیکه ی جالبیه حتتتتتما ببینید

  67. ..... می‌گوید:

    کاش انتقاد های جلیلی به قالیباف رو تو مناظره یه بار دیگه بخونی تا بفهمی زاویه گفتمان شون چیه…

  68. گمنام می‌گوید:

    شهاب مرادی: به قالیباف رای میدهم

  69. م.طاهری می‌گوید:

    خیلی منصفانه بود تحلیلتون از مناظره و درباره هر هشت نامزد.

    آقایان حداد عادل و جلیلی و قالیباف هم نشان دادند که این اصول از هر چیزی براشون مهم تره و همیشه می شه با در نظر داشتنش متحد بود.

    سوای بحث انتخابات دلم می خواهد به جناب حداد بگم: خدا قوت!

  70. سید می‌گوید:

    آقای قدیانی

    چرا شما خودتان دائم از عدم تخریب حرف می زنید اما مرتب هم نیش و کنایه نثار آقای جلیلی می کنید؟ کمی انصاف هم خوب است!

  71. سیدمحسن انصاری می‌گوید:

    بسم الله/ ربطی به این پست نداره ولی فقط خواستم یه درد دلی کرده باشم.
    برادران عزیز که همه خود را حزب اللهی و گفتمانی و انقلابی می دانیم؛ آیا اخلاق نسبی است؟! یعنی تخریب دکتر جلیلی بد است و تخریب دکتر قالیباف خوب و اجازه داریم او را تخریب کنیم؟!
    آیا انقلابی گری فقط یک شعار است و در آن فقط حب و بغض شخصی ملاک است؟!
    آیا اگر بی بی سی و VOA دکتر جلیلی را بکوبد باید علیه آن ایستاد و دفاع کرد اما اگر دکتر قالیباف با مواضع انقلابی وآرمانی اش موجب شد به مدت چندین هفته هدف اصلی رسانه های معاند قرار بگیرد باید موضع انفعال گرفت؟! مگر مولا نفرمود: “کن للمظلوم عونا”؟ چرا در مقابل مظلومیت این روزهای قالیباف سکوت کرده ایم؟!
    این چه گفتمان انقلابی است که درآن همه چیز نسبی است! هم اخلاق هم انقلابی گری!

    حالم به هم می خوره از این سیاست بازیهای عاری از دین و اخلاق!

  72. محمد می‌گوید:

    طرفدارای آقای جلیلی لطفا بخونن کوتاهه:
    http://arabi-maleki.blogfa.com/

  73. سیداحمد می‌گوید:

    حمید و بعضی دوستان دیگر؛

    ابتدای متن را بخوانید! آیا بزرگان و خوبان هم که مدام بر اقتصاد و معیشت تاکید می کنند، در آینده به شعار “نه غزه، نه لبنان…” خواهند رسید؟! این چه استدلالی است؟!

    حسین قدیانی قطعا آنطور که بعضی از شما نوشته اید، نگران پنیر و قیمت پنیر نیست، نگران این است که بعضی ها اقتصاد را بهانه کنند و مدعی شوند؛ جمهوری اسلامی ناکارآمد است و حتی عرضه تثبیت قیمت بدیهی ترین اقلام خوراکی مردم را هم ندارد!!

    خنده ام می گیرد که با این کارنامه روشن، این جور برچسب ها را به حسین قدیانی می زنند… حالا هر کسی از اقتصاد گفت، لابد دنبال سازش و بخور بخور و رفاه و فدا کردن آرمان ها و… است!!

  74. حسین می‌گوید:

    حاجی دفاع آقایان حداد و جلیلی دفاع از منیت نبود بخدا…
    دفاع از ولایت بود..
    دفاع از نظام بود..
    تذکر آقای خاتمی در نماز جمعه یادت رفت که گفت: کاندیدا نسبت به فتنه موضع گیری صریح داشته باشند… جا نداشت دوست عزیزمون از نظام دفاع می کرد نه از خودش(من)…
    یا علی

  75. فطرس والپیپر می‌گوید:

    سلام
    .
    .
    آقای روحانی … هشدار !
    پوستر :
    http://fotroswallpaper.mihanblog.com/post/34

  76. کروبی می‌گوید:

    بصیرتت سولاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااخه

  77. سیداحمد می‌گوید:

    حسین؛

    لو دادن اسرار محرمانه نظام و کشته های فلان و بهمان قبرستان هم دعوت به خدا بود؟؟؟!!! همه داشتند بی من و منیت حرف می زدند الا قالیباف که از رزمنده ها و خون شهدا دفاع کرد!! شما انگار دستگاه منیت سنج هم دارید از فرط تقوی؟؟!! و هیچ می دانید که خود این نگاه، آخر بی تقوایی است؟!

    چطور شما سخن امام جمعه تهران را می بینید، اما این همه تاکید رهبر را نمی بینید که از نامزدها خواسته اند برنامه های خود را ارائه دهند؟! مگر میتینگ بسیج دانشجویی است که فقط و فقط سخن گفتن علیه فتنه ملاک باشد؟! وانگهی، از میان آقایان حداد و جلیلی، آنکه از همه زودتر درباره فتنه موضع گرفت و ۳ شب بعد انتخابات ۸۸ در همین شبکه ۲ سخن گفت، همین شهردار تهران بود!! و مگر جز این است که قرارگاه ثارالله سپاه، بعد از بسیج و سپاه از عملکرد شهرداری ابراز رضایت کرد؟!

    به قالیباف نمی خواهید رای بدهید، اصلا عیبی ندارد، اما خواهش می کنم بی تقوایی هم نکنید و خیال نکنید جز آنها که شما دوست شان دارید، الباقی اهل منم منم اند!! اینگونه باشد و این رویه اگر تشدید شود، یکی هم برمی دارد می گوید که دفاع سعید جلیلی از دوران حضورش در شورای عالی امنیت ملی، کمی تا قسمتی منم منم بود!!

    به جد می گویم که دست از این قبیل داوری ها بردارید که روزی دامن خودتان را خواهد گرفت… و روزی می شود که دیگران، علیه تان با همین مبنی قضاوت خواهند کرد.

  78. خادم الشهدا می‌گوید:

    اگه جلیلی در گفتن بعضی چیزا اشتباه کرد باشه قبول
    ولی یادمون نره که قالیباف هم در گفتن بعضی چیزا اشتباه کرد
    پس لطفا لینک نذارید بر علیه جلیلی و بگید که ایشون پختگی لازم نداره
    خب اگه جلیلی پختگی نداره به خاطر اون افشاگری قالیباف هم همینطوره
    و اگه میخواید بگید باید اینطوری بگید:
    هر دو شون پختگی ندارن
    ولی من خودم اینو قبول ندارم!!!!!!!!!!

  79. حسین می‌گوید:

    حاج حسین………

  80. سیداحمد می‌گوید:

    خادم الشهدا؛

    کامنت ها را کاری نداشته باشید! در متن هم همین نگاه شما آورده شده؛

    “و اما محرمانه‌ها را لو دادن و اسرار جلسات خصوصی هویدا کردن، کار هر که باشد خطاست، اگر خودی باشد، بیشتر خطاست! من اگر از زاویه انقلاب اسلامی و پیشرفت و عدالت رای می‌دهم، به وقتش از همین زاویه انتقاد می‌کنم.”

    محرمانه ها را لو دادن؛ جلیلی!
    اسرار جلسات خصوصی؛ قالیباف!

  81. دلخون می‌گوید:

    آقای قدیانی؛

    بهتر دنبود دکتر قالیباف برای توجیح خبرش در بی بی سی، روحانی رو نمیکوبید تا روحانی هم یه سری اطلاعات نمیداد… مردم خیلی هوشیارن… به نظرتون تو مناظره دیشب یه کم رای دکتر قالیباف ریزش نکرد و به سمت دکتر ولایتی نرفت؟
    من امروز تو ستاد قالیباف بودم و بچه هاشون به شدت عصبانی بودن که چرا دکتر اینجور صحبت کرد…
    جلیلی هم که احساس میکنم باید به یه پختگی در صحبت هاش برسه… اما در کل به نظر من دیشب قالیباف و جلیلی خوب بودن… اما نظر همه مهمه نه تنها ماها…

  82. باقر می‌گوید:

    دکتر جلیلی: سوالم این است که اگر کشوری اصول و منافعش در تقابل شما بود چگونه میخواهید با آن برخورد کنید. در گزارش شما به عنوان برنامه راهبردی جمله ای ذکر شده که با نگاه شما نمیخواند. اینکه نباید تصویر برخورد ما چالش قدرت هژمون باشد در حالی که ما نگاه هژمون را قبول نداریم و این اصل سیاست خارجی ماست. ما در چالش با نظامی هستیم که امروز میخواهد به زور خود را حاکم کند.»

    دکتر قالیباف در پاسخ به این سوال گفتند که بحث عدم چالش قدرت هژمون نیست، بلکه آمریکا می گوید؛ ما قدرت هستیم پس حق با ماست و ما میگوییم؛ حق، قدرت است!

    که متاسفانه این قسمت از پاسخ دکتر قالباف در رسانه ها منتشر نشده و رسانه های حامی دکتر جلیلی به سوال ایشان و جواب ندان دکتر قالیباف افتخار می کنند!

  83. سرباز می‌گوید:

    حسین جان! تایید نکردی! زیاد کامنت نمی ذارم ولی متن هات رو می خونم. کاش در انتخابات وارد این سطح از جانبداری نمی شدی. تیغ قلمت رو فقط برای نگهبانی از “بیت رهبری” نگه می داشتی؛ این انتخابات حداقل هنوز هشتاد و هشتی نشده. قلمت رو برای روزهای طوفانی نگهدار. این معرکه جولانگه ما نیست…

  84. مهدی می‌گوید:

    محمدجان!

    خوندم؛
    تا حدودی درست میگید
    جلیلی اشتباه کرده…

  85. محمد می‌گوید:

    تو رو خدا متحد شید پشت قالیباف
    امروز میتینگ روحانی رو دیدی…..؟؟؟؟
    بسه لجاجت

  86. رضا می‌گوید:

    دکتر ولایتی با این که شخصیت بسیار ولایتمداری است ولی خب ارادت ویژه ای نیز به هاشمی رفسنجانی دارد و احتمال اینکه سیاست های آقای رفسنجانی را در صورت رییس جمهور شدن در پیش بگیرد دور از ذهن نیست.
    گفتمان آقای جلیلی نیز همان گفتمان احمدی نژاد ۸۴ البته با غلظت بیشتر است و معمولا مردم پس از پایان ۸ سال به چهره ای متفاوت از رییس جمهور قبلی رای می دهند.
    به نظر بنده آقای قالیباف گزینه ی مناسب تری برای اصولگرایان می باشد.
    ای کاش دوستان سر حرف خود می ماندن و با دیدن آرای بالای دکتر قالیباف به نفع او کناره گیری میکردن که متاسفانه میز براق ریاست جمهوری بر ائتلاف بیشتر می چربد!
    تحلیل و پیش بینی من این است در صورت ائتلاف عارف و روحانی انتخابات به دور دوم کشیده می شود و آقای قالیباف برنده خواهد شد و در صورت عدم ائتلاف در همان دور اول ایشان پیروز انتخابات خواهد شد.

  87. محمد می‌گوید:

    وقتی مطلبتان را خواندم، حس کردم پی به اصلح بودن سعید نسبت به باقر برده اید…
    ولی باز هم پافشاری بر رای خود دارید و با علم کردن اقتصاد مقابل سیاست، این برتری را توجیح می کنید…

  88. در عطش عدالت مهدوی می‌گوید:

    به یه بسیت و شیشی:
    حس نمی کنی داری توهین می کنی؟! اونم شیک و زر ورق پیچ!! من تا حالا بین آقای قالیباف و آقای جلیلی دو دل بودم اما حالا بیشتر نظرم به جلیلیه بنا به دلایلی که برای خودم حجت شرعیه. چند ساله پای ثابت قطعه هستم و حق آب و گل دارم. با اینکه رایم با رای صاحب قطعه متفاوته و با اینکه خیلی از کامنتهام که به مراتب محترمانه تر از کامنت شما بود حذف شد اما پیگیر نظرات دوستان چه موافق و چه مخالف هستم به رای و نظر همه مخالفان هم احترام قائلم چون مطمئنم با حجت شرعیه. اما شما حق نداری به کسایی که هم رای تو نیستن توهین کنی اینو هیچوقت فراموش نکن. به ادعا که چیزی نمیدن تو عمل نشون بده اخلاقتو!!

  89. فاطمه می‌گوید:

    می ترسم؛
    خیلی نگرانم، خیابان های مشهد اصلاح طلب ها دوباره شلوغ کردند.
    ولی باز هم پناه بر خدا می بریم…

  90. سیداحمد می‌گوید:

    آخرین نظرسنجی ها از افزایش معنی دار آرای آقایان عارف و حسن روحانی در انتخابات حکایت دارد…

    همین!!

  91. برف و آفتاب می‌گوید:

    سید احمد!
    خوبه که شما هم از شورای نگهبان یاد بگیرید؛ که با تایید نکردن بعضی‌ها، جلوی مضحکه شدنشون رو گرفتند! به قول آذرخش خدابیامرز؛ والا 🙂

  92. دل آرام می‌گوید:

    یاحق
    خداقوت
    هر چند خیلی با شما هم رای نیستم، اما از بعضی دوستان اصلا انتظار چنین واکنش های نسنجیده ای نداشتم.
    امیدوارم خداوند خودش دلها رو هدایت کنه مردم به کسی رای بدن که مورد رضای امام زمان باشه.

  93. باقر می‌گوید:

    آقا قضیه خطرناک شده بریم پشت آقای قالیباف
    یاعلی

  94. احمدرضا می‌گوید:

    وای خدای من …
    مستند عارف از فاجعه هم اون ور تر بود. مخصوصا سکانس آخر که با همسرش تو ماشین بود!
    این آقا از سیاه نمایی هم رد کرده، به چرکین نمایی رسیده!
    دهن خودشو با اصلاحات اصلاحات آسفالت کرد…

  95. متعجب می‌گوید:

    من واقعا از آقایان حداد و ولایتی تعجب می کنم! این دو عزیز اعلام کرده بودن قراره هر سه عضو اتلاف پیشرفت ثبت نام کنن و برنامه های تبلیغاتیشون رو هم انجام بدن و با انجام نظرسنجی و معلوم شدن کاندید برتر، به نفع اون برن کنار. با اینکه پنج روز بیشتر تا انتخابات نمونده و جلو بودن آقای قالیباف حداقل نسبت به این دو نفر معلومه، امروز جناب حداد اعلام کرد که فعلا دلیلی برای کناره گیری نمی بینم!!! آقای ولایتی هم اصلا به روی مبارک خودشون نمیارن که روزی قرار بود ائتلاف کنن واقعا این عزیزان شرایط حساس این روزها رو درک نمی کنن که ضرورتی برای کناره گیری نمی بینن!!!
    واقعا ناراحتم از این شرایط؛ کاشکی می تونستم صدامو به گوش این آقایون برسونم که کجاست اون قول و قرارایی که داده بودید؟؟!! شما رو به خدا بکشید کنار و مانع از شکستن رای اصولگرایان و در نهایت بالا اومدن اصلاح طلب ها بشید.

  96. مسافر 26 می‌گوید:

    وقتی کاندیداهای اصولگرا وحدت نمی کنن خود مردم باید به فکر وحدت باشن!

    اگر روحانی و عارف که حتما یکی میشن آرائشون بالا بره، باید خود ما به فکر اجماع در رای دادن به کسی باشیم که در نظر سنجی ها بالاتره!

  97. خیلی مردی آرمیتا.... می‌گوید:

    این روزها همش نگرانم
    سر مناظره ها
    سر گفتگوهای ویژه!
    سر مستند آقایون
    نکنه یه وقت آرمیتا الان پای تلویزیون باشه و بشنوه برخی حرفا رو
    آرمیتا از خیلی از آدما بهتر میفهمه
    همین که میفهمه باباشو آدم بدا کشتند یعنی خیلی میفهمه
    و خیلی ها هنوز نفهمیدند مفهموم همین
    آدم بدا رو

    آقا سعید داداش پرچمت بالاست
    تو آسمونا پیش رفقای شهیدت
    خیلی مردی…
    مثل آرمیتا
    آرمیتا باباشو داد و توام پاتو
    اما هیچ ادعایی ندارید
    خیلی مردی که معنی آدم بدا رو میفهمی
    و محکم جولوشون واستادی
    خیلی مردی که نشون دادی چشات به دهان مبارک آقاست

    حالا دیگه خوب میشه فهمید
    إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا
    یعنی چی…

  98. saadat می‌گوید:

    سلام
    من هم با شما هم رای هستم. این یک لینک از صحبتهای سردار طلایی است راجع به صحبتهای آقای روحانی. خواندنش بنظرم خالی از لطف نیست.
    http://www.havadar.ir/content/detail_45208.html

  99. سردرگم می‌گوید:

    آقا سید احمد

    من فکر کنم شما مدیریت کامنتها رو بر عهده داشته باشی؟ من در متن جلیلی ٨۴ سوالی رو مطرح کردم که مشتاقانه منتظر جوابش بوده و هستم و با توجه به حساسیت بحث انتظار داشتم یا شما یا جناب قدیانی به اون پاسخ بدید که اگر جوابای منطقی و مستدلی رو در دفاع از آقای قالیباف داشته باشید مطمئن باشید خیلی از آرا از جلیلی به سمت ایشون برمی گرده چون قطعا همه به بهتر بودن مدیریت آقای قالیباف نسبت به آقای جلیلی واقفن فقط می مونه بحث های اعتقادی و در راس اونا ولایتمداری ایشون که این روزا اعصاب منو ریخته به هم چون هیچ جوابی براش ندارم و از شما عزیزان انتظار میره که هر چه سریعتر روشنگری کنید.

    خواهش می کنم سریعتر جواب بدید.

  100. فدایی همت می‌گوید:

    بعد از یک شبانه روز مکاشفه پای اینترنت، اعتراف میکنم که هنوز بین قالیباف و جلیلی به انتخاب نرسیدم، حس میکنم اختلاف سطح برتری این دو نفر خیلی میلی متریه، هر کدوم یه ویزگی مثبتی داره که اون یکی نداره. کاش مناظره ها ادامه داشت…

  101. فلا تفشلو... می‌گوید:

    سلام؛
    داداش حسین! دمت گرم. دستت درد نکنه که مشق وحدت کردی برامون.
    دوستانی که قالیباف رو تخریب می کنن و یا جلیلی رو و یا ولایتی رو و یا حتی عارف و روحانی رو و آقای قدیانی رو به خاطر رأیش!
    ۲ صحبت آخری امام خامنه ای رو شنیدید؟ این که امروز وحدت بین مسلمانان امری ضروریست. قطعاً این وحدت ولی امر مسلمین جهان، جوانان انقلابی ولی جاهل تکفیری رو که در سوریه می جنگند را هم شامل می شود. اگر بگین نه، کلاً بحث وحدت از بین میره. امروز اصلی ترین اختلاف مسلمانان در نبرد سوریه است.
    پس به نظرتون درباره وحدت بین طرفداران این ۸ نامزد چه نظری دارند؟

  102. قائم می‌گوید:

    خدا حفظت کنه برادر حسین..
    خدا به قلمت برکت بده ان شا الله

  103. هم نفس می‌گوید:

    سلام. جناب سید مقداد!
    به یاد بیارید وقتی رو که با همین افتخار احتمالا و با همین نوع حجت عقلی به آقای احمدی نژاد رای دادید و اونموقع هم با اینکه قابل تشخیص بود نتونستید عدم صداقت، عدم کارآمدی و وادادگی او را به اطرافیان و منحرفین ببینید و این نتیجه رقم خورد که الان بسیاری از افرادی که سال ۸۴ از اصلاح طلبان نیز دل کنده بودند و به دنبال شخصی دلسوز و کاری می گشتند، صد رحمتی به اصلاح طلبان گفته و پشیمان و حتی برای بر سر کار نیامدن فردی همچون او یا بدتر از او باز به جمع اصلاح طلبان برگشته اند.

    آقای مسعود!

    به نظرم ما موظف به انجام وظیفه ای با اصلح ترین نتیجه هستیم. که همین صفت اصلح و صالح و غیر اصلح برای افراد، خود تعریفشان در نتیجه ایست که از کار و عمل آنها به دست می آید. به نظرم رهبری اگر می فرمایند فرد اصلح را انتخاب کنید نه به معنیه کسی است که خصوصیات اخلاقیه اصلح تر و بیشتری داشته باشد، بلکه بدین معنی است که پس از چهار سال از او اصلح ترین تنیجه بجا ماند. یعنی کمترین ضرر و خطا، بیشترین سود و کار مفید. اساسا قدرت تشخیص اینجاست که پایش به میان می آید و کارنامه ی افراد نیز و روحیات آنها نیز و و و…

  104. آرزومند کربلا می‌گوید:

    میگم این روزا چقدر قطعه شلوغه. چقدر اسم جدید. کلی باید بگردی تا قدیمی هارو پیدا کنی!

  105. زهرا می‌گوید:

    ای کاش برای سوالات ما جوابی بود… خودتون می دونین منظورم چیه…
    ای کاش آقایون جلیلی و قالیباف با هم اجماع می کردند و دل مردم شاد می شد… ولی بعید می دونم… در خوشبینانه ترین حالت که بگیم هیچ کدوم حب قدرت ندارن، اطرافیان قالیباف و تفکرات جلیلی فکر نمی کنم کارشون رو به اجماع بکشه… البته نظر شخصیه منه… اگر تایید بشه!

  106. کورش می‌گوید:

    من شیفته آقای غرضی شدم، چه کنم داداش حسین؟!!!
    با اینکه خیلی صاف و ساده حرف میزنه اما مدیریتشو در صحبت کردن به رخ بقیه کشید. دوستانی که قبول ندارند یکبار دیگر مناظرات را ببینند!
    در مورد قالیباف و جلیلی هم باید گفت که هواداران و دوستان نباید همدیگرو تخریب کنند.
    هر دو انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند هر چند در برخی موارد با همدیگه اختلاف سلیقه و نظر داشته باشند، مهم این نیست. امید دارم چه قالیباف بشه چه جلیلی، آقای حدادعادل در دولت نقشی داشته باشه چون واقعا از خودش گذاشت تا اصل قضیه باقی بماند.
    آقای ولایتی ولی خوب ظاهر نشد، شما دوباره بازی خوردی آقای دکتر.
    بقیه هم بد نبودند.
    در کل انتقادی که وارد است و همیشه هم وارد بوده اینه که برنامه هاشونو توضیح نمیدن و فقط یا انتقاد می کنند یا نتیجه را میگن که این خیلی بده!

  107. بسم هو می‌گوید:

    حضرت ماه:

    حضور مردم در پاى صندوق های رأى بلاشک به دنبال خود، موفقیت هاى دیگرى را دارد؛ به کشور مصونیت، عزت و آبروى بین‌المللى می بخشد.

  108. بسم هو می‌گوید:

    «رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممکن است آن کسانی که صندوق دست آنها است، بعد باز کنند، خط این حقیر را بشناسند، بفهمند بنده به چه کسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، کسی مطّلع نخواهد شد. اینجور نیست که کسی بیاید نسبت بدهد که رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نیست. اگر چنین نسبتی داده شد، این نسبت درست نیست.» ۱۳۹۲/۰۱/۰۱

  109. محبوب می‌گوید:

    حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی در خطبه نماز جمعه مشهد: «هر کس در انتخابات شرکت نکند به جهنم رفتنش قطعی است.»

    ضربه ای که اسلام از این افراطیون پایداری می خوره از غیر مسلمونا نمی خوره والا!
    اینهایی که ادعای ذوب بودن در ولایت شون گوش فلک رو کر کرده ادبیاتشون چقدر با رهبری فاصله داره!
    رهبری فرزانه ما کی و کجا مردم رو به این شکل به رفتن به جهنم تهدید کردند؟!

  110. محمد می‌گوید:

    برادرا و خواهرای عزیز!
    کلام آخر:
    یا روی قالیباف، خودمون اجماع کنیم؛ یا روحانی رو بعنوان رئیس جمهور بپذیریم…
    یا علی

  111. فطرس ملک می‌گوید:

    محمد؛

    موافقم!
    اگه اصول گرایانی مانند جلیلی و قالیباف و حداد با هم اجماع نکنن و یک فرد واحد را انتخاب نکنن و یکی به نفع دیگری کنار نکشه رای ها شکسته میشه و احتمال خیلی زیاد روحانی رئیس جمهور میشه…

    انشاءالله این سه عزیز به یک ائتلافی برسن.

  112. تسنیم می‌گوید:

    آقای محمد:
    من کار به پایداری و غیر پایداری ندارم. ولی دوستان بیاین منصف باشیم. همیشه تو هر گروه و دسته ای آدمای افراطی وجود داشتن. چرا عادت کردیم رفتار عده ای رو به کل اون مجموعه و رهبرش نسبت بدیم.

  113. زهرا می‌گوید:

    قابل توجه تمام دوستان:

    جلیلی مدل اخلاقی تبلیغات رسانه ای را به نمایش گذاشته و مهم تر این که توانسته است اطرافیان خود را به شکل قابل تحسینی مدیریت و کنترل کند. با اینکه بخشی از اطرافیان جلیلی را جریان های تندرو گرفته­ اند، اما جلیلی با میدان ندادن و نسپاردن مسئولیت های اصلی ستادش به جریان­های افراطی و بها دادن به جوان های معتدل و عدالتخواه، اجازه تخریب و رفتارهای غیراخلاقی را نداده است و توانست ستادهایش را مدیریت کند. همچنین در کنترل رسانه های وابسته به خود نیز توفیق نسبی داشته است.
    در همین راستا اخیراً سعید جلیلی به رسانه های منسوب به خود در خصوص نحوه انتقاد از قالیباف تذکر جدی داده است. وی انتقاد برخی از رسانه های افراطی به قالیباف و اتهام تکنوکرات زدن به وی را غیراخلاقی دانسته و هشدار جدی نسبت به ادامه این رفتارها داده است و حتی تهدید کرده که از آقای قالیباف دفاع خواهد کرد. فارغ از هرنوع جهت گیری سیاسی، حضور چنین نامزدهایی در انتخابات باعث می شود خاطره­ ای خوش و ماندگار از رقابت های انتخاباتی در ذهن مردم باقی بماند.

  114. سالار می‌گوید:

    خیلی نقطه چینی آقای علم الهدی با این حرف زدنت… کاش از نظام دفاع نکنی که داری خراب می کنی بدتر…………………….

  115. saadat می‌گوید:

    عزیزان اصولگرا و دلسوز، فارغ از اینکه به چه کسی بیشتر دلبستگی دارید لطفا یه نگاه به این دو نظر سنجی اخیر و همچنین نظرسنجی سایت تبیان بیندازید. ببینید کاندیدای اصلاح طلب دارن آمارشون رشد می کنه. خواهشا حالا که کاندیداها اجماع نمی کنن، بیایید ما ملت بر سر کاندیدایی که رای بیشتری دارد اجماع کنیم. نگذارید ۴ سال یا ۸ سال برویم زیر پرچم کسانی که بزرگترین حامیانشان سران فتنه هستند.

    http://alef.ir/vdcjyhevouqeomz.fsfu.html?189608

    http://www.fardanews.com/fa/news/267384/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%B1-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C

  116. خادم الشهدا می‌گوید:

    نمیشه بچه های قطعه ۲۶ بیانه ایی چیزی بنویسن به آقایون جلیلی و قالیباف و خواهش کنن که یکی شون بمونه؟
    فکر بدی نیستااااااا روش فکر کنید!

  117. سیداحمد می‌گوید:

    بسم هو، دیگر دوستان؛

    اصول ویرایشی را رعایت کنید؛ نگاهی به کامنت های تایید شده بیاندازید، متوجه می شوید نقطه و علامت تعجب و ویرگول و … را چه طور در جمله قرار دهید!
    “که” و “به” را درست بنویسید، کامنت های تان تایید می شود.

  118. دلبسته مولای خراسانی می‌گوید:

    سلام داداش حسین
    با صحبت هات بشدت موافقم.
    هم درباره آقای قالیباف هم آقای حداد هم آقای غرضی…
    هم درباره “…کار و کار و کار…”

    اما اینکه در زمینه اقتصادی آقای قالیباف توانمندتر است یا آقای جلیلی قضاوتش اینقدر هم ساده نیست.
    دکتر درخشان رو که می شناسی. استاد اقتصاد دانشگاه علامه است. چند سال در حوزه اقتصاد اسلامی کار کرده. (و پسر نابغه اش هدیه خدا برا این کارش می دونه.)
    دیدی درباره آقای جلیلی چی گفت: “من فکر می کنم ایشون تنها کسی است که می تونه… منطبق بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در چهارچوب اقتصاد مقاومتی و مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری مدیریت بکنه.”

    البته همه جوره دوستت داریم.
    کم با نوشته هات دلمون خنک نشد. کم حال نکردیم.
    دفعه قبلی هم می خواستم اینها رو بگم اما دیدم خیلی دلت از دست خودی ها پره؛ دلم نیومد…

  119. زاهد می‌گوید:

    آقای سید احمد! شما که حرف آقا رو می فهمید و به دیگران کنایه می‌زنید که حرف آقا رو نمی‌فهمند، لطفا این فرمایش حضرت آقا رو نمایش بدین و فهمتون رو هم از اون بنویسین ببینیم فهمتون از حرف آقا چقدره؟ قبلا یه بار این مطلب رو گذاشتم ولی متأسفانه چون بر خلاف نوشته‌ی آقای قدیانی بود صلاح ندیدید حرف آقار رو نمایش بدید.
    آیا این همه حضرت ماه و حضرت آه گفتن‌ها نتیجه اش همینه که نمایش حرف آقا رو هم به صلاح نمی‌بینید؟

    «بعضى‌ها مى‌گویند عدالت یعنى توزیع فقر. نخیر، کسانى‌که بحث عدالت را مى‌کنند، به‌هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه‌ى امکانات موجود است. آنهایى که مى‌گویند عدالت توزیع فقر است، مغز و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم مى‌شود، ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزى مى‌شود که امروز در کشورهاى سرمایه‌دارى مشاهده مى‌کنیم. در غنى‌ترین کشور عالم – یعنى امریکا – کسانى هستند که از گرسنگى و از سرما و گرما مى‌میرند؛ اینها که شعار نیست؛ واقعیتهایى است که مشاهده مى‌کنیم.» بیانات رهبر انقلاب ۱۳۸۴/۶/۸در جمع هئیت دولت

  120. مسافر 26 می‌گوید:

    خوبه دوستان امید دارند اجماعی بین اصولگراها اتفاق بیفته!
    می دونید این نظر سنجی ها هنوز آرائی که به موسوی رای دادند رو کامل جذب نکرده!
    همه چی به دقیقه نود رسیده! حتی اجماع اصلاح طلبان! حتی موضع دولت!
    ما باید خودمون متحد بشیم!

  121. سیداحمد می‌گوید:

    زاهد؛

    این مطلب را با کامنت هایش بخوان!
    http://www.ghadiany.ir/?p=19283

  122. خادم الشهدا می‌گوید:

    آنچه نتیجه این بحث حاضر است
    نام چهار نفر نقش خاطر است
    بر پاکی سعید جلیلی درود باد
    اما رئیس دولت آینده باقر است

  123. پدرام می‌گوید:

    خیلی جالب بود. اصلا” فکر نمی کردم که…
    تا الان فکر می کردم از اون طرفداران ۲ آتیشه حاج سعید جلیلی باشی.

  124. ناشناس می‌گوید:

    یه سوال!
    چرا روحانی انقدر ترسناکه؟!
    سلام بر دختران!!!
    پناه بر خدا…

  125. پیام می‌گوید:

    نقاط مثبت و منفی دولت های احمدی نژاد
    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22834/noghte2.jpg

  126. مسافر 26 می‌گوید:

    دکتر محسن رضایی با بیان اینکه در مناظره تلویزیونی دیروز برخی‌ها به من اهانت کردند، گفت: ” البته من تحمل کردم، وگرنه با مشت آهنین چنان روی میز مناظره می‌کوبیدم که همه حساب کار دستشان بیاید.”
    اتفاقا من فکر می کردم چقدر رضایی بر اعصابش مسلط هست!

    برادر محسن!
    همان جمله ای که به روحانی گفتید ظاهرا برای خودتان هم صادق شده!

  127. حامد توکلی می‌گوید:

    تعداد کل آراء: ۱۰۰,۲۷۱

    لطفا در نظر داشته باشید که هر ۲۴ ساعت آرای تکراری از نظرسنجی حذف می شوند.
    {بخشی از آرای آقای حسن روحانی به علت تخلف اصلاح گردید}
    برید به لینک!
    یعنی تو نظر سنجی ها هم تقلب می کنن… از الان میگن قراره تقلب بشه یا نشه!
    http://ie92.ir/pollsarchive/

  128. برف و آفتاب می‌گوید:

    صدای روحانی شبیه شاهه!

  129. سیداحمد می‌گوید:

    فلان نیوز سه هفته قبل تیتر زده بود “مداحی برای قالیباف!”؛
    کلی تعجب کرده بودند از این شعر خوانی برای قالیباف…
    شما که ادعای فوق اخلاق و بصیرت دارید چرا الان تیتر نمی زنید “مداحی برای جلیلی” با همان علامت تعجب هایی که برای قالیباف داشتید؟

    ادعای اخلاق دارند و نهایت بی اخلاقی هستند!

  130. متعجب می‌گوید:

    یه جایی خوندم که جبهه پایداری از قالیباف کینه قدیمی داره؟
    کسی می دونه قضیه چیه؟

  131. مجید می‌گوید:

    سلام داداش حسین؛
    طول یک حرکت مهم تر است یا جهتش؟
    آقا می گوید “کار کار کار” اما مهم نیست که چگونه؟ با چه روشی؟

  132. کارشناس آمار می‌گوید:

    میانگین نتایج معتبرترین مراکز نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تا تاریخ ۱۸/۳/۱۳۹۲
    بدین شرح است:
    ۱ – قالیباف
    ۲ – رضایی
    ۳ – روحانی
    ۴ – سعید جلیلی

  133. پارسا می‌گوید:

    یه نفر محض رضای خدا رضایی رو ندیده! دیگه ازین به بعد تعصب بسه؛ تعصبات بی جا بوده خیلی هارو پررو کرده… انصافا رضایی حرف نداشت…

  134. احمدرضا می‌گوید:

    یکی از سایت های خبری مدعی شد!
    کابینه قالیباف لو رفت!

    ولایتی معاون اول؟!
    ولایتی (با حفظ سمت) شورای عالی امنیت ملی؟!
    دکتر جلیلی وزیر امور خارجه؟!
    سردار قاسم سلیمانی وزیر کشور؟!
    غلامعلی حداد عادل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؟!
    محسن رضایی رئیس گروه اقتصادی دولت و با حفظ سمت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی؟!
    احمد توکلی وزیر امور اقتصاد و دارایی؟!

    خبر، دروغ محض به نظر می رسه!!

  135. دلخون می‌گوید:

    گویا بچه های ستاد قالیباف همه اینجا هستن…
    تمام مطالب شما در ستادهای قالیباف خوانده میشه و جمله های ناب رو تو ستادها میذارن…
    عجب…

  136. محمد می‌گوید:

    انصافا فیلم دوم جلیلی عالی نبود؟!!
    “نقطه عطف” شاید بهترین اسمی بود که میشد براش انتخاب کرد…
    اگه بدون تعصب و استفاده از عینک های خاص(!) نگاش کنید، واقعا نظرتون عوض میشه…
    مخصوصا قسمت پروفسور درخشان و دستگیری ریگی…
    (من موندم سردار فیروزآبادی چقدر به ایشون اعتماد داشته که نپرسیده برای چی هواپیما رو باید بنشونیم!!! بدون چون و چرا دستور عملیات رو داده!!!)

  137. علیرضا می‌گوید:

    ما فکر می کردیم حاج سعید برنامه نداره…
    فکر می کردیم نمی تونه به حماسه اقتصادی عینیت ببخشه…
    فکر می کردیم خیلی ضعفا داره…
    ولی ما فقط فکر می کردیم اینجوریه!
    با تحقیقات فراوان بنده به این نتیجه رسیدم که حاج سعید نه تنها ضعیف تر از حاج باقر در مسائل اقتصادی و اجرایی و… نیست شاید منطقی تر و پخته تر هم باشه؛
    به هر حال ما بین این دو عزیز موندیم به کدوم رای بدیم.
    کاش به وحدت برسن…
    و اگه به وحدت نرسیدن با همه احترامی که به داداش حسین دارم به حاج سعید رای میدم.
    اما اما اما مخالفت در عین رفاقت، اصلا هم توهین و… نداره، خیلی هم خوشحالیم همه با هم.

    ایشالا که چند روز دیگه حضور پر شور مردم در انتخابات رو همین جا جشن بگیریم.

  138. خادم الشهدا می‌گوید:

    چقدر مستند جناب جلیلی جذاب و خوب بود
    یه جورایی دل آدمو می کشوند طرف پایی که جا ماند…

  139. چای پولکی می‌گوید:

    سلام
    در بند چهارم خواندیم:
    “به لطف این محبت، بر همه رای‌دهندگان حاج‌باقر و سعید فرض است که فقط تعریف نامزد مورد نظر خود کنند.”
    اما!
    از بند پنجم به بعد، تنها نقد یک کاندیدا شد، هر چند بدون بردن اسم. خبری از عدم نقد مخالف و تنها تعریف از موافق نبود!!!

  140. وبگرد می‌گوید:

    به به سید احمد ببین کارت به کجا رسیده که چه کامنتایی رو تایید میکنی!

    **
    سالار می‌گوید:
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ در t ۱۳:۵۳

    خیلی نقطه چینی آقای علم الهدی با این حرف زدنت… کاش از نظام دفاع نکنی که داری خراب می کنی بدتر……………………
    **

    بازم متاسف شدم!

  141. ناشناس می‌گوید:

    مستند جلیلی رو دیدید؟
    چه قدر قشنگ بود. اون استاد اقتصاد واقعا حرفاش به دل نشست. تو این شرایط که همه واسه خودشون اقتصاد دان شدن و یه ذره هم تو کوبیدن جلیلی شک نمی کنن یه آدم منصف پیدا شد…
    دمش گرم

  142. ناشناس می‌گوید:

    ایران فقط تهران نیست…
    ایران فقط تهران نیست…

  143. MALAKOOT می‌گوید:

    سلام؛
    خدا قوت…

  144. علی می‌گوید:

    تا حالا فکر کردید که “سید احمد” شاید خود “حسین قدیانی” باشه؟؟؟

  145. تقدیر می‌گوید:

    تنها راه رای نیاوردن روحانی فقط اجماع قالیباف و جلیلی است همین!

  146. نجوا می‌گوید:

    سلام، یه سوال؟
    امکان تغییر رای از طرف داداش تا روز رای گیری هست؟

  147. سیداحمد می‌گوید:

    نجوا؛

    اتفاق خاص و عجیب غریبی نیفتد، رای حسین قدیانی همان قالیباف است. لذا خیلی بعید است این رای تغییر کند. شاید دلیل این رای را نوشتند، شاید هم نه…
    علی ایحال در فضای خوبی به سر نمی بریم!

  148. امیرحسام می‌گوید:

    مستند آقا سعید عالی بود. دست نادر طالب زاده طلا.

    یه نکته: میشه بچه های اینجا اینقد این اصلاح طلبا رو بزرگ نکنن! بابا اینا عددی نیستن… این نظرسنجیا هم قابل اعتماد نیست و عکسش هم زیاده. نمونه اش این:

    http://bashgah.tebyan.net/newindex.aspx?pid=247765

    درسته نباید رقیب رو دست کم گرفت اما دیگه نه اینقد که بزرگ تر از حدش بهش بها بدیم. واقع بینانه نگاه کنیم رقابت بین سعید و باقر است این خط این نشون!

  149. بافقی می‌گوید:

    دو سوالم از قدیانی عزیز! اگر چه بعید می دونم منتشر کنید؛
    ۱) یکی از نقاط مثبت احمدی نژاد مبارزه با اشرافی گری کابینه و مسئولین دولتی و اطرافیان و از طرفی ساده زیستی شخص رئیس جمهور بوده که اتفاقا بارها مورد تأئید و تشویق آقا هم قرار گرفته، به نظر شما آیا آقای دکتر قالیباف در صورت پیروزی در انتخابات هم همین روند رو مخصوصا نسبت به خودش ادامه خواهد داد؟؟
    ۲) خواهشا روی این سوال تمرکز فرمائید: در صورت راهیابی قالیباف و جلیلی به دور دوم به نظر شما اصلاح طلبان دور کدوم نامزد جمع (حداقل بصورت غیر علنی) خواهند شد؟؟

  150. مسافر 26 می‌گوید:

    جلیلی: احتمال ائتلاف منتفی است.
    ظاهرا در نظر سنجی ها، رقابت بین جایگاه دوم مطرحه: روحانی + عارف با رضایی.
    بین اصولگرایان هم اجماع تاثیرگذاری نمیشه و انتخابات به مرحله دوم میرسه!
    البته بحث آراء خاموش هم هست…
    البته با توجه به آراء خاموش نمی دونم شاید باید دعا کنیم به مرحله دوم برسه!

    **

    علی:
    تفاوت لحنشون کاملا واضحه!

    **

    بی صبرانه منتظر متن جدید آقای قدیانی هستیم.

  151. میعاد می‌گوید:

    سید جان؛
    من یه جمله یه خطی نوشتم، حالا نکته ویرایشی اش چی بود که تایید نکردی؟!

  152. نجوا می‌گوید:

    سید احمد؛

    ممنون!
    بله متاسفانه در فضای خوبی به سر نمی بریم!!

  153. سیداحمد می‌گوید:

    امیرحسام؛

    بحث این نیست که اینها عددی هستند یا نه، بحث این است که در اغلب نظرسنجی های درست حسابی و علمی، اوج گرفتن آرای حسن روحانی، محسوس و چشمگیر است. مثل نظرسنجی ناجا و صدا و سیما و…
    وانگهی! اصلاح طلبان خودشان هم اگر عددی نباشند، تفرق آرای اصول گرایان قادر است از اینها یک عدد درشت بسازد!!
    و اما گیرم باقر یا یکی دیگر از همین ها، بشود رئیس جمهور!! با این حال و روز، و با این سیاست ورزی دوستان مومن و حزب اللهی، ما چه انتخابات را ببریم و چه ببازیم، بازنده هستیم!! بازنده اخلاق، بازنده دید درست، و بازنده خیلی چیزها…
    ما که تا به حال ندیدیم هواداران روحانی، عارف را بکوبند یا بالعکس، اما این ور قصه، ماشاء الله چه بزن بزنی است!!

    بافقی؛

    جواب ۱: بله! از جمله اتفاقات مثبت احمدی نژاد، عدالت ورزی ۳ هزار میلیارد تومانی و اطرافیان سالمی مثل آقایان مشایی و بقایی و بهداد و محصولی و… بود!! البته ما منکر این نیستیم که تعدادی از اعضای هر ۲ دولت احمدی نژاد، آدم های ساده زیستی هستند، اما هیچ کدام، سالم تر و و بهتر از حسین مظفر، رئیس ستاد قالیباف نیستند!! فی الحال همه دارایی شخص قالیباف، خانه اش در شهرک شهید دقایقی + یک ماشین سمند است. منتهی مثل احمدی نژاد نیست که از سویی، غذایش را از خانه ببرد سر کار، از سوی دیگر، به صندوق ذخیره ارزی، مثل جیب شخصی اش نگاه کند!! و هزار و یک بی قانونی دیگر…

    جواب ۲: نیازی به رفتن به دور دوم نیست!! همین حالا هم اصلاح طلبان، از طرفی مدام قالیباف را تخریب می کنند، (امروز شرق در جواب حرف بی خود و غیر لزومی که سعید خان جلیلی در مناظره زده بود، مدعی شد اتفاقات سمیرم با دستور قالیباف صورت گرفته!! یعنی حتی اونجایی هم که می خواهند به جلیلی پاسخ بدهند، تهمت به قالیباف می زنند!!) از طرف دیگر، دوست دارند اینطور وانمود کنند که طرف حساب روحانی، جلیلی است، نه قالیباف!! و اما، فرض کنیم باقر و سعید بروند دور دوم!! و باز هم فرض کنیم که بعضی یا اصلا همه اصلاح طلبان، علنا از قالیباف حمایت کنند!! خب که چی؟؟!! وقتی حتی اصول گرایان عاقل تر و حزب اللهی های فهمیده تر و سیاسی تر هم دنبال حداد عادل اند، تا جلیلی، معلوم است که اصلاح طلبان در آن دوگانه فرضی، طرف جلیلی را نخواهند گرفت!! طرف جلیلی را بگیرند که چه بشود؟! پس بهتر است درست سئوال کنید و درست بحث کنید که من مجبور نشوم از شما بپرسم؛ اگر باقر و سعید رفتند دور دوم، (و اصلا چرا بروند دور دوم، همین الان!!) دولتی ها و انحرافی ها و بعضا حجتیه ای ها و… طرف کدام شان هستند؟! و طرف کدام را خواهند گرفت؟! آیا اصلاح طلبان، همه فتنه گرند از نظر شما، اما سازنده فیلم سخیف “ظهور نزدیک است”، انحرافی نیست؟! احترام سعید جلیلی جای خود، اما اصلاح طلب و اصول گرا، ندارد؛ آدمی اگر عاقل باشد، قوه مجریه را نمی سپرد دست باندی که اخلاق احمدی نژادی دارند و صبح تا شب، همه کارشان تخریب قالیباف است. ما هی سکوت می کنیم و جواب بعضی کامنت ها را نمی دهیم، شما هم دیگر دور بر ندارید!! فتنه و اصلاح طلب و این حرفها، برای اغلب کسانی که گرد جلیلی را گرفته اند، بهانه ای بیش نیست! و نیست که می بینیم رای دهنده به موسوی و حامی او تا ماهها بعد از فتنه، شاعر و مداح جناب جلیلی درمی آید!! و اما کاش این همه قالیباف تخریب نمی شد، که ما هم از این حرف ها نمی زدیم. کاش… قدر مسلم این است که مملکت و اداره آن، بچه بازی نیست!!

    این را هم سایر دوستان بدانند بد نیست؛ از نظر ما اصلح، قالیباف است، نه اینکه فقط چون توی نظرسنجی ها بالاست، اصلح مان شده!! ما با ملاک تقوی و کار و اقتصاد و مدیریت و مدیریت اجرایی و عدالت و پیشرفت و مقاومت و نقد پذیری و… به قالیباف رسیده ایم و بسی مسروریم که اصلح مان مقبول نیز هست!! آری! بی تقوایی، اغلب در آن تیم است که دم به ساعت حاج آقا پناهیان و خود جلیلی مجبور می شوند به سایت فلان نیوز تذکرات اخلاقی بدهند که چرا این همه قالیباف را می کوبید؟؟!! بی تقوایی آن است که عده ای تا می بینند رای یک حزب اللهی به یکی جز جلیلی است، او را بی بصیرت و مخالف ولایت می خوانند!! بی تقوایی در همین چیزهاست…

  154. مسافر 26 می‌گوید:

    دقیقا همینه آقا سید! من این روزها با دوستانم بحث نمی کنم که به قالیباف رای بدهند فقط بحث می کنم تا دید منفی ای که مدعیان بصیرت و اخلاق ایجاد کردند کمرنگ شود!!!

  155. مسعود می‌گوید:

    نظر سنجی ۸۴ هم می گفت قالیباف اوله اما چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  156. مهران می‌گوید:

    آقای قدیانی و دیگر دوستان؛
    نظرتون رو درباره این خبر دوس داشتم بدونم.

    http://www.mehrnews.com/detail/News/2072600

    بینی و بین ا.. کی بیشتر اسرار هسته ای رو لو داد؟ حسن روحانی یا ولایتی یا سعید جلیلی؟
    خب یهو شورای نگهبان بگه فلانی رییس جمهوره دیگه.
    دفعه اوله اینجا کامنت می ذارم ولی معمولا اینجا رو می خونم. شاید سلیقه متفاوتی هم داشته باشیم هرچند در انتخابات به قالیباف رای می دم. اما خبر بالا بدجور آدم رو بدبین میکنه!

  157. سیداحمد می‌گوید:

    مهران؛

    به شما حق می دهم… چون خودم هم الان داشتم همین مسئله را به آقای قدیانی می گفتم!
    نمی دانم این دیگر از کجا در آمده!!!

    اگر شورای نگهبان واقعا این کار را بکند و مجددا صلاحیت حسن روحانی را بررسی کند، واقعا آبروریزی می شود!

    خدا کند این خبر دروغ یا شایعه باشد…

  158. تبعیدی می‌گوید:

    آقا فیلم مستند دوم سعید جلیلی بسیار زیبا بود
    حتما دوستان دانلود کنند و ببینند حتی طرف دارای دیگر کاندیداها

  159. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    این هایی که میگن فیلم جلیلی عالی بود و کولاک بود میشه بگن دقیقا کجای فیلم جلیلی قشنگ بود؟
    جوگیر نباشیم دیگه!!
    کی گفته تمام مشکلات مملکت ما در حال حاضر فقط مقاومت در برابر دشمنه؟ اگر فقط با مقوله مقاومت تمام مشکلات حل میشد، رئیس جمهور می خواستیم چیکار؟ سپاه و ارتش و نیروی انتظامی را فعال تر می کردیم و کلا پادگان تشکیل می دادیم. می شدیم قلمبه مقاومت!!
    مدیریت مسائل داخلی کشور چی می شه؟

    برای چی جلیلی اینقدر تو فیلمش خودشو به آقا می چسبونه؟ که ۴ روز دیگه که رای نیاورد بگن کاندید رهبر رای نیاورد؟ چرا از اسم آقا خرج می کنه؟
    الان قالیباف یا کاندیدای دیگه اینقدر خودشونو به آقا وصل کنن، شما خودتونو می کشین که قالیباف داره ریا میکنه. جلیلی چفیه بذاره و براش “اصلح جلیلی” بخونن ریا نیست، اما همین کارا رو قالیباف بکنه میشه ریا!

  160. محراب می‌گوید:

    علی ایحال در فضای خوبی به سر نمی بریم!
    میشه راجع به این کمی توضیح بفرماین جناب آسید احمد آقا؟؟!!

  161. saadat می‌گوید:

    ای وای! خدا کند که دروغ باشد….

  162. پوریا می‌گوید:

    حسین آقا رای شما روی کیه؟؟؟

  163. مهران می‌گوید:

    آقای سیداحمد عزیز:
    الان توی فیسبوک جو خیلی شدیدی علیه نظام راه افتاده. اکثر دوستان خودم که اصلاح طلب هستن خیلی عصبی هستن و خب انصافا حق هم دارن. دقیقن با کامنتتون موافقم. این حرکات یعنی چی؟ واقعا هیچ دلیل منطقی نداره. اگه درباره هر سه تا بود (روحانی، ولایتی، جلیلی) باز یکم آدم آروم می شد. پس حضور همه سلایق یعنی چی؟ اول فکر کردم شایعه فارس هستش اما وقتی مهر هم خبر رو زد یعنی که خبرایی هست. این کار خیلی به نظام ضربه می زنه. خیلی!

  164. سیداحمد می‌گوید:

    تبعیدی؛

    من هم فیلم را دیدم. نقاط ضعف مستند اول را داشت، اما نقاط قوت مستند اول را نداشت!! کاملا شعاری و بی خود بود!

    و اما، توی فیلم، تلویحا اشاره به این شد که گرفتن ریگی کار جلیلی بود! این هم خودش یک بی تقوایی دیگر! گفت: “بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد!!”
    همه زحمات را حاج قاسم و تیمش، نیز بچه های اطلاعات سپاه کشیدند، آن وقت فقط چون سعید جلیلی که اصلا و اصولا در جریان ریز این ماجرا نبود، و تنها به خاطر سمتش، اوکی آخر را داد، تبدیل شد به قهرمان شکار ریگی!
    نه پس! آن همه وزارت و فلان و بهمان تلاش کردند، می خواستی آقا سعید، دم آخر اجازه شکار طیاره را ندهد!

    دوستان محترم؛

    ما هم خودمان راضی به بیان این حرف ها نیستیم، بگذریم که وقت مان هم کفاف همه این حرف ها و سئوالات و غرض ورزی ها را نمی دهد. لذا مجبوریم برای دامن نزدن به این مباحث که خوشایند خودمان هم نیست، هر کامنتی را تایید نکنیم! هم الان یکی کامنت گذاشته بود که؛ شک ندارم رای … جلیلی است! رای راس نظام را می گفت! کامنتش را تایید نکردم، کامنت دیگری گذاشت و باز هم اراجیف دیگری گفت!

    لذا ما ترجیح می دهیم قطعه ۲۶ متهم به سانسور شود، تا اینکه ورود بیش از حد و خسته کننده داشته باشد توی این مجادلات… تا اولا نیاز به پاسخ دادن نداشته باشیم، ثانیا کمتر شاهد این همه یاوه سرایی باشیم! به خدا اینکه می گویم “یاوه سرایی” تهمت نیست! واقعا یاوه سر دادن است که یکی بگوید رای رهبر به فلانی است!! نیست؟! آخر آخر آخر همین نگاه بی تقوی و غلط است که آقای علم الهدی می گوید؛ هر که در انتخابات رای ندهد، جهنم رفتنش قطعی است!!!!

    ایشان البته شکسته نفسی 🙂 کردند و الا لابد باید می گفتند؛ هر که به جلیلی رای ندهد، بهشت بر او، و ۷ نسل قبل و بعدش، حرام است!!!

    مهران؛

    اونی که باید صلاحیتش مورد بازبینی قرار بگیره، بیشتر از روحانی، سعید جلیلیه اتفاقا! طرف توی مناظره با ولایتی بحث داره، چرا باید از هامش فوق محرمانه رهبر انقلاب، بالای فلان نامه خبر بده؟! چرا باید اینقدر راحت، از اسرار “آقا” خرج کنه؟! مگه ولایتی نمی تونست پای دیگر محرمانه های رهبر رو وسط بکشه؟! سعید جلیلی مثلا دبیر شورای عالی امنیت ملیه!!! وای که چه ها که نمی کشه رهبر از دست این جماعت! طرف، نمی دونه که طبق بدیهیات امنیت ملی، نباید توی مناظره عمومی، هامش محرمانه رهبر رو خرج کنه!!! نمی دونه! متاسفانه نمی دونه! اینو هم نمی دونه که برای کوبیدن حسن روحانی، لازم نیست که برداری بگی توی سمیرم چند نفر کشته شدن!!! اینو هم نمی دونه که نباید این همه توی مستندهاش، خودشو علی الدوام بچسبونه به رهبر و حزب الله، که اگه پس فردا رای نیاورد، دشمن نگه که نامزد مد نظر رهبر، همه اش اینقدر رای داره؟! انرژی هسته ای همه اش اینقدر رای داره؟؟؟!!! و باز، و از همه مهمتر، این رو هم نمی دونه که دبیر شورای عالی امنیت ملی، بهتر است و به مصلحت نزدیک تر است که اصولا نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود که…………….. که از پرده برون افتد راز!!

  165. سیداحمد می‌گوید:

    خودمانیم! هیمن الان اگر این این ماجرای ریگی مربوط به قالیباف بود، بعضی ها می گفتند که قالیباف از این ماجرا استفاده ابزاری کرد و منم منم کرد!
    منصف نیستند دیگر، زوری که نیست انصاف!
    همه منم منم می کنند جز شما!

  166. محمد می‌گوید:

    خدا شاهده صلاحیت روحانی رد شه رسما با نظام خداحافظی می کنم!!
    بسه دیگه بابا!!

  167. کیمیا کیهان می‌گوید:

    محراب،
    همین که عارف و روحانی با جفت پا نمیرن تو صورت همدیگه ولی بقیه راحت همدیگه رو میشورن میذارن کنار و عهد و پیمانشون رو میشکنن این یعنی
    “علی ایحال در فضای خوبی به سر نمی بریم!”
    نه فقط توی این قطعه مقدس بلکه به جرئت میتونم بگم در ایران مقدس هم “علی ایحال در فضای خوبی به سر نمی بریم!”

  168. رضایی می‌گوید:

    من راستش آقای قدیانی، اونی که بهش پی بردم، سوراخ بودن تقوای فلانی بود، نه اصلح بودنش!! خوبه مناظره ۸ ساعت نبود، و الا ۲ تا دیگه روحانی یا ولایتی بهش تیکه می انداختن، طرف، اندازه تموم عمر بی بی سی واسشون خوراک های داغ و محرمانه درست می کرد!!

    من تا قبل مناظره سوم، رایم به جلیلی بود، امروز که به خصوص، فیلم مستند جلیلی رو دیدم، متوجه شدم ایشون هیچ برنامه ای نداره الا شعار!! و خیال می کنه مملکت، فقط همین دور و وری هاشن!!

  169. احمد می‌گوید:

    سلام بر حسین

    و لعنت بر کسانی که خیال می کنن حزب الله فقط و فقط باید به نامزد اونا رای بده!!
    ممنون داداش حسین که فریب این انقلابی نماها و حزب اللهی نماها را نخوردی و نمی خوری…

  170. جودی از نیشابور می‌گوید:

    دوستان! مراقب باشید که گول شعار نامزدها رو نخورین…

    طرفدارای جلیلی غالبا دارن از حزب الله و حضرت آقا مایه می گذارن!! این اوج بی تقوایی هستش…

  171. سیداحمد می‌گوید:

    از روحانی که هیچ توقعی نیست فی الواقع، اما اون از ولایتی! اینم از جلیلی! ولایتی تندتر و بدتر از روحانی گیر می ده به مذاکرات فعلی، جلیلی هم که قربونش برم، واسه دفاع از خودش، پای محرمانه های رهبر رو وسط می کشه!! یا کشته های فلان جا!! دیگه اینو نمی بینه که تو وقتی یه همچین چیزی رو می گی، نه به عارف و روحانی، بلکه حتی به قالیباف هم داری ظلم می کنی که اون مقطع فرمانده نیروی انتظامی بود!! و دیگه اینو نمی بینه که این وسط داره با آبروی نظام بازی می شه!! امروز توی بی بی سی و … همه چیز مانور دادن روی این چند نکته بود؛ گیرای ولایتی به جلیلی! محرمانه لو دادنای جلیلی! و البته شاهکار قالیباف در لو دادن جلسه خصوصی با روحانی!!

  172. مسافر 26 می‌گوید:

    خب خیلی خوب شد!
    کلا امسال بنا بر اینه که از هر طرف بخوریم!

    اون دوستانی که میگن رای آقا رو فلانیه:
    یا شما تو عمرتون حرفهای آقا رو نشنیدین و الان هم ادای حزب اللهی ها رو در میارین یا شنیدیدن و جسارتا درک و فهم ندارین که بفهمین تبعات این حرفهای پوچ شما چیه؟!
    واقعا بگید فرق شما با بی بی سی که همین رو میگه چیه؟!!!
    خب برین تبلیغ نامزدتون رو بکنین چرا انقدر بر خلاف حرف صریح رهبر عمل می کنید با این همه ادعا؟!!

  173. مسافر 26 می‌گوید:

    الان واقعا ما باید چیکار کنیم با این وضعیتی که درست شده؟!

  174. مسافر 26 می‌گوید:

    آقا سید ولی انصافا بحث قالیباف با روحانی یه مجوز برا تجمع دانشجوها بود نه پرونده هسته ای مملکت! البته قطعا درست نبود مطرح کردنش ولی با هم قابل قیاس نیستن!

    و اما آخرین نظرسنجی؛

    قالیباف: ۳۱٫۳

    رضایی: ۱۱

    روحانی: ۹٫۸

    جلیلی: ۹٫۷

    ولایتی: ۸٫۱

    عارف:۷

    حداد: ۳٫۲

    غرضی: ۲

  175. میعاد می‌گوید:

    فقط همین یه قلمو کم داشتیم!!!!!!!

  176. خدایا رحم کن می‌گوید:

    سلام
    همتون خوب میدونید هم طرفدارای جلیلی هم قالیباف بچه های خوبی هستن. نه اونا ضد ولایتن نه اینا متحجر.
    🙁 واقعا چرا نمیشه همه با هم متحد بشن و دماغ اون روحانی رو به خاک بمالن؟
    بچه ها این آدم خیلی خطرناکه. رحم نداره!!!! دلش پر از عقده هست اگه خدای ناکرده بتونه بیاد انتقام همه گوشه نشینی های خودشو و دار و دستشو میگیره…. 🙁

  177. چند نکته درباره فیلم جلیلی می‌گوید:

    پخش فیلم مستند دوم سعید جلیلی از سیمای جمهوری اسلامی ایران رویه خطرناک و احتمالاً ناآگانه تیم وی را به نمایش گذاشت.

    در این مستند؛
    ۱- به کرات از جلیلی با عنوان نامزدی یاد شد که نزدیک ترین نامزد به مواضع رهبری است،
    ۲- به گفته افراد مصاحبه شونده در مستند، رهبری تنها مانده است و او یار رهبری است،
    ۳- از وی به عنوان فردی یاد شد که تجسم محتوای سایت رهبری است!
    ۴- شعارهایی مانند خامنه ای زنده باد، جلیلی پاینده باد و … گزینش و پخش شد
    ۵- از قول مردم گفته شد که به این خاطر به وی رای می دهند که در خط ولایت است، پشتیبان ولایت باشد و ….

    اشتباه استراتژیک جلیلی و تیمش در چسباندن تام و تمام موضوع هسته ای، شهدای هسته ای و … و به رفراندوم گذاشتن این موضوع که با استقبال رسانه های بیگانه مواجه شده است، در مقایسه با اشتباه اخیر تیم وی فرعی محسوب می شود. در حالیکه رهبر انقلاب به کرات اشاره کرده اند که نظر خاصی به نامزد خاصی ندارند، اصرار جلیلی در چسباندن خود به رهبری نظام تعجب برانگیز است و در ادامه خط تبلیغی رسانه های بیگانه در نشان دادن وی به عنوان نامزد رهبری و نظام ارزیابی می شود.

    تردیدی نیست که ستاد جلیلی به دنبال نشان دادن رابطه مستحکم جلیلی با رهبری بوده است. اعتقادی که ستاد تبلیغاتی همه نامزدها به دنبال بیان آن هستند. اما عواقب متفاوت نشان دادن نسبت جلیلی به رهبری نظام در حالیکه بقیه نامزدهای انتخابات اگر رابطه مستحکم تر و پرسابقه تری با رهبری نداشته باشند، کمتر نیز ندارند، نشان دهنده نوعی ساده نگری و کمک کردن به پروژه غربی هاست تا برای نظام هزینه درست کنند و هزینه برد و باخت جلیلی در انتخابات را به پای رهبری بنویسند.

    اقدام ستاد انتخابات در مجوز دادن به انتشار این فیلم نیز تعجب برانگیز می نماید.

  178. سید علی می‌گوید:

    داداش حسین چرا اینقدر دیر به دبر مطلب میذاری؟
    الان چند روزه به وبلاگ سر میزنم هنوز مطلب چند روز پیشه!
    لطفا ما رو اینقدر چشم انتظار نذار…

  179. . . . می‌گوید:

    مهدی شهیری: چرا به دیپلمات انقلابی رای نمی دهم؟

    ۱- دکتر سعید جلیلی، جوانی گمنام که شش سال پیش دبیر شورای عالی امنیت ملی شد و از همان زمان بود که موضع گیری های شجاعانه اش در موضوع هسته ای دل ملت ایران را شاد می کرد. با آغاز رایزنی های معمول ریاست جمهوری افرادی برای نامزدی این پست داوطلب شدند و نام عده ای هم در رسانه های برای این مساله مطرح شد. دکتر جلیلی نیز که در ابتدا بسیار قاطع دعوت ها را رد کرده بود سر انجام و در ساعات پایانی ثبت نام به گفته خود تصمیم به کاندیداتوری گرفت و پا به این عرصه گذاشت.

    ۲- اما نکته ی قابل تامل آنجاست که بخشی از دوستان انقلابی و جوان و پرشور ما به ناگاه با ابراز خشنودی از حضور این دیپلمات انقلابی تمام قد در مقام دفاع از وی در این انتخابات بر آمدند، این عزیزان به گونه ای برخورد می کنند که گویی وضعیت کشور و شرایط حاضر به گونه ای است که قطعا هر انسان مذهبی، انقلابی،عاقلی باید به ایشان رای دهد و از ایشان حمایت کند، اما من با تمام علاقه ای که به ایشان به عنوان یک کارگزار خدوم نظام دارم، به ایشان رای نمی دهم. اما چرا؟

    ۳- یادگرفته ایم که برای رای دادن باید حجت شرعی داشته باشیم. من هرچه که با خود می اندیشم حجت شرعی برای رای دادن به دکتر جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری نمی یابم، از نظر من موضوع بسیار روشن است، حجت شرعی از ارزیابی کارنامه و عملکرد افراد به دست می آید. یک نفر کارنامه ای مشخص از دکتر جلیلی به من نشان دهد تا من به این حجت برسم که ایشان قادر است مسائل گوناگون کشور را از کشاورزی و بانکداری و اقتصاد و صنعت گرفته تا آموزش و پروش و آموزش عالی و حوزه سلامت و …. اداره کند. جالب اینجاست که خود ایشان هم در معرفی خود،از ارائه چنین کارنامه ای عاجز بود زیرا اساسا سابقه فعالیت های ایشان،حوزه ای محدود را شامل می شود.

    ۴- از کارنامه و سابقه اجرایی که بگذریم طبیعی است رئیس جمهور کشور باید برنامه ای برای اداره حوزه های متعدد کشور داشته باشد، ممکن است بگویید برنامه های پنج ساله در کشور وجود دارد دیگر به برنامه ای نیاز نیست. بله، درست است اما مهم راه رسیدن به اهداف برنامه است که به نوع نگاه مجریان برمی گردد اینجاست که نیازمند یک برنامه اجرایی هستیم، از شما می پرسم کسی که تا روز آخر ثبت نام به گفته خودش تصمیمی برای حضور نداشت چه برنامه ای می تواند داشته باشد؟ و اثبات این ادعا جایی است که در تبلیغات ها و سخنرانی ها ایشان به بیان جملاتی بسیار کلی اکتفا می کنند واز ورود به حوزه ها عاجز هستند. برای مثال این که اقتصاد کشور باید اسلامی اداره شود این را من هم می گویم، برخی از استادان ما در دانشگاه هم می گویند اما آیا همه ما مناسب برای رئیس جمهور شدن هستیم؟ قطعا نه، بلکه از رئیس جمهور انتظار می رود که چگونگی کار را بداند و بگوید و ایشان نه گفته است و نه می داند.

    ۵- از کارنامه و برنامه و دید جامع و کلان به مسایل کشور که ساده انگارانه بگذریم، به تیم اجرایی، تیم سیاست گذاری و تیم تصمیم سازی می رسیم. می گویند یکی از سختی های کار احمدی نژاد این بود که وقتی پا در پاستور گذاشت خودش بود و کتش!!! و چه سختی ها کشید تا تیم مورد نظر و هماهنگ با خود را یافت. دقیقا به همین خاطر هم بود که به اندازه سه کابینه وزیر آورد و برد، ۹۰ استاندار منصوب کرد و چیز هایی که شما بهتر از من می دانید و سر انجام بعد از شش سال به تیم مورد نظر خود رسید که همان اسفندیار رحیم مشایی بود و یارانش…. این خطر هم اکنون سعید جلیلی را نیز تهدید می کند؛ نه من که قرار است انتخاب کنم می دانم که همکاران سعید جلیلی چه کسانی هستند تا قضاوت کنم و نه حتی خودش. البته این روز ها اسامی از استادان دانشگاه را می شنویم که نود درصد ناشناخته اند و من باز ترسم از این است که به اعتبار کسی مثل محمد خوش چهره به کسی شبیه احمدی نژاد رای بدهیم و محمد خوش چهره فقط چند روز بعد از آغاز دولت بفهمد که نظراتش با فرد مورد حمایتش یکی نبوده و ما بمانیم و رایی که سوخت.

    ۶- گفتمان انقلاب اسلامی مطلب بسیار کلیدی است که دوستاران این دیپلمات بر ان تکیه دارند! و دقیقا مشکل همین جاست. متاسفانه در سال های اخیر تصویری کاریکاتوری از واژه ای به نام گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد شده است. حرف هایی می زنیم و نام آن را گفتمان انقلاب گذاشته ایم که خودمان هم بعضا متوجه آن نمی شویم و وقتی هم می خواهیم آن را ساده کنیم می شود گفتمان سوم تیر!!!! اگر امام گفت توجه به محرومین و اگر حضرت آقا تاکید بر اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد مقاومتی و… دارند معنی اش این نیست که همه با هم صد بار تکرار کنیم و بعد از هم تعریف کنیم که ما انقلابی هستیم. اتفاقا معنی اش این است که اقتصاد کشور با مدیریتی مشخص و با برنامه روی پای خود بایستد و به خارج محتاج نباشد، یعنی نرخ ارز بالا نرود یعنی بیکاری نباشد، یعنی در علم پیشرفت کنیم، یعنی تولید رونق داشته باشد یعنی از تولید یک پراید عاجز نباشیم. یعنی یک مدیریت اجرایی توانمند که باعث اقتدار و آبروی ایران شود. نه اینکه آمار فقر و بیکاری و طلاق و اعتیاد در کشور بالا برود و ما خوشحال باشیم که در مسیر گفتمان انقلاب هستیم، گفتمان انقلاب یعنی کار، نه تکرار حرف های امام و نوشتن کتاب و مقاله که تمدن چیست ؟ و پیشرفت کجاست؟ وماباید به تعالی برسیم نه توسعه، و گفتن این چنین سخنانی. به خدا که گفتمان انقلاب رسیدن به این موارد است نه گفتن و نرسیدن! و به خدا که برادر این دیپلمات انقلابی، یعنی وحید جلیلی بسیار زیبا تر و بهتر این حرف ها را سخنرانی می کند، پس لابد ما باید به او رای دهیم چون انقلابی تر است!!!!! ای کاش نامزد می شد….

    ۷- یک نگاهی به دور و بر خود کنید. هشت سال است که به همه دشنام می دهیم و انگ می زنیم، به یکی می گوییم ساکت فتنه بودی به یکی می گوییم باند بازی کردی، به یکی می گوییم تکنوکراتی، به یکی می گوییم ولایت مدار نیستی و عده زیادی را هم از دایره نظام خارج کرده ایم چون با افراد نام برده شده در بالا دشمن نیستند!!!! همه بزرگان را فراموش کرده ایم و مانده اند عده ای تازه به دوران رسیده که جز فحاشی کار دیگری از دستشان بر نمی آید. کسانی که در طول انقلاب افراطی چپ و راست بوده اند و هیچ گاه در مسیر عقلانیت پا نگذاشته اند و خط ثابتی در سیاست نداشته اند و اکنون خود را ولایت مدار می خوانند و دیگران را ساکت فتنه و سیاست باز. آنها به صراحت خط اصیل انقلاب را جمع محدود دوستانشان می دانند و به خدا که مشی حضرت آقا چنین نبوده است. من امروز می بینم که امثال رسایی و کوچک زاده و حسینیان و …. از اطرافیان دکتر جوان، کم تجربه، انقلابی ما هستند و اگر تاکنون حجتی بر رای دادن پیدا نکردم الان حجتی دارم بر تلاش برای رای نیاوردن این برادر انقلابی که اگر بگذارند می تواند سربازی باشد برای امام.

    ۸- مطلب بسیار است. از شنیده ها در باره این دیپلمات انقلابی گذشتم که آن هم البته داستانی دارد نگران کننده، به انتخاب احساسی و عاطفی اشاره ای نکردم که دلم از دست دوستانم خون است. و بسیاری موارد دیگر را فاکتور گرفتم و در تعجبم چنین مواد ساده ای چگونه از چشم برخی دور مانده است که این چنین گریبان چاک می دهند برای چیزی که نمی دانند دقیقا چه خواهد بود در آینده…

    ۹- همیشه از برخی از دوستانی که به من خرده می گیرند که چرا برای جلیلی کار نمی کنی یک سوال می پرسم، از شما هم می پرسم: فقط نیم ساعت راجع به جلیلی حرف بزنید! اینکه کیست؟ تا حالا کجا بوده؟ قصد دارد چه بکند؟ چه سابقه ای دارد؟ و به کمک چه کسانی کشور را اداره می کند؟

    فقط نیم ساعت! جلو آینه بایستید و از او بگویید و از کارهایش، اگر توانستید جز چند زمینه محدود و جز چند مورد کلی مطلبی یگویید،من تمام حرف هایم را پس می گیرم. و سوال آخر اینکه چگونه به کسی اعتماد کنیم که نمی دانیم چه خواهد کرد؟ این چه حجت شرعی است من نمی دانم!

  180. مسافر 26 می‌گوید:

    دوستانی که طرفدار جلیلی اند “ابراهیم فیاض” رو سرچ کنید تا بفهمید نماینده فرهنگی ایشون در مناظره برنامه ثریا، چه نظراتی داره!!!!!!!!!

  181. حقوقدان می‌گوید:

    تعریف این سایت رو زیاد کرده بودند اما…
    وقت بنده تو این سایت گرفته نشه بهتره.

    یا حق

  182. گمنام می‌گوید:

    سلام؛
    با دیدن فیلم آقای جلیلی نزدیک بود شاخ در بیارم! اینکه از ۳۰ دقیقه فیلم ۴۰ دقیقش این بود که “آقا تنهاست پس به جلیلی رای بدین تا از تنهایی در بیاد” رو کاری ندارم، اصلا که اینکار درسته که اینقدر از رهبری مایه بذاریم یا نه، اما دوتا نکته توی فیلم بود که من رسما کم آوردم و فکم چسبید کف اتاق و دوتا حرف نامربوط به سازنده فیلم که فکر کنم طالب زاده بود گفتم (البته توی دلم) اما دو نکته:
    اول- تلاش چندین ماهه وزارت اطلاعات و سپاه و… با یک تماس ۱ دقیقه ای به نام آقای جلیلی نوشته شد که نمی دونم این اسمش تقواست حتما و البته معنای کلمه اصلح!

    دوم- یک جای فیلم یه خانمی در جواب سوال که چرا به جلیلی رای میدی گفت: چون مطمئنیم جلیلی ایران رو تحویل آمریکا نمیده!!! یعنی ولایتی، قالیباف، حداد و رضایی و حتی روحانی و عارف میخوان ایران رو تحویل آمریکا بدن؟؟؟ جا دارد همه دوستان از عمق این تحلیل که کارگردان با افتخار در فیلم ایشون آورد دو عدد شاخ زیبا در بیارن.

    باز هم با اطمینان خیلی بیشتر از قبل می گیم: رای ما قالیباف.

  183. محمد می‌گوید:

    ابراهیم فیاض طرفدار جلیلیه؟؟؟!!!!!
    وای یادش بخیر من دانشجوش بودم کلاساش شده بود ستاد احمدی نژاد…

  184. آسوده ای که آشفته شده! می‌گوید:

    سلام؛
    آقای قدیانی چرا بچه حزب اللهی ها بیدار نمیشن؟
    این چه فیلمی بود که جلیلی ساخت؟ یعنی فقط آقا مونده و جلیلی؟ هیچ کسی دیگه یار ولایت نیست!!

  185. کیمیا کیهان می‌گوید:

    سخنگوی شورای نگهبان خبر بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی را تکذیب کرد.

    عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در حاشیه نشست مشترک با نمایندگان نامردهای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره احتمال بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی، گفت: شورای نگهبان بررسی صلاحیت مجددی نداشته‌ و بنده این اخبار را تکذیب می‌کنم.
    ——————————————–
    به نظرم منتشرکنندگان این خبر/ شایعه را باید مجازات کرد… همه سایت های اون وری دست گرفتن!! این خبر/ شایعه حتما به آرای روحانی اضافه خواهد کرد…

  186. سیداحمد می‌گوید:

    آغاز ماه شعبان، ماه حضرت رسول(ص) بر اهالی قطعه مقدس ۲۶ مبارک باد.
    از اهمیت خاص صلوات در این روزها غافل نباشیم!

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

    http://up.toca.ir/images/w5dhykr1c630qx0jbczr.mp3
    مناجات شعبانیه

  187. محمد می‌گوید:

    دقیقا؛
    بخش زیادی از آرای خاکستری به سمت روحانی رفتند به خاطر این خبر مشکوک.

  188. سیدمقداد می‌گوید:

    هوالحبیب
    سلام
    به نظر من مستند دوم آقاسعید خیلی افتضاح بود البته قسمت های پرفسور درخشان و صمد شفیعی جالب بودن…
    مستندی بود دور از شخصیت آقاسعید، همین…

    دعامون کنید.

  189. ... می‌گوید:

    آیت الله مهدوی کنی در پاسخ به این که ”آیا سعید جلیلی برای ریاست جمهوری مناسب است یا خیر” گفتند:
    ”با احساسات رای ندهید وگرنه دوباره پشیمان می شوید. آقای جلیلی، جوان خوبی است اما اینکه به درد ریاست جمهوری می خورد یا نه، بحث دیگری است.”

    ایشان در ادامه فرمودند:
    “این موضوع که ایشان (سعید جلیلی) را به عنوان کاندیدای خود معرفی کنیم، بعید است. برای من روشن نشده است که آیا ایشان می توانند رئیس جمهور خوبی باشند یا نه. اما قطعا همین مورد که ایشان نزد من نیامدند یعنی شرح صدر ندارند.”

  190. دقایقی می‌گوید:

    فقط قالیباف

    سرباز ولایت
    مومن
    جوان و پر انرژی
    فعال
    مستعد ترین برای عملی کردن فرامین امام خامنه ای…

  191. حامد می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی…

  192. متعجب می‌گوید:

    بالاخره جناب حداد رفت، خدا خیرش بده که به قولش عمل کرد…

  193. سیداحمد می‌گوید:

    “اعتراف می کنم و افتخار می کنم که به قالیباف رای می دهم”

    تا ساعاتی دیگر در وبلاگ قطعه ۲۶

    ۴۰ دلیل محکم و مستدل حسین قدیانی برای رای دادن به حاج باقر دلاور

  194. مسافر 26 می‌گوید:

    احسنت آقای قدیانی…

    به شدت مشتاقیم…

  195. ناشناس می‌گوید:

    دوستان عزیز اصولگرا

    بیاین همه به قالی رای بدیم، دیگه همین دور اول قال قضیه کنده شه بره…
    عاقلانه تصمیم بگیرین نه احساسی!

  196. شیدا می‌گوید:

    با ناشناس آخرى موافقم!

  197. دیده ور می‌گوید:

    انشالله با اتحاد بر سر دکتر قالیباف عزیز، پیروز انتخاباتیم.

  198. یک خبرنگار می‌گوید:

    سلام،

    “اعتراف می کنم و افتخار می کنم که به قالیباف رای می دهم”

    منتظریم…

  199. برف و آفتاب می‌گوید:

    برای هیچ متنی اینطوری ثانیه شماری نکردم!!

  200. ناشناس می‌گوید:

    سلام؛

    راست است که باز قطار انقلاب به ایستگاه جدیدی رسیده است و عده ایی سوار و عده ایی پیاده می شوند….
    جناب حداد دست شما درد نکند گل کاشتید همه را ضربه فنی کردید.
    آقایان جلیلی و قالیباف دست مریزاد به شجاعتتان.
    آقای غرضی سخنان شما بسیار تاثیرگذار بود؛ نشان دادید که هنوز هم که هنوز است دود از کنده بلند می شود.
    آقایان عارف و روحانی برای رعایت اخلاق ممنون.
    و برادر ولایتی و آقا محسن عزیز! خدا نیارد روزی که بخواهید از قطار این انقلاب پیده شوید… لطفا از درهای قطار فاصله بگیرید…
    آقای معز اگر هنر داری چهار نفر را سوار کن. پیاده کردن که کاری ندارد.

  201. علی می‌گوید:

    فقط روحانی

  202. سید علی می‌گوید:

    قالیباف دوستت داریم
    رای اصول گرا ها اجماع بر سردار سازندگی: دکتر قالیباف

  203. saman می‌گوید:

    دوستان سلام:
    شبکه نصر سلسله کلیپ هایی رو از بیانات امام خامنه ای با موضوعات مختلف تولید کرده که به زیر نویس عربی، انگلیسی و فرانسوی نیز ترجمه شده
    بیانات امام خامنه ای با عنوان” انتخابات عقب افتادنی نیست”
    کلیپ با زیرنویس عربی:
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=8327
    کلیپ با زیرنویس انگلیسی:
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=8325
    کلیپ با زیرنویس فرانسوی:
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=23&lid=8728

  204. سیدمقداد می‌گوید:

    هوالحبیب

    سلام داداش حسین؛
    خدا عاقبت همه مون رو ختم به خیر کنه و همه مون رو همیشه رو اصولمون ثابت قدم بکنه…

    دعامون کن…

  205. رضایی می‌گوید:

    نقد کتاب «بهم میاد؟!»

  206. نرگس می‌گوید:

    سایت شما آبی شد بر آتش دل دردمند من که مثل شما به جرم حمایت از آقای قالیباف آماج حملات دوستان حزب اللهی شده ام!!!
    امیدوارم بهترین اتفاق برای کشور رقم بخوره… خدا خیر کثیر به شما عنایت کنه.
    زبانی فصیح و بیانی شیوا در دفاع از حق دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.