کاش در این تلفن «ننگ به نیرنگ تو» جا نمی‌ماند!

حسین قدیانی: پاک یادم رفت. اصلش قرار بود این قصه واره را همان اول مهر بنویسم به یاد ایامی که کیف‌های رنگ و رو رفته مان به «باربی» پا نمی‌داد؛ نهایت، «پسر شجاع» که «حسین فهمیده» بود. نوستالوژی ما اورجینال بود! هر چند کت شلوار سورمه‌ای‌مان را با کتانی چینی ست می‌کردیم! و با نمره ۱۲ کچل می‌کردیم! و با کلاه و شال گردنی که مادرمان بافته بود، چهل تیکه‌ترین توپ ممکن را درست می‌کردیم! و هنگام فوتبال، پاچه شلوارمان را در جوراب فرو می‌کردیم! و اگر شلوارمان از ناحیه زانو پاره می‌شد، با وصله‌های گنده مشکی آن را رفو می‌کردیم! و هیچ خیال مان نبود که طولانی‌ترین سرود ملی ممکن را داشتیم؛ «شد جمهوری اسلامی به پا، که هم دین دهد، هم دنیا به ما…»

ما در جنگ به دنیا آمدیم، در جنگ بزرگ شدیم، در جنگ به مدرسه رفتیم، زنگ تفریح ما جنگ بود، موضوع انشای ما جنگ بود، تیتر یک روزنامه دیواری ما جنگ بود، معلم زبان انگلیسی ما جانباز جنگ بود، اسم مدرسه مان نام شهید جنگ بود، ما هفته دفاع مقدس نداشتیم، همه ۹ ماه تحصیلی ما در جنگ بود، همه سه ماه تابستان ما در جنگ بود… و «مرگ بر امریکا» اولین شعاری بود که یاد گرفتیم.

من نمی‌دانم هنگام موشک‌باران تهران، جناب اوباما چند سالش بود، اما خوب می‌دانم وقتی عروسکی در آغوش دختربچه‌ای هر دو زیر آوار موشک غربی‌ها می‌میرند، یعنی چه؟!

ما قواعد دیپلماسی را می‌فهمیم، البته از آن بیشتر چشم انتظاری مادر شهید گمنام را. کاش محل مذاکرات هسته‌ای کلاس درس آرمیتا باشد. اگر ناموس ما قیمت دلار است، گمان نکنم گفت‌وگوی تلفنی مقامات مملکتی با مادر شهدای فتنه ۸۸ نوسان بدهد به بازار. عید غدیر یا ۲۲ بهمن یا حتی ۹ دی هیچ کدام شهید حسین غلام کبیری را به دامن مادرش برنمی گرداند!

نه، این نوشته علیه دیپلماسی نیست؛ گله از روزگار دارد… و من تازه دارم می‌فهمم گریه چه نعمت بزرگی است. معلم سال دوم دبستانم «آقا حقی» همیشه می‌گفت؛ «خداوند چشم را اینقدر که برای گریستن آفریده، برای نِگریستن نیافریده.»

مدرسه ما پناهگاه داشت؛ گاهی با «علامتی که هم اکنون می‌شنیدیم» به پناهگاه می‌رفتیم، گاهی هم دروغ چرا، از ترس ناظم! شعار «صدام خره گاو منه» از دل همین پناهگاه بیرون آمد!

گاهی هم استاد خرابکاری می‌شدیم و تخته سیاه را با تخته پاک کن خیس، پاک می‌کردیم! که فقط در پنج دقیقه اول قشنگ می‌شد، بعد همچین تری می‌خورد به تخته سیاه که بیا و ببین! مدرسه ما رسماً هتل می‌شد اگر ناظم مرخصی تشریف می‌برد و معلم پرورشی می‌شد ناظم!

سوم دبستان در آخرین سال جنگ، معلم پرورشی ما «آقا مولایی»، ما و مدرسه را جا گذاشت و رفت مرصاد. پیکرش را بعد قطعنامه پیدا کردند و آوردند گذاشتند حیاط مدرسه. بدن «آقا مولایی» سر نداشت! ما آن روز طولانی‌ترین سرود ملی ممکن را همین طور گریه کنان می‌خواندیم؛ «… آزادی چو گل‌ها در خاک ما، شکفته شد از خون پاک ما، ایران فرستد با این سرود، رزمندگان وطن را درود…»

اشک… و هنوز هم اشک! حق این را که داریم؟! نکند گریه های مان هم مخل دیپلماسی است و قیمت دلار را بالا می برد؟؟!!

راستی! اگر پدر دانش‌آموز این مملکت توسط عمال امریکا ترور شده باشد، چگونه باید جواب «پرسش مهر» را بدهد؟! و آیا خیلی با آداب و رسوب دیپلماتیک در تعارض است که رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی در مکالمه تلفنی خود با رئیس‌جمهور امریکا، بگوید؛ «امریکا، امریکا! ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو»؟!

یعنی دلار حتی از سر شهید مولایی هم گران‌تر است؟!

اووووه! تازه رسیدیم به نقطه سر خط… به مدرسه‌های پایین خط آهن… به فهم معنای این جمله روی دیوار مدرسه که تکیه کلام شهید مولایی بود؛ «جنگ، زخم دارد و صلح، زخم زبان!»… و به روزگاری که دیگر گلوله نداشت، اما آقا معلم همچنان از ما شغل پدر را می‌پرسید!!

جوان/ ۷ مهر ۱۳۹۲

دو متن آخر صفحـ«۰۶ :۲۰»ـه  وبـ«قطعه ۲۶»ـلاگ

{فقط به ریاست بر مجمع فکر می کنم!}
{برای “زنده باد صلح” فعلا کمی زود است!}

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. حافظ می‌گوید:

    به نام خدا…

    عید غدیر یا ۲۲ بهمن یا حتی ۹ دی هیچ کدام شهید حسین غلام کبیری را به دامن مادرش برنمی گرداند!
    یاد شهدای بصیرت در سال هشتاد و اشک بخیر؛
    مملکت رو از آمریکایی شدن نجات دادن، ولی حالا…

  2. زاده می‌گوید:

    من موافق دیپلماسی بودم و هستم. ولی غصه بی پدری بچه شهید ها را هم می فهمم. این غصه همه ما را می کشد… هر بار که پدر خودم را می بوسم یاد درد بی پدری فرزندانِ همرزمان پدرم هستم. اما ببینید که سعودی ها و اسرائیل چه می سوزند از این گفتگو و دیپلماسی و دلتان خنک شود. نتانیاهو خواب راحت ندارد این شب ها… فقط هر کار می کنید دل اسرائیل را شاد نکنید با حرف هایتان. همین که مظلومیت ما در جنگ امروز بعد از همه این سالها در خبرهای همه دنیا پخش هست دستاورد ماست. گذشته را که نمی شود عوض کرد… اوباما می ایستد به ظلم های آمریکا اعتراف می کند در سازمان ملل. مرام مان را حفظ کنیم.

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “کاش در این تلفن «ننگ به نیرنگ تو» جا نمی‌ماند!”

    چه تیتری!

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    زاده؛

    اونی که دل اسرائیل را شاد کرد و به قول نتانیاهو؛ “دوستان خوب اسرائیل” شد، سران فتنه بودند! البته یادت نرود که اوباما بعد از مکالمه تلفنی خود با روحانی در جمع خبرنگاران بیان داشت؛ “من اسرائیل را در جریان جزئیات این دیدار گذاشته ام”!! بنابراین بهتر است که همان موافق دیپلماسی باشی، نه دلداده و سرمست دیپلماسی! شما هر بار که پدرتان را می بوسید، اصلا نمی توانید خودتان را بگذارید جای یک فرزند شهید… شرمنده!!!

  4. سعید می‌گوید:

    این شد قیاس مع الفارغ!
    بسیاری از ایرانیان در زمان جنگ جهانی اول و دوم توسط عمال روسیه قتل عام شده اند…
    آن وقت در تلفن به پوتین چرا نباید بگوییم ننگ به نیرنگ تو؟!!!!

  5. مهران می‌گوید:

    آقا انصافا روحانی ریششو رنگ میکنه؟
    الان اخبار شبکه یک نشون داد کامل رنگ ریشش فرق می کرد؟
    آخه چطوری رنگ میکنه ریششو؟

  6. بهزاد می‌گوید:

    «جنگ، زخم دارد و صلح، زخم زبان!»…
    اجر شهید با حسین (ع) است …
    اجر جانباز با ابوالفضل (ع) است …
    اجر اسیر با زینب (س) است …
    امان از زخم زبان که اجرش با فاطمه زهراست …

  7. سیداحمد می‌گوید:

    “من نمی‌دانم هنگام موشک‌باران تهران، جناب اوباما چند سالش بود، اما خوب می‌دانم وقتی عروسکی در آغوش دختربچه‌ای هر دو زیر آوار موشک غربی‌ها می‌میرند، یعنی چه؟!”

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    سعید؛

    چون به قول امام؛ «امریکا شیطان بزرگ است»… و البته یادت نرود که این متن یک دل نوشت است. با این نقد تو، می توان به ۹۰ درصد اشعار حافظ هم گیر داد!
    من واقعا مانده ام؛ شما چرا اینقدر هوای امریکا را دارید، اما هوای حرف دل یک هموطن خود را ندارید؟! قدر مسلم، علیه جمهوری اسلامی ملت ایران، آنکه بیش از همه جرم و جنایت و قتل و ۸ سال جنگ مرتکب شده، امریکاست. یعنی اجازه روضه هم نداریم؟! به خدا قیمت دلار بعد از این مکالمه تلفنی فقط ۱۰۰ تومان ارزان شدها! که نیم ساعت بعد هم برگشت جایش! دریغ از یک کمی غرور، یک کمی شعور، یک کمی میهن دوستی… شما آسمان ریسمان می کنید که به امریکا حق دهید، خب یک کمی هم به حسین قدیانی لااقل به عنوان یک فرزند شهید برای نوشتن این دلنوشت حق بدهید! واقعا چه جماعتی هستید شما، مانده ام!

  8. سیداحمد می‌گوید:

    “راستی! اگر پدر دانش‌آموز این مملکت توسط عمال امریکا ترور شده باشد، چگونه باید جواب «پرسش مهر» را بدهد؟!”

  9. صبا می‌گوید:

    “و به روزگاری که دیگر گلوله نداشت، اما آقا معلم همچنان از ما شغل پدر را می‌پرسید!!”
    “کاش محل مذاکرات هسته‌ای کلاس درس آرمیتا باشد.”
    اشک…

  10. پسرشهید می‌گوید:

    آه!

  11. شکوه می‌گوید:

    دلم گرفت…

    اشک… و هنوز هم اشک! حق این را که داریم؟!
    امریکا، امریکا! ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می‌چکد از جنگ تو

  12. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    اشک…

  13. س. ز می‌گوید:

    فرمایشات شما صحیح. در مقابل میلیون ها نفرى که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با جنگ و مصایب آمریکایی پس از آن و شهداى هسته اى و… هستند میلیون ها نفر هم که در حال حاضر در کشور به نان شب محتاجند و از صمیم قلب دلشان مى خواهد سازش بشود و سر گرسنه زمین نگذارند.
    ما انقلاب نکردیم که به راحتى دست سازش به ابرقدرت ها بدهیم ولى انقلاب هم نکردیم که مملکتمان با پول نفت اینقدر فقیر داشته باشه.
    مى دونم وقتى این رو می خونید چه قدر احساس مى کنید من ساده لوح و احمقم که این مقایسه ها رو انجام میدم ولى این رو عاجزانه از خودتون و دار و دسته تون مى خواهم که یک نصف روز برید به یکى از هزاران هزاران مرکز خیریه و قرض الحسنه و ببینید مردم چه طور دارند شب و روزشان را سپرى مى کنند.
    جناب آقاى قدیانى، یک هفته پول نداشته باشی شام بیارى براى زن و بچه ات باز هم همین حرف ها رو می زنى. مى دونم توى دلت مى خندى ولى عزیزم شما و اطرافیانت سیرید برادر.
    زنده باد سازش اگر باعث بشه فقیران کشورم از بین برند.

  14. برف و آفتاب می‌گوید:

    این که کی با کی تلفنی حرف می‌زنه مهم نیست که. می‌شه با اوباما مذاکره‌ی رودر رو و خیلی نرم داشته باشی؛ اما ایمانت محکم باشه؛ زرنگ باشی؛ بدونی کجا مچش رو بگیری؛ و هدفت هم این باشه که مچش رو بگیری. گول نخوری.
    هم اینکه می‌شه بگی مذاکره نمی‌کنم؛ اما ته دلت غش بره برای امریکا.
    حالا آقای روحانی کدومشه؟ امیدواریم اولی باشه.

  15. سیداحمد می‌گوید:

    “نه، این نوشته علیه دیپلماسی نیست؛ گله از روزگار دارد… و من تازه دارم می‌فهمم گریه چه نعمت بزرگی است و معلم سال دوم دبستانم «آقا حقی» همیشه می‌گفت؛ «خداوند چشم را اینقدر که برای گریستن آفریده، برای نِگریستن نیافریده.»”

    واقعا نعمت بزرگی است اشک!
    سال ۸۸ بیش از هر زمان دیگری به بزرگیِ این نعمت پی برده بودم و الان هم…

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    س. ز؛

    فقط آدمی که طعم فقر و سختی زندگی را چشیده، می تواند همچین متنی بنویسد، خیال تان تخت!

    فقر را پیشرفت و عدالت از میان می برد، نه سازش با دشمن. دشمن اهل تحریم، به فکر افزودن بر مشکلات ماست، نه حل آن!
    با چه تضمینی دچار این توهم شدید که ارتباط با آمریکا، نان شب می آورد برای میلیون ها (!!!) گرسنه؟!
    کدام حرکت خوب و درست و معقول آمریکا باعث شده شماها به این نتیجه برسید؟
    شما در این دنیا زندگی نمی کنید؟ جز جنگ و تهدید و ترور، چی دیدید از آمریکا!
    واقعا فکر کردید اوباما منافع ایران را ارجحیت می دهد به منافع صهیونیست ها؟! ولله انتظاری که شما دارید، از رابطه با آمریکا حاصل نمی شود!
    ظاهرا شما بیش از آنکه دل تان برای فقرا بسوزد، دردمند مقوله سازش اید! وانگهی، خواهشا سیاهنمایی نکنید و خدمات بی مانند جمهوری اسلامی را زیر سئوال نبرید.

  16. ناشناس می‌گوید:

    امروز تازه فهمیدم جام زهری که حضرت امام خمینی بت شکن نوشید، چه مزه ای داشت. تازه فهمیدم قلب درد امام را و اینکه چرا بیمار شد و از حرکت ایستاد.

  17. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛

    شما هم لطفا از این طرف بام مراقب باش که نیفتی. اصلا بحث جام زهر نیست؛ تمام!

  18. صبر می‌گوید:

    اشـــــــ … ــــــک!

  19. ف.فرهادی می‌گوید:

    گُل گفتی آقا حسین گُل گفتی، کاشکی اون کسایی که شدن بزرگای اصول گرایی حداقل حالا بشینن فکر کنند و تاسف بخورن که دو دستی اولا جوان های انقلابی را چند تیکه کردن و بعدش هم کسی را آوردن سر کار که یکی از معیارهای انتخاب افرادش حضور فعال! قبل یا حین یا بعد فتنه بوده، آقا حسین یه کم بیشتر به خودمون تلنگر بزن بلکه…

  20. میم.ک می‌گوید:

    خیلی از نظراتتان در جریان انتخابات را قبول ندارم
    اما
    این پست را از ته ته دل من نوشتید!
    من نگران دل مادران شهدا هستم
    من برای دل مسلمانان مظلوم گوشه گوشه ی دنیا که آمریکا عزیزانشان را گرفته نگرانم…

  21. یل می‌گوید:

    گفتگوی بی نتیجه

    شک نکن

  22. نسیم می‌گوید:

    “یعنی دلار حتی از سر شهید مولایی هم گران‌تر است؟!”

    متن ناراحت کننده ای هست…

  23. پاییزانتظار می‌گوید:

    باعث تاسفه

  24. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    گریون نبینیمت سالار!
    اگه فرمون دست نایب امام زمانه، به زودی انشالله اشک سران کاخ سفید رو در میاریم. باید خودمونو آماده کنیم برای نیشخند به آمریکا. ما به اشک و عصبانیت اسراییل و آل سعود راضی نیستیم. بلکه ما عصبانیت آمریکا و اسراییل و آل سعود رو با هم می خواهیم و اون روز به لطف خدا دور نیست.

  25. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    قابل توجه عزیزانی که حرف از ناراحتی اسراییل و عربستان می زنند. مثل اینکه باورتون شده عربستان و اسراییل عددی هستند. عزیز من اگه گفته میشه لابی اسراییل و عربستان در آمریکا، منظور این نیست که آمریکا تحت اختیار این دو کشوره. بلکه آمریکا دست سرمایه دارهاست. اتفاقاً اکثر سرمایه دارهای یهودی و عربی در آمریکا زندگی می کنند و به قول حضرت آقا، لونه اصلیشون آمریکاست. عربستان و اسراییل خاکریزشون تو منطقه ماست وگرنه اصل خونشون آمریکاست. اصولاً عربستان و اسراییل بدون پشتیبانی استکباری آمریکا عددی نیستند. بماند که الان هم عددی نیستند.
    به قول حسین آقا این آمریکا فرشته ای اسیر در چنگال دیو اسراییل نیست. بلکه اسراییل شعبه خاورمیانه ای این دیو پلیده.
    بعضی ها هم یه جوری صحبت می کنن کسی ندونه فکر میکنه بعد از نوشتن کامنت در قطعه ۲۶ به علت گرسنگی جان سپرده اند!!!! اگر چه زندگی سخته ولی به لطف یارانه ها کسی گرسنه نمی مونه. اتفاقاً بیشتر اعتراض ها و غر زدن ها توسط ثروتمندان صورت می گیرد وگرنه فلان روستایی لب مرزی فقیر که نه صداش در میاد و نه به کسی می رسه.
    چه مسخره است اگه فکر کنیم بدهکارترین کشور جهان می تونه به رفاه ما کمک کنه.

  26. یل می‌گوید:

    هم سازش هم تسلیم!

    متاسفانه

  27. پاییز انتظار می‌گوید:

    سازش با شیطان تدبیر نیست!

  28. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین!
    دقیقا دست گذاشتید رو دلمون که از دیشب تا حالا حس های عجیبی رو تجربه کرده!

  29. پسر روشن آب می‌گوید:

    عواقب مذاکرات آشتی جویانه شیخ حسن با باراک حسین (طنز سیاسی جذاب)
    http://labepashoieh.blogfa.com/post/228/

  30. سیداحمد می‌گوید:

    سخنی با بعضی دوستان محترم؛

    با گذاشتن کامنت های یاس آلود که شاید آرمان گرایی داشته باشد، اما عاری از واقع گرایی است…

    اولا: ثابت می کنید تقریبا هیچ چیز از متن داداش حسین نفهمیده اید، ایضا از شرایط روز.

    ثانیا: کمک می کنید به جماعتی که سرمست از سازش -سازش موهوم!- فقط زخم زبان می زنند.

    لطفا حد و حدود را رعایت کنید و از یاد نبرید که تلویحا و ناخواسته دارید درباره نظامی صحبت می کنید که رهبرش چفیه بدوش است و علمدار مقاومت.

  31. نسیم می‌گوید:

    http://www.entekhab.ir/fa/news/130408

    دقیقا تکلیف امروز ما در مواجه با شیطان بزرگ از نظر روح الله(ره) در دهه ۶٠

  32. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۶ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسینِ زهرا…

  33. مشهدی می‌گوید:

    به هر حال مذاکره مستقیم راهی که سال ها این آقایان خوابش رو می بینند! و اون را تنها را نجات می دونند… به هر حال این راه رو هم باید می رفتیم.

    ولی شما که هستین ما هم انشاء الله هستیم! چشم روی هم بزارین سال دیگه شده و خواهید دید از این ذلت هم چیزی گیر ما نمی یاد. هیچ تحریمی هم برداشته نمی شه.
    باید ساده لوح باشیم که بپذیریم اسرائیل اینقدر ساکت و آروم یک گوشه ای بشینه و کاری نکنه!
    این جناب اوباما یک تشر بخوره کل تعهداتش رو فراموش می کنه! سابقش رو هم داره!

    دوستان فراموش نکنید که علت اصلی دشمنی ما با آمریکا ذات امریکا ست…

    با سبک زندگی کوفتی شون
    با دنیا پرستی مفرط شون
    با هالیوود فاسدشون
    با تلاشی که برای خاموش کردن ندای توحید دارن
    با تعطیلات تفریح خریدشون
    با برج ها و آسمان خراش هاشون
    با میلیون ها سایت مستحجن شون
    با اون هزاران شبکه ماهواره ای فاسدشون
    با مردم امریکا که بعضی شون از فرط دنیازدگی هنوز فکر می کنند ما با عراق تو جنگیم!

  34. زینب غلامی می‌گوید:

    تیتر عالیه

    کاش در این تلفن «ننگ به نیرنگ تو» جا نمی‌ماند!

    آفرین-

    دلم سوخت امشب

  35. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “کاش در این تلفن «ننگ به نیرنگ تو» جا نمی‌ماند!”

    کاش…

  36. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    دل نوشت دل نشینی بود.

    اشک…

    سلامتی وجود نازنین رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای صلوات.

  37. سیداحمد می‌گوید:

    چه دادیم و چه‌ گرفتیم؟! (یادداشت روز)

    http://www.kayhan.ir/920707/2.htm#N200

  38. به جای امیر می‌گوید:

    دستاورد (گفت و شنود)

    گفت: مقامات آمریکایی در مقابل نرمش‌ها و امتیازات نقد هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، فقط وعده‌های نسیه داده‌اند.
    گفتم: مرد حسابی! وعده نسیه هم نداده‌اند! همان مطالبات غیرقانونی و باج‌خواهانه خود را مطرح کرده و چند فقره دیگر هم به آن افزوده‌اند!
    گفت: ولی هیئت دیپلماتیک کشورمان از دستاوردهای بزرگ خبر می‌دهد.
    گفتم: چه عرض کنم؟! به آدم قالتاق و شارلاتانی گفتند دوتا خواهش از تو داریم اول آن که ۱۰ میلیون تومان به ما قرض بدهی، دوم این که برای پرداخت آن ۲ سال مهلت بدهی و یارو گفت؛ یکی از خواسته‌های شما را برآورده می‌کنم. پول که حرفش را نزنید ولی «مهلت» هر چه بخواهید می‌دهم. دو سال چیه؟! ده ‌سال، بیست سال، اصلا هزار سال مهلت می‌دهم که حسابی حالش را ببرید!

  39. محمد حسین می‌گوید:

    از چه زمانی دیگر خون جوانان ما از دستان ننگین آمریکا نمی‌چکد…

  40. فاطمیه می‌گوید:

    “نرمش زهرمارانه” به جای “نرمش قهرمانانه” …

  41. م.طاهری می‌گوید:

    خدا این اشک ها رو ازمون نگیره که بدون آن ها اصلاً نمی شه زندگی کرد.

  42. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    حالا مگه چی شده؟؟
    یه جوری نوشتید مردم فکر میکنن روحانی مملکتو فروخته سند زده به نام اوباما برگشته؛
    مطمئن باشید این کار با اجازه بزرگترهای مملکت بوده.
    شما مگه این همه حرف از ولایت نمی زنید؟؟ حداقل از رهبر مملکت سبقت نگیرید.
    فکر می کنید روحانی بدون اجازه اصلا جرات داشت با اوباما حرف بزنه؟؟
    کاتولیک تر از پاپ نباشید خواهشا!
    کاری نکنید فردا رهبر مملکت از دولت حمایت کرد و تشکر کرد شرمنده باشید.

  43. م.طاهری می‌گوید:

    آخ آخ آخ. ما هم خیلی این بلا رو سر تخته سیاه مدرسه می آوردیم. انصافاً همان سرش می آمد که هنرمندانه بهش اشاره کردید! نمی شد نگاش کرد.

  44. ناشناس می‌گوید:

    سید احمد، وقتشه یه پیام بازرگانی بری!

  45. سیداحمد می‌گوید:

    جناب پزشک اعتدال طلب؛

    اصولا درک دلنوشت، برای همه میسر نیست! انتظاری هم نداریم ها!
    این دلنوشت است و اصلا به این معنا نیست که روحانی مملکت را سند زد به نام آمریکا!

    ظاهرا فقط قبلا بود که پزشکان، حکیم هم تشریف داشتند!! پست صفحه اصلی (وسط) را اگر بخوانی متوجه تشکر قطعه ۲۶ از اقدامات درست دیپلماتیک خواهی شد. در این پست هم گله از روزگار شده، نه این و آن.

    ما فقط از یک باب شرمنده رهبر هستیم و خواهیم بود؛ اگر مرگی جز شهادت داشته باشیم. بگذریم که شرمنده های اصل کاری ولایت و ملت، دشمن پرستان اند، نه ما. اهل فتنه اند، نه ما.

    راستی! حالا مگه چی شده؟؟ داداش حسین یه متن نوشته دیگه! مگه چی شده؟ پس خیلی جوگیر نشوید و از یاد نبرید؛ «من به مذاکره با آمریکا اصلا خوشبین نیستم» هم جمله رهبر ماست. شما پزشکی، باید آراسته تر سخن بگویی. اینو دیگه یواشکی می گم؛ اون روزی که حضرت آقا داشتند علیه فتنه گران ۸۸ سخن می گفتند، مایه شرمندگی بعضی ها بود بلانسبت شیخ حسن!

  46. علی می‌گوید:

    یعنی سوال من اینه که واقعا تو دنیای امروز نمیشه با کشوری دشمنی ایدئولوژیک داشت و در عین حال رابطه دیپلماتیک هم داشت؟! مگه چین و آمریکا یا روسیه و آمریکا همچین رابطه ای ندارن؟!
    البته دلیلشو میدونم چرا بعضی اینطوری فک میکنین: جماد!!
    این جماد فکری ای که بعضی آقایون و خانما دارن که نشون میده هیییچچیی از ایدئولوژیه جمهوری اسلامی نفهمیدن و فقط طوطی وار یه سری از مسائل رو تکرار میکنن!
    چرا با آمریکا رابطه نداریم؟ “چون از اول انقلاب همینطور بوده دیگه پس حتما درسته تازشم هرجا تو دلیل و منطق کم بیاریم کاری نداره که از شهدا مایه میذاریم و با احساسات مردم بازی میکنیم حالا چه ربط داشته باشه چه ربط نداشته باشه!”
    خانوما آقایون دنیا با سرعت زیاد در حال تغییره و به خدا میشه ذره ای از اصول و اعتقادات عدول نکرد و با این تغییر همگام شد و نتیجه این هم میشه جذب حداکثری حتی تو قلب “شیطان بزرگ”!
    حالا شما برو اشک بریز به خاطر یه تماس تلفنی و فریاد بزن که جمهوری اسلامی انقدر سسته که با ارتباط با آمریکا از بین میره!!

  47. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۰۰:۱۲
    تعداد افراد آنلاین: ۳۰ نفر

    ماشاءلله حزب الله…
    داداش حسینِ عزیز که کارت حرف نداره! فـــــــــــــــــــــــــــــدایی داری…

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    علی؛

    جمهوری اسلامی که با یه تلفن از بین نمی ره 🙂 اما ظاهرا آرامش بعضی ها با یه دل نوشت داداش حسین از بین می ره!
    رابطه با امریکا اگر مریض شفا می داد، حکومت پهلوی ساقط نمی شد!!!! و ما اتفاقا چون اهل استدلال ایم معتقدیم ضرر مذاکره و رابطه با امریکا از سودش بیشتر است.
    آنکه همینطوری چشمش را بسته و هی بر طبل رابطه با ابلیس بزرگ می کوبد، بی منطق است، نه ما.

  48. م.طاهری می‌گوید:

    بعضی وقت ها هم این خرده گچ ها رو که جمع می شد پای تخته، با تخته پاک کن جمع می کردیم یک گوشه و می ریختیمشون تو کیسه فریزر و تو کیسه فوت می کردیم و … هیچی باقی نمی ماند از اون بینوایی که کیسه بالا سرش می ترکید، جز یک کپه گچی.

  49. م.طاهری می‌گوید:

    “به فهم معنای این جمله روی دیوار مدرسه که تکیه کلام شهید مولایی بود؛ «جنگ، زخم دارد و صلح، زخم زبان!»… ”

    در روایت آمده: از امام سجاد(علیه السلام) پرسیدند: سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟ در پاسخ حضرت سه بار فرمود: (الشام الشام الشام)

  50. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    اخه بابا امریکا چه فرقی با روسیه یا اروپا داره؟؟؟
    مگه اروپا به صدام سلاح شیمیایی نداد؟؟
    مگه شوروی به صدام اسلحه نمی فروخت؟؟
    مگه نمیشه با یه کشور روابط دیپلماتیک داشت ولی مخالفشم بود؟؟
    مگه امریکا مردم ژاپن رو پودر نکرد با بمب هسته ای؟ الان ژاپن با امریکا رابطه نداره؟؟
    جماعت کاتولیک تر از پاپ نباشید تو رو خدا…

  51. نرگس می‌گوید:

    یعنی تا حالا هیشکی انقدر قشنگ حرف دلمو نگفته بود!

  52. م.طاهری می‌گوید:

    بامزه اینجاست که بعضی ها انگار نمی بینند دوست جون جونی ها و هم پیمانان آمریکا، خودشون چقدر دچار مشکل هستند. نشسته اند تا آمریکا- شیطان بزرگ- بیاد مشکلات ما رو حل کنه. اون هم مشکلاتی که برای خیلی هاش خودش سال ها وقت و هزینه صرف کرده!

  53. بیست و ششی می‌گوید:

    رضا اعتدال طلب-پزشک!

    چرا به ما می گی؟! برو اینا رو به شیخ حسن بگو که چرا فرصت رابطه با آمریکا رو از دست داد؟ و به اوباما دست نداد؟ 😉 مگه ما دیپلماتیم؟! بعدشم شما رو توی خونه چی صدا می زنن؟!

    از شوخی گذشته، اگه واقعا خیال می کنید ما با آمریکا فقط “مخالف” هستیم، بهتر است خیلی وارد حوزه سیاست نشوید. اگه فکر می کنید دلیل پیشرفت ژاپن رابطه با آمریکاست، افغانستان هم با آمریکا رابطه داره!!!! عراق هم!!

    ظاهرا کاتولیک تر از پاپ، شمایید که به مذاکره تلفنی پاپ حسن (!) با اوباما اکتفا نمی کنید!!

  54. سیداحمد می‌گوید:

    جناب پزشک اعتدال طلب؛

    واقعا متوجه تفاوت ها نیستید؟
    کلا جدا از این مسائل، برای چی یقه می درید برای ایجاد رابطه با آمریکا؟
    واقعا برایم سوال شده ها!
    به چی می خواهید برسید؟

    روحانی و اوباما اول تکلیفشان را با خودشان روشن کنند و با هم کنار بیایند که چه کسی اول تماس گرفت، حل و فصل مشکلات کلان، پیش کش!

  55. ناشناس می‌گوید:

    دلم واسه دل‌نوشت‌های “وطن‌امروز”ی تنگ شده…
    سالاری…
    ————–
    دکتر! سیاست رو ولش کن شما!
    من سینوزیت دارم؛ چکار کنم؟ درمان قطعی سراغ داری؟ یه نامردی بهم گفت آب‌نمک استنشاق کنم! چشمت روز بد نبینه تا یه نیم ساعت بوق اشغال می‌زدم!!

    “جماعت کاتولیک تر از پاپ نباشید”
    شد دو تا! کنتورش با من!

  56. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    مخالف ایدولوژیک هستیم دیگه!
    من که نگفتم بریم با امریکا رابطه برقرار کنیم میگم صرف مذاکره با امریکا عمل شیطانی نیست.
    مهم دستاورد مذاکره ست؛ اما بعضیا طوری رفتار می کنن آدم فکر میکنه مذاکره با امریکا خیلی عمل بدی هست.
    رهبری هم قبلا گفتن “من مخالف مذاکره با امریکا نیستم اما به آن خوشبین نیستم”

  57. سیداحمد می‌گوید:

    جناب پزشک اعتدال طلب؛

    خب مومن!
    مذاکره ای که فایده ندارد به چه درد می خورد؟ می گویی مهم دستاورد مذاکره است؛ آفرین، خدا پدرت را بیامرزد! این مذاکرات هیچ دستاوردی برای ما نخواهد داشت. می خواهند تحقیرمان کنند، می خواهند از حقوقمان پا پس بکشیم!

    بعضی ها چند سال قبل چند عبارت مثل “آزادی بیان” و “گفتگوی تمدن ها” و امثالهم را دست گرفته بودند و ۸ سال مردم را … کردند با این عبارات!
    شاید شیخ حسن هم این روش را برگزیده و می خواهد ۴ سال بازی کند با “مذاکره” و “رابطه” و سر مردم را گرم کند!
    از آن طرف مثلا دارد تلاش می کند برای کاهش فشارها بر مردم، اما این طرف رئیس بانک مرکزی اش، تنها تصمیمی که ندارد، کاهش فشار بر مردم است!

  58. سایه/روشن می‌گوید:

    این نجواهای طعمِ جبهه ای تان، با جملات کوتاهش، چه خوب بر دل می نشیند.

  59. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    اون بابایی که سینوزیت داشت من بودم!
    مشخصات رو یادم رفت…

  60. سیداحمد می‌گوید:

    آفرین بیست و ششی!

    پاکستان هم با آمریکا رابطه دارد؛ هر از چند گاهی در اخبار می شنویم فلان روستای پاکستان هدف بمباران هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفت! چرا؟ چون آمریکایی ها فکر کرده بودند یک طالبانی (!) از آنجا رد شده و در نتیجه ۲۰۰ زن و مرد و کودک بی گناه و بی دفاع را کشتند. عکس العمل دولت پاکستان؟! محکوم می کنند و هشدار می دهند!

    مگر ما نباشیم که ایران به دست یانکی ها ناامن شود!
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    مرتضی!
    نیم ساعت دارم فکر می کنم این کامنت باید برای مرتضی باشه؛ چرا پس اسمشو ننوشته؟! 😐

  61. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    اردات دارم سید؛
    حواسم نبود، History و Cache و… مرورگر رو پاک کرده بودم.

  62. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    با اجازه سید؛

    چه دادیم و چه‌گرفتیم؟! (یادداشت روز)

    پرسیدن که عیب نیست. مخصوصا از کسانی که «دانستن را حق مردم» می‌دانند! و طی سه دهه گذشته بارها بر این «حق» اصرار ورزیده‌اند. از این روی، پرسشی که در پیش است و آنچه این نوشته در پیوست خود دارد، نباید دولتمردان محترم را آزرده‌خاطر کند و یا این تلقی را پدید آورد که قرار است زحمات متراکم و روزهای پرکار آنها نادیده گرفته شود. پرسش درباره سفر نیویورک است، سفری که طی چند روز گذشته پیرامون دستاوردهای آن تبلیغات پرحجم و گسترده‌ای شده و این تبلیغات کماکان ادامه دارد. پرسش اما، این است که جناب رئیس‌جمهور محترم و هیئت همراه ایشان در سفر نیویورک و در تعامل با آمریکا و متحدانش «چه داده‌اند و چه گرفته‌اند»؟ و در این‌باره گفتنی‌هایی هست؛
    ۱- سخنرانی آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مصاحبه‌های بعدی ایشان با رسانه‌های آمریکایی، اگرچه در برخی از موارد که به آن اشاره‌ای گذرا خواهیم داشت، خالی از کاستی نبود ولی در مجموع می‌توان اظهارات جناب روحانی را در تاکید بر سیاست‌های کلان نظام، حمایت و دفاع از حقوق مردم شریف ایران و استدلال‌ها و مستنداتی که برای این منظور ارائه کرده بودند، مثبت ارزیابی کرده و مخصوصا بخش‌هایی از آن را شایسته تقدیر دانست. این بخش از سخنان رئیس‌جمهور محترم کشورمان با عصبانیت دشمنان تابلودار ایران اسلامی، مخصوصا رژیم صهیونیستی روبرو شد تا آنجا که نتانیاهو با شتابزدگی به اوباما و دولتمردان آمریکایی هشدار داد «فریب لفاظی‌های روحانی را نخورند»! لحن آرام و اظهارنظرهای آمیخته به آرامش‌ آقای روحانی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها، مخصوصا آنجا که با استدلال منطقی و محکم همراه بود نیز – که نمونه‌های فراوانی از این دست را می‌توان آدرس داد- تحسین‌برانگیز بود. اما لحن ملایم رئیس‌جمهور محترم کشورمان و نشانه‌ها و پیام‌هایی که از خواست جدی ایشان برای فرو ریختن دیوار بلند بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا حکایت می‌کرد نه فقط غیر از «وعده‌های نسیه» و لفاظی‌های بی‌پشتوانه مقامات آمریکایی هیچ دستاورد دیگری به دنبال نداشت بلکه به گونه‌ای که اشاره خواهیم کرد کفه مواضع‌ طلبکارانه و خواسته‌های باج‌خواهانه حریف را نیز سنگین‌تر کرد.
    ۲- متاسفانه نرمش رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مقابل حریف، تنها به لحن ایشان در گفتار خلاصه نشده بود بلکه جناب روحانی – شاید بی‌آن که متوجه باشند و یا بخواهند – در برخی از مواضع خود به گونه‌ای سخن گفتند که از دیپلمات‌ کارکشته و پرسابقه‌ای نظیر ایشان دور از انتظار بود. آقای روحانی در پاسخ به خبرنگار سی.ان.ان که نظر ایشان را درباره «هولوکاست» پرسیده بود، به اظهارات قبلی خود دراین‌باره اشاره کرده و گفتند؛ من دیپلمات هستم و نه مورخ و دراین‌باره – هولوکاست – باید مورخان نظر بدهند. این در حالی است که جناب روحانی می‌توانست با استفاده از این پاس – به قول والیبالیست‌ها – آبشار محکمی بر زمین حریف بکوبد و در ادامه پاسخ خود اضافه کند «البته تعجب می‌کنم که چرا به هیچ مورخی اجازه تحقیق و بررسی در این زمینه داده نمی‌شود.» این پرسش می‌توانست توپ هولوکاست را در میدان حریف بیندازد و جناب روحانی باید می‌دانستند که ممنوعیت تحقیق درباره هولوکاست یکی از پاشنه آشیل‌های به شدت آسیب‌پذیر صهیونیست‌ها و غرب است.
    و یا در سخنان دیگری به عنوان یک نظر تعیین‌کننده و برگ برنده! پیشنهاد دادند که اسرائیل (!) نیز باید به معاهده NPT بپیوندد. این پیشنهاد ایشان به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هیئت‌های سیاسی را «بهت‌زده» کرد. چرا، زیرا پیشنهاد آقای روحانی، «امتیاز» بزرگی بود که رژیم صهیونیستی به عنوان یک آرزو دنبال می‌کند و آن، به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل است!
    ۳- مروری گذرا بر مواضع رسما اعلام شده مقامات آمریکایی به وضوح نشان می‌دهد که حریف نه فقط در مقابل نرمش‌ها و امتیازات ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور محترم کشورمان هیچ امتیازی – تاکید می‌شود که هیچ امتیازی – نداده است، بلکه این نرمش و تسامح را به حساب نیاز جمهوری اسلامی نوشته و به روال بارها تجربه شده، به جای امتیاز در مقابل امتیاز، بر مطالبات باج‌خواهانه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز افزوده است.
    آقای ظریف بعد از مذاکره با وزرای خارجه ۱+۵ و گفت‌وگوی اختصاصی و جداگانه با وزیر امور خارجه آمریکا، از مذاکرات ابراز خشنودی کرد و توضیح داد که ظرف حداکثر یکسال همه مسائل حل شده و تحریم‌ها برداشته می‌شود. اما جان کری، بلافاصله بعد از این نشست در مصاحبه با خبرنگاران، فهرستی طولانی از مطالبات غیرقانونی آمریکا را مطرح کرد و بی‌آن که بگوید آمریکا در مقابل این مطالبات فراقانونی، غیر از لفاظی چه امتیازی را روی میز می‌گذارد گفت؛ اقدامات عملی ایران برای اعتمادسازی‌ می‌تواند شامل دسترسی سریع بازرسان به تأسیسات فردو، امضای پروتکل الحاقی، توقف داوطلبانه غنی‌سازی در حد بالا و… باشد. خبرگزاری رویترز به نقل از اعضای کنگره آمریکا نوشت؛ «بیشتر اعضای کنگره، [آقای] حسن روحانی را فریبکار می‌دانند»! «ادر ویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد «ما می‌توانیم از طریق تحریم‌های فلج‌کننده به اعمال فشار بیشتر بر ایران ادامه دهیم! کاترین اشتون پس از پایان مذاکره با هیئت ایرانی گفت؛ در بسته پیشنهادی ۱+۵ تغییری ایجاد نشده است! رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که باید بر شدت تحریم‌ها علیه ایران افزوده شود، تعدادی از نمایندگان کنگره، از جمله «لیندسی گراهام» و «مک کین» با صدور بیانیه‌ای خطاب به اوباما، نوشته‌اند «ما نباید به ایران اجازه بدهیم از چانه‌زنی به عنوان ابزار فریب و خرید وقت استفاده کند»! و دهها نمونه دیگر که در گزارش‌ها و ستون اخبار ویژه امروز کیهان به مواردی از آنها – فقط به عنوان مشتی از خروارها – اشاره شده است.
    و اکنون باید از رئیس‌جمهور محترم و هیئت‌ بلندپایه همراه ایشان پرسید که آیا می‌توانند فقط به یک نمونه از واکنش مثبت و حاکی از امتیاز مقامات رسمی حریف که در پاسخ به «نرمش»! جناب روحانی ارائه شده باشد اشاره کنند؟! اگر پاسخ منفی است – که منفی است – دستاورد سفر چیست؟!
    ۴- آخرین بخش از سفر نیویورک که باید آن را تأسف‌بارترین پرده و بزرگترین امتیازی دانست که رئیس‌جمهور محترم کشورمان به حریف داده است، مکالمه تلفنی ایشان با رئیس‌جمهور آمریکاست که در آخرین دقایق حضور رئیس‌جمهور کشورمان در نیویورک و هنگام ترک آمریکا به سوی ایران صورت پذیرفته بود. این رخداد از دو زاویه قابل ارزیابی است؛
    الف: خانم سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا بلافاصله بعد از انجام مکالمه تلفنی یاد شده در مصاحبه با سی.ان.ان گفت؛ تماس تلفنی با اوباما به درخواست آقای روحانی صورت پذیرفته و تاکید کرد این درخواست برای ما تعجب‌آور بود. رایس می‌گوید؛ ما در اوایل هفته که اوباما در نیویورک بود تمایل خود را برای ملاقات وی با روحانی اعلام داشتیم اما طرف ایرانی نپذیرفت، ولی امروز – جمعه – در کمال تعجب از طرف آنها با ما تماس گرفته و اعلام شد که رئیس‌جمهور روحانی تمایل دارد در حالیکه می‌خواهد از نیویورک خارج شود با اوباما تماس تلفنی داشته باشد. از سوی دیگر‌ اما، آقای روحانی هنگام ورود به تهران اعلام کرد که درخواست مکالمه از سوی آمریکا بوده است.
    و اکنون سوال این است که اگر درخواست مکالمه از سوی آقای روحانی بوده است، آیا نسبت دادن آن به آمریکایی‌ها با شعار «دولت راستگویان» در تناقض نیست؟! و چنانچه این درخواست از سوی آمریکایی‌ها بوده است، نشان‌دهنده آن است که دولت آمریکا حتی در حد و اندازه اعلام‌نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست، بنابراین پرسش بعدی آن است که جناب روحانی و هیئت‌ بلندپایه همراه ایشان با چه تحلیل و تفسیری از ضرورت اعتماد به آمریکا یاد کرده و با آنهمه تبلیغات گسترده و پرحجم از تعامل اعتمادساز آمریکا به عنوان یکی از دستاوردهای سفر نیویورک یاد می‌کنند؟! و این چه «گام اعتمادسازی»! است که هیچیک از طرفین تماس حاضر نیستند مسئولیت آن را برعهده بگیرند؟!
    ب: ممکن است گفته شود مگر یک تماس تلفنی صرفنظر از آن که کدام طرف در انجام آن پیشقدم شده است، چه امتیازی برای حریف تلقی می‌شود که در این‌باره باید گفت؛ آمریکا طی سی و چند سال گذشته و مخصوصا طی چند سال اخیر به مذاکره با ایران اسلامی نه برای حل و فصل مسائل فیمابین بلکه به «مذاکره برای مذاکره» نیاز مبرم و حیاتی داشته است، چرا که به وضوح می‌داند و بارها به صراحت اعتراف کرده است که انقلاب‌های اسلامی منطقه و نهضت‌های مقاومت از ایستادگی ایران اسلامی الگو گرفته‌اند بنابراین بلافاصله پس از مذاکره، می‌تواند انجام آن را با این پیوست برای دنیا و جهان اسلام – یعنی عقبه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران – فاکتور کند که اگر الگوی شما ایران است، جمهوری اسلامی ایران نیز در نهایت و پس از سی‌ و چند سال مقاومت چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر آمریکا و متحدانش نداشته است! فقط نگاهی به انبوه تفسیرها و تحلیل‌ها و گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی‌ و صهیونیستی بیندازید و ببینید که چگونه از مکالمه تلفنی مورد اشاره با عنوان «تسلیم ایران اسلامی»! و ضعف و ناچاری ناشی از فشار تحریم‌ها یاد کرده‌اند؟!
    ۵- و بالاخره گفتنی است که انتظار گشایش اقتصادی از مذاکره و رابطه با آمریکا نهایت ساده‌لوحی است و به این نکته و مستندات آن خواهیم پرداخت.

    حسین شریعتمداری

  63. سیداحمد می‌گوید:

    قشنگ نوشته حاج حسین آقای شریعتمداری!

    آنقدر حرف برای گفتن هست که…
    یک مجسمه نمی دانم چی چی را به ایران برگرداندند، حالا می گویند این نشانه حسن نیت آمریکاست!
    http://upload7.ir/images/33222579305794042445.jpg
    اِی خاک بر سر کسی که تحت تاثیر این حرکت قرار گرفته!
    آخه بیچاره ها! یک لحظه با خودتان نمی گویید که کلا آثار باستانی ما دست این جماعت که اجدادشان آدمخوار بودند، چه می کند؟!
    ۱۰ سال پیش این عتیقه را از قاچاقچی ها(که اصلا هم ربط به شما نداشتند!) گرفتید، الان پس می دهید؟ عجب! چقدر شما خوب و مهربانید! از این همه مهربانی اشک در چشمانم حلقه زد!
    دزدهای بی هویت، آثار باستانی ما را بردند، حالا با منت یک تکه اش را بهمان برگرداند و انتظار دارند در برابر مجسمه یک وجبی، اراک و فردو را تعطیل کنیم!

  64. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    کلام آخر رو من از رییس جمهور کشورم میگم:
    “خیلی خوبه که سانتریفیوژها بچرخه ولی به شرط این که چرخ زندگی مردم هم بچرخه”
    یا علی

  65. سیداحمد می‌گوید:

    جناب پزشک اعتدال طلب؛

    آهان… همین!
    زمان خاتمی که همه چی را تعطیل کردید در حدی که شهید احمدی روشن به مادرش گفت: “بیکارمون کردن!”، چرخ زندگی مردم خیلی خوب می چرخید نه؟!
    همه مردم کار و زندگی و خانه و ماشین و سفر و …!
    حیف که مملکت بچه بازی نیست، و الا می گفتیم یک روز همه چیز را تعطیل کنند تا شماها ببینید دو برابر شدن تحریم ها و حمله به سوریه و لبنان و بعدش هم ایران!
    یا آمریکا و اسرائیل را نمی شناسی یا اینکه خیلی خوش بینی! در هر دو صورت فکرت را عوض کن چون آسیب می بینی!

    علی یارت!

  66. بیست و ششی می‌گوید:

    رضاجون! دیگه رفیق شدیم با هم 🙂

    اولا؛ چرا دکترا اینقدر بدخط می نویسن؟! داروخونه هم نمی تونه بخونه بعضا!! اینکه دیگه به خاطر عدم رابطه با امریکا نیست!!

    ثانیا؛ چرا دکترا اغلب این همه پولکی ان؟! واقعا چرا؟!

    ثالثا؛ اینکه شیخ حسن گفت، مثل این می مونه که بگی؛ چقدر خوبه چرخ زندگی دکترا بچرخه، ولی به شرط اینکه چرخ زندگی مردم هم بچرخه!!

    در این باره نکاتی هست که می گویم؛

    یک: چرخیدن سانتریفوژها اساسا بخشی از چرخیدن زندگی مردم است، چرا که انرژی هسته ای بخشی از حقوق مسلم این مردم است، مثل حق زندگی.

    دو: میان چرخش سانتی و زندگی تعارضی نیست؛ این ۲ مکمل هم اند.

    سه: سانتی نچرخه، چه تضمینی وجود داره زندگی چرخش بچرخه؟!

    چهار: اصلا سانتی و زندگی با هم باید بچرخن، به کمک شما دکاتر، به همت همه مردم و به کوری چشم امریکا.

    پنج: گردن سانتی نندازیم خواهشا! سانتی هم نچرخه، اما اگه وزیر مسکن در عرض یه هفته ۱۰ تا موضع عوض کنه، آیا چرخ مسکن می چرخه؟!

    شش: من به جای روحانی بودم، به اوباما می گفتم؛ بگو دوچرخه؟
    اوباما: دوچرخه!
    بیست و ششی: سبیل بابات می چرخه!
    اوباما: حالا تو اول زنگ زدی یا من؟
    بیست و ششی: یا من!

    و در این باره گفتنی های دیگری هست که بالاخره اش البته جا ماند!!!!

    رضاجون! به طبابتت برس… که «کی اول زنگ زد؟!» چند متری دیوار بی اعتمادی ما و آمریکا را پایین تر نیاورد که هیچی، بالاترم برد!!!!

    ۳۰۰ هزار تا شهید ندادیم که با ترس و لرز بگیم “مرگ بر آمریکا”. همیشه یادت باشه که نسخه عزت بپیچی…

    روحانی گاهی قشنگ صحبت می کنه، اما شما فریب حرفاشو نخور. شما ناسلامتی دکتری. دکتر که فریب حرفای “عوام پسند” رو نمی خوره!!

  67. باقر می‌گوید:

    کور شده اند برخی از زخم هایی که به این و آن زده اند
    انگار نمی دانند شیر زخمی، خطرش بیشتر است
    نرمش شیر از جنس کمین است
    آمریکا، شیرها در کمین اند

  68. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ملت چه گیری میدن به این متن.
    یعنی حسین قدیانی بعنوان یک بچه شهید، حق نداره
    دلنوشت ضد آمریکایی بنویسه؟ پدرش در جنگی کشته شده که
    تحت حمایت مستقیم آمریکا بوده، انصاف هم خوب چیزیه، جالب
    هم هست که دوستان فکر میکنن، حسین قدیانی بنز اس ۵۰۰ سوار میشه،
    جهت اطلاع، حسین قدیانی فقط مازراتی پسنده!
    مشکل اصلی رابطه با آمریکا، حسین شریعتمداریه! با اون پیش بینیهای
    نوستراداموسیش! آلبته أونم یه جورایی حق داره بترسه، چون إیرانی ها،
    یا با همه قهرن، یا اگه آشتی میکنن، همچین برای طرف آغوش باز میکنن
    طرف تا دسته…
    حالا عجله نکنید ببینیم چی میشه، عجالتا پیش بینی ممنوع!

  69. آیــــــــــــــــه می‌گوید:

    گُلــــــم رسیدی اِس بده…

    (پیـــامک اوباما به روحانـــی)

  70. مجنون می‌گوید:

    از دلنوشت لذت بردم.
    دیشب داشتم همین حرفو به مادرم می گفتم وقتی دیدم اشک تو چشماش جمع شده وقتی داره این اخبار تلفن و رابطه را گوش میکنه؛
    گفتم پس شعار مرگ بر آمریکا که اولین شعاری بود که یاد گرفتیم چی میشه؟
    —————————————–
    بیست و ششی!
    با حال نوشتی.
    خدایی دکتر باید با جوابت صفا کنه.

  71. محمد می‌گوید:

    “عید غدیر یا ۲۲ بهمن یا حتی ۹ دی هیچ کدام شهید حسین غلام کبیری را به دامن مادرش برنمی گرداند”

    درسته هیچ کدوم از شهدای قائله پس از انتخابات دوباره بر نمی گردند ولی اسرا و رهبرشون که محبوب قلبهاست و نخست وزیر امام ممکنه تو یکی از همین اعیاد به آغوش ملت برگرده.

  72. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    شعار بچه های روزنامه اعتماد:
    آمریکا، آمریکا،
    تنکس به تک زنگ تو! بک گراند موبایلم پر میشه از عکس تو!

  73. # می‌گوید:

    زیبا بود…

  74. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    محمد؛
    قائله نه و غائله!
    شنیده بودم می گفتن اون چیزایی که قبلاً توسط محمود خان، لولو برده بود، قراره شیخ حسن به آغوش ملت برگردونه. پس همینا بودن. آره؟

  75. شیدا می‌گوید:

    بر گردوندن مسخره اون لوح نقره اى، و ذوق زدگى کودکانه حضرات دیپلمات! به شادى کودکى مى ماند که
    قلدرى اسکناس هاى درشتش را دزدیده و به جاى آن چند تا سکه بدل براق ریخته تو مشتش!

  76. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    شعارت واقعا زبان حال اعتمادی ها و سایر دوستان زنجیری شان بود!

  77. سینا می‌گوید:

    لوس نکن خودتو؛ یه شب دیگه بمون؛ میشل قیمه پخته!!!!!
    (مکالمه اوباما با روحانی)

  78. ناشناس می‌گوید:

    دوستان حزب اللهی لطفا در مورد استقبال شایانی که از رییس جمهور کشورشون (به صرف لنگه کفش و لگد) کردن یه مقادیری توضیح بدن…

  79. میعاد می‌گوید:

    بخدا بعضی از مردم ما خیلی ساده ان!
    نمی دونم بگم از خوبیشونه یا از نادونیشون! ولی این سادگی بالاخره ضربشو به ما می زنه!
    بخدا شک نکنین اگه این جنایتکارای آمریکایی دستشون برفت چنان پدری از منو، توء ایرانی در می آوردن که نکرد روزگار!
    اینقد ساده نباشین؛ فکر کردین مثلا با یه زنگ زدنو یه احوال پرسی همه چی حل میشه میره پی کارش! اصلا اوباما مگه کیه! بیچاره اینقدر از صهیونیستا میترسه که حتی تو نشست خبریه بعد از تماس تلفن هم به هماهنگی با اسراییل اشاره کرد! ولی با وجود این هماهنگی هم بازم صهیونیستا ولش نمی کنن!
    شک ندارم که تو چند روز آینده چنان فشاری به اوباما بیارن که همین چند کلمه ای که گفته بودم پس بگیره!
    چرا اینقد زود یادتون میره و سنگ این جماعتو به سینه می زنین! بابا اینا همینان که باعث به قول شما فقر مردم ما شدن! همینان که همین الانشم حتی از تحریم دارو هم علیه ما دریغ نکردن!
    بخدا حیف حیف! اینجا تو بوشهر یه شهید داریم به نام نادر مهدوی! می دونم احتمالا می شناسینش! نادر با گروهش پدر ناو ها و کشتی های آمریکا یا تحت حمایته امریکا رو درآورده بودن! آخرین بار که واسه یه عملیات استشهادی می زنن به دریا بعد از یه درگیری سنگین که ۲ تا قایق ما تلفات می دیم و یه هلیکوپتر هم آمریکایی ها! نادر مهماتش تموم میشه! آمریکایی ها زنده می گیرنش میبرنش رو عرشه ناوشون و تمام…!
    در راستای جنایتکار بودن و وحشی گری این جماعت همینو بگم که وقتی جسد نادر برگشت هنوز آثار میخ های آهنی که تو سینش کرده بودن معلوم بود!
    بخدا خون امثال نادر به هدر رفته اگه اینا بخوان برن اونجا و صد تا امتیاز بدن به طرف و دلشون به یه خدافظی اوباما خوش باشه!!!!!
    من با مذاکره مخالف نیستم ولی با فروختن شرف و عزت مردم و حتی رو دادن به این جماعت جنایتکار و مسلمون کُش و پرو کردنشون صد در صد مخالفم!
    اینم بگم که من درباره جوش نخوردن ایران و آمریکا! اینقده که از آمریکا و تشکیلاتش مطمئنم و روی خبیثیشون حساب کردم رو دیپلماتای خودمون حسابی باز نکردم!!

  80. سلام؛
    اشک ریختم با واژه واژه ی متن و زنده شد تمام خاطرات کودکی ام…
    دیشب با خودم فکر می کردم خوب شد پدر و مادر شهید یزدانی منتظر برگشتن جنازه پسر مفقودشان نشدند… خوب شد…

  81. ناشناس می‌گوید:

    هزینه تماس تلفنی را حسن پرداخت کرد یا حسین؟!

    http://www.ahestan.ir/

  82. چشم انتظار می‌گوید:

    یه مثالی هست با این مضمون که می گه؛ بالاخره آدم بی احتیاط، از روی پشت بوم خواهد افتاد. یا از اینور بوم، یا از اونور بوم!
    فارغ از (در ضمن؛ فکر کنم قیاس مع الفارق درسته جناب سعید…) دلنوشت داداش حسین، و تماس تلفنی اوباما با حسن، یا حسن با اوباما! واقعا اونهایی که فکر می کنند، این خیمه شب بازی که آمریکا راه انداخته، منجر به رابطه ی دوستانه ی بدون غرض و مرض و بدجنسیه، احتمالا به خطا رفتند! چرا که، هم تجربه نشون داده آمریکا از صداقت هیچ بهره ای نبرده، هم مواضع چندگانه ی مسئولین آمریکایی، نشون می ده که سیاست چماق از پایین، چانه زنی از بالا، فعلا رو بورسه!
    غافل نشیم از اینکه، آمریکایی که درحال حاضر (به زعم برخی سینه چاکان ارتباط با شیطان بزرگ) در انزوای جهانی به سر می بره، برای خارج شدن از فشار افکار عمومی و مشکلات عدیده ی داخلی، باید از این فرصت حضور ایران، در مجمع سالانه ی شورای امنیت نهایت استفاده رو می کرد. این موضوع روشن تر از روزه!
    برخی عزیزان، تا کم میارن، زود موضوع رو ربطش می دن به اطلاع و اجازه ی رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا! اولا؛ شما با کدام علم لدنی، متوجه شدید که آقا اجازه ی هرگونه مذاکره و ارتباطی رو داده اند، که اینگونه مطرح می کنید؟! ثانیا، بر فرض، که طبق گفته ی جناب روحانی، آقا دست تیم مذاکره کننده رو، تا حدودی باز گذاشته باشند، آیا این به معنای از هول حلیم تو دیگ افتادن نیست؟
    کسانی که شاقول و معیار خوشبختی و بدبختی شون، بالا و پایین رفتن دلاره، بدونند که در هر دو صورت خوشبخت نیستند!!
    خدا ایشالا قسمت کنه، دست جمعی بریم کربلا… تو این سفری که نایب الزیاره بودم، به هر نفر ۲۰۰ دلار به قیمت ۱۵۴۰ تومان به ما دادند. یکی از عزیزان، که روز آخر سفر می خواست دلارهاشو تبدیل به تومان کنه، به شدت ناراحت بود، که چرا قیمت ارز اینقدر پایین اومده؟! می گفت؛ ما که شانس نداریم 🙂 و از قضا همین دوست، تا قبل از این قضیه، خوشحال بود که در این دولت، دلار داره ارزون می شه!!!

  83. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    آقایون! ۸ سال دولت دست شما بود آخر عاقبت مملکت رو دیدیم به چه روزی افتاد.
    اجازه بدید ۸ سال هم دست ما باشه!
    یه مملکت براتون درست می کنیم از نظر اقتصادی سوییس، از نظر دینی قم، از نظر فرهنگی ژاپن، از نظر اجتماعی کانزاس سیتی!
    بهشت میشه به قران این مملکت اگه بذارید دولت تدبیر و امید کارشو بکنه.
    مگه ندیدید تو این ۸ سال چی به سرمون اومد؟
    به قول ایت الله هاشمی اگه این ۸ سال نبود الان جز کشورهای مقتدر جهان بودیم.
    کمی صبر کنید.

  84. شیدا می‌گوید:

    ناشناس!
    توضیحش اینه که “ما این کار را محکوم مى کنیم”؛
    ولى شما که همه مملکت را به آشوب کشیدید!
    به مراکز نظامى و امنیتى حمله کردید!
    به اموال خصوصى و عمومى رحم نکردید!
    پوست سر بسیجى را کندید!
    به مقدسات مردم توهین کردید!
    و هزاران بى فرهنگى و آشوب گرى دیگر را مرتکب شدید! اصلا هم به روی خودتان نیاوردید!
    تو رو خدا شما از ادب و آرامش و احترام حرف نزنید که بی ادبی و وحشی گری و اهانت هایتان در ۸ سال گذشته، در تاریخ ثبت شده.

  85. شیدا می‌گوید:

    بالاخره آبکى بودن وعده پایین آمدن دلار، در صورت ارتباط، باید یه مقصرى داشته باشه!
    چى بهتر از لنگه کفش؟!!!

  86. سیداحمد می‌گوید:

    رضا؛

    ۱۶ سال دولت دست هاشمی و خاتمی بود، سرویس شدن مردم رو دیدیم، سوئیس شدن کشور رو ندیدیم!

    و این هفدهمین سال دولت این جماعت است، نه اولین سال آن…

    احمدی نژاد ۸ بار رفت سازمان ملل، یه بار برند انقلاب اسلامی رو نفروخت! دلگی کرد آخر سفرش جناب روحانی، دلگی!

  87. محراب می‌گوید:

    اخراجی های یک رو یادته. هم طنز هم تراژدی هم اکشن هم همه چی!
    این متنت اینطوری بود. گریه و خنده و… همه و همه.

  88. چشم انتظار می‌گوید:

    اگه به بعضیا بر نمی خوره! می خوام بگم؛ این گزارشهای فیسبوکی جناب وزیر خارجه، داره کمی لوس می شه. شاید یکی فیلتر شکن نداشت! و دوست داشت، گزارش کار وزیر مملکتشو، اونم رسمی از صدا و سیمای کشورش بشنوه. یعنی چی که، صبحونه رو با فلانی خوردم و نماز رو هم بین نوشتن گزارش خوندم و… نمی دونم! شاید اینم یه روشه دیگه…

  89. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛

    حرف رضا رو قبول دارم با اندک تلخیص!!
    بعد از ۸ سال مملکتی برامون درست می کنند، از نظر اقتصادی سودان، از نظر دینی تایلند، از نظر فرهنگی ایالات متحده، از نظر اجتماعی بنین… 🙂 هر چند که استخوان های کودک گرسنه و مظلوم بنیایی شرف داره به شکم های گنده ی مفت خوران فتنه گر!!

    البته تو همون ۱۶ سال هم تجربه کردیم کم و بیش… 🙁

  90. نوکر باراک می‌گوید:

    آخه شما سیاست می فهمید؟ کشور رو هم شما به اغتشاش کشیدید ۴ سال پیش.

  91. سلام می‌گوید:

    بعضی از مطالب بالا رو خوندم.
    یه چیزی خود نمایی می کرد. همونایی که تا دیروز بابای شهید مارو فاشیست می خوندن و ما رو سهمیه ای، حالا کاسه داغ تر از آش شدن و غصه مارو می خورن.

    “زاده”؛

    مشکل شما … که با رابطه با امریکا حل می شه، بابای ما رو داخل اسکل بازی های خودتون نکنین! هر چی گفتین سکوت کردیم، اما…
    راستی! تا دیروز مطهری و توکلی داد وا اسلاما سر می دادن و از رییس جمهور سوال می پرسیدن حالا چی شده که لال شدن؟ آقای لاریجانی! دیگر سلمه ای به اسلام وارد نمی شود؟ نمی دونم صندلی مجلس چه میخی داره که همه علیه اسلام کوک می شن!

  92. ایرانی می‌گوید:

    دردِ دل دلنشینی بود…

  93. آبادان می‌گوید:

    مقاومت ادامه دارد.
    آمریکا تا همیشه تاریخ شیطان بزرگ است.
    و چقدر کج خیال اند آنهایی که فکر می کنند اگر به تقاضای ازدواج آمریکا بله بگویند دیگر تمام قله ها را فتح کرده اند و همه چیز درست می شود.
    یادمان نرود شیطان از هر راهی وارد می شود تا تو را از راه راست منحرف کند.
    تا آخرین قطره خون، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل

  94. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    آقای رضا اعتدال طلب؛
    ما مملکتی می خوایم که هم اقصادش و هم دینش و هم فرهنگش و هم اجتماعش اسلامی باشه وگرنه خل نبودیم برای فرهنگ ژاپن و اقتصاد سرمایه داری سوییس و اجتماع کوفت سیتی انقلاب کنیم و کشته بشیم. واقعاً شما حاضری واسه فرهنگ ژاپن جونتو بدی؟
    اصولاً آب ما با مظاهر تمدن منحط غربی لیبرال سرمایه داری از فرهنگش بگیر تا اجتماعش تو یه جو نمی ره و راه ظهور امام زمان هم از همین مسیر می گذره و لاغیر.

  95. همشهری اقا مهدی باکری می‌گوید:

    عالی…

  96. ستاره خرازی می‌گوید:

    شُد جمهوری اسلامی به پا
    که هم دین دهد هم دنیا به ما
    از انقلاب ایران دِگر
    کاخ ستم گشته زیر و زِبَر
    تصویر آیندهٔ ما
    نقش مراد ماست
    نیروی پایندهٔ ما،
    ایمان و اتحاد ماست
    یاریگر ما دست خداست
    ما را در این نبرد او رهنماست

    در سایهٔ قرآن جاودان

    پاینده بادا ایران
    ….
    آزادی چو گل‌ها در خاک ما
    شکفته شد از خون پاک ما
    ایران فرستد با این سرود
    رزمندگان وطن را درود
    آیین جمهوری ما
    پشت و پناه ماست
    سود سلحشوری ما
    آزادی و رفاه ماست
    شام سیاه سختی گذشت
    خورشید بخت ما تابنده گشت

    در سایهٔ قرآن جاودان
    پاینده بادا ایران

  97. سائل الزهرا‏(س‏)‏ می‌گوید:

    دوستا‏ن عشق جماران!

    امام خمینی فرمودند: رابطۀ امریکا با ما مثل رابطۀ گرگ و میش است.

  98. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۵ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسینِ زهرا…
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    زنده باد نام و یاد و راه شهدا…
    http://uploadtak.com/images/s532_mmotieehaftegi920531.mp3

  99. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    آقایون ولایت مدار یکی تون به من بگین این جمله از کیه؟؟ ها؟؟

    “قطع رابطه با امریکا یک مساله ی ابدی نیست”

    این جمله از رهبر مملکت نیست؟

  100. سیداحمد می‌گوید:

    پزشک اعتدال طلب؛

    برای ما تکه تکه جمله از این طرف و آن طرف پیدا نکن که ما خودمان ختم روزگاریم!
    بفرما این هم بخش دیگری از بیانات حضرت آقا:

    “براى امریکا مهم است که ایران اسلامى که از روز اوّل به دلایل روشنى در مقابل امریکا ایستاد و تسلیم امریکا نشد و گفت که با امریکا مذاکره نمى‌کنم، حالا بگوید که بسیار خوب، چَشم، ما هم مذاکره مى‌کنیم! مى‌گویند بفرما، ابرقدرتى کامل شد! این منطقه‌اى هم که زیر بار نمى‌رفت، زیر بار آمد؛ این‌جا هم عتبه را بوسیدند! بنابراین، صِرف مذاکره برایشان خیلى مهّم است.

    البته در مورد رابطه، این‌طور نیست؛ بعد خواهم گفت. امریکاییها نسبت به رابطه، طور دیگرى فکر مى‌کنند. آن چه‌که براى آنها خیلى مهّم است، مذاکره است. مى‌خواهند ایران پشت میز مذاکره بنشیند؛ بعد که مذاکره شروع شد، آن‌وقت سرِ رابطه داستانها و حکایتها دارند.
    ……
    اگر جمهورى اسلامى با امریکا پشت میز مذاکره بنشیند، امریکاییها خیالشان از این جهت راحت مى‌شود؛ به هرجایى در دنیا مى‌گویند: شما براى چه تلاش مى‌کنید؟ شما که مثل ایران نخواهید شد، به پاى ایران که نخواهید رسید! هر چه بشوید، یک ملت و یک نظام و آن شکوه و شجاعت را که پیدا نخواهید کرد؛ آنها هم بالاخره مجبور شدند و این‌جا پاى میز مذاکره آمدند؛ شما دیگر چه مى‌گویید؟! یعنى با تسلیم ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى ایران به نشستن پاى میز مذاکره با امریکا، خیال امریکا از بسیارى از این مبارزات دنیاى اسلام آسوده خواهد شد.”
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    “عدّه‌اى، ساده‌لوحانه، این گوشه و آن گوشه مى‌نشینند، حرفى و نِقى مى‌زنند. قلم روى کاغذ مى‌آورند که: «چرا با امریکاییها مذاکره نمى‌کنید؟ تا کى مى‌خواهید این وضع ادامه داشته باشد؟» آیا اینها نمى‌فهمند در دنیا چه خبر است؟ نمى‌فهمند که توقّع این دشمنِ افزون‌خواهِ مغرورِ کم‌خرد و بى‌حکمت چیست؟ تصوّر مى‌کنند همین‌قدر که ما مذاکرات و روابطمان را با امریکا شروع کردیم، همه مشکلات تمام خواهد شد؟ نه آقا، قضیّه این نیست. آرى؛ امریکاییها در اظهارات رسمى مى‌گویند و اظهار مى‌کنند که ما آماده مذاکره با ایرانیم. مذاکره براى چه؟ معلوم است؛ مذاکره براى این‌که راهى و مجرایى براى فشار آوردن روى دولت ایران پیدا شود. مذاکره را براى این مى‌خواهند. چه مذاکره‌اى؟! ما با شما کارى نداریم، احتیاجى به شما نداریم، ترسى از شما نداریم، هیچ محبّتى به شما نداریم. شما کسانى هستید که در روز روشن، جلو چشم همه مردم دنیا، هواپیماى مسافربرى ما را به بهانه دروغ و واهى، سرنگون کردید و دهها نفر انسان را کشتید و حتّى عذرخواهى هم نکردید. این چگونه رژیمى است؟ این چگونه دستگاهى است؟ این چگونه فرهنگى است؟ چطور دل انسان با چنین رژیمى صاف شود؟ ما با اینها کارى نداریم. هیچ رابطه محبّت و عطوفت و دوستى بین ما و امریکا نیست. رابطه نفرت از طرف ماست؛ رابطه خصومت خباثت‌آمیز از طرف آنها است.

    این‌جا یک نکته اساسى دیگر هم وجود دارد که حتماً باید در محاسبات لحاظ شود:

    آنچه تا به حال گفتیم، مربوط به سوابق امریکا با ایران و ملّت ایران مى‌شد؛ اما همه قضیه این نیست. یک اصل بر تفکّر ما مسلمان ها حاکم است که آن اصلِ نفرت از ظلم و ظالم و مقابله با ظلم و ظالم در هر جاى دنیاست. شما ببینید امریکایی ها چقدر ظلم کرده‌اند! چقدر ظالم‌پرورى کرده‌اند! چقدر ملّت ها را مظلوم کرده‌اند! با مردم فلسطین چه کرده‌اند! چگونه به اسرائیل، پروبال داده‌اند! با لبنانی ها چه کرده‌اند! با مسلمانان -در داخل کشورهاى خودشان و در هر جا که توانستند- چه کردند! با ملّت هاى ضعیف چه کردند! آیا از اینها مى‌شود صرف‌نظر کرد؟ قضیه این است. مسأله این است. مبارزه با استکبار و روز مبارزه با استکبار -که یک مناسبت ضدّ امریکایى این روز را تشکیل مى‌دهد- قاعده و مبنایش اینهایى است که عرض شد. این روال ادامه دارد. تا وقتى که نظام جمهورى اسلامى در خطِّ صحیح حرکت مى‌کند و تا وقتى که آرمانها و اهداف قرآنى و الهى و اسلامى بر ما و بر این نظام حاکم است، این نفرت و مقابله با سردمداران استکبار جهانى و در رأس همه، امریکا، به قوّت خود باقى است.”
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    البته فقط می خواستم شما متوجه بشوی که این بازی ها برای ما جواب نمی دهد و الا این حرکت ها و تکه تکه کردن بیانات آقا، اصلا حرکت درست و معقولی نیست!
    راستی؛ مــــــــــ بر امریکا ــــــــــــــــــرگ

  101. ناشناس می‌گوید:

    ما باید با همه دنیا رابطه داشته باشیم…

  102. mim می‌گوید:

    راستی که وقتی نیویورک بودید نمی دیدید تلاش رئیس جمهور اول محبوب و بعداً انحرافی را برای برقراری رابطه از هر جوری؟ راستی نامه/ نامه های بی جواب، جواب همان خون ها بود؟ راستی همان وقت ها مک فارلین زیر نظر رهبر فقید انقلاب با مقامات ایرانی حرف نمی زد؟ راستی این ها را نمی دانید؟ راستی رابطه با امپریالیسم چپ شوروی آن وقت با آن همه جنایت ایرادی نداشت؟ راستی معیار چیست؟ عادت کردن به شعار مرگ بر امریکا و نوستالژی اش برای امثال شما شده معیار سیاست خارجی؟

  103. یوسف می‌گوید:

    اسلام معتدل یا اسلام انقلابی
    http://ingholt.ir/?p=899

  104. سائل الزهرا‏(س‏)‏ می‌گوید:

    سیر تکاملی تغییر نام آمریکا:
    شیطان بزرگ
    شیطان کوچک
    شیطون بلا، جیگر طلا…!

  105. م.طاهری می‌گوید:

    “اشک… و هنوز هم اشک! حق این را که داریم؟!”

    الان برای چندمین بار خواندمش. کاش به این زودی متن جدیدی به جای این متن اضافه نشه.

  106. نینا می‌گوید:

    لعنت خدا و رسول بر آنها که از فلاکت مردم نان می خوردند و بهبود اقتصاد به ضرر آنهاست… بشمار!

  107. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    نینا؛
    زشته آخه به رییس بانک مرکزی دولتی که تازه اومده سرکار اینجوری توهین کنی. درسته که دولت لب مرزیه و ما هم به برخی کارهاش منتقدیم ولی انصافاً این توهین ها درست نیست!!!

  108. فاطمه می‌گوید:

    چند روزه فقط به این فکر می کنم یعنی همه چی تموم شد… همه چی فراموش شد… یعنی ارزش نانی که می خوریم از خون دلی که بعضی ها خوردند و از جانی که بعضی ها دادند بیشتره؟ برا یه لقمه نون دیگه چی کار قراره باهامون بکنند.
    من که هر وقت میام یه کم بی خیال بشم، یاد عموهای شهیدم(فقط یادشون) نمی ذاره… خدایا کمکمون کن…

  109. نوکر باراک می‌گوید:

    آمریکا میخواد صلح کنه شما کاسه داغتر از آش شدین؟ چی می خواید از جون این ملت؟

  110. سائل الزهرا می‌گوید:

    نوکر باراک؛

    از آقات اجازه گرفتی داری اظهار فضل میکنی؟
    شما که به لطف غفلت عامدانه، نه از آشی نه از کاسه… اجالتا برو مواظب مصلحت ملی امریکا باش.

  111. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا؛

    امشب شب دحوالارض است و شبی بس با عظمت!
    اعمال این شب:
    http://www.aviny.com/Mafatih/Motoon/Mafatih042.aspx#link212

    ثواب مناجات در این شب را از دست ندهید!

  112. ناشناس می‌گوید:

    …………………

  113. kosar می‌گوید:

    با سلام؛

    این رهبر عزیز خیلی زرنگ و باهوش تر از این حرفهاست. اون با اختیار دادن به آقای روحانی می خواهد بگوید شما که می خواهید با آمریکا مذاکره نماییم بروید ببینیم چه کار می کنید؟! چون اگر از طرف دیگران بود می گفتند آنها بلد نبودن، کار خودمان است!

  114. سنگرسازان بی سنگر می‌گوید:

    {وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ}

    البقرة۱۲۰

    امشب یه بار دیگه گفت و گوی سران (قلابی!) یهود و نصاری رو دیدم و باز یاد این آیه افتادم و گریستم…

  115. خیبرآنلاین می‌گوید:

    سلام؛
    این یادداشت شما در پایگاه خبری- تحلیلی “خیبرآنلاین” منتشر شد.
    یا فاتح خیبر مدد

  116. Soleimani می‌گوید:

    آخه بی شرف
    تو اصلا می فهمی غم چیه؟

  117. Pashazadeh می‌گوید:

    در عمارنامه شما رو دیدم آقای قدیانی؛
    به نظرم درد ما بیشتر نان به نرخ روزهایی هستن که امروز مردم رو به شهدا و انقلاب بدبین کردن.

    این وب رو نگاهی بندازید:
    http://ajul.blogfa.com
    من از مخاطبای قبلی وب ۷ سالشون بودم که با اسم و هویت واقعی کار می کردم اما این ۳-۴ ماه اخیر که مطالبشون در راستای حمایت از رهبر و شهدا
    و ارزش های فراموش شده انقلاب بود، تصمیم گرفتم گمنام کار کنم.
    از اینا حمایت کنید که سرباز گمنام امام زمان اینان…
    التماس دعا

  118. عمارنامه می‌گوید:

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشر گردید.
    http://www.ammarname.ir/node/14206
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید.
    موفق و پیروز باشید.
    http://ammarname.irinfo@ammarname.ir
    یا علی

  119. دختر پارس می‌گوید:

    شکر خدا که اشک داریم هنوز!!!!

  120. دخترپارس می‌گوید:

    جناب “نوکر باراک” اربابتون با گزینه جنگ روی میز می خواد صلح کنه؟؟؟؟؟؟ آیا؟؟؟؟

  121. م.طاهری می‌گوید:

    الله اکبر!
    شهیدان زنده اند الله اکبر!

    این کامنت رو در راستای پیام های صریح و روشنی که شهدا برایمان مخابره می کنند، می گذارم.
    امروز داشتم کتاب شهید بلورچی را می خواندم رسیدم به این نامه. نامه دوازدهمی از شهید که در کتاب آمده.( صفحه ۱۲۴) نامه ای از شهید علی بلورچی به خانواده اش. انگار که امروز و برای ما، همه ما، نوشته شده است. قسمتی از این نامه:

    “شهادت یعنی من و ما با انتخاب خود، زندگی دنیایی مان را فدای آرمان های دینی مردم مان کردیم، اما روح مان تا وقتی خدا بخواهد در همه عرصه ها و صحنه ها با شماست، در صف راهپیمایی ها، در روشنایی نماز جمعه، در شبستان احیاء، کنار صندوق صدقات، هم نفس با ولیچری که در راه ماند، شاهد آه حسرت بار مادری که هنوز چشم به راه است.

    شهادت یعنی ما تا ابد بر صراط مستقیمی که برای اقامه اش از سر و جان گذشتیم، پایداریم. شهادت یعنی یک پای ما در دنیای شماست، یک پایمان در آسمان خدا، نه از غم شما فارغ ایم، نه به راحتی خویش دلخوش. اگر ما باز هم، و هزاران بار دیگر هم، در کنار شما می بودیم، با همان اقتدار، با همان بصیرت، با همان از خود گذشتگی، پا در همان راهی می نهادیم که نهادیم، سر بر همان آستان ولایتی می سودیم که سودیم، خون و جان و تن بر سر همان پیمانی می فشاندیم که فشاندیم، بی دست و پا و سر و خونین بال و پر، در همان آتشکده عشق می رقصیدیم که رقصیدیم و در کوران پر التهاب هر فتنه ای، سینه مان سپر بلاگیر دین و دنیای شما بود. اگر بودیم، هزار بار می مردیم تا امر خدا بر زمین نماند.

    ما با شما و شاهد شماییم. دستگیرتان در ناتوانی های دنیایی، یاورتان در سرگشتگی های آخرتی. دعا از شما، دستگیری از ما، اجابت از شما.

    عزیزانم! بر راه امام پایداری کنید که: انّ رحمة الله قریب من المحسنین.”

    خدا رو شکر که شهدا آنقدر حرف هایشان را صریح زده اند که هیچ کس نمی تواند آن ها را مصادره کند.

  122. زهرا می‌گوید:

    از بالا که کامنت ها رو می خوندم، می خواستم آخرش بگم آقا سید احمد خیلی عصبانیه (البته مثل همه ی ما) و جواب بچه ها رو تند می ده. اما به کامنت های آخر رضا اعتدال طلب-پزشک که رسیدم دیدم نه بابا خیلی هم خوب جواب می ده!

    اینا رو ول کنی و هر چی هیچی نگی پر رو تر می شن. مسخره اس دیگه! نظر آقا که در این مورد روشنه.

  123. ناشناس می‌گوید:

    اشک… و هنوز هم اشک! حق این را که داریم؟!

  124. عادل می‌گوید:

    سلام؛
    بد جوری وا دادیم! تا زمانی انقلاب ما در مسیر درست حرکت می کرد که به سمت امریکا نمی رفت. همه ی ما می دانیم که در پشت این تماس ها برنامه ی یهودیان می باشد و همه ی ما می دانیم که برنا مه ای به نفع ما نیست. الان بعد این تماس چهره ی کشور ما به عنوان ی کشور پرچمدار اسلامی زیر سوال رفت…
    خیلی از ماها می گوییم آقا جان! در روز عاشورا اگر ما بودیم چنان می کردیم… شمایی که تحمل دو سال تحریم رو نداشتید چطوری العجل العجل می کنی برادر من؟
    بروید توبه کنید و خدا و آقا امام زمان خودش به فریادمان برسد…!

  125. ADEL می‌گوید:

    اون برادری که طالب مذاکره با امریکا هستی! اخبار چند روز اخیر رو شنیدی که اوباما چیا گفته؟ که مردم ایران به خاطر تحریم ها مشتاق شدن بیان پای مذاکره…

  126. سیداحمد می‌گوید:

    عادل؛

    حالا شما هم اینقدر سخت نگیر!
    مسیر انقلاب ما درست است و از مسیر درست هم خارج نمی شود چون علمدار این انقلاب دست در دست مهدی فاطمه دارد. این نکته مهم را هیچ وقت فراموش نکن!
    دولت ها عوض می شوند و هر کدام سیاست های خودشان را دارند، اما آنکه مهم است رهبرِ انقلابیِ ماست!

    و صد البته تا قبل از ظهور مولا، نباید انتظارِ اصلاح دنیا را داشته باشیم.
    اللهم عجل لولیک الفرج…

  127. مرگ بر آمریکا می‌گوید:

    جناب آقای هاشمی! امام در ۴ بند سخن شما را تایید می کنند که با مرگ آمریکا مخالفند! بلکه چیزی فراتر از مرگ را برای او متصور هستند.

    ۱-امام فرمودند که “آمریکا شیطان بزرگ است” و شما در اعمال مکه با شیطان چه می کنید به ویژه اگر بزرگش باشد.

    ۲-امام فرمودند که “آمریکا ام الفساد قرن است” کشوری که ۲۵ میلیون وبسایت پورن دارد که در برابر هر ۱۳ امریکایی می شود یک وبسایت!

    ۳-امام فرمودند که “آمریکا تروریست بالذات است” کشوری که تصاحب خاکش هم با نابودی قوم سرخ پوست بود.

    ۴-امام فرمودند که “آمریکا استکبار جهانی است” و ما می دانیم که الله اکبر است و کبر تنها شایسته خدا

    حال خودتان بگویید امام با مرگ بر آمریکا مخالف بود یا بدتر از مرگ را برای آمریکا می خواست!
    (دکتر عباسی)

  128. باراک دوراک می‌گوید:

    الان ۷۵ درصد مردم آمریکا راه حل سیاسی رو برای پرنده هسته ای قبول دارن.
    الان جو عمومی دنیا به نفع ما شده و ما رو کشوری صلح طلب میدونن بر عکس قبل.
    اینا دست آورد کمیه افراطی ها؟

  129. ADEL می‌گوید:

    ما کاری به این نداریم که چند درصد مردم امریکا با ما موافقن یا مخالف چون نظر مردم امریکا واسه دولتشون اصلا ارزش نداره. اینو در جنگ های افغانستان و عراق ثابت کردن. ما داریم در مورد خودمون حرف می زنیم. که نباید از مسیر انقلابمون خارج بشیم.

  130. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان تازه وارد؛

    لطفا اصول ویرایشی را رعایت کنید.
    “که” و “به” و امثالهم را درست بنویسید!

  131. باراک دوراک می‌گوید:

    مگه شما پیام ملت رو دریافت نکردید، جمع کنید دیگه بساطتون رو.
    اصلا شما به دیپلماسی عمومی اعتقاد دارید یا نه؟ بعد بیایید نظر بدید! ثانیا نظر مردم ایران رو هم باید اضافه کرد.

  132. مرگ بر آمریکا می‌گوید:

    باراک دوراک؛

    بگو مرگ بر آمریکا تا بهت بگم! 🙂

  133. فرخ می‌گوید:

    قدیانی جان؛ تو که سال قبل با محمود و البته از جیب ما مفتکی رفتی داداش!!!
    کدوم کًل رو به سر ما زدى داداش؟؟؟
    حتى ننوشتى واسه کدوم کار واجب و یا مستحب رفتی؟؟؟

    حالا به همه ایراد و کفش می زنی؟!

  134. م.طاهری می‌گوید:

    آهسته گویمت نکند بشنود رباب
    از عمر اصغرش سی و چند روز مانده است

  135. صبا می‌گوید:

    رهبر انقلاب، امروز؛ “ما به هیئت دیپلماسی دولت عزیزمان خوش بین هستیم ولی به امریکایی ها بدبینیم. خودبرتربین و غیرمنطقی و عهدشکن است و دولتی در تصرف شبکه صهیونیسم بین المللی ست.”

    حالا یه عده هی اصرار دارند که اوباما را از دولتش و نتانیاهو جدا بدانند و موضع گیری هاشو بعد از تلفنش قابل پیش بینی بدانند! فکر کردن ملت هم مثل خودشان نمی فهمند!!

  136. باراک دوراک می‌گوید:

    ایول به رهبر صلح طلب ما…

  137. ناشناس می‌گوید:

    با این حرکت آخرتون یعنی‌ تلفن و مذاکره و اینا خیلی‌ حال کردم…

  138. سلیم می‌گوید:

    متن خوبی بود. کلا این جور نوشته های سئوال محور را دوست دارم.

  139. میثم می‌گوید:

    خب دوستان عزیز …! اجازه بدهید با ادبیات شما حرف بزنیم! همان ادبیات که می گویید نگاه کنید که اسراییل و آمریکا برای که کف می زنند و از حرف های چه کسی خوشحال می شوند و بعد به آنها شک کنید!
    .

    همین بیست دقیقه حرف های نتانیاهو در مصاحبه با بی بی سی فارسی را گوش کنید! ببینید برای محق جلوه دادن خودش به چه چیزهایی دست آویز می شود!؟ با خود مرور کنید که حرف ها و کارهای چه کسی بیشتر به نفع نتانیاهو است!؟ در جواب مجری که می پرسد ایرانی ها می گویند شما خودتون بمب دارید اتکا می کند به حرفهای محمود که هر روز از تهدید و نابودی می گفت! بعد حق به جانب می گوید ما کسی را تهدید نمی کنیم! این جواب احمقانه را تنها زمانی در آستین دارد که یکی مثل شما فکر کند در دنیای امروز با داد و بیداد و سخنرانی های آتشین و در عین حال مضر می توان کاری از پیش ببرد در حالی که تنها کارکرد آن حرف ها تحریم و پاس گل دادن به رقیب است!

    در طول مصاحبه بهترین دست آویزش برای لال نشدن و جواب داشتن مسائلی از این قبیل است که ایران بر روی همین برنامه (که از بی بی سی پخش می شود) پارازیت می اندازد! بعد برای جلوگیری از خفه گی و کم نیاوردن از فیلتر بودن توئیتر و اینترنت می گوید! حتی به غلط از شلوار جین و موسیقی غربی می گوید! (که البته شما دوستان با آن مخالف اید و فشار مردم است که تاب قطع آن را ندارید!) بعد آویزان می شود از اختلاف میان مردم و شما! که مردم شما را نمی خواهند و به زور بر آنها امر می رانید! متوسل می شود به کشتن ندای عزیز و خلاصه هر چه که دارد و ندارد برای گفتن وام گرفته از رفتارهای شماست! این چه مخالفتی است که شما با اسراییل می کنید و در عین حال بهترین پاس گل ها را به او می دهید؟!

    بعد اما باز شما زبان دراز دارید که خاتمی فلان! مهاجرانی بهمان! ظریف (که طی دو هفته ذهن های دنیا را دگرگون کرده و اسراییل را به انزوا برده) از حلقه نیویورک است! آن یکی سر فتنه است! این با سوروس دیدار کرد آن فلان کرد و…

    حالا باز خدا را شکر هست مهاجرانی ای که محمد الدوره را به یاد همه بیاندازد و دقیقا نشان دهد آن گرگِ در لباس میش که نتانیاهو می گوید کیست؟

    کلاه قاضی کنید و ببینید اگر شما نبودید و این گزک ها را به دست دنیا نداده بودید الان نتانیاهو چطور لال می شد برای حرف زدن! کمی عمیق تر شوید و ببینید چطور بهترین دوست اسراییل هستید و پاس گل به آنها می دهید و چطور بهترین مدافعان ایران را از صحنه به در می کنید! هر چند ساده انگارانه است که ندانید این ها را! قدرت را بگو اما که شیرین است!

  140. وهله می‌گوید:

    سلام؛
    آقا سید! یه سوال داشتم.
    مگه قرار نبود داداش از نامه هایی که بچه ها براشون فرستادن چیزی رو کنن؟؟؟؟ چرا خبری نشد؟؟ این کار انجام نمیشه آیا؟؟؟؟

  141. ابراهیم سالک می‌گوید:

    ……

  142. مهره اضافه می‌گوید:

    قطعه قطعه مهره!
    سلام؛
    ممنون که هستین.
    من شدم معلم جاده!!!
    جالبه؛ منم با “پرسش مهر رئیس جمهور مهربان” به روزم…

  143. مهتاب می‌گوید:

    میثم؛
    انگار یادتان رفته است، ما در دوره خاتمی گفتگوی تمدن ها، شدیم محور شرارت! 🙁

  144. شهریار می‌گوید:

    ممنون آقای قدیانی

  145. م.طاهری می‌گوید:

    “تازه رسیدیم به نقطه سر خط… به مدرسه‌های پایین خط آهن… به فهم معنای این جمله روی دیوار مدرسه که تکیه کلام شهید مولایی بود؛ «جنگ، زخم دارد و صلح، زخم زبان!»… و به روزگاری که دیگر گلوله نداشت، اما آقا معلم همچنان از ما شغل پدر را می‌پرسید!!”

    دوست دارم این متن رو.

  146. حرف تو می‌گوید:

    با سلام و خدا قوت مطلب شما به عنوان بهترین های وبلاگی انتخاب شد و در قسمت “گلدون وبلاگی” منتشر شد. سایت حرف تو با آدرس:
    http://harfeto.ir/?q=node/15787
    http://dana.ir/News/17893.html
    منتشر شد…
    خواهشمندیم مطالب تولیدی خود را به سایت حرف تو ارسال نمائید.
    هدیه سایت حرف تو به شما:
    پیامبر اسلام: عدالت نیکو است اما از دولتمردان نیکوتر، سخاوت نیکو است اما از ثروتمندان نیکوتر؛ تقوا نیکو است اما از علما نیکوتر؛ صبر نیکو است اما از فقرا نیکوتر، توبه نیکو است اما از جوانان نیکوتر و حیا نیکو است اما از زنان نیکوتر.

  147. محمدی می‌گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشی خدمت دوست عزیز؛
    با تشکر از مطالب ارزنده و پر محتوای سایت شما، اگر متمایل به تبادل لینک هستید، سایت خبری “سفیر جنوب” را لینک بدهید و اعلام نمایید تا ما نیز شما را لینک بدهیم.
    safirjonoob.ir

  148. هم‌قدم راوی می‌گوید:

    لینک شدید سردار…

  149. تسنیم می‌گوید:

    دست مریزاد! 🙂

  150. مرتضی می‌گوید:

    سلام حسین آقا؛

    خیلی وقت بود به وبلاگت سرنزده بودم. سرم خیلی شلوغ بود. واقعا نمی دونم قالیباف چی داشت که شما رو به سمت خودش جلب کرد؟ این که امثال شما بچه های خوب شهدا طرفدار قالیباف بشید، منو می ترسونه…

  151. مرتضی می‌گوید:

    مصادره به مطلوب؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

  152. م.طاهری می‌گوید:

    دوست دارم تو این پست عید الله اکبر رو تبریک بگم.
    انشاءالله که این عید برای قطعه بیست و ششی ها و همه و همه مبارک باشد!
    عید غدیر مبارک!

    مبصر محترم قطعه، عیدی بچه ها فراموش نشود!

  153. بهزاد می‌گوید:

    مرتضی جان:
    سردار مرد کار و کار و کار بود و می ارزید به وضع فعلی…
    لطف کنید خوبی رو در تصدیق نظر خودتون نبینید.

  154. م.طاهری می‌گوید:

    سادات بزرگوار عیدی فراموش نشود‏!‏
    یک حدیث؛ یک قسمت منتخب از نهج البلاغه؛…هرچی صلاح می دونید. فقط لطفا سادات عیدی یادشون نره.

  155. لبیک یا حسین می‌گوید:

    م.طاهری؛
    امیرالمومنین علی علیه السلام: کن فی الفتنه کابن اللبون، لاظهر فیرکب، ولا ضرع فیحلب
    (در فتنه ها مانند شتر ۲ ساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد و نه می توانند از او شیر بدوشند)
    نهج البلاغه، حکمت۱٫

  156. علی می‌گوید:

    ای کاش مردم را آدم حساب می کردید و ازشون نظر سنجی می کردید.

  157. پسرشهید می‌گوید:

    ۱۰ روز تا ۱۳ آبان

    مرگ بر آمریکا

  158. شهود عشق می‌گوید:

    واقعا عالی بود. کاش حداقل این روحانی عاشق آمریکا این متنو بخونه…

  159. دوست می‌گوید:

    سلام به همه آنها که واقعا دوست هستند!

    آقا میثم عزیز؛

    اگر نگاه ما به مسائل سیاسی که از مسائل روبنایی است، نگاه سطحی، احساسی و عامیانه و تک بعدی باشد که بعضی مسائل را ببینیم و چشممان را بروی بعضی ببندیم، خب جز این اظهار نظرهایی که کردید نباید توقع دیگری داشت اما اگر نگاهتان به سیاست برآمده از یک مبنای فکری و اعتقادی مستحکم و عقلانی باشد، نوع دیگری نظاره گر مسائل خواهید بود و حتما نظرتان متفاوت خواهد بود!! در ضمن با فرافکنی و مطرح کردن مسائل حاشیه ای از بحث خارج نشوید.

    اما جواب؛
    اولا دوستان اسرائیل و بزرگترین سرمایه صهیونیست ها به تعبیر خود نتانیاهو جنبش سبز بود و…

    ثانیا در اینکه رسانه های جهان در دست آنهاست و هر کاری که بخواهند در این دنیا بر اساس قانون جنگل (بخوانید حق وتو) می کنند و کسی هم نمی تواند حرفی بزند شکی نداشتیم و نداریم و انقلاب اسلامی از همان اول با این مسائل روبرو بود، مگر ما جنگ را شروع کردیم و مگر بعد از آنهمه ژست سیاسی و صلح جویانه خاتمی با طرح گفتگوی تمدن هایش چیزی جز محور شرارت بودن نصیبمان شد؟

    ثالثا جنگ ما با آمریکا جنگ عقیده است و ما سردمدار فکر و عقیده استکبارستیزانه و آمریکا، رئیس و سردمدار طاغوت در زمان ما، باقی همه جیره خوران و نوکران آمریکا (بخوانید صهیونیست) هستند و الا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و اینکه اسرائیل باید از بین برود را امام راحل و عزیزمان مطرح کردند و مگر چیزی در این دو عوض شده یا تغییر رویه و منشی رخ داده که ما از شعارمان برگردیم؟؟

  160. مجتبی سرسپرده آقا می‌گوید:

    یا ملت از دید آقایان اعتدال کافرند یا اشداء علی الکفار رو بر عکس تفسیر نمودند…

  161. حدیث .م می‌گوید:

    درد دارد زندگی در عصری که شعار مردمانش *ما اهل کوفه نیستیم* باشد
    اما طلحه و زبیرها در وسط میدان عربده کشی کنند
    و *علی* تنها بماند!

  162. حدیث .م می‌گوید:

    سستی کوفیان رقم می زند:
    صلح را برای حسن *ع*
    و قتلگاه را برای حسین *ع*
    و تو…
    هر روز از خودت بپرس،
    سستی ما چه رقم می زند برای مهدی موعود *عج*

    التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.