تحقیقا هیچ!

روزنامه جوان ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

هر چند اظهار نظر یکرنگ و متحد دست‌اندرکاران ارشد کشور به نقض مکرر برجام توسط شیطان بزرگ، فی حد ذاته امری شایسته است اما با همه این شایستگی، گمانم هیچ تناسبی وجود ندارد میان کنش دشمن یعنی «بدعهدی‌های ناتمام در اجرای برجام» با واکنش مقامات ما یعنی همین اظهاراتِ همان‌طور که گفتم «یکرنگ و متحد».

الحمدلله عدو باز هم سبب خیر شد تا حتی آقای هاشمی هم بعد از حدود ۳ هفته سکوت موشکی (!) و البته بعد از چندین و چند سال، یک کلام درست و درمان علیه آمریکا موضع خوب بگیرد و بگوید آنچه را که باید. دیگران هم، صرف نظر از آنکه دولتی باشند یا حکومتی و صرف نظر از آنکه دیپلمات باشند یا نماینده مجلس، انصافا خیلی خوب و دقیق، موضع بایسته را گرفتند، لیکن دوباره تکرار می‌کنم؛ میان این واکنشِ هر چند درست با کنش یانکی‌ها هیچ تناسبی وجود ندارد!

چرا؟ توضیح می‌دهم؛

یک وقت هست سران کاخ سفید، فلان دروغ را به جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند و سخنگوی وزارت خارجه می‌آید وسط و ضمن محکوم کردن این دروغ، توضیح لازم را هم ارائه می‌دهد. من و ما با وجود همه این روحیه انقلابی که داریم، اینقدر هم منصف هستیم که بی‌خود مته لای خشخاش نگذاریم و حتی‌المقدور کافی بدانیم این واکنش را در مواجهه با آن کنش، اما یک وقت هست مثل امروز که ما با آمریکا، یک توافق امضا کرده‌ایم و خیر سرمان به یک برجام مشترک رسیده‌ایم.

اینجا دقت شود که بحث فرق می‌کند و دیگر محکوم کردن‌های صرف، ولو آنکه یک‌پارچه باشد، هرگز کافی به نظر نمی‌رسد. تا قبل از سال جدید، هر چه یانکی‌ها خلاف تعهدات خود در برجام عمل کردند را اگر فرض کنیم تنها تخطی از «روح برجام» بوده، اما در همین یک ماهی که از سال ۹۵ می‌گذرد، سران بدعهد و بی‌وفای کاخ سفید آنقدر زیر قول و قرارهای برجامی خود زده‌اند که دیگر صدای همه را درآورده‌اند، همه حتی آقای هاشمی!

لذا به نظر می‌رسد علاوه بر روح محترم برجام، چیزی از جسم این توافق هم باقی نمانده باشد! وقتی چند ماه بعد از برجام، جناب سیف اظهار می‌دارند که عایدی ما از این توافق «تقریبا هیچ» بوده، فی‌الواقع یعنی یانکی‌ها روح و جسم برجام را دولپی قورت داده‌اند!

و شکر خدا، این «تقریبا هیچ» اظهار نظر همان جناب سیفی است که چندی پیش آقای رئیس قوه مجریه گفته بود درباره مسائل اقتصادی برجام باید از ایشان سئوال پرسیده شود، و نه مثلا از آقای صالحی!

و باز هم شکر خدا، این «تقریبا هیچ» اظهار نظر جناب سیف است، نه سردار عزیز جعفری، نه سردار نقدی، نه حسین شریعتمداری، نه رسایی و کوچک‌زاده، و نه جناب جلیلی حتی!

با این حساب، پرسه در این پرسش اساسی باید زد که وقتی دشمن در مقام عمل توافق برجام را بی‌وقفه دارد نقض می‌کند، آیا چه باید باشد واکنش ما در برابر این کنش بدعهد؟! اینکه متحد و یکپارچه بیاییم بگوییم دشمن دارد بدعهدی می‌کند؟! و جز «تقریبا هیچ» هیچ چیز خاص دیگری عاید ما نشده؟!

واقعا جا دارد یک کف مرتب برای خودمان بزنیم، بعلاوه یک «ماشاءالله» مبادا که چشم بخوریم با این واکنش‌مان!

القصه! هر عقل سلیمی قبول خواهد کرد که باید واکنش این باشد؛

اولا همه آن کارهایی که عجولانه رفتیم و انجام دادیم تا مثلا دل دشمن قداره‌بند را به دست بیاوریم، برگردانیم به همان موضع قبل از برجام. راهکارش چیست نمی‌دانم و چقدر سخت و طاقت‌فرساست، این را هم نمی‌دانم، اما به عنوان نمونه، قلب راکتور اراک باز هم باید به تپش درآید و به هر جان‌کندنی است باز هم باید به تپش درآید.

ثانیا بی هیچ تعارفی، رک و راست اعلام کنیم به دنیا که به این دلیل، این دلیل، این دلیل، آمریکا برجام را مکرر نقض کرده، لذا توافقی که نقض شده، نقض شده رفته! این نقض هم از سوی دشمن صورت گرفته! بنابراین ما اصلا برجامی نمی‌بینیم که بخواهیم به آن عمل کنیم!

من البته در این متن، فرض را بر این گرفته‌ام که آن «پذیرش مشروط» برجام توسط بزرگان، فرضا نبوده! اصلا فرض کنیم آن مفاد عقلایی و منطقی چندگانه توسط رهبر انقلاب تبیین نشده! چه می‌گوید عقل خود آقایان؟! آیا با وجود این «تقریبا هیچ» باز هم عقل ایشان حکم می‌کند که دوباره و ده‌باره و صدباره به دشمن بدذات اعتماد کنیم؟! تا حدی که سران کاخ سفید توهم بزنند نه با «جمهوری اسلامی» که با یک کشور دست چندم طرف حساب هستند؟!

این متن البته تمام نمی‌شود الا آنکه درود بفرستیم بر آینده‌نگری رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی. روز توافق فزرتی، روزنامه‌های زنجیره‌ای چنان عکس‌های چندستونی کار کردند که؛ «بعله! دیدید به نتیجه مذاکره با آمریکا می‌توان خوشبین بود؟! دیدید به برجام رسیدیم؟! دیدید گفتیم که تحریم‌ها می‌تواند برداشته شود؟!» گو اینکه اعلام عدم خوشبینی به نتیجه مذاکره با آمریکا، از آن رو بود که با دشمن نتوان به یک توافق رسید!

نخیر! بحث بر سر فرجام این توافق، یعنی «فرجام برجام» یعنی همین «تقریبا هیچ» مقام دولتی بود و الا با اسرائیل حرام‌زاده هم می‌توان به توافق رسید، اگر که بخواهیم نستجیربالله دست از قبله اول اسلام عزیز بشوییم و دست از خاک پاک قدس شریف بشوییم!

«تحقیقا هیچ» ناظر بر این مهم تیتر این یادداشت شد که اگر ما، تنها بسنده کنیم به آنچه این روزها گفته‌ایم، و غافل باشیم از ۲ نکته اولا و ثانیا، تحقیقا هیچ واکنشی به این همه کنش وقیحانه یانکی‌های بی‌آبرو انجام نداده‌ایم!

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. چشم‌انتظار می‌گوید:

    بسم‌الله
    میلاد فرخنده «باب‌الحــ امام جوادالائمه و حضرت علی‌اصغر ـــوائج» مبارک!

    http://dl.aviny.com/voice/madiheh/emam_javad/karimi-milade-emam-javad-01.mp3
    http://dl.aviny.com/voice/madiheh/emam_javad/arzi_sazvar_87_01.mp3
    http://dl.aviny.com/voice/madiheh/hazrat_ali_asghar/karimi-01.mp3

  2. یا حسین می‌گوید:

    ما اول برجام رو سه-دو بردیم ولی نامردها بعدا ویدئوچک کردند و ناغافل ده-هیچ باختیم!
    نگران نباشید؛ ان‌شاءالله تو برجام‌های بعدی جبران می‌کنیم! 🙂

  3. A می‌گوید:

    دقت کردی حسین خان!
    تعداد نوشته‌هات از تعداد کامنت‌ها بیشتر شده!

  4. سمانه می‌گوید:

    این قضیه برجام اینقدر لوث شده که دیگه مردم خسته شدن!
    اونایی هم که قبل توافق، دو به شک بودن که شاید این دولت با توافق بتونه گره‌ای از مشکلات اقتصادی باز کنه، خیال‌شون راحت شد که از این دولت آبی گرم نمی‌شه!
    خود دولتی‌ها هم، نه دیگه خبری از اون به به و چه چه اول توافق‌شون هست و نه دیگه جوابی به انتقادها در مورد نقض روح و جسم توافق می‌دن و کلا کر شدن!
    ظاهرا سخت مشغول اقدام و عمل در اداره امور داخلی کشور هستند و فرصتی برای پاسخگویی ندارند!
    برای نمونه؛ دیدید که خونه زندگی چند هزار نفر رو تو استان خوزستان بردن زیر آب!

  5. سمانه می‌گوید:

    ها… راستی! جان‌نثاران و سینه‌چاکان دولت و تیم مذاکره‌کننده هم که می‌اومدن اینجا و سنگ توافق رو به سینه می‌زدن هم دیگه خبری ازشون نیست و روح توافق رو تنها گذاشتن!
    بیچاره روح توافق با این رفقای نیمه‌راهش!

  6. برف و آفتاب می‌گوید:

    خوشم میاد بعضی از دوستان، اصلا کامنتی برای این‌جور متن‌ها ندارن!
    فقط زورشون به شمردن کامنت‌ها می‌رسه! 🙂

  7. چشم‌انتظار می‌گوید:

    http://javanonline.ir/fa/mobile/779393

    کی می‌خوان این دور باطل رو تموم کنند اینها؟!
    من که به همین موضع گرفتن‌هاشون هم شک دارم!
    یعنی نمی‌دونند برای این مواضع محکم (!) دشمن تره هم خورد نمی‌کنه؟!
    یک حرکتی، یک اقدام و عملی! با ایمیل می‌خوای حال دشمن رو بگیری عمو؟!

    این‌که گفتید: «القصه! هر عقل سلیمی قبول خواهد کرد که باید واکنش این باشد؛ اولا همه آن کارهایی که عجولانه رفتیم و انجام دادیم تا مثلا دل دشمن قداره‌بند را به دست بیاوریم، برگردانیم به همان موضع قبل از برجام. راهکارش چیست نمی‌دانم و چقدر سخت و طاقت‌فرساست، این را هم نمی‌دانم، اما به عنوان نمونه، قلب راکتور اراک باز هم باید به تپش درآید و به هر جان‌کندنی است باز هم باید به تپش درآید. ثانیا بی هیچ تعارفی، رک و راست اعلام کنیم به دنیا که به این دلیل، این دلیل، این دلیل، آمریکا برجام را مکرر نقض کرده، لذا توافقی که نقض شده، نقض شده رفته! این نقض هم از سوی دشمن صورت گرفته! بنابراین ما اصلا برجامی نمی‌بینیم که بخواهیم به آن عمل کنیم!» مصداق همون مثل معروفه که «در خانه اگر کس است، یک حرف بس است».

  8. سمانه می‌گوید:

    از هر چه بگذریم، سخن دوست خوش‌تر است.
    در این شب مبارک، آفتاب تابان این سرزمین آقا امام رضا علیه‌السلام رو قسم می‌دم به حق امام جواد علیه‌السلام…
    آقاجان! مثل همیشه ما رو مورد عنایت خودتون قرار بدید و لحظه‌ای سایه لطف و رحمت‌تون رو از سر این کشور و مردمش برندارین.
    آمین!

  9. چشم‌انتظار می‌گوید:

    سمانه، برف و آفتاب!
    فعلا آقایون هنوز تو خواب مصلحتی زمستانه هستند و نمی‌دونند که الان سال ۹۴ نیست! سال ۹۶ هم نیست! الان بهارِ ۹۵ است و چون حرف خاصی برای گفتن ندارند، رو آوردن به شمارش کامنت‌ها!
    اینم بالاخره خودش ی کار مفید می‌تونه قلمداد بشه! 🙂

  10. سمانه می‌گوید:

    وزارت خارجه با گزارش برجام، ایران را لولو و آمریکا را هلو معرفی کرده است!
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950129001470

  11. صبا می‌گوید:

    پرسه در پرسش زدن! 🙂

    آقای روحانی، واقعا منظورش از «ساده لوح» آقای هاشمی بود؟!

    حالا یعنی چی؟!
    بر فرض که اصلا اعتراف کنند که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده؛ می‌خوان چه کار کنن مثلا؟!
    می‌خوان سیمان‌ها رو خالی کنن؟!
    دشمن هم همین‌طور بی‌کار می‌شینه!

  12. ناشناس می‌گوید:

    وقتى آقایان هر توافقى را بهتر از عدم توافق بدانند، نتیجه‌اش اگر «هیچ» یا «تقریبا هیچ» نشود، جاى تعجب دارد!
    قرار بود قدرتهاى بزرگ، تهدید و تحقیرمان نکنند و پاسپورت کشورمان در اروپا و امریکا معتبر شود!
    کار به جایی رسیده که عربستان «فزرتى» و تر کیه «زپرتى» هم در حالى که رئیس جمهورمان با هیئت همراه در جلسه شرکت دارند، حکم محکومیت، برای‌مان صادر مى‌کنند!
    این یعنى «منفى هیچ»!

  13. حسین قدیانی می‌گوید:

    A!
    من، کارم رو انجام می‌دم… و ان‌شاءالله با قدرت و با قوت، حتی اگه همین چند دوست باقی‌مونده هم کامنت نگذارن! بگذارن، نگذارن؛ اصلا برام مهم نیست!
    برای من، اونچه مهمه اینه که توی متنم حرف حق و حرف حساب بزنم و اون رو هم سعی کنم زیبا بزنم؛ الباقی‌اش به من ربطی نداره!
    دنیا همینه… همین! همین که گفتی؛
    «غلبه تعداد نوشته‌هام بر تعداد کامنت‌ها!»
    طعنه زدی یا نه، مهم نیست؛ مهم اینه که راست گفتی!
    روزی هم بود البته که بعد ی ساعت، صد تا کامنت داشتم! بلکه بیشتر!
    دنیا همینه… همین!
    ی روزی بود که از داشتن وبلاگ پرهیز داشتم که بابا! این قرتی‌بازی‌ها به من نیومده!
    حالا با وجود این همه شبکه اجتماعی و چه و چه، «وبلاگ» شده نوستالژی!

  14. صبا می‌گوید:

    حالا نمی‌گفتید؛ «اصلا برام مهم نیست» هم A متوجه منظورتان می‌شد! 🙁

    البته «دیوونه داداشی» که بخونه از خجالت‌تون درمیاد! 🙂

  15. قاصدک منتظر می‌گوید:

    درود خدا بر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، با آن آینده‌نگری‌شان که فرمودند:
    «من به مذاکرات خوش‌بین نیستم.»
    و این خوش‌بین نیستم یعنی عایدی شما از این مذاکرات، هیچ چیزی نیست الا خسارت!
    .
    .
    .
    با این وجود، برای این‌که در آتش جهالت عده‌ای نسوزیم و «تحقیقا هیچ» شامل حالمان نشود و ثابت کنیم که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، باید غافل نباشیم از این دو نکته که: «اولا همه آن کارهایی که عجولانه رفتیم و انجام دادیم تا مثلا دل دشمن قداره‌بند را به دست بیاوریم، برگردانیم به همان موضع قبل از برجام. راهکارش چیست نمی‌دانم و چقدر سخت و طاقت‌فرساست، این را هم نمی‌دانم، اما به عنوان نمونه، قلب راکتور اراک باز هم باید به تپش درآید و به هر جان‌کندنی است باز هم باید به تپش درآید. ثانیا بی هیچ تعارفی، رک و راست اعلام کنیم به دنیا که به این دلیل، این دلیل، این دلیل، آمریکا برجام را مکرر نقض کرده، لذا توافقی که نقض شده، نقض شده رفته! این نقض هم از سوی دشمن صورت گرفته! بنابراین ما اصلا برجامی نمی‌بینیم که بخواهیم به آن عمل کنیم!»

  16. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    «این غربی‌ها بدعهدی‌شون هم خوشگله و با کلاس، نصیب هر کی نمی‌شه!»
    میرزا ملکم‌خان از اونور! 🙂

  17. خواننده خاموش می‌گوید:

    ما خواننده‌های خاموش پس آدم نیستیم؟!
    حتما باید کامنت گذاشت مگر آیا برادر؟!

  18. منتظر می‌گوید:

    سلام
    میلاد امام جواد علیه‌السلام مبارک و میلاد مولا امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام پیشاپیش مبارک
    مراقب دل فرزندان شهدا باشیم در روز پدر!
    اما بعد…
    قربان امام خامنه‌ای بروم با این بصیرت و آینده‌نگری که فرمودند خوش‌بین نیستند و «خسارت محض» خواندند…
    آقایان هم وقتی ایمیل هست، چرا اقدام و شدت عمل داشته باشند؟!
    مگه شیخ حسن تکه‌کلامش این نبود که:
    آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا
    که البته با دوستان کمال مروت (!) را به خرج می‌دهند و با دشمنان هم هم‌مدارند!

  19. رضا 2 می‌گوید:

    حاج حسین!
    حکایت شما شده مثل اون بیماری که دکتر دست شکستش رو درست کرده بود، بعد به دکتر می‌گفت که؛ «چرا نمی‌تونم تار خوب بزنم؟!» دکتر پرسید؛ «قبل از عمل دست می‌تونستی؟!» اون طرف گفت: «نه!»
    واقعا انتظار دارید برجام چه کار کنه وقتی ما یه اقتصاد دولتی داغون داریم؟! به نظرم هر کسی می‌فهمه که تو این ۳ سال، شرایط خیلی بد بوده اما خیلی بهتر از ۳ سال قبلش بوده و اینه که به نظر من شانس روحانی برای دور بعد خیلی بالاست. البته احمدی‌نژاد رو هم نباید دست کم گرفت. حضور احمدی‌نژاد یه حسن دیگه هم داره که اگه باز رأی بیاره، من واقعا اعتقادم رو به نادرست بودن انتخابات ۸۸ کنار می‌ذارم، ولی اگر نه، اعتقادم به نادرست بودن او بیشتر می‌شه!

  20. سیفی می‌گوید:

    سخنرانی و مصاحبه آقای سیف، یک تاکیتیک بود جهت خفه کردن اعراب، اسرائیل و تندرو های آمریکایی، و گر نه، حتی اگر برجام به نفع کشور نبود، آقای سیف مستقیم این حرف رو نمی‌زدن!
    .
    «سیاست گفتاری» در روابط خارجی، تاکتیکی است که مردان دولت آقای روحانی به درستی انجام می‌دن؛ این مصاحبه آقای سیف هم، یک «سیاست گفتاری» است!

  21. برف و آفتاب می‌گوید:

    رضا ۲!
    یعنی شما اعتقاد دارید روحانی حرف مفت زد که ادعا کرد ۱۰۰ روزه اقتصاد رو درست می‌کنه؟
    زبون‌تون رو گاز بگیرین!

  22. مجنون‌الحسین می‌گوید:

    «غلبه تعداد نوشته‌هام بر تعداد کامنت‌ها!»
    .
    .
    .
    راستش، یاد اون روزایی افتادم که ی دفعه می‌ترکوند داداش‌حسین…
    ی جوری که اصلا برای خوندن متن هم فرصت نداشتیم، چه برسه برای نوشتن کامنت!
    کامنت که نه البته؛ ی چیزی تو مایه‌های «اول آیا؟!»، «سلام بر حسین*»، صلوات و…
    یا شاید هیچ کامنتی هم نمی‌گذاشتیم!
    می‌گذاشتیم، نمی‌گذاشتیم؛ اصلا براش مهم نبود!
    نگران می‌شد خیلی! ناراحت اما نه!
    دلتنگ می‌شد زیاد! دلگیر ولی نه!
    هنوزم اما همینه… همین؛ همین که گفتم!

  23. فرزند آفتاب می‌گوید:

    جناب سیفی!
    خوشم میاد که فقط آقای رئیس کل بانک مرکزی «سیاست گفتاری» بلدن و آقایان صالحی، عراقچی و یا بقیه حضرات دولت فخیمه و نیز صاحب‌نظران بزرگ کشور که برجام نافرجام صداشون رو در آورده، از این سیاست بهره‌ای نبرده‌اند!

  24. فرزند آفتاب می‌گوید:

    ضمنا جناب قدیانی!
    ما رو هم جزء خوانندگان خاموش از سال ۸۸ تا کنون بدونید.
    والعاقبة لله

  25. چشم‌انتظار می‌گوید:

    سیفی!
    این آقایونی که اسم بردی، نه تنها تاکتیکی‌اند که همشون تیکی‌تاکایند! یعنی یک و دوشون عالیه! یک می‌ده به دو، دو می‌ده به سه، سه باز می‌ده به یک، از آخر گاوگیجه می‌گیرن می‌زنن تو دروازه خودمون!
    تازه تکنیک رو هم به اوج خودش رسوندن! بارسا که این روزها حال خوشی نداره، یه مثلث داره به نام msn که مخفف مسی، سوارز و نیماره! دارم فکر می‌کنم ما هم تو این تیکی‌تاکای دولتی، یه مثلث داریم «که البته بعضی وقت‌ها مربع و مخمّس و مسدّس هم می‌شه!» به نام zer که به معنای زِر زدن نیست‌ها! مخفف ظریف، عِراقچی و روحانیه! که تو این زمینه، دست msn رو هم از پشت بستن! و تا حالا کلی گل به خودی زدن! ولی در مجموع، این نوع تاکتیکی که آقایون در پیش گرفتند، از نوع اکبر میثاقیانه یعنی بکش زیرش! 🙂

  26. مهاجر می‌گوید:

    رضا ۲!
    حرفهای با مزه می‌زنی! خدا پدرت رو بیامرزه. ما هم از همون اول، حرفمون این بود که به جای نگاه به بیرون، اقتصاد خودمون رو درست کنیم دیگه! حالا این شیخ حسن و شرکا بودن که می‌فرمودن؛ «کلید مشکلات در خارج است»! چقدر خوب شد به حرف ما رسیدی، هر چند دیر! اقتصاد عاریتی از غرب که بعضی جاها نام «اسلامی» هم بر آن می‌گذاریم -در حالی که مبنا غیر اسلامی است- بهتر از این نمی‌شود.

    راستی ۳ بار به احمدی‌نژاد رأی دادم، برایش دعا کردم و با دوستان، با تمام وجود برای رأی آوردنش تلاش کردیم اما از همون اوایل دوره دوم پرچمدار نقد دولتش بودیم… تا وقتی که احمدی‌نژاد از انحرافش پشیمان نباشه و در صدد جبران برنیاد، همه دوستان ما مخالفش هستن، خیالت راحت! ما طرفدار «حق» هستیم، نه عاشق افراد… ضمنا این شیخ حسن بود که با عملکرد فوق‌العاده‌اش باعث شدن خیلی‌ از مردم عادی بگن: «ای کاش همون دوره احمدی‌نژاد بود!»

  27. رضا 2 می‌گوید:

    برف و آفتاب!
    روحانی گفت ۱۰۰ روزه وضع بی‌سر و سامان رو درست کنه که شد! نمی‌دونم شما یادت میاد یا نه که هر روز دلار ۲۰۰ یا ۳۰۰ تومان بالا پایین می‌شد، قیمت بقیه اقلام هم هر روز یه جوری بود. کمر اقتصاد در حال شکستن بود اما روحانی همون وضعیت بد رو تثبیت کرد و مانع بدتر شدنش شد. این وعده ۱۰۰ روزه بود که انجام شد. بعد به مرور زمان اوضاع بهتر شد. یعنی مثلا حقوق یک کارمند یا کارگر در سالهای ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ حدود ۷۰ درصد افزایش داشت، در حالی که قیمت پراید و زمین و خونه تقریبا ثابت مونده.

    مهاجر!
    روحانی هیچ‌وقت نگفت کلید مشکلات در خارج است اما اعتقاد داشت تا زمانی که اختلافات خارجی حل نشود، امکان بهبود اوضاع نیست، که از نظر من و ۵۰ درصد دیگر، حرف درستی بود و الان به نظر من ۷۰ درصد مردم به درستی این مسیر پی بردن، هر چند همین اکثریت یا بیشتر از این، از عملکرد دولت ناراضی هستن. این نارضایتی به حق هست، چون وضع‌شون خوب نیست اما به نظر واقعیت اینه که نمی‌شه وضع رو طوری کرد که اکثریت زیادی راضی باشن ولی بهترین شرایطی که می‌شده باشه، همینه که داره می‌شه، اما کماکان در مقایسه با هر کس دیگه من فکر می‌کنم روحانی رو ترجیح می‌دن.

  28. سمانه می‌گوید:

    رضا ۲!
    ذهن و زبان قاصر است از تشبیه حکایت شما به حکایات نغز و طنز، چرا که حکایت شما در نوع خود بی‌بدیل است و مشابه آن را تاریخ به خود ندیده! فقط یاد مثل سنگ پای قزوین افتادم ولی دیدم در حق سنگ پای قزوین جفا می‌شود.

    و اما، این شما بودید که اصرار داشتید با برجام همه چی گل و بلبل می‌شه و این ما بودیم که می‌گفتیم برای توافقی که معلومه دستاوردی نخواهد داشت، نباید اینقدر هزینه کرد. به قول «مهاجر» به حرف ما رسیدید ولی خیلی دیر! درباره شرایط خوب و بد اون ۳ سال فعلی و قبلی و بعدی هم که باز جوک گفتی! و در آخر، اشتباهات و دروغ‌پردازی‌های روحانی، صدای زیباکلام‌تون رو هم درآورده، شما هنوز حرف از شانس بالای روحانی می‌زنی؟

  29. سمانه می‌گوید:

    وای رضا ۲!
    حالت خوبه؟! اینا چیه می‌گی؟ سیاه‌نمایی هم حدی داره! همه ما و شما که اینجا کامنت می‌ذاریم، هم سه سال پیش رو یادمونه، هم خیلی سالهای قبل رو! اوضاعی که توصیف کردی، آدم رو یاد کشور جنگ زده می‌ندازه، کمر اقتصاد در حال شکستن بود؟! الان به این اقتصاد زمین خورده چی می‌گین اون وقت؟! رشد حقوق کارمند و کارگر، اونم ۷۰ درصد؟! شغلت چیه برادر؟! من که کارمندم هر سال دقیق یادم نیست ولی زیر ۲۰ درصد اضافه می‌شد که تو دولت روحانی کمترش کردن و زیر ۱۵ درصده مثلا! امسال که هنوز برای هیچ کس اعمال نشده، ۱۴درصد تصویب شده! ۷۰ درصد؟؟!! آخه ی چیزی بگو معقول باشه!

  30. سمانه می‌گوید:

    به زور و جخت‌بلا با گوشی یه کامنت نوشتم، نمی‌دونم چی شد!
    خدا کنه گم نشده باشه!
    با گوشی کامنت گذاشتن خیلی ستمه! 🙁

  31. پیرمرد می‌گوید:

    سلام یاران، سلام داداش حسین
    اعیاد رجبیه و ماه رجب بر همگی مبارک… و تبریک بالاتر بر نمایان شدن فلسفه و حکمت بیانات امام خامنه‌ای.

    مدتی بدلیل امر خیر یکی از فرزندان، حضور مشهود نداشتم اما حتی یک نقطه از متون و کامنت‌ها را از دست ندادم.
    ۱- همه حزب‌اللهی‌ها فرزندان خمینی هستند و کار را بر اساس تکلیف انجام می‌دهند. لذا اصل نوشتن، برای داداش حسین تکلیف است و تعداد کامنت در آن بی‌اثر است. اگر A آنگونه نظر می‌دهد، دلیلش بر مبنای درک خودش است که هر فعلی را برای مطرح کردن خود می‌پندارد و اصلا معنی تکلیف را درک نمی‌کند.
    ۲- لطفا دو کامنت این آقای رضا ۲ را کنار هم بگذارید و به تناقضات آن دقت فرمایید. ضمنا به آمارهای اعتدالی ایشان نیز نیم‌نگاهی داشته باشید. آدم دقیقا فکر می‌کند روزنامه‌های زنجیره‌ای را در دو روز مختلف مطالعه می‌کند!

  32. منتظر می‌گوید:

    سلام
    این هم رونمایی دیگری از اهداف ب ر ج ا م
    به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای محمدجواد ظریف به هفته‌نامه اشپیگل گفته است:
    «بانک‌های بزرگ برای بازگشت به تجارت با ایران، از ترس مجازات‌های بالای آمریکا تردید دارند. ما از ایالات متحده تنها یک درخواست داریم و آن اینکه خود را قاطی و در این کار دخالت نکند. آمریکایی‌ها باید پشت طرح جامع اقدام مشترک بایستند… نیروهای میانه‌رو در دستگاه دولتی ایران به این موفقیت نیاز دارند. ما باید به مردم ایران نشان دهیم این توافق به زحمتش می‌ارزیده است. اگر ما می‌خواهیم این توافق در طولانی‌مدت دوام داشته باشد باید برای بیمه آن سرمایه‌گذاری کنیم. این واضح است که مردم ایران می‌خواهند نتیجه توافق هسته‌ای را ببینند».

    اینها گشایش احتمالی را مانند سال قبل، باز هم گذاشته‌اند برای قبل از انتخابات تا آرای ساده‌لوحان را به خود اختصاص دهند… که باز هم به شعور مردم توهین کنند!

  33. سمانه می‌گوید:

    اصلاح می‌کنم؛
    افزایش ۱۴ درصدی برای کارگران بود! افزایش حقوق کارمندان ۱۲ درصده!

  34. مجید قمی می‌گوید:

    کامنت A من رو یاد اون نماینده اصلاح‌طلب انداخت که توی مناظره در جواب نماینده مقابل خود گفت:
    «تعداد آرای من از تعدا آرای تو بیشتره، پس برو حرف نزن! هر وقت آرای شما به اندازه من رسید، بیا صحبت کنیم»!

  35. رضا 2 می‌گوید:

    دوستان عزیز!
    لطفا قبل از نتیجه‌گیری از اینکه آمارهای من غلطه، اول مطمئن بشید، بعد شروع کنید به نتیجه گرفتن…

  36. الف می‌گوید:

    بابا این جماعت دیگه گندش رو درآوردن!…
    «فی قلوبهم مرض» که تو قرآن اومده، همینه دیگه…

  37. محمد تقی می‌گوید:

    جناب قدیانی!
    این به زعم دوستان؛ کم‌کامنتی مطالب را می‌شود از سر سانسوربازی‌های خودتان هم دانست!
    خود من چند باری کامنت گذاشتم؛ یا کلا به جایش سه نقطه گذاشتید یا تأیید نشد اصلا!
    در مورد رضا ۲ هم با وجود اینکه با نظراتش مخالف هستم اما برخورد شما هم رادیکالی بود!
    تقریبا شبیه برخوردهای رئیس جمهور! 🙂
    بد نیست این رویه تأیید کامنت را از وبلاگ آهستان امید حسینی یاد بگیرید که تقریبا همه نظرات تایید می‌شوند…
    در ضمن کامنت نظر شخصی هر کسی است و شما در برابر نظر دیگران مسئول نیستید!

  38. برف و آفتاب می‌گوید:

    پیرمرد!
    پس شیرینی لطفا… 🙂

  39. یا حسین می‌گوید:

    سلامتی امام زمان و رهبر عزیزمون صلوات؛
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

  40. فرهنگی می‌گوید:

    سلام جناب قدیانی بزرگوار
    هزاران بار خدا قوت
    تراکم کاری اجازه نمی‌ده کامنت‏ بگذاریم.
    این کم‏‌کاری نوشتاری را بر حقیر ببخشید.
    ان‌شاءالله عازم اعتکاف هستیم.
    دعاگوی شما و همه دوستان قطعه هستیم.

    در ضمن آقای رضا ۲ هم با تأسی از برجامچی‏‌ها، استاد ماست‌مالیزاسیون شده‌اند!

  41. چشم‌انتظار می‌گوید:

    اندر احوالات این روزهای برجام و برجامیان!
    آقای ظریف، بعد از آن خوشحالی
    افشا بنموده نکته‌ای جنجالی
    «سی ماه مذاکره نکردیم فقط
    امضا بشود یک سند توخالی!»

    بی آنکه دهند مایه‌ای آماده
    دادیم تمام هسته‌ای را ساده
    خواهیم فقط مزاحم ما نشوند
    «برجام دگر به التماس افتاده»
    سیدمحمد حسینی

  42. بیست و ششی می‌گوید:

    پدرانه‌ای از حسین شریعتمداری
    http://kayhan.ir/fa/news/72921

    یا علی!

  43. پیرمرد می‌گوید:

    برف و آفتاب!
    چشم…
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    لطف شما برای همه ما ثابت شده است! واقعا راضی به زحمت نیستیم! بابت مختصر کردن کامنت‌تون هم عذرمی‌خواهم…

  44. رضا 2 می‌گوید:

    حاج حسین! اینکه قسمتهای استدلالی کامنت رو حذف می‌کنی، ناجوانمردانه است. چون اونجا من در مقابل پرسشهای دوستان شما پاسخ دادم. اینکه ادعای عدالت کنی و هر جور که می‌خوای عمل کنی، روش خیلی بدیه. ولی در عوضش امثال ما خوب یاد گرفتیم توی جایی که سانسور هست، بتونیم حرف بزنیم…
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    یک بار قبل از ارسال، کامنت خود را دوباره بخوانید و حتی‌المقدور خودتان آن را اصلاح و ویرایش کنید. کامنت قبلی شما انصافا خیلی طولانی بود و خیلی غلط داشت. واقعا نرسیدم درستش کنم. باور بفرمایید من اندازه آقای روحانی، وقت آزاد ندارم. قدر مسلم، دفاع شما از رئیس جمهور نظام مقدس جمهوری اسلامی، برای ما به خودی خود امر نیکویی است، هر چند بهتر است این دفاع، درست انجام شود، نه مثل اون استدلال خنده‌داری که برای تحقق وعده ۱۰۰ روزه ارائه دادید! در ضمن، اونی که یاد گرفته با وجود سانسور، حرف خودش رو بزنه، ما هستیم! مثلا آقای روحانی معتقده برجام دیگه نباید نقد بشه، ما اما باز هم اون رو نقد می‌کنیم هیچ، حتی آقای سیف هم اون رو نقد می‌کنه! و اما، حکایت من، حکایت اون فردی است که زانوی چپش رو برده زیر تیغ جراح، بعد از چند ماه، اعوان و انصار خود جراح محترم، اعتراف می‌کنن که «تقریبا هیچ» کجای عمل، موفقیت‌آمیز نبوده! یعنی بعد از عمل روی زانوی چپ، زانوی راست هم دیگه نمی‌چرخه! در نهایت، اگه امروز احمدی‌نژاد، جوراب مشکی بپوشه، من می‌پذیرم که روحانی بر خلاف گفته آقای هاشمی، بیشتر از ۳ درصد رأی داشت و اگر قالیباف، جوراب مشکی پا کنه، نمی‌پذیرم! حالا اومدیم و جفت‌شون جوراب مشکی پوشیدن! این جور باشه، من می‌پذیرم که بنا به گفته روحانی، هاشمی ساده‌لوحه و الا احتمال اینکه بپذیرم، نه اینکه نباشه ولی خیلی کمه! 🙂

  45. چشم‌انتظار می‌گوید:

    و اما حکایت من، حکایت اون فردی است که زانوی چپش رو برده زیر تیغ جراح، بعد از چند ماه، اعوان و انصار خود جراح محترم، اعتراف می‌کنن که «تقریبا هیچ» کجای عمل، موفقیت‌آمیز نبوده! یعنی بعد از عمل روی زانوی چپ، زانوی راست هم دیگه نمی‌چرخه! در نهایت، اگه امروز احمدی‌نژاد، جوراب مشکی بپوشه، من می‌پذیرم که روحانی بر خلاف گفته آقای هاشمی، بیشتر از ۳ درصد رأی داشت و اگر قالیباف، جوراب مشکی پا کنه، نمی‌پذیرم! حالا اومدیم و جفت‌شون جوراب مشکی پوشیدن! این جور باشه، من می‌پذیرم که بنا به گفته روحانی، هاشمی ساده‌لوحه و الا احتمال اینکه بپذیرم، نه اینکه نباشه ولی خیلی کمه!

    کامنت بالا خیلی چسبید! مدت مدیدی بود از ته دل نخندیده بودم! 🙂

  46. سمانه می‌گوید:

    «رهبر فرزانه ما»
    http://sound.tebyan.net/newindex.aspx?pid=73065&MusicID=172727

    منو یاد سرودهای دهه ۶۰ انداخت.
    خیلی قشنگ بود، گفتم لینکش رو بذارم شما هم گوش کنید.

  47. فرزند آفتاب می‌گوید:

    دوستان، من فرض را بر این میگیرم که ادعای جناب رضا ۲ درمورد مهار تورم توسط شیخ حسن صحیح بوده اما میدانید این کار به چه قیمتی انجام شد؟ به قیمت خواباندن و مسکوت گذاشتن تمامی طرحها و پزوژه های عمرانی مهم و مفیدی که اکثرشان هم در دولت قبل مقدار زیادی از مراحل پیشرفتشان انجام شده بود. طرحهایی از قبیل جاده ها و پل ها و سدها.
    وامها از ازدواج گرقته تا مسکن و غیره مدت زیادی مسکوت مانده و این شد که به کمک رسانه های پر تعداد و بی انصاف زنجیره ای و با دروغهای سخنگوی چرب زبان دولت راستگویان این تفکر القا شد که دولت تورم را مهار کرده است.
    خلاصه اینکه کرامات شیخ ما به همینجاها ختم نمی شود. بعد از اینکه ادعای برگرداندن عزت را به پاسپورت ایرانی طرح فرمودند به ناگاه، این پاسپورت دچار چنان ارج و قربی شد که نه به نماینده ما در سازمان ملل (ابوطالبی) تعلق گرفت و نه به وزرای ما که قصد سفر به عربستان را داشتند معلمین بیچاره ای هم که به امارات سفر کرده بودند دقیقا به خاطر عزت و احترامی که پاسپورتشان اخذ کرده بود با ذست و پای(تاکید می کنم پای) در غل و زنجیر عزت مندانه راهی مملکت شدند. همچنین به دلیل همین عزت و اقتدار عجیب و قریب، دو نوجوان ایرانی که راهی سفر معنوی حج شده بودند خود را در چنگال دو مامور فاسد و کثیف عربستان گرفتار دیدند. بعد هم حجاج عزیزمان در حال انجام مناسک عبادی، توسط یک کشور فزرتی بی عرضه و خائن به اسلام محکوم به خفگی شدند و اگر نبود اخطار جدی رهبر غیرتمند عظیم الشانمان معلوم نبود به این زودیها دستمان به پیکرهای پاکشان برسد یا نه.
    و باز دقیقا به علت همین عزت و اقتدار پاسپورت ایرانی است که همان کشور فزرتی و دم و دنباله های کاسه لیسش اجازه نمی دهند ایران میزبان مسابقات ساده فوتبال و غیره باشد در حالیکه تا سه سال قبل میزبانی مهمترین بازیها و اجلاسها را در سطح آسیا و منطقه به عهده می گرفتیم.
    بله دوستان، پاسپورت و وجهه امان در سطح بین المللی ارزشمند شد که در اجلاس کنفرانس اسلامی ترکیه ای که تا دیروز از ترس هیبت ما دست و پایش را گم می کرد، در حالیکه خون حوانان مدافع حرم از چنگش می ریخت در حضور رییس جمهور مملکنمان به رهبری عربستان ، علیه ما بیانیه صادر کرد. سپس همین ترکیه در حالیکه به ریشمان می خندید با شیخ و هیات کارکشته و دیپلماسیدان همراهش ۸ سند توافق امضا کرد و چون کرامات شیخ ما را می دانست اجازه داد دل شیخ به توپهایی خوش باشد که به افتخار حضورش در مراسم استقال رسمی برایش در کردند. حال آنکه عوام الناس جامعه ایران سفر به ترکیه را در ایام عید بدلیل داعش پروری اش تحریم کرده بودند.
    حیف که قصه طولانی شد و الا به کرامتهای دیگر جناب شیخ اشاره می کردم تا دوستانش شاد و دشمنانش زمینگیر شوند.
    آری اینچنین است برادر که ما حتما در سال آیده به شیخ حسن رای خواهیم داد

  48. سیداحمد می‌گوید:

    این «همه حتی آقای هاشمی!» رو قشنگ گفتید!
    🙂

  49. سیداحمد می‌گوید:

    رضا ۲!
    اون بالا گفتی: «اگه باز رأی بیاره، من واقعا اعتقادم رو به نادرست بودن انتخابات ۸۸ کنار می‌ذارم»!

    اومدیم و خدای ناکرده رأی آورد، دوست داری چه جوری تنبیه‌تون کنیم؟
    با چه روشی اون ملعون‌هایی که امثال شما رو تحریک و رهبری کردن، به درک بفرستیم؟
    خسارت مالی که به مملکت وارد کردید رو چه طور از حلقوم‌تون بیرون بکشیم؟
    خونِ شهدامون، آبرویی که بردید، تحریم‌هایی که قطعا مسببش بودید رو چه طور جبران می‌کنید؟!

    نه که ما شور دموکراسی و آزادی رو درآوردیم، در این مورد هم از خودتون نظر خواهی می‌کنیم!
    بشینید فکر کنید و جواب پیدا کنید برای این سئوال‌ها!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    ما که نظرمون درباره احمدی‌نژاد معلومه، اما مسئله اینجاست؛ اولا اگه مجری انتخابات ۹۶ دولت روحانیه و ثانیا اگه احمدی‌نژاد همونه که رأی نداشت و با تقلب روی کار اومد و چند هفته درمیون حموم می‌رفت و چوپانی زشت و بدترکیب بیش نبود، چرا این همه ولوله انداخته تو جون این جماعت؟ تا اون حد که می‌گن «احمدی‌نژاد رو نباید دست کم گرفت!» 🙂 اگه محمود، اونقدر رأی داره که نباید دست کمش گرفت، پس غلط کردید حرف از تقلب زدید! پس غلط زیادی کردید ۲۴ بزرگتر از ۱۳ رو دست کم گرفتید و ندیدید! همین جمله «احمدی‌نژاد رو نباید دست کم گرفت!» به تنهایی یعنی اعتراف جماعت به محبوبیت ایشون!

    و اما، گیرم همون‌طور که هنوز ادعا می‌کنن؛ ۸۸ تقلب شده! اگه واقعا معتقدن ۸۸ تقلب شده، احمدی‌نژاد چه سال ۹۶ رأی بیاره، چه نه، هیچ دخلی به اون تقلب نداره، که منت می‌ذارن سر ما و می‌گن؛ «اگه ۹۶ احمدی‌نژاد رأی آورد، ما از ادعای تقلب در ۸۸ دست می‌کشیم!» 🙂 ۹۶ یعنی ۸ سال بعد ۸۸! خیلی‌ها اون سال زنده بودن، ۹۶ نیستن! 🙂 خیلی‌ها اون سال نمی‌تونستن رأی بدن، ۹۶ می‌تونن! 🙂 و خیلی خیلی‌های دیگه! 🙂 من اگه معتقد بودم ۸۸ تقلب شده، حتی با این فرض که محمود، ۲۰ تا انتخابات مختلف بعد ۸۸ هم رئیس جمهور بشه، باز روی اون ادعای ۸۸ باقی می‌موندم! چون چه ربطی داره ۹۶ به ۸۸؟! لذا صرف همین که ادعا می‌کنن اگه فلان، پس بهمان، خود همین هم نشون می‌ده ادعای تقلب ریشه در یک دروغ زشت داره، نه سندی محکم یا حتی غیر محکم!

    باز دوباره ادعا می‌کنن؛ اگه محمود رأی لازم رو توی ۹۶ کسب نکرد، اعتقادمون به تقلب در ۸۸ بیشتر می‌شه! مسخره‌تر از این، حرف هم هست؟! انتخابات ۸۴ رو کدوم دولت برگزار کرد؟ دولت خاتمی! نتیجه چه شد؟ رئیس جمهور شدن احمدی‌نژاد! تو همون انتخابات، خاتمی به عنوان رئیس جمهور، از کدوم نامزد حمایت کرد؟ از معین! معین چندم شد توی اون انتخابات؟ 🙂 جالب اینجاست؛ ۸۴ نه ۸ سال بعد از ریاست جمهوری خاتمی، که به عبارتی، سال آخر ریاست جمهوری او بود! تو سال آخر ریاست جمهوری یک رئیس جمهور، مردم ممکنه دقیقا ۱۸۰ درجه برعکس نظر اون رئیس جمهور عمل کنن و رأی بدن! لذا آیا خیلی بعیده یا خیلی عجیبه اگه یکی سال ۸۸ رئیس جمهور بشه اما ۸ سال بعدش بنا به هر دلیل، رئیس جمهور نشه؟! اگه قراره اینقدر شخمی حرف بزنیم که بگیم «اگه محمود ۹۶ رأی نیاورد، یعنی ۸۸ حتما و قطعا تقلب شده» خب! به طریق اولی، یکی هم می‌تونه مدعی بشه «چون مردم سال ۸۴ برخلاف نظر خاتمی، به معین رأی ندادن… به معین رأی ندادن که هیچ! رأی دادن به محمود، پس ۷۶ و ۸۰ خاتمی با تقلب رئیس جمهور شده بود!» غیر از اینه؟! اینکه من توی جواب اون کامنت نوشتم؛ «در نهایت، اگه امروز احمدی‌نژاد، جوراب مشکی بپوشه، من می‌پذیرم که روحانی بر خلاف گفته آقای هاشمی، بیشتر از ۳ درصد رأی داشت و اگر قالیباف، جوراب مشکی پا کنه، نمی‌پذیرم! حالا اومدیم و جفت‌شون جوراب مشکی پوشیدن! این جور باشه، من می‌پذیرم که بنا به گفته روحانی، هاشمی ساده‌لوحه و الا احتمال اینکه بپذیرم، نه اینکه نباشه ولی خیلی کمه!» مبتنی بود بر همین دلیل آوردن‌های شخماتیک! 🙂

  50. سمانه می‌گوید:

    می‌گم اون حکایت زانوی چپ و راست، درست بود؟ یعنی مینیسک زانوتون رو عمل کردید؟ همون که داستانش رو تعریف کرده بودید، یا فقط حکایت بود؟
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    این «چپ و راست» که گفتین، من رو یاد پیامکی انداخت که چند روز پیش، یک پرسپولیسی بی‌ادب (!) برایم فرستاد؛
    «اگه دربی جمعه رو قرار بود توی دهه ۶۰ و به صورت سیاه و سفید ببینیم، گزارش‌گر هم‌چین می‌گفت: تیمی که داره از چپ به راست می‌زنه، پرسپولیسه و تیمی که داره از چپ و راست گل می‌خوره استقلاله!» 🙂
    نه! من هنوز زانوم رو عمل نکردم! 🙂

  51. رضا 2 می‌گوید:

    جناب سیداحمد!
    من یکی از مردم هستم… می‌تونم هر اعتقادی داشته باشم، درست یا غلط…. و هر موقع بنا به دلایلی که می‌بینم، اون رو اصلاح کنم. به خاطر غلط بودن اعتقاد من، شما حق داری من رو مجازات کنی؟! اول اینکه هیچ‌کس حق نداره فردی رو به خاطر غلط بودن تفکرش مجازات کنه، در ثانی، شما مگه قوه قضائیه هستی برادر؟!
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    یعنی قبول داری ادعای تقلب در ۸۸ تفکری غلطه؟! اگه قبول داری، زودتر می‌گفتی مشتی، ما این همه فسفر نمی‌سوزوندیم! 🙂 من اما از قضا معتقدم همه نوشته‌هام در نقد برجام، مبتنی بر تفکری درسته، لیکن به خاطر این تفکر، چند بار روانه دادگاه و دادسرا شده باشم خوبه؟! اونم با شکایت اعوان و انصار همین دولت نسبتا محترم؟! اون جمله «شما مگه قوه قضائیه هستی برادر؟!» هم، من رو یاد تذکرات آقایان آملی و محسنی اژه‌ای انداخت به جناب رئیس قوه مجریه! بگذریم که بحث سیداحمد با شما، درباره صرف عقیده و صرف تفکر شما نبود! بحث بر سر فتنه و اون همه هزینه‌ای بود که به آبروی نظام و این ملت شهیدپرور تحمیل شد، نه صرفا یک تفکری پس ذهن افرادی!

    این بحث رو گمونم همین‌جا تموم کنیم بهتره! شما هم می‌تونی تا آخر عمرت فکر کنی ۸۸ تقلب شده! حتی اگه محمود در ۹۶ رأی آورد، به شما پیشنهاد می‌کنم به جای کوتاه آمدن از نظرت درباره ۸۸ -چه ربطی داره؟!- اون رو هم برداری بگی تقلب شده! بگی، نگی، هیچ مهم نیست! مهم اینه: «در مخزن لایموت، دردانه «علی» است، در کون و مکان، امیر فرزانه «علی» است؛ در کعبه ظهور کرد تا بر همه کس، معلوم شود که صاحب خانه «علی» است».

    عید بر عاشقان امیرالمؤمنین مبارک!

  52. مجنون‌الحسین می‌گوید:

    «در مخزن لایموت، دردانه «علی» است، در کون و مکان، امیر فرزانه «علی» است؛ در کعبه ظهور کرد تا بر همه کس، معلوم شود که صاحب خانه «علی» است».

  53. سیداحمد می‌گوید:

    پرسپولیسی بی‌ادب (!) رو خوب اومدی!
    🙂

  54. سیداحمد می‌گوید:

    عید همگی مبارک!
    🙂

    به علت غیبت طولانی در منزل، از رفتن به اعتکاف منع شدم!
    ای بابا… ای بابا…
    🙁

  55. چشم‌انتظار می‌گوید:

    سید جان!
    از طرف همه دوستان می‌گم که رسیدن به خیر… خوش کردی.
    دلمون تنگ شده بود برات…
    کارت خیلی سخته سیداحمد! مبصری رو عرض کردم! 🙂

  56. سمانه می‌گوید:

    عید بر همه مبارک…

    سیداحمد! رسیدن به خیر… خدا قوت!

  57. سیداحمد می‌گوید:

    سلام بر همه دوستان بزرگوار!
    ارادتمندم…

    چشم‌انتظار!
    😉

  58. صبا می‌گوید:

    حضرت علی علیه‌السلام:
    هر کس قلب خود را با یاد پیوسته الهی آبادان کند، اعمال او در پنهان و آشکار نیکو می‌شود.

  59. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقا من تعجب می‌کنم شما اینقدر راجع اقتصاد بحث می‌کنید! یعنی واقعا نمی‌دونید معضل اقتصاد ایران چیه؟ پاشنه آشیل اقتصاد ایران دو کلمه است: شیتیل‌بگیران! هزاران تولید کننده داخلی به خاک سیاه نشستند و ورشکست شدند و اسیر بهره وامهای عجیب و غریب شدند، فقط و فقط به خاطر اینکه دوستانی که دستشون تو کاره، با یه چک زیر میزی و جدیدا رو میزی، مجوز واردات همون محصولات رو با نصف قیمت از چین و ترکیه و… صادر کردند. تولید کننده، باغدار، کشاورز، جماعت پوشاک، قطعه‌ساز، چینی‌ساز، پارچه، کفش، چرم و دهها صنف دیگه وارد کما شدن. طبق آمار رسمی ٩٧ درصد کالاهای قاچاق کشف نمی‌شوند! گمرک جنوب فقط یه دستگاه ایکس‌ری برای تشخیص محموله کانتیرها داره که خیلی از ساعات روز به دستور دوستان خاموشه! هر دولتی که میاد تا جلوی رشوه رو نگیره داستان همینه. حالا باز بشینین بحث کنید دوره بعدی کی رأی میاره.

  60. پیرمرد می‌گوید:

    عید همگی مبارک
    ان‌شاءالله سال دیگر با نابودی آل‌ سقوط، همگی مقابل رکن یمانی.

  61. حسنی می‌گوید:

    یعنی واقعا به کجا کشیده می‌شه این برجام لعنتی؟!

  62. برف و آفتاب می‌گوید:

    نه! من هنوز زانوم رو عمل نکردم! 🙂

    تازه. ما که نخواستیم برامون نون خامه‌ای پست کنن! 🙂
    مدل عیدی‌های سیداحمد می‌خواستیم! 🙂
    «ان‌شاءالله سال دیگر با نابودی آل‌ سقوط، همگی مقابل رکن یمانی.» همین بهترین شیرینیه که بهش آمین می‌گیم.

    در ضمن من حرفمو پس گرفتم.
    «بعضی از دوستان» برای این‌جور متن‌ها کامنت نذارن سنگین‌تره. بر ایشان حرجی نیست! 🙂

    *عیدتون هم مبارک***دست علی یارتون*
    «مرد»های قطعه هم همیشه ان‌شاءالله سالم و صالح باشند! 🙂
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    اون کاری که مد نظر جناب «پیرمرد» محترم بود، اتفاقا خیلی فراتر از نون خامه‌ای پست کردن بود، خیلی فراتر!

  63. A می‌گوید:

    دقت کردی حسین خان!
    ۹۰ درصد کامنتها هیچ ربطی به متن تو نداره!

  64. برف و آفتاب می‌گوید:

    پیرمرد عزیز!
    تبریگ گرم ما رو خدمت عروس و داماد جدید ابلاغ بفرمایید.
    دعای شما برای ما باارزش‌ترین شیرینیه.

  65. برف و آفتاب می‌گوید:

    A!
    دقت کردین خیلی دارین انرژی صرف می‌کنین که یه ایرادی پیدا کنین؟ 🙂

  66. مجنون‌الحسین می‌گوید:

    دقت کردین چقدر دقت می‌کنین؟! 🙂

  67. شیدا می‌گوید:

    سالروز تولد مولا على علیه‌السلام بر آزادگان جهان مبارک!
    هم‌چنین روز پدر و روز مرد را به آقایان محترم قطعه بهشتى ٢۶ تبریک عرض مى‌کنم.

    جناب a!
    از پیروان مکتب «شیخ بیسواد» و نظریه «داماد لرستان» انتظار زیادى است که معناى ربط مطالب را با کامنتها درک کنند!
    بنابراین مى‌توان گفت؛ شما راست مى‌گید! کامنت شما مرتبط‌ترین کامنت بود به متن جناب قدیانى!

  68. حیدرعلی می‌گوید:

    شاد شاد شاد باش ولادت امام علی اومده + دانلود
    http://sahamkhabar.persianblog.ir/post/216/

  69. حیدرعلی می‌گوید:

    دقت کردین!
    پارسال ۱۳۹۴ بود، سال قبلش ۱۳۹۳، سال قبل‌تر ۱۳۹۲ و سال قبل‌ترش هم ۱۳۹۱!
    تازه امسال سال هزار و سیصد و نود پنجه و سال دیگه هم ۱۳۹۶!

  70. مجنون‌الحسین می‌گوید:

    دقت کردین؟

    اقتصاد مقاومتی (۱۳ حرف)
    اقدام و عمل (۹ حرف)
    اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل (۵ کلمه)
    .
    .
    .
    سال ۱۳۹۵ 🙂

  71. پیرمرد می‌گوید:

    داداش حسین!
    خیلی ممنون. با اینکه دلیل کوتاه شدن کامنت خود را کاملا درک می‌کنم و حق را به شما می‌دهم، باز فکر کنم که بنده قابل نیستم.

    برف و آفتاب گرامی!
    بنده قابل باشم همواره دعاگوی دوستان هستم. ضمن تشکر، آرزوی آخر و عاقبت به خیری همه جوانان را از دست گشایش‌گر مولای متقیان دارم.

  72. A می‌گوید:

    خانم شیدا!
    از کجا متوجه شدین من پیرو مکتب شیخ بیسواد هستم؟
    دقت نکرده حرف می‌زنین، همین می‌شه‌ها!

    دقت کردی حسین خان!
    هم‌چین طرفداران تهمت‌زنی داری تو!

  73. ناشناس می‌گوید:

    آیا گوش شنوایی برای این حرف حساب هست؟!
    القصه! هر عقل سلیمی قبول خواهد کرد که باید واکنش این باشد؛ اولا همه آن کارهایی که عجولانه رفتیم و انجام دادیم تا مثلا دل دشمن قداره‌بند را به دست بیاوریم، برگردانیم به همان موضع قبل از برجام. راهکارش چیست نمی‌دانم و چقدر سخت و طاقت‌فرساست، این را هم نمی‌دانم، اما به عنوان نمونه، قلب راکتور اراک باز هم باید به تپش درآید و به هر جان‌کندنی است باز هم باید به تپش درآید. ثانیا بی هیچ تعارفی، رک و راست اعلام کنیم به دنیا که به این دلیل، این دلیل، این دلیل، آمریکا برجام را مکرر نقض کرده، لذا توافقی که نقض شده، نقض شده رفته! این نقض هم از سوی دشمن صورت گرفته! بنابراین ما اصلا برجامی نمی‌بینیم که بخواهیم به آن عمل کنیم!

  74. سیداحمد می‌گوید:

    «مرثیه‌ای برای استقلال»
    عنوان متنی ژورنالیستی است که تا ساعاتی دیگر در قطعه ۲۶ خواهید خواند…

  75. شیدا می‌گوید:

    جواب به a!
    خوشحالم که طرفدارى از شیخ بیسواد رو تهمت مى‌دانید.
    معمولا طرفداران مکتب فتنه در چنین متونی به جاى مطالعه درست، دنبال ایرادهاى نامربوط هستند! فهمش سخت نیست؛

    آن یکی پرسید اشتر را که هی
    از کجا می‌آیی ای اقبال پی

    گفت از حمام گرم کوی تو
    گفت خود پیداست در زانوی تو

    با این حال اگر شما ابراز برائت از فتنه‌گران کج‌فهم کنید، من یک عذرخواهى بدهکار مى‌شوم.

  76. سیداحمد می‌گوید:

    آیا استقلال ایهام دارد؟!
    منظور تیم استقلال است که لازم‌المرثیه است یا استقلال کشور؟!

  77. سیداحمد می‌گوید:

    چه آدم دقیقی!
    تو همه کامنت‌هاش از کلمه «دقت» استفاده کرده!

  78. مجنون‌الحسین می‌گوید:

    دقAت!

    دقت‌کردین؟ اگه دقت‌کنیم که دقت‌نمی‌کنیم کسی دقت‌نمی‌کنه که دقت‌کردیم که دقت‌کنیم که دقت‌نمی‌کنیم!

  79. سمانه می‌گوید:

    ایهام که قطعا دارد! مانند بیشتر تیترهای آقای قدیانی!
    به گمانم منظور استقلال کشور باشد!

  80. چشم‌انتظار می‌گوید:

    «نشاندن نمایش به جای دیپلماسی، وعده به جای تعهد، التماس به جای بازخواست و نهایتا دشمن به جای دوست، آرام‌آرام در حال بدل شدن به تنها هنر دیپلماسی دولت آقای روحانی است. این مدل، امتیاز نقد می‌دهد و وعده نسیه می‌گیرد. در استراتژی منعطف است و در تاکتیک متصلب. خوب حرف می‌زند و بد توافق می‌کند. با دشمن مهربان است و با دوستان خشمگین و خلاصه، راه‌های واشینگتن را بهتر ‌می‌شناسد تا تهران! در نتیجه، زمانی که خیال می‌کند در حال برداشتن تحریم‌هاست، رژیم جدیدی از فشار خلق می‌کند. آن‌زمان که به زعم خود در حال تولید افتخار است، تحقیر می‌شود. وقتی که تصور می‌کند کشور را قدرتمند کرده، مریض سعودی را جلوی ایران علم می‌کند، و وقتی به خود غره می‌شود که مشکل را حل کرده، غافل است که در واقع خود در مشکل حل شده است».
    مهدی محمدی

  81. محمد تقی می‌گوید:

    کیست که باور کند آنانی که شعار «جمهوری ایرانی» را فریاد می‌کشیدند مدارکی مستدل از تقلب در انتخابات ۸۸ دارند لیکن آن را در منظر افکار عمومی قرار نمی‌دهند! شورای نگهبان را به عنوان حکم قبول ندارید؟ قبول! افکار عمومی که نمرده! رو کنید مدارکتان را در محضر ملت تا فرزندان انقلابیون ۵۷، انقلابیون ۹۵ باشند. باور دارم که دست اپوزیسیون از مدارکی در جهت اثبات تقلب تهی بود و الا مستمسکی به از نظریه «داماد لرستان» برای اثبات ادعای خود به کار می‌گرفت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.