انقلابی‌تر از بهمن ۵۷

الله، الله، لا اله الا الله. خدایا! ما به نام تو انقلاب کردیم. فردا هوای ما را، هوای انقلاب خودت را داشته باش. داری. می‌دانم. اصلا ما که هستیم؟ شیاطین، بغض از قدرت تو دارند. بیش از ما، با خودت دشمنی دارند. مشکل ابلیس، هستی تو است، نه هسته‌ای ما. خدایا! فردا یک طرف تویی، و طرف دیگر، همه فراعنه، همه ابوسفیان‌ها، همه اشرار، همه دشمنان بشریت. ما با انقلاب اسلامی، دیری است که طرف تو را گرفته‌ایم. طرفداری از تو، همه جرم ماست.

خدایا! انقلاب ما اگر خدایی نبود، دشمنان تو کاری به کار ما نداشتند. فردا، یک طرف، انقلابی است به نام تو و کمی آن سوتر، کسانی که حاکمیت حق را بر جهان نمی‌خواهند. تو را نمی‌خواهند. در نبرد خدا و کدخدا، ما ایمان به قدرت تو داریم. تو بالاتری. مکر تو کاری‌تر است.

خدایا! به سرودهای انقلاب ما نگاه کن! همه‌اش نام توست. کجا ما خرمشهری آزاد کرده‌ایم، بی‌آنکه فراموش کنیم نقش تو را؟ و کجا خمینی و خامنه‌ای، از فتوحات سخن گفته‌اند، الا آنکه سجده بر درگاه تو را نشانمان دهند؟

خدایا! هر کجا این انقلاب، علیه دشمنان تو، خودی نشان داده، ولی‌فقیه، دست قدرت تو را به ما نشان داده. نشانی محراب تو را، مِهر تو را، مُهر تو را.

خدایا! در سی و پنجمین تولد انقلاب، چه سخنی زیباتر از سخن گفتن با تو؟ و چه کاری بهتر از حمد و ستایش خدای انقلاب؟ خدایا! ۳۵ سال بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ ما همچنان انقلابی هستیم. قلب انقلاب اسلامی، جای تو است. درون سینه ما که سرشار از محبت، بلکه ولایت توست، چگونه دوستی با آمریکا بگنجد؟! و چرا نمی‌فهمند بعضی‌ها که خدا و کدخدا، با آن همه دشمنی با هم، هرگز به بازی «برد – برد» نمی‌رسند؟! بعضی‌ها از ما می‌خواهند دشمن را درک کنیم! اگر بنا بر درک دشمن بود، اصلا چرا انقلاب کردیم؟ آن هم به نام خدا؟ مگر دشمن، خدای ما را درک می‌کند، نهاد بشریت را درک می‌کند، انقلاب اسلامی را درک می‌کند، خون شهدای ما را درک می‌کند، خون دل مادران شهدای ما را درک می‌کند که ما او را درک کنیم؟!

دلی که خدا را درک کرده، به کار درک کدخدا نمی‌آید! و حنجره‌ای که «مرگ بر آمریکا» گفته، همچنان هر چه فریاد دارد، بر سر آمریکا می‌کشد. ما همان انقلابی‌های بهمن پنجاه و هفتیم، بلکه تندتر! صراحت ما علیه دشمن، بیشتر شده. ما بیشتر از پدرانمان، خشم داریم نسبت به آمریکا، چرا که بیشتر از شهدا، شاهد عداوت دشمن بوده‌ایم. تنفر ما از آمریکا، بسی بیشتر از شهدای دهه ۶۰ است چرا که بعد از رفتن شهدا، ذره‌ای از خباثت دشمن، کم نشده.

اگر ما بدی‌ها و بی‌ادبی‌های بیشتری از دشمن دیده‌ایم، حق داریم رساتر از قبل و بلندتر از قبلی‌ها، فریاد برآوریم «مرگ بر آمریکا». روز ۲۲ بهمن ۵۷ ما بلکه دهه ۶۰ ما، همه دنیا با شعار «مرگ بر آمریکا» موافق نبودند. اینک ۳۵ سال بعد از انقلاب، «مرگ بر آمریکا» بدل به شعار همه ملت‌ها شده. دشمنی با نظام سلطه در نهاد بشریت است.

ذات آدمی، تنفر از سلطه‌گری است و وقتی دشمنی سلطه‌گران، فزونی می‌گیرد، خشم جهانیان هم از او بیشتر می‌شود. با این حساب، آیا ما نیاز به اصلاح چهره انقلاب خود نزد جهانیان داریم یا آمریکای منفور؟! آنکه باید دستی اساسی بر قیافه کریه‌المنظر، وحشی، بی‌ادب و منفور خود بکشد، رژیم آمریکاست و الا تصویر جمهوری اسلامی در امهات و اصول، خدایی‌تر از آن است که نیاز به اصلاح داشته باشد.

اگر منتهی‌الآمال ما، دست دادن با سران کاخ سفید بود، این کار را به طریق اولی، محمدرضا پهلوی گور به گوری داشت انجام می‌داد! و اگر دست دادن با دشمن و توافق با شیطان، گره‌گشا بود، شاه نگون‌بخت، اساسا سقوط نمی‌کرد! من در شگفتم که چرا بعضی دوستان دیپلمات، کدخدا را بیش از خدا، در محاسبات خود راه می‌دهند!

انقلاب متکی به خدا و متکی به ۳۰۰ هزار شهید، زیباتر از آن است که نیاز به تغییر چهره داشته باشد. کدخدایی که دیگر نیست، باید اصلاح کند چشم و ابروی خود را! خدا جای حق نشسته، کدخدا باید اصلاح کند موضع خود را!

خدایا! تو شاهد باش که ما انقلابی باقی مانده‌ایم و از انقلاب با نام و یاد تو، ذره‌ای پشیمان نگشته‌ایم. ما انقلابی حرف می‌زنیم، انقلابی عمل می‌کنیم، انقلابی فکر می‌کنیم و همچنان انقلابی، از انقلابمان پاسداری می‌کنیم. انقلابی بودن، یعنی جمع آرمانخواهی و واقع‌گرایی، یعنی جمع تکلیف و نتیجه. نقطه مقابل افراط و تفریط، صراط مستقیم انقلاب اسلامی است، نه اعتدال. اعتدال، نوعی میانه‌روی کاریکاتورگونه است که حتی این توانایی را هم دارد که در تقابل خدا و کدخدا، میانه را بگیرد و دم از بازی «برد – برد» بزند! اعتدال، نوعی ژست سیاسی است که گاهی در برابر دشمن، لال می‌شود اما علیه دوست، سرشار از قیل و قال! شعار ما را دولت‌هایی که می‌آیند و می‌روند، تعیین نمی‌کنند، انقلاب اسلامی معین می‌کند. ما شعار انقلاب، یعنی شعار استقلال را به هیچ شعاری من‌جمله شعار اعتدال نمی‌فروشیم، چرا که اینک دیگر بر ما ثابت شده، اگر استقلال، دشمن را پس می‌زند، اعتدال، دشمن را جلو می‌آورد. اگر استقلال، ضامن امنیت، پیشرفت و آرامش است، اعتدال، دشمن را هارتر می‌کند. خدایا! تو شاهد باش دفاع ما را از شعار شهدا، و شهادت بده ایستادگی ما را بر موضع انقلابی که به جای تعصب به کدخدا، روی شعائر بلند تو حساس است و نسبت به دین تو غیرت دارد. خدایا! تو شاهد باش که ما دولتی نبوده و نیستیم، بلکه انقلابی بوده و هستیم. ما در نامه‌های خصوصی و البته موهوم، از انقلاب دفاع نمی‌کنیم، بلکه صریح و صحیح، پشت انقلابمان هستیم. فردا ما با صراحت هر چه تمام‌تر، از اصل مسلم ولایت فقیه و از مصداق مقتدر آن، دفاع خواهیم کرد. فردا هر «مرگ بر آمریکا»ی ما ان‌شاء‌الله تیری است بر قلب کاخ سفید. فردا معلوم خواهد شد برخلاف نظر بعضی‌ها، این کاخ روسیاه سفید است که نیاز به تغییر چهره دارد، نه حسینیه خدایی امام خمینی (ره). فردا معلوم خواهد شد طرف حساب آمریکا، انقلاب اسلامی است، نه این دولت یا آن دولت. و به این عبارت، هر توافقی، کاغذپاره است! فردا ان‌شاءالله شعارهای غرّای ملت، ماشین زخم‌خورده دیپلماسی دولت را روی چال خواهد برد و آن را تعمیر خواهد کرد! فردا کدخدا خواهد فهمید که در مصاف با خدا، چاره‌ای جز شکست ندارد. فردا اوباما و جان کری خواهند فهمید که بیهوده توافق بسته‌اند، چرا که طرف حسابشان، یک انقلاب اسلامی ۳۵ ساله است، نه دولت‌های ۴ ساله! فردا در جشن تولد استقلال، باید آزادی و آزادی بیان سخن براند، نه اعتدال، که فردا روز همه ملت است، نه روز دولت. فردا بیش از آنکه روز این قوه و آن قوه باشد، روز فرمانده کل قواست. فردا روز دست خدا، روز خداست.

خدایا! فردا حلقوم ما در تصرف تو است؛ فردا روز توست. مگر نه آنکه ما از آن به «یوم‌الله» یاد می‌کنیم؟! فردا، این تویی که می‌آیی. این تویی که اثبات می‌شوی. این تویی که حماسه می‌آفرینی. در خط مقدم فردا، فرمانده تویی… و ما از تو خط می‌گیریم.

خدایا! فردا، یک ملت، لشکر خواهی داشت. اگر هر روز، یک روز به ظهور حضرت منتقم نزدیک‌تر می‌شود، فردا چون «یوم‌الله» است، گویی یک فصل به آمدن بهار نزدیک‌تر می‌شود. خدایا! بهترین فردا را تو به ما وعده داده‌ای. آن ملتی که قرار بود از مشرق زمین، با انقلاب خود، قیام منجی را نزدیک‌تر کند، اینک به جشن سی و پنجم رسیده. تا فردای ما، فردایی داشته باشد، گمانم وقت خوبی است. خدایا! برای کدام برگ از این سررسید، نقشه ظهور کشیده‌ای؟! تا آن روز رویایی، نگهدار انقلاب ما باش، نگهدار فردای ما باش، نگهدار فریاد ما باش، نگهدار مولای خراسانی ما باش. سران کاخ‌سفید، انقلاب ما را از چشم تو می‌بینند. این یکی را درست فهمیده‌اند. دارند با تو دشمنی می‌کنند.

خدایا! فردا «روز حضور» است اما این فردا، خود، فردایی دیگر می‌خواهد؛ «روز ظهور». فردا ما با حضور خود، بر دهان دشمن تو می‌کوبیم. باشد که فردایی دیگر، «الله» اذن بر آمدن «بقیه‌الله» دهد… و تسکین دهد این دل بی‌قرار را. خدایا! قول حضور از ما، قول ظهور با تو. از این تقسیم کار، دند شیطان نرم، چشم کدخدا کور!

وطن امروز/ ۲۱ بهمن ۱۳۹۲

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    منم بعد چند سال فردا میام
    به خاطر رییس جمهورمون

  2. سیداحمد می‌گوید:

    ۲۲ بهمن اولی ها، بی خود هول نشوند؛ مراسم پس فرداست!

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “خدایا! مشکل ابلیس، هستی تو است، نه هسته‌ای ما.”

    “خدایا! انقلاب ما اگر خدایی نبود، دشمنان تو کاری به کار ما نداشتند.”

    “خدایا! هر کجا این انقلاب، علیه دشمنان تو، خودی نشان داده، ولی‌فقیه، دست قدرت تو را به ما نشان داده.”

    “خدایا! ۳۵ سال بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ ما همچنان انقلابی هستیم. قلب انقلاب اسلامی، جای تو است. درون سینه ما که سرشار از محبت، بلکه ولایت توست، چگونه دوستی با آمریکا بگنجد؟!”

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “چرا نمی‌فهمند بعضی‌ها که خدا و کدخدا، با آن همه دشمنی با هم، هرگز به بازی «برد – برد» نمی‌رسند؟! بعضی‌ها از ما می‌خواهند دشمن را درک کنیم! اگر بنا بر درک دشمن بود، اصلا چرا انقلاب کردیم؟ آن هم به نام خدا؟ مگر دشمن، خدای ما را درک می‌کند، نهاد بشریت را درک می‌کند، انقلاب اسلامی را درک می‌کند، خون شهدای ما را درک می‌کند، خون دل مادران شهدای ما را درک می‌کند که ما او را درک کنیم؟! دلی که خدا را درک کرده، به کار درک کدخدا نمی‌آید!”

    آفرین… آفرین!

    دلی که خدا را درک کرده، به کار درک کدخدا نمی‌آید!

  5. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    کولاک کردی حاج حسین…

    عجب قلمی داری!

  6. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “خدایا! برای کدام برگ از این سررسید، نقشه ظهور کشیده‌ای؟! تا آن روز رویایی، نگهدار انقلاب ما باش، نگهدار فردای ما باش، نگهدار فریاد ما باش، نگهدار مولای خراسانی ما باش.”

    اللهم عجل لولیک الفرج و احفظ قائدنا خامنه ای

  7. سیداحمد می‌گوید:

    “اگر دست دادن با دشمن و توافق با شیطان، گره‌گشا بود، شاه نگون‌بخت، اساسا سقوط نمی‌کرد! من در شگفتم که چرا بعضی دوستان دیپلمات، کدخدا را بیش از خدا، در محاسبات خود راه می‌دهند! انقلاب متکی به خدا و متکی به ۳۰۰ هزار شهید، زیباتر از آن است که نیاز به تغییر چهره داشته باشد. کدخدایی که دیگر نیست، باید اصلاح کند چشم و ابروی خود را! خدا جای حق نشسته، کدخدا باید اصلاح کند موضع خود را!”

    احسنت به این قلم زیبا و شیوا!

  8. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    مـــــــرگ بـــــر آمـــــــریـــــــکا

  9. سیداحمد می‌گوید:

    “نقطه مقابل افراط و تفریط، صراط مستقیم انقلاب اسلامی است، نه اعتدال. اعتدال، نوعی میانه‌روی کاریکاتورگونه است که حتی این توانایی را هم دارد که در تقابل خدا و کدخدا، میانه را بگیرد و دم از بازی «برد– برد» بزند! اعتدال، نوعی ژست سیاسی است که گاهی در برابر دشمن، لال می‌شود اما علیه دوست، سرشار از قیل و قال!”

    قطعا یک کف مرتب دارد این بند!

  10. عدالت خواه می‌گوید:

    ما پس فردا می آییم فقط به خاطر خدا…

  11. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    “شعار ما را دولت‌هایی که می‌آیند و می‌روند، تعیین نمی‌کنند، انقلاب اسلامی معین می‌کند.”

    شعار ما، شعار وحدت بخش ما، شعار انقلاب ما
    مـــــــــــــــــــــرگ بر آمریکا
    مـــــــــــــــــــــرگ بر اسرائیل

  12. دنبال حقیقت می‌گوید:

    انشالله همه بیست و دو بهمن های ما، به ملت بفهماند که گره گشای مشکلات، دولت ها نیستند، بلکه کس دیگری است.
    تا کی مدام از یک جناح خسته شوند، به جناح دیگر رای دهند؟
    و بعد از چند سال، باز از آن جناح به جناح دیگر؟

    اللهم عجل لولیک الفرج/ التماس دعای فرج

  13. سیداحمد می‌گوید:

    آن “نامه های خصوصی و البته موهوم” را خوب آمدید!
    🙂

  14. سیداحمد می‌گوید:

    “خدایا! برای کدام برگ از این سررسید، نقشه ظهور کشیده‌ای؟! تا آن روز رویایی، نگهدار انقلاب ما باش، نگهدار فردای ما باش، نگهدار فریاد ما باش، نگهدار مولای خراسانی ما باش.”

    “خدایا! قول حضور از ما، قول ظهور با تو. از این تقسیم کار، دند شیطان نرم، چشم کدخدا کور!”

    ممنون سالار… ممنون.

  15. دنبال حقیقت می‌گوید:

    “خدایا! مشکل ابلیس، هستی تو است، نه هسته‌ای ما”.

    “و لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم قل ان هدی الله هو الهدی و لئن اتبعت اهواءهم بعد الذی جاءک من العلم مالک من الله من ولی ولا نصیر”.

    “هرگز یهودیان و مسیحیان از تو خشنود نمی شوند مگر اینکه از آیین آنها پیروی کنی. به آنان بگو فقط هدایت خدا که قرآن بیانگر آن است، هدایت است. و اگر پس از آن که آگاهی برای تو حاصل شده است، از کیش آنها که برخاسته از هواهای نفسانی آنان است پیروی کنی، در برابر خدا هیچ سرپرست و یاوری نخواهی داشت.”

    بقره آیه ۱۲۰

  16. حافظ می‌گوید:

    آیا دولت پیام ۲۲ بهمن را خواهد گرفت؟

    با اجازه کدخدا: فکر نمی کنم!

  17. به جای امیر می‌گوید:

    تفاهم (گفت و شنود)

    گفت: بعد از دو روز گفت‌وگوی مسئولین کشورمان با نمایندگان آژانس در تهران، متن توافقنامه ایران و آژانس در ۷ ماده منتشر شد.
    گفتم: این ۷ ماده چی هست؟!
    گفت: هر ۷ ماده درباره اطلاعات و گزارش‌هایی است که ایران ملزم به ارائه آن شده است.
    گفتم: آژانس چه تعهداتی را قبول کرده است؟!
    گفت: هیچ!
    گفتم: چند نفر قرار گذاشتند که برای تفریح به صحرا بروند، یکی گفت؛ من غذا می‌آورم. یکی گفت؛ من میوه می‌آورم، یکی گفت؛ من ماشین می‌آورم… و یکی ساکت بود. پرسیدند تو چه می‌آوری؟ گفت؛ من هم برادر و برادرزاده‌ام را همراه می‌آورم!

  18. سعدی! می‌گوید:

    این آیه ۱۲۰ سوره بقره رسما داره از توافق ژنو انتقاد می کنه!!

  19. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    هر وقت متن های دلنشین تان را می خوانم، یک غصه ای به دلم می آید.
    غصه آماده نشدن کتاب هایتان. ای کاش زودتر کتاب های جدیدتان را منتشر می کردید.

  20. بیست و ششی می‌گوید:

    دیشب رفتم خاستگاری، پدر دختره داره ازم می پرسه؛

    خب، شما توافق ژنو رو قبول داری؟!

  21. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    “دلی که خدا را درک کرده، به کار درک کدخدا نمی‌آید!”
    واقعاً این جمله چکیده و قلب مطلب بود و بسیار زیبا و دلنشین.

  22. حسینی می‌گوید:

    لذت و شیرینی ایام را، خواندن متن حماسی و دلنشین تان،
    دو چندان کرد استاد قدیانی.

    خدای انقلاب اسلامی نگهدارتان

  23. والی می‌گوید:

    خدایا! ما به نام تو انقلاب کردیم.
    .
    .
    هوای انقلاب خودت را داشته باش.
    .
    .
    دند شیطان نرم، چشم کدخدا کور!

  24. برجک زنی با لباسی خاکی می‌گوید:

    خدایا! در نبرد خدا و کدخدا، ما ایمان به قدرت تو داریم.
    تمام حرف ۳۵ سال ما همین است.
    اگر بعضی ها بفهمند…

  25. بهمــــــــــــــــــــــن خونین جاویدان

    تا ابد زنده یاد شهیــــــــــــــدان

    هـــر سال، نـَـه کــــــــــه فقط در بهمن مــــاه! بلکه تمام ایـام سال،

    صدای “هل من ناصر ینصرنی” خمینــــی .ره. به گـوش می رسد و ما نیز هر سال،

    لبیک مــان رساتر می شـــــــــود..

    اینجا ایـــــــــــران است…

    با توافق یا بــدون ِ توافق ِ ژنو، این صـــــدای ماست و هرگز

    خامــــــــوش نمی شود… بشنــــوید:

    ” مــــــــــــ بر آمریکــا ـــــــــــرگ ”
    .

  26. mostafa71 می‌گوید:

    الله، الله، لا اله الا الله. خدایا! ما به نام تو انقلاب کردیم. فردا هوای ما را، هوای انقلاب خودت را داشته باش.

  27. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    بله پس فردا 🙂
    حواسم نبود، فردا بلند می شدم می رفتم مرگ بر امریکا می گفتم، از اون ور هم انتقالم می دادن امین آباد! 🙂

  28. صبا می‌گوید:

    “اگر بنا بر درک دشمن بود، اصلا چرا انقلاب کردیم؟”

    واقعا چرا؟ امروز در یک مجلس روضه، سخنران از انقلاب صحبت کرد. می گفت که امروز در مدرسه بین ۱۲۰ تا دانش آموز نخبه ای که حضور داشتند هیچ کدامشان دست شان را بلند نکردند؛ وقتی که گفتم کدام تان شهید اندرز گو را می شناسید و همینطور شهید غفاری و طالقانی را؟ می گفت دلم سوخت. گفتم تازه سی و پنج سال از انقلاب گذشته و بچه های ما شهدای انقلاب مان را نمی شناسند! البته ایشون بحث شان روی نقش و وظیفه ی مادر بود.

  29. حسین می‌گوید:

    باید در روز ۲۲ بهمن به قول رضا مارمولک، خواهر و مادر آمریکا را با هم پیوند داد!

  30. پویا می‌گوید:

    فردا، ما نه برای رئیس دولت و نه برای اینکه فرق کند این ۲۲ بهمن با سال های قبل،
    بلکه فقط و فقط برای خودِ خودِ خدا می آییم
    و انشاءالله با مرگ برآمریکایمان در دهان کدخدا می زنیم.

  31. عدالت خواه می‌گوید:

    فردا، دوباره ۱۰ ها میلیونی می آییم و به دنیا نشان می دهیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
    مرگ بر آمریکا

  32. مجنون می‌گوید:

    انشاالله که مثل همیشه مردم حضور پر شوری دارند.

  33. همرزم شهید می‌گوید:

    خدایا! تو شاهد باش دفاع ما را از شعار شهدا…

  34. رضا 2 می‌گوید:

    فردا بعد از ۸ سال با احساس خوشایند در سالگرد انقلاب شرکت می کنیم.

    🙂

  35. م.طاهری می‌گوید:

    “طرفداری از تو، همه جرم ماست. خدایا! انقلاب ما اگر خدایی نبود، دشمنان تو کاری به کار ما نداشتند. فردا، یک طرف، انقلابی است به نام تو و کمی آن سوتر، کسانی که حاکمیت حق را بر جهان نمی‌خواهند. تو را نمی‌خواهند.”

  36. م.طاهری می‌گوید:

    “خدایا! ۳۵ سال بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ ما همچنان انقلابی هستیم. قلب انقلاب اسلامی، جای تو است. درون سینه ما که سرشار از محبت، بلکه ولایت توست، چگونه دوستی با آمریکا بگنجد؟!”

  37. م.طاهری می‌گوید:

    “اگر منتهی‌الآمال ما، دست دادن با سران کاخ سفید بود، این کار را به طریق اولی، محمدرضا پهلوی گور به گوری داشت انجام می‌داد! و اگر دست دادن با دشمن و توافق با شیطان، گره‌گشا بود، شاه نگون‌بخت، اساسا سقوط نمی‌کرد! من در شگفتم که چرا بعضی دوستان دیپلمات، کدخدا را بیش از خدا، در محاسبات خود راه می‌دهند! انقلاب متکی به خدا و متکی به ۳۰۰ هزار شهید، زیباتر از آن است که نیاز به تغییر چهره داشته باشد. کدخدایی که دیگر نیست، باید اصلاح کند چشم و ابروی خود را! خدا جای حق نشسته، کدخدا باید اصلاح کند موضع خود را! “

  38. م.طاهری می‌گوید:

    “کل متن رو باید کامنت کنم بگذارم! عالی بود متن.”

  39. م.طاهری می‌گوید:

    “فردا کدخدا خواهد فهمید که در مصاف با خدا، چاره‌ای جز شکست ندارد. فردا اوباما و جان کری خواهند فهمید که بیهوده توافق بسته‌اند، چرا که طرف حسابشان، یک انقلاب اسلامی ۳۵ ساله است، نه دولت‌های ۴ ساله! فردا در جشن تولد استقلال، باید آزادی و آزادی بیان سخن براند، نه اعتدال، که فردا روز همه ملت است، نه روز دولت. فردا بیش از آنکه روز این قوه و آن قوه باشد، روز فرمانده کل قواست. فردا روز دست خدا، روز خداست.”

  40. م.طاهری می‌گوید:

    دلم لک زده برای راهپیمایی ۲۲ بهمن!

  41. صبر می‌گوید:

    “من در شگفتم که چرا بعضی دوستان دیپلمات، کدخدا را بیش از خدا، در محاسبات خود راه می‌دهند! انقلاب متکی به خدا و متکی به ۳۰۰ هزار شهید، زیباتر از آن است که نیاز به تغییر چهره داشته باشد.”

    عالی…
    توی نوشته هات احساس و منطق، با هم وجود داره!

  42. صابر می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی/ با دیدن این قسمت از متن تان؛ «کدخدایی که دیگر نیست باید اصلاح کند چشم و ابروی خود را!» یاد این جملات از رهبر افتادم؛

    «من مى‌خواهم این مطلب را عرض کنم که ملت ایران بداند -البته این مطلب را بارها گفته‌ایم، شما هم مى‌دانید؛ اما این هم یک شاهد دیگر- که در مجموعه دنیاى امروز، دولتى وجود دارد که مى‌خواهد بر این مجموعه ریاست کند؛ آن دولت امریکاست. این را من نمى‌گویم؛ این را خود امریکاییها مى‌گویند! نویسندگان مقالات عمده سیاسى امریکا این را تصریح مى‌کنند، استدلال مى‌کنند و مى‌گویند. بله؛ این مسأله جهان‌وطنى که گفته مى‌شود -که دنیا بایستى مثل یک وطن واحد باشد و یک قدرت واحد هم در رأس آن قرار گیرد- الان در حال امکان است؛ الان ممکن است که این کار انجام گیرد. دولتى مثل دولت امریکا وجود دارد که خودشان مى‌گویند در طول تاریخ، هیچ دولتى این‌قدر قدرت نظامى نداشته، این‌قدر ثروت نداشته، و ما ملت امریکا و دولت امریکا باید بر دنیا حاکمیت داشته باشیم! این را تصریح مى‌کنند، این را مى‌نویسند، در دنیا چاپ مى‌کنند و دهها و صدهاهزار نسخه منتشر مى‌کنند! حالا در این دنیاى عظیم، در این دنیاى متنوّع، در این دنیاى فرهنگها، به اصطلاح یک تئوریسین امریکایى پیدا مى‌شود و دنیا را به یک «دهکده جهانى» تشبیه مى‌کند. تو گفتى و من باور کردم! بله، یک دهکده لابد یک کدخدا هم بالاى سرش لازم دارد! مى‌گویند ارتباطات زیاد شده و دنیا را مثل یک دهکده کوچک کرده است. نه آقا، دنیا خیلى بزرگتر از این حرفهاست. انسانها، ملتها، فرهنگها، دلها، خیلى بزرگتر از این حرفهاست که یک دولتى بتواند با لشکرى از ایدئولوگ و تئوریسین و نویسنده و امثال اینها دنیا را آن قدر کوچک کند و یک نظامى مثل نظام امریکا -که این فرد رئیس جمهورش است- بتواند برآن حاکمیت کند و فرمان براند. نه آقا، این نمى‌شود؛ اما امریکاییها مى‌خواهند این‌گونه شود.»

    (بیانات در خطبه‌های نماز جمعه، ۴ دی ۱۳۷۷)

    «دشمن هر جا احساس ضعف بکند -دشمن جهانخوار، دشمن قدرت‌ طلب، دشمنى که مى‌خواهد کدخداى دهکده‌ى جهانى باشد- جرى‌تر مى‌شود. آنها دنیا را تشبیه کرده‌اند به یک دهکده، مى‌گویند دهکده‌ى جهانى. امریکا هم کدخداى این دهکده است و هر کارى مى‌خواهد، باید بتواند انجام دهد.»

    (بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی‌، ۲۸ بهمن ۱۳۸۵)

    «رژیم ایالات متحده‏ى آمریکا که بعد از پایان روزگار و انهدام شوروى سابق احساس می کرد که کدخداى دهکده‏ى جهانى است و آقا و سرور بى‏ منازع دنیاست، شما ملاحظه کنید در مناطق مختلف، دچار اشکالهاى اساسى و گره‏هاى بازنشدنى است.»

    (بیانات در دیدار مسئولان نظام به مناسبت عید فطر، ۱۰ مهر ۱۳۸۷)

  43. علی می‌گوید:

    Down with Usa
    Down with Israel

  44. رهگذر می‌گوید:

    سلام؛
    متن عالی بود.
    وظیفه دانستم تشکر خود را از جناب آقای قدیانی به خاطر این متن فاخر، اعلام کنم.

    انقلابی بمان، فرزند انقلاب!

  45. برف و آفتاب می‌گوید:

    این جمله‌های “آقا” خیلی به دل من می‌شینه:

    “این روز مبارک (۲۲ بهمن) در طراز اعیاد فطر، قربان، غدیر و نوروز است که ملت در آن از یک دوران سخت محرومیت از طعام مادی و معنوی خارج شد، اسماعیل های خود را قربانی کرد و نعمت ولایت برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت و از یک دوران سرد و سیاه زمستان ستم شاهی بیرون آمد.” ۱۳۶۸/۱۱/۰۴

    یعنی اینکه ۲۲ بهمن، علاوه بر جنبه‌ی سیاسی، جنبه‌ی مذهبی هم داره. یه عید مذهبی هم حساب می‌شه؛ اون هم هم‌طراز با عید بزرگ غدیر و قربان و فطر …

    ____*;%*;*___________*;%*;*___________*;%*;*______
    __*;%*;%*;*________*;%*;%*;*_______*;%*;%*;*_______
    ______)i(_____عیدتون_____)i(____مبارک_______)i(________
    ______( )_______________( )_______________ ( )__________

  46. حمید می‌گوید:

    غسل می کنم
    وضو می گیرم
    و دین خود را با تبری جستن از ابلیسیان کامل می کنم.

    مرگ بر آمریکا
    مرگ بر داعیه داران حقوق بشر

    شاید آمریکا خودش را کدخدای جهان بداند ولی روح الله ما، آمریکا را مثل اعتدالیون نمی دید. او با همه وجود و باورش فرمود:

    «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»

  47. قاصدک منتظر می‌گوید:

    تنها گزینه روی میز انقلاب اسلامی در تمام روزهای خدا، خود خداست…

  48. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    اینجا قطعه ای از بهشت است…
    و «لا اله الا الله»…
    بهای آن…

    “و به این عبارت، هر توافقی، کاغذپاره است!”

  49. م.طاهری می‌گوید:

    ثانیه شماری تا ساعت ٩؛ آماده…

  50. همشهری باکری می‌گوید:

    حاج حسین!
    قلمت درست

  51. شیدا می‌گوید:

    الله اکبر… الله اکبر… الله اکبر…
    الله اکبر… الله اکبر… الله اکبر…

  52. حافظ می‌گوید:

    ولی این چند ساله قم ساندیس نداده ها؛ ما شرابا طهورای انقلاب رو می خوایم!
    تبعیض تا کجا؟!
    بالاخره هر چی باشه نطفه این انقلاب در قم بسته شده ها، به اندازه یک ساندیس حق نداریم یعنی؟!؟!؟
    🙁

  53. شیدا می‌گوید:

    روزها کوشم و شب نخوابم… پاس مى دارمت انقلابم…

    هر کس فردا راهپیمایی رفت، به جاى من هم امریکا را تحقیر کند لطفاً!

  54. یاور سید علی می‌گوید:

    رهبرا!
    فردا حماسه ای با شکوه تر از همیشه، می آفرینیم.

  55. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    صحبت های فردای رییس جمهورمون تعیین کننده و مهم خواهد بود.
    بی صبرانه منتظرم…

  56. چشم انتظار می‌گوید:

    بهــــــــــ ۲۲ ــــــــــمن، گرامــــــــ باد ـــــــی…
    مـــــــــــ بر آمریکا ـــــــر بر اسرائیل ــــــــــــگ.

  57. یک خبرنگار می‌گوید:

    ”ما متهم به این هستیم که در بزرگترین جشن ملی مان آبمیوه می خوریم” …!

    +سلام،

    جشن تولد انقلاب اسلامی ایران مبارک باد…

  58. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین؛

    برخی دوستان دیپلمات، چرخشی ۱۸۰ درجه ای داشتند! (چه فایده) یعنی اینقدر دیگه این قضیه داره تابلو می شه، که اگه همچین موضعی جناب عراقچی نمی گرفت، ممکن بود خود ایالات متحده بگه بابا چرا یه دیپلماتی، یه مسئول دولتی، چیزی به ما نمی گه؟!

  59. یه دانشجو می‌گوید:

    شد جهان منقلب از آمدن شاگردی
    وای بر حال عدو گر برسد استادش…

    “خدایا! قول حضور از ما، قول ظهور با تو.”

    اللهم عجل لولیک الفرج

  60. علی می‌گوید:

    Down with Usa & Israel

  61. چشم انتظار می‌گوید:

    … قدر مسلم، دولت ها وامدار انقلاب اند، نه برعکس
    این دولت که به طریق اولی

  62. ف م می‌گوید:

    خسته بودم
    می خواستم فردا نرم راهپیمایی
    نوشته شما
    هم خستگی ام رو از بین برد
    و هم نظرم رو عوض کرد
    خصوصا بند آخرش…
    ممنون

  63. سیداحمد می‌گوید:

    به شرمن گفتید: عجوزه و گوساله؛ به بعضی ها چرا برخورده؟!
    چند وقت قبل هم که حضرت آقا اسرائیل را حرامزاده خطاب کردند و آمریکایی ها را دروغ گو تر از سگ، به بعضی ها بر خورده بود.

    پیدا کنید پرتقال فروش را!

  64. منتظر محبوب می‌گوید:

    یا الله…
    فردا انشاءالله مردم حضورشون پررنگ تر خواهد بود. چون یک بار دیگه دشمنی آمریکای خونخوار بهشون اثبات شد…
    مــــــــــرگ بـــــــــــــر آمریـــــــــــــــکا

  65. عدالت خواه می‌گوید:

    شرمن کثیف ترین مقام امریکایی است و
    گوساله یک لقب کاملا محترمانه است؛
    باید لقب بدتری بگیره!

  66. منتظر محبوب می‌گوید:

    حالا اینا چرا به خودشون گرفتن؟!! :))))

  67. چشم انتظار می‌گوید:

    این هم عکس تقدیمی من از راهپیمایی امروز، از چند زاوبه!
    کسی چه می دونه؟! شاید ایشون هم پدر شهیدی است، که قصد داره به این طریق دهان دشمنان خارجی و یاوه گویان داخلی رو، آسفالت کنه!!!

    http://www.uploadax.com/images/37222027401202964435.jpg
    http://www.uploadax.com/images/42002974724951718997.jpg
    http://www.uploadax.com/images/65016277702974694319.jpg

  68. صبر می‌گوید:

    سلام شیدا؛
    در تمام طول راهپیمایی به یادت بودم…

  69. مرضیه می‌گوید:

    کلمات کلیدی حقوق‌دانان در سخنرانی ۲۲ بهمن:
    حزب
    جناح
    اعتدال
    !!!!!!
    و یه دروغ بزرگ از دولت راست‌گویان: ما پذیرای انتقاد هستیم!

  70. شیدا می‌گوید:

    سلام؛

    من هم تمام مدت روبه روى تلویزیون بودم و ابراز احساسات مى کردم با اشک و لبخند!
    خیلى خوشحال شدم، خیلى لطف کردى، ممنون!

  71. یاور سید علی می‌گوید:

    شعار ما این است:

    ما همه مصطفاییم
    دشمن امریکاییم

  72. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    ۲۲ بهمن ۹۲/ بعد از راهپیمایی/ دریا
    جای همه دوستان خالی!

    http://www.uploadax.com/images/99292732472218334984.jpg

  73. پویا می‌گوید:

    سلام؛
    خواهشا ببینید … داره تو اختتامیه فیلم فجر چی میگه! والا اگر کسی از چیزی خبر نداشته باشه فکر می کنه این مردک عقده ای داره قاتل باباش رو قصاص می کنه!
    یعنی رسما میگه بیاین از مردان بزرگ اعتدال، فیلم بسازید، جایزه بگیرید…

  74. ناشناس می‌گوید:

    دادگاه چی شد؟؟

  75. چشم انتظار می‌گوید:

    من که خوشبختانه اختتامیه رو ندیدم! ولی شنیدم خیلی توهین کردند…

  76. سیداحمد می‌گوید:

    وطن امروز!
    http://www.vatanemrooz.ir/

  77. به جای امیر می‌گوید:

    خارج (گفت و شنود)

    گفت: یکی از اعضای گروهک موسوم به ملی‌مذهبی! نوشته است؛ شعار مرگ بر آمریکا در تظاهرات ۲۲ بهمن نباید مانع نزدیکی ایران به آمریکا شود!
    گفتم: وقتی آمریکا نشان داده که مجسمه همه پلیدی‌ها و آدمکشی‌ها و خونریزی‌ها و غارتگری‌هاست و مردم ایران با نفرت از آن یاد می‌کنند دیگر چه جایی برای نزدیکی باقی می‌ماند؟!
    گفت: این ملی‌مذهبی‌ها ثابت کرده اند که نه ملی هستند و نه مذهبی، سق این خل‌وچل‌ها را با نوکری آمریکا برداشته‌اند!
    گفتم: چه عرض کنم؟! از یارو پرسیدند؛ اگر همه دنیا را به تو بدهند، چه می‌کنی؟! گفت؛ می‌فروشم و میرم خارج!

  78. سیداحمد می‌گوید:

    می گه؛

    “اگه حزب اللهی هستین، حتما قطعه ۲۶ رو بخونین، اما اگه حزب اللهی نیستین، بازم قطعه ۲۶ رو بخونین”!

  79. ناشناس می‌گوید:

    جناب قدیانی
    شما در یک ماه اخیر بیشتر از ۱۵ بار به شخص رئیس جمهور توهین کرده اید.

  80. حسین قدیانی می‌گوید:

    ای وای، خاک بر سرم!

  81. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛

    نگران نباش. به فرض که توهینی در کار بوده باشه، اوشون(!) هم کم توهین نکرده؛ بی حساب شدن!
    والا 😐

  82. بیست و ششی می‌گوید:

    ناشناس؛

    لطفا با سند حرف بزن و منظورتو از توهین بگو تا ما هم در جریان باشیم!

  83. ناشناس می‌گوید:

    این الان اهانت آشکار نیست؟؟

    (فردا در جشن تولد استقلال، باید آزادی و آزادی بیان سخن براند، نه اعتدال، که فردا روز همه ملت است، نه روز دولت.)

  84. حسین قدیانی می‌گوید:

    ای خاک عالم بر سرم…
    حالا چی کار کنم؟!

  85. بیست و ششی می‌گوید:

    آقا سید؛

    “می گه” کیه؟ یا این که، کی می گه؟

  86. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    از ساعت ۱۰ رفتم راهپیمایی؛
    سخنرانی رییس جمهور رو شنیدم کیف کردم.
    مردم هم که ماشالله همه آمده بودند.
    این حضور پر رنگ مردم و سخنرانی رییس جمهور پشتوانه تیم دیپلماسی ایران و فرزندان انقلاب در مذاکرات آتی خواهد بود.

  87. سیداحمد می‌گوید:

    بیست و ششی؛

    مهم نیست کی گفته، مهم اینه که چی گفته.
    گل گفته!

  88. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛

    آخه اون توهینه؟!
    لااقل اون تیکه “نامه های خصوصی و البته موهوم” رو می گفتی که دور همی بخندیم!

    🙂

  89. بیست و ششی می‌گوید:

    الان دقیقا کجای این جمله اهانته!!
    آزادی بیان که خب!!! شکایتا رو دارید که؟!
    اون قسمت هم که گفته؛ فردا روز همه ی ملت است نه دولت، خب دولت هم جزء ملته دیگه!! ببین خودتون دارید جداش می کنیدا!

    خب آقای قدیانی؛ شما هم یه ذره مهربون تر باشید دیگه با دولت!

  90. بیست و ششی می‌گوید:

    آقای دکتر؛

    خواهرمم اومده بود راهپیمایی تهران، راستش البته کلمه خوبی در مورد سخنرانی روحانی نگفت. بگم چی گفت میگن توهین کرد!!!

    مادرشوهرمم می گفت داشتم از تلوزیون گوش می دادم یه قدری که حرف زد، دیدم فقط داره از خودش تعریف می کنه!! تلوزیون رو خاموش کردم و رفتم توی آشپزخونه سر کارم و رادیومو روشن کردم.

  91. سیداحمد می‌گوید:

    هم آقای رئیس جمهور که سخنران تهران بود و هم اطرافیانش که در شهرهای مختلف پخش شده بودند، به شکل مسخره و ضایعی از خودشان تعریف می کردند؛ فکر کنم جشن پیروزیِ انقلاب را با میتینگ انتخاباتی اشتباه گرفته بودند. کلا این جماعت هنوز در توهمِ شورهای انتخاباتی اند!

  92. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    دیدید رییس جمهور چه جواب محکمی به یاوه گویی های شرمن داد؟

    “من به صراحت اعلام می کنم اگر کسانی در توهم هستند که برروی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، نیاز به عینک جدید دارند. روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد… حرکت ملت ایران به سمت قله پیشرفت دانش و فناوری و از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای دائمی خواهد بود… ما همان آرمان ۲۲ بهمن ۵۷ را یکبار دیگر با صدای بلند تکرار می کنیم که استقلال آزادی جمهوری اسلامی”.

    اینم جواب قاطع و دندون شکن به حرفای این چند وقته آمریکایی ها و فرانسوی ها
    نیاز به عینک جدید دارید خانوم شرمن!

  93. چشم انتظار می‌گوید:

    مشهد؛ سخنران وزیر اطلاعات! بیا و ببین. دماغ فیل رو دیدی؟! انگار از روی همون افتاده بودند پایین!!!

  94. میلاد پسندیده می‌گوید:

    دیشب «چ» را دیدم!
    خوب نبود… داستان و فیلمنامه که خیلی قوام پیدا نکرده بود ولی دیالوگهای بهتری داشت و گاهی حس می کردم بعضی بخشهای نامه شما به کارگردان، نقدی است بر دیالوگ نویسی ضعیفش!

    بهر حال این فیلم نه در حد چمران بود و نه در حد حاتمی کیا… که هیچ جای دنیا نمی شود عرضه کرد تا بدانند چه داریم! فقط لنگه کفشی بود برای ما در بیابان بی علف سینمای ایران!!

  95. صبر می‌گوید:

    حسین قدیانی می‌گوید:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ در t ۰۱:۲۴

    ای خاک عالم بر سرم…
    حالا چی کار کنم؟!
    از خنده دارم می می رم!

  96. مرضیه می‌گوید:

    از دیروز که فرمودن ما سرعت اینترنت را چنین و چنان افزایش داده‌ایم؛ برای باز شدن هر سایت باید نیم ساعت صبر کنیم! 🙁
    می‌شه لطفا وضعیت هیچ چیز دیگری را بهبود ندهند!

  97. صبر می‌گوید:

    سید احمد
    ببخشید این سوال را می کنم؛
    شما چرا اینقدر روی غلط نوشتن و رموز سجاوندی حساس اید؟
    معلم املاء هستید؟
    خیلی سعی می کنم رعایت کنم اما آخرش یک جاش می لنگه! از جمله جدا کردن “می” از فعلها!

    مثل می خندم = میخندم!

  98. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    ساری؛ سخنران نوبخت!
    چیزی فراتر از دماغ فیل و این حرف ها.
    غیر قابل توصیف و شدیدا چندش آور.

  99. یه بیست و شیشی می‌گوید:

    چقدر کوبنده. چقدر قاطع.
    “نیاز به عینک جدید”
    حتما شرمن و دوستانش دیشب از استرس و فشار کوبندگی سخنان رئیس جمهور ایران خوابشان نبرد!!

    بگذریم که اونی که بیشتر نیازمند تعویض عینکه، رئیس جمهور خودمونه!! و البته تغییر نگاهش به مردم!!

  100. لیلی می‌گوید:

    به قول بسیجی خستگی ناپذیر و آموزگار بزرگ

    «دیپلماسی لبخند ژکوند!»
    کرنش!
    و به مذاکره مستقیم با آمریکا اندیشیدن!!
    این است دلقک بازی پاستوریزه!

  101. نسیم می‌گوید:

    سخن محکم و قاطع یعنی این:

    “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.”
    امام خمینی

    “قدرت استکبارى و جهنمى امریکا ماندنى نیست و از بین خواهد رفت.”
    امام خامنه ای

    “ما برای نبرد بزرگ آماده ایم.”
    سردار جعفری

  102. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    “انقلابی بودن، یعنی جمع آرمانخواهی و واقع‌گرایی، یعنی جمع تکلیف و نتیجه. نقطه مقابل افراط و تفریط، صراط مستقیم انقلاب اسلامی است، نه اعتدال. اعتدال، نوعی میانه‌روی کاریکاتورگونه است که حتی این توانایی را هم دارد که در تقابل خدا و کدخدا، میانه را بگیرد و دم از بازی «برد – برد» بزند! اعتدال، نوعی ژست سیاسی است که گاهی در برابر دشمن، لال می‌شود اما علیه دوست، سرشار از قیل و قال!”

    تعریف خیلی دقیقی هست این بند!
    سپاس از نوع بی‌کران، داداش حسین…

    ——————

    ناشناس می‌گوید:
    جناب قدیانی
    شما در یک ماه اخیر بیشتر از ۱۵ بار به “شخص رئیس جمهور” توهین کرده اید.

    این الان اهانت آشکار نیست؟؟
    (فردا در جشن تولد استقلال، باید آزادی و آزادی بیان سخن براند، نه اعتدال، که فردا روز همه ملت است، نه روز دولت.)

    الان دقیقا پرتقال‌فروش کوش؟!

    ———

    ستاد مرکزی…
    http://upir.ir/files92be/24fb385c3038.jpg

  103. حسین می‌گوید:

    مرتضی ایناها پرتقال فروش

    http://www.xum.ir/image/PeA

  104. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    مثل اینکه آقایون برای اولین باره تو راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می کنند. ما که هر سال میریم هیچ فرقی با سال های گذشته ندیدیم ولی آقایون چون بار اولشون بوده جوگیر شدند و هی می گفتند طبق اخبار واصله! امسال خیلی متفاوت و پر شور بود و حتماً به خاطر این آقایون بوده!
    ………………
    تنها ۲۲ بهمنی که سخنران به جای بحث در مورد انقلاب اسلامی، بیشتر به مباحث جناحی و تعریف و تبلیغ از دولت خود می پرداخت امسال بود.

  105. یا زهرا(س) می‌گوید:

    سلام؛
    خدا رو بی نهایت شکر می کنم برای همه چیز…

  106. یا زهرا(س) می‌گوید:

    چرا بقیه اش رو حذف کردید؟
    واسه این گفتم که بیشتر مراقب باشیم.
    یکی از نشونه های آخر الزمان همین تشخیص حق از باطل هست…
    حداقل آقای قدیانی،
    شما بهم جواب بدید؟
    این چند روز آدمایی دیدم که…

  107. صبا می‌گوید:

    http://womanart.blogfa.com/post/160

    قشنگ نوشته؛ برای شهید عماد مغنیه!

  108. گفت و شنود! می‌گوید:

    گفت: کیهان و مدیر مسئول آن، بارها و بارها به شعار اعتدال، بی توجهی کرده اند.
    گفتم: چیز خوش از گلوی شان پایین نرود، لامروت ها!

    گفت: مهرداد بذرپاش هم با گفتن اینکه «ادب مرد، به ز دولت است» به دولتمردان اهانت کرده.
    گفتم: شرمش باد!

    گفت: وطن امروز در صفحه نخست خود با تیترهای «هولوکاست هسته ای» و «سقوط آزاد بورس» و… به آقای روحانی توهین کرده.
    گفتم: جون من؟!

    گفت: یادداشت روزهای وطن امروز، سراسر حاوی افترا به دولت از طریق نقد توافق ژنو است.
    گفتم: ای وای، خاک عالم بر سرم!

    گفت: حسین قدیانی در نقد توافق ژنو، پا را از گلیم ادب خارج کرده، به خانم شرمن که فوق فوقش باید عینک خود را تعویض کند، گفته؛ بی شرف.
    گفتم: نگو، نگو!

    گفت: گوساله هم گفته.
    گفتم: والا چه عرض کنم؟! یه روز یه خرگوش میره داروخانه و…

  109. به جای امیر می‌گوید:

    گفت: اوباما شرکت‌هایی را که قصد رابطه تجاری با ایران دارند تهدید کرده و گفته است؛ مانند یک تن آجر روی سرتان خراب می‌شویم!
    گفتم: معلوم است که هنوز از حال و هوای گاوچرانی بیرون نیامده است.

    گفت: ولی الان چند سال است که اوباما همه را تهدید می‌کند، پس چرا تا حالا هیچ غلطی نکرده است؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است هزاران شرکت آمریکایی و اروپایی با ارائه اطلاعات غلط تحریم‌ها را دور زده‌اند.

    گفت: اگر یک هزارم تهدیدها را عملی کرده بود، الان در آمریکا و اروپا هیچ شرکتی وجود نداشت.
    گفتم: یارو ۳ سال بود که در یکی از میدان‌های تهران گدایی می‌کرد و می‌گفت؛ پول کرایه ماشین برای رفتن به کرج را ندارم! یکی بهش گفت؛ مردک در این ۳ سال اگر پیاده رفته بودی تا حالا از قطب شمال هم رد شده بودی!

  110. چشم انتظار می‌گوید:

    چه گفت و شنود نازی بود! 🙂

  111. سیداحمد می‌گوید:

    با شما موافقم چشم انتظار؛
    امیدوارم باز هم شاهد چنین “گفت و شنود” هایی باشیم.

    جوک آخرش هم…
    🙂

  112. سلام می‌گوید:

    واشینگتن:

    تحریم ایران به ۲ دلیل

    ۱: نقض حقوق بشر و ۲: حمایت از تروریسم

    ادامه دارد…

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    یعنی حیف تف که بندازی توی صورت کثیف این روباه ریش رنگی و اون وزیر الاغش!

  113. سیداحمد می‌گوید:

    سلام؛

    به خودت مسلط باش دوست عزیزم!
    عمق فاجعه خیلی بیشتر از این حرف هاست.

    گوشه و کنار حرف هایی به گوش می رسد که باور نکردنی است!
    وزیر تحت هیچ شرایطی حاضر نیست پاسخگوی نماینده های مجلس باشد.

    آنچه تا الان ما از توافق نامه ژنو شنیدیم که افتضاح بود؛ به نظر شما آن بخش های محرنامه که به هیچ وجه حاضر به انتشارش نیستند، چقدر فاجعه بار است؟!

  114. عزیزی می‌گوید:

    امید حسینی در آهستان نوشت؛

    «اکثریت مردم به هیچ جناحی تعلق ندارند. اگر مردم ایران، جناحی بودند، جناحی فکر می کردند و جناحی تصمیم می گرفتند، ما نباید شاهد تغییرات سیاسی پی در پی در کشور خود می بودیم. مردمی که به احمدی نژاد رای دادند، همانهایی بودند که چند سال قبلتر به خاتمی رای داده بودند. مردمی که به روحانی رای دادند، همانهایی بودند که به احمدی نژاد رای داده بودند و این داستان همچنان ادامه دارد.

    عدم درک صحیح این مساله، باعث تحلیلهای غلط در شناخت مردم و جامعه می شود. اینکه تصور کنیم مردم بخاطر قبیله اصلاح طلبان یا اعتدالیون نخبه سالار، به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، شکوه بیشتری داده اند، یک توهم بیش نیست و هرکسی هم که چنین ادعایی داشته باشد، یا متوهم است و یا عمدا خودش را به توهم زده!

    مردم ایران، چون صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند، نیازی به دعوت آقای روحانی و حامیان باسواد دولت ایشان برای شرکت در راهپیمایی نداشتند. آنهایی که امروز حضور خود را در بوق و کرنا کرده اند و به همین علت بر سر مردم و انقلاب منت می گذارند، همانهایی هستند که در چند سال گذشته، بخاطر رای مردم به کسی غیر از قبیله خود، با نظام و انقلاب و مردم قهر کرده بودند. همانهایی هستند که راهپیمایی های شکوهمند ۲۲ بهمن را به عرصه تقابل با انقلاب تبدیل کرده بودند! همانهایی هستند که مسیرشان را از مردم جدا و چند روز بعد از ۲۲ بهمن به خیابان می آمدند اما حالا برای زمینه سازی جهت بازگشت بی سر و صدای خود به صحنه سیاسی، دم از وحدت می زنند و شکوه مردمی راهپیمایی امسال را به حساب خودشان می گذارند! پس منتظر باشید تا جلوه های این توهم را در تیتر روزنامه ها و رسانه های این قبیله ببینید. (این یک نمونه)

    البته ما از بازگشت مجدد این آدمها به دامان ملت (اگر واقعا صادق باشند) ناراحت نیستیم. جای ما را که تنگ نمی کنند. ولی این چه بازگشتی هست که منتش را بر سر ملت می گذارند؟ اگر مردم به دعوت اینها به صحنه آمده بودند که باید شعارهای دوست داشتنی همانها را سر می دادند! حضور مردم را باید از نوع شعارهای خودشان تفسیر کرد نه از روی دغدغه های ذهنی آدمهای سیاسی.

    اگر راهپیمایی امسال شکوه بیشتری داشت، بخاطر دعوت نخبه هایی نیست که هر روز به شعور ملت توهین می کنند، بلکه بخاطر این است که مردم شرایط کشور و دنیا را می بینند. می فهمند که در عرصه سیاست داخلی و بین المللی چه می گذرد. از توهین های مکرر شیطان بزرگ به ملت ایران ناراحتند. می بینند که زبان گویایی برای پاسخ قاطع و محکم به این همه توهین، در دهان مسئولین فعلی کشور وجود ندارد. می شنوند که منتقدان را بی سواد و خودشان را استاد دانشگاه می دانند! می فهمند که اگر به استادی دانشگاه باشد، آمریکایی ها از همه استادترند که علوم سیاسی و روابط بین الملل را دانشمندان آنها به دنیا صادر کرده اند؛ اما ژست ها و اداها و افاده های نخبه های ما را ندارند! می دانند که پاسخ مشت، مشت است نه لبخند!

    مردم همیشه می فهمند. چه به شما رای بدهند، چه رای ندهند. چه نظرسنجی بگذارید چه نظرشان برای شما مهم نباشد! خلاصه اینکه فعلا بتازید، دور نیست که حباب توهم شما هم بترکد…».

  115. برف و آفتاب می‌گوید:

    ۲۱ بهمن تو خلخال یادواره‌ی شهدا برگزار شد. مداحی آخر مراسم خیلی خیلی قشنگ بود. مثل متن‌های دل‌خنک‌کن قطعه بود. شبکه اردبیل داره مراسم رو پخش می‌کنه. پیشنهاد می‌کنم ببینید. ترکی بلد باشید هم که چه بهتر!
    http://ardabil.irib.ir

  116. حقگو می‌گوید:

    اگر غلطی از آن ها سر بزند:
    http://bayanbox.ir/id/1045591711402865787

  117. یاور سید علی می‌گوید:

    خدا با این دولت، به همه رحم کند…

  118. عدالت خواه می‌گوید:

    پس متن ابله رو برداشتین؟!

  119. رهگذر می‌گوید:

    سلام؛
    علت برداشتن متن را نمی دانم.
    اما حس مشکوکی به من می گفت این متن ماندگار نیست.
    (لااقل تا کنون که این حس مشکوک درست بوده است)
    برای همین یک نسخه از این متن را دخیره کردم،
    اگر خودتان متن را ندارید، برایتان ارسال کنم!!

  120. علی می‌گوید:

    روحت شاد
    بسیار زیبا و دلنشین

  121. ناشناس می‌گوید:

    سلام…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.