سیلی «قاسم و «عبدالله» بر گوش اصحاب قیاس

«ما اهل کوفه نیستیم، علـــــ حسن‌بن ـــــی تنها بماند»

farhangnews_56137-173175-1417328961

وطن امروز ۱۸ تیر ۱۳۹۴

یک- هیچ برایم مهم نیست آنچه در لوزان بسته شد نامش بیانیه بود، توافق بود، پیش‌توافق بود یا چی. مهمتر از نام، محتوای آن بود که از بس منافع دشمن را زیاده از حد ضمانت کرد، فی‌الحال یک روز جان‌کری اعلام می‌کند؛ «اوباما توافقی خارج از چهارچوب لوزان را نمی‌پذیرد»، یک روز سخنگوی کاخ سفید، یک روز وندی‌شرمن، یک روز حتی فابیوس. واقعا در لوزان چه به دشمن دادیم که توافقی خارج از چهارچوب آن خراب‌شده را نمی‌پذیرد؟ خوب است حضرات، به جای مخفی شدن پشت سخن بزرگان، باری هم که شده افراط، تندروی و ولنگاری در سخن را کنار بگذارند و یک کلام، مودبانه، متین، فنی و کارشناسانه، جواب این پرسش ما را بدهند! تاکید می‌کنم؛ پاسخ این سئوال، نه مخفی شدن پشت حمایت… «حمایت البته مشروط» رهبر خوبان است، نه مایه گذاشتن از علقه خود به شیربچه‌های روزگار، نه احیانا بغض و اشک و آه و ناله! مستدل و مستند به سخن طرف مذاکره خودتان، همچنین، مستقل از دولت و حکومت، سئوال پرسیدیم، جوابی می‌خواهیم فراخور سئوال مطروحه! به ما بگویید؛ «چرا اوبامایی که از نظر بعضی‌ها مودب است و باهوش، زیر بار هیچ توافقی خارج از آنچه در لوزان بسته شد، نمی‌رود؟!» خواهش می‌کنم همین را به ما بگویید، و الا از نظر ما، شما اصلا پیشکسوت راه جهاد و شهادت! نه احیانا مردمانی که مذاکره را فقط برای مذاکره می‌خواهند و فراموش کرده‌اند اساسا و اصولا هدف از مذاکره، «لغو تحریم» بود، نه «تمدید مذاکره»!

دو- فرض کنیم ولایت در سخنرانی عمومی و ملت در مشایعت پیکر شهدا، هیچ خط قرمزی برای مردمان مذاکرات ترسیم نمی‌کردند. می‌خواهم بدانم در آن صورت، عقل حضرات به چه حکم می‌کرد؟ آیا چون خط قرمزی در کار نبود، زیر بار یک «توافق بد هسته‌ای» یا احیانا «توافق بدتر نظامی» می‌رفتند؟ یعنی نکته به این سادگی را نمی‌فهمیدند که نباید با آشکار کردن اندرونی خود، ایضا باز گذاشتن دست جاسوسان اجنبی، خدای نکرده زمینه‌ساز «جنگی دیگر» در کشور شوند؟ یعنی مسئله به این واضحی را نمی‌فهمیدند که با دست‌فرمان نابخردانه «هر توافقی…» لغو تحریم در همان روز امضای توافق، حاصل نمی‌شود؟ یعنی چیز به این روشنی را نمی‌فهمیدند که نباید در لوزان، زیر بار آن محتوای شوم می‌رفتند که اینک آمریکا، رضایت به توافقی خارج از چهارچوب لوزان ندهد؟ اینها که دیگر خیلی هم ترسیم خطوط قرمز توسط ملت و ولایت و این حرفها را نمی‌خواست! اساسا یک الف بچه هم این را می‌فهمد که نباید در خلال مذاکره، آنچه می‌دهی «مهم باشد و نقد» لیکن آنچه می‌ستانی «مبهم باشد و نسیه». فلذا خط قرمزی هم اگر در کار نبود، این مردمان باید مدد از عقل می‌گرفتند، عاقلانه در لوزان موضع می‌گرفتند که این نباشد فرجام کار. براستی بیاییم و فرض کنیم از صفر تا صد کار، دست دیپلمات‌ها بود، و ملت و ولایت و وصایای امام و شهدا و مجلس شورای اسلامی و… تنها و تنها شاهد ماجرا بودند و فقط و فقط هم تماشاچی صرف! یعنی حضرات قبول می‌کردند نخبه وزارت دفاع را بنشانند جلوی سئوال دشمن وقیح؟ یعنی قبول می‌کردند «غنی‌سازی ۲۰ درصد» بلکه «کلیت صنعت هسته‌ای» را ارزان به دشمن بدهند، بعد منتظر بمانند بلکه الطاف کریمانه راستی‌آزمایی آژانس، شامل حال‌شان شود؛ آیا تحریمی لغو شود، آیا نه؟ این شد مذاکره؟ این شد دیپلماسی؟ شگفتا! ما «انقلابی» هستیم و آقایان «دیپلمات» اما دم‌دستی‌ترین آداب دیپلماسی را هم گویا من و مای انقلابی باید خاطرنشان ایشان کنیم که آقاجان! با دشمن، دودستی دست نمی‌دهند! با عالم ربانی که طرف نیستی! وزیر خارجه اوبامای جلاد تحریم است! یعنی این بدیهیات را هم که «الفبای پروتکل هر وزارت خارجه‌ای» است، من نویسنده آرمان‌گرا باید یاد شما بدهم؟!

سه- مذاکره چند جور می‌تواند شکست بخورد. «بدترین شکست» آن است که این مردمان یک «توافق بد» برای ملت بیاورند. در این شکست، مع‌الاسف، آنچه حتی از «خباثت دشمن» هم «مقصرتر» است، «بی‌تدبیری عالیجنابان» است. بی‌خود و بی‌جهت، شرایط امروز را با شرایطی که منجر به فلان رخداد صدر اسلام شد، مقایسه نکنید! بعضی‌ها اگر خود را با «اشعث ملعون» عوضی گرفته‌اند، این را خوب بدانند که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند». آنکه با دسترنج قیمتی‌تر از گنج شهدای هسته‌ای و سایر شهدای این ملت، یعنی با یک دست کاملا پر، نیز با سرمایه گران‌قدر اذن بزرگان، تیم خود را روانه مذاکره کرده، زیبنده‌تر آن است شرایط امروز را با زمان «فتوحات خیبر و بدر» قیاس کند. طرفه حکایت اینجاست؛ «صلح امام حسن علیه‌السلام» ناظر بر «اقتضای روزگار» اتفاقا مصلحتی بود که درست تشخیص داده شد و در مانایی و ماندگاری اسلام ناب محمدی، «عاشورای سیدالشهدا» را نه در تعارض، بلکه در امتداد خود می‌دید. صدالبته «لا یوم کیومک یا اباعبدالله». همان مصلحت که «علی‌بن‌ابی‌طالب» را ۲۵ سال وادار به سکوت کرد و ۵ سال وادار به حکومت و ۳ بار وادار به جنگ با ناکثین، قاسطین و مارقین؛ همان مصلحت که «حسن‌بن‌علی» را باری وادار به منصب‌نشینی، باری وادار به صلح کرد؛ همان مصلحت که پای «حسین‌بن‌علی» را به وادی کربلا کشاند؛ همان مصلحت که باعث شد «قمر منیر بنی‌هاشم» به آن امان‌نامه لعنتی، «نه» بگوید؛ همان مصلحت که سبب شد «خانم زینب سلام‌الله علیها» با «ما رأیت الا جمیلا» سرخ‌ترین سیلی ممکن را بر گوش یزیدیان همه تاریخ بخواباند… و همان مصلحت که روزی امر را دائر بر ۸ سال دفاع مقدس کرد و دگر روز، حکم به پایان جنگ داد؛ آری! همه این مصلحت‌ها که فی‌الواقع «یک مصلحت» است، به مردمان مذاکره کننده ما دارد می‌گوید؛ «گیرم ملت و ولایت برای تو، هیچ خط قرمزی نمی‌گذاشتند! معطوف به سرمایه نستوهی که داری، معطوف به مادران فرزند از دست‌داده که چون کوه، محکم و باشکوه ایستاده‌اند و معطوف به عقل و تدبیر، فقط و فقط یک «توافق خوب» باید بیاوری، با کم‌ترین داده ممکن و بیشترین ستانده ممکن، یعنی لغو همه تحریم‌ها در همان روز امضای توافق». این مهم، هم درس «صلح حسن‌» است، هم درس «جنگ حسین». اگر به نیکی گفته‌اند؛ «کلهم نور واحد»، بنابراین «درس صلح» و «درس جنگ» یکی است؛ «تشخیص درست مصلحت، آنهم بر مبنای عزت، حکمت و درایت». این درسی است که هم «صلح امام دوم» به این مردمان می‌دهد، هم «جنگ امام سوم»، ایضا «درس قطعنامه» هم همین است. حال آمدیم و مذاکره به علت «عدم توافق» به شکست انجامید. ما اینقدر انصاف داریم که در آن صورت، بیشتر تقصیر را بیندازیم گردن دشمن بی‌آبرو. این رفتار منصفانه البته نافی نقد ما به دست‌فرمان نادرست حضرات نخواهد شد. منتهای مراتب به جد بر این باوریم؛ شکست به معنای «عدم توافق» صد شرف دارد در قیاس با شکست به معنای «توافق بد». اگر در «شکست به معنای عدم توافق» نوعی از «عزت» مستتر است، مع‌الاسف «شکست به معنای توافق بد» ناظر بر شرایط روزگار، سرمایه بزرگ صنعت هسته‌ای و دست کاملا باز مردمان دیپلمات، مصداق بارز «ذلت» است.

چهار- اگر یک چیزهایی هست که به پای ملت و ولایت نوشته می‌شود، لیکن یک وصله‌هایی هم هست که هرگز، نه به جمهور می‌چسبد، نه به بزرگان، نه به مراجع، نه به «مرگ بر آمریکا»، نه به «هیهات مناالذلة»، نه حتی به ما اصحاب نقد! مذاکرات به هر معنایی شکست بخورد، گناه آیت‌الله جوادی آملی چیست که همان بدو امر، پند داد آقایان را که هنگام دست دادن به شیطان بزرگ، انگشتان دست خود را بشمرند؟! گناه آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله مکارم شیرازی چیست که ایشان هم بر مدار همان سخن بزرگان، تاکید کردند؛ خوشبین به مذاکره با شیطان بزرگ در هیچ زمینه‌ای نیستند؟! گذشته از مراجع غیور، گناه آن استاد دانشگاه چیست که با وجود رای به آقای روحانی، حتی با وجود اندکی گرایشات غرب‌گرایانه، لااقل من‌باب ملی‌گرایی، هرگز حاضر نشد به فراخوان رئیس قوه مجریه مبنی بر دفاع از توافق ژنو و بیانیه لوزان «آری» بگوید؟! بنابراین، مقصر هر شکستی، و تقصیر شکست به هر معنایی، علاوه بر خباثت ذاتی شیطان بزرگ، دست‌دادن‌های دودستی به ابلیس است، نه ملت و ولایت و حوزه و دانشگاه. کور خوانده‌اند «فی قلوبهم مرض» اگر که بخواهند به اسم تحلیل، اباطیل به خورد ملت دهند! زنجیره‌ای‌ها کور خوانده‌اند! خاطره‌گویان، کور خوانده‌اند! «اصحاب قیاس مع‌الفارق» کور خوانده‌اند! اگر به رندی هم باشد، رجز می‌خوانیم؛ ما از ایشان، بسی رندتریم اما نادیده نمی‌گذاریم که الحق و الانصاف، با جماعت مرد رندی طرفیم. هنوز ندای «أین عمار» بلند است، بعضی‌ها به سرشان زده به ندای «أین اشعث» پاسخ دهند! در دوگانه «ندای علی» و «ندای معاویه» خوب خودتان را لو دادید؛ «خیمه خالی حسین» یا «کاخ سبز دمشق»؟! فأین تذهبون؟!

پنج- بگذار این یکی را صریح‌تر بنویسم؛ جا دارد! گاه هست که جز «انقلابی نوشتن» یعنی «قلابی نوشتن»! آنچه پای بزرگان نوشته خواهد شد، تنها و تنها آن اذنی بود که علی‌رغم خوشبین نبودن، به این مردمان مذاکره کننده دادند بلکه بروند در خلال یک «توافق خوب» مسبب «لغو همه‌جانبه تحریم‌ها» شوند. یعنی که شاید توانستند! شاید شد! دیدیم و شنیدیم؛ هم دعای‌شان کردند، هم حمایت‌شان کردند، هم مشورت کارشناسانه و از روی عمری تجربه به ایشان دادند، هم این مهم را علی‌الدوام به آقایان گوشزد کردند بلکه مبادا فریب خنده دشمن را بخورند و هم بعضا متذکر بعضی منتقدین‌ مذاکرات شدند. جالب اینجاست؛ حمایت البته مشروط «حضرت آقا» از مردمان مذاکرات، آنقدر شفاف و پررنگ بود که این مردمان، اغلب در پاسخ به پرسش مستدل ما، پشت سخن بزرگان، مخفی می‌شدند و همچنان هم می‌شوند! فلذا وقتی نظام، در پشتیبانی منطقی از دوستان دیپلمات، لحظه‌ای کم نگذاشته، حق و انصاف آن است که تنها و تنها «توافق خوب مبتنی بر لغو تحریم‌ها» پای بزرگان نوشته شود، نه «هر توافقی…»، نه حتی «عدم توافق»! آری! وقاحت دشمن، همان به پای خود اجنبی نوشته شود، بی‌تدبیری طرف دیگر میز هم، درست‌تر آن است که پای خود این مردمان! بهانه آوردن ممنوع! همه جور حمایتی از دوستان وزارت خارجه شد! بی‌خود برای توجیه شکست‌ احتمالی‌ مردمان زحمتکش دستگاه دیپلماسی، برندارند بعضی‌ها مقدمه‌چینی یعنی توطئه‌چینی کنند! از قصور، نیز نتیجه ناخوشایند دست‌فرمان «هیچ توافقی، بدتر از عدم توافق نیست» مبرا هستند خوبان روزگار! از این جماعت دیپلمات -و صرف نظر از خوش‌بین نبودن!- حمایت مکرر شد، جهت نیل به هدف لغو تحریم‌ها در همان روز امضای توافق، آنهم برای آسودگی بیشتر ملت. از این عزیزان حمایت نشد که هر توافقی ولو توافق بد، از عدم توافق بهتر باشد! بهانه آوردن ممنوع! توافق بد آوردن ممنوع! مذاکره برای مذاکره و هی هم مذاکره ممنوع! تمدید این بساط مسخره ممنوع! مقایسه‌های غلط ممنوع! برداشت «سازش ذلیلانه» از «نرمش قهرمانانه» ممنوع! مخفی شدن پشت سخن بزرگان، به جای سینه سپر کردن در راه ولایت ممنوع! فرافکنی در پاسخ به اهل نقد ممنوع! بی‌احترامی به ملت و منعکس کنندگان نظر ملت ممنوع! توهین به اهل قلم مستقل و متعهد ممنوع! عاقبت، این آش شور، دست‌پخت تدبیر خودشان + کدخدای مودب و باهوش‌ است! اشعث مرد، خدا لعنتش کند! اینجا هم، «ام‌القرای جهان اسلام» محل رشد و نمو «مصطفی چمران خمینی» و «مصطفی احمدی‌روشن خامنه‌ای» است، نه بلاد کوفه! اینجا «کوفه» نیست که «مسلم» بعد از تشهد نماز، مسلمانی گرد خود نبیند! اینجا محبوبیت مضاعف دارد سفیر امام عاشورایی! اینجا ملت، صرف نظر از هر عقیده و سلیقه‌ای، تعصب دارد روی حاج قاسم سلیمانی، سوگند می‌خورد به نام شهدایی‌اش! اینجا، آنچه زیاد دارد «مسلم» است! و «پدر چند شهید داده» خود یک پا مسلم است! هیهات! با وجود جنگ مثال‌زدنی «قاسم» و «عبدالله» در یوم‌العیار عاشورا، انگ سازش به «حسن‌بن‌علی» نمی‌چسبد! از «قیامت کربلا» عبدالله و قاسم را بگیری، گویی روضه را از عاشورا گرفته‌ای! این سخن را هم «مداح اهل دل» تصدیق می‌کند، هم «سخنران بالای منبر». «غریب مدینه» فقط «۲ ابن‌الحسن» تقدیم سیدالشهدا نکرد؛ کریمانه همه کربلا را بخشید به برادر کوچکترش، بلکه حتی امروز هم ناظر بر پاره‌ای مقایسه‌های نادرست و بی‌مبنی، در اوج مظلومیت باشد! حتی مظلوم‌تر از حسین! پیش از این هم، باری در وصف مظلومیت مضاعف «کریم اهل بیت»، خطاب به امام مجتبی نوشته بودم؛ «تو آنقدر کریمی که کربلا را هم به «حسین» بخشیدی!» وقتی خمینی، مصر و مصمم بود ملت ما را از ملت صدر اسلام، غیورتر و باوفاتر بخواند، خوب است بعضی‌ها حد و اندازه سخن را نگه دارند. عالیجنابان! زمان بدی را برای کوفی شدن انتخاب کرده‌اید! اشعث مرد، سردار سلیمانی لیکن شهید حی و حاضر و زنده است! اگر راست می‌گویید، بروید در جلد عمار! بروید در جلد سلمان! بروید در جلد مقداد، آنهم بی‌لباس ضد گلوله! برای بازی در «فیلم مذاکرات» بد نقشی را انتخاب کرده‌اید، خیلی بد! حسن‌بن‌علی، فی‌الحال، در شرایط «جنگ جمل» است، چرا که نه ما اهل کوفه هستیم و نه این شهر، شهر کوفه است! این را ما پای کرامت بی‌مثال «اول فرزند فاطمه و علی» می‌نویسیم که از فرط کرامت، کربلا را هم به «حسین شهید» بخشید، همراه «قاسم» و «عبدالله» و الا، سید و سالار سیدالشهدا بود امام مجتبی، ایضا معلم علمدار کربلا در جنگ‌آوری! لطفا بفهمید سخن درباره کدام جنگ‌آور دلاور لیکن مظلوم تاریخ می‌رانید! همین اسلاف شما، سخت گرفتند روزگار را به «فاتح جمل» که امنیت، حتی در خانه خود نداشت! عالیجنابان! ما به خوبی شما را می‌شناسیم! شما به اسلاف خود نخواهید رسید! و «اشعث» نخواهید شد! ما نمی‌گذاریم! «ما اهل کوفه نیستیم، حسن‌بن‌علی تنها بماند»! شما فوق فوقش، بازیگر نقش «طلحه» باشید یا «زبیر»! پس روزگار، «روزگار صلح امام دوم» نیست؛ «روزگار جنگ امام اول» است! بی‌خود دلواپس تاریخ نباشید! «بقیع» برای ما، هیچ کم از «بین‌الحرمین» ندارد. برای ما، «مدینه» همان «کربلا»ست. ما «حسن‌بن‌علی» را دقیقا اندازه «حسین‌بن‌علی» دوست می‌داریم. به همان دلیل که «سیدالشهدا» همه افتخار ماست، «کریم اهل بیت» نیز. ما متوجه علت «صلح حسن‌بن‌علی» هستیم؛ آنچه نمی‌فهمیم، کج‌اندیشی شما در بعضی مقایسه‌هاست! از قضا «کوچه‌های چند شهید داده» آمادگی کامل دارند تا «انتقام کوچه بنی‌هاشم» را بگیرند! خیال‌تان تخت! ما شما را از نگرانی درخواهیم آورد! اندکی صبر کنید! جز با «ذوالفقار» نخواهد آمد «حضرت یار»!

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم رب العلی…

    دوستان عزیز؛
    طاعات و عبادات قبول!
    دفاع از ولایت و امامت، “دفاع از حضرت سیدعلی” آنقدر مهم و گران‌قدر است که گاهی باید شب قدر خودت را هم فدای آن کنی…
    .
    .
    .
    متن را بخوانید! خدایی فوق‌العاده زیباست؛ فوق‌العاده زیباست!
    حداقل انصاف این است که وقت نویسنده قهارمان را کمتر… هر چه می‌توانیم کمتر و کمتر بابت ویرایش کامنت‌های خود بگیریم!
    .
    .
    .
    یا علی…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    به‌به…به‌به…

    ماشاءالله به این مطلب عالی و حماسی!
    تبارک‌الله به این قلمِ بی‌نظیر!
    دندان‌شکن و شیک!

    به‌به… به‌به…

  3. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین!

    خوش به سعادتت با این اجر و ثوابی که در شب قدر نصیبت شد.
    “یا علی” گفتی و شاهکار کردی!

    اگر به لطف خدا، امشب ثوابی در پرونده اعمال ما ثبت شد، با شما قسمتش می‌کنیم؛ شما هم ذره‌ای از اجر این متن انقلابی را به ما ببخشید!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    خصوصی

    خیلی قشنگ نوشتی، خیلی خوب نوشتی.
    یه بار بخون… ببین چه کردی سالار!
    خیلی خوبه… خیلی…
    اووففففففففف
    اصلا نمی‌تونم جمله‌ای رو جدا کنم و کامنت کنم!
    چه طوری نوشتی اینو؟ با چه حالی؟
    غرور و غیرت و اشک و همه چی تموم!

  5. سیداحمد می‌گوید:

    پنج بند… هر کدام فوق‌العاده‌تر از قبلی!

  6. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    «دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان»

    بسم الله الرحمن الرحیم. اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَى مَرْضَاتِکَ دَلِیلا وَ لا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ عَلَیَّ سَبِیلا وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِی مَنْزِلا وَ مَقِیلا یَا قَاضِیَ حَوَائِجِ الطَّالِبِینَ.

    خدایا! در این روز مرا به سوی رضا و خشنودی خود راهنمایی کن و شیطان را به من مسلط مگردان و بهشت را منزل و مقامم قرار ده، ای برآورنده حاجات طالبان معرفت و مشتاقان حق و حقیقت.

  7. ناشناس می‌گوید:

    کربلا در ”امتداد“ صلح امام حسن(ع) هست؛ نه بالعکس.

  8. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛
    حق با شماست! جمله اصلاح شد.

    «صلح امام حسن علیه‌السلام» ناظر بر «اقتضای روزگار» اتفاقا مصلحتی بود که درست تشخیص داده شد و در مانایی و ماندگاری اسلام ناب محمدی، «عاشورای سیدالشهدا» را نه در تعارض، بلکه در امتداد خود می‌دید. صدالبته «لا یوم کیومک یا اباعبدالله».

  9. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “عالیجنابان! ما به خوبی شما را می‌شناسیم! شما به اسلاف خود نخواهید رسید! و «اشعث» نخواهید شد! ما نمی‌گذاریم! «ما اهل کوفه نیستیم، حسن‌بن‌علی تنها بماند»! شما فوق فوقش، بازیگر نقش «طلحه» باشید یا «زبیر»!”

    دل‌ سیاه را شاید بتوانید پشت جامه‌ی سفید مخفی کنید؛ ولی ولنگاری در رفتار و گفتار را چه می‌‌‌کنید؟! ای‌ کاش به جای گم شدن در پشت کلام بزرگان، در کنارشان معرفت پیدا می‌کردید! بلکه بفهمید درس بزرگان را؛

    «تشخیص درست مصلحت، آنهم بر مبنای عزت، حکمت و درایت».

    ***
    به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند
    به آسمان رود و کار آفتاب کند

    قبول باشه…

  10. سیداحمد می‌گوید:

    برای توجیه بی‌تدبیری و بزدلی‌شان، خود را با امام معصوم مقایسه می‌کنند!!!
    دسترسی به شیخ حسن ندارم، و الا حتما این متن را با احترام تقدیمش می‌کردم تا بفهمد مقایسه ما، مقایسه ملتِ انقلابیِ ما با نامردانِ دنیاپرست کوفه، غلطی است بس بزرگ!

  11. ع.ح.ق می‌گوید:

    احسنت… واقعا احسنت!
    امشب که تو حرم حضرت معصومه (س) داشتیم مراسمات و اعمال شب قدر رو انجام می‌دادیم، وسط ماجرا یاد همین جملات شیخ حسن افتادم. البته بیشتر از آنکه به علل توافق امام حسن (ع) بیاندیشم، به یاد ما بعد توافق بودم که آن طرف صلح‌نامه، هیچ‌ کدام از بندهای آن توافق‌نامه رو اجرا نکرد و هنوز مهر توافق خشک نشده بود که صلح‌نامه را لگدمال کرد!
    شیخ حسن عبرت بگیر!
    و البته حیا کن…

  12. برف و آفتاب می‌گوید:

    هرچی که سیداحمد گفت، با همون شدت!
    به اضافه اینکه قطعا ثواب نوشتن این متن بالاتر از دعا کردنه!
    مگه بحث علمی، عبادت توصیه شده تو شب‌های قدر نیست؟

  13. برف و آفتاب می‌گوید:

    تو طرح چی نوشته؟

  14. پیرمرد می‌گوید:

    الله اکبر
    لا حول و لا قوة الا بالله
    احسنت…

  15. قاصدک منتظر می‌گوید:

    یا غریب مدینه!
    ما هرگز نمی‌گذاریم امام و رهبرمان تنها و غریب بماند.

  16. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    «حداقل انصاف این است که وقت نویسنده قهارمان را کمتر… هر چه می‌توانیم کمتر و کمتر بابت ویرایش *کامنت‌های* خود بگیریم!»
    .
    .
    .
    گرفتن وقت نویسنده قهارمان ممنوع!! 🙂

  17. برف و آفتاب می‌گوید:

    ممنون قاصدک!

  18. چشم انتظار می‌گوید:

    آری! همه این مصلحت‌ها که فی‌الواقع «یک مصلحت» است، به مردمان مذاکره کننده ما دارد می‌گوید؛ «گیرم ملت و ولایت برای تو، هیچ خط قرمزی نمی‌گذاشتند! معطوف به سرمایه نستوهی که داری، معطوف به مادران فرزند از دست‌داده که چون کوه، محکم و باشکوه ایستاده‌اند و معطوف به عقل و تدبیر، فقط و فقط یک «توافق خوب» باید بیاوری، با کم‌ترین داده ممکن و بیشترین ستانده ممکن، یعنی لغو همه تحریم‌ها در همان روز امضای توافق». این مهم، هم درس «صلح حسن‌» است، هم درس «جنگ حسین». اگر به نیکی گفته‌اند؛ «کلهم نور واحد»، بنابراین «درس صلح» و «درس جنگ» یکی است؛ «تشخیص درست مصلحت، آنهم بر مبنای عزت، حکمت و درایت». این درسی است که هم «صلح امام دوم» به این مردمان می‌دهد، هم «جنگ امام سوم»، ایضا «درس قطعنامه» هم همین است… بنابراین، مقصر هر شکستی، و تقصیر شکست به هر معنایی، علاوه بر خباثت ذاتی شیطان بزرگ، دست‌دادن‌های دودستی به ابلیس است، نه ملت و ولایت و حوزه و دانشگاه. کور خوانده‌اند «فی قلوبهم مرض» اگر که بخواهند به اسم تحلیل، اباطیل به خورد ملت دهند! زنجیره‌ای‌ها کور خوانده‌اند! خاطره‌گویان، کور خوانده‌اند! «اصحاب قیاس مع‌الفارق» کور خوانده‌اند! اگر به رندی هم باشد، رجز می‌خوانیم؛ ما از ایشان، بسی رندتریم اما نادیده نمی‌گذاریم که الحق و الانصاف، با جماعت مرد رندی طرفیم. هنوز ندای «أین عمار» بلند است، بعضی‌ها به سرشان زده به ندای «أین اشعث» پاسخ دهند! در دوگانه «ندای علی» و «ندای معاویه» خوب خودتان را لو دادید؛ «خیمه خالی حسین» یا «کاخ سبز دمشق»؟! فأین تذهبون؟!… «ما اهل کوفه نیستیم، حسن‌بن‌علی تنها بماند»! شما فوق فوقش، بازیگر نقش «طلحه» باشید یا «زبیر»! پس روزگار، «روزگار صلح امام دوم» نیست؛ «روزگار جنگ امام اول» است! بی‌خود دلواپس تاریخ نباشید! «بقیع» برای ما، هیچ کم از «بین‌الحرمین» ندارد. برای ما، «مدینه» همان «کربلا»ست. ما «حسن‌بن‌علی» را دقیقا اندازه «حسین‌بن‌علی» دوست می‌داریم. به همان دلیل که «سیدالشهدا» همه افتخار ماست، «کریم اهل بیت» نیز. ما متوجه علت «صلح حسن‌بن‌علی» هستیم؛ آنچه نمی‌فهمیم، وقاحت شما در بعضی مقایسه‌هاست! از قضا «کوچه‌های چند شهید داده» آمادگی کامل دارند تا «انتقام کوچه بنی‌هاشم» را بگیرند! خیال‌تان تخت! ما شما را از نگرانی درخواهیم آورد! اندکی صبر کنید! جز با «ذوالفقار» نخواهد آمد «حضرت یار»!

    چقدر آرزو داشتم که می‌شد بعد از نوشتن این متن «به دیدار یار در سفره‌ی افطار» حاضر بشید داداش حسین! هر چند که همان «خط خوب» و توصیه به «ادامه‌ی راه با قوت» و ایضا «انگشت اشارت» مصداق بارز «الاکرام بالاتمام» است ولی؛ به زعم من در دیدار ثالثیه! آغوش گرم پدر هم، این حلاوت را صد چندان می‌کرد…

    دوستان! برای توفیقات بیش از پیش استاد دکتر «محمدحسین رجبی دوانی» فرزند برومند و فوق‌العاده بصیر عالم فرزانه مرحوم «علی دوانی» دعا کنید که آنطور شجاعانه و مخلصانه در محضر آقا سخنرانی کرد که تکبیر اساتید میهمانِ یار را در پی داشت. هر طور می‌تونید فیلم صحبت‌های ایشون رو در دیدار اساتید با رهبریِ عزیز پیدا کنید که دیدن داره! این لینک صوتی از «khamenei.ir» هست؛

    http://s15.khamenei.ir/ndata/news/30189/13940413_11768_32k.mp3

  19. برف و آفتاب می‌گوید:

    تیترش چقدر عالی شد!

  20. چشم انتظار می‌گوید:

    دو نکته؛

    یک- این رنگی کردن برخی جملات و کلمات خیلی کار جالبیه. هم زیبایی بصری داره، هم اهمیت نگاه شما به کلیدواژه‌های اساسی رو می‌رسونه. ضمن اینکه؛ یک آهنگ خاصی رو در کنار هماهنگی مثال‌زدنی متن، ایجاد می‌کنه!
    دو- بچه‌ها! متنِ قبل از این پست رو هم از دست ندیم. چون؛ قسمت نظرات فعال نبود و این پست هم عدل، در صفحه اصلی به روز شد، خوب نتونستیم از «پشت سخن بزرگان مخفی نشوید!» حظ ببریم.

  21. ناشناس می‌گوید:

    صلوات خدا بر قاسم و عبدالله… و بر فاتح دلاور جنگ جمل
    هر چند بابت این متن بسیار فاخر و بی‌حد زیبا “احنست” واژه کوچکی است، اما احسنت!
    واقعا احسنت!

  22. چشم انتظار می‌گوید:

    این خبر دعوت از اساتید و اظهارات بعضا کمدی شیخ؛
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/438659
    (درست بعد از دعوت حضرت آقا از اساتید!)
    نمی‌دونم چرا منو یاد این پستِ قشنگ انداخت!! 🙂
    http://www.ghadiany.ir/1391/13264

  23. چشم انتظار می‌گوید:

    تکرار کامل، امشب ساعت ۲۳ از شبکه‌ی چهار سیما:

    http://prv.tv4.ir/index.php?option=com_scheduler

  24. سیداحمد می‌گوید:

    از «قیامت کربلا» عبدالله و قاسم را بگیری، گویی روضه را از عاشورا گرفته‌ای! این سخن را هم «مداح اهل دل» تصدیق می‌کند، هم «سخنران بالای منبر».

    دقیقا همین‌طور است. در کتاب فاخر “حماسه حسینی”، استاد شهید مرتضی مطهری، تنها یک روضه را با آب و تاب و طول و تفصیل خوانده‌اند، آنهم “روضه قاسم‌بن‌الحسن” است.
    .
    .
    .
    یعنی لذت می‌برم داداش حسین در اوج دلی نوشتن، بی‌نهایت مستدل می‌نویسه.

  25. سیداحمد می‌گوید:

    دولت ما، یک گروه را برای مذاکره فرستاده ولی انگار کل کابینه و مسئولین دولتی به وین رفته‌اند!
    کار و فعالیت را به بهانه تحریم، تعطیل کرده‌اند و همه تمرکزشان روی مذاکرات است!
    اما طرف غربی!
    یک گروه را به مذاکره فرستادند، ولی از آن طرف در داخل کشورشان، به شدت مشغول دور زدن توافق و برنامه‌ریزی برای فشار به ایران، بعد از توافق احتمالی‌اند!

    این دو سال مذاکره دولت، بیشتر از هر تحریمی، کشور را دچار رکود کرده است!

  26. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “از قضا «کوچه‌های چند شهید داده» آمادگی کامل دارند تا «انتقام کوچه بنی‌هاشم» را بگیرند!”

    شهید سید‌مرتضی آوینی:
    «اگر شب قدر شبی باشد که تقدیر عالم در آن تعیین می‌گردد، همه‌ی شب‌های جبهه شب قدر است و *از همین‌جاست که تاریخ آینده‌ی کره‌ی زمین تقدیر می‌شود؛* شب‌هایی که ملائکه‌ی خدا نازل می‌گردند و ارواح مجاهدان راه خدا را از معارجی که با نور فرش شده است به معراج می‌برند.»

  27. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    فوق‌العاده بود.
    سپاس بی‌پایان آقای قدیانی.

  28. چشم انتظار می‌گوید:

    علیرغم اعلام قبلی، شبکه ۴ بی‌معرفت سخنان آقا و اساتید رو نذاشت!!

  29. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    ما اهل کوفه نیستیم، اهل «کوچه»ایم؛ «کوچه‌های چند شهید داده» -کوچه‌های شهر ما- «کوچه بنی‌هاشم»!
    ما اهل کوفه نیستیم، اهل «گلوله‌»ایم! «آنهم بی‌لباس ضد گلوله»!!
    ما اهل کوفه نیستیم، اهل «جبهه»‌ایم! همه‌ی شب‌های جبهه؛ شب‌های قدر!!
    ما اهل کوفه نیستیم، اهل «مدینه»‌ایم! همان «کربلا»… که «سیدالشهدا» همه افتخار ماست!
    آری…
    جز «انقلابی بودن» یعنی «قلابی بودن»!

  30. سیداحمد می‌گوید:

    دیوونه داداشی؛
    کامنت قشنگی بود. آفرین!

    کامنت آخر “قاصدک منتظر” هم خیلی انتخاب خوب و به‌ جایی بود!
    .
    .
    .
    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/BlockPrint/141573
    متن در روزنامه دچار اندکی زیاد (!) اعتدال شد… 🙂
    چه خوب که کاملش در همین وبلاگ هست و می‌ماند!

  31. چشم انتظار می‌گوید:

    کوچه‌های چند شهید متن شما و کوچه‌های بی‌ شهید شعر امسال آقا مرتضی امیری اسفندقه در محضر حضرت آقا، به نظرم جالب اومد:

    عمر از چهل گذشت و دلم نا امید نیست
    عاشق شدن، هنوز از این دل بعید نیست

    با تو توانِ گفت، مرا دست داده است
    اما تو را دریغ، مجال شنید نیست

    با عشق خوش گذشت به من، صبح و ظهر و شب
    بختِ سیاه دارم و مویم سپید نیست

    بی‌سوز و سازِ عشق چه کهنه چه موجِ نو
    فرقی میان شعر قدیم و جدید نیست

    کم‌کم بدل به قلعه‌ی متروکه می‌شود
    «شهری که کوچه‌هاش بنام شهید نیست»

    پنجاه سالگی سر کوچه نشسته است
    چیزی به جز غبارِ جوانی پدید نیست

  32. فرهنگی می‌گوید:

    خدا را شکر که باران کلمات و واژه‌ها در قطعه دوست داشتنی همچنان جاری است، گیرم چند صباحی امثال من نباشیم.
    دلتنگ بودم. هم برای شهید قطعه و هم قلم صاحب قطعه.
    سلام خدا بر هر دو باد.

  33. بی قرار وصال می‌گوید:

    با عنایت به اصرار شیخ حسن مبنی بر قرار گرفتن در شرایط صلح امام حسن علیه السلام، آیا پس از آن، باید انتظار عاشورای دیگری را داشته باشیم؟!
    این عالیجنابان چه خواب‌های آشفته و بی‌تعبیری برای این کشور صاحب الزمان (عج) دیده‌اند؟
    جناب جت اسکی سوار تاسوعا و عاشورای حسینی در سد لتیان کرج نیز، خواب بازگشایی سفارت شیطان بزرگ در تهران را دیده است!

  34. فرهنگی می‌گوید:

    می‏‌خواهی بیدار باشی، می‏‌خواهی مستقل باشی، باید جورش را بکشی!
    می‏‌خواهی ذلیل باشی، برو پیوند کن با امریکا!!

    «امام خمینی یکم فروردین ۶۴»

  35. امیری حسین و نعم الامیر می‌گوید:

    هیچ خبری از هیچ وزارتخانه‌ای نیست! کل دولت و کلیت کابینه شده وزارت خارجه! وزارت خارجه هم خلاصه شده در مذاکرات! مذاکرات هم خلاصه شده در تمدید… این بار کاملا جدی باید گفت که روحانی مچکریم!!

    متشکر بابت این یادداشت عالی. بیست!

  36. حسین می‌گوید:

    توصیه می‌کنم حتما بخونید؛
    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/BlockPrint/141572

  37. زهره می‌گوید:

    جناب قدیانی!
    از کی تا به حال، شما شدی کارشناس مسائل هسته‌ای؟
    یعنی ممکنه اتفاقی در این مملکت رخ بده، حضرتعالی نظری درباره آن نداشته باشی؟
    هووووم! بعیده!
    همین حرف زدن درباره همه چی، خودش نشون دهنده عمق عمیق سواد شماست!!

  38. برای حسین قدیانی می‌گوید:

    این عدم توافق است که کشور را دوباره وارد جنگی دیگر می‌کند، نه حتی توافق بد!
    صلح امام حسن که هیچ، اوضاع ما از شعب ابی‌طالب هم بدتر است!!
    نیستی میان مردم، خبر نداری از اوضاع، آقای نویسنده قهار!!!
    بازی با کلمات، برای این ملت، نان نمی‌شود؛ کاش بفهمید حضرت!

  39. حسین می‌گوید:

    اینقدر بدم میاد از یک عده که تا جلوی منطق یکی کم میارن، میگن تو مگه کارشناسی؟
    حسین قدیانی کمتر از عراقچی از هسته‌ای حالیش نشه، بیشتر از ظریف حالیشه!
    والله…
    دیدیم آقایون متخصص چی‌ کار دارن می‌کنن…
    دو ساله فقط دارن مهلت مذاکرات رو تمدید می‌کنن، اونوقت جلیلی رو مسخره می‌کردن!

    خانم زهره! اگه حسین قدیانی کارشناس نیست ولی مهدی محمدی حتما هست؛ مدارکش هم موجوده!
    برو اون لینک قبلی که گذاشتم رو بخون…

  40. امیری حسین و نعم الامیر می‌گوید:

    سرکار خانم زهره؛
    اصلا حسین قدیانی لبوفروش! لطف کنید یا لطف کنند به سئوال این لبوفروش، جوابی قانع کننده بدهند!

    “هیچ برایم مهم نیست آنچه در لوزان بسته شد نامش بیانیه بود، توافق بود، پیش‌توافق بود یا چی. مهمتر از نام، محتوای آن بود که از بس منافع دشمن را زیاده از حد ضمانت کرد، فی‌الحال یک روز جان‌کری اعلام می‌کند؛ «اوباما توافقی خارج از چهارچوب لوزان را نمی‌پذیرد»، یک روز سخنگوی کاخ سفید، یک روز وندی‌شرمن، یک روز حتی فابیوس. واقعا در لوزان چه به دشمن دادیم که توافقی خارج از چهارچوب آن خراب‌شده را نمی‌پذیرد؟”

    هووووم! بعیده!

  41. امیری حسین و نعم الامیر می‌گوید:

    در ضمن، حسین قدیانی تنها نویسنده‌ای بود که در دولت اعتدال، به خاطر نقدهای هسته‌ای، دادگاهی شد! خوبه حالا “کارشناس” نیست و الا می‌کشتندش لابد!!

  42. سیداحمد می‌گوید:

    کاش در این دولت، یک مرد پیدا می‌شد، جواب بند یک یادداشت داداش حسین ما را می‌داد، بلکه ما قانع می‌شدیم؛

    یک- هیچ برایم مهم نیست آنچه در لوزان بسته شد نامش بیانیه بود، توافق بود، پیش‌توافق بود یا چی. مهمتر از نام، محتوای آن بود که از بس منافع دشمن را زیاده از حد ضمانت کرد، فی‌الحال یک روز جان‌کری اعلام می‌کند؛ «اوباما توافقی خارج از چهارچوب لوزان را نمی‌پذیرد»، یک روز سخنگوی کاخ سفید، یک روز وندی‌شرمن، یک روز حتی فابیوس. واقعا در لوزان چه به دشمن دادیم که توافقی خارج از چهارچوب آن خراب‌شده را نمی‌پذیرد؟ خوب است حضرات، به جای مخفی شدن پشت سخن بزرگان، باری هم که شده افراط، تندروی و ولنگاری در سخن را کنار بگذارند و یک کلام، مودبانه، متین، فنی و کارشناسانه، جواب این پرسش ما را بدهند! تاکید می‌کنم؛ پاسخ این سئوال، نه مخفی شدن پشت حمایت… «حمایت البته مشروط» رهبر خوبان است، نه مایه گذاشتن از علقه خود به شیربچه‌های روزگار، نه احیانا بغض و اشک و آه و ناله! مستدل و مستند به سخن طرف مذاکره خودتان، همچنین، مستقل از دولت و حکومت، سئوال پرسیدیم، جوابی می‌خواهیم فراخور سئوال مطروحه! به ما بگویید؛ «چرا اوبامایی که از نظر بعضی‌ها مودب است و باهوش، زیر بار هیچ توافقی خارج از آنچه در لوزان بسته شد، نمی‌رود؟!» خواهش می‌کنم همین را به ما بگویید، و الا از نظر ما، شما اصلا پیشکسوت راه جهاد و شهادت! نه احیانا مردمانی که مذاکره را فقط برای مذاکره می‌خواهند و فراموش کرده‌اند اساسا و اصولا هدف از مذاکره، «لغو تحریم» بود، نه «تمدید مذاکره»!

  43. زهره می‌گوید:

    آقای حسین؛
    مهدی محمدی، کارشناس مسائل هسته‌ای نیست؛ بلکه رفیق سعید جلیلی هستش!
    حالا هر کی با ایشون رفیق شد، شد کارشناس؟
    از نظر ما، سعید جلیلی هم این کاره نبود، بلکه فقط به قرائت متون انقلابی در مذاکرات بسنده می‌کرد!
    در ضمن، بهتر است آقای قدیانی و آقای محمدی، ابتدا بروند روی دایو، بعد نظر بدهند درباره دولت!!
    شما که اینقدر مطیع اوامر ولی امر مسلمین جهان هستید، خواهشا روی دایو!!!!

  44. ... می‌گوید:

    رونمایی می‌شود از «کارشناس مسائل هسته‌ای»
    جناب آقای سوپر دیپلمات؛ حسین فریدون!!

  45. بیست و ششی می‌گوید:

    بهتر از این نمی‌شد نوشت! واقعا سیلی جانانه‌ای بر گوش اصحاب قیاس زدند قاسم و عبدالله.

    در پناه خدا باشید داداش حسین عزیز! قلم شما مایه فخر و مباهات حزب‌الله است، بلاشک.

  46. ناشناس می‌گوید:

    زهره؛
    مهدی محمدی، کارشناس مسائل هسته‌ای نیست!!!!
    چی می‌گی؟
    (با لحن علی صادقی بخون!)

  47. بیست و ششی می‌گوید:

    چشم‌انتظار! ممنون بابت این لینک؛
    http://www.ghadiany.ir/1391/13264
    نخونده بودمش… اما الان با اشک خوندم!
    واقعا بی‌نظیر است قلم خون‌نویس قدیانی…
    عجیب اشکی از من گرفت، مخصوصا قسمت شعر پروین اعتصامی.

  48. ناشناس می‌گوید:

    صرفا جهت پیشنهاد
    یه قسمت خصوصی‌ای چیزی درست کنید، همین نقدها رو به صورت هجو و هزل بنویسید.

  49. سیداحمد می‌گوید:

    خانم زهره؛

    ضمن عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما!
    “بی‌سواد” رو که رئیس جمهورتون خیلی وقت قبل گفته بود؛ یه چیز جدید بگو!

    مهدی محمدی کارشناس نیست، سعید جلیلی، وحیدشون، حسین قدیانی، اون یکی حسین قدیانی… اصلا از طرف ما، هیچ کسی کارشناس نیست و با هر مدرک تحصیلی، همه‌مون بی‌سوادیم!
    ما بی‌سوادها، منتظر رفع تحریم‌ها، توسط دولت باسوادها هستیم!

    با آروزی توفیق روز افزون!
    😐

  50. چشم انتظار می‌گوید:

    از نظر بعضی‌ها، کارشناس مسائل هسته‌ای اونایی بودن که دو سال کل سیستم علمی کشور رو خود پلمپ کردند!! و یحتمل شهدای این راه هم همینجور الکی شهید شدند و اصلا دانشمند نبودند.
    آره ارواح خان داداش عفت خانوم! اونا حتما کارشناش هشته‌ای 🙂 هستند!!!

  51. چشم انتظار می‌گوید:

    یه بابایی در کنار تمام ادعاهایی که داشت، مدعی بود، هم باید سانتریفیوژ بچرخه، هم چرخ زندگی مردم! ولی با این دست‌فرمون تو این دو سال فعلا تنها چیزی که می چرخه سبیل بابای ملته… هرهرهرهر کرکرکرکر!!! از یک ساعت سخنان گهربار حضرت آقا در جمع مسئولین نظام، برخی فقط از تخته دایو بهره‌مند شدند!

  52. گفت و شنود می‌گوید:

    تیراندازی!

    گفت: مدتی است که برخی از دولتمردان و مشاوران آقای رئیس‌جمهور توصیه می‌کنند باید یاد بگیریم که «چگونه با دنیا تعامل کنیم»!
    گفتم: با دنیا که همیشه تعامل داشته‌ایم، فقط چند قدرت زورگو به جای تعامل در پی سلطه بر کشورمان هستند که چون ما زیر بار زور نمی‌رویم با ما درگیر هستند.

    گفت: منظورشان این است که باید در سیاست خارجی به گونه‌ای عمل کنیم که، شخصیت و جایگاه مردم ایران در جهان روز به روز از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار شود.
    گفتم: مثلا آمریکایی‌ها جرأت نکنند به نماینده ایران برای سازمان ملل ویزا ندهند و جرأت نکنند بگویند فریبکاری در دی.ان.ای ایرانیان است! و…

    گفت: این جسارت‌ها و نمونه‌های مشابه دیگر را که در دولت یازدهم علیه مردم کشورمان روا داشته‌اند! پس آقایان چه می‌گویند؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! سرگروهبان در میدان تیر، تفنگ سربازی که تیرهایش به خطا می‌رفت را گرفت و گفت؛ حالا نگاه کن تا تیراندازی را یاد بگیری! و چند تا تیر شلیک کرد ولی هیچکدام به هدف نخورد، تفنگ را به سرباز داد و گفت؛ دیدی؟… تو اینطوری تیراندازی می‌کردی!

  53. سیداحمد می‌گوید:

    بچه‌ها؛

    یک خبر خوش!

    “ایران خود را برای دوران پسامذاکره و پساتحریم آماده می‌کند.”

    {جمله‌ای گهربار از زبان مفتاح‌السلطنه}

  54. فاطمه می‌گوید:

    وقت سحر است، به محراب بگویید…
    منتظر نماند…
    علی دیگر نمی آید…

  55. برف و آفتاب می‌گوید:

    چقدر ذوق‌زده شدم از دیدن کلمه‌ی “خبر خوش”! 🙁

  56. بیوتن می‌گوید:

    بخوانید جناب قدیانی؛
    http://72sq.com/

  57. مجید قمی می‌گوید:

    دست مریزاد.
    عالی بود عالی عالی.
    ایضا جواب سید احمد به خانم زهره!!!

  58. یه بیست و شیشی می‌گوید:

    داداش! روزنامه، گزکهای این متن رو درنمی‌آورد، قلاب رو انداخته بودن برات!! 😉

    برف و آفتاب! من هم وقتی دیدم، کلی ذوق کردم اولش، اما… 🙂

    زهره! انتقاد از “نقد منتقد متعهدی مثل حسین قدیانی” هم البته کار آسانی است! اگر راست می‌گویید جواب همان بند اول این متن را بدهید، حالا بالای دایو هم نرفتید، نرفتید! می‌نویسیم به پای رعایت شئونات!!

  59. رضا می‌گوید:

    توهین به رئیس جمهور از سر تا پای این متن دارد می‌بارد! جای تعجب دارد چرا هیچ برخورد شایسته‌ای با این سایت و اون روزنامه جلف وطن امروز نمی‌شود!

  60. خواهرشهید می‌گوید:

    سلام؛
    فعلا که زهره خانم از همه کارشناس‌ترند و این صلاحیت را دارند که برای سواد و صلاحیت دیگران، تعیین سطح کنند!

  61. مجید قمی می‌گوید:

    رضا! دقیقا کجاش؟
    می‌شود توهین را برای ما هم معنی کنید تا بدونیم به چی می‌گین توهین؟

  62. ی می‌گوید:

    مبارک باشه!
    خبرای خوش در راه است…
    روحانی مچکررررررییییم…

  63. آخرین حرف می‌گوید:

    من هم مثل همه مردم، همه بچه حزب‌اللهی‌ها، همه بچه‌های گل این سایت، دعا می‌کنم توافق عزت‌مندانه صورت بگیره!

  64. فاطمه می‌گوید:

    جناب رضا؛
    اگه قرار بر برخورد باشه اول از همه روحانی رو به خاطر اون همه توهینی که به ملت کرده و توی کارنامه‌اش ثبت شده توبیخ کنن، بعد برن سراغ نفرات بعدی!
    در ضمن؛ آقای قدیانی حقیقت رو گفته و فقط جواب یک سوال رو می‌خواد، چرا اینقد عصبانی شدین؟!
    اگه جواب منطقی دارین بگین وگر نه لطفا وقت ایشون رو نگیرین… البته اگه ما رو به جهنم حواله نکنین!
    یا حق

  65. رضا اعتدال طلب -پزشک می‌گوید:

    قطعا هر توافقی از عدم توافق بهتر است.
    توافق نکردن برای ایران، تقریبا مساوی با فروپاشی اقتصاد و محیط زیست و مرگ میلیون‌ها ایرانیه!

    باید سعی کرد امتیازات بیشتری گرفت.
    امریکا تا ۲۰۰ سال دیگه هم یه رییس جمهور ضد جنگ مثل اوباما نداره!
    باید از فرصت استفاده کرد.

  66. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا؛

    آقایان می‌فرمایند تحریم‌ها روی همه چیز تاثیر گذاشته، از آب خوردن تا ازدواج!
    حالا خدا رو شکر قبل از تحریم ازدواج کرده بودم!

    به نظرتون تحریم‌ها رو سرعت اینترنت هم تاثیر گذاشته؟
    آخه سرعت اینترنت ما، چیزی فراتر از فاجعه‌ است!

    خدا کنه توافق کنن و تحریم‌ها برداشته بشه!

  67. چشم انتظار می‌گوید:

    یه کف مرتب برای دکتر!
    دکتر؛ آمارت ما رو کشته… 🙂
    به قول داداش، کم‌کم باید برید رو چال!
    چون فکر کنم دیگه نیاز به تعمیر اساسی دارید!

  68. صاعقه گمنام می‌گوید:

    این یکی دو روز، آواتار من یعنی قبة‌الصخره باید اینجا باشه!

  69. دانشجو می‌گوید:

    دکتر جان!
    الان این که نوشتی جوکه یا واقعی نوشتی؟
    من که باور نمی‌کنم… حتما جوکه!
    شما تو همین ایرانی که ما زندگی می‌کنیم، زندگی می‌کنی دیگه، آره؟
    اوضاع بد، داغون، ولی آخه میلیون‌ها ایرانی؟
    اوبامای ضد جنگ؟
    کیه که ندونه امریکایی‌ها علیه ما کاملا متحدند، و در واقع سر و ته یک کرباس‌اند؟

  70. علی می‌گوید:

    دیگه کم‌کم باید بابت توافق رو به هم تبریک بگیم!
    خدا رو صد هزار مرتبه شکر…

  71. دکتر سلام می‌گوید:

    دانلود کلیپ سیاسی دکتر سلام ۸۳
    http://www.aparat.com/v/jYdE7

  72. مهاجر می‌گوید:

    رضا اعتدال طلب-پزشک!
    ضد جنگ؟ ها؟
    پس این‌هایی که دارن به داعش و عربستان برای کشتار مردم کمک می‌کنن، دقیقا کیا هستن؟
    بله! حتما باید امتیاز بیشتری گرفت!
    این شب قدر هم برای توافق خوب با حفظ خط قرمزها دعا می‌کنیم…

  73. چشم انتظار می‌گوید:

    تصویر ارسالی خبرگزاری‌ها از پیش‌نویس متن نهایی توافق هسته‌ای که به امضای طرفین رسیده است:
    http://uupload.ir/files/jjjt_192782_289.jpg

  74. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان؛

    تعجب نکنید از کامنت دکتر!
    امثال ایشون فکر می‌کنند، عدم حمله نظامی آمریکا به ایران، ناشی از سیاست ضد جنگِ اوباماست.
    آمریکا اگر یک درصد احتمال می‌داد در جنگ با ایران پیروز می‌شود، تا الان هزار بار حمله کرده بود!
    آمریکایی که هر سال یک کشور را برای آزمایش سلاح‌های جدیدش انتخاب می‌کند، ضد جنگ است؟!
    در همین دورانِ اوبامای بوزینه، چند کشور به دستور آمریکا ویران شد؟ چند صد هزار نفر انسان بی‌گناه کشته شدند؟
    احمقانه است اگر کسی فکر کند آمریکا می‌تواند به ما حمله کند و نمی‌کند!

  75. دل آرام گیرد به یاد خدا می‌گوید:

    یا حق
    خدا قوت مجاهد!

    واقعا امام حسن علیه‌السلام مظلوم هستن، مظلومتر از برادرشون.
    «صلی‌الله علیک یا حسن‌بن‌علی»

    شب بیست و یکم، حرم بی‌بی حضرت معصومه به یاد اهالی قطعه ۲۶ بودم و با تمام ناقابلیم دعاتون کردم.
    امشب آخرین فرصته! قدر بدونیم…

    اللهم عجل لولیک الفرج

  76. :) می‌گوید:

    فوری فوری

    لحظاتی پیش دکتر محمدجواد ظریف در مصاحبه‌ای اعلام کرد:
    متن توافق نامه تکمیل شده است، فقط اختلاف بر سر رنگ طلق و شیرازه باقی مانده است!

  77. ع.ح.ق می‌گوید:

    دکتر رضا؛
    اصلا فرض کنیم… فرض محال، که محال نیست! فرض کنیم حق با شماست و هر توافقی بهتر از عدم توافق باشه؛ ها؟! فرض می‌کنیم دیگه!
    در این حال هم حتی شعور دیپلماسی که گویا مردان دیپلماسی ما فاقد آن هستند می‌گه؛ نباید این جمله گفته بشه.
    باید برعکسش رو بگیم که «دشمن» به معنای واقعی کلمه، حساب کار دستش بیاد…

    حالا بماند که عمه من هم می‌فهمه که این گزاره شما و دوستان‌تان به طور کامل، خالی از حق و عقل و شعور و فهم هست!

  78. سیداحمد می‌گوید:

    “لایک به کامنت 🙂 و کامنت چشم انتظار!”

  79. فرهنگی می‌گوید:

    رضا اوباما طلب!! ببخشید اعتدال طلب-پزشک؛

    برای مشکلات حل شدنی اقتصاد، خیلی پیش‌ترها رهبر فرزانه و فرهیخته‎مون نسخه معجزه‌گونه “اقتصاد مقاومتی” رو تجویز کرده‌اند و تمام!
    ما اقتصاد بیمارمون رو پیش هر طبیبی نمی‌بریم، چون هیچ غلطی نمی‌تونن بکنن.
    نسخه‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، یونان رو به خاک سیاه نشوند.
    حالا لطف کنید به جای تجویز نسخه‌های از پیش شکست خورده برای ملت ما، به اوباماتون بگین برای یونان در حال احتضار فکری بکنن. هر چی باشه از یه خانواده‌اند.
    چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است!!!

    در ضمن اینقدر مفتکی القاب آبکی، پیشکش این طفلکی که بی‌نهایت محتاج توافق با ماست، نکنید؛
    ضد جنگ!! باهوش!! مؤدب!!
    ناسلامتی دشمن ماست… دشمن!!

  80. ناشناس می‌گوید:

    من می‌ترسم کامنت بگذارم! 🙂

  81. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا؛
    امشب التماس دعای فراوان!

    یا اله العاصین…
    العفو… العفو… العفو…

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ امامنا خامنه ای

    http://meysammotiee.ir/files/other/ramezan/Shab23Ramazan1393%5B03%5D.mp3
    http://dl.delsukhtehgan.ir/sal%2094/Karimi;mirdamad-Shab%2022%20Ramazan1394-005.mp3
    http://dl.delsukhtehgan.ir/sal%2094/Karimi;mirdamad-Shab%2022%20Ramazan1394-006.mp3

  82. قاصدک منتظر می‌گوید:

    یا باسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَة!
    امشب، بهترین و کامل‌ترین و ماندگارترین تقدیر را برای ما ثبت بفرما.
    یا خَیْرالرَّازِقین!
    امشب، طلب بهترین روزی را دارم؛
    «اللَّهُمَّ أَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشِیدَة»

  83. صبا می‌گوید:

    دوستان؛

    التماس حلالیت و طلب دعا!

  84. سمانه می‌گوید:

    فرهنگی؛
    احسنت! طیب‌الله! گل کاشتید.

  85. زهره می‌گوید:

    اولا از ادب و متانت دوستان محترم واقعا ممنون! فکر نمی‌کردم یک کامنت در مخالفت با نویسنده این سایت، همچین تبعاتی در پی داشته باشد! همین که هنوز زنده‌ام، واقعا جای شکر دارد!
    ثانیا از کجا معلوم طرف ایرانی هم به توافقی خارج از چهارچوب لوزان راضی نباشد؟
    ثالثا جواب آقای قدیانی درباره سوال بند یک این متن، همین “ثانیا” بود و تمام!
    رابعا چرا شماها هر چه فریاد دارید بر سر ظریف و عراق‌چی می‌کشید؟ یک کمی از این فریادها را نگه دارید برای فردا یعنی روز قدس، بلکه اندکی هم ذخیره فریاد برای شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” و “مرگ بر همه جا” داشته باشید.
    خامسا مهدی محمدی بچه‌تر از آن است که کارشناس در زمینه هسته‌ای باشد. او هنوز به دنیا نیامده بود که به آقای ظریف می‌گفتند «دکتر ظریف».
    نکته آخر اینکه آقای قدیانی بالاخره نگفتند در چه زمینه‌ای استثانائا “کارشناس” نیستند؟ آخه از فوتبال گرفته تا سیاست و اقتصاد و عمل قرنیه چشم… کلا درباره همه چی اظهار نظر می‌کنند، حتی درباره لبو!
    و یک چیز دیگر؛ کی گفته حالا آقای قدیانی، قلم خوبی دارد و صاحب سبک هست؟! بازی با مشتی حرف و کلمه، نهایت هنر نویسنده قداره‌بند اصول‌گراست!

  86. ناشناس می‌گوید:

    حسین جان!
    این دفاع جانانه تو از حسن‌بن‌علی، بی‌اجر از طرف خانم فاطمه زهرا نخواهد ماند.
    بی بی دو عالم، همین امشب، مزدت را خواهد داد، همین امشب…
    شنیده‌ام فرزندش «حسن» را خیلی دوست دارد…
    یا زهرا

  87. فاطمه می‌گوید:

    زهره خانم! آقای دکتر ظریف، اگر ۴ تا طرفدار مثل شما داشته باشد، بی‌نیاز از هر دشمن و بلکه منتقدی است. لطفا این شب قدری، کمی آهسته‌تر برانید…

  88. فاطمه می‌گوید:

    حضرت قاسم و حضرت عبدالله، چه به موقع، ورود به این نوشته کردند؛ خیلی به موقع، به جا و زیبا بود دفاع ۲ ابن‌الحسن، از پدر مظلوم‌‌تر از عموی‌شان حسین.

    جناب قدیانی؛
    جا دارد بابت قلم عاشورایی و سرخ‌تان، هم خود و هم ما سجده شکر برآوریم…
    وجود قلم شما در این شرایط، هم مسکن است، هم بیدار کننده!

  89. زهره می‌گوید:

    خانم فاطمه؛

    با وجود افرادی مثل شما، احمدی‌نژاد هم هیچ نیازی به دشمن نخواهد داشت!

  90. فاطمه می‌گوید:

    سرکار خانم محترمه! بد نیست بدانید من در هیچ انتخاباتی، به آقای دکتر احمدی‌نژاد رای ندادم، در این انتخابات ریاست جمهوری آخر هم اصل رایم به آقای دکتر ولایتی بود، هر چند که بنا به دلایلی، روز آخر تصمیم گرفتم به آقای دکتر قالیباف رای بدهم. بماند حالا!

    آقای قدیانی در این یادداشت، شما و امثال شما را توصیه به تعقل کرده، اما ظاهرا من باید در این کامنت، شما خواهر گرامی را توصیه کنم به رعایت تقوای الهی در اظهار نظر!

    برای من، هم دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده با پنج بعلاوه یک محترم‌اند، هم منتقدین محترمی مثل آقایان قدیانی و محمدی.

    شما اگر اندکی دقت کنید درخواهید یافت که این دوستان، خیرخواه زحمت‌کشان عرصه دیپلماسی هستند، نه دشمن‌شان. متاسفانه شما منکر واضحات هم می‌شوید؛ هم جناب محمدی، کارشناس مسائل هسته‌ای هستند، هم جناب قدیانی، قلم واقعا روان و زیبایی دارند. من از زبان خود آقای دکتر ولایتی، تعریف قلم آقای قدیانی را شنیده‌ام. اینکه من و شما با بخشی از مواضع امثال این آقایان انقلابی و پر شر و شور، ممکن است زاویه داشته باشیم، دلیل بر انکار بدیهیات نمی‌شود اصلا. من واقعا از صمیم قلب، به آقای دکتر روحانی ارادت دارم و ایشان را خیرخواه می‌دانم اما نتوانستم با قیاس اخیر ایشان تحت هیچ عنوان کنار بیایم! یعنی چه که شرایط امروز، مثل زمان شرایط صلح امام حسن است؟ آیا جمهوری اسلامی که خود آقای دکتر روحانی رئیس جمهور آن است، این همه غریب و تنها شده؟ کربلا درس مذاکره بود، باز یک چیزی! این یکی را ابدا نمی‌شد هضم کرد!!

  91. سیداحمد می‌گوید:

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940418000070

    دوستان محترم؛
    در کامنت‌های لینکی که گذاشتم دقت کنید! و بعد، قیاس کنید با کامنت‌های همین پست مثلا…
    انصافا صفحه کامنت‌های هیچ سایت، وبلاگ، حتی خبرگزاری مهمی چون خبرگزاری فارس، از منظر “زیبایی بصری” و رعایت “نکات ویرایشی” پای قطعه ۲۶ خودمان نمی‌رسد.
    جا دارد تشکر ویژه کنیم از مدیر محترم وبلاگ…

  92. سمانه می‌گوید:

    زهره؛

    اولا اینجا کم نیستند کسانی که کامنت‌های مخالف می‌گذارند! شما اولین نفر نیستید؛ اگر وقت بگذارید و بخوانید، خواهید دید که اینجا فقط کامنت‌هایی که منطقی و مستدل باشند تأیید می‌شوند. حالا گاهی دوستان جهت انبساط خاطر، با مزاح جواب می‌دهند؛ شما به اصل مطلب توجه کنید.
    ثانیا این دیگه از اون حرف‌ها بود! هر چند این موضوع، اگر و اما و از کجا معلوم نداره، ولی اگر این‌طور بود، که دیگه این همه اختلاف و به نتیجه نرسیدن و تمدیدهای مکرر برای چیه؟!
    ثالثا آقای قدیانی یک سؤال صریح و روشن از آقایان پرسیدند. (دقت کنید از شما نه، بلکه از تیم مذاکره کننده!) یک جواب واضح و شفاف هم باید بدهند، البته جوابی مستند و مستدل و معقول!
    رابعا اینها فریاد نیست؛ انتقاد است! از قضا گاهی لازم است از مسئولین انتقاد کرد، آخر مسئول هستند، معصوم که نیستند!
    خامسا
    کی گفته به هر کی گفتند “دکتر”، مهدی محمدی نمی‌تونه ازش انتقاد کنه؟!
    نکته آخر اینکه نه فقط آقای قدیانی، کلا نویسنده‌ها به خاطر مطالعه زیادی که دارند و لازمه نویسندگی هست، در اغلب زمینه‌های مطروحه در جامعه، دستی بر آتش دارند، “نویسنده روزنامه” هم که به طریق اولی باید در همه مسائل جاری صاحب نظر باشد!
    و یک چیز دیگر! ما هم از شما به خاطر ادب و متانت‌تان تشکر می‌کنیم!

  93. سیداحمد می‌گوید:

    خانم زهره؛

    “به توافقی جز چهارچوب بسته شده در لوزان، رضایت نمی‌دهیم” سخنی است که مکرر از طرف غربی شنیده‌ایم، هم مکرر و هم فقط! پس چهارچوب بسته شده در لوزان، به شکل عجیب و غریبی، منطبق با خواست آمریکا بوده!

    بعد هم اینکه، آیا تیم مذاکره کننده، خدای نکرده خودشان زبان ندارند و یکی در مایه‌های شما، مبدل به زبان ایشان شده‌اید؟! خب، یک کلمه بیایند بگویند که ما هم راضی به توافقی خارج از چهارچوب لوزان نیستیم! واقعا چرا این جمله را نمی‌گویند؟ آیا خود همین، نشان نمی‌دهد تیم مذاکرات هم ناخودآگاه پذیرفته که در لوزان، زیر بار چهارچوبی نامتوزان رفته؟

    در آخر، خانم “سمانه” خوب گفتند نکته “ثانیا” کامنت‌شان را. خوب و منطقی. اگر هر دو طرف، خواهان ابقای همان چهارچوبی هستند که در لوزان بسته شده، خب این همه اختلاف و پرانتز و بگو و مگو و تمدید و… دیگر چه صیغه‌ای است؟!

  94. امیری حسین و نعم الامیر می‌گوید:

    به هم التماس دعا نگویید!
    http://jahannews.com/vdcgqx9tnak9wt4.rpra.html

  95. خواهرشهید می‌گوید:

    الهی، به حق این شب…
    طرفداران اوبامای مودب و باهوش و ضد جنگ و صلح‌طلب را با خودش محشور فرما!!
    آمین.

  96. دوست و همراه همیشگی می‌گوید:

    امام زمان خطاب به امام حسین در زیارت ناحیه مقدسه:
    «اگر چشمم از آب خشک شود، برایت خون گریه می‌کنم».

    الهی بالحسین… بالحجة…

  97. مجید می‌گوید:

    آقا چه خبر از مذاکرات؟
    مثل اینکه امشب، بر خلاف شبهای پیش، مثبت نبوده فضا!
    درسته که شنیدم آمریکا از بس امشب دبه درآورده، حتی صدای ظریف رو هم کلفت کرده؟!
    ظاهرا برداشته با داد و بیداد گفته که چرا اسب‌های‌تان را هی دم به ساعت، عوض می‌کنین!

  98. بیست و شیشی می‌گوید:

    http://www.tabnak.ir/fa/print/515693
    اوضاع مشکوکه…

    مذاکره “زهره” و “فاطمه” جالب بود!

  99. فرهنگی می‌گوید:

    مغز مهدی محمدی چند کیلوگرم است؟
    http://www.ghadiany.ir/1389/661

    به قول آقای سیداحمد به به…به به…
    این متن رو باید چند بار خوند تا بفهمی مهدی محمدی کیست!
    .
    .
    اون‌وقتی که دکترهای ریش پروفسوری با پول ملت تو ینگه دنیا در پیشگاه دشمن شادان و خندان، مثلا مشغول تحصیل بودند، خیلی از “بچه‌های” کم سن و سال مردانه و غیرتمندانه جنگیدند و دشمن را به زانو درآوردند. اقتدار و امنیت و آسایش امروز ما مدیون بچه‌هایی است که دیروز مردانه جلوی دشمن غدار ایستادند و امروز هم با علم و درایت و تیزهوشی کم نظیرشون، هم دلدادگان غرب را کلافه کرده‌اند و هم دشمنان بیرونی را. خدایا! از عمر پیران ترسوی سیاست زده بکاه و بر عمر با برکت بچه‌های شجاع و غیرتمند بیفزای.
    .
    .
    امشب به طور ویژه برای استاد متفکر و مسلم عرصه سیاست جناب محمدی و نویسنده برجسته همه فن حریف کشورم آقای قدیانی و نیز سایر سربازان سرافراز میهنم از جمله برادارن محمدحسنی، دکتر محمدمهدی سیار، حامد زمانی، میثم مطیعی، مرحوم احمدی‌سخا و… دعا کردم.
    .
    .
    خانم زهره؛
    ممنونم که به ما یادآوری کردید قدر بچه‌های‌مان را بیشتر بدونیم و در بهترین شب سال، چتر دعای‌مان را برسرشون باز کنیم.

  100. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    «دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان»

    بسم الله الرحمن الرحیم. اللَّهُمَّ اغْسِلْنِی فِیهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الْعُیُوبِ وَ امْتَحِنْ قَلْبِی فِیهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ یَا مُقِیلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِینَ.

    خدایا! در این روز گناهانم را بشوی و از هر عیبی پاکم کن و قلبم را به پرهیزکاری دل‌ها بیازمای. ای درگذرنده از لغزش‌های گنهکاران.

  101. ع.ح.ق می‌گوید:

    امشب تو صحن صاحب الزمان حرم حضرت معصومه، البته قبل از شروع مراسم، داشتم قرآن می‌خواندم؛ سوره مبارکه یوسف!
    رسیدم به آیه ۸۸، عجیب زیباست؛ عجیب‌ها!
    ..یا ایها العزیز مسَّنا و اهلنا الضرّ، و جئنا ببضاعةٍ مزجاةٍ، فأوف لنا الکیل و تصدق علینا…
    فقط با این آیه انگار میشه با خود حضرت حجت ارتباط برقرار کرد…
    عجیب چسبید این آیه دیشب!
    دعاگوی همه عزیزان بودیم، دعاگومون باشید…

  102. چشم انتظار می‌گوید:

    احسنت «فرهنگی» بزرگوار…

  103. مجید قمی می‌گوید:

    خانم زهره!
    دلیل اینکه متوجه نمی‌شوید چرا به مهدی محمدی و یا داداش حسین قدیانی تا این‌حد می‌بالیم می‌دانید چیست؟
    چون «تحریمیم! میفهمی؟ تحریمیم!»
    وقتی بهشتی‌پور شما میاد میگه؛ «بازرسان آژانس که بیان بخوان بازدید کنن، ما میگیم باشه، چشم‌هاشون و می‌بنیدیم می‌بریمشون همون‎جایی که می‌خوان بازدید کنن، چشم‌هاشون رو باز می‌کنیم، اونها هم از روی جی پی اس مختصات رو نگاه می‌کنن میگن عِه! آره این همونجاست بچه‌ها! بعد بازدید که کردن می‌گیم؛ خب دیگه، بازدیدتون رو کردین، پس ما دیگه مشکلی نداریم، اونها هم میگن؛ آره و دیگه همه چی حل میشه و میرن و ماهم می‌گیم فداااات، خوب بخوابی، ستاره بچینی، اورانیوم بگیری… (به قول جناب خان)
    می‌شن کارشناس و مدافع تصمیمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای.
    اما مهدی محمدی که رزومه‌اش معلومه و ضمنا همین رزومه، خاری شده در چشم خیلی از اوباما دوستان و مریدان آمریکا، شدن بی‍سواد؟
    آخه مگه میشه؟ مگه داریم؟

  104. حسین می‌گوید:

    وقتی که اسبها عوض می‌شوند!!
    http://alef.ir/vdccmsqix2bq4m8.ala2.html?281770

  105. علی می‌گوید:

    حالا اینجا که غریبه نیست!
    ماشاءالله همه هم که اهل دِلَن!
    ولی من هر چی فکر می‌کنم می‌گم آمریکا مغز خر خورده که توافق کنه!
    وقتی می‌بینم که اختلاس داره بیداد می‌کنه، اقتصاد که درب و داغونه، تحریم‌ها که جواب داده، دولتم که داره توافق رو علنا گدایی می‌کنه…

    یا علی

  106. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا؛

    همگی خدا قوت… قبول باشه ان‌شاءالله.
    ان‌شاءالله به زودی نماز جمعه‌ای رو به امامت مولامون، در مسجدالاقصی بخونیم.

  107. سیداحمد می‌گوید:

    دلم برای ظریف می‌سوزه!
    هلاک شد از دست این آمریکایی‌های وحشی و دروغگو!
    به نظرم اگر روحانی اینقدر فشار نیاره و تحت هر شرایطی توافق نخواد، ظریف بهتر می‌تونه کارشو انجام بده!!!

  108. چشم انتظار می‌گوید:

    در ادامه‌ی کامنت «فرهنگی» حالا که بداخلاقی و عقده‌گشایی برخی گل کرده و از روی عصبیتِ موروثی از شیخِ کلیددار و صد البته فقرِ مغزِ فرهنگی و علمی، به «مهدی محمدی» سرباز هسته‌ای نظام و رهبری و داداش «حسین قدیانی» سرباز حضرت آقا در جبهه‌ی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی… انگِ بی‌سوادی می‌زنند؛
    این لینکِ کوثر هسته‌ای: http://www.ghadiany.ir/1390/11517 رو هم اضافه کنیم به لینکِ مغز مهدی محمدی!
    تا بفهمند نه تنها مهدی، بلکه نسل او هم ان‌شاءالله خیر کثیر خواهند شد و «کوثر هسته‌ای» چشم بدخواهان را کور خواهد کرد به لطف یزدان…

  109. چشم انتظار می‌گوید:

    بریده‌ای از متن زیبای کوثر هسته‌ای؛

    مهدی محمدی، آنقدر «عقل سرخ» دارد که اسم بچه اش، دخترش، جگرگوشه‌اش را «کوثر» بگذارد. «کوثر محمدی»، یعنی آقای اوباما! نسل نخبگان انرژی هسته‌ای در این مرز و بوم، با رمز «یازهرا»، هرگز «ابتر» نمی‌ماند. ما تازه در ربیع‌الاول خیبر و بدریم. ما مردیم. مرد کارزار. مرد نبرد. مرد بدر. مرد مرد مرد. اینک انرژی هسته‌ای ما، علاوه بر «علیرضا» و «آرمیتا»، «کوثر هسته‌ای» هم دارد. آقای اوباما! عقل هسته‌ای و هوش سیاسی مهدی محمدی در کیف لپ تاپش نبود!! آقای اوباما! مغز مهدی از نطنز بزرگ تر است و خون مصطفی از یو سی اف. آقای اوباما! اگر خاک ایران، نفت خیز است، اما نسل ایرانی، «هسته‌ای خیز» است، و «تحریم نسل»، آنهم در فصل خیبر و بدر، ممکن نیست. آقای اوباما! «کوثر هسته‌ای» روشن‌ترین جواب ماست به پیام چندی پیش شما. آقای اوباما! شما در درجه اول، با ما طرفی، بعد با خامنه‌ای. آقای اوباما! می‌میریم برای رهبرمان، اما شکست شما را می‌بینیم. آقای اوباما! «کوثر هسته ای» از آنِ انقلاب اسلامی است، اما «نظام سلطه» در «بیداری اسلامی» و «جنبش تسخیر وال استریت» زنده زنده دارد به گور می‌رود. آقای اوباما! حلول ماه ربیع الاول را به شما تسلیت عرض می‌کنیم که گفت: «انا اعطیناک الکوثر/ فصل لربک وانحر/ ان شانئک هو الابتر».

  110. دل آرام گیرد به یاد خدا می‌گوید:

    قابل توجه زهره و همفکرانش!

    *چند نکته*

    ۱. با مطالعه لینک نقد آقای محمدی، صدای کسانی در می‌آید که هنوز در دشمنی آمریکا با ما شک دارند.

    ۲. شیربچه‌هایی که عشق حیدر کرار دارند را هرگز از بالای دایو نترسان! کلا شماها حق ندارید ما را از چیزی بترسانید. آنهایی که رای‌شان را به شکم فروختند باید بترسند!!

    ۳. بچه حزب‌اللهی خیلی وقت است پریده، اصلا او وسط دریای نظام است. مطمئن باشید دعای ما برای ختم به خیر شدن مذاکرات و کلا موفقیت دولت محترمه، اگر بیشتر نباشد، یقینا کمتر از شماها نیست. و مطمئن‌تر باشید ما بر تبعات ”عدم توافق” و کلا اقدامات منافی تدبیر حضرات، بسیار صبورتر و منصف‌تر از هم صنفی‌های شما هستیم.

    ۴. تاکید می‌کنم که در مواجه با ”عدم توافق” منصف و صبوریم، نه با ”هر توافقی” یا ”توافق بد” که در این‌صورت صدای‌مان در می‌آید؛ آن هم بدجوری!! پس مراقب باشید.

    ۵. چون شما جواب سوالی که نویسنده قهار و ولایی‌مان از مردمان مذاکره کننده پرسیده بودند را جواب دادید، یک آن فکر کردم شما سخنگوی جمع فخیمه ”چی‌ها” هستید، لذا شما را مخاطب بلاشک مورد “بند ۴” قرار دادم.

  111. ع.ح.ق می‌گوید:

    یک سوال؛
    من اشتباه می‌کنم و یادم نمیاد یا اینکه واقعا حضرت آقا از اول این دولت هیچ‌گاه به نماز جمعه نیومدن؟
    و اگر نیومدن، این حرکت به چه معناست؟
    ـــــــــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    به هیچ معنایی… لااقل به معنای مخالفت با دولت محترم نیست! «ولا یجرمنکم شنئان…».

  112. پیرمرد می‌گوید:

    ببینید بچه‌ها!
    یک زمانی که خیلی از شماها یا نبودید و یا سن‌تان کم بود، حضرت امام فرمودند؛ کمونیست به موزه‌ها می‌پیوندد! (قریب به مضمون) به یک‌سال نکشید که در عین ناباوری مردم دنیا، شوروی به روسیه و چند تا جینگلی تبدیل شد! حالا مدتی است که مولای ما اشاره به یک پیچ تاریخی دارند. نمی‌دانم که این‌همه علامت در دنیا (حرکت ۹۹% وال استریت، عدم توانایی مداخله نظامی آمریکا در کشورها و استفاده از جنگ‌های نیابتی، وضعیت آشفته اقتصادی اروپا و اخیرا وضعیت یونان) چرا بعضی‌ها نمی‌گیرند که به‌زودی در عین ناباوری دنیا بین‌ها، آمریکا به چند کشور فینگلی تبدیل و می‌رود کنار دست رفیق اسبقش! فکر کنم اگر هزار دلیل برای این میهمان محترمه تازه وارد (خانم زهره) بیاورید، مانند دکتر عزیزمان و یا رضا ۲ محترم، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

  113. فرهنگی می‌گوید:

    ارادتمون به آقای مهدی محمدی با خوندن این دو متنی که آقای قدیانی درمورد ایشون نوشته بودند صد چندان شد.
    جهت اطلاع دوستان، آدرس صفحه اینستاگرام آقای محمدی اینه:
    https://instagram.com/mmohammadi1361

    آقای چشم انتظار؛
    خیلی متشکرم از کامنت تکمیلی که گذاشتید. به گمانم شما صفحه‌ای به همین نام در اینستا دارید. درسته؟

    آقای اسلامی ایرانی و خانم صبا؛
    دلمون برای کامنت‌هاتون تنگ شده. نوشته‌های زیباتون رو از ما دریغ نکنید.

  114. چشم انتظار می‌گوید:

    جناب فرهنگی؛
    نه. تو فضاهای مجازی نیستم. البته یک جای کوچولو هست و خیلی محدود!

  115. سیداحمد می‌گوید:

    جواب کوتاه “ح ق” به کامنت “ع. ح. ق” سند دیگری است بر حریت نویسنده قطعه ۲۶ که با وجود این همه نقد به دولت اعتدال، هرگز راضی به ظلم در حق عالیجنابان نیست!

  116. سیداحمد می‌گوید:

    فرهنگی؛

    با مطالعه مجدد ۲ لینکی که چشم‌انتظار درباره مهدی محمدی گذاشت، بر خلاف شما، ارادت من به داداش حسین عزیز بیشتر شد! علت؟ حالا بماند…

  117. گفت و شنود می‌گوید:

    … زیادی!

    گفت: خانم هیلاری کلینتون نامزد ریاست‌جمهوری آینده آمریکا در مصاحبه با «گلوبال ریسرچ» گفته است؛ می‌خواهم ایرانی‌ها بدانند که اگر من رئیس‌جمهور شوم، به ایران حمله خواهم کرد.
    گفتم: حیوونکی! نمی‌داند که واژه‌های مبارک «چخ» و «چخه» را برای مقابله با همین حمله‌ها ساخته‌اند!

    گفت: به قول معروف «موز اگر قوت داشت کمر خودش را راست می‌کرد». خانم کلینتون اگر از این عرضه‌ها داشت، به خانم «مونیکا» حمله‌ می‌کرد که شوهرش بیل کلینتون را از دستش گرفته است!
    گفتم: خرگوشه وسط جنگل راه افتاده بود و رجز می‌خوند که … آهای! … پلنگ می‌خورم!… گرگ تیکه پاره می‌کنم!… فیل لت و پار می‌کنم… ناگهان چشمش به یک شیر افتاد و در حالی که بدجوری به پته‌پته افتاده بود گفت؛ البته مخفی نماند که بعضی وقت‌ها هم … زیادی می‌خورم!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    اون تیکه «مونیکا» رو محشر اومدن حاج حسین آقای شریعتمداری… احسنت!

  118. امیری حسین و نعم الامیر می‌گوید:

    «چرا اوبامایی که از نظر بعضی‌ها مودب است و باهوش، زیر بار هیچ توافقی خارج از آنچه در لوزان بسته شد، نمی‌رود؟!»

    آخرش هم نتوانستند جوابی فنی و کارشناسانه، به این سئوال دقیق بدهند.
    .
    .
    .
    این «محمدرضا کردلو» هم که جدیدا به نویسنده‌های فعال و پرکار وطن امروز اضافه شده، الحق قشنگ می‌نویسه. قلمش متاثر از قلم داداش حسین است؛
    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/BlockPrint/141590

  119. ناشناس می‌گوید:

    مدیر مسئول روزنامه کیهان:
    رفتار اخیر آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات هسته‌ای قابل پیش‌بینی بود. 😐

  120. سیداحمد می‌گوید:

    واقعا قلم جناب “کردلو” خوب و از مصادیق رویش‌ها در روزنامه وطن امروز است.
    با این حال، عاشق آن شماره‌هایی از وطن امروز هستم که هم از داداش حسین، یادداشت دارد، هم از مهدی محمدی.
    وزن روزنامه را صدچندان می‌کنه! و البته بی‌رقیب…

  121. بیست و ششی می‌گوید:

    حتما مطالعه شود؛
    http://kayhan.ir/fa/print/49590

  122. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    ظرف یکی دو روز آینده، داداش حسین، متن پراکنده‌ای را برای سایت “حزب الله سایبر” خواهد نوشت با این تیتر: «از عزیز تا عزیز» و بعد، نویسنده وبلاگ، چند روی استراحت خواهد کرد تا پایان ماه مبارک رمضان… و دوباره مطالب جدید و متنوع به خصوص برای روزنامه وطن امروز.
    ــــــــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    هم‌الان که منگ خوابم… ان‌شاءالله در شبهای دیگر باقی مانده از رمضان‌الکریم بتوانم بهتر و بیشتر خلوتی با خدای خود کنم، آنهم در روضه ارک. واقعا به یک «ریکاوری» چند روزه احتیاج مبرم دارم! 🙂
    امسال فقط یک بار، آنهم نیم‌بند توانستم بروم حاج منصور! گاه با خودم می‌گویم اگر این رمضان، آخرین رمضان عمرم یا حتی عمر شما باشد، چه خاکی باید بریزیم بر سرمان؟؟ هم‌اینک روزی را می‌بینم که رمضان هست لیکن من نیستم!! فلذا نوبت عشق‌بازی با خداست آنهم در هفته آخر ماه مبارک. هفته آخری که حاج منصور، از قضا جان‌‌سوزتر از همیشه مناجات می‌خوانند. دیشب هم خدایی، شیخ حسین انصاریان کولاک کرد در حسییه همدانی‌ها… دوست دارم این هفته آخری، یک شب هم بروم پای روضه شیخ. یا اینکه ظهری بروم مسجد امیر… ترکیب «منصور و شیخ» را حیف و صد افسوس و آه که دور و بری‌ها بهم زدند! یادم می‌آید ایام نوجوانی شاید هم جوانی، مداح مراسم بیت رهبر انقلاب، منصور بود و سخنران، شیخ. ال‌کلاسیکویی بود در نوع خودش!! 🙂

  123. رضا اعتدال طلب -پزشک می‌گوید:

    می‌دونید چیه؟
    دیگه داریم می‌رسیم ته راه!
    توافق که می‌شه (شایدم شده) بعد توافق هم، صدای اعتراضتون بلند می‌شه که ای بیایید که هسته‌ای رفت!
    بعد آیت‌الله خامنه‌ای در یک سخنرانی عمومی می‌گن که توافق خوبه یا حداقل بد نیست یا بدک نیست، می‌تونست بهتر باشه! به هر حال پشت دولت در میان.
    (توقع ندارید که بین رییس جمهور و دولت و شما، کسی طرف شما رو بگیره؟)

    بعد صدای شما خاموش می‌شه و باید دنبال بهانه‌ای جدید برای انتقاد از دولت و جمع کردن تکه پاره‌های اپوزیسیون دولت باشید و به این بیاندیشید تا اسفند ماه وقتی نیست.

  124. صبا می‌گوید:

    فرهنگی؛
    ممنون، شما لطف دارید! ولی من تصمیم گرفتم کمتر با کامنت‌های شلوغ پلوغم، وقت نویسنده قهار و محبوب‌مان را بگیرم.

    هی!
    آخرش منم عقده‎ای نشدم! خلاصه یکی گفت: “صبا” چرا نیستی؟!

  125. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    «دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان»

    بسم الله الرحمن الرحیم. اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ فِیهِ مَا یُرْضِیکَ وَ أَعُوذُ بِکَ مِمَّا یُؤْذِیکَ وَ أَسْأَلُکَ التَّوْفِیقَ فِیهِ لِأَنْ أُطِیعَکَ وَ لا أَعْصِیَکَ یَا جَوَادَ السَّائِلِینَ.

    خدایا! در این روز آنچه را که مورد پسند توست خواهانم و از آنچه ناخشنودت کند به تو پناه می‌برم و توفیق فرمانبرداری و ترک نافرمانی‌ات را می‌طلبم. ای برآورنده درخواست‌کنندگان.

  126. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    سلام خدمت دوستان فرهنگی و غیر فرهنگی!
    فعلا یکی از اقوام به دیار باقی شتافته، مشغول کفن و دفن هستیم.
    انشاءالله عمری بود، بعد از توافق نهایی، با ناپلئونی خدمت می‌رسم.
    نیم‌فاصله هم ندارم.

  127. جانباز دوران دفاع مقدس می‌گوید:

    ادامه اعتراض خیابانی خانواده شهدا به فرماندار تکاب در پایگاه خبری تحلیلی «ندای ارومیه».

  128. برف و آفتاب می‌گوید:

    رضا اعتدال‌طلب-پزشک؛

    نمی‌دونستیم. اما حالا که شما گفتید دیگه می‌دونیم! 🙂

  129. مجید قمی می‌گوید:

    رضا اعتدال‌طلب-پزشک!
    به قول مهدی محمدی در مناظره با بهشتی‌پور:
    «ما هم در آرزوهای شما شریک هستیم!» 🙂

  130. منتظر می‌گوید:

    سلام؛

    یا امام حسن! ای شاهی که در سپاهت حسین علمداره…

    حسین جان! قربون این قلمت… در جایی که آقایان از صحنه شهادت‌های عاشورا، درس مذاکره بیرون می‌آورند، می‌خواهی از صلح امام حسن علیه السلام چی بگن؟
    قربونت برم، چرا این‌قدر پرتوقعی؟!

  131. دانشجو می‌گوید:

    دکتر؛
    با این اوصاف باید خوشحال باشی که!
    پس چرا حس می‌کنم با حرص نظر گذاشتی؟!

  132. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    عرض تسلیت!
    خدا رحمتشون کنه…

  133. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا؛
    با توجه به “شرایط جدید مذاکرات”، بند سوم این متن را دوباره و با دقت بیشتر بخوانید.

    مذاکره چند جور می‌تواند شکست بخورد. «بدترین شکست» آن است که این مردمان یک «توافق بد» برای ملت بیاورند. در این شکست، مع‌الاسف، آنچه حتی از «خباثت دشمن» هم «مقصرتر» است، «بی‌تدبیری عالیجنابان» است. بی‌خود و بی‌جهت، شرایط امروز را با شرایطی که منجر به فلان رخداد صدر اسلام شد، مقایسه نکنید! بعضی‌ها اگر خود را با «اشعث ملعون» عوضی گرفته‌اند، این را خوب بدانند که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند». آنکه با دسترنج قیمتی‌تر از گنج شهدای هسته‌ای و سایر شهدای این ملت، یعنی با یک دست کاملا پر، نیز با سرمایه گران‌قدر اذن بزرگان، تیم خود را روانه مذاکره کرده، زیبنده‌تر آن است شرایط امروز را با زمان «فتوحات خیبر و بدر» قیاس کند. طرفه حکایت اینجاست؛ «صلح امام حسن علیه‌السلام» ناظر بر «اقتضای روزگار» اتفاقا مصلحتی بود که درست تشخیص داده شد و در مانایی و ماندگاری اسلام ناب محمدی، «عاشورای سیدالشهدا» را نه در تعارض، بلکه در امتداد خود می‌دید. صدالبته «لا یوم کیومک یا اباعبدالله». همان مصلحت که «علی‌بن‌ابی‌طالب» را ۲۵ سال وادار به سکوت کرد و ۵ سال وادار به حکومت و ۳ بار وادار به جنگ با ناکثین، قاسطین و مارقین؛ همان مصلحت که «حسن‌بن‌علی» را باری وادار به منصب‌نشینی، باری وادار به صلح کرد؛ همان مصلحت که پای «حسین‌بن‌علی» را به وادی کربلا کشاند؛ همان مصلحت که باعث شد «قمر منیر بنی‌هاشم» به آن امان‌نامه لعنتی، «نه» بگوید؛ همان مصلحت که سبب شد «خانم زینب سلام‌الله علیها» با «ما رأیت الا جمیلا» سرخ‌ترین سیلی ممکن را بر گوش یزیدیان همه تاریخ بخواباند… و همان مصلحت که روزی امر را دائر بر ۸ سال دفاع مقدس کرد و دگر روز، حکم به پایان جنگ داد؛ آری! همه این مصلحت‌ها که فی‌الواقع «یک مصلحت» است، به مردمان مذاکره کننده ما دارد می‌گوید؛ «گیرم ملت و ولایت برای تو، هیچ خط قرمزی نمی‌گذاشتند! معطوف به سرمایه نستوهی که داری، معطوف به مادران فرزند از دست‌داده که چون کوه، محکم و باشکوه ایستاده‌اند و معطوف به عقل و تدبیر، فقط و فقط یک «توافق خوب» باید بیاوری، با کم‌ترین داده ممکن و بیشترین ستانده ممکن، یعنی لغو همه تحریم‌ها در همان روز امضای توافق». این مهم، هم درس «صلح حسن‌» است، هم درس «جنگ حسین». اگر به نیکی گفته‌اند؛ «کلهم نور واحد»، بنابراین «درس صلح» و «درس جنگ» یکی است؛ «تشخیص درست مصلحت، آنهم بر مبنای عزت، حکمت و درایت». این درسی است که هم «صلح امام دوم» به این مردمان می‌دهد، هم «جنگ امام سوم»، ایضا «درس قطعنامه» هم همین است. حال آمدیم و مذاکره به علت «عدم توافق» به شکست انجامید. ما اینقدر انصاف داریم که در آن صورت، بیشتر تقصیر را بیندازیم گردن دشمن بی‌آبرو. این رفتار منصفانه البته نافی نقد ما به دست‌فرمان نادرست حضرات نخواهد شد. منتهای مراتب به جد بر این باوریم؛ شکست به معنای «عدم توافق» صد شرف دارد در قیاس با شکست به معنای «توافق بد». اگر در «شکست به معنای عدم توافق» نوعی از «عزت» مستتر است، مع‌الاسف «شکست به معنای توافق بد» ناظر بر شرایط روزگار، سرمایه بزرگ صنعت هسته‌ای و دست کاملا باز مردمان دیپلمات، مصداق بارز «ذلت» است.

  134. چشم انتظار می‌گوید:

    خیلی خصوصی؛
    داداش حسین، من اصلا نمی‌تونم دکتر فیروزآبادی رو درک کنم. نمی‌دونم چرا اظهار نظراتشون یه جوراییه. رو لبه‌ی تیغ صحبت می‌کنه! یه روز عالی، یه روز متوسط، یه روز ضعیف! مطمئنا من اشتباه می‌کنم. ولی تو ذهنم که مقایسه می‌کنم جایگاه‌شون نسبت به سردار عزیز و سلامی و… خیلی فاصله‌ی!

    ــــــــــــــــــــــ

    ح ق-خیلی عمومی:
    سردار سرلشکر فیروزآبادی، کارش رو بلده… همین!

  135. چشم انتظار می‌گوید:

    رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤال یک دانشجو (دیدار امشب با دانشجویان) درباره‌ «تکلیف استکبارستیزی بعد از مذاکرات» فرمودند:

    مگر مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار است؟ این از مبانی انقلاب است. اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم… آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است، خودتان را آماده کنید برای ادامه‌ مبارزه با استکبار… به‌هیچ‌وجه نگذارید افرادی که کلیدهای کار دستشان است به تشکل‌های انقلابی دانشجویی فشار وارد کنند… اینکه برای ایجاد نشاط در دانشگاه، کنسرت و اردوی مختلط برگزار شود کار غلطی است. هر دو وزیر محترم مورد اعتماد ما هستند ولی مراقب زیردستان خود باشند.‌.. اولین فریضه‌ دانشجویی آرمان‌خواهی است. آرمان‌خواهی مقابل محافظه‌کاری است، نه واقع‌گرایی… از واقعیت‌های خوب استقبال و با واقعیت‌های منفی مبارزه کنید. واقعیت‌ها نباید ما را از آرمان‌ها دور کند، بلکه باید مثل پلکان ما را به آرمان‌ها نزدیک کند… آمریکا و مرتجعین عرب در مذاکرات پنهان‌شان، به حضور شگفت‌آور معنوی جمهوری اسلامی در منطقه معترفند. سعودی‌ها از لج این نفوذ ۱۰۰ روز است که ملت یمن را می‌کوبند. شورای امنیت فقط یک قطعنامه منتشر کرد که از ننگ آمیزترین قطعنامه‌ها بود که به جای محکوم کردن بمباران کننده، بمباران شونده را محکوم کرد.

  136. چشم انتظار می‌گوید:

    ممـــــــ که منو از شبهه خارج کردی ـــــــنون…
    ـــــــــــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    اینکه تبریک بعضی دلسوزان، بعد از فلان توافق و بهمان بیانیه، تا حدی لوس و بی‌مزه بود که حتی با واکنش ولی‌امر هم روبرو شد، دلیل نمی‌شه کلیت دست‌فرمان این عزیزان را زیر سئوال ببریم. جناب دکتر فیروزآبادی، هم روزگار جنگ، هم در این روزگار، عمدتا رفتار و گفتار سنجیده و با کیاستی داشته‌اند. دفاع ایشان از اشخاصی چون روحانی، ظریف و… کاملا به جا و درست است. رسالتی روی دوش قلم من و ما هست که هرگز روی دوش امثال این عزیز نیست. فلذا ایشان دارد کار خود را به خوبی و با ظرافت و ایضا صداقت و دلسوزی انجام می‌دهد.

  137. ! می‌گوید:

    ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺟﺪﯾﺪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﻓﻖ:
    ﺍﻟﻠﻪ ﺍﮐﺒﺮ
    ﺍﻟﻠﻪ ﺍﮐﺒﺮ
    ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﻗﻄﺐ ﺷﻤﺎﻝ
    ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﻗﻄﺐ ﺟﻨﻮﺏ
    ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺍﺳﺘﻮﺍ
    ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﻧﺼﻒ ﺍﻟﻨﻬﺎﺭ ﻣﺒﺪﺍﺀ

  138. ! می‌گوید:

    الان حست بیاد همین فیروزآبادی رو می‌شوری و می‌چلونی و پهن می‌کنی رو بند!
    بدم میاد قیافه مثبت می‌گیری!
    اتفاقا به فیروزآبادی خیلی انتقاد وارده و به شدت خودش رو قبول داره و به هیچ وجه زیر بار هیچ نظر و انتقادی نمی‌ره…

  139. ! می‌گوید:

    به قول دوستان سالاری
    عمری فکر نمی‌کردم تایید کنی
    معلومه رو فرمی
    می‌خوای ی کم حرص بخوری این کلیپ رو ببین
    http://khabaronline.ir/detail/434799/multimedia/movie

  140. گفت و شنود می‌گوید:

    بیار بخوریم!

    گفت: «وندی شرمن» گفته؛ ما در مذاکرات هسته‌ای چیزی بیشتر از آنچه در فکت‌شیت خودمان درباره «توافق لوزان» آمده نمی‌خواهیم!
    گفتم: یعنی به چیزی کمتر از برچیدن صنعت هسته‌ای کشورمان رضایت نمی‌دهند؟

    گفت: «آلن ایر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته است؛ توافق لوزان «تک اسب» ماست و آن را رها نمی‌کنیم!
    گفتم: حالا معلوم می‌شود «توافق لوزان» تا چه اندازه‌ برای آمریکا اهمیت دارد که حاضر نیست کمترین خدشه‌ای بر آن وارد شود.

    گفت: اگر قرار است مطابق توافق لوزان، صنعت هسته‌ای کشورمان را دو دستی تحویل آمریکا بدهیم، دیگر ادامه مذاکره برای رسیدن به توافق نهایی! چه معنایی دارد؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! اوایل انقلاب، شخصی را به جرم عرق‌خوری دستگیر کرده بودند. یارو از افسر نگهبان پرسید؛ مرا برای چی آورده‌اید اینجا؟ افسر گفت؛ برای عرق‌خوری، و یارو گفت؛ پس چرا نمی‌آورید بخوریم؟!

    (کاملا مرتبط با بند یک مطلب فوق)

  141. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    «دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان»

    بسم الله الرحمن الرحیم. اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مُحِبّا لِأَوْلِیَائِکَ وَ مُعَادِیا لِأَعْدَائِکَ مُسْتَنّا بِسُنَّةِ خَاتَمِ أَنْبِیَائِکَ یَا عَاصِمَ قُلُوبِ النَّبِیِّینَ.

    خدایا! در این روز مرا دوستدار دوستانت و دشمن دشمنانت و دنباله‌رو سنت پیامبرت قرار ده. ای پاسدار دل‌های پیامبران.

  142. چشم انتظار می‌گوید:

    وَنَزَعْنَا مَا فِی صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍّ تَجْرِی مِن تَحْتِهِمُ الأَنْهَارُ وَقَالُواْ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی هَدَانَا لِهَـذَا وَمَا کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْلا أَنْ هَدَانَا اللّهُ لَقَدْ جَاءتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ وَنُودُواْ أَن تِلْکُمُ الْجَنَّةُ أُورِثْتُمُوهَا بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ. اعراف ۴۳

    و ما آنچه در سینه‌هاى آنها از کینه و عداوت است همه را بر می‌‏کنیم، از زیر (پاى) آنها نهرها روان است، و گویند: ستایش و سپاس از آن خدایى است که ما را به این (جایگاه پسندیده) راهنمایى کرد، و اگر خدا ما را رهنمون نمى‌‏شد ما هرگز راه نمى‏‌یافتیم، حقّا که رسولان پروردگار ما به حق و درستى (به منظور این هدف) آمدند. و ندا داده مى‌‏شوند که این بهشت به پاداش آنچه (در دنیا) مى‌‏کردید به شما داده شد، و آن بهشت (هم که سهم کفار و در معرض انتفاع آنها بود) به سبب اعمال‌تان به ارث به شما رسید. (کفر آنها به حکم مرگ و سهم آنها از آن شما شد.)

  143. حیدر علی می‌گوید:

    سلام حاجی
    فوق العاده بود
    دمت گرم

    پیش از این هم، باری در وصف مظلومیت مضاعف «کریم اهل بیت»، خطاب به امام مجتبی نوشته بودم؛ «تو آنقدر کریمی که کربلا را هم به «حسین» بخشیدی!»

  144. امیری حسین و نعم الامیر می‌گوید:

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940420001472
    عکس آخر، “میکائیل دیانی” از نویسندگان فعال روزنامه وطن امروز و همکار جدید و البته صمیمی داداش حسین است!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    آن اوایل، شایعه کرده بودند «میکائیل دیانی» اسم مستعار من است!
    «دیانی… قدیانی» 🙂

  145. حسین می‌گوید:

    خودشو مسخره کرده آیا؟!
    http://www.shahrekhabar.com/political/1436647620233127
    ـــــــــــــــــ
    ح ق:
    مشکلش چیه دقیقا؟ رئیس جمهور مملکته، حالا ۵ روز در میان، افطار می‌دهد به جمع و جماعتی! متوجه نشدم کجای این حرکت مسخره است؟ یا کی و چرا خودش رو مسخره کرده؟ اگر توضیح بدهید ممنون می‌شوم. اتفاقا در ضیافت افطار رئیس جمهور با دو گروه خانواده شهدا، نیز سیاسیون، بنده را هم -نمی‌دانم چرا؟!- دعوت کرده بودند که خب، نرفتم اما اصل اینکه رئیس جمهور مملکت، خواه فلانی باشد و خواه بهمانی، سفره افطاری پهن کند فکر نکنم مشکل داشته باشد؛ بر فرض که حجاب ۴ نفر از آن دعوت شده‌ها هم خیلی ایده‌آل نباشد حالا! این بحث دیگری است…

  146. ناشناس می‌گوید:

    http://rasaee.ir/sites/default/files/Gallery2/fan.jpg
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    ها! این شد ی چیزی! نقد باید محکم باشد، نه کتره‌ای!

  147. سجاد می‌گوید:

    سلام به همه!
    جان من کسی نیست بگه مگه آمریکا چه رفتار خوبی با ما داشته آخه حاج آقا خاطره؟
    http://upload7.ir?p=action&q=download&filename=Z4G9E7gTPr64kf8QBrYcDDU3Ze2umFHbzfb6chPS

    نمی‌دونم حالا کجای این افتخار داره؟
    http://upload7.ir?p=action&q=download&filename=geBkdUztCdUOK4a2EQ94wYQ8E6G8Y2t77UgaFGu9
    حالش خوب نیست ها!

  148. حسین می‌گوید:

    خصوصی لطفا
    نمی‌دونم! شاید من اشتباه می‌کنم ولی ترکیب این مجلس به دلم نمی‌شینه. کیمیایی، فراهانی و بعضیای دیگه. به نظر من سنخیتی نداشت! حالا باز هم شما نظرت جامع‌تر از ماست.
    ـــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    جامع‌تر؟؟!! اصلا و ابدا. شما نظرت رو بیان کردی و من هم… و از کجا معلوم نظر شما درست نباشه؟! تمنا دارم نه نقدها را خصوصی بزنید، نه کامنت‌های متعاقب آن را. ما که از «دیکتاتوری» بیزاریم، اول از همه خودمان باید در عمل، این مهم را نشان دهیم. به هیچ وجه دوست ندارم فضای وبلاگ، طوری باشد کانه هر چه من گفتم، درسته و لا غیر.

  149. ف.طباطبایی می‌گوید:

    سلام… نماز و روزه همگی قبول.

    آقای قدیانی! جسارتا می‌خوام بپرسم لزوم افطاری دادن رئیس‌جمهور به این جماعت چیه؟
    سنت افطاری دادن، خیلی خوبه ولی در شرایط فعلی اقتصادی، که در همین تهران، هستند مردمی که توان خرید نون و پنیر برای افطار ندارن، لزوم هزینه کردن چند میلیارد برای دعوت از چند تا مثلا هنرمند که اتفاقا از قشر صد در صد مرفه جامعه هم هستن، چیه؟
    افطاری‌های رئیس‌جمهور، اگر مثل افطاری‌های بیت ساده بود، تا حدودی قابل تحمل بود، ولی با این تجملات نه!!
    همین آقای رئیس‌جمهوری که می‌گه آب خوردن مردم هم دچار مشکل شده، چرا کمی از این همه اسراف نمی‌زنه و فکری به حال مردم بیچاره نمی‌کنه؟
    تو یک موسسه خیریه، با ۱۰ میلیون تومن، مواد غذایی ۲۰ خانواده تو ماه رمضون، خیلی خوب تامین شد. با هزینه‌‌هایی که رئیس‌جمهور برای این افطاری‌ها کرد، چند گرسنه سیر می‌شدن؟ آیا اصلا گرسنه‌ای لااقل تو این ماه، تو تهران باقی می‌موند؟
    اصل حرفم اینه؛ مگه نمی‌گه بودجه نیست و پولی نداریم؟ این بی‌پولی فقط برای مردمه؟ فقط برای مردم پول نیست؟ کجا این آقایون از کارهای اضافه و خرج‌های اضافه کم کردن؟
    قصد جسارت ندارم ولی فکر می‌کنم خوشبین هستید!!
    عفو بفرمائید.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    ح ق:
    اینکه شما الان گفتی، چیزی سوای کامنت «حسین» است. صدالبته بعله! باید به جناب روحانی گفت؛ «اگر اوضاع کشور آنقدر وخیم است که حتی آب خوردن هم بستگی به تحریم دارد، همان به از همین سفره افطار هم صرف نظر کنین!» منتهای مراتب، همه می‌دانیم اوضاع کشور آنقدر وخیم نیست که رئیس جمهور مملکت نتواند چند روز در میان به جماعتی افطار بدهد. ناراحت نشویدها اما با این استدلال، دست آخر به افطاری‌های دیگری هم می‌توان گیر داد! مملکت، گیر چیزهای دیگری است! لطفا سطح بالا کامنت بگذارید!

  150. جانباز دوران دفاع مقدس می‌گوید:

    حکایت فرماندار هتاک به خون شهدا، که نمی‌تواند در شهرش قدم بزند! وقتی فرماندار در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود، جمعی از خانواده‌های شهدا با ایجاد حلقه دور وی، نسبت به توهین این مسئول به خانواده شهدا، اعتراض کردند و فرماندار دولت تحت تدابیر امنیتی از راهپیمایی خارج شد!
    «پایگاه خبری تحلیلی اروم نیوز»
    ـــــــــــــــــــ

    ح ق:
    اقتضای شان مراسم بلند بالای روز قدس، این قبیل کارها نیست ولو آنکه فرماندار، واقعا هم سخن سخیفی گفته باشد. این اعتراض و نقد را جای دیگری و جور دیگری هم می‌شد بیان کرد.

  151. بیست و شیشی می‌گوید:

    صحبت‌های این جناب دیانی هم خیلی خیلی خوب بود.
    http://www.rajanews.com/news/216899

    ـــــــــــــــــــــــــ

    ح ق:
    میکائیل واقعا خوب سخن گفت نزد حضرت آقا. اساسا یک بخش مهمی از سخنان امام ‌خامنه‌ای، ناظر بر صحبت‌های میکائیل بود. آنجایی هم که میکائیل گفت؛ «اگر روزگاری مصلحت ایجاب کرد که امر دائر بر «پایان جنگ» قرار گیرد، همان مصلحت امروز ایجاب می‌کند زیر بار توافقی نرویم که زمینه‌ساز جنگ علیه ایران شود»، هم رهبر انقلاب، «احسنت» گفتند، هم حضار. این را خود دیانی، امروز برایم تعریف کرد.

  152. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    خداقوت…
    «من به شما عرض کنم که امروز دشمن قادر نیست؛ امروز به برکت ملتِ هوشیاری مثل ملت ایران، به برکت افکار برانگیخته‌ای مثل افکار ملت ایران، به برکت انقلاب بزرگی مثل انقلاب اسلامی ایران، نه امریکا و نه بزرگتر از امریکا -اگر در قدرت‌های مادّی باشد- قادر نیستند حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن را بر دنیای اسلام تحمیل کنند. این‌جا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، حادثه کربلا اتّفاق خواهد افتاد.»
    امام خامنه‌ای(روحی فداه)

    ———

    “پیشنهادی”

    موشن گرافیک “رژیم بازرسی‌ها”
    http://bayanbox.ir/info/4287390200014699619

    مستند کوتاه “روباه صحرا”
    http://safirfilm.ir/22292

    موشن گرافیک «گذشته‌ها گذشته‌ی دو»
    http://bayanbox.ir/info/3818157902463199745

    «گذشته‌ها گذشته‌ی سه»
    http://bayanbox.ir/info/4841923857021117696

    «گذشته‌ها گذشته‌ی چهار»
    http://bayanbox.ir/info/3026034950377328692

    مجموعه گفت‌وگوهای کوتاه “دونقطه”
    http://safirfilm.ir/tag/%D8%AF%D9%88%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87

    موشن گرافیک شش‌قسمتی “داستان اعتماد”
    http://safirfilm.ir/21986
    http://safirfilm.ir/21992
    http://safirfilm.ir/22003
    http://safirfilm.ir/22019
    http://safirfilm.ir/22030
    http://safirfilm.ir/22060

  153. ف.طباطبایی می‌گوید:

    هر کسی به سبک خودش کامنت می‌ذاره و سطح پایین کامنتمو به بزرگواری خودتون ببخشید!!
    بله ما می‌دونیم اوضاع وخیم نیست، آقا هم هیچ وقت حرف از وخامت اوضاع نزدن؛ اما آقای رئیس‌جمهور مدام حرف از وخامت اوضاع می‌زنن.
    من استدلالی نکردم، فقط حرف‌های روحانی رو تکرار کردم و گفتم با توجه به شرایطی که اون می‌گه، افطاری دادن به ۴ تا مثلا هنرمند روشن‌فکر، اشتباهه!!

    ــــــــــــــــــ

    ح ق:
    حتی «با توجه به شرایطی که اون می‌گه، افطاری دادن به ۴ تا مثلا هنرمند روشن‌فکر، اشتباه» نیست! به نظر شما، مسعود کیمیایی، کارگردان‌تره یا فلانی، رئیس‌جمهورتر؟؟!! به نظر من، کیمایی کارگردان‌تره. با این حساب، به نتایجی می‌رسیم که… ولش کن!

  154. چشم انتظار می‌گوید:

    …………………..

    ـــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    چشم‌انتظار عزیز! کامنتت با آنکه اشاره قشنگی به بخشی از سخنان رهبر انقلاب در جمع دانشجویان داشت اما به دلیل عدم رعایت نکات ویرایشی، ایضا مطول بودن، نقطه‌چین شد! گمانم از جایی کپی کرده بودی! دوستان دیگر هم رعایت کنند و زحمت مرتب کردن نظر خودشان را بر دوش خود بگذارند، نه این حقیر.

  155. سمانه می‌گوید:

    نقد می‌کنیم از کامنت‌های آقای قدیانی!
    چرا تازگی‌ها “بله” رو “بعله”می‌نویسید؟ درسته که هم ما و هم به نظرم شما ترجیح می‌دیم تو نوشتن کامنت‌ها ازادبیات محاوره استفاده کنیم؛ هیچ ایرادی هم نداره به شرطی که واقعا همون‌طور که صحبت می‌کنیم بنویسیم. این کم و زیاد کردن حروف واژه‌ها یا غلط املایی عمدی که این روزها باب شده به نظرم ادبیات نوشتاری ما رو دچار استحاله می‌کنه. نسل بعد از نسل بعد از ما فکر می‌کنند مثلا “آغا” درسته و “آقا” غلط! البته مورد آخر مربوط به نقد شما نبود؛ دغدغه خودم بود!

  156. گفت و شنود می‌گوید:

    هوادار!

    گفت: سایت خبر آنلاین، متعلق به دو مدیر دولتی، با مشاهده تیتر دیروز کیهان، «ارشمیدس‌وار» بیرون پریده و فریاد «یافتم! یافتم…» سر داده‌اند!
    گفتم: حالا چه کشفی کرده‌اند؟

    گفت: با ذوق‌زدگی نوشته بودند که بعله! بیا و ببین که کیهان در تیتر اول خود بیانات رهبر انقلاب را تحریف کرده است! چون آقا فرموده بودند مبارزه با استکبار تعطیلی ندارد ولی کیهان به جای «استکبار» نوشته است «آمریکا»!
    گفتم: در همان بیانات ایشان تاکید شده بود که آمریکا مصداق اتمّ (کامل) استکبار است. حالا چرا این دو مدیر دولتی از هر حرف و سخنی که علیه آمریکا باشد اینطور عصبانی می‌شوند و جیلیز و ویلیز می‌کنند؟!

    گفت: چه عرض کنم؟!
    گفتم: یارو الاغش مرده بود، یک عده رفتند به او تسلیت گفتند! و اینکه، هر چی خاک آن مرحوم است، عمر شما باشد و… دیدند یارو خیلی توی فکر فرو رفته! پرسیدند چی شده؟ گفت؛ از شما چه پنهان که من تا حالا نمی‌دانستم الاغ بنده، این همه هوادار داشته است؟!

  157. مهراب می‌گوید:

    فردا توافق بشه، باز شلوغ بازی شروع می‌شه…

  158. چشم انتظار می‌گوید:

    آره. کپی کرده بودم. خیلی شرمنده، چون دسترسی به سیستم نداشتم با گوشی بازنشر دادم. ان‌شاءالله ویرایش شده می‌ذارم.

  159. ناشناس می‌گوید:

    به به آزادی بیان!

  160. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    «دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان»

    بسم الله الرحمن الرحیم. اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْیِی فِیهِ مَشْکُورا وَ ذَنْبِی فِیهِ مَغْفُورا وَ عَمَلِی فِیهِ مَقْبُولا وَ عَیْبِی فِیهِ مَسْتُورا یَا أَسْمَعَ السَّامِعِینَ.

    خدایا! امروز کوششم را پاداش ده و گناهانم را بیامرز و عملم را بپذیر و عیبم را بپوشان. ای شنواترین شنوندگان.

  161. چشم انتظار می‌گوید:

    ……………….
    ــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    این هم، چند تایی گیر داشت… همون لینک کل بیانات رو بگذاری ممنون می‌شم! وسط نوشتن ی متن هستم، هیچ وقت اصلاح و ویرایش کامنتهای مطول نیست.

  162. ناشناس می‌گوید:

    ببخشید «اصحاب سررسید» یعنی چی؟

  163. سیداحمد می‌گوید:

    چه جالب! هم کیهان و هم وطن امروز، در تیتر نخست خود، به بند یک همین یادداشت، اشاره کرده‌اند؛

    http://kayhan.ir/fa/print/49807
    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/BlockPrint/141736
    .
    .
    .

    وجود قطعه ۲۶ با بهترین و دست اول‌ترین تحلیل‌ها، همیشه برایم مایه مباهات بوده…

  164. بتول می‌گوید:

    متن‌هاتون خیلی خوبه ولی اگه خلاصه‌تر و ناب‌تر بشه بهتره…
    اما در مورد مغلطه “مصلحت فهمان اشعری” که به استناد قیاس این زمان با زمان امام حسن مجتبی روحی فداه، مصلحت را در صلح با شیطان می بینند، باید بگم حتی اگر این قیاس درست هم باشه که نیست، شرایط توافق رو باید مقتدا تعیین کنه، نه هر اشعری‌مسلکی! البته حضرت آقا شروط توافق، آنهم توافق خوب را صریحا بیان کردند. بسم‌الله! این گوی و این میدان! هر کس عرضه عقد قرارداد صلح حسنی با شرایط مورد نظر امام خامنه‌ای رو داره بره جلو…

  165. ناشناس می‌گوید:

    http://www.nasimonline.ir/detail/News/1011436/162
    قنبری: خواص، مردم عصر امام حسن علیه‌السلام را به سازش با “کدخداى شام” کشاندند.

  166. چشم انتظار می‌گوید:
  167. سیداحمد می‌گوید:

    چقدر کامنت میاد برای متن‌های قدیمی؛
    http://www.ghadiany.ir/1394/23514/comment-page-1#comment-176251
    http://www.ghadiany.ir/1394/23559/comment-page-1#comment-176249
    .
    .
    .
    حالا اینها که خوبه، گاهی برای متن‌های چند سال پیش وبلاگ هم کامنت میاد هنوز!

  168. یک استکان چای داغ!! می‌گوید:

    تکفیری‌ها امروز رو عید فطر اعلام کردن؛ تازه نماز عید هم ممنوع اعلام شد!!
    به قول سید 😐

  169. سیداحمد می‌گوید:

    آخر خنده! 🙂
    http://www.ghadiany.ir/1394/23543/comment-page-1#comment-176256

    عشق است قطعه ۲۶

  170. حسین می‌گوید:

    حتما بخوانید؛
    http://kayhan.ir/fa/print/49919

  171. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    بعضی جمله‌ها، در بعضی شرایط خواندن‌شان، بیش از پیش جگر آدم را خنک می کند!

    «حتی اگر در آمریکا مسجد بسازند و در بالای گلدسته‌ها شعار الله‌اکبر قرار بدهند، هیچ وقت شعار “مرگ بر آمریکا” را فراموش نکنید!»
    {امام روح الله}

  172. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    «دعای روز بیست وهفتم ماه مبارک رمضان»

    بسم الله الرحمن الرحیم. اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَیِّرْ أُمُورِی فِیهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَى الْیُسْرِ وَ اقْبَلْ مَعَاذِیرِی وَ حُطَّ عَنِّیَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ یَا رَءُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِینَ

    خدایا! امروز فضیلت شب قدر را روزی‌ام فرما و کارهای مشکلم را آسان کن و عذرهایم را بپذیر و گناهان و خطاهایم را بریز. ای مهربان به بندگان شایسته خویش.

  173. ناشناس می‌گوید:

    “وسط نوشتن ی متن هستم.”
    کوش پس؟؟!!
    ــــــــــــــــــ
    ح ق:
    توی سررسیدمه! 🙂

  174. ناشناس می‌گوید:

    به‌به!
    اصحاب صاحب سررسید! 🙂

  175. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا؛

    کلا حواس‌تان به متن‎های اخیر و حتی قدیمی‌تر وبلاگ باشد!
    کامنت جدید و همچنین بحث و گفتگو، در پست‌های مختلف به راه است!
    داغ داغ!
    از دست ندهید کامنت‌های جدید این پست را:
    http://www.ghadiany.ir/1394/23514

    هنوز ول کن داداش حسین نیستند نامردها!

  176. گفت و شنود می‌گوید:

    چنگیزخان!

    گفت: پیش‌نویس توافق‌ نهایی یا همان «جمع‌بندی» که قرار است امروز در وین منتشر شود شامل ۲۰ صفحه متن اصلی و ۸۰ صفحه ضمائم است.
    گفتم: یعنی از یک جزوه ۲۰ صفحه‌ای، ۸۰ صفحه خلاصه‌برداری کرده‌اند؟!

    گفت: نه بابا، برای این ۲۰ صفحه، ۸۰ صفحه توضیح نوشته‌اند.
    گفتم: تیم هسته‌ای کشورمان باید در مقابل نمایندگان شش کشور موسوم به ۵+۱ خیلی حواسش جمع باشد، چون در ۳ صفحه توافق لوزان یک خروار حرف و حدیث علیه برنامه هسته‌ای ایران جا داده بودند، چه برسد به ۱۰۰ صفحه!

    گفت: تیم کشورمان که اگر می‌خواست کوتاه بیاید، مذاکرات اینهمه طولانی نمی‌شد ولی بعضی‌ها را بگو که برخورداری از فناوری هسته‌ای را بی‌ارزش! می‌دانند و بدشان نمی‌آید که بخش‌هایی از آن حذف شود!
    گفتم: آن عده اندک و کم‌شمار را بی‌خیال باش… آنها جان به جانشان کنی، دنبال بزک کردن آمریکا هستند… یارو می‌گفت؛ اگر می‌دونستید که چنگیزخان با سوزاندن کتاب‌های علمی چقدر از بار درس‌هایی که قرار بود بخونیم کم کرده است، هر شب جمعه برایش هزار تا فاتحه می‌خوندید!

  177. مرتضی می‌گوید:

    با خواندن این متن، عاشق سیلی حیدری قاسم و عبدالله شدم بر صورت اصحاب قیاس!

  178. قاصدک منتظر می‌گوید:

    وقتی در بازار جهالت، رذالت رونق می‌گیرد؛ بوی فساد افکار، حال آدم را بد می‌کند!!!

  179. ناشناس می‌گوید:

    قالیباف‌چی! نامرد خودتی…
    حضرت آقا، احمدی‌نژاد رو بارها و بارها تایید کردند.
    البته شماها تفکرات‌تون تکنوکراتی و دنیوی است و فقط حرف خودتان را می‌زنید.

  180. صبا می‌گوید:

    نمی‌دونم چرا خوشحال نیستم! نه اینکه از توافق ناراحت باشم! اما به نظرم شادی نداره. اینکه با چند تا آدم زورگو مذاکره کنی و بخواهی یه چیزهایی بدهی تا در عوضش یه سری از حقوقت را به رسمیت بشناسند! چیزهایی را بدهی که به خاطرش عده‌ای از خوبانت، خون و جان‌شان را داده‌اند! و تو همه این‌ها را در مذاکره و با حرف بدهی، هر چند سخت و پر خطر، اما شاد بودنش را نمی‌فهمم! حالا شاید مذاکرات که نتیجه داد و تحریم‌ها برداشته شد و خون (!) تازه در رگ‌های اقتصادمان جاری شد، از شادی بیماران و مردم چشم‌انتظار، ما نیز شاد شویم! اما امیدوارم خون‌شان (!) حکایت خون‌های چند سال پیش‌شان آلوده نباشد!

    حضرت حافظ می فرمایند؛
    دوش می‌گفت که فردا بدهم کام دلت
    سببی ساز خدایا که پشیمان نشود
    حسن خلقی ز خدا می‌طلبم خوی تو را
    تا دگر خاطر ما از تو پریشان نشود

  181. مهراب می‌گوید:

    حسین جان
    می‌خوام دقیقا از لحظه‌ای برام تعریف کنی که خبر توافق اعلام شد. تو نشسته بودی تو خونه، داشتی سرمقاله می‌نوشتی، دوست داشتی توافق نشه، که یهو خبر اعلام می‌شه. از اینجا رو برامون تعریف کن…
    (احسان علیخانی در گفتگو با شریعتمداری، برنامه ماه عسل امشب!)
    ـــــــــــــــــــ
    ح ق:
    لطیفه با مزه‌ای بود! من اما اتفاقا دوست داشتم توافق بشه، هر چند که در خانه نبودم! 🙂
    حالا دوست دارم بدونم با وجود این توافق، شیخ حسن، دیگه چه بهونه‌ای برای کم‌کاری‌های دولت اعتدال میاره؟

  182. برف و آفتاب می‌گوید:

    ای بابا! دیگه باید روزه بگیرم!
    .
    .
    .
    ظریف در حال برگشت به ایران!
    ـــــــــــــــ
    ح ق:
    تا اونجا که من می‌دونم، تیم متدین مذاکره کننده، همون جا هم روزه بودند. دیپلمات‌هایی در مایه‌های آقایان، که سفر، بخش لاینفکی از کارشان است، اصلا و اساسا «مسافر» محسوب نمی‌شن که نتونن روزه بگیرن. فلذا حتی به بهانه لطیفه تعریف کردن هم، حق نداریم حرف خارج از قاعده بزنیم. توافق هم به باور من، توافق قابل دفاعی بود. حالا در پست بعدی، شرح خواهم داد. همین جا و به زعم خود، از تیم مذاکره کننده کشورمان تشکر می‌کنم، به ویژه شخص وزیر محترم امور خارجه… که در توافق‌شان، هم خطوط قرمز بزرگان را مراعات کردند، هم نقدهای من و ما را… البته حتی‌المقدور. همین که بر خلاف توافق ژنو و چهارچوب لوزان، حرکت با دست‌فرمان شیخ حسن نکردند، خودش خوب بود و فی‌ حد ذاته جای تقدیر دارد.

  183. ... می‌گوید:

    احمدم نیامدی! مادرت خود به دیدارت آمد…
    http://www.deztimes.ir/mobile/default.aspx?TabID=7446

  184. رضا اعتدال طلب -پزشک می‌گوید:

    چه گفت و شنود خوبی!
    کیهان هم شل کرده کم‌کم!
    دستوری از بالا رسیده؟؟
    الله اعلم!!
    .
    .
    .
    تبریک می‌گم آغاز پایان این بحران غیر ضروری ۱۳ ساله رو!

  185. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    تا دقایقی دیگر، وبلاگ در هر ۲ ستون یمین و یسار به روز می‌شود.
    یک مطلب، درباره توافق هسته‌ای است که در وطن امروز نوشته شده، یک مطلب هم در واقع عمل به وعده‌ای است که قبلا داداش حسین داده بودند تا خاطره دیدارشان را با فلان خواننده زیرزمینی، بعلاوه چند نکته دیگر بیان کنند.
    http://www.ghadiany.ir/1393/23026/comment-page-1#comment-171881
    هر ۲ متن را با دقت بخوانید. البته متن خاطره، به صورت آن‌لاین نوشته خواهد شد.
    آقا این صفت “بدقول”، از اون تهمت‌های نارواست که گاهی خود ما هم به نویسنده قطعه ۲۶ نسبت می‌دهیم!
    نامردیه واقعا! 😉
    .
    .
    .
    تعداد کامنت‌های در دست بررسی هم زیاد است، حدود ۲۰ تا و در پست‌های مختلف.
    کمی صبر کنیم، بررسی و تایید خواهند شد…

  186. برف و آفتاب می‌گوید:

    نویسنده‌ی قطعه ۲۶ بدقول نیست. فقط به بچه‌های وبلاگش لطف می‌کنه و تصمیماتش رو قبل از قطعی شدن به اون‌ها می‌گه. که این جذابیت و هیجان قطعه رو بیشتر می‌کنه! حالا ممکنه بعضی‌ وقت‌ها هم تصمیمش عوض بشه،‌ یا اصلا شرایطش جور نشه.

  187. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    سیداحمد!
    ممنون بابت اطلاع‌رسانی از بحث‌هایی که تو پست‌های قبلی، هنوز داره صورت می‌گیره……..

  188. مهراب می‌گوید:

    پس توافق مورد تایید بزرگان هست؟
    یعنی بی‌خود نبود اون پست اینستایی معنادار عراقچی؟

  189. سمانه می‌گوید:

    حالا همین امشب باید اینترنت من بازی دربیاره!
    یه چیزی میگه این موقع‌ها آقاسید؛
    اینترنت ذغالی؟ نفتی؟ 🙂

  190. برف و آفتاب می‌گوید:

    یعنی شوخی هم نکنیم؟ باشه!
    در ضمن؛ مگه متن کامل توافق منتشر شده؟ تا جایی که روحانی گفت، بله… خوبه!

  191. ناشناس می‌گوید:

    “حرکت با دست‌فرمان شیخ حسن نکردند.”
    عجب!

  192. بسمه تعالی
    جناب قدیانی سلام!
    به عنوان پدری بازنشسته و دلسوز جوانان و کشورم از شما خواهش می‌کنم نسبت به انعکاس مطلب ذیل به طور ویژه در پایگاهتان اقدام مقتضی را مبذول نمایید.
    http://drsalam.blog.ir/post/79

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.