خدای دریا همان خدای شن‌هاست

وطن امروز ۵ بهمن ۱۳۹۴

«بهمن» را دوست دارم با تمام آن سروده‌های خدایی: «الله الله، الله الله، لا اله الا الله…». باید هم نام آن ابرمرد بت‌شکن، آن خار چشم شیطان و آن انقلابی سازش‌ناپذیر «روح‌الله» می‌بود که انقلاب نکرد الا به نام خدا و برای خدا. خمینی یعنی «خدا بود و دیگر هیچ نبود» و خامنه‌ای هم که در هر حادثه‌ای، در هر حماسه‌ای، دست قدرت الهی را به ما نشان می‌دهد یعنی «خدا هست و دیگر هیچ نیست». الحمدلله که رهبرانی خداباور، رهبر این انقلاب بوده و هستند. منیت یعنی خود را دیدن اما دعوت ولی‌فقیه، دعوت به سوی خداست. دعوت انقلاب اسلامی هم دعوت به سوی خداست. سیاستمداران که هیچ بدیشان امیدی نیست مگر از سوی دشمن، عمدتا خاطرات خود را بر محور «من» می‌نویسند لیکن مردان الهی، جز خدا، نه حرفی دارند و نه خاطره‌ای‌. بعضی بر این گمانند که «وحدت وجود» تنها به درد پر کردن صفحات سفید کتب فلسفی یا عرفانی می‌خورد اما یکی مثل خمینی هم بود که از قضا در وسط کارزار، بهترین تمثال این وحدت خود با خدا -توافق خود با خدا- می‌شود و ناگهان می‌گوید: «خرمشهر را خدا آزاد کرد». وحدت خود با خدا اما ممکن نمی‌شود الا آنکه عبد صالح، خود را فدا و فنای فی‌الله ببیند و این چیزی بسیار بالاتر از صرفا حرکت «فی‌سبیل‌الله» است که حتی «سبیل‌الله» هم از آن خداست. این چند خط را نوشتم تا بگویم باید هم خدا هوای این انقلاب را داشته باشد، هوای آبروی انقلاب روح‌الله را داشته باشد. ۲ سال تمام و ناظر بر دست فرمان غلط تیم دیپلماسی دولت رکود، همه سعی دشمن بر این مهم استوار شده بود که تصویری وارونه یعنی ذلیلانه از انقلاب اسلامی ارائه دهد که عاقبت، مجبور شد دست خود را در برابر شیطان بزرگ، به نشان تسلیم بالا آورد! که عاقبت، پذیرفت کدخدا بودن آمریکا را! خدا… همان خدای «الله الله، الله الله، لا اله الا الله» همان خدای «فتح خرمشهر» و همان خدای «۹ دی» اما این را نخواست برای آبرو و حیثیت انقلاب اسلامی. خدا… همان خدای «صحرای طبس» این بار و در عرض چند دقیقه، به دست فرزندان غیور سپاه، زد و همه آن تصاویر را به زباله‌دانی انداخت بلکه هم پرزیدنت بی‌ادب و بی‌هوش آمریکا آدم شود، هم دیگرانی که فکر می‌کنند با دو تا لقب، اوبامای جلاد تحریم بزک می‌شود! آری! خدا اگر خداست برایش هیچ کاری ندارد که در عرض چند دقیقه، محصول ۲ سال دست دادن بعضی‌ها با ابلیس را دود کند و به هوا بفرستد تا تنها تصویر واقعی به جا مانده از مصاف انقلاب اسلامی و شیطان بزرگ، همین تسلیم شدن سربازان کدخدا نزد سربازان خداباور سپاه باشد. در برابر خدا، سرباز سوپرمجهز کدخدا هم که باشی، دریا و خشکی ندارد؛ عاقبت از تو همین تصویر تسلیم شدن یعنی همین تصویر ترس و ذلت مخابره می‌شود. بعضی‌ها البته باز هم می‌توانند با بهانه و بی‌بهانه به جناب آقای کری دست بدهند اما خدای انقلاب اسلامی در عرض چند دقیقه کاری ‌کرد که مصاف جمهوری اسلامی و شیطان بزرگ، حتی نزد رسانه‌های غربی، هیچ تصویری نداشته باشد، الا زانو زدن سربازان ابلیس در برابر سربازان اسلام. پس اول حامی انقلاب اسلامی، حضرت احدیت است. دشمن می‌خواست با آتش دیپلماسی، همه آبروی انقلاب و همه برند خمینی را بسوزاند اما این اولین‌بار نبود که خدا آتش را بر ابراهیم گلستان کرد! خدا هست و به کوری چشم کدخدا و کدخدادوستان همچنان خواهد بود، همچنان «خدا» خواهد بود و همچنان هوای آبروی این انقلاب را خواهد داشت.

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. پیرمرد می‌گوید:

    بنام الله هی العلیا

    «سیاستمداران که هیچ بدیشان امیدی نیست مگر از سوی دشمن، عمدتا خاطرات خود را بر محور «من» می‌نویسند لیکن مردان الهی، جز خدا، نه حرفی دارند و نه خاطره‌ای‌.»
    http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/1805/1/152598/0

  2. یا حسین می‌گوید:

    «دشمن می‌خواست با آتش دیپلماسی، همه آبروی انقلاب و همه برند خمینی را بسوزاند اما این اولین‌بار نبود که خدا آتش را بر ابراهیم گلستان کرد! خدا هست و به کوری چشم کدخدا و کدخدادوستان همچنان خواهد بود، همچنان «خدا» خواهد بود و همچنان هوای آبروی این انقلاب را خواهد داشت.»

    احسنت حاجی!

  3. شهروند می‌گوید:

    رهبر انقلاب خطاب به غیورمردان نیروی دریایی سپاه:
    «کار شما بسیار عالی، جالب و بهنگام بود و در واقع باید این حادثه را کار خدا دانست که آمریکایی‌ها را به آب‌های ما کشاند تا با اقدام بهنگام شما، آنگونه با دست‌هایی که بر سر گذاشته بودند، بازداشت شوند.»
    .
    «خدا اگر خداست برایش هیچ کاری ندارد که در عرض چند دقیقه، محصول ۲ سال دست دادن بعضی‌ها با ابلیس را دود کند و به هوا بفرستد تا تنها تصویر واقعی به جا مانده از مصاف انقلاب اسلامی و شیطان بزرگ، همین تسلیم شدن سربازان کدخدا نزد سربازان خداباور سپاه باشد. در برابر خدا، سرباز سوپرمجهز کدخدا هم که باشی، دریا و خشکی ندارد؛ عاقبت از تو همین تصویر تسلیم شدن یعنی همین تصویر ترس و ذلت مخابره می‌شود. بعضی‌ها البته باز هم می‌توانند با بهانه و بی‌بهانه به جناب آقای کری دست بدهند اما خدای انقلاب اسلامی در عرض چند دقیقه کاری ‌کرد که مصاف جمهوری اسلامی و شیطان بزرگ، حتی نزد رسانه‌های غربی، هیچ تصویری نداشته باشد، الا زانو زدن سربازان ابلیس در برابر سربازان اسلام.»

  4. یا حسین می‌گوید:

    واقعا دم بچه‌های سپاه گرم با این اقتدارشون.
    درسته آمریکا خیلی از این حرکت سوخت ولی به نظر من بعضی داخلی‌ها بیشتر از کدخدا ناراحت شدند!

  5. شهروند می‌گوید:

    آقای قدیانی!
    اینکه حضرتعالی تمام محتوای کامنت قبلی مرا که با همین نام فرستاده بودم تغییر دادی هم آیا «کار خدا» بود؟

  6. یا حسین می‌گوید:

    حتما مطالعه کنید:
    http://kayhan.ir/fa/news/66653

  7. بی‌بدن می‌گوید:

    «سیاستمداران که هیچ بدیشان امیدی نیست مگر از سوی دشمن، عمدتا خاطرات خود را بر محور «من» می‌نویسند لیکن مردان الهی، جز خدا، نه حرفی دارند و نه خاطره‌ای‌.»
    الان یه عده میان میگن که آقای قدیانی به خاطر همین جمله هم باید بازداشت شن!! 🙂

  8. ناشناس می‌گوید:

    خیلی به دلم نشست!
    هم کار شیرمردان سپاه!
    هم نگاه و جهت‌دهی آقا!
    هم این متن عالی شما!

    طیب الله انفاسکم

  9. سعیدی اصلاح‌طلب می‌گوید:

    چقدر پیش‌بینی کردید که غرب در اثر کفر فرو می‌پاشد؟
    چی شد؟
    آنها حتی مشکل اقتصادی‌شان را تا حدودی حل کردند و حتی حساب شده ما را در فشار تحریم گذاشتند!
    دیدید که اکثریت قاطع دولتها از امریکا تبعیت کردند!
    چرا چنین است؟

  10. یا حسین می‌گوید:

    آقای سعیدی عزیز!
    شما چرا جوش آمریکا می‌زنی؟
    کار مهم‌تری برای فکر کردن و انجام دادن نداری که از شیطان حمایت نکنی؟
    البته می‌دونم که این علاقه بین شما دو طرفه است!
    در ضمن نگران نباش، خیلی طول نمی‌کشه که نابودی شیطان و بندگانش رو خواهی دید ان‌شاءالله…
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    در ضمن‌تر!
    http://www.entekhab.ir/fa/print/153919
    براستی «چرا چنین است؟» 🙂

  11. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    از اون متن های «دل قرص کن» بود.
    عالی و دوست داشتنی.
    بعضی‌ها کلا نمی‌فهمن. یعنی عرق ملی ندارن!
    همه مردم با این حرکت حال کردند، باز بعضی‌ها میگن:
    الان همه مشکلات حل شده، فقط مونده دستگیری اونا؟!
    اگه کسی تصویر زانو زدن راکی‌های آمریکایی رو دید و حس غرور بهش دست نداد، همون بهتر همراه آواره‌های سوری و عراق، راهی سرنوشت نامعلومش بشه تا بفهمه وطن یعنی چی…

  12. منتظر می‌گوید:

    با سلام
    شیطان بزرگ چند سال پبش درخواست خط ارتباط در مواقع ضروری یا همان رد لاین را داشت و امروز به برکت دست دادن جواد جون و جان جون (به بهانه مذاکرات هسته ای) این خط تماس جواد و جان دائمی شده و به هر بهانه‌ای از دلتنگی هم در می‌آیند. مانند بهانه گم شدن ۳ آمریکایی در بغداد و…

  13. چشم‌انتظار می‌گوید:

    و دست خدا با ماست…

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    «قطعه ۲۶» امشب هم به روز می‌شود؛ «صلاحیتش را تأیید کنید!»

  14. احساس می‌گوید:

    نمی‌دونم چرا همین‌طور که داشتم می‌خوندم، فکر می‌کردم بازم باید ادامه می‌داشت این متن!

  15. چشم‌انتظار می‌گوید:

    درود بر قطعه ۲۶ همیشه در صحنه…

  16. قاصدک منتظر می‌گوید:

    سوم مهر ۵۹، امام خمینی:
    «از ملت بزرگ ایران خواهانم که در هر مسئله‌ای که پیش می‌آید قوی باشند، قدرتمند باشند، متکی به خدای تبارک و تعالی باشند و از هیچ چیز باک نداشته باشند… ما متکی به خدا هستیم و با اتکا به خدا از هیچ چیز ترسی نداریم. و شما ملت عزیز مجتمع باشید، مصمم باشید و از هیچ چیز هراس نداشته باشید که هراسی هم نیست.»
    .
    «خدا هست و به کوری چشم کدخدا و کدخدادوستان همچنان خواهد بود، همچنان «خدا» خواهد بود و همچنان هوای آبروی این انقلاب را خواهد داشت.»

  17. امیر می‌گوید:

    مرگ بر امریکا

  18. مجید قمی می‌گوید:

    باید فرمایشات حضرت آقا رو با طلا نگاشت.
    یاد این جمله حضرت آقا افتادم قبل از انتخابات ۹۲ که فرمودند با این مضمون:
    مردم مواظب باشند و آگاهانه انتخاب کنند. رئیس جمهور آینده می‌تواند کشور را ۴۰ سال به عقب و یا به جلو برگرداند و ببرد.

  19. برف و آفتاب می‌گوید:

    الله الله، الله الله، لا اله الا الله
    http://www.aparat.com/v/0IhqL

  20. شیدا می‌گوید:

    جناب سعیدى!
    آنها مشکلاتشان را حل نکردند؛ همفکران اصلاح‌طلب شما با بى‌عرضگى و انفعال، به نفع دشمن، چوب حراج به سرمایه مملکت زدند و قیمت نفت را از قیمت بشکه خالى آن ارزانتر کردند تا رونق بر اقتصاد دشمن ورکود بر کشور ما حاکم شود!
    اما نابودى کافران وعده تخلف ناپذیر پروردگار است که بارها به وقوع پیوسته…
    البته جاهلان نیز بارها در این مورد به رسولان الهى طعنه‌ها زده‌اند!

    مدعیان مسلمانى!
    کمى قران بخوانید و اندکى صبر… که سحر نزدیک است!

  21. سجاد می‌گوید:

    با عرض سلام و ادب و احترام……

  22. سجاد می‌گوید:

    مجددا سلام……

  23. فاطمه می‌گوید:

    قصه خدای ما و کدخدای آقایان…
    صد البته خدای ما بزرگتر است و ما خدایی جز الله نمی‌شناسیم…

  24. بجستان می‌گوید:

    با خواندن این متن به عمق و لذت خنده حضرت آقا بیشتر پی می‌بری؛
    «تنها تصویر واقعی به جا مانده از مصاف انقلاب اسلامی و شیطان بزرگ، همین تسلیم شدن سربازان کدخدا نزد سربازان خداباور سپاه باشد.»

    آره حسین جان!
    چشم امید خیلی از امتهای مسلمان و غیر مسلمان و مظلوم به ایران عزیزه.

  25. ناشناس می‌گوید:

    خدا هرگز با زورگویان نیست؛ بنابراین راجع به خدای ۹ دی تجدید نظر کنید!

  26. برای داداش حسین می‌گوید:

    http://www.khabaronline.ir/detail/503761/root/culture
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    واقعا ممنون. مصاحبه را کامل خواندم. البته صبح، لید و سوتیترها را در روزنامه شرق -که فکر کنم منبع اصلی مصاحبه بود- دیده بودم. قائد هم خوب می‌نویسد، هم خوب حرف می‌زند. نوعی پاکیزگی وسواس‌گونه دارند در به کار بردن کلمات و جملات… مثلا همین ۲ جواب اول و آخر ایشون رو ببینید؛

    «روزگاری نبض زندگی کـُند می‌تپید* و آدم‌های باسواد تمام عصر و شب کاری جز کتاب‌خواندن در نور شمع نداشتند. امروزه مشغله و سرگرمی و منابع اطلاعات بسیار متنوع است و کتاب فقط برای معدودی آدم فاضل همه‌چیزدان چاپ نمی‌شود. مثلا «بینوایان» که رمانی است همچنان مردم‌پسند، برای نیازهای آن روزگار نوشته شد و واقعا دائره‌المعارف است. ژان والژان هنگام فرار از دست ژاور وارد کوچه‌ای می‌شود. ویکتور هوگو روایت را قطع می‌کند و در یک فصل کامل به شرح تاریخچه ساختمان‌های کوچه و آخر و عاقبت سازنده و خریداران و ساکنان بعدی می‌پردازد. یا دو تا دختر که از کنار قهرمان داستان رد می‌شوند آرگو صحبت می‌کنند و هوگو وارد این بحث می‌شود که گویش عوام مدرسه‌نرفته از کجا پیدا شد. این رمان قطور را، با پانوشته‌ها و توضیحات مفصل مترجمش حسینقلی مستعان فقید، کلاس ششم ابتدایی خواندم. حالا شاید فقط در حبس انفرادی طولانی که متن دیگری و کامپیوترم در دسترس نباشد حاضر باشم این همه اطلاعات و معلومات را در یک رمان قورت بدهم. بله، درست می‌گویید. فیلم در دو ساعت توضیح می‌دهد و عینا مجسم می‌کند آن ساختمان‌ها و کوچه‌ها و مردم چه شکلی بودند. یا متون سنگینی مانند آثار افلاطون را آدمی مطلع شرح می‌دهد وگرنه کسی جز معدود محققان متخصص نمی‌نشیند به آن صفحات خیره ‌شود ببیند آن بابا چه گفته و حرفش به چه درد می‌خورد. فکر نمی‌کنم با توجه به نوع زندگی و فاصله‌ای که زبان معاصر از زبان قرن‌های پیش گرفته این تبدیل بیان و رسانه چیز بدی باشد. چند سال پیش سیاست‌مدار بریتانیایی در نامه‌ای به روزنامۀ لندن نوشته بود؛ نمایش هملت را در تلویزیون دیدم و خیلی تعجب کردم متنی ملال‌آور که در مدرسه پدر محصل‌ها را درمی‌آورند تا یاد بگیرند و از حفظ کنند این‌قدر داستان گیرایی است». همین را می‌توانید دربارۀ «شاهنامه» بگویید. هر چند ادبا و فضلا عصبانی شوند که سینما و تئاتر کجا و ابیات حماسی مفاخر ملی کجا! آدم‌ها تا شخصا دلشان نخواهد،‌ به دلیلی لازم نبینند و شغل‌شان ایجاب نکند نمی‌نشینند روزها و شب‌ها چندین هزار صفحه رمان و چند ده هزار بیت شعر بخوانند فقط چون قدمای مهمی آنها را نوشته‌اند. بسیاری می‌گویند به من چه، خواست ننویسد!… حرفی از «امر ناممکن» نزده‌ام. برعکس، در ایران برای نخستین‌بار با قلم‌زدن تمام‌وقت و البته موفق و دارای خواننده می‌توان شناور ماند. در دهه‌های پیشین تقریبا تمام نویسنده‌ها و مترجمان کارمند جایی بودند. در آن مقاله به پاره‌ای وجوه مشترک نشر در ایران و آلمان به روایت یک ناشر قدیمی‌اش که در آمریکا هم کتاب منتشر می‌کرد اشاره کرده‌ام؛ و به شباهت ادبای ایران و آلمان که اعتقاد دارند شعر بدون وزن و قافیه را باید گذاشت در ِ کوزه؛ و به مؤلفان و مترجمانی که اصرار دارند عنوان‌های گاه خودساخته آکادمیک‌شان از قلم نیفتد. شماری فزاینده از ناشران ما هم کتاب را در دو نوع شمیز و سلوفان منتشر می‌کنند. یک راه دیگر برای کمک به خواننده‌ای که فقط می‌خواهد بخواند کتابخانه عمومی است اما در ایران کتابخانه عمومی کتاب‌هایی معین در قفسه می‌گذارد. در زمینه نارضایی برخی خواننده‌ها از قیمت کتاب، در کله ما ته‌نشین شده که نویسنده شریف، برخلاف آدم قلم ‌به ‌مزد، حرف پول نمی‌زند. در هرحال، شخصا تا آن حد که بتوانم متنم را روی سایت می‌گذارم تا مجانی بخوانند. یا به خواننده‌ای که از قیمت پشت جلد گله دارد، مرا شریک جرم می‌داند و اهل خواندن روی مانیتور نیست، پیشنهاد می‌کنم کتاب را بدهم بخواند و برگرداند! چند تایی جواب می‌دهند «خیلی شیک است، دلمان می‌خواهد داشته باشیمش»! شما جای ناشری بودید که با کلی خرج و زحمت کتاب جلد سلوفان خوش‌دست منتشر کرده، چه می‌گفتید؟»
    * البته «کند می‌زد»، نه «کند می‌تپید»!

  27. سجاد می‌گوید:

    سلام……

  28. ناشناس می‌گوید:

    حسین قدیانی کامنت محمد قائد رو دوست دارم!
    حسین قدیانی منهای سیاست، بعلاوه فرهنگ!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.