روحانی دونقطه صالحی!
روزنامه جوان ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
*در آستانه برجام/ روحانی:
از زحمات دوست عزیزم جناب آقای دکتر صالحی به صورت ویژه تشکر میکنم.
*روز برجام/ روحانی:
اگر صالحی نبود، ای بسا برجام اصلا به فرجام نمیرسید.
*۲ ماه بعد از برجام/ روحانی:
این مدال لیاقت، حقا که برازنده جناب دکتر صالحی است. ما همه باید از ایشان ممنون باشیم.
*یک ساعت بعد از ۲ ماه بعد از برجام/ روحانی [هنگام پیادهروی با ظریف]:
برجام به صالحی بدهکار است. واقعا من اینگونه فکر میکنم جناب ظریف!
*همین چند روز پیش/ روحانی:
صالحی که وزیر خارجه نیست! درباره برجام باید از ظریف بپرسید!
*۳ روز پیش/ روحانی:
صالحی نبود، شاید برجام یک سال زودتر به فرجام میرسید، نه حالا بگو سیدخندان!
*دیروز/ روحانی:
با صدای رسا میگویم که صالحی حق اظهارنظر درباره برجام را ندارد!
*دیشب/ روحانی:
رساتر از قبل اعلام میکنم که نه آقای صالحی و نه اساسا هیچ فرد صالحی، حق حرفزدن درباره برجام را ندارد!
*همین یک ساعت پیش/ روحانی:
صالحی؟ اصلا کی هست؟
- بایگانی: یمین
رأی من، خون تو
روزنامه جوان ۶ اسفند ۱۳۹۴
الان که دارم این چند خط را مینویسم، هنوز تبلیغ نامزدها قانونی است، اما الان که تو داری این متن را میخوانی، دیگر مهلت قانونی تبلیغ نامزدها تمام شده!
خندهام گرفته از این وضعیت! این را هم میگذارم به حساب نمک کار روزنامهنگاری! نوشتم «نمک» یادم آمد که «نمکدان» را نباید شکست!
فردا جمعه انشاءالله در نهایت امن و امان میرویم پای صندوق رأی و هر چقدر هم صف رأیگیری شلوغتر باشد، چه بهتر! فردا اگر دیر بجنبیم شاید مجبور باشیم یک ساعت، بلکه حتی چند ساعت منتظر بمانیم تا نوبت رأی دادن ما شود؛ بالطبع از این همه سرپا ایستادن خسته خواهیم شد، اما جانم به قربان شیربچههای مدافع حرم که کیلومترها آن سوی مرز مقدس وطن، دشمن لعین داعشی را در همان دورها نگه داشتهاند! فردا دقیقا در همان دقیقهای که من و تو داریم به نامزدهای مورد علاقه خود رأی میدهیم، شاید یک بسیجی دیگر جرعهنوش باده شهادت شود!
حال میخواهم یک سؤال خندهدار اما گریهدار بپرسم؛ چند دقیقه یا چند ساعت در صف رأیگیری ایستادن، بیشتر آدمی را خسته میکند یا چند شبانهروز بیخوابی و بیآبی و نبرد تن به تن با وحشیترین اشقیای تاریخ؟! راستش به تو بدهکاریم ای «نامزد شهادت» که از زن و بچه و زندگی گذشتی تا پای حرامیان، خاک کشور را آلوده نکند. به همت کارگران شهرداری، فردا دیگر در شهر خبری از چهره نامزدهای انتخابات نیست، اما باز هم تصویر شهدای مدافع حرم پیشروی ما خواهد ماند.
چند روز پیش، رزمندهای که داشت مهیای اعزام به سوریه میشد، به راقم این سطور گفت: «بعید میدانم در خط مقدم نبرد با لعین داعشی امکان رأی دادن ما وجود داشته باشد، اما تو را به حضرت زهرا قسم، جوری رأی ندهید که خستگی نبرد با اشقیا به تن ما بماند».
آری! عشق است نامزدهای شهادت که هیچ موقعی تبلیغشان غیرقانونی نیست، حتی در روز انتخابات! از کجا معلوم فردا روز شهادت چند نفر در جبهه شام باشد؟! از کجا معلوم فردا گرد یتیمی بر چهره چند دختر خردسال بنشیند؟! فردا کار ما سختتر است یا کار آن مادری که به او خبر شهادت جگرگوشهاش را میدهند، آن هم در حالی که شاید خبری از پیکر فرزندش نباشد! فردا رأی دادن این مادر کجا، رأی دادن من و تو کجا؟!
آهای نامزدی که فردا فکر میکنی از بقیه رقبا جلوتری! جلودار اصل کاری، آن جوان بسیجی است که فردا شاید در خط مقدم جبهه شام، روز آخر زندگیاش باشد!
فردا من رأی میدهم، تو رأی میدهی، اما این همه آزادی در حق انتخاب، از صدقه سر دردانههایی است که با خون سرخ خود، ضامن امنیت انتخابات شدهاند. سوگند به خون شهدا، ما نیز در راه دفاع از ولایت خسته نخواهیم شد. هنوز «گلبرگ سرخ لالهها در کوچههای شهر ما بوی شهادت میدهد»! وه که چقدر آراممان میکند اسم تو مادر! یا زهرا…
- بایگانی: یمین
نقدی به نظام جمهوری اسلامی
وطن امروز ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
این کشور و آن کشور ندارد؛ بدیهیترین منطق انتخابات در هر نظامی این است که به عنصر فتنهگر علیه ساز و کار آن انتخابات، اذن نامزدی ندهد. حال اگر آن عنصر فتنهگر، در فتنهآفرینی علیه ساز و کار انتخابات، مسبوق به سابقه هم باشد و علاوه بر این، در فتنه علیه نتیجه انتخابات هم سابقهدار باشد، که دیگر هیچ! یعنی حداقلش این است که در سایر نظامها به چنین عنصری هرگز اذن نامزدی نمیدهند، اینکه حالا با او چه کار میکنند و چگونه او را به سزای رفتار و گفتارش میرسانند، محل بحث این یادداشت نیست. محل بحث این یادداشت، همانطور که از تیتر آن پیداست، با کمال عذرخواهی نقدی است به نظام جمهوری اسلامی. این نقد البته میتوانست در مدح نظام نوشته شود اما از آنجا که زیادی هر چیزی بد است، لاجرم این متن هم زاویه نقد پیدا کرده است. تا چند بار اولی که طرف، علیه ساز و کار انتخابات شکلک درآورد و نظام تحمل کرد و از در گذشت وارد شد، این را ما همان زمان نوشتیم به پای کرامت نظام و مصلحتسنجی درست و تلاش حکیمانه برای حفظ، اما به راستی تا چند بار؟! و تا کی؟! آیا اوجب واجبات، حفظ نظام است یا حفظ طرف در مجموعه نظام؟! و گیرم همین دومی اوجب واجبات باشد، آیا با این همه اغماض و ملاحظه، مثلا حفظ شده در مجموعه نظام؟! وقتی تندتر از هر اپوزیسیونی علیه نظام موضع میگیرد، رادیکالتر از هر ضد انقلابی علیه انقلاب حرف میزند، بیمنطقتر از هر خودخواه خودمحوری علیه نهاد قانونی ناظر بر انتخابات اراجیف میبافد و ساختارشکنانهتر از هر دشمنی علیه ساز و کار انتخابات یاوه میسراید، معلوم است که اولا لیاقت این همه تلاش برای حفظ در بدنه نظام را ندارد، ثانیا نظام باید تجدید نظر کند در نحوه مواجهه با وی. گفت: «خوبی که از حد بگذرد، نادان خیال بد کند». خوبی البته اگر زیادی دیگر از حد گذشت، فقط نباید به نقد نادان بسنده کرد، بلکه بیتعارف، باید دمی هم نشست پای نقد خوبیکننده! و از جمله این خوبیکنندهها، شورای نگهبان است. راقم این سطور، آنقدر در تعریف از شورای نگهبان نوشته که حق این یک فقره نقد برایش محفوظ باشد! من ضمن احترام به هر تصمیمی که این نهاد قانونی بگیرد، و فقط منباب روشن شدن، از اعضای معزز شورای نگهبان میپرسم که بر اساس کدام منطق، فلانی را تأیید صلاحیت کردهاید، آنهم برای مجلسی به اهمیت مجلس خبرگان؟! اگر منطق این بوده که با دیدن یک ملاطفت دیگر، دست از رفتار و گفتار فتنهآفرین بردارد، حرفهای سابقهدار لیکن بیسابقه ایشان نشان داد که این خوبیها و این لطفها اصلا و ابدا به طرف نیامده! معالأسف هر بار نظام در مواجهه با ایشان کوتاه آمده، وی سنگرهای دیگری را فتح کرده! آنهم با ادبیاتی بدتر، تندتر، افراطیتر، آنقدر افراطیتر که گاه حتی رسانههای دشمن، حیرت میکنند از این همه افراط در دشمنی با انقلاب، از درون انقلاب! اگر «ضد انقلاب» یعنی آنکه بر ضد انقلاب موضع میگیرد، کیست ضد انقلابتر از او که سخن نمیگوید الا به فتنه؟! فتنه خاطره از امام اما علیه خط امام، فتنه عکس با امام اما بر عکس راه امام، فتنه اسم خمینی اما علیه رسم خمینی و هزار و یک فتنه ریز و درشت دیگر! بخواهیم یا نخواهیم سخنان سراسر فتنه اخیر نشان داد که هر چه خوبی در حق ایشان بیشتر شود، با بدی بیشتری، آن را جواب میدهد! وقتی با فردی طرفیم که جزای احسان را جز به بدی نمیدهد، آیا کجاست حد و مرز این همه احسان و بزرگواری؟! بگذارید جور دیگری سئوالم را مطرح کنم؛ این جناب دقیقا و مشخصا با چه هزینهای باید در نظام حفظ شود؟! آیا با این هزینه که هم نامزد انتخابات باشد و هم علیه شورای نگهبان حرفهایی بزند که تا به حال، هیچ دشمنی و هیچ ضد انقلابی بدین عریانی نزده؟! آیا با این هزینه که مادر رزمنده ۸۸ یعنی همان شهید مدافع حرم با خود بپرسد؛ «اگر اوضاع این است، اصلا جگرگوشه من برای تأمین امنیت کدام قانون و کدام انتخابات رفت و جانش را تقدیم کرد؟!» آیا جز این است که تقریبا همه شهدای مدافع حرم، سال ۸۸ در میدان دفاع از انتخابات و رأی جمهور هم رزمنده و مدافع حریم آرای میلیونی ملت ایران بودهاند و سخت است برای بازماندگان ایشان، وقتی میبینند بعضیها از سویی با تأیید شورای نگهبان روبرو میشوند، از دیگر سو، همین نهاد قانونی را به باد توهین و افترا میگیرند؟! آیا این عنصر بدسابقه فتنهگر باید در نظام حفظ شود حتی به بهانه شکستن دل شیربچههای میدان جنگ با لعین داعشی؟!
البته اشتباه نشود! من هرگز بنا ندارم بگویم که اگر شورای نگهبان، طرف را رد صلاحیت میکرد، وی متنبه میشد و دیگر این همه رادیکال و افراطی موضع نمیگرفت! هر چند به جد بر این باورم که در امر تربیت حتی حفظ افراد، اگر تشویق هست، تنبیه هم هست! حرف من این است که «تحلیل» به معنای سبکسنگین کردن اتفاقات آینده، کار سیاستمدار است اما شورای نگهبان، به عنوان مفسر قانون اساسی، کاری ندارد الا عمل به مر قانون! اساسا و اصولا دخلی به شورای نگهبان ندارد که رد صلاحیت، فلانی را در دایره نظام نگه میدارد یا تأیید! اگر طبق قانون یعنی منطق انتخابات، فتنه خط قرمز است، و اگر سخنان کذا نشان داد که هیچ مصلحتی حتی مصلحت حفظ بعضیها، بالاتر از مصلحت عمل به مر قانون نیست، فرض است بر شورای نگهبان که دفاع خود از حریم حقالناس را کامل کند و ضمن قلم قرمز کشیدن روی نام این فتنهگر سابقهدار، اجازه ندهد عرصه سیمرغ انتخابات، بیش از این، جولانگه خط دهنده به ضد انقلاب باشد. روی سخن این نوشتار، اما فقط شورای نگهبان نیست! دیگر ارکان نظام هم باید بدانند که اوجب واجبات، حفظ افراد به هر قیمتی درون مجموعه نیست! همین را کم داشتیم که طلبکار از مردم و رأی مردم، بشود متذکر بدهی پابرهنهها به امام و اسلام و انقلاب! جوری علیه انقلاب موضع میگیرد که گویی به ضد انقلاب بدهی دارد، که گویی به دشمن بدهی دارد، که گویی مدیون BBC و در دین VOA است! خوب است این را هم بفرماید که چند بار بر گوش صندوق آرا سیلی بزند، مردم شهید داده با او بیحساب میشوند؟! و بفرماید نام آقازادههایش در چند قرارداد فاسد نفتی بیاید، بدهی این ملت به خاندان پرداخت شده؟! و بفرماید چند بار دیگر به دشمن گرای تحریم بدهد، خیالش راحت میشود؟! من که باورم هست خمینی کبیر، اول بدهکار خاندان است! آنجا که گفت: «ما آمریکا را زیر پا میگذاریم» و از قرار نباید میگفت! آنجا که گفت: «من بوسه بر دست و بازوی رزمندهها میزنم» و از قرار نباید میگفت! آنجا که نباید علیه حکام آل سعود، آن حرفها را میزد! آنجا که نباید بر ضد اسلام اشرافیت، سخن میگفت! آنجا که نباید به «جنگ عقیده» اشاره میکرد! آنجا که نباید یک تار موی کوخنشینان را به تمام دنیای کاخنشینان برتری میداد! و آنجا که نباید میگفت: «غلط میکنی! قانون تو را قبول ندارد!» واجب است بر شورای نگهبان که ضمن تجدیدنظر در رأی صادره، بیش از پیش و بخصوص برای این عنصر غیر ملتزم به ساز و کار انتخابات، ثابت کند که حقیقتا بدهکار خمینی است، نه ضد انقلابی که هم از توبره میخورد، هم از آخور! شورای نگهبان، صلاحیت خود را از قانون اساسی گرفته، از امام راحل عظیمالشأن. واقعا کسی که این امر بدیهی را هم نمیداند، صلاحیت تأیید صلاحیت توسط شورای نگهبان را دارد؟! حرمت امامزاده اما در وهله اول با متولی آن است. گاه هست که باید به خدا پناه برد از بد بودن متولی لیکن چو امروزی مجبوریم خوبی از حد گذشته متولی را منتقد باشیم و حرفهایی بزنیم که علیالقاعده خودمان هم نمیپسندیم! برای هر معصیت کبیری راهی به استغفار هست اما امان از «استکبار» این «گناه اکبر». انسان مستکبر از بس خود را بزرگ میبیند، اساسا نمیتواند توبه کند! توبه یعنی «بازگشت به خدا»، همچنان که توبه انقلابی یعنی «بازگشت به روح خدا» اما عنصر مستکبر متکبر، آنجا هم که شورای نگهبان در بستر تأیید صلاحیت زمینه توبه را فراهم میآورد، مستکبرتر میشود، متکبرتر میشود! و دقیقا همین جاست که من مجبور میشوم تا در اوج اعتقاد به نظام، انتقاد کنم از نظام! ملاک گیرم نه حال فعلی افراد، که سابقه ایشان باشد! در فتنه علیه انتخابات، سیاهترین سابقه از آن کیست؟! در قربانی کردن آدمها به نفع مطامع خود، سیاهترین سابقه از آن کیست؟! در دروغ بستن به امام، سیاهترین سابقه از آن کیست؟! در همنوایی با دشمن، بلکه دشمنتر شدن از خود دشمن، سیاهترین سابقه از آن کیست؟! این تیتر یکی از نوشتههایم بود در اوج فتنه هشتاد و اشک: «کشتی انقلاب، مسافرکشی میکند، منتکشی نمیکند!» کسی که از ضد انقلاب هم بیشتر با انقلاب ضدیت میکند، مصلحت آن است که جز به عدالت با او رفتار نشود! آنهم عدالت حداکثری! دیروز خوب نوشته بودند بچههای روزنامه: «حقیقتا یک سئوال بسیار مهم در افکار عمومی وجود دارد و چه بهتر آنکه رسانههای انقلابی و تا بن دندان معتقد به نظام اسلامی، این سئوال را مطرح کنند. سئوال این است: وقتی فتنه ۸۸ به عنوان یک خط قرمز در نظر گرفته میشود، باید نگاهی کاملا قانونی و انقلابی نسبت به تکیهگاه این فتنه داشت! وقتی به درستی کاندیدایی در یک شهرستان دورافتاده به خاطر علقه به فتنه رد صلاحیت میشود، چرا باید تکیهگاه فتنه ۸۸ تأیید صلاحیت شود؟! آن کاندیدای شهرستانی به خاطر فتنهای که طرف به پا کرد رد صلاحیت شده است! در این شرایط چرا باید خود آن فرد تأیید صلاحیت شود؟» عجبا که درباره او مدام میگویند سابقه! کی بود آخرین بار که دشمن علیه او موضعی گرفت؟! اصلا یادتان میآید؟! اتفاقا بیم من از چیز دیگری است! من بیم از آن فردایی دارم که آیندگان، ناظر بر رفتار و گفتار طرف، جمهوری اسلامی را نه چون حقیر، که جور دیگری نقد کنند! که بگویند: «فردی با این همه سابقه فتنه علیه انتخابات، صلاحیتش توسط شورای نگهبان تأیید شد!» که بگویند: «هر کاری دلش خواست کرد و هر حرفی دلش خواست زد اما هرگز به عدالت با او رفتار نشد!» که بگویند: «اگر میگویید با نظام زاویه داشت، پس چرا فلان؟!» که بگویند: «مادر شهید مدافع حرم دلش شکست اما شما باز هم نگران حفظ طرف بودید؟!» که همالان بگویند: «به راستی و با وجود همه اعتقادم به نظام، چرا باید در انتخاباتی شرکت کنم که حتی فلانی هم با این شرح مشروح در آن نامزد است؟! خودم را دست انداختهام یا رأیم را؟! حضرات بفرمایند چه شورای نگهبان و چه مجلس و چه انتخاباتی میخواهند، همان را هم عملی کنند! دیگر چرا انتخابات؟!»
*** *** ***
تلاش برای حفظ هر فردی در دایره انقلاب اسلامی، صدالبته عملی مأجور است و حکیمانه اما بدان شرط که در مقام عمل تبدیل نشود به تلاش برای حفظ منویات ضد انقلاب، آنهم از درون انقلاب، آنهم در نخستینروز دهه فجر، آنهم در یومالله دوازدهم بهمن، آنهم دوشادوش «امام آمد»، آنهم سینه به سینه آن سرود بهشتی در بهشت زهرا. شک ندارم اسلام جماعت، آمریکایی است! واقعا اگر قرار است طرف را حفظ کنیم که در اولین روز دهه فجر، کام شیطان بزرگ را شیرین کند، نخواستیم این حفظ کردن را! کینهها دارند از خمینی کبیر! از امام جنگ فقر و غنا! از روحالله پابرهنهها! و تمام سعیشان این است که در آستانه انتخابات، مخاطب شعار «برخیزید، برخیزید!» را از شهدای انقلاب برگردانند طرف ضد انقلاب! حال تا کی و تا کجا باید این فرد را تحمل کرد بلکه حفظ شود؟! بفرموده امام شهدا، اوجب واجبات برای ما حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است! اگر قرار است حفظ بعضیها، مخل حفظ خود نظام شود، اگر قرار است هزینه حفظ عناصر فتنه، خدشه بر شعائر انقلاب باشد و اگر قرار است بهای حفظ مدعیان وقیح، حذف رسم خمینی از اسم خمینی باشد، حذف اسلام ضد ظلم و ضد سازش باشد، حذف ولینعمتان امام باشد، قسم به خون شهدا، به اجرای مر عدل و داد در حق این جماعت ضد انقلاب راضیتریم تا ماندنشان درون انقلاب! صدسال سیاه نخواستیم خانواده انقلاب همچین خاندان متفرعنی داشته باشد! بگذریم که تلاش برای حفظ سرپناه آن پیرمرد جنوب شهری هم عملی مأجور و حکیمانه است! ولینعمت خمینی همین پیرمرد است! همین پیرمرد معمولی! نظام، یاران را حفظ کند! اغیار به سلامت! آری! به سلامت… که خمینی فقط یک بیت نسرود! بیت امام یعنی خانه مادر چند شهید! خمینی در برابر هیچ سیاستمداری احساس حقارت نکرد، لیکن با آن همه عظمت، در برابر چهره نورانی و گریه شوق بچههای جبهه و جنگ احساس حسرت و حقارت میکرد! هر کجا بسیجی هست، بیت امام همان جاست! هر کجا رزمنده هست، بیت امام همان جاست! زحمت بیهوده میکشید! «تا خون در رگ ماست، خمینی رهبر ماست»! خمینی هدیه خدا بود به ما! روح خدا جز خدا صاحبی نداشت! امام ما را نمیتوان به نام زد! بسی بزرگتر از این حرفها بود! ما دست از دامان خمینی برنمیداریم! و امام بیدار خود را به مشتی خواب و خاطره نخواهیم فروخت! امام بزرگوار ما عاشق این بود که آمریکا را زیر پا بگذاریم و مثل این دریادلان سپاهی، کاری کنیم کارستان، بلکه در تقابل تاریخی و ماندگار جمهوری اسلامی و آمریکا، این عکس ذلت و زبونی یانکیها باشد که مخابره شود! لذا اشبهالناس به خمینی، همان عزیز فرزانهای است که به وقت، «نشان فتح» میدهد! این ملت شهیدپرور، این امت حزبالله، همه «یادگار خمینی» هستند! «من یادگار خمینی هستم» شعار همه این مردم است! تمام این کشور، متعلق به خمینی و یادگار خمینی است! پوسیده بودیم ما در پستوی تاریخ، اگر نهیب روحالله بیدارمان نمیکرد! ما به خمینی بدهکارتر از آنیم که بعضیها فکر میکنند! ما با خمینی زندگی میکنیم، خواب نمیبینیم! ما از آرمانهای امام، کوتاه نمیآییم! مسیر حرکت ما را خمینی معین میکند! خمینی را نمیتوانید از ما بگیرید! خمینی را نخواهید توانست از ما بگیرید! ما سطر سطر صحیفه را از بریم و خوب میدانیم که «مبارزه با رفاهطلبى سازگار نیست، و آنها که تصور مىکنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفین و محرومان جهان، با سرمایهدارى و رفاهطلبى منافات ندارد، با الفباى مبارزه بیگانهاند. و آنهایى هم که تصور مىکنند سرمایهداران و مرفهان بىدرد، با نصیحت و پند و اندرز متنبه مىشوند و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا به آنان کمک مىکنند آب در هاون مى کوبند! بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحتطلبى، بحث دنیاخواهى و آخرتجویى، دو مقولهاى است که هرگز با هم جمع نمىشوند. و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند».
- بایگانی: یمین
صلاحیتش را تأیید کنید!
کانال تلگرامی وطن امروز
اگر قرار باشد نهاد قانونی ناظر انتخابات، در بررسی صلاحیت نامزدها، چشم خود را در برابر فاحشترین خیانت انتخاباتی یعنی فتنه علیه خود انتخابات، خود صندوق اخذ رأی، خود کلیت آرا و خود آرای اکثریت ببندد، و اگر قرار باشد شورای نگهبان، بینترین استناد رد صلاحیت یعنی سابقه فتنهگری علیه چند انتخابات را درز بگیرد، از این طرف هم میتوان به ماجرا نگاه کرد و پرسید:
یک- آیا اساسا فلسفه وجودی شورای نگهبان زیر سوال نمیرود؟!
دو- آیا دعوت از افراد نه چندان علاقهمند به نظام به شرکت در انتخابات، به منزله تأیید صلاحیت نامزدهایی است که اندک التفاتی به ساز و کار انتخابات ندارند؟!
سه- آیا بازی دادن فتنهگران دائمی علیه صندوق آرا، آنهم در مقام نامزد انتخابات، خدای نکرده این تصور را ایجاد نمیکند که از نظر شورای نگهبان، فتنه علیه انتخابات، خیلی هم حالا جرم و جنایت بزرگی نیست؟!
چهار- واقعا با کدام مصلحت، میتوان حکم به تأیید صلاحیت نامزدی داد که اگر نتیجه انتخابات، باب دلش نباشد، هیچ ابایی ندارد به نظام ۳۰۰ هزار شهید جمهوری اسلامی تهمت تقلب بزند و اگر نتیجه انتخابات، باب دلش باشد هم، باز هیچ ابایی ندارد که این بار بردارد بگوید؛ «اینجا هم البته نیت تقلب داشتند اما نتواستند!»
پنج- اگر هیچ مصلحتی، واقعا عرض میکنم؛ هیچ مصلحتی، حکم به تأیید صلاحیت هیچ فتنهگری علیه انتخابات در هیچ انتخاباتی نمیدهد، آیا میتوان پذیرفت فتنه علیه انتخابات، مهمترین استناد رد صلاحیت باشد اما باسابقهترین فتنهگر علیه انتخابات، تأیید صلاحیت شود؟!
شش- اصلا و اساسا جمهوری اسلامی برای چه باید انتخابات برگزار کند و مردم برای چه باید در انتخابات شرکت کنند، اگر قرار است کارگردان شورش سرگشاده علیه ساز و کار همین انتخابات هم تأیید صلاحیت شود؟!
هفت- اگر دانهدرشتترین فتنهگر علیه انتخابات، اذن نامزدی پیدا کند، آیا همین «تأیید صلاحیت» را دلیل نمیگیرد که دوفردای دیگر ادعا کند؛ «من از نظر ناظر انتخابات یعنی شورای نگهبان و یعنی مفسر قانونی قانون اساسی، فتنهگر علیه انتخابات شناخته نمیشوم، که اگر میشدم حتما مرا رد صلاحیت میکردند»؟!
هشت- آیا تأیید صلاحیت چنین فردی، اولا قبح فتنه علیه انتخابات را نمیریزد؟! و ثانیا آیا سبب نمیشود طرف این بار در مقام نامزد انتخابات، دست بازتری برای چنگ انداختن بر صورت قانون داشته باشد؟!
نه- اگر انتخابات، حریم رأی مردم است -که هست- آیا تأیید صلاحیت فتنهگر بزرگ علیه این حریم مقدس، بدترین خدشه به حرمت انتخابات نیست؟!
ده- آیا دعوت از افراد نه چندان علاقهمند به نظام به شرکت در انتخابات، به این معناست که با تأیید صلاحیت نامزدهای فتنهگر علیه انتخابات، علاقهمندان به نظام را که همواره و در هر میدانی جان خود را برای دفاع از اسلام و ایران کف دست گرفتهاند، دلسرد کنیم؟!
*** *** ***
خمینی ملاک باشد یا خامنهای، هیچ فرقی ندارد؛ هر دوی این رهبران خداباور، آحاد مردم را ولینعمت انقلاب اسلامی دانستهاند و در عین حال، همه را سفارش به «قانون» کردهاند. ما کی و کجا از شورای نگهبان خواستهایم صلاحیت فلان نامزد رد صلاحیت شده را تأیید کند، چون مثلا در ماجرای برجام، همفکر، همراه و همرأی ما بوده است؟! ما اصولگرایان وقتی میگوییم قانون، آنقدر هم به آن التزام عملی داریم که حتی زودتر از اصلاحطلبان مدعی، پیروزی آقای روحانی در انتخابات را به ایشان تبریک بگوییم و الا اگر عالم ریاضی آنقدر بیدر و پیکر است که ۱۳ میتواند از ۲۴ بزرگتر باشد، هفتدهم درصد اصلا عدد حساب نمیشود! وقتی بزرگان این انقلاب، خود را خادم ملت و همه را در پیشگاه قانون، برابر میدانند، احدی نباید توهم بزند که از خمینی و خامنهای، از مردم، از قانون و از ساز و کار قانونی انتخابات، بالاتر و بزرگتر است؛ هر که میخواهد باشد! «یکی هم بود در جمهوری اسلامی که مدام شکلک درمیآورد علیه انتخابات، آخرش هم نفهمید ۴۰ از منیت خودش و ۲۴ از ۱۳ بزرگتر است، نتیجه انتخابات اگر باب میلش بود یک جور به نظام تهمت میزد و اگر نبود جور دیگر، حتی با دروغ بزرگ تقلب، به دشمن جلاد، چراغ سبز تحریم بر گرده ملت را نشان داد، آخرش همین فرد، برای نامزدی در همان انتخاباتی که مکرر علیه ساز و کارش فتنه کرده بود، تأیید صلاحیت شد!» آقایان انقلابی، محترم و معزز شورای نگهبان! امثال راقم این سطور، بخواهیم هم نمیتوانیم بفهمیم سختی کار شما را لیکن برای آینده جمهوری اسلامی و برای نام جمهوری اسلامی، نخواهید جمله داخل گیومه را! که بردارند بگویند؛ «یکی هم بود در جمهوری اسلامی که از قانون بالاتر بود!» بینی و بینالله! در عالیجناب، این لیاقت را میبینید که برود خبرگان، برای این ملت، رهبر معین کند؟! البته اگر میبینید، اگر تأیید صلاحیت او را قانونی میدانید و اگر از پس جواب یومالعیار قیامت به حضرت احدیت برمیآیید، گور بابای این یادداشت! حتما صلاحیت ایشان را تأیید کنید! که ما از شورای نگهبان، نه عمل به مندرجات خودمان، بلکه تنها و تنها عمل به مر قانون را میخواهیم.
- بایگانی: یمین
متولد ماه بهمن
تولد: سوم بهمن سی و دو

پدرم! تولدت مبارک… همین!
- بایگانی: یمین
صبح سپید مجعد
وطن امروز ۲۳ دی ۱۳۹۴
گمانم تا به حال، وزارت ارشاد مجسمهای در خور شأن و مقام استاد ساخته بود، اگر که حمید سبزواری هم همان اول انقلاب، فلنگ را میبست و بیرون از گود موشکباران تهران، قهوهخانهای کنار قبرستان پرلاشز را پاتوق خود میکرد و به جای شهدای وطن، در مدح «هیچ» دری وری میگفت! و این است قصه مظلومیت «شاعر انقلاب» که هرگز اجازه نداد انقلاب اسلامی در «خط مقدم شعر» تنها بماند. اگر دولت یعنی همین دولت که عدل، در روز شهادت مصطفی احمدیروشن و در اوج خوشسلیقگی مقدمات سیمان ریختن در قلب رآکتور اراک را فراهم میکند، دم حضرت استاد گرم که «شاعر دولتی» نیست! شاعران دولتی سبیل خود را با پول بیتالمال چرب میکنند تا سال ۸۸ یارایشان باشد علیه ۴۰ میلیون رای ملت، پاچهخواری عالیجناب را بکنند! با شعر و سه نقطهچین اما قواعد ریاضی بهم نمیخورد! و ۲۴ از ۱۳ کوچکتر نمیشود! حمید سبزواری در جبهه مردم است، نه جبهه سیاست! حمید سبزواری در جبهه انقلاب است، نه جبهه ضد انقلاب! شعرای جبهه ضد انقلاب، هم از توبره ارشاد میخورند، هم از آخور صدای آمریکا! دولتیهای دوقبضه! یک شاعر، یک اهل قلم، یک رماننویس اما با کمک چه چیزهایی میتواند علیه انقلاب شکلک درآورد؟ یک موی سپید بلند ترجیحا مجعد میخواهد که استاد، بهترینش را دارد. چند تایی مجموعه شعر میخواهد که استاد، بهترینش را دارد. کمی تبحر در پیچ و تاب دادن به کلمات میخواهد که استاد بهترینش را دارد. حمید سبزواری اما نخواسته از ۲۲ بهمن ۵۷ تکان بخورد! راستی که از سرودههای انقلاب، اشعار استاد را بگیری، گویی همه شعر را از همه انقلاب گرفتهای! در هر حماسهای از حماسههای انقلاب، امضای زیبای استاد ما هست! شاعری را میشناسم که ۲۲ بهمن جو زده شد، گفت: «همین امشب در مدح امام دکلمهای میسرایم». هنوز نسروده! هنوز نیامده! هنوز نجوشیده! و نخواهد سرود، نخواهد آمد، نخواهد جوشید! شاعری برای انقلاب، لیاقت میخواهد! آن روزها که شاعر انقلاب در مدح انقلاب شعر میگفت، هنوز صدای انقلاب به ساختمان وزارت ارشاد نرسیده بود! به حمید سبزواری، خون شهدای میدان ژاله، سفارش شعر میداد! استاد خود «وزیر شعر انقلاب» است. شعر گفتن به سفارش وزیر وزرا هنری است مختص شاعران دولتی! شاعران دولتی زود پیر میشوند اما استاد ما در سن ۹۰ سالگی چنان علیه رامش و آرامش و سازش و آسایش سخن میراند که تنها و تنها از شعرای جوان برمیآید. این هم از معجزات انقلاب اسلامی است که فیالواقع جوانترین شاعر انقلاب، همان پیرترین شاعر انقلاب باشد! اگر حضرت روحالله در پیام موسوم به قطعنامه، همان خمینی ۵۷ است، بلکه خمینیتر از آن بهمن خدایی، باید هم شاعر انقلابش در اوج سپیدمویی، خروشی چون جوانان داشته باشد. آری! هنوز هم «بحر را موجها زنده دارند». استاد خود موج زندهای است که نه با پیامک خبرگزاریها میمیرد، نه حتی با مرگ! او در زندگی، در شعر، در سنگر هنر و در جنگ تن به تن کلمات، در قافیهها و ابیات، بارها و بارها دعوت حق را لبیک گفته! مرده آن شاعری است که به دعوت بیبیسی شعر میگوید تا پیازداغ تحریم را بیشتر کند! بعضی شعرا هنوز هم نخود لوبیای آش شور فتنه هستند! شاعری که شبها خواب دلار میبیند، صبح، نمک به زخم شعر میپاشد! عشق است اما استاد خودمان، با آن صبح سپید مجعدش! درود قلم بر تو باد حضرت حمید!
- بایگانی: یمین
خط بد پزشکان
حزبالله سایبر ۲۱ آذر ۱۳۹۴
هر چند روایت دومی که از حادثه معروف به بخیهکشی ارائه شد متفاوت از روایت زمخت و باورنکردنی اولی بود اما از آنجا که افکار عمومی به خصوص در فضای مجازی هنوز درگیر این ماجراست، اشاره به چند نکته لازم و ضروری به نظر میرسد.
یکم-
قدر مسلم وقتی پول، حاکم بین طبیب و بیمار شود، بیپولی از یک «درد» تبدیل به یک «جرم» میشود و آنوقت تیم طبابت این جرأت را مییابد که هر جور دلش خواست با این مجرم برخورد کند.
دوم-
هر وقت حوادثی از این دست رخ میدهد عدهای با این ادعای البته درست که «ما پزشک خوب، بیادعا و مردمی هم کم نداریم» سعی در تلطیف فضا دارند. منتهای مراتب باید دید تکرار مکرر کدام حادثه غیر قابل تحمل، تا این حد مردم را نسبت به جامعه پزشکی دارای «موضع منفی» کرده که این قشر یا این صنف را متهم میکنند به پولکی بودن؟!
سوم-
متأسفانه واکنش اطبا به نقدهایی از این دست به گونهای تند و افراطی است که تو گویی ما نه با یک قشر یا یک صنف، بلکه با یک «باند» طرفیم! فیالمثل در رسانه ملی درباره خیلی مشاغل «طنز انتقادی» ساخته میشود اما خدا نکند در یکی از این برنامهها تلنگری به پولکی شدن اهل طبابت زده شود؛ از وزیر تا وکیل، چنان باند تهاجمی ساخته میشود کأنه مقدسات عالم مورد نقد قرار گرفته!
حاکم شدن پول به عنوان تنها فصلالخطاب میان دکتر و مریض، نیز واکنشهای باندی، ما را به عنوان اهل قلم متعهد که یکی هم متعهد به مردم و آلام ایشان هستیم، ناچار بدانجا رسانده که کم و بیش درباره پولکی شدن ایضا باندی شدن جامعه پزشکی، با آحاد ملت حس همنظری داشته باشیم.
چهارم-
چند ماه پیش برای نشان دادن زانوی چپم وقت گرفتم از یکی از بهترین متخصصان امر. در نهایت شگفتی متوجه شدم پول یک ویزیت ۵ دقیقهای ۸۵ هزار تومان است!
برای من البته رقم واقعا زیادی بود لیکن هیچ چارهای نداشتم الا تن دادن به موضوع. حداقل دلم به این خوش بود که دکتر … پایم را میبیند. بعد از چند هفته + چند ساعت معطلی در روز قرار، به خیالم نوبتم شده که بروم داخل اتاق دکتر اما در کمال بهت، فهمیدم که اتاق کذایی، اتاق یکی از زیرمجموعههای ایشان است!
جناب زیرمجموعه از من خواست فلان جور بایستم و فلان جور دراز بکشم و فلان جور راه بروم که دست آخر حوصلهام سررفت:
«میبخشید خانم محترم! من اگر میخواستم شما زانوی مرا معاینه کنی که ارتوپد سر خیابان محل سکونتمان بود! تازه ۸۵ هزار تومان هم بابت ویزیت نمیگرفت! از آن سر شهر آمدهام میدان آرژانتین که دکتر … مرا ببیند! خودشان تشریف ندارند؟»
درآمد: «من الان از حالتهای مختلف زانوی شما عکس میگیرم، جناب دکتر روی تصاویر نظرشان را میدهند!» گفتم: «من خودم عکس زانویم را دارم که تازه هم هست! اینجا آمدهام که آن معاینهای که الان شما انجام دادی را جناب دکتر انجام دهد!» جواب داد: «ایشان هم همان معاینهای را میکند که من الان کردم!»
القصه! «وضع زانوی شما هیچ تعریفی ندارد! خطر آرتروز جدی است! خیلی زود باید عمل شوی که بیمهبردار هم نیست! هزینهاش حدود ۱۰ میلیون است که البته هزینه پلاتینها و پیچ و مهرههای جذب شونده در گوشت پا جداست!» کل صحبت دکتر سهنقطهچین بود با من، که شد ۸۵ هزار تومان!
یعنی هیچ مهلت ندادند که از وضع زانویم اندک تعریفی برای ایشان کنم که قبلا یک بار عمل شدهام و دوباره رباط و مینیسک را با هم پاره کردهام و از این حرفها! معاینه روی زانو را هم که یکی دیگر انجام داد!
باز هم القصه! بیرون مطب، یکی از رفقای فوتبالی را دیدم که روزگاری با هم در هر ۳ باشگاه پاس در مقطع نوجوانان، هما در مقطع جوانان و فجر در مقطع امیدها همبازی بودیم. سر حرف که باز شد، گفت:
«زانویم را پیش دکتر بهمانی عمل کردم. حدود ۲ سال پیش، سر جمع ۱۲ میلیون برایم آب خورد! بعد از عمل، پدرم به طریقی متوجه شد که اصلا عمل را دکتر بهمانی انجام نداده، بلکه دانشجویانش انجام دادهاند! و ایشان فقط ناظر بوده و یکسوم آخر عمل را هم پیچانده رفته و…!»
پنجم-
واضح است اتفاقاتی از این دست، برای اغلب مخاطبان این متن هم رخ داده. یک وقتهایی «شایعه» مبنای یک تهمت میشود، یک وقتهایی «سلسلهای از واقعیتهای رنگارنگ، جورواجور و البته تلخ» که اینجا دیگر بحث «اتهام» نیست، بلکه پولکی بودن برچسبی میشود که دقیقا بر پیشانی جامعه پزشکی ما میچسبد! و البته بعله! ما پزشک مردمی هم کم نداریم!
ششم-
سئوال اساسی اینجاست؛ چرا پزشکان منباب حرفهشان باید سوگند بخورند؟! این قسم قرار است خورده شود که چه بشود؟! و چه فرقی داشته باشد با زمانی که فرض بگیریم قرار نبود سوگندی برای کار طبابت در کار باشد؟! اینکه بعد از زدن تنها یک بخیه، به مادر بچه بگویند: «بخیه فلان قدر خرجش میشود و حالا نزدیم هم نزدیم! خود به خود خوب میشود!» و اینکه مادر بچه، به خاطر نداشتن کمترین پول ممکن، قید الباقی بخیهها را بزند، واقعا چه نسبتی دارد با آن سوگند خورده شده؟!
هفتم-
باری دکتری عمومی به خود من گفته بود: «سعی کنید حتیالمقدور دمپر ما پزشکان آفتابی نشوید!» گفتم: «بله خب! انشاءالله همه سالم و سلامت باشند که اصلا نیازی به مزاحمت برای دکتر نباشد». دوباره گفت: «این را فقط از آن رو نگفتم که انشاءالله همه در صحت باشند! اینکه خب بله! اما باز هم سعی کنید خیلی دمپر دکتر جماعت نگردید!» و در حالی که داشت نسخه را مینوشت، ادامه داد:
«تو خیال میکنی برای چی ما دکترها نسخه را اینقدر بدخط مینویسیم؟ شاید فکر کنی رازی از رموز پزشکی در این مسئله هست اما من که خودم دکتر هستم میگویم که این مسئله یعنی این افه، رازی از امراض پزشکان است، نه رازی از رموز پزشکی!»
*** *** ***
این دولت و آن دولت ندارد. باورم هست مواردی از این دست، در دلسرد کردن مردم، حتی از تحریم هم نقش موثرتری ایفا میکند. روزگاری به طبیب، «حکیم» هم میگفتند… و حکیم، هرگز به مریض خود به چشم عابربانک نگاه نمیکرد!
حکیم سوگند میخورد؛ سوگند را نمیخورد! گیرم آن بخیههای زده نشده، ولو با آوردن مقداری گوشت اضافه و بلکه هم عفونت خوب شود اما نخ بخیهای هم آیا هست برای ترمیم این همه شکاف میان جامعه و جامعه پزشکی؟!
- بایگانی: یمین
السلام علیک یا اباعبدالله
- بایگانی: یمین
عقربههای نیویورکی
وطن امروز ۱۱ مهر ۱۳۹۴
نه جناب ظریف! این یک یادداشت اتفاقی نیست! و اینطور نیست که دستم با دکمههای کیبورد تصادف کرده باشد یهویی! انقلابی پای حرفش میایستد! انقلابی هم میایستد! بزدلی پیشه ما نیست! انقلابی وقتی «مرگ بر آمریکا» میگوید میایستد پای این شعار! در مقام عمل! و من باز هم میگویم؛ اسلحه دستم بود، انتقام آیلان و علیرضا و آرمیتا را از اوبامای جلاد، جلاد همه رقمه، جلاد همه جوره، با یک گلوله میگرفتم! پای این شلیک هم میایستادم! و بانگ برمیآوردم؛ «و قاتلوا ائمة الکفر»!
نه جناب ظریف! دست دادن شما به اوباما اتفاقی نبود! اتفاقا جنابعالی دنبال فرصت میگشتید تا بعد از قائم با شک برجام، فریضه واجب سکسک را آنهم در راهروهای سازمان ملل به جاآورید! خیالتان راحت شد؟ این هم از دست دادن به اوباما! و صد حیف که احترام مد نظر رئیستان در کابینه به پاسپورت ایرانی برنگشت و الا با ملک سلمان هم میشود دست داد! با شمر! با یزید! حتی با حرمله هم میتوان دست داد! «اتفاقی» کدام صیغه است؟ «تصادف» کدام صیغه است؟ آدم میتواند با خود شیطان هم دست بدهد! با خود خود شیطان! آدم این استعداد را دارد که از پشه هم کمتر باشد! که رفت در بینی نمرود! و از شن! که رفت در بینی کاخ سفید! در طبس! اما آدم چه خوب، مثل آدم بایستد پای حرفش! و تقصیر خود را گردن تقدیر نیندازد! و مرد باشد و بگوید؛ این بود تدبیر ما! رک و راست!
نه جناب ظریف! بهتر آن است راستش را بگویید! و بگویید که نسبت بعضیها با شیطان بزرگ «لحمک لحمی و دمک دمی» است! چرا راستش را نمیگویید که اوباما و جانکری را دوست میدارید؟ همه که قرار نیست رئیس جمهور زن کشور مارادونا باشند! در سپاه حضرت رسول هم بودند کسانی که ابوسفیان را دوست داشته باشند! و ما در همین جمهوری اسلامی، رئیس جمهوری داشتیم که زن نبود اما زنانه از کشور فرار کرد! واعطشای بنیصدر رسما کاخ سفید را مخاطب قرار داده بود! خیلی هم حالا اشکالی ندارد! همه که قرار نیست تشنه آب فرات باشند! عدهای هم باید باشند بلکه اجل مهلتشان دهد تا بگیرند در بغل اوباما را! دست دادن کافی نیست! چنان باید اوباما را در آغوش فشرد که نگرانی جلاد تحریم منباب سرنوشت انتخاباتی بعضیها جبران شود! چنان باید رئیس جمهور آمریکا را بوسید که بوی ادوکلن اوباما حالاحالاها در بدن آدم بماند! مرد بودن فقط به جوانمردان توصیه نشده! همه باید مرد باشند! همه حتی عشاق سینهچاک پرزیدنت روسیاه! و نباید اینگونه باشد که بعد مصافحه، اجر عمل خود را ضایع کنیم! و بگوییم؛ یهویی بوده! شما راستش را بگو، من قول میدهم لااقل از آن بخش که مربوط به صداقت در کردار است، تجلیل کنم! و البته بعد، این مهم را خاطرنشان کنم که جناب ظریف! وزیر خارجه جمهوری اسلامی، واو به واو صحیفه نور خمینی بتشکن است، نه حضرتعالی! با این حساب، اولا شما خیلی هم حالا آدم مهمی نیستید، ثانیا بوسه فرضی شما بر لب لعل اوباما هم به عبارتی خیلی اتفاق مهمی نخواهد بود! الان و تا همین دست دادن ۶۰ ثانیهای هم اصولگرایان بیخود شلوغش کردهاند! اصلش ما همه به شما بدهکاریم! شما ثابت کردی دست دادن از سر شوق و اشتیاق به رئیس جمهور آمریکا، نه تنها مردهای را زنده نمیکند، بلکه میتواند همزمان باشد با فاجعه منا! و احترام کذایی هم به پاسپورت ایرانی برنگردد! و سعودی زپرتی، به شخص شخیص جنابعالی ویزا ندهد! و آن معامله را با قیمت نفت کند! و این معامله را با حجاج بیتالله!
نه جناب ظریف! بدهی ما به شما تمامی ندارد! شما ثابت کردید میتوان توافقی با آمریکا بست، آنطور که اوباما میگوید؛ «ضامن امنیت بیشتر برای اسرائیل» اما ساختار و ساختمان تحریم، آنطور که جانکری میگوید؛ «باقی بماند»! شما ثابت کردید با نچرخیدن چرخ سانتریفیوژها، همچین نیست که چرخ دیگر کارخانهها بچرخد! شما ثابت کردید بیعرضگی ادوار دولت در عرصه اقتصاد، ربطی به صنعت هستهای ندارد! و اینطور نیست که با دادن هستهای، دشمن، در باغ سبز، نشان اقتصاد ما دهد! شما ثابت کردید پیادهروی با جانکری، مشکل مسکن را حل نمیکند! و دست دادن با اوباما، قیمت خودرو را پایین نمیآورد! شما ثابت کردید خندیدن به اجنبی، اتفاقا مزید دشمنی اوست، نه کاهنده عداوتش! شما ثابت کردید هر چقدر بیشتر به سران کاخ سفید بخندیم، سعودی وحشیتر میشود! شما ثابت کردید مذاکره با آمریکا قادر نیست شب عزای اقتصادی دولت را تبدیل به جشن عروسی کند! شما ثابت کردید وقتی دولت نمیتواند ۴ قلم کالا را درست توزیع کند، ناشی از بیتدبیری اعتدالیون است، نه «مرگ بر آمریکا»! شما ثابت کردید آمانو میتواند از پایگاه نظامی ما بازدید تشریفاتی اما رسمی کند، وزیر امور خارجه دولت اعتدال هم به اوباما دست بدهد، اما لغو تحریم؟ حالا بچرخ تا بچرخیم!
نه جناب ظریف! اتفاقا خوب شد به اوباما دست دادید! و اتفاقا خوب شد چون شمایی هم وزیر خارجه جمهوری اسلامی شد! فقط کاش بگویید سعودی به شما چرا ویزا نداد؟ شما که فرسنگها با «خبر مرگش» فاصله داشتید! «اخوک عبدالله»! «اخوک آل سعود»! «اخوک بشکه»! «اخوک خوک»! زرشک! آقای وزیر خارجه دولت اعتدال! من تکرار میکنم که این یک یادداشت اتفاقی نیست! و وزیر خارجه جمهوری اسلامی، یعنی کلمه کلمه این جمله مختصر و مفید انقلابی؛ «پاسخ، سخت خواهد بود و خشن»! عمر خود دولتها چقدر است که عمر وزارت وزیر خارجهای چون شما چقدر باشد؟! اصول سیاست خارجه جمهوری اسلامی، به وقت لزوم، نه بسته به فلان حرف رئیس جمهور است، نه بسته به بهمان حرف وزیر خارجه! و صدالبته، جمله اخیر هم هرگز اتفاقی نوشته نشده! فقط با روسای جمهور بود، ما الان همه باید جاسوس سیا میشدیم! و فقط به حضرتعالی بود، ما الان باید همه دست در دست اوباما میگذاشتیم!
نه جناب ظریف! از سر احساس نبود که خمینی گفت؛ «از هر که بگذریم، از آل سعود نخواهیم گذشت»! روح خدا، نه اتفاقی سخن میگفت، نه تصادفی رفتار میکرد! آن ابرمرد، همین امروز را میدید که علیه سعودی، آن همه با خشم موضع میگرفت! و ما فرزندان خمینی هستیم! ما اتفاقی تیتر نزدیم؛ «خبر مرگش»! ما پای تیترمان ایستادهایم! و شما را توصیه میکنیم به ایستادن پای دستی که به اوباما دادید! این هم شد حکایت آن تلفن کذایی سال پیش؟! دولت محترم شعارش «تقدیر» بود یا «تدبیر»؟! اشبهالناس به آن فرد قبلی، همین فرد فعلی است؛ واگذاری امور به اجنه، یعنی همین واگذاری امور به اتفاق و تصادف! اگر دیروز دست دادن به اجنه، امور را تدبیر نکرد، امروز هم کاری از دست دادن به اجانب، آنهم یهویی ساخته نیست!
نه جناب ظریف! اگر رئیس جمهور قبل فقط یک بار وزیر خارجه خود را در حین مأموریت از کار برکنار کرد، معالاسف رئیس جمهور فعلی این کار را با حضرتعالی چند بار کرده! سیاست «مدارا با دشمن، تندی با دوست» بارها حضرتعالی را در حین مأموریت، از کار برکنار کرده! شما آن روز که مشغول پیادهروی با جانکری شدید، از وزیر خارجه جمهوری اسلامی تبدیل به فقط وزیر خارجه دولت اعتدال شدید! و آن روز هم که با اوباما دست دادید! و آن روز هم که ویزایتان را سعودی صادر نکرد! و بسیاری روزهای دیگر! زین سبب است که نوشتم؛ «شما خیلی هم حالا مهم نیستید»! با این همه، فرض است بر شما، لااقل حرمت آن ۴ تا حمایت مشروط بزرگان از خود را نگه دارید! که صدالبته این حمایتهای مشروط از خیلیها بوده!
نه جناب ظریف! هر ثانیه آن ۶۰ ثانیه مصافحه شما با اوباما، دهها حجگزار ایرانی مشغول جان باختن بودند! شگفتا! سعودی هم بر بیتدبیری خود، نام «اتفاق» گذاشته! و من شک ندارم، آنجا و آن لحظه، شما وزیر خارجه دولت اعتدال بودید و بس! و نه وزیر خارجه انقلاب خمینی! و نه وزیر خارجه «از آل سعود نخواهیم گذشت»! میدانم! خیمه حجاج در صحرای منا، خالی بود! و زرق و برق سازمان ملل را نداشت! میدانم! حجاج بیتاللهالحرام، لباسی به تن نداشتند الا احرامی سپید، به رنگ کفن! اما با خط اتوی شلوار پرزیدنت وحشی، میشود باز هم سر هزاران طفل معصوم را برید! و سر ابنای بشر کلاه گذاشت! میدانم! دست حجاج، تنها چند سنگ بود که بر صورت شیطان بزنند! و رمی جمرات به جاآوردند! اما دست شما، درست در همان لحظه، در دست شیطان بود! شیطان بزرگ! میدانم! و این را هم خوب میدانم که شما با «الفبای تدبیر» بیگانهاید و اصلا در آن حد نیستید که بخواهم بنویسم؛ «با الفبای مبارزه بیگانه هستید»! شما و مبارزه؟
نه جناب ظریف! دفعه بعد ۶۰ ثانیه را بکنید یک ساعت! از قبل هم خواهش میکنم برنامهریزی کنید! اصلش اعتدال یعنی همین که حاجی جمهوری اسلامی در آغوش خدا باشد و وزیر خارجه دولت اعتدال در آغوش کدخدا! عاقبت، همه که نباید «حج» بروند؛ عدهای هم باید «کج» بروند! گفت: «بر مشامم میرسد هر لحظه بوی کربلا»! آقای وزیر خارجه دولت اعتدال! به خدا راضی نیستیم دفعه بعد، اعمال مصافحه با شیطان بزرگ را نیمه کاره رها کنید! ما اما زمان خود را به وقت صاحبالزمان تنظیم کردهایم! و این همه را «نشانه» میدانیم! ساعتهای دوزمانه، عقربههای نیویورکی، کلاس کار انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود را پایین میآورند! ساعت ما فقط یک زمان را نشان میدهد! شما راحت باش آقای ظریف! و به هر که میخواهی دست بده… تشریفاتی! یهویی! اتفاقی! تصادفی!
- بایگانی: یمین
خودت کلمهاش را پیدا کن!
مکه آلسعود
شهر نزول جرثقیل، نه جبرئیل!
آنچه در زیر میآید برشی کوتاه از سفرنامه حج حسین قدیانی است که در تاریخ دوشنبه هفده آبان ۸۹ ساعت یکونیم نیمهشب نوشته شده.
از در و دیوار پیداست به شهر مکه رسیدهایم. اتوبوس میپیچد به «مرکز توجیهالحاج» و پشت سر چند اتوبوس دیگر. از مدینه تا مکه، تابلویی به نام «غدیر خم» که در همین مسیر است ندیدم اما تابلوست که آلسقوط بدش نمیآید به هر بهانهای زوار خانه خدا را با یک صف عریض و طویل درگیر کند که مثلا چه خبر است! نه به این اسم دهان پر کن «مرکز توجیهالحاج» و نه به توزیع آب زمزم در بطری یک بار مصرف برای زائرین در این مرکز. این آب زمزم را در مرکزی غیر از «توجیهالحاج» و مثلا «توزیعالماء» هم میشد داد! و اصلا ما هم باورمان شد که این آب زمزم است! به صرف این برچسب روی بطری؛ «مکتبالزمازمةالموحد»! و چند جوان عرب و یا شاید هم کارگر خارجی داشتند دعوا میکردند این وقت شب. و شانه خالی کردن از زیر کار. و این همه آنچه که «مرکز توجیهالحاج» ما را بدان توجیه کرد! و در همین مرکز، اوج خصومت آلسقوط با ایرانیها را به وضوح میشد دید. این جمله را به عربی و انگلیسی و اردو و آلمانی و فرانسوی و روسی نوشته بودند ولی به فارسی نه. و جمله؛ «وزاةالحج. ترحب بضیوفالرحمن و تتمنی لهم حجا مسرورا و سعی مشکورا. اخی الحاجالکریم… الخ!» و دشمنی با شیعه را فروکاستن تا این حد که «اهلا و سهلا» را به زبان سارکوزی بگویی اما به زبان سلمان، نه! آنهم در کجا؟ در حج! و با یک اقیانوس مسلمان! و این همه آدم از قوم سلمان! تا رسیدن به مسجدالحرام و استقرار در هتل، مثل خورهها داشتم دید میزدم بیرون را که نام یک مدرسه به نظرم جالب آمد؛ مدرسه «عبداللهابنزبیر»! شارع؟ همان اول باید دقت میکردم که نکردم. این مدرسه جان میدهد برای اینکه آقازاده فراری، مهدی هاشمی محصلش باشد! کمی بیشتر در شهر چرخ میزدیم مدرسه «معاویةابنابیسفیان» را هم لابد میدیدیم! در مدینه خبر گرفتم از اوضاع تهران که دوستی گفت: «شایعه شده مهدی هاشمی در خفا برگشته!» پرسیدم از صحت و سقمش. گفت: «نمیدانم!» فقط این را میدانم که الان سمت چپم مسجد تنعیم است. از جمله مواقیت شهر مکه. و آن دورتر؛ برج ساعت یا همان برجالابراج معروف که چه سریع ساخته شد. و انصافا چه عظمتی! و منقش به الله اکبر! و نماد خانه خدا از راه دور. خانه خدا در پستترین زمینها و نمادش در اوج آسمان! و نمادش یک بت! بتی بزرگ که شکستنش کار ابراهیم نیست. ابراهیم تبر داشت. با تبر نمیتوان بت برجالابراج را شکست. و راستش هیچ کجا رسول خدا را غریبتر از شهرش مدینه ندیدم و هیچ کجا خدا را غریب تر… نه! غریبتر که کفر میشود؛ خودت کلمهاش را پیدا کن! هیچ کجا خدا را … از شهرش مکه و خانهاش کعبه ندیدم. حکام آلسقوط خیال میکنند صاحبخانه خانه خدا هستند؛ سایه هر بتی که بخواهند بر سر خانه خدا خراب میکنند! نزدیکای مسجدالحرام، مکه را با این شکل و شمایل، بیشتر شهر نزول جرثقیل دیدم تا جبرئیل. اما گریههای مادرم که بغل دستم نشسته، حکایت از آن دارد که تحت هر شرایطی اینجا خانه خداست. اینجا کعبه است. اینجا صفا و مروه دارد. عرفات دارد. فاطمه اینجا به دنیا آمده. آدم و حوا اینجا به معرفت زهرا رسیدهاند. مزار خدیجه اینجاست. محمد در همین زمین پا به گیتی گذاشته. مزار عبدالمطلب و ابوطالب اینجاست. غار حرا اینجاست. کوه ثور اینجاست. حجرالاسود اینجاست. رکن یمانی اینجاست اما «هیچ کجا برای ما کرب و بلا نمیشود!»
- بایگانی: یمین
به نام خدا
چقدر زیبا و دقیق، رهبری مدیریت کردند این داستان حساس را… و همچنین خدا قوت به مردمان مذاکره! اندکی هم صبر و رفتار با تعقل نسبت به این توافق! آخر جشن گرفتن شاید دیر و زود داشته باشد ولی سوخت و سوز که ندارد! یانکیها برای اجرای تعهدات، طبق معمول دبه نکنند، جشن هم میتوان گرفت!
ــــــــــــــ
ح ق:
با این حساب، اسمتان را بهتر است بگذارید؛ «زمانه بر سر «جشن» است یا علی مددی»!
آخه بلانسبت شما، اوایل وبلاگ، یکی بود ی من سبیل داشت لیکن اواخواهری کامنت میگذاشت!
البته تاکید میکنم «بلانسبت شما»!
.
.
.
این توافق، نه جای جشن دارد، نه جای غم.
آحاد ملت هم، نه به خیابان ریختند به حالت شادی، نه سر به بیابان گذاشتند به حالت عزا!
البته تاکید میکنم «آحاد ملت»!
سلام!
آقای قدیانی؛
بدون حب و بغض عرض میکنم یک مورد از خطوط قرمز، تو این توافق نیست که مورد عدول واقع نشده باشه! شما متن اصلی صد و پنجاه صفحه ای رو خوندید؟ ببینید حتی لازم نیست وارد دادهها بشیم! همین ستاندهها رو هم نگاه کنید از خطوط قرمز عدول شده! مثلا رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «اینکه آمریکاییها تکرار میکنند که «ما قرارداد با ایران میبندیم، بعد نگاه میکنیم ببینیم اگر به قرارداد عمل کردند تحریمها را برمیداریم»، این حرف، حرف غلط و غیر قابل قبولی است. این را ما قبول نداریم. رفع تحریمها جزء موضوعات مذاکره است، نه نتیجهی مذاکرات…». توی همین اولین بند رفع تحریمها، عبارت IAEA-verified آمده که یعنی؛ تحریمها مشروط به تایید آژانس، لغو میشن! توی همهی زمینهها ائم از بازرسی، غنیسازی، تحریمها و… از خطوط قرمز عبور شده. باز شاید من اشتباه میکنم.
ـــــــــــــــــ
ح ق:
من هم گفتم که! توافق، ایدهآل نیست اما بد هم نیست، به خصوص در قیاس با توافق ژنو یا چهارچوب لوزان. اینکه میفرمایید در توافق اخیر، از همه خط قرمزها عبور شده، اولا ناخواسته اهانت به قدرت مدیریت بزرگان است، ثانیا سخن اشتباهی است، ثالثا در عالم سیاست، هرگز با دستفرمان بعضی از این بچهحزباللهیهای سیاستنفهم، حرکت نکنین، رابعا آیا قرار بود که مثلا همه تحریمها از همین امروز لغو شه، آمریکا هم در ازای آن، چهل تا کلاهک اتمی تحویل ایران بده؟؟!! اوصیکم به واقعگرایی در کنار آرمانگرایی…
یا حق
خدا قوت
مرگ بر آمریکا
بنده هم نگفتم آحاد ملت یا چیز دیگری! روی صحبتم با گروهی خاص بود که در این مواقع عین این جمله ی: ” پُزِ عالی، جیبِ خالی” عمل میکنند! تشخیصِ اینکه مخاطبم چه کسانی بودند، چندان هم سخت نبود…
ــــــــــــ
ح ق:
خوب شد گفتین! من به خیالم قاتل بروسلی، مخاطبتان بود!!
این متن فقط ۳ کلمه داشت؛ «مرگ بر آمریکا».
چه توافق بشود چه نشود؛ امنیت اسرائیل تأمین نخواهد شد!
چه توافق بشود چه نشود؛ اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود!
چه توافق بشود چه نشود؛ آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند!
چه توافق بشود چه نشود؛ آمریکا همان شیطان بزرگ است!
چه توافق بشود چه نشود؛ آمریکا دشمن شماره یک انسان و اسلام است!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران جنایات آمریکا را فراموش نخواهد کرد!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران فتنههای فتنهگران را از یاد نخواهد برد!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران خائنین به انقلاب که چهره آمریکا را بزک میکنند، نخواهد بخشید!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران، خط تحریف و تحمیل را رسوا و ناامید خواهد کرد!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران نخواهد گذاشت انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران از جنایات سران فتنه و حامیان آنها نخواهد گذشت!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران به فتنهگران و همفکران آنها اعتماد نخواهد کرد!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران پیرو امام و پشتیبان ولایت فقیه خواهد بود!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران راه شهدا و امام شهدا را ادامه خواهد داد!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران چشم و دل به اشارات و اوامر امام خامنهای خواهد داشت!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران آماده جانفشانی برای آرمانهای امام و انقلاب خواهد بود!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران حامی همه مظلومان عالم و دشمن همه ظالمان عالم خواهد بود!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران تا محو غده سرطانی اسرائیل از پای نخواهد نشست!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران دست از مبارزه با استکبار بر نخواهد داشت!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران مصداق اتم استکبار را آمریکا میداند!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران به مبارزه همه جانبه خود علیه آمریکا ادامه خواهد داد!
چه توافق بشود چه نشود؛ ملت ایران هر چه فریاد دارد بر سر آمریکا میکشد!
چه توافق بشود چه نشود؛ شعار ملت ایران «مرگ بر آمریکا» خواهد بود!
«مرگ بر آمریکا»
ـــــــــــــــــــــ
ح ق:
چه توافق بشود چه نشود؛ از زیبایی کامنت شما کم نخواهد شد!! 🙂
انشاءالله بچه حزباللهیها همانطور که شما گفتید؛ خردورزانه، صبر انقلابی خواهند کرد تا بلکه متوجه شویم این توافق، چگونه «اجرا» خواهد شد ولی یحتمل برخی مدافعان دولت، با چراغ سبز وزرات کشور قطعا آن شور کذایی را برای بهره بردنهای کذایی به راه خواهند انداخت. که البته عیبی هم ندارد!
http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1649&pid=1&type=0
ــــــــــــــــــ
ح ق:
بیخود در لفافه «انشاءالله» از بعضی بچهحزباللهیها دفاع شخمی نکنید که اساسی بدم میآید از این کار! همالان جماعتیشان… ولش کن! فهم و شعور اگر داشتند که این بابا، رئیس قوه مجریه نمیشد!! کلا چند وقته ی جوری کامنت میگذاری شما! نمیدونم چرا؟ شاید هم من زیادی حساس شدهام!!
اینکه آقایان روحانی و ظریف گفتند که این پایان مذاکرات نیست و آغاز است، یعنی چی دقیقا؟؟
میدونم روال قسمت نظرات وبلاگتون مباحثه و مناظره نیست! برای همین شک دارم روی پاسختون پاسخ بگذارم!!… میترسم…………
بنازم وجود نازنین بزرگمردی را که با چند جمله از همینجا مسیر مذاکرات را در آنسوی دنیا عوض کرد!
بر خامنهای رهبر خوبان صلوات!
با توجه به متن شما، انتخاب تیتر “قدردانی از تیم هستهای” برای بیانات حضرت آقا در وطنامروز برام جالب بود. خدایی اولش با اون تیتر جا خوردم.
جای کل کل و ادامه بحث نیست؛ در حال نوشتن متن دیگری هم فکر کنم هستید! نمیخواهم درگیر بحثهای بیفایده و نتیجتا خسته کننده شوید و الا:
“بچه حزباللهی زیر برف بمونه، زیر حرف نمیمونه”!
ـــــــــــــــــــ
ح ق:
اینکه خب! جمله خودمه اما… بچه حزباللهی سراغ دارم هم زیر حرف مونده، هم زیر برف، هم زیر کفش احمدینژاد، هم زیر عبای عالیجناب، هم زیر تفرقه، هم زیر «من سرهنگ نیستم؛ حقوقدانم!» من اون روز رو میبینم که همین قالیباف بیکیاست، اتوبان همت رو از تبریز وصل کرده به مشهد، اما بچه حزباللهی هنوز مونده زیر حرف! جز این است که فقط با ۴ تا جمله، طرف شد رئیس جمهور مملکت؟؟!! رای ملت بود یا تفرقه من و ما؟؟!!
«بچهحزباللهیهای سیاستنفهم» مصداق کاملش جلیلی است؛ ۸ سال مردم رو سر کار گذاشت و تاریخ ادیان در مذاکرات تدریس کرد!
ـــــــــــــــــ
ح ق:
روحانی که نان ورود شخمی آقاسعید به عرصه انتخابات رو خورد، ایضا بیکیاستی خود قالیباف اما… جوجه همین توافق رو هم باید آخر مقوله اجرا محاسبه کرد! آنوقت معلوم خواهد شد که تدریس تاریخ ادیان در مذاکرات بدتر است یا خوشبین بودن زیادی به دشمن! فعلا صبر کنید… ما حالاحالاها با هم کار داریم!
به نظرم میرسه؛
شخص شیخ حسن بیشتر از اون که راضی به رفع یا تعلیق یا لغو و یا هر چیِ تحریم باشه، دنبال گرفتن کوسه از دریای مواج این اتفاق برای اسفند ماهه! چرا که با همهی کم کاریها و سوء مدیریتها در این دو سال، روی این موج سوار میشه تا برسه به انتخابات مجلس. و امیدوارم سران اصولگرایی باز نویسندهی فهیم قطعهی ۲۶ رو وادار نکنند که بگوید؛
http://www.ghadiany.ir/1392/19181
اینکه از طرفی آمریکاییها گفتن ما به توافق خوب رسیدیم، از طرفی کنگره آمریکا و نیز اسرائیل ناراضیاند یعنی چی؟ دارن فیلم بازی میکنند؟ رئیس جمهور محترم هم مثل همیشه فاتحانه صحبت کردند و گفتند: «به همه اهداف خود رسیدیم». یکی به این حیرت پایان دهد…
انشاءلله که نتیجه همه این کارها به راحتتر شدن زندگی مردم مخصوصا قشر ضعیف جامعه منتهی بشه، نه اینکه یه عده با منممنم بخوان پز توافق را بدهند.
خواندن این بیانات آقا هم در این زمان برای نرفتن به خواب غفلت مناسبه:
«مبارزه با استکبار و نظام سلطه، بر اساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل پذیر نیست و امروز امریکا کامل ترین مصداق استکبار است. به مسئولین مذاکره کننده نیز گفتهایم که فقط در موضوع هستهای، حق دارید مذاکره کنید و با اینکه طرف امریکایی گاهی مسائل منطقه، از جمله سوریه و یمن را پیش می کشد، مسئولین ما میگویند؛ در این مسائل مذاکره نمیکنیم. مبارزه با استکبار جزء مبانی انقلاب و از کارهای اساسی است، بنابراین، خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنید.»
اصلش این متن فقط ۳ کلمه داشت؛ «مرگ بر آمریکا». اگر و فقط اگر یک ایرانی ناظر بر تحریمهای ۸۸ به این طرف -خدا لعنت کند سران فتنه را!- آسیبی از وقاحت دشمن دیده باشد، جا دارد حتی در آخرت هم این باشد شعار ما؛ «مرگ بر آمریکا».
احسنت…
آقای قدیانی!
{ح ق: جانم! خوشم میاد این «آقا» رو همچین خوب و مودبانه میگی!}
فکر نمیکنید این توافق، اغمای سیاسی جبههی شما برای حداقل ۵ سال آینده باشد؟؟
{ح ق: این توافق، بندهای خوبش از قضا محصول نقدهای جبهه سیاسی ما بود! عدم تعویض اسب هنگام مسابقه، ایضا نهی از منکر تهدید ایرانی، جملاتی بود که آقای ظریف، پس از مطالعه کامنتهای اسلامی ایرانی یاد گرفت که به دشمن بگه!}
اوصیکم به واقعگرایی!!
{ح ق: «اوصیکم» عربی هستش! شما همون بهتره به جای بندری، غربی برقصی!! 🙂 و اما، دم ذکاوت نظام مقدس جمهوری اسلامی گرم! از مشتی نوچه فتنه سال ۸۸ یعنی امثال خود شما که خوابهای آشفته داشتین برای این دیار ۳۰۰ هزار شهید میدیدین، رسما پاچهخوار وزیر خارجه و رئیس قوه مجریهاش درست کرده!! به خدا وقتی از تصمیمات این نظام، یعنی همان نظام سال ۸۸ دفاع میکنی، کیف میکنم! هدف رام کردن شما بود که حاصل شده عین چی! حالا برو تو اغما عزیز برادر!}
تعریف نباشه! 🙂
منظور خودمان بودیم، نه اون دسته که اسما حزباللهی هستند!!
خصوصی؛
دومیش درسته… حساس شدی داداش! 🙂
دست شما درد نکنه……………
آقای قدیانی
{آقای قدیانی: جانم؟}
این همان توافقی بود که ۸ سال پیش لاریجانی و سولانا به آن رسیده بودند با کمی زیاد و کم، و مسولین هم موافق بودند، غیر از ۱ نفر!
یک نفر که رییس جمهور بود و قصد تقابل با دنیا را داشت…
چه کسی مسئول افراطیگریهای آن ۸ سال است و این همه هزینه تحمیل شده به ملت ایران؟؟
والله باید پاسخگو باشد آن مرد رفته…
ــــــــــــــــ
ح ق:
اولا، نوچههای «آن مرد رفته» به شما دارن بد و بیراه میگن یا به من؟؟!!
ثانیا، سرکار خانم زنبیل، یعنی زن بیل، همین هفته پیش گفت؛ «اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم، به ایران حمله میکنم!» معالاسف، این جمله، نه در دوران «آن مرد رفته»، بلکه در دوران «این کلید زهوار در رفته» منعقد شد!!
ثالثا، پیدا کن پاسخگو را…
و سرانجام کیهان به روز شد!
http://kayhan.ir/fa/issue/478/1
مهدی محمدی:
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940424000012
حاج آقا خاطره: توافق امروز، از فتح خرمشهر بالاتر بود!
هاشمی رفسنجانی: «نباید از بازدید از مراکز نظامی ترسید! خیلی از بزرگان فکر نمیکردند که این اتفاق بیفتد و دلیل آن تفکر به سبک گذشته بود.”
احسنت بابت این تحلیل هوشمندانه.
اول: ی خسته نباشید به تیم مذاکره، مخصوصا آقا ظریف میگم.
دوم: اگه دبه در نیاوردن، بیا بزن تو گوش من.
سوم: اوباما هم جفتک نندازه، یک سال و نیم دیگه، یکی دیگه میاد جفتک میاندازه.
چهارم: عمر این توافق با عمر این دولت به پایان میرسه.
پنجم: اینقدر نق نزنید، هر کی بهتر از ظریف بلده، بسمالله.
ششم: اقتصاد ایران فقط با ریشهکن کردن اختلاس و رشوه، جان دوباره میگیره.
هفتم: هر چی خیره، برای این کشور و ملت، آرزومندم.
هشتم: داداش! دوست دارم، دلتنگیم…
خدمت دکی عزیز عارضم که بخش اعظم تحریمها به خاطر فتنه سال ۸۸ اعمال شده که علیالحساب، آن مرد در حصر رفته و آن ملاقات سوروس رفته و آن خاطره بافنده و آقازادهاش باید جواب بدن. اگه قرار به جواب دادنه، پس اینها هم باید جواب بدن! اوکی؟
“هم دوستان حزباللهی، هم دوستان مدافع دولت”!
چه دستهبندی بامزهای!
«دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان»
بسم الله الرحمن الرحیم. اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوَافِلِ وَ أَکْرِمْنِی فِیهِ بِإِحْضَارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فِیهِ وَسِیلَتِی إِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسَائِلِ یَا مَنْ لا یَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّینَ.
خدایا! در این روز بهرهام را از مستحبات افزون کن و به خاطر ابراز خواستههایم گرامیام دار و از میان اسباب، وسیله مرا به درگاهت نزدیکتر گردان. ای آن که اصرار اصرارکنندگان مشغولش نمیدارد.
اسلامی ایرانی عزیز!
اوباما و رییس جمهور بعدی که هیچ، اگه بتمن و سوپرمن هم تونستن دیگه همچین رژیم تحریمی علیه یه کشور درست کنن بیا بزن تو گوش من!
این رژیم تحریمی، حاصل ترساندن دنیا از لولوی “میم. الف” بود وگر نه روسیه، چین، هند، کره جنوبی و میانمار (!) و… هم باهاش همراه نمیشدن!
یعنی ببین طرف چه هنری داشته سر ی قضیه تونسته اوباما و پوتین رو هم نظر کنه…
در این حد!
“مهم، «عمل به مفاد این توافق» است و الا خود توافق که در واقع چیزی بیشتر از یک «انشا» نیست.”
دقیقا!
سلام حاجی
خدا قوت
ماه مبارک هم تموم شد. حیف! باز هم اونطور که باید حظ نبردیم. اللهم وفر حظی…
توافق… انشاءالله که خیر است!
احترام متقابل!
گفت: بعد از اعلام نتیجه مذاکرات ایران و ۵+۱ در وین، باراک اوباما در یک نطق تلویزیونی گفت؛ ضمانت اجرای این توافق، اعتماد به ایران نیست، بلکه راستیآزمایی از سوی آژانس است.
گفتم: ولی رئیس جمهور کشورمان با حفظ ادب و نزاکت گفت؛ این توافق نتیجه «تعامل» از جانب ایران و «احترام متقابل» از سوی کشورهای ۵+۱ است.
گفت: این مقامات آمریکایی گاوچران، چه میدانند ادب چیست؟ که معنی «احترام متقابل» را درک کنند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی میگفت؛ اگر به همدیگر احترام بگذاریم، همدیگر هم به ما احترام میگذارد؟!
سلام
یک چیز جدید یاد گرفتم؛ “اوصیکم به واقعگرایی و آرمانگرایی”.
سلام به همه
خدا رو شکر که آدمهایی مثل حاج آقا شریعتمداری هستند؛ آدم، فانوس به دست در سرگردانی خوب و بد نمونه.
خدا، داداش حسین رو هم حفظ کنه که همشیه مطالبش به آدم انگیزه میده.
اسلامی ایرانی!
«رانت» را یادت رفت که «امالفساد» است.
و اما در مورد توافق؛
«انالله معالصابرین».
لا حول و لا قوه الا بالله…
همین!
آقا من یه چیزی بگم، یادگاری بمونه.
بنده به مفاد و بند و ضمیمه و تبصره و غیره، کاری ندارم.
ما ی رهبری داریم که شاگرد امامی بود که فروپاشی شوروی رو در اوج قدرتش، نه پیش بینی، که دیده بود!
اگه امام، آینده رو دید، سید علی هم میبینه.
ی کلام فرمود: «خوشبین نیستم!»
حالا ببین کی به این حرف میرسین. دور نیست.
یا ستار العیوب… یا غفار الذنوب…
العفو… العفو… العفو…
http://meysammotiee.ir/files/other/ramezan/Shab29Ramazan1390%5B01%5D.mp3
http://meysammotiee.ir/files/other/ramezan/Shab27Ramazan1393%5B02%5D.mp3
تموم شد!
خدا نکنه دست خالی از این مهمونی بریم…
امام خامنهای:
«عزیزان! ماه رمضان، فصل معنویّت، بهار معنویّت، بهار صفا تمام شد؛ روزهای آخر ماه رمضان را میگذرانیم. اگر سرزمین حاصلخیز دلهای شما و جانهای پاک شما انشاءالله تحت تأثیر باران لطیف رحمت و لطف الهی در این ماه قرار گرفته باشد، در آینده میوههای خودش را خواهد داد. البته برای جوانها فصل رویش معنوی هیچوقت تمام نمیشود؛ بله! ماه رمضان ویژگیای دارد؛ اختصاصی دارد؛ لکن رویش معنویّت در جوانها همیشه امکانپذیر است.»
سید، ماه تموم شد ولی خداییش این دو سه روز آخر، مرد افکنه!
خدایا، این روزه دوزاری بنده را قبول بفرما.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
سلام
سوال: حتی اگر بنا به عمل کردن آمریکا به قرار داد باشد… باز هم مرگ بر آمریکا؟ چرا؟ دلیل اینکه آقای برادر قدیانی در این مطلب چند بار مرگ بر آمریکا را تاکید میکنند چیست؟ آیا این تاکید با مضمون سخن رهبر مبنی بر خوشبین نبودنشان همخوانی دارد؟ و از آن طرف، همکاری رهبر و انقلابی خواندن عدهای، نشان از دو کلمه اوصیکم به واقعگرایی و آرمانگرایی دارد؟!
سلام
به نظرم استفاده از واژه “شور حسینی” و مقایسه آن با “شور هستهای” و همچنین قرار دادن آن در کنار “شور بی شعور” اصلا درست نیست و از شما خواهش دارم که آن را اصلاح کنید. با تشکر.
ـــــــــــــــ
ح ق:
بله! الان که خودم دوباره خواندم، دیدم حق با شماست. فلذا «شور حسینی» شد «شور هستهای»! اساسا این جمله «شور حسینی برتان ندارد» که توی زبان ملت افتاده، ناخواسته حاوی اهانت به بزرگان دین است. ممنون بابت این تذکر.
دفتر آیتالله وحید خراسانی؛
«تماشای فیلم رستاخیز جایز نیست…».
متن متین و سلامتی بود. به این نگاه و دیدگاه یعنی “عقلنوشت” جای “دلنوشت”، در این شرایط احتیاج بیشتری است.
ممنون که همیشه و به خوبی، موقعیت را متوجه میشوید.
مرگ بر آمریکا…
با یا بی توافق!
سلام
آقای قدیانی! با تمام احترامی که برای شما و قطعه و عزیزان قطعه قائلم، باید بگم گویا شما متن اصلی ۱۵۹ صفحهای رو مطالعه نکردید……
این صفحه اول روزنامه ابتکار:
http://www.ebtekarnews.com/
حضرت آقا:
«هر ملّتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد، حتّی آن کسانی که دوست آمریکا بودند. حالا در کشور ما دکتر مصدّق به آمریکاییها اعتماد کرد و برای اینکه بتواند خود را از زیر فشار انگلیسها نجات بدهد، به آمریکاییها متوسّل شد؛ آمریکاییها به جای اینکه به دکتر مصدّق که به آنها حسن ظن پیدا کرده بود کمک کنند، با انگلیسها همدست شدند، مأمور خودشان را فرستادند اینجا و کودتای ۲۸ مرداد را راه انداختند. مصدّق اعتماد کرد، کتکش را [هم] خورد…»!
امیدوارم همون بلایی که سر مصدق اومد، سر عالیجنابان نیاید…
وقتی فهمیدم آقای ظریف چنین جملهای به خانم موگرینی گفته که «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» واقعا به غیرت ایشون افتخار کردم. انصافا تلاش قابل قبولی بود. به هر حال در مقابل آن شیاطین، شاید بهتر از این هم نمیشد توافق کرد. ضمن اینکه حضرت آقا فرموده بودند:
“انتقادها با لحاظِ این معنا باشد که آن طرف مقابل بعضی از عیوبی را که ما در انتقادمان ذکر میکنیم ممکن است میدانند، [امّا] خب به این نتیجه رسیدهاند یا ضرورتها آنها را به اینجا کشانده یا به هر دلیل دیگری.”
احتمالا اشکالاتی که ممکن است در این توافق باشد هم ناشی از همین ضرورتهاست.
ـــــــــــــــــــــــ
ح ق:
کلا از کامنتهای دقیق، خوشم میاد! ما هم نقدی اگر به این مردمان داشتیم، همیشه و همیشه از سر خیرخواهی بوده و با نیت الهی.
تحریمهای ۸۸ به این طرف؟ تحریمها هم تقصیر فتنه گران بود؟ خیلی با مزهای! خدا رو شکر که سالهای ۸۴ تا ۹۲ همهی مملکت از سپاه، دولت، شورای نگهبان، شوراهای شهر، شهرداریها و قوه قضائیه، یکپارچه دست شما اصولگراها بود و دقیقا بدترین دوره مملکت هم شد!! تقوای الهی پیشه کنید و کنیم و انصاف!
یا علی
سلام! خصوصی؛
تو این توافق مشخصه که رعایت بخشی از خطوط قرمز نشده……
احسنت به این تحلیل درست. واقعا از روی بصیرت بود.
حسین قدیانی خیلی فرق دارد با جماعتی از دوستان حزباللهی که کلا کارشان نق زدن است، نه حتی نقد کردن!
یکی از پروانهها؛
(اسم شما منو یاد قدیمای قطعه ۲۶ میاندازه!)
حرفی نمیزنم! فقط توصیه میکنم این جملات رو بخونید.
“یک نکتهی دیگری که سؤال کردند [این بود که] تکلیف مبارزهی با استکبار پس از مذاکرات چیست؟ خب، مگر مبارزهی با استکبار، تعطیلپذیر است؟ مبارزهی با استکبار، مبارزهی با نظام سلطه تعطیلپذیر نیست. این هم جزو همین حرفهایی است که اتّفاقاً امروز من یادداشت کردهام که به شما بگویم. این جزو کارهای ما است، جزو کارهای اساسی است، جزو مبانی انقلاب است. یعنی اگر مبارزهی با استکبار نباشد، ما اصلاً تابع قرآن نیستیم. مبارزهی با استکبار که تمام نمیشود. در مورد مصادیق استکبار، آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است.”
چه حلاوتى دارد جوابهایتان به دکتر اعتدال!
«شور بیشعور، چه از نوع غم باشد، چه از نوع شادی، مغایرت دارد با خرد.»
واقعا همینطوره!
طاعات همگی قبول. در آخرین روزهای ضیافت الهی مرا در دعاهایتان فراموش نکنید.
حاج آقا خاطره جدیدا در حالت چرت هم رویا میبیند!
رئیس مجمع تشخیص گفت: آن روز که با مهدی صحبت میکردم، وی به من گفت اگر شما و آقا، نظر مشورتی بدهید، علیرغم اینکه مخالف این مسئله هستم، میپذیرم. من به وی گفتم: اجازه بده تا فردا با آقا صحبت کنم. هنگامی که بازگشتم، شب تلفن کردم و فردا هم خدمت آقا رفتم. ایشان گفتند: «اگر نظر خودت هم این باشد من موافقم». من گفتم: «روی این پرونده دو سه سال است که حرف میزنند. اگر این کار را انجام بدهیم و شما عفو کنید، به شما هم صدمه میخورد و میگویند رفیق بازی کردید و به من هم صدمه میخورد و میگویند اعمال نفوذ کردی! بنابراین ترجیح میدهم این کار را انجام ندهیم و اگر شما میخواهید کمک کنید، دستور بدهید که دادگاهی مستقل تشکیل شود…».
قابل توجه کسانی که میگویند؛ وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد……
سلام علیکم آقای قدیانی؛
اولین بار است (شاید هم آخرینش) که در وبگاهتان دیدگاهی مینگارم. بر این باورم مطلبی که در “وطن امروز” نگاشتید؛ “به جا” نبود……
دل آرام گیرد به یاد خدا؛
دل داداش حسین هم آرام گیرد اگر جنابعالی و شمار دیگری از دوستان، زحمت مرتب کردن کامنتتان را خودتان متحمل شوید. لااقل کوتاهتر کامنت بگذارید که ویرایشش خیلی وقتگیر نباشد. شرمنده که نقطهچین شد کامنت خوب و البته طولانیتان!
سلامی دگر باره؛
مطلبم را کامل به همراه استدلالاتش میگذاشتید تا دیگران هم بخوانند. اکنون زمان “سکوت وحدتشکن” نیست؛ زمان “نقد همآواآفرین” است……
ـــــــــــــــ
ح ق:
آفرین! 🙂
ممنون واقعا……
ـــــــــــ
ح ق:
شما تا همین الان، ۳ تا کامنت گذاشتی در قطعه ۲۶! 🙂
پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس جمهور درباره مذاکرات هستهای
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رئیسجمهور
با سلام و تحیت و تشکر از زحمات فراوان جنابعالی، اولا لازم میدانم از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره کنندهی هستهای صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم، سپس، به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است، با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیشبینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند. از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.
والسلام علیکم و رحمهةالله
سید علی خامنهای
۱۳۹۴/۴/۲۴
کلمه به کلمه نامه آقا مهم و راهگشاست که جلوی ضررهای محتمل ناشی از توافق رو میگیره!
البته اگر آقایون توجه لازم رو داشته باشند!
قربون آقا برم با اینهمه درایت!
واقعا رهبر “حکیمی” داریم.
الحمدلله رب العالمین…
چقدر کامنت؟!
سلام. خسته نباشید. خوبه همین چند روز پیش رهبر انقلاب فرمودند؛ «مقابل آرمانگرایی، محافظهکاری قرار دارد، نه واقعگرایی».
تعجب میکنم به این نکته توجه ندارید و مدام آرمانگرایی را مقابل واقعگرایی قرار میدهید.
این همه حضرت ماه، حضرت ماه کردنت برای نان بود؟
حتما بوده!
چون اکثر خطوط قرمز رهبری در برجام زیر پا گذاشته شده است…
خاک بر سرت…
ـــــــــــــــــــــــ
ح ق:
اگر زحمت بکشی، نوع خاک را هم خودت معین کنی که دیگر عالی میشود!
حافظ:
به آب دیده بشوییم خرقهها از می
که موسم ورع و روزگار پرهیز است
دشمنتان شرمنده باشد آقا سید!
ینده عذرخواهی میکنم…… باز هم ببخشید!
سلام
فقط میتونم بگم ببخشید از سوال قبلیام اما معنی صحبت آقا مبنی بر حفظ وحدت و فضای خردمندانه دقیقا چیست؟!……
ساعت وبلاگ خرابه؟
جناب قمی؛
حضرت آقا سال ۹۲ فرمودند:
“آرمانخواهی بدون واقعنگری، به توهم میانجامد.”
معنای این جمله چیست؟
این دو مقابل هم نیستند اما آرمانخواهی صرف، معنایی جز توهم ندارد. آرمانخواهی لازم است اما برای کامل بودن، به واقعنگری نیاز است و بالعکس.
اشاره آقای قدیانی هم به همین مطلب و لازم بودن هر دو با هم است، نه در مقابل هم قرار دادنشان!
اگر این دو در مقابل هم بودند که “اوصیکم به واقعگرایی در کنار آرمانخواهی” معنایی نداشت!
ــــــــــــــــــ
ح ق:
کلا ی عده دوست دارند همین طور گیر بیخود به مطلب بدهند! فلذا اگر ما «جشناولی» داریم، «نقداولی» هم معالاسف داریم!!
جناب «زمانه بر سر جنگ است…»!
من یک عذرخواهی به شما بدهکارم. منظورتان از کامنت اولی را که گذاشتید، درست متوجه نشدم! درگیر نوشتن متن دیگری بودم، فلذا تند هم جوابتان را دادم. حلال کن اخوی، این برادر کوچکت را.
جناب «چشمانتظار»!
به شما هم یک عذرخواهی بدهکارم! جواب کامنتتان را تند دادم. عفو بفرما.
انقدر که بعضی روی نبودن کلمه “تبریک” در نامه حضرت آقا مانور میدهند، روی آنچه در نامه آمده است مانور نمیدهند!
خب آقا تبریک نگفتند اما تشکر ویژه که کردند! آنها که انقدر مثلا مقیدند چرا این تشکر را نمیبینند؟
در مسئله توافق اخیر، نگاه روزنامه وطن امروز را به نگاه روزنامه کیهان برتری میدهم.
سنجیدهتر عمل کرد وطن.
شما اینهمه تهمت و فحش و ناسزا میشنوی، حالا ما برای یه جمله یا جوابی از شما بخوایم ناراحت یا دلگیر شیم؟!
نه برادر، نه… شما ما رو حلال کن!
http://www.rajanews.com/news/217238
البته اگه مدیریت بزرگان مخدوش نشه!!
متن را بی خیال… نویسنده چه با اخلاق شده! 🙂
هیلارى کلینتون در کتاب خاطراتش مینویسد؛
«انتخابات سال ٩٢ که رسید، دو گروه از کاندیداها درباره اقتصاد صحبت کردند. بعضى از نامزدها با شعارهاى پوچ در باره توسعه و پیشرفت اسلامى، کمپین کردند. از طرفى هم برخى نامزدها سخن از این میگفتند که نمىتوانیم امتیاز ندهیم و امتیاز بگیریم. نمیشود مردم را به خاطر چند شعار، گرسنه نگه داشت و یکى دیگرشان گفت؛ سانتریفیوژها بچرخد، به شرطى که چرخ زندگى مردم هم بچرخد»!
خواهش میکنم دقت کنید! کلینتون میگوید؛
«ما از دیدن این مناظرات تلویزیونى شوکه شدیم و این اولین بارى بود که در باره مسائل هستهاى به طور صریح، بر خلاف سیاستهاى انقلابى صحبت شد»!
نمیخواهم العیاذبالله به کسى اتهام وارد کنم، همه انشاءالله، مثلا با حسن نیت حرف زدهاند اما مهم برداشت دشمن است…
هیلاری میگوید؛
«ما وقتى مناظرات را دیدیم، معلوم شد که باید تحریم را شدیدتر کنیم، چون دارد اثر میکند، ما از حرفهاى اینها فهمیدیم که تحریمها چقدر اثر داشته است، چون طرف ایرانى لحن خود را تغییر داده بود»!
بعد دوباره میگوید؛
«رئیس جمهور اوباما تصمیم گرفت که زمان آن رسیده تا فشارها را افزایش دهیم و گزینهها را تیزتر کنیم و اکنون که باد در حمایت از ما وزیده است، ارزش دارد براى غلبه بر مخالفتها تلاش کنیم و تحریمهاى شدید و جدید را تصویب کنیم»!
باز میگوید؛
«از آن به بعد خودم بلند شدم و کشور به کشور میرفتم و حتى به کشورهاى ضعیفى مثل نیجریه، توگو ، اوگاندا و… که صاحب حق راى بودند، سر میزدم و با شخص اولشان صحبت میکردم و با تهدید و تشویق، آنها را متقاعد به راى مثبت به تحریمها میکردم»!
دومرتبه میگوید؛
«ایران که در رقص استادانه سیاست ماهر بود را باید مهار میکردیم. گفتیم ما قطعنامه بىدندان نمیخواهیم و شروع کردیم به تشدید لحن درباره تحریمها و نفت را ارزانتر کرده و تحریمها را سختتر کردیم…»!
پس از اعتراف آنها به اینکه تحریمها اثر خود را گذاشته، از این پس دیپلماسى، هم لذتبخش و هم موثر بود؛
«تنبلى در اقتصاد داخلى، التماس در سیاست خارجى»
{حسن رحیمپور ازغدی، بیست و هفتم ی ماه نود و سه}
همشهری باکری؛
آقا این آرامش قبل از طوفانه! خدا به خیر بگذرونه! 🙂
سلام…
بعضی وقتها هنر در انتخاب یک اسم برای وبلاگ است.
ممنون از برادر قدیانی که اسم این وبلاگ را به نام قطعهای از قطعات بهشت زهرای شهدا زدند.
بر شهدا صلوات؛
«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»
همشهری باکری؛
سلام بر شما
خیلی متشکرم از شما.
متن بسیار بجا و بصیرتافزایی بود.
استدعای خیر کثیر از خدای رحیم برای دکتر رحیمپور ازغدی داریم.
عمومی!
داداش حسین، کامنت شما رو الان دیدم!
اولا؛ اونقدر به گردن من حق دارید که بعضی مواقع نیاز به تذکر داشته باشم.
ثانیا؛ به نظر خودم هرگز تند نبود.
ثالثا؛ مگه یه بار خصوصی 😉 بهم نگفتی ما با هم نداریم؟ پس…
چشم انتظار؛
داداش اگه گفتن «با هم نداریم» شما گولش رو نخور! 🙂
سلام
آقای قدیانی!
متاسفانه گاهی اظهارات تندی دارید که حد اخلاق رو زیرپا می گذارید اما در کل، از قلمتان که خدمت انقلاب قرار دادهاید به سهم خودم تشکر میکنم.
به نظرتون بند ۱ و ۲ متنتون، با مطلب ذیل از آقای مهدی محمدی همخوانی دارد؟
«فاجعهبارترین بخشهای این قطعنامه هنوز باقی مانده است. این فاجعه از تحریمهایی آغاز میشود که این قطعنامه بر برنامه موشکی ایران تحمیل میکند. در پاراگراف ۳ ضمیمه B آمده است: “از ایران خواسته میشود هیچ فعالیتی مرتبط با موشکهای بالستیک طراحی شده با قابلیت حمل تسلیحات هستهای صورت ندهد، از جمله شلیک هر گونه موشک با استفاده از چنین فناوریهای مربوط به موشکهای بالستیک، تا زمان ۸ سال پس از «روز پذیرش برجام» یا تا زمانی که آژانس بینالمللی انرژی اتمی گزارشی ارائه دهد که «جمعبندی مبسوط» را تایید کند، بسته به اینکه کدام زودتر اتفاق افتد”. این یک تحریم موشکی کامل برای کشوری چون ایران است که عملا همه انواع موشکهای آن بالستیک محسوب میشود. برجام قرار بود مشکل هستهای ایران را حل کند، نه اینکه آن مشکل را مبهم بگذارد و مشکلی بزرگتر برای برنامه موشکی ایران -که رکن توان دفاعی ماست- بهوجود بیاورد.»
ناشناس ۱۱:۲۳؛
گیر به قول داداش حسین، شخمی بخواهید بدهید، این بند یادداشت آقای محمدی، در وهله اول، اختلال داره با کلیات اولین یادداشت خود ایشان، پس از توافق!
http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/BlockPrint/141939
اتفاقا متن لینک بالا، به نسبت، نظر مساعدتری دارد درباره توافق هستهای، تا متن این پست وبلاگ قطعه ۲۶!
.
.
.
نکته بسیار مهم! این یادداشتها را باید در طول هم خواند، نه در عرض هم.
مثل این میماند که بگوییم؛
اگر از نظر رهبر حکیم انقلاب، آقایان ظریف و الباقی، متدین و امین و شجاع و غیور هستند، پس چرا معظمله بارها و بارها نکاتی مهم، جدی و در عین حال بسیار بدیهی را به این تیم گوشزد میکنند که گویی مردمان دستگاه دیپلماسی ما استغفرالله، نه دین دارند، نه امانتداری، نه شجاعت و نه غیرت!!
.
.
.
بدین امید که دوستان محترم، هم “آداب نقد” را رعایت کنند، هم “آداب تعریف” را.
.
.
.
در ضمن، احتمال به روز شدن وبلاگ در چهارشنبه شب یا پنجشنبه شب هست؛ اگر وقت داداش حسین -که البته در سفر “همدان و کرمانشاه” هستند- یاری کند. توضیح بیشتر اینکه نویسنده قطعه چند روزی است در شهر “کنگاور” هستند. همان شهر “معبد آناهیتا”.
یعنی وبلاگ امشب از همون دیار غرب و شمالغرب کشور به روز میشه؟
یعنی باز هم قصهواره و تعریف حکایت؟
یا شاید هم سفرنامه؟
آخ جون! نون کرمانشاهی!!
آقای قدیانی
میشه بگین از نظر شما، یک توافق خوب با آمریکا دقیقا دارای چه مشخصاتی هست؟
بابا ما با آمریکا وارد مذاکره شده بودیم، نه افغانستانها!
منطقی بود. همین!
مرتضی؛
دقیقا جواب سئوالتان، در کامنت خودتان مستتره!
به همون دلیلی که با آمریکای «شیطان بزرگ» و نه افغانستان، وارد مذاکره شده بودیم، باید حواسمون جمع میبود کلاه سرمون نره!!
نقد جدید آقای محمدی در مورد قطعنامه است و تحلیل اول ایشون در مورد کلیات توافق!
بنابراین قیاس متن جدید، هم با نوشته این پست قطعه ۲۶ ناصحیح است، هم با اولین نوشته خود آقای محمدی پس از توافق.
جناب سیداحمد خیلی خوب اشاره کرد که این مطالب را باید در امتداد هم خواند، نه متعارض با هم.
در توضیحات دیشب آقای عراقچی هم گفته شده که میتوانیم قطعنامه رو مثل ۱۰ سال گذشته نقض کنیم و این نقض توافق نیست.
توضیحات دیگری هم دادند…
باید با واقعبینی روی تحلیل توافق تمرکز کرد. قطعنامه که صادر شد و تمام!
سلام
عید گذشته مبارک. طاعات قبول.
آقا چرا بیخبر تشریف میارید شهر ما؟
خبر میدادید استقبال خودجوش پرشور به عمل میآوردیم در شهر تاریخی همدان!
جالبه والا!
بخشهای خوب توافق، به خاطر رعایت خطوط قرمز ترسیم شده توسط آیتالله خامنهای هستش؛ بخشهای بر فرض بدش، به خاطر متدین نبودن، شجاع نبودن، غیور نبودن نیز امین نبودن دولت اعتدال و تیم دیپلمات!!
خیلی باحال هستید شماها، خیلی!
ناشناس ۱۱:۲۳؛
داداش حسین به زودی ۲ متن پشت سر هم درباره “اوضاع روز و البته غیر روز بحث هستهای” خواهد نوشت که شما را پیشاپیش دعوت میکنم به خواندن آن با دقت و تانی کامل. لطفا این ۲ متن بعدی را هم در طول نوشتههای قبلی ایشان بخوانید، نه در عرض آن!
رفقا؛
“هستهاینوشتها”ی داداش حسین + “فوتبالنوشتها”ی نویسنده محبوبمان انشاءالله در آیندهای نزدیک تبدیل به ۲ کتاب خواندنی و جذاب خواهد شد! در اینباره مذاکرات مفصلی شده و چون، نوشتهها هم تقریبا آماده است، خیلی طول نخواهد کشید انتشار این ۲ کتاب. البته ما همچنان منتظر کتابهایی از داداش حسین هستیم که قبلا نخوانده باشیمشان، یعنی داستان و رمان.
ــــــــــــــــــــــــ
ح ق:
از بس در کامنتهایت «طول و عرض» نوشتی، یاد «استخر» افتادم! 🙂
اتفاقا همین چند ساعت پیش و در همین شهر «کنگاور» تنی به آب زدیم در چشمهای!
و اما، این «معبد آناهیتا» را خیلی دوست دارم، با آنکه تقریبا هیچ چیز ازش باقی نمانده الا مشتی ستون نیمهکاره! «معبد آناهیتا» در قیاس با «تخت جمشید» رسما به خرابه، البته «خرابهای آباد و تاریخی» میماند! واقعا در مقایسه با «پرسپولیس» میتوان مدعی شد؛ هیچ چیز ازش باقی نمانده! باز صد رحمت به «تخت جمشید» که تا حدی معلوم است چی به چی هست و کی به کی!! «معبد آناهیتا» سند مستندی است دال بر یکتاپرستی ایرانیان، حتی قبل از اسلام. دلیل؟ فعلا بماند! اولا حوصله شرحش نیست! ثانیا بیشتر دوست دارم از این «ریکاوری عید فطر» استفاده بهینه کنم! و تفریح و تفرج و سفر به معنای حرفهای آن!
سیداحمد ۲۳:۰۲؛ 🙂
سپاس از دعوت شما! منتظر میمانیم.
الانم دارم تمرین «دقت و تأنی» میکنم! 🙂
شما هم زود قضاوت نکن اخوی!
یعنی الان از اون مبصرایی شدی که دلم میخواد…
یاد مدرسه به خیر!
“سفر به معنای حرفه ای”؟؟!!
ناشناس ۰۰:۴۷؛
🙂
البته منظورم از اون ۲ متن، متن زیبا، عارفانه و عاشقانهای که ساعاتی پیش در صفحه بیست و شش به روز شد، نبود! گفتم بلکه بدونی!
خصوصی
http://hajiii.blog.ir/1394/04/21
http://hajiii.blog.ir/1394/04/21
http://hajiii.blog.ir/1394/04/21/
http://hajiii.blog.ir/1394/04/21
ایشون هم مثل شما، به اینجاش (اشاره به گردن!) رسیده گویا…
جناب قدیانی و سایر دوستان!
جمعتون بامزه است…
همین!
در ضمن اگر این خطوط الکی قرمز نبود، دست تیم مذاکره بازتر بود برای بستن توافقی بهتر. این نظر منه.
ــــــــــــــــــ
حسین قدیانی:
این اما نظر آقایان ظریف، عراقچی، صالحی و… نیست! این مردمان در بهارستان و خیلی جاهای دیگر، مکرر اعتراف کردهاند؛ «بندهای خوب توافق، متاثر از پند و اندرز بزرگان بوده»، فلذا نظر شما حتی «محترم» هم نیست!
منطقی، دقیق و واقعگرایانه…
عالی!
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم