جمهور را نمی‌فروشیم

وطن امروز ۴ خرداد ۱۳۹۴

حالا به «ممد نبودی…» هم می‌رسیم که این فعلا پاراگراف اول است. تو گویی ما این همه مدت داشتیم برای‌شان قصه حسین‌کرد تعریف می‌کردیم که حضرات مدعی دیپلماسی، تازه دارند از ما سوال می‌کنند؛ «مذاکره زن بود یا مرد؟!» ساعتی در رسانه ملی از مذاکرات سخن می‌گویند و ساعتی هم در دانشگاه، لام تا کام اما حرفی از لغو تحریم نمی‌زنند! از همه چی حرف می‌زنند، از همه چی که به نقد داده‌اند حرف می‌زنند، از محسنات دشمن حرف می‌زنند، از زمان و مکان دور بعدی مذاکرات حرف می‌زنند، از کندی و تندی روند مذاکرات حرف می‌زنند، از پرانتز و ویرگول و پاراگراف و اختلاف بر سر این جمله و ائتلاف بر سر آن کلمه حرف می‌زنند، از افق پیش رو حرف می‌زنند، از آب و هوای لوزان و نیویورک و وین و غذای دیگ پلوی سفارت حرف می‌زنند، از تفاهم و توافق و چه و چه حرف می‌زنند، از ابر و باد و مه و خورشید و فلک حرف می‌زنند، چند وقت است اما هیچ سخنی نمی‌گویند که عاقبت، لغو تحریم که اساسا و اصولا هدف از مذاکره با آمریکا بود، چه شد، چه می‌شود؟ می‌شود، نمی‌شود؟ گویی یادشان رفته برای چه نشسته‌اند دور میز با جلاد تحریم! یک گعده دورهمی برای تفریح و تفرج و بگو و بخند هدف بوده یا آنکه لرزه بیفتد بر ساختمان تحریم؟! راستی که بیم از آن است در برابر سوال بسیار مهم ما مبنی بر لغو تحریم، دستی بر سر خود بکشند و افاضه فرمایند؛ «مذاکره زن بود یا مرد؟!»

بروم سروقت پاراگراف دوم. گاهی که به ندرت یادشان می‌آید جنسیت مذاکره را، اظهار می‌دارند؛ «قرار بود ما یک چیزهایی بدهیم، در عوض تحریم لغو شود». اتفاقا همین جا محل دعوای عقل و خرد و تدبیر و شعور است با همه آن مواردی که ضد اینها تعریف می‌شوند. مگر ما و یانکی‌های جلاد تحریم، هدف مشترکی از مذاکره داریم که برداریم همچین ادعا کنیم؛ «قرار بود یک چیزی ما بدهیم و یک چیزی آنها؟!» بگذار مثالی بزنم از مستطیل سبز. این همانقدر مسخره، غیرعقلانی و عاری از تدبیر است که مربیان بارسا و یووه در کنفرانس خبری قبل از فینال پیش رو، بردارند بگویند؛ «هدف از برگزاری این فینال، آن است که یک گل‌هایی بارسلونا بزند، یک گل‌هایی هم یوونتوس!» اما آیا همچین بی‌خرد حرف می‌زنند «لوئیس انریکه» و «آلگری»؟! از این فینال مهیج و داغ، هدفی آبی‌اناری‌‌ها دارند، دقیقا مغایر با هدفی که سیاه‌سفیدها دارند! از این مذاکرات، هدفی آمریکا دارد و هدفی ما که هیچ سنخیتی هم با هم ندارند، یعنی نمی‌توانند داشته باشند. هدف ما از مذاکرات، رسیدن به آن توافقی است که در اولین ثانیه‌اش، همه تحریم‌ها یکجا لغو شود، لیکن «قرار است یک چیزهایی هم ایران به آن سوی میز بدهد» هدف دشمن از مذاکرات است، نه هدف ما! چطور هدف واشنگتن از مذاکرات، علاوه بر پلمب صنعت هسته‌ای ما، حتی باید بازجویی از دانشمندان ما، ایضا سرکشی به اندرونی مهمات ما… چه می‌گویم که حتی‌تر(!) فضولی در DNA ایرانی‌جماعت هم باشد، آن وقت دیپلمات ما گشاده‌دستانه، خود بردارد بگوید «هدف ما از مذاکرات این هم هست که یک چیزهایی به دشمن بدهیم»؟! در این پاراگراف، عجالتا من حتی از عقل و «اوصیکم به عقل» یادداشت قبلی هم صرف‌نظر می‌کنم و حضرات را خدا به سر شاهد است که فقط از سر خیرخواهی، دعوت می‌کنم به همان شعار خودشان یعنی «اعتدال»! آیا این اعتدال است که دشمن، فقط و فقط از «برد» سخن بگوید، ما اما از «برد-برد»؟! بنا را بر خون شهدا و «ممد نبودی…» هم که نگذاری، بنا را حتی در این بند، بر عقل هم که نگذاری، «اعتدال» به چه حکم می‌کند آقایانی که این شعار را سر دست گرفته‌اید؟! آیا همخوان با اعتدال است که ما برداریم و همان هدف دشمن از مذاکره را بگنجانیم لابه‌لای اهداف خودمان از مذاکره؟! آن سوی میز آیا همین کار را با اهداف ما از مذاکره انجام می‌دهد؟! بنابراین یعنی اتفاقا بنا بر شعار اعتدال، جمهوری اسلامی، مذاکره با دشمن را قبول کرده، تنها و تنها به شرط لغو تحریم و الا مگر ما عاشق دیدن جان‌کری از نزدیک بودیم یا شیفته شنیدن صدای جلاد تحریم از آن سوی سیم یا بی‌سیم؟!

پاراگراف سوم اما از ۲ تای بالایی هم بامزه‌تر است! آمریکا واضح‌تر از آنچه من در ادامه می‌خواهم ‌بنویسم مکرر در رفتار و گفتار خود نشان داده که «شرط برداشتن تحریم -آن هم نه برداشتن یکجا، بلکه برداشتن قطره‌چکانی تحریم!- صرف توافق نیست، بلکه ایران باید موجبات جلب اعتماد ما را فراهم کند!» اولا اگر بنای دشمن بر این است و لغو تحریم، خیلی هم حالا مرتبط با توافق منتج از مذاکره نیست، اساسا چرا داریم با او مذاکره می‌کنیم؟! ثانیا گیرم با اهدافی مقدس و ملی، مشخصا مذاکره با یانکی‌ها را شروع کردیم، حال که ملتفت شدیم همچین است دشمن در عداوت، اصولا چرا این مذاکرات را داریم ادامه می‌دهیم؟! ثالثا اگر لغو تحریم، نه مرتبط با توافق، بل منوط به آن است که جناب جلاد تحریم، خیر سرش مثلا مطمئن شود و اعتمادش جلب شود که ایران از داشتن انرژی هسته‌ای، دنبال سلاح اتمی نیست، مگر رئیس‌جمهور کدام کشور در صحن سازمان ملل ضمن اشاره به فتوای رهبر عالیقدر ایران، صحه بر این مهم گذاشت که جمهوری اسلامی ولو به لحاظ شرعی خواهان دسترسی به سلاح‌های کشتار جمعی نیست، جز همین رئیس‌جمهور آمریکا؟! پس اگر مرض دشمن در قصه لغو تحریم، اعتماد به ایران است که دنبال سلاح اتمی نباشد، چرا همان روز سخنرانی معروف و اعتراف معروف‌تر آقای اوباما، تحریم‌ها را لغو نکردند؟! خصومت‌های دشمن جای خود، لیکن صرف نظر از این خصومت‌ها، همه اعضای ۱+۵ و بسیاری از نهادهای بین‌المللی نظیر همین آژانس، خواسته یا ناخواسته، بارها و بارها اعتراف و اذعان کرده‌اند که مسیر دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای، از یک مسیر سالم و سلامت می‌گذرد. خب! اگر دردشان برای لغو تحریم «درد اعتماد» است، چرا ناظر بر این همه اعتراف و آن همه اذعان، تحریم را لغو نمی‌کنند؟! رابعا… و اما امان از این رابعا که عجیب دل آدم عاقل را به درد وامی‌دارد. پر واضح است که آن سوی میز، از مذاکره اگر یک چیز را نخواهد همانا لغو تحریم است. این وسط جای پرسشی مهم و اساسی، از دوستان این سوی میز است، بویژه ناظر بر آنچه در پاراگراف اول مرقوم داشته شد؛ احیانا مقصود شما از ادامه مذاکرات چیست؟!

چهارمین پاراگراف را نیز بگذار به سبب ریتم متن، به سوالی برگزار کنم. مثل یکی از آحاد مردم، از جانب مردم سخن بگویی یا حتی از جانب مردم شعار بدهی بد است یا اینکه مدام، جانب اجانب را بگیری و جلاد تحریم را «مودب و باهوش» بخوانی؟! عقل را عجالتا بی‌خیال! اوصیکم به اعتدال، بلکه دریابید جواب را که کدام بدتر است؟! ما البته هرگز به خود این اجازه را نداده و نخواهیم داد که از جانب مردم حرفی بزنیم، بلکه کار ما به عنوان رسانه متعهد، اساسا و اصولا زدن همان حرف مردم است. انعکاس حرف مردم به دست‌اندرکاران، سخن گفتن از جانب مردم نیست، بلکه بالاترین خدمت رسانه‌ای، هم به ملت و هم به دولت است. نوشته‌های ما در دولت قبل الحمدلله کاملا موجود و آشکار است. ما حتی آن زمان که رئیس‌جمهور، منتخب خودمان بود، هرگز جمهور را به رئیس‌جمهور نفروختیم، فلذا الان هم دلیلی نمی‌بینیم که ارگان جمهور بودن را به بولتن رئیس‌جمهور بودن بفروشیم. احدی نمی‌تواند ما را از انعکاس حرف مردم بازدارد. فی‌المثل یوم‌الله ۲۲ بهمن، شعار همه ملت -خواه به آقای روحانی رای داده باشند یا آن دیگران- این بود که «مذاکره باید با عزت باشد». یعنی خواهش و تمنای آقایان از اصحاب رسانه و اهل قلم این است که فریاد برآمده از حنجره جمهور را سانسور کنیم؟! سرهنگ بودن و جان در طبق اخلاص گذاشتن که البته لیاقت می‌خواهد اما تمنای سانسور حرف جمهور، زیبنده هیچ دولتی نیست. این از بحث زیبای «جانب» اما برویم سروقت «جیب». براستی دست ما در جیب مردم است یا آقایانی که ۲ ساعت از متن و حاشیه مذاکرات حرف می‌زنند، بی‌آنکه یک کلام درباره لغو تحریم سخنی شایسته و بایسته بگویند؟! دست ما در جیب مردم است یا آقایانی که بساط پهن می‌کنند بلکه به دسترنج جیب و عرق جبین دانشمندان این مردم، مهر پلمب بخورد؟!  متاسفانه بدترین دستبرد به جیب مردم، آنجاست که دست کنی در جیب جان و خون و آبروی نابغه‌ترین جوانان وطن، تا آنچه را به قیمت «جان» خریدند، نه به «نان»، بلکه به ثمن بخس بفروشی! فلذا اگر بعضی‌ها مشکل با شعائر ملت دارند، خوب است ناسزای آن را بار اصحاب رسانه نکنند!

در پنجمین پاراگراف، توصیه آن است که ضمن پرهیز از بعضی ندانم‌کاری‌ها، لطف کنند و کشور را وارد فضای ناامنی و احیانا جنگ نکنند. ما البته بیمی از جنگ با دشمن نداریم که هیچ، مترصد فرصتی هستیم تا انتقام خون شهدای وطن را از جلاد تحریم بگیریم، لیکن اجازه بازدید از تاسیسات نظامی کشور به دشمن، دقیقا یعنی چه؟! نشاندن اندیشمند جوان کشور، جلوی مشتی جاسوس اجنبی، دقیقا یعنی چه؟! بعضی‌ها بفرمایند جمهوری اسلامی ۳۰۰ هزار شهید خمینی بت‌شکن را با رژیم بعثی اشتباه گرفته‌اند یا رژیم قبلی؟! خرمشهر، همان خاکی بود که روزی دست دشمن افتاد و دگر روز به لطف خدا و به برکت خون سرخ شهدای دهم اردیبهشت ۶۱ آزاد شد. اینک که سردار و سرباز و سرهنگ و بسیجی و سپاهی و ارتشی و مدافع حرم و یکی هم همین شهید حی و زنده یعنی حاج قاسم سلیمانی، چشم طمع دشمن به خاک مقدس ایران عزیز را کور کرده، آیا رواست در یک بی‌خردی، این بار به جای خاک، گرای انبار مهمات وطن را به دشمن دهی؟! اگر خاک مقدس است -که هست- عقل نخبه ایرانی از خاک هم مقدس‌تر است. و اگر خاک هرگز نباید به قدوم ننگین دشمن آلوده شود -که نباید شود- به طریق اولی، نشاندن اندیشمند ایرانی در میز بازجویی اجنبی حرام اندر حرام است. ما فقط مدافع حرم عقیله بنی‌هاشم نیستیم، بلکه پاسدار حریم عقل سرخ دانشمندان خود نیز هستیم و این یکی را دقیقا از جانب جمهوری عزیز اسلامی عرض می‌کنیم که هرگز اجازه نمی‌دهیم حرمت این حریم خردورز و علم‌اندیش، ذره‌ای مخدوش شود.

نوبت پاراگراف دیگری است. برایم سوالی پیش آمده مدت‌ها؛ چرا کدخدایی که دیگر نیست، وقتی می‌خواهد ناظر بر سردار سلیمانی سخن بگوید، همچین با احترام از ایران و ایرانی حرف می‌زند که تو گویی با شیربچه‌های حیدر کرار و بسیجیان اسدالله الغالب علی بن ابیطالب علیه‌السلام طرف است اما همین که ناظر بر مذاکرات سخن می‌گوید، کأنه می‌شود دیو درنده؟! آنی تهدید می‌کند، آنی تحقیر می‌کند، آنی فحش می‌دهد و آنی گزینه نظامی را روی همین میز مذاکره به رخ می‌کشد؟! آیا این حق برایم محفوظ نیست که از بعضی‌ها بپرسم؛ دقیقا در این مذاکرات، چه به دشمن می‌گویید و چه از دشمن می‌شنوید که اجنبی، هر دور از مذاکرات، وحشی‌تر از دور قبل در شیپور جنگ می‌دمد؟! اینگونه می‌خواستید «سفره صلح» را پهن کنید؟! با قلقلک دادن گلوله‌های دشمن، صلحی پا‌برجا نمی‌ماند! جنابعالی خیلی اگر دنبال امن و امان و امنیت و آرامش و صلحی، این همه به دشمن اذن نده تا ولو در حد حرف، سخن از بازدید مراکز نظامی وطن براند! اینکه دیگر فهمش، خیلی هم حالا عقل نمی‌خواهد، یک جو فقط عقل می‌خواهد! یک جو!

در هفتمین پاراگراف، سوال این است؛ مذاکرات اخیر بویژه در این بازه زمانی یک‌ساله، دقیقا چهره ملت ایران را نزد کدام دولت‌ها موجه کرده؟! دولت آمریکا؟! شخص اوباما؟! شخص جان‌کری؟! یا شاید هم منظور خانم وندی‌شرمن است؟! خودتان هم می‌دانید که منظورتان از «دولت‌ها»یی که می‌گفتید، مشخصا «دولت کدخدا» بوده و بس! او که هر روز دارد به تو بد و بیراه می‌گوید! این مذاکرات، آن‌هم زیر سایه تهدید و تحقیر، آسیب به حیثیت گرانقدر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نزد ملل آزاده دنیا نزند، الباقی افاضاتی که می‌فرمایید پیشکش!

هشتمین پاراگراف را می‌خواهم اعتراف کنم که ما اهل آرمان و عقیده هستیم اما با این همه، شما را توصیه می‌کنیم به عقل. ما اهل شهید و شهادت هستیم اما با این همه، می‌خواهم شما را توصیه کنم باز هم به عقل. ما اهل سوم خرداد هستیم و آن روز که شما داشتید آزادسازی خرمشهر را جشن می‌گرفتید، حدود ۲۰ روزی از شهادت پدران ما در ۱۰ اردیبهشت ۶۱ گذشته بود اما با این همه، می‌خواهم شما را توصیه کنم باز هم به عقل. محل دعوای ما با شما، نه اصول است و نه مقدسات که اساسا آدم اصیل، مذاکره نمی‌کند که مذاکره کرده باشد، بلکه مذاکره می‌کند برای مثلا لغو تحریم، خلاصه که هدفی! عقل، عقل، عقل… این است همه توصیه ما به شما. عقل می‌گوید؛ به جای جیب، استعانت از زانوی ملت خود بگیر! عقل می‌گوید؛ تحریم را توافق منتج از مذاکره -آن هم مذاکره با این سبک و سیاق!- هرگز لغو نمی‌کند، بلکه باید نگاه به درون داشته باشی! و آن هم، نه به یارانه جیب ملتت که به عرق جبین مردمت! عقل می‌گوید؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، نه کدخدا! آخر یکجوری برای ما از سران روسیاه کاخ سفید سخن می‌گویید کانه ما با یک «سفینه نجات» طرفیم که از فرط ادب و هوش، در دوگانه گلوله سعودی و کودک یمنی، طرف عروسک یمن را گرفته!

***

لیالی مبارکی است. عشق است تقدیر تقویم، آنجا که سقای آب و ادب، حسین علیه‌السلام را حتی در صفحات سررسید هم تنها نمی‌گذارد. تا عاشورا ساعت‌ها مانده بود که شمر، امان‌نامه خود را به علمدار کربلا نشان داد! آهای کسانی که فکر می‌کنید کربلا درس مذاکره است، مذاکره را از «عباس بن علی» بیاموزید! آنجا، آن‌روز، آن‌شب، دشمن واقعا امان‌نامه نشان علمدار کربلا داد اما قمر منیر بنی‌هاشم، دست از دامان سیدالشهدا بردارد که مثلا چه کند با آن امان‌نامه لعنتی؟! آهای کسانی که فکر می‌کنید کربلا درس مذاکره است، لطفا اجازه دهید شمر زمانه، امان‌نامه‌اش را رو کند، بعد! اینکه هر روز دارد به شما ناسزا می‌گوید، بی‌هیچ امان‌نامه‌ای! با این حساب، آیا زود نیست «مودب و باهوش» خواندن شمر زمانه؟! آهای کسانی که فکر می‌کنید کربلا درس مذاکره است، کدخدا به شما امان‌نامه نشان نخواهد داد! پس ان‌شاءالله… لابد «فی امان‌الله»!

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. چشم انتظار می‌گوید:

    بسم‌الله…

  2. چشم انتظار می‌گوید:

    اینک که سردار و سرباز و سرهنگ و بسیجی و سپاهی و ارتشی و مدافع حرم و یکی هم همین شهید حی و زنده یعنی حاج قاسم سلیمانی، چشم طمع دشمن به خاک مقدس ایران عزیز را کور کرده، آیا رواست در یک بی‌خردی، این بار به جای خاک، گرای انبار مهمات وطن را به دشمن دهی؟! اگر خاک مقدس است -که هست- عقل نخبه ایرانی از خاک هم مقدس‌تر است. و اگر خاک هرگز نباید به قدوم ننگین دشمن آلوده شود -که نباید شود- به طریق اولی، نشاندن اندیشمند ایرانی در میز بازجویی اجنبی حرام اندر حرام است. ما فقط مدافع حرم عقیله بنی‌هاشم نیستیم، بلکه پاسدار حریم عقل سرخ دانشمندان خود نیز هستیم و این یکی را دقیقا از جانب جمهوری عزیز اسلامی عرض می‌کنیم که هرگز اجازه نمی‌دهیم حرمت این حریم خردورز و علم‌اندیش، ذره‌ای مخدوش شود.

    جزاک‌الله خیرا…

  3. چشم انتظار می‌گوید:

    و چه حسن ختامی؛

    لیالی مبارکی است. عشق است تقدیر تقویم، آنجا که سقای آب و ادب، حسین علیه‌السلام را حتی در صفحات سررسید هم تنها نمی‌گذارد. تا عاشورا ساعت‌ها مانده بود که شمر، امان‌نامه خود را به علمدار کربلا نشان داد! آهای کسانی که فکر می‌کنید کربلا درس مذاکره است، مذاکره را از «عباس بن علی» بیاموزید! آنجا، آن‌روز، آن‌شب، دشمن واقعا امان‌نامه نشان علمدار کربلا داد اما قمر منیر بنی‌هاشم، دست از دامان سیدالشهدا بردارد که مثلا چه کند با آن امان‌نامه لعنتی؟! آهای کسانی که فکر می‌کنید کربلا درس مذاکره است، لطفا اجازه دهید شمر زمانه، امان‌نامه‌اش را رو کند، بعد! اینکه هر روز دارد به شما ناسزا می‌گوید، بی‌هیچ امان‌نامه‌ای! با این حساب، آیا زود نیست «مودب و باهوش» خواندن شمر زمانه؟! آهای کسانی که فکر می‌کنید کربلا درس مذاکره است، کدخدا به شما امان‌نامه نشان نخواهد داد! پس ان‌شاءالله… لابد «فی امان‌الله»!

  4. چشم انتظار می‌گوید:

    به این نکته کار ندارم که آیا مطرح کردن گفتگوهای غیر علنی مجلس کار درستی است یا نه! که البته نباید کار صحیحی باشه. ولی به گمانم اگه همینطور پیش بره، آقایان مذاکراتی یه چیزی هم طلبکار می‌شن. تو صفحات اجتماعی‌شون تعدادی رو به خدا واگذار کردند. عنقریب ملت رو هم به کدخدا یحتمل!

  5. سیداحمد می‌گوید:

    اینکه راه به راه می گویند «هدف ما از مذاکرات این هم هست که یک چیزهایی به دشمن بدهیم»، یعنی اوج بی‌تدبیری و بی‌سیاستی!
    کلا بیشتر حامی حقوق آنطرفی‌ها هستند تا حقوق ملت خودشان!

  6. هنوز منتظریم... می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی؛
    چون دسترسی به بچه های دیگر وطن امروز نداشتم، مجبور شدم اینجا کامنت بذارم. الان در شبکه اجتماعی بیسفون یه پیام اومد مبنی بر اینکه وطن امروز را در “اینستاگرام” پیگیری کنید… لطفا و خواهشا این قضیه را به گوش مجریان این امر برسانید که در زمین کفر بازی نکنند؛ هدف وسیله را توجیه نمی کند، به والله از نردبان کفر به بام سعادت نمی شود رسید… از وسیله “نامشروع” نمی شود برای ترویج دین استفاده کرد، بلکه وسیله “مشروع” می خواهد! “اینستاگرام و فیس بوک و واتس آپ” هر سه مربوط به دشمن‌ترین دشمن جمهوری اسلامی، یعنی اسرائیل است! این سه نرم افزار صهونیستی است. چرا؟!
    چون مالک این سه نرم افزار، مارک زاکربرگ است. (یه سرچ کوچک توی اینترنت در مورد نرم افزارها این رو نشون میده.) و باور کنید که اینها، “سلاح” دشمن نیستند که بخواهیم علیه خودشان به کارشان بریم، اینها “بیسیم” های در حال شنود دشمن هستند، و البته که این رو هم خوب می دونیم که بیسیم های در حال شنود در کربلای ۴ چه بلایی سر جبهه اسلام آورد… این همه نرم افزار اجتماعی که نیاز به حضور بچه های ارزشی است، چرا همه به این ۳ تا گیر دادن؟! در آخر هم لینک یک وبلاگ به اسم “کمپین خروج از واتس آپ” رو می ذارم که استفتاء های آقا رو هم در مورد کالاهای اسرائیلی توش گذاشته:
    http://whatsap.blog.ir
    این بخشی از وبلاگ است:
    استفتاء از سایت آقا:
    آیا نرم‌افزارها هم به‌ مثابه کالا هستند و حکم خرید کالای ایرانی در اینجا هم وجود دارد؟
    حکم خرید کالای دشمنان که به نحوی کمک به آنها محسوب می‌شود تحت عنوان «اعانه‌ی ظالم» شامل اینجا نیز می‌شود؛ یعنی ما با خریداری یک نرم‌افزار، خدماتی به آنها برسانیم یا به نحوی از این نرم‌افزارها استفاده کنیم که سودش به جیب آنها برود، مثل برخی برنامه‌ها که اصل ورود به آنها و تعداد استفاده‌کنندگان از آنها برای صاحبش مفید است، همین ورود به برنامه هم حرام می‌شود. بنابراین فرقی نمی‌کند که این کالا سخت‌افزار باشد یا نرم‌افزار و این توصیه‌‌ای که گفته‌اند اگر کالایی مشابه داخلی دارد، از کالای خارجی استفاده نکنید، شامل نرم‌افزارها هم می‌شود و باید از نرم‌افزار داخلی استفاده کنید.
    http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=29126#13

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    ضمن احترام برای شما، ایضا نظرتان، و البته بدون هیچ قضاوتی درباره آنچه نوشتید، حتما این کامنت را به سردبیر محترم روزنامه نشان خواهم داد. صدالبته تا آنجا که من می‌دانم، دوستان وطنی، ناآگاه از این نکات که برشمردید نیستند، لیکن شاید جوابی و دفاعی برای خودشان داشته باشند. از یاد نبرید که من در وطن امروز، نیز سایر روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که بعضا در آنها چیزکی می‌نویسم -به سبب تعریف حرفه‌ای از حرفه‌ام یعنی نویسندگی- تنها و تنها بابت نوشته‌های خودم مسئولیت حقوقی، قانونی، عرفی و شرعی دارم و لا غیر. این مهم البته نافی دفاع من از روزنامه موثر و بصیر اما مظلوم و محروم وطن امروز و زحمات مخلصانه دوستان و همکاران نمی‌شود و با هم کاملا قابل جمع است. حال جالب اینجاست که من خودم و بنا به عقیده و سلیقه‌ام، از فضای مجازی، تنها و تنها همین وبلاگ قطعه ۲۶ را خواسته‌ام. با این حال، اگر یکی مدعی شد که همین رسانه مختصر و مفید و جمع و جور وبلاگ هم مثلا ملک طلق شخص نتانیاهو هستش، واقعا نمی‌دانم چه جوابی باید به او بدهم! یعنی می‌دانم‌ها اما… بگذریم که «اینجا» محل مناسبی برای کش دادن این مباحث نیست!

  7. چشم انتظار می‌گوید:

    شهید آوینی:

    قواعد دیپلماسی برای حفظ موازنه‌ی قوا در جهانی صورت گرفته است که آمریکا بر آن سیطره دارد تا قوانین این بازی را رعایت نکند. دیگران موظف هستند که نه تنها تسلیم این بازی بین‌المللی شوند، بلکه اصلا به روی مبارک خویش نیز نیاورند که این فقط یک بازی است! از این لحاظ، دیپلماسی به هنر‌پیشگی شبیه است. اگر چه به مراتب از آن دشوارتر است، چرا که بر یک نمایشنامه معین و آزموده متکی نیست. بازی دیپلماسی نیز بازی مرگ است و هر که در این بازی “بازنده” شود باید بمیرد. اما به مرگی واقعی! کافی نیست که مردن را بازی کند، که در این بازی فقط باختن است که بازی نیست. آمریکا اجازه دارد که قواعد بازی را رعایت نکند و وقتی هم که چنین می‌کند باز قاعده را نیز به مثابه یکی از قواعد بازی توجیه کنند. وقتی این توجیه اصل باشد بازی می تواند هر قاعده‌ای به خود بگیرد و کسی هم حق اعتراض ندارد. انقلاب اسلامی چه بخواهیم، چه نخواهند، ما را از این مصائب بین المللی بیرون کشیده است اما جهانی که آمریکا بر آن سیطره دارد -یعنی کره زمین- جهانی نیست که در آن بتوان برای همیشه از این بازی جهانی بیرون کشید. مکر این عالم در آنجاست که زندگی واقعی و بازی را به یکدیگر مبدل ساخته و بنابراین واقعیت چنین پذیرفته است که هر که در بازی شرکت نکند دیوانه می‌پندارندش. و فقط به این پندار نیز بسنده نمی‌کنند؛ می‌گیرندش و در بند غل و زنجیر گرفتارش می‌کنند و این همه در چشم مردمان نیز عادلانه می نماید!… و اما تا کجا باید به این قواعد گردن نهاد؟ شرط زنده ماندن در این جهان آن است که “عاقلانه” رفتار کنی و “عقل” نیز تعریف خاص خویش را دارد. “عقل” یعنی تسلیم… و “عاقل” کسی است که به موضع موجود گردن بگذارد و از خلاف آمد عادت اجتناب ورزد!
    http://www.aviny.com/Article/Aviny/Chapters/artesh%20motahed%20eslamy.htm

    شاید دیپلماسی اعتدال، دنبال اون عقلی است که شهید آوینی به کنایه و طنز بهش اشاره کردند!

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    احسنت بابت این انتخاب خوب… و احسنت مضاعف بابت اون نکته‌ای که خودتون آخر متن شهید آوینی بهش اضافه و اشاره کردین. الحق عین بی‌عقلی است، اون عقلی که سید شهیدان اهل قلم در این متن به کنایه بهش اشاره کردن! از یاد نبریم که از منظر آوینی شهید، «این هر دو، عقل و عشق را خدا آفریده است.» توصیه ما هم به دولت محترم، توصیه به اون عقلی است که خدا آفریده ولو آنکه نگاه مادی و ابزاری را هم لحاظ کند، نه اون عقلی که سپرده شده دست کدخدا! و تسلیم محض ابلیس شده!

  8. حسین می‌گوید:

    سلام
    چون فردا می‌خوام روزنامه رو بخرم امشب نمی‌خونمش!!

  9. سیداحمد می‌گوید:

    “پر واضح است که آن سوی میز، از مذاکره اگر یک چیز را نخواهد همانا لغو تحریم است.”

    هیچ شکی در این نکته نیست!
    فقط منتظرم ببینم دیپلماتهای ما تا کجا قرار است اعتماد کنند و وقت و سرمایه را خرج دشمن کنند؟!
    واقعا برایم سوال شده این ماجرا!

    قرار است این اتفاقات را نگذاریم به حساب خیانت و وطن فروشی، پس چیزی جز ساده‌لوحی باقی نمی‌ماند!

  10. سیداحمد می‌گوید:

    “براستی دست ما در جیب مردم است یا آقایانی که ۲ ساعت از متن و حاشیه مذاکرات حرف می‌زنند، بی‌آنکه یک کلام درباره لغو تحریم سخنی شایسته و بایسته بگویند؟! دست ما در جیب مردم است یا آقایانی که بساط پهن می‌کنند بلکه به دسترنج جیب و عرق جبین دانشمندان این مردم، مهر پلمب بخورد؟! متاسفانه بدترین دستبرد به جیب مردم، آنجاست که دست کنی در جیب جان و خون و آبروی نابغه‌ترین جوانان وطن، تا آنچه را به قیمت «جان» خریدند، نه به «نان»، بلکه به ثمن بخس بفروشی! فلذا اگر بعضی‌ها مشکل با شعائر ملت دارند، خوب است ناسزای آن را بار اصحاب رسانه نکنند!”

  11. سیداحمد می‌گوید:

    “با قلقلک دادن گلوله‌های دشمن، صلحی پا‌برجا نمی‌ماند! جنابعالی خیلی اگر دنبال امن و امان و امنیت و آرامش و صلحی، این همه به دشمن اذن نده تا ولو در حد حرف، سخن از بازدید مراکز نظامی وطن براند! اینکه دیگر فهمش، خیلی هم حالا عقل نمی‌خواهد، یک جو فقط عقل می‌خواهد! یک جو!”

  12. ناشناس می‌گوید:

    إن‌شاءالله… لابد

  13. ناشناس می‌گوید:

    چرا سایت کیهان به روز نمی‌شه؟!

  14. هنوز منتظریم... می‌گوید:

    (خصوصی)
    تشکر بابت جواب. دقیقا هم به همین دلیل این کامنت رو گذاشتم، چون به رسالت ارزشی وطن امروز معتقدم وگرنه مثلا اگه روزنامه شرق این کار رو می کرد که این مطالب رو نمی‌گفتم! با این صحبت هم که جای کش دادن این قضیه در قطعه مقدس ۲۶ نیست، موافقم. (هنوز رفقای نزدیک خودم رو نتونستم قانع کنم که بیان بیرون! حالا چه برسه به جدال متنی!) سوم هم یحتمل دوستان وطن امروز این را می‌دانند، همان طور که خیلی‌های دیگر این را می‌دانند، اما چرا عمل نمی‌شود و صحبت آقا روی زمین است را نمی‌دانم؟! احتمالا به همان دلیل که صحبت های امام روی زمین است! احتمالا به همان دلیل که خود من، به خیلی از صحبتهای آقا عمل نکردم!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی/ عمومی:

    حالا همچین هم نگاه نکنین به موضوع! همین.

  15. ناشناس می‌گوید:

    سلام
    پیشنهاد مطالعه:
    http://aakbari.blog.ir/post/a75

  16. ناشناس می‌گوید:

    قدیانی جان؛
    ۲، ۲

  17. سیداحمد می‌گوید:

    خصوصی

    چرا عکس شهید قدیانی نیست این گوشه؟!

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی/ عمومی:

    قراره اون خط استاد افجه‌ای از وصیتنامه بابااکبر که به صورت عکس هستش، جایگزین حالت فعلی بشه ان‌شاءالله.

  18. ناشناس می‌گوید:

    نمی‌دونستم بشه دو دو گفتن مجلس را اینجا هم پیاده کرد که دیدم در پاسخ به چشم انتظار عزیز شد 🙂
    البته نه اون دو دو، این دو دو 🙂

  19. هنوز منتظریم... می‌گوید:

    جدا تو دلم موند یه پیغام خصوصی تو این قطعه گذاشته باشم و واقعا هم خصوصی بمونه!

  20. سیداحمد می‌گوید:

    این جماعت آنقدر کشته مرده غرب هستند که صرف گفتگو و همنشینی با آمریکا، برایشان بسیار ارزشمند است!
    پای صحبتشان که می‌نشینیم انگار به پیروزی بزرگی رسیدیم، اما به دور از هر گونه سیاسی‌بازی، هر قدر با عقل و منطق به ماجرا نگاه می‌کنیم، چیزی جز سراب نمی‌بینیم!
    آمریکایی‌ها سرابی را به آقایان نشان می‌دهند و آقایان خوش باور، هر چه در دست و بالشان هست دارند فدای آن سراب می‌کنند!

  21. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    مذاکره به سبک علمدار کربلا؟

    توقعاتی دارید از آقایون!
    بچه‌ی ۱۰-۱۱ ماهه یه چاقو رو که برداره، باید یه چیز دیگه بهش بدید که چاقو رو بهتون بده!!
    خدا شاهده توقع ما از حضرات در همین حده!!

  22. گفت و شنود می‌گوید:

    جدول!

    گفت: چه خبر؟!
    گفتم: روند اقتصادی دولت صدای اعتراض برخی از اقتصاددانان طرفدار دولت را هم بلند کرده است.

    گفت: چرا؟!
    گفتم: می‌گویند دولت همه توجه و تلاش خود را به مذاکرات هسته‌ای اختصاص داده و از بهره‌گیری ظرفیت‌های داخلی غافل شده است.

    گفت: با این حساب چرا برنامه اقتصادی و زمان‌بندی شده اعلام می‌شود که وقتی به موقع و در زمان اعلام شده صورت نمی‌پذیرد باعث بی‌اعتباری شود.
    گفتم: شخصی به یک شرکت ساختمانی زنگ زد و گفت وقتی پروژه‌هایی که بر عهده گرفته‌اید را مطابق جدول زمانی که اعلام کرده‌اید انجام نمی‌دهید، این جدول زمانی به چه درد می‌خورد؟ و مسئول روابط عمومی شرکت جواب داد؛ فایده جدول زمان‌بندی این است که شما متوجه می‌شوید، چه کارهایی را باید انجام می‌دادیم که نداده‌ایم!

  23. سیداحمد می‌گوید:

    این مجسمه کیست؟! (یادداشت روز)
    http://kayhan.ir/fa/news/45572

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:
    «…و در این‌باره گفتنی‌های دیگری هست که به بعد موکول می‌کنیم.»
    یعنی حاج حسین عزیز و محبوب ما اگه آخر یادداشت روزهاشون این جمله رو نگن، نمی‌شه!
    آی دلم! 🙂

  24. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    عقل می‌گوید؛

    «خرمشهر را خدا آزاد کرد»… بنزین را دولت!
    «سفینه‌ نجات» کدخدا اما، از فرط هوش و ادب، عروسک یمن را…!!

  25. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    از اون متنهای اورجینال اصیل قدیانی بودها!
    ترکیب فوتبال و سیاست.
    یادش بخیر اون قدیما که هنوز عشق فوتبال بودی،
    متنهای ترکیبی زیادی می‌نوشتی، همشونم بیست.
    بیشتر ترکیبی بنویس باصفا.
    مصداق بیرونی هم زیاد داره برای مقایسه.
    مثل دیوید مویس که منچستر رو به خاک سیاه نشوند!
    از این نمونه های سیاسی فوتبالی تا دلت بخواد پیدا می‌کنی.

  26. قاصدک منتظر می‌گوید:

    حضرات مدعی دیپلماسی؛
    مقصود شما از ادامه مذاکرات چیست؟!
    آیا رواست در یک بی‌خردی، این بار به جای خاک، گرای انبار مهمات وطن را به دشمن دهی؟!
    یا این که
    دست کنی در جیب جان و خون و آبروی نابغه‌ترین جوانان وطن، تا آنچه را به قیمت «جان» خریدند، نه به «نان»، بلکه به ثمن بخس بفروشی؟!

    ما هرگز اجازه نمی‌دهیم حرمت این حریم خردورز و علم‌اندیش، ذره‌ای مخدوش شود.
    ما اهل آرمان و عقیده هستیم…
    ما اهل شهید و شهادت هستیم…
    ما اهل سوم خرداد هستیم…
    *********************
    وقتی در مذاکره با گرگ هایی که فقط زوزه می کشند، معامله می کنید!
    بنا بر شعار «اعتدال»!!!
    باید مجلس ترحیمتان را هم جشن بگیرید!

  27. سلام می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

  28. ایرانی می‌گوید:

    عزیزی که فرمود واتس‌آپ و ایستاگرام ابزار دشمن هستند
    بله درسته منتها به این هم توجه کنید؛ نه تنها این برنامه های پیامک‌رسان، بلکه کل اینترنت دست صهیونیستهاست!!
    بله کل اینترنت!
    یا باید از اینترنت استفاده نکنی، اگه هم استفاده کردی، دیگه فرقی نداره از واتس‌آپ استفاده کنی یا مثلا بیسفون به ظاهرا ایرانی…

  29. من می‌گوید:

    دین فروشی در فضای مجازی: غفلت یا خیانت؟!

    http://enqelabi.mihanblog.com/post/8

  30. حسین می‌گوید:

    غذای دیگ پلوی سفارت؟؟
    آخ آخ آخ آخ!
    نمی دونم چرا یاد دوره قاجار افتادم…

  31. حسین می‌گوید:

    باور کنیم یا نه، متاسفانه هدف اینها از مذاکره با آمریکا، فقط مذاکره با آمریکاست نه چیز دیگه.
    اعتقاد ظریف این بود که هر توافقی بهتر از عدم توافق است؛ دقت کنید “هر توافقی”!
    مگه آقای ابوطالبی نگفت که حتی اگر تحریمی هم برداشته نشه، صرف مذاکره با آمریکا بسیار ارزشمنده؟
    خب طرف مقابل هم این رو فهمیده
    برای همینه که همینطور قدم به قدم که نه، کیلومتر کیلومتر زیاده خواهی می کنه و خط قرمزی دیگه باقی نگذاشته و می‌بینه که سر میز مذاکره داره جواب خوبی می‌گیره!

  32. م.طاهری می‌گوید:

    یک متن عالی که پاراگراف به پاراگراف بهتر و بهتر هم می‌شد٬ حیف که گوش شنوا نیست…

  33. هنوز منتظریم... می‌گوید:

    ایرانی عزیز؛
    قصد کش دادن موضوع رو ندارم چون که بیشتر شبهه‌ها رو تو همون وبلاگی که گذاشتم جواب داده.
    شبهه‌هایی مثل کل اینترنت دست دشمنه، اینکه یخچال و فریزر و… اسرائیله، اینکه ما از وسیله دشمن استفاده می کنیم علیه خودشون، اینکه اصلا ما رایگان از این نرم افزار استفاده می کنیم، پس سودی براشون نداره، اینکه چرا مراجع چیزی نگفتن و…
    پس لطفا چند دقیقه وقت بذارید بخونید و اگر غیر قابل قبول بود براتون، خب مختارید که نیاید بیرون از این نرم افزارها.
    و البته دوباره استفتاء آقا رو هم بخونید خصوصا این قسمتش:
    “به نحوی از این نرم‌افزارها استفاده کنیم که سودش به جیب آنها برود، مثل برخی برنامه‌ها که اصل ورود به آنها و تعداد استفاده‌کنندگان از آنها برای صاحبش مفید است…”
    یا حق

  34. چشم انتظار می‌گوید:

    هنوز منتظریم عزیز؛

    موضوعی که شما مطرح کردید، در عین سادگی اونقدر پیچیده و البته مهم هست که ساعت‌ها نیاز به وقت و انرژی داره. به گمانم کمتر کسی هست که ندونه پایه‌ی اصلی و ساختار کلی اینگونه تکنولوژی‌ها در کجا بنا شده و از کجا اداره می‌شه و البته نه به اون عمقی که گفته می‌شه برای سوء استفاده‌ی اطلاعاتی دشمنه. که بیشتر برای اون‌ها جنبه‌ی مالی هنگفتش مهمه. فارغ از این که به شخصه موافق یا مخالف این شبکه‌ها و کلا فضای مجازی هستم یا نه؟! و تاکید به این نکته که صرفا پاتوق ما همین قطعه‌ی مقدس ۲۶ هست، از شما می پرسم؛ راهکارتون چیه؟! چه جایگزینی دارید که بشه از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد و از قافله‌ی تکنولوژی عقب نموند؟! آیا باید همینطور دست روی دست گذاشت و فقط نظاره‌گر بود که چطور مثل نقل و نبات، محصولات فرهنگی بخون فرنگی! دل و دین جوانها و متاسفانه حتی خیلی از خانواده‌ها رو برده؟! به نظر شما چطوری باید کار کرد، که نه میدون رو خالی کنیم نه پول به جیب استکبار بریزیم؟! اما نظر آقا در خصوص فیسبوک در این لینک:
    http://www.gerdab.ir/fa/news/10583/
    صفحه اینستاگرام منتسب به حضرت آقا:
    https://instagram.com/khamenei_ir/
    و خبر جالب توجه در خصوص صفحه اینستاگرام آقا که اکثر خبرگزاری ها نشر دادند:
    http://khabarfarsi.com/ext/12646851
    ببخشید که وارد این بحث شدم.

  35. رسول می‌گوید:

    چرا شما مطبوعات در سالگرد فتح خرمشهر مسبب اصلی اشغال خرمشهر، یعنی خیانت رییس جمهور وقت را به مردم معرفی نمی‌کنید تا مشخص شود بانی تصرف خرمشهر اقتصادی به وسیله ۵+۱ کیست؟!

  36. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    شرمندم، ولی یه موردی به نظرم رسید اگر صلاح بود نمایش بدید!

    چشم انتظار بزرگوار؛

    همون‌طور که می‌دونید و دارم جسارت می‌کنم، علومی در جهان داریم که به علوم ممنوعه مشهوره و یاد گرفتنش برای عموم جامعه ممنوع و حرام هست، ولی همین علوم رو بعضی از علما و بزرگان یاد می‌گیرند، چون ظرفیتش رو دارند و ازش در جای درست و برای دین و خدا بهره می‌برند. لازم نیست مثال بزنم که خودتون استادید…
    این‌که بگیم Khamenei.ir صفحه‌ی فیس‌بوک و اینستاگرام داره، جوازی برای داشتن عموم جامعه نیست؛ امثال من و شما وقتی خود Khamenei.ir هست برای چی باید بریم سراغ صفحات اجتماعیش؟!
    وظیفه‌ای که دفتر حضرت آقا دارن، خیلی عام‌تر و جهانی‌تر از من و شماست، پس نیاز هست که در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشن…

    یادمه یه بار تو همین وادی یه کامنتی گذاشتم که پیداش نمی‌کنم…
    در مورد جای‌گزین برای واتس‌اپ و امثالش، بیسفون و چند تای دیگه هستند که ظاهرا کیفیت خوبی دارن، برای اینستاگرام هم لنزور وجود داره ظاهرا، ولی جای‌گزین‌کردن بعضی موارد، نیاز به حمایت دولتی داره که… همون جمله‌ی مشهور فامیل دور به ذهنم می‌رسه!!

    البته من و شما که هیچی نداریم هم، واقعا احساس عقب‌موندگی نداریم!
    که این فقط یه احساس نیست و واقعیت همینه…

    اینم جالبه:
    “مارک زاکربرگ” مالک و مدیرعامل Facebook و Instagram و WhatsApp در پاسخ به این‌که چرا همیشه یک لباس می‌پوشید با جدیت تمام گفت:
    “چندین دلیل دارد و دلیل اصلی این است که من هر روز که از خواب بیدار می‌شوم به این فکر می‌کنم که چگونه می‌توانم به کاربران خود (بخوانید به اربابان صهیونیست خود) در سراسر دنیا خدمات بهتری ارایه دهم، پس با فکر نکردن به جزئیات پیش پا افتاده همچون انتخاب در پوشیدن لباس و خوردن غذا از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کرده و وقت بیش‌تری برای کار خواهم داشت.”

  37. علمدار می‌گوید:

    جلو پاتو بپا
    پله س… نخوری زمین!

    .

    .

    .

    عراقچی در حال راهنمایی بازرس آژانس با چشم بسته 🙂

  38. چشم انتظار می‌گوید:

    مخلصیم آقا مرتضی*

  39. هنوز منتظریم... می‌گوید:

    سلام مجدد خدمت دوستان؛
    چند بار اومدم نظر بذارم پشیمون شدم، تا اینکه الان آقا مرتضی که این پیام رو گذاشت ترغیب شدم!
    چند تا مورد:
    اول اینکه واسم جالب شد که کسایی که اینجا هستن اهل نرم افزارهای اجتماعی نیستن، خود من هم فقط بیسفون رو نصب کردم، اونم نه به خاطر اینکه بقیه صهیونیستی باشن، به این دلیل که خیلی از افراد که نیاز دارن با من ارتباط داشته باشن، مجبور بشن بیسفون رو نصب کنن تا یواش یواش این نرم افزار به جای نرم افزارهای خارجی جا بیفته.
    به همین دلیل بالا هم پیشنهاد می کنم افراد خاص مثل داداش حسین نصب کنن.
    دوم؛ دفتر آقا تنها نرم افزار اجتماعی که عضو هستن همین بیسفون هست:
    http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=29177
    که با یه تماس ساده با دفتر ایشون، این جواب رو می شنوید که دفتر آقا در نرم افزارهای اجتماعی دیگری حساب کاربری ندارند.
    سوم؛ اگر هم دفتر ایشان حساب کاربری دیگری داشته باشند، مجوزی واسه حضور بقیه افراد نمی شه به خیلی از دلایل.
    مثال همون آیه قرآن که افراد عامی رو از حضور توی جلساتی که شبهه زیاد مطرح می کنند، نهی می کنه و از اونور شرکت در همون جلسات واسه علما واجب می شه.
    (این مطلب رو توی یکی از کتاب های علامه مصباح خوندم.)
    البته واقعا نرم افزارهای اجتماعی اینقدرم شبهه ایجاد نمی کنند به دلیل پایین!
    چهارم؛ علامه جوادی چند روز پیش فرمودند که: “ما گرفتار فضای حقیقی هستیم نه فضای مجازی، در جایی که اندیشه و فکر وجود داشته باشد، حقیقت وجود دارد.” واقعا من فکر نمی کنم که فضای مجازی تا الان انقلاب رو حفظ کرده باشه! علاوه بر اون دین رو هم از راه نامشروع نمی شه تبلیغ کرد، اما من هم نگفتم که به کل فضای مجازی رو بذارید کنار، گفتم لطفا این چند تا نرم افزار خاص رو بذارید کنار.
    ۵۰ تا نرم افزار اجتماعی دیگه وجود دارند که در اونجا ها هم نیاز به بچه های ارزشی هست! اون پیام رو واسه روزنامه وطن امروز نوشتم که امیدوار بودم داداش حسین برسونن به دستشون.
    (بذارید به حساب تکلیفی که حس کردم! و البته مستقیم به روزنامه نفرستادم چون که شک داشتم به دست تیم مدیریتی برسه.)
    پنجم؛ اگه کلا نظر خود من رو بخواید(که واقعا نمی دونم چرا باید بخواید!) نرم افزار های اجتماعی آدما رو زود به هم می شناسونه! که این به نظرم خوب نیست، به نظرم باید با شخصیت و تفکر افراد دست و پنجه نرم کرد، نه اینکه سریع ظرف ۲ دقیقه کل تفکراتش دستت بیاد! و در واقع به همین دلیل هم عضو نشده بودم!
    (این حس شخصی بودا، به حساب تفکرات تحلیلی! نذارید. واقعا نمی دونم که اگر این حس نبود الان تو واتس آپ بودم یا نه؟!)
    ششم هم اینکه واقعا قطعه متفاوته، از خیلی جهات!

  40. لبیک یا حسین می‌گوید:

    علمدار؛
    ظاهرا همین یکی را کم داشتیم!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:

    برای تعویض فضا؛
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940305001178

  41. دریا می‌گوید:

    “چرا کدخدایی که دیگر نیست، وقتی می‌خواهد ناظر بر سردار سلیمانی سخن بگوید، همچین با احترام از ایران و ایرانی حرف می‌زند که تو گویی با شیربچه‌های حیدر کرار و بسیجیان اسدالله الغالب علی بن ابیطالب علیه‌السلام طرف است اما همین که ناظر بر مذاکرات سخن می‌گوید، کأنه می‌شود دیو درنده؟! آنی تهدید می‌کند، آنی تحقیر می‌کند، آنی فحش می‌دهد و آنی گزینه نظامی را روی همین میز مذاکره به رخ می‌کشد؟! آیا این حق برایم محفوظ نیست که از بعضی‌ها بپرسم؛ دقیقا در این مذاکرات، چه به دشمن می‌گویید و چه از دشمن می‌شنوید که اجنبی، هر دور از مذاکرات، وحشی‌تر از دور قبل در شیپور جنگ می‌دمد؟!”

    این جملات واقعا زیباست!

  42. دریا می‌گوید:

    در جواب هنوز منتظریم… باید بگم؛
    وقتی بزرگان و اشخاص معروف و مشهور از این نرم افزارها استفاده می کنن و در رسانه ملی هم اعلام می کنن، دیگه نباید توقعی از عوام داشت… همین امروز آقای شهاب مردای در این باره داشت صحبت می کرد و در مورد اینستاگرام گفت…
    به نظر من چون اسلحه کلاشینکوف ساخت روسیه ما نباید در جنگ ازش استفاده کنیم؟!
    چون اینستاگرام ساخت دشمنه ما نباید در جنگ نرم علیه خودشون استفاده کنیم؟!

  43. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    نردبان شهادت
    http://www.farhangnews.ir/content/125679

    “سبکبالان خرامیدند و رفتند”
    http://dnl1.tebyan.net/1388/08/20091024124609491.zip

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:

    آخ آخ! خواهشا این لینک رو در کامنتهای متن امشب هم بگذارین… اونجا لازمتر و واجبتر هم هست! در ضمن، متناسب با متن امشب -وقتی که خواندید- هر کدام از دوستان که حس و حالش را داشت، عکسی پیشنهاد دهد و لینکش را بگذارد. خودم با متن کلی گریه کردم، راستش رو بخواین… ایضا رضا شکیبایی، وقتی که داشتم براش می‌خوندم… یواشکی، دو تایی! به یاد گریه‌های ۲ نفره زمان جبهه و جنگ! حکایت نوشته‌های هشتاد و هشتی! عجیب اشک چشمی داره این دوست خوب و محجوبم… بگذریم!
    «بر این در، وای من! قفلی لجوج است، بجوش ای اشک! هنگام خروج است…».

  44. سیداحمد می‌گوید:

    عجب گذاشتی مرتضی!

    حسرت برانگیز و…
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

  45. چشم انتظار می‌گوید:

    برای تعویض فضا!
    بچه ها؛ برای بازی امشب پرسپولیس دعا کنید! مخصوصا عزیزان استقلالی مثل؛ داداش حسین و خودم و یکی دوتای دیگه! (بقیه همه پرسپولیسی‌اند) اینو بابت شرایطی که الان هم به جهت سیاسی، هم روحی و روانی، حاکم کردن بر جوّ مسابقه این آل سقوط ملعون می‌گم. اگه نه؛ تیم های در پیتی این سال‌های اخیر استقلال و پرسپولیس، فقط دارند با بی‌تدبیری مسئولین ورزش دولت تدبیر و حتی قبل‌تر، بیت‌المال رو باد هوا می‌کنند!

  46. چشم انتظار می‌گوید:

    شهادت نردبان آسمان بود
    شهادت آسمان را نردبان بود
    چرا برداشتند این نردبان را؟
    چرا بستند راه آسمان را؟

  47. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    عالی بود چشم انتظار عزیز!
    خیلی قشنگ جفت و جور شد.

    سید!
    سوختم و گذاشتم!
    ما کجاییم؟ اینا کجا بودن و هستن؟

  48. سیداحمد می‌گوید:

    خصوصی

    روزنامه آپ شد!
    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1610&pid=1&type=0
    عکس صفحه یک می‌خوای؟

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی/ عمومی
    این بار نه! آخه از ظریف و عراقچی، دروغ چرا؟ بدم میاد! عکس از شهدا بدین فقط…

  49. علمدار می‌گوید:

    قصه دستمال جادویی هم که گفتن نداره!

  50. بیرمرد می‌گوید:

    این سخنان رهبر خطاب به کیست؟ شاید ایشان با صدای بلند مواضع خودشان را با خودشان مرور می‌کرده اند؟؟؟؟؟!!!!!

    مذاکره بر خلاف تصورات برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند.

    رهبر انقلاب ۲۲/ ۵/ ۹۳

    نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها، مطلقا تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.
    ۲۲/ ۵/ ۹۳

    با عقب نشینی، با تعلیق غنی سازی، با عقب افتادن کار، با تعطیل کردن بسیاری از کارها، مشکل حل نمی‌شود. طرف مقابل دنبال مطلب دیگری است.
    ۲۲/ ۸/ ۹۲

    من فکر نمی‌کنم از این مذاکرات آن نتیجه‌ای که ملت ایران انتظار دارد، بدست بیاید. لکن تجربه‌ای است و پشتوانه تجربی ملت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد. ایرادی ندارد اما لازم است ملت بیدار باشد!
    ۲۲/ ۸/ ۱۳۹۲

    …اما در مجموع معلوم شد مذاکره بر خلاف تصور برخی‌ها، به هیچ چیز کمک نمی‌کند.
    ۲۲/ ۵/ ۱۳۹۳

    این وظیفه مسئولین کشور و مسئولین دولتی است، چشم ندوزند به دست بیگانه، بیگانه یک وقت مایل است فشار وارد بیاورد، شما هر چه عقب نشینی کنید، می آیند جلو. هر چه شما یک قدم عقب بروید، آنها یک قدم می آیند جلو… فکر اساسی بکنید.
    ۱۷/ ۱۰/ ۱۳۹۳

    مذاکره کنند، تا هر وقت می‌خواهند مذاکره کنند! من معتقدم باید دل را به نقطه های امیدبخش حقیقی سپرد، نه به نقطه های خیالی، آنچه لازم است این است.
    ۶/ ۹/ ۹۳

    رونق اقتصادی با تولید حاصل می‌شود، با فعال کردن ظرفیتهای درونی کشور حاصل می‌شود، نه با چیز دیگر.
    ۱۶/ ۴/ ۹۳

    آمریکایی ها با کمال وقاحت دارند می‌گویند: اگر در قضیه هسته‌ای، ایران کوتاه هم بیاید، تحریمها یکجا و همه برداشته نخواهد شد. این را صریح دارند می‌گویند.
    ۱۷/ ۱۰/ ۹۳

    دشمنی دشمنان ما بخاطر این است که نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستاده است… بقیه چیزها بهانه است.
    ۳۱/ ۲/ ۹۳

    هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد. حتی آن کسانی که دوست آمریکا بودند.
    ۱۲/ ۸/ ۹۲

    آن روزی اینها راضی می‌شوند که ایران یک ملت ضعیف، کنار مانده، منزوی، بی اعتبار و بی احترام باشد. مسئله، مسئله هسته ای نیست.

    ۱۲/ ۸/ ۹۲

  51. بیرمرد می‌گوید:

    اول اینکه به احتمال بالا و با توجه به شرایط موجود در منطقه و جهان مذاکرات هسته ای به نتیجه نمی‌رسه، در واقع مذاکرات به بن بست رسیده.
    اگر بخواد با این شرایط ذلت بار به توافق برسن قطعا ملت ایران و در راس اونها رهبر معظم قاطعانه جلوگیری می‌کنن.

    نکته مهم:
    دولت و تیم هسته ای الان می‌دونن که با احتمال بالا مذاکرات با شکست مواجه می‌شه، دلیلش هم دبه کردن استکبار و زیاده خواهی‌های آمریکاست.
    همون طور که رهبر انقلاب هم پیش بینی کرده بودن که به آمریکا هرگز نمی‌شه اعتماد کرد.

    نکته خیلی مهم دیگه:
    اینطور که معلومه دولت دنبال مقصری هست که شکست مذاکرات رو به گردنش بندازه!
    همونطور که حتما شنیدید چند روز پیش توی جلسه غیر علنی مجلس، آقای کوچک زاده با فریاد به آقای ظریف میگه؛
    آقا فرمودن با مذاکره زیر سایه تهدید مخالفم؛ چرا مذاکره می‌کنید؟!
    آقای ظریف میگه: او بمن بگه نرو!!
    (منظورش از او رهبری هستش!)
    هدف من به هیچ عنوان متهم کردن دولت نیست، اما چون دولت تمام اعتبار و هست و نیست خودش رو به نتیجه مذاکرات گره زده، بدون شک همه جور باج رو به طرف غربی میده که توافق انجام بشه!
    چون این ی امر حیاتی برای اعتبارشه!
    اگه توافق انجام نشه هم موقعیت سیاسی خودش رو (انتخابات مجلس) رو از دست میده و هم هیچ برنامه اقتصادی برای عدم توافق نداره و این خیلی خطرناکه. به همین دلیل، توافق رو به هر قیمتی انجام میدن!!

    گرون کردن بنزین تا ۴۰ درصد در حالی که مصوبه مجلس فقط ۵ درصد بوده مشکوکه!

    دوستان التماس تامل!
    خواهشا دقت کنید!

    اتفاقات بزرگی توی راه هستش

    قطعا دولت شدیدا دنبال دو راه هست؛

    راه اول
    اینکه با گرانی بیش از حد و نامتعارف، مردم رو به مرز نارضایتی شدید برسونه تا از این طریق رهبر معظم و نهادهای انقلابی تحت فشار قرار بگیرن و جام زهر (توافق ننگین) رو بپذیرن!!

    راه دوم
    اگه رهبر معظم با ادامه مذاکرات و توافق ذلت بار مخالفت کنن، با رسانه‌های نوشتاری و سایتها و… توی بوق و کرنا می‌کنن که
    ای ملت ایران! ما با دو سال مذاکره می‌خواستیم ارزونی و رفاه و راحتی براتون بیاریم و می‌خواستیم ایران رو گل و بلبل کنیم ولی رهبر اجازه نداد!!
    نمونه‌اش هم همون روزنامه اصلاحات که آقای هاشمی ارادت خاصی بهش دارن!
    اینطور که معلومه فتنه در راهه! هوشیار باشیم!
    حواس همه جمع باشه!
    برادران و خواهران عزیز هوشیار باشید…
    طوری نشه ملت رو با برنامه‌ای ساختگی مقابل رهبری نشون بدن!
    راه مقابله با این فتنه چیه؟!
    فقط و فقط روشنگری!

    لبیک یا خامنه ای

    یا علی

  52. بی بدن! می‌گوید:

    عراقچی رو آورده بودن تلویزیون یه چیزهایی می‌گفت که بیشتر به جک شبیه بود!
    می‌گفت ما می‌تونیم چشم بازرس رو ببندیم ببریمش تا همون جایی که خوش گفته. اونجا چشم‌هاشو باز کنیم که هر چی می خواد ببینه!
    حتما یه چیزهایی مثل چشم بند اسب و الاغ هم براش می‌گذارن تا فقط مستقیم رو ببینه و دید کناره‌های چشمش گرفته بشه.
    جمع کن بابا. ملت رو گیر آوردین. معاهده بین المللی امضا می‌کنین بعد می‌خواین زرنگ بازی در بیارید؟ اونا خودشون ختم این زرنگ بازیا هستن.
    ههه…

  53. برف و آفتاب می‌گوید:

    انتخاب عکس وطن امروز همیشه عالیه!
    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1610&pid=1&type=0
    ظریف اون دانش‌آموز خرابکاره که حاضر نیست معذرت خواهی کنه. عراقچی هم رفیقشه که گول خورده و شرمنده‌ست! 🙂

  54. هابیل می‌گوید:

    سلام خدا قوت!
    زیارت قبول
    مطالب جالبی بود. کاش اونایی که باید بفهمند بفهمند…
    با سومین جام زهر به روزم
    یا علی
    http://shathiyat.mihanblog.com/

  55. بی بدن! می‌گوید:

    برف و آفتاب
    «عراقچی هم رفیقشه که گول خورده و شرمنده‌ست!»

    خیلی بامزه بود. واقعا بانمک ترین توصیف برای ایشون توی این عکس همینه.

  56. برف و آفتاب می‌گوید:

    اون عکس سیاه و سفید کوچیک سمت چپ هم ناظم مدرسه‌ست!! نگاه‌ش ترسناکه! 🙂

  57. ناشناس می‌گوید:

    “اون عکس سیاه و سفید کوچیک سمت چپ هم ناظم مدرسه‌ست!! نگاه‌ش ترسناکه!”

    ایول 🙂 🙂 🙂

  58. علی می‌گوید:

    خوبه که به عقل اعتقاد داری! حالا ازش استفاده کن!……………..

  59. یک استکان چای داغ!! می‌گوید:

    من اویس قرنم دل به دریا می زنم
    اهل عالم بدونن من هم اهل یمنم

    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/747327

  60. مرادی از ایلام می‌گوید:

    حسبی الله
    اینجا سنگر ماست! و ……………..
    دغدغه ی بزرگ این روزهای ما…
    لطفا حاج حسین، متفاوت و با احساس تکلیف پیگیری کنید.

  61. سیداحمد می‌گوید:
  62. گفت و شنود می‌گوید:

    تائیدیه!

    گفت: تازه چه خبر؟!
    گفتم: آژانس در گزارش جدید خود اعلام کرده است اگر چه ایران به همه تعهدات خود در ژنو عمل کرده ولی هنوز نمی‌توانیم صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور را تائید کنیم!

    گفت: چرا؟!… دیگه چه مرگشه؟!
    گفتم: می‌گوید تا پروتکل الحاقی امضاء نشود و اجازه بازرسی از مراکز نظامی داده نشود، آژانس برنامه هسته‌ای ایران را تائید نمی‌کند!

    گفت: یعنی بعد از اینکه از تمام اسرار نظامی ما باخبر شد و سیر و پیاز تسلیحاتی ما را کشف کرد، برنامه‌ هسته‌ای کشورمان را تائید می‌کند؟
    گفتم: نه فقط کشف اسرار نظامی، بلکه درخواست نابودی سلاح‌های استراتژیک ما را هم دارد. مثلا به قول خانم وندی‌شرمن موشک‌های ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و مطابق PMD باید از بین بروند و…

    گفت: حالا بر فرض انجام همه این خواسته‌ها، آن وقت به ایران اعلام می‌کند که برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است؟
    گفتم: ای عوام! آن وقت به آمریکا اعلام می‌کند که با خیال راحت می‌تواند به ایران حمله کند!

  63. سیداحمد می‌گوید:

    خبرها، طنزها، کاریکاتورها، دلنوشت ها… این روزها همه چیز فقط ناراحتی و عذاب وجدان و شرمندگی آدم را مضاعف می کند!
    نشسته ایم تا ببینیم قرار است به کجا برسد این مسخره بازیِ مذاکره با گرگ و کفتار!

  64. فطرس ملک می‌گوید:

    سلام بعد از مدتها

    عالی بود مثل همیشه

  65. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    بیاید بریم قربون آدمایی
    که آخر هفته میرن هاوایی

    قربون هرکی که موهاش بلونده
    به‌جای کیهان خوراکش لومونده

    هرکی که صبح به‌جای چای شیرین
    می‌خوره نون تست و موز و ساردین

    هرکی که جای مستراح تو خونه
    داره توالت فرنگی یه دونه

    هرکی که صبح به‌جای سلام عامو
    وقتی می‌بیندت می‌گه هاو آر یو

    هر کسی که تو فضای مجازی
    مشغول بحث علمیه با نازی!

    پنجشنبه شب‌ها کلاس آز داره
    حیف که منیژه یه کمی ناز داره!

    صبحای جمعه واسه حل تمرین
    با فریبا می‌ره به پیست دیزین!

    قربون برج‌سازای دولا پهنا
    واردکننده‌های اهل معنا!

    تولیدکننده‌های پارتی رانتی
    همه مدیرای یقه سه‌سانتی!

    سردارای صاحب آقازاده
    جوونای خوشگل با اراده!

    که با تلاش و کوشش اضافه
    پول درآوردن خریدن سانتافه!

    قربون بچه‌های استوونه
    پادشاهای این دوره زمونه

    همون که تو عکسا پیداس دندونش
    ده میلیارده وثیقه زندونش

    آره عزیز من اینا عزیزن
    تو این زمونه قرتیا عزیزن

    این روزا روز فوکل و کلیپسه
    گذشته وقت ساسون و پلیسه

    دوره‌ی آیفون و گلکسی نوته
    دوره تیپ‌زدن با شورت و کته

    دوره‌ی دوردوره شبا تو جردن
    از زور پرخوری تو کافه مردن

    دوره‌ی اسکار و کن و لوکارنو
    رو فرش قرمز راه رفتن با مایو

    دوره‌ی صلح و آشتی و روبوسی
    دوره‌ی موضع‌گیری سینوسی

    وقت تساهله ببم جان بفهم
    حسن‌آقا هوله ببم جان بفهم!

    دوره‌ی بستن با خود کدخدا
    یه بار با کنگره، باراک هم جدا

    دوره‌ی ری.. به خطوط قرمز
    دوره‌ی لاس‌زدن با توت قرمز

    خلاصه وقت اعتمادسازیه
    دوره‌ی لوزان و ژنو بازیه

    تو این زمونه اون کسی برنده‌س
    که عاقله نه اینکه مثل بنده‌س

    عاقله مثل آدمای ساکت
    می‌شینه یه گوشه شبیه ماکت

    اگر نماینده‌ی مجلس باشه
    عمرا اگر یه لحظه از جاش پا شه

    عمرا اگر که اعتراضی کنه
    با صندلی سبزش بازی کنه

    خلاصه توی سال انتخابات
    حتی اگر که فحش دادن به بابات

    اگر نماینده‌ی مجلس هستی
    باید براش کف بزنی دودستی!

    هرچی نباشه تبلیغات پول می‌خواد
    برا ستاد آدم شاسکول می‌خواد

    باید دم این و اونو ببینی
    بری تو ختم این و اون بشینی

    خدایی توی این همه درگیری
    مرض داری با هسته‌ای ور بری؟!

    با دولت فخیمه در بیفتی
    یهو تو مستراح دمر بیفتی

    خر نشی نطق قبل دستور کنی
    ستاره‌ی اقبالتو کور کنی

    بزار به خیر بگذره آقا امسال
    گور بابای هسته‌ای… بی‌خیال

    “محمدرضا شهبازی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.