نامه حسین قدیانی به رئیس‌جمهور

حضور محترم جناب آقای روحانی! با سلام و عرض ادب؛ احتراماً، من برایم این روزها یک سؤال پیش آمده و آن اینکه آیا آیت‌الله جوادی آملی هم که در نقد توافق‌ ژنو فرمودند: «بعد از دست دادن به آمریکایی‌ها باید انگشتان دست خود را شمرد»، در ردیف همان «عده معدود بی‌سواد»ی هستند که «از جایی تغذیه می‌شوند» یا خیر؟! سایر مراجع عظام چطور؟! امامان جمعه و جماعات چطور؟! علمای اعلام چطور؟! خود نخبگان و دانشمندان هسته‌ای چطور؟! مع‌الاسف آنقدر توافق ضعیفی بسته‌اید که علاوه بر خوبان روزگار حتی صدای هوشنگ امیراحمدی دلال رابطه با آمریکا هم درآمده است! آیا زیباتر نیست که در تقابل با اصحاب نقد، پاسخگویی متین را جایگزین فرافکنی کنیم؟! به راستی چگونه است که شما رئیس‌جمهور خونریز آمریکا را «مؤدب و باهوش» می‌دانید اما با مردم وطن خود، اینگونه سخن می‌رانید؟! و وقتی شما چنین سخن می‌گویید، دیگر چه انتظاری از مشاوران ارشد حضرتعالی است که رای نیمی از مردم را رای به بی‌قانونی نخوانند؟! آقای روحانی! این رفتار و گفتار، قطعا زیبنده دولتی که قرار بود مدد از خرد و خردورزان بگیرد نیست. ان‌شاءالله با تغییر نگاه به مردم و اصحاب نقد، شاهد تدبیر واقعی -و نه شعاری!- در دولت کنونی باشیم و از یاد نبریم که دولت‌ها به عبارتی همه موقتند و آنچه باقی و ماناست، ملت عزیز و سرافراز ایران است. والسلام!

وطن امروز/ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    بسم العلی العظیم…

  2. یه دانشجو می‌گوید:

    این نامه به کجا ارسال شده؟

  3. سیداحمد می‌گوید:

    استدلال منطقی و درستی است. اما متاسفانه جناب رئیس جمهورِ مدبر(!) به جای رفع مشکلات و برخورد منطقی با انتقادات، خیلی زودتر از آنکه فکرش را می کردیم از کوره در رفت!

  4. چشم انتظار می‌گوید:

    یک متن کوتاه، و خروار خروار عمق و محتوا. گوش شنوایی هست؟!

  5. چشم انتظار می‌گوید:

    الان یک هفته ی کامله که مدارس ابتدایی و متوسطه ی اول در مشهد و شهرهای اطراف تعطیله. گفتیم؛ روز اول، خوب کمی برف اومده ما هم از خدا خواستیم بچه هامون تعطیل بشن! روز دوم و سوم، گفتیم یخ بندونه خوب دستشون درد نکنه! روز چهارم هم هکذا! آخه شما که نمی تونین گاز رو مدیریت کنین، چرا این همه لطمه به آموزش و پرورش می زنید؟! نوشتند؛ فردا به دلیل یخ بندان و برودت شدید هوا، کلیه ی مقاطع تحصیلی در استان خراسان رضوی تعطیله! زمین ها هم از چوب کبریت خشک تر! حالا اگه دولت قبلی یه روز بین التعطیلین رو تعطیل می کرد، بیا و ببین چکار که نمی کردند. که از قضا کردند!!!!

  6. همشهری باکری می‌گوید:

    خدایا! حسین قدیانی را برای ما حفظ بفرما…

  7. برف و آفتاب می‌گوید:

    امیدوارم در نتیجه‌ی این نامه؛ برای تظاهر به انتقادپذیری هم که شده دیگه تو دادگاه اذیتتون نکنند.
    همون قضیه‌ی المؤمن کیّس!

  8. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    راهی شدیم سوی هدف در صف سبد،
    یک صف دو صف هزار و سه صف، در صف سبد

    شکر خدا که عصر گدا پروری گذشت،
    شد دوره غرور و شرف در صف سبد،

    خرم شده ست و سبز سراپای مملکت،
    از بس که سبز گشته علف در صف سبد

    تقسیم می کنند هم اکنون سبد سبد:
    تدبیر، امید، شور، شعف در صف سبد

    یک شانه تخم مرغ هم آذوقه می‎دهند
    شد عمرمان اگرچه تلف در صف سبد

  9. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    من که اصلاً از اینکه از دید جناب رییس جمهور بیسواد نامیده بشم ناراحت نیستم و خیلی هم خوشحالم. لقب باسواد شایسته امثال اوباما و گلاسکو تحصیل کرده ها است نه ما!!!
    من یکی که هرگز دوست ندارم در ردیف این مرتیکه یانکی قرار بگیرم.

  10. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    امیدوارم این نامه اثر داشته باشد!

  11. محسن حسینی می‌گوید:

    برجک رئیس جمهور و دولت یازدهم ترکید!
    ……

  12. سنگربان می‌گوید:

    نامه معقولی بود…
    یعنی چه قشری و چطور می تونند به دولت انتقاد کنند تا بهشون بر نخوره؟!
    مردم فقط تا زمانی مردم با هوش و فهیم بودند که داشتن بهش رای می دادند…
    اما به نقد که می رسه می شن بی سواد!
    رئیس جمهور نه تنها به کسانی که بهش رای ندادن، بلکه به همون ۱۸ میلیونی که بهش رای دادن هم داره توهین می کنه با این برخوردش…

  13. صاعقه گمنام می‌گوید:

    به به! به به!
    اخراج بی‌سروصدای کارکنان نهاد ریاست جمهوری با ترفند حراستی

    مسئولین دولت یازدهم در نهاد ریاست جمهوری در حال تسویه حساب با نیروهای کار این نهاد هستند و تا کنون برخی از نیروها را اخراج کردند.
    به گزارش جهان، اخراج این نیروها در حالی صورت می گیرد که آنها حداقل تا پایان سال با نهاد ریاست جمهوری قرارداد امضاء شده دارند و این اخراج کاملا غیر قانونی محسوب می شود.

    گفته می شود برای فسخ غیرقانونی قرارداد کارکنان نهاد ریاست جمهوری و اخراج آنها، بهانه های مختلفی ذکر می شود که زدن انگ مشکل حراستی یکی از این بهانه هاست.

    یکی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری که به تازگی از این نهاد اخراج شده، در همین راستا به خبرنگار جهان گفت: مسئولین انگ مشکل حراستی به این کارکنان می زنند و عنوان می کنند که حراست با تردد این افراد در نهاد ریاست جمهوری مخالف است. این درحالی است که همین نیروها چندین سال سابقه کار در نهاد دارند و پا به پای رئیس جمهور سابق در سفرهای استانی و ماموریت های خارج از کشور حضور داشتند.

    وی افزود: به ما گفته شده که محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور شخصا دستور اخراج چند نیروی ارزشی این نهاد را صادر کرده و در همین راستا دستور داده تا علت اخراج آنها را مشکل حراستی عنوان کنند.

    این نیروی اخراج شده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه آقای روحانی رئیس جمهور بجای کلید، داس برای کارکنان نهاد ریاست جمهوری به همراه آورد، تصریح کرد: بجای ما نیروهای تند اصلاح طلب مشغول بکار شدند.

  14. عطشان می‌گوید:

    ببخشید من الان کمی تا قسمتی در تعریف با سواد و بی سواد دچار اختلال شدم…
    میشه کسی به من کمک کند، داریم آیا؟؟؟!!!

  15. یه دوست که زیاد میاد اینجا اما کم کامنت میزاره می‌گوید:

    احسنت بر شما آقای قدیانی. دعای خیر مادران شهدا بدرقه راهتان،
    آخه امروز تو سخنرانی شون شنیدید چی گفتن؟ برگشته میگه، چرا سکوت می کنید که یه عده کم سواد بیان صحبت کنند، قربون سواد خودت برم که هنوز معنی سرهنگ و حقوقدان رو هم از هم نمی تونی تشخیص بدی!!! بعد در مقابل هر حقی سرهنگ بازی در میاری بعد میگی من حقوقدانم، که اونم نیستی!
    به چه حقی به ما توهین می کنه، کم سواد اونیه که مقدمات یه دیپلماسی ساده رو هم بلد نیست و فقط بلده نیش تا بناگوشش رو باز کنه، کم سواد اونیه که هنوز معنی خاطره گویی رو از خاطره سازی تشخیص نمیده، کم سواد اونیه که معنی دروغگویی رو از راست گویی تشخیص نمیده، کم سواد اونیه که معنی تحقیر و از تدبیر نمی تونه تمایز بده، کم سواد اونیه که معنای هفت دهم درصد رای بیشتر رو نمی فهمه و بعد مدام میاد میگه مردم تو ۲۴ خرداد حرفشون رو زدن…

  16. پویا می‌گوید:

    تشکر، تشکر، تشکر، جانا؛ سخن از زبان ما می گویی.
    دیدین هنرمندای گرام در حاشیه جشنواره متفق القول بودن که همه چی خوبه و حالمون خوبه و هوا هم خوبه؟ خب اون موقع اینقدر دلم خواست منم هنرمند باشم که همه چی خوب باشه و حالم خوب باشه و این هوای ناقلا هم خوب باشه! تازه فکر (فکر) کنم اون موقع دیگه بیسواد هم نیستم! نیستم؟ هستم؟

  17. م.طاهری می‌گوید:

    این حرف دل همه ماست ریاست محترم جمهور‏!‏ ما هم پایین این نامه را امضا می کنیم. این ما یعنی
    علما؛ دانشگاهیان؛ کارمندان؛ راننده تاکسی های زحمتکش؛ لبو فروش های محترم؛ خانواده ایثارگران و سرهنگ ها؛ فرهنگیان؛ بازنشستگان؛ نسل اول انقلاب و یک شبه انقلابی ها؛…
    در یک جمله ما یعنی همه اقشار سرزمین اسلامی ایران؛ ما یعنی ولی نعمتان مسئولان نظام مردمی اسلامی

  18. برف و آفتاب می‌گوید:

    در واقع دیگه جرأت نمی‌کنند اذیت کنند. با این نقد جمع و جور و دندان‌شکنی که حتی برای یه نقطه‌ش هم جواب ندارند! اصلا باید منتظر باشیم شکایتشون رو پس بگیرن! مگه از آبروشون سیر شدن! تیترش هم که جالب توجهه؛ به جای همه‌ی متن‌های دیگه، همین متن به عنوان انتقاد دیده می‌شه. یعنی خیلی کار معرکه‌ای کردید! چقدر حالش گرفته بشه بیچاره!

  19. احمدیان باغبادرانی می‌گوید:

    حساب شیخ ما بس سر سری هست
    سه انگشتش گروی جانکری هست

    سخن دانی نمی داند عمل هیچ
    کجا شرم از شهید هسته ای هست

  20. سنگربان می‌گوید:

    آقای روحانی امروز گفت که اساتید غیر علنی از توافق ژنو حمایت می کنند، چرا نمی آیند در میدان…
    نتیجه ای که میشه گرفت: عدم حمایت از تعلیق انرژی هسته ای، برابر است با تعلیق اساتید منتقد از دانشگاه!!

  21. نسیم می‌گوید:

    ای بابا…
    نرود میخ آهنین در سنگ!

  22. چشم انتظار می‌گوید:

    یک استکان چای داغ؛

    در میان همه ی اشعاری که تا کنون در خصوص سبد کالا گفته شده! به گمونم این یکی، از همش جالب تر و خوش وزن تره… ممنون.

  23. رضا 2 می‌گوید:

    اولا آیت الله جوادی آملی از توافقنامه ژنو حرفی نزد ثانیا منظور رئیس جمهور افراد کم اطلاعی هست که آنچنان خود را دانشمند پنداشته و از فوائد انرژی هسته ای حرف می زنند که انگار ۱۰ دکتری هسته ای دارند. اتفاقا رئیس جمهور راه قاطعیت در برابر فشارها را برگزیده و این محبوبیتش را افزون می کند.

  24. حقگو می‌گوید:

    پس از ننگ نامه ی ژنو و اتفاقات اخیر حالم بسی گرفته بود. دیگر حال و حوصله ی هیچ چیزی را نداشتم، حتی قطعه ۲۶! کارم شده بود رفتن به KHAMENEI.IR و خواندن خاطرات رهبرم… ناگهان دوستی گفت نامه ی حسین قدیانی به روحانی را بخوان و من قطعه را باز کردم و شروع به خواندن کردم:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    این روزها در هر کوی و برزنی، اعم از مترو و تاکسی و صف سبد کالا و اتکا و شهروند و رفاه و چی و چی، مردم را می بینم که مشغول انتقاد از دولت اند و گلایه ها دارند بس زیاد…!!!
    دست مریزاد فرزند شهید!! دست مریزاد!!! ممنون.

  25. سنگربان می‌گوید:

    م.طاهری؛

    آفرین خیلی قشنگ گفتی…
    روح پدر سرهنگت شاد!

  26. حافظ می‌گوید:

    دلم گرفت؛
    تا کی می خواهید اینقدر کوتاه بنویسید و کلی از جملاتتون رو سانسور کنید؟
    ببخشید؛ یادم نبود نوشته های یه بچه شهید مخل امنیت ملی شده…
    برقرار باشید.

  27. falah می‌گوید:

    سلام؛
    دولت راستگویان گفت خزانه خالی است و این تدبیر را قبل از اجلاس ۱+۵ اندیشه کردند. با سوادان مانند گذشته پیشرفت های هسته ای را متوقف کردند؛ پس از آن با تدبیر مردم را امیدوار کردند که سبد کالا بدهند. تفکر و رفتار اشرافیگر، جز این برای ملت نمی خواهد! تحقیر کردن مردم و تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه!
    مردم؛ شما را به خدا حرکات انجام شده در راستای هم نیست؟ که مردم ایران در دنیا گدا و ذلیل نشان داده شوند. ای مرگ بر اشرافیت و مرگ بر مرفهین بی درد و مرگ بر دروغ گویان که با شعار زنده باد مخالف من، سر کار آمدند و اکنونبا چماغ کم سوادی بر سر منتقدین خود می کوبند. وای بر شما که اخیرا شعار پیروی از خط امام را هم سر دادید.

  28. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    “ظریف نیز درباره سخنانش در دیدار با کری گفت: اگر در تبدیل توافق موقت به توافق دائمی شکست بخوریم چنین اتفاقی یک فاجعه است.”
    اگه این حرف حقیقت داشته باشه و باز مثل همیشه تکذیب و ماستمالی نشه، خیلی فاجعه است. مفهومش اینه که همان طور که توافق اول به خاطر نیاز دولت به گزارش صد روزه اینقدر ضعیف بسته شد، دولت این آمادگی را دارد که هر طور شده و با هر ضعفی توافق نهایی رو امضا کنه. وقتی قضیه جالب میشه که دولت این احساس نیاز خود و نه ملت را بارها و به صورت علنی مطرح می کنه!!!
    یا آقایون ساده لوح و بی سواد تشریف دارند و الفبای سیاست و دیپلماسی رو نمی دونند یا…؟!!
    (کم کم به لطف دولت انتقاد پذیر، خودسانسوری رو همه دارند یاد می گیرن)

  29. falah می‌گوید:

    سلام؛
    هر بلایی که سر این ملت آمده با سوادها آوردند، امروز ما با سواد احتیاج نداریم به افرادی با غیرت ملی احتیاج داریم.
    درود بر غیرتت حسین جان.

  30. صبر می‌گوید:

    بعضی چیزها اینقدر بدیهی و واضحه (مثل توافق ژنو) که کاری به داشتن و نداشتن سواد نداره! یک بچه هم وقتی مفاد براش خونده بشه می فهمه.
    پس اصل سواد داشتن و نداشتن تو این موضوع، منتفی است.
    اصل سبد کالا و وقایع اتفاقیه است!

  31. فریاد فداییان رهبر می‌گوید:

    سلام. دلمان تنگ روزهایی است که آمریکا شدیدا از دستمان ناراحت بود. خسته شدم از این همه خفت. واقعا روحانی نمی فهمد یا خودش را…

  32. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    اولا سعی کنید در کامنت هایتان توهین نکنید.
    ثانیا قبل از ارسال کامنت، یک بار کامنتتان را بخوانید و غلط هایش را خودتان تصحیح کنید. اکثر کامنت ها غلط دارد!

  33. رهگذر می‌گوید:

    سلام؛
    حضرت آقا در تعبیری فرموده بودند سیاست ما جذب حداکثری است ولی چه کنیم که برخی اصرار بر طرد و جدایی دارند.

    (نقل به مضمون)

    به نظر می رسد هر چقدر هم دلسوزان سعی در دور کردن دولت از حاشیه دارند، جناب دولت! اصرار بر این امر.
    و من هنوز منتظرم که جناب دولت! به زودی اعلام دارد ما روزی ۹ بحران داشته ایم!!
    و من هنوز بر نظر خود باقی مانده ام که تا شتر جمل برپا است زدن اطرافیان بی فایده است.
    و می بینم که دلسوزانی که اطرافیان جناب دولت! را با متنی نوازش کردند که باید دهان مشاوران را پلمپ کرد و درست هم گفتند، کم کم باید نوک قلم را صریح تر از آن چه که نگارش شد، به نگارش درآورند.
    به یاد دارم که آقا در انتخابات فرمودند برخی بی انصافی ها شد که من بعدا خدمت مردم خواهم گفت (باز هم نقل به مضمون) و اکنون مردم خودشان این بی انصافی ها را با گوشت و پوست خود لمس می کنند.
    آیا این دولت، دومین دولتی خواهد بود که اصرار بر عدم کفایت خود دارد؟؟؟
    با تشکر

  34. منتظر محبوب می‌گوید:

    امروز رفتیم تو یه دانشگاهی، داشتیم توافقنامه رو برای بچه های بسیج شون شرح می دادیم و تحلیل می کردیم. یکی از بچه ها اینقدر حالش خراب شد که پا شد از اتاق رفت بیرون و گفت دیگه طاقت این همه ذلتو ندارم!
    هر آدمی که فقط یه ذره غیرت داشته باشه، با یه بار خوندن متن اقدام مشترک (و نه توافقنامه اصلی که محرمانه است) احساس خفت و حقارت می کنه. اون وقت جناب رئیس جمهور منتقدین به ننگ نامه رو بی سواد خطاب می کنه!!!

  35. یا زهرا(س) می‌گوید:

    سلام… چرا بعضی از گوش ها با اینکه می شنون و گوش میدن باز هم ناشنوا هستن؟
    فاین تذهبون دولت (به حرف) اعتدال؟! افراط شما دیگه داره حال کسایی رو که شما افراطی می خوندینشون به هم میزنه… کاش صبوری سخت نبود… کاش آقا صحبت می کردن آروم می شدیم… دلم بیشتر از همه داغونه واسه خون شهید احمدی روشن…
    ای بصیرت… به کجا چنین شتابان رفتی…
    یاعلی(ع)

  36. ناشناس می‌گوید:

    سید احمد! الان وقته رفتن پیام بازرگانی هست.
    افراد آن لاین: ۲۶ نفر

  37. آرمان می‌گوید:

    هنوز چند ماهه از عمر این دولت رفته اینقده حالتون بد شده. آقایون فکر نمی کنید تا چهار سال دیگه خدای نکرده بلا ملایی سرتون بیاد. از ما گفتن.

  38. به جای امیر می‌گوید:

    نابغه! (گفت و شنود)

    گفت: چرا نُچ‌نُچ می‌کنی؟!
    گفتم: خیلی خطرناک است! معلوم نیست چرا برخی از مدعیان اصلاحات، مسائل امنیتی را رعایت نمی‌کنند؟!
    گفت: چطور مگه؟! چی شده؟!
    گفتم: روزنامه زنجیره‌ای آفتاب‌یزد در صفحه اول خود با اشاره به بی‌تدبیری در توزیع سبد کالا، از قول شخصی بنام «بهمن آرمان» تیتر زده که «این صف‌های طویل نشان‌دهنده ۸ سال بی‌تدبیری است»!
    گفت: خب! کجای این تیتر و آن اظهارنظر نشانه بی‌توجهی به مسائل امنیتی است؟!
    گفتم: مرد حسابی! یعنی نمی‌دانند که آمریکا و کشورهای اروپایی با بزرگترین بحران اقتصادی تاریخ خود روبرو هستند؟! خب! ممکن است این اقتصاددان نابغه را بدزدند و با خود ببرند!

  39. م.طاهری می‌گوید:

    سنگربان؛

    روح پدر شهید خودت و روح همه شهدا شاد و انشاءالله هرچه خاک اون هاست؛ عمر بی سوادها باشه‏!‏
    می گم تازه آقایان خبر ندارند که ما بچه هامون رو هم سرهنگ بار میاریم‏!‏
    مگه نه اینکه همین الان پرچمی که دست سرهنگ کوچولوی شماست؛ همون پرچمی است که روزی رو دوش پدر بزرگوارت بوده؟

  40. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “به راستی چگونه است که شما رئیس‌جمهور خونریز آمریکا را «مؤدب و باهوش» می‌دانید اما با مردم وطن خود، اینگونه سخن می‌رانید؟!”
    چیز عجیب و غریبی نیست؛ چون هر دو مطلب، تراوشات ذهنی یک نفره…!!!

    این روزها حرف از تدبیر که می شود به احترامش یک دقیقه سکوت می کنم…!!!

  41. بماند می‌گوید:

    سواد بی سود را باید گذاشت در کوزه، و آبش را خورد؛
    سوادی که توافقش با دشمن می شود آن، و تعاملش با دوست می شود این…
    من بسی مسرورم که نماد جمهوری اسلامی، بعضی ها نیستند، -خمینی و خامنه ای است و خون ۳۰۰ هزار شهید- و الا هر دم حاضر بودم برای مبارزه تا حد جان، با این نظام طاغوتی و رژیم فرعونی!!

    ۴ روز است که آب و برق و گاز بسیاری از شهرهای شمال کشورمان قطع است، یک وزیر گورش را گم نکرده آن حوالی!!!!
    پس چه فرقی کرد با رژیم طاغوت؟؟!!

    خدا خیر بدهد به این بچه های سپاه و ارتش و بسیج… که باز هم جور قصور، نخوت و تنبلی حقوق خوانده ها را سرهنگ ها و سربازها کشیدند!!
    واقعا اگر نیروهای مخلص ولایت فقیه نبودند، و اگر نماد جمهوری اسلامی، فقط و فقط همین ها بود، یکی به من فرقش را با رژیم های طاغوتی بگوید؟؟!!

    مردم دارند از سرما می میرند، طرف به منتقدانش می گوید؛ بی سواد!!

    اخلاق طاغوتی، شاخ دارد یا دم؟؟!!

  42. عدالت خواه می‌گوید:
  43. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    و قبل از دست دادن با آمریکایی‌ها باید انگشتان دست خود را “بلد بود” شمرد!!
    حیف این نامه و نام «حسین قدیانی»…
    واقعا حیف!

    آدم هزاران متر زیر خط فقرِ «سبد و سواد» باشه اما…
    یک میلیمتر زیر خط فهمِ «حسن و جواد» نباشه!!
    الهی آمین!

  44. لیلی می‌گوید:

    آقای رئیس جمهور!
    آ… قا… ی… رئیس جمهور!

    به کجا چنین شتابان؟!
    شما را چه می شود؟!
    چرا اینگونه از کوره در رفته اید؟!
    واقعاً بعید است از رئیس جمهور دموکراتی چون شما!!

  45. مجنون می‌گوید:

    آقا ای والله

  46. خون جگر می‌گوید:

    آقای روحانی!

    شما که دنبال وحدت در دهه فجر بودید؟ چرا شعارهای تفرقه آمیز می دهید؟

    آقای رئیس جمهور!

    این ادبیات زیبنده کسی که مدعی اعتدال است نمی باشد، حتما به یاد دارید که نیمی از مردم همین جامعه به شما رای نداده اند. آیا می توانید بگویید نیمی از جامعه بی سواد هستند!

    جناب روحانی!

    وقتی شما تحمل شنیدین ۴ تا انتقاد رو ندارین و منتقدین رو بی سواد می نامین، پس لطف کنین از این به بعد نه شعار انتقاد پذیریتون رو بدین نه شعار وحدت… شما با صحبت هاتون مهم ترین عامل نفاق بین مردم هستید…

  47. حسن می‌گوید:

    وجدانا صبر آقای روحانی را با صبر بزرگان انقلاب مقایسه کردید؟؟؟؟

  48. سنگربان می‌گوید:

    م. طاهری؛

    بعله همین طوره…
    امیدوارم این سرهنگ کوچولوها، جوری تربیت بشن که ما شرمنده شهدا نشیم و در زمان ظهور، به درد امام زمان بخورن!

  49. همراه می‌گوید:

    با سوادهای ما بودن که ژنوچای را بستن
    ای دو صد لعنت بر این با سوادها

  50. رسول می‌گوید:

    دانشمند و مستقل بودن حامیان دولت را از تیتر اول روزنامه زنجیره ای آفتاب یزد می توان متوجه شد…
    (صادرات مستقیم کالا از آمریکا به ایران و صف مربوط به سبد کالا را به بی تدبیری ۸ سال قبل نسبت می دهد!)
    …که واردات کالا از یک کشور خارجی را با افتخار به صورت صادرات آن کشور به ایران اعلام می دارد!
    این چیزی نیست جز اینکه اینها (حامیان دانشمند دولت) از بیرون تغذیه می شوند و دستور می گیرند که واردات را صادرات می بینند!

  51. ناشناس می‌گوید:

    نامه کوتاه و بی خودی بود واقعا!

  52. منتقد اعتدال می‌گوید:

    یعنی پاسخی دارند که به این نامه بدهند، یا باز اهانت را جاگیزین پاسخگویی می کنند؟؟

  53. خادم الشهداء می‌گوید:

    خیر است ان شاءالله
    خدا عاقبت همه مون رو ختم به خیر کنه
    امیدوارم تو این چهار سال دق نکنیم
    خفقان به سبک مدرن
    اللهم عجل لولیک الفرج
    یا علی

  54. ! می‌گوید:

    نامه… دیگر باید ناله سر داد از دست این جماعت بی ادب.

    “ادب مرد، به از دولت اوست”.

  55. پیر مرد بی سواد می‌گوید:

    راستی‌ در توافق ژنو چه رخ داده که آمریکایی‌ها اینقدر پر رو شده‌اند.

    به مذاکرات سنای آمریکا و وراجی‌های شرمن دقت کنید.

    اولا اشاره به قول رئیس جمهور برای محل خرج پول‌های آزاد شده در سبد کالا!

    ………………
    وعده ما ۲۲ بهمن با شعار غالب “مرگ بر آمریکا”

  56. عدالت خواه می‌گوید:

    ابولمشاغل یک پست دیگر گرفت و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان شد!

  57. منتظر.. می‌گوید:

    تا کی خودمان بگوییم و حرص بخوریم؟؟؟
    آدم خواب را می شود بیدار کرد اما…

  58. باقریان می‌گوید:

    حرف های آقای رئیس جمهور من رو یاد خاطرات تلخ دوران دانشجوییم (در دوران خاتمی) میندازه که دائم بسیج و انجمن با هم دعوا داشتند.
    به عنوان یه بی سواد تا جایی که توان دارم سعی دارم که شاگردهام رو مثل خودم بی سواد تربیت کنم!
    خدایا! به حرمت خون شهدا، تمام ایرانیان با غیرت رو برای حفظ نظام اسلامی یاری بفرما… آمین.

  59. محمدرضا می‌گوید:

    بودند جزو قافله بی سوادها
    یک عده بی سواد، رضائی نژادها

    عقد اخوتی که نبستیم هم شکست
    پای قرارداد، سر انعقادها

    ای وای از آن نهاد ریاست که هیاتش
    یک سینه آه کرده بلند از نهادها

    یک بی سواد، در صف کالا، دو روز پیش
    جان داده است در وسط ازدیادها

    مائیم و خشم از طمع کدخدای ده
    تو باش و خنده های محمدجوادها

  60. سیداحمد می‌گوید:

    محمدرضا؛

    قشنگ بود!

  61. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    به به… آفرین بر محمدرضاها!

  62. سحاب می‌گوید:

    من فکر کنم از نظر آقای روحانی، بی سواد، کسی است که از دانشگاهی که ایشون درس خونده، مدرک نداشته باشه!

  63. خاکی می‌گوید:

    نامه کوتاه، پر آه و مختصر و مفیدی بود. متشکر!

  64. لبیک یا حسین می‌گوید:

    “از قدیم گفته اند آنکه با عهد و عیال در خانه بد تا می کند اتفاقا در برخورد با قداره بند سر خیابان کتک خور ملسی دارد”!

  65. همرزم شهید می‌گوید:

    فوری، فوری!

    اضافه شدن بسته های آموزشی “بالا بالا” برای همه ما بی سوادها در محتویات سبد کالا

  66. پرستوی مهاجر می‌گوید:

    “از یاد نبریم که دولت‌ها به عبارتی همه موقتند و آنچه باقی و ماناست، ملت عزیز و سرافراز ایران است.”
    البته اگر بعد از چهار سال چیزی از ملت مانده باشد و اینها ما را به باد فنا نداده باشند.
    من فکر می کنم این سبد کالا و نحوه توزیعش و توهین های روحانی همه حساب شده است.
    می دانید که نزدیک ۲۲ بهمن است و راهپیمایی ۲۲ بهمن و مرگ بر آمریکا…
    و راه پیمایی هر چه خلوت تر، توافق ژنو قطعی تر

    نه داداش؛
    صیانت از نظام و حمایت از رهبری وظیفه همین بچه حزب اللهی هاست که بی سواد و… خطابشان می کنی. خوابش را ببینی ما دست از نظام و رهبرمان برداریم به خاطر توهین ها و تحقیرهای دولت تدبیر و امید!

  67. مهتدی می‌گوید:

    هوشنگ امیراحمدی در مهرنامه کاملا واضح از بندهایی از توافق ژنو گلایه کرده بود!
    حتی صدای این سازشکار رو هم درآورد توافق بدشون!

  68. سیروس محمدی می‌گوید:

    از متن های کوتاه تان بیشتر و بهتر استفاده می کنیم آقای قدیانی
    نامه تان بازتاب زیادی داشته در فضای وب

  69. سروش می‌گوید:

    باش تا روحانی جواب نامه ات رو بده بی سواد!

  70. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    من به صراحت اعلام می کنم جواب را؛
    نیاز به قلم جدید داری!
    «روحانی»

  71. فاطمه می‌گوید:

    کاش بعضی ها با بزدلی، خون شهدا رو نمی فروختن…

  72. باز هم از این کارها بکنید.
    مواظب باشد…

  73. دانشجو می‌گوید:

    ممنون آقای قدیانی؛
    شما یه دانشجو مثل منو هم آگاه کنید رسالتتون رو انجام دادید و نیازی به پاسخ کسی ندارید.
    احسنت… احسنت

  74. احمد می‌گوید:

    قدیانی دیگر چه سگی است که از آقای روحانی انتقاد می کند؟

  75. نگین می‌گوید:

    حقیقت ها چه با طنز و چه با جدیت باید گفته بشن. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.