قالیباف، فرمان ریاست جمهوری را «۱۰ : ۱۰» دست می گیرد!

چرا می خواهم به «حاج محمدباقر قالیباف» رای بدهم؟!

 شورای نگهبان، صلاحیت ۸ نامزد را برای انتخابات ریاست جمهوری احراز کرده است. از میان این ۸ نفر، به زعم من، آقای قالیباف، اصلح از دیگران است. شرع و عقل و بصیرت و ولایت و مقاومت و سابقه جبهه و جنگ و فتن مختلف و تعهد و تخصص و ساده زیستی و مردمی بودن و پیشرفت و عدالت و اقتصاد و مدیریت و کارآمدی و همت جهادی و برنامه مدون و کارنامه و نظرسنجی و کار، کار، کار را گذاشتم جلو، و دیدم که نمره ساکن خیابان بهشت، در مجموع و به شکل میانگین، بهتر از آن ۷ تای دیگر است. قبل از شرح دلایل، به نکاتی اشاره می کنم.  

اولا: دقت کردم به چه کسی و برای چه کاری می خواهم رای بدهم. در مقام چنین دقتی، دیگر جای دعوای عقل و عشق نبود.

ثانیا: سعی کردم اسیر جو نشوم. اینکه فلانی ها چه می گویند و بهمانی ها چه نمی گویند، برایم «مهم» بود، اما «ملاک» نبود.

ثالثا: در این تصمیم، آنچه اصلا برایم اهمیت نداشت، منافع شخصی بود. نام نمی برم، اما نفع دنیوی و میز و صندلی، اتفاقا نشانی یکی دیگر از این ۸ بزرگوار را به من می داد. هم او که اصلح شمار قابل توجهی از دوستانم است. من این قبیل رای ها را مخل این سبیل دوستی ها نمی دانم. نیز، بر این گمانم که این عزیزان هم مثل من با ملاک هایی غیر از منفعت شخصی به نامزد مد نظر رسیده اند. لذا سخن از ۲ رای مختلف است، نه ۲ راه متفاوت. از همین رو متوجه دلیل «تفتیش رای» دوستان نشدم!

رابعا؛ بدم نمی آمد که در انتخابات، حتی المقدور ورود مصداقی نکنم. مع الاسف دیدم که علیه منتخبم، هم از ناحیه دشمن، هم از طرف دوست، فضای ناجوانمردانه ای درست شده که تا الان هم ادامه دارد. این فضاسازی آنقدر شدید بود که در مقاطعی باعث تذکر اخلاقی خودهاشان به این و آن شد. این را نیز می دانستم که شمار دیگری از دوستانم، کم و بیش به همان انتخاب من رسیده اند، لیکن تحت تاثیر این جو سنگین، جرئت بیان نظر خود را نداشتند. از قضا، متاثر از همین فضا تصمیم ابتدایی خود را عوض کردم و رایم را لو دادم، هر چند که از قبل می دانستم رفتن زیر این باران، چتربردار نیست و تحمل نمی شود! باوری دارم برای خود. هزینه کردن از آبرو، آنجا که طرف حسابت دشمن است، هنر نیست. آنجا هنر است که در تقابل دوست و بصیرت، جایی که کار از حد گذرانده اند، تنزه طلبی پیشه نکنی و کنج دنج اختیار نکنی. شنیدن طعنه دوست، اگر چه برایم سخت می نمود، اما دشوارتر از کتمان حرف حساب نبود. بگذریم که باری به مطایبه نوشته بودم؛ «عاقبت در جمهوری اسلامی، همه رای خود را لو می دهند، الا علمدار!»

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

من بنا به دلایل متعدد زیر که البته به ترتیب اولویت نوشته نشده، به محمدباقر قالیباف رای می دهم.

یک: متاثر از دوم خرداد ۷۶ و سوم تیر ۸۴ شاهد نوعی شکاف میان صف واحده ملت بودیم. آقایان خاتمی و احمدی نژاد، فی الواقع رئیس جمهور بخشی از جمهور بودند، نه همه جمهور. من منکر تقسیم بندی اصلاح طلب و اصول گرا یا چپ و راست یا دیگر تقسیم بندی های رایج سیاسی نیستم، اما تعمیم این تقسیم بندی ها به سطوح مختلف ملت را بسیار خطرناک و مغایر با سفارش امام و «آقا» مبنی بر «وحدت کلمه» می دانم. بی گمان اگر سایه ولی فقیه بر سر این مرز و بوم، بلند نبود، از دل این «شکاف های جزئی»، «گسست های بزرگ» رخ می داد و بعد هم شکست های بی جبران. از میان این ۸ نامزد، آنکه بیش از همه قادر است بازوی رهبر در حفظ وحدت آحاد ملت باشد، کسی نیست جز باقر قالیباف. شهردار تهران به سبب کارنامه اش، تنها نامزد از میان نامزدهای اصول گراست که هم آرای فراوانی از اقشار خاکستری دارد، هم رای محسوسی از بدنه حزب الله. دمی درنگ کنید و به رای دهندگان حسن روحانی یا سعید جلیلی نگاه کنید! مراسم های شان را نگاه کنید! اگر مراسم سخنرانی های دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی، بیشتر به تجمع بسیج دانشجویی شبیه است، مراسم سخنرانی های دبیر قبلی، آدمی را یاد تجمعات دفتر تحکیم در ایام ۱۸ تیر می اندازد!! رئیس جمهور اما باید رئیس همه جمهور باشد. «جمهور» فقط حزب اللهی ها نیستند و فقط ضد حزب اللهی ها نیستند. بحث جمهور اصلا و اساسا این دوگانه ها نیست! جمهوری که ما داریم در تاکسی و اتوبوس و مترو و شهر و روستا می بینیم، اگر چه قلبا با نظام اند، لیکن خود را فراتر از این مجادلات تعریف کرده و می کنند. آیا حق این جمهور، چه رئیس جمهوری است؟! سخنران این مراسم، سخنران آن مراسم، یا رئیس جمهور؟! طرفه حکایت اینجاست که قالیباف، مورد پسند هیچ کدام از این ۲ جریان نیست، اما بر اساس همه نظرسنجی ها، رای قاطبه جمهور را دارد. رئیس جمهوری با مشخصات قالیباف اما قادر است با کار، نه شعار، از بغض این ۲ جریان علیه خود، و علیه یکدیگر بکاهد. دقیقا از همین زاویه است که بعضی منتقدین به عملکرد قالیباف در ایام فتنه به او رسیده اند. نیز کم نیستند کسانی که سال ۸۸ به موسوی رای داده اند، اما بسی خسته از زد و خوردهای تکراری و بی حاصل، دنبال یکی می گردند که واقعا برای شان کار کند. آنی به سبد رای قالیباف نگاه کنید! متنوع ترین سبد رای است. و این یعنی ترمیم شکاف. اگر ام التاکیدات رهبر عزیز ما بر «وحدت» است، من قالیباف را مناسب ترین فرد برای بسط بیشتر این فریضه می دانم.

دو: از جمله دلایل رجوع من به حاج باقر، اتفاقا غیر سیاسی بودن اوست. انصافا شهردار تهران نسبت به سایر نامزدهای مطرح، غیر سیاسی تر است. کتمان نمی کنم که بعضی، دقیقا به همین دلیل، قلم قرمز روی نام قالیباف کشیده اند، من اما این نکته را حسن او می دانم، نه عیبش! اگر سیاسی بودن، یعنی حرف بیش از عمل، شعارزدگی، سخنرانی پشت سخنرانی و بعضا دروغ و پشت هم اندازی و فرافکنی و باندبازی و گروه گرایی، بسی مسرورم که منتخبم خیلی هم حالا سیاسی نیست! بله البته، اگر معنای سیاست، «تدبیر امور» باشد یا ظرفیتی برای تقویت مقولاتی مانند خدمت و مقاومت، قالیباف حتما سیاسی هم هست، اما در مقام عمل، سیاست، نه فقط پدر و مادر ندارد، بلکه معنایی جز سیاسی بازی ندارد. من معتقدم که هر ۲ رئیس جمهور قبلی، یکی از مهمترین معایب شان این بود که بیش از حد اهل بازی های سیاسی بودند. بگذریم که خاتمی بیشتر بازی می خورد و احمدی نژاد اغلب بازی می دهد! اما در لا به لای این بازی های سیاسی، تکلیف حق و حقوق مردم چه می شود؟! این وسط گناه مردم چیست؟! بلکه می خواهم بگویم؛ این وسط گناه «آقا» چیست که رئیس این قوه با رئیس آن قوه، خرده حساب شخصی دارد؟! قالیباف چه در نیروی انتظامی و چه در شهرداری نشان داد که سیاسی باز نیست و اقتصاد و کار و خدمت را برای امور سیاسی، گروگان نمی گیرد! مثال می زنم؛ دولت مستقر، بعضا نسبت به پرداخت بدهی های کلان خود به شهرداری، به دلایل مختلف استنکاف می ورزد، اما قالیباف، مدیری نیست که به بهانه عدم وصول مطالبات شهرداری، کار مترو و اتوبوس رانی و… را رها کند. امور شهر را بخواباند و بعد به مردم بگوید؛ «نمی گذارند کار کنم، مقصرش هم دولت است! به زودی به رهبری نامه می نویسم و…». در مدیریت شهردار تهران چنین نگاه سیاست زده ای، محلی از اعراب ندارد. قالیباف هر طور شده، کار خود، -بخوانید کار مردم- را پیش می برد و خدمت را اسیر سیاست نمی کند. البته در کنار کار، اعتراضش را به دولت می کند، اما فضا را به سمت جنگ و جدال نمی برد. حاج باقر اهل قهر و ناز و ادا و در یک کلام اهل سیاسی بازی نیست. و نشان داده که مواضع سیاسی را در مدیریت خود دخیل نمی کند.

سه: بعضی می گویند؛ «چون در مناظرات، قالیباف اصلا درباره ولی فقیه و انقلاب و گفتمان انقلاب و… سخن نگفت، پس رای ما نیست». من اما باز هم برعکس! دقیقا یکی از مهمترین دلایلم برای رای دادن به قالیباف این است که بی خود و بی جهت، پای رهبر و انقلاب و مقدسات را به میان نمی کشد. مسئله خیلی واضح است؛ شورای نگهبان صلاحیت ۸ نامزد را احراز کرده، اینها هم قرار است در تبلیغات از برنامه های خود برای ریاست بر قوه مجریه بگویند. این وسط واقعا متوجه نمی شوم که مایه گذاشتن از رهبر انقلاب، چه لزومی دارد؟! و با این حرف زدن ها و مستند ساختن ها، در پی اثبات چه چیزی هستیم؟! صرف نظر از جناب حداد عادل که گمانم بیشتر وکیل مدافع با اخلاق و محترم نظام بودند، تا نامزد انتخابات، واقعا چه لزومی دارد حسن روحانی به نوعی، جلیلی به نوعی دیگر، محسن رضایی به سبک خاص خود و… از رهبر خرج کنند؟! یکی می گوید؛ با کمک رهبر، فلان مشکل را حل می کنم! دیگری غیر مستقیم می گوید؛ رهبر جز من کسی را ندارد! آخری هم مدعی است؛ پیش رهبر می روم و اجازه شان را می گیرم! من اما گمانم هر سه این عزیزان دارند ظلم می کنند به «آقا» لیکن از زاویه های مختلف! شرح برنامه های ریاست جمهوری یک چیز است، هزینه کردن از رهبر یا هزینه درست کردن برای رهبر، یک چیز دیگر! فرض این است که شما جملگی مورد تایید قانون هستید، لذا بفرمایید؛ برای نشستن پشت ماشین ریاست جمهوری، تصدیق دارید یا خیر؟! شان و منزلت ولایت فقیه خیلی بالاتر از آن است که ایشان را ولو از زوایای مختلف، خرج کنیم برای رای خودمان. لذا جای اصلی نشان دادن ولایت پذیری، مناظره های انتخاباتی نیست. مردم مناظره را نگاه نمی کنند که ببینند چه کسی چند بار اسم از مقدسات می برد، و الا می زدند رادیو معارف! عجبا! پلیس (مجری) دارد از راننده (نامزد) سئوال می کند که آیا گواهی نامه داری یا نه؟! طرف جواب می دهد؛ من با خود فرمانده نیروی انتظامی حرف می زنم! من مخلص راهور ناجا هم هستم! من خصوصی با ایشان مشکل را حل می کنم! اگر در مناظره ها، حاج باقر بی خود و بی جهت اسم از بزرگان می برد و مدام خود را متصل به رهبر نشان می داد، در تصدیقش شک می کردم! و در این ملاک، نمره منفی به او می دادم!

چهار: ولایت پذیری بیشتر به عمل است تا شعار. مثال می زنم؛ فتنه سال ۸۲ که در آن، فتنه گران سال ۸۸ یا رئیس جمهور بودند، یا رئیس مجلس، یا نماینده، یا وزیر یا استاندار، اگر اوج نگرفت و دامنه دار نشد و کشته نداد و آبروریزی های بعدی درست نکرد، دلایل مختلف داشت، اما بلاشک یکی از مهم ترین دلایل آن، حضور قالیباف در راس نیروی انتظامی بود. با این همه هیچ کجا حاج باقر از مدیریت خود در مهار فتنه ۸۲ خرج نکرد، الا این اواخر که عاقبت یک جور باید جواب طعنه لاینقطع «ساکت فتنه» را می داد. آن روزها قالیباف علم به دست نگرفت و این طرف و آن طرف جار نزد؛ «کی کجا بود؟! کی ساکت بود؟!» سرور دل رهبر به چیست؟! اینکه با درایت، کار خودمان را حرفه ای و درست انجام دهیم یا به قیل و قال؟! ولایت پذیری به چیست؟! اگر به حرف باشد، بله! تا همین چند سال پیش، خیلی ها نمی دانستند که قالیباف سابقه جبهه دارد، لیکن ولایت پذیری به عمل است. هم به عمل، هم به نفروختن عمل، جز به خدا. ولایت پذیری به این است که چند شبانه روز، خواب را بر خود حرام کنی، اما اجازه ندهی سیل ویرانگر، بیش از چند ساعت، آسیب به بیت المال متروی تهران و سایر خدمات شهری بزند. ولایت پذیری به این است که اگر می خواهی حال مدیر مقصر در زمینه همین سیل را بگیری، در جلسه خصوصی سرش داد بزنی، بد هم داد بزنی، حتی تنبیه اش کنی، اما اجازه ندهی صدای داد و بیدادت به گوش مردم و امام شان برسد. ولایت پذیری یعنی کت شلوار شیک و اتوکشیده ات گل مالی شود، با همان وضع هم بروی سر کار، بلکه سر و وضع ناموس مردم، خاکی نشود. ولایت پذیری یعنی نام کار خوبت را بگذاری «بوستان ولایت»، اما بابت تاخیر در افتتاح پل طبقاتی صدر، مرد میدان عذرخواهی باشی، بی آنکه از حمایت این یا خیانت آن خرج کنی.

پنج: به قالیباف می خواهم رای بدهم، چون عمدتا با کار و کارنامه حرف می زند! بعضی هنوز هم می گویند؛ «قالیباف ساکت فتنه است» من اما معتقدم قالیباف «ساکت حرافی» است. من اتفاقا معتقدم که قالیباف در هیچ مناظره ای برنده نشد! برد اصلی او مال میدان عمل است، نه نظر… و رئیس جمهور، نظریه پرداز نیست. اگر قالیباف در صدر نظرسنجی هاست، به خاطر اصلاح کمربندی آزادگان است. با حرف، اعم از حرف درست و نادرست هم البته می شود رای جمع کرد، اما چه خوب که به جای تبلیغ، با کار خود، حلال ترین رای ممکن را جمع و جور کنی. واضح است که هیچ یک از نامزدهای محترم، اندازه شهردار تهران، برای مردم، کار عینی و خدمت ملموس نکرده اند.

شش: به قالیباف رای می دهم، چون پشت قباله وعده هایش، ضمانت قابل اطمینانی دارد. مثلا من با چه ضمانتی باید قبول کنم که دکتر ولایتی اقتصاد کشور را ۱۰۰ روزه به سامان و آرامش می رساند؟! چون ایشان ۱۶ سال وزیر امور خارجه بوده؟! قالیباف اما وعده ای می دهد که قبلا نیز در شعاع همان وعده، به قول و قرارهایش عمل کرده، و این یعنی ضمانت برنامه. این مختصر، از مهمترین دلایل رجوع من به حاج باقر است و بی نیاز از توضیح واضحات.

هفت: حاج باقر هر چند در مدیریت امور، خودش را درگیر انتقادات و کش دادن مباحث نمی کند، اما به واقع نقدپذیر است. روزگار فتنه، من خود بارها و بارها و همه رقمه و همه جوره علیه خودش و شهرداری مطلب نوشتم، اما یک بار تندی نکرد و واکنش نشان نداد، با اینکه حتم داشتم نوشته هایم را می خواند. رسانه های اصلی او هم، هرگز اینطور نبودند که ۱۵ وبلاگ را علیه این حقیر بشورانند و مثلا بگویند؛ «جواب ولی فقیه و خون شهدا را چه می خواهی بدهی، این طوری داری علیه فرمانده جبهه مطلب می نویسی؟!…». ایشان البته عاقبت مرا هم بابت آن همه نقد تند و تیز، هرگز پیش بینی نکردند! قالیباف اما به جای حرف و حرافی، با کار خود جواب مرا داد. کار، کار، کار! با شناختی که از خود دارم، واقعا معتقدم؛ این از مدیریت درست شهردار تهران است که منتقدی مثل مرا، با خدمت جهادی و همت مضاعف، تبدیل به رای دهنده خود کرده است… و اگر مدیریت، یکی هم به این چیزها نیست، پس به چیست؟! در باب نقدپذیری اما ملموس ترین مثال، تفاوت شیوه تبلیغ قالیباف نسبت به سال ۸۴ است و عدم تکرار بعضی کارهای علی الظاهر همه پسند، اما اتفاقا رای پراکن. کم و زیاد نامزدهای انتخابات را می شناسم. در ملاک نقدپذیری، آنکه واقعا به نقد درست توجه می کند و خود را در مسیر اصلاح پیش می برد، بیش از سایر آقایان، حاج باقر است. الحمدلله مناظره ها مجال مناسبی بود تا تصلب و خشکی بعضی ها روی رفتار و گفتارشان نمایان شود.

هشت: با ملاک مقاومت و ایستادگی، باز هم فکر می کنم گزینه درست قالیباف باشد، چرا که بنا به گفته رهبر انقلاب «مبارزه با آمریکا یعنی کار، کار، کار». شاید از همین زاویه است که نماد اعلای مقاومت یعنی حاج قاسم سلیمانی هم بنا دارد به حاج باقر رای دهد. در همین راستا، بعضی ها ناظر بر بحث هسته ای و معطوف به موضوع تحریم، حکم به برتری آقایان جلیلی، ولایتی یا روحانی می دهند. یکی چون دنبال مقاومت است، می گوید؛ جلیلی! یکی چون دنبال مقاومت ملایم تر است، می گوید؛ ولایتی! یکی هم خیال کرده اگر حسن روحانی رئیس جمهور شود، به هفته نرسیده سفارت آمریکا در ایران باز و رابطه با کدخدا آغاز می شود! من از هر سه این بزرگواران یک سئوال مشترک دارم؛ «شما همگی نقش پررنگی در موضوع هسته ای و دیگر موضوعات سیاست خارجه داشته و دارید. آیا همه کاره دیپلماسی نظام ما، رئیس جمهور یا وزیر امور خارجه یا دبیر شورای عالی امنیت ملی است که بیش از هر موضوع دیگری، درباره سیاست خارجی وعده و وعید می دهید؟!… و مگر جز این است که پاره ای تصمیمات کلان و استراتژیک، بیش از آنکه مرتبط با دولت باشد، مربوط به حکومت است؟!… آیا بهتر نیست حدی، خط قرمزی برای این قبیل اظهار نظرات خود معین کنید؟!… و شما خارجه دان های دیپلماسی خوانده حقوق دان امنیتی که ماشاء الله همه تان هم «یقه دیپلمات» می پوشید، هیچ فکر نکرده اید که گره زدن انتخابات ریاست جمهوری با موضوعاتی مثل پرونده هسته ای، دقیقا همان خواست و نقشه دشمن است؟!» میان همه نامزدها، گمانم آنکه با موضوع سیاست خارجی، منطقی ترین تعامل را داشته، حاج باقر است که با اشراف به نقشه دشمن، این همه مفهوم رعنای مقاومت را بازیچه بحث انتخابات نمی کند. قالیباف اگر چه در شهرداری تهران، نمایشی منطقی از دیپلماسی عمومی و دیپلماسی اقتصادی ارائه داد، اما به نیکی می داند هزینه کردن از مقاومت هسته ای، پای انتخابات، چه خبط بزرگی است. صدالبته باقر قالیباف دیپلمات نیست، اما آنقدر دلسوز مقاومت هست که با بهترین و کارآمدترین مهره ها، وزارت خارجه دولتش را بگرداند. نیز رفاقت ادامه دار او با سرداران ارشد سپاه، حاکی از تقویت عنصر مقاومت در دولت مطبوعش دارد، اما از یاد نبریم که مبارزه با آمریکا یعنی کار، کار، کار!

نه: بر کسی پوشیده نیست که از نظر رهبر انقلاب، اولویت اصلی مملکت، «اقتصاد» است. تاکیدات فراوان حضرت «آقا» روی ۲ مفهوم «عدالت» و «پیشرفت» نیز حکایت از اهمیت بحث اقتصاد دارد. «عدالت» که همواره تمنا و خواست جمهوری اسلامی بوده، لیکن هیچ اندیشه کرده اید چرا رهبر، سالیانی است گاهی قبل و گاهی بعد از عدالت، علی الدوام تاکید بر «پیشرفت» دارند؟! قصه اینجاست که فی الواقع عدالت، منهای پیشرفت، چه سودی دارد؟! و اگر ما گامی جهت پیشرفت برنداریم، دقیقا چه چیزی را می خواهیم عادلانه میان مردم تقسیم کنیم؟! گرانی را؟! تبعیض را؟! فساد را؟! لذا حسن والاتر عدالت به آن است که ما ملزم به پیشرفت هم باشیم، بلکه ثروت را عادلانه تقسیم کنیم، نه فقر را! بگذریم که فقر، اساسا زائیده بی عدالتی است و هرگز عادلانه تقسیم نخواهد شد!! دوستداران اصلی انقلاب، علی القاعده هیچ خصومتی نباید با عدالت داشته باشند، اما از آنجا که بعضی ها «پیشرفت» را جز «توسعه» ترجمه نمی کنند و از آنجا که بیش از همه، به تخریب خادمین پیشرفت مشغول اند، می توان نتیجه گرفت که این وسط، سهم پیشرفت به خوبی داده نشده و قدرش مظلوم مانده. علی ای حال، تاکید بر اقتصاد، نیز هم آوایی پیشرفت و عدالت، از مهم ترین دلایلی است که مرا به این انتخاب رسانده. در این ملاک بسیار مهم، احساس می کنم حاج باقر از رقبایش، کیلومترها جلوتر است. قالیباف چه در سپاه، چه در نیروی انتظامی، چه در شهرداری، چه در برنامه هایش، رعایت پیشرفت و مراعات عدالت، هویداست. بله خب! قالیباف ترجیح می دهد در شهرداری، غذای شهرداری را بخورد و سوار ماشینی ایمن تر از پراید شود. در باب ساده زیستی، منکر این نیستم که فقط یک نامزد انتخابات از او جلوتر است، اما فروکاستن مفهوم بلند عدالت در برخی رفتارهای شخصی، برای ما تداعی گر نتایج و خاطرات الزاما خوشی نیست! این روزها قیمت پراید و سمند، فرق چندانی با هم ندارد، اما خیلی تفاوت دارد که آدمی ۲۰ دقیقه از نیاوران به شهرری برسد یا ۲ ساعت! لذا با پیشرفت است که عدالت، معنای واقعی خود را پیدا می کند.

ده: در میان همه نامزدهای انتخابات، فقط ۲ نامزد برنامه مدون، علمی و عملیاتی دارند که سال ها روی این برنامه کار کرده اند؛ محسن رضایی و قالیباف. الباقی گمان می کنند به روز کردن فلان برنامه عاریتی در سایت شان، جای برنامه دقیق و حرفه ای را می گیرد! داشتن برنامه اگر اینقدر سهل باشد، من نیز قادرم ماهی یک برنامه جامع تدوین کنم یا هدیه بگیرم! و اما محسن رضایی اگر چه قبلا هم نشان داده بود، اما در مناظرات برای بار چندم ثابت کرد که با کمتر کسی می تواند کار کند، نیز کمتر کسی می تواند با او کار کند! بحث جبهه و جنگ جداست و شرح آن در این مقال نمی گنجد! قدر مسلم مضحک و خنده دار است که محسن رضایی معتقد باشد پرورش دهنده جوانانی چون حاج همت و حاج احمد و حاج باقر و سعید است! این همه تربیت شدگان مکتب ولی فقیه اند و خط سرخ شهادت. البته از حق نگذریم که کارنامه محسن رضایی در شناسایی استعدادها و آزاد کردن ظرفیت ها در ایام دفاع مقدس کاملا روشن است، اما نه به این معنی که در وصف این خصیصه مثبت و مقطعی دچار غلو شویم! من اما باری برنامه دکتر قالیباف را نگاه کرده ام. معلوم است روی این برنامه کار شده و زحمت کشیده شده. اگر بگویم یک نامزد از نخستین روز نشستن خود بر صندلی رئیس قوه مجریه برنامه دارد تا روز آخر، حاج باقر است. متاثر از همین برنامه، می بینیم که قالیباف وعده درمان اقتصاد کشور ظرف ۱۰۰ روز را نمی دهد! سخن از ۲ سال می گوید، چرا که برنامه با شعار، و قیل و قال با قول و قرار فرق دارد. شگفتا! شماری از نامزدهای محترم اعم از اصلاح طلبان و اصول گرایان، تا چند هفته مانده به ثبت نام، واقعا برای آمدن به میدان مردد بودند، بعضا بی رغبت و بی میل بودند؛ چطور ناگهان صاحب برنامه چند ساله شده اند، خدا عالم است!!

یازده: آنچه من از قانون اساسی فهمیده ام رئیس قوه مجریه علاوه بر مدیر بودن، مدبر هم باید باشد. مدیریت یعنی همین مدیریت قالیباف بر شهرداری. یا مدیریت دکتر جلیلی بر پرونده هسته ای. یا مدیریت دکتر ولایتی بر بیمارستان مسیح دانشوری. اینها همه شئونی از مدیریت است. بر مدیریت قالیباف و توانی اجرایی او گمان نکنم کسی شک داشته باشد. می ماند بحث مدبر بودن. یادمان باشد که «مدیریت» یک چیز است، «تدبیر» چیز دیگری. خیلی ها مدیر خوبی هستند، اما فاقد تدبیرند. درباره تدبیر حاج باقر بخواهم مثال واضحی بزنم، اشاره می کنم به تعامل مدبرانه او با شورای شهر تهرانی که در کارنامه اعمالش، افتضاحات اولین دوره، هنوز هم از اذهان زدوده نشده! انصاف باید داد که علاوه بر قالیباف، احمدی نژاد شهردار هم تعامل خوبی با شورای شهر داشت، اما شورای شهر به نسبت یک دست زمان احمدی نژاد کجا و این شورای شهر همه جناحی کجا؟! فقط کافی است به یاد داشته باشید که یک سر این شورای شهر، دوم خردادی هایی از جنس معصومه ابتکار و محمدعلی نجفی اند، سر دیگرش اصول گرایانی مثل مهندس چمران. در این شورای شهر، از کشتی گیر و کاراته کا دیده می شود تا اصلاح طلب نسبتا آرام تری مثل مسجد جامعی، تا اصول گرای دولتی، ایضا مخالف دولت. خب! اگر شهردار تهران، -هر که باشد!- هفته ای یک بار با بخشی از این جماعت، کارش به جار و جنجال بکشد، شاید نتوان بر او خرده گرفت! قالیباف اما با بهره از عنصر تدبیر، -و نه مدیریت!- به خوبی توانسته با این جمع کار کند، بی آنکه از کار مردم بزند. یعنی آنقدر درایت داشته که هم رضایت این شورای شهر همه جناحی را فراهم کند، هم رضایت کاملا محسوس شهروندان تهران را. گاهی هم اگر میان شورا و شهرداری، جدلی رخ می دهد، خروجی اش نه دعوای بی حد و مرز، که منفعتی برای شهر و شهروندان است. یعنی دعوا بر سر کار است، نه مسائل صنفی و سیاسی. آیا جز با یک مدیر مدبر، ممکن بود که شهرداری بتواند با چنین شورای شهری کار کند؟! القصه، قالیباف نه خیلی به نفع اصلاح طلبان شورا موضع گرفته، نه چندان باب دل اصول گرایان شورا سخن گفته. یکی به نعل و یکی به میخ هم نزده، بلکه سعی کرده با تدبیر، از این ظرفیت فراجناحی، جهت اداره بهتر شهر استفاده کند. جز این رویه عاقلانه و مشی مدبرانه، حتما در باب تدبر و تدبیر، نمره منفی به قالیباف می دادم.

دوازده: از هر چه بگذریم، سخن ائتلاف خوش تر است! بودند کسانی که همان اول قضیه، به حاج باقر پیشنهاد دادند؛ «تو با توجه به رایی که داری، بهتر است وارد هیچ ائتلاف اصول گرایانه ای نشوی! مستقل نامزد شو! ائتلاف با حداد و ولایتی، شاید از آرایت کم کند، اما چیزی به رای تو اضافه نخواهد کرد! به ضرر آرای خاکستری ات هم تمام می شود و…». قالیباف اما نشان داد هم اصول گرا به معنای عضوی از جریان اصول گرایی است، هم اصول گرا به این معنی که واقعا برای خود اصولی دارد و به خاطر مقداری رای بیشتر، حاضر به تک روی و تک پری نیست. قرار ائتلاف اما چه بود؟ نظرسنجی! لیکن قالیباف با اینکه در همه نظرسنجی ها از روز اول تا امروز، از ۲ عضو دیگر ائتلاف، برتری چشمگیری داشت، -و دارد!- حتی یک کلام هم زبان به گلایه باز نکرده. منش قالیباف آنقدر اصولی بود که حسین مظفر ترجیح داد از سخنگویی ائتلاف نیمه جان ۳ گانه اصول گرایان، به سمت ریاست ستاد قالیباف کوچ کند. من اما برای انتخاب خود، حتما مصر بودم که رایم به یکی از گزینه های اصول گرا باشد. فی الحال خوشحالم که حاج باقر به هر ۲ معنی اصول گراست. اصولا جدا کردن خرج خود از کلیت جریان پر خیر و برکت اصول گرایی، به هر بهانه ای، هیچ نیست الا تفرقه. دست بر قضا، مثلا خط امامی های پیشین نیز با مقدس ترین بهانه ها نظیر استکبارستیزی بیشتر و ولایت پذیری مداوم تر، روزگاری صلاح دیدند که خرج خود را از جامعه روحانیت مبارز جدا کنند، اما تاریخ به خوبی نشان داد؛ تفرقه، سمی مهلک است با تلخ ترین نتایج، که به هیچ بهانه ای رحم نمی کند و قادر است که حتی از افراد باانگیزه و بلندپرواز، «ناطق من الشیطان» بسازد!!

سیزده: این دلیل را به اختصار می گذرانم. روزی در وصیت نامه شهیدی می خواندم؛ «هر کدام از شما که الان دارید وصیت مرا می خوانید، دقت کنید ببینید در تمام عمرتان چند نفر به یاران و دنبال کنندگان راه روشن و خون بار ولایت فقیه اضافه کرده اید؟!» کاملا بر این اعتقادم که شهردار تهران، بر خلاف اغلب رقبایش قادر است بر شعاع علاقمندان انقلاب اضافه کند. آنهم نه از کانال امر و نهی و بگیر و ببند و حرف و حدیث، بلکه از کانال کمیل کار. اگر قرار بود این دلایل ترتیبی می داشت، دلیل ۱۳ را می آوردم جزء ۳ تای اول. چون پای وصیت شهید درمیان است و بسی دیرینه است حرف حساب «جذب حداکثری».

چهارده: ملاک نظرسنجی! البته با وجود رقبای جان گرفته ای به نام روحانی و عارف، جای این ملاک، حقا که بالاتر از این رده است! من آنقدر واقع گرا بلکه اصول گرا هستم که اگر ببینم ۲ روز مانده به انتخابات، ناگهان دارد رای سعید جلیلی، حتی دکتر ولایتی، از همه و همه حتی قالیباف پیشی می گیرد، و اگر واقعا دیدم خطر دوگانه اصلاح طلب-اصول گرا دارد جدی می شود، ضمن اعلام ارادت به دکتر قالیباف، حتما رای خود را به آن نامزد اصول گرایی می دهم که در نظرسنجی از دیگر اصول گرایان بالاتر است. عاقبت، تحمل یک اصول گرای دیگر، برایم خیلی راحت تر است تا شاهد دوم خردادی دیگر باشم! واقعا مانده ام چه می فهمند بعضی دوستان از سیاست، از بصیرت، از بدیهیات امور؟! ما کلا یک نامزد داریم که رای خاکستری هم دارد و هم اوست که پیشتاز نظرسنجی هاست. از طرفی، بیم دوم شدن نامزد محبوب دل هاشمی و خاتمی هم می رود! به هر حال، احتیاط شرط عقل است. آن وقت این دوستان، یا نوار خصوصی قالیباف را می گذارند کف دست بی بی سی یا چنان می زنندش کانه با «شیطان اکبر» طرف اند!

پانزده: از جمله دلایل بسیار بسیار بسیار مهمی که برای رای دادن به حاج باقر دارم این است؛ «قالیباف خاک جبهه و آب اروند به تنش خورده، مزه جنگ را چشیده، می داند موجی یعنی چی، خمسه خمسه چقدر بی رحم است… و چه خبر است در سینه جانباز شیمیایی». بچه رزمنده بودن برای من همیشه یکی از مهم ترین ملاک هاست. بلاتردید، در میان نامزدهای محترم، محسن رضایی هم «بچه جنگ» محسوب می شود، اما در میان نامزدها، «بچه رزمنده» با تعریفی که برای خودم ملحوظ است، فقط قالیباف و سعید جلیلی اند که این نازنین دومی البته تنها کاندیدایی است که «ملاک جانبازی» هم دارد.

شانزده: یکی از دلایلی که مرا در رای دادن به قالیباف مصمم می کند این است که شهردار تهران، با دوستان انقلابی اما شعارزده، مرز روشنی دارد. از حق نگذریم که سعید جلیلی نیز اخیرا با تذکرات خودش، نشان داد دل خوشی از شعارزدگی ندارد.

هفده: هستند اساتید و دوستانی که این شیوه انتخاب رئیس جمهور را نادرست و غیر حرفه ای می دانند. حرف حساب ایشان این است؛ «وقتی ما یک ساز و کار منسجم و درست حزبی نداریم، و جایی برای پرورش رئیس جمهور و کنترل عقلانی و بی هزینه او نداریم، واقعا چگونه باید اطمینان کنیم که کلید قوه مجریه را برای ۴ بلکه ۸ سال، دست نامزدها بسپریم؟!… آیا فقط چون سابقه خوبی دارند؟!… از کجا معلوم که از دل همین ها باز هم مشایی بیرون نیاید؟!…». من این نقد را قبول دارم و ندارم! بسطش بماند برای وقت دیگری. لیکن شهردار تهران نزدیک ۱۵ سال، درباره بعضی مدیران همکارش بیش از ۲۰ سال، سابقه شناخت مدیریتی در سطح کلان کشور را دارد. این شناخت که همگانی هم شده و اغلب تیم او را می شناسند، به نوعی خلل حزب را درباره حاج باقر جبران می کند. به عبارت بهتر، حزب قالیباف، مدیرانی هستند که اغلب، از جنگ به این طرف، دوشادوش او چه در سپاه، چه در نیروی انتظامی و چه در شهرداری کار کرده اند و در کوران این همه سال مدیریت کلان، ناخودآگاه غربال شده اند. لذا باید دید فتنه یا انحراف از دل کدام سیستم ها محتمل تر است که سر برآورد؟! به گمانم چنین خطراتی، کمتر در کمین نامزدی است که تیم شناخته شده، برنامه از پیش نوشته شده و مدیریت روشن دارد. مضاف بر این، تجربه همکاری قالیباف با هر ۲ ائتلاف سال های ۸۴ و ۹۲ نشان می دهد که او اهل تک پریدن و گسستن عهد، ولو تعهدات سیاسی نیست و آدمی نیست که کل جریان اصول گرایی را فدای فلان فرد کند. بگذریم که اصولا انتخابات، شعار نخواهیم بدهیم، نوعی دل به دریا زدن است! و این درباره همه نامزدها صدق می کند! به هر حال، مردمسالاری، با فرض اینکه دینی هم باشد، باز معایب انتخابات، دموکراسی و رجوع به رای مردم را دارد! و اما گزینه جایگزین چیست؟! آیا انتخابات را برداریم و انتصاب را جایگزین کنیم، این قبیل مشکلات حل می شود؟! یا مشکلات دیگری پدیدار می شود؟! کم در تاریخ نخوانده ایم کسانی را که منصوب معصوم یا جانشین معصوم بوده اند، اما از دل شان فتنه های الوان و انحرافات گوناگون بیرون آمده. قدر مسلم، و البته ان شاء الله می توان امیدوار بود که حوادث دولت دوم احمدی نژاد گریبان دولت احتمالی قالیباف را نخواهد گرفت. حداقل در این زمینه به نظر می رسد رای دهندگان به حاج باقر، آسوده تر از رای دهندگان به سایر کاندیداها هستند.

هجده: از جمله خطرات فوق العاده مهمی که جمهوری اسلامی را تهدید می کند، القای کاهش کارآمدی نظام است. بالطبع کاهش کارآیی، در مفاهیمی نظیر ایستادگی و مبارزه و مقاومت، تاثیر منفی دارد. من بر این باورم که رئیس جمهور شدن قالیباف در افزایش کارآمدی نظام به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی و اقتصادی و پیشرفت و رفاه بسیار موثر است. از توضیح بیشتر این بند می گذرم، چرا که بسط آن، تکرار بندهای پیشین می شود. ملاک کارآمدی، در رسیدن به نامزد مورد نظرم، نقش بسیار مهمی دارد.

نوزده: قالیباف مورد حمایت اغلب کسانی است که در کنار بصیرت دینی، بصیرت سیاسی هم دارند. نظر این اساتید، برایم مهم است. این عزیزان، اگر چه بیشترین حجم فعالیت را در حوزه بصیرت افزایی داشته اند، لیکن رویه سیاست ورزی شان بیانگر نوعی اعتدال و صراط مستقیم است. ایشان عمدتا عضو هیچ حزب و گروهی نیستند و تا کنون، هرگز باعث نقدهای تند و تیز، بلکه عمومی رهبر نظیر «اگر مومن و حزب اللهی هستید…» نشده اند. قالیباف اما در تبلیغات خود، حتی از هزینه کردن نام این رای دهندگان برجسته نیز پرهیز دارد. در اخلاق مداری بزرگان مایل به قالیباف هم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بر فرق این و آن چماق نکوهش بلند نمی کنند.

بیست: درباره حزب اللهی ها، این نقد یا بهتر بگویم؛ این شبهه مطرح است که بیشتر شعار می دهند و کمتر کار می کنند. مع الاسف عملکرد دولت دوم احمدی نژاد -با اینکه خود را نه اصول گرا و نه حزب اللهی می داند!- در ترویج این نقد/ شبهه، سهم بسزایی داشت. بعضی نامزدها بعید نیست بعد از رئیس جمهور شدن، این شبهه را به یک واقعیت غیر قابل انکار بدل کنند، اما نشستن مردی در قد و قواره قالیباف بر کرسی ریاست جمهوری، سبب خواهد شد که برای پاسخ دادن به این نقد، زبان رساتری داشته باشیم. بگذریم که خوب کار کردن قالیباف می تواند این نقد را کلا از بین ببرد. شهردار تهران، استعداد و ظرفیت چنین مهمی را دارد.

بیست و یک: در میان نامزدهای کنونی، آنکه از همه بیشتر، «منهای معایب رئیس دولت فعلی» است، گمانم قالیباف باشد. شهردار تهران از سویی مرز کاملا واضحی با جریان انحرافی دارد و از سویی دیگر، در سبک و سیاق مدیریتی اش، خبری از معضله هایی مثل روزمرگی در برنامه ها، تغییر بی دلیل مدیران، قانون گریزی، تفسیر به رای کردن قانون، دعوا با قوا و نهادهای دیگر، اجرای بد سیاست های درست، خودمحوری، ضایع کردن مدیران در ملا عام و… وجود ندارد یا به ندرت دیده می شود. من البته کتمان نمی کنم که بعضی نامزدها به ویژه سعید جلیلی، پاره ای از «محسنات رئیس دولت فعلی» را بیشتر از حاج باقر دارند، اما نکته این جاست که قالیباف، محسنات مدیریتی بعضا بی مانند خودش را دارد که در بندهای گذشته به بعضی از این محسنات، اشارات مبسوطی شد.

بیست و دو: گاهی نگاه می کنم به نامزدها، بی تعارف می بینم که هر کدام بالاخره با یک گروه دعوا دارند و هنوز نیامده، علیه هم شاخ و شانه می کشند! رضایی تقریبا با همه دعوا دارد. جلیلی اما ۲ دعوا دارد. یک دعوا با فلان گروه سیاسی که جانباز محبوب ما را بیشتر برای دار و دسته خودشان می خواهند تا رئیس جمهوری برای همه کشور، همان گروهی که بنا دارد با سوء استفاده از بی برنامه بودن جلیلی، برنامه های خود را به خورد او بدهند، نیز با سوء استفاده از بی تیم بودن جلیلی، همه کاره سعید شوند! دعوای دیگر جلیلی با همه کسانی است که با بهره برداری از حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در صحنه انتخابات، درست یا نادرست، به منتقد مذاکرات هسته ای فعلی تبدیل شده اند. روحانی و عارف هم که از اساس برای جنگ آمده اند و همان مباحث تکراری و خسته کننده «حاکمیت دوگانه» و «نمی گذارند کار کنیم» و «دعوای دولت با حکومت». دکتر ولایتی هم اگر چه اول به نظر می رسید جزء نامزدهای بی دعواست، اما در مناظره سوم نشان داد که بیش از این حرفها به سعید جلیلی نقد دارد! حال سئوال اساسی این است؛ اگر بگومگو و جنگ های ناتمام سیاسی، از مهم ترین خط قرمزهای رهبر انقلاب است، آیا بهتر نیست به نامزدی رای بدهیم که بیش از جار و جنجال، در پی کار و نشان دادن کارآمدی است؟! و آیا جز این است که این مجادلات خسته کننده، سوهان روح ملت شده است؟! به زعم من، شهردار تهران، نه انگیزه بی دلیلی برای دعوا با اصلاح طلبان دارد، نه علی القاعده مشکلی با اصول گرایان و مذاکرات هسته ای. حاج باقر در نیروی انتظامی و شهرداری هم نشان داده که دنبال مفری از دعوا می گردد به سوی کار بیشتر. قبول کنیم که رهایی از جنگ و جدال و رفتن به سوی کار، خواسته مشترک ولایت و ملت است. اگر همچنان قرار باشد این حال آن را بگیرد و آن توی سر این بزند، چه کسی مچ بیکاری را بخواباند؟! چه کسی برود به جنگ گرانی؟! چه کسی نرخ ارز را سامان دهد؟! و چه کسی در لا به لای این همه بگومگو، به اقتصاد به عنوان مسئله اول کشور، رسیدگی کند؟!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

برای رای دادن به شهردار تهران نزدیک ۱۰ دلیل دیگر داشتم که بماند. خیلی هم حالا مهم نیست. این روزها به کرات، هم بی بی سی نگاه می کنم، هم صدای آمریکا. کارم رسانه است و رصد همین چیزها. این هر ۲ به خصوص بی بی سی، شگرد عجیب و پیچیده ای علیه اصول گرایان تدارک دیده اند، بلکه قرعه ریاست جمهوری به نام اصلاح طلبان زده شود. تمام هم و غم شان، کم کردن از رای قالیباف، به ویژه رای خاکستری اوست. گاهی بایکوتش می کنند، گاهی تخریبش می کنند، گاهی آمار من درآوردی می دهند که افت رای محسوس دارد، اما به موازات همه این ترفندها، فقط از دوگانه روحانی-جلیلی سخن می گویند! طبیعی است که معطوف به آخرین نظرسنجی ها، در دوگانه قالیباف-روحانی، اصلا مجالی برای برد نامزد اصلاح طلبان وجود ندارد، لیکن در دوگانه روحانی-جلیلی با اینکه هنوز رای سعید با آرای شیخ دیپلمات، تقریبا برابری می کند، اما امید اصلاح طلبان و بی بی سی به پیروزی حسن روحانی در این دوگانه بسی بیشتر است. از همین زاویه، با زیرکی محض مدام تاکید می کنند؛ «ما نباید اجازه بدهیم جلیلی رئیس جمهور شود!» این شگرد، برای آن است که حتی از آرای متدینین و حزب اللهی های قالیباف هم به سود جلیلی -که در مصاف با روحانی، امکان برد کمتری دارد!- بکاهند. این، نقشه مرموزانه رسانه های دشمن برای تفرق بیشتر آرای اصول گرایان است. لذا هوشیاری مضاعفی می طلبد. برای دشمن، سعید جلیلی و قالیباف خیلی توفیری ندارند، مهم برای شان این است که با لطایف الحیل، امکان برد روحانی را بیشتر کنند. راستی، چرا در تیتر نوشتم که قالیباف فرمان ریاست جمهوری را «۱۰ : ۱۰» دست می گیرد؟! اینکه در ادامه می نویسم البته اقامه دلیل نیست، بلکه نوعی تحلیل ژورنالیستی است. اصحاب فوتبال می گویند؛ «گاهی مربی گری تیم ملی برای فلان مربی زود است و برای بهمان مربی دیر! مثل میوه ای که به وقتش باید چیده شود، مربی رسیده را باید سر موعد مقرر، نه دیر و نه زود، بر کرسی هدایت تیم ملی نشاند». سال ۸۴ زود بود برای قالیباف که رئیس جمهور شود! بیش از اینها هم بگذرد، دیر می شود و پیر! فی الحال نگاه می کنم میان نامزدها… و می بینم که وقت چیدن میوه حاج باقر است. بی آنکه خام و نپخته باشد، سرشار از شور و عطش کار است و تلاش برای اثبات خود. نه لجاجت رضایی را دارد، نه کهولت غرضی را. نه مثل عارف است و نه حکایت روحانی! جنگی با حاکمیت ندارد. همشهری بلکه سرباز ولایت در میدان کار و همت جهادی است. از رو که نوشته ای را می خواند، آدم را یاد لهجه شیرین مشهدی معلم انقلاب، دکتر شریعتی می اندازد.  نه چونان ولایتی، مغضوب جدید اصول گرایان است، و نه مثل جلیلی است که در کوران لامروت انتخابات، گره با امنیت و انرژی هسته ای و ولایت و مقاومت، گره با مسائل ناموسی خورده باشد. احمدی نژاد در ۸ سال گذشته، گاهی بی دست رانندگی می کرد! یک روز کیف می کردیم از دست فرمانش! دگر روز می خوردیم به جدول! خاتمی اما هم زمان فرمان را سپرده بود به این و آن! البته خودش در صندلی راننده نشسته بود، اما گاهی از عقب، گاهی از سمت شاگرد، گاه حتی از صندوق عقب، درازدستان، دستی به فرمان می زدند! همین طور بود که آخرش هم ملتفت نشدیم می خواهیم گفت و گوی تمدن ها داشته باشیم یا محور شرارت ایم؟! باری در کلاس آموزش رانندگی، مربی می گفت؛ خیلی ها خیال می کنند راننده هایی که فرمان را «۱۰ : ۱۰» دست می گیرند، تازه ۲ هفته است تصدیق گرفته اند… بیا! این گواهی نامه ات… «تنگه فنی» همه فرمون رو ۲ دستی می چسبن، اما وقتی راننده میشی، که توی یه خیابون خلوت، فرمون رو «۱۰ : ۱۰» دست بگیری.

غلط نکرده باشم شیوه حاج باقر در مدیریت، همین «۱۰ : ۱۰» است؛ یک چیز خیلی معمولی و پیش افتاده، اما فوق العاده مهم و حیاتی!

چهار متن آخر صفحه «۰۶ :۲۰» وبلاگ «قطعه ۲۶»

{هنوز هم با دلی آرام و قلبی مطمئن… وطن امروز}
{سادگی خودی، رندی دشمن… وطن امروز}
{کانال کمیل کار… وطن امروز}
{اردیبشهت گمانه زنی… وطن امروز}

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم البصیر…

  2. ف. طباطبایی می‌گوید:

    ماشالله حزب الله…

    به به از این تیتر زیرکانه!!

  3. تراب می‌گوید:

    منتظریم…

  4. saeed می‌گوید:

    منتظریم تا ساعاتی….

  5. mjtb می‌گوید:

    بارک الله حسین آقا
    دمت گرم
    قلمت جاری

  6. احمدرضا می‌گوید:

    یا علی …
    منتظریم آقای قدیانی…

  7. سینا می‌گوید:

    چرا؟؟؟

  8. سعید می‌گوید:

    همین؟
    منتظر ادامه ایم…

  9. دلخون می‌گوید:

    باید بچه حزب اللهی ها به یه اجماع برسن… روحانی امشب در فیلم تبلیغاتیش علنا گفت برای آمدن اجازه از رفسنجانی و خاتمی گرفتم… رقیب اصلی روحانی دکتر قالیباف هست… با وجود ارادتی که به دکتر جلیلی دارم اما آینده کشورم مهم تر هست… فکر کنم برای دکتر قالیباف همه باید احساس رو کنار بذاریم و از ایشون حمایت کنیم…
    یک رای هم یک رای هست…

  10. .... می‌گوید:

    این روزها
    ابلیس با حربه شایعه پراکنی یا باور شایعات،
    تمسخر و غیبت پشت سر کاندیداها سراغمان می آید.
    مراقب باشیم…

  11. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    بنازم به رهبر که با دستی مجروح و کف العباسی، فرمان انقلاب را هدایت می کنه.

  12. سیداحمد می‌گوید:

    این “اینکه فلانی ها چه می گویند و بهمانی ها چه نمی گویند، برایم «مهم» بود، اما «ملاک» نبود.” را خیلی خوب آمدی!

  13. حامد توکلی می‌گوید:

    حسین جان! خواهشی دارم، لطفا اگر امکان داره جواب بده.
    سال ۸۸ کلی از دوستان ضد نظام و سلطنت طلب من رفتن توی ستاد های جناب کروبی و موسوی.
    امسال هم که همه یه سره رفتن با دکتر روحانی بستن.
    ۸۸ گفتن انشاالله که گربه است. سگ شد پاچمون رو گرفت.
    امسال چه کنم؟
    باز هم آقای روحانی را با جنبش جلبکی که به هواداری اش آمده اند با هواداری و چاپلوسیی که از ضد انقلاب های نمکدان شکسته ای مثل آقایان معلوم الحال و یا هنرمند مسبوقا عزیز آقای شجریان می کنند. باز هم رای به روحانی را رای به نظام بدانم؟
    رای ضد نظام به نظام؟!!!

  14. باقر می‌گوید:

    با همه ی حرف و حدیث ها در تهران کار کرد، بعد دیدند این طور نمی شود، باید فضا به ضرر او باشد، شروع کردند تهمت هایی که زمان شاه به خود محمد رضاشاه نمی زدند را به او زدند؛ مثلا تکنوکرات و ساکت فتنه…
    خود شما هم گفتی بعضی از طرفداران حاج باقر نمی توانند بگویند رای من قالیباف
    ببینید رسانه های بی تقوا در باب کنترل ذهن چه کرده اند!!! اما هنوز پرچم بالاست…

  15. سیداحمد می‌گوید:

    حامد؛

    هر که با هر نیتی رای بدهد، یعنی ساز و کار انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی را پذیرفته… و نظام و ضد نظام ندارد!

    خیلی اگر کسی از جمهوری اسلامی شاکی است، بهتر است رای ندهد، چرا که حتما رایش توسط ما و نظام مصادره خواهد شد و این بدیهی ترین حق ممکنه است.

  16. کیمیا کیهان می‌گوید:

    “آنی به سبد رای قالیباف نگاه کنید! متنوع ترین سبد رای است. و این یعنی ترمیم شکاف.”
    یعنی همون وحدتی که حضرت آقا مد نظرشون هست با قالیباف می تونه عینیت پیدا کنه انشاءا…

  17. برف و آفتاب می‌گوید:

    ۱۰:۱۰ یعنی چی؟ یعنی سلامت کامل دید خلبان؟

  18. مسافر 26 می‌گوید:

    “رئیس جمهوری با مشخصات قالیباف اما قادر است با کار، نه شعار، از بغض این ۲ جریان علیه خود، و علیه یکدیگر بکاهد. ”

    خدا کمکش کنه…

    راستی من جریان “۱۰:۱۰” رو نگرفتم؟!

  19. اصولگرا(حامی قالیباف) می‌گوید:

    دلیل اول شما کاملا منطبق با سخنان آقا هست که چند مدت قبل گفتند؛ کسی رئیس جمهور بشه که طیف های مختلف مردم رو ببینه.
    منتظر بقیه دلایل هستیم…

  20. سید علی می‌گوید:

    “”ما شاید در انتخاب هم رای نباشیم ولی همراهیم””

    این جمله خیلی قشنگ بود.

  21. سیداحمد می‌گوید:

    نحوه درست در دست گرفتن فرمان اتومبیل مثل عقربه های ساعت در ۱۰:۱۰ است!

  22. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “اگر ام التاکیدات رهبر عزیز ما بر «وحدت» است، من قالیباف را مناسب ترین فرد برای بسط بیشتر این فریضه می دانم.”

  23. مسافر 26 می‌گوید:

    آقاسید!

    ممنونم؛ واقعا جالب بود.

  24. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “قالیباف چه در نیروی انتظامی و چه در شهرداری نشان داد که سیاسی باز نیست و اقتصاد و کار و خدمت را برای امور سیاسی، گروگان نمی گیرد!”

  25. کیمیا کیهان می‌گوید:

    “حاج باقر اهل قهر و ناز و ادا و در یک کلام اهل سیاسی بازی نیست. و نشان داده که مواضع سیاسی را در مدیریت خود دخیل نمی کند.”
    یعنی رخت بر بستن سایه سنگین سیاست بازی از زندگی و معیشت مردم در صورت ریاست جمهوری قالیباف

  26. مسافر 26 می‌گوید:

    “حاج باقر اهل قهر و ناز و ادا و در یک کلام اهل سیاسی بازی نیست. و نشان داده که مواضع سیاسی را در مدیریت خود دخیل نمی کند.”

    واقعا همینطوره. در عین سیاست داشتن(تدبیر)، سیاست زده نیست!

  27. فطرس والپیپر می‌گوید:

    سلام

    پوستر: انتخاب … دکتر سعید جلیلی

    http://fotroswallpaper.mihanblog.com/

    موفق باشید

  28. محراب می‌گوید:

    در تفسیر این آیه از قرآن که وقتی حضرت موسای کلیم از طور بر می گشت و با سامری و گوساله پرست شدن قومش مواجه شد و عصایش را محکم بر سر برادرش هارون کوبید که چرا گذاشتی بنی اسرائیل گوساله پرست شود، هارون در جواب گفت: “خشیت ان فرقت بین بنی اسرائیل”.

    آقای قرائتی می فرمودند: یعنی تفرقه حتی از گوساله پرست شدن قوم بدتره. وحدت وحدت وحدت!!

  29. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    به این تغییر جزئی اما بسیار مهم در متن، توجه کنید؛

    “من بنا به دلایل متعدد زیر که البته به ترتیب اولویت نوشته نشده، به محمدباقر قالیباف رای می دهم”.

  30. سیداحمد می‌گوید:

    “قالیباف هر طور شده، کار خود، -بخوانید کار مردم- را پیش می برد و خدمت را اسیر سیاست نمی کند. البته در کنار کار، اعتراضش را به دولت می کند، اما فضا را به سمت جنگ و جدال نمی برد.”

    چقدر در این چند سال آسیب دیدیم از این جنگ و جدال های بی فایده! جنگ و جدل هایی که هیچ کدام در راستای خدمت به نظام و انقلاب نبود و فقط محض سیاسی بازی بود و بس!
    انشاءالله حاج باقر قالیباف، ۸ سال، بی هیچ جنگ و جدال سیاسی و دشمن شاد کنی، به نظام اسلامی خدمت می کند…

  31. میعاد می‌گوید:

    “دمی درنگ کنید و به رای دهندگان حسن روحانی یا سعید جلیلی نگاه کنید! مراسم های شان را نگاه کنید! اگر مراسم سخنرانی های دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی، بیشتر به تجمع بسیج دانشجویی شبیه است، مراسم سخنرانی های دبیر قبلی، آدمی را یاد تجمعات دفتر تحکیم در ایام ۱۸ تیر می اندازد!! رئیس جمهور اما باید رئیس همه جمهور باشد. «جمهور» فقط حزب اللهی ها نیستند و فقط ضد حزب اللهی ها نیستند.”
    اینو خوب اومدی!! انصافا الان تو خیابون (بوشهر) بودم، درسته این تجمعات خیابونی ملاک بالا بودن رای کسی نمیشه، ولی انصافا اگه این اصولگراها بخوان همین جوری فس فس کنن، پرزیدنتی از دستشون رفته!! اصلاح طلبان خطرناک نشون میدادن، خدا رحم کنه!!

    بنفش یکم زیادی به چشم می خورد!

  32. عبدالله حق گو می‌گوید:

    سلام

    زیبا بود… منتظر ادامه اش هستم!

  33. علیرضا می‌گوید:

    مخلص کلام اینکه…
    ما مدیر جهادی را به دیگران ترجیح می دهیم…

  34. محراب می‌گوید:

    راستی این عکس قالیباف مربوط به کجا و چه زمانیه؟؟؟؟

  35. در چهارمحال و بختیاری می‌گوید:

    محمد باقر قالیباف گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند یک انسجام داخلی مخصوصا یک ساماندهی محکم در عرصه اقتصاد کشور هستیم.

  36. میعاد می‌گوید:

    غلامرضا انصاری عضو شورای هماهنگی اصلاحات در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره نتیجه بررسی‌های شورای عمومی اصلاحات درباره ائتلاف روحانی و عارف اظهار داشت: کمیته ‌۱۰ نفره امروز با حضور محمد خاتمی تشکیل جلسه داده، به این نتیجه رسید که از میان عارف و حسن روحانی، روحانی فقط در صحنه انتخابات باقی بماند…

    همین!!

  37. متعجب می‌گوید:

    یکی از بهترین اتفاقات زندگیم می تونه این باشه که فردا بیدار بشم و خبر کناره گیری جلیلی رو به نفع قالی بشنوم… خیلی دلم خوشه!!! نه؟؟؟ چون تا صد سال دیگه هم این اتفاق نمیفته، ولی حتی فکرشم آدمو خوشحال می کنه!

  38. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    این متن دلایل رای دادن به قالیباف است، نه دلایل رای ندادن به نامزدهای دیگر!
    هر بند که نوشته شد، می خواهید کامنت بگذارید و بپرسید یعنی فلانی اینطوری نیست؟!
    شک نکنید که کامنت هایی از این دست تایید نخواهد شد!

  39. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “یکی از مهمترین دلایلم برای رای دادن به قالیباف این است که بی خود و بی جهت، پای رهبر و انقلاب و مقدسات را به میان نمی کشد.”

  40. کیمیا کیهان می‌گوید:

    “شرح برنامه های ریاست جمهوری یک چیز است، هزینه کردن از رهبر یا هزینه درست کردن برای رهبر، یک چیز دیگر! “

  41. باقر می‌گوید:

    قالیباف در جمع مردم اصفهان: من و شهید کاظمی و حاج‌ قاسم سلیمانی از باقیماندگان دفاع مقدس بودیم که امکان نداشت ۴۸ ساعت همدیگر را نبینیم؛ آن روزی که ما به اصفهان آمدیم و پیکر شهید کاظمی را به خاک سپردیم شاید آن لحظه سخت‌ترین لحظه عمرم بود زیرا پیکر شهید کاظمی را در بغل گرفتم تا پیکر این شهید را در قبر بگذارم و برای همیشه با این شهید خداحافظی کنم.
    قالیباف اضافه کرد: روزی که شهید کاظمی به شهادت رسید، خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم تا ایشان را برای تشیع دعوت کنیم و رهبر معظم انقلاب نیز لطف کردند ردایی که سال ها با آن نماز شب می‌خواندند و انگشتر خود را کنار کفن شهید کاظمی گذاشتند.

  42. هم نفس می‌گوید:

    سلام؛
    خدا به این قلم و بینشتون برکت روز افزون بده. ممنونم از شما و تحسین تون می کنم.
    فقط خواستم یه نکته ایی رو هم اشاره کنم که، به جای حاج باقر قالیباف در تیتر، بهتر نیست نام کامل ایشان را که مزین به نام زیبای محمد است بنویسید؟

  43. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    همونطور که توضیح داده شد، ۱۰:۱۰ صحیح ترین نحوه گرفتن فرمان اتومبیله.
    اما مدل های دیگه ای هم هست. مثل ۹:۱۵ دقیقه واسه اونائی که تازه کارن.
    ۸:۲۰ مورد استفاده آدمهای کوتوله است. مدل ۶ خالی، که خوراک راننده تاکسیاست!
    خود من مدل ۱۲ تک دست! صبح و شبش فرقی نمی کنه! بعضی ها هم اینقدر حرفه ای
    هستن که مدل بدون دست با سر زانو، هدایت می کنن! که خوب احتمال تصادف
    در این مورد زیاده، مخصوصا اینکه بغل راننده هم یکی اضافه نشسته باشه،
    هی پرتقال پوست بکنه بذار دهن رئیس جمهور! ببخشید راننده!

  44. فلا تفشلو.... می‌گوید:

    گزینه سه خیلی عالی بود. واقعاً امت حزب الله کی میخوان بفهمن که به جای خرج کردن از رهبری، باید خود را برای رهبری خرج کنند؟ وقتی بزرگان مملکت هنوز تو باغ نیستن، از بقیه چه انتظاری میره؟……………

  45. سکوت می‌گوید:

    کاش منم الان مثل سال ۸۸ همراه شما بودم… یادش به خیر آقای قدیانی که هر شب می آمدم اینجا و یکم سبک می شدم و می رفتم… الان هم میام درسته که کامنت نمی ذارم اما اکثر متن هاتو می خونم ولی این انتخابات نمی دونم چرا این دلم نمی زاره باهات همسو باشم… عقلم با تو هست اما احساسم نه! نمی دانم چه بر سرم آمده که انقدر اسیر دلم شدم… هر چه با خودم کلنجار میرم که با حاج باقر قالیباف باشم اما دلم میگه نه!!! دعایم کنید… می دانم که شما همان داداش حسینی هستی که با آن نامه های آتشین ات آب سردی می ریختی به دل خسته مان، اما من چم شده نمی دونم…
    دعایمان کن حاج حسین…

  46. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین!

    دیگه ادامه نده! من یکی تا همین بند ۶ هم برای رای دادن به حاج باقر مصمم تر از قبل شده ام…
    با این دست فرمون که شما داری می ری، می ترسم بندهای آخر غالب تهی کنیم! 🙂

    سالاری به خدا! بنویس…

  47. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “ولایت پذیری به عمل است. هم به عمل، هم به نفروختن عمل، جز به خدا.

    به قالیباف می خواهم رای بدهم، چون عمدتا با کار و کارنامه حرف می زند!

    قالیباف وعده ای می دهد که قبلا نیز در شعاع همان وعده، به قول و قرارهایش عمل کرده، و این یعنی ضمانت برنامه.”

  48. پارسا می‌گوید:

    ممنون از اینکه چراغ راه می شوی…

  49. هم نفس می‌گوید:

    هی می خوام دیگه نظر ندم نمی تونم. محشری آقا محشر. دلایلت یکی از یکی زیباتر و بهتر است.

  50. قاصدک منتظر می‌گوید:

    ولایت پذیری به چیست؟!
    ولایت پذیری به این است که تمام باورها و تلاش‎ها و موضع‎گیری‎ها نه در حرف که در عمل باعث خشنودی قلب رهبر شود.

  51. پسرشهید می‌گوید:

    ماشاالله… حزب الله!

  52. فرزند خراسان می‌گوید:

    سلام؛
    مثل همیشه راهگشا بود…
    ممنون.

  53. پسرشهید می‌گوید:

    “بنابراین گزارش غلام کویتی‌پور هیچ پرونده و سندی از دوران حضورش در جنگ ندارد و تاکنون حقوق یا دستمزدی از نهادی نگرفته و تحت پوشش سازمان دولتی نیست. شفاف”
    حسین جان یادی از کویتی پور کن

  54. مسافر 26 می‌گوید:

    ممنون آقای قدیانی…

    خدا برکت بده به قلمتون…

    “شگفتا! شماری از نامزدهای محترم اعم از اصلاح طلبان و اصول گرایان، تا چند هفته مانده به ثبت نام، واقعا برای آمدن به میدان مردد بودند، بعضا بی رغبت و بی میل بودند؛ چظور ناگهان صاحب برنامه چند ساله شده اند، خدا عالم است!!”

    شگفت انگیزتر: جواب حامیان بعضی از این نامزدها اینه که این عزیزان برنامه ریزی برای قدرت نداشتن!!
    این که میشه عذر بدتر از گناه!
    اگر هدفشون خدمت هست پس معنای قدرت چیه؟!!
    کسی که چند سال برنامه ریزی برای این کار نداشته باشه اصلا نباید بیاد خودش رو در این سطح مدیریت محک بزنه!

  55. مسافر 26 می‌گوید:

    من اما حاضرم تا آخر عمر، نوکری کنم برای «پایی که جا ماند» …

  56. مجید تلالو می‌گوید:

    داداش حسین

    آفرین به مرامت احسنت به ادبت..
    با اون تیکه بند ۱۵ کلی حال کردم کلی گریه کردم..

    رای من به سعید جلیلی است اما شاید باور نکنی با این نوشته علاقه ام به تویی که می خواهی به قالیباف رای بدهی صد برابر شد…

    خیلی مردی به مولا … من هر جا ببینمت دستت رو می بوسم پسر.
    خدا روح پدرت رو شاد کنه که اول صبحی حال دادی به ما.

  57. هم نفس می‌گوید:

    بیچاره حسین آقا…

    این همه گلو، نه قلم پاره می کنه که قدمی برداشته باشه برای نشر و تبلیغ راهی که خودش به یقین رسیده درسته، بلکه بتونه عده ای رو هم با این دلایل محکم بیدار کنه و تو راه بندازه، باز یه عده (قلیل البته) میان میگن علاقه ام به خودتون بیشتر شده!!! بابا! اصلاح طلبان، ائتلاف کردنا!!!!!!!!!!!!

  58. هم میهن می‌گوید:

    سلام حسین آقا؛

    جالب بود به خاطر شدت ادب و احترام در تبلیغ و حمایت نامزد مورد نظرت و غلبه ارایه دلیل بر تعصب در قلمت، هیچ وقت تا حالا اینقدر نظر مخالفم برایم محترم نبوده!!

  59. مسعودساس می‌گوید:

    ما هم با افتخار می گیم که رایمون رو به حاج باقر میدیم.
    ایشالله ذخیره قبر و قیامتمون باشه.
    والا، اون سری یه رای دادیم، هر روز داره ده برابر از ذخایر اخرویمون کم می شه.

  60. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “-در ملاک نقدپذیری، آنکه واقعا به نقد درست توجه می کند و خود را در مسیر اصلاح پیش می برد، بیش از سایر آقایان، حاج باقر است.
    -آنکه با موضوع سیاست خارجی، منطقی ترین تعامل را داشته، حاج باقر است که با اشراف به نقشه دشمن، این همه مفهوم رعنای مقاومت را بازیچه بحث انتخابات نمی کند.
    -تاکید بر اقتصاد، نیز هم آوایی پیشرفت و عدالت، از مهم ترین دلایلی است که مرا به این انتخاب رسانده.
    -اگر بگویم یک نامزد از نخستین روز نشستن خود بر صندلی رئیس قوه مجریه برنامه دارد تا روز آخر، حاج باقر است.
    -رئیس قوه مجریه علاوه بر مدیر بودن، مدبر هم باید باشد.
    -قالیباف اما نشان داد هم اصول گرا به معنای عضوی از جریان اصول گرایی است، هم اصول گرا به این معنی که واقعا برای خود اصولی دارد و به خاطر مقداری رای بیشتر، حاضر به تک روی و تک پری نیست.
    -قادر است بر شعاع علاقمندان انقلاب اضافه کند. … از کانال کمیل کار.
    -ما کلا یک نامزد داریم که رای خاکستری هم دارد و هم اوست که پیشتاز نظرسنجی هاست.
    -بچه رزمنده بودن برای من همیشه یکی از مهم ترین ملاک هاست.
    -شهردار تهران، با دوستان انقلابی اما شعارزده، مرز روشنی دارد.
    -فتنه یا انحراف … کمتر در کمین نامزدی است که تیم شناخته شده، برنامه از پیش نوشته شده و مدیریت روشن دارد.”

  61. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “-ملاک کارآمدی، در رسیدن به نامزد مورد نظرم، نقش بسیار مهمی دارد.
    -قالیباف مورد حمایت اغلب کسانی است که در کنار بصیرت دینی، بصیرت سیاسی هم دارند.
    -خوب کار کردن قالیباف می تواند این نقد (بیشتر شعار می دهند و کمتر کار) را کلا از بین ببرد.
    -«عدم معایب رئیس دولت فعلی» + «محسنات مدیریتی بعضا بی مانند خودش» = حاج باقر”

  62. saadat می‌گوید:

    سلام
    تا بحال که عالی نوشتید. خداقوت..
    این هم لینک بسیار جالب و مفیدی راجع به نحوه مدیریت و نظرات آقای قالیباف در این باره است. پیشنهاد می کنم نشر بدید تا دوستان ببینند.

    http://www.fardanews.com/fa/news/266990/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85

  63. کیمیا کیهان می‌گوید:

    من الان موندم کدوم یکی از این جملات رو جدا کنم بذارم داخل گیومه.
    با همون چند تا دلیل اول آقای قدیانی چند تا از دوستای غیر هم رای من عمیقا به فکر فرو رفتن و تصمیم به عوض کردن رایشون گرفتن.
    حتما باید این دلایل رو تک تک پرینت گرفت توی اجتماع امروز حامیان قالیباف تو میدون فلسطین تهران پخش کرد. البته با اجازه آقای قدیانی و آقای سید احمد.

    این عارف کشیده کنارا!
    این آقایون اصولگرا یه خرده به فکر مملکت باشن از پیروزی مجدد اصلاح طلب ها به راحتی می تونن جلوگیری کنن.

  64. شیدا می‌گوید:

    بند ١۴ و ١۵ عالى بود! اوج بصیرت، آگاهى، صداقت، و البته تدبیر.

    راستى کاش خودتان کاندیدا مى شدید!

  65. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “اگر بگومگو و جنگ های ناتمام سیاسی، از مهم ترین خط قرمزهای رهبر انقلاب است …
    شهردار تهران، نه انگیزه بی دلیلی برای دعوا با اصلاح طلبان دارد، نه علی القاعده مشکلی با اصول گرایان و مذاکرات هسته ای.

    بی آنکه خام و نپخته باشد، سرشار از شور و عطش کار است و تلاش برای اثبات خود.
    سرباز ولایت در میدان کار و همت جهادی است.”

  66. متعجب می‌گوید:

    نامزدهای محترم اصولگرا

    با انصراف عارف، روحانی چند قدم به پاستور نزدیکتر شد! شما رو به خدا برید کنار دیگه… البته به رفتن جلیلی که امیدی نیست چون … بماند… ولی ما از ولایتی انتظار داریم روی قول و قراراش بمونه و بره کنار!
    ذکر این نکته ضروریه که مردم همیشه از مسئولین هوشمندانه تر و بابصیرت تر نشون دادن… اگه این انصرافات صورت نگرفت خود بچه حزب اللهی ها روی قالیباف به جمع بندی برسن. به خدا الان وقت احساسی رفتار کردن و تسویه حسابهای شخصی نیست. قالیباف به نفع کشور و انقلاب علی الخصوص به نفع مردم هست…

  67. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    دیگر جای دعوای عقل و عشق نیست…
    .
    .
    .
    قالیباف، «قاف ترین قله ی انصاف»!!

  68. زهرا :) می‌گوید:

    این جور که پیداست راه “ریاست جمهوری” از “شهرداری” میگذره!

    این همه از اقتصاد و کار گفتید از فرهنگ کم گفتین! همین که “شهاب مرادی” مشاور و نمایده فرهنگیشِ میشه کلی امیدوار بود به اینکه تو دولت بعدی انشا الله فرهنگ مظلوم نخواهد بود!

  69. ناشناس می‌گوید:

    ممنون؛ بی صبرانه منتطر بودیم تا دلایل شما رو برای انتخاب آقای قالیباف بدونیم.
    منطقی و خردمندانه بود.

    الان خطر روحانی جدی شده. کاندیدای مستقل ما(!) نشون داد که بدون اجازه آقایان آب هم نمی خوره، اگه شعارش مقابله با افراطی گری نبود خدا می دونه چکار می کرد!
    فیلم تبلیغاتی روحانی هنوز هم روی اعصابمه. این جماعت واقعا برگشتنشون غیر قابل تحمله…

  70. حامد می‌گوید:

    خدا وکیلی اگر سایت شما نبود من تا حالا از دق مرده بودم، از دست این دوستان به ظاهر حزب اللهیم. امیدوارم بفهمید من چی میگم.

  71. سیداحمد می‌گوید:

    عالی بود؛
    همه نکات با اهمیت و قابل توجه بودند.
    سپاس فراوان که وقت گذاشتید و زحمت نوشتن این متن ضروری را کشیدید!

    خدا قوت سالار…

  72. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    اول بابت تیتر تشکر کنم که بی تعارف خیلی جالب و خاص بود. مثل همیشه شما فوق العاده اید.
    متن هم عالی بود و مصمم تر از قبل شدیم در انتخابمان. توکل بر خدا…

  73. ف. طباطبایی می‌گوید:

    خسته نباشید آقای قدیانی!!
    بند بندش خوندنی و مهم بود. تشکر فراوان.

  74. مجنون می‌گوید:

    سلام؛
    با این که تغییری در رای من ایجاد نشد ولی جا داره از شما به خاطر اینکه دلایل خود را مطرح کردید صمیمانه تشکر کنم.
    ما دوستت داریم داداش حسین…
    یا علی

  75. مسافر 26 می‌گوید:

    واقعا خسته نباشید آقای قدیانی. عالی بود…

    انشالله این روشن گری برای شما باقیات صالحات باشه

    به امید پیروزی ملت ایران

  76. گمنام می‌گوید:

    سلام؛
    با تمام این دلایل جلیلی بهترینه چون فقط و فقط تقوا داره و کار اجرایی هم مهم نیست. این را از سخنان امام علی می توان فهمید.

  77. حسن می‌گوید:

    بسم الله

    آقا حسین قدیانی! قشنگ بود.
    رای من قالیباف نیست، اما دوست دارم اگر کاندیدای مورد نظرم رای نیاورد قالیباف رییس جمهور بشه.

  78. مسیح سلیمی می‌گوید:

    ممنون آقای قدیانی.
    کمک خوبی بود. ۴ ساله که ما وقتی نمی تونیم حرف دلمونو به زبون بیاریم میام اینجا و از رو دست شما تقلب می کنیم.
    به حق مولود نیمه شعبان عاقبت به خیر و سربلند و سرباز حضرت امام خامنه ای باشید.

  79. جلال معترف می‌گوید:

    خدایا شکر… خدایا شکر… خدایا شکر…

    چقدر خدا خدا کردم که حسین قدیانی اسیر حرف و حدیث ها و جبهه بازی ها نشده باشه.

    خدایا شکر…

    ممنون داداش حسین جون!
    رای ما حاج باقر قالیباف

  80. من مهندس هستم می‌گوید:

    … با تشکر از مواضع منطقی مهندس غرضی که پدیده این دوره است…

  81. کیمیا کیهان می‌گوید:

    وای که چه قدر این بند ۱۳ زیباست.
    وقتی از زیر پلهای اتوبانها رد میشید چیزی که بیشتر از همه جلب توجه میکنه نقش بستن عکس و نام شهدا روی پایه های این پلهاست.
    کنایه بسیار ظریفیه: این کشور روی پلهایی بنا شده که پایه هاش رو مدیون مجاهدت و خون پاک شهیدانه.
    حداقل توی تهران از هر طرف بریم به اصلح بودن قالیباف بیشتر پی میبریم.
    انشاء ا… یه روزی برسه که تو ایران از هر طرف بریم به همت جهادی قالیباف برخورد کنیم.

  82. حافظ می‌گوید:

    اگه هنوز مطمئن نبودم که به قالیباف رای بدهم، با خوندن این متن دیگه لحظه ای تردید نمیکنم؛ صد در صد قالیباف!

    بسی تشکر!

  83. اصولگرا(حامی قالیباف) می‌گوید:

    آقای قدیانی اصلاح طلبان همگی در کنار روحانی هستد ولی
    آقایان ولایتی و جلیلی رای اصولگرایان رو می شکنند

  84. ساغر می‌گوید:

    سلام؛

    مرسی که هستید و با درایت می نویسید! کاش همه ی اصولگرایان فقط ادعای اصولگرایی نداشتن و پای عهد خود می ایستادند.

  85. هم نفس می‌گوید:

    میشه این نظرسنجی رو توسایت بزارید، بلکه دوستان طرفدار آقای جلیلی و ولایتی بخودشون بیان. رای اصلاح طلبا رو به رشده:
    http://www.ipos.me/fa/post/28

  86. هم نفس می‌گوید:

    یکی جواب این آقای “گمنام” رو بده لطفا… بابا دیگه رو هوا از حضرت علی مایه نذارید خواهشا..

  87. محسن می‌گوید:

    حاجی چرا نظرم حذف شد؟!!

  88. مسافر 26 می‌گوید:

    کلیپ زیبای “ایران سربلند” با صدای حامد زمانی:

    http://www.ghalibaf.ir/Multimedia.aspx?Id=67&Type=0

  89. مسافر 26 می‌گوید:

    از چمران پرسیدند:
    تعهد بهتر است یا تخصص؟
    گفت:
    «می گویند تقوا از تخصص لازمتر است، آن را می پذیرم.
    اما می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.»

  90. مسافر 26 می‌گوید:

    در نامه ۵۳ نهج البلاغه به‏ امیر المومنین علی‏ (ع)به مالک‏ می‏ فرماید:

    «پس در کارهای کارگزارانت‏ دقت کن و آنان را با آزمایش و امتحان به‏ کار گمار و آنان را به‏ میل خود و از روی‏ استبداد رأی (بدون مشورت) به کار نگمار، زیرا استبداد و پیروی‏ از میل خود، شاخه‏ ای از شاخه ‏های ستم و خیانت است و از میان‏ آنان افرادی را که باتجربه‏ تر و پاک‏تر و پیشگام‏تر در اسلامند برگزین زیرا اخلاق ایشان بهتر و خانواده آنها پاک‏تر و طمع‏شان‏ کم‏تر و در سنجش عواقب کارها بیناترند.»

    امام علی(ع)در نهج البلاغه نامه ۵۳ (عهدنامه مالک اشتر)می‏ فرماید:

    «برای هر کاری کسی را انتخاب‏ کن که کارهای مهم، او را مغلوب و درمانده و کثرت کارها او را پریشان و خسته نکند».

  91. سائل الزهرا(س) می‌گوید:

    کیمیا کبهان:
    بلند نشی الان بری میدون فلسطین…تجمع طرفدارای آقای قالیباف فرداست
    چهارشنبه ۲۲ خرداد میدون فلسطین ساعت ۱۸

  92. هم نفس می‌گوید:

    مسافر ۲۶
    ممنون که جوابشونو دادید

  93. aaq می‌گوید:

    سلام
    سه چهارم رو خوندم
    چرا نه فحش هست نه انتقاد؟
    تایید نمیشه؟؟؟
    یا کسی حال توهین نداره؟
    یا دیگه سر نمی زنن؟

  94. saadat می‌گوید:

    دوستان به این لینک سری بزنید. کلیپ ها خیلی مفیدی برای روشنگری مواضع گوناگون آقای قالیباف توش داره.
    مخصوصا صحبتهاشون راجع به فتنه و آنهایی که به ایشون اتهام ردند.
    http://hamsangar.org/Hamsangaran.aspx

  95. حقانی می‌گوید:

    حق نگهدارت حسین قدیانی…

  96. سیداحمد می‌گوید:

    میلاد پر سرور ارباب و مولایمان حسین (ع) بر اهالی قطعه مقدس ۲۶ مبارک باد!

    http://up.toca.ir/images/p21koip0qhpayw94er45.mp3

  97. قاصدک منتظر می‌گوید:

    یا اَبا عَبْدِاللّهِ

    یا حُسَیْنَ بْنَ عَلِی اَیُّهَا الشَّهیدُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَ مَوْلینا

    اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَ قَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَ اللّهِ

    اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ.

  98. میعاد می‌گوید:

    “اگر قمر جانشین بر حق شمس نیست، پس سران ظلمت چه از جان جانباز خراسانی ما می خواهند و اگر دست خامنه ای در دست خدا نیست پس چرا این همه “ماهواره” حریف این “ماه پاره” ما نمی شوند؟ حتما که صاحب این انقلاب “حضرت حجت” است. دعای امام زمان در حق ما نبود این انقلاب به سالی نمی کشید؛ یک سفینه نجات است و هزار ناو جنگی. اگر دعای “فاطمه زهرا” نبود کجا پدران ما می توانستند از عرض اروند رد شوند؟ اگر نگهدار خامنه ای، “ابالفضل علمدار” نبود کجا این غائله خوابیده بود.”

    الان داشتم می خوندمش دلم نیومد کیفشو تنهایی ببرم…

  99. پرستو می‌گوید:

    موافقم با کلیت حرفاتون. قالیباف مصداق بارز جذب حداکثریه. و احتمالا رای من خواهد بود.
    ولی یه سوال: تو قضیه کوی دانشگاه بالاخره کی مقصر بود؟

  100. سینا می‌گوید:

    ای بابا…… 🙁
    عارف رفت و رای روحانی حساب زیاد شده…
    چرا پس ولایتی کنار نمیکشهههههه؟؟؟؟؟؟؟؟

  101. مجیدی می‌گوید:

    http://www.jahannews.com/vdciruar3t1a332.cbct.html

    به یاد امیرحسین فردی… به یاد مسجد جوادالائمه

    http://www.jahannews.com/vdcaeynui49naw1.k5k4.html

  102. کیمیا کیهان می‌گوید:

    آمده ام آمده ام ای شاه پناهم بده……
    یا ضامن آهو،
    حالا ایران شده آهو،
    ضمانتش رو بکن که همیشه سالم باشه
    ممنون از سازندگان مستند دوم” فرزند ایران” که دل مارو هوایی کردن هوایی امام رضا….

  103. کیمیا کیهان می‌گوید:

    آقای ولایتی بر اساس عهدی که در ائتلاف داشتند کنار بروند…….
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920321001147

    ولایتی: در صحنه می‌مانم
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920321001265

    فکر کنم وقتش رسیده خود مردم جای آقایون به اجماع برسن!!!!!

  104. دلخون می‌گوید:

    تو فیلم تبلیغاتی قالیباف از لحظه شهادت برادرش میگفت و منم به پهنای صورت اشک میریختم… 🙁

  105. منتظَر می‌گوید:

    سلام!
    آقا حسین قدیانی

    بنده ارادتمندم خدمتتون..
    چند سالی هست که متون زیباتون رو میخونم و لذت میبرم و استفاده میکنم ولی کمتر نظر میدم!
    ولی امروز گفتم که بنویسم براتون نظرتون محترمه! فقط همین!!!

  106. متعجب می‌گوید:

    خواستم فقط یه چیز بگم؛

    من این متنو خوندم و خیلی هم خوشم اومد (البته من از اولم می خواستم به قالیباف رای بدم) ولی هر چی میرم جلو و انتقادهای وارده به قالیباف رو از جاهای مختلف می خونم متوجه میشم که تقریبا تمام ایرادات تو این متن جواب داده شده و این نشان از آگاهی و بصیرت آقای قدیانی عزیز داره.

    می خواستم بگم واقعا دستتون درد نکنه؛ خدا قوت… اجرتون با اباعبدالله…
    در ضمن لازمه از زحمات سیداحمد هم تشکر کنم… اجر شما هم با خدا

  107. مسافر 26 می‌گوید:

    تو استرس وضعیت الان انتخابات بودم که رای ها بالا پایین میشه یکی انصراف میده یکی بد عهدی می کنه و کلی شاکی از خودی و غیر خودی…

    … مستند قالیباف مهمترین پیام رو برام داشت که مملکت ما “صاحب” داره!
    “ولی نعمت” ما محاله ضامن آهو بشه اما ضمانت خون شهدا رو نکنه…
    خیالم راحته “آقا” تنها نیست…

  108. نجوا می‌گوید:

    سلام داداش…
    گیر کرده بودم بین عقل و عشق……

    انصافا فیلم تبلیغاتی دکتر قالیباف عالی بود… اونجا که داشتن از شهادت برادرشون می گفتن…

  109. نورانی می‌گوید:

    سلام
    خیلی متشکر از جناب قدیانی که بصیرت افزایی می کنند، بگم هیچ شکی ندارم از حمایت از حاج باقر قالیباف و امیدوارم ذخیره قبر و قیامت…

  110. saadat می‌گوید:

    چه قدر عالی بود مستندشون… به امید پیروزی ایشون در انتخابات، به حق صاحب این شب عزیز
    یا حسین

  111. ادیب می‌گوید:

    سلام
    دلیل سیزدهم فوق العاده است. خیلی بعیده با تفکر و تعقل چنین حرف مستدلی به ذهن آدم برسه… عنایت نباشه حتماً شانسه.
    یاعلی

  112. متین می‌گوید:

    سلام؛
    خداقوت… عالی بود.

  113. یه دوست می‌گوید:

    «کاندیدایی که بهش رای میدم»

    http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=22857

  114. میعاد می‌گوید:

    ایشالا حاج باقر رای میاره، البته اگه جناب جلیلی و ولایتی به خودشون بیان!! بخدا وضعیت اونجورا هم سفید نیست! رای شیخ حسابی رفته بالا نباید دسته کم بگیرنشون!

  115. مسافر 26 می‌گوید:

    نظرسنجی امروز:

    قالیباف: ۲۱/۱
    روحانی: ۱۹/۶
    جلیلی: ۱۲/۵
    رضایی: ۱۲/۱
    ولایتی: ۸/۹
    غرضی: ۱/۷

  116. هم نفس می‌گوید:

    ببخشید این نظرسنجی رو از کجا می گید؟

  117. ناشناس می‌گوید:

    امیدوارم که دکتر قالیباف با اقتدار و مدیریت مثال زدنی همیشگی سکان ریاست جمهوری را به دست گیرند و به مشابه دیگر مسولیت ها ایران اسلامی را آزاد و سربلند کنند
    و یک سوال در مورد این نظر سنجی: بر چه اساس و در میان چه اقشاری صورت گرفته و تا چه حد می توان به مدل واقعی نزدیک دانستش؟ هر چند که صمیمانه می خواهم که نتیجه همین پیروزی دکتر قالیباف باشد…

  118. ناشناس می‌گوید:

    سلام؛
    من هیچ دلیلی برای رای ندادن به جلیلی ندارم!
    جلیلی = قالیباف
    آنقدر ویژگی های این ها شبیه هم هست که اصلا نمیشه تصمیم گرفت!
    دو نفر با فکر و هدف مشترک رقیب هم شدن!!!!!
    کاش با هم یکی بشن…
    جلیلی داره از تقوا و ایمان و توکل و تلاش میگه؛
    حتی دیروز می گفت نباید قول داد چون اگه عمل نکنیم دروغ گفتیم.
    خیلی درست و با ایمانه صداقت تو حرفاش هست.
    قالیباف هم همین طور اهل کار و تلاش و ایمان.
    هر دو بیستن…

  119. م می‌گوید:

    سلام؛
    حاج باقر اهل طرقبه است… (از توابع مشهد! البته الان شهرستان مستقل شده)
    لهجه‌اش هم طرقبگی (!) هست.

  120. مصطفی می‌گوید:

    این آقای ولایتی چی می خواد؟ بابا برو کنار دیگه!
    اگه ولایتی کنار بره، اکثریت رای برای آقای قالیبافه…

  121. سنگربان می‌گوید:

    این چند وقت بعضی از محاسن آقای قالی باف رو می دونستیم، اما خیالمون از بابت بعد سیاسی و فرهنگی راحت نبود.
    بعد مناظره و با خوندن این متن تازه خیلی از امتیازات و برتری های ایشون نسبت به نامزدها دیگه برامون روشن شد و حالا با دل قرص بهش رای میدیم.
    ممنون از تحلیل های زیباتون!
    و تبریک بابت اعیاد شعبانیه…

  122. محراب می‌گوید:

    آقای قدیانی باید یه متن انتقادی خطاب به ولایتی بنویسه چرا خلف وعده کرده؟؟؟؟؟
    حالا مرحله دوم اگه فتنه و ضد انقلاب و دوم خرداد با همه ظرفیت بیان پای کار روحانی و آرای خاکستری قالیباف تو مرحله دوم بخاطر بی حالی نیاد پای صندوق یحتمل فاجعه رخ بده. (این یک تحلیل بد بینانه)
    به نازم به نعمت عظیم ولایت فقیه که با تدبیر پیامبرگونه اش طوری صحنه را مهیا کرده است که همه بدخواهان و مخالفان و عوضی های دیگه مجبورن بیان توزمین انقلاب بازی کنن و پای صندوق های نظام جمهوری اسلامی حاضر بشن و اول رای به جمهوری اسلامی بدن و بعد رای به نامزدشون. کاش این آقایون اصولگرا قدری از منیت دست بردارند و به وحدت برسند.

  123. مسافر 26 می‌گوید:

    شنیدم این یکی از معتبرترین نظرسنجی هاست.
    یکم غفلت کنیم روحانی از قالیباف هم جلو میزنه گرچه نزدیک به صد در صد به دور دوم کشیده میشه!
    میبینم همه جا دوستان میگن ای کاش اصولگرایان اجماع کنند تا همین دور اول تموم بشه… پس فردا انتخاباته من نمیدونم امیدمون به کی هست که کنار بره؟!!!!
    آقایون فرمودند تا آخر هستن!!!
    یا خودمون باید در رای به قالیباف متحد بشیم یا اینکه دعا کنیم به دور دوم با روحانی برسیم! همین!

  124. نسیم می‌گوید:

    ولایتی تاریخدانه؛ باید بدونه با این خلف وعده اش اسمش با بدنامی تو تاریخ ثبت میشه! مخصوصا اگه روحانی با این عدم ائتلاف (خدای نکرده) بشه رئیس جمهور که دیگه واویلا از این عاقبت به شری!
    ولی ما همچنان به اجماع امیدواریم و دعا می کنیم…

  125. مسافر 26 می‌گوید:

    این روزها از حامیان آقای جلیلی همش پیامک میاد که اوباما و نتانیاهو و منافقین هم ضد جلیلی اند و استدلال کردند پس ما باید به جلیلی رای بدیم!
    پاسخش دقیقا قسمت آخر همین متن آقای قدیانیه. دوستان با دقت بخونید امسال سیاست دشمن از سالهای قبل خیلی پیچیده تره…

  126. کیمیا کیهان می‌گوید:

    رفسنجانی به عارف: به نفع روحانی کنار بکشید!!!!!!!!!!!!!
    هاشمی به ولایتی: بودن شما در صحنه به نفع انقلاب است!!!!!!!!!!!!!
    آقای ولایتی ما کم کم داریم از شما ناامید می شیم 🙁

  127. مسافر 26 می‌گوید:

    آیت الله خاتمی در گفت و گو با مهر:
    اصولگرایان به وحدت نرسند نزد خداوند جوابی نخواهند داشت/ نامزدها بر پیمان ائتلافی خود وفادار باشند.

    آیت الله غروی:
    اصولگرایان روی یک کاندیدا که رأی بیشتری دارد اجماع کنند.

  128. کیمیا کیهان می‌گوید:

    ولادت ضامن بقای اسلام، امام عشق، امام حسین مبارک همه باشه انشاءا…
    من از کودکی عاشقت بوده ام:
    http://shafaf.ir/files/fa/news/1392/3/22/75698_490.jpg

  129. فرزند خراسان می‌گوید:

    سلام،
    یک خبر خوندم که شاید ولایتی به نفع قالیباف کنار برود، این اگر اتفاق بیفتد، به نظرم اصلا به نفع قالیباف نیست. آن کسی که خوب بود به نفع قالیباف کنار برود حداد بود. اما در حال حاضر با مواضع صریح ولایتی مقابل جلیلی -که به نظرم جای بحث دارد و اونقدرها که بعضی دوستان قائلند هم فاجعه نبود- کنار رفتن او به نفع قالیباف بیشتر باعث تشدید بعضی فشارها به او و طرفدارانش می شود، کاش کنار برود اما به روش حداد. موافق نیستید؟

  130. سائل الزهرا می‌گوید:

    احسننننننننننتتتتتتتتتتتتتتت
    یا علی سردار قالیباف

  131. بازتاب: چرا می خواهم به «حاج محمدباقر قالیباف» رای بدهم؟! | سائل الزهرا

  132. سائل الزهرا می‌گوید:

    داداش حسینِ ما همیشه تکه…

  133. رضایی می‌گوید:

    قطعه مقدس ۲۶! داداش حسین عزیز! سیداحمد! دیگر دوستان! سلاله ۹ دی و چشم انتظار و قاصدک و دیوونه داداشی و… همه دوستان!

    پیشاپیش رسیدن قطعه ۲۶ به مرز ۳۰۰۰۰۰۰ بازدید را تبریک عرض می نمایم…

  134. زهرا می‌گوید:

    این درست که ما مامور به تکلیف و وظیفه هستیم، نه نتیجه، اما منظور از تکلیف گرایی و انجام وظیفه، این نیست که با بی بصیرتی و عدم هوشیاری، نتیجه انتخابات را به اصلاح طلبان ببازیم!! وانگهی، دغدغه نتیجه داشتن نیز، بخشی از تکلیف و وظیفه است…

    از همه این حرفها گذشته، مگر فقط رای دهندگان به جلیلی، به تکلیف و وظیفه خود عمل کرده اند که بعضی ها چنین مسئله ای را در بوق می کنند؟؟!! ما هم مثل آقای قدیانی با تکلیف و وظیفه به حاج باقر رسیده ایم…

    بابت این همه دلیل قوی و تحلیل درست، ممنون حسین آقای قدیانی!

  135. ناشناس می‌گوید:

    همه با هم پشت نظام ایستاده ایم…

  136. فلا تفشلو.... می‌گوید:

    سلام به همه دوستان!
    تولد ارباب مبارک باشه.
    حسین آقا! خیلی عالی بود و منطقی و مخلصانه.
    فکر کنم الان همه متوجه شده باشند که برای شما نظام اسلامی از قالیباف و جلیلی و… مهمتر و بزرگتره…

  137. جان فدای سید علی می‌گوید:

    بسیجی! مچ دستت را نگاه کن. دیر بجنبیم وقت تمام می شودها! (حاج سعید قاسمی به نقل از شهید حاج محمدابراهیم همت)

  138. جان فدای سید علی می‌گوید:

    خدا هم امشب تو را با اشک آفرید
    “بَکَتهُ السَّماءُ وَ مَن فیها وَ الاَرضُ وَ مَن عَلَیها و لَمّا یطَا لابَتَیها…”
    “آسمان فراز با آنچه در آن است و زمین فراخ با آنچه در آن است٬ بر او گریستند٬ در حالی که حسین (ع) هنوز گام به دنیا ننهاده بود…”
    پ. ن: بخشی از زیارت ماه شعبان از زبان امام زمان (عج). مصباح المتهجّد.ص.۷۵۸

  139. ناشناس می‌گوید:

    سلام…

  140. نام آشنا می‌گوید:

    با توکل بر خدا و التماس دعای خیر از محضر ولی عصر، یک پارچه به سردار محمد باقر قالیباف رای می دهیم تا چشم دشمنان این مرز و بوم کور باشد، همچون همیشه.

  141. یوسف می‌گوید:

    به روزم…

  142. مسافر 26 می‌گوید:

    مقام معظم رهبری:

    “در این روز کسى متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکارى او، به اخلاص او بسته بود. این بزرگوار در تاریخ بشریّت، یک حرکتى را – که نظیر و شبیهى ندارد – ارائه‌ى به تاریخ کرد و در مقابل چشم بشریّت گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد؛ الگو است. فداکارىِ براى هدف الهى، در آن حجم، در آن مقیاس عظیم؛ فداکارىِ به معناى دادن جان خود، جان عزیزان؛ اسارت حرم اهل‌بیت، با آن وضع، با آن فجاعت؛ تحمّل این حادثه‌ى سخت، براى اینکه اسلام بماند، براى اینکه ظلم‌ستیزى به‌عنوان یک اصل در تاریخ اسلام و در تاریخ بشریّت به یادگار بماند؛ این چیزى است که دیگر نظیرى براى آن نمی شود پیدا کرد. ”

    نمی شود نامی از “حسین” آورد اما یادی از “کربلا” نکرد …

  143. سیداحمد می‌گوید:

    میلاد علمدار کربلا، حضرت ابالفضل العباس بر اهالی قطعه مقدس ۲۶ مبارک باد.

    عشق است ابالفضل…

    http://up.toca.ir/images/ucgfh972z3npb6jiqmyu.mp3

    http://up.toca.ir/images/vs4gpjf6zzd17yv0mhqz.mp3

  144. روح الله معصومیان می‌گوید:

    دعا کنیم برای سربلندی ایران اسلامی به امامت امام خامنه ای.

    ابالفضل علمدار… خامنه ای نگهدار

  145. قاصدک منتظر می‌گوید:

    سلام بر ساقی عشق

    هاتفی گفت شبی قبله عشّاق کجاست
    گفتمش دلبر ما ابروی او قبله نماست

    ای که گفتی ز قیامت خبری می شنوی
    خود قیامت بنگر زان قد و قامت پیداست

    به تماشای قیام تو اقامت کردم
    تا ببینم که قیامت ز قیام ات برخاست

    من که عمریست به گیسوی تو دلباخته ام
    نیست در دست من آن همهمه در دست صباست

    هر که جز مدح تو گوید نبَرد بهره ز عمر
    هر چه جز دوستی آل علی ناپیداست

    برو ای سائل مسکین به سراغ عباس
    به در خانه ی او هر که رود کامرواست

    چشم هفتاد و دو ملت به در خانه ی اوست
    کعبه اهل یقین قبله ی ارباب وفاست

    از هجوم ملک و شورش ارواح رسل
    روز و شب، صبح و مسا بر سر کویش غوغاست

    لرزه بر شیر فلک هیبت نامش فکند
    زان که آن شیر دلاور پسر شیر خداست

    بَرِ زهرا چه تفاوت کتد عباس و حسین
    زان که عباس هم از نوگل باغ زهراست

    پرچم افراز، سپهدار شه کون و مکان
    سرور اهل یقین، هستی دین، نور هداست

    بی حسین آب ننوشید و بر آمد ز فرات
    زان که آن معدن مردانگی و کان سخاست

    آب را ریخت روی آب و به خود کرد خطاب
    عبد صالح به همه حال مطیع مولاست

    *اباالفضل علمدار! به عصمت و آبروی حضرت زینب(س) قسمت می دهیم خامنه ای نگهدار*

  146. دی می‌گوید:

    بعضی وقت ها فکر می کنم که واقعاً نکنه آقای ولایتی آدم هاشمی باشه!

  147. نسیم می‌گوید:

    آقا در سخنرانی امروز:

    “هیچ کس از تقدیر الهی ملت در روز جمعه خبر ندارد، اما منتخب  ملت هر قدر با آرای بیشتر و محکم تری انتخاب شود می تواند با قدرت بیشتر در مقابل دشمنان کشور و ملت بایستد و از منافع ملی دفاع کند.”

  148. saadat می‌گوید:

    یعنی واقعا هیچ کدوم نمی خوان برن کنار؟؟؟ چه قدر تلخه یه چیزایی!

  149. ایران فونت می‌گوید:

    بارها گفته ام که اصل حضور مردم در انتخابات حتی از انتخاب اصلح هم مهمتر است.
    «مقام معظم رهبری»

    آقا من یک تکلیف کوچکی گردنم بود و اونم این بود که فونتی به نام فونت حماسه منتشر کنم. اگر تمایل داشتید دانلود کنید.
    http://irfont.ir/post/120/hamase%20font%20for%20download
    یا علی…

  150. مسافر 26 می‌گوید:

    ولایتی که سال ۸۴ به نفع هاشمی کنار رفت الان هم شاید گوش جان سپرده به نصیحت هاشمی!
    این هم از وفای به عهد جناب ولایتی که می خواهند دولت اخلاق مدار هم تشکیل بدهند!!!
    آقای جلیلی هم که اگر بروند گفتمان انقلاب و اسلام ناب بر زمین می ماند!!!

    “واقعا مانده ام چه می فهمند بعضی دوستان از سیاست، از بصیرت، از بدیهیات امور؟! ما کلا یک نامزد داریم که رای خاکستری هم دارد و هم اوست که پیشتاز نظرسنجی هاست. از طرفی، بیم دوم شدن نامزد مجبوب دل هاشمی و خاتمی هم می رود! به هر حال، احتیاط شرط عقل است.”

  151. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    سلطان وفا، ابالفضل…

  152. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    تا دقایقی دیگر، قطعه ۲۶ با متنی در مدح قمر بنی هاشم به روز می شود…

  153. کیمیا کیهان می‌گوید:

    “علی اکبر ولایتی نامزد انتخاباتی ریاست‌جمهوری عصر چهارشنبه در جمع حامیان خود در ورزشگاه شهید شیرودی با ۳ بار تکرار کردن این جمله که “یک خبر مهم دارم”، تأکید کرد: علیرغم همه این بی‌اخلاقی‌هایی که در مورد بنده صورت گرفت، اعلام می‌کنم که بنده به عنوان داوطلب ریاست‌جمهوری تا آخر در صحنه انتخابات باقی خواهم ماند.”

    رسما دلمون بیخودی به اجماع و ائتلاف خوشه.

  154. محصل می‌گوید:

    امیدواریم که امروز ائتلاف صورت بگیرد. دکتر قالیباف هم برای ما بسیار عزیز هستند.

  155. سرباز ولایت می‌گوید:

    سلام داش حسین …………

  156. مسافر 26 می‌گوید:

    این پیامک هایی که در مورد نظر اوباما و… هست کلا دروغه! اصلا همچین اظهارنظری در مورد جلیلی وجود نداشته. آقا هم در ۲۴ اسفند اصلا دیداری نداشتن جز یک پیام به کنگره علامه طباطبایی!
    http://www.fardanews.com/fa/news/268228/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9-%D9%88-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B9-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%D8%B9%DA%A9%D8%B3

    این دروغ ها برای ترویج گفتمان انقلابه؟!!! واقعا دیگه شورشو درآوردن!!!

  157. باقر می‌گوید:

    باتوجه به رشد بالای روحانی در نظر سنجی ها اصولگرایان باید بر روی گزینه رای آوری تجمیع کنند.

  158. احمد می‌گوید:

    عالی بود. البته بنده هنوز رایم روی آقای ولایتی یا آقای جلیلی است. ولی رای به هر کدوم از کاندیداها رای به جمهوری اسلامی است. تو نظرات مربوط به مطالب قبلی بعضی ها چنان تند رفتند که انگار رای دادن به آقای قالیباف خلاف شرع است یا رای به آمریکا. این مطلب جواب خوبی به آن افراد بود. موفق باشید.

  159. عبد الحسین می‌گوید:

    با من صنما دل یک دله کن…

    :::رای ما حاح باقر قالیباف:::

  160. مسافر 26 می‌گوید:

    تابناک: اصولگرایان تا ساعتی دیگر به نفع رضایی کنار می روند!!!!!!

    جا داره از تابناک تشکر کنیم که در این ایام موجبات شادی مردم رو فراهم میکنه! 🙂

  161. محصل می‌گوید:

    تا چه ساعتی کاندیداها می تونند انصراف بدن؟ یعنی امیدی هست؟

  162. مسافر 26 می‌گوید:

    محصل:
    هیچکس انصراف نمیده!
    فردا مردم بعضی ها رو مرخص می کنند!

  163. باقر می‌گوید:

    به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این نظرسنجی که توسط یک نهاد معتبر روز چهارشنبه در مراکز استان های سراسر کشور انجام شده است، محمدباقر قالیباف همچنان پیشتاز است و بین حسن روحانی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی و سعید جلیلی برای راهیابی به دور دوم به صورت فشرده و تنگاتنگ رقابت وجود دارد.

    نتایج این نظرسنجی به شرح زیر است:

    محمدباقر قالیباف: ۲۹٫۳ درصد

    حسن روحانی: ۱۹٫۱ درصد

    محسن رضایی: ۱۷٫۸ درصد

    علی اکبر ولایتی: ۱۲٫۴ درصد

    سعید جلیلی: ۱۱ درصد

    سیدمحمد غرضی: ۲ درصد.

  164. سیداحمد می‌گوید:

    میلاد آقا امام سجاد(ع) بر اهالی قطعه مقدس ۲۶ مبارک باد…

    http://up.toca.ir/images/fs0c9xqysbqm69306k0.mp3

  165. یکی از پروانه ها گنه کاران می‌گوید:

    سلام؛
    موفق باشید.

    http://www.ghalibaf.ir/Others.aspx#E4

  166. سینا می‌گوید:

    هر کی اول رای داد بیاد اینجا سک سک کنه!!!!!!!! 🙂

  167. سیداحمد می‌گوید:

    ما تکلیفمون رو ادا کردیم!!!
    🙂

  168. سید می‌گوید:

    تست هوش: تا الان دو رای داده ام اولی به قالیباف دومی به جلیلی چگونه ممکن است؟ (برای اینکه دهان جیره خواران آمریکای کثیف را ببندم مجبورم یک راهنمایی هم بکنم که هیچ تقلبی نکرده ام)

  169. محمدعلی می‌گوید:

    سلام داداش؛
    خدا را شکر یکی پیدا شد حرف دل ما را زد!؟

  170. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    من هم بعد از میل نمودن یک دست کله پاچه مشتی، به تکلیفم رسیدم!

  171. سهیل می‌گوید:

    منم رای دادم!!!

  172. باقر می‌گوید:

    رای دادم!
    نوشتم:
    محمدباقر قالیباف

  173. ناشناس می‌گوید:

    رای ندادن احمدی نژاد تا این لحظه!!!!!!!

  174. میعاد می‌گوید:

    آقا ما هم رفتیم مثل مرد انگشتمونو کردیم تو چشم اوباما تا چشش در آد!
    البته هم با حضورمون و هم با رای دادن به فرمانده لشکر نصر.

  175. کیان می‌گوید:

    من رای سفید می ندازم به نشانه صلح!

  176. کیمیا کیهان می‌گوید:

    با افتخار اینم رای من:
    http://upload7.ir/images/40049047067159424771.jpg

  177. سیداحمد می‌گوید:

    این یکی از شیک ترین کلیپ هایی بود که از صدا و سیما دیدم؛
    خیلی به دلم نشست!

    http://www.aparat.com/v/c6EJS

  178. پرسپولیسی می‌گوید:

    آقا ما هم رای دادیم به آقا باقر قالیباف.
    خدا قبول کنه از همه مون.

    سلامتی امام خامنه ای بلند صلوات بفرست

  179. سید می‌گوید:

    جواب تست هوش: دو رای دادم؛ رای اول را برای پیرمردی نوشتم که سواد نداشت و می گفت برای انجام تکلیف آمده ام تا به قالیباف رای دهم و بعد در برگه رای خودم نوشتم سعید جلیلی! آسان بود نه؟

  180. چشم انتظار می‌گوید:

    اعیاد پر نور و سرور شعبان المعظم، بخصوص؛ عید بزرگ نیمه ی شعبان، به “داداش حسین عزیز” و همه ی بچه های خوب قطعه، مبارک باد. تقدیم با عشق:
    حاج منصور، سال ۷۲ میلاد امام زمان (عج). کمتر شنیدید…
    http://uploadkon.ir/uploads/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%20%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86_4.mp3

  181. نهضت سرخ می‌گوید:

    درووووووووووووود بر امــــــــــــــــــــــــــام خـــــــــــــــــــــــــامنه ای

  182. فدایی همت می‌گوید:

    کسی از آرا خبری نداره؟ شمارش از کی شروع میشه؟

  183. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    با پایان مهلت رای گیری، شمارش شروع میشه!

  184. سیداحمد می‌گوید:

    انتخاباتی رو که راحت تو دور اول برنده بودیم، به لطف آقایون توی مرز خراب شدنه!
    حالا بیان جواب بدن!!!

  185. کیمیا کیهان می‌گوید:
  186. زینب می‌گوید:

    کاشکی در سیاست هم رویه شهدا دنبال بشه
    جون خودشون رو در راه اسلام و کشور و نظام ناقابل دونستند. فقط یک یاعلی جانانه به امام گفتند. همین
    مردم امروز این کار رو کردند ولی کاشکی خواص هم دنبال رو سیاست نباشند و خط امام و رهبری عزیز را پیش گیرند. همین

  187. saadat می‌گوید:

    خراب شدن؟ آقای سید احمد؟ چطور؟

  188. سیداحمد می‌گوید:

    چه طور؟

    ۳ ساعت صبر کنید متوجه می شوید چه طور!

  189. فرهاد می‌گوید:

    جدی سید احمد خبری داری بگو؟ مردیم بابا. چرا هیچ خبری اعلام نمیشه؟ نه از میزان مشارکت نه از درصد رای نامزدها

  190. saadat می‌گوید:

    من فکر کنم به دور دوم بکشه. که در اونصورت امیدخیلی زیادتره.

  191. سیداحمد می‌گوید:

    فرهاد؛

    میزان مشارکت عالیه! ولی تک پری و بی منطق بودن برخی دوستان که دیگه اسمشون هم آزارم میده، شرایط رو سخت کرده!

    و البته که شخص علامه باید پاسخگوی کارهای شان باشند… این بار چندم است که ایشان رسما پروژه نظام را به باد داد…

  192. فدایی همت می‌گوید:

    تو شهر ما با این که به دارالمومنین معروفه متاسفانه روحانی رای اش از همه بالاتره!!!
    برادران و خواهران فقط دعا کنید.

  193. فدایی همت می‌گوید:

    نگران نباشید جناب سید احمد

    صد در صد به دور دوم میکشه. ضمنا قرار شد به انتخاب دیگران احترام بگذارید!!!

  194. سیداحمد می‌گوید:

    فدایی همت!

    دارالمونین و دارالکافرین نداره؛ بیشتر جاها همینه!

  195. فرهاد می‌گوید:

    سید خبری که به ما دادند میگن دعا کنید وضعیت جالب نیست. دیگه وضعیت هر چقدر خراب باشه دیگه اینقدر خراب نیست که روحانی دور اول رای بیاره، هست؟

  196. سیداحمد می‌گوید:

    فدایی همت؛

    من هم امیدوارم به دور دوم کشیده بشه! ولی اینقدر راحت این حرفو نزنید! می دونی برگزار کردن یک انتخابات ایمن و سالم چقدر مشکله؟
    ما که می تونستیم امشب برنده انتخابات باشیم، چرا گذاشتیم کار به دور دوم بکشه؟
    می دونی هر انتخابات چه هزینه مادی و معنوی ای برای کشور داره؟

    حسین قدیانی نوشت “وحدت” ولی کو گوش شنوا؟

  197. نسیم می‌گوید:

    منم خیلی نگرانم ولی هر وقت یاد حرف آقا می افتم که فرمودن هدایت قلوب به دست خداست کمی آروم میشم.

    به نظرم قطعا روحانی مرحله اول رای نمیاره و به دور دوم کشیده میشه که صد در صد هزینه هایی رو هم به نظام و هم به مردم وارد می کنه که آقایون اصولگرای افراطی باید جوابگوی اون باشن و باید بدونن این عدم بصیرتشون تو تاریخ ثبت میشه و مردم اونا رو نمی بخشن.

  198. سائل الزهرا(س) می‌گوید:

    یعنی چی؟؟؟؟؟؟
    یعنی رای روحانی حتی از قالیباف هم بیشتره؟…

  199. سیداحمد می‌گوید:

    سائل الزهرا؛

    بعله! حتی از قالیباف هم بالاتره… ما فقط نیاز به کمی تدبیر و درایت داشتیم برای پیروزی!

  200. محمد می‌گوید:

    دوستان گرام؛

    سایت ما به خاطر فیلم استاد پناهیان فیلتر شد!
    متاسفانه؛
    باید بگم روحانی اوله
    البته به احتمال خیلی خیلی کم دور اول پیروز بشه.
    آخرین بر آورد ۳۵ تا ۳۷ روحانی
    ۳۰ تا ۳۲ قالیباف
    پایداری، ولایتی و اصولگراهای بی سیاست و خودخواه باید پاسخگو باشن.

  201. محمد می‌گوید:

    کنار رفتن ولایتی و جلیلی باعث می شد موجی ایجاد بشه که همون دور اول پیروز بشیم.
    اصولگرا ها بی قیم و خودخواه شده اند!

  202. سیداحمد می‌گوید:

    محمد!

    ولایتی را ولش کن، جلیلی می رفت کنار، ما برنده بودیم.
    می دانی ذهن من الان درگیر چیست؟ از آقایان خودخواهی که معرف حضور همه هستند بعید نیست به خاطر حب و بغض های ابلهانه، (به فرض که انتخابات به دور دوم برود) دور دوم هم به قالیباف رای ندهند!

    وقتی هفته بعد به قالیباف رای می دهند، خب همین امروز تمام می کردند کار را!

    این آقایان یک جای کارشان می لنگد!!!

  203. محمد می‌گوید:

    احمد:
    جانا سخن ما می گویی!
    اون وقتی که من صرف این خود بسیجی پندارها کردم و صرف جواب به شبهات پایداری ها کردم اگر می گذاشتم روی خاکستری ده برابر جواب می گرفتم!
    چهار ماه از عمرمو ۲۴ ساعتی برای حاج باقر کار کردم و بیا ببین چه شد…
    الان در حد انفجارم!
    طرف پایداری اس داده حدیث کسا بخوان
    اصلا هم ناراحت نیست واسه کارش
    http://alef.ir/vdcjahevvuqeomz.fsfu.html?189671
    و یک مقاله دیگر الف در رابطه پایداری رو بخون
    واقعا ته بصیرتند
    اونقد که نامزدشون اصلا تایید صلاحیت نشد!
    تا سر حد انفجار جوش آوردم!

  204. کیمیا کیهان می‌گوید:

    اگر روحانی تو دور اول رو سکوی اول وایسه یه هفته باید بشکن زدن طرفداراشو نگاه کنیم.
    اونوقت اگه دور دوم روی سکوی دوم وایسه….. فکر کنم باید منتظر یه فتنه جدید خدایی نکرده باشیم.
    ممنون از اصولگراهای عزیز که راحت به بادمون دادن.
    من دیگه نمیدونم ما تشنگان قدرتیم نه شیفتگان خدمت رو چه طور میشه تعبیر کرد با کاری که عزیزان غیر اصولگرا کردن.
    حداقل اگر قالیباف تو دور اول، نفر اول میشد و بازهم کار به دور دوم میکشید سینه بچه حزب اللهی ها یه هفته سپر بود نه سینه طرفدارای روحانی.

  205. سیداحمد می‌گوید:

    محمد؛

    این حدیث کسا بخونید رو یکی از دوستان کج فهم من هم، الان برام فرستاد!
    بهش گفتم حتما اگر پیشم بودی یه کشیده می خوابوندم تو گوشت تا بیدار شی از خواب و مثل خوارج از همه چی استفاده ابزاری و ابلهانه نکنی!

    یه چیزی شنیدن، معناشو نمی دونن!

  206. کیمیا کیهان می‌گوید:

    زنگ زدم به بابام رییس شعبه مسجد محله مونه گفتم چه خبر؟ گفت همه چی بده!!!!
    من دیگه نمیتونم تحمل کنم
    خدا باعث و بانی شکستن رای اصولگرا ها رو لعـ… کنه

  207. محمد می‌گوید:

    کیمیا کیهان!
    در چه حد خرابه؟
    دور اول؟
    تهران؟

  208. کیمیا کیهان می‌گوید:

    محمد،

    میگن هر چی درمیاریم واسه غیر روحانی ترین کاندید انتخاباته.
    تا الان:
    ۱۱۲۵ ر.و.حـ.ا.نـ.ی،
    ۱۰۰۳ قـ.ا.لـ.یـ.بـ.ا.ف،
    شمال غرب تهران

  209. محمد می‌گوید:

    کیمیا:
    بابا ترسوندی!
    این یعنی دور دوم؛
    البته با کمک دعا و یه چند درصد احتمال که داره کمترم می شه!!

    وانگهی، خدا چی کار کنه که بعضیا احمق اند؟!؟! با لگد بزنیم توی بخت خودمون و رای خودمون، بعد دعا کنیم؟؟!!

    مگه خدا چک سفید به ما داده به قول قطعه ۲۶؟؟!!

    ضمنا روحانی خیلی هم غیر روحانی نیست!

  210. نسیم می‌گوید:

    میدونید چیه دوستان! به نظرم هرچی این قطار انقلاب جلوتر میره و به مقصد نزدیکتر میشه از ناخالصی هاش هم کم میشه و فقط افراد بصیر واقعی و خالص میتونن بمونن نه افراطیون متعصب… شاید این تقدیر خدا بود که عده ای به ناچار از قطار پیاده بشن!
    فقط خیلی جالبه که تو انتخابات ٩٢ علیرغم انتخابات ٨٨ فتنه بوجود اومده توسط به اصطلاح دوستان قدیمی این انقلاب طرح ریزی شده و فضارو این آقایون مدعی غبارآلود کردن
    فقط امیدوارم خدا از سر این گناه نابخشودنیشون بگذره…
    مارو هم تا آخر کنار سکاندار این انقلاب و نظام نگهداره…

  211. فرزند خراسان می‌گوید:

    تا دیشب بیشتر فامیل و دوستان می خواستند هدایتم کنند! گوشی ام مرتب “مورس” میزد، امشب اما هیچ صدایی از آن درنمی آید!!

  212. حمید می‌گوید:

    واقعا خسته نباشید
    مطلبی که حذف کردید در پایگاه پارسینه منتشر گردید.

  213. عبدالله حق گو می‌گوید:

    حیف آن مطلبی که حذف کردید البته بهتر است بگویم حذفش کردن!!

  214. فرزند خراسان می‌گوید:

    عجب سکوت سنگینی…

  215. سایه/روشن می‌گوید:

    اون کامنت

    ::شب/خارجی/ماه::

    رو که حذف شد، کاش دوباره بذارندش.
    خیلی خوب بود…

  216. زیتون می‌گوید:

    از ماست که بر ماست!!

  217. ناشناس می‌گوید:

    بگیریم بخوابیم اینجور بوش میاد روحانی در مرحله اول پیروز شده!!

  218. علی می‌گوید:

    وای بر ما!
    نتایج رو گفتن…………..

  219. فرزند خراسان می‌گوید:

    کاش می شد خوابید…

  220. سایه/روشن می‌گوید:

    خواب در چشمِ ترِمان شکستند!

  221. ناشناس می‌گوید:

    علامه! ممنون که روحانی را رئیس جمهور کردی!!!!!!!!!!!!!!

    اون از احمدی نژاد، اینم از روحانی…………

  222. فرزند خراسان می‌گوید:

    اعتراف می کنم با اینکه هشدارهای شما را می دیدم و بقیه رو هم تحذیر می کردم اما هرگز تصور نمی کردم خطر تا این حد نزدیک باشه!!

  223. علی می‌گوید:

    من میخوام بدونم یعنی یه ریش سفید بین ما نبود که به یکی از اینا بگه برو کنار؟!!

  224. باقر می‌گوید:

    و این بی یصبر تی ها از پر بصیرتی برخی موج می زند!!
    خدایا! هنوز ۸۶۱۸۶۶ شمارش کردند؛ خدا کند که آنگونه نشود با بصیرتها با دلی شکسته امروز را شب کنند…

  225. باقر می‌گوید:

    ریش سفیدهای خوبی داشتیم اما هر کدام ساز خود را می زنند…

  226. باقر می‌گوید:

    برای اولین بار یک علامه اشک مرا درآورد

  227. پرستو می‌گوید:

    به نظر من اشکالی نداره اگه اصولگراها چند تا نامزد داشتن و این چند دستگی باعث شد رای نیاریم. ما که قرار نیست فقط حزب بازی کنیم. مردم به کسی که می خواستن رای دادن. همین!

  228. ناشناس می‌گوید:

    بچه ها اینقدر زود وا ندید. فقط ۶ میلیون رای رو خوندن. روحانی خیلی رای داشته باشه همون ۱۳ میلیونه. این آرا فقط برا شمال تهرانه. یا علی

  229. سرباز ولایت می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی

    روحانی با ۱۶ میلیون و قالیباف با ۱۴ میلیون رای به دور دوم رفتن……..

  230. جان فدای سید علی می‌گوید:

    بچه ها اگر شهر سقوط کرد، آن را پس می گیریم.
    مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند. (شهید جهان آرا)

  231. آرا.سرباز می‌گوید:

    من به جلیلی رای دادم اما اگه قالیباف به دور دوم بره حاضرم جون فدا کنم که رای بیاره…
    خدایا به تنهایی ما رحم کن….

  232. ma می‌گوید:

    من به جلیلی رای دادم اما اگه قالیباف به دور دوم بره حاضرم هرتلاشی کنم که رای بیاره…
    خدایا به تنهایی ما رحم کن….

  233. ma می‌گوید:

    آقای سید احمد و آقای قدیانی یه چیزی بگید دلمون پکید…

  234. سیداحمد می‌گوید:

    ma؛

    بیا پست: http://www.ghadiany.ir/?p=19524

  235. امیربهادر می‌گوید:

    آقای پناهیان، آقای سعید جلیلی، آقای حسن عباسی، آقای نادر طالب زاده… و آقایان پایداری چی…

    به شما عزیزان، مخصوص تبریک میگم!!

  236. سائل الزهرا می‌گوید:

    داداش توفیقی داشتی دیشب حاج آقا انجوی نژاد (رهپویان وصال شیراز) رو منبر اعلام کرد که ملت بیان این مطلبتو بخونن 😀

  237. میم الف می‌گوید:

    دم داداش حسین گرم که به وقتش نقد می کند و به وقتش تعریف… و مثل این شاگردان بی خرد علامه مصباح نیست که هویت شان همان بلاهت شان باشد…

    درود بر قالیباف، درود بر حسین قدیانی، مرگ بر خوارج

  238. ایمان می‌گوید:

    حسین جان قبولت دارم… اما الاًن که حسن روحانی رای آورده باید ازش حمایت کنی و اصول گراها اطرافش را خالی نکنند تا به جای من و ما، بی بی سی پهلویش قرار بگیرد…

    من چرا هیچگاه از مواضع مصباح خوشم نیامده و چرا ایشان رای به لنکرانی را تکلیف شرعی اعلام کردند…
    العجیب شِی

  239. س.ف می‌گوید:

    دنبال این عکس قالیباف میگشتم که به گمانم بهترین عکسشه، یادم افتاد به این متن شما. اما تحمل دوباره خوندنش رو ندارم… چه فایده… چهار سال مملکت عقب موند به خاطر کی و چی!
    و حالا کسی که انقدر برای حمایت از اون وقت صرف میکردیم بنای خراب کردن این انتخابات رو داره! ظاهرا این انتخابات یه غربال دیگه ست برای یه عده. خدا کمک کنه بخیر بگذره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.