توافق ما با امام رضا است

کیهان ۵ شهریور ۱۳۹۴

امام رضا

حزب‌الله سایبر ۵ شهریور ۱۳۹۴

آقا در حرم

هر چند «رضا» یعنی جمع «صبر» و «بصر» اما درد از این بالاتر؟ امامی که ولی عصر خود بود، باید ولیعهد مأمون خوانده می‌شد! باری از عزیزی که خود اهل خراسان بود شنیدم؛ «مکتب مشهد، نه مکتب فلاسفه، نه مکتب شعرا، نه مکتب سخنوران، نه حتی مکتب عدالتیون، بلکه تنها و تنها «مکتب غربت» است». تا نفهمیم معنای «غربت» را چگونه خواهیم فهمید معنای «مکتب غربت» را؟ غربت فرق می‌کند با مظلومیت! رنجش مضاعف است! غربت یعنی تو «دوست» داشته باشی اما در میان دوست هم غریب باشی! غربت یعنی تو «دشمن» داشته باشی اما دوست با تو بیشتر دشمنی کند! غربت یعنی «دوست خائن» دانسته و «دوست احمق» ندانسته، دشمن اصل کاری تو را همراهی کند! آه از «تجمیع خیانت و حماقت» در حق ولایت، آه! غربت از قضا، عمدتا در اوج عظمت رخ می‌دهد! غربت یعنی در نهایت شُکوه، مجبور باشی شِکوه کنی از روزگار! غربت اما با این همه آه، با این همه درد جانکاه، هرگز مخل تصمیمات حکیمانه ولایت نیست! و می‌بینیم که نیست! امام رضا علیه‌السلام در اوج غربت، همه رفتار و گفتارشان بر مبنای حکمت بود! در مسیر هجرت از مدینه تا طوس، هر منزلی سکنی ‌گزیدند آنچنان گرم و گیرا به تبیین مبانی شیعه پرداختند که دیگر بعد از ایشان، این قصه غصه‌دار شیعه چند امامی تکرار نشد! و می‌بینیم که نشد! تا امام رضا هر که آمده، صحه بر امامت دیگر امامان بعد از ایشان هم گذاشته! تا «علی‌بن‌موسی» هر که آمده، تا «حجت‌بن‌الحسن» را هم قبول داشته! و قبول دارد! پیوندی هست میان ثامن‌الائمه و صاحب‌الزمان، از جنس معنی! اینک از همین جنس معنی، جای ۲ پرسش اصل کاری است؛ اولا چرا در میان این همه امام، تنها امام رضا علیه‌السلام به ایران هجرت کردند؟! و ثانیا چرا در میان این همه انقلاب، «انقلاب اسلامی» به معنای حداکثری و دقیق کلمه، تنها در ایران اتفاق افتاد؟! پیوندی هست میان ثامن‌الائمه و انقلاب اسلامی! هم‌چنانکه پیوندی هست میان انقلاب اسلامی و صاحب‌الزمان! انقلاب اسلامی یعنی حدفاصل این ۲ معصوم تا خداوند منان به وعده‌ای که مبنی بر ظهور داده عمل کند! غربت انقلاب اسلامی جای خود اما باید هم نبض تحولات جهان دست جمهوری اسلامی باشد! و باید هم شیاطین عالم، هنگام سخن گفتن درباره سردار قاسم سلیمانی، جوانب ادب را درنظربگیرند! ما این همه را، به گذشته که نگاه می‌کنیم از چشم «علی‌بن‌موسی» می‌بینیم، و به آینده که خیره می‌شویم از چشم «حجت‌بن‌الحسن»! شجره طیبه انقلاب اسلامی، ریشه در همان منازلی دارد که امام رضا علیه‌السلام از مدینه تا مشهد به تبیین مبانی اسلام پرداختند، فلذا همان جمهوری اسلامی که از سویی توسط وهابی‌های تکفیری طرد می‌شود و از دیگر سو توسط شیعه انگلیسی، هم از حماس اهل سنت دفاع می‌کند، هم از حماسه حزب‌الله شیعی. «فرعُها»ی شجره طیبه انقلاب اسلامی البته «فی‌السماء» است! اگر خون هر شهید این نظام ۳۰۰ هزار شهید جمهوری اسلامی ریشه در «مکتب مشهد» دارد، چشم شهدا در «مکتب ظهور» جز قامت دلربای «یوسف فاطمه» را نمی‌بیند! ما نیز چون شهدا، و چون امام شهدا، چشم از افق برنمی‌داریم! گذشت آن دوره که نور، بنا به جبر روزگار، ولیعهد تاریکی باشد! هر چند آن دوره هم، این نور بود که توانست در اوج غربت، حکمت به خرج دهد و تاریکی را تحت‌الشعاع خود قرار دهد! تاریکی یعنی ظلمت یعنی مأمون، نور اما یعنی روشنایی یعنی ضامن آهو! اینک در مشهد «ولادت نور» محشر به پا کرده! و مأمون مرده است! خیلی وقت است مرده است!

مادام که انقلاب اسلامی، رهبری چون خمینی دارد و مادام که جمهوری اسلامی، رهبری چون خامنه‌ای، یعنی چشم این نهضت و این نظام، به «بقیة‌الله‌الاعظم» دوخته شده! چه معصوم باشد، چه نائب معصوم، ما خودمان «ولی» داریم، و ولیعهد هیچ مأمون مرده‌ای نخواهیم شد! بعضی‌ها لطفا خواب‌های پریشان برای این دیار نام‌آشنا نبینند! فلان توافق چه تصویب بشود، چه تصویب نشود، یارای این را نخواهد داشت ذره‌ای از عداوت ما با تاریکی و ظلمت کم کند! ما از آرمان «مرگ بر آمریکا» لحظه‌ای پاپس نمی‌کشیم! اگر ایران، قدمگاه امام هشتم است، انقلاب اسلامی ملت ایران اما حادث شده تا مقدمه‌ای باشد برای ظهور، و مقدم آفتاب دوازدهم را گرامی بدارد! گفتم که! ما خود ولی داریم! توافق ما با حضرت ثامن است! با امام رضا! ما کبوتر جلد باب‌الجوادیم! و تا آسمان مشهد را داریم، عارمان می‌آید که بخواهیم آنهم داوطلبانه (!) وارد قفس شیطان بزرگ شویم! عشق ما امام خراسان است! صحن انقلاب! آسمان گنبد! عشق ما امام خراسانی است! صحن حسینیه! آسمان بیت! ولادت نور هشتم فرخنده باد!

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. رضا می‌گوید:

    بسم الله…

    اللهّمَ صَلِّ عَلی عَلی‌بنْ موسَی‌الرّضا المرتَضی، الامامِ التّقیِّ‌النّقیِّ و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضِ و مَن تَحتَ الثَّری، الصّدّیقِ الشَّهیدِ صَلَوةً کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ.

    http://dl.aviny.com/voice/madiheh/emam_reza/93/Karimi-Sham-Milad-Emam-Reza-93-02.mp3
    http://meysammotiee.ir/files/other/veladat/MiladImamReza1393%5B06%5D.mp3
    http://meysammotiee.ir/files/other/veladat/MiladImamReza1393%5B05%5D.mp3

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940603001369

  2. رضا می‌گوید:

    «مادام که انقلاب اسلامی، رهبری چون خمینی دارد و مادام که جمهوری اسلامی، رهبری چون خامنه‌ای، یعنی چشم این نهضت و این نظام، به «بقیة‌الله‌الاعظم» دوخته شده! چه معصوم باشد، چه نائب معصوم، ما خودمان «ولی» داریم، و ولیعهد هیچ مأمون مرده‌ای نخواهیم شد! بعضی‌ها لطفا خواب‌های پریشان برای این دیار نام‌آشنا نبینند! فلان توافق چه تصویب بشود، چه تصویب نشود، یارای این را نخواهد داشت ذره‌ای از عداوت ما با تاریکی و ظلمت کم کند! ما از آرمان «مرگ بر آمریکا» لحظه‌ای پاپس نمی‌کشیم!»

    تکبیر!
    احسنت… احسنت…

  3. رضا می‌گوید:

    «گفتم که! ما خود ولی داریم! توافق ما با حضرت ثامن است! با امام رضا! ما کبوتر جلد باب‌الجوادیم! و تا آسمان مشهد را داریم، عارمان می‌آید که بخواهیم آنهم داوطلبانه (!) وارد قفس شیطان بزرگ شویم!»

    خیلی شیک بود!
    مشت محکم بر دهان بعضی‌ها!
    دمت گرم سالار… جگرم حال اومد!

  4. رضا می‌گوید:

    «توافق ما با حضرت ثامن است! با امام رضا! ما کبوتر جلد باب‌الجوادیم! و تا آسمان مشهد را داریم، عارمان می‌آید که بخواهیم آنهم داوطلبانه (!) وارد قفس شیطان بزرگ شویم! عشق ما امام خراسان است! صحن انقلاب! آسمان گنبد! عشق ما امام خراسانی است! صحن حسینیه! آسمان بیت! ولادت نور هشتم فرخنده باد!»

  5. رضا می‌گوید:

    از اون متن‌های جگر حال بیار بود!
    دمت گرم برادر…

  6. رضا می‌گوید:

    خداوندا!
    در این لحظات عزیز، در شب ولادت ثامن‌الائمه و به حق این امام رئوف، رهبر عزیزمان را از جمیع بلاها محفوظ و دشمنانش را رسوا و ذلیل بفرما…
    «««آمین یا رب العالمین»»»

  7. رضا می‌گوید:

    «««نقش تکوینی امام هشتم در عالم»»»

    {هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمی‌شود، مگر به وساطت مقام امام هشتم! هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی‌یابد و خوشحال نمی‌شود، مگر به وساطت مقام رضوان رضا! و هیچ نفس مطمئنه‌ای به مقام راضی و مَرضی بار نمی‌یابد، مگر به وساطت مقام امام رضا! او، نه چون به مقام رضا رسیده است به این لقب ملقّب شده است؛ بلکه چون دیگران را به این مقام می‌رساند، ملقّب به رضا شد! اهداف جزئی هم مشمول این اصل کلّی است! اگر کسی در کارهای جزئی موفق شد و راضی شد؛ چه بداند، چه نداند، به برکت امام رضاست! اگر فرزندی کوشید، رضای پدر و مادر را فراهم کرد؛ چه بداند و چه نداند، به وساطت مقام امام رضاست و اگر عالم حوزوی یا اندیشور دانشگاهی به مقام علم و دانش بار یافت و بر کُرسی استادی تکیه زد و راضی شد؛ چه بداند، چه نداند، به وساطت مقام ایشان است!}

    «حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی»

  8. رضا می‌گوید:

    عاشق!

    گفت: یک عضو گروهک مجمع محققین در مقاله‌ای نوشته است؛ دوره استعمار و تجاوز و غارت تمام شده و نباید در سیاست خارجی پرونده‌های گذشته را روی میز گذاشت.
    گفتم: منظورش چیست؟

    گفت: منظورش این است که نباید جنایاتی که آمریکا و انگلیس علیه مردم ایران مرتکب شده‌اند، مانع روابط حسنه باشد!
    گفتم: ولی همین حالا هم آمریکا و انگلیس و فرانسه علیه مردم ما دست به جنایت و غارت و خیانت می‌زنند و سابقه آنها نشان می‌دهد که اگر دست دوستی دراز می‌کنند با هدف زمینه‌سازی برای خیانت و غارتگری بیشتر است.

    گفت: مگر از کسانی که در فتنه ۸۸ نقش پیاده نظام مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس را برعهده داشتند انتظار دیگری می‌توان داشت؟! آنها خود را تابع آن طرف آب می‌دانند.
    گفتم: چه عرض کنم؟ یکی از خان‌ها به نوکرش گفت؛ چند روزی است که خیلی پکر و گرفته‌ای، چی شده؟ گفت؛ قربان عاشق شده‌ام. خان گفت؛ بگو عاشق کی شده‌ای که برایت آستین بالا بزنم، و نوکر جواب داد؛ قربان! عاشق هر که شما بفرمایید!

  9. رضا می‌گوید:

    آیت الله محمدتقی بهجت:

    ««حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام نعمت بزرگ و گرانقدری است که در اختیار ایرانی هاست؛ عظمتش را خدا می داند. به حدی که امام جواد علیه‌السلام می‌فرماید: «زیارةُ أبی، أفضَلُ من زیارةِ الحسین! لأنّ الحسین یَزورُهُ العامّة و الخاصَّة، و أبی لایَزورُهُ إلا الخاصّة؛ زیارت پدرم امام رضا از زیارت امام حسین علیه‌السلام افضل است، زیرا امام حسین را عامّه و خاصّه زیارت می‌کنند ولی پدرم را جز خاصّه [شیعیان دوازده امامی] زیارت نمی‌کنند.» لذا کرامات از ضریح آن حضرت، بیشتر از ضریح امام حسین ظاهر می‌شود. بنابراین، ایرانی‌ها باید نعمت حرم امام رضا را که زیارت آن برای‌شان فراهم است، مغتنم بشمارند.»»

  10. رضا می‌گوید:

    السلام علیک یا شمس‌الشموس و یا انیس‌النفوس!

    تو بزن نقاره زن، اسیر آهنگ توام
    به امام رضا بگو بدجوری دلتنگ توام

  11. رضا می‌گوید:

    نماهنگ قطار قم-مشهد
    http://www.aparat.com/v/up6QR

  12. رضا می‌گوید:

    سلام بر امام رضا!
    جان جانان…

  13. رضا می‌گوید:

    خیلی حس خوبیه که تولد آدم، با امام رضا جان، تو یک روز باشه!
    🙂

  14. رضا می‌گوید:

    عیدتون مبارک!
    امشب از اون شبای قشنگ رضاییه!
    یادش به خیر اون شبی که همه هم‌نام «خدیجه» شدیم!

  15. رضا می‌گوید:

    «پیوندی هست میان ثامن‌الائمه و انقلاب اسلامی! هم‌چنانکه پیوندی هست میان انقلاب اسلامی و صاحب‌الزمان! انقلاب اسلامی یعنی حدفاصل این ۲ معصوم تا خداوند منان به وعده‌ای که مبنی بر ظهور داده عمل کند!»

    انقلاب ما؛
    ابتدایش «گوهر» نهانی پرنور در مشهد است…
    انتهایش «شاد»ی جهانی ظهور قائم آل محمد است…

    عهد ما؛
    از قدیم با ولی‌ است!
    از «قدمگاه امام هشتم» تا «مقدم آفتاب دوازدهم»…
    و در حد فاصل این دو،

    دست بیعت ‌ما؛
    گر چه در دست‌های سید حسینی‌ است ولی هر لحظه در تجدید پیمان با آرمان‌های خمینی‌ است!

    راه ما؛
    از مبدأ مشهدالرضا به مقصد قدس، از مسیر کرببلاست!

    اعتقاد ما؛
    اگر کمی از خاک کربلای سیدالشهدا، تن را شفا می‌دهد…
    نمی از آب سقاخانه‌ی سرای رضا، روح را جلا می‌دهد…

    آری؛
    عرض ارادت ما…
    قصد قربت ما…
    بی‌منتهاست!

    السلام علیک یا علی‌بن‌موسی‌الرضا

  16. رضا می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…
    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1682&pid=1&type=0

  17. رضا می‌گوید:

    چه کار جالبی!
    بسیار خوشمان آمد…
    اسامی همه امام رضایی شده‌اند!
    کاش دلمان هم امام رضایی می‌شد…

  18. رضا می‌گوید:

    عید همگی مبارک.
    ممنون از این مطلب عالی.

  19. رضا می‌گوید:

    آمدم ای شاه پناهم بده
    خط امانی ز گناهم بده
    ای حرمت ملجاء درماندگان
    دور مران از در و راهم بده
    ای گل بی خار گلستان عشق
    قرب مکانی چو گیاهم بده
    لایق وصل تو که من نیستم
    اذن به یک لحظه نگاهم بده
    .
    .
    .
    اذن به یک لحظه نگاهم بده!
    هر جای عالم باشی؛ یه همچین شبی، دلت می‌خواد حرم آقا باشی!

  20. رضا می‌گوید:

    دل آرام گیرد…؛

    ms_ha_delaram@yahoo.com

  21. رضا می‌گوید:

    آقا سید؛

    تولدتون مبارک!
    تا ظهور زنده باشید و در رکاب مولا… ان‌شاءالله!

  22. رضا می‌گوید:

    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1682/1/144327/0
    مصاحبه اختصاصی «وطن امروز» با «مجید مجیدی»

  23. رضا می‌گوید:

    یا اَبَاالْحَسَنِ
    یا عَلِىَّ بْنَ مُوسى
    اَیُّهَاالرِّضا
    یَا بْنَ رَسُولِ‌اللّهِ
    یا حُجَّةَاللّهِ عَلى خَلْقِهِ
    یا سَیِّدَنا وَ مَوْلینا
    اِنّا تَوَجَّهْنا
    وَاسْتشْفَعْنا
    وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى‌اللّهِ
    وَ قَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا
    یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ
    اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ…

  24. رضا می‌گوید:

    غربت فرق می‌کند با مظلومیت! رنجش مضاعف است!
    غربت یعنی تو «دوست» داشته باشی اما در میان دوست هم غریب باشی!
    غربت یعنی تو «دشمن» داشته باشی اما دوست با تو بیشتر دشمنی کند!
    غربت یعنی «دوست خائن» دانسته و «دوست احمق» ندانسته، دشمن اصل کاری تو را همراهی کند!
    .
    .
    .
    آه از «تجمیع خیانت و حماقت» در حق ولایت، آه!

  25. رضا می‌گوید:

    عشق ما امام خراسان است! صحن انقلاب! آسمان گنبد!
    عشق ما امام خراسانی است! صحن حسینیه! آسمان بیت!

  26. رضا می‌گوید:

    هزار بار اینو با خودم زمزمه کردم؛

    «عشق ما امام خراسانی است! صحن حسینیه! آسمان بیت!»

    به‌به…

  27. رضا می‌گوید:

    کرامت و شفاعت سلطان خوبان شامل حالتون که امشب به صفای نام رضا، اسامی رو طلاکاری کردید!

  28. رضا می‌گوید:

    السلام علیک یا غریب الغربا یا علی‌بن‌موسی‌الرضا…

  29. رضا می‌گوید:

    تولدت مبارک مبصر عزیز!
    ای رضای متولد در عیدالرضا…

  30. رضا می‌گوید:

    اذن ورود حرم تو یا اباالفضله
    دست عطا و کرم تو با اباالفضله

  31. رضا می‌گوید:

    پنجره فولاد رضا برات کربلا می‌ده
    هر کی می‌ره کرببلا ار حرم رضا می‌ره

  32. رضا می‌گوید:

    ممنونم از لطف و محبت دوستان!

  33. رضا می‌گوید:

    «««فاصله انداختن میان شیعیان و آخرین معصومین، همواره یکی از سیاست‌های خلفای عباسی بوده. زمان امام رضا اما این سیاست به شیوه «نرم» اجرا شد. هدف این بود؛ هشتمین اختر تابناک آسمان امامت، بیش از آنکه به شیعیان وصل باشد، متصل به دستگاه خلافت تصور شود. امام علی بن موسی الرضا البته ولیعهدی را به ظاهر پذیرفت، لیکن از این «تهدید» به عنوان «فرصت» استفاده کرد. جغرافیای این فرصت بی‌مانند، همه مساحت ایران آن روز بود. دوری امام رضا از مدینه، نیز اتصال ایشان به دستگاه خلافت، می‌توانست باعث قطع همیشگی رابطه شیعه و معصوم شود اما امام رئوف ما با عقلایی‌ترین شیوه‌ها، اتفاقا «ضامن ارتباط» شد. شگفتا! از امام رضا به این طرف، دیگر شیعه چند امامی نداریم و هر که تا «امام طوس» آمده، تا «طاووس اهل بهشت» آمده. این فخر برای ما ایرانیان بس که در سرزمین ما، امام رضا از دل بدترین تهدید، بهترین فرصت را به وجود آورد. اینکه حضرت چگونه و با چه سیاستی به «مامون»، سیاست آموخت… آری! رمز و راز سیاست آموخت، بحث دیگری می‌طلبد، ایضا بحاث دیگری. قدر مسلم، این روزها در شهر خلافت شاه عباسی، با «ولی»، «عهد» بسته می شود، نه با «ولیعهد»! از جناب مامون هم خبری نیست! ما ایرانی‌ها اما به امام رضا از دیگر اقوام بدهکارتریم. متاثر از هوش سیاسی ولایت عشق است که شیعه، به خصوص شیعه ایرانی، یا مرتبط با معصوم و معصوم‌زاده‌ها بوده، یا در ارتباط با جانشین معصوم. کیست که نداند؛ این همه امام‌زادگان مطهر، خواه با درس و بحثشان در قید حیات، خواه با یک آرامگاه متعالی و فیاض، چه کمکی به نشر دین مبین اسلام کرده اند؟! و کیست که نداند؛ «سلسله موی دوست» بیش از هر امام دیگری، عطر «ضامن آهو» می‌دهد؟!… بردن معصوم به قصر، حقا که جواب نداد! درایت امام رضا اما برای حکام عباسی سنگین آمد. بهتر آن دیدند برای انزوای شیعه، باز هم برگردند به روالی که زمان امام موسای کاظم اجرا می‌کردند؛ از سویی فتنه آفرینی، از سویی زندانی کردن امام، یا به حبس یا به حصر. به عبارتی؛ دوران غیبت، از همین ایام آغاز شد. امام محمد بن علی، امام علی بن محمد و به ویژه امام حسن عسکری، اغلب عمرشان در زندان خلفای عباسی گذشت، لیکن «فتنه سخت» هم جواب نداد. در این دوره، عمده بار ارتباط، به دوش «امنای امین» افتاد. عجبا! باز هم محوریت مکانی، از آن ایران عزیز ما بود. شیعه با تبعید امام حسن عسکری به شهر سامرا، نه فقط غریب نشد، بلکه «علویان» به شعاع حکومت خود بر «طبرستان» افزودند و ناحیه به ناحیه پیش آمدند. اوج این حکمرانی، زمانی بود که امام حسن عسکری در زندان، روزگار سختی سپری می‌کرد. «امنای امین» اما ریسمان ارتباط شیعه و معصوم بودند. خبر می‌آوردند و خبرگی می‌بردند. حرف می‌آوردند و حدیث می‌بردند. بعضا فتنه می‌آوردند و بصیرت می‌بردند. الطاف یازدهمین امام به ما ایرانی‌ها نبود، واقعا معلوم نبود امروز چه بر سر شیعگی ما می‌آمد؟! آن امام همام، خود در کنج زندان بود اما گنج فقه و گنجینه فقاهت، و نشستن شیعه بر مسند حکومت، ارمغان ایشان بود برای ما… کاش عمر این دنیایی علامه شهید مرتضی مطهری آنچنان بود که ما علاوه بر «خدمات متقابل اسلام و ایرانیان»، کتاب دیگری نیز می خواندیم؛ «خدمات متقابل ۱۴ معصوم و ایرانیان». حتم دارم پس از امام رضا، مطول‌ترین بخش این کتاب، مربوط می‌شد به پدر بزرگوار حجت بن الحسن. شیعه در دوران امام حسن عسکری بود که فهمید؛ حتی بی‌وجود ظاهری معصوم نیز، قدرت حکمرانی دارد. آن امام در کنج رنج، گنجی به ما داد که «جمهوری اسلامی» ناب‌ترین دسترنج آن است. دیر نیست که شاگردان مکتب فقاهت، «خدمات متقابل جمهوری اسلامی و ظهور امام زمان» را کتابت کنند. قصر باشد یا حصر، غیبت هم سر می‌رسد دوره‌اش…»»».

    http://www.ghadiany.ir/1391/17833

  34. رضا می‌گوید:

    «مجنون»
    خدا بیامرزدت رفیق…
    http://www.ghadiany.ir/1391/17833/comment-page-1#comment-130454

  35. رضا می‌گوید:

    السلام علیک یا علی‌بن‌موسی‌الرضا…

  36. رضا می‌گوید:

    سیداحمد، تولدت مبارک داداش!
    شهردار تهران که خودش مشهدی هم هست، حال نداره جشن بگیره، تو چهار تا میدون شهر شیرینی و شربت پخش کنه، نور افشانی بکنه.
    شما حداقل یه ایستک مهمون کن بچه های قطعه رو.
    بنده خدا رای هم می‌خواد!

  37. رضا می‌گوید:

    دیشب آسمون مشهد نم‌نم بارونش گرفته بود…
    حالا هم که برای ولادت امام رئوف تفأل زدم، اومد:

    چون کائنات جمله به بوی تو زنده‌اند
    ای آفتاب سایه ز ما برمدار هم
    چون آب روی لاله و گل فیض حسن توست
    ای ابر لطف بر من خاکی ببار هم

  38. رضا می‌گوید:

    با ما چه کرده است وجودت که سال‏هاست
    تهران به مشهد است بلیط قطارمان…

    «السلام علیک یابن باب الحوائج»

  39. رضا می‌گوید:

    یا امام رضا؛
    اگر بناست لطف کسی به ما برسد
    خدا کند که از جانب شما برسد

    «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا»

  40. رضا می‌گوید:

    آقا! عالی بود.
    از عالی هم یک چیزی بیشتر!
    خدا خیرت بده با این قلمت و بصیرتت.
    اعتدالیون، حسرت داشتن همچنین نویسنده‌ای رو دارن!
    رفقایی که تو مشهدن، دیشب دعا برای بقیه که یادتون نرفت؟!

    بالاخره پرسپولیسی‌ها هم تو شب تولد آقا، از قعر جدول اومدن بیرون!

  41. رضا می‌گوید:

    گر هشت رضا و نه جواد است چه غم
    بگذار که هشتم گرو نه باشد…

    عید همگی مبارک
    التماس دعا

  42. رضا می‌گوید:

    ضمن تبریک این روز به همه…
    متنتون واقعا زیبا بود.

    ای کاش این تفکر در جامعه با صدای رسا فریاد زده بشه که برادران و خواهران محترم!
    اصل انقلاب حرکتی بوده برای رسیدن به منجی و سپردن امانت به صاحب اصلی اون، نه صرفا رسیدن به مادیات…
    انقلاب ادامه‌ی راهیه که ائمه بعد از عاشورا در پیش گرفتن برای احقاق حق غصب شده‌ی خودشون، منتهی همیشه زمان‌نشناسی بعضی خواص بی‌بصیرت و گه‌گاه مردم، باعث شده شیعه ضرر کنه و در غم غیبت ناله سر بده.
    این بار باید عبرت بگیریم…

  43. رضا می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    مخلصم داداش!

    همه بچه‌ها ایستک استوایی مهمون من!
    فعلا بخرید و بخورید، بعدا با هم حساب می‌کنیم!

  44. رضا می‌گوید:

    الوعده وفا!

    نایب‌الزیاره‌ی همه‌تون بودم بچه‌ها!
    جاتون خیلی‌ خیلی خالی بود.
    ان‌شاءالله به حق جوادالائمه علیه‌السلام زیارت عالم آل محمد نصیب همه‌تون بشه.
    به قول داداش حسین؛ این جا خود خود بهشته…
    و اما… صد حیف که ماهی هرگز قدر آب نداند!

  45. رضا می‌گوید:

    سیداحمد عزیز؛

    تا صد سال زنده باشی… ان‌شاءالله.

  46. رضا می‌گوید:

    حضرت‌ آقا در دیدار هیئت دولت:

    «باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد.»

  47. رضا می‌گوید:

    چشم‌انتظار؛

    ممنون، زیارت قبول!
    خیر دنیا و آخرت نصیب تون بشه!
    همیشه به زیارت ان‌شاءالله!

  48. رضا می‌گوید:

    به جرم عشق
    یک-
    امروز ساعت ۱۰ صبح توی صحن انقلاب، ناگهان برنامه روز ولادت قطع شد و صدای آقای هاشمی رفسنجانی در صحن طنین‌انداز شد!
    با کلی بغض و ناله، قدرشناسی از نعمت امام رئوف رو گوشزد کردن و نهایتا درخواست داشتند برای «انقلاب» دعا کنین.
    یعنی اصلا وسط اون حال و هوای امام رضایی ملت، بد پارازیتی بود!
    بعد هم خیلی خودمانی فرمودن مزاحم دعا و برنامه‌هاتون نمی‌شم؛ فقط اومدم بگم:
    «برای بنده هم دعا کنین… خداحافظ!»
    یعنی مونده بودم برای کدوم انقلاب باید دعا کنیم؟ انقلاب آرمان‌های خمینی؟ یا انقلابی که غفلت بانو اعلام فرمودن از اوین شروع می‌شه؟؟
    اما انصافا وقتی چشمت به گنبد امام رئوف باشه، نمی‌شه دعا نکنی…
    حتی برای پدر خوانده فتنه سال هشتاد و اشک!
    خدایا! به حرمت و مظلومیت و غربت غریب الغربا همه ما را قدردان یار خراسانی مهدی فاطمه قرار بده…

    دو-
    امروز در بین فرمایشات و نصایح حضرت آقا، فوق‌العاده برام جالب بود که این پدر بصیر و مهربان جامعه، حتی در حین قاطع‌ترین و صریح‌ترین نقدهایشان به دولت، با چنان آرامش و منطقی صحبت می‌کنند که برای طرف مقابل، جایی برای احساس سرخوردگی نمی‌گذارن…
    کاش قدر بدانند و الگو بگیرند.
    ضمن اینکه تمام مدت رنگ آبی نفتیِ کت و شلوار وزیر نفت، حواس آدم رو پرت می‌کنه.

  49. رضا می‌گوید:

    یا حسین
    ممنون «چشم‌انتظار» عزیز. انشاءالله لایق باشیم.

  50. رضا می‌گوید:

    به جرم عشق!

    کامنتت قشنگ بود…

  51. رضا می‌گوید:

    معنی تدبیر و امید واقعی، فقط در صدا و سیمای حضرت آقاست و لاغیر.

  52. رضا می‌گوید:

    به جرم عشق
    ای بابا!
    دلم خوش بود، به اسم «رضا» کامنت می‌گذارم اما لو رفتم!
    (آیکون خجالت)

    یعنی الان که مشروح بیانات حضرت آقا رو دیدم، به جای آقایان دولتی، احساس هیجان دارم!
    چه کردند حضرت ماه با طرح ستاد فرماندهی نافذالکلمه ضربتی برای اقتصاد مقاومتی…
    یعنی دولت بعد از اینهمه طرح و برنامه جدید و جذاب و کارآمد، می‌تونه بیکار باشه؟؟!!

  53. رضا می‌گوید:

    سفینه

    گفت: «وین وایت» عضو ارشد اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا خطاب به کسانی که می‌گویند گزینه نظامی روی میز است، گفته است قدرت تلافی ایران برای آمریکا وحشتناک است!
    گفتم: یعنی دولتمردان آمریکا از این واقعیت باخبر نیستند که درباره گزینه نظامی، اینهمه غلط زیادی می‌کنند؟

    گفت: اندیشکده آمریکن اینترپرایز در گزارشی نوشته است تصویری که گروههای مخالف ساکن آمریکا درباره ایران ارائه می‌دهند غیر واقعی است و آمریکا نباید فریب آن را بخورد.
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می‌گفت؛ قصد داریم با یک سفینه به خورشید سفر کنیم! به او گفتند؛ ولی هر سفینه‌ای به طرف خورشید برود از فاصله چند صد هزار کیلومتری ذوب می‌شود و یارو گفت؛ فکر آن را کرده‌ایم و قرار است، شب به خورشید برویم! و روی آن فرود بیاییم!

  54. رضا می‌گوید:

    از آخرین متن داداش حسین در کیهان فکر کنم حدود ۲ سال شاید هم بیشتر می‌گذشت اما

    http://kayhan.ir/fa/news/53675

  55. رضا می‌گوید:

    «هر کشوری یک اصولی دارد که این اصول باید مراقبت بشود و دستگاه‌های حاکمیتی، باید این اصول را رعایت کنند. رودربایستی ندارد! اگر چنانچه می‌بینید فلان تئاتر، فلان فیلم، فلان کتاب، فلان نشریه با مبانی انقلاب و مبانی اسلام مخالف است، جلویش را بگیرید و با آن برخورد بکنید. حالا چگونه برخورد بکنید، آن یک بحث دیگر است. آن مربوط به دستگاه‌ها است و نگاه کنید ببینید مقرراتتان چه می‌گوید. لیکن رودربایستی نکنید و این را صریح بگویید… بنابراین خوراک فرهنگی سالم و جلوگیری از خوراک فرهنگی ناسالم و مضر، اساس کار است… رهاسازی فرهنگ اصلا جایز نیست… مدیریت فرهنگ، یک کار بسیار لازم است و مدیریت هم باید بر مبنای شعارهای انقلاب و مبانی انقلاب باشد… آنچه اصل است، این است که مبانی انقلاب و مبانی استقلال کشور، امام و مانند اینها باید محفوظ باشد».

    {امام خامنه‌ای، چهار شریور ۱۳۹۴}

  56. رضا می‌گوید:

    مجتبی ق
    لطفا در رابطه با حضور روبرتو کارلوس و میشل سالگادو و استقبال پرشکوه از این حضرات و ایضا تأثیر فرهنگی ایشان در ایران بنویسید!!!

  57. رضا می‌گوید:

    «آه از «تجمیع خیانت و حماقت» در حق ولایت، آه!»
    ما درس آموختگان مدرسه‌ی عشق به ولایت، نمی‌گذاریم اماممان در غربت بماند!

    «فلان توافق چه تصویب بشود، چه تصویب نشود، یارای این را نخواهد داشت ذره‌ای از عداوت ما با تاریکی و ظلمت کم کند!»
    ما از تبار فرهادیم؛ هرچه فریاد داریم بر سر ظلمت می‌کشیم و پا پس نمی‌کشیم!
    ما به عشق رهبرمان، کوه‌ مشکلات را می‌کنیم و محال است از او دل بکنیم!

    «عشق ما امام خراسانی است! صحن حسینیه! آسمان بیت!»
    زیر آسمان بیت، صحن حسینیه همان جایی است که ستاره‌ها به مدد نور ماه قد می‌کشند تا ان‌شاءالله راه یابند به سپاه بقیةالله…

    ما یکه‌تازان عرصه‌ی شوریم…
    امام عزیزمان جانشین نور…

  58. رضا می‌گوید:

    ناشناس
    آیت‌الله جوادی‌آملی در یکی از جلسات تفسیر فرمودند:

    «بَقیَّةُالله» از القاب پربرکت وجود مبارک حضرت حجّت سلام‌الله‌علیه است. وقتی حضرت ظهور کرد و به دیوار کعبه تکیه داد، می‌فرماید؛ «أنَا بَقیَّةُالله». چرا؟ چون وَجْهُ‌الله است، ما عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَ ما عِنْدَاللهِ باقٍ ماندگارِ الهی است…

  59. رضا می‌گوید:

    ناشناس
    امام خامنه‌ای در دیدار با هیأت دولت، چهار شهریور ۹۴؛

    «در مسئله‌ی واردات اشاره کردند آقای نعمت‌زاده که البته آدم شرمنده می‌شود؛ چهار وزارتخانه را دادند دست آقای نعمت‌زاده! واقعا چهار وزارتخانه بود اینجا؛ صنایع، صنایع سنگین، معادن، و بازرگانی. یکی از کارهای عجیب و غریبی که برای بنده هم تا آخر معلوم نشد که چرا این کار انجام گرفت، همراه کردن وزرات بازرگانی با وزرات صنایع و معادن بود! یعنی واقعا هنوز هم برای من حل‌نشده است! آن روز هم که این کار را انجام می‌دادند برای من روشن نبود که چرا دارند انجام می‌دهند این کار را؟ خب، مسئولین مجلس و دولت تشخیص داده بودند و انجام دادند! واقعا کار سختی است. ما حق می‌دهیم که ایشان سختش باشد لیکن بالاخره باید این کار را انجام بدهد؛ یعنی یکی از کارهای بسیار مهم، مسئله‌ی مدیریت تجارت خارجی است؛ از این جهت که اینجا صرفا بازار مصنوعات خارجی نباشد که بازار خودرو، بازار فلان، بازار فلان یکسره داده بشود به آن‌ها… دوستان دولت گزارش‌هایی به من دادند که من شخصا و زبانا از آقای جهانگیری تشکر کردم… حالا یک گزارش مفصلی فرستادند که البته برای من خلاصه کردند آن گزارش را و تماما خواندم، نگاه کردم. کارهایی که انجام گرفته در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، بعضی‌هایش کارهای مقدماتی است. بعضی از کارهایی که گزارش شده، مربوط به بندهای اقتصاد مقاومتی نیست، اگر چه حالا ارتباط داده شده اما کارهای جاری دستگاه‌ها است؛ بالاخره دستگاه‌ها یک کارهای جاری دارند و این‌ها را به شما گزارش کردند که این کارها را ما کردیم. این‌ها آمده جزو کارنامه‌ی دستگاه‌ها در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، در حالی‌ که این نیست… بعضی از کارها هم ارتباطی اصلا به بندهای اقتصاد مقاومتی ندارد؛ این مقدار کافی نیست. سیاستهای اقتصاد مقاومتی یک بسته‌ی کامل و منسجم است؛ این بسته هم تراوش‌ شده‌ی فکر شخصی نیست؛ این عقل جمعی است، یک جماعتی نشسته‌اند؛ دوستان اقتصاددان حاضر در این مجلس هم بعضی‌های‌شان می‌دانند و مطلعند. کار مفصلی انجام گرفته روی این…».

  60. رضا می‌گوید:

    به جرم عشق
    تیزر «محمد» را که ببینی، بی‌تاب دیدنش می‌شوی.
    فیلمی که هم اشک می‌گیرد برای مظلومیت رحمة‌‎للعالمین، هم به وجد می‌آورد از عشق خدا به حبیبش… و مدام قربان صدقه سرور کائنات می‌روی که با این‌همه جلال و رأفت و برکت، امتش این چنین غریب مانده‌اند..
    اما فیلم پیامبرمان، به غایت عاشورایی است و روضه‌ها دارد…
    با این محبتی که «مجید مجیدی» از وجود نازنین قطب عالم امکان و والده ماجده‌شان «حضرت آمنه» به تصویر کشید، کلی خودش را در دل ام‌ابیها جا داده است به نظرم.

  61. رضا می‌گوید:

    http://upir.ir/sh94/guest/۲۰۱۵۰۸۲۸-۱۰۴۶۱۰.jpg
    زندگی در ابرها، همیشه مال قصه‌ها نیست!
    وقتی مه صورتت رو نوازش می‌کنه و رطوبت و خنکی‌ش رو حس می‌کنی، بالای این کوه‌های بلند، حس پرواز پیدا می‌کنی…
    اینجا، انگار خدا همین نزدیکی‌هاست!

  62. رضا می‌گوید:

    بعد از ظهر امروز، کدام یک از دوستان، نشست خبری مفتاح‌السلطنه را به صورت زنده نگاه کرد؟

    با اینکه بعضی سئوالات خبرنگاران رسانه‌های خارجی، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، نسبتا چالشی بود اما انصافا آقای روحانی در مواجهه با هیچ سئوالی، جوشی نشدند و تقریبا متین و موقر جواب همه پرسش‌‌ها را دادند!
    عصبانی نشدند که هیچ، حتی با «صدای رسا» هم صحبت نکردند!!! 😉

    یاد این کامنت «مرتضی اهوازی» افتادم و پاسخ داداش حسین؛
    http://www.ghadiany.ir/1394/23419/comment-page-1#comment-174381

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    کامنتت قشنگ بود اما
    http://kayhan.ir/fa/issue/515/1
    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1685&pid=1&type=0

    دم تیزهوشی «کیهان» و «وطن امروز» گرم!
    «چیزی امضا نکرده‌ایم» یعنی توافق هسته‌ای باد هوا بوده!!
    تا به حال، هیچ کس اندازه جناب روحانی، توافق هسته‌ای را به این وضوح، صراحت و تندی نقد نکرده بود!!!
    توافقی که زیرش امضا نداشته باشه، بی‌تعارف یعنی شر و ور!!!!
    ما هم قبلا همین را گفته بودیم که این، نه «توافق هسته‌ای» بل «توافق خسته‌ای» است!
    .
    .
    .
    در ضمن «اغراق در اعلام ارقام پولهای بلوکه شده» کاری بود که اول بار توسط دولت، دیپلماتها و نیز رسانه‌های اصلاح‌طلب انجام شد!
    ما هم اگر این روزها سخنی در این باره می‌گوییم بازنشر همان حرفهای دوران ماقبل توافق حضرات است!!
    قبل توافق، ادعا می‌کردند؛
    «پولهای بلوکه شده، خیلی خیلی خیلی زیاد و رقم بسیار بسیار بسیار قابل توجهی است!»
    لیکن هر روز که از توافق می‌گذرد، این رقم، آب می‌رود نمی‌دانم چرا؟
    بعید نیست دو هفته دیگر مدعی شوند؛
    «ما اصلا پول بلوکه شده‌ای در آمریکا نداریم، بلکه مقادیری دلار آمریکا در ایران بلوکه شده!!» 🙂

  63. رضا می‌گوید:

    شکارچی!

    گفت: جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا به اوباما اعتراض کرده‌اند که چرا برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران از گزینه نظامی استفاده نمی‌کند؟
    گفتم: خب! اوباما چه می‌گوید؟!

    گفت: اوباما گفته است گزینه نظامی هنوز روی میز است ولی توافق وین بهتر از گزینه نظامی مقصود آمریکا را تأمین می‌کند!
    گفتم: دیگه چی؟!

    گفت: اوباما می‌گوید اگر توافق را نپذیریم، سامانه تحریم‌ها نیز قابل ادامه نخواهد بود و شانس موفقیت در استفاده از گزینه نظامی هم قطعی نیست.
    گفتم: خب! حیوونکی راست می‌گه!… یارو از دوستش که شکارچی بود پرسید در سفری که برای شکار شیر رفته بودی شانس هم آوردی؟ دوستش جواب داد؛ آره! اگر شانس نیاورده بودم که حالا پیش تو نبودم. خوشبختانه هیچ شیری مرا ندید!

  64. رضا می‌گوید:

    بعید نیست دو هفته دیگر مدعی شوند؛
    «ما اصلا پول بلوکه شده‌ای در آمریکا نداریم…».

    مگه داریم؟!

  65. رضا می‌گوید:

    سیدمحمد حسینی سعادت
    با سلام به یاران قطعه بیست و شش و رزمنده قلم به دست حاج حسین آقای قدیانی؛

    بعد از مدت‎ها توفیق حضور در قطعه با واگویی خاطرات شهید «اکبر قدیانی» نصیبم گردید اما نیمه تمام ماند!
    البته در اولین فرصت، خاطره ناتمام را کامل خواهم نوشت.
    http://www.ghadiany.ir/1394/24372/comment-page-1#comment-177999
    اما دلیل حضورم در این ساعت، استفاده از روحیه الهی و رضایی است که در دوستان به‌ واسطه میلاد امام رضا و نوشته حسین آقا ایجاد شده است.
    این حقیر روز پنج‌شنبه در بیمارستان ساسان عمل جراحی حنجره کردم و توموری که ارمغان دو بار شیمیایی شدن بود را تا حد امکان برداشتند. البته احتمالا فردا مرخص خواهم شد تا جواب نمونه‌برداری که آمد مجددا بستری و جراحی و… شوم. ظاهر تومور نشان از بدخیم بودن دارد اما با دعای خیر شما خوبان در صورت صلاحدید خدای قادر و توانا هر چیزی امکان وقوع خواهد داشت.
    دعا کنید خدا توفیق دفاع از بارگاه بی‌بی زینب سلام الله علیها یا خدمت در بازسازی عتبات عالیات را بعد از سلامتی نصیبم نماید.
    برای تمامی بیماران دعا کنید.
    نمی‌خواستم در مورد بیماری‌ام چیزی بگویم اما ورود مجدد به قطعه و روح زلال اهالی آن فرصت مغتنمی بود تا درد دلم را بگویم.
    دوستدار و مخلص شما دوستان و عزیزان بوده و ملتمس دعایم…
    یا حق

  66. رضا می‌گوید:

    رفقا؛
    هر کدام ۱۰ حمد شفا بخوانیم برای سلامتی همه بیماران، خصوصا جناب «سیدمحمد حسینی سعادت» که به گردن همه ما حق دارد!

    الهی…
    یا حمید به حق محمد
    یا عالی به حق علی
    یا فاطر به حق فاطمه
    یا محسن به حق الحسن
    یا قدیم الاحسان به حق الحسین
    اللهم اشف کل مریض…

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    چند وقت پیش با جناب سعادت عزیز، تلفنی صحبت کردم!
    صدایشان خس‌خس عجیبی داشت به حدی که احساس کردم صرف حرف زدن برای ایشان سخت باشد؛
    «می‌خواهید تلفن را قطع کنم؟ ظاهرا توان صحبت ندارید هیچ!»
    .
    .
    .
    گفت:
    «ای آب ندیده‌ها و آبی شده‌ها، بی‌جبهه و جنگ انقلابی شده‌ها؛ مدیون فداکاری جانبازانید، ای بر سفره آفتابی شده‌ها».
    .
    .
    .
    چند روز پیش هم در «فاش‌نیوز» ساعاتی مهمان قدرت‌الله رحمانی و بهروز ساقی بودم؛ ۲ جانباز ویلچرنشین…
    جناب ساقی ازم خواست مصاحبه‌ای بکند با من درباره نوشتن و خودم و…
    گفتم:
    «الا یا ایها الساقی! مصاحبه را من باید با شما بکنم، نه شما با من!»
    .
    .
    .
    رفقا؛
    ی ۱۰ ساعت، و نه بیشتر، روی یک صندلی بنشینید و بلند نشوید!
    اگر توانستید؟
    تو رو به خدا همین امروز امتحان کنید حتما…
    و آن‌وقت، آنی خودتان را بگذارید جای ساقی…
    از ۶۴ تا ۹۴ روی ویلچر نشسته‌!!
    ۳۰ سال!!!!

    ی بار هم نق نزده! ی بار هم گله نکرده!
    از من و شما هم مرتب‌تر کار می‌کنه، و بیشتر!!
    .
    .
    .
    و قدرت رحمانی روی همین ویلچر، چند سال پیش مدرک دکترایش را گرفت!!
    .
    .
    .
    همین جناب سعادت…
    من اغلب نمی‌شنیدم ایشان دارد چه می‌گوید!!
    خس‌خس سینه، هم بر صدای سعادت غالب بود، هم بر هر نفسی که می‌کشید…
    .
    .
    .
    پس در هر نفس، فقط دو نعمت نیست جناب سعدی!
    رنجی هم هست، زخمی هم هست، دردی هم هست، زجری هم هست…
    حضرتعالی در هر نفس، «ممد حیات» و «مفرح ذات» را دیدی لیکن «حسرت شهادت» صاحب نفس را جا انداختی!!

  67. رضا می‌گوید:

    آقای سعادت؛

    همیشه برای خودم از خدا طلب سلامتی می‌کنم اما می‌گویم:
    خدایا! اگر صلاح تو چیز دیگری است، دلم را به خواستت راضی کن!
    برای شما نیز بعد از طلب سلامتی، رضا را از خداوند متعال خواهانم.
    امشب شب طلب حاجت و نیایش به درگاه باری متعال است…

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    قدرت بود یا بهروز، درست یادم نیست اما روزگار کیهان، باری از یکی‌شان پرسیدم:
    «شده بخواهید از ماشین پیاده شوید اما کسی نباشد ویلچر را برای‌تان از صندوق عقب بیاورد؟ در آن‌صورت، چه می‌کنید؟»
    گمانم بهروز بود الان که فکر می‌کنم!
    گفت:
    «ی شب، بعد جلسه کیهان که اتفاقا در خانه شما هم بود، خیلی دیر وقت رسیدم آپارتمان محل سکونت. خواستم نگهبان را صدا کنم، دیدم گرفته در همان حیاط آپارتمان، روی چمن خوابیده! دلم نیامد بیدارش کنم! خواستم زنگ بزنم خانم یا بچه‌ها بیایند پایین کمکم کنند که ی آن با خودم گفتم؛ «شاید آنها هم خواب باشن! بهتره مزاحم‌شون نشم!» هیچی دیگه! تا صبح ماندم در ماشین!!»
    گفتم:
    «خدایی در دلت به هیچ کس فحش ندادی آن شب؟»
    گفت:
    «چرا اتفاقا! زدم رادیو معارف، دیدم آیت‌الله جوادی داره درباره شأن و منزلت شهید پیش خدا حرف می‌زنه! هر چی فحش بلد بودم به خود نالایقم دادم!!»

  68. رضا می‌گوید:

    نسلی که نه فراموش می‌شوند و نه تکرار!

    آقای سعادت؛
    لطفا برای ما دعا کنید…
    و دعا کنید ما را نیز چون شما پایانی نباشد!

  69. رضا می‌گوید:

    «هیچی دیگه! تا صبح ماندم در ماشین!!»

    ۳۰ سال هیچی! جواب همین یک شب، جواب همین یک شب تو ماشین موندن رو چه‌طور باید بدیم؟

    کم آوردم…

  70. رضا می‌گوید:

    ناشناس
    {بهروز ساقی، سال ۹۰ دیدار با حضرت ماه}

    اگر چه از دست و پا فتادستم
    عهد و پیمان خویش نشکستم

    گر چه عضوی نمانده در بدنم
    عضوی از عاشقانتان هستم

    بر لبت چون «خم‌می‌نی» است مدام
    از شمیم حضور تو مستم

    ح س ر ت ی ه س ت د ر د ل م ک ه چ ر ا
    ب ه ش ه ی د ا ن ح ق ن پ ی و س ت م

    خواب دیدم که در رهت آقا
    باز سربند یا علی بستم

    با‌‌ همان شور روزهای نبرد
    از سر خاکریز می‌جستم

    امر کردی به پیش می‌رفتم
    دشمنت را به تیر می‌بستم

    تا که برپا بود ولایت عشق
    اینچنین روی چرخ بنشستم

    گر چه رنجور و خسته‌ام اما
    تا نفس هست با شما هستم

  71. رضا می‌گوید:

    «پس در هر نفس، فقط دو نعمت نیست جناب سعدی! رنجی هم هست، زخمی هم هست، دردی هم هست، زجری هم هست… حضرتعالی در هر نفس، «ممد حیات» و «مفرح ذات» را دیدی لیکن «حسرت شهادت» صاحب نفس را جا انداختی!!»

    در هر دمی که می‌رود و بازدمی بر‌می‌گردد، آنچه «ممد حیات» ماست، برکت خون شهدا و مدد انفاس مسیحایی جانبازانی است که سال‌ها بال اشتیاقشان شعله‌ور است و ما به گرما‌ی حضورشان نفسی تازه می‌کنیم و به وجود مبارکشان فرحی حاصل! که اگر نبودند این عزیزان، دشمن سال‌ها پیش، نفس ما را بریده بود!

    جناب سید‌محمد حسینی سعادت؛
    ما می نخوردگان، گر چه نمی‌توانیم وصف حال مستان کنیم ولی دعا می‌کنیم به حق محمد و آل محمد، خدا به شما سلامتی بده و عطر نفس‌هاتون در هوایی که ما تنفس می‌کنیم مستدام باشه تا ظهور دولت یار…

  72. رضا می‌گوید:

    شیدا
    جناب سعادت؛
    براى شما سلامتى و سعادت آرزو مى‌کنم و در برابر ایثار شما شرمنده‌ام!
    عاجزانه تقاضا مى‌کنم دعا کنید که ما هم تا نفس آخر با آرمان‌هاى شما بمانیم…

  73. رضا می‌گوید:

    ناشناس
    دوستان به نماز توبه یکشنبه‌های ذی‌القعده اهتمام داشته باشیم و برای هم دعا کنیم.

  74. رضا می‌گوید:

    ناشناس
    کاش دوستان کمی هم درباره جناب سعادت، لینک و مطلب بذارند که بیش‌تر با این عزیز دل آشنا بشیم.

  75. رضا می‌گوید:

    جملات پایانی آخرین نامه یک شهید!

    http://opload.ir/im/4m94/f4c5d263d0bf1.png
    http://opload.ir/im/4m94/54311d2867622.png

    ببخشید اول و آخرش رو گذاشتم؛ وسطاش خیلی خانوادگی بود!
    تمام در و همسایه و فامیل رو به اسم، احوال‌پرسی کرده بود و سلام رسونده بود!
    همه‌اش هجده سالش بود!

  76. رضا می‌گوید:

    فکر می‌کنم در این پست امام رضایی، باز هم جا دارد یک لینک دلنشین بگذارم!

    دل تنگه برای مشهد
    امین‌الله جلوی گنبد…
    http://meysammotiee.ir/files/other/veladat/MiladImamReza1394%5B02%5D.mp3

    {کامل گوش کنید}

  77. رضا می‌گوید:

    عالی بود و مثل همیشه زیبا…
    شاید دیر شده باشد لیکن ماهی را هر آن از آب بگیری تازه است.
    سیداحمد عزیز تولدتان مبارک.

    دوستان بزرگوار!
    میلاد شمس‌الشموس مبارک همگی.
    گر هشت رضا و نُه جواد است چه غم؟
    بگذار که هشتم گرو نُه باشد!

    شام میلاد امام رضا برای من از عالی‌ترین شب‌های عمرم بود…

  78. رضا می‌گوید:

    مجید قمی؛
    با توجه به خط آخر کامنتتان، اگر باید تبریک بگوییم، تبریک‌ صمیمانه ما را پذیرا باشید!

  79. رضا می‌گوید:

    ما که نفهمیدیم…
    اگر شما فهمیدید برای ما هم توضیح دهید!

    امریکا دوست ما هست!!
    رییس دولتش فردی مودب و باهوش است!!
    کسانی که شعار «مرگ بر امریکا» می‌دهند، توهم دشمنی امریکا را دارند!!
    توافق هسته‌ای سایه شوم جنگ را از سر کشور ما برداشت!!
    .
    .
    .
    چه دوستِ جنگ طلبِ مودب و با هوشی داریم ما!!

  80. رضا می‌گوید:

    زمانه بر سر جنگ…
    «به هیچ دسته کلیدی اعتماد نکن، کلیدسازی را یاد بگیر!» 🙂

    کتاب «مثل زرافه باش» – «مسعود لعلی» – ص ۲۹

  81. رضا می‌گوید:

    خواهر شهید
    تازه این دوست خوب جنگ‌طلب ما که سایه شوم جنگ را روی سر کشور عزیز ما پهن کرده، آن‌قدر خوب است که وقتی ما سه گل به او می‌زنیم، او عمدا به ما دو گل بیشتر نمی‌زند تا ما برنده شویم و آن سایه از سرمان برود!

  82. رضا می‌گوید:

    مجید قمی گرامی؛

    ان‌شاءالله مبارک است.

  83. رضا می‌گوید:

    خواهر شهید؛

    سایه جنگی که بر سر کشور ما گسترده شده، چند لایه داره!
    هر لایه دلیل و بهانه‌ای داره!
    انرژی هسته‌ای!
    حمایت از تروریست‌هایی چون حزب‌الله لبنان و…!
    عدم وجود آزادی بیان در کشور!
    خشونت و اعدام قاچاقچی‌ها و جاسوس‌ها!
    و چند تا لایه دیگه!

    البته همه این لایه‌ها و سایه‌ها برای سرگرم کردن کوته‌فکرهاست!
    تنها دلیل دشمنی آمریکا با ایران و آرزوی جنگ، وجود مقدس «جمهوری اسلامی» و انقلابه!

    شیخ حسن میگه اون سایه اولی برداشته شد!
    می‌دونید چه طوری؟ با توافق!
    همون توافقی که به گفته شیخ حسن اصلا امضا نشده!
    اصلا امضا نشده ولی ما به خاطرش بخش اعظمی از تاسیسات هسته‌ای کشور رو تعطیل کردیم!

    البته اون لایه‌های دیگه، هنوز سرجاشون هستن‌ها!
    اینو من نمی‌گم، آمریکایی‌ها می‌گن!

    کلا معلوم نیست چی به چیه!

    اما به احمق‌هایی که فکر می‌کنن میشه به ایران حمله کرد و باهاش جنگید عرض می‌کنم که؛
    زرششششششششششک!

  84. رضا می‌گوید:

    ناشناس
    سید! عکس پروفایل چه جوری میاد؟

  85. رضا می‌گوید:

    ناشناس؛

    منظورت آواتاره؟
    اول باید ایمیل داشته باشی، بعدش برو اینجا:
    http://www.blogsky.com/gravatar

    ضمنا یک اسم هم برای خودت انتخاب کن!

  86. رضا می‌گوید:

    فتنه!

    گفت: دبیر کل حزب تازه تاسیس فتنه‌گران که تحت نام مستعار «حزب اتحاد ملت» وارد عرصه شده است در مصاحبه‌ای گفته است؛ «چیزی به نام فتنه برای ما تعریف نشده»!
    گفتم: شاید فتنه را با نام واقعی آن یعنی «پادویی و ایفای نقش ستون پنجم برای مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس» می‌شناسد.

    گفت: در حالی که ماجرای وطن‌فروشی اصحاب فتنه همه دنیا را پر کرده است دبیر کل حزب جدید فتنه‌گران چگونه خودش را به آن راه می‌زند و از فتنه اظهار بی‌خبری می‌کند.
    گفتم: چه عرض کنم؟! از یارو پرسیدند؛ هنگام زلزله ۷ ریشتری دیشب کجا بودی؟ گفت؛ من رویم آن طرف بود و متوجه نشدم!

  87. رضا می‌گوید:

    سیداحمد؛
    از لطف شما سپاسگزارم.

  88. رضا می‌گوید:

    آیت‌الله جوادی ‎آملی:

    «دربار نماز بارها ملاحظه فرمودید که سخن از اقام نماز است. یعنی ابزار و مصالح اولی نماز که قرائت چیست، رکوع چیست، سجده چیست، ذکر سجده چیست، این در کتاب و سنت آمده، شما باید دو تا کار بکنید؛ یکی اینکه این اجزا و شرایط را شناسایی کنید و به هم مرتبط کنید، دوم اینکه این را به صورت یک ستون نگه بدارید… شما می‌بینید هیچ جا سخن از خواندن نماز نیست. برای اینکه ستون، خواندنی نیست، قرائت شدنی نیست. ستون را اقامه می‌کنند لذا شما می‌بینید هر جا سخن از نماز است، اقامه صلاة است…».

  89. رضا می‌گوید:

    متشکرمـــــــــــــــ…
    سلامت باشین. ان‌شاءالله زندگی همه عزیزان پر برکت و پر از شادی باشه.

  90. رضا می‌گوید:

    کهف

    اشک و لبخند
    دلتنگی و شوق
    بغض و اشتیاق
    امام رضا و آقا

    همه احساس من وقت خوندن این مطلب…

  91. رضا می‌گوید:

    تصویر وارونه جیرانی از نهاد اطلاعاتی کشور!
    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/BlockPrint/144604

  92. رضا می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

  93. رضا می‌گوید:

    فینال!

    گفت: اعضای اصلی این حزب «اتحاد ملت» که همان فتنه‌گران هستند.
    گفتم: ولی اسمش که حزب فتنه‌گران نیست!

    گفت: یکی از مدعیان اصلاحات گفته است؛ این حزب خود را با الزامات نظام همراه می‌کند.
    گفتم: در جریان فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ هم، ابتدا اعلام می‌کردند که یکی از اصول آنها «قانون‌گرایی» است ولی بعدا نشان دادند که برای وطن‌فروشی اجیر شده‌اند و از نتانیاهو به دریافت مدال «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» مفتخر (!!) شدند! و هنوز هم حاضر نیستند با دشمنان تابلودار این مرز و بوم مرزبندی کنند.

    گفت: چه عرض کنم؟! یعنی هنوز هم بعله!…
    گفتم: یارو به دکتر گفت؛ یک هفته‌ است که خواب می‌بینم در تیم فوتبال گرگ‌ها بازی می‌کنم. دکتر چند تا دارو داد و گفت: امشب این داروها را مصرف کن تا دیگر از این خواب‌ها نبینی. یارو پرسید؛ اجازه بدهید از فردا شب مصرف کنم. دکتر با تعجب گفت چرا؟! و یارو گفت؛ آخه امشب فیناله!

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    🙂

  94. رضا می‌گوید:

    اگر فتح‌الفتوح است چرا قانونی نشود؟!
    http://kayhan.ir/fa/news/54248

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    احسنت به حاج حسین آقای شریعتمداری… عالی!

  95. رضا می‌گوید:

    جامونده
    سلام بر همه الا به انقلاب فروش!

    سلام بر تو و «او»، راستی بگو «او» کوش؟
    همان که می‌شد از اشعار خوب ما مدهوش

    همان که فرق نمی‌کرد پشت و رویش… حیف
    سلام ما برسان بر رفیق بی «روتوش»

    سلام بر همه مردان و کودکان و زنان
    سلام بر خر و اسب و کبوتر و خرگوش

    سلام بر همه قشر کفشدوزانی که
    غیر کفش ندوزد هیچ نوع «پاپوش»!

    سلام بر گل روی هر آنکه خورده «حلال»
    نخورده نان اضافی و پارچ آبی روش!

    بُگم خراسونیا بچه مشد و با هنرن
    برا میثال مَپَزن «ایشکنه، دوغ» و «کل‌جوش»

    اگه چه مشهدیوم مُو خسیس نیستوم که!
    سلام بر همه از شرقِ مولوی تا شوش!!

    سلام و صد تا سلام و هزار عرض درود
    سلام بر همه الا به انقلاب فروش!

    «مهربان»

    سلام بر همه الا به قلب مغلوبان
    سلام بر همه الا به انقلاب فروش

    «قزوه»

  96. رضا می‌گوید:

    احسنت به این دولت با تدبیر و خردورز، با این وزیر کشورش؛
    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1688&pid=1&type=0
    البته تقصیری نداره‌ها، فقط یه کم شوخ طبعه!
    ناز بشی که اینقدر با نمکی!

  97. صبا می‌گوید:

    دوستان، هم قطعه‌ای‌های عزیز؛
    اگه بارون امشب، سیل شد و منو با خودش برد، حلال کنید! 🙂

    این هم به عنوان آخرین فالم به یادگار بماند از برای آیندگان باشد که بدانند ما چقدر مردمان فرهیخته‌ای بودیم!
    باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش
    بر جفای خار هجران صبر بلبل بایدش

    ای دل اندر بند زلفش از پریشانی منال
    مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش

    رند عالم سوز را با مصلحت‌بینی چه کار
    کار ملک است آن که تدبیر و تامل بایدش

    تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست
    راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

    با چنین زلف و رخش بادا نظربازی حرام
    هر که روی یاسمین و جعد سنبل بایدش

    نازها زان نرگس مستانه‌اش باید کشید
    این دل شوریده تا آن جعد و کاکل بایدش

    ساقیا در گردش ساغر تعلل تا به چند
    دور چون با عاشقان افتد تسلسل بایدش

    کیست حافظ تا ننوشد باده بی آواز رود
    عاشق مسکین چرا چندین تجمل بایدش

  98. رضا می‌گوید:

    مسکن مهر مزخرف است یا؟!…
    http://jahannews.com/vdcji8exmuqexvz.fsfu.html

  99. رضا می‌گوید:

    به جرم عشق
    امروز سالروز عروج سردار شهید محمود کاوه بود؛
    فرمانده ۲۴ ساله تیپ ویژه شهدا که من روایت عجیبی از شهادتش خواندم.
    http://www.aparat.com/v/tSVfc
    http://www.aparat.com/v/jACtW
    یعنی این‌ همه سخنرانی و فیلم ناب از شهدا چرا باید در آرشیو صدا و سیمای ما خاک بخورد؟
    بعد از این طرف جوان‌های ما دچار بحران هویت شوند و از فرط پیدا نکردن الگو هلاک؟

  100. رضا می‌گوید:

    به جرم عشق؛

    از شهید کاوه گفتی، یاد این متن افتادم!
    «محمود» فقط یکی؛ «محمود کاوه»
    http://www.ghadiany.ir/1390/11747

    عجب مطلبی بود!

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    فردا ان‌شاءالله متنی برای شهید محمود کاوه خواهم نوشت، از حواشی همین مصاحبه…

  101. رضا می‌گوید:

    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1689/1/144811/0

    این‌ها خانوادگی بی‌ادبند!
    خانوادگی آداب نامه نوشتن را بلد نیستند!
    خانوادگی زبان‌درازند!

    البته تیتر خبر، «ادبیات نازل» بود که با پیشنهاد داداش حسین شد «ماقبل ادبیات»!

  102. رضا می‌گوید:

    به جرم عشق
    خیلی ممنون
    بابت اشاره به این متن شهید کاوه!
    برای امثال من که خیلی وقت نیست قطعه‌ای شدم…
    یعنی نمی‌تونم هضم کنم یک سال توی کردستان بوده و خانواده هم بی‌خبر!
    نمی‌تونم بفهمم…

  103. رضا می‌گوید:

    جامونده
    هدیه لاریجانی به مقام انگلیسی!
    http://icana.ir/Fa/NewsReportPicture/283812

  104. رضا می‌گوید:

    نمی‌دونم چرا از عکس‌هایی که «جامونده» گذاشت خنده‌م گرفت!
    خانومه داره جنس ترمه‌ها رو بررسی می‌کنه!
    🙂
    تازه به احترام علی‌آقا مانتو هم پوشیده!!!
    استغفرالله…

  105. رضا می‌گوید:

    ناشناس
    استغفرالله!
    علی آقا باید یه چارقد براشون می‌بردی!

    سیداحمد؛
    یاد شیردال رفقاشون افتاده، داره بررسی می‌کنه یه وقت بهش ننداخته باشن و تقلبی نباشه!

  106. رضا می‌گوید:

    http://www.aparat.com/v/ODjeu
    شهدا شرمنده‌ایم…

  107. رضا می‌گوید:

    یعنی این خانواده حاج آقا خاطره داستانی دارن واسه خودشون در حد شاهنامه.
    خانواده دکتر ارنست انقدر داستان نبود که اینا هستند.
    پروسه جدیدشون هم که نامه انتشار کردنه…
    مردک، صرافی راه انداخته اون تو؟!

  108. رضا می‌گوید:

    دفاع داغ بی‌بی‌سی از خاندان رفسنجانی!!
    http://www.jahannews.com/vdchvinkv23nkvd.tft2.html

    ارتباط شهیدپرور بودن ملت، با زندانی شدن یک دزد رو متوجه نشدم!!

  109. رضا می‌گوید:

    دوستان!
    بیانات امروز حضرت آقا با خبرگان رو چندین بار باید ببینیم و بخونیم.
    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=30653

  110. Ali.L می‌گوید:

    سوالم اینه که اگه برجام در شورای عالی امنیت ملی پذیرفته بشه و در مجلس رد بشه، اون وقت دقیقا چی می‌شه؟!

  111. رضا می‌گوید:

    Ali.L

    اولا این اتفاق نمی‌افتد، ثانیا بر فرض وقوع، به نظر من، مجلس در این باره هم «در رأس امور» است، ثالثا با این دست‌فرمانی که من دارم از یانکی‌ها می‌بینم همین الان هم اصل و اساس توافق، بارها و بارها از طرف شیطان بزرگ نقض شده… و اما سوای این حرفها، امروز رهبر انقلاب، خیلی واضح فرمودند؛ «نظر متبع، نظر نمایندگان ملت است در مجلس».

  112. سیداحمد می‌گوید:

    با توجه به بیانات امروز حضرت‌آقا، ما حالا حالاها با این توافق برنامه خواهیم داشت!

    #قیافه و اخم امروز بعضی‌ها!

  113. صبا می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

  114. لبیک یا حسین می‌گوید:

    سالروز شهادت میوه‌ی دل مولا ثامن‌الحجج تسلیت باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.