سانسورچی‌های عداوت دشمن!

نه اینکه قبلاً اهل شارلاتان بازی نبوده باشند، اما این روزها روزنامه‌های زنجیره‌ای با سوء‌استفاده از روزگار، در آنچه به حق «شارلاتانیسم مطبوعاتی» خوانده می‌شود، کاملاً شورش را درآورده‌اند. کی صبر مدعی‌العموم سرآید، خدا عالم است. عجالتاً به همین مورد دقت کنید.

بدترین، بی‌ادبانه‌ترین و ستیزه‌جویانه‌ترین اظهارات سران کاخ سفید درباره ملت ایران، بی‌تردید ظرف همین یک ماه اخیر بوده. سخنان چند روز پیش اوباما و اظهارات دیروز وزیر خارجه امریکا دگر بار نشان داد اگر ما به هر دلیلی از پاره‌ای حقوق خود کوتاه بیاییم و از خیر امتیازات بزرگی بگذریم، نه فقط پاسخ درستی از امریکا نمی‌گیریم، بلکه مسبب گستاخی بیشتر کاخ سفید می‌شویم.

این وسط، از همه جالب‌تر، واکنش بیش از حد روادارانه زنجیره‌ای‌ها به یاوه‌سرایی‌های امریکاست. سران امریکا در ۹۵ درصد حرف‌های‌شان علیه ملت ایران درشت‌گویی می‌کنند، آن وقت تیتر اغلب زنجیره‌ای‌ها از قول ایشان این است؛ «از کنگره خواسته‌ایم تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند»! (بگذریم که قرار غایی بر لغو همین تحریم‌های موجود بود، نه وضع نکردن تحریم‌های جدید، آن هم با هزار منت و کلی اما و اگر!)

جان کری و اوبامایی که جراید زنجیره‌ای به خورد مخاطب می‌دهند، در مجموع آدمیانی موقر، متین، پایبند به توافق، مؤدب و صدالبته باهوشند، لیکن جان‌کری و اوبامایی که فی‌الواقع هستند، بهترین نماد شرارت، کینه و شیطنت با ملت ایرانند و بارزترین نماد بدعهدی نسبت به آنچه با دولت ایران توافق کرده‌اند.

از قرار زنجیره‌ای‌ها دوست دارند آرزوهای خود را به عنوان «خبر» جا بزنند و سران امریکا را آنطور که می‌پسندند، نشان دهند، نه آنطور که واقعاً هستند! خیال تان تخت، اوبامایی که زنجیره‌ای‌ها نشان می‌دهند، اصلاً وجود خارجی ندارد، آن هم این همه فهیم و مهربان!

تأکید خود دشمن، بر دشمنی و حق‌خوری است، اما زنجیره‌ای‌ها از فرط دشمن دوستی، چنان اخبار دشمن را ملوس و چاپلوسانه پوشش می‌دهند، کأنه کمترین عداوتی از ناحیه امریکا با ما وجود ندارد و اگر هم لجاجتی هست، بیشتر از ناحیه طرف ایرانی است! یکی نداند و تنها منبع دریافت اخبارش همین زنجیره‌ای‌ها باشد، خیال می‌کند امریکا یکپارچه آقا شده، تا حدی که میان اسرائیل و ایران، غش کرده طرف جمهوری اسلامی! منتهای مراتب، امان از شعار «مرگ بر امریکا» و دیگر شعائر‌ که نمی‌گذارد یخ دوستی آب شود!

خلاصه تحلیل محتوای مطالب زنجیره‌ای‌ها به خصوص در این یک ماه اخیر، عیناً می‌شود این؛ «امریکا در برابر ایران می‌خواهد کوتاه بیاید، اما آنچه مانع آشتی‌کنان نهایی است، لج‌بازی‌های جمهوری اسلامی است»!

اما به راستی، در مقام عمل هم همین گونه است؟ هیچ فکر کرده‌اید چرا وقتی به حکم قانون، یکی از این جراید بسته می‌شود، آه رسانه‌های دشمن، بلکه ناله خود دشمن درمی‌آید؟! علت این است؛ بعضی‌ها بیش از دوست، یعنی بیش از ملت و دولت خودمان، همواره جانب دشمن را گرفته‌اند و بیش از آنکه در روزنامه‌نگاری، حرفه‌ای باشند، در پالوده خوردن با دشمن و اهدافش حرفه‌ای شده‌اند.

طنز روزگار اینجاست؛ روزنامه‌های اصولگرا وقتی بنا بر ابتدایی‌ترین رسالت کاری، اخبار سخنان سران کاخ سفید را درست و حرفه‌ای رصد می‌کنند و انعکاس می‌دهند و متن سراسر عنود آن را فدای حاشیه سخنرانی و احیاناً فلان جمله نسبتاً آرام نمی‌کنند، از سوی زنجیره‌ای‌ها متهم به این می‌شوند که؛ «نگاه شان به چشم و دهان دشمن است»! خود حتی در اوج اجنبی‌پرستی، نگاه به جیب دشمن هم دارند و در پرونده‌شان مکرر «گرنت‌های مادی و معنوی» دیده می‌شود، آن وقت نگاه ما را متهم به چشم و دهان دشمن می‌کنند!

کم نبوده که جیره زنجیره‌ای‌ها را دشمن داده باشد! صدالبته نگاه به چشم و دهان دشمن، اگر از زاویه شیفتگی به دشمن باشد، امر مذمومی است، لیکن از سویی دیگر، دشمن‌شناسی محقق نمی‌شود الا به همین نگاه دقیق بر چشم و دهان و رفتار و گفتار و نیات دشمن. دقیقاً از همین زاویه است که ما، هم به سخنان رئیس‌جمهور خودمان توجه می‌کنیم، هم به سخنان رئیس‌جمهور امریکا، هم به سخنان ظریف، هم به سخنان جان کری… و خب! مثل هر ایرانی دیگری، به غرور ملی مان برمی خورد وقتی می‌بینیم رئیس‌جمهور بی‌ادب امریکا، «مؤدب» خوانده می‌شود!

دگر بار باید دقت کرد که چه چیزی، چه کوتاه آمدنی، چه امتیازی و احیاناً کدام توافق، این همه امر را بر شیطان بزرگ مشتبه کرده که در دوران افول خود، بیشترین و بی‌سابقه‌ترین بی‌ادبی‌ها را در حق ملت ایران روا دارد؟!

این را نیز باید مراقب بود؛ جرایدی که دشمنی‌های بی‌حد دشمن را سانسور می‌کنند، آیا رکن چهارم دموکراسی‌اند یا ستون پنجم دیکتاتوری کاخ سفید؟! با مزه است؛ سانسورچی‌های عداوت دشمن که مکرر بی‌ادبی‌های اوباما و جان کری را درز می‌گیرند، به دوست که می‌رسد، گله‌ها دارند از وجود سانسور!

نگاه زشت به چشم و دهان دشمن، اتفاقاً از سوی زنجیره‌ای‌هاست. هم اینها و هم دشمن، جفت‌شان از ما می‌خواهند؛ کوتاه بیاییم، بیشتر کوتاه بیاییم، باز هم کوتاه بیاییم… امروز از غنی‌سازی ۲۰ درصد، فردا از کلیت غنی سازی، پس فردا از هسته‌ای، هفته بعد از شهید علیمحمدی، ماه بعد از موشک دوربرد، فصل بعد از شهید طهرانی مقدم، سال بعد از اسلحه، از غیرت، از ایمان، از علم، از خون شهدا…

آری! ما تا اصل انقلاب اسلامی را ندهیم، دشمن راضی نخواهد شد. بیم از آن دارم شیرفهم شدن بعضی‌ها، گران تمام شود برای برند مقدس و باشکوه انقلاب اسلامی. آن از اراجیف اوباما، این هم از یاوه‌های دیروز جان کری. بعضی‌ها با آن همه اعصاب ظریف، متعجبم چرا الان و با شنیدن این همه گستاخی روی ویلچر نمی‌روند؟!

جوان/ ۲۱ آذر ۱۳۹۲

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. یه معتدل ضد افراط!! می‌گوید:

    به نام خدا

    مثل همیشه عالی و دشمن شکن…

  2. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    چه با حال شروع می شه!

  3. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    “یکی نداند و تنها منبع دریافت اخبارش همین زنجیره‌ای‌ها باشد”

    بدبختانه یکی نیست و زیاده!

  4. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    این را نیز باید مراقب بود؛ جرایدی که دشمنی‌های بی‌حد دشمن را سانسور می‌کنند، آیا رکن چهارم دموکراسی‌اند یا ستون پنجم دیکتاتوری کاخ سفید؟!

    ماشاالله داداش

  5. صبا می‌گوید:

    اینجا نوشتید http://www.ghadiany.ir/1389/5718 ؛ الان در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد، هست. شرایط خیلی خوب هست. حسن روحانی خیلی خوب هست. حسن روحانی ذوالشهادتین هست.

  6. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    «بیم از آن دارم شیرفهم شدن بعضی‌ها، گران تمام شود برای برند مقدس و باشکوه انقلاب اسلامی.»

    من واقعا کم کم دارم از این اتفاق می ترسم؛ البت ته دلم قرصه! ولی هزینه رو خواه ناخواه باید داد؛ امیدوارم خدا باهامون کم حساب کنه!

  7. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “بعضی‌ها با آن همه اعصاب ظریف، متعجبم چرا الان و با شنیدن این همه گستاخی روی ویلچر نمی‌روند؟!”

    واقعا من نمی دونم چرا طرف های ما این قدر امیدوارند و دم از دوستی می زنند با وجود این همه تحقیر!!

  8. حسین می‌گوید:

    چه عجب!

  9. یه معتدل ضد افراط!! می‌گوید:

    آقا این زنجیره ای ها که خدایگان تناقض و نفاق هستند انصافاً.

  10. ناشناس می‌گوید:

    اوباما اینقدر که در ایران روزنامه و بولتن داره، توی خود آمریکا نداره!

    واشینگتن پست و نیویورک تایمز اینقدر هوای باراک رو ندارن که ز ن ج ی ر ه ا ی ه ا!

  11. نسیم می‌گوید:

    “آری! ما تا اصل انقلاب اسلامی را ندهیم، دشمن راضی نخواهد شد.”

    دقیقا همینه، ولی ای کاش این آقایون سریعتر شیرفهم بشن و این موضوع کاملا مشخص رو درک کنن که دشمن هیچوقت راضی نمیشه مگر به براندازی کامل نظام مقدس جمهوری اسلامی، نه فقط تعلیق غنی سازی ٢٠ درصد!

  12. سلاله 9 دی می‌گوید:

    این چند روز که سران کاخ سفید یاوه گویی می کردند؛ یاد این آیه می افتادم…

    یا اَ یُّهَا الَّذینَ آمَنوا لا تَتَّخِذوا بِطانَةً مِن دونِکُمْ لا یَأْلونَکُمْ خَبالاً وَدُّوا ما عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفى صُدورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنّا لَکُمُ الآْیاتِ إِن کُنتُمْ تَعْقِلونَ

    (سوره آل‏ عمران، آیه ۱۱۸)

    اى کسانى که ایمان آورده‏ اید، بیگانگان را [دوست و] همراز مگیرید. [آنان‏] از هیچ نابکارى در حق شما کوتاهى نمی ‏ورزند. آرزو دارند که در رنج بیفتید. دشمنى از لحن و سخنشان آشکار است و آنچه سینه‏ هایشان نهان می ‏دارد؛ بزرگتر است. در حقیقت، ما نشانه ‏ها [ى دشمنى آنان‏] را براى شما بیان کردیم، اگر تعقل کنید.

  13. دانشجو می‌گوید:

    اشاره ظریف و هوشمندانه ای به نام شهید علیمحمدی داشتید. اینجای متن را می گویم:

    “نگاه زشت به چشم و دهان دشمن، اتفاقاً از سوی زنجیره‌ای‌هاست. هم اینها و هم دشمن، جفت‌شان از ما می‌خواهند؛ کوتاه بیاییم، بیشتر کوتاه بیاییم، باز هم کوتاه بیاییم… امروز از غنی‌سازی ۲۰ درصد، فردا از کلیت غنی سازی، پس فردا از هسته‌ای، هفته بعد از شهید علیمحمدی، ماه بعد از موشک دوربرد، فصل بعد از شهید طهرانی مقدم، سال بعد از اسلحه، از غیرت، از ایمان، از علم، از خون شهدا…”

    برای ما همه شهدای هسته ای مایه افتخارند! همین…

  14. ناشناس می‌گوید:

    دانشجو! دقیقا همین کامنت شما به ذهن من هم رسیده بود. اصلا حس خوبی نسبت به تقسیم بندی کردن شهدای هسته ای ندارم! الحمدلله که جناب آقای قدیانی مراقب این ریزه کاری ها هم هستند.

    سلاله ۹ دی! آیه ای که اشاره کردید، به قول اینترنتی ها لایک داشت.

  15. حسین می‌گوید:

    بند آخر شاهکاره

  16. سائل الزهرا می‌گوید:

    “بیم از آن دارم شیرفهم شدن بعضی‌ها، گران تمام شود برای برند مقدس و باشکوه انقلاب اسلامی.”

    این بیم مقدس، حسی از جنس خوف و رجای مومنین است.
    رجایی پس از دلگرم شدن به تدبیر و کیاست امام خامنه ای، جای این همه بیم را می گیرد انشاا…

  17. صبا می‌گوید:

    خسته نباشید!

    این آیه ای را که سلاله نوشته؛ باید قاب گرفت و به خیلی ها هدیه کرد. با این همه دشمنی آشکار هنوز هم عده ای ما رو متوهم به توطئه می دونند.

  18. مرگ بر آمریکا می‌گوید:

    “آری! ما تا اصل انقلاب اسلامی را ندهیم، دشمن راضی نخواهد شد.” و البته بعضی دشمنان داخلی!!!!

  19. چه شروع متفاوت و قشنگی؛ و چه پایان غم انگیزی!

    “بیم از آن دارم شیرفهم شدن بعضی‌ها، گران تمام شود برای برند مقدس و باشکوه انقلاب اسلامی”.

    بدبختی اینجاست که کمی تا قسمتی، تا حدودی ظریف و روحانی هم مثل زنجیره ای ها و بعضی ها شاید اون وقتی متوجه اشتباه شان در اعتماد به دشمن بشوند که بر برند مقدس انقلاب اسلامی کلی خدشه وارد آمده باشد! و کاش بالاتر رفتن ظرفیت تجربی ملت که رهبر گفت، اینگونه در حرف، ترجمه و در عمل، اجرا نشود که زیادی از برند ذی قیمت خون عرشی شهیدان مان هزینه شود! اما به راستی، آن ور قهرمانانه این نرمش کجا بود؟ می ترسم که نرمش حداکثری، حتی قهرمانانه حداقلی هم نداشته باشد!! آنچه رهبر گفت “نرمش قهرمانانه” بود، اما آنچه انجام شد هم؟؟!!

    عشق است صـــ امام خامنه ای ــــــبر
    البته یک صبر انقلابی که فکر می کنم عن قریب سرآید!

  20. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    کاملا شورش را درآورده اند…
    در اوج اجنبی پرستی، نگاه به جیب دشمن هم دارند…
    خب! مثل هر ایرانی دیگری، به غرور ملی مان بر می خورد…

    امان از شعار «مرگ بر آمریکا»!!

  21. شیدا می‌گوید:

    این دستپاچه هاى ذوق زده، شیرفهم و شیردال، سرشان نمى شود. آنها امر برشان مشتبه شده است که ملت عاشق چشم و ابرو و قد و بالاى کوتوله حضرات شده و در غوغا و هیاهوى رسانه اى دشمن مى توان گندم نمایی و وطن فروشى کرد اما آزموده را آزمودن خطاست.

    ان تنصرالله ینصرکم!

  22. چشم انتظار می‌گوید:
  23. همرزم شهید می‌گوید:

    تا کی می خوان خودشون رو بزنن به اون راه؟! این مثلا دیپلمات های حرفه ای!!
    عاقبت صلح حسن، جنگ حسینی دارد…

  24. فرزند خراسان می‌گوید:

    “اما زنجیره‌ای‌ها از فرط دشمن دوستی، چنان اخبار دشمن را ملوس و چاپلوسانه پوشش می‌دهند، کأنه کمترین عداوتی از ناحیه امریکا با ما وجود ندارد”

    خدا در آخرت با محبوبشان محشورشان کند؛

    …إِنَّ اللَّهَ جامِعُ الْمُنافِقینَ وَ الْکافِرینَ فی‏ جَهَنَّمَ جَمیعاً (۱۴۰)نساء

  25. میثاق می‌گوید:

    سلام

    چه عجب! چرا اینقدر دیر؟

  26. صبر می‌گوید:

    مبارک باشه!

    متن رو توی “فارس” خوندم، اومدم اینجا مطلب بذارم دیدم همه دور هم جمع اند. همیشه پایدار باشید.

  27. چشم انتظار می‌گوید:

    این متن نمی دونم مال کیه ولی اگه صلاح هست تایید بفرمایید.

    این‌جا ایران است! برای بار نخست که این حرف را بر زبان راندی، به بازار دل بردمَش. کاسبان آن کهنه‌بازار مفتش خواندند و بی‌اجرش شمردند. این گویه‌های مفت را به حساب مجاز رسانه‌ای نهادم. اینک امّا که بر جای «رجایی» نشسته‌ای دیگر آن حساب مسدود است؛ توانم نیست لب فروبندم. مقصودت ادبیات این پتیارگان در گفتمان هسته‌ای هم که باشد، رسانۀ انقلاب جای تبلیغ این عبارت نیست.ما که از یاد نبرده‌ایم سرهنگ «صیّاد» را. همان ارتشی سال‌های دفاع را می‌گویم که از «پیرانشهر» تا «خرّمشهر» با انقلاب ماند؛ او که توهّم جاودانگی فروغ طایفۀ نفاق را در «چارزبر» زیر پوتینش له کرد. از یاد نبرده‌ایم مباحثاتش را با آن مغز بی‌شعور که زمین می‌داد و زمان می‌گرفت. تو و آن پیر مُراد خاطره‌گویت را چه شده؟ نمی‌دانم از چه رو بدین روز افتاده‌اید.نیک می‌دانی حقوق‌خوانی و حقوقدانی تا کاربست حقوق فرسنگ‌ها فاصله دارد. او که رنج مجاهدان و خشم مقدّس نهفته در دل‌هایشان را به سخره گیرد و ارزش این ابروان درهم را نداند، بویی از حقوق نبرده است. «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُم» را خوانده‌ای. خوب می‌دانی که چه می‌گویم. سرهنگ‌ها را، افزون بر سه ستاره بر دوش، ستارۀ دیگری است که نه خاموش می‌شود و نه رنگ می‌بازد و آن فضل الهی است. (فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَى الْقاعِدینَ) آیا حقوقدان‌ها را هم در این سپهر ستاره‌ای هست؟حقوقی که ممنوع‌القلم‌ها را سریع‌القلم کند فقط «احمد شهید» مالدیوی را خشنود می‌کند و حقوقدانی که در زنگ حساب انشا بخواند و سبو شکسته‌اش را بر سر دیگری خُرد کند حقّی نمی‌شناسد. نزد من، سرهنگی که تنش کُنام ترکش‌های جور حقوق غربی است بسی والاتر از حقوقدانی است که تصدیق دانشگاهی‌اش ممهور به مهر انگلیسی‌هاست.مقاومت ـ یا همان‌چه که تو آن را فرهنگ پادگانی نام می‌نهی ـ سلاح ما در ستیز با استکبار است. همچنان باورمان این است که در رویارویی با سگ‌های هار، توپخانه و گلولۀ کلاشینکف سرهنگ‌هایمان برنده‌تر از لبخند حقوقدانانمان است. فریب تبسّم دشمن را نباید خورد. این لبخندهای دروغین پشتوانه‌ای در خزانۀ دل ندارد. بدان که بازار سرهنگ‌ها از رونق نمی‌افتد.خاطرت آسوده دار که فرهنگ «خمینی» مطرود حقوقی است که تو از آن دم می‌زنی. اگر نبود فرهنگ پادگان‌هایی چون «ابوذر» و «دوکوهه»، امروز کورسوی نوری از چراغ انقلاب باقی نبود؛ پادگان‌ها و پادگانی‌ها بدین‌جایش رساندند نه مجامع حقوقی و قطعنامه‌ها. آری! حقوق مرا یاد جام زهر می‌اندازد و ناگواری آن بر امام.فرهنگ پادگانی را در شب‌های «إلی‌بیت‌المقدس» و «فتح‌المبین» ببین، نه در چهرۀ سرباز یانکی در ویتنام. پادگان‌های این دیار موزۀ لبخندها و اشک‌های حسینی و مدرسۀ عشق خمینی است. این فرهنگ کجا و فرهنگ حقوقی غربیان کجا؟ حقوق غربی چنگالی است برای چپاول؛ روپوش مخملینش را نبین. شاید لبخندهای «سولانا» و «اشتون» صدای میگ‌ها و میراژها را از خاطرتان برده است.این‌جا ایران است ای رئیس! این‌جا نرخ «قال الصادق» گران‌تر از «اعلامیّۀ پاریس» است. این‌جا بازار جهاد شلوغ‌تر از بازار حقوق بشر است. این‌جا ولایت فقه است نه ایالت حقوق. فقیهان این ولایت سربازها را رهبر خویش می‌دانند، هر چند بیش از سیزده بهار ندیده باشند.این‌جا عراق «صدّام عفلقی» یا لیبی «معمّر قذّافی» نیست که سردوشی سرهنگ‌هایش رهاورد پای‌نهادن بر گردۀ ضعفا باشد. این‌جا ایران است. این قبّه‌ها که بر دوش لشکریانش می‌بینی قاصدک شب‌های سرد کردستان است؛ این‌ها راوی آتش کینۀ دشمن در شلمچه و مهران است.نیک بنگر کجا نشسته‌ای و چه می‌گویی. پاره‌مصحف فراز نیزه‌ات را نظر کن. به خطّ خدا بر آن نوشته «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیر».

  28. میکُشی مرا حسین می‌گوید:

    بعضی‌ها با آن همه اعصاب ظریف، متعجبم چرا الان و با شنیدن این همه گستاخی روی ویلچر نمی‌روند؟!

    موندم ام اس چرا نمی گیره 🙂

  29. عطشان می‌گوید:

    ای بابا، بعضی وقت ها فکر می کنم اینا اصلا تو وجودشون ذره ای غرور و غیرت هست یا نه!
    به خدا…… (خودسانسوری) هم باشه، بهش بر می خوره!

  30. سلام می‌گوید:

    در این شرایط بغرنج، نقد درست و محکم زنجیره ای ها، کار بسیار صواب و لازمی است.

    با سپاس فراوان از نویسنده.
    “همین پیام را عینا به روزنامه جوان هم تلفنی گفتم”

  31. خیبرشکنان می‌گوید:

    عالی بود حاج حسین

    این روی ویلچر نرفتن بعضی ها هم شاید قسمتی از کار سانسور باشد؟!

  32. سیداحمد می‌گوید:

    سلام بر اهالی قطعه مقدس ۲۶…

    چند هفته قبل که در اوج بحث توافقات ژنو بودیم، عرض کرده بودم خدمت دوستان که امروز غنی سازی نگرانشان می کند، غنی سازی را که دادیم نگرانی هایشان گسترش پیدا می کند!
    توانمندی موشکی و نظامی و علمی و دانشگاهی و نفت و … کم کم به اینجا می رسند که رسما اعلام کنند، وجود ایران و انقلاب اسلامی نگران کننده است!

    بنازم حکمت و درایت آقا و مولایمان خامنه ای را، که در خشت خام می بینند آنچه را که آقایان در آینه هم نمی توانند ببینند!

  33. مسعودساس می‌گوید:

    سلام

    رو ویلچر نمی رن هیچ، کمردردشون هم خوب می شه!!!

  34. پویا می‌گوید:

    سلام بر همگی، مبارک باشه…

  35. سیداحمد می‌گوید:

    “باید دقت کرد که چه چیزی، چه کوتاه آمدنی، چه امتیازی و احیاناً کدام توافق، این همه امر را بر شیطان بزرگ مشتبه کرده که در دوران افول خود، بیشترین و بی‌سابقه‌ترین بی‌ادبی‌ها را در حق ملت ایران روا دارد؟!”

    بی تدبیریِ آقایانِ مثلا مُدبّر!

    این زنجیره ای های زنجیری آنقدر سیاه نمایی کردند، آمریکا که هیچ، بعضی از این مسئولان تازه از راه رسیده هم دچار توهم شدند که اوضاع بحرانی است. فکر کردند دراز کردن دست نیاز به سمت آمریکا، چاره کار است.

    این جماعت نفهمیدند جلوی آمریکا که گردن کج کنی، دستت را نمی گیرد، گردنت را می شکند!

  36. سیدمحسن از نویسنده های قدیمی «شرق» می‌گوید:

    آقای قدیانی عزیز؛

    بر فرض که همه آنچه شما نوشته ای درست باشد، مسئله مهم اینجاست که روزنامه های اصلاح طلب، علاقه به غرب و به خصوص علاقه به آمریکا را باعث فخر خود می دانند، نه مسبب ننگ خود! من هم فکر کنم دیگر وقت آنکه “آمریکایی بودن” به عنوان یک انگ سیاسی به این روزنامه یا آن روزنامه زده شود، گذشته باشد. در غیر این صورت، من از شخص جنابعالی سئوال می کنم: انصافا آیا آقایان ظریف و روحانی در علاقه به غرب، کمتر از روزنامه های به قول شما زنجیره ای، شیفته و خواهان هستند؟!

    علی الظاهر خود جمهوری اسلامی هم این چیزها را دیگر پذیرفته، اما شما هنوز…

    با همه این محاسبات، اینکه از مواضع انقلابی و آرمانی تان اصلا کوتاه بیا نیستید، برای من جالب است؛ جالب، و کم و بیش محترم…

    در ضمن من برای شخص شما چون فرزند شهید هم هستید، احترام ویژه تری قائلم.

  37. سنگربان می‌گوید:

    “نگاه زشت به چشم و دهان دشمن، اتفاقاً از سوی زنجیره‌ای‌هاست. هم اینها و هم دشمن، جفت‌شان از ما می‌خواهند؛ کوتاه بیاییم، بیشتر کوتاه بیاییم، باز هم کوتاه بیاییم… امروز از غنی‌سازی ۲۰ درصد، فردا از کلیت غنی سازی، پس فردا از هسته‌ای، هفته بعد از شهید علیمحمدی، ماه بعد از موشک دوربرد، فصل بعد از شهید طهرانی مقدم، سال بعد از اسلحه، از غیرت، از ایمان، از علم، از خون شهدا…”
    حق مطلب رو ادا کردید با این بند…
    ممنون!

    دستگاه دیپلماسی ما هم که انگار لال مونی گرفته در برابر این بی ادبی ها!!
    این اون نرمش قهرمانانه مد نظر “حضرت آقا” نبود…
    اینا نرمش رو با سازش اشتباه گرفتن!
    منتظریم ببینیم ۵ ماه دیگه نتیجه ی نرمش ذلیلانه ی آقایان چی میشه…

  38. لبیک یا حسین می‌گوید:

    سلام…

  39. رضا 2 می‌گوید:

    خیلی سوزش داره اوباما جلوی روحانی نرم شده آره؟ حالا اگه دولت قبل بود که مفتخرانه تیتر می زدی اوباما خفت بار از سنا خواست که تحریم نکنید بدبخت می شویم!!!

  40. خسته نباشید می‌گوید:

    سلام.
    خواهشاً در ارتباط با کاهش رشد جمعیتی در کشورمان هم مطلبی بنویسید.

  41. آیه می‌گوید:

    بسمک یا الله

    جمله آخر را خوب آمدید!

    یا ستار العیوب

  42. عدالت خواه می‌گوید:

    جناب نویسنده قدیمی شرق!

    شاید در منطق و مکتب اصلاح طلبان، دوران مبارزه تمام شده ولی تفکر ما حرف امام است که می گوید تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم و رهبر ما حسن روحانی نیست که هر چه بگوید گوش دهیم. رهبر ما سید علی خامنه ای است و می گوید که ماهیت امریکا نسبت به اول انقلاب بهتر که نشده هیچ، بدتر هم شده… شما که درک نمی کنید مشکل ما با امریکا چیست، پس بهتر است بدانید که تحریم ها تقصیر امریکاست، جنگ ۸ ساله با کمک ابر قدرت ها بود و هواپیمای غیر نظامی ایران را امریکا ساقط کرد… امریکا در اوایل انقلاب سفارتش لانه جاسوسی بود و حامی اصلی شاه، امریکا بود…

  43. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی
    مدد ز غیر تو ننگ است یا علی مددی…

  44. عدالت خواه می‌گوید:

    “بعضی‌ها با آن همه اعصاب ظریف، متعجبم چرا الان و با شنیدن این همه گستاخی روی ویلچر نمی‌روند؟!”

    حاجی؛ ظرافت و خنده های شان برای دشمن است و اخم و تخم و عبوسی شان برای ما!

  45. قاصدک منتظر می‌گوید:

    امان از مغز ویلچرنشین و یاوه گویی های برخاسته از مغزی معلول…!!!

  46. نعیم می‌گوید:

    سلام جناب قدیانی؛
    از شما که در عرصه خبر تشریف دارید بعید بود این مقاله… این ها سال هاست که با این شیوه در حال پاشیدن بذر نفاق هستند و اکنون هم به مدد دولت معتدل شان! فرصت زبان درازی پیدا کردند. همین روزنامه های زنجیره ای را بعد توافق سعدآباد دوره کنید متوجه همه چیز خواهید شد. (سریال نایاب کاکتوس دو و سه هم شدیدا پیشنهاد می شود!)
    پائیز و بهار فصل های معتدلی هستند ولی کاش جناب روحانی بداند این روندی که طی می کنند پائیزی است و در نهایت به زمستان ختم می شود.

  47. دانشجوی صنعتی شریف می‌گوید:

    رضا ۲؛

    بر اساس آنچه واقعا رخ داده و همچنان در حال رخ دادن است، اوباما در مقابل روحانی، خوار نشده، بلکه خار شده، بر وزن هار!

  48. سیداحمد می‌گوید:

    “بعضی‌ها با آن همه اعصاب ظریف…”

    حساسیت های عصبی آقایان هم مصلحتی است و بگیر و نگیر دارد!
    خودش که برود در حضور شیوخ منفور عرب حرف های عجیب و غریب بزند و از ادبیات ناقصش برداشت های متفاوت بشود ایراد ندارد؛ خودش که سیستم دفاعی کشور و امنیت ملی و قدرت نظامی را زیر سوال ببرد اشکالی ندارد؛ اما همه منتقدین ایشان باید مراقب صحبت کردنشان باشند که خدای ناکرده همسو با اسرائیل نشوند! خدای ناکرده به اعصاب جناب فشار نیاید!

  49. یه بیست و شیشی می‌گوید:

    جناب رضا ۲! در این وبلاگ مثل اغلب رسانه های اصولگرا، پر است از نقد به نقاط منفی احمدی نژاد و البته تعریف از محسناتش. قطعا اگر غلط های روحانی و ظریف را احمدی نژاد مرتکب می شد، باز هم طبق روال، از ناحیه اصولگرایان نقد می شد. واقعا خوب است درست و منطقی نقد کنید. در ضمن، هیچ وقت سران آمریکا، این همه علیه ملت ما یاوه سرایی نکرده بودند که در این یک ماه کردند. شما یا معنای خفت را نمی دانی یا معنای اوباما را!!

  50. یک استکان چای داغ!! می‌گوید:

    یا هم معنای متن توافق ژنو را!!

    سانسورچی های عداوت دشمن، حق ندارند از آنچه سانسور دوست می خوانندش گله ای کنند. اصلا این حق را ندارند!

  51. سیداحمد می‌گوید:

    جالب است!
    تحریم جدید وضع نمی کنند، اما در راستای تحریم های قبلی، یک سری تحریم جدید هم باید اعمال شود. این ها تحریم جدید نیست، ادامه تحریم های قبلی است!!!
    رفتار ابلهانۀ بعضی ها باعث شده آمریکایی ها فکر کنند به راحتی می شود مردم ایران را گول زد!

    این اعتدالی ها بس که روشنفکر و آزاد هستند و سرهنگ و امنیتی و دیکتاتور نیستند، هنوز ندیدیم یک خبرنگار درست و حسابی، ۴ تا سوال خوب و شفاف ازشان بپرسد و جواب بگیرد!

  52. رها می‌گوید:

    کاملا بی ربط

    خدایی قطعه بدون دیدگاه خیلی سوت و کور بود. چه عجب آقای قدیانی!!

  53. رضا 2 می‌گوید:

    دانشجوی صنعتی شریف؛
    شما کاش اینقدر به دانشگات فخر نمی کردی!!

    یه بیست و شیشی؛
    شما هم انگار حرفای آمریکا و اروپا رو فقط تو همین یه ماه می خونی و پیگیری!!!

  54. ناشناس می‌گوید:

    همه توی جنگ، موجی می شن، شیخ حسن و ظریف، توی صلح، موجی شدن!

  55. برای سیداحمد می‌گوید:

    اینکه گفتی “رفتار ابلهانۀ بعضی ها باعث شده آمریکایی ها فکر کنند به راحتی می شود مردم ایران را گول زد!” خیلی دردآوره، خیلی زیاد! واقعا از کجا به کجا رسیدیم؟ بدبختی اینجاست که اسمش را هم گذاشته اند فتح الفتوح و کار کارستان و شاهکار!

  56. لبیک یا حسین می‌گوید:

    رضا ۲؛
    آخرش هم این سگ هار پاچه ی همه ی بر و بچ را از اون بالایی تا این پایینی ها می گیره!
    ما چون اطلاعات دفاعی بیشتری نسبت به ظریف داریم و نیروی بسیج هم، عمرا اگه بذاریم این مملکت را بفروشن!!!

  57. غریبه می‌گوید:

    ظریف و روحانی، نه اینقدر بد هستند که شماها می گویید، نه آنقدر خوب که آن طرفی ها می گویند. مشکل ما همیشه همین دیدگاه هایی بوده که یا خیلی افراطی اند، یا خیلی خوش خیالانه و ساده انگارانه. بالاخره شما باید جواب بدهید که آیا اینها را {بچه های انقلاب} می دانید یا نه؟! آن طرفی ها هم باید جواب بدهند که با این جمله رئیس جمهور چه نسبتی دارند که چند وقت پیش گفت: ایران ۷۵ میلیون بسیجی دارد.

  58. غریبه می‌گوید:

    من، نوع نگاه و البته صبر آیت الله خامنه ای را از هر نوع افراط و تفریطی بهتر و درست تر می دانم. گفتم که این را هم بگویم…

  59. لبیک یا حسین می‌گوید:

    سید احمد
    بعد از بر و بچ، یه هاشمی اضافه کن مفهوم شه!

  60. ناشناس می‌گوید:

    جناب غریبه؛

    اولا که همیشه میانه را گرفتن، لزوما به معنای راه درست و مسیر حق نیست، بلکه گاهی به منزله فرار از دردسرهای حرف حساب است. ثانیا اینکه چرا فکر می کنی دقیقا همان رسالتی که روی دوش مقام معظم رهبری هست، روی دوش دیگران هم باید باشد؟! ثالثا؛ خود ایشان هم علاوه بر صبر، همواره دیدگاه های شان را گفته اند، مثل همین که قبلا گفتند: من خوش بین نیستم به مذاکره با امریکا.

    من کلا از کسانی که بی جا و نا به جا، عده ای را افراطی و عده ای را تفریطی می خوانند و خودشان را محور حق، بدم می آید. این رویه، گاهی وقت ها فقط یک ژست است، یک ژست! البته عذر می خواهم ها…

  61. سیداحمد می‌گوید:

    ممنون ناشناس!
    جواب منطقی و درستی بود.

  62. اکرم قدیانی می‌گوید:

    سلام خدا قوت آقای قدیانی
    کاش این بعضی ها می فهمیدند خدا ما را کفیل است و بس … که تاریخ گواه ماست.
    ***انقلاب اسلامی***
    رابطه با امریکا ولله فتح الفتوح ما نیست.
    لبیک یا خامنه ای

  63. دانشجوی صنعتی شریف می‌گوید:

    رضا ۲؛

    آبدارچی صنعتی شریف بودن، خیلی شرف دارد که تو از دانشگاه گلاسکو مدرک حقوق بگیری! هم حقوق خوانده باشی، هم سرهنگ نباشی، آنوقت در مجلس به نیمی از ملت اهانت کنی!

    این هفت دهم درصدی، در توهم، تا حدودی تنه اش خورده به اون یارو که فکر می کرد ۱۳ از ۲۴ بزرگتره!
    راستی، ما آخرسر متوجه اوج ادب و هوش اوباما هم شدیم توی اون مراسم ختم نلسون ماندلا! مرتیکه هیز، کنار زنش داشت زیدبازی می کرد با نخست وزیر دانمارک! 🙂

  64. عدالت خواه می‌گوید:

    «ژنوچای» حتی ۲۰ روز هم دوام نیاورد! پس ظریف چی بود می گفت برد برد؟
    و اما آنهایی که به دشمن گفتند مودب، امروز چه چیز برای گفتن دارند؟
    و آنهایی که دنبال مذاکره حتی بر سر ابوموسی هستند، باید بدانند که ملت ما حتی از یک وجب خاکمان نخواهیم گذشت!

  65. یه بیست و ششی قدیمی می‌گوید:

    همون بلایی که بیل کلینتون سر هیلاری آورد، اوباما هم سر میشل میاره!!

    بنده خدا چقدر غمگین بود وقتی اوباما داشت با از “میشل بهترون” عکس یادگاری می انداخت! کره خر، انگار نه انگار رفته بود مجلس ختم!!

  66. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    حرم حضرت زینب سلام الله علیها…

    http://upir.ir/files/457575-303.jpg

  67. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    بعضی ها مملکت داری رو با بازی اشتباه گرفتن. فکر کنم تو بچگی هاشون بازی باخت باخت زیاد کردن حالا می خوان تلافی کنن.
    از بس همه از توانایی دیپلماتیک جناب ظریف سخن گفته بودن انصافاً ما هم باورمون شده بود. اینقدر که تو این ۱۰۰ روز با همراهی جناب رییس جمهور سوتی استراتژیکی و تاکتیکی و تکنیکی و نرمشی دادن دیگه فکر کنم اسمشون باید در کتاب گینس ثبت بشه. حالا شانس آوردیم ژنرال بودن و حقوقدان. اگه سرباز و سرهنگ بودن، یحتمل گینه بیسائو ادعای مالکیت بر نهاد ریاست جمهوری رو در قالب بازی برد برد مطرح می کرد.

  68. アグ ムートンバッグ می‌گوید:

    ルブタン ブーツルブタン 靴底ルブタン 歩きやすいルブタン レディースルブタン メンズ スニーカールブタン メンズ 販売ルブタン ハイヒール靴 ルブタン メンズルブタン ビアンカメンズ クリスチャン ルブタン<a

  69. سیداحمد می‌گوید:

    جناب アグ ムートンバッグ؛

    محض احتیاط… خودتی!
    🙂

  70. چشم انتظار می‌گوید:

    هر گوشه ای از این صد روزه ی اخیر رو که نگاه می کنی یه جاش می لنگه؛
    اون از تسامحات ژنو!
    اون از سیاه نمایی کودکانه ی صد روزه
    اون از هنرنمایی های وزارت ارشاد
    اون از درو وزارت علوم
    اون از گزارش نفوذ به مرکز هسته ای دزدان ضایعات آهن! توسط وزارت ا. ط
    اون از وضعیت صنعت پیر و فرتوت و همیشه خواب آلود
    اون از…
    اون از…

    اینم از بودجه ی ۹۳!!!!!!

  71. رضا 2 می‌گوید:

    دانشجوی صنعتی شریف:
    آبدارچی شریف بودن افتخار داره، آبدارچی یه دانشگاه کوچک توی یه شهرستان دور بودن هم افتخار داره. هر شغلی که آبرومندانه نون خانوادشو در بیاره افتخار داره. اما افتخار به اسم یه دانشگاه نشان از غرور داره دوست من. همان غروری که رئیستون هم پر از اونه!

  72. چشم انتظار می‌گوید:

    سید احمد
    ترجمه اش می شه این!
    اسمش هم هست کیسه تن!!!
    هیکارا آستین تاتاری NN چکمه های هیکارا آستین کف تاتاری NN هیکارا آستین تاتاری NN راه رفتن کی やす کی هیکارا آستین تاتاری NN لئو زمینی ィ ー آستین SURU تاتاری NN من NN ズ زانو سو کال داشته آستین مناسب تاتاری NN من NN ズ فروش هیکارا آستین تاتاری NN ハ سوئی هیروشی که چکمه های مناسب هیکارا آستین تاتاری NN من NN ズ هیکارا آستین تاتاری NN ساختمان ما KA من NN ズ چای سنجاب سیاه و سفید NN آستین هیکارا تاتاری NN <نوشت

  73. ناشناس می‌گوید:

    من با این قسمت از کامنت سرکار خانم アグ ムートンバッ کاملا موافقم؛

    販売ルブタン ハイヒール靴

    قطعا همین طور است و آقایان غرب زده، باید درس بگیرند از ماجرای هیروشیما و ناکازاکی…

  74. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    آقا این چینی ها اینجام دست از سر ملت برنمی دارن.
    ای داد! ای بیداد!

  75. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    استقلالی ها امروز خوشحال باشن.
    چون از این به بعد وقتی میگیم ۶ تایی ها، می تونن خودشون رو بزنن به اون راه!
    ههههههههه.

  76. نسیم می‌گوید:

    بی ربط:
    امشب که داشتم چند دقیقه از مختارو می دیدم اون قسمتش بود که ابن زیاد(لعنت الله علیه) به میثم گفت: “زبانت رو از حلقومت بیرون می آورم و به دار می آویزمت.”
    بعد میثم خیلی خوشحال از این نحوه شهادت گفت: “چگونگی مرگم رو امیرالمومنین(ع) قبلا به من فرموده و خدا رو شکر که وقتش رسیده.”

    بعد پیش خودم فکر کردم آیا من هم به این مرحله از رشد و تعالی و خودسازی رسیدم که آماده همچین جانفشانی هایی بدون چون و چرا برای امام زمانم باشم؟! فقط اینو می دونم که هنوز خیلی عقبم…

    سخنی با ربط از آیت الله بهجت(ره):
    “تا رابطۀ ما با ولیّ امر، امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد. و قوّت رابطۀ ما با ولیّ امر (عج) هم در اصلاح نفس است.”

  77. عدالت خواه می‌گوید:

    کاش هزینه شناختن دشمن بالاتر از این توافق نباشد… کاش افساد طلبان یکبار هم شده ذات پلید دشمن را ببینند… کاش بیلبورد های صداقت امریکایی را پایین نمی کشیدند بلکه از آن ها عبرت می گرفتند…

  78. به جای امیر می‌گوید:

    آهان! (گفت و شنود)

    گفت: مگر کیهان با استناد به متن توافقنامه ژنو اعلام نکرده بود که حریف از ما امتیاز نقد گرفته و حتی وعده نسیه هم نداده است؟
    گفتم: نسخه‌های روزنامه موجود است و ناسزاگویی‌های مدعیان اصلاحات به کیهان هم مکتوب و موجود است که چرا توافقنامه را زیر سؤال برده است!
    گفت: ولی حالا که آمریکایی‌ها با صراحت و رسما اعلام می‌کنند غنی‌سازی را به رسمیت نشناخته‌ایم، تحریم‌های اصلی را لغو نمی‌کنیم و تحریم‌های جدید هم اضافه کرده‌اند، تازه برخی از مسئولان محترم متوجه ماجرا شده و می‌گویند آمریکا قابل اعتماد نیست.
    گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند دو‌ دوتا چندتا؟ گفت؛ پنج‌تا! گفتند؛ اگر دقت کنی متوجه خواهی شد که دو دوتا می‌شود چهارتا و طرف گفت؛ آهان! از آن جهت!

  79. شریفیان می‌گوید:

    ممنون از این متن درست و کامنت های خوب.

  80. صبر می‌گوید:

    خدا را شکر هزینه ای ندادیم فقط هر کی که نفهمیده بود فهمید!
    ……

  81. مسعودساس می‌گوید:

    بودجه ی بسیج و دانشگاه امام صادق رو کاهش دادن. (تا اونجا که من خبر دادم!)

  82. مهره اضافه می‌گوید:

    سلام؛
    دل منم تنگ شد…!!!

  83. lk می‌گوید:

    خیلی کم کار شدید!

  84. کوچیک همه می‌گوید:

    سلام
    ممنون از مطلبتون، یه انتقاد داشتم. تو این متن ۱۲ بار اسم “زنجیره ای ها” رو آوردید؛ جدا از اینکه یکم لوث میشه از یه طرف هم با مطرح کردن بیش از حدشون اهمیت پیدا می کنن! البته هر کس شیوه ای برای نوشتن داره اما مدل نقدی که در مورد صحبت رئیس جمهور کردید رو بیشتر می پسندم شاید تاثیرگذارتر هم باشه.

  85. مجید می‌گوید:

    عالی بود و نه کمی، بلکه خیلی تلخ. چرا که همیشه ی روزگار حقیقت تلخ بوده. آخه چرا گوش نمی کنید؟ دیگه چه جور بگن “من به مذاکرات با آمریکا خوشبین نیستم”؟
    تا دیر نشده کار درست و انجام بدید وگرنه…

  86. در عطش عدالت مهدوی می‌گوید:

    اون موقع که آقا فرمودند: “من به این مذاکرات خوش بین نیستم”، بعضیا یا کر بودن یا خودشونو زدن به کری! اونم از افاضات اخیر و شرم آور جناب ظریف!!! آخرش هم همین بچه بسیجیا باید گنداشونو جمع کنن.

  87. مرگ بر آمریکا می‌گوید:

    سلام؛

    آمریکا چنگ انداخته است تا نلسون ماندلا را به نام خود مصادره کند، و این خنده دار است!

  88. صبا می‌گوید:

    مسعود ساس؛

    و نیز جامعه المصطفی را!

  89. مرگ بر آمریکا می‌گوید:

    صبر؛
    ما که پیر شدیم؛ خیلی های دیگه هم سر این چند ماه پیر شدن! هزینه اش پایین اومدن متوسط عمر ما جوان ها بود، فعلا!

  90. عدالت خواه می‌گوید:

    حاج حسین قدیانی! پس چرا متن جدیدی نمی نویسی؟

  91. مهتاب می‌گوید:

    جناب مرگ بر آمریکا!
    خیییییییییلی هاى دیگر هم تو این مدت امید برگشته به زندگیشون.

  92. به جای امیر می‌گوید:

    افراطی‌ها (گفت و شنود)

    گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفته است؛ هدف مشترک افراطیون ایران و آمریکا برهم زدن توافق ژنو است.
    گفتم: چرا درباره انتقادات مستندی که به متن توافقنامه ژنو وارد شده است پاسخی نمی‌دهند؟!
    گفت: ایشان می‌گوید «اوباما هم در آمریکا از سوی افراطیون در رابطه با این توافقنامه در فشار است»!
    گفتم: ولی خود اوباما و جان کری و وندی شرمن و سوزان رایس که طرف‌های اصلی مذاکره بوده‌اند، دبه درآورده و زیرآب توافق را زده‌اند!
    گفت: با این حساب، رئیس جمهور، وزیر خارجه، مذاکره‌کننده ارشد و مشاور امنیتی آمریکا هم باید جزو افراطیون باشند!
    گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی که به میهمانی رفته بود، از طبقه پائین صدای آوازی شنید و به صاحبخانه گفت؛ عجب صدای مزخرف و نتراشیده و نخراشیده‌ای است! صاحبخانه گفت؛ صدای همسرم است و میهمان با دستپاچگی گفت؛ منظورم شعر آن است و صاحبخانه گفت؛ شعر آن را هم خودم ساخته‌ام!

  93. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    مهتاب؛

    کسی که امیدش به غیر خدا باشه، کسی که امیدش به شیطان باشه، شاید در ظاهر دو روز دلش خوش بشه اما خیلی زودتر از اونکه فکرشو بکنه به بن بست می رسه.

    به سراب دل خوش نکنید…

  94. ناشناس می‌گوید:

    شارلاتانیسمی بالاتر از این تنبلی حسین قدیانی؟؟!!
    حتی نمک هم گندیده! کجایی شما اصلا معلوم هست؟
    هر روز و هر شب میایم اینجا، دست خالی برمی گردیم…

  95. لیدر می‌گوید:

    مهتاب! امیدی که با احمدی نژاد بیاد، با روحانی میره، و امیدی که با روحانی بیاد، با رئیس جمهور بعدی!

    امیدت به خدا باشه.

  96. پسرشهید می‌گوید:

    سیدمحسن از نویسنده های قدیمی «شرق» عزیز؛

    ثابت قدم بودن ما بر مواضع انقلابی مان، به خاطر عمر و زید و فلان رییس جمهور و وزیر خارجه نبوده و نیست. ما عمیقا بر اهداف و آرمان های انقلابی معتقد و پای بند هستیم و سر آخر اینکه حق (اسلام انقلابی) ماندنی است و باطل (امریکا و امریکا پرستان و اسلام امریکایی آل سقوط) رفتنی است و این شعار پوچ ریاکارانه نیست و به خاطر آن جان و خون و جوون دادیم و…
    عشق است خمینی و خامنه ای

  97. یل می‌گوید:

    راستی سالار! چرا دیدگاه تایید نمی کردی؟

    می خواستی خلوص بچه ها رو در سر زدن به قطعه و تایید نکردن دیدگاهشون بسنجی!؟

  98. سید گمنام می‌گوید:

    به نام خدا
    یکی از عزیزان به اسم “همرزم شهید” کامنت گذاشته:
    “عاقبت صلح حسنٰٰ، جنگ حسینی دارد…”
    این حرف اوج بی معرفتی در مورد کریم آل‌الله امام حسن مجتبی علیه السلام است. در ترمینولوژی لغات، جنگ بین امام علیه‌السلام و معاویه علی‌الهاویه به «آتش بس» منتج شد نه صلح. صلح امام مجتبی علیه‌السلام غلط مصطلحی است که در ادبیات عوام رایج است و گرنه معنی لغوی صلح یعنی اصلاح کردن و نقطه مقابل افساد است. هر کدام از حضرات ائمه معصومین نیز در شرایط امام حسن یا امام حسین علیهما سلام بودند همان کاری را انجام می‌دادند که این دو معصوم بزرگوار انجام دادند… با تمام این دلایل و بیشتر از این‌ها باز هم امام حسن مجتبی غریب‌اند در بین شیعه…

  99. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    مثل زهیر باش…. بَلَد باش٬ چه جوری قربان صدقه امامت بروی…
    http://sangariha.com/i/attachments/1/1387082860469791_large.jpg

  100. خواهر شهید می‌گوید:

    از وقتی توافقنامه ژنو انجام شد یه چشمم اشکه یه چشمم خون!

    مرگ بر خائنین به خون شهدای عزیز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.