«جمهوری اسلامی» مهم تر است یا فلان حزب؟!

انگار قرار نیست تغییر رویه بدهند بعضی از این فتنه گران. به محض اینکه می فهمند در فلان انتخابات باخته اند، یا بحث تقلب را پیش می کشند یا به خودهاشان لقب متقلب می دهند؛ متقلب، دروغ گو، خائن! (البته اینها را عمومی می گویند. خصوصی چه می گویند، پیامک چه می زنند، خدا عالم است!) نظام جمهوری اسلامی با ۳۰۰ هزار شهید، یعنی اندازه فلان حزب اهمیت ندارد؟! اگر خانم راستگو فقط به جرم یک رای باید از حزب اخراج شود، پس چرا نظام باید متحمل افراطی هایی باشد که یکی دو قلم نیست جرائم شان؟! اگر رای دادن به قالیباف، لیاقت راستگو را از عضویت در حزب زیر سئوال می برد، پس چه می کند جعفر توفیقی در صندلی صدارت وزارت علوم جمهوری اسلامی؟! آری، «وزارت علوم جمهوری اسلامی»، که هیچ وزارتخانه ای، ملک شخصی هیچ رئیس قوه مجریه ای نیست! آیا رای دادن به قالیباف بدتر است یا همراهی با شورشگران علیه ۴۰ میلیون رای؟! اصلاح طلبان می گویند؛ «راستگو از وعده تشکیلاتی عدول کرده». سلمنا! عدول از تعهدات حزب بدتر است یا عدول از تعهدات نظام؟! خلف وعده یک قرار حزبی بدتر است یا خلف وعده در یوم العیار عاشورای ۸۸؟! چطور احزاب برای خودشان باید شان و جایگاه و مقررات و بگیر و ببند و نظم و نسق داشته باشند، اما جمهوری اسلامی با این همه شکوه و عظمت، با این همه شهید، هیچی به هیچی؟! چطور رای به قالیباف باید تاوان داشته باشد، اما فتنه علیه اصل انتخابات و همنوایی با دشمن اصل کاری، هیچی به هیچی؟! چطور راستگو باید در مقام عمل محاکمه شود، اما اصحاب فتنه که دروغ تقلب را اسم رمز آشوب کردند، هیچی به هیچی؟! خوب است شورای نگهبان، بلکه مجلس شورای اسلامی، «نظارت استصوابی» و «بررسی صلاحیت ها» را از فلان حزب بیاموزند!! واقعا بر رئیس شورای شهر تهران فرض است که برود به حال جمهوری اسلامی دعا کند! ما البته تمنایی داریم بس عاجزانه. حال که دروغگو می تواند راستگو را محاکمه و اخراج کند، این حداقل حق را برای راستگویان ۸۸ قائل باشید که اگر به هر دلیلی نمی توانند محاکمه دروغگویان اصل کاری ۸۸ را نظاره گر باشند، لااقل شاهد وزارت، صدارت و ریاست ایشان نیز نباشند!! ولله جا دارد بنویسم که این قبیل احزاب، اندازه یک قطره از خون یک شهید و اندازه یک قطره از عرق یک کارگر برای این کشور کار نکرده و نخواهند کرد. چه کار می کنند در این احزاب؟! واقعا چه کار می کنند؟! خروجی شان چیست؟! سودشان کدام است؟! آیا رواست قوانین این احزاب، لازم الاجرا باشد، لیکن به جمهوری اسلامی که می رسد، هیچی به هیچی؟!

دیروز، کارگری به دفتر روزنامه زنگ زد و مرا گریبان گرفت:

«خطاب به حزب فلان بنویس؛ شما نام تان “کار” است و کارتان، سوء استفاده از نام ما “کارگرها” اما به نام ما، چرا کام آقازاده ها را شیرین می کنید؟! شما حزب تشکیل داده اید که مدافع حقوق ما کارگرها باشید، یا آقازاده ها؟! شما دار و دسته راه انداخته اید که علیه یک خانم قیام کنید یا به فکر کار و کارگر باشید؟! خط قرمز شما، عرق جبین ماست، یا محسن هاشمی؟! به نظر من به عنوان یک کارگر، شما “حزب غیر اسلامی آقازاده ها” هستید، والسلام!» از اعضای همین حزب، چند هفته پیش گفته بود؛ «تیغ حذف و سانسور، فقط بر گلوی اهل فرهنگ نیست، مردان اقتصاد و مدیران سیاست نیز دل خونی از “دفع حداکثری” دارند».

(من عمدا خارج گیومه، علامت تعجب نگذاشتم. بیم آن داشتم که علامت تعجب، شرم کند از روی این جماعت!)

خود اهل سانسورند (آنهم سانسور «راستگو»یی!) اما نظام را متهم به سانسور می کنند! جمهوری اسلامی اگر اهل سانسور بود، مسجدجامعی نباید رئیس شورای شهر تهران می شد! جمهوری اسلامی اگر اهل سانسور بود، تعداد روزنامه های زنجیره ای نباید از عدد معدود روزنامه های حکومتی/ مردمی بیشتر می شد! جمهوری اسلامی اگر اهل سانسور بود، این، نه وضع کتابش بود، نه وضع شهر کتابش، نه وضع سینمایش، نه وضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اش! کمیت و کیفیت آزادی در این نظام مظلوم، حکایت همان «خوشی» شده که گاهی «زیر دل آدم می زند»! اتفاقا ایرادی اگر به جمهوری اسلامی وجود داشته باشد، این است که؛ ای عزیز! لااقل اندازه یک حزب معلوم نیست چند نفره و از کجا آمده، پای حقوق و منافع خودت بایست!

پانوشت ۱: ایراد آرمانگرایانه ما به نظام، سر جای خود محترم، واقعیت اما این است که تفاوت اقتدار، سعه صدر، آزادی، صداقت و حکمت جمهوری اسلامی، با زد و بند، بی تقوایی، تهمت زنی، دروغگویی، سانسور و فتنه گری بعضی احزاب، از قضا در همین رخدادها مشخص می شود. بر خلاف بعضی احزاب، در جمهوری اسلامی، «اسلامی» فقط یک پسوند نیست. حقیقتا یک «رسم» است. از این منظر، ما به نظام حق می دهیم اگر در مناسبات خود با دیگران، لزوما همان گونه رفتار نمی کند که دیگران با خانم راستگو، که دیگران با دیگران، که دیگران با کارگران، که دیگران با خود نظام!

پانوشت ۲: «پانوشت ۱» سر جای خود محفوظ، یک بار دیگر کل متن را بخوانید!

جوان/ ۲۳ شهریور ۱۳۹۲

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “اگر خانم الهه راستگو فقط به جرم یک رای باید از حزب اخراج شود، پس چرا نظام باید متحمل افراطی هایی باشد که یکی دو قلم نیست جرائم شان؟! اگر رای دادن به قالیباف، لیاقت راستگو را از عضویت در حزب زیر سئوال می برد، پس چه می کند جعفر توفیقی در صندلی صدارت وزارت علوم جمهوری اسلامی؟! آری، «وزارت علوم جمهوری اسلامی»، که هیچ وزارتخانه ای، ملک شخصی هیچ رئیس قوه مجریه ای نیست!”

  3. باقر می‌گوید:

    برادر کلا ما بدیم اونا خوبن!!!!!!!!!!!
    حسین رضا زاده زیر آبی میره به هاشمی رای میده، با اینکه تو لیست حامیات قالیباف بود، اما هیچ کس واکنش نشون نمیده چرا؟ چون حق رای محفوظ است، اگر آن خانم راستگو به قالیباف رای نمی داد الان کسی نبود بگوید چرا حسین رضا زاده به محسن هاشمی رای داد بعد بگوییم: ای خائن…
    دور اول آقای رضا زاده به هاشمی رای داد، که همان دور اگر خانم راستگو به هاشمی رای می داد الان هاشمی شهردار ما بود ولی ایشان دور اول رای ممتنع دادند!
    یعنی خدا می خواهد بگوید برادران زیر آبی دست بالای دست بسیار است.

    بی ربط:
    در ضمن برادرانی که معتمدشان اعتماد است!
    به اعتماد هم اعتماد نکنید…

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “چطور رای به قالیباف باید تاوان داشته باشد، اما فتنه علیه اصل انتخابات و همنوایی با دشمن اصل کاری، هیچی به هیچی؟! چطور راستگو باید در مقام عمل محاکمه شود، اما اصحاب فتنه که دروغ تقلب را اسم رمز آشوب کردند، هیچی به هیچی؟!

    واقعا هیچی به هیچی!
    باورتان می شود؟

    رسما جنگ بود… آتش بود… سنگ بود… گلوله بود…
    بر علیه جمهوری اسلامی… در خیابان جمهوری اسلامی…
    بر علیه انقلاب اسلامی… در خیابان انقلاب اسلامی…
    بر علیه نائب ولی عصر… در خیابان ولیعصر…

    جان و سلامتیِ بسیج و بسیجی فدای نظام اسلامی، اما واقعا هیچی به هیچی؟!

    به روزهای اوج فتنه که فکر می کنم، به آن غروب های پر آشوب، به ظهر عاشورای ۸۸، باورم نمی شود که آن جهنم خاموش شد، به قیمت ایستادگیِ بسیجیان حضرت خامنه ای، اما بعدش هیچی به هیچی!

  5. پسرشهید می‌گوید:

    “اصلاح طلبان می گویند؛ «راستگو از وعده تشکیلاتی عدول کرده». سلمنا! عدول از تعهدات حزب بدتر است یا عدول از تعهدات نظام؟! خلف وعده یک قرار حزبی بدتر است یا خلف وعده در یوم العیار عاشورای ۸۸؟”

    احسنت پهلوون!

  6. باقر می‌گوید:

    ۹ دی را فراموش کردند برخی فضای سبزی ها؛ حال می گویند به دلیل رعایت نکردن اخلاق اسلامی و رعایت نکردن موازین اسلامی راستگو را اخراج می کنیم!!!!!!!!!!!!!!!

    واعجبا 🙂
    یادشان رفته فتنه گران را از خودشان اخراج کنند یا اسلام شان جور دیگری است که ما از آن مطلع نیستیم!!!!!!

  7. یل می‌گوید:

    اخلاق اسلامی و رعایت نکردن موازین اسلامی!؟

    مگه این غربگراها دارند!؟

  8. سیداحمد می‌گوید:

    “ولله جا دارد بنویسم که این قبیل احزاب، اندازه یک قطره از خون یک شهید و اندازه یک قطره از عرق یک کارگر برای این کشور کار نکرده و نخواهند کرد. چه کار می کنند در این احزاب؟! واقعا چه کار می کنند؟! خروجی شان چیست؟! سودشان کدام است؟!”

    حرف دل می زنی سالار… بَه که چه عالی حرف دل می زنی…

  9. مسعودساس می‌گوید:

    نیکزاد بولدوزر داشت توفیقى هم بولدوزر داره
    زده همه رو قلع و قمع کرده!

  10. آتبین می‌گوید:

    در کل متون و شعر سعدی… بله!
    در فر شدن گیسوی جعدی… بله!
    با ماکس وبر چرا مخالف هستم؟
    چون در دو سه تا فتنه بعدی… بله!

    عباس صادقی

  11. سیداحمد می‌گوید:

    “حزب غیر اسلامی آقازاده ها”

    دقیقا!

  12. سیداحمد می‌گوید:

    پانوشت ۱، روی چشم ما!

  13. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    واقعا چه کار می کنند؟!
    هیچی به هیچی!
    واقعا!!

  14. سلام می‌گوید:

    ایرادی اگر به جمهوری اسلامی وجود داشته باشد، این است که؛ ای عزیز! لااقل اندازه یک حزب معلوم نیست چند نفره و از کجا آمده، پای حقوق و منافع خودت بایست!

    خیلی به دل نشست! لمسش کردم با تمام قلبم و آهی که بی اختیار…!

  15. سلام می‌گوید:

    اینجا تنها جایی که حرف دلمون رو می تونیم بزنیم!

    وقتی رفتار این اصلاح طلب ها رو با خانم راستگو دیدم یاد وقتی افتادم که بعضی ها به آقای قالیباف خرده گرفتن که روسای ستاد شما در انتخابات به روحانی رای دادند ایشان گفتند به حجت شرعی خود عمل کردند. گفته بودم اگر به این نتیجه رسیدند که کسی از من بهتر است به او رای دهند… بعضی ها یاد بگیرند!

    از تهدید و ارعاب خانم راستگو بوی شهادت شهید شریف واقفی به مشام می رسد!
    شاید او هم باید اخلاق سیاسی را رعایت می کرد و کمونیست می شد تا به حزب مجاهدین خلق (منافقان دیروز…) خیانت نکرده باشد! نظرتان چیست جناب مسجد جامعی؟

    قانون چندم نیوتن:
    منافق ها از بین نمی روند تنها از حزبی به حزب دیگر نقل مکان می کنند!

  16. نسیم می‌گوید:

    “اگر رای دادن به قالیباف، لیاقت راستگو را در عضویت از حزب زیر سوال می برد، پس چه می کند جعفر توفیقی در صندلی صدارت وزارت علوم جمهوری اسلامی؟!”

    واقعا… موندم چطوری از اول مهر به دانشگاهی برم که تحت نظر وزارتخونه ای هست که وزیرش جعفر توفیقیه!!!! قطعا هیچ کدوممون فکر نمی کردیم یک روزی وزیرمون فتنه گری باشه به اسم “جعفر توفیقی”

    ای خدا…

  17. به جای امیر می‌گوید:

    دروغ دیگر! (گفت و شنود)

    گفت: مدعیان اصلاحات بدجوری به خانم الهه راستگو حمله کرده و به ایشان اهانت می‌کنند.
    گفتم: خب! خانم راستگو مرتکب خطای بزرگی شده و کاسه‌کوزه اصلاح‌طلبان را شکسته است.
    گفت: جرم ایشان فقط این است که حاضر نشده از استقلال نظر و آزادی اندیشه خود دست بکشد و به همین علت او را از جبهه اصلاحات اخراج کرده‌اند.
    گفتم: ایشان دو گناه بزرگ مرتکب شده است. اول آن که در جبهه اصلاحات دنبال آزادی اندیشه و استقلال رأی بوده است و دوم این که نام او «راستگو» است.
    گفت: یعنی مدعیان اصلاحات همین یک «راستگو» را هم که در میان خود داشتند، اخراج کرده‌اند؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! از دروغگویی پرسیدند آیا در تمام طول عمر خود یک حرف راست زده‌ای؟ فکری کرد و گفت؛ اگر بگویم آری، یک دروغ دیگر گفته‌ام!

  18. سیداحمد می‌گوید:

    دیکتاتورهای کوچولو! (یادداشت روز)

    http://www.kayhan.ir/920623/2.htm#N200

  19. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    کارهای تعدادی اصلاح طلبان که دیگر گفتن ندارد! همیشه رفتارشان همین بوده + تعدادی از اصولگرایان هم همینطور. اصلاحاتی ها کلا استاد جنگ روانی و مظلوم نمایی هستن.
    …………………………………………

    از این ها بگذریم… عجب فیلمی بود “فرشتگان قصاب”!
    نمردیم و یه فیلم خودی هم تو این قضیه ها دیدیم، نمی دونم چرا این فیلم رو انقدر معطلش کردن تا پخش شه!

  20. خسته می‌گوید:

    “آقای قالیباف، شهردار منتخب تهران نشانه‌های درخور توجهی از همراهی خود با مدعیان اصلاحات بروز داده است.”
    {بخشی از یادداشت دیکتاتورهای کوچولو}

    حاج حسین! میشه منظور حاج حسین شریعتمداری رو ولو خیلی خلاصه برای این جمله اش توضیح بدی؟ احساس می کنم دارم نگران میشم!

  21. ستاره خرازی می‌گوید:

    امشب زیرنویس کردند که تکرار فیلم “فرشتگان قصاب” دوشنبه ساعت ۲۳

  22. مجنون می‌گوید:

    این توفیقی بدجور رو اعصابه!
    نکنه خدایی نکرده معرفی بشه و از مجلس……

  23. ناشناس می‌گوید:

    والله اگه تاوان این یک رای اینه پس تاوان خیانتی که این جماعت تو فتنه کردن چیه؟!

    ممنون، حرف دل خیلی ها بود…

  24. دوست می‌گوید:

    سلام؛

    می دونی چرا ماها هیچ وقت به نتیجه نمی رسیم؟ چون به افراد بین راهی زیاد میدان می دیم و خودمون سعی می کنیم دولت در سایه بشیم یا اون قدر از یکی دفاع می کنیم تا خودمون فنا بشیم.
    ببین دوست خوبم حسین! رهبری یه جمله داشت تو سال نو تو مشهد فرمودن “این اقایان به اصطلاح تکنو کرات …..” خوب بعضی ها بکار برده بودن بقیه هم بی خیال شدن اما دوباره رفتن دیدن دیگران.
    دوست خوبم! ما زیاد می نویسیم زیاد می گوییم اما در بزنگاه ها خوب عمل نمی کنیم دشمن در لحظه می زند و می برد و ما سال ها می جنگیم چون اون لحظه عمل نکردیم.
    نقش بین راهی ها همینه که نذارن ما تو اون لحظه عمل کنیم. سخنرانی معروف رهبری موسوم به عبرت های عاشورا رو حتما خوندی؛ رهبری فرمود اگر شریح قاضی دقت کرده بود شرایط کلا عوض می شد.
    حسین عزیزم! مواظب باش جمله احمدی نژاد رو ما هم تکرار نکنیم گفت “من از افرادی که پشت رهبری پنهان شده اند می ترسم” از حزب رهبری می ترسم.
    برادر! درسته که بعضی ها پشت هر فرد بزرگی پنهان می شن که به هدفشون برسن اما باید بازیرکی بنیاد حرفشون رو هدف گرفت نه اون فرد بزرگ را. مثلا رهبری فرمود مجلس در راس امور است نه نماینده. احمدی نژاد گفت حرف امام مال قدیماس!!!!!!!

    برادرم! راه حل اون مشکلاتی که گفتی اینه که خومون نمانده شورای شهر و مجلس بشیم والسلام.

  25. ف. طباطبایی می‌گوید:

    از اون مطلب هاست که آدم با خوندنش یه ریز آه می کشه!!

  26. پیر مرد می‌گوید:

    خلف صالح شهید:

    دیدگاه خیلی‌‌ها را این چند روز خواندم. هیچ کدام از این زاویه (که اصلی‌‌ترین زاویه دید به این ماجراست) را نداشتند. باز هم ممنون.

    از این عجوج مجوج‌ها جز این انتظاری نیست. اوج ۸سال و ۸سال خدمتشان را در سال ۸۸ دیدیم.(۸ کارگزار + ۸ اصلاحات = فتنه ۸۸)

  27. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین عزیزم سلام. نمی دونی اینجا چقدر به یادتم. قدم به قدم که تو صحن و سرای امیرالمومنین (ع) میرم تو ذهنم هستید. برای شما و سید احمد یک نماز ویژه خوندم. ایشالا فردا راهی کربلای حسین (ع) هستیم…

  28. ناشناس می‌گوید:

    این تازه آغاز دیکتاتوری اینهاست!
    از همون دولت فراجناحیشون معلوم بود دیگه… مگه نبود؟

  29. حسن می‌گوید:

    آقای قدیانی!
    به اندازه یک حزب نه ولی به اندازه یه وبلاگ گمنام پای منافع قطعه بایست.
    ببین چی آورده سر قطعه ات این آقا سید احمد…
    آقا کامنت های مردم حق الناس است به حضرت عباس…

  30. صفا می‌گوید:

    آقای قدیانی… علی یارت!

  31. حسینی می‌گوید:

    کربلا ۱۰۰۰ کیلومتر
    سلام. عیدتون مبارک
    با افتخار لینک شدین.
    التماس دعا

  32. دختر شهید می‌گوید:

    لطفا مغلطه نفرمایید، بحث این نیست که رای به صلاح حزب ارجح است از رای به صلاح ملت، بحث این است که خانم راستگو به پشتوانه مردمی رای آورد که اونو اصلاح طلب می دونستند و چون در لیست اصلاح طلبان بود رای آورد (شاید در لیست اصولگراها هم بود رای می آورد)، به همین دلیل باید در جهت مطالبات مردمی که بهش رای دادند حرکت می کرد، کار ایشون دروغگویی به تمام مردمی محسوب می شه که با توجه به بودن ایشون در لیست اصلاح طلبان بهش رای دادند، حالا بماند حرف و حدیث هایی که درباره قرارداد چند میلیاردی برادرشون با شهرداری مطرحه. (لطفا چاپ کن)

  33. پسرشهید می‌گوید:

    غربگراها حتی تحمل هم حزبی هایشان را ندارند!

  34. داود می‌گوید:

    استفاده کردیم…

    آفرین!

  35. شیدا می‌گوید:

    خدا قوت ماه شب شکن! اینک زمین و آسمان به صرافت سحر افتاده…

  36. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا؛

    چند روزی در خدمتتان نیستم. بچه های خوبی باشیدها!
    پیشاپیش میلاد فرخندۀ امام رضای رئوف را خدمت همه شما تبریک عرض می کنم…

    http://uploadtak.com/images/b981_moghadamereza9101.mp3

    اذن دخول حرم تو یا ابالفضلِ…
    http://uploadtak.com/images/l24_karimiShabMiladImamR.mp3
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    چشم انتظار عزیز؛

    خوشا به سعادتت… شب میلاد آقا امام رضا، عجب جایی هستی…

    زیاد زمزمه کردی؛
    پنجره فولاد رضا برات کربلا میده…

  37. ترابیده می‌گوید:

    “اصلاح طلبان می گویند؛ «راستگو از وعده تشکیلاتی عدول کرده». سلمنا! عدول از تعهدات حزب بدتر است یا عدول از تعهدات نظام؟! خلف وعده یک قرار حزبی بدتر است یا خلف وعده در یوم العیار عاشورای ۸۸؟! چطور احزاب برای خودشان باید شان و جایگاه و مقررات و بگیر و ببند و نظم و نسق داشته باشند، اما جمهوری اسلامی با این همه شکوه و عظمت، با این همه شهید، هیچی به هیچی؟! چطور رای به قالیباف باید تاوان داشته باشد، اما فتنه علیه اصل انتخابات و همنوایی با دشمن اصل کاری، هیچی به هیچی؟! چطور راستگو باید در مقام عمل محاکمه شود، اما اصحاب فتنه که دروغ تقلب را اسم رمز آشوب کردند، هیچی به هیچی؟”

    آقای قدیانی! این تیکه از متن رو تو یه سایت اصلاح طلب گذاشتم تا الان که دارم کامنت رو می نویسم، بیش از ۸۰ تا رای منفی خورده و برخلاف سایر نظرات کسی نتونسته بهش جواب بده. راستی من زیر متن اسمی از شما نیاوردم چون اینجوری منتشرش نمی کردند. البته اسم دیگه ای هم ننوشتم. اینجوری شاید بعضی از اصلاح طلب ها هم با خوندن متن شما یه خورده به اعمالشون فکر کنند.

  38. مهدی می‌گوید:

    جناب قدیانی! شما با این حرف که “نظام جمهوری اسلامی با ۳۰۰ هزار شهید، یعنی اندازه فلان حزب اهمیت ندارد؟!” در واقع نظام را زیر سوال می برید. قطعا جمهوری اسلامی بسیار وسیع تر از یک حزب می باشد و معنی این حرف این است که در یک حزب شما باید طبق آیین نامه نامه حزب عمل کنید در غیر این صورت عضو حزب نخواهید بود در حالی که تمام مردم ایران جزو جمهوری اسلامی هسند با هر عقیده و نگاهی. حتی اگر خلاف قوانین هم رفتار شود طبق قانون محاکمه می شود و نه اخراج.

  39. .: «مـَـهــدی یــــ۸۵ـــار» بروز است:

    پوستر ” کبوترانه بخوان آسمان هشتم را … ”
    http://mahdiyar85.blog.ir/post/49

  40. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    پاسخ صفار هرندی به عطاء الله مهاجرانی
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920624001306

    چسبید!

  41. مرضیه می‌گوید:

    سلام
    جزئیات طرح روحانی برای شیک سازی مشاغل!!!!! :-O

    http://www.seratnews.ir/fa/news/133277/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%BA%D9%84

    وقتشه یه متن طنز اساسی در موردش بنویسید.

  42. یه بیست و شیشی می‌گوید:

    خنده ام گرفته از لینکی که مرضیه گذاشته.
    فکر کنم اسم طرح {شیک سازی مشاغل} را از آقا سید یاد گرفتند. 😉

  43. به جای امیر می‌گوید:

    حالا دیدی؟! (گفت و شنود)

    گفت: وزیر کشور دولت خاتمی درباره مسائل اخیر شورای شهر تهران گفته است؛ همان دست‌هایی که آن اتفاق را در مورد شورای شهر اول تهران ایجاد کردند اکنون فعال شده و می‌خواهند شورا را با مشکل روبرو کنند.
    گفتم: در شورای شهر اول که اصلاح‌طلبان به جان هم افتاده بودند تا آنجا که همین وزیرکشور آقای خاتمی شورا را منحل کرد.
    گفت: البته ایشان خجالت کشیده بگوید که اصلاح‌طلبان اساساً اهل کار برای مردم نیستند و در هر مسئولیتی که قرار بگیرند به جای رسیدگی به امور مردم دست به آشوب و بلوا می‌زنند!
    گفتم: چه عرض کنم؟! سرگروهبان در میدان تیر، تفنگ را از دست سربازی که تیرهایش به خطا می‌رفت گرفت و گفت؛ حالا ببین تیراندازی یعنی چی؟ و بعد به طرف سیبل شلیک کرد. اما تیرش به چندمتر آنطرف‌تر اصابت کرد. ولی بی‌آن که به روی خودش بیاورد به سرباز گفت؛ حالا دیدی؟! تو اینطوری تیراندازی می‌کردی!

  44. اینجا آبادان می‌گوید:

    واقعا فیلمی بود فرشته های قصاب…
    بعد از دیدن فیلم به پهنای صورت گریه کردم
    اولش دلم سوخت برای اون بجه ها برا پدر مادراشون برای تمام آدمایی که بی گناه قربانی زیادی خواهی های مستکبران میشن.
    بعدش دلم سوخت برای خودمون که قدر زندگیمون و آزادیمون رو نمیدونیم
    و تا مدتها گریه میکردم برای غربت پروردگار روی این کره خاکی،برای دقایقی احساس کردم زمین متنفره از این بشر دو پا که پروردگار عالمیان به او مقام اشرف مخلوقات رو داده و به این فکر میکردم که چی میشه که همین اشرف مخلوقات گاهی در مقامی قرار میگیره که جونشو میگیره کف دستش و می ایسته برای دفاع از ناموس و خاک و میهن و شریعتش و گاهی این چنین میشه که توی این فیلم کاملا معنی دار دیدیم …

  45. نسیم می‌گوید:

    «اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ»

    میلاد امام رئوف (ع) بر همگان مبارک.

  46. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    میلاد آقا علی بن موسی الرضا بر اهالی محترم قطعه۲۶ مبارک.

    امام رضا مددی

  47. یه بیست و شیشی می‌گوید:

    آخرین مطلب امید حسینی(آهستان)

    http://www.ahestan.ir/?p=12658

  48. Soleimani می‌گوید:

    ………..اگر مردی جلوی قلدرها وایستا! خاک بر سرتون

  49. آذرخش می‌گوید:

    کسایی که درصدد توجیه وحشی بازی های این حزب بر بیان خیلی برام آدمای جالبی هستن. خیلی ها.
    یعنی به اسکل و شنقل و تک و طایفه شونم گفتن زکی.
    خوب اگه قانون حزبه و کسی نباید خلاف حزب رای می داده اون بحث دیگه اس تا اینکه تهدید و فحاشی و تهمت و همه جور حرف دیگه! آدم باشید خوب.
    این بنده خدا می گه می ترسه از مهر دخترش رو بفرسته مدرسه!!!!

  50. .: بسیار مهم:.

    منظور رهبر انقلاب از «نرمش قهرمانانه» چیست؟!
    http://hezr85.blog.ir/post/59

  51. سارا می‌گوید:

    آقا سلام
    تو که انقدر مثلا حزب اللهی هستی، چرا از هدایای رییس جمهور و انتقالش از سعدآباد و این میلیارد پول هنگفت برای دانشگاه و مثلا برگشت اون که خدا می دونه سود اون تو این چند ماه چقدر بود و یا از این تبلیغ پدیده و هواپیمایی قشم در سیما که هرکدومشون خدا تومان پول تبلیغ واون خانم سراپا قرمز پوش هواپیمایی که هر کدومشون برای یه ملت کافیه حرفی نمی زنی!!؟؟؟ واقعا سکوتت عجیبه!

  52. نجفی می‌گوید:

    به نام خدا
    با سلام
    با استعانت از خداوند متعال وبلاگی در راستای نشر فضایل اهل بیت علیهم السلام تأسیس شده است. در صورت تمایل برای مشارکت در این امر مهم این وبلاگ را در پیوندهای خود قرار دهید.
    با تشکر
    التماس دعا

  53. بغض می‌گوید:

    حزب‌اللهی‌ها بشنوند!
    http://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=22092

  54. اهوازنوین می‌گوید:

    خبر جدید اهواز نوین جهت درج لطفا:

    نرمش قهرمانانه؛ استراتژی؟ یا راهبـرد؟!

  55. در مذاکرات پیش رو، کدام طرف «میوه» خواهد چید؟!
    http://hezr85.blog.ir/post/60

    (تحلیلی بر شرایط موجود پیش از، از سرگیری مذاکرات هسته ای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.