دولت کار ندارد؟!

شهید رجایی

وطن امروز دوم شهریور ۱۳۹۴

نخستین روزهای تیر ۸۸ حتی روزنامه جمهوری اسلامی هم در ستون سرمقاله خود فرازی کوتاه را به نصیحت فلانی اختصاص داد؛ «چرا وقتی قانون اساسی، شورای نگهبان و ساز و کار انتخابات را قبول نداشتید، نامزد شدید؟!» این جمله پرسشی کاملا دقیق، دقیق‌تر هم می‌شود اگر این بار، مخاطب را شخص عالیجناب قرار دهد. مع‌الاسف ایشان هنوز انتخابات برگزار نشده، در رد شورای نگهبان، حرفهای ناصحیح می‌زند. باری این نهاد را بی‌هیچ سندی متهم می‌کند به تقلب، دگر بار، و باز هم بی‌هیچ سندی متهم می‌کند به نیت انجام تقلب! اگر ملاک، نه «افراد» بلکه «حق» است، باید از هر آنکه شورای نگهبان را متهم به تقلب می‌کند، پرسید؛ «چرا وقتی قانون اساسی، شورای نگهبان و ساز و کار انتخابات را قبول ندارید، می‌خواهید کاندیدا شوید؟!»

گمانم خمینی بت‌شکن هم مثل ما، نظام ۳۰۰ هزار شهید جمهوری اسلامی را مسخره آقایان نمی‌دانست؛ «هر کس بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذاست، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی. این مفسد فی‌الارض تحت تعقیب باید قرار بگیرد».

گمانم خامنه‌ای بت‌شکن هم مثل ما، نظام ۳۰۰ هزار شهید جمهوری اسلامی را مسخره آقایان نمی‌داند؛ «نظارت استصوابی شورای نگهبان، پایه‌ها و ریشه‌هایش در قانون اساسی است و در قانون عادی هم همان تأیید شده و وجود دارد. این نظارت هم برای شهروندان عادی و معمولی نیست. برای آن است که یک آدم ناباب، یک آدم مضر و یک آدم بد، به این مرکز حساس وارد نشود. این نظارت استصوابی مخصوص مجلس که نیست، در مورد ریاست جمهوری هم هست. حالا شما ببینید یک آدم حراف پشت‌هم‌اندازی که از خارج هم حمایت شود و پول فراوانی هم داشته باشد و خودش را به شکلهای گوناگونی بیاراید و اینجا بیاید و کاندیدا شود و اکثریتی را هم ببرد و رئیس جمهور شود، تکلیف مملکت چه می‌شود؟! نظارت استصوابی برای همین است که جلوی ورود آدمهای فاقد صلاحیت را چه در مجلس، چه در ریاست جمهوری و چه در بقیه جاها مثل مجلس خبرگان بگیرد و اینها نتوانند وارد این مراکز حساس شوند».

متاسفانه بعضی‌ها به جای آنکه مشغول مقوله خدمت باشند، نظارت استصوابی را می‌زنند و یا خواهان عهده گرفتن بخش مهمی از بدیهی‌ترین تکالیف شواری نگهبان می‌شوند! ایشان همان به در شب واریز یارانه به حساب ملت، از فرط دلواپسی «عزا» نگیرند، انجام امور سایر نهادها پیشکش! اگر «نظارت استصوابی» نباشد، رئیس جمهور با لباس زنانه از کشور فرار خواهد کرد! اشاره ما به آن روز است که فقدان نظارت استصوابی، از جاسوسی در مایه‌های بنی‌صدر، رئیس جمهور روی دست جمهور گذاشت! امروز اما نشان به نشان این همه حرف ناصحیح، آنهم نه توسط اپوزیسیون، بل توسط افراد دست‌اندرکار، فرض است بر شورای نگهبان، عمل به مر قانون نظارت استصوابی کند. نظارت استصوابی اهرمی دست اصول‌گرایان برای حذف اصلاح‌طلبان نیست؛ وظیفه‌ای خطیر روی دوش شورای نگهبان برای طرد افساد‌طلبان و اصحاب فتنه است. بعضی‌ها اگر خیلی دوست دارند بدانند «اهرم» چیست و دست کیست، باید مروری دوباره کنند این جمله معاون رئیس جمهور را، آنهم در گوش خبرنگار BBC؛ «توافق هسته‌ای اهرمی در اختیار اصلاح‌طلبان ایران در مقابل سایر گروههای سیاسی قرار می‌دهد»! سوای این حرفها، اگر قرار بود تایید صلاحیت نامزدها برعهده قوه مجریه باشد، باید دید دولت قبل اصلا صلاحیت آقای روحانی را تایید می‌کرد که حالا ایشان بخواهند مواضعی از این قبیل اتخاذ کنند؟! من یک سئوال اساسی دارم؛ «واقعا در دستگاه اجرا کار نیست که علی‌الدوام این همه سخن غیر مرتبط بیان می‌شود؟!» مگر این مردم، رئیس جمهور معین می‌کنند که معاون ایشان به جای حل معضلات عدیده زیست‌محیطی، خوراک سیاسی دست رسانه روباه پیر بدهد؟! اساسا کار خانم ابتکار چیست؟! اصولا کار وزیر نفت چیست؟! کار وزیر مسکن چیست؟! کار خود رئیس قوه مجریه چیست؟! والله تخریب شورای نگهبان، طبق نص صریح روح‌الله و خلف حکیم روح‌الله، وظیفه دشمن است، نه دوست! آنهم دوستی که هزار کار نکرده، و هزار بار هم‌چنان روی زمین مانده دارد! جوری حضرات، مقابل شورای نگهبان گارد گرفته‌اند کانه یکی از مفاد توافق هسته‌ای، تخریب این نهاد است! چه خبر است؟

قطعه 26

احیانا می‌خواهم ببینم جز طعنه‌پرانی علیه شورای نگهبان و منتقد و آحاد ملت و فلان قشر و بهمان صنف، و یا جز مودب و باهوش خواندن دشمن، کار دیگری ندارند آقایان؟! ظاهرا ندارند که به جای ایراد سخن در راستای حل مشکلات مردم، مجلس شلوغ پلوغ اول را «بهترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی» می‌خوانند! این فرموده آخری، شگفتا! حتی بنا به خاطرات عالیجناب هم سخنی نادرست است! آقای رفسنجانی در خاطرات خود نوشته‌اند؛ «اگر در مجلس اول، نیروهای حزب جمهوری اسلامی و عناصر دلسوز و متدین نبودند، هیچ معلوم نبود گروه‌های مخرب چه بلایی می‌خواستند سر کشور بیاورند!»

حالا این شد «بهترین مجلس»؟! اصلا فرض را بر این می‌گیرم که جز حرف سیاسی زدن، کار دیگری ندارند! لااقل درست حرف سیاسی بزنند!

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. ع. ح. ق می‌گوید:

    بسم الله…
    خب آدم درست، حرف درست می‌زنه دیگه!

  2. سیداحمد می‌گوید:

    عجب عکسی… به‌به!

    «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    قطعه ۲۶:

    با تشکر فراوان از «مجتبی ق»
    http://www.ghadiany.ir/1394/24316/comment-page-1#comment-177779

    «ناشناس»
    http://www.ghadiany.ir/1394/24316/comment-page-1#comment-177786

    و «فرهنگی»
    http://www.ghadiany.ir/1394/24316/comment-page-1#comment-177835

  3. سیداحمد می‌گوید:

    «اگر «نظارت استصوابی» نباشد، رئیس جمهور با لباس زنانه از کشور فرار خواهد کرد!»

    آفرین… آفرین!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    «جوری حضرات، مقابل شورای نگهبان گارد گرفته‌اند کانه یکی از مفاد توافق هسته‌ای، تخریب این نهاد است!»

    بعید نیست!

  5. سیداحمد می‌گوید:

    السلام علیک یا اولیاءالله
    http://opload.ir/im/4m94/60b211eefe631.png

  6. یا حسین می‌گوید:

    «حالا شما ببینید یک آدم حراف پشت‌هم‌اندازی که از خارج هم حمایت شود و پول فراوانی هم داشته باشد و خودش را به شکلهای گوناگونی بیاراید و اینجا بیاید و کاندیدا شود و اکثریتی را هم ببرد و رئیس جمهور شود، تکلیف مملکت چه می‌شود؟!»

    می‌شه ی چیز تو مایه‌های همین روزها!
    پس به شکل مشددی
    «فرض است بر شورای نگهبان، عمل به مر قانون نظارت استصوابی کند».
    .
    .
    .
    ضمنا بر خودم لازم می‌دونم بازگشت روباه پیر را به عشاق کیف انگلیسی تبریک عرض کنم.

  7. سیداحمد می‌گوید:

    آدم که تحصیل کرده مکتب گلاسکو باشد، با شنیدن اسم «شورای نگهبان» کهیر می‌زند و از شنیدن نام وزیر خارجه انگلستان، دلش غنج می‌رود!

  8. چشم‌انتظار می‌گوید:

    دولت کار دارد، عار ندارد!!

  9. گفت و شنود می‌گوید:

    اکسیژن!

    گفت: آقای عراقچی در نشست بررسی علمی برجام در دانشگاه علامه گفته است کار منتقدان شبیه آن بود که وسط عمل جراحی، لوله اکسیژن را قطع می‌کردند!
    گفتم: اگر لوله اکسیژن را قطع کرده بودند که بیمار تحت عمل جراحی یعنی همین توافق وین مرده بود!

    گفت: شاید منظورش این است که اگر می‌بینید توافق وین چنگی به دل نمی‌زند و آن چیزی که قرار بود باشد نیست، علت آن، همین قطع کردن لوله اکسیژن بوده است!
    گفتم: چه عرض کنم؟! طرف می‌گفت؛ برای شکار به جنگل رفته بودم که ناگهان یک شیر به من حمله کرد! با تفنگ به سویش شلیک کردم ولی به هدف نخورد و شیر به حمله ادامه داد! دفعه بعد می‌خواستم شلیک کنم که گلوله در لوله تفنگ گیر کرد و شیر آمد و مرا خورد! گفتند: ولی تو که زنده‌ای؟ و طرف با تأسف جواب داد؛ آخه این هم شد زندگی؟!

  10. سیداحمد می‌گوید:

    ماجرا فراتر از برجام است!
    (یادداشت روز)
    http://kayhan.ir/fa/news/53397

  11. قاصدک منتظر می‌گوید:

    «واقعا در دستگاه اجرا کار نیست که علی‌الدوام این همه سخن غیر مرتبط بیان می‌شود؟!»

    متأسفانه در این دولت، کار، رفتار و گفتار، همه قربانی حماقت و بی‌تدبیری و بی‌سیاستی شده است…

  12. چشم‌انتظار می‌گوید:

    خصوصی
    داداش حسین؛
    به گمونم چیز دیگه‌ای نمونده اون متنی رو که فرمودید اگه فرصت شد برای آیت الله جنتی بنویسید، بنویسید!
    حالا که عالیجنابان، یکی از اهدف اصلی‌شان نه تنها شورای نگهبان، که زدن شخص آیت الله هم هست!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    عمومی
    همین متن هم از قضا در دفاع از شخص آیت الله جنتی نوشته شده بود!
    اما چشم! 🙂

  13. حیدرعلی می‌گوید:

    «هر کس بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذاست، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی. این مفسد فی‌الارض تحت تعقیب باید قرار بگیرد».

  14. چشم‌انتظار می‌گوید:

    خصوصی
    اگه به جای این جمله؛
    «اشاره ما به آن روز است که فقدان نظارت استصوابی، از جاسوسی در مایه‌های بنی‌صدر، رئیس جمهور روی دست جمهور گذاشت!»
    بگیم؛
    «آن روز فقدان نظارت استصوابی، از جاسوسی در مایه‌های بنی‌صدر، رئیس جمهور روی دست جمهور گذاشت!»
    بهتر نیست؟!

    چون تقریبا همه می‌دونن اشاره به شخص بنی‌صدر خائن هست و حکما عالیجنابان به خود نمی‌گیرند! 🙂
    البته نظر من اینه؛
    تفاوت بنی‌صدر با برخی از رؤسای جمهور بعد اون، فقط در «فرار» بود وگر نه، آیا خسارات مادی و معنوی فتنه‌ی ۸۸ کمتر از خیانت نامرد زن‌نما در دوران دفاع مقدس بود؟!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    عمومی
    «متاسفانه بعضی‌ها به جای آنکه مشغول مقوله خدمت باشند، نظارت استصوابی را می‌زنند و یا خواهان برعهده گرفتن بخش مهمی از بدیهی‌ترین تکالیف شواری نگهبان می‌شوند! ایشان همان به در شب واریز یارانه به حساب ملت، از فرط دلواپسی «عزا» نگیرند، انجام امور سایر نهادها پیشکش! اگر «نظارت استصوابی» نباشد، رئیس جمهور با لباس زنانه از کشور فرار خواهد کرد! اشاره ما به آن روز است که فقدان نظارت استصوابی، از جاسوسی در مایه‌های بنی‌صدر، رئیس جمهور روی دست جمهور گذاشت!»
    .
    .
    .
    حسب ظاهر حق با شماست اما با توجه به کل این بند، عاقلانه‌تر بود از «اشاره ما» استفاده شود که الحمدلله شده است!
    بار حقوقی جمله در این صورت کمتر می‌شود!
    به هر حال، کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.
    ی وقت دیدی عالیجنابان خواستند به خودشان بگیرند! 😉
    فلذا اشاره من به «اشاره ما» 🙂 به طریق اولی بهانه را از دست ایشان می‌گیرد.
    .
    .
    .
    و اما درباره خط آخر کامنتتان بهتر می‌دانم بگویم؛
    «الله اعلم!»

    کلا خیلی تو فاز این قبیل قیاس‌ها -آنهم به این عریانی- نباشید!
    حالا چه سودی داره این نظر؟ این حرف؟ این قیاس؟

  15. چشم‌انتظار می‌گوید:

    «والله تخریب شورای نگهبان، طبق نص صریح روح‌الله و خلف حکیم روح‌الله، وظیفه دشمن است، نه دوست! آنهم دوستی که خود، هزار کار نکرده، و هزار بار هم‌چنان روی زمین مانده دارد!»

  16. مجتبی ق می‌گوید:

    متشکر از این متن سنجیده که الگویی هست برای گسترش فرهنگ تعقل و مستدل صحبت کردن برای اثبات حق در میان دغدغه‌مندان…

    جسارتا سخنان و رفتار بعضی افراد نشون می‌ده به خاطر عدم مبارزه با نفس، دچار اختلال روان‌شناختی خودبزرگ‌بینی و خود برترپنداری هستن و از رذائل اخلاقی رنج می‌برن.
    این نوع رفتار بیشتر به خاطر فرهنگ تملقی هست که اطراف این افراد جاری و ساری بوده و به خاطر نداشتن ظرفیت، دست و پای خودشون رو گم کردن و بهش خو گرفتن و فکر می‌‎کنند مفسر انقلاب هستن و اون هم تنها به این دلیل که در کنار امام بودند هر چند امام رو نفهمیده باشن…

    در کل نستجیربالله، حاج آقا از اهالی انقلاب بود تا زمانی که آن فرزندان شوم پا به دنیا گذاشتن!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    خط آخر کامنت‌تون از خط اول کامنت‌تون کاش بیشتر پیروی می‌کرد!

  17. چشم‌انتظار می‌گوید:

    یک ضرب‌المثل هست که می‌گه:

    «دود، روزنه خودشو پیدا می‌کنه»!
    http://www.jahannews.com/vdcc0xq0x2bq018.ala2.html

  18. سیداحمد می‌گوید:

    لینکی که «چشم‌انتظار» گذاشت رو خوندید؟!

    «… در ادامه و با توضیح اهمیت این موضوع و اختصاص بودجه‌‌ای در شان استاد آواز ایران، این پیشنهاد در دستور بررسی و برنامه‌ریزی برای تهیه ترانه مناسب توسط ایشان قرار گرفت.»

    اینو کجای دلمون بذاریم؟!
    😐

  19. دی می‌گوید:

    خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه و بعضی‌ها رو زودتر عاقبت به خیر کنه!

  20. مجتبی ق می‌گوید:

    چشم…
    حق با شماست…
    هنوز سیمامون یُخده اتصالی داره که به خاطر جوونی ازش گذشت کنین!
    دارم کار می‌کنم کمتر از رو احساس حرف بزنم…

  21. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    خدا قوت…

  22. چشم‌انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛

    اونم از کجا؟
    از جیب بچه‌های مردم. از جایی که آقازاده‌ی زندانی، خوب خاصه خرجی کرد برای فتنه گران!

  23. سیداحمد می‌گوید:
  24. سیداحمد می‌گوید:

    خصوصی

    اگر جای ستون شما و مهدی محمدی عوض می‌شد، قشنگتر بود!
    اون‌طوری نگاه جفت‌تون به عکس وسط بود!
    البته الان هم بد نیست؛ هر دو رو برگردوندین!

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    عمومی
    با توجه به عکس یک، خودم خواستم نگاهم به بیرون صفحه باشه!

  25. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    عده‌ای بعد از تجربه ناموفق خرداد ۹۲ برای اسفند ۹۴ هنوز هم تمام امیدشان نظارت استصوابی است.
    حقارت بعضی اوقات واژه‌ی کوچکی است.

  26. پیرمرد می‌گوید:

    دکتر!
    برای همینه که روحانی شده اسفند روی آتش…

  27. پیرمرد می‌گوید:

    جناب قدیانی!
    تشکر شما در آغاز کامنتهای این متن از کامنت عزیزان در متن قبلی، حاکی از تواضع شما است.
    ان‌شاءالله پایدار باشید.

  28. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقا حالا خودمونیم…
    همه چی هم که سر جاش باشه، آخرش چی می خواد در بیاد؟
    تو کدوم دولت رفاه و معیشت مردم سامان داشته که دولت بعدی بخواد شق‌القمر بکنه؟
    اکثرشون رو هم که نگاه کنی با هم فامیلن!
    این از اون یکی دختر گرفته، اون پسرش رو داده به این!
    همه این دوستان که جلوی دوربین و روزنامه تو سر و کله هم می‌زنن، شبها سر یه سفره غذا می‌خورن…

  29. چشم‌انتظار می‌گوید:

    فضای کلی صفحه‌ی یک وطن هم مثل قطعه، «یمین» داره، «یسار» داره، «صفحه‌ی اصلی» داره!
    کلا خیلی چشم‌نوازه…
    تیتر یک‌هاش هم که دیگه شهره‌ی خاص و عامه.
    پاینده باشی وطن…

  30. چشم‌انتظار می‌گوید:
  31. مجید قمی می‌گوید:

    نظارت استصوابی اهرمی دست اصول‌گرایان برای حذف اصلاح‌طلبان نیست؛ وظیفه‌ای خطیر روی دوش شورای نگهبان برای طرد افساد‌طلبان و اصحاب فتنه است. بعضی‌ها اگر خیلی دوست دارند بدانند «اهرم» چیست و دست کیست، باید مروری دوباره کنند این جمله معاون رئیس جمهور را، آنهم در گوش خبرنگار BBC؛ «توافق هسته‌ای اهرمی در اختیار اصلاح‌طلبان ایران در مقابل سایر گروههای سیاسی قرار می‌دهد»!

    لیکن چه سود؟ نرود میخ آهنی در سنگ!

  32. یه دانشجوی سابق! می‌گوید:

    سلام عرض می‌کنم خدمت دوستان قطعه ۲۶؛

    امید به دستیابی به راهی رهایی‌بخش و نگرانی از تحریف راه نورانی امام راحل عظیم‌الشأن، جمعی از دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ را بر آن داشت که با تاسی و الگوگیری از فرمان رهبر عزیز انقلاب، تبیین اندیشه‌های آن مراد سفر کرده را وجهه همت خود قرار دهند. «ادامه راه» امام راحل، آرزوی رهبر عزیز و امام حاضر است و آن‌گونه که ایشان فرموده‌اند: «ادامه راه امام راحل، بسته به همت من و شماست.»
    ما برای فهم بهتر راه او آستین همت را بالا زدیم و معتقدیم بدون شناخت راه امام خمینی، سربازی امام خامنه‌ای، از مرزهای ابتدایی فراتر نخواهد رفت و چه بسا که در بزنگاه‌های حادثه، راه گم کنیم و به بی‌راه رویم!

    https://telegram.me/joinchat/02617e4a00d3d131322266b4d72864d9
    http://bayanbox.ir/view/612671909662907117/photo-2015-08-23-13-07-05.jpg

  33. رضا 2 می‌گوید:

    «نظارت استصوابی اهرمی دست اصول‌گرایان برای حذف اصلاح‌طلبان نیست…»

    به نظر من دقیقا این‌جوری بوده متاسفانه!
    نمونه بارزش حذف آیت‌الله هاشمی از رقابت ریاست‌ جمهوری و حذف اصلاح‌طلبان از مجلس ۷ به بعد است به بهانه‌های مختلف.
    این نظارت، دیر یا زود باید تعدیل بشه.

    جناب قدیانی!
    اگه مردم ما بخوان یه خارج‌نشین ضد انقلاب رئیس جمهور بشه که فاتحه نظام خونده‌ است برادر!!
    این خودش بزرگترین توهین به نظامه!!
    ولی به نظر من اصلا این حرف درست نیست…
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:

    اولا
    به حضرت آیت‌الله جنتی چه ربطی دارد که فلان کسک، عضو گروه الف است یا گروه ب؟ مشایی است یا هاشمی؟! از قضا، همین «نمونه بارز»، نه از شما مثلا اصلاح‌طلبها، که اتفاقا از رهبر انقلاب، حکم دارد، حکم مهمی هم دارد؛ «ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام»!* منتهای مراتب حتی این حکم هم به حضرت آیت‌الله جنتی هیچ ربطی ندارد! چرا که ایشان موظف به بررسی صلاحیت نامزدها، دقیقا و مشخصا برای تصدی سمت جدید هستند. برای ایشان «قانون» ملاک است؛ اینکه حالا کی از رهبر حکم داره، کی با اصلاح‌طلبهاست، کی با من و ماست، دخلی به حضرت آیت‌الله جنتی ندارد. به طریق اولی، این نیز دخلی به ایشان ندارد که سران و عوامل فتنه ۸۸ عمدتا از جناح اصلاحات هستند!

    ثانیا
    واهمه و ترس و لرز جناح دوم خرداد از نظارت استصوابی، آیا به خودی خود موید این مهم نیست که ریگی بزرگ در کفش ایشان است؟!

    ثالثا
    شورای نگهبان، زیرمجموعه دولت قبل نبود، زیرمجموعه این دولت هم نیست؛ خیال‌تان تخت که نظارت استصوابی، نه تعطیل می‌شود، نه تعدیل!

    رابعا
    شما از خانه‌تان بیرون می‌روید، احیانا در را قفل می‌کنید! خواستم بگویم اگر ممکن است از این به بعد، در خانه را باز بگذارید، چرا که این خودش، بزرگترین توهین به همسایه‌های کناری، ایضا همسایه‌های روبرویی شماست!! مگر دزد هستند بندگان خدا؟؟ 🙂

    خامسا
    این همه را گفتم تا آن فاتحه را برای اموات کوچه خودتان بخوانید! 🙂

    * این‌جوری بخوای حساب کنی، نظارت استصوابی، اهرمی است دست شورای نگهبان برای کوبیدن احکام رهبر! 🙂 پس حرف خنده‌دار نزنیم بهتره! شما ی جوری حرف می‌زنی انگار ما به آقای هاشمی می‌گفتیم؛ «عالیجناب سرخ‌پوش»؟؟ شما الان دارین به این بابا «آیت‌الله» می‌گین! مجلس ششم رسما بهش می‌گفتین «قاتل»!!

  34. یا حسین می‌گوید:

    «قصه برجام برای ما یک آزمایش و رزمایش است. مسئله مستحدثه‌ای پیش آمد که خیلی سابقه نداشت و ما را -که شاید اندکی سنگین شده بودیم- به تکاپوی فکری و تحرک عملی بیشتر واداشت تا گوشی دستمان بیاید که باید چابک‌تر، منسجم‌تر، مهیاتر، سازمان‌یافته‌تر، مآل‌اندیش‌تر و مجاهدتر، خمیده‌تر و پا به رکاب‌تر، فهمیده‌‌تر و با هم مرتبط‌تر و تقسیم کار شده‌تر و هم‌آهنگ‌تر در خط مقدم دفاع و حمله باشیم، نقشه داشته باشیم و نقشه دشمن را بشناسیم؛ که اگر این هوشیاری، پدید آمده و ما را به حرکت آورده باشد، یا ضعف‌های سازمانی و ارتباطی را متذکر ما شود به هزینه‌های پرداخته شده تا اینجا می‌ارزد. ماجرای اصلی این است؛ انگلیس با ۱۵۰ سال و آمریکا با ۷۰ سال پیشینه مهره‌چینی و شبکه‌سازی و نفوذطلبی در ایران به انضمام شبکه جهانی صهیونیسم و سرمایه‌داری، همه بدبختی‌ها و سرشکستگی‌های خیره‌کننده خود را در ۳۷ سال اخیر در منطقه غرب آسیا (زرادخانه ثروت و قدرت و موقعیت استراتژیک) به درستی از پیدایی و مانایی انقلاب اسلامی می‌بینند و رمز آن را نیز در اتحاد کلمه و همدلی نظام امت-امامت می‌دانند. آنها برای شکستن این اتفاق مقتدر، طیف‌هایی را نشان کرده‌اند که در ادبیات صریح جان‌کری در شورای روابط خارجی آمریکا و فیلیپ هاموند در مصاحبه با الشرق‌الاوسط به دروغ، «اصلاح‌طلبان» و «میانه‌روها» معرفی می‌شوند. کری نگران سرنوشت آنها در انتخابات است و هاموند می‌گوید؛ «امیدواریم بحث به نفع اصلاح‌طلبان تمام شود»! جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس نیز بهمن پارسال در مجلس عوام تصریح کرد؛ «امیدواریم نیروهای خیر (!) بتوانند وضعیت را در ایران به کمک ما تغییر دهند»! اگر رویتر می‌نویسد؛ «مذاکرات هسته‌ای می‌تواند تنش سیاسی در ایران را تشدید کند»، ولی رضا نصر مشاور دولت اوباما در نیویورک‌تایمز خاطر نشان می‌کند؛ «توافق هسته‌ای باید بتواند بر انتخابات مجلس و خبرگان ایران اثر بگذارد»! تکلیف روشن است. باید جای پاهایی را که دشمن به واسطه آنها می‌خواهد در عمق جبهه ملت ایران شکاف بیاندازد، در میان مطبوعات و احزاب و برخی سیاسیون شناسایی کرد و این پناهگاه‌ها و پوشش‌ها را فرو ریخت یا بی‌اعتبار و انگشت‌نما کرد.»

    بخش پایانی مقاله امروز جناب «محمد ایمانی» بود که به نظرم خیلی خیلی خوب و دقیق و محکم نوشته بودند. کلا نوشته‌های ایشون ویژگی‌های خوب زیادی داره ولی به نظر من مهم‌ترینش تسلط عالی ایشون بر قرآن و نهج‌البلاغه است که همیشه در متن‌های‌شان شاهدی از این دو کتاب شریف می‌آورند…

  35. سیدمحمد حسینی سعادت می‌گوید:

    با سلام خدمت تمامی دوستان قطعه بیست و شش و حاج حسین آقای گل!
    مدت مدیدی بود که به دلایلی توفیق حضور در قطعه را نداشتم و از نوشته‌های زیبای نویسنده و کامنتها محروم بودم. البته دلیلم تا حد زیادی موجه بود. بعد این مدت، اولین حظ و بهره‌ام از قطعه ۲۶ متن «شالا» بود. به واگویی خاطره بابااکبر که رسیدم، اشک هم همراه شد…

    حسین عزیز!
    جای بابااکبرت حسابی خالی‌ است. کاش امثال او اجر شهادت می‌بردند و جام شهادت نمی‌نوشیدند و با حضور جسمی و ظاهری و روحی‌شان اجازه منصب‌داری به مدعیان دروغین انقلابی‌گری و ولایت‌مداری و مردم‌خواهی نمی‌دادند!
    .
    .
    .
    خدایا!
    چه می‌گویم؟… دلم برای جمع شدن‌ عصرهای دوکوهه و دارخوین، روبروی انرژی اتمی -که شهید اکبر قدیانی و گاهی شهید عباس ورامینی، ضمن گپ و گفت چند نفره در مورد مسائل مختلف داخلی و خارجی صحبت و تحلیل می‌کردند- تنگ شده است…

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:

    سلام از ماست جناب سعادت عزیز!
    ان‌شاءالله که بهترین؟

  36. سیداحمد می‌گوید:

    آیت‌الله آملی:
    http://www.jahannews.com/vdci3ua5ut1a552.cbct.html

    «درباره شورای‌ نگهبان حرف‌های‌ عوامانه‌ای‌ می‌شنویم‌ که‌ جدال درست می‌کند!»

  37. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا؛

    وبلاگ امشب در «ستون یسار» به روز می‌شود اما «انقلابی‌ترین خمینی» همچنان در قلب ما جاودانه خواهد ماند ان‌شاءالله.

  38. چشم‌انتظار می‌گوید:

    رضا ۲!

    جان من!
    بیا و جواب این پاسخ‌های سئوال‌گونه‌ی داداش حسین رو بده!
    در خانه اگر کس است، یک حرف بس است؛

    رابعا
    شما از خانه‌تان بیرون می‌روید، احیانا در را قفل می‌کنید! خواستم بگویم اگر ممکن است از این به بعد، در خانه را باز بگذارید، چرا که این خودش، بزرگترین توهین به همسایه‌های کناری، ایضا همسایه‌های روبرویی شماست!! مگر دزد هستند بندگان خدا؟؟
    🙂
    .
    .
    .
    .
    من یکی دیگه حرفی ندارم!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:

    اما من ی حرف دیگه دارم! 🙂

    سادسا

    این کاری که جریان اصلاحات داره با «صادق خرازی» می‌کنه که بابا! صد رحمت به «نظارت استصوابی»!!
    «نظارت استکبابی» یا «نظارت استکباری» است رسما!!
    کباب کردن طرف رو!! 🙂
    http://www.jahannews.com/vdcez78exjh8eni.b9bj.html
    چقدر آخه ی جریان می‌تونه دگم، تنگ‌نظر و کم‌تحمل باشه؟؟
    و در عین حال، چقدر می‌تونه وقیح باشه که با این همه «دگماتیسم»، علیه نظارت استصوابی -که نص قانون مملکت است- حرف بزنه!!!!

  39. چشم‌انتظار می‌گوید:

    خودکرده را «تدبیر» نیست!
    خودشون می‌گن، خودشونم تکذیب می‌کنن! 🙂
    http://www.jahannews.com/vdcgqz9tnak9tn4.rpra.html

  40. عادیات ضبحا می‌گوید:

    سلام علیکم
    به جد خدا رو شکر می‌کنم که از همون ایام فتنه ۸۸ با این وبلاگ آشنا شدم و می‌خونم مطالب گرانبهاتون رو و کامنتهای دوستداران ولایت رو.
    حاشا و کلا که اجازه دهیم این انقلاب دست نااهلان بیفتد.
    خدا ان‌شاءالله پشت و پناهتون باشه…
    یا علی!
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    خدا ان‌شاءالله (!) پشت و پناه خودتون باشه! 🙂

  41. صبا می‌گوید:

    امام رضا علیه‌السلام:
    آن که کار را از راهش جوید نمى‌لغزد، و اگر بلغزد، راه چاره در پیش رو دارد.

  42. عادیات ضبحا می‌گوید:

    خدا شاهده من اهل الکی ان‌شاءالله گفتن نیستما! 🙂
    ولی بدون ان‌شاءلله هم نمی‌تونم زندگی کنم…

  43. صفایی‌نژاد می‌گوید:

    این قسمت خیلی خوب بود؛
    «سوای این حرفها، اگر قرار بود تایید صلاحیت نامزدها برعهده قوه مجریه باشد، باید دید دولت قبل اصلا صلاحیت آقای روحانی را تایید می‌کرد که حالا ایشان بخواهند مواضعی از این قبیل اتخاذ کنند؟!»

  44. برف و آفتاب می‌گوید:

    اگه کاندیداها اونقدر صداقت داشتند که دروغ نمی‌گفتند و پشت بعضی شعارها قایم نمی‌شدند…
    اگه جنم داشتند اقرار کنند که هدف ما از دم زدن از «امام خمینی»،‌ دور زدن «امام خامنه‌ای» است…
    و اگه از سر و صدا و تبلیغات، برای خام کردن مردم زودباور استفاده نمی‌کردند…
    اون موقع شاید…
    شاید می‌شد گفت نیازی به تأیید صلاحیت کاندیداها نیست و همه می‌تونن کاندیدا شن!
    اگه روحانی تو تبلیغاتش راستش رو می‌گفت که قراره بنزین رو تک‌نرخی (!) کنه، و یارانه‌ها رو به‌ جای زیاد کردن، قطع کنه، یک پنجم آرا رو هم نمی‌آورد!!
    تقصیر خودتونه که دروغگویید!

  45. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آفرین «برف و آفتاب»!
    قشنگ بود!
    .
    .
    .
    داداش!
    جمعه بریم استادیوم؟
    شیخ حسن هم میاد…
    بیکاره دیگه!
    خخ…

  46. به «برف و آفتاب» می‌گوید:

    لطفا انصاف داشته باشید!
    کی گفته یارانه قطع می‌شه؟
    دیشب پدر استدلال فرمودند؛
    «این مبلغ زیاده، باید نصف بشه!» 🙂
    دیگه تحریف نکنید دیگه!

  47. صبر می‌گوید:

    سلام
    سایتی که کتاب‌آنلاین داشته باشه سراغ دارید؟
    به من بگید!
    دانلود نمی‌خوام… آنلاین می‌خوام…
    ممنون می‌شم!

  48. شیدا می‌گوید:

    چطور «دولت کار ندارد»؟!

    پس نتایج تلاشهاى شبانه‌روزى معاون محترم رئیس جمهور و بانوى محیط زیست جهان در حفاظت از زیستگاهها و منابع طبیعى و حیاط وحش کشور، مثل یخ زدن پرندگان در باغ پرندگان اصفهان در زمستان و آتش گرفتن حدود ٧٠٠٠ هکتار از جنگلهاى کشور و خاموش کردن آن با بیل و سطل آب توسط روستاییان و کشتار نهنگ و پلنگ و شرکت در مراسم حمایت از سگهاى ولگرد، همچنین جلوگیرى از تولید بنزین داخلى و واردات بنزین مشکوک توسط همسر گرامى و سمفونی گرد و غبار در استانهاى جنوبى و غربى کشور… و هزاران خدمت و تلاش دیگر این بانوى خدوم و زحمتکش «کار» نیست؟!

    تازه این همه زحمت و تلاش ژنرال زنگنه در مفت و مجانى کردن قیمت نفت را چرا نادیده مى‌گیرید؟!

    آیا وزیر مسکن باید یک کار «مزخرف» مثل ساختن هزاران مسکن ارزان قیمت براى محرومان انجام دهد یا با تحمل مشقات جانفرسا، در مراسم عروسی یک زوج بهزیستى حاضر شود و نقش پدر و مادر نمادین آنها را ایفا کند؟!

  49. رضا 2 می‌گوید:

    پاسخ به دیدگاههای حاج حسین!

    اول؛
    ظاهرا مشکل ما هم همین است که هیچ مسئله‌ای اصولا به آیت الله جنتی ربطی ندارد الا وابستگی‌های جناحی! اینکه روحانی و عارف تایید می‌شوند و هاشمی رد، من هیچ منطقی جز نگرانی از رای آوری بالای هاشمی و از طرفی تلاش برای غیر سیاسی نشان دادن نظارت شورای نگهبان نمی‌بینم! هر چه هاشمی باشد، روحانی هم هست و عارف بدتر از آن هست! اما آنها تایید صلاحیت شدند چون فکر می‌شد رای آور نیستند!!

    دوم؛
    ترس و نگرانی اصلاح‌طلبان از نظارت استصوابی دلیل بر این است که آنها فکر می‌کنند با این اختیار شورای نگهبان، از حق مسلم خود که نمایندگی مردم و تاثیرگذاری بر کشور است به ناحق محروم می‌شوند.

    سوم؛
    شورای نگهبان زیر مجموعه دولتها نبوده اما همراهی بسیاری با بعضی دولتها و جناح‌های سیاسی دارد و این باعث نگرانی است که داور با بعضی تیمها نزدیکی داشته باشد! اما بحث تعدیل، بستگی به توان ریاست جمهوری دارد. حتی خاتمی نیز که توان تعاملی کمتری با اصولگرایان داشت توانست رد صلاحیتهای مجلس ششم رواتعدیل کند! به نظر من روحانی هم این توان را دارد ولی حرف من، معانی دور اندیشانه‌تری هم دارد مثلا برای ده یا بیست سال دیگر من معتقدم که این شیوه به کلی از میان خواهد رفت چون منطق محکمی ندارد و الان اگر هست به خاطر قدرت زیاد حامیان این تفکر است و نه منطق زیاد آنان!

    چهارم؛
    به نظرم این جمله شما ربطی به «توهین حرف شما به نظام بودن» که من گفتم ندارد. من گفتم اینکه شما بگویید اگر یک ضد انقلاب وارد انتخابات شود رای بالا می‌آورد این حرف نادرستی است و البته توهین به نظام.

    پنجم؛
    آدم همیشه باید برای امواتش فاتحه بخونه!


    اینکه شورای نگهبان بعضا اموری انجام دهد که بر خلاف نظر رهبر انقلاب باشد اصلا چیز عجیبی نیست! کما اینکه در قضیه رد صلاحیت معین در انتخابات ۸۴ نظر ایشان خلاف شورای نگهبان بود و حتی این قضیه از نظر رهبر آنقدر مهم و ضایع شدن حق بود که جلو این اقدام نادرست شورای نگهبان را گرفتند.

  50. . می‌گوید:

    جسارتا در کامنت رضا ۲ مورد چهارم، بنده هم حس کردم سوء برداشت و اشتباهی صورت گرفته!
    ولی با خودم گفتم احتمالا من مو می‌بینم و شما پیچشش رو!

  51. حسینی می‌گوید:

    رضا ۲؛

    گفتی:
    «این قضیه از نظر رهبر آنقدر مهم و ضایع شدن حق بود که جلو این اقدام نادرست شورای نگهبان را گرفتند.»

    بیا از جنبه دیگه‌ای به این موضوع نگاه کنیم.
    فاقد صلاحیت بودن معین، بر کسی پوشیده نبود.
    اما همفکرای شما، اونقدر شلوغش کرده بودن که… وا مصیبتا! معین رد شد! ترسیدن از معین! معین اگر تایید می‌شد قطعا رئیس جمهور بود! دکتر معین نه تنها ۲۰ میلیون رای خاتمی، بلکه ۱۰ میلیون هم اضافه بر اون رای داره!

    دستور اومد که معین رو تایید کنید تا بلکه بعضی‌ها بفهمن، افسادطلب‌ها چقدر محبوبیت دارن!
    حالا شما بگو معین در همون انتخابات، از چند نفر، چندم شد دقیقا؟

  52. جامونده می‌گوید:

    کیفهای انگلیسی
    «کلید» نمی‌خواهند
    رمز دارند!
    «۲۸ مرداد»……

  53. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    جناب حسینی!
    شما نیازی نیست صحبتهای رهبر انقلاب رو حدس بزنین…

  54. رضا 2 می‌گوید:

    تشکر ویژه از حاج حسین و مسئولین قطعه بابت انتشار کامل پاسخ‌های اینجانب.

  55. رضا 2 می‌گوید:

    حسینی؛

    من هم قبول دارم که اون زمان بسیاری از طرفداری معین تا پایان روز انتخابات فکر می‌کردن معین اول می‌شه یا بعضی‌شون حتی فکر می‌کردن دور اول پیروز می‌شه.
    ولی این خیلی چیز عجیبی نیست!
    توهم پیروزی در انتخابات خیلی راحت به سراغ طرفداران پر و پا قرص یه کاندیدا می‌ره.
    شاید هم اگه معین رد صلاحیت شده بود تا مدت‌ها اونا می‌گفتن که معین اگه رد نشده بود چنین و چنان!
    البته حرفشون رو نمی‌شد رد کرد در اون صورت!!
    همین طور که منم الان فکر می‌کنم اگه هاشمی اومده بود با اختلاف رای بالا اول می‌شد!
    اما به نظر من رهبر انقلاب وارد این مسایل و تحلیل‌های غیر مهم نمی‌شن برای اعلام یه حکم.
    اعلام حکم ایشون به نظر من به این خاطر بود؛
    جلوی اتفاقی که از نظر ایشون نادرست بود و ظلم در حق کسی بود رو بگیرن.
    معین کمی بیش از ۴ میلیون رای آورد و بعد از قالیباف پنجم شد…
    اینم بگم که اشتباه توهم‌آمیز اصلاح‌طلبان که به پیروزی اصولگراها منجر شد همین اومدن معین بود.
    اگر معین نیومده بود و رأیش به سبد کروبی می‌ریخت، دور دوم بین هاشمی و کروبی بود.
    البته منم اون وقت طرفدار معین بودم و معتقد بودم معین نباید بره کنار اما بعدها فهمیدم که که این کار اشتباه بود و توی جریان ۹۲ خیلی خوشحال شدم که اشتباه ۸۴ توسط اصلاح‌طلبان تکرار نشد و عارف کنار رفت.
    البته اون‌وقت اگر کروبی کنار می‌رفت سودی نداشت چون رأیش به سبد معین نمی‌رفت کما اینکه امسال هم باید عارف کنار می‌رفت.

  56. خان‌باجی می‌گوید:

    اگر شورای نگهبان وارد جبهه آقایان می‌شد و مجیز آنان را می‌گفت، به سیبل تبدیل نمی‌شد!

  57. علمدار می‌گوید:

    سلام حاجی
    خدا قوت
    ما تو کار طرح‌های لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی هستیم.
    یه طرح معرکه از شهدای غواص زدیم…
    می‌تونیم برای محتوای استکبار ستیزی‌اش، چند تا از جمله‌های شما رو برای روی جلد دفتر البته بدون ذکر نام شما استفاده کنیم؟

  58. سیداحمد می‌گوید:

    علمدار؛

    ضمن عرض سلام و احترام برای شما باید بگویم که حسین قدیانی با اصل و اساس استفاده از عکس، طرح یا وصیتنامه شهدا روی جلد دفترمشق دانش‌آموزان مخالف است.
    به طریق اولی، ایشان با اصل و اساس استفاده از جملات خودشان یا هر نویسنده دیگری، روی جلد دفترمشق دانش‌آموزان مخالف است.
    پس چه با اسم، چه بی‌ اسم، شرعا و قانونا مجاز به استفاده از جملات حسین قدیانی روی جلد دفترمشق دانش‌آموزان نیستید!

    در نهایت، «طرح معرکه» نه کار من و شما و حسین قدیانی، که کار شهدای غواص است!!!
    بهتره یه کم آهسته‌تر از خودمون تعریف کنیم!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    من در نیت خیر دوستان شک ندارم لیکن معتقدم؛
    اگر استفاده از عکس باربی روی جلد دفترمشق دانش‌آموزان، بی‌کلاسی است، انتشار عکس یا طرح شهدا روی جلد دفترمشق بچه‌مدرسه‌ای‌ها، از اون هم بی‌کلاس‌تره!
    حقا که «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد».
    نه جای تصویر امام و حضرت آقا روی دیوار استادیوم آزادی هستش، نه جای عکس و طرح شهدا، روی جلد دفترمشق دانش‌آموزان مملکت.
    دفترمشق، ایضا جلدش رو شیک بزن، شکیل بزن، ساده بزن، محکم بزن؛ نیازی هم به کارهای سمبلیک نیست!
    با این قبیل کارهای مثلا فرهنگی صددرصد مخالفم!
    این کارها تا الان جواب نداده، از این به بعد هم جواب نخواهد داد!
    مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، به این قبیل کارها نیست؛ تمام!

  59. مرصاد می‌گوید:

    پزشک اعتدال‌طلب! رضا ۲!

    من یه حرف ساده دارم؛
    من می‌گم اگه یه چیزی اخه، کلا اخه و اگه یه چیزی خوبه، کلا خوبه!
    چطور وقتی شورای نگهبان میاد آرای مردم به خاتمی و روحانی رو تایید می‌کنه خوبه ولی آرای مردم به احمدی‌نژاد رو تایید می‌کنه اخه؟! یا وقتی مشایی رو رد صلاحیت می‌کنه خوبه ولی عالیجناب رو رد صلاحیت می‌کنه اخه؟
    شماها مگه نمی‌گین معتدلین؟
    آیت‌الله جنتی تو نماز جمعه صراحتا فرمودن خط قرمز ما فتنه است.
    شماها صبر کنید، هر وقت بحث صلاحیتها شد و کسی که تو فتنه نقش نداشت رو رد کردن، اون‌وقت جیغ سبز و بنفش بکشین!
    شما دوستان عزیز، چه اصراری دارین که تو این وبلاگ معلوم‌الحال، نظر بدین و دیگران رو به راه راست هدایت کنین؟
    مگه آقای دکتر حقوقدان مایل به سرهنگ، نفرمودن که هیچ کس رو نباید به زور به بهشت برد؟؟؟!!!

  60. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقا چرا زدین تو ذوق علمدار؟
    البته که طرح باید متناسب با سن کودک باشه ولی شما بفرمایید ما الان شخصیت کارتونی بومی داریم که همه روش اتفاق نظر داشته باشن؟
    یه طرحم دادن به اسم سارا و دارا که خب، به زباله‌دان تاریخ پیوست!
    فقط یه جمله یادگاری ازشون باقی موند؛
    «دارا که باشی، سارا خودش می‌آید!»
    نهایتا باید از طرح‌های ترکیبی استفاده کنیم.
    یعنی مثلا عکس سوباسا رو در حال شوت زدن چاپ کنیم و زیرش بنویسیم؛
    «فرزند صالح، گلی است از گل‌های بهشت!»

  61. رضا 2 می‌گوید:

    مرصاد؛
    قصد کش دادن بحث مربوط به شورای نگهبان رو ندارم، فقط در مورد اینکه چرا من تو این وبلاگ مطلب می‌نویسم باید بگم که دلیلش علاقه من به شنیدن حرف مخالف و بحث با قشر مذهبی طرفدار نظام هست. واضحه که با حرفای من کسی منقلب نمی‌شه یا برعکس!
    اما این تضارب آرا باعث درک بهتر از هم میشه و حداقل استدلال‌های همدیگه رو برای انجام کارای مورد نظر خود بهتر می‌فهمیم.
    البته به شرطی که بحث به سمت جدل و دعوا پیش نره و منطقی و با حفظ حرمت‌ها باقی بمونه.
    والسلام!

  62. محسن نادران می‌گوید:

    سلام
    یک یادداشت‌نویس در سطح ضعیف، دوست داره تو پیوندهاتون اضافه‌اش کنید!
    ممنون می‌شم…
    مستدام باشید.

  63. ناشناس می‌گوید:

    ۳۴ سال پیش در چنین روزی و حدود چنین ساعتی، دفتر نخست‌وزیری ایران منفجر شد و ایران به سوگ عزیزانی چون رجایی و باهنر نشست اما قیام برای خدا با ترور به عقب رانده نشد و به فضل الهی نخواهد شد.

    امام خمینی به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرمودند:
    «ملتی که قیام کرده است در مقابل همه قدرت‏‌های عالم، ملتی که برای اسلام قیام کرده است، برای خدا قیام کرده است، برای پیشرفت احکام قیام کرده است، این ملت را با ترور نمی‏‌شود عقب راند».

  64. بی‌بدن می‌گوید:

    ما دیده بودیم اول مسئول صحبت می‌کنه، بعد سخن‌گو میاد مثبت و منفی حرف اون بابا رو برای ملت تفسیر می‌کنه!
    ندیده بودیم اول سخن‌گو صحبت کنه، بعد مسئول بیاد رو حرف اون حرف بزنه! 🙂

    حالا حکایت پاسخ «سید احمد» به «علمدار» و کامنت جناب قدیانی در تأیید سخن سخن‌گو، یه چیزی توی این مایه‌ها شده!
    چه خوبه بگذاریم وقتی از کسی سوال می‌شه، خودش پاسخگو باشه.
    ماشاالله جناب قدیانی، هم از نعمت زبان برخورداره، هم جواب‌های به‌جا و درست به سوالات می‌دن.
    پیشاپیش از آقای سخن‌گو سپاسگزارم.

  65. مرصاد می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید…
    لطفا تو کامنت ملت دست نبرید!
    ما به شما اعتماد داشتیم برادر!

  66. حسین قدیانی می‌گوید:

    رضا ۲!

    یکم-
    اینکه چرا بحث با شما را فی‌المجلس ادامه ندادم، چند دلیل داشت. اولا نه من و نه سایر دوستان، هرگز معتقد نیستیم همه حق، نزد ماست. شاید جایی باشد که من نوعی، دولت یا فلان سخن و بهمان حرف رئیس دولت را نقد کرده، و شما دفاع، لیکن حق با شما بوده باشد. ثانیا هفته دولت بود و بهتر آن دیدم به پاس اقدامات خوب دولت اعتدال، خیلی وارد بحثهای این‌چنینی نشوم. ثالثا به جد بر این باورم حد و مرز مباحث کامنتی باید رعایت شود. رابعا نقاط اشتراک میان من و ما با امثال شما را واقعا زیادتر از وجوه اختلاف می‌دانم. دوست عزیز! در ادامه اشاره می‌کنم به نصیحت حضرت سیدالکریم -بلکه همه ما- توسط امام رضا علیه‌السلام. «بسم‌الله الرحمن الرحیم. ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند. و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنی و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی‌فایده فراخوان و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار، باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست».

    دوم-
    در این وبلاگ، بنا به برخی ملاحظات -چه ملاحظات سیاسی، چه ملاحظات نگارشی- کم پیش نیامده که کامنت دوستان، کلا حذف یا همراه با تعدیل، تایید شده باشد. این مسئله هم، شامل همه رقم کامنتی شده. بارها شده کامنت چشم‌انتظار، صبا، اسلامی ایرانی، قاصدک منتظر و… حتی سیداحمد را حذف یا خلاصه کرده‌ام، لذا دلیلی ندارد خوشحالی خود از تایید کامل یک کامنت را جوری ابراز کنید کانه در این وبلاگ، چه سانسور وحشتناکی بر کامنتهای مخالف اعمال می‌شود! البته می‌دانم قصد شما «تشکر» بوده اما این «تذکر» مرا هم لحاظ کنید!

    سوم-
    سیاست و سیاسی بودن خوب است اما همین هم، حد و حدود خودش را دارد. آقای دکتر روحانی، چه زمانی که سخنران یوم‌الله ۲۳ تیر ۷۸ بود «قسیم نار و جنة» نبود، چه حالا. آقای هاشمی، چه زمانی که در نماز جمعه تهران، معترضین ۱۸ تیر ۷۸ را رسما و علنا «الواط» خواند «علیه‌السلام» نبود، چه حالا. احمدی‌نژاد و مشایی و حتی قالیباف و جلیلی هم هکذا. فکر کنم شما دوست گرامی حدودا ۲ شاید هم ۳ سالی هست که «قطعه ۲۶» می‌آیید و تقریبا در اکثر پستها لطف می‌کنید و کامنتی می‌گذارید. من‌باب یک برادر -بزرگتر و کوچکترش مهم نیست!- تقاضایی دارم از شما. سیاست و عناصر سیاسی را جدی بگیرید اما نه خیلی! من، هم به آقای هاشمی رای داده‌ام، هم به آقای روحانی، هم به آقای احمدی‌نژاد، هم به آقای قالیباف. گمانم شما هنوز به سن رای دادن نرسیده بودید که من به آقای هاشمی رای دادم تا رئیس جمهور این مملکت شود، آنهم ۲ بار! برای خبرگان هم بارها به ایشان رای دادم، نیز به همین رئیس جمهور فعلی! شما البته خیلی اصرار دارید رای من و بعضی دیگر از دوستان وبلاگ را در انتخابات ۹۲ به آقای جلیلی بخوانید لیکن اغلب بچه‌های قطعه ۲۶ در ۲۴ خرداد، به جناب قالیباف رای دادند. حالا حرفم چیست؟ همین حاج‌باقر، حتما ارزش این را داشت که من حسین قدیانی در آن مقطع، چند باری -آنهم آزادانه و بنا به احساس تکلیف- قلمی برایش بزنم، اما نه در آن حد که بشوم آدم قالیباف! به این معنی، نه باقر، نه حسن، نه اکبر و نه دیگر حضرات، ارزش مایه گذاشتن ندارند. من نزدیک ۱۵ سال است دارم در این مملکت کار روزنامه‌نگاری می‌کنم. به حساب تجربه، و از روی خیرخواهی به شما عرض می‌کنم؛ «اکثر این عناصر سیاسی، من و شما را برای خودشان می‌خواهند، نه برای خدا!» من این نکته را گفتم، چون واقعا شما را از صمیم قلب دوست دارم و الا حتم کنید نمی‌گفتم! این چهره‌های سیاسی، گاه هست ارزش تعریف من و شما را ندارند، گاه هست ارزش نقد من و شما را ندارند! لذا خوب است من و شما، هم متوجه شأن خودمان باشیم، هم متوجه شأن حضرات!

    چهارم-
    هر دولتی ۴ شاید هم ۸ سال از عمر نظام جمهوری اسلامی است. اگر همین دولت اعتدال، نتواند موجبات رضایت مردم را فراهم کند، اطمینان داشته باشید -امثال من لااقل- هرگز از این موضوع خوشحال نخواهیم شد، چرا که افق نگاه ما، کوتاه نیست. ما دولت را نقد نمی‌کنیم که روحانی را زمین بزنیم؛ دولت را نقد می‌کنیم که ۴ یا ۸ سال از عمر نظام جمهوری اسلامی مثمرثمرتر واقع شود. این است نگاه ما. دولت قبل را از همین زاویه، تعریف یا نقد می‌کردیم، این دولت را هم. ما با جناب روحانی خصومت شخصی نداریم، با احمدی‌نژاد هم در دولت دومش خصومت شخصی نداشتیم. یک هفته بعد از توافق هسته‌ای، جناب روحانی به سفر استانی کردستان رفتند. تصاویر حضور مردم در ورزشگاه، نشان از آن داشت که تنها ثلث استادیوم پر شده. آیا ما در صفحه یک وطن امروز، نمی‌توانستیم با یک عکس معنی‌دار، شیطنت کنیم؟! کم آقای روحانی به ما بد و بیراه گفته؟! آیا وقت خوبی برای تلافی نبود؟! سردبیر وطن امروز به من گفت: «چه کنیم؟!» گفتم: «مصلحت نیست انتشار این تصاویر. با این تصاویر، روحانی به عنوان فرد مخالف عقیده ما کتک نمی‌خورد، بلکه به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی کتک می‌خورد، و این اصلا چیز خوبی نیست». رضا شکیبایی گفت: «من هم همین عقیده را دارم». جالب است! خود من زنگ زدم به مدیرعامل خبرگزاری … و گفتم: «بهتر است این تصاویر را حذف کنید!» ایشان هم استدلالم را پذیرفت و خیلی زود تصاویر مربوطه را حذف کرد. حالا خداوکیلی، رسانه‌های دوم خردادی بودند چه می‌کردند؟! اون‌وقت همین رئیس جمهور محترم، به منتقد خود می‌گوید؛ «بزدل»! می‌گوید؛ «به جهنم»! می‌گوید؛ «بی‌سواد»! این اسمش چیه؟ اعتدال؟ انصاف؟ تدبیر؟

    پنجم-
    فی‌الحال درباره نظارت استصوابی، شورای نگهبان و… جا دارد به نکاتی اشاره کنم بلکه بحث، خیلی هم حالا ابتر نماند. منتهای مراتب، ناظر بر نکته «یکم» ان‌شاءالله بنا دارم این قسمت سخن را سربسته بگویم و خیلی وارد همه موارد نشوم. اولا مستند به رسانه‌های خود جریان اصلاحات، اخیرا خ…ی هر چند از مواضع اخیر آقای خرازی گله کرد لیکن موکدا اشاره کرد؛ «برخورد دوم خردادی‌ها با صادق خرازی، نه اخلاقی بود، نه اسلامی، نه انسانی، و نه مطابق با همین شعارهایی که خودمان داریم سرمی‌دهیم»! از قضا، من هم چند روز پیش، در جوابهایم در کامنتهای همین پست، به این مهم اشاره کردم. اگر اصلاح‌طلبان، نظارت استصوابی را بد می‌دانند، پس چرا صدپله سختگیرتر از این نظارت، کاری با صادق خرازی کردند که دست آخر مجبور به استعفا از حزب اصلاح‌طلب «ندای ایرانیان» شود؟! چطور شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کند بد است اما حضرات مدعی، هر جور دلشان خواست می‌توانند یک اصلاح‌طلب را -که حالا ۴ تا حرف خارج از قواعد اصلاح‌طلبانه زده- لجن‌مال کنند؟! من البته بگویم؛ ما در وطن امروز، یارای‌مان بود که از سخنان صادق خرازی، تیتر بگیریم در حد تیتر یک! کاری که مثلا روزنامه جوان کرد! ما اما هرگز این کار را نکردیم! چرا؟ چون مثل بعضی از این روزنامه‌های دوم خردادی، بچه و بی‌جنبه نیستیم، تمام! زمانی که من در کیهان، حضور فیزیکی هم داشتم، علی مطهری کاملا در اردوگاه اصول‌گرایان بود و به همین کیهان، یادداشت می‌داد. باری جناب هرندی یعنی سردبیر وقت کیهان -بنا به هر دلیل- از انتشار یکی از یادداشتهای علی مطهری خودداری کرد. چندی بعد، علی مطهری آمد کیهان تا گفت و گویی با او بکنیم. قدرت‌الله رحمانی بود و مهدی محمدی و این حقیر. من خب، در جریان آن یادداشت کارنشده علی مطهری بودم. آخر مصاحبه، به علی مطهری گفتم: «چرا نبردی یادداشتت را بدهی «شرق» کار کند؟» فقط می‌خواستم ببینم چه جواب می‌دهد! گفت: «صرف مطلب دادن من به روزنامه‌های زنجیره‌ای {تعبیر از آن خود علی مطهری است!} مشروعیت بخشیدن پسر شهید مطهری به این جراید است!» و اندکی بعد ادامه داد: «البته اینها هم عمرا مطالب مرا کار کنند!» حالا همین علی مطهری، هر روز تیتر یک یکی از این روزنامه‌های زنجیره‌ای است!! صدالبته این مهم -نه چندان مهم!- بیانگر اوج زرنگی زنجیره‌ای‌ها نیست، بلکه موید نهایت حقارت ایشان است و نگاه ابزاری‌شان به آدم‌ها! روزی کیلومترها جلوتر از «نظارت استصوابی» به آقای هاشمی «عالیجناب سرخ‌پوش» یعنی «آمر و عامل قتل‌های زنجیره‌ای» می‌گویند تا انقلاب اسلامی را بزنند، دگر روز به همان «قاتل» می‌گویند «آیت‌الله» تا باز هم انقلاب اسلامی را بزنند! دیروز «نظارت استکبابی علیه هاشمی» برای زدن انقلاب، امروز «نظارت استکبابی علیه جنتی» باز هم با همان هدف. خب حالا، خنده‌دار نیست این جماعت، با این کارنامه روشن -بخوانید تاریک!- علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان قیام کرده‌ باشد؟! ثانیا من تعجب کردم چرا شما دوست محترم، متوجه مثال همسایه‌های‌تان نشدید! خیلی گمانم واضح بود! شما مگر نگفتید: «صرف اینکه معتقد باشیم مردم به ضد انقلاب خارج‌نشین رای می‌دهند، این خودش بزرگترین توهین به نظام است»؟ من هم به شما گفتم: «صرف اینکه شما هنگام خروج از خانه، درب منزل را قفل کنید، این خودش بزرگترین اهانت به همسایه‌های‌تان است»! شما البته همسایه‌های خود را هرگز دزد نمی‌دانید لیکن از آنجا که «کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند» و از آنجا که «مالت را سفت نگه دار، همسایه را دزد نکن» حتما و قطعا هنگام خروج از خانه، درب را قفل می‌کنید. به همین سیاق، نظام جمهوری اسلامی هم، با آنکه به رأی و راه و عقیده مردم، ایمان راسخ دارد اما مال و منال خود را سفت و محکم می‌چسبد بلکه دیگر رئیس جمهور با لباس زنانه از کشور فرار نکند! حال، شاید باز هم شما دوست عزیز مدعی شدید که متوجه منظورتان نشدم! 🙂 عیبی ندارد! مثال ساده‌تری می‌زنم! شما مگر مدعی نیستید مردم خودشان بهترین انتخاب را می‌کنند، به ضد انقلاب خارج‌نشین رأی نمی‌دهند و مثلا هرگز رفتار و گفتار بر مبنای گروهک منافقین از خود بروز نمی‌دهند؟! بسم‌الله! الساعه بروید سایت شخصی جناب روحانی، و خیلی محترمانه از ایشان بخواهید در راستای عدم توهین به شأن و شعور آحاد ملت، لااقل از این پس، بدون محافظ در انظار عمومی حاضر شوند!! ثالثا همین چند ساعت پیش، وزیر کشور -یعنی مجری اول انتخابات- در جواب سئوال خبرنگاری گفت: «از عمر این دولت، نه ۲ سال، بلکه ۶ سال باقی مانده! با قطعیت می‌گویم؛ ۶ سال!» جناب رضا ۲! انصافا این حرف را وزیر کشور قالیباف یا حتی رئیس جمهور سابق می‌زد، آیا رسانه‌های اصلاح‌طلب، و همین امثال شما، از این سخن، به عنوان «سند تقلب زودهنگام» یاد نمی‌کردید؟! حال، با آن‌همه سوابق ننگین و سنگین و رنگین هشتاد و هشتی، این جمله قصار مجری انتخابات را، آیا مای وطن امروز نمی‌توانستیم تیتر یک کنیم و در آن واحد، هم وزیر کشور را بزنیم، هم دولت را، هم دوم خردادی‌های متقلب را؟! یک وقت هست فلان مفسر سیاسی می‌آید تحلیل می‌کند که این دولت، دو دوره‌ای خواهد بود، یک وقت هست مجری انتخابات یعنی وزیر کشور، آنهم هنوز ۲ سال مانده به عمر دولت اعتدال، می‌آید همچین حرف نسنجیده‌ای می‌زند! لذا، هم نظارت بر انتخابات باید وظیفه شورای نگهبان باشد، هم نظارت استصوابی باید وظیفه شورای نگهبان باشد و الا چه استبعادی دارد وزیر کشور دولت اعتدال، جهت نیل به آرزوی خود، دست در رأی مردم نبرد؟؟!! ما حالا حرمت دولت را نگه می‌داریم و این حرفها را تیتر یک روزنامه خود نمی‌کنیم، آیا باید «همصدا با نتانیاهو» خوانده شویم؟؟!! این است رسم مروت و مردانگی؟! رابعا امروز وزیر اطلاعات، هم از حضرت آقا عذرخواهی کرد، هم از ملت شهیدپرور. لابد خوانده‌اید. جناب علوی، پیش از این، و با یک سوء برداشت آشکار، به نقل از رهبر انقلاب گفته بود؛ «این خط تبلیغی دروغ که در توافق هسته‌ای از خطوط قرمز نظام عبور شده، صحت ندارد». امروز هم بابت این سخن، و در یک اقدام البته قابل تحسین، معذرت‌خواهی کردند؛ «حضرت آقا همچین حرفی نزده‌اند». آیا ما در وطن امروز نمی‌توانستیم مستند به این عذرخواهی، و با بهره از ژورنالیسم کثیف -که در روزنامه‌های زنجیره‌ای کاملا رایج است!- نتیجه بگیریم و مدعی شویم؛ «با این حساب، در توافق هسته‌ای، از خطوط قرمز نظام عبور شده»؟؟؟!!! و بعد هم مایه از بزرگان بگذاریم؟؟!! از قضا، راقم این سطور، و در همین صفحه کامنتها، با همه ارادتم به مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان، آنچه باید می‌نوشتم را مختصر و مفید نوشتم. حالا حرف حساب من چیست؟ از هر مسئله‌ای، نتیجه را باید درست گرفت. این است حرف حساب من. شما دوست محترم، مدعی شده‌اید چون در فلان انتخابات، رهبر انقلاب طی یک حکم حکومتی، به آقای معین -البته آقای مهرعلیزاده هم بود جهت اطلاع!- اذن نامزدی در انتخابات را دادند، یعنی جلوگیری حضرت آقا از تضییع حق معین -و مهرعلیزاده- توسط شورای نگهبان!! و باز هم یعنی: شورای نگهبان در حق این ۲ نفر، ظلم روا داشته بود که رهبر انقلاب مانع این ظلم شد!!!! شگفتا جناب رضا ۲! این جواب مرا، هم موافقان من در وبلاگ می‌خوانند، هم موافقان شما. قضاوت را هم به مخاطب می‌سپاریم لیکن از هر مسئله‌ای، نتیجه را باید درست گرفت. گمانم سن شما قد ندهد اما بزرگترهای شما، آن ایام، تحلیل‌شان این بود؛ «برگرداندن معین و مهرعلیزاده -به خصوص معین- زد و بند شورای نگهبان و بزرگان است تا رای هاشمی را بشکنند»!! از قضا، بعد مرحله اول انتخابات ۸۴ که هاشمی و احمدی‌نژاد به مرحله دوم راه یافتند، حضرات مطمئن شدند تحلیل‌شان درست بوده؛ «آرای معین را به آرای هاشمی اضافه کنیم، انتخابات در همان مرحله اول با پیروزی هاشمی تمام شده بود»!! اینک، و ده سال پس از آن روزها، یکی مثل حضرتعالی پیدا شده و تحلیل کاملا متفاوتی ارائه می‌دهد؛ «برگرداندن معین به انتخابات، جلوگیری از ظلم شورای نگهبان بوده، توسط رهبر انقلاب»!! حال، آن حرف ۱۰ سال پیش بزرگترهای شما درست است یا این حرف الان خودتان؟؟؟!!! عاقبت، بر ما معلوم کنید که سال ۸۴ شورای نگهبان و بزرگان، جفت‌شان با هم در حق آقای هاشمی ظلم کرده‌‌اند یا شورای نگهبان قصد ظلم در حق معین را داشته لیکن حضرت آقا نگذاشته؟؟؟؟!!!! اتفاقا، هم آن تحلیل ۱۰ سال پیش چرت بود، هم این تحلیل امسال شما چرت است، البته با عرض معذرت! سال ۸۸ هم سیاست را اینگونه تحلیل کردید که تهمت تقلب به نظام ما بستید! و هنوز هم عذر نخواستید! و هنوز هم معتقدید تقلب شده! قصه ۸۴ را بگذار رک و صریح برایت بگویم؛ «حضرت آقا اساسا و اصولا بنای بر دخالت در کار شورای نگهبان نداشته و ندارند لیکن با علم بر قانونی بودن بلکه درست بودن نظر شورای نگهبان، و ناطر بر تقاضا و تمنای آقایان مهرعیزاده و معین «مصلحت» را در آن دیدند که آن حکم حکومتی را صادر کنند». مثال می‌زنم. آیا دهه فجر که رهبر انقلاب، بعد از نامه قاضی‌القضات، با عفو و تخفیف فلان تعداد مجرم موافقت می‌کنند، یعنی اعلام مخالفت قاضی‌القضات و رهبر انقلاب با حکم قضات مربوطه؟؟ قطعا نه!!

    ششم-
    «بسم‌الله الرحمن الرحیم. ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو در دلهای خویش برای شیطان {شیطان بزرگ} راهی نگشایند. و آنان را به راستگویی در گفتار… فراخوان…». دوست عزیز! به این کامنت، یک بار دیگر نگاه کن! محتوایش را نمی‌گویم؛ قد و قامتش را می‌گویم! مختصر و مفید آنکه؛ اگر نبود که برایم واقعا عزیز بودی و اگر نبود که خیرت را خواستارم، هرگز زحمت خواندن این اباطیل را به شما برادر گرامی نمی‌دادم. در نهایت، این کامنت، نه جواب، بل اندکی تأنی می‌خواهد، تفکر و تدبر! باقی بقایت…
    *
    *
    *
    بی‌بدن!

    در این وبلاگ، هیچ کس سخنگوی هیچ کس دیگری نیست!
    جواب «علمدار» رو اما خودم به مبصر گفتم که بده!
    لذا در امور غیر مرتبط، دخالت نکنید، بهتره!
    البته می‌بخشیدها…
    *
    *
    *
    اسلامی ایرانی!

    این کامنتت
    http://www.ghadiany.ir/1394/24372/comment-page-1#comment-178204
    من رو یاد این کامنتت انداخت!
    http://www.ghadiany.ir/1394/24399/comment-page-1#comment-178061

    خوبه اگر نقدی داریم، اون نقد رو دست مطرح کنیم. من کی و کجا گفتم که با عکس باربی روی جلد دفترمشق مخالفم اما با عکس دارا و سارا موافق؟ حرفم اینه؛ راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، لزوما انجام دادن کار برعکس دشمن در همون زمینه نیست! روی جلد دفترمشق، نه جای عکس سوباسا است، نه حتی جای حدیث «فرزند صالح…»! دفترمشق بچه ی تعریف حرفه‌ای و مشخص داره، جلدش هم هکذا! تو برو توی برندهای معتبر این رشته، مثلا آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها! جلد دفترمشق بچه‌هاشون رو نگاه کن! کاملا ساده اما کاملا شیکه. و به لحاظ کیفی هم کاملا محکمه. نه عکس داره، نه طرح، و نه جمله! حالا شما به این نظر، نقد داری، حرف من رو نقد کن، نه توهم خودت درباره سوباسا رو!! چیزی که نگفتم رو هم نقد می‌کنی؟؟ توی اون پست هم، سایر دوستان مثلا فکر می‌کنی تا به حال هر چی جنس ایرانی خریدن، عالی بوده و اذیت‌شون نکرده؟! دیگه حرف من روشن بود توی اون پست. بحث اونجا بر سر ضرورت خرید جنس ایرانی بود، و الا درباره کیفیت، مگه خودم ی بار توی همین وبلاگ، ی متن ننوشتم که روی شیشه آبلیمو زده صددرصد ایرانی اما کارخونه اصلا ورودی لیمو نداره؟؟!! شما دوست عزیز بهتر بود توی اون متن، بحث کیفیت رو مطرح می‌کردی، نه «ملی‌گرایی یعنی این».

  67. گفت و شنود می‌گوید:

    کفتار!

    گفت: نتانیاهو در ملاقات با مقامات ایتالیایی گفته است؛ داعش یک گروه وحشی است اما ایران خطرناکتر از آن است چون در پی تولید بمب اتمی است!
    گفتم: ولی صهیونیست‌ها بارها اعتراف کرده‌اند که در آموزش و حمایت و برنامه‌ریزی برای تروریست‌های داعش نقش موثر داشته‌اند و رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها فیلم و تصویر عیادت نتانیاهو از تروریست‌های مجروح داعش در بیمارستان‌های اسرائیل را با افتخار!! منتشر کرده‌اند.

    گفت: از این گذشته تروریست‌های داعش همان جنایات وحشیانه‌ای را مرتکب می‌شوند که صهیونیست‌ها در غزه و صبرا و شتیلا مرتکب ‌شدند و آل‌سعود در یمن و…
    گفتم: چه عرض کنم؟! دور از جان گرگ و بلانسبت کفتار، از یک صهیونیست پرسیدند؛ به نظر تو گرگ بهتر است یا کفتار؟ گفت؛ اگر حمل بر نژادپرستی نکنید، کفتار!

  68. سیداحمد می‌گوید:

    ای والله به وطن‌امروز!
    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1686

    دوش آب سرد وسط جنگ
    http://kayhan.ir/fa/news/54029

  69. بی‌بدن می‌گوید:

    گفتم ماشاالله جناب قدیانی خودش زبون داره از اینجا تا آمریکا!!
    بفرما… اینم از جوابشون به من.
    باز هم با تشکر از سخنگو.

    ضمنا ما علم غیب داریم که شما به مبصر می‌گید جواب بده یا جواب نده؟
    گرفتار شدیما!

  70. رضا 2 می‌گوید:

    جناب قدیانی؛
    بسیاری از حرفهای زده شده شما در بالا را قبول دارم و البته برخی را نه اما فقط در یک مورد پاسخ بدهم آنهم اینکه اگر از شما بابت انتشار کامنتم تشکر کردم این بوده که با توجه به تجربه خود از حذف کامنتها (به طور کلی) انتظار داشتم برخی از جاهای این کامنت هم حذف شود و چون حذف نشد احساس خوشحالی کردم و نتوانستم آن را بروز ندهم. علاوه بر این، با اینکه قبول دارم و تا حدی می‌دانم بر اساس چه منطقی برخی نکات کامنتها را حذف می‌کنید اما قبول کنید وقتی آدم وقت می‌گذارد و متنی را می‌نویسد که لااقل خودش فکر می‌کند کلی برای آن زحمت کشیده بعد می‌بیند ناقص است یا حذف شده عصبانی می‌شود!

  71. سلام می‌گوید:

    آقای قدیانی!
    نمی‌شد محتوای همین مطلبی که در پاسخ رضا ۲ کامنت کردید رو یک پست مجزا می‌کردید؟
    خیلی خوب، منصفانه و موثر بود.
    گاهی کامنت‌های شما رو بیشتر از متن اصلی می‌خونم و می‌پسندم.
    چون هم راحت‌تر و هم با توضیحات کامل و خوب و لحنی منطقی و صادقانه می‌نویسید…

  72. یه توصیه ایمنی می‌گوید:

    فرمودید:
    «مالت را سفت نگه دار، همسایه را دزد نکن»

    یادم افتاد چند روز پیش منزل یکی از بستگان رو وقتی برای نماز مغرب رفته بودند مسجد، دزد زده!
    تو همین زمان کوتاه، البته مورد مشابه دیگری هم برای یکی از دوستان اتفاق افتاده بود!

    گفتم به رفقای اینجا -که اغلب بچه مسجدی و بچه هیئتی هستند- یادآوری کنم حواسشون رو جمع کنند و نکات ایمنی رو رعایت کنند…
    خصوصا آپارتمان‌نشین‌ها!

  73. جامونده می‌گوید:

    آدم انقدر سخاوتمند… 🙂

    محمود علیزاده طباطبایی:
    «زمانی که مهدی هاشمی را به زندان تحویل دادیم، مقداری پول و تعدادی سکه‌ گرمی همراهش بود که تمامی آنها صورت‌جلسه شد و زمانی که دلیل حمل آن را از مهدی جویا شدند، گفت که می‌خواهم در اعیاد تحت عنوان عیدی به دیگر زندانیان بدهم»!

  74. سیداحمد می‌گوید:

    از این همه خوبی و سخاوت اشک تو چشمام حلقه زده!

    باید به پسر خلف رفسنجانی گفت:
    خودتی!
    اون چیزی که مردم رو فرض کردی، خودتی!

  75. جامونده می‌گوید:

    با توجه به طوفان امشب پایتخت!

    تیتر فرداى وطن امروز:
    خاک بر سر تهران! 🙂

  76. جامونده می‌گوید:

    اطلاعیه بسیار مهم دفتر رهبر انقلاب؛
    http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=30621

  77. گفت و شنود می‌گوید:

    آهو!

    گفت: یک صاحب‌نظر اقتصادی می‌گوید «یکی از راه‌های موثر برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجرای قانون از کجا آورده‌ای است».
    گفتم: حرف حساب زده، چون اگر کلان‌سرمایه‌داران و صاحبان ثروت‌های نامشروع و بادآورده بدانند که حساب و کتابی در کار است و نمی‌توانند گریبان خود را از پنجه قانون رها کنند، غلط می‌کنند که اموال عمومی را بالا بکشند.

    گفت: همین صاحب‌نظر اقتصادی می‌گوید؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که ثروت‌های انبوه و نامشروع از طریق حق‌کشی‌های ظالمانه به دست آمده و تاکید می‌کند که کلان‌سرمایه‌داران در بالا کشیدن مال مردم، از بی‌رحم‌ترین آدم‌ها هستند.
    گفتم: به یارو ۵۰ تا موز دادند و گفتند اینها را به یک آهو بده تا به وی حرف زدن یاد بدهی و جایزه بگیری. وقتی سراغش رفتند دیدند ۴۹ تا از موزها را خودش خورده و آهو می‌گوید مرگ مادرت اقلاً اون یکی رو بده خودم بخورم!

  78. SeenJim می‌گوید:

    با سلام…

  79. خرشناس الاغ‌نواز می‌گوید:

    جناب قدیانی!
    تو که تا حالا قیمت هفتاد تا خون بابای بیچاره‌ات رو از این حکومت گرفتی و کردی تو حلقومت و…

  80. جاده می‌گوید:

    سلام
    نگرانم از اوضاع
    خیلی زیاد
    حزب‌الله احتیاج به رزمایش داره
    فراتر از این رزمایش بوستان ولایت
    نه دی خیلی دیره…
    ۱۳ آبان خیلی باید داغ داغ داغ برگزار بشه
    حزب‌الله کشور کاش برای ۱۳ آبان از الان بجنبه
    کاش…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.