پشت گرمی به آمریکا ضامن بقا نیست

در نقد سیاست‌ورزی داغان مرسی و اردوغان

یک: دنیا آنقدر «خر تو خر» است که مرا شرمنده ترکیب مودبانه‌تر «شیر تو شیر» کرده! گاهی حوادث این جهان پر از ظلم و ستم را نگاه می‌کنم و با خود می‌اندیشم؛ «آیا ظلم و ستم بیش از این هم ممکن است؟!» حقا که «غیبت» دارد سنگین تمام می‌شود برای بشریت. اگر وقتش نباشد، خیلی هم دیگر بی‌وقت نیست که خداوند عمل کند به «وعده موعود». واقعا به اینجای آدم رسیده! اگر در «جاهلیت ماضی» شرم و حیایی از زنده به گور کردن دختران نبود، اینک جنایاتی به مراتب وقیحانه‌تر رخ می‌دهد. فقط در یک قلم، بچه چند ماهه را از رحم مادر درمی‌آورند و با قساوت تمام سر می‌برند. چرا؟! واقعا چرا؟!

دو: در «توطئه انگاره‌سازی» به نظر می‌رسد سران استکبار با شکست کامل مواجه شده‌اند که به صورت رسمی و علنی از طالبان و سلفی‌ها و تکفیری‌ها حمایت می‌کنند. قرار بود مثلا صدام و بن‌لادن به عنوان نمایندگان واقعی اسلام و مسلمانان معرفی شوند، بلکه انقلاب اسلامی و خمینی و جمهوری اسلامی و خامنه‌ای به حاشیه بروند. «خیمه شب بازی دریوزگان» اما جواب نداد. اینک «نظریه اسلام‌هراسی» در مقام عمل به واهمه از تروریست‌هایی تبدیل شده که بیش از آیین رحمانی اسلام، متاثر از حمایت‌های آمریکا و اسرائیل‌اند و نیک اگر بنگری، سر در آبشخور نظام لیبرال‌‌ دموکراسی دارند. سلفی‌ها دیروز هم بودند، آنچه امروز وقیح‌ترشان کرده، حمایت‌های بی‌حد و مرز کاخ‌سفید است. شاید جرم بشریت این باشد که غرب، معطوف به شکست در توطئه‌های انگاره‌سازی و اسلام‌هراسی، چاره‌ای جز حمایت بیشتر، رسمی‌تر و علنی‌تر از جنایت‌های رنگارنگ تروریست‌ها ندارد. اگر چه ما به سطح هوشیاری بعضی سران اهل سنت، ایضا شیوخ عرب، گلایه‌های اساسی داریم، لیکن سلفی‌ها را در استخدام صهیونیسم می‌دانیم. آری! جرم ما این است که با هوشیاری، اجازه ندادیم برای منطقه غرب آسیا، همان نقشه راه مد نظر دشمن کشیده شود و این، دشمن را عصبانی کرده. اینک دشمنان ما به جای «گفتار نرم‌افزاری» رو به «رفتار سخت‌افزاری» آورده‌اند اما آدم عصبانی هر چه بیشتر دست و پا می‌زند، کمتر نتیجه می‌گیرد.

سه‌: ما شعار نمی‌دهیم الا آنکه منطبق بر واقعیت باشد؛ جبهه استکبار، آشوب و تغییر رژیم را برای ایران و سوریه می‌خواست، نه ترکیه و مصر!! آمریکا که از خیمه‌شب‌بازی با مهره‌های دستسازی چون صدام و بن‌لادن طرفی نبست، در شکستی مضاعف، با رخداد بیداری اسلامی روبه‌رو شد. در مقابله با بیداری اسلامی -که ادامه منطقی انقلاب اسلامی ملت ایران است- غرب همه توش و توان خود را به کار گرفت تا اولا؛ مسیر بیداری اسلامی را از صراط مستقیم خود منحرف کند، ثانیا؛ روسای جمهوری در تراز اردوغان و مرسی را سکاندار جهان اسلام معرفی کند. از ورای همین اهداف، پروسه «فشار بر بشار» با هدف سرنگونی حکومت اسد دوم آغاز شد. از سوی دیگر، سعی شد به بهانه انتخابات ۲۴ خرداد ایران، جمهوری اسلامی با فتنه‌ای به مراتب پیچیده‌تر از فتنه ۸۸ دست و پنجه نرم کند. خیلی واضح است که با درایت بی‌مثال رهبر حکیم جهان اسلام، امام خامنه‌ای، نه سوریه سقوط کرد و نه فتنه در ایران بازتولید شد. در تمام مدت شکل‌گیری بیداری اسلامی اما مهم‌ترین سفارش رهبر گرانقدر ما جز این نیست که این بیداری، نه بیداری شیعه علیه سنی است و نه بیداری اهل سنت علیه شیعیان. بگذریم که تفرقه اصولا زاییده خواب و غفلت است، نه بیداری و هوشیاری. در منظومه تاکیدات «حضرت آقا» درباره بیداری اسلامی، همواره سخن از بیداری مسلمین علیه دشمن مشترک همه جهان اسلام رفته است و پرهیز از مجادلات قومی و جنگ‌های قبیله‌ای. آمریکا دوست می‌داشت و هنوز هم دوست می‌دارد که با سوء‌استفاده از کج‌فهمی امثال اردوغان و مرسی، پدیده میمون بیداری اسلامی را به محل نزاع شیعه و سنی تبدیل کند، حال اینکه اساسا هدف از بیداری اسلامی، در وهله اول مقابله با شیطان بزرگ و دولت جعلی اسرائیل است و آنگاه، مقابله با حکام وابسته‌ای چون مبارک و علی عبدالله صالح.

چهار: فی‌الحال نظاره باید کرد که غرور و نفهمی و بی‌درایتی و آلت‌دست هدف شوم دشمن شدن، چه بلایی بر سر منزلت آدمی وارد می‌آورد. جناب مرسی در ایران به جای آنکه پند و اندرز بزرگان را گوش کند، اسیر نگاه غلط تفرقه‌افکنانه شد و این سو و آن سو ترجیح داد به جای شیمون پرز سفاک، بشار اسد را خونریز معرفی کند! حق این بود که مرسی در ایران، دمی درنگ کند و بیشتر بماند و آداب حکومتداری را، نه از اغیار که از «حضرت یار» جست‌وجو کند، لیکن رئیس‌جمهور مستعجل مصر بهتر آن دید که به جای پندآموزی از جمهوری اسلامی، به این و آن سلام کند!! عاقبت مرسی اما نشان داد که این قاعده، هرگز استثنایی ندارد؛ «با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد».

پنج: ما البته از هیچ کودتا یا شبه کودتای بافرجام و نافرجامی حمایت نمی‌کنیم، خواه علیه رئیس‌جمهور مصر، خواه علیه رای خود ما در سال ۸۸ اما مرسی را کودتاچیان زمین نزدند؛ بی‌درایتی خودش بود! من کاری به درستی یا نادرستی این تشابه ندارم ولی آن اوایل که جناب مرسی در مصر سر کار آمد، بودند کسانی که از زاویه‌های مختلف، مرسی را مثل بازرگان می‌پنداشتند. ورشکسته‌های سیاسی اما از آن زاویه مرسی را تداعی‌گر بازرگان می‌خواندند که رئیس‌جمهورر مصر، بر خلاف تجربه انقلاب اسلامی، بی‌نیاز به امر و نهی ولی‌فقیه و با حمایت آمریکا قطعا می‌تواند دولتی فراجناحی و ماندگار تشکیل دهد که حتی برای جمهوری اسلامی هم درس عبرت باشد!! و هر چند که می‌دانم در تحلیل سیاسی جای به کار بردن بعضی واژه‌ها نیست اما این بار واقعا معفو است اگر بگویم؛ زرشک!! دولت مرسی را همان افق بی‌افق، مستعجل کرد که دولت ناماندگار بازرگان را. اگر بازرگان در چارچوب انقلاب اسلامی، قربانی عدم اطاعت خود از ولی‌فقیه شد، دقیقا در منظومه بیداری اسلامی، همین بلا بر سر مرسی فرود آمد. من بارها نوشته‌ام، این بار اما با تاکید مضاعف می‌نویسم که «اگر انقلاب اسلامی در هیچ جای جهان، بی نام امام خمینی شناخته شده نیست، بیداری اسلامی نیز در هیچ کجای دنیا، بی نام امام خامنه‌ای قابل فهم نخواهد بود»… و این وسط، آنچه اصلا اهمیتی ندارد، خواسته آمریکاست! بیداری اسلامی یعنی فریاد بلند جهان اسلام به پیروی از انقلاب اسلامی ملت ایران علیه آمریکا و اسرائیل و حکام دست نشانده. حال یکی در مایه‌های مرسی، بیاید، برود، یا حتی دوباره بازگردد، شاید برای بیداری اسلامی، حاشیه‌هایی داشته باشد -که حتما دارد- لیکن قادر نیست در متن این بیداری، خلل به وجود آورد.

شش: تقریبا همین سخنانی که به مرسی ارائه شد، قابل ارائه به جناب اردوغان است. خوابی که رجب طیب برای بشار دیده بود، تعبیر شد برای خودش! تا اردوغان باشد که دیگر در بزرگراه بیداری اسلامی، کمک به نقشه استکبار نکند، بلکه از سوریه، کوچه فرعی درست شود. سیاست‌ورزی‌ اردوغان آنقدر داغان است که گمان می‌کند مقابل بیداری اسلامی، بشار ضد اسرائیل ایستاده! برای جهان اسلام اما بیش از آنکه شیعه یا سنی و علوی یا غیرعلوی بودن رئیس‌جمهور قانونی و محترم سوریه مظلوم موضوعیت داشته باشد، این مهم است که از دیرباز ملت و دولت سوریه دوست‌داشتنی، اولین سر پل مقاومت علیه اسرائیل بوده‌اند. نکته به این ملموسی را نفهمیده آقای اردوغان، آن‌وقت خیال می‌کند با این سوپرنفهمی‌ها، می‌توان رهبر جهان اسلام شد!! جز خلف شایسته خمینی، جهان اسلام حقا که هیچ رهبر دیگری ندارد. امثال مرسی و اردوغان تا وقتی نگاه حداقلی و تفرقه‌آمیز داشته باشند و مسائل فرعی را جایگزین امهات کنند، قادر به اداره دیار خود نخواهند بود، چه رسد به مدیریت جهان اسلام! گیرم به دموکراسی و مردمسالاری باشد؛ باز این اردوغان و مرسی‌اند که باید از ۲۴ خرداد ۹۲ جمهوری اسلامی درس بگیرند. صندوق رای بعضی کشورها، آزادی و پیشرفت و عدالت‌شان، اساسا مشکل دارد که مردم، تعرض به فلان پارک را بهانه برای اعتراض سراسری می‌کنند. «اردوغان! اگر تو با اسد کار داری (که بی‌خود می‌کنی کار‌ داری!) ما مردم ترکیه اما با خود تو کار داریم (که با خود می‌کنیم کار داریم!)» نشان می‌دهد که بحث مردم شریف همسایه شمال‌غربی، لزوما ۴ تا درخت نیست. فراتر از این چیزهاست.

¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤

پشت مرسی و اردوغان به آمریکا گرم بود، به همه غرب اما بشار اسد جز حزب‌الله و جمهوری اسلامی و بسیج ملت خود چیز دیگری نداشت. فی‌الحال که مرسی را بی‌خیال اما اردوغان اگر از حال و روز خود می‌نالد، اسد به مقاومت خود می‌بالد. بیش از ۲ سال است هر یک ثانیه‌ای که از حکومت اسد می‌گذرد، واقعا به اعجاز خداوند شباهت دارد. قرار استکبار، سقوط اسد بود، نه مرسی! قرار این بود در ایران بلوا درست شود، نه ترکیه! و اصلا قرار نبود حاج قاسم سلیمانی، مچ ژنرال پترائوس و عمر ‌سلیمان را با هم بخواباند اما از انقلاب اسلامی به این طرف، دیگر جهانیان با قول و قرار غرب زندگی نمی‌کنند؛ ۲ سال تمام، فشار بر بشار آمد، لیکن صدای دیگران درآمد! ریسمان تصمیم در غرب آسیا دست جمهوری اسلامی است. محبوب‌ترین فرد جهان عرب را ببین، رهبر جهان اسلام را بشناس! ما با قول و قرارهای جاودانه زندگی می‌کنیم. با وعده‌های الهی. ما نشان داده‌ایم می‌شود دنیا را از این وضع نجات داد. ما با حاج احمد متوسلیان، در «انتهای افق» قرار گذاشته‌ایم. نشانی خورشید، دست آدمیزاد افتاده است…

وطن امروز/ ۱۵ تیر ۱۳۹۲

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الجبار…

  2. فاطمه می‌گوید:

    دست خدا بر سر ماست… خامنه ای رهبر ماست

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “عاقبت مرسی اما نشان داد که این قاعده، هرگز استثنایی ندارد؛ «با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد».”

    احسنت…

  4. فاطمه می‌گوید:

    اسد خطاب به مرسی: تو هیچ وقت نمی‌توانی مردم را فریب دهی و هرگز سطح فکر تو به حد ملت مصر که تمدنی هزاران سالانه دارند و یک تفکر قومی عربی روشنی را دنبال می‌کنند، نمی‌رسد.

  5. فاطمه می‌گوید:

    ولایت مسیر روشن الی الله است… این را یک روز همه می فهمند…
    به قول بعضی ها ظهور نزدیک است…
    آماده اید؟؟؟
    پس پشتیبان ولایت فقیه باشیم؛
    راه ظهور از جاده ولایت می گذرد…

  6. زهرا :) می‌گوید:

    دانشجوهای مصری از سال دیگه باید ۲ تا ۲ واحدی: انقلاب ۱ و انقلاب ۲ پاس کنن!

  7. دلخون می‌گوید:

    من الان گیج شدم کی خوبه کی بده…
    همه دنیا دارن می جنگن…
    آرزو به دلم موند یه بار اخبار میبینم از جنگ و کشتار چیزی نگه… 🙁

  8. سیداحمد می‌گوید:

    “جز خلف شایسته خمینی، هیچ رهبر دیگری ندارد جهان اسلام. امثال مرسی و اردوغان تا وقتی نگاه حداقلی و تفرقه‌آمیز داشته باشند و مسائل فرعی را جایگزین امهات کنند، قادر به اداره دیار خود نخواهند بود، چه رسد به مدیریت جهان اسلام!”

  9. دلخون می‌گوید:

    مرسی از اون اولشم ضایع بود که مهره آمریکاست…
    انقدر دنیا بهم ریخته آدم میمونه نگران لبنان باشه یا بحرین یا سوریه یا مصر یا میانمار…

  10. حافظ می‌گوید:

    احسنت احسنت احسنت
    خیلی زیبا و دلنشین

  11. سیداحمد می‌گوید:

    “فی‌الحال که مرسی را بی‌خیال اما اردوغان اگر از حال و روز خود می‌نالد، اسد به مقاومت خود می‌بالد.”

    “محبوب‌ترین فرد جهان عرب را ببین، رهبر جهان اسلام را بشناس!”

    احسنت به این قلم و این یادداشت عالی؛
    به به…

    مطلب شیکی بود!

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    واقعا”، بای ذنب قتلت؟!

  13. سیداحمد می‌گوید:

    «آیا ظلم و ستم بیش از این هم ممکن است؟!»

    اصلا در برابر این همه جنایت مانده ام که چه بگویم… جز ظهور آقا، هیچ مرهمی برای قلب های سوخته شیعیان نیست…

    اللهم عجل لولیک الفرج…

  14. چشم انتظار می‌گوید:

    این بند چهار، محشره داداش حسین! حقیقت چیزی جز این نیست:

    فی‌الحال نظاره باید کرد که غرور و نفهمی و بی‌درایتی و آلت‌دست هدف شوم دشمن شدن، چه بلایی بر سر منزلت آدمی وارد می‌آورد. جناب مرسی در ایران به جای آنکه پند و اندرز بزرگان را گوش کند، اسیر نگاه غلط تفرقه‌افکنانه شد و این سو و آن سو ترجیح داد به جای شیمون پرز سفاک، بشار اسد را خونریز معرفی کند! حق این بود که مرسی در ایران، دمی درنگ کند و بیشتر بماند و آداب حکومتداری را، نه از اغیار که از حضرت یار، جست‌وجو کند، لیکن رئیس‌جمهور مستعجل مصر بهتر آن دید که به جای پندآموزی از جمهوری اسلامی، به این و آن سلام کند!! عاقبت مرسی اما نشان داد که این قاعده، هرگز استثنایی ندارد؛ «با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد».

    چراغی را، که ایزد بر فروزد، هر آنکس پوف کند! ریشش (ریشه اش) بسوزد! 🙂

  15. داود می‌گوید:

    اردوغان اگر از حال و روز خود می‌نالد، اسد به مقاومت خود می‌بالد…

    آفرین.

  16. چشم انتظار می‌گوید:

    محبوب‌ترین فرد جهان عرب را ببین، رهبر جهان اسلام را بشناس!

    ماشاءالله…

  17. سیداحمد می‌گوید:

    عجب تیتر تمیزی!

    سالاری به خدا…

  18. هم نفس می‌گوید:

    فوق العاده بود! مخصوصا پاراگراف آخر. مخصوصا سه خط آخر

    “ما با قول و قرارهای جاودانه زندگی می‌کنیم. با وعده‌های الهی. ما نشان داده‌ایم می‌شود دنیا را از این وضع نجات داد. ما با حاج احمد متوسلیان، در «انتهای افق» قرار گذاشته‌ایم. نشانی خورشید، دست آدمیزاد افتاده است…”

  19. چشم انتظار می‌گوید:

    پشت گرمی به آمریکا، ضامن فناست!!! 🙂

  20. هم نفس می‌گوید:

    می دونید چیه؟
    برای ماهایی که خیلی وقته بخش عمده ای از وقتمون تو فضای مجازی می گذره، این روزها که به سایتها و وبلاگهای مختلف سر می زنیم و می بینیم در قسمت خبرهای داخلی، تیترای خبرهایی با نام بعضی از افراد (هاشمی و خاتمی و حجاریان و کرباسچی و…) زیاد شده، و بخشی از آینده رو انگار این حضرات می خوان و دارن برای ملت تصویر می کنن و ازاون طرف هم در بخش خبرهای خارجی، اتفاقات جهانی داره پشت سر هم وخیم تر می شه و خبرهای مخابره شده باعث می شه که دلهامون بیشتر داغدار غیبت مولامون بشه و بیشتر عطر انتظار بگیره؛ سر زدن به این قطعه و خوندن متنهای به روز شما، مثل آبی رو آتیش می مونه و امیدوارمون می کنه.
    ان شاالله که خدا توفیق روزافزون به خودتون و قلمتون بده و عاقبتتونم مثل احوال تا الانتون، ختم به خیر بشه…

  21. محراب می‌گوید:

    این مباحث خیلی بیشتر به آدم میچسبه تا اون متنها و دعواهای خاله زنکی صالح مقبول و اصلح بالذات و نظرسنجی و کوفت و زهرمار… آری، انرژی ما و توان ما و توجه ما باید به سمت آن افقی باشد که حاج احمد عزیز به ما نشان داد. و لا حول و لا قوه الا بالله

  22. نسیم می‌گوید:

    قطعا تمام کساییکه دارن این کامنتو میخونن به کرات جمله معروف و موندگار امام(ره) رو شنیدن: “پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.”

    خدا رحمت کنه روح خدارو، واقعا ورای تاریخ زندگی می کرد، انگار امام این روزها رو میدید. اگر ما قبلا به این جمله اعتقاد داشتیم الان با تمام وجودمون داریم درکش می کنیم و از عمق وجود حسش می کنیم. من اینو می خوام بگم که ما ملت ایران گوش به فرمان این دستور بوده، هستیم و خواهیم بود ولی ای کاش بلاد اسلامی هم به این حقیقت می رسیدن تا به سرعت و سلامت از این پیچ تاریخی عبور کنیم…

  23. بسم هو می‌گوید:

    قسمت ۱ خوانده شد! تا آخرش یک واژه فکر کنم خیلی نمودار شود “دارد آمدنت دیر می شود”… نمی آیی؟

    خداقوت*

  24. ذره می‌گوید:

    یه روز سر کلاس موضوع بحث ظهور بود به استاد گفتم؛ مگه نه این که موقع ظهور بی عدالتی و ظلم به اوج خودش میرسه! به نظرتون الان این اوجه! منظورم علاوه بر شرایط جهان به راحتی خودمان هم بود.
    استاد گفت شاید برای تو نباشه اما الان اون زنی که در سوریه تحت بدترین ظلم هاست، دنیا براش آخر ظلم و جور!
    دیدم حتی فکر و شنیدن مصائب اون زن هم؛ آخر دنیاست، برای هرکی که بشنوه!

    غیبت انگار دارد خیلی گران تمام می شود برای بشریت!

  25. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “لیکن رئیس‌جمهور مستعجل مصر بهتر آن دید که به جای پندآموزی از جمهوری اسلامی، به این و آن سلام کند!!”

    گل گفتین…

    “«با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد».”

  26. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “ما با حاج احمد متوسلیان، در «انتهای افق» قرار گذاشته‌ایم. “

  27. سائل الزهرا‏(س‏)‏ می‌گوید:

    ما با حاج احمد متوسلیان، در «انتهای افق» قرار گذاشته‌ایم. نشانی خورشید، دست آدمیزاد افتاده است…


ما‏ ‏نیامده‏ ‏ایم‏ ‏تا‏ ‏در‏ ‏پیچ‏ ‏تاریخی‏ عصر حاضر ایستگاه‏ ‏صلواتی‏ ‏بزنیم‏ ‏!‏ کار‏ ‏ما‏ ‏معبر‏ ‏باز‏ ‏کردن‏ ‏است‏،‏ ما‏ ‏آمدیم‏ ‏تا‏ ‏جاده‏ ‏کشی‏ ‏کنیم‏ ‏پیچ‏ ‏تاریخی‏ ‏را،‏ بیداری‏ ‏اسلامی‏ ‏مولود‏ ‏جمهوری‏ ‏اسلامی‏ ‏است‏، رشد‏ و تعلیمش هم‏ ‏باید‏ ‏تحت‏ ‏لوای‏ ‏علمدار‏ انقلاب اسلامی باشد،‏ برادران‏‏ ”‏‏اخوان المسلمین‏”‏ 
حالا‏ ‏حالا‏ها‏ ‏باید‏ در مدرسه ی انقلاب اسلامی از‏ ‏سرمشق‏ ‏های‏ ‏فرماندهان‏ ‏دهه‏ ‏ی‏ ‏۶۰‏ ‏ما‏ ‏دفتر‏ ‏ها‏ ‏سیاه‏ ‏کنند…

  28. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    اگر هر کدوم از کشورهای منطقه که درگیر جنگند، یکدونه حاج احمد متوسلیان
    یا حاج همت، یا باکری، یا باقری، یا حاج قاسم داشتند، به این روز نمی افتادند.
    انگار که خدا همه شاگرد زرنگاشو جمع کرده تو ایران!

  29. مجنون می‌گوید:

    این قاعده، هرگز استثنایی ندارد؛ «با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد».

  30. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    ما با حاج احمد متوسلیان، در «انتهای افق» قرار گذاشته‌ایم…

    نشانی خورشید، دست آدمیزاد افتاده است…

    با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد…
    .
    .
    .
    با وعده‌های الهی!

  31. سید می‌گوید:

    یکی میشه بگه این عکسی که بالاش نوشته “روشن نمودن آتش پیگرد قانونی دارد” واقعی است؟ و اگر هست متعلق به کجاست؟

  32. حمید می‌گوید:

    جز خلف شایسته خمینی، هیچ رهبر دیگری ندارد جهان اسلام.
    .
    .
    باریک الله

  33. پیر مرد می‌گوید:

    تا حالا ندیده بودم به این سرعت جواب بده. فکر کنم خبری هست، آن هم به همین زودی ها، آخر فقط ۱۰ روز بعد از شهادت شیخ حسن طرف چوبش را خورد.

    “هر که با آل علی‌ در افتاد ور افتاد.”

    احسنت…

  34. همسنگر می‌گوید:

    احسنت…

    لا مؤثر فى الوجود الا الله

  35. حسن می‌گوید:

    آفرین؛ خیلی خوب بود.
    اجرکم عندالله
    بعد از مدت ها توی قطعه سر درد نگرفتم و فکر کنم کامنتم هم تایید بشه!

  36. بغض می‌گوید:

    «با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد».

  37. ناشناس می‌گوید:

    لیکن رئیس‌جمهور مستعجل مصر بهتر آن دید که به جای پندآموزی از جمهوری اسلامی، به این و آن سلام کند!! عاقبت مرسی اما نشان داد که این قاعده، هرگز استثنایی ندارد؛ «با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد».

  38. وارویک می‌گوید:

    جناب آقای قدیانی سلام علیکم

    دوست دارم یک دست مریزاد اساسی هم این حقیر ناقابل خدمت شما بابت فهم و بصیرت مثال زدنی تان در تشریح شرایط سیاسی تحولات منطقه آنهم به طریق منحصربفرد خودتان، تقدیم کرده باشم.
    و من الله التوفیق

  39. م.طاهری می‌گوید:

    خیلی عالی بود. یک پاراگراف از دیگری بهتر. آخری هم که گل سر سبدشون بود!

  40. م.طاهری می‌گوید:

    جان عالم بر لب آمد، ای خدا مهدی نیامد
    چشم عالم پر ز خون شد، ای خدا مهدی نیامد …

  41. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “گاهی حوادث این جهان پر از ظلم و ستم را نگاه می‌کنم”
    و وسعت بدیهایش را که بیداد می کند…
    گرگها می درند و سر می برند…
    و جای منتقم، سخت خالیست…
    او که قصه ی پر غصه ی غیبتش
    بر روی دوش آدمی سنگینی می کند…
    برای این خیابان های پر درد…
    برای این کوچه های دلواپسی…
    برای این دل های نگران…
    برای این دنیای وانفسا…
    “اگر وقتش نباشد، خیلی هم دیگر بی‌وقت نیست که خداوند عمل کند به «وعده موعود».”

    “حق این بود که مرسی در ایران، دمی درنگ کند و بیشتر بماند و آداب حکومتداری را، نه از اغیار که از «حضرت یار» جست‌وجو کند”
    جز این نیست که در نبود آفتاب باید از پرتو مهتاب بهره برد…
    و در تاریکی این زمانه…
    روشنایی وجود نازنین ماه زمین را به رخ ماه آسمان کشید…
    “لیکن رئیس‌جمهور مستعجل مصر بهتر آن دید که…”
    در برزخ غروب…
    “به این و آن سلام کند!!”

    و آخر نوشته به یاد تو که گفتی:
    «آنجا انتهای افق است. من و تو باید پرچم خود را در انتهای زمین برافرازیم.»
    حاج احمد!
    گر چه سال ها از پی هم تند می دوند…
    ولی قول و قرارمان برجاست…
    ما منتظریم تا صبح…
    در نگاه خورشید به سوی افق پرواز کنیم…
    و حال…
    “آنجا” که گفتی…
    به گمانم دیگر “اینجا” شده…
    “نشانی خورشید، دست آدمیزاد افتاده است…”
    تا انتهای افق راهی نیست…
    یاعلی مددی…

  42. شیدا می‌گوید:

    …اما از انقلاب اسلامى به این طرف، دیگر جهانیان با قول و قرار غرب زندگى نمى کنند.

    چه واقعیت قشنگ و نوید بخشى!!

  43. سیداحمد می‌گوید:

    چند روز است که دارم فکر می کنم چقدر بی عقل و بدبختند بعضی ها که مرسی را به عنوان رهبر جهان اسلام پیشنهاد می کردند! چه تصور احمقانه و پوچی!

    “محبوب‌ترین فرد جهان عرب را ببین، رهبر جهان اسلام را بشناس!”

    انصافا عالی نوشتید!

  44. .... می‌گوید:

    ما با حاج احمد متوسلیان، در «انتهای افق» قرار گذاشته‌ایم…

  45. حسن می‌گوید:

    “آقا با آل علی هر که در افتاد ور افتاد”…

  46. محمد می‌گوید:

    داش حسین!
    غصه گرفتیم شب قدر کجا بریم؟!
    دیگه آقامجتبا نداریم داداش…

    آهای خدای مسجد ِجامع…

  47. ناشناس می‌گوید:

    مرسی خیال می کرد دیگه آخر سیاسته و فکر می کرد یکی به نعل و یکی به میخ جواب میده؛

    ولی باید می دونست تو این اوضاع و احوال آخرالزمانی باید شفاف باشی. دیگه این جنگولک بازیا جواب نمیده که از مردم فلسطین حمایت کنی و نامه فدایت شوم به پرز بفرستی!

    اخوانی ها چه بد تفسیر کرده بودن، هم دیانت رو و هم سیاست رو.

    چه ساده لوحانی که می گفتن ما هم باید از مرسی یاد بگیریم!!!

  48. . می‌گوید:

    ممنون آقای قدیانی!
    خدا تو را حفظ کند. قلمت بسیار زیبا و دلنشین است؛ ممنون…

  49. . می‌گوید:

    “”با آل علی هر که در افتاد ور افتاد””

  50. . می‌گوید:

    اینقدر این نوشته زیباست که باید حفظش کنم و برای دوستانم پیامک کنم.

  51. تقدیر می‌گوید:

    یک روز نامه سعودی از عربستان نوشته است ::::::::::

    به زودی آن روز می آید که آیت الله خامنه ای در منبری در سوریه بالا می رود و به آرزوی دیرینه خود که همان اتحاد امت اسلامی است می رسد…

  52. بغض می‌گوید:

    تقدیر؛
    منبع نقل قولی که نوشتید کجاست؟

  53. علیرضا می‌گوید:

    همیشه به عشق این عشقت
    دل من زنده است به عشقت
    کاش می دونستی کاشکی
    می کشم نفس به عشقت

    تقدیم به سید علی…

  54. لبیک یا حسین می‌گوید:

    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین………… آمین

  55. رضا می‌گوید:

    گر چه عقایدم با شما متفاوت است ولی همیشه می توان مطمئن بود که واقعیت را می گویید و از ته دل حرف می زنید و اهل دروغ و ظاهر سازی نیستید. بر خلاف خیلی از هم فکرانتان در حال زمان کنونی…

  56. پسر روشن آب می‌گوید:

    فقط می خواستم بگم؛
    آقا بالا برید پایین بیاید… ته مترقی ترین اسلام سیاسی اهل تسنن، همین جماعت اخوان المسلمون هستش! شما تکلیفتون رو مشخص کنید. اسلام سیاسی رو برای اهل تسنن هم می خواهید یا آن را در انحصار شیعه مفید می پندارید؟؟؟
    .
    در ضمن خواهشا سر خورده حساب های شخصی، سر حقیقت را گوش تا گوش نبرید!!!
    اینکه خیال کنید با روی کار آمدن سکولارها وضع ایران و سوریه و فلسطین خوب می شود غایت حماقت و نافهمی است… این بهار عربی به خزان بدل شده و اصولا نوبت به بیداری اسلامی نمی رسد… زهی خیال باطل… به اصطلاح انقلاب های عربی فرسنگ ها از انقلاب شکست خورده مشروطه یک قرن پیش ما عقب تر است… میگید نه؟! این خط “|” اینم نشون “ــــ”

  57. سائل الزهرا می‌گوید:

    دیوونه و دلتنگ تیکه های آژانس شیشه ای و حاج احمدی ات هستیم…

  58. ترنم سلام می‌گوید:

    احسنت

    خیلی زیبا بود

  59. دانلود آهنگ زیبا می‌گوید:

    عالیییییییییییییییییییییییییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.