بابت این گناه، بهشت بر من واجب است!

اگر به عکس شهدا نگاه می کنیم، بر عکس شهدا گناه نکنیم

نمی دانم این جمله از کیست، اما جمله قشنگی است؛ “حاشا که بسیجی میدان را خالی کند”. این جمله را اما می دانم از کیست؛ “نویسنده باید هزار صفحه بخواند و یک کلمه بنویسد”. این جمله را در روزگار نوجوانی که تازه به سرم زده بود روزنامه نگار شوم از “کاظم انبار لویی” سردبیر روزنامه رسالت شنیدم. یادش به خیر در این روزنامه ستونی داشتم به اسم “شبیه طنز”. حالا به احترام نظر شما خوانندگان “وبلاگ قطعه ۲۶” بروم سر سطر که چشم تان کور نشود؛ باز بگویید انتقاد پذیر نیستم!

باورم هست میان دو جمله فوق می توان جمع کرد و هر دو را محقق کرد و اما احتمالا تا پایان سال به جز طنزهای وطن امروز و کیهان و تک نوشت هایی از این قبیل، چیز دیگری، به ویژه “دل نوشت” نخواهم نوشت. به چند دلیل:

۱- از اولین دل نوشت تا آخرین آن که وصیت نامه ام بود، می خواهم کتاب کنم و این مطالب به شدت از دلم برآمده بود و الا بر دل شما نمی نشست. ثبت آن در قالب کتاب علاوه بر اینکه اجابت خواسته شما عزیزان است، نظر برخی از اساتید خودم هم می باشد. این اتفاق اما مقداری از وقتم را خوهد گرفت.

۲- ان شاء الله در آخر سال با مجله ای گفت و گو محور و ویژه که به شدت وقت این روزهای مرا گرفته دوباره یاد مجله به یاد ماندنی “یاد ماندگار” را برای شما و خودم زنده خواهم کرد. این مهم نیز وقت بسیاری از من خواهد گرفت. متاسفانه مجلاتی که این روزها توسط ژورنالیست های جوان جناح اصولگرا در می آید تقلیدی ناشیانه از آشیانه های نوشتاری آن جناح است و حتی وطن امروز ما هم حداقل در ظاهر محکوم به همین جرم نا بخشودنی است. البته در این مورد من بی گناهم و در این روزنامه تنها مسئول نوشته های خودم هستم نه مطالب دیگران و نه آرایش صفحات. این قاعده بد فرم اما فقط و فقط یک استثنا دارد و آن مجلاتی است که دوست دیرینه ام “محمد رضا کائینی” عزیز  در حوزه تاریخ و تاریخ سازان به نام “یاد آور” و “شاهد یاران” در می آورد؛ هر چند که به جای کائینی به کام دیگران شیرین می شود و قدر این جوان پر شر و شور دانسته نمی شود.

۳- من نه بریده ام و نه خسته شده ام و نه جوگیر شده ام و نه قصد کلاس گذاشتن دارم و نه تهدید شده ام و نه تطمیع. کمتر از یک ماه دیگر اگر صبر کنید به جای دل نوشت، مجله ای خواهید خواند که با دل، نوشته خواهد شد. خیلی زمانم کم است؛ خیلی. حتما دعایم کنید؛ حتما. این مجله مصاحبه محور است و شامل گفت و گو با سوژه های روز این روزها. اگر نام زیبایی برای این مجله گفت و گو محور، به ذهن تان می رسد حتما کمک کنید. بی پولی ما را هم در این باره، احتمالا جیب تنگ اما با برکت و قشنگ “موسسه عاشورا”، این تفنگ پر فشنگ جنگ نرم، جبران خواهد کرد. “رضا امیر خانی” هم یکی از سوژه هایم برای مصاحبه است. آیا امیر خانی در مصاحبه با من سکوت خود را خواهد شکست و آیا اصلا پای این مصاحبه خواهد نشست؟ آیا باز موج مرا فرا خواهد گرفت و شهید سید مرتضی آوینی با من گفت و گو خواهد کرد؟ اندکی صبر کنید؛ تا “سحر” را در مصاحبه من با “احمد متوسلیان” ببینید. از استاد عمرم “حسین صفار هرندی” همین جا بابت پذیرش مصاحبه ممنونم اما آیا “آقا محسن” هم قبول می کند در مصاحبه با این مجله فعلا بی نام، از “دکتر رضایی” دفاع کند؟ آیا “برادر شهید همت” در مصاحبه با ما ناگفته های خود را خواهد گفت؟ من همین جا از مادر پیر شهید شیرودی برای قبول مصاحبه تشکر می کنم. عجب گفت و گویی شد؛ آخر مصاحبه بوسه زدم بر دستان این پیر زن. بابت این گناه، بهشت بر من واجب است!!

۴- یک “دل نوشت” یک خطی تقدیم به همه آنهایی که عاشق کوتاه نویسی هستند: “اگر به عکس شهدا نگاه می کنیم، بر عکس شهدا گناه نکنیم”.

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. غریب می‌گوید:

    اون جمله از شهد همت هستش.


    آره، شک داشتم!

  2. بی نام می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی
    دل نوشت قبلیتون را به دلیل طولانی بودن نتونستم کامل بخونم و فکر کنم این مشکل خیلیها بوده چون کامنتی نمی بینم. اما امروز باز هم بغض من ترکید. خدا خیرتون بده. یا علی مدد
    ضمنا شما هرچه بنویسید و هرجا بنویسید حتما بر دل خواهد نشست. اما ای کاش از این قلم توانمند بتوانید کمی در مورد حضور و ظهور امام غایب (عج) هم بنویسید از اینکه او غایب نیست ما غایبیم.

  3. آیدین می‌گوید:

    سلام برادر
    بی صبرانه منتظریم.
    جمله آخریت خیلی خوب بود.

  4. hastor/torabi می‌گوید:

    سلام
    خیلی خوشحالمون کردی
    خدا خیرت بده
    حاجی ففقط هر کاری می کنی شیخ یادت نره

  5. مهدی می‌گوید:

    منتظر این مجله خواهیم ماند. خبرش را قبل از چاپ در وبلاگت قرار بده

  6. حسین می‌گوید:

    شما نه بریده ای و نه خسته شده ای و نه جوگیر شده ای و نه قصد کلاس گذاشتن دار و نه تهدید شده ای و نه تطمیع
    اما یه حالی داری که انگار منم دارم
    خون پدر شهیدم توی رگم جوش اومده/ مبارزه

  7. مهدی می‌گوید:

    سلام برادر
    دیشب تو اخبار دیدم پیام فضلی نژادو زدن.
    خواستم بگم بیشتر مواظب باش
    مخصوصا وصیت نامه هم که نوشتی
    هرچند شهادت انتخابی است نه اتفاقی
    التماس دعا

  8. اسکندری می‌گوید:

    نویسنده محترم بی نام همان دل نوشته قبلی و البته اخرین تاالان ۱۰۹ کامنت دارد که احتمالا بیشتر هم می شود و این معنی اش این هست که تا آخر خوانده ایم اگر وقت نداریم مطالب را چه در قالب خبر سیاسی چه طنز چه دلنوشته و هر جور دیگر که ادبیات فارسی اجازه می دهد بخوانیم چگونه می توانیم با موضوعات روز آشنا بشویم و در وقت خطر به کمک مولایمان برویم اگر در وقت خطر مولایمان نیاز داشته باشد که ۸ ماه صبر کند که هر چه خواستند بکنند تا من و شما برایمان روشنگری پیش بیاید که یا می شود ایندفعه که اینهمه بسیجی را تقدیم کردیم یا می شود اتفاقی به مراتب ناگوارتر

  9. علی پژمان می‌گوید:

    با سلام خدمت آقای قدیانی. ما یه گروهی تشکیل دادیم و یه وبلاگ ساختیم که دلنوشته هامون رو توی اون وبلاگ مینویسیم. از شما میخوام که سری به وبلاگ ما بزنید و نظرتون رو به عنوان صاحب نظر در مورد نوشته هامون به ما بگین! ممنونم. درضمن اگر خواستید وبلاگ مارا در لینک خودتون بگذارید.
    http://www.sayehboon.blogfa.com

  10. عماد می‌گوید:

    نام پیشنهادی من “گفتمان دل”

  11. حامی می‌گوید:

    سلام
    آقای قدیانی
    توروخدا یه جوری جلو برید ما هم بهتون برسیم من تازه شمارو پیدا کردم نمی خوام ازدستتون بدم
    ولی شما خیلی تند تند به روز میشید
    خدا خیرتون بده به فکر ما هم باشید
    من نمی خوام حتی یه از یه پستتون هم جا بمونم
    مواظب خودتون باشید خیلی خیلی
    زنده کردن آرمان های پدر شهیدتون حالاحالاها به شما وقلم بی نظیرتون نیاز داره
    یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.