حسین قدیانی ۵ سال پیش درباره قالیباف چه می نوشت؟!

آنچه در زیر می خوانید، طنزواره، بلکه مزاحی است با خانم رجبی که مورخ ۴ تیر ۸۷ در روزنامه تمام حرفه ای اما نیمه عمر همشهری چاپ عصر نوشتم. روزنامه ای که با سردبیری «محمد مهاجری» عزیز واقعا وزین بود و گرانقدر. در «همشهری عصر» نام ستون طنز، «عصرانه» بود که یک روز «داریوش کاردان» می نوشت، یک روز من. بعدها متاثر از سر شلوغ طناز کم مثال کشورمان در سایر حوزه ها از قبیل سیما و سینما، نویسنده ثابت این ستون شدم.

آدم های سیاسی -حالا زن یا مردش خیلی توفیری ندارد!- یک اخلاقی که دارند این است؛ معمولا هر شب، خاطرات روزانه خود را (البته اگر برق قطع نشود!) ثبت می کنند تا چراغ راه آیندگان باشد و ترازویی برای تشخیص متاخرین که این خاطرات را نصب العین قرار داده، هنگام طی طریق احیانا اگر نقشه را گم کردند، راه را عوضی نروند! در ادامه، یکی از خاطره نوشت های سرکار خانم فاطمه رجبی را می خوانیم؛

صبح از خواب بلند شدم. چند وقتی است که احساس خفقان می کنم. نامردهای طاغوتی می خواهند صدایم را خفه کنند. این را قبلا هم به یک هفته نامه دوم خردادی که شبیه هفته نامه های دوران جاهلیت قبل از اسلام است، گفته بودم. خدا لعنت شان کند؛ اینها را نمی گویم، آنهایی را می گویم که مجبورم کرده اند بروم به جای کیهان، حتی همشهری و جمهوری اسلامی، رسما با رسانه های زنجیره ای مصاحبه کنم!

راستش خیلی وقت است هیچ یک از رجال سیاسی را مورد عنایت قرار نداده ام. یعنی به اعتقاد من، جز یک نفر، مابقی حضرات، از چپ گرفته تا راست، کمپلت همگی سر و ته یک کرباس اند و صدی، نود و نه تای شان عامل آمریکا هستند و اگر خوب نگاه کنی، می بینی که دست استکبار از آستین شان بیرون زده، و این در مواقعی که مثل دوران کودکی رضاخان، بی حیایی می کنند و آستین کوتاه می پوشند، بیشتر نمایان می شود!

حالا دارم فکر می کنم از بین رجال سیاسی، چه کسی را دراز کنم که خدا را خوش بیاید… آهان! مثل همیشه نوبت قالیباف است. یک ماهی می شود چیزی نثار او نکرده ام. البته تقصیر قالیباف نیست؛ مقصر، اعضای شورای شهر هستند که با ابقای قالیباف، دست به جنایتی بی سابقه زدند. کاری که حتی هیتلر و راسپوتین و ذلیل مرده صدام هم نکردند! الهی جز جیگر بزنند این شورایی ها! حالا آیا با توبیخ و استیضاح اعضای شورای شهر، می توان این عمل شنیع شان را جبران کرد؟! من نمی دانم آن دنیا چه جور می خواهند جواب خدا را بدهند؟! آخر، قالیباف هم شد شهردار؟! این آقا چه کار برای تهران کرده؟! چه کار خوبی کرده؟ به جای راه اندازی مونوریل، اتوبوس BRT آورده تا مشکل ترافیک حل شود! از آن طرف، برگ های زائد درختان را به بهانه هرس، قطع می کند که خود همین نشان دهنده خشونت اوست! تازه، آمده پیاده روها را جدول بندی کرده؛ فکر نمی کند مردم به خاطر حل کردن این همه جدول، وقت شان تلف می شود! زمستان هم دیدیم که برف هنوز نیامده، از سطح خیابان، برف ها را جمع کرد، نگذاشت مردم سرسره بازی کنند! اصلا اگر آن همه برف را قالیباف هدر نداده بود، ما الان مشکل قحطی آب داشتیم؟! آیا در آن صورت، ما الان این همه گرانی داشتیم؟! آیا همین سهمیه بندی برق، زیر سر قالیباف نیست؟! آیا باخت دیشب ترکیه به آلمان، به خاطر این نبود که ترکیه همسایه ایران است و بالاخره در مقایسه با آلمان، خیلی بیشتر از سیاست های غلط شهرداری تهران تاثیر می پذیرد؟! آخر نامردی تا کجا که آدم بیاید با پول بیت المال، برای شهر، امکانات رفاهی درست کند؟! یا آن برج میلاد که عینهو چماق رفته بالا؟!

ول کن برادر من این سوسول بازی ها را! حالا مگر تهران، برج میلاد نداشته باشد، گناه کبیره است؟! یا آن تونل توحید و تونل رسالت! مگر تهران، جاده چالوس است که تو برمی داری وسط شهر، تونل می کشی؟! خب، فرهنگ رضاخانی را بگو می خواهی ترویج کنی دیگر!! بعدش هم، بگو تو چه کاره هستی که با پول بیت المال، برای نماز عید فطر مردم تهران، تسهیلات فراهم می کنی؟! تو ستاد اقامه نمازی؟! تو مرتضایی فری؟! تو آدمی؟! تو دیپلماسی می فهمی یعنی چی؟! آخر نماز عید فطر مردم به تو چه ربطی دارد؟! تو شهردار تهرانی یا شهردار عید فطر؟!

بترسید آقایان از این قالیباف! این شهردار تهران به کدام حق، پارسال از طرف شهرداران جهان، کاندیدای شهردار نمونه شد؟! من یقین دارم با پول بیت المال، اینها را هم خریده! شهرداران اروپا را هم خریده! ای فرنگی های خودفروش! ای بی غیرت ها!

آهای آقا! تو به جای اینکه به دختران بی فرهنگ شهر گیر بدهی؛ «خانم! این چه طرز روسری سر کردن است»، آمدی برای شان در مترو کار آبرومندانه درست کرده ای؟! تو خجالت نمی کشی؟! تو حیا نداری؟! تو مگر کمیته امدادی؟! می خواهم ببینم این کشور، وزارت کار ندارد؟! اصلا تهران، مترو می خواهد چه کار؟! حالا بر فرض محال، تهران، مترو بخواهد؛ مترو، فروشگاه می خواهد چه کار؟! می خواهی کار زیرزمینی بکنی، این رو بگو! خطوط مترو را توسعه می دهی؟! یبارکی بیا مردم را ببر جهنم، خلاص! برداشتی برای زنان، پارک اختصاصی درست کرده ای؛ تو چی کار داری به ما زن ها؟! تو زنی؟! مگر ما زن ها می آییم برای شما مردها پارک خصوصی درست کنیم؟!

وا! برق رفت… این هم از سوء مدیریت قالیباف است!!

توضیح یکم:  اولین سایتی که متن «من مستاجر نیستم؛ خانه ام بیت رهبری است» را در فضای اینترنت بازتاب داد، سایت «خبر آن لاین» بود به سردبیری محمد مهاجری. جالب است بدانید اولین متن من در روزنامه کیهان نیز در ستون «چهارشنبه بازار» کار شد که مسئولیتش با آقای مهاجری بود. ایشان آن روزها عضو شورای سردبیری کیهان و از یادداشت روز نویسان روزنامه ای بود که تحت ریاست استاد حاج حسین آقای شریعتمداری عزیز و دوست داشتنی، همچنان خار در چشم اغیار است. برای مصاف با کابینه ای که بخواهد کابین فتنه گران باشد، قلم مدیر مسئول کیهان کفایت می کند.

توضیح دوم: اولین و آخرین کامنت جناب مهاجری عزیز برای وبلاگ قطعه ۲۶ در این متن بوده… کامنت بامزه و جالبی است! 

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سلام داداش

    عجب جواب ملس و معنی داری دادی به این … سایت … نیوز!…………………
    البته بخش هایی از متن، واقعا به روز است؛ انگار که همین امروز نوشته شده.
    کلا انتخاب به جایی بود از هر لحاظ!

  2. سیداحمد می‌گوید:

    به نام خدایی که نماد کارآمدی است؛

    در این وبلاگ، اسم هر سایتی نمی آید. عذرخواهی بابت دست بردن در کامنت خوب تان.

  3. شیدا می‌گوید:

    حیف این نوشته هاى زیبا که طنز و جدى آن یکى از دیگرى زیباتر و هنر متدانه تر است، در حد یک وبلاگ و روزنامه باشد! و آن همه مطالب سخیف و نازل و مسخره دستمایه سریال ها و برنامه هاى تلوزیونى باشد!
    نمى خواهید با یک گروه از هنرمندان، وارد دنیاى فیلم و نمایش شوید؟ آن جا یک جبهه است که تماماً در دست
    نادان ها و مغرض ها است!

  4. چشم انتظار می‌گوید:

    خانم رجبی، یک مقاله هم دارد به نام؛ احمدی نژاد معجزه ی هزاره ی سوم… اگه اشتباه نکنم.
    در ضمن، ایشان به گمانم دختر مرحوم علی رجبی دوانی هستند.
    اگه ترکش هاشون به کسی بگیره، حتما طرف ناکار می شه!! 🙂

  5. سیداحمد می‌گوید:

    متن جالبی بود!
    سپاس…
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    چشم انتظار؛

    گمان نکن، مطمئن باش!
    ضمنا ایشان همسر دکتر الهام(!) هم هستند.

  6. معصومه می‌گوید:

    سلام آقا حسین قدیانی

    نوشته هات خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی عالی اند. میشه بپرسم منظور از قطعه ۲۶ چیه؟ و میشه خواهش کنم جواب سوالم رو بدید؟

  7. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    معصومه؛

    قطعه ۲۶ بهشت زهرا
    مزار مطهر شهید اکبر قدیانی(پدر حسین قدیانی)

  8. باران می‌گوید:

    آسمون خراش های ایران بی نظیرند!
    تبریک مجدد برای آبکشی تایوان!
    راستی! این متنتونو خیلی دوست داشتم، ممنون.
    مخصوصا تیترش که خیلی زیرکانه بود!!

  9. نسیم می‌گوید:

    کاش درباره تکلیف و تکلیف گرایی و تکلیف نشناسی و تکلیف شب و جشن تکلیف و کلا از این حرفا هم طنز بنویسید. قطعا جالب میشه!

  10. گمنام می‌گوید:

    خوشم میاد رگباری متن گذاشتی

  11. مهدی قاسمی می‌گوید:

    غبار غمبار مهجوری بر نظرات رهبری
    http://4yar.ir/?p=441

    اینو ببینید بچه ها …

  12. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    گویا ایشون و همسرشون! علاقه زیادی به مجیز گویی و گنده گویی دارند!!

    پیامبر اکرم صلی‌ا‌لله علیه و آله می‌فرمایند:
    لیس من خلق المومن الملق. تملق از منش و اخلاق انسان با ایمان نیست.

    حضرت علی به مالک نیز می فرمایند:
    از آنان‌بخواه که تو را فراوان نستایند و به باطلی که مرتکب آن نشده‌ای، شادمانت‌ندارند، زیرا ستایش آمیخته به تملق، سبب خودپسندی شود
    و آدمی را به سرکشی‌وادارد.

  13. محمد می‌گوید:

    متن جالبی است و از خواندنش لذت بردم.
    خداوند به شما سلامتی و عزت عنایت نماید

  14. مجنون می‌گوید:

    یاعلی

  15. باران می‌گوید:

    اینم از اخرین شاهکاره بسکتی هااااا!
    قهرمانی تیم ملی بسکتبال، مبارک همه قطعه ای ها…

  16. پسرشهید می‌گوید:

    “و من به کوری چشم «Frence 24» / اعتراف می‌کنم/ و افتخار می‌کنم که حکومت به ما ساندیس داد/ و من چون روزه بودم / «نی» اش را نگه داشتم/ تا در روضه علی‌اصغر / در آن بدمم/ بشنو از نی / من نی‌ام را/ درون ساندیس نکردم/ فرو کردم در چشم رئیس‌جمهور آمریکا / و انتقام حرمله را گرفتم/ ساندیس من آب سیب بود/”

    حیفم اومد تنهایی ازش لذت ببرم؛
    زنده باشی پهلوون!

  17. من می‌گوید:

    خوشم اومد از زیرکیت!

  18. ملک آبادی می‌گوید:

    مالک هیچگاه به مصر نرسید اما نام او در تاریخ همیشه بعنوان کارگزار امیرالمومنین باقی خواهد ماند . . .

  19. میلاد می‌گوید:

    توهین در صحن علنی مجلس به ۱۰ درصد رای دهندگان: نماینده بناب این ده درصد را طالبان و افراطی خواند… در انتخابات ۲۴ خرداد، مردم همانطور که به افراطیون دوم خرداد یعنی جبهه مشارکت رای منفی دادند، به افراطیون اصولگرا یعنی طالبانیزم هم رای منفی دادند و خط بطلان کشیدند. این خط تفکر فقط ۱۰ درصد رای داشتند.
    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/115849

  20. زهرا می‌گوید:

    علت ناکامی در انتخابات ۹۲ از زبان یکی از فعالان رسانه‎ای نزدیک به قالیباف
    عباس پازوکی، موسس و مدیر مسئول سابق سایت شفاف وابسته به شهردار تهران، در یادداشتی که یکی از سایت‎های فیلتر شده منتشر کرده است، با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، علت ناکامی قالیباف را اینگونه توصیف کرد:

    در مجموع باید تاکید کرد قالیباف از خودش شکست خورد، نه از رقبای سیاسی اش و نه از مشاورانش. او خیلی پیش تر از ۲۴ خرداد ۹۲ شکست خورده بود. او زمانی شکست خورده بود که تصمیم گرفت از خودش فاصله بگیرد و چهره ای از خود به نمایش بگذارد که این چهره اصلا متعلق به او نبود. از این رو به نظر می رسد نامزدی مجدد برای شهرداری تهران شایسته قالیباف نیست. او باید مدتی از عرصه قدرت و سیاست خود را دور کند و به بازسازی شخصیتی خودش بپردازد. باید به خلبانی و آسمان ها بازگردد تا در تنهایی و در آسمان پاک فکر کند که آیا دنیا ارزش برخی رفتارها را دارد؟ ای کاش قالیباف تا دیر نشده از قدرت دور شود تا بازگردد به اصل خودش.

  21. بغض می‌گوید:

    نبینم ناراحتی امثال پایداری ها و … که تمام هم و غمشون رای نیاوردن قالیباف بود!!! حالا خوب شد براشون دیگه؟!! آقایون از جشن تکلیف برگشتن دارن عزای فتنه میگیرن!!! اصل کاری رئیس جمهور بود که خودش تو فتنه من نمیدونم چه موضعی داشته؟!! حالا چه انتظاری دارند از کابینه جدید؟! واقعا چشم همه شون روشن مخصوصا کاندیداهای اصولگرا که تا آخر احساس تکلیف کردند که روحانی رای بیاره!

  22. سلام می‌گوید:

    زهرا؛
    چطور می شود به نوشته ی شخصی صرف اینکه زمانی از نزدیکان فلانی بوده اعتماد کرد؟ در حالی که هیچ شناختی از شخصیت خود این آقای پازوکی نداریم!
    آیا این همه در تاریخ اسلام و حتی انقلاب ندیدیم افرادی نزدیک به پیامبر و ائمه که…
    آیا ندیدیم افرادی نزدیک به امام (ره) که…
    فکر کنم برای درس عبرت گرفتن از اعتماد نکردن به این نزدیکان خیلی هزینه مادی و معنوی داده ایم نه؟!

  23. جست و جوگر می‌گوید:

    عجب بابا! شما هنوز تو گیر و دار انتخاباتین؟؟؟؟؟؟

    دنیا عوض شده بیدار شین!
    داداش! نگاه کن ببین الان وظیفه چیه؟؟؟
    مشکل الآن کجاست؟
    نه نه!
    فکر نکن میگم برو بپیچ به دست و پای روحانی ها! نه!
    خوب فکر کن ببین الآن کجای کار ما می لنگه؟
    تو این سال ها تفرقه کمرمونو شکسته.
    باید برای دوستی بنویسید نه دشمنی…

  24. محمد می‌گوید:

    خانه ام بیت رهبری است. فوق العاده بود.
    یادش به خیر…

  25. اشنا می‌گوید:

    همون وقت هم نون به نرخ روز بودی!
    توی همشهری اونجور
    توی ایران یه جور دیگه

  26. مهدی می‌گوید:

    چشت روشن حسین آقا.
    قالیباف پس از شهردار شدن به دیدار خاتمی رفت!
    دیگه از خاتمی بد نگی چون قالی جون…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.