این بود اعتدال؟!

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن مخل امنیت ملی نیست

نه فقط صداقت، بلکه صراحت و شفافیت هم سیادت دارد بر سیاست. اگر بعضی‌ها نقد را برنمی‌تابند، همان به که منتقدان را بی‌سواد خطاب کنند تا اینکه بخواهند پای یک نهاد فوق‌العاده مهم، حساس و امنیتی را با هزار و یک کار کرده و نکرده، به گلیمی باز کنند که علی‌القاعده اقلیم کار او نیست. نهادی که کارش حفظ، بلکه بسط امنیت ملی این مرز و بوم است. بعضی‌ها اگر خوب دقت کنند، خواهند فهمید که در دم و دستگاه‌شان، یک «معاونت حقوقی» هم دارند که درست شده برای همین شکایت‌ها! کدام شکایت‌ها؟ همین که شکایت کنند از ۴ متن «دهان ما پلمب نمی‌شود»، «هسته‌ای ملت و دیپلماسی دولت»، «آقایان! سر بولدوزر را بچرخانید طرف دشمن» و «غرور ملی شکست، نه ساختمان تحریم» به قلم راقم این سطور که در همین «وطن امروز» کار شده. اشاره به نکاتی در این باره لازم است اما قبلش باید پرسید؛ آیا این بود اعتدال؟!

یکم: از بعد آمدن احضاریه، بارها و بارها این ۴ متن را، هم از اول به آخر، هم از آخر به اول، هم از وسط به بالا، هم از وسط به پایین، و هم به شکل رندم (!) دوباره‌خوانی کردم، مع‌الاسف دقیقا متوجه نشدم کدام جمله، احیانا کدام کلمه از نوشته‌هایم امنیت ملی را به خطر انداخته است؟! واقعا این بود اعتدال؟!

دوم: من درباره نقد توافق ژنو، پای نقطه به نقطه نوشته‌هایم بویژه این ۴ متن ایستاده‌ام و حتما با کمال میل، با کمال احترام به قانون و با کمال شجاعت در دادسرا حاضر خواهم شد اما خیلی خوب بود شاکی اصل‌کاری هم، خود بار شکایت را بر دوش می‌کشید و از کیسه این نهاد و آن شورا خرج نمی‌کرد! در ادوار قبل نیز دست‌اندرکاران همواره از جیب معاونت حقوقی خود هزینه می‌کردند و شأن فلان دستگاه و منزلت بهمان ارگان را وجه‌المصالحه نقدناپذیری خود نمی‌کردند. این بود اعتدال؟!

سوم: این شکایت در حالی مطرح می‌شود که ما در «وطن امروز» صرف نظر از نقدهای مستدل خود، مکرر تاکید کرده‌ایم توافق ژنو به هیچ‌وجه قابل قیاس با عهدنامه ترکمانچای نیست. واقعا این حد از تحمل منتقد در دولت اعتدال نوبر است! یعنی این بود اعتدال؟!

چهارم: هم من در راهپیمایی ۲۲ بهمن بوده‌ام، هم دولتمردان محترم، و هم من شعارهای جمهور را شنیده‌ام، هم رئیس‌جمهور. این ۴ متن، چیزی جز تکرار البته نرم‌تر، روادارانه‌تر و محتاط‌تر همان پیام ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن نبوده و نیست. قطعا اگر «دهان ما پلمب نمی‌شود» مخل امنیت ملی این دیار است، به طریق اولی، راهپیمایی ۲۲ بهمن سی و پنجم همه آحاد ملت نیز باید مخل امنیت ملی کشور تشخیص داده شود. آیا بعضی‌ها شاکی ۲۲ بهمن ملت هم هستند؟! آیا ملی‌ترین روز این وطن را، علیه امنیت ملی تفسیر می‌کنند؟! اینکه خیلی بد و به عبارتی طنزآمیز است! اگر پیام ملت در یوم‌الله ۲۲ بهمن «وحدت و استقامت» است، آیا ما قبل از این پیام و صدالبته ملایم‌تر از ملت، ننوشتیم؛ تقسیم بر ۲ کردن ملت و درشتگویی علیه منتقد، مخل وحدت است؟! و آیا ما ننوشتیم؛ توافق ژنو با استقامت این ملت، به هیچ وجه هماهنگ نیست؟! اینک بعد از راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، ما از آنجا که برخلاف بعضی‌ها به‌خوبی پیام ملت را گرفته‌ایم، محکم‌تر از قبل، درِ قلم‌مان بر همان پاشنه وحدت و استقامت خواهد چرخید. بعضی‌ها اگر باز هم گلایه دارند، خوب است شکایت از مردم وطن کنند، نه اینکه فقط زورشان را به «وطن امروز» نشان دهند. با این همه، زور ما بیش از آنکه در بازوی‌مان نهفته باشد، در جوهر قلم و گوهر تحلیل‌مان جاری است. می‌ماند این سوال که به‌راستی این بود اعتدال؟!

پنجم: بعضی‌ها ۴ جمله نقد را نمی‌توانند تحمل کنند، حتی هنگام شکایت نیز خود را پشت ترکیب مقدس «امنیت ملی» قرار می دهند، چطور از نظام می‌خواهند آشتی کند با فتنه‌گرانی که سال ۸۸ آن همه جنایت در حق امنیت ملی این مرز و بوم مرتکب شدند؟! بعضی‌ها تاب یک تیتر چند کلمه‌ای «هسته‌ای ملت و دیپلماسی دولت» را ندارند، چطور از قوه محترم و مظلوم ‌قضائیه توقع دارند سران مجرم فتنه را ببخشد؟! بعضی‌ها تحمل ۲ تا نقد آرام‌تر از شعارهای ملت را ندارند، چطور از نظام می‌خواهند با محاربانی که همین چند وقت پیش محاربه‌شان به شهادت یکی از جانبازان فتنه ۸۸ منجر شد، صلح برقرار کند؟! من واقعا عذر می‌خواهم اما در سیاست، افه‌هایی هست که به منادیان اعتدال هرگز نیامده! از سران فتنه، جز ۲ تن که در قصر محصورند -بخوانید مقصورند!- الباقی چون گربه بی‌حیا از در دیگِ باز و سرشار از لطف و کرامت دستگاه محترم قضا، مشغول سوءاستفاده‌اند. از فتنه‌گران میانی هم جز معدودی انگشت‌شمار، الباقی آزاد و رها به‌سر می‌برند، شماری‌شان حتی به کرسی مدیریت هم رسیده‌اند! آنکه باید به آن دیگری، اخلاق و آشتی ملی و رواداری و تحمل و بردباری یاد دهد، آیت‌الله آملی لاریجانی است. جز این است؟! شگفتا! بعضی‌ها نه فقط برای قوه‌قضائیه، بلکه برای کل نظام، کلاس «آشتی ملی» می‌گذارند! آنکه باید دم از مرحمت و مهربانی بزند، آقای محسنی‌اژه‌ای است که با وجود آن همه فتنه‌گری خاتمی، کاری به کار این مجرم بی‌‌آبرو ندارد، آنوقت افه سعه‌صدرش را بعضی‌های دیگر می‌گذارند! و خب، شاید همین باشد مراد از اعتدال!

ششم: هر دولتی، به ملت، بی‌اعتماد و به پیام ملت، بی‌اعتقاد باشد، ما در آن صورت یک «امنیت ملی» خواهیم داشت، یک «امنیت دولتی». ما هرگز مندرجات خود را که نمونه‌ای کوچک‌تر از پیام روز ۲۲ بهمن ملت است، مخل «امنیت ملی» نمی‌دانیم. بعضی‌ها بهتر است با تقویت اعتماد خود به ملت، زلف امنیت خود را گره به ۴ تا جمله و ۴ تا تیتر نزنند. من در خیابان امنیت ملی با قلم خود، مشغول رفتگری‌ام؛ وصله اخلال در امنیت ملی به آشوبگران عاشورا می‌چسبد، به کسانی که خیمه عزای ارباب را در حال سوختن دیدند و ذره‌ای غیرت نجنباندند. بعضی دست‌اندرکاران بهتر است اصلا این همه نگاه امنیتی نداشته باشند و منتقد را از خود و خیرخواه خود بدانند که ما خود را نه فقط پاسدار امنیت ملی بلکه حافظ امنیت جزء جزء اجزای این نظام مقدس می‌دانیم. ما اساسا با این نگاه، زاویه داریم که امنیت ملی، یک امنیت باشد و امنیت دولت، یک امنیت دیگر. فرض است بر دولت که با تدبیر درست، این ۲ امنیت را همچنان که قبلا هم با هم یکی بوده‌اند، دوباره به هم سنجاق کند اما به‌راستی این بود اعتدال؟!

هفتم: چیست اما اخلال در امنیت ملی؟! اخلال در امنیت ملی، آنجاست که در خلال یک توافق نامتقارن، زبان دشمن به بی‌ادبی و بددهانی علیه ملت باز شود تا حدی که ملت مجبور شود با پیام خود مبنی بر وحدت و استقامت، جور قصور بعضی‌ها را بکشد. اخلال در امنیت ملی، آنجاست که نابکاران ۸۸ در مصادر امور به کار گرفته شوند. اخلال در امنیت ملی، آنجاست که متاثر از یک توافق سست، گزینه نظامی دشمن، پررنگ‌تر از قبل، ولو در حد حرف مشاهده شود. اخلال در امنیت ملی، آنجاست که با لطایف‌الحیل، اقوام و اقلیت‌ها علیه زبان ملی، خط ملی، دین ملی، وحدت ملی و اقتدار ملی به کار گرفته شوند، اقوام و اقلیت‌هایی که خود محافظ «وحدت و استقامت»‌اند. اخلال در امنیت ملی، آنجاست که فلانی، نماینده امور اقوام و اقلیت‌ها باشد. اخلال در امنیت ملی، در متن، حاشیه و مفاد توافق نامتوازن ژنو است، نه در نقد آن. اخلال در امنیت ملی، آنجاست که مردم تقسیم بر ۲ شوند، آنجاست که منتقد، بی‌سواد خوانده شود، آنجاست که پاسخ دوست را با درشتی می‌دهند اما به جای جواب دندان‌شکن به دشمن، او را «مودب و باهوش» خطاب می‌کنند و در بهترین حالت، گیر به عینک وندی شرمن می‌دهند، و آنجاست که علیه مقدسات در جراید زنجیره‌ای، مطالب متعدد نوشته می‌شود اما «غرور ملی شکست، نه ساختمان تحریم» مخل امنیت ملی تشخیص داده می‌شود! به‌راستی این بود اعتدال؟!

من با کمال میل و با کمال افتخار به دادسرا خواهم رفت و شکایت دولت اعتدال از خود را به عنوان برگی بسیار زرین در پرونده قلمم ثبت خواهم کرد. من یوم‌الله ۲۲ بهمن، به چشم خود، بسیار مردمی را دیدم که بسی انقلابی‌تر از نوشته‌هایم، داشتند شعار علیه دشمن و دشمن دوستان می‌دادند. وقتی تایید ملت هست؛ تا باشد از این شکایت‌ها، تا باشد از این شاکی‌ها. دولت محترم بداند؛ من نقض قرار با «وحدت و استقامت» نخواهم کرد و حتی اگر از من شکایت کند، من در عوض، هیچ شکایتی از دولت ندارم. تنها خواسته‌ام این است که دولت محترم، فی‌الواقع برای مردم کار کند. دولت برود کار کند، خدمت کند که شکایت از حسین قدیانی و گرفتن وقت شریف دستگاه قضا، برای این مردم نازنین، آب و نان نمی‌شود. من به‌زعم خود، نه فقط دولت را دعا می‌کنم، بلکه با قلمم، دست همکاری به سویش دراز می‌کنم، منتها آنجا که واقعا بحث خدمت به ملت درمیان است، نه جایی مثل توافق ژنو. اصلش را بخواهی، این «وحدت و استقامت» است که شکایت از توافق ژنو دارد. گمانم جای شاکی و متشاکی عوض شده! اصلا نکند دقیقا همین بود که بهش می‌گفتند اعتدال؟! حتما به دادسرا خواهم رفت… با افتخار!

وطن امروز/ ۴ اسفند ۱۳۹۲

دو متن آخر صفحـ«۰۶ : ۲۰»ـه  وبـ«قطعه ۲۶»ـلاگ

{مشکل از مجری نیست؛ از دستگاه اجراست}
{با شال اشتون، لوگو را «ست» نکن}

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم…

    http://www.7uplod.ir/images/awijj4y09ner1o6lwzp0.mp3

  2. لبیک یا حسین می‌گوید:

    انشاالله با لبخند برین و شادتر برگردین!

  3. لبیک یا حسین می‌گوید:

    سید احمد چرا این موقع را انتخاب کردی برای این آهنگ؟
    خیلی غمناکه!

  4. حیران می‌گوید:

    سربلند و با افتخار باش فرزند شهید.
    خدا پشت و پناهتان و دعای ما بدرقه راهتان.
    امیدوارم تو دهنی بزرگی به دهان یاوه گویان بزدل بزنید.

  5. سیداحمد می‌گوید:

    لبیک یا حسین؛

    حال من الان دقیقا شبیه این آهنگ است.
    به چه حقی؟ به چه جرمی؟ به کدام گناه یک جوان حزب اللهی را دادگاهی می کنند؟
    به فرض که این دادگاه مثل یک جلسه دوستانه باشد؛ چه کسی به این دیکتاتور اجازه داده که منتقدش را دادگاهی کند؟

    وای به حال این جماعت ترسو و مفلوک که از سایه وندی شرمن عجوزه می ترسند و برای جوانِ با غیرت وطن، شاخ و شانه می کشند…

    خونِ شهدا، به حساب این جماعت می رسد، مطمئن باشید…

  6. صبر می‌گوید:

    … بسلامت

  7. چشم انتظار می‌گوید:

    این هم تصویر احضاریه ی داداش حسین؛

    http://upload7.ir/imgs/2014-02/65410314994570186493.jpg

  8. صبر می‌گوید:

    سید احمد؛
    «مودب و باهوش» را کی و کجا گفته؟
    اگه لینکش رو بذارید ممنون میشم.

  9. چشم انتظار می‌گوید:

    احتمالا؛ دبیرخانه ی شورای عالی امنیت ملی، قصد نداره به خاطر خوش بین نبودن حضرت آقا به مذاکرات و گفتن جمله ی آنچه که مرقوم داشته اید، زبونم لال از ایشون شکایت کنه؟؟!!

  10. سیداحمد می‌گوید:

    صبر؛

    حسن روحانی در گفتگو با فایننشیال تایمز:
    «اوباما را فردی بسیار مودب و باهوش یافتم»

    همین جمله را در گوگل سرچ کنید، لینکش را پیدا می کنید.

  11. سیداحمد می‌گوید:

    “من در خیابان امنیت ملی با قلم خود، مشغول رفتگری‌ام؛ وصله اخلال در امنیت ملی به آشوبگران عاشورا می‌چسبد، به کسانی که خیمه عزای ارباب را در حال سوختن دیدند و ذره‌ای غیرت نجنباندند.”

    احسنت…

  12. آذرخش می‌گوید:

    سلام
    در درستی کار شما که هیچوقت شکی نبوده.
    اما هر چقدر بیشتر از این اتفاقات میفته بیشتر پی می برم که نقص نداره کارتون.
    خدا نگذره از سرشون که به جای اینکه وقت و ذهن و انرژی و هزینه شون رو صرف مقابله با دشمن کنن این مسخره بازی ها رو در میارن.
    لعنت به هر چی آدم زبون نفهمه.
    خدا پشت و پناهتون باشه داداش حسین. اینو بدونید که دعای همه ما پشت سر شماست.

  13. حیران می‌گوید:

    مصوبات شورای عالی امنیت ملی چی بوده که شما را متهم به اقدام بر خلاف آن مصوبات کرده اند. احتمالا باید در مصوبات آن شورا یک تجدید نظری صورت گیرد. شاید آن هم مثل بسیاری از مفاهیم نظیر هنرمند ارزشی و غیرارزشی دستخوش تغییر شده.
    توافق ژنو که که داره استقلال ما را زیر سوال می بره و اخیرا به صورت مکرر مورد اشاره حضرت آقا قرار گرفته، خلاف امنیت ملی نیست، ولی این متنهای روشنگر شد خلاف امنیت ملی؟؟!!
    تعریف آقاین از امنیت ملی چیست؟
    منتظر شرح آنچه در دادگاه گذشت می مانیم.

  14. چشم انتظار می‌گوید:

    بِسمِ اللهِ الرَّحمن الرَّحیم.

    نادِ عَلیاً مَظهَرَالعَجائِب تَجِدهُ عَوَناً لَکَ فِی النَوّائِب لی اِلیَ اللهِ حاجَتی وَعَلَیهِ مُعَوَّلی کُلَّما اَمَرتَهُ وَرَمَیتَ مُنقَضی فی ظِللّ اللهِ وَ یُضِلل اللهُ لی اَدعُوکَ کُلَّ هَمٍ وَغَمًّ سَیَنجَلی بِعَظَمَتِکَ یا اللهُ بِنُبُوَّتِکَ یامُحَمَّدَ بِوَلایَتِکَ یاعَلِیُّ یاعَلِیُّ یاعَلِیُّ اَدرِکنی بِحقِّ لُطفِکَ الخَفیَّ اللهِ اَکبَرُاَنامِن شَرِّ اَعدائکَ بَریءٌ اللهُ صَمَدی مِن عِندِکَ مَدَی وَعَلَیکَ مُعتَمِدی بِحقِّ إِیاکَ نَعبُدُ وَ إَِیاکَ نَستَعینُ یااَبالغَیثِ اَغِثنی یااَبَاالَحَسَنَین اَدرِکنی یاسَیفَ اللهُ اَدرِکنی یابابَ اللهِ اَدرِکنی یاحُجَّهَ اللهِ اَدرِکنی یا وَلِیَّ اللهِ اَدرِکنی بِحَقَّ لُطفِکَ الخَفیَّ یا قَهّارُتَقَهَّرتَ بِالقَهرِوَالقَهر ُفی قَهرِ قَهرکَ یاقَهارُ یاقاهِرَالعَدُوّ یاواِلیَ الوَلِیَّ یا مَظهَرَ العَجائِبِ یامُرتَضی عَلِیُّ رَمَیتَ مِن بَغی عَلَیَّ بِسَهمِ اللهِ وَسَیفِ اللهِ القاتِلِ اُفَوَّضُ اَمری اِلیَ اللهِ اِنَّ اللهُ بَصَیرٌ بِالعَبادِوَاِلحُکُم اِلهٌ واحِدٌ لااِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمُ اَدرِکنی یاغیاثَ المُستَغییَنِ یا دَلیلَ المُتَحیِّرِینَ یااَمانَ الخائِفینَ یامُعینَ المُتَوَکِلینَ یا رَاحِمَ المَساکینَ یا اِلهَ العالَمَینَ بِرَحمَتِکَ وَصَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَالِهِ اَجمَعین وَ الحَمدُ اللهِ رَبِّ العالَمینَ.

  15. سیداحمد می‌گوید:

    آقایان امنیت ملی!
    بهتر نیست این وقتی که برای شکایت از حسین قدیانی گذاشتید، صرف تلاش برای نجات ۵ سرباز وطن می کردید؟

    چقدر روزگار تلخی شده…

    امروز حاج صادق آهنگران با داداش حسین تماس گرفت و از رئیس شورای… زمانی که در جنگ هم کاره ای بود، چیزهایی تعریف کرده که… بماند!

  16. سیداحمد می‌گوید:

    ممنون چشم انتظار؛

    می خواستم الان نادعلی را کامنت کنم و از همه دوستان تقاضا کنم، چند دقیقه هر کاری دارید کنار بگذارید و هر کدامتان ۷ بار این دعا را بخوانید.
    انشالله دادگاه فردا به خیر بگذرد…

  17. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    چیزی به ذهنم نمی‌رسه… 🙁

    http://www.7uplod.ir/images/2g40kthuk51yccyr0cp.jpg

  18. حیران می‌گوید:

    جناب حداد عادل لطفا این معنا را از طریق فرهنگستان ادب فارسی ابلاغ کنید که مردم هم در جریان معنای جدید امنیت ملی قرار بگیرند.
    امنیت ملی یعنی هیس! جیک نزنید تا آمریکا و اسرائیل ملعون در یک فضای امن و دور از هیاهو به خواسته های پلیدشون که در این ۳۵ سال براشون عقده شده برسند. و از قبل آنها یک عده هم در داخل به نوایی برسند و آرزوی ارتباط با امریکا و به رسمیت شناختن اسرائیل سگ هار منطقه به دلشون نمونه!
    یعنی یک دولت، خوشحال و شاد و خندون، هرچی داره بده و تازه ذوق هم بکنه که بخش بسیار کوچکی از اموال خودش رو داره پس می گیره، اونم چی؟! نصفه و نیمه و طی قرون آینده و قطره چکانی و قسطی!
    ای امان از این همه …

  19. حیران می‌گوید:

    آقای قدیانی

    یه باری نه از امروز که مدتهاست رو دوشته
    که واسش یه عمره زمین می خوری
    همه منتظر تا ببینن کجا
    تو از جاده عشق دل می بری

    ولی ایستادن، فقط کار ماست
    ما که قصه مون قصه خواب نیست
    بیا دل به دریا بزن
    سرانجامِ این رود، مرداب نیست

    فرمایش حضرت آقا در دیدار با مردم تبریز روز ۲۸ بهمن را مرور کنید که:
    “ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم”

  20. نسیم می‌گوید:

    چقدر این روزها همه چی دلگیر و ناراحت کننده هست… از توافق ننگین ژنو گرفته تا اظهارات سخیف و بی ادبانه آمریکایی ها و نشنیدن جواب مناسب و عزتمندانه از سوی مقامات ایرانی از حرفهای داخلی عده ای که دشمن شاد کن هست از…
    حالا هم که…

    واقعا از دیدن متن احضاریه متاسف و ناراحت شدم:
    “علت حضور: ظرف مهلت فوق به عنوان متهم جهت پاسخگویی به شکایت به اتهام اقدام بر خلاف مصوبات …”

    اونی که متهم ردیف اول هست و باید به اقدام علیه امنیت ملی کشور و خیانت به خون پاک ۳۰۰ هزار شهید جواب بده شما هستی آقای رو…نی که قطعا گذر تاریخ، شما رو به پای میز محاکمه می کشاند

    و قطعا پیروزی از آن حزب اللهی هاست
    دعاگوی شما هستیم…

  21. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین که نقطه قوت ماست، اما نقطه ضعف شیخ حسن عصبانی پیدا شد؛
    حسین قدیانی، قلم حسین قدیانی…

    با خودم عهد بسته ام هر وقت، هر جا، روحانی را ببینم، به او فقط یک کلام بگویم؛
    حـــــــــــــــــــ قدیانی ـــــــــــــــسین

  22. ناشناس می‌گوید:

    وقتی تایید ملت هست؛ تا باشد از این شکایت‌ها، تا باشد از این شاکی‌ها…
    خدا پشت و پناهت…

  23. جلال معترف می‌گوید:

    داداش حسین غمت نباشه؛
    دعات می کنیم.

    سید جان؛ هفت بار نادعلی هم خوندیم.
    فقط فردا هر خبری شد، به ما هم خبر بده سید.
    منتظریم…

  24. همشهری باکری می‌گوید:

    راستی؛ مگر خودتان نگفتید نقد کنید؟
    نگفتید؟!

  25. به جای امیر می‌گوید:

    کامپیوتر! (گفت و شنود)

    گفت: بعد از برکناری رئیس دانشگاه تهران قرار است رئیس دانشگاه تربیت مدرس هم برکنار شود.
    گفتم: کار یکی و دو تا و ده‌تا و… نیست، دارند همه مدیران کارآمد و آزمون داده را در همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی قلع و قمع می‌کنند.
    گفت: البته حق دارند! یعنی غیر از این چاره‌ای ندارند!
    گفتم: مرد حسابی! چرا پرت و پلا میگی؟!
    گفت: وقتی اصلاحاتچی‌ها و کارگزارانی‌های اطراف آقای روحانی آنهمه وعده داده‌اند که عمل نکرده‌اند، خب! اگر دست به قلع و قمع فله‌ای هم نزنند مردم براشون سؤال پیش میاد که پس دولتمردان مدعی تخصص و تجربه تا حالا چیکار کرده‌اند؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند فرق نرم‌افزار و سخت‌افزار چیه؟ جواب داد؛ سخت‌افزار اون قسمت کامپیوتره که می‌تونی با چکش داغونش کنی! اما، نرم‌افزار اون قسمت کامپیوتره که فقط می‌تونی بهش تشر بزنی و دعواش کنی!

  26. ناشناس می‌گوید:

    سلام…
    آقا! پس شما هم جزء بچه های خطی… بابا دمت گرم، که صفا کردیم حال خوشت رو دیدیم… ایول داری جون داداش… میگم یک عکس با لباس راه راه های زندون بگیر بعد شهادتت فاز میده دیدنش…
    غمت نباشه داداش… نبینم غصه بخوری. ما که سبد کالا بهمون نرسید به جاش غصه هات رو بده سبد سبد که سهله خاور خاور با برو بچ بزنیم به بدن…
    یکه دار غمتم داداش…
    علی یارت
    خدا پشت و پناهت…

  27. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    چیزی نیست بابا
    نهایت قاضی میگه؛ آقا دیگه از این چیزا ننویس، چار تا تشر هم می زنن
    شما هم بگو چشم
    نگران نباشید

  28. یه دانشجو می‌گوید:
  29. ناشناس می‌گوید:

    آقا بی ادبی نشه هاااا… طبق تجربیات عرض می کنم خدمتتون…
    دادگاه رفتن مثل آمپول می مونه! اولش فقط درد داره بعد سر میشی…

  30. رهگذر می‌گوید:

    سلام؛
    می خواستم متنی بنویسم در رد ادعای آقایان در خارج کردن موضوع هسته ای از شورای عالی امنیت ملی و سپردن آن به وزارت امور خارجه.
    دیدم اتفاقا همین کار را کرده اند، اما همانند تقسیم ملت به دو گروه قانون مدار و بی قانون، با سواد و بی سواد و… در این موضوع نیز تقسیم کار به این گونه است که
    مخاطبِ دشمن گاوچران، بی ادب، پررو، گستاخ و… آقای ظریف وزارت امور خارجه است، با لطافت و خنده و گل و بلبل و…
    طرف حساب هم وطنان عزیزمان، شورای عالی امنیت ملی!

    به هر حال این نیز نوعی تقسیم کار در دولت تدبیر و امید است.
    اگر صلاح دانستید این سوژه را در روزنامه با متنی مناسب مطرح سازید.
    یا علی

  31. محمد می‌گوید:

    رییس جمهوری که بعد شش ماه این همه محبوبیت کسب کنه، نوبره!

  32. همرزم شهید می‌گوید:

    ما همه حسین قدیانی هستیم…

  33. مجنون می‌گوید:

    به قول سید احمد؛
    سالاری

    قبلا هم گفتم………
    دعای خیر ما بدرقه راهته!
    انشاالله که خیره!
    واقعا اینا ارزش دشمنی هم ندارن!

  34. سلاله 9 دی می‌گوید:

    در عجبم از اعتدال…

  35. شیدا می‌گوید:

    خدا به همراهتان و دعاى مادران شهدا، بدرقه راهتان…

  36. سید عباس می‌گوید:

    ما همه بی سواد و بی تدبیر و… هستیم!

    حسین قدیانی نماینده مظلوم ملت شهید پرور ایران اسلامی.

  37. فرزند خراسان می‌گوید:

    عملکرد این چند ماه دولت رو که از ذهنم می‌گذروندم، به یک سؤال تأسف بار رسیدم؛
    اگر این دولت رسما می‌خواست اعلام استبداد کند، واقعا کارهایی غیر از این که کرده ‌است می کرد؟!

  38. خیلی غم انگیز بود می‌گوید:

    حرف شما به حقه و خون شهدای هسته ای گواه اونه.
    ان شاءلله یه روزی میرسه که همه این مدعیان در برابر دادگاه وجدان الهی حاضر خواهند شد.
    در برابر دادگاهی که هیچ حرفی درش نیست به جز قطره ای از خون پدر آرمیتا و علیرضا…

    تا اون روز…
    واستعینوا بالصبر و الصلاه!

  39. مجنون می‌گوید:

    آقا ما منتظر خبر از دادگاه امروز هستیم!

  40. ناشناس می‌گوید:

    خوب مثل اینکه دادگاه به سلامتی تموم شده که کامنت ها تایید میشه؛
    لطفا یک خبری از آنچه گذشت بگید!

  41. کورش می‌گوید:

    سلام.
    تا دیر نشده به جامعه احیاءگران بپیوندید.

  42. طه می‌گوید:

    تقصیر خودته که پیام بیست و چهار خرداد رو درک نکردی، عاقبتش این شد!
    راستی؛ رفتی دادگاه از قاضی بپرس جریان مهدیِ اکبر اینا چی شد؟!

  43. چشم انتظار می‌گوید:

    خوب بود دولت اعتدال، نقد را با دادگاه، جواب نمی داد…
    این روند با افه هایی که دولت اعتدال در می کند، سازگار نیست…

  44. سیداحمد می‌گوید:

    دادگاه تمام شد شکر خدا؛

    انشالله داداش می آید و اگر صلاح بود خودش تعریف می کند که چه خبر بود!

    نگران نباشید، طوری نیست.

  45. ناشناس می‌گوید:

    سلام؛
    همین الان از سر کار اومدم مستقیم پای سیستم…
    شدیم مثل مادران سربازان مفقودالاثر!
    همۀ روز ذهنمان درگیر مساله شما شده بود فرزند شهید عزیز که ببینم چه شده…
    لطفا بی خبرمان نگذارید.

  46. شمع می‌گوید:

    اینم دولت بیم و امید!

  47. صبر می‌گوید:

    خدا رو شکر…

  48. صاعقه گمنام می‌گوید:

    من اما اگه تو دادگاه حضور داشتم و قاضی سعی در اثبات مشکل امنیتی نوشته ها می کرد، بهش می گفتم:
    برو بابا جلوی قاضی و ملق بازی!

  49. محسن می‌گوید:

    هیچ غلطی نمی توانند بکنند…

  50. همشهری باکری می‌گوید:

    من نه حسین قدیانی رو دیدم
    نه شاید ببینم!
    بعضی جاها هم با ایشون اختلاف سلیقه دارم!
    ولی قلم اش را قابل احترام می دانم و آن را جزو ملی ترین و مردمی ترین قلم ها می دانم!

    نگرانم نیستم؛
    چون حزب اللهی فولاد آب دیده است
    اونم از نوع قدیانی اش

  51. یا مهدی(عج) می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی؛
    حالتون چطوره؟
    بعد از مدت ها نظر میدم.

    لک امری قائدی خامنه ای
    نماهنگ بسیار زیبا و حماسی شبکه الصراط حزب الله لبنان درباره نایب امام زمان (عج) امام خامنه ای
    حجم ۵۳ مگابایت
    http://www.roshangari.ir/jMediaDirect/videos/sd/7828/zRXvJoLzviH0gW8aiE54Sox818EW2r5f.mp4
    حجم ۳۷ مگا بایت
    http://mostazafin.tv/images/video/37/namahang-hezbolah-baraye-agha-khamenei.mp4
    حجم ۲۱ مگا بایت
    http://mostazafin.tv/images/video/resize/high_quality37namahang-hezbolah-baraye-agha-khamenei.flv
    حجم ۱۲ مگا بایت
    http://mostazafin.tv/images/video/resize/medium_quality37namahang-hezbolah-baraye-agha-khamenei.flv

  52. حاج کاظم:

    «به اونا بگو بین عباس و BBC یکی رو انتخاب کنن. حافظ امنیت ملی برای من امثال عباسه! اگه امنیت ملی اونا رو BBC تعیین می کنه، هر کی قبله خودش رو بچسبه!»
    (آژانس شیشه ای/ ابراهیم حاتمی کیا)
    .
    .
    .
    حسین قدیانی ایام انتخابات ۹۲ به قالیباف رای داد، قبول!
    حسین قدیانی جبهه پایداری را عامل شکست اصولگرایان می داند، قبول!
    حسین قدیانی بعضی وقت ها ژست های روشنفکری می گیرد، قبول!
    حسین قدیانی دل خوشی از بچه های عدالتخواه ندارد، باز هم قبول!
    ولی…

    من و ما هر چه به قدیانی انتقاد داشته باشیم هیچ وقت فراموش نمی کینم که در این آشفته بازار…
    “حافظ امنیت ملی حسین قدیانی هست”.

  53. قاصدک منتظر می‌گوید:

    امروز گذشت و ما امیدواریم که سیاهی به ذغال بی تدبیر نامتعادل مانده باشد…
    ولی آن عده که جانشان را مرتع شیطان کرده اند و سرخوش، جیک جیک مستانه ی شان، گوش نقدپذیری شان را کر کرده و تحمل شنیدن سخنان ناب و صواب را ندارند؛ مراقب باشند که در سر پیچ زمان، همانجا که انسان به انسان می رسد؛ صدای طشت رسوایی شان گوش فلک را کر نکند…!

  54. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    پرچمت بالاست…

  55. پویا می‌گوید:

    سلام؛
    نبودم، به شدت گرفتار بودم و بی خبر از اخبار و بی خبرتر از قطعه
    خب اما انگار رفع خطر شده الحمدلله
    اما عیبی نداره داداش
    زمستون می ره و رو سیاهی می مونه به ذغال!!

  56. سالار می‌گوید:

    حسین جان
    تمام روز نگرانت بودیم
    امیدوارم هر چه زودتر از نتیحه دادگاه باخبرمان کنید…
    …………………

  57. محمدصادق می‌گوید:

    من هم حسین قدیانی هستم…

  58. محمد می‌گوید:

    به رو…نی بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
    وطن فروش

  59. یه دانشجو می‌گوید:

    جالبه…
    حسین قدیانی، بارها گفته که توافق ژنو قابل قیاس با عهدنامه ترکمانچای نیست و حتی جام زهر هم نیست
    اما…………
    همان سئوالی که مکرر در متن آمده؛ «این بود اعتدال؟؟!!»

  60. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    این آقای روحانی با این همه ادعاش، چرا عیدیِ کارمندا رو نمیده؟
    کارمند جماعت کلی رو همین ۵۰۰ تومن حساب کرده.
    چقدر خوب دروغ میگن این جماعت؟
    نیمه دوم بهمن تو بوق و کرنا کردن که ما همراه با حقوق بهمن، عیدی کارمندها رو هم می دیم.
    چی شد آقای روحانی؟
    این کاره نیستی جناب! این کاره نیستی!
    نه خودت و نه مدرسه سالمندانت!

  61. فرزند جانباز می‌گوید:

    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران گفت: متاسفانه فضایی درست کردند که کسی حتی انتقاد هم نکند. دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی آمده و از یک فرزند شهید بابت مقالات در نقد توافقنامه ژنو شکایت کرده است. کجای این انتقادات برخلاف امنیت ملی است، فرمانده سپاه از توافقنامه ژنو انتقاد کرده است.

  62. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    آن که نقدش بی‌سوادان را محال!
    منتقدان را جواب ست، هم سؤال!
    دم به دم، هر دم، دمادم، ضدحال!
    جلدِ «اوباما»! او با ما، در جدال!!
    چون «سبدِ کالا» بر گردن، وبال!
    شاکیِ «امروز، وطن» را اختلال!
    از قضا(!) قلب و قلم٭ را اتصال!!
    وآن که یافتیم روسیاه تر از زغال!
    اعتدال ست، اعتدال ست، اعتدال…

  63. مهدی میم می‌گوید:

    از آخرین بروزرسانی سایت، ۲۴ نیست که می گذره، اما انگار یک ساله که قطعه ۲۶ آپ نشده. از دیشب تا الان برای من مثل اینه که یک سال گذشته باشه. خیلی دوست دارم امشب سایت بروز بشه.
    دلم تنگ شده برای مطالب داداش حسین عزیز………

  64. ! می‌گوید:

    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/288055/ناطق‌نوریبی‌ترمزها-به-کشورضربه-می‌زنند

    یکی نیست بهش بگه؛ جناب!
    همه کسایی که پیشانی شون جای مهر داره، خوارج نیستن، اما حتما بچه هایی که مالشون از طریق رانت خواری (به واسطه باباهاشون) جمع بشه و گوشت تنشون از مال حرام باشه، عاقبتشون آتش جهنمه.
    همه کسایی که تو بحران پشت ولی فقیه رو خالی کنن، جاشون ته جهنمه.
    همه کسایی که تو قصر هاشونن و خبری از درد ملت ندارن، و مردم رو درجه بندی می کنن، و در غرور و خود ستایی دست و پا می زنن، به گفته خود خدا، چیزی جر آتش در انتظارشون نیست.

    بله آقای ناطق؛
    مشکل امروز کشور تندروها نیستند. مشکل شماهایید که انقلاب رو به نفع خودتون مصادره کردید و از کنار این انقلاب به نون و نوا و کارخونه رسیدید و فکر می کنید مردم نوکرتونن.

  65. میریان می‌گوید:

    سرت سلامت حسین قدیانی

    سربلند مون کردی سالار

  66. همشهری باکری می‌گوید:

    از همشهری باکری به عمار…

    حسین جان! بگو بگوشم

  67. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی” برم!

    ساعت ۲۲:۴۸
    تعداد افراد آنلاین: ۲۶ نفر

    ماشاءلله حزب الله
    داداش حسین عزیز بسیجی ها، فــــــــــــــــــــــــدایی داری!

  68. ناشناس می‌گوید:

    وصله اخلال در امنیت ملی به آشوبگران عاشورا می‌چسبد، به کسانی که خیمه عزای ارباب را در حال سوختن دیدند و ذره‌ای غیرت نجنباندند…

    الحق والانصاف…
    یاد شهید علیرضا ستاری گرامی باد.

  69. یه دانشجو می‌گوید:

    🙂

  70. مهدی می‌گوید:

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته و المستشهدین بین یدیه

    آری خروش جاری اروند باقیست
    این جاده، این پوتین، این سربند باقیست…

  71. مهدی می‌گوید:

    چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا می گذرد.
    (شهید مرتضی آوینی)

    فدایی داری حسین جان!

  72. نسیم می‌گوید:

    ای کاش امشب یک مطلبی یا حتی یک کامنتی بذارید.

  73. ناشناس می‌گوید:

    من: هی شیخ حسن!

    شیخ حسن: چیه؟

    من: حسین قدیانی!

  74. چشم انتظار می‌گوید:

    بلبل شیرین سخن، از محکمه باز آمده
    مرغ حق، در آسمان قطعه، پرواز آمده

    پرچمش بالا همیشه، خانه اش آباد، باد
    بهر یاران، بی گمان با رمز و با راز آمده

    صبحِ امروز از پی احقاق حق، گشته روان
    ظهر گویا فاتح آن، محبوب جانباز آمده

    آن طرف اما نشانی از سرافرازی چو نیست
    دست بالا، کله پایین، لُنگ انداز آمده!

    داس با خود، از برای قطع ید آورده لیک
    از پی نیرنگ گفته؛ با کلیدساز آمده!

    با اِهِنّ و با تُلُپ، با طمطراق و فیس و پیس
    رفته و هنگام رجعت، یحتمل غاز آمده!!

  75. پرستو می‌گوید:

    واقعا این اعتدالیون چی پیش خودشون فکر می کنن که از یه طرف زندانی های سال ۸۸ رو آزاد می کنن و از یه طرف اینجور نقدها رو سرکوب می کنن؟ هدفشون چیه؟
    عقده گشایی؟
    یا می خواین چهره خودشون رو خراب کنن؟!
    :/

  76. سلام می‌گوید:

    امشب اگه آقای قدیانی فقط یه حق مسلم داشته باشن، حق مسلم استراحته واقعا.

    خوبه دوستان، کمی درک کنن نویسنده محبوب، شجاع، صبور و بصیر حزب الله رو…

  77. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    آفرین، آفرین!
    خیلی خوب…

    دیوونه داداشی؛
    از شما هم ممنون!

  78. چشم انتظار می‌گوید:

    مستند عملیات آسمان، از شبکه ی ۳ به خاطر گفتگوی معاون اول رییس جمپور، از شبکه ی ۲ پخش نشد!!!

  79. قایق عاشورا می‌گوید:

    چرا هیچ کی از خود متن به این خوبی تعریف نمی کنه؟!
    (وقتی حواشی پیرامون داداش حسین، به قلم داداش حسین، ظلم می کنه ناخواسته!)

  80. چشم انتظار می‌گوید:

    این دو بیتی، از سروده های بی بی ظاهر پوشیده، در اواسط قرون وسطاست! و بقیه ی اشعارش از بین رفته 🙂

    کابوس هر صبح و شبم، حسین قدیانیه!
    عامل لرزش و تبم، حسین قدیانیه!
    یکی بیاد فنا بده، این وطنِ امروزُ
    علت تبخال لبم، حسین قدیانیه!

  81. سیداحمد می‌گوید:

    “کابوس هر صبح و شبم، حسین قدیانیه!”

    ای ولله!
    🙂

    یاد این ۲ تا هم به خیر…

    «حسن، وبلاگ توتیای بصر»

    شمع محفل حسین قدیانی/ خوب و خوشگل حسین قدیانی
    همه جا می شود سرش پیدا/ چون ایرانسل حسین قدیانی
    توی یاهو حسین قدیانی/ توی گوگل حسین قدیانی
    تند و تیز است نثر این قطعه/ مثل فلفل حسین قدیانی
    می کند له دماغ شیخی را/ مثل دعبل حسین قدیانی
    له کند زیر پا مهندس را/ نیست بزدل حسین قدیانی
    زده بر نام بی بصیرت ها/ مهر باطل حسین قدیانی
    با تمام رسانه های غرب/ کرده دوئل حسین قدیانی
    افسر جنگ نرم می باشد/ هست قابل حسین قدیانی
    خوش به حال حسین قدیانی/ نیست غافل حسین قدیانی

    پاسخ داداش حسین:
    بی دعای شما ستاره های قشنگ/ نیست کامل حسین قدیانی

    ***
    «محمد محمدی»

    تا حدودی عجیب جا کرده/ بین هر دل، حسین قدیانی
    می کند هر شب از کتاب دلش/ آیه نازل، حسین قدیانی
    در گلوی اهالی فتنه/ شد هلاهل، حسین قدیانی
    کلماتی کنار هم چیده/ مثل پازل، حسین قدیانی
    انتقادی نوشت و یکباره/ شد اراذل! حسین قدیانی
    عکس او دیدنی ست، با نمک است/ بچه خوشگل، حسین قدیانی
    بین کار صحیح و کار خطا/ حد فاصل، حسین قدیانی
    خبر آمد که بازداشت شده/ دل غافل، حسین قدیانی
    زیر پرونده ی خواص، زده/ مهر باطل، حسین قدیانی
    در سفر هاش عکس می گیرد/ از منازل! حسین قدیانی
    آن طرف لشگری سیاهه نویس/ در مقابل، حسین قدیانی
    نه ده را نوشت و فهمیدم/ هست فاضل، حسین قدیانی
    پدرش شد شهید و حرفش را/ کرده کامل حسین قدیانی

  82. سیداحمد می‌گوید:

    قایق عاشورا؛

    حق با شماست.
    البته من ۳ بار کامل و چند بار به صورت رندم(!) متن را خواندم ولی قبول دارم که اکثر کامنت ها به سمت ماجرای دادگاه رفت.
    البته قطعا داداش حسین هم به بچه ها حق می دهند!

  83. به جای امیر می‌گوید:

    لپه! (گفت و شنود)

    گفت: سرپرست روزنامه ایران گفته است وزیر ارشاد و رئیس دفتر رئیس جمهور عضو هیئت امنای مؤسسه ایران هستند ولی هیچگونه تعهد مالی نسبت به این مؤسسه ندارند!
    گفتم: ولی اخیراً سندی منتشر شده که نشان می‌دهد وزیر ارشاد فقط در یک قلم مبلغ ۷ میلیارد تومان در تاریخ ۹۲/۱۰/۳ به روزنامه ایران پرداخت کرده است و سند هم با امضای وزیر ارشاد است!
    گفت: در سند آمده است که این مبلغ از بودجه مصوبه مجلس برای کمک به ارتقاء مطبوعات غیر دولتی پرداخت می‌شود.
    گفتم: ولی روزنامه ایران که روزنامه رسمی دولت است و بودجه ارتقاء هم که برای مطبوعات غیر دولتی است!
    گفت: دولت قبلی با شعار «عدالت» همه آگهی‌ها را در انحصار روزنامه ایران درآورده بود، ‌دولت فعلی هم که با شعار «اعتدال» بیت‌المال بی‌زبان را به همین روزنامه دولتی اختصاص داده است.
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو از لپه بدش می‌آمد، برایش دلمه بادمجان آوردند، وقتی لپه درون دلمه را دید به صاحب رستوران گفت؛ فکر کردی اگر پالتو تن لپه کنی نمی‌شناسمش؟!

  84. نداشتیما!
    قرار نشد نظرات رو دست کاری کنی…

  85. ابوالفضل می‌گوید:

    به نظرم این بهترین فرصته که آقای قدیانی توی دادگاه، دولت اعتدال رو رسوا کنه…
    البته بهتره با حاج حسین شریعتمداری یه مشورتی انجام بدید.

  86. ali می‌گوید:

    برادر عزیز جناب قدیانی؛

    همه می دانند خودتان هم خوب می دانید نهایت حکمی که برای شما ببُرن ۵۰ هزار تومان جریمه ی نقدیست!!!
    دیگر این همه مظلوم نمایی برای چیست؟!!!

  87. پیر مرد بی سواد می‌گوید:

    سید جان؛ چه مدت بایستی صبر کنیم؟

  88. یه دانشجو می‌گوید:

    ببخشید؛
    آیا می شود بگویید چرا به مطالبات ملت پاسخ نمی دهید؟
    این است اعتدال؟؟!!

  89. محمد می‌گوید:

    امام حسین به سپاه یزید فرمودند:
    لقمه های حرام در شکم های شما، اجازه شنیدن حرف های حق را به شما نمی دهد.

  90. م.طاهری می‌گوید:

    صبر و باز هم صبر…

  91. دی می‌گوید:

    البته تابناک تو خبرش در خصوص وطن امروز گفته فقط یک تذکر بوده همین و بس، واقعاً آدم می مونه!
    http://www.tabnak.ir/fa/news/381814/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87

  92. سیداحمد می‌گوید:

    دی؛

    این سایتی که شما لینکش را گذاشتی، قطعا یکی از دروغگوترین سایت های خبری است.

    سطح این سایت با دیدن این خبر، کاملا مشخص می شود:
    http://www.7uplod.ir/images/p2lrezf871g4bbr435s.jpg

    علی؛

    حسین قدیانی هم اینک با قرار یک وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد است!

    دوستان محترم؛

    تا صدور حکم داداش حسین، طبق قانون، نویسنده قطعه ۲۶ شخصا و مشخصا حق گفت و گو یا نوشتن درباره روند دادگاه را ندارد، اما ان شاء الله قطعه ۲۶ فردا شب به روز خواهد شد و باز هم به پشتوانه شعارهای این ملت در یوم الله ۲۲ بهمن، توی دهان دولت دروغگویان خواهد زد…

  93. سرمقاله وطن امروز/ 6 اسفند 1392 می‌گوید:

    چند نکته درباره شکایت از «وطن‌امروز»

    سیدعابدین نورالدینی: پرونده شکایت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی از روزنامه «وطن‌امروز» در حال رسیدگی است. این شکایت درباره ۱۰ مطلب و تیتر تنظیم شده است. در کنار مدیرمسؤول روزنامه که به واسطه این شکایت در دادسرای رسانه تفهیم اتهام شده، حسین قدیانی هم که نویسنده چند یادداشت مورد شکایت است؛ با شکایت دبیرخانه شورا، تحت پیگرد بوده و اکنون با وثیقه آزاد است. نکاتی درباره این پرونده و ماهیت دادگاه روزنامه «وطن‌امروز» وجود دارد که به نظر می‌رسد باید در افکار عمومی هم مطرح شود.

    ۱- گفته شده مطالب «وطن‌امروز» برخلاف مصوبات شورایعالی امنیت ملی است و شکایت به همین دلیل صورت گرفته است اما نکته مهم در این باره بخصوص در موضوع توافق ژنو این است که «کدام مصوبات»؟ این مصوبات کجاست؟ و مهم‌تر اینکه چرا این مصوبات اطلاع‌رسانی نشده است؟ اگر مصوبه‌ای در منع نقد توافق ژنو وجود دارد، آیا نباید رسانه‌ها از آن اطلاع داشته باشند؟ اگر قرار است رسانه‌ها مصوبه‌ای را رعایت کنند، باید از آن اطلاع داشته باشند. حداقل ما در «وطن امروز» از چنین مصوباتی درباره نقد توافق ژنو بی‌اطلاع بوده‌ایم. پس چگونه باید این مصوبات مراعات می‌شد؟!

    ۲- در جلسه تفهیم‌اتهام و در موضوع توافق ژنو، به‌رغم اصرار مدیرمسؤول «وطن امروز» اما موارد مغایرت مطالب «وطن امروز» با مصوبات شورا توضیح داده نشد. صرفا به این جمله بسنده شده است که مطالب خلاف مصوبات شورایعالی امنیت ملی هستند! به عبارتی جزئیات مصوبه شورایعالی امنیت ملی ارائه یا بیان نشده است. اکنون «وطن امروز» با این معضل مواجه است که لایحه دفاعیه خود را چگونه بنویسد؟! مشخص نیست کدام بخش از مطالب «وطن امروز» با کدام بخش از مصوبات شورایعالی امنیت ملی مغایرت دارد! همین قدر توضیح، خود به اندازه کافی گویای ناگفته‌هاست.

    ۳- برخی موارد شکایت حقیقتا شائبه برانگیز است. به عنوان نمونه یکی از موارد شکایت، تیتر «وطن امروز» درباره «سقوط آزاد بورس» است! در روزی که شاخص بورس ۲۱۰۰ واحد سقوط کرد، این تیتر انتخاب شد. رسانه‌های دیگر هم همین تیتر یا تیترهای مشابه را انتخاب کردند چراکه اصطلاح رایج در هنگام افت شاخص بورس است. اکنون سؤال این است که انتشار و انعکاس یک خبر رایج و متداول درباره بورس که فراگیری چشمگیری در رسانه‌ها نیز داشته، خلاف کدام مصوبه شورایعالی امنیت ملی است؟ و اگر شورا مصوبه‌ای درباره عدم اطلاع‌رسانی درباره بورس داشته، آیا نباید به رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شد؟

    ۴- یکی از موارد شکایت از «وطن امروز»، خبری بود که درباره حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور منتشر شد. «وطن امروز» براساس شنیده‌های خود نوشت: حسین فریدون، مسؤول هماهنگی مبادلات ارزی و پولی شده است. در روز انتشار، تماس‌هایی از نهاد ریاست جمهوری با صاحب‌امتیاز روزنامه گرفته و خبر تکذیب شد و «وطن‌امروز» هم بلافاصله در شماره بعد خود این تکذیبیه را منتشر کرد هرچند هنوز هم به صحت خبر خود مطمئنیم. با این حال یکی از موارد شکایت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، همین خبر منتشر شده درباره حسین فریدون است. آیا شورا مصوبه‌ای درباره برادر آقای رئیس‌جمهور داشته است؟ و اگر مصوبه‌ای داشته آیا نباید به اطلاع رسانه‌ها رسانده می‌شد؟ لذا «وطن‌امروز» نه‌تنها به مصوبات شورایعالی امنیت ملی احترام می‌گذارد و خود را ملزم به رعایت آنها می‌داند بلکه معتقد است برخلاف مصوبات این شورا اقدامی انجام نداده است.

    ۵- حفظ جایگاه و شأن دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی یک بایسته ضروری است. لازم‌الاتباع بودن مصوبات شورایعالی امنیت ملی نیازی به تبیین و اثبات ندارد. اما قاعدتا باید این را هم در نظر گرفت که رسانه‌ها، خاصه رسانه‌های حامی نظام، خود ابزار امنیت ملی هستند و در تثبیت و گسترش امنیت تاثیرگذارند. پس همانگونه که مصوبات شورا لازم‌الاجراست، حفظ شأن و جایگاه رسانه هم ضروری است. نباید با رسانه‌های انقلابی که امتحان خود را در بزنگاه‌های حساس نظیر فتنه ۸۸ پس داده‌اند، به مثابه عوامل مخل امنیت ملی برخورد شود! نیت و ماهیت رسانه‌های انقلابی مشخص است. معیارهای دبیرخانه شورایعالی امنیت باید فراجناحی، فراحزبی، واقع‌بینانه و در راستای امنیت و منافع نظام باشد. اگر زبان «وطن امروز» بریده شود، قرار است چه کسانی منفعت ببرند؟ نظام و منافع و امنیت نظام؟ یا ضد‌انقلاب و فتنه‌گران؟! متأسفانه شکایت از «وطن امروز» و نویسنده آن حسین قدیانی، دستاویزی برای هجمه جریان‌های ضد‌انقلاب و مسأله‌دار به این روزنامه شده است! رسانه‌های حامی فتنه ۸۸، «وطن امروز» را به خاطر عدم‌رعایت مصوبات شورایعالی امنیت ملی درباره توافق ژنو شماتت می‌کنند(!) آیا این رسانه‌ها سربه‌راه شده‌اند؟ مواضع فعلی‌شان که این را نمی‌گوید. همین دیروز برخی از این رسانه‌ها با انتشار اظهارات یک عنصر سیاسی، مصوبه شورایعالی امنیت ملی درباره حصر سران فتنه را زیر سوال برده‌اند. آیا بر اساس معیار دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در قبال «وطن امروز»، این رسانه‌ها و فرد مورد‌نظر باید در انتظار احضاریه دادگاه باشند؟ حمایت رسانه‌های حامی فتنه ۸۸ از توافق ژنو را کجای این معادله باید قرار داد؟ رسانه‌هایی که به بهانه توافق ژنو در حال بزک کردن اوباما هستند در فرمول امنیت ملی چه نقشی می‌توانند ایفا کنند؟ اکنون رسانه‌های حامی نظام در فتنه ۸۸ به دلیل نقد توافق ژنو یکی‌یکی در حال رفتن به دادگاه هستند و رسانه‌های حامی فتنه ۸۸ به بهانه حمایت از توافق ژنو در حال توهین به مقدسات! و زمینه‌سازی آزادی سران فتنه! کدام موضوع برای امنیت ملی خطر است. جان گرفتن فتنه‌گران و لائیک‌ها و سکولار‌ها یا انتقادات مدافعان انقلاب به توافق نامتوازن ژنو؟! آن هم انتقاداتی که عمدتا از زبان مراجع، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی و امنیتی مطرح می‌شوند. بنابراین در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی قطعا گزاره‌های مقوم امنیت ملی به عنوان اصول تعیین کننده و تصمیم‌گیر باید لحاظ شوند که ان‌شاء‌الله همینگونه نیز خواهد بود.

  94. دی می‌گوید:

    من هم خودم خنده ام گرفت. آدرس لینک عکس ابلاغیه رو تو کامنت صفحه خبرش گذاشتم ببینیم تایید می کنن یا نه…
    خنده دارتر اینکه همه گفتن دبیرخانه شورای امنیت ملی یه طرف ماجراست، بعد خبرنگار ایسنا بلند شده رفته نهاد ریاست جمهوری پیگیری کرده و تکذبیه این احضاریه رو از اونجا گرفته. واقعاً که…
    نمی دونم شاید هم برای دبیرخونه شورای امنیت ملی تعریف شده شکایاتش رو از طریق نهاد پیگیری کنه!!
    ………………….

  95. به جای امیر می‌گوید:

    غنچه!(گفت و شنود)

    گفت: حسین قدیانی، نویسنده متعهد و خوش‌قلم را با شکایت شورای عالی امنیت ملی به دادگاه احضار کرده‌اند.
    گفتم: اتهامش چیست؟ او که قلم و قدمش را وقف دفاع از اسلام و انقلاب و نظام کرده است.
    گفت: ایشان را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»! احضار کرده‌اند!
    گفتم: حتما به بهانه خوردن ساندویچ در فتنه ۸۸ شرکت کرده بود؟! یا شاید هم روز عاشورای ۸۸ با سنگ به نمازگزاران حمله کرده بود؟! یا شاید هم قصد داشته کتاب‌های ضاله صادق هدایت و غلامحسین ساعدی را چاپ و منتشر کند؟! و یا…!
    گفت: مرد حسابی! اینها که می‌گویی راست راست راه می‌روند و چپ چپ به مردم نگاه می‌کنند وکسی هم به آنها نازکتر از گل نمیگه!
    گفتم: خدا را شکر، نمردیم و معنی اعتدال را دیدیم!… آدم خیلی چاق و فربه‌ای در تاکسی نشسته و تقریبا همه صندلی عقب را اشغال کرده بود. راننده پرسید؛ ببخشید، اسم شما چیه؟ گفت؛ غنچه! راننده گفت؛ اگر باز بشی، چی میشی؟!

  96. سیداحمد می‌گوید:

    بابا گفت و شنود!
    بابا حاج حسین… دمت گرم!

    🙂

    داداش حسین؛
    گفت و شنود شدی!!!
    🙂

  97. رهگذر می‌گوید:

    سلام
    طرف داشت در مسجد عمل خلاف انجام می داد، یکی رد می شد آب دهان انداخت، دومی را به جرم شکستن حریم مسجد، تعزیر کردند.
    پیدا کنید پرتقال فروش را!

  98. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    قاضی اگه دانشجوی ترم اول حقوق هم باشه و از نظر جسمی و روحی سالم باشه و نصف اپسیلون انصاف داشته باشه، جز تبرئه حکمی نباید بده!
    کلا آدم متوهم، شکایتش هم سرشار از اوهامه!

    ali؛
    درباره‌ی این‌که این وثیقه رو داداش از کجا آورده حرفی، نظری، چرتی، پرتی، دری، وری، چیزی نداری احیانا؟!

  99. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    بنما «حق» که داد و دادستانم آرزوست!
    بنگار قلم! که «نقدِ» فراوانم آرزوست!!

    ای اختلال در امنیت “تا ساعاتی دیگر…”
    آن یوسفِ صد میلیونی تومانم آرزوست!!

    بشنیدم از هوای بهشت؛ سلام بر حسین٭
    کان دُرِّ گران قیمتِ ارزانم(!) آرزوست…!

    گفتند که آزاد شدی در «وطن» «امروز»!
    «گفت و شنود»ی درحدِ کیهانم آرزوست!!

    زین شاکیانِ سست تعادل، دلم گرفت…
    بنمای شمسِ قطعه٭ که دیوانم آرزوست!!

    والله… نفَس بی تو مرا حبس می شود!
    “کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست”!!

    «روشن» نشود با چراغِ شیخ، شامِ شهر!
    آن “شمعِ سوزانِ مهِ تابانم…” آرزوست!!

    باقی این وثیقه(!) را ای «مجرمِ سالار»!
    رقصِ جوهرِ «رفتگرِ» میدانم آرزوست…!!

  100. فرخ می‌گوید:

    وقتى با محمود مفتکى رفتى آمریکا که خوب بود!!!

  101. . می‌گوید:

    من که طرفدار دولت هم نبودم باورم نمیشد انقـــــــــــــــــــــــــــــدر حرف و عملشون متناقض باشه!!!

  102. . می‌گوید:

    چرا شما پیام ۲۴ خرداد رو درک نمی کنید؟!
    چرا شما پیام یک حقوقدانی که اصلا سرهنگ نیست را درک نمی کنید؟!
    چرا اینقدر کم سوادید؟! چرا اینقدر قانون ستیزید؟!
    چرا نمی فهمید که رئیس جمهور فرمودند (فقط!؟) دانش آموزان دبیرستانی باید در انشاهایشان دولت را نقد کنند!!
    این هم شاهدش:
    رئیس جمهور حقوقدان روحانی: دولت از انتقاد استقبال می کند.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    البته انشاءلله این دولت فقط تو همین موارد مشکل داره، و الا امید داریم که به وضع اقتصاد و سیاست و فرهنگ رسیدگی خوبی داشته باشند؛ انشاالله.

  103. من! می‌گوید:

    مرگ بر اعتدال

  104. بنده خدا می‌گوید:

    اصولا دولت با این کار (احضارت به دادسرا) وجهه خودش را خراب و تباه می کند. خاطرت جمع. در واقع تا وقتی بر مدار حق باشی و حقیقت، تو با قلمی شیوا و عقلی سلیم و آرامش سه هیچ می بری شان. دولت اعتدال با در افتادن با حاج حسین کله شق برای خودش
    و اما بعد:
    اول: همه در جریان چرایی و حتی چگونگی و درصد بالای رای این دولت قرار دارند. پس یادمان باشد حضرت آقا تاکید کردند به کمک و نقد منصفانه. فرموندند؛ اول کار دولت است.
    دوم: در بدترین شرایط (و رسوا شدن نیت بعضی آدم ها) اتفاق های زمان اصلاحات تکرار بشه، آن وقت تصور تکرار جمله “حاکمیت دوگانه در ایران” از سوی دشمن خارجی و هوچی گری ها و شارلاتانیسم ها از سوی بعضی آدم هایشان در داخل، اتفاق های بدی است که ممکن هست بیفتند. گذشته عبرتمان باشد. نقدهایمان را حواسمان باشد. تا حد امکان از غش کردن عزیزان در آغوش دشمن جلوگیری کنیم. جاده به هر حال لغزنده است.
    آخر: خدا حفظت کنه حاج حسین. فتوکل علی الله.

  105. نصرtv می‌گوید:

    “ابرهای مرگ۲”
    دولت بحرین از گازهای اشک آور سمی علیه معترضان استفاده می کند:
    http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9402

    کشتاربی رحمانه در آذربایجان :
    http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9403

    آمریکا در آستانه دومین انقلاب :
    http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9404

  106. یا زهرا(س) می‌گوید:

    سلام؛
    گاهی وقت ها چقدر دنیا سخت و یواش می گذره… الان برای من از همین گاهی وقت هاست… چی شد که ارزش ها و ارزشی ها بی ارزش شدن و بی ارزش ها با ارزش؟؟؟
    کسی که خوابه رو میشه بیدارش کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده…

    “آرمانخواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست، پس برادر خوبم، برای جانبازی در راه آرمان ها یاد بگیر که در این سیاره رنج صبورترین انسانها باشی”
    (شهید آوینی)

    صبر سختترین کار دنیاست ولی در عوض قشنگترین صفت برای یک انسان…
    انشاا… خدا به همه ی اهالی این قطعه و سربازهای سید علی صبرج میل عطا کنه… ان شا ا…
    به یقین تکرار می کنم اینجا نه با قلم که با خون باید نوشت.
    یاعلی

  107. محمد می‌گوید:

    می خواهند یارانه های مردم را به بهانه های مختلف قطع کنند تا به عنوان حمایت از تولید و بهداشت و… به شرکت های تولیدی و بازرگانی دلال گونه، وابسته به اعیان و انصار خودشان از قبیل خاندان آل فتنه بپردازند تا گردنشان را برای مردم کلفت تر کنند.
    این فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیست، فاز دوم چاق تر کردن شکم های خودشان است!
    ولی این بار وای به حال دولت اگر قرانی از جیب ما مردم قطع شود.
    این پول حق ما است. اگر قطع کنید، دستتان را از بیت المال قطع خواهیم کرد.

  108. محمد می‌گوید:

    آقای هاشمی! با این رفتار کینه جویانه تان در آیینه به خود نگاه کنید ظاهرتان نشان از بوی الرحمن گرفته؛
    کمی به فکر آخرتت باش ای آیت الله!

  109. ناشناس می‌گوید:

    چرا دیگه مثل سابق برای جواب دادن به کامنت ها از فونت درشت استفاده نمی کنی؟ فونت درشتت تموم شده؟
    البته کامنت هم بد نیست، اینجوری دیگه سر فونت درشت دعوا نمی شه!

  110. محمدرضا می‌گوید:

    حسین آقا؛
    یادمه چند سال پیش یه مطلب تندی علیه علی شمخانی زده بودی.
    این هم تلافی اون موقع، در مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی…

  111. بهنام می‌گوید:

    سلام حاج حسین

    من از رفقای قدیمی ام
    یه مدته نیستم، یعنی نظر نمی نوشتم.
    دلایلش بماند… فقط… ای کاش من هم زمانی که تقریبا در شرایط شما بودم، روحیه شما را داشتم.
    ای کاش مسئولین می فهمیدن که توپخونه رو نباید روی بچه حزب الهی ها بگیرن…
    شکایت از وبلاگ نویس های بسیجی، به خاطر چی؟
    دیگر این جمله سید مرتضی دارد با گوشت و پوست مان حسابی عجین می شود؛

    آری، در جمهوری اسلامی همه آزادند الا حزب اللهی ها!

  112. ناشناس می‌گوید:

    خاک بر سرت…

  113. شوکران می‌گوید:

    الان داشتم دوباره متن “با شهدای فامیل” رو می خوندم، خوش بحالت آقای مدیر؛ چقدر تو فامیلتون شهید دارین. کل فامیل و طائفه و محله و منطقه ما رو بگردی، شهید که هیچ، محض رضای خدا یه جانباز نیم درصد هم پیدا نمی کنی! آدم واقعا احساس سرشکستگی بهش دست می ده.

  114. شوکران می‌گوید:

    نیومد آقا سیداحمد آقا؟ کجا می ره این؟ بابا اینقدر بهش مرخصی نده، رئیس جمهور هم بود اینقدر نمی رفت مرخصی.
    اون شبی خواب دیدم آقا سیداحمد آقا می خواست “مداح” بشه ولی دو دل بود که بشه یا نه، لای قرآن رو باز کرد که استخاره کنه، خوب اومد! می دونی شبیه کی بود؟ یه کم شبیه … بود، یکمی هم شبیه نوه عموی بابام! راستش درست یادم نمی یاد چه شکلی بود.
    می دونی آقای مدیر؛ من همیشه خواب بچه های اینجا رو می بینم ولی وقتی بیدار میشم، به جز تو، قیافه هیچکدومشون یادم نمی یاد! الان مثلا همین آقا سیداحمد آقا می دونی چند بار اومد به خوابم؟ این همه خوابشو می بینم ولی هنوز نمی دونم چه شکلیه. مخم تاول زد از بس بهش فشار آوردم که قیافه بچه ها یادم بیاد! کلافه شدم، ذله شدم دیگه!

  115. مرتضی می‌گوید:

    سلام حاجی؛
    اینجا میشه برای رفع خستگی و عوض شدن فضا یه جوک بگم؟

  116. امیر می‌گوید:

    با سلام برادر؛
    از روحانی و دار و دسته اش که این کارها بعید نیست… پس غصه نخور!
    فعلا که همه بچه های انقلاب، (انقلابی طبق حرف حضرت ماه، امام خامنه ای) سکوت کرده اند.
    ولی…
    وای از آن روزی که خامنه ای حکم جهادم دهد؛
    نه به شکل دیپلمات و نه به شکل روشن فکر، بلکه به صورت انقلابی جوابشون رو می دیم.

    یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.