نامه یک پلنگ به ابتکار

یادداشت مهمان/ علی‌اکبر بهشتی: در پی نقش بستن تصویر پلنگ ایرانی بر پیراهن تیم ملی فوتبال در رقابت‌های جام‌جهانی، یکی از پلنگ‌های ساکن در جنگل دالاخانی رامسر با ارسال نامه‌ای به روزنامه، توضیحاتی ارائه کرد. در ادامه مشروح این نامه را می خوانید.

ریاست محترم محیط‌زیست/ سرکار خانم ابتکار

از آنجا که شما به عبارتی رئیس ما هم محسوب می‌شوی و صد البته از آنجا که رسیدگی به جان ما نیز بر عهده شماست، باید عرض کنم خانواده بزرگ پلنگ‌ها که بعضا در گونه‌ای انواع، به عارضه تهدید، بلکه انقطاع نسل دچار است، هرگز نیازی به کارهای سمبلیک و دهان پرکن نظیر چسباندن چهره در لباس تیم ملی ندارد! صد البته ما نیز اگر چه پلنگ اما بالاخره ایرانی هستیم و لباس تیم ملی را مقدس می‌دانیم، لیکن این قبیل ابتکارها، برای ما پلنگ‌ها کار نمی‌شود، نان و آب نمی‌شود! مع‌الاسف شما «کار با خود» را به «ابتکار بی‌خود» فروخته و همه‌اش در فکر دک و پز و سوءاستفاده از ما پلنگ‌ها هستید که خود را طرفدار محیط‌زیست نشان دهید و این مهم قطعا مرضی رضای خداوند نیست و «کاسبی با پلنگ» محسوب می‌شود! آیا بهتر نیست آن وقتی که شما برای این مثلا ابتکار گذاشتید، خرج دوا و درمان خودمان می‌کردید؟! نکند نیمی از ما پلنگ‌ها هم در انتخابات، رای به بی‌قانونی داده‌ایم؟! البته همین جا بگویم اگر قرار است به ما پلنگ‌ها هم، همانطور رسیدگی کنید که به انسان‌ها «سبد کالا» دادید، ما از شما می‌خواهیم ما را به خود واگذارید که به قولی؛ «چو خیرت نیست، شر مرسان!»

لازم به ذکر است ما پلنگ‌ها جملگی بالای ۵۰۰ هزار تومان در ماه کاسبیم و اگر هفته‌ای ۲ تا هم بز کوهی شکار کنیم، بالای یک تومان می‌شود!! شما رئیس سازمان محیط‌زیست هستی و شگفتا! اینقدر که از ما پلنگ‌ها حرف می‌زنی، از خود انسان‌ها سخن نمی‌گویی. قدر مسلم ما در کوه و جنگل، یک هوای پاکی داریم که بتوانیم تنفس کنیم اما این ننه‌مرده‌های ساکن در تهران و دیگر شهرهای بزرگ، آیا آدم حساب نمی‌شوند؟! چطور در نظر شما، ما پلنگ‌ها، آدم حساب می‌شویم اما خود آدم‌ها، آدم حساب نمی‌شوند؟! آیا بهتر نیست کمی هم به جای کاسبی با ما پلنگ‌ها، به فکر آلودگی هوای تنفس خود آدم‌ها باشید؟!

وطن امروز/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲

*** *** ***

حسین قدیانی با شکایت یک نهاد دولتی به دادگاه می رود

“دهان ما پلمب نمی شود”، “هسته ای ملت و دیپلماسی دولت”، “آقایان! سر بولدوزر را بچرخانید طرف دشمن” و “غرور ملی شکست، نه ساختمان تحریم” پای حسین قدیانی نویسنده وطن امروز را به دادگاه بازخواهد کرد. در پی شکایت یک نهاد دولتی از ۱۰ گزارش، یادداشت و تیتر «وطن‌امروز»، مدیرمسؤول روزنامه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. در این ۱۰ مورد، در اقدامی جالب توجه، گزارش «سقوط آزاد بورس» نیز به چشم می‌خورد که یک گزارش خبری است درباره رکوردزنی افت شاخص بورس در روز ۲۲ دی ماه! همچنین تیتر «هولوکاست هسته‌ای» و چند یادداشت از حسین قدیانی و چند گزارش اقتصادی و سیاسی دیگر نیز از جمله مواردی است که این نهاد دولتی علیه آنها شکایت کرده است. مدیرمسؤول «وطن‌امروز» روز گذشته پس از تفهیم اتهام با قرار وثیقه آزاد شد. این شکایت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ریاست محترم جمهور در سخنرانی‌های متعدد و مکرر بر آزادی نقد و اطلاع‌رسانی تاکید داشته‌اند. پیش از این نیز هیات نظارت بر مطبوعات به نمایندگی از دولت از «وطن‌امروز» به خاطر انتقاد روزنامه از محدودیت اطلاع‌رسانی درباره پرونده فساد نفتی کرسنت، شکایت کرده بود که این پرونده نیز در دادسرا در جریان است. لازم به ذکر است در جلسه امروز دادگاه مدیرمسئول وطن امروز، مقرر شد طی روزهای آینده، احضاریه ای هم برای حسین قدیانی ارسال شود.

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. حسین می‌گوید:

    نمی دونم چرا، ولی با این کارشون یاد کامرون ۲۰۰۶ می افتم که با حلقه ای و عکس شیر رو لباسشون بازی می کردن و مثلا خاص بودن! حالا یعنی چی؟ حتما می خوان با این عکس در اعماق دل نیجریه و بوسنی و آرژانتین و البته مسی لرزه بندازن که درسته فوتبالمون خوب نیست ولی قاطی کنیم بد می بینیدااا!

  3. سیداحمد می‌گوید:

    به رئیس سازمان محیط زیستی که تمام فکر و ذکرش سیاست و سیاسی بازی باشد، نمی شود امیدی داشت!

  4. ببر مازندران می‌گوید:

    “این قبیل ابتکارها، برای ما پلنگ‌ها کار نمی‌شود، نان و آب نمی‌شود!”

    برای ما ببرها هم همینطور!!

  5. طه می‌گوید:

    فرض کنید مثلاً عکس شهید احمدی روشن رو می زدن رو پیرهن تیم ملی تو جام جهانی… نه نه نه باز متوهم شدم، این کارا مال افراطیاس، همین پلنگ خوبه، اصلاً می تونن گاوی گوسپندی یا نه بزنن آمریکا مخلصتیم، ما از دیار معتدلین ایم یا انرژی هسته ای در حد یک دو درصد غنی سازی با اجازه ی کدخدا حق مسلم ماست…
    کلاً خیلی کارا میشه کرد!!!

  6. م.طاهری می‌گوید:

    ای داد بیداد.
    نمی خوام مثل اون باشم که تو گالیور می گفت من می دونم، ولی چی کار کنم که از روز روشن تره که دولت تدبیر و امید، با آستانه تحملی مثال زدنی، وطن امروز رو سلاخی می کند.
    ترس از توقیف وطن امروز یک طرف، ترس از پلمپ کردن قطعه یک طرف. اگه قطعه رو هم پلمپ کنن چی کار کنیم؟

    به به!
    چه روزهای پر امید و نشاطی!

  7. حسین قدیانی می‌گوید:

    بچه ها! برم دادگاه، همه تون رو لو می دم!! علیه دولت، کامنت می ذارید، هان؟! یعنی نامردم کامنتهای خصوصی تون رو علیه دولت، و اون حرفایی که می زدین رو نگم!! من آدم می کنم شما رو!! این شما بودین که منو شیر می کردین به نوشتن!! حالا باید تقاص پس بدین!! توی شورای عالی امنیت ملی، یک پرونده ای علیه تون درست کنم؛ این خط، این نشون!! پول وثیقه رو از حلقوم تون می کشم بیرون!! یک بی معرفتی هستم که!! همه تون را لو می دم…

    🙂

  8. سیداحمد می‌گوید:

    ما در مقابل این دولت دروغگو، امنیتی، خودخواه، متکبر و … چه می توانیم بگوییم؟
    چه کار باید بکنیم؟

  9. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    طه؛

    همین پلنگم فیفا قبول نمی کرد. سپ بلاتر اومد ایران باهاش حرف زدن گفتن قبول کرد…
    الکی نیست که، قانون داره. نمی ذارن سیاست رو قاطی ورزش بکنی.
    بعد حالا با این تیمی که ما داریم واجبه واقعا عکس شهید احمدی رو بندازن رو پیرهن برن ۶ تا از آرژانتین و ۵ تا از نیجریه بخورن برگردن آبرومون بره؟!

    من که امیدی ندارم به این تیم…

  10. سیداحمد می‌گوید:

    🙂
    آیییی دلم!

    فکر خوبیه!
    اصلا بگو این کامنت گذارای وبلاگم منو تحریک می کردن. همه مونو می برن اونجا دور هم هستیم دیگه. تازه جمعیتمون که زیاد بشه، جرم تقسیم میشه و از سنگینیش کم میشه!

    من آماده ام.
    از طرف چشم انتظار و اسلامی ایرانی و مرتضی اهوازی و دیوونه داداشی هم اعلام آمادگی می کنم. اصلا این پزشک اعتدال طلب رو هم می بریم!

  11. نسیم می‌گوید:

    با اینکه خیلی دل خوشی از احمدی نژاد هم نداریم ولی این دولت از بس گند زده، الان وقتشه که بگیم:
    احمدی نژاد کجایی که یادت بخیر…

  12. م.طاهری می‌گوید:

    شما بچه های قطعه رو لو ندید، ما تلافی می کنیم. دو فردای دیگه کمپوت می خریم براتون. کمپوت و از این آب میوه پاکتی ها.

  13. آذرخش می‌گوید:

    عجب!
    یه چیزی تو مایه های “مامانمو برات میارم”
    یا “آقا اجازه این ما رو زد”
    یا “بد بد بد. اح!”

    این شده روزگار مسئولین ما…

  14. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    آقا خداوکیلی من از اولش هم با این جنتی برای وزارت ارشاد موافق نبودم
    همون طور که وقتی دولت اصولگرا سر کار هست، ما دوست داریم آزادی انتقاد باشه، عکسشم همینه…
    اون ۴۹ درصدی که به دولت رای ندادن، باید صداشون شنیده باشه
    جواب کار فرهنگی و مقاله پلمب و احضاریه نیست. دوره این کارا گذشته…
    شما هم تو روزنامه هاتون با کار فرهنگی جواب بدید!
    انصافا و حضرت عباسی سانسور ارشاد برای روزنامه های مخالف خیلی نامردیه…

  15. منتظر محبوب می‌گوید:

    وای واقعاً نمی دونم چی بگم؟!!! اصصصصصصلاً هم فضای کشور امنیتی نیست!!!! ای لعنت به این دولت دروغگویان… لعنت به ذات تک تکشون از اون بالا تا پایین…
    کامنتمو حذف نکنیدا! بذارید اگه قراره داداش حسین بره دادگاه ما هم بریم! هیچ ابایی نداریم از دادگاهی شدن! خون ما که از خون داداشمون رنگین تر نیست که…

  16. به سبک خود داداش حسین عزیز می‌گوید:

    و اینک مشروح اخبار؛

    صبح امروز “سیداحمد”، “اسلامی ایرانی”، “مرتضی اهوازی”، “دیوونه داداشی” و… با شکایت حسین قدیانی از نامبردگان، به ملکوت اعلی پیوستند!! به همین مناسبت، یکی از بزرگان که نخواست نامش فاش شود، پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد………

  17. منتظر محبوب می‌گوید:

    م. طاهری!

    نه، براشون آبمیوه پاکتی نمی بریم! ساندیس می بریم!!! خیلی هم خوبه 🙂

  18. ناشناس می‌گوید:

    رضا اعتدال؛

    این یکی خیلی هم حالا ربطی به وزارت ارشاد نداره! شکایت از طرف شورای عالی امنیت ملی بوده… یعنی یه جورایی از طرف شخ شخیص رئیس دستگاه اجرا!! به هر حال، وقتی با سوابق امنیتی، رئیس جمهور می شوی، همین هم می شود… روحانی خوب نیست کشور را با پادگان اشتباه بگیرد. اصلا خوب نیست…

    باز هم رضا اعتدال؛

    بهترین عکس برای اینکه روی پیرهن تیم ملی قرار بگیره، عکس خود آقای رو…یه…
    هم نیت نهفته در چاپ عکس پلنگ تامین میشه* هم اینکه هم شانی عکس و بازیکنان حفظ می شه!!!!**
    ـــــــــــــــــــــــــ
    *جفت شون روحیات تهاجمی، بلکه وحشیانه دارن، بویژه علیه رقبا!
    **جفت شون مفت ببازن!

  19. م.طاهری می‌گوید:

    به سبک خود داداش حسین!

    اون بزرگی که نخواسته نامش فاش بشه من بودم!

  20. م.طاهری می‌گوید:

    منتظر محبوب!

    آزادی به وجود آمده توسط دولت جدید به حدی است که ساندیس دستمون ببینند، می گن این ها هم ساندیس خورن و اون وقت یکی باید برا خودمون کمپوت بیاره!
    مثلاً ما داریم مذاکره می کنیم با نویسنده قطعه که با توافقی برد_برد پای ما دیگه به دادگاه و باقی ماجرا نرسه.
    همون کمپوت و آبمیوه پاکتی. اون هم سه_چهار ماه بعد از اجرای حکم. درست طبق توافق!

  21. صبا می‌گوید:

    حاجی؛ حالا با در نظر گرفتن این که آقای آملی امروز می گفتند که امام می خواستند قوه قضاییه ما مستقل باشد و با توجه به این استقلال قوه قضاییه، اگر خدایی نکرده زبانم لال، پای شما به دادگاه برسد، از نظر این دادگاه مستقل از سایر قوا، نوشته های شما امنیت ملی را تهدید می کند یا امنیت شورای امنیت ملی را تهدید می کند یا شورای امنیت ملی را تهدید … اصلا نمی دانم، کسی را تهدید می کند؟

  22. نسیم می‌گوید:

    آقای اعتدال طلب؛
    لطفا با دقت کامنت بذارید، ما رأی ندهندگان به شیخ ۴٩/٣٪ هستیم!

  23. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    همون‌طور که سیداحمد گفتند ما هم هستیم؛ فقط باید بگیم چشم انتظار و دیوونه‌ی داداشی بزرگوار، چندتا شعر آماده کنن واسه بازی با عواطف داداگاه و به دست آوردن دل قاضی!
    اسلامی ایرانی گُل هم باید نقطه‌چین سرخود!! باشن که یه وقت مشکلی پیش نیاد! ولی اگه حکم بر خلاف میلمون بود، شیر فلکه رو تا ته باز کنن روشون!!!
    سید هم سوتی‌های گفتاری-نوشتاری قاضی رو بگیرن، بلکه بتونیم این‌جوری امتیاز بگیریم!!
    منم محض تنوع، کلا تریپ “فریاد در سکوت” برمی‌دارم!

    داداش شما هم که کارتون رو بلدید؛ دو تا دل‌نوشت خفن بخونید که همچین اشک قاضی رو دربیاره که جای بستن وطن امروز، مجوز وطن دیروز و وطن فردا و وطن پس فردا و کلا تا آخر هفته رو بهتون بدن!!

  24. نورالدین می‌گوید:

    آقای قدیانی! البته مطمئنا این دادگاه باعث سربلندی بیش از پیش شما و ادای دین شما به انقلاب اسلامی خواهد بود. در ضمن این دادگاه سندی خواهد بود در راستای بی جهت بودن صحبت های شیخ دیپلمات که هسته ای را داد برود.

  25. سیداحمد می‌گوید:

    مرتضی؛

    قشنگ گفتی. آفرین!
    🙂

    واقعا این روزها اگر قطعه ۲۶ نبود، سر به بیابان می گذاشتم!
    🙁

  26. عدالت خواه می‌گوید:

    حسین قدیانی؛
    زبان سرخت سر سبزت را به باد داد! ما دیگر از امروز طرفدار دولتیم. رفتیم سبد کالایمون رو گرفتیم. ما دیگر نون و نمک روحانی را می خوریم!
    البته یه سوال از پزشک اعتدال طلب؛ مرغ یک سال مانده در یخچال ها جوونمرگمون نکنه؟

  27. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    مخلصم سید
    من یکی تو قطعه ۲۶ کامنت نمی‌ذارم؛ لُنگ می‌ندازم جلوی دوستان…
    —–
    http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921113001742
    امروز اوضاع توزیع سبد کالا رو که دیدم داغون شدم؛ ببینید چطوری با عزت یه ملت دارن بازی می‌کنن… 🙁

  28. م.طاهری می‌گوید:

    نکنه حالا جدی جدی به خاطر این مسائل پیش آمده سبد کالای شما و بچه های وطن امروز رو سر سیاه زمستونی قطع کنن؟
    انصافا بی سبد کالا نیازی به دادگاه و حکم نیست؛ فشار اقتصادی خدای نکرده…کی فکر می کرد پایان قطعه و وطن امروز انقدر تراژدی باشه …ای داد بیداد!

  29. به جای امیر می‌گوید:

    آفتابه! (گفت و شنود)

    گفت: یکی از اصحاب فراری فتنه گفته است؛ رابطه با آمریکا کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است!
    گفتم: اولا که آمریکا خودش با بزرگترین بحران اقتصادی روبروست، ثانیاً؛ یکی از اصلی‌ترین علل دشمنی آمریکا با ایران، جلوگیری جمهوری اسلامی ایران از غارتگری‌های آمریکاست و ثالثا؛ بیشترین بحران‌های اقتصادی و امنیتی در کشورهایی است که با آمریکا نزدیکترین روابط را دارند.
    گفت: یعنی عقلشون به این مسئله روشن و بدیهی قد‌ نمیده؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو دست کشید روی آفتابه! یک غول جادو بیرون اومد و گفت؛ یک آرزو بکن! یارو گفت؛ یک خونه می خوام! و غول جادو گفت؛ مرد حسابی! اگر من خونه داشتم، توی آفتابه می‌خوابیدم؟!

  30. falah می‌گوید:

    سلام؛
    دولت …نی و به خصوص خود روحانی همگی زیر مجموعه …شمی هستنند. تعبیر من از این خاندان این است که اینها بنی امیه ی انقلابند، لذا عملکردشان با شعارهایشان کیلومترها فاصله دارد، و از بنی امیه بیشتر از این توقع نمی شود، باید روشنگری کرد.

    حسین آقا! ما پشت شما هستیم و از شما هر جور که برادرها صلاح بدانند حمایت می کنیم، لطفا اطلاع رسانی کنید.

  31. مرضیه می‌گوید:

    ما همه حسین قدیانی هستیم!

  32. برف و آفتاب می‌گوید:

    به طرف می‌گن بلدی با کامپیوتر کار کنی؟
    می‌گه آره.
    می‌گن روشنش کن ببینیم.
    می‌گه دیگه نه تا این حد!

    حالا اینا هم اول باید “انتقاد” رو برامون تعریف کنند که دیگه اینهمه سوء تفاهم پیش نیاد! بلکه منظورشون یه چیز دیگه‌ست حیوونکیهای بدبخت‌!

  33. همرزم شهید می‌گوید:

    نشون به اون نشون که ۵ بهمن در کامنتم در رابطه با مطلب “رنگ آزاد است الا برای ما/ با شال اشتون لوگو را «ست» نکن!” این کامنت را گذاشتم:

    “و یعنی بچه حزب‌اللهی، این اندازه هم در جمهوری اسلامی حق آزادی بیان ندارد؟! ما ان‌شاءالله سرباز کوچکی برای انقلاب هستیم که در خط مقدم جنگ روزگار، سینه خود را سپر کرده است. ما سرباز انقلابیم، نه سرباز دیپلماسی و سرباز انقلاب باید به خط بزند و حرف را صاف بزند!”

    می شد حدس زد بالاخره جیغشون میره هوا!

    داداش حسین! ما همه پشت در دادگاه منتظرت می نشینیم. یه سوت بزنی همه می ریزیم تو!
    علی علی

  34. مجنون می‌گوید:

    سلام؛
    آقا یه دو هفته ای ما نبودیم امتحان داشتیم، ببین کار دست حسین قدیانی دادیدا!!
    حالا برو دادگاه، از این تیتر خوشگلا نزنی!!!
    این قسمتشم احتمالا برادر سیداحمد سانسور می کنه، ولی خدایی بزار اول ببینه بعد سانسورش کن!
    ……………… عشق است حسین قدیانی

  35. رضا 2 می‌گوید:

    شماها خیلی باحالین؟؟؟؟
    یه احضاریه برای یکی تون اومده زمین و زمان رو دارین یکی می کنین!!!
    اونم حالا فقط یه مسئولی شکایت کرده، آخرشم قوه قضائیه جناب قدیانی رو محکوم به ۵ هزار تومن می کنن تموم میشه!!
    اگه جای روزنامه نگارای اصلاح طلبی بودین که از کار و زندگی افتادن و یا توی زندانن و یا توی دادسرا و دادگاه، چی می خواستین بگین؟؟؟

  36. سنگربان می‌گوید:

    به این بعد قضیه هم توجه کنید که آقای قدیانی و برادران قطعه میرن حصر…
    ما بیرون با مابقی دوستان هر روز می ریم راهپیمایی مسالمت آمیز، می شیم کودتاچی علیه دولت…
    آقای قدیانی هم اگر شانس بعضی ها رو داشته باشن، می تونند از تو زندان بیانیه هم بدن. و مابقی امکانات حصر (هتل) در اختیارشان هست…
    بعد سه سال دیگه که آقای قالیباف شدند رییس جمهور(ان شاالله) و همه آزاد شدن، آقای قدیانی میشن سریع القلم…
    و ما هم مثل کودتاچی های ۸۸، نفری یه دونه پست استانی می گیرم!

  37. چشم انتظار می‌گوید:

    از سید احمد عزیز، کمال تشکر و امتنان رو دارم، که ما رو هم درجرگه ی حاضران در دادگاه، قرار دادند! قصد دارم یک شعر، برای اون روز آماده کنم! و در رثای، سبد کالا و پلنگ و یوزپلنگ و ببر و گوزن و آهوی ایرانی و کلا باغ وحشی که برامون درست کردند، بسرایم!! شاید از جرممون کم کنه… 🙂

  38. چشم انتظار می‌گوید:

    راستی! فکرش رو کردین داداش حسین رو تو صف طولانی و فشرده ی دریافت سبد کالا ببینین 🙂

  39. لیلی می‌گوید:

    دوستان
    اصلاً احساساتی نشوید. این حاج حسین خان قدیانی فرزند شهید عزیز هر بلایی سرش می آید حق اش است! بگو چرا؟! خوب آخه بردار محترم، درست است که شما تاج سر همه ما هستی و ما و تمام اجدادمان مدیون شما و خون پاک و مطهر پدر شهید شما حاج اکبر آقای قدیانی رزمنده جان برکف و دلسوخته هستیم ولی این کارها چیست که شما انجام می دهید؟! هیچ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نوشته های شما چه لطمه ای به امنیت ملی کشور وارد می کند؟ آخر شما با موضوع هسته ای و هولوکاست هسته ای و مسائل مقدسی مثل بورس چه کار دارید؟! (بگذارید آقایان خدمتگزار به ربایشان برسند) و یا با بولدوز سواران ملایم و معتدل چه خصومتی دارید شما برادر من آخر؟! بگذارید کارشان را بکنند جماعت دیپلماسی نرمش! چه کار دارید با امنیت ملی! پسر جان… برادر جان… سن شما به این چیزها قد نمی دهد!

  40. رحمتی می‌گوید:

    البته منظور مبتکرین از عکس اون گربه، یوزپلنگ بوده نه پلنگ!

  41. میلاد پسندیده می‌گوید:

    بالاخره منتقد رو باید اول بگیرن که بعد آزادش کنن دیگه!

  42. همرزم شهید می‌گوید:

    اصلا یه جنبش راه می ندازیم؛

    WE ARE ALL “HOSSEIN QADYANI

  43. صبر می‌گوید:

    داستانی که مادرم برامون تعریف می کرد؛ نمی دونم، شنیدید یا نه!
    در زمانهای قدیم کفن دزدی رسم بود. یک کفن دزد به قبرستان دستبرد می زد و مرده ها را بیرون می کشید و بعد از دزدیدن کفن، آنها را رها می کرد!
    روزی مرگ هم سراغ کفن دزد آمد و دیگر از کفن دزدی خبری نبود. ولی نفرین مردم پشت سر کفن دزد بود.
    پسرش ناراحت از ناله و نفرین های مردم، چاره ای اندیشید و خود شغل پدر را پیشه کرد! لکن بعد از دزدیدن کفن ها یک چوب (البته با عرض پوزش)در … می کرد و مرده ها را آویزان به زمین نگه می داشت.
    صاحبان مرده از آن پس به جای نفرین به کفن دزد اولی می گفتند؛ صد رحمت به کفن دزد اولی! او فقط مرده ها را می دزدید، دیگر…!

    حالا ماجرا نیز چنین است. اولین کاریکاتوری که از رئیس جمهور کشیده شد و انتقادهای شدید در دولت قبلی بود و…!
    فکر کنم این آرزو را باید به گور ببرم که اصحاب رسانه بتوانند از عملکرد دولتها و روسا، به آزادی انتقاد کنند…

  44. چشم انتظار می‌گوید:

    تبریک صمیمانه، به روحانی “اَظیظ”!!

    http://www.jahannews.com/vdcbz8bfarhbasp.uiur.html

  45. عمارنامه می‌گوید:

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشر گردید.
    http://www.ammarname.ir/node/32638
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید.
    موفق و پیروز باشید.
    http://ammarname.irinfo@ammarname.ir
    یا علی

  46. شیدا می‌گوید:

    بعضى وقت ها غم، چنان سنگین مى شود که نه اشک جارى مى شود و نه کلام منعقد…
    اما، امید به حقانیت وعده “حق” انسان را، صبور مى کند و استوار!
    امروز از آن روزهاست… مثل شب انتخابات!

  47. محسن حسینی می‌گوید:

    به نظرم دوستان دولت دیدشون به مطبوعات، مطبوع ات…

  48. مونا می‌گوید:

    سلام… خدا قوت آقای قدیانی!
    من تازه شما رو شناختم. یعنی پارسال تو بسیج زیاد اسمتونو شنیدم ولی فقط فکر می کردم یه مسئول سازمانی هستید مثل بقیه! تا اینکه دو هفته پیش کتاب “نه ده” رو خوندم. می دونید اون موقع دقیقا تو امتحانام بود و چون همه درس ها رو می ذارم برا شب امتحان اصلا وقت نداشتم، ولی اینقدر کتاب شما قشنگ بود دلم نمیومد بذارمش کنار. اصلا سیر نمی شدم از خوندنش. همون روزا تصمیم گرفتم بیام تو وبتون خدا قوت بگم ولی وقت نشد تا الان که اومدم. بعضی از مطالب وبلاگتون رو هم خوندم. جدا خدا قوت! من خیلی خوشحالم که آقا سیدعلی همچین سرباز شجاعی داره. تو رو خدا دعا کنید برای ما. شما بچه شهیدید، پیش خدا عزیزترید.
    انشاالله سلامت باشید و قلمتون پایدار
    ارادت

  49. م.طاهری می‌گوید:

    آخ جون هنوز قطعه رو پلمپ نکردن!‏

  50. سیداحمد می‌گوید:

    دکتر سلام!

    http://www.jahannews.com/vdcf1ydmvw6djta.igiw.html

    فکر کنم حقوقدان هنوز دکتر سلام ندیده و نمی داند این کلیپ ها چقدر مخل امنیت ملی است! 😐

  51. رهگذر می‌گوید:

    سلام؛
    به خاطر دارم در پیامی که قبلا ارسال کردم و بخشی از آن منتشر شد بیان داشته بودم در تعجم که چطور در دولتی که ادبیات فاخر را با لقب لمپنیسم نام می برد، همچنان شاهد انتشار مطالب شما هستیم. ظاهرا دولت فخیمه قرار است همه لمپن گویان! را به سخن گویی «ظریف » و توام با «دانا»یی که همه انسان ها را به «جنت» اعلا رهنمون می سازد، مبدل سازد.

  52. پیرو ولایت فقیه می‌گوید:

    یکی از سوالات این روزهای من سکوت عجیب آقای لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی است!!!

    حالا ایشان به آقای ایکس ارادت دارند دلیل نمی شود جلوی تخلفات دولت (مخصوصا شیرین کاری اخیر در توزیع سبد کالا) نایستند!!!
    حتی برادر همان آقا امروز از این سیاست ها انتقاد کرده است!

    این اقتصاد رابین هودی ظاهرا تایخ مصرفش مرداد امسال تمام شده و الان اقتصادی شکوفا و آرنولدی در جریان است!!

    امیدواریم که این سکوت ان شاءالله ناخواسته! باشد.

  53. یه دوست که زیاد میاد اینجا اما کم کامنت می ذاره می‌گوید:

    سلام؛ آخه چی بگم!؟ در دولتی که همه دیپلماسی اش در نیش تا بناگوش باز خلاصه میشه، باید هم نوشته های جناب آقای قدیانی مخل امنیت ملی شناخته بشه. چون نوشته های ایشون نمی ذاره که نیش تا بناگوش باز بشه! می ذاره؟
    البته این ها نیش تا بناگوششون بازه چون پرروتر از این حرف ها هستند.

    ما هم به خاطر همین زبان درازمان یه جایی پایمان گیر افتاد. بنده خدا که از ما بازجویی می کرد گفت فلانی، بیکاری؟! بشینید سر جاتون کار خودتون رو بکنید! با این بزرگترها در نیفتید…
    می دونید این ها نمی دونند که ما تو این مملکت فقط یه بزرگتر داریم اون هم جان جانان، حضرت ماه است.
    به قول آقای شریعتمداری که هر وقت تهدیدشون می کنن به دادگاه می فرمایند:

    اتفاقا بهتر، در دادگاه قاطعانه می ریم حرف هایمان رو می زنیم با سند.
    (نقل به مضمون بود)

  54. طه می‌گوید:

    عاقبت صوفی به نزد پیر رندان می رود
    حسین قدیانی ام آخر به زندان می رود

    اکبر شاه جهان کاو دپرس و افسرده بود
    تا دم بیت عبی* خوشحال و خندان می رود…

    عبی/ ملک عبدالشیطان آل سقوط

  55. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    لطفا اینقدر نفوس بد نزنید!
    انشاءلله مشکلی پیش نمی آید و ماجرا ختم به خیر می شود.

  56. پویا می‌گوید:

    سلام؛
    ظریف تو مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلمان درباره ی به رسمیت شناختن اسرائیل گفته:
    “این موضوع را باید فلسطینیان حل کنند. ما از این منطقه دور هستیم. این وظیفه ما نیست که اسرائیل را به رسمیت بشناسیم یا نه، بلکه فلسطینیان باید درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند.” (خبرگزاری فارس)

    بنا بر این الان آیا دولت با تدبیر تدبیر و امید که شکراً لله از عهده ی وظایف داخلی (از تامین برق و گاز و آب تو این چند روزه تا تامین سبد کالایی بس در خور برای ملت) به نحو احسن بر اومده!!! حالا پس از توافق هسته ای و تعامل با کدخدا قراره تل آویو رو به رسمیت بشناسه؟ آیا؟!

  57. برجک زنی با لباسی خاکی می‌گوید:

    سلام
    یعنی من اسمم رو هم عوض می کنم!
    می کنم “یقه سفیدی با دستمال یزدی!” البته مقابل یانکی ها!
    آقا حسین، برو دادگاه شیر فلکه رو باز کن روشون!
    مودبانه اش هم میشه

    “موتورشون رو بیار پایین”…

  58. سیداحمد می‌گوید:

    من خیلی بد بینیم؟!

    به نظر من تمام حرکات این دولت برنامه ریزی شده است!
    از آن ولیچر سوار شدن و در بوق و کرنا کردنِ دروغِ خالی بودن خزانه بگیرید تا… تا همین سبد کالا و اظهارات خطرناک دولتی ها در مورد اسرائیل حرام زاده!

    همه این حرکات برنامه ریزی شده است برای ضربه زدن به نظام اسلامی و جبهه مقاومت و…!

    من خیلی بدبینم؟!

  59. برجک زنی با لباسی خاکی می‌گوید:

    راستی پلنگ گفتی و کبابم کردی!
    حالا از فردا اومدیم نسل خاندان استوانه خواست بعد از صد سال منقرض بشود!
    چه با حال میشه!
    عکس م.ه با ف.ه با باباشون تو جام جهانی!
    این جوکم بگم:
    به یکی گفتن چطوری پولدار شدی؟
    گفت یه باغ پسته داشتیم یهو یه کشور افتاد توش!
    این خاندان رو تو هر موضوعی میشه وصلشون کرد به متن اصلی!

  60. بهنام قم می‌گوید:

    اولین شهید نظامی ارمنی:

    شهید زوریک مرادی مسیحی (مرادیان) اولین شهید نظامی ارمنی در دوران هشت سال دفاع مقدس است. وی تنها فرزند پس خانواده ای بود که در هفتم تیر ماه ۱۳۳۹ در تهران چشم به جهان گشود. در سال های تحصیلی دوران ابتدایی در دبستان «ساهاکیان» بااینکه به اتفاق والدین و چهار خواهر خویش در یک اتاق زندگی می کرد ولی همیشه شاگرد اول بود. تحصیلات دوره راهنمایی و متوسطه را در دبیرستان ارامنه «کوشش داوتیان» ادامه داد اما در عین ناباروری خویشاوندان و دوستان و با وجود قبولی در امتحانات اعزام به خارج، این جوان با استعداد سال آخر دبیرستان را ناتمام گذارد و داوطلبانه چند ماه پیش از شروع جنگ تحمیلی به خدمات سربازی رفت. پس از طی سه ماه دوره آموزشی در «شاهرود» به لشکر ۶۴ ارومیه منتقل گردید. سرانجام بعد از هشت ماه خدمت بر اثر اصابت ترکش خمپاره و مجروحیت شدید در تاریخ نوزدهم مهر ماه ۱۳۵۹ در جبهه پیرانشهر، تقریباً نوزده روز بعد از شروع جنگ تحمیلی به خیل شهادت پیوست.
    پیکر اولین شهید نظامی ارمنی «زوریک مردایان» پس از انجام مراسم مذهبی در ۲۴ مهرماه ۱۳۵۹ در گورستان ارامنه در جاده خراسان در میان حزن و اندوه مردم به خاک سپرده شد……………… شادی روح شهدا صلواتی هدیه کنید.

  61. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    عزیز من!
    شما که زندان رفتنتون حتمیه!! حداقل یه پارتی جور کن بیفتی اوین! اگه تقسیمت کردن اوین من یکی که حتماً قبل از شما خودم رو معرفی می کنم. کلاً تفریح دسته جمعی می چسبه. اونم تو هتل اوین!
    (البته بلا نسبت)

  62. سنگربان می‌گوید:

    شما بد بین نیستید!
    بعضی از اتفاقات مثل بخشش داوطلبانه نیمی از حقوق حقه ی ما، دو رویی دولت مردان در داخل و خارج و لبخند معنا دار شیخ دیپلمات نسبت به سوال به رسمیت شناختن بعضی کشورها در آینده، اظهار نظرهای معاونین و مشاورین و خود رییس دولت، دستور خروج حزب الله از طرف ظریف و….
    در بالاترین سطوح مملکت که مطمئناً اشراف کامل به داخل و خارج کشور دارند، بعید که بخوان از روی ناآگاهی این موضع گیری هارو داشته باشن، اونم دولتی که دم از تدبیر می زنه!
    می دونند با این کاراشون می زنند تو سر مقاومت، اما به روی خودشون نمیارن…

  63. هم‌قدم راوی می‌گوید:

    اتل متل توتوله/ گاو حسن چه جوره؟؟؟!!!
    هر دو تا پاتو ور چین…

  64. م.طاهری می‌گوید:

    من یکی که دیگه نمی دونم چی بدبینیه چه خوش بینی؟‏!‏
    انگار دارم به صحنه ای که تردستان روش برنامه اجرا می کنن؛ نگاه می کنم. صحنه ای که نمی شه درست و با قاطعیت گفت کدوم بخشش واقعیه؛ کدوم بخشش تردستی تر دست.
    البته فکر نمی کنم باور اینکه حضرات تحمل شنیدن انتقاد و به چالش کشیده شدن را به هیچ وجه ندارند؛ بدبینی باشد.

  65. صبا می‌گوید:

    السلام علیک یا فاطمه المعصومه

    http://upir.ir/files/33f7029b4f43.jpg
    http://upir.ir/files/4bc464d0c900.jpg
    ساعت یازده شب، داره برف میباره واسه همین تاره!

    اینم یه برف؛
    http://upir.ir/files/7306ead7313a.jpg

  66. سیداحمد می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

    ممنون صبا… بابت این حس خوب…

  67. عطشان می‌گوید:

    سلام؛
    آخ آخ جناب سید احمد، در این بدبینی خون مرا نیز شریک نمایید پلیز!

    عجیب من هم این حس رو دارم. کلا…
    ای بابا یه چی می گیم الان، اون وقت ما رو هم دادگاهی می کنن.

    راستی، اگه داداش حسین اسم همه رو لو بدن ها، میشه لااقل تو دادگاه همه ی بچه ها همدیگرو ببینن، پس لطفا ما را لو بدهید پلیز!!

  68. محمود می‌گوید:

    سلام؛
    چرا در شبکه پویا بلافاصله بعد از اذان، برنامه پخش می شود؟ خب بچه های ما می خواهند نماز بخوانند اما نمی شود، چون برنامه پخش می شود. لطفا پیگیری کنید بعد از اذان برنامه نماز و پخش نماز دسته جمعی بچه ها در مدارس و مهد کودکها پخش شود تا آموزش و تبلیغ نماز باشد.
    تشکر

  69. چشم به راه می‌گوید:

    حاج حسین اسیر قلمتم
    چه اینجا و چه +g
    یا علی

  70. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    محمود؛
    درخواست شما در لیست پی‌گیری قرار گرفت!
    یک شماره‌ی تماس یا رایانامه جهت اعلام نتیجه ارسال کنید.
    باتشکر
    روابط عمومی صدا و سیمای در سایه؛ قطعه ۲۶!!

  71. سید می‌گوید:

    برادرا! خواهرا! چرا بیخود شلوغش می کنین؟؟؟؟؟
    رئیس جمهور فرمودن: “همه باید انتقاد کنن، دولت افتخارش اینه که نقد همه رو می شنوه و …” پایان گزارش صد روزه از خزانه ی خالی و … یادتون رفته؟؟؟
    فقط یادش رفته بگه هر کی دوست داره نقد کنه تا ما دهانشو گل بگیریم و پلمپ و زندان و تعطیلی روزنامه و…
    شما هم اینقد افراطی بازی در نیارین. یه کم معتدل الروحیه باشید تا جواد ظریف بقیه ی شرافت و عزتمون!!!! اِ اِ ببخشید حواسم نبود! بقیه مذاکرات پر نتیجه شونو انجام بدن بعد معلوم میشه که افراط خوب نیس!!!

  72. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    رزق ما را ز ازل داد رضا
    کد ملی، سبد کالا چیست؟
    نان خور حضرت سلطان هستم
    احتیاجی به حسن آقا نیست
    **********************
    آقا من گفته باشم بیام دادگاه، اعصاب درست و حسابی که ندارم،
    ………………!!
    به خاطر آبروی خودتم که شده، اسم منو لو نده!!

  73. سیداحمد می‌گوید:

    به به! عجب رئیس جمهور با تربیتی داریم ما… چشممون روشن! به به!

    جناب حقوق دان!
    فکر کرده بودی مملکت داری شوخیه، نه؟
    عصبانیتت برای چیه؟
    موندی توش؟!
    خود کرده را تدبیر نیست!
    به قول خودت بهترین و مجرب ترین کابینه رو تشکیل دادی. پس کو قدرت مدیریت بحران؟
    بازم که سپاه وارد شد تا آب و نون به دست شمالی های در برف مونده، برسه!
    مجرب ترین وزرا، عرضه تقسیم یه سبد کالای دوزاری رو هم بین مردم نداشتن!

    نیتت که خدایی و خالص نباشه، اینطوری می خوره تو پَرت!

  74. پرستوی مهاجر می‌گوید:

    با سلام؛
    امشب در اخبار دیدم از طرف رئیس جمهور دکتر حقوقدان عزیزمان پس از افراطی و دروغگو و یکشبه انقلابی و … خواندنمان به صفت بی سواد نیز نائل گردیدیم. این ارتقاء را به همه دوستان بیست و ششی تبریک گفته و بدین وسیله از دوستان دعوت به عمل می آورم همگی روز ۲۲ بهمن جهت گفتن یک روحانی مچکریم بلند و یکدست و رسا حضور بهم رسانیم. حیف که بین ما و راهپیمایی ۲۲ بهمن، یک عهدی است که انزجار از دیدن روی روحانی و شنیدن صدایش هم نمی تواند این عهد ولایی را بشکند.

  75. م.طاهری می‌گوید:

    هر دم از این باغ بری می رسد…

    وقتی رئیس جمهور فرمودند سرهنگ نیستند٬ ما هم بی نصیب نموندیم
    بعد شدیم اقلیت یک هزارم درصدی
    بعد شدیم طرفدار بی قانونی
    و بعد از آن افراطی
    و حالا هم بی سواد!

    خدا به خیر بگذرونه بعد از اینو.

  76. سنگربان می‌گوید:

    حالا همین بچه های بی ادعا سپاه که چند روزه تو این برف سنگین، زن و بچه شونو گذاشتن و دارن جبران کم کاری دولت رو می کنند؛ از سبد کالا فقط برنج و پنیر سهمشون شده!! این چه وضع توزیع سبد کالاست؟!

  77. برجک زنی با لباسی خاکی می‌گوید:

    خشمگینم!
    شرمن -نوعی نژاد سگ هم هست- آمریکایی امروز گفته در بخش های خبری مشاهده کردید که ایران بطور قابل توجهی غذا بین مردم فقیر پخش کرده است که نشان دهنده موفقیت لغو تدریجی تحریم های ایرانه.
    یعنی خداااا مرگ من رو برسون.
    همین

  78. ریحانه می‌گوید:

    سلام.
    پلنگ ها هم چه بیان شیوایی دارند! پلنگ ها هم چه دلشون پره!‌ فکر کردم فقط ما از این مسائل داریم! ولی چرا فقط پلنگ ها زبون دارند؟ یا اگه بقیه هم زبون دارند چرا چیزی نمی گن؟ خب آدم شک می کنه که کی درست میگه کی راست میگه. ما که اخبار قوی و از اون سری ها نداریم. قدرت تحلیلشم کم داریم یا نداریم. خب همین پلانگ های روی لباس تیم ملی مون نمی تونند بیان جای بعضی ها؟ ما جووونا حداقل یه کم حرفا رو بشنویم. و افرادی مثل شما و هم که دلیل می خواهید بشنوید، بشنوید.
    من که از فردا رشته م رو عوض می کنم میرم رشته ی پرورش پلنگ و تمام رایزنی هام رو انجام میدم تا با پارتی و چند تا عمل انتحاری برن روی صندلی بعضی ها.
    ای بابا. خواستیم فیزیک بخونیم احمدی روشن شیم. نشد!!!

  79. جامونده می‌گوید:

    فحش اگر بدهند آزادی بیان است
    جواب اگر بدهی بی فرهنگی
    سوال اگر بکنند آزاد اندیش اند
    سوال اگر بکنی تفتیش عقاید است…

  80. فانوس می‌گوید:

    آزادی بیان به سبک دولت کلید و امید!

  81. فاطمه می‌گوید:

    یه دوره خبرنگاری رفتیم؛ استادمون می گفت شیرین ترین اتفاق برای یک خبرنگار، اینه که ازش شکایت کنند!
    تبریک میگم

  82. عبدالحسین می‌گوید:

    یعنى دیوووووونتم حاج حسین…
    ایشالله رو سفید تر از قبل برگشتى…

  83. هادی می‌گوید:

    جناب آقای علی اکبر بهشتی (…)
    عکس روی پیراهن تیم ملی عکس یوز پلنگ می باشد…
    و جنگلهای شمال (رامسر) اصلا زیستگاه یوز پلنگ نمی باشد…

  84. علی می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با توجه به ضعف و ترس شدید دولت از کدخدا که باعث پر رو شدن یانکی ها شده پیشنهاد می شود با توجه به فرمایش آیت جوادی آملی ما هم گزینه روی میزمان را به این جماعت داخلی و خارجی نشان دهیم و همانطور که ایشون فرمودند: گزینه “لبیک یا حسین” ما هم روی میز است.
    پیشنهاد می شود برای قبل از ۲۲ بهمن در مساجد، پایگاه های بسیج و سایر مکان ها سربند های لبیک یا حسین پخش شود تا برای پوشش صدا و سیما و مخابره پیام ملت، که راه ملت از سیاست دولت جداست صورت بگیرد.
    http://kvb.ir/uploads/2014/01/%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B2.jpg
    سایر پوسترهای پیشنهادی برای یوم الله
    http://naqhashefaghir.persiangig.com/image/29-Khamenei-High.jpg

    http://naqhashefaghir.persiangig.com/image/5/74-Tabas-High.jpg

  85. نه کم سواد نه دکتر می‌گوید:

    اندک… اندک… کم کم…
    از آن عکس سلطان جنگل که قدیما روی پرچم بود هم رونمایی می کنند
    پناه بر خدا
    فعلا شبیه سازی شده!
    سواد ما که بیش از این قد نمی ده!

  86. من می‌گوید:

    “جناب آقای علی اکبر بهشتی (…)
    عکس روی پیراهن تیم ملی عکس یوز پلنگ می باشد…
    و جنگل های شمال (رامسر) اصلا زیستگاه یوز پلنگ نمی باشد… ”

    “البته منظور مبتکرین از عکس اون گربه، یوزپلنگ بوده نه پلنگ!”

    واقعا از شما بعیده که فرق پلنگ و یوزپلنگ را ندانید!
    مگر آنکه؟!

  87. mr.bug می‌گوید:

    حاجی هنوز سایتت باگ داره ها؛
    درستش کن.

    نوشته هاتو دوس دارم.
    ما سنی نداریم که ادای جنگ دیده ها رو در بیاریم،
    اما پرینت می گیرم که پدرم ببره اداره، تا شاید ما هم مثل دستواره، ۱ نفر رو به انقلاب نزدیک کردیم…
    یا علی

  88. ناشناس می‌گوید:

    کاش زمان اون احمدی نژاد هم این طور پشت هم نقد جانانه می کردید!

  89. با سلام؛
    من یکی از طرفداران مطالبتون هستم.
    خوشحال می شم شخصا به وب من هم سری بزنید و نظرتون رو بهم بگید.
    با تشکر…

  90. پوریارودبارانی می‌گوید:

    منو لو بدی، عمو اکبرم برام وثیقه میاره!

  91. مقتدر مظلوم می‌گوید:

    سلام، خسته نباشی حسین آقا!
    شاید کسی نباشیم، ما منتظر جواب دادگاه هستیم.

    مطمئن باشید با یک جنبش همه چی حل میشه میره؛ ما پشتتون ایستادیم.

  92. مرتضی می‌گوید:

    حاج حسین آقا سلام؛

    با خون خریدیمش و به نان قسطی فروختند انرژی پاک مصطفی را…
    اما چه خیالی که ما علیرضا را داریم و آرمیتا را…
    اگر این نبود رسم روزگار، باید شک می کردیم…
    از حامیان فتنه گران نمی شود انتظار دیگری داشت.
    خیالت راحت حاج حسین که اینها جولان است و علیرضا و آرمیتا بزرگ می شوند و حزب الله هم الغالبون…

    حق نگه دارت

  93. محمد می‌گوید:

    سلام حسین آقا؛

    دمت گرم
    مشت کم آوردی من هستم…

    یاعلی

  94. دی می‌گوید:

    “مشت کم آوردی من هستم”
    تا قلم هست مشت نیاز نیست!! هر وقت قلم رو گرفتن…

  95. مونس می‌گوید:

    سلام؛

    ان کنت مع الحق والحق معک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.