عروسی در «کوی مقاومت» عزا در «بن بست سازش»

رکب «خوارج زنجیره ای» از «نرمش قهرمانانه»

رسانه‌های زنجیره‌ای از حدود یک ماه پیش تا شامگاه دوم مهر، همچین در رؤیای دست دادن رئیس‌جمهور روحانی جمهوری اسلامی و رئیس‌جمهور جسمانی امریکا غوطه ور بودند کأنه اگر این روبوسی اتفاق افتد، عروسی خواهد آمد به کوچه‌شان!

نه به آن افراط دیروزشان در دهه ۶۰ که هر مخالف سیاسی‌ای را با انگ «امریکایی» طرد می‌کردند، نه به این تفریط امروزشان که به جای پنجره فولاد، رسما دخیل به کاخ سفید بسته اند! گل گفته معصوم؛ «دیوانه را نمی‌بینی مگر در حال افراط و تفریط.» حقا که این چند روز، آنچه ترمزبریده‌های زنجیره‌ای نوشتند، دسته راه انداختن و طبل و سنج و زنجیر بود با این شعار؛ «واعطشا به امریکا!»

به خدا ما دیپلماسی و قواعد آن را می‌فهمیم و سختی کار آقایان روحانی و ظریف را درک می‌کنیم، اما آنچه برای ما غیر قبل فهم است، این حد از زبونی زنجیره‌ای‌ها در برابر دشمن است! تا این جماعت، به عشق امریکا قمه دست نگرفته‌اند و کار دست خودشان نداده‌اند، خوب است عقلای قوم زنجیره ای، حد و حدود توسل به کاخ سفید را در قالب یک زیارت نامه، تبیین نمایند! سوم مهرماه، یکی از زنجیره‌ای‌ها تیتر یک خود را چنین رفته بود؛ «شاید وقتی دیگر»! الهی بمیرم! خب، یک نوار مشکی هم می‌زدید سردر لوگوی‌تان، هم به نشانه عزا، هم به نشانه اعتراض به شیخ‌حسن! نقد سخنان روحانی در سازمان ملل البته اگر درست و منطقی باشد، بی‌ایراد است، آنچه اما ظاهرا زنجیره ای ها به آن خو گرفته اند، اهانت به روسای جمهور قانونی کشور است، به ویژه در شبکه های اجتماعی. خوارج اگر نیک بنگری، هیچ نبودند الا اسلاف همین جماعت که در اوج دنائت، دوست ترین دوست را قربانی دشمن ترین دشمن کردند. من قبول دارم تعریف دقیق دکتر شریعتی از خوارج را؛ «خوارج گروهی بودند که دوست و اهداف دوست را فدای دشمن و اهداف دشمن کردند». اوج هنرنمایی خوارج، به ریش و تسبیح شان نیست که این هر ۲ را میان هر جمعی، ولو زنجیره ای ها می توان یافت! اوج خلاقیت (!) خوارج این بود که در اوج فتح و ظفر، ناگهان عمله نیت پلید دشمن شدند. اولا؛ مشکلات را از فتوحات بیشتر دیدند و به جای امید، یاس پیشه کردند! ثانیا؛ مشکلات را به جای معاویه، گردن علی (ع) انداختند! و مگر جز این، چه مشی دیگری دارند زنجیره ای ها؟!

ذلیلانه نامه می نویسند به اوباما که کوفت آنجلس امریکا هم حکایت جنگل های ایران زیباست، لذا تحریم اگر برداشته شود، دلار اگر ارزان شود، معیشت اگر بهبود یابد، جنگ اگر لطف کنی و نکنی، تو فرشته ای اوباما، لیکن از این هم فرشته تر می شوی! چند روز پیش یکی دیگر از روزنامه‌های زنجیره‌ای در سرمقاله خود نوشته بود؛ «فشار تحریم، بیش از هر چیز سوار بر گرده مردم ایران است» اما در ادامه تلویحا گفته بود؛ «خوب است اگر کاخ سفید می‌خواهد حکومت یا دولتی را تنبیه کند، سیاست‌های این تنبیه جوری اتخاذ شود که فقط گریبان همان حکومت یا همان دولت را بگیرد!»

در این باره حرف‌ها هست که به اختصار بیان می‌کنم.

یک: اگر بتوان حکومتی را مستقل از مردمش تنبیه کرد، تنبیه سران کاخ سفید توسط حکومت جمهوری اسلامی، مصداق بارز آن است، بی‌آنکه در این تنبیه، اذیت و آزاری متوجه مردم امریکا شود. نظام مقدس جمهوری اسلامی، بی‌آنکه کاری با مردم امریکا داشته باشد، بارها و بارها -و هر چه می‌گذرد، بیشتر- خودکار لای انگشت سردمداران کاخ سفید گذاشته است. تنبیه کاخ سفید توسط جمهوری اسلامی آنجا بود که بعد از فتنه ۸۸ و به رغم میل امریکا، یکی پس از دیگری، انتخابات‌های خود را در موعد مقرر برگزار کرده و خواهد کرد ان شاء الله. تنبیه کاخ سفید توسط جمهوری اسلامی آنجا بود که رئیس‌جمهور امریکا مجبور شد جلوی چشم همه جهانیان سخن از «فتوای رهبر معظم» ایران بگوید و تأکید کند که استفاده از انرژی هسته‌ای حق ایرانیان است. این تنبیه به برکت خون شهدای هسته‌ای صورت گرفت، به برکت مقاومت، و البته به هزینه فراق برای «آرمیتا و علیرضا.» تنبیه کاخ سفید توسط جمهوری اسلامی آنجا بود که به دولت امریکا فهماند نه توانایی حمله به سوریه را دارد، نه قدرت حذف بشار اسد را. تنبیه کاخ سفید توسط جمهوری اسلامی آنجا بود که جناب اوباما در مقر سازمان ملل اعتراف کرد؛ «ما دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم»! ادامه، بلکه ترجمه همین جمله البته چیز دیگری است؛ «ما بالفعل دنبال تغییر نظام ایران بودیم، حتی بالقوه دنبال تغییر نظام ایران هستیم، اما مسئله اینجاست که نه توان این کار را داریم، نه جرئتش را.»

دو: نظام جمهوری اسلامی به عدد سال هایش انتخابات داشته. درست یا نادرست، اغلب این انتخابات‌ها آنقدر آزادانه بوده که علی الدوام یک پای انتخابات، حضرات اپوزیسیون بوده‌اند! نظامی با این درجه از مردمسالاری را مگر می‌توان صرف نظر از مردمش تنبیه کرد؟! ما نه منکر دشمنی دشمن هستیم، نه نتایج اغلب ریز و بعضا درشت این عداوت را انکار می‌کنیم، لیکن دشمنی با جمهوری اسلامی یعنی دشمنی با ملت ایران، و دشمنی با ملت ایران یعنی دشمنی با جمهوری اسلامی، چرا که ریشه‌های نظام مقدس ما آنقدر قوی، مستحکم، الهی و مردمی است که رهبر معظم آن -این بار به قول آقای پرزیدنت!- حتی مخالفان اندک را نیز دعوت به حضور در پای صندوق آرا می‌کند. پس اساسا با جمهوری اسلامی نمی‌توان صرف نظر از ما مردم دشمنی کرد. این چیزی است که کاخ سفید فهمیده، زنجیره‌ای‌ها نفهمیده اند! امریکا با ملت دشمنی کند، تو دهنی از نظام می خورد، و با نظام دشمنی کند، تو دهنی از ملت.

سه: وقتی مشکلاتی نظیر تحریم، اساساً محصول مستقیم عداوت سابقه دار دشمن با انقلاب اسلامی است، واقعا باید خندید به دریوزگی جماعت زنجیره‌ای که ملتمسانه از دیو خواهش می‌کنند دمی فرشته باشد! امریکا بزرگ‌ترین دشمن ماست، نه حلال مسائل ما. امریکا نقشه برای مشکل زایی در جمهوری اسلامی می‌کشد، نه کاستن از میزان مشکلات و اگر قرار بود امریکا بردارنده تحریم ظالمانه علیه ایران باشد، اصلی‌ترین سؤال ممکن این است؛ «اساسا کاخ سفید برای چه ما را تحریم کرده؟!»

چهار: تحریم اقتصادی اگر چه در سال‌های متاخر، به بهانه پوچ سلاح هسته‌ای تشدید شده، اما از همان اولین ثانیه ۲۲ بهمن ۵۷ جمهوری اسلامی و ملت ایران در تحریم اقتصادی دشمن بوده‌اند. ما در تمثال بی‌مثال و اعجاز گونه دفاع مقدس، و در اوج تحریم اقتصادی، بلکه تحریم نظامی و سیاسی، یک وجب از خاک مان را به دشمن ندادیم. آیا در آن فتح الفتوح رؤیایی، مچ تحریم را ایمان و شهادت طلبی و ایثار و از خودگذشتگی و ولایت پذیری ملت ایران خواباند، یا التماس روشنفکران از کاخ سفید؟! طرفه حکایت اینجاست؛ ما اساسا زنجیره‌ای‌ها را بازیگر جنبش «آری به تحریم» می‌دانیم! آنچه فی الواقع هوای تحریم یانکی‌ها را دارد، «تسلیم زنجیره‌ای ها»ست، نه «مقاومت ملت ایران.» هم‌اینک نیز اگر از ابعاد تحریم ادعایی فلج کننده کم شده باشد، منتج از ایستادگی ملت ماست. جنبش «نه به تحریم» یعنی «جوشش خون شهدای هسته ای» و الا «تسلیم سیاسی» اساسا هدف غایی «تحریم اقتصادی» است. اگر تحریم، محصول اخم کاخ سفید به ملت ماست، آنچه از حجم تحریم کاسته، خنده خصم نیست، ثمره مقاومت است.

پنج: آرمان‌گرایی ما البته واقع‌بینانه است. ما انکار نمی‌کنیم که تا حدودی لحن کاخ سفید دچار تغییر مثبت شده. منتها ما از قبل گفته بودیم آنچه باز هم مثل ایام دفاع مقدس می‌تواند مچ تحریم را بخواباند، امتداد همان راهی است که شهدا با تقدیم خون سرخ‌شان پایه گذاشتند. امروزه روز بعضی‌ها می‌گویند؛ «امریکا در جهت مثبت عوض شده، ولو اندکی.» این جمله اما ناقص است. لذا باید آراسته سخن گفت؛ «مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌ها و حقوق مسلم ملت ایران توسط جمهوری اسلامی، سبب شده دشمن ولو در لحن خود بیشتر دقت کند که با چه نظامی و با چه مردمی طرف حساب است.»

شش: قصه ما و امریکا قصه صلح امام حسن(ع) نیست. فی‌الحال بیش از آنکه نتیجه فشار دشمن معلوم شده باشد، محصول پایمردی ما نمایان شده. می‌گویند؛ «سگی که گاز می‌گیرد، پارس نمی‌کند!» ما سال‌هاست که از امریکا فقط صدای پارس می‌شنویم، بی‌آنکه اسد برود، بی‌آنکه حمله‌ای رخ دهد! قصه ما و امریکا قصه صلح امام حسن‌(ع) نیست، قصه آن روز است که «شیر جمل» حسن بن علی‌(ع) فنون جنگاوری و رموز قهرمانی به «عباس دلاور» می‌آموخت. آری، ما بیش از آنکه امام حسن (ع) را به «صلح» یا امام حسین‌(ع) را به «جنگ» بشناسیم، این هر دو امام را «مظهر سیاست‌ورزی قهرمانانه» می‌دانیم. در منظومه ولایت فقیه نیز جنگ و صلح و نبرد دیپلماتیک -که با جنگ فرق دارد- و نرمش دیپلماتیک -که با صلح تفاوت دارد- همه و همه ابزارهایی برای نیل به «گشایش در جبهه خودی» است، نه «سازش با دشمن بیرونی.» گیرم غربی‌ها چند ساعتی در «تنگنای ترجمه» متوجه معنای «نرمش قهرمانانه» نشدند، زنجیره‌ای‌ها که فارسی بلدند!! شاید بد نباشد بدانید که ما در شب شروع عملیات «الی بیت المقدس» در چند محور، از مشی «نرمش قهرمانانه» پیروی کردیم، لیکن دست آخر و با بهره از سایر شیوه‌ها به «فتح خرمشهر» رسیدیم. خمینی هم اگر یک بار، نیم‌روزی، جام زهر نوشید، لیکن با انقلاب اسلامی تا ابد جام زهر در کام بطالین عالم ریخته. اینک زخم بر صورت آقای اوباماست. خودتان نگاه کنید دیگر! او در سازمان ملل از خیلی چیزها کوتاه آمد، اما روحانی هر آنچه گفت، اعم از نبرد و نرمش، «قهرمانانه» بود. «ما در شرایط صلح امام حسن‌(ع) نیستیم» به این معنی است که هرگز با قلت یار دومین امام‌مان مواجه نیستیم و «اگر دشمن فشار بیاورد حادثه کربلا تکرار می‌شود» به این معنی است که انقلاب اسلامی آنقدر قدرت دارد که از سازش با دشمن بی‌نیاز باشد. لیکن «ما امروز در شرایط خیبر و بدر هستیم» به خوبی نشان می‌دهد که در «عاشورای انقلاب اسلامی» حادثه کربلا به گونه دیگری رخ می‌دهد. نه آن گونه که در «۱۰/ ۱/ ۶۱» قمری رخ داد؛ بل، همان گونه که بارها پیش از این تجربه شده، مثل «۱۰/ ۲/ ۶۱» شمسی، شب شروع فتح عظمای خرمشهر.

*** *** ***

فی الحال عروسی در «کوی مقاومت» است و عزا در «بن بست سازش» اما هنوز هم زود است بفهمیم ولی امر با «نرمش قهرمانانه» چه زخمی بر صورت بطالین عالم نشانده. بگذریم که برای ما «امر مولا» در هر صورت «امر اولا» است، دائر بر هر چه می‌خواهد باشد. ما امتداد همان نسلیم که در شعاع ولایت معصوم، پیمان با ولی فقیه بسته بودند، چه روز اول جنگ، چه روز قبول قطعنامه، لیکن حتی روز قبول قطعنامه هم روز آخر جنگ نبود! تا ما ماییم و امریکا، امریکا، «جنگ فقر و غنا» ادامه دارد. «جنگ جنگ تا پیروزی» ادامه دارد. برای این «نبرد قهرمانانه» گاهی البته «نرمش قهرمانانه» لازم است. کشتی‌گیر ماهر فقط به نیت گرفتن مچ پای حریف خم می‌شود. این اما بار اول و آخر نبود که جمهوری اسلامی در صحن سازمان ملل مچ ایادی کاخ سفید را می‌گیرد. جناب پرزیدنت! فتوای دیگر «رهبر معظم» را گوش کن؛ «ملت‌های مؤمن، هوشیار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و یقیناً از یاری پروردگار برخوردار می‌شوند و این حقیقت، سنت تغییرناپذیر الهی است و بر اساس همین سنت الهی، ملت ایران در این مرحله و همه مراحل دیگر بر دشمنان خود پیروز خواهد شد. . . اگر ملت عزیز و جوانان خوش‌روحیه و پرتوان ایران، مسیر خود را با پایداری ادامه دهند، بدون شک و بر اساس سنت صادق الهی در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهای «ملی، اسلامی و جهانی» آنان تحقق پیدا می‌کند، مسیر تاریخ عوض می‌شود و زمینه‌های ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) فراهم خواهد شد.»

جوان/ ۶ مهر ۱۳۹۲

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    بسم الله
    از صبح منتظر بودیم

  2. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    هر چه روحانی در سخنرانی سازمان ملل خوب ظاهر شد، در سخنرانی دیشب شورای خارجی آمریکا و نشست خبری امروز ضعیف بود.
    من نمی دونم چه لزومی داره هی به خبرنگاران و افکار عمومی خارج بگه که من منتخب مردم هستم با فلان رأی. حالا یکی از پایداری چی ها یا قالی چی های اونور برگرده بگه که شما دولتتون لب مرزی و ۰٫۷ درصدیه، چی می خواد جواب بده؟
    یا این که هی میگه مردم ایران به اعتدال رأی دادند و خواهان تعامل با دنیا هستند. انگار قبلاً مردم به افراط رأی داده بودند (یعنی که من و رفقا خصوصاً هاشمی نماد اعتدالیم و هر کس از ما دوره به افراط نزدیکه) یا اینکه جمهوری اسلامی همیشه معتدل و منطقی، تا قبل از این آقا دنبال جنگ بوده و حالا دنبال تعامله. حتماً باید دولت قبلی هسته ای رو تعلیق می کرد و دُر می داد در ازای آبنبات تا با دنیا تعامل کرده باشه؟
    تو کنفرانس خبری هم که دولت جمهوری اسلامی رو جلوی چشم جهانیان به دادن آمار غلط متهم می کنه و میگه وضع اقتصادی ایران خراب تر از اون چیزیه که فکر می کردم. کسی هم نبود بپرسه که پس اوباما که رییس جمهور بدهکارترین کشور جهانه چی باید بگه. بد نیست علاوه بر انگلیسی حرف زدن، اعتماد به نفس و گل به خودی نزدن رو هم از این یانکی ها یاد بگیره.
    واقعاً امروز یه بار دیگه فهمیدیم که خاندان فتنه و دار و دسته افراط گرای معتدل نما چه خیانتی در حق مملکت و ملت و دولت کردند. به قول سید احمد وقتی بزرگان کشور اینجوری به جون منتخب ملت میفتن دیگه حساب اجنبی ها معلومه. خوب بود اون وقتی هم که شیخ در سازمان ملل مشغول سخنرانی بود ما هم مشغول آتیش زدن سلط آشغال می بودیم و مراجع و امامان جمعه و حزب اللهی ها هم مشغول هشدار به دولت در مورد مذاکره با آمریکا؟ احمدی نژاد اگر چه در داخل دنبال درگیری و کوبیدن دیگران بود ولی دیگه نمی رفت سازمان ملل و بر ضد مثلاً جناب شیخ و اکبر آقا صحبت کنه جلوی اجنبی ها.
    محمود بگم خدا چیکارت نکنه که با دعواهای داخلی اعصاب خرد کنت، خاندان افراط رو داعیه دار اعتدال کردی. جدیداً هم که رأی به خودشون رو جهاد می دونن و مستوجب رحمت و نصر الهی و رأی به دولت قبلی رو اشتباهی که مستوجب عذاب الهی بود. چند وقت دیگه هم ادعای خدایی می کنن لابد.

  3. حسین26 می‌گوید:

    قبل از اینکه متن رو بخونم باید بگم خیلی منتظر بودم که درباره نرمش قهرمانانه بنویسید. ممنون!

  4. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “رکب «خوراج زنجیره ای» از «نرمش قهرمانانه»” 🙂

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “… اگر این روبوسی اتفاق افتد، عروسی خواهد آمد به کوچه‌شان!”

    شروع قشنگی داشت!

  6. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “اگر تحریم، محصول اخم کاخ سفید به ملت ماست، آنچه از حجم تحریم کاسته، خنده خصم نیست، ثمره مقاومت است.”

    الله اکبر… الله اکبر…

  7. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “«مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌ها و حقوق مسلم ملت ایران توسط جمهوری اسلامی، سبب شده دشمن ولو در لحن خود بیشتر دقت کند که با چه نظامی و با چه مردمی طرف حساب است.»”

    احسنت…

  8. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    “نه به آن افراط دیروزشان در دهه ۶۰ که هر مخالف سیاسی‌ای را با انگ «امریکایی» طرد می‌کردند، نه به این تفریط امروزشان که به جای پنجره فولاد، رسما دخیل به کاخ سفید بسته اند! گل گفته معصوم؛ «دیوانه را نمی‌بینی مگر در حال افراط و تفریط.» حقا که این چند روز، آنچه ترمزبریده‌های زنجیره‌ای نوشتند، دسته راه انداختن و طبل و سنج و زنجیر بود با این شعار؛ «واعطشا به امریکا!»”

    تو دهنی عالی ای بود.

  9. سیداحمد می‌گوید:

    “به خدا ما دیپلماسی و قواعد آن را می‌فهمیم و سختی کار آقایان روحانی و ظریف را درک می‌کنیم، اما آنچه برای ما غیر قبل فهم است، این حد از زبونی زنجیره‌ای‌ها در برابر دشمن است! تا این جماعت، به عشق امریکا قمه دست نگرفته‌اند و کار دست خودشان نداده‌اند، خوب است عقلای قوم زنجیره ای، حد و حدود توسل به کاخ سفید را در قالب یک زیارت نامه، تبیین نمایند!”

    آی گفتی!
    خفه کردند خودشان را بس که تیتر زدند و گمانه زنی و پیش بینی کردند!
    چقدر انسان می تواند حقیر و ذلیل باشد؟!
    انگار لذت می برند از اینکه آمریکایی ها خفتشان را ببینند! عقده حقارت و خود کم بینی دارند این جماعت!

  10. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    بسیار عالی بود.

    قلمتان مستدام

  11. سیداحمد می‌گوید:

    “اگر بتوان حکومتی را مستقل از مردمش تنبیه کرد، تنبیه سران کاخ سفید توسط حکومت جمهوری اسلامی، مصداق بارز آن است، بی‌آنکه در این تنبیه، اذیت و آزاری متوجه مردم امریکا شود.”

    بسیار درست و زیرکانه به نکته مهمی اشاره کردید در بند “یک”.
    واقعا احسنت!

  12. سیداحمد می‌گوید:

    “امریکا بزرگ‌ترین دشمن ماست، نه حلال مسائل ما. امریکا نقشه برای مشکل زایی در جمهوری اسلامی می‌کشد، نه کاستن از میزان مشکلات و اگر قرار بود امریکا بردارنده تحریم ظالمانه علیه ایران باشد، اصلی‌ترین سؤال ممکن این است؛ «اساسا کاخ سفید برای چه ما را تحریم کرده؟!»”

    دقیقا!
    انقلابمان، اعتبارمان، استقلالمان و اقتدارمان را باید بدهیم در برابر برداشتن تحریم ها، تازه؛ آیا بردارند، آیا برندارند!
    شنیدید که؛ وزیر خارجه شان وقتی دید دولتمردان ایران، از موضع ضعف و ذلت جلو نیامدند، گفت قرار نیست تحریم ها برداشته شود!!!
    ایران فعلا چند تعهد در راستای عقب نشینی هسته ای بدهد، بعدش ما تصمیم می گیریم که آیا تحریم را کم کنیم، آیا نکنیم!!!

  13. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    ای ولله داداش حسین بسیجی ها که یه تنه داره روی این زنجیره ای های زنجیری رو کم می کنه!

  14. بهاره می‌گوید:

    دقت کردین حاجی؟ همه صندلی ها پر بود! برای یه رییس جمهور تر و تمیز و آدم حسابی. کیف نکردین خدایی از انتخاب ما؟

  15. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    “آنچه فی الواقع هوای تحریم یانکی‌ها را دارد، «تسلیم زنجیره‌ای ها»ست، نه «مقاومت ملت ایران.» هم‌اینک نیز اگر از ابعاد تحریم ادعایی فلج کننده کم شده باشد، منتج از ایستادگی ملت ماست. جنبش «نه به تحریم» یعنی «جوشش خون شهدای هسته ای» و الا «تسلیم سیاسی» اساسا هدف غایی «تحریم اقتصادی» است. اگر تحریم، محصول اخم کاخ سفید به ملت ماست، آنچه از حجم تحریم کاسته، خنده خصم نیست، ثمره مقاومت است.”

    شما بی نظیرید آقای قدیانی…

  16. سیداحمد می‌گوید:

    بهاره؛

    آنچه بیشتر کیف کردن داشت، قانون گرایی ما بود در قبال شکست در انتخابات. و آنچه زشت و کثیف و دون آدمیت بود، فتنه فتنه گران سال ۸۸ بود. و اما گیرم روحانی رای شما باشد، خب، کمتر به رای تان فحش بدهید در رسانه های مکتوب و مجازی، بابت مواضع اصولگرایانه اش. ما البته سال هاست که در سازمان ملل مشغول کیف کردن ایم! هم با سخنرانی های قشنگ محمود احمدی نژاد، هم با سخنرانی قشنگ روحانی… جمهوری اسلامیه دیگه! کیف کردنم داره… 😉

  17. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    خدا رو چه دیدید. شاید اینقدر چشاشون از جمهوری اسلامی و البته مواضع تهاجمی جمهوری اسلامی ترسیده که بخوان یه امتیازی بدن تا همواره با اعتدالیون طرف باشند!
    در این صورت عامل شکست دشمن چی بوده؟ تهاجم افراطیون یا اعتدال معتدلیون یا کلاً این گفته امام که آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه؟

  18. سیداحمد می‌گوید:

    آغاز و پایان عالی!
    نکات شش گانه بسیار عالی!

    سالاری…

  19. سیداحمد می‌گوید:

    هنوز مانده تا ابعاد “نرمش قهرمانانه” برای دنیا روشن شود!

    چقدر سالاری سید علی حسینی خامنه ای…

  20. amin می‌گوید:

    گفتگوی تلفنی اوباما و روحانی 🙂

    روحانی: Have nice day
    اوباما: خداحافظ (به فارسی!)

    آخه چرا می خواین همه چیو بپیچونین؟ اسمش “سازشه” دیگه!
    الان اگه جلیلی یا قالی بود این اتفاقا نمی افتاد، اسمش می شد “مقاومت”.

  21. رضا می‌گوید:

    روحانی با اوباما تلفنی صحبت کرد و دیگر حق شعار علیه امریکا را هم نخواهیم داشت!

  22. شیدا می‌گوید:

    قوم زنجیره اى! چه تعبیر با مسمایی!

  23. سیداحمد می‌گوید:

    amin؛

    سازش؟ ما؟ با آمریکا؟
    شوخی نکن!

    تماس باراک با شیخ حسن، حاصل اقتدار و عدم سازشمان است.
    ذوق نکنید، خبری نیست!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    رضا!
    هر وقت دلت خواست، بیا اینجا مرگ بر آمریکا بگو، ما هم با تو همراه خواهیم بود.
    راهپیمایی ۲۲ بهمن هم بیا دوتایی بریم، تا دلت می خواد بگو
    مــــــــــــــــــــــــــرگ بر آمریکا!

    فراموش که نمی کنیم؛ آمریکا ننگ به نیرنگ تو… خون جوانان ما، می چکد از چنگ تو!

  24. لبیک یا حسین می‌گوید:

    بی ربط
    سایت عهد آدینه ثبت نام پیاده روی نجف تا کربلا برای اربعین.
    Ahdeadineh.ir

  25. صبر می‌گوید:

    هفت: کسی نیست از این آقایان سوال کند؛ چگونه بعد از دشمنی آشکار (حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس، حمایت از صدام، تحریم ها، حمایت از منافقین و…) و پنهان (حمایت از تروریسم، دمکراسی غربی و…) نامه نگاری تون برای چه بود؟! آیا کسی از مردم و گروهای امریکای نامه ای به ملت و دولت برای عذر خواعی نوشتند؟! که شما می نویسید برای کار نکرده جمهوری اسلامی؟!…

  26. نسیم می‌گوید:

    مرگ بر آمریکا

    مرگ بر آمریکا

    مرگ بر آمریکا
    .
    .
    .

    مرگ بر آمریکا

  27. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    کیفی که صندلی های خالی داشت
    صحبتِ باراک با روحانی نداشت…!!

    «جنگ جنگ تا پیروزی» ادامه دارد.

  28. amin می‌گوید:

    من که این چند روز افراط و تفرط رو به عینه دیدم از دعای فرج ۸۴ رسیدیم به لاو ترکوندن ۹۲!
    یکی اگه از مریخ اومده بود اینارو مقایسه می کرد با خودش می گفت تو ایران نظام عوض شده آیا؟؟؟
    همیشه می گیم تا تهش می ریم ببینیم چی میشه، اگه خوب نشد برمی گردیم 🙂
    هیچ وقت سیاست نداشتیم…

  29. اصحاب فتنه می‌گوید:

    چرت نگو مومن

  30. amin می‌گوید:

    حاجی چرا دست پاچه شدی؟؟؟!!!
    جواب کامنت میدی بعد سانسور میکنی. تا کی سانسور آخه؟؟؟
    آدم مقاله به این خوبی بنویسه بعد با یه تلفن!!! 🙂 دود شه بره هوا.

  31. ناشناس می‌گوید:

    تصحیح می کنیم!!!

    عزا در «کوی مقاومت» عروسی در «بن بست سازش»

    فردا روزنامه های زنجیره ای دیدن دارن :-))

  32. مهدی می‌گوید:

    سلام حاج حسین؛
    خدا قوت!

    یادت باشه که به بچه های قطعه ۲۶ بدهکاری!!
    چند تا مطلب باید می نوشتی که تنبلی کردی یا شاید هم میزبانی از ابا جعفر و خانواده اش این فرصت را بهت نداد.
    و اما مطالبی که باید می نوشتی:
    ۱- در مورد اینکه چرا غرب و به خصوص آمریکا اینقدر مثلا نرم شده اند، آیا اون هشت ساله گذشته پدرشون را درآورده و مثل کابوس ازش یاد می کنند؟
    اگر اینطور باشه پس ماشالله به محمود که یک دوران هشت ساله کابوس وار را برای اونا ساخت که حاضرند هر امتیازی!!! بدهند و اون دوران تکرار نشه.
    این یعنی اینکه اون روی مردم ایران را دیدند حالا این رو را هم ببینند، هر کدومش را دوست دارند انتخاب کنند ولی بدونن که ما اهل امتیاز دادن نیستیم.

    ۲- یک مطلب باید کار کنی راجع به ادعاهای شیخ حسن روحانی! (که البته هنوز که هیچی نشده فکر میکنه تموم شد و تحریم ها برداشته شد) که تا دیروز وقتی می خواست از خودش دفاع کنه (در مورد گندکاری سعدآباد) می گفت کسی مگه می تونه بدون اجازه حضرت آقا تصمیم بگیره!! (مناظره با جلیلی) تصمیم من هم همینطوری بود!!! و البته خواست در کمال بی انصافی از سر خودش باز بکنه و بندازه تقصیر حضرت آقا.
    و حالا هم که هیچی نشده و متاسفانه دارن دوباره بازیش میدن و انگار از گذشته درس نگرفته و فکر می کنه فاتح شده، اینبار پیروزی احتمالی را داره به خودش ارتباط میده و البته سایت ها و روزنامه های زنجیره ای از یک طرف و جناب استوانه و اعوانش هم از طرف دیگه دارن به نام خودشون سند می زنن.

    ۳- مطلب بعدی که ازت انتظار داریم اینه که براش بنویسی که شیخ حسن آدم پیش غریبه ها اینجوری گذشته و تاریخ نظام را زیر سوال نمیبره!!! شماها که وقتی محمود نگون بخت یک کلمه توی این مملکت حرف راجع به شماها میزد جنجال درست می کردید لااقل به حرفای خودتون دو ماه وفادار باشید.
    البته من گفتم پیش غریبه ها نباید حرف زد شاید برای شیخ حسن اونها خیلی هم غریبه نیستند و ما نمی دونیم!!!!

    ارادتمند

  33. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    حالا اوباما کیلویی چنده؟ سیاستهای کلی آمریکا
    تغییر ناپذیره، اوباما یا هر خر دیگه ای، فقط سخنگوی کاخ سفیده.
    علی ای حال، هر حرکتی که باعث لغو تحریم بشه، خوبه.
    تلفنی، اس ام اسی، یا فیس تو فیس.

  34. بشناس می‌گوید:

    من اگر جای شما بودم یه چند وقت نه چیزی می گفتم نه می نوشتم، سکوت کن و نگاه…
    باشد که از این جهل مرکب بیای بیرون

  35. برف و آفتاب می‌گوید:

    این چیزی است که کاخ سفید فهمیده، زنجیره‌ای‌ها نفهمیده اند! 🙂

  36. برف و آفتاب می‌گوید:

    آیا شعار نرمش قهرمانانه بیشتر روی “نرمش” تاکید داره یا روی “قهرمانانه”؟
    اگه تاکیدش روی “نرمش” بود؛ که تو دولت قبلی بیشتر مورد نیاز بود که!
    این دولت هم که همینجوری هم با شعار نرمش و اعتدال و … اومده سر کار!
    پس منظور از “نرمش قهرمانانه” اینه که؛ شما که تصمیم دارید نرمش به خرج بدید؛ حواستون باشه که زیاده‌روی نکنید! قهرمانانه نرمش به خرج بدید! ذلیل نباشید این‌همه!! خاک بر سرتون! (این آخری رو با زنجیره‌ای‌ها بودم!)

  37. حمید می‌گوید:

    جای عروسی و عزاتون عوض شد؟؟!!!!
    به نظر من خیلی از کسانی که آمریکا رو دشمن اصلی ایران میدونند خودشان هم از علت این دشمنی بی اطلاعند و بیشتر این دشمنی در ذهن ایشان هست تا در واقعیت.
    برای مثال دوستی سقوط ایرباس A300 ایرانی و کشته شدن ۲۹۰ انسان بی گناه رو ذکر کردند، از ایشان می پرسم، شما ۲۹۰ نفر که صذ البته به ناحق کشته شدند رو می بینید و چند صد هزار نفر که در جنگ با عراق شهید شدند را نه؟ پس چرا با عراق رابطه داریم؟ چرا با تمامی حامیان اصلی صدام مثل روسیه (که بیش از ۶۶ درصد مهمات عراق رو تامین می کرد)، چین، فرانسه، آلمان (تامین کننده اصلی سلاحهای شیمیایی عراق)، عربستان (۲۰ میلیارد دلار کمک مالی)، و قطر و…… رابطه داریم؟؟؟
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_aid_to_combatants_in_the_Iran%E2%80%93Iraq_War
    اگر جواب این است که دوران صدام و گورباچف و میتران و کهل و ملک فهد گذشته خوب من هم می گوییم که دوران کارتر و ریگان و بوش هم ایضا گذشته!!
    آیا واقعا در طول تاریخ آمریکا بیشتر از امثال روسیه به ایران آسیب وارد کرده که این رابطه تبدیل به تابو شده و یا اینکه عدم رابطه و تحریمها به سود عده خاصی است؟؟؟؟؟

  38. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    بعد از صحبت تلفنی اوباما با روحانی، مردم آمریکا ریختن توی صرافیها،
    برای خرید ریال!

  39. حاج حمید می‌گوید:

    بریزین آب رو اونجایی که داره می سوزه. بسه دیگه این شعارهای دهه شصتی. مملکتو به … دادین با این کارهاتون. خودتون که ککتون نیست لوله نفت از خونه هاتون رد میشه. مردم بدبخت روز به روز بیشتر توی فلاکت فرو میرن. حالا که یه ذره داره شرایط بهتر میشه ناراحتین؟؟؟

  40. مجنون می‌گوید:

    آقا یاعلی
    از متن و کامنتهای دوستان لذت بردیم

  41. # می‌گوید:

    در این شرایط دلم فقط با صحبت های آقا آروم میشه…

  42. رضا می‌گوید:

    خدا کند امریکا در این تماس صادق باشد و در زیر دستکش مخملی پنجه چدنی وجود نداشته باشد

  43. ناشناس می‌گوید:

    برادر حاج حمید آب بدم خدمتتون مثل اینکه بد جوری می سوزه!!!

  44. ناشناس می‌گوید:

    برای مادرم که مادر شهید است وقتی متنی را که رئیس جمهور با اوباما گفتگوی تلفنی داشته، خواندم و گفتم غم بزرگی است این حرکت مادر؛ گفت: غم بزرگ نه، ننگ بزرگی است برای خانواده شهدا.

  45. اصغر می‌گوید:

    ………کمی مراقب باشید. همین.

  46. شیدا می‌گوید:

    اقتدار انقلاب اسلامى و تدبیر بى نظیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب است
    که باعث مى شود رئیس جمهور کشورى که شاهنشاه! ایران مثل موش
    در مقابلش حقیرانه مى ایستاد، خود را محتاج مکالمه تلفنى بارئیس جمهورش
    مى داند! اما کاش از جنایات ارتکابى کشورش، عذر خواهى مى کرد، نه از ترافیک وحشتناک نیویورک!
    راستى! کسى پرسید به چه زبانى حرف زدند؟! نه اوباما فارسى بلد بود، نه رئیس جمهورتان انگلیسى!

  47. زهرا می‌گوید:

    بنده خودم از خانواده ی شهدا هستم و اتفاقا نسبت به این اتفاق خانوادمون بسیار هم خوشنوده …
    خواهشا نظرتون رو به عنوان نظر اکثریت خانواده شهدا قالب نکنید!

  48. Soleimani می‌گوید:

    حاجی
    آروم باش
    شل کن لذت ببر!!
    :))))))

  49. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    حمید خان؛
    مثل اینکه اون کسی که بی اطلاعه شمایی!
    اولاً که حکومت های فعلی روسیه و عراق از دل سقوط حکومت های پیشین به وجود آمده اند و بر روی ویرانه های حکومت قبلی ایجاد شده اند. هر وقت هم رژیم آمریکا به دست جمهوری اسلامی سقوط کرد، ما با حکومت بعدی رابطه حسنه تری از روسیه خواهیم داشت! مگه میشه با حکومت جنبش ۹۹ درصدی ها دوست و برادر نبود!
    فرانسه و آلمان هم که اصولاً در سیاست های استکباری دنباله رو آمریکا هستند و ذات مستقلی ندارند. عربستان هم که فعلاً بنا بر مصلحت اسلام و عدم درگیری بین مسلمانان تحمل می کنیم تا روزی که وقتش بشه.

  50. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    آقا دقت کردین این روزا هر حرفی میزنی ۴ نفر پا میشن میگن من خودم جانبازم و فلان. من خودم خانواده شهیدم و فلان. من خودم بچه شهیدم. من اصلاً خودم شهیدم. اصلاً من بودم که انقلاب کردم. آدم خندش میگیره!
    جانباز فتنه گر! خانواده شهید فتنه گر! شهید فتنه گر!
    خوبه این شهدا وصیت نامشون موجوده وگرنه معلون نبود چه خزعبلاتی به شهدا نسبت نمیدادن. بعضی ها اگه واقعاً خانواده شهید باشن و خالی نبسته باشن، مثل اینکه دوست دارن خون شهیدشون رو هدر رفته بدونن. هر کی ادعا میکنه شهیدش غیر از برای حفظ اسلام و نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و ظهور امام زمان و مبارزه با طاغوت ها شهید شده، بدونه که خون شهیدش بر باده.

  51. در عطش عدالت مهدوی می‌گوید:

    خدا به دادمون برسه، عجب افتضاحی راه انداخته این روحانی! صبح تو اخبار شنیدم که درخواست تماس تلفنی از طرف روحانی بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    می ترسم بعد از این راهپیمایی و شعار دادنامونم غیر قانونی و ضد حقوق بشری باشه با وجود آقایان سر کار!

  52. سیداحمد می‌گوید:

    من یک بار دیگر امروز متن داداش حسین را خواندم. کاملا متین و استوار است. صحبت تلفنی روحانی و اوباما هم، ظاهرا سازشکاران را دستپاچه کرده، نه این متن را، نه ما را، و نه داداش حسین را. همواره میان ما و امریکا -با حفظ موضع آرمان گرایانه مان- از این قبیل پیغام ها و پسغام ها -گیرم با دز متفاوت- بوده، اما امریکا هرگز مثل امروز در موضع زبونی و ضعف نبوده که فقط پارس کند، بی آنکه گاز بگیرد! فی الواقع سازشی رخ نداده که بعضی ها بخواهند جوگیر، هیجانی و طعنه زننده شوند، بعضی دوستان عزیز هم غمگین و خجل. بگذریم که ما زخم زبان اهل سازش را اساسا مایه پالایش، و از جمله دلایل درستی راه خود می دانیم.

    دوستان!

    یک بار دیگر متن را بخوانید… همچنان عروسی در کوی مقاومت است و عزا در بن بست سازش. ما فرزندان انقلابی خمینی و خامنه ای باقی خواهیم ماند و به قول قشنگ رئیس جمهور محترم، شعار زیبا و وحدت آفرین “مرگ بر امریکا” از دهان مان نخواهد افتاد.

  53. در عطش عدالت مهدوی می‌گوید:

    خدایا خدایا
    تا انقلاب مهدی، از نهضت خمینی، محافظت بفرما
    خامنه ای رهبر، به لطف خود نگه دار
    رزمندگان اسلام، نصرت عطا بفرما
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل

  54. ف. طباطبایی می‌گوید:

    متنتون عالیه.
    ممنون.

  55. ناشناس می‌گوید:

    قابل توجه زهرا خانوم خانواده شهدا خوشحال:
    خبرگزاری فارس:
    اوباما: در فرآیند همکاری با ایران ارتباط تنگاتنگی با اسرائیل خواهیم داشت.

  56. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    وصف حال بعضی دوستان ذوق‌مرگ‌ شده و آب از لب و لوچه سرازیر شده:

    در دنیا، آدم‌های طاغوت‌زده، مثل پسته‌های دهان‌بسته‌اند؛ توسری می‌خوردند و می‌خندند…
    “زنده یاد سیدحسن حسینی”

  57. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    مشاور امنیت ملی آمریکا: تماس با اوباما به درخواست روحانی بود
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920706000389

    روحانی: مکالمه تلفنی با اوباما تقاضای کاخ سفید بود
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920706000720

    البته ما قطعا حرف رئیس‌جمهور دولت راستگویان رو قبول داریم! 🙂

  58. در عطش عدالت مهدوی می‌گوید:

    ببخشیدا اگه بهم نمی خندین می تونم بپرسم چه طوری لینک بعضی سایت ها رو می ذارین؟

  59. سیداحمد می‌گوید:

    در عطش عدالت مهدی؛

    شما هر سایتی را که باز کنید، یک آدرس دارد.
    آدرسی که در آدرس بار می بینی را کپی کن.
    مثلا این http://ghadiany.com/ آدرس اینجاست!
    یا این http://www.ghadiany.ir/1392/20712 آدرس این صفحه است.
    آن بالا، سمت چپ آدرس را می بینید!

  60. سلام
    من فقط یه سوال دارم:
    امریکایی که کل خلایق دنیا رو از ایران هسته ای ایـــــنهمه ترسونده حالا میاد یهویی بگه تحریم ها رو بخشیدم؟ یعنی بدون اینکه ایران امتیازی بده ممکنه؟
    نچ!
    فقط چند متر دیگه تا خط پایان مونده بود… ملت بد موقعی جا زدن و مقاومت رو به “چیز” فروختن!!

  61. ناشناس می‌گوید:

    “?hala che khaki be saremoon konim”
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    پیامک نتانیاهو به تندروهای داخلی ایران

  62. در عطش عدالت مهدوی می‌گوید:

    عجب! پس اینطوری بوده؟!
    یک دو سه آزمایش میشه

    http://ansarclip.ir/05/0503/3008-139110304

  63. ناشناس می‌گوید:

    فارس:
    نخستین پیامد تماس تلفنی اوباما با روحانی
    بانک جهانی خواهان دریافت قسط ۶۱۶ میلیون دلاری از ایران شد!

    بانک جهانی روز جمعه اعلام کرد ایران باید بدهکاری مالی گذشته خود را به این بانک بپردازد، چرا که پس از تماس تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی تحریم‌های غرب علیه ایران کاهش می‌یابد.

  64. ناشناس می‌گوید:

    یک عزیزی در فارس کامنت گذاشته که جالبه:
    باید تو رکورد گینس ثبت بشه:
    ۱۵دقیقه تماس با قیمت ۶۱۶ میلیون دلار
    روحانی مچکریم

  65. م.طاهری می‌گوید:

    “یه افراطی ضد اعتدال”! برای من هم خیلی جالبه.
    چقدر شمار کامنت های خانوده شهدا و جانبازان و ایثارگران یکدفعه زیاد شده!
    و چقدر جدیداً راحت از اسم شهیدانشون استفاده ابزاری می کنند. هر حرفی می خواهند بزنند اولش می گویند من هم از خانواده شهیدم که مثلاً حرفشون پر اثر تر بشه. این یعنی استفاده ابزاری.

    در ضمن شهدا اهل سهم خواهی نبودند، خانواده هاشون هم نباید باشند. خانواده شهید و غیر شهید نداریم، انقلاب اسلامی متعلق به همه مردمی است که قلبشون برای اسلام و آرمان هایش می تپد. به اندازه مساوی به همه تعلق دارد.

    حالا جالبه که آقای قدیانی از سر منطق و با استدلال می نویسند و اسمی از شهدا یا خانواده شهدا یا ابوی شهید خودشان نمی آورند که بعضی ها مدام این جمله را تکرار می کنند که: “خواهشا نظرتون رو به عنوان نظر اکثریت خانواده شهدا قالب نکنید!”

  66. تبر می‌گوید:

    توجه توجه
    تعدادی آفتابه نو آکبند با گارانتی جهت استفاده کلیه برادرانی که آتیش گرفته این مذاکرات هستن، موجوده. هر کی خواست پیام بده

  67. بهاره می‌گوید:

    من به فدای جمهوری اسلامی و آرمان هایش…

  68. ناشناس می‌گوید:

    توصیه می کنم سخنان اوباما را از زبان خودش ببینید و گوش کنید:
    فیلم/ اوباما درباره گفت‌وگوی تلفنی با روحانی چه گفت؟
    http://www.farsnews.com/media.php?nn=13920704000342

  69. اره برقی می‌گوید:

    آفتابه فروش رو چه به تحلیل سیاسی؟؟!!

  70. حسین می‌گوید:

    حاج حسین شنیدم امروز رفتی مهرآباد سر راه ماشین روحانی با دوستان کفن پوش نماز اقامه کردی!!!!!!

  71. ناشناس می‌گوید:

    حاج حسین الان داره با خودش میگه که ای کاش برای پست جدید یه چند ساعتی صبر می کردم که اینجوری سنگ رو یخ نشم!!!!

  72. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    بعضی ها حواسشون باشه اطباء تاکید کردن که ذوق زدگی بیش از حد، به افسردگی منجر می شود!

    😉

  73. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    روحانی: مکالمه تلفنی با اوباما تقاضای کاخ سفید بود.

    سوزان رایس: تماس با اوباما به درخواست روحانی بود.

    یعنی شیخ حسن از گول خوردن های سال ۲۰۰۳ درس گرفته یا بازم علیرغم ادعای زرنگی، توانایی گول خوردن داره؟
    امیدواریم ایندفعه حواسشو جمع کنه تا بازم مجبور نشه ۴ سال بعد برای انتخابات ریاست جمهوری مثل این دفعه قپی بیاد که من یعنی نظام! هسته ای رو کلاً تعطیل کردیم و قایمکی مشغول پیشرفت بودیم! جالبه که باز همین حرفشو مجبور شد تو کنفرانس خبری اونور یه جورایی ماسمالی کنه.
    امیدوارم با تجربه شده باشه و کاری نکنه که رهبری بیاد سوتیشو جمع کنه و آخر هم کار رهبری رو بچسبونه به خودش.

  74. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    الله اکبر الله اکبر
    خامنه ای رهبر
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
    آمریکا دقت کن!
    انگلیس مراقب باش!
    مرگ بر منافقین و کفار
    مرگ بر إسرائیل

  75. سیداحمد می‌گوید:

    در عطش عدالت مهدوی؛

    آفرین… به عنوان اولین لینک، عجب لینکی انتخاب کردی!
    چه بابایی… چه مصطفایی…

  76. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    دوستان تصاویر این پوپولیست ها!!!! رو دیدند؟

    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/252180/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF

    می ترسم اگه کار به این منوال پیش بره کار دولت اعتدال به دادن گونی سیب زمینی هم به عوام الناس! برای جذب رأی اقشار بیسواد! برسه.

  77. ناشناس می‌گوید:

    من موندم این روزنامه های زنجیره ای… کی خبر به دستشون رسیده، کی صفحه آرایی کردن، کی چاپ کردن؟
    چه می کنه این عشق آمریکا…

  78. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    ناشناسی که پیامک نتانیاهو برات اومده و واسه ما خوندی؛
    تا اونجا که ما یادمونه، نتانیاهو اصلاح طلبان رو دوستان خودش معرفی کرده بود و همواره رابطه خوب و استراتژیکی با هم دارند. حالا واقعاً باید چیکار کنید؟

  79. میعاد می‌گوید:

    من که بی صبرانه منتظر صحبت ها ی جدید حضرت آقام.
    ولی در کل اگه به من باشه میگم باید در برابر آمریکایی ها محتاط باشیم چون امریکاس دیگه غیر قابل اعتماده!
    در مورد تلفنم، به نظرم اگه سره عزت مردم معامله ای نکنن! چه اشکال داره! اگه به منه که میگم هر روز واسه همدیگه، جُک هم بفرستن!!
    در این میون هم تنها چیزی که واسم جالبه، سادگی و به دنبال اون ذوقه این آدمای عشقه امریکاس!! بمیرم الهی خیلی گناه دارن!

  80. در عطش عدالت مهدوی می‌گوید:

    راستش وقتی خبر اون تماس تلفنی رو شنیدم یاد شهدای هسته ای و خون هایی که به ناحق ریخته شد و بچه هایی که بی بابا شدند افتادم و دلم سوخت…

  81. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    این همه وقت؟ چرا الان زنگ زدی؟
    -آخه من از طرح طلایی مکالمه شبانه استفاده می کنم. این جوری هزینه مکالمه هام نصف میشه. (مکالمه روحانی با اوباما)
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    اوباما: بابت ترافیک سنگین در نیویورک عذرخواهی می‌کنم.
    روحانی: ترافیک تهران رو ندیدی…

  82. امیر احسان می‌گوید:

    نگرانی نتانیاهو و پافشاری ها از خط اعتدال روحانی و اوباما!

  83. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920706001119
    البته گفتنی‌های دیگری هم در این باره هست که به‌ زودی در یادداشت روز کیهان می‌خوانیم!

  84. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقا، خداییش پا شدی رفتی مهرآباد؟؟

  85. پدرو می‌گوید:

    بنازم حکمت سید علی رو. حتما درباره وقایع اخیر فرمایشاتی خواهند داشت.

  86. ناشناس می‌گوید:

    اتفاق تازه ای نیفتاده این بیانات رو مرور کنیم:

    http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=10497

  87. وحید می‌گوید:

    تماس تلفنی چه اشکال داره؟!
    این همه سال غیر مستقیم با آمریکا مذاکره کردیم، حالا رو در رو سنگ هامون رو وا می کنیم.

  88. لبیک یا حسین می‌گوید:

    تو دل بچه شهیدا چه می گذره؟! بعد ۳۴ سال آخه این رسمشه؟!
    خدایا به ما نیروی صبر و جهاد عطا بفرما!

  89. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    با توجه به هوش بالایی که داری، خودت چی فکر می کنی؟!

    حسین قدیانی طبق معمول در خانه خودشان بود و برای امشب قطعه ۲۶ هم قصه واره بسیار جذابی دارد…

  90. سارا می‌گوید:

    امثال تو که طالبان هستین ول کن این کشور نیستین و همه اش دنبال جنگ و خونریزی هستین و خودتون را پشت شهدا پنهان کرده اید، آیا شهدا خواهان جنگ بودند و یا برای دفاع رفتند؟
    تا کی می خواهین از خشونت برای منفعت خودتون سود بجویید؟
    آیا کافی نیست؟
    این دوستانت رفته اند دم فرودگاه و به رییس جمهور قانونی توهین کرده اند و آیا کسی به احمدی نژاد توهین می کرد؟؟ با اون سخنرانی ها و ادبیاتش که واقعا در شان ملت ما نبود.
    دست از سر این ملت بردارین. مردم چه جوری بهتون بگویند شماها را نمی خواهند!!؟؟؟
    با این تحلیلت، خودت و دوستات بیشتر به خوارج شباهت دارین.

  91. مرتضی می‌گوید:

    داداش دعوا رو داری؟!
    اون میگه این زنگ زد این میگه اون زنگ زد. احتمالا اول فوت کردن بعد تک انداختن! 🙂
    یعنی دوست دارم یه طنزی واسه این ماجرا بنویسی که…

  92. منتظر خورشید می‌گوید:

    و این است نتیجه کفران نعمت…

  93. پسرشهید می‌گوید:

    ۳۷ روز مانده تا ۱۳ آبان
    (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی):

    مرگ بر آمریکا

  94. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    خانم سارا؛
    اگه به تفکر امثال شما بود که الان باید به شما می گفتیم “السارا”.
    در ضمن من از دوستان خواهش دارم از این به بعد به جای واژه ناقص دفاع از واژه جنگ استفاده کنند. اینقدر گفتیم دفاع، بعضی ها باورشون شده همیشه باید بزنن تو سرمون تا یه کاری کنیم. خیلی واضحه کسانی که با جنگ مخالفند با دفاع هم مخالفند ولی خودشون رو پشت واژه ها مخفی می کنند. مگر نه اینکه اولش از مخالفت با جنگ و خشونت شروع کردند وآخرش به توهین به امام حسین و رزمندگان جنگ به خاطر دفاع مظلومانشون رسیدند. نشون به این نشون که هیچ اعتراضی به وحشی ترین و خونریز ترین و قاتل ترین حکومت بشری یعنی آمریکا نمی کنند ولی به جمهوری اسلامی مظلوم و مقتدر به خاطر اعتراض قاطع به این وحشی گری، انگ خشونت و افراط می زنن.
    اتفاقاً خدا در قرآن بیشتر از اینکه گفته باشه اگه تو سرت زدن از خودت دفاع کن، دستور به جهاد و مبارزه و جنگیدن چه سخت و چه نرم داده. البته با شرایط خاص خودش.
    پس زنده باد جنگ با ظالمان. جنگ با طاغوتان و جنگ با فرعونان. رسماً الان ۳۵ ساله که آمریکا داره در مقابل تهاجم های جمهوری اسلامی دفاع نامقدس می کنه.
    در ضمن در زمینه کشتار و خونریزی، طالبان که سهله، القاعده هم نوچه کوچیکه آمریکا و اسراییل نمیشه.

    به احمدی نژاد هم توهین که چه عرض کنم اگه ولی فقیه و ملت نبودند، آقایون همون سال اول اعدامش می کردند.
    البته احساسی بودن برخی دوستان حزب اللهی و وجود معدود افراد متحجر و البته نفوذی های منافق توجیه پذیر نیست. قطعاً باید با کسی که برخورد خشونت آمیز کرده امروز برخورد بشه و تهش در بیاد که منافق نفوذی بوده یا متحجر یا احساسی!

  95. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    ۳۸ روز تا محرم

  96. رضا می‌گوید:

    مگه اروپا به صدام تسلیحات شیمیایی نداد، اما الان بر اساس منافعمون با اونها رابطه داریم!
    مگه آمریکا رو سر ژاپن دو تا بمب اتمی ننداخت ولی الان ژاپنی ها بر اساس منافعشون با آمریکا ارتباط دارند!
    خب ما هم می تونیم بر اساس منافعمون با آمریکا رابطه داشته باشیم، خطوط قرمزمون تهدید شد هم منافع ملیه.

  97. ساقیا می‌گوید:

    اصل روایت معصوم این است:

    جاهل را نمی بینی مگر در حالت افراط یا تفریط.

    نه دیوانه.

  98. سیداحمد می‌گوید:

    ۲۳ ذی القعده روز زیارتی آقا امام رضا است.
    از همین راه دور سلامی عرض کنیم خدمت آقا…

    http://upload7.ir/images/86038781628935058378.jpg

    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی…

  99. اینجا آبادان می‌گوید:

    برای ما “امر مولا” در هر صورت “امر اولا” است.

    دوستان بهتر نیست به جای کلمه زنجیره ای بگویم؛ زنجیری ها؟ البته یه دیوانه ها هم اولش اضافه کنیم، قشنگتره!
    به خدا میاد بهشون!
    «دیوانه های زنجیری»

  100. آتبین می‌گوید:

    وقتی رسول الله با کفار قریش مذاکره می کرد چرا ما با امریکا مذاکره نکنیم؟! مراقب باشیم تا از پاپ کاتولیک تر نشویم…

  101. میعاد می‌گوید:

    داداش حسین کارت دراومد!!
    بچه ها آمارشو درآوردن که کفشه که خورده تو سره روحانی! فیت پای حسین قدیانیه! 🙂 واقعا از تو بعید بود! 🙂 🙂

  102. میکشی مرا حسین می‌گوید:

    مگه سیندرلاس؟؟؟ خُب این همه آدم! 🙂

  103. حسین26 می‌گوید:

    دلم هوای محرم کرده
    سالار زینب! یابن زهرا

  104. سارا می‌گوید:

    واقعآ برای شما افراطی های که اسم خودتون رو گذاشتین مسلمون متاسفم! همین امثال شما ست که مملکت رو به ورطه نابودی کشوندین. شما هم مثل فتنه گران ۸۸ فقط سنگ خودتون رو به سینه می زنید. مردم هم دیگه نه گول ظاهر شما رو می خورن نه گول حرفاتون.

  105. به جای امیر می‌گوید:

    دستاورد (گفت و شنود)

    گفت: مقامات آمریکایی در مقابل نرمش‌ها و امتیازات نقد هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، فقط وعده‌های نسیه داده‌اند.
    گفتم: مرد حسابی! وعده نسیه هم نداده‌اند! همان مطالبات غیرقانونی و باج‌خواهانه خود را مطرح کرده و چند فقره دیگر هم به آن افزوده‌اند!
    گفت: ولی هیئت دیپلماتیک کشورمان از دستاوردهای بزرگ خبر می‌دهد.
    گفتم: چه عرض کنم؟! به آدم قالتاق و شارلاتانی گفتند دوتا خواهش از تو داریم اول آن که ۱۰ میلیون تومان به ما قرض بدهی، دوم این که برای پرداخت آن ۲ سال مهلت بدهی و یارو گفت؛ یکی از خواسته‌های شما را برآورده می‌کنم. پول که حرفش را نزنید ولی «مهلت» هر چه بخواهید می‌دهم. دو سال چیه؟! ده ‌سال، بیست سال، اصلا هزار سال مهلت می‌دهم که حسابی حالش را ببرید!

  106. ناشناس می‌گوید:

    خدا رو شکر تلفنی شد تا بعضی ها بفهمن آمریکا هم دروغگوست و غیرقابل اعتماده.
    خیلی این آقایون خوش خیالن. فکر کنم روسای این غاصب گرا دارن میرن آمریکا گوش اوباما رو بپیچونن.
    اقتدار رهبر عزیزمونه که آمریکایی ها رو هم وادار به اعتراف به حق ملت ایران کرده، حتی فتوای آقا چقدر برای آمریکا مهمه، و توجه دارند که در سازمان ملل مطرح می کنند.
    آقا ما همیشه تا آخرین قطره خونمون پشت شما هستیم.
    لبیک یا امام خامنه ای

  107. hajrezvan می‌گوید:

    سلام؛
    من که بد جوری با مطلب فوق کیف کردم.
    قصد دارم این مطلب رو در قالب بروشور بین بچه های دانشگاه پخش کنم بدون ذکر منبع ایرادی که نداره؟

  108. kosar می‌گوید:

    با سلام؛

    من نظرات دیگر ان را هنوز نخوندم، فقط از قضیه دیروز و در رابطه با تماس تلفنی خواستم بگویم آمریکایی ها می گویند درخواست تماس از طرف ایران بوده و ایران می گوید در خواست از طرف کاخ سفید و در کل قصد قضاوت ندارم ولی اگر طبق گفته ایران واقعاً در خواست از طرف کاخ سفید بوده چرا در همین اول کار بنا را بر دروغ گذاشت؟! واقعاً اگر اعتماد سازی بود چرا دارند در کل هر دو طرف دروغ می گویند؟؟!!

  109. حمید می‌گوید:

    احسنت حاج حسین؛
    شیخ حسن و سید علی خودشون کارکشته هستن و می دونن چطوری دهن آمریکا رو با مشت پولادین خرد کنند در عین حالی که کمترین صدمه به ملت و دولت برسه.
    به حرف افراطی ها و تفریطی ها نباید توجه کرد.
    یا حق

  110. تبر می‌گوید:

    واقعا شماها توی مختون چی میگذره؟ خیلی آدمهای خطرناکی هستین، نمونه رفتارتون رو هم دیروز توی فرودگاه دیدیم!

  111. باقر دانا می‌گوید:

    تو بهترینی…

  112. علوی می‌گوید:

    سلام؛
    تحلیل منصفانه ای بود.. در این چند روز تحلیل های آبکی و جو زده زیاد دیدیم…
    http://dehliz.blog.ir/post/12

  113. «شیردالِ» روابط ایران و امریکا در دست کیست؟!
    (تحلیلی بر تماس تلفنی خبرساز میان رؤسای جمهور ایران و امریکا)

    http://hezr85.blog.ir/post/62

  114. سیداحمد می‌گوید:

    نتانیاهو تصمیم گرفته چند روز دیگر در سازمان ملل، چهره واقعی ایران را نمایان کند!
    نقاشیِ سال قبل را یادتان هست؟
    سوژه خنده جدیدمان هم جور شد! 🙂

  115. یوسفی! می‌گوید:

    عزیزان دقت کنند که نقد روحانی هرگز به معنای مخالفت با نرمش قهرمانانه نیست…

    لذا بهتر است پر و پوچ نبافیم و چرت و پرت نگوییم به بهانه ولایت پذیری.
    حزب الله خود اولین گوش به فرمان ولی امر است، خواه هر چه باشد امر آقا…

  116. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۵ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسینِ زهرا…
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    زنده باد نام و یاد و راه شهدا…
    http://uploadtak.com/images/s532_mmotieehaftegi920531.mp3

  117. مرصاد می‌گوید:

    خداییش من هیچ سال راهپیمایی نمی رفتم، ولی امسال سر این قضایا حتما باید برم یک مشت حواله این … های داخلی بکنم!

  118. منصوریان می‌گوید:

    ممنون از این متن عالی.

  119. سین می‌گوید:

    چرا متن مرگ بر آمریکا حذف شد؟؟!!
    ما که همه جا نقلش کردیم!

  120. سین می‌گوید:

    آهان دیدمش!

  121. دریازاد می‌گوید:

    با سلام و خدا قوت!
    به نکات بسیار خوبی اشاره کردین. من بااینکه ناراحتم اما زیاد نگران نیستم چون می دونم دیر یا زود خود همین ها متوجه اشتباهشون می شن چون اولا آمریکا و جناب آقای اوباما اراده ای مستقل از اربابان اسرائیلی خودشون ندارن که بخوان این ادعای تغییر رو عملی کنن. ارتباطی که ایران به دنبال برقراریش با آمریکاست به ضرر اسرائیله و مسلما لابی صهیونیستی مانع آن خواهد شد. و خیلی طول نمی کشه که خواهیم دید خود همین آقای اوباما اولین کسی خواهد بود که پشت پا خواهد زد به تلاشهایی که برخی از مسئولینمون ساده لوحانه بهش دل خوش کردن.
    با اجازتون از یه بخشی از نوشتتون تو وبلاگم استفاده کردم. خدا اجرتون بده. یاعلی

  122. حاجی بعد از این می‌گوید:

    دوستای گلم نرمش هاشون رو که هر روز سر موقع و مرتب انجام میدن؟

  123. مسعودساس می‌گوید:

    چند روز پیش یکی دیگر از روزنامه‌های زنجیره‌ای در سرمقاله خود نوشته بود؛ «فشار تحریم، بیش از هر چیز سوار بر گرده مردم ایران است» اما در ادامه تلویحا گفته بود؛ «خوب است اگر کاخ سفید می‌خواهد حکومت یا دولتی را تنبیه کند، سیاست‌های این تنبیه جوری اتخاذ شود که فقط گریبان همان حکومت یا همان دولت را بگیرد!»
    ***********************
    چه قدر پستند اینها
    دیوونه های زنجیره ای

  124. فتحی می‌گوید:

    مرگ بر امریکا

  125. مسعودساس می‌گوید:

    کجایی؟
    الآن می تونی حرف بزنی؟
    کسی دور و برت نیست؟
    #مکالمه جدید باراک و حسن#

  126. مسعودساس می‌گوید:

    یک سال پیش همین موقع، هیییییییییی
    ::…پیامک محمود به اسی…::

  127. دکتر سلام می‌گوید:

    ویژه‌برنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛
    تیزر سری جدید «دکتر سلام»
    http://www.snn.ir/NSite/FullStory/Video/?Serv=12&Id=264992&Sgr=137

    ویژه برنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛
    قسمت هجدهم مجموعه طنز «دکتر سلام»
    http://www.snn.ir/NSite/FullStory/Video/?Serv=12&Id=265264&Sgr=137

  128. راستین می‌گوید:

    ستاد نماز جمعه شعار جایگزین مرگ بر آمریکا را اعلام کرد:

    حسن و حسین برادرند
    هر دو مطیع رهبرند!

    آمریکا آمریکا Thanks ز تک زنگ تو
    نرمش و تدبیر ما much better از جنگ تو!

  129. مسعودساس می‌گوید:

    می گن از وقتی حسن جون برگشته، باراک دیونه شده و مدام این شعر رو زمزمه می کنه:

    با بی محلی هاتم
    لحظه به لحظه باتم(باهاتم)
    اسیر اون چشاتم
    کی بر می گردی؟!

  130. مقتدر مظلوم می‌گوید:

    با سلام خدمت شما همسنگر گرامی؛
    به ما سر بزنید…

  131. سمانه می‌گوید:

    با سلام؛
    متاسفانه شما پاسخی به کامنت نمی دید!
    تازگی می خوان ازدواج با دختر خوانده را در مجلس قانونی کنند!!؟؟؟؟
    شما برادر مومن چرا برای دخترای بی پناه در پرورشگاه که با امید و آرزو به خانه ای می روند که دست نوازش پدر بر سرشون باشه و بعد قانون می خواد بگه که بعله اگه بخواین این دختر میشه همسرتون، حرفی نمی زنین!!! فقط سیاست؟؟؟
    آیا مجلس باید پناه فقرا و زنان و دختران بی سر پرست باشه یا که برای عده ای هوسباز راه باز کنه؟؟؟ مجلس داره کجا میره، اون هم مجلس انقلابی و اسلامی؟
    و اونوقت اگه خدای نکرده این قانون تایید بشه، دیگه کدوم زوجی جرئت بردن این بی پناهان را به خونه خودش داره؟ آخه اسلام که دین رحمت و دین ضعفا است واقعا موافقه این چیزاست؟؟؟ ما که نه در تاریخ اسلام و نه در سیره اهل البیت تا اونجایی که سوادمون اجازه میده این چیزها را ندیدیم.
    کمی به فکر دختران کوچک و بی پناه باشین، به خدا ثواب داره.
    لطفا پاسخ کامنت را بدین!

  132. سیداحمد می‌گوید:

    سمانه؛

    الان دقیقا از آقای قدیانی انتظار چه جواب و عکس العملی دارید برای این کامنتتان؟!!!

  133. زهرا می‌گوید:

    فقط خواستم بگم:

    مرگ بر امریکا
    مرگ بر امریکا
    مرگ بر امریکا
    ننگ بر امریکا

    ..
    .

  134. سیداحمد می‌گوید:

    عاشق این غرور داداش حسین عزیزم…

    به خدا اصلا فکر نمی کردم امشب هم قطعه ۲۶ در ستون یمین و یسار به روز شود!
    حدس می زدم بر اساس نوبت، حتما باید صفحه اصلی به روز شود، اما داداش بزرگه قطعه بیست و ششی ها امشب هم متن قشنگ «عروسی در کوی مقاومت/ عزا در بن بست سازش” را سر جای خود نگه داشت!

    کی بود و کدوم کامنت بود که طعنه زنان می گفت؛ «متن “عزا… و عروسی…” با یک تلفن دود شد و سوخت»؟!
    اظهارات امروز اوبامای بی شرف نشان داد سازش دود شد و سوخت، نه مقاومت، نه “عروسی در مقاومت”…

    مرگ بر آمریکا، مرگ بر سازشکاران، درود بر داداش حسین، درود بر قطعه مغرور ۲۶!!!

  135. سمانه به سید احمد می‌گوید:

    دقیقا در متن کامنت درخواست کرده ام که چرا از دختران بی پناه دفاع نمی کنند؟
    تازگیها فتاوی جدید سلفی ها در باره جهاد نکاح و غیره که حتما در جریان هستین و ما انتظار داشتیم که مجلس محترم ما به این فتاوی اعتراض بکند و نه اونکه تازه دنبال قانونی کردن ازدواج سر پرست با کودک بی گناه و مثلا بعد بلوغ شود و مجلس باید دفاع از ضعفا بکنه ونه اونکه به نفع عده ای هوسباز قدم برداره
    مجلس اسلامی وانقلابی ما عصار ه ملت است و ازش انتظار حمایت از فقرا و مستضعفین می رود.

  136. کیوان می‌گوید:

    واقعاً فوق العاده بود…

  137. سیداحمد می‌گوید:

    فکر کنم نمایندگان مجلس، کارتون “بابا لنگ دراز” را زیادی جدی گرفتند!!!

  138. صبا می‌گوید:

    آقا! یه سوال داشتم چجوری میشه اوباما رو درک کرد؟!!!

  139. سیداحمد می‌گوید:

    صبا؛

    ما بلد نیستیم، اما بعضی ها خوب بلدند!
    فیلم سن پترزبورگ را دیدید؟
    پیمان قاسم خانی مدام می گفت: من یه مشکلی دارم اونم اینه که خوب درک می کنم!”

    حالا جریان بعضی ها هم همین است، خوب درک می کنند، خصوصا آمریکا را!

  140. بسم رب المهدی
    مدیر محترم
    سلام!
    بنده معاون سایت و مسئول تبلیغات و اطلاع رسانی وبگاه جـوان انقـلابی هستم و برای پیشنهاد همکاری در فضای مجازی و در کنار دیگر وبلاگنویس ها در سرتاسر کشور و در راستای اندیشه های الهی و انقلابی برای شما عنصر انقلابی و مومن از طرف مدیریت وبگاه جوان انقلابی بصورت ویژه پیشنهادی دارم. لطفا به سایت ما بیایید و در قسمت کامنت ها، آدرس ایمیل تان را ارسال کنید. خیلی فوریه. این برای بار دوم است و پافشاری ما بخاطر مطالب عالی و البته قرابت رویکرد فرهنگی دو سایت با هم است.
    منتظریم…
    شریفی| معاون و مسئول تبلیغات و اطلاع رسـانی وبـگاه جــوان انقـلابی

  141. منتظر خورشید می‌گوید:

    سمانه خانم؛
    از مجلسی که رو در روی عدالت قرار گرفت، چه انتظاری بیش از این می توان داشت؟

  142. اکرم قدیانی می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی؛
    شما واقعا یکی از نویسنده های خوب زمان اید؛ تیزبین و هوشیار. لطفتان برقرار و در ضمن؛
    مرگ بر امریکای خالی بند دروغگوی روباه صفت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.