«آقای رئیس جمهور»

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ عکس: حسین قدیانی

… نه! منظورم شیخ حسن روحانی نیست، که او را بیش از رای مردم، تفرق اصول گرایان متفرق، رئیس جمهور کرد. هی… واقعا هـــ حیف ــی…

القصه، منظورم از «آقای رئیس جمهور» نام فیلمی توقیفی از ابالقاسم طالبی است که ۳ سال پیش سی دی آن را از خود کارگردان هدیه گرفتم، اما با توجه به حرف های طالبی درباره فیلم، ترجیح دادم «آقای رئیس جمهور» را بگذارم به وقتش ببینم… یعنی همین امشب! مابین تنفیذ و تحلیف…

اگر قانونی نشد، سی دی این فیلم را قاچاقی تهیه کنید و ببینید… گناهش گردن من!!

این اثر یا بهتر بگویم این «روضه» دقیقا وصف حال این شب های ماست… این «شب های بی وطن»… که مجبوریم به شیخ حسن روحانی بگوییم «آقای رئیس جمهور»!

راستی، آقای رئیس جمهور! فقط در یک قلم مراقب باش «زنگنه» اعتدال کابینه ات را زیر «منگنه» قرار ندهد…

عجبا، یاللعجبا! با همه فرزند شهیدی ام، با این همه «نه ده»، دیروز بعد از ۱۵ سال کار، تازه خواستم در یک اداره استخدام شوم، پرس و جو کردند که قوم و خویشی حتی از وابستگان دور، مقیم خارج دارم یا نه؟!

جناب شیخ حسن! باور کن یک پای اعتدال و هر دو پای عدالت می لنگد وقتی شما «آقای رئیس جمهور» هستی و فرزندانت مقیم خارجه اند!! عاجزانه خواهش می کنم شما برای ما از نبود آزادی و این جور نبودها صحبت نکن که فقط می خندیم!!

آقای روحانی! حالا ما به احترام روزگار و حرمت بلند آموزگار، یک سری حرف ها را نمی زنیم، شما هم لااقل به پاس شعارتان یعنی اعتدال، حد قیل و قال نگه دارید.

شما دیروز در حسینیه امام خمینی در مذمت دروغ حرف زدی… می دانی دروغ یعنی چه؟! دروغ یعنی اینکه قبل از انتخابات، ادعا کنید؛ «۱۰۰ روزه اقتصاد کشور را تا حدودی سامان می دهم» خرتان که از پل انتخابات رد شد، مدعی شوید؛ «سامان دهی نسبی اقتصاد کشور، بیش از ۷۰۰ روز زمان می برد»!!

البته ما نیز مثل رهبرمان می دانیم که برای اصلاح نواقص باید صبر کرد و به دولت مهلت داد، اما بر شما فرض است که در مقام عمل با دروغ مرزبندی داشته باشید… به حرف باشد من هم بلدم دروغگو را دشمن خدا بدانم…

جناب شیخ حسن! شما کدام تندروی و افراط و احیانا نفی هولوکاست را داشتید که به محض آمدن تان تحریم تشدید شد؟؟!! این همه ناجوانمردانه، چماق تحریم را سر سیاست خارجی احمدی نژاد و تندروی جلیلی و بلکه مقاومت اصل نظام کوفتید؛ اینک بفرمایید از جنابعالی کدام خبط و خطا سر زده که اوباما با تمدید و تحریم به استقبال تان آمده؟؟!! پس کمی هوشیار باشید و این بدیهی ترین نکته ممکن را بفهمید که عداوت دشمن با ما ریشه در خون سرخ ۳۰۰ هزار شهید مظلوم دارد… و البته خیال تان تخت! «آقای رئیس جمهور» خواه شما باشی، خواه هر کس دیگری، ما از زیر تابوت شهدای سرافرازمان هرگز شانه خالی نمی کنیم، و هرگز با دشمن، سازش نمی کنیم. ما بر این باوریم که «لبخند به دشمن» اتفاقا ممد تحریم است، اما آنچه کمر کاخ سفید را می شکند، «مقاومت علیه دشمن» است و لاغیر. ما مفهوم رعنای مقاومت را از این یا آن رئیس جمهور به ارث نبرده ایم که با آمدن یا رفتن شان، درجه ایستادگی ما کم و زیاد شود. اگر هدف دشمن از ازدیاد تحریم، تسلیم کردن ماست، فاش می گوییم که فرزندان علقمه ایم… و مقاومت را، پاره کردن امان نامه را از علمدار کربلا به ارث برده ایم. «عباس مقاومت» در ردیف اصول لایتغیر ملت نستوه ماست. ملتی که خون سیدالشهدا را بارها و بارها تعبیر کرده است، هرگز دست به تغییر «ابالفضل علمدار، خامنه ای نگه دار» نمی زند.

آقای روحانی! آنچه شما باید تغییرش دهی، معایب دولت های قبلی است؛ مقاومت، ایثار، شجاعت، جانبازی، شهادت و پایمردی… در یک کلام، عباس بن علی (ع) مهم ترین محاسن ماست که شما خود نیز بدان واقفی ان شاء الله.

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

خوب یا بد، این روزها من یکی که با شنیدن نام «آقای رئیس جمهور» فقط و فقط یاد یک فیلم می افتم… آری، فیلم ابالقاسم طالبی از واقعیتی که اصول گرایان اکران کردند، جذاب تر، محبوب تر و عاشقانه تر است…

این متن مختصر را با احترام و اعتدال تقدیم می کنم به مسعودخان بهنود، بلکه بداند زیباتر از قلم زیبا، نفروختن آن به بی بی سی است. قلم من تا وقتی تعریف بچه بسیجی ها را پشت خود دارد، حتی به اعتراف چون شمایی نیاز ندارد. البته من خیلی به گروه پایداری نقد دارم؛ با این همه حتی یک تار از محاسن کج فهم ترین عضو این گروه را به کل دنیای آشفته شما و الباقی دوستان این سو و آن سوی آب تان نمی دهم…

چهار متن آخر صفحـ«۰۶ :۲۰»ـه  وبـ«قطعه ۲۶»ـلاگ

{اسم خواهرم «خدیجه» است… اختصاصی وبلاگ}
{وطن n روز!؟… وطن امروز}
{پشت گرمی به آمریکا، ضامن بقا نیست… وطن امروز}
{صنعت تروریسم… وطن امروز}

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الصبور…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “عجبا، یاللعجبا! من با همه فرزند شهیدی ام، با این همه «نه ده»، دیروز بعد از ۱۵ سال کار، تازه خواستم در یک اداره استخدام شوم، پرس و جو کردند که قوم و خویشی حتی از وابستگان دور، مقیم خارج دارم یا نه؟!”

    جناب شیخ حسن! باور کن یک پای اعتدال و هر دو پای عدالت می لنگد وقتی شما «آقای رئیس جمهور» هستی و فرزندانت مقیم خارجه اند… فقط خواهشا شما برای ما از نبود آزادی صحبت نکن که فقط می خندیم!!”

    آی گفتی…

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “فیلمی که اصول گرایان اکران کردند”

    چیزی نمی توانم بگویم در برابر معنای این جمله جز… 🙁

  4. نسیم می‌گوید:

    بابا بلند صلوات بفرست بالاخره سکوت شکسته شد…

  5. همین حوالی... می‌گوید:

    مبارک باشه…
    هنوز نخوندم متن رو! اول تبریک گفتم شکسته شدن سکوت رو.
    حالا میرم بخونم!!

  6. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “مجبوریم به شیخ حسن روحانی بگوییم «آقای رئیس جمهور»!”

    واقعا…

  7. سیداحمد می‌گوید:

    کوتاه اما عالی و حرف دل!

    “زیباتر از قلم زیبا، نفروختن آن به بی بی سی است.”

    سالاری…

  8. نسیم می‌گوید:

    این عکسی که گذاشتید خیلی آدمو ناامید میکنه: یک در قدیمی با دو قفل که بهش نمیخوره هیچ رقمه با هیچ کلیدی باز بشه.
    با وجود همه ناراحتی موجود از ته دلم برای آقای رئیس جمهور(!) و کابینه آینده دعا میکنم که موفق بشن و بتونن واقعا مشکلات مردم رو حل کنن.
    “اقتصاد اولویت اول کشور است.”

  9. میعاد می‌گوید:

    ای جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان!! دمت گرم به مولا! سالاری داداش سالاری!
    جون به لبمون کردی بابا!!

  10. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “قلم من تا وقتی تعریف بچه بسیجی ها را پشت خود دارد، حتی به اعتراف چون شمایی نیاز ندارد.”

    الله اکبر…الله اکبر….

  11. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    حالا که با ۱۰۰ روز نمی شود! انشاالله این کلید بتواند با ۷۰۰ روز قفل های اقتصاد را باز کند، انشاالله!!

    “این همه آقا فرمود: جورى وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. کارى را که می توانید انجام دهید، وعده بدهید.”

  12. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    الغصه…

    دعا می کنیم برای موفقیت شیخ حسن اما مگر می توانیم طعنه های بی شرمانه مراسم تنفیذش را فراموش کنیم؟!
    بس که نچسب است این آدم…

  13. یه بیست و ششی می‌گوید:

    خصوصی
    این بند را از خطاب به “آقای روحانی” دربیارید بهتر نیست؟
    آقای روحانی! این روزها من یکی که با شنیدن نام «آقای رئیس جمهور» فقط و فقط یاد یک فیلم می افتم… آری، فیلم ابالقاسم طالبی از فیلمی که اصول گرایان اکران کردند، جذاب تر، محبوب تر و عاشقانه تر است…

  14. چشم انتظار می‌گوید:

    چشم همه روشن… 🙂

  15. سیداحمد می‌گوید:

    دارم “ضد” فاضل نظری را تورق می کنم؛ کتاب خوبی است! اگر ندارید حتما تهیه کنید!

    {همراه بسیار است اما همدمی نیست
    مثل تمام غصه ها، این هم غمی نیست

    دلبسته اندوه دامنگیر خود باش
    از عالم غم، دلرباتر عالمی نیست

    کار بزرگ خویش را کوچک مپندار
    از دوست، دشمن ساختن کار کمی نیست…}

    یعنی که یعنی!

  16. میعاد می‌گوید:

    داداش! متنت عالی بود.
    تنها نقطه تاریکش قضیه دیدن همین فیلم هست که گفتی! الان ربع ساعته دارم تو گوگل و این ور اون ور می گردم تا اثری ازش پیدا کنم(واسه دانلود) ولی هیییچ!!
    خدا خیرت بده! همیشه با این قمپز درکردنات آدمو تو آمپاس قرار میدی!

  17. چشم انتظار می‌گوید:

    راستی، آقای رئیس جمهور! فقط در یک قلم مراقب باش «زنگنه» اعتدال کابینه ات را زیر «منگنه» قرار ندهد…
    .
    تیمور هم، عنقریب مملکت را, لنگ لنگان، به نام هاشمی خواهد کرد!
    .
    ربیعی (عباد) هم، بهارِ کار و کار و کار را، به زمستان فتنه پیوند می زند!
    .
    البته خدا نکند. ولی این دل ها صاف نمی شود…
    .
    شوی اصولگرایی، در تماشاخانه ی پایداری، برگ برنده ی همت جهادی قالیباف را، با تبختر ذاتی کارگزاران، به ثمن بخس فروخت… 🙁

  18. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    این “تبختر” را خوب آمدی!
    اصلا این کلمه در ذهنم، شدید در کنار اسم شیخ حسن قرار می گیرد!

    اَح اَح اَح…

  19. چشم انتظار می‌گوید:

    حیف و صد حیف، که نمی تونم و نمی خوام (!) حالات امروز حضرت آقا رو، تفسیر به رأی کنم. ولی، زوایا و گوشه هایی از مراسم دیروز، بدجور تو دل هممون، عقده کرده. که شاید، نتونیم حتی به زبون بیاریم. ولی، هممون می فهمیم که چی می خوایم بگیم!!!
    .
    عمارهایی در این محفل بودند، که نیاز نبود خیلی به خودت زحمت بدی، و کشف مکنون کنی! چهره ها نشون می داد، که چه خبره. استاد صفار رو که دیدید؟ داداش حسین، بهتر از همه ی ما، معنی این سکوت معنا دار رو، می دونند!

  20. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار!

    روضه نخون که اعصاب خرابه ناجور…

  21. میعاد می‌گوید:

    فدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات سید

  22. چشم انتظار می‌گوید:

    کافی بود، آقای ابوالقاسم طالبی عزیز، یک کلمه ی تلفن (!) قبل از فیلمش بذاره! حتما اکران می شد!!
    هنوز مونده، که مِن بعد از این، فیلم های امثال طالبی، در انبارهای وزارت ارشادِ جنتی المحتمل! خاک بخوره.
    و اما، روزنامه هایی که، از “خود تعطیلیِ” مظلومانه ی وطن امروز، بشکن زده و قپی میومدند و هی قمپز در می کردند! منتظر باشند، که بدتر از وطن امروز سرشون بیاد!
    چرا که، وطن حاسبوا قبل ان تحاسبوا بود و صد البت، حساب شما با کلیدسازان عصر کارگزاران است…!

  23. سیداحمد می‌گوید:

    “جناب شیخ حسن! شما کدام تندروی و افراط و احیانا نفی هولوکاست را داشتید که به محض آمدن تان تحریم تشدید شد؟؟!! این همه ناجوانمردانه، چماق تحریم را سر سیاست خارجی احمدی نژاد و تندروی جلیلی و بلکه مقاومت اصل نظام کوفتید؛ اینک بفرمایید از جنابعالی کدام خبط و خطا سر زده که اوباما با تمدید و تحریم به استقبال تان آمده؟؟!! پس کمی هوشیار باشید و این بدیهی ترین نکته ممکن را بفهمید که عداوت دشمن با ما ریشه در خون سرخ ۳۰۰ هزار شهید مظلوم دارد… و البته خیال تان تخت! «آقای رئیس جمهور» خواه شما باشی، خواه هر کس دیگری، ما از زیر تابوت شهدای سرافرازمان هرگز شانه خالی نمی کنیم، و هرگز با دشمن، سازش نمی کنیم. ما بر این باوریم که «لبخند به دشمن» اتفاقا ممد تحریم است، اما آنچه کمر کاخ سفید را می شکند، «مقاومت علیه دشمن» است و لاغیر. ما مفهوم رعنای مقاومت را از این یا آن رئیس جمهور به ارث نبرده ایم که با آمدن یا رفتن شان، درجه ایستادگی ما کم و زیاد شود. اگر هدف دشمن از ازدیاد تحریم، تسلیم کردن ماست، فاش می گوییم که فرزندان علقمه ایم… و مقاومت را، پاره کردن امان نامه را از علمدار کربلا به ارث برده ایم. «عباس مقاومت» در ردیف اصول لایتغیر ملت نستوه ماست. ملتی که خون سیدالشهدا را بارها و بارها تعبیر کرده است، هرگز دست به تغییر «ابالفضل علمدار، خامنه ای نگه دار» نمی زند.”

    به به…
    تکبیر…
    احسنت…

  24. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “راستی تر، تو را اصول گرایان، با نفهمی خودشان، رئیس جمهور کردند، نه آحاد این مردم فهمیده…”
    الغصه…
    قصه اینه که “تفرق اصول گرایان متفرق” چنان سفره ای پهن کرد که فعلا هر چقدر سر این سفره حسرت بخوریم تموم نمی شه!!!

  25. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “مقاومت را، پاره کردن امان نامه را از علمدار کربلا به ارث برده ایم.”

    زیبااااااا بود….

    “ابالفضل علمدار، خامنه ای نگه دار”

  26. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛
    کار از روضه گذشته. حالا دیگه، وقت مویه و لطمه رسیده!!!

  27. ناشناس می‌گوید:

    “ضد” فاضل نظری؛ کتابی که امسال حضرت آقا از نمایشگاه کتاب خریدند…

    زیباست…

  28. عبدالله حق گو می‌گوید:

    سلام

    آقا چشم ما روشن/ کم کم داشتیم نگران می شدیم…

  29. سیداحمد می‌گوید:

    خدایا!
    به مظلومیت مولود نیمه این ماه و شهید شب های قدر، قَسَمَت می دهیم هر کسی، هر کسی، هر کسی که قصد فشار به حضرت آقا برای رسیدن به مقاصدش را دارد، نیست و نابود بفرما!
    هر کسی که خاطر آقای ما را مکدر می کند، ذلیل بفرما…

  30. چشم انتظار می‌گوید:

    هر چند، دیدن این فیلم، طعم دیگه ای داره. مثل طعمی که دیدن قلاده های طلا داره. ولی، تا رسیدن این فیلم به دستمان، از کانال های مخفی! کلیات داستان رو با هم مرور می کنیم.
    .
    مصطفی ریاحی رزمنده سالهای جنگ و روزنامه نگار به دور از مصلحت گرایی امروز، به خاطر توطئه ای مالی به زندان می افتد و نشریه اش تعطیل می شود اما با الطاف ظاهری شخصیتی متنفذ از زندان بیرون می آید و چون طرز فکر و مقالاتش مورد قبول هیچ یک از جناح های سیاسی نیست. با دعوت همان شخصیت متنفذ سردبیری روزنامه تازه تأسیسی را به عهده می گیرد که مدیر مسئول و صاحب امتیازش همان شخص متنفذ است. فعالیت در آن روزنامه مصطفی را گام به گام از ارزش های گذشته و اهداف انقلابی خود و نیز همسرش که همچنان بر آن ارزشهای انقلابی پا می فشارد، دور می کند، تا اینکه برخورد با دوستان جانبازش او را به خود می آورد و هنگامی که صاحب امتیاز روزنامه خود را نامزد ریاست جمهوری اعلام می کند مصطفی در آخرین سرمقاله ماهیت ضد ارزشی او را برملا می سازد. این عمل انقلابی موجبات قتل او را فراهم می آورد. اگرچه در آخرین لحظات دوستانش به یاری اش می شتابند اما ابتدا همسرش در انفجار اتومبیل و سپس خودش توسط چند گلوله به قتل می رسد. در پایان این گونه وانمود می شود که مصطفی و همسرش توسط جناح های سیاسی مخالف آن شخصیت متنفذ به قتل رسیده اند.

  31. ناشناس می‌گوید:

    هی… قالیبافو دیروز در مراسم دیدید؟ مراسمی که اگه میذاشتن می تونست برای ایشون برگزار بشه… ولی خیلی ساکت یه گوشه نشسته بود و شاهد انجام مراسم بود برای یکی دیگه
    خیلی دلم براش سوخت، خیلی دلم برای خودمون سوخت، خیلی دلم برای هممون سوخت…

  32. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    دقیقا وصف حال این شب های ماست…

    این «شب های بی وطن»…

    هـــ 🙁 ـــی…

    هی…

  33. سائل الزهرا‏(س‏)‏ می‌گوید:

    بابا چشم ما روشن/ می گفتی‏ ‏گاوی‏، گوسفندی، پشه‏ ‏ای‏… می زدیم زمین! نبودی برادر؟‏!‏

  34. هم نفس می‌گوید:

    آقا متن تون توپ………

  35. سائل الزهرا‏(س‏)‏ می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    اگه جایی از فیلم هست که فکر می کنی از چشمت دور مونده، بگو‏!‏ تعارف نکن! کل داستان رو که لو دادی خوش انصاف!‏ اینجور وقت ها یه قسمتی از داستان رو میگن، مخاطب ترغیب بشه بره فیلم رو ببینه… من‏ ‏یکی‏ ‏که‏ دیگه عمرا برم دنبال تماشای فیلم!‏ :‏)‏

  36. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    زیبا بی شمار است اما هر «قلم» نیست
    هم پایه ی «عباس مقاومت» قدم نیست
    دلبسته به ایستاده ی اندوهِ «وطن» باش
    که در دستِ علمدار، عَلَم تر ز اَلَم نیست!
    .
    .
    .
    آری…
    زیباتر از قلمِ زیبا…
    نفروختن آن به بی بی سی است…

  37. مجنون می‌گوید:

    سلام
    عالی بود عالیییییییییییییییی
    ممنون

  38. آیه می‌گوید:

    بسمک یا الله
    جمله نماینده اتحادیه انجمن های مستقل در دیدار با آقا بسیار بجاست اینجا:

    “اگر کلیدی بخواهد قفلی را که به گردن استکبار زده ایم باز کند، ملت آن کلید را می شکند.”

    بله.

  39. آیه می‌گوید:

    “یک تار از محاسن کج فهم ترین عضو این گروه را به کل دنیای آشفته شما و الباقی دوستان این سو و آن سوی آب تان نمی دهم…”

    (:
    خیلی عالی بود.

    یا ستارالعیوب

  40. رضا می‌گوید:

    ۱۰۰ روز بشه ۷۰۰ روز!!!!!!!
    من یکی که از همون روزی که کلید رو دیدم حالم بد شد. آخه کلید؟؟؟ اون روز که کلید رو دیدیم نمی دونستیم بخندیم یا گریه کنیم.
    من که باورم نمی شد کسی به این وعده های دور از واقعیت رای بده اما افسوس که همین وعده ها رای آوردن…

  41. مصطفی می‌گوید:

    بعضیا غافلند از اینکه ما تا وقتی مقابل دشمن ایستادیم، تحریم هم می شیم.
    ما باید خودمون به جایی برسیم که هر چی تحریممون کنن بی اثر باشه. همون چیزی که حضرت آقا از ما انتظار دارن. وگرنه اگر قرار باشه تحریم نشیم که باید با آمریکا و اسرائیل و هر چی زباله توی این عالم وجود داره، سازش کنیم.

  42. امیررضا می‌گوید:

    سلام؛
    ممنون داداش حسین بچه بسیجی ها.
    سپاس به خاطر حرف های دل ما که شما بازگو کردی.
    راست گفتی.
    همه باید بدونند که داداش حسین ما تا وقتی انقلابی و بسیجی و ادامه دهنده راه پدر و سرباز آقای مظلوممونه، هیچ کس توی دنیا حق نداره به قلمش طمع کنه.

  43. حسن می‌گوید:

    دمت گرم…

  44. چشم انتظار می‌گوید:

    سائل الزهراس؛

    آخه، من هم که فیلم رو ندیدم. این توضیح رو هم، از اینترنت گرفتم. ولی خودم به شخصه دوست دارم یه دور فیلم ها رو، برام کامل تعریف کنند، بعد برم ببینم!! 🙂

  45. پیر مرد می‌گوید:

    حسین جان:

    هر روز بدنبال گمگشته‌ام چند بار به قطعه مراجعه می‌‌کردم.

    به خاطر زخمی که از ماجرای ۲ خرداد در عمق وجودم داشتم، از ۲۵ خرداد تا کنون بغضی در گلویم نشسته که کم کم داشت مرا از پای در می‌‌آورد.

    (عکس‌های آقایمان قبل از ۲ خرداد و بعد از دوران ۸ ساله آنها را مقایسه کن. به خصوص خطوط روی پیشانی…)

    امروز وقتی‌ به قطعه آمدم، این متن تو مانند داروئی شفا بخش التیام دلم شد؛ مثل اینکه می توانم نفس بکشم. حتی می توانم حرف بزنم.

    آری برادر، فریاد بزن (بنویس)‌ ای عزیز دل‌ بسیجیان خسته و دل‌ شکسته! فریاد بزن تا راه گلوی ما خستگان نیز باز شود.

    فدایت (خودت، بابا اکبرت، قلمت)؛ پیرمرد!

  46. معصومه می‌گوید:

    داغ دله، داغ دله که هر روز تازه میشه. دیروز که مراسم تنفیذ پخش میشد دلم می خواست تی وی رو منفجر کنم. نمی دونم ستون پنجم های دشمن که دلیل اصلی پیروزی روحانی شدند هم مثل ما حرص می خورند.
    عبرت گرفتند ستون پنجمی ها از سخنان آقا در باب تکلیف گرایی و نتیجه گرفتن؟
    حال ما می مانیم و چهار سال خون دل خوردن که باید به شیخ حسن بگوییم رییس جمهور و… داغ دل…

  47. بنده می‌گوید:

    آقا در متن تنفیذ فرمودند:
    “این تنفیذ تا هنگامی است که ایشان تعهد به پیمودن صراط مستقیم دارند.”

  48. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    دولت راست گویان!!!

  49. سیداحمد می‌گوید:

    هر چه مرفه بی درد بوده را اطراف خود جمع کرد، دم از رفع فساد و تبعیض می زند!
    دلم نمی خواهد زود قضاوت کنم ولی با این اطرافیانی که (به برکت دولت های کارگزاران و اصلاحات) خودشان و ۷ نسلشان بی نیاز از مسائل مادی شده اند، چه طور می خواهد به درد مستضعفان رسیدگی کند! خیلی ادعا دارد، شدیدا دوست دارم ببینم چه می کند!!!

    دولت تدبیر و امید! عَدالت! ترکان! زنگنه! رفسنجانی! ناطق!
    😐

    انشالله با تمام توان در خدمت انقلاب اسلامی باشد…

  50. بغض می‌گوید:

    “ملتی که خون سیدالشهدا را بارها و بارها تعبیر کرده است، هرگز دست به تغییر «ابالفضل علمدار، خامنه ای نگه دار» نمی زند.”

  51. سیداحمد می‌گوید:

    هدیه میهمان خارجی به “آقای رئیس جمهور”

    بدون شرح!
    http://upload7.ir/images/48402141238559333546.jpg
    http://upload7.ir/images/97654125737674251166.jpg

  52. هم نفس می‌گوید:

    آقای زنگنه در صحبت هایشان در شبکه ی ۵ فرموده بودند من اصلا اعتقاد ندارم افرادی در تیپ ما و سن وسال ما باید وزیر شوند. خیلی جوون ترها باید وزیر بشوند!!!
    عجب اعتقاد راسخی داشتند!!!

  53. شیدا می‌گوید:

    سرافراز و خوشحال شدیم از شکستن سکوتتان با شکستن دندان بهنود، هر چند به اعتدال!!
    خداوند عزیز، این غم بزرگ که به دلهامان نشسته را با شکستن کمر شیاطین جهانى التیام بخشد.

  54. علیرضا می‌گوید:

    سلام…………

  55. لبیک یا حسین می‌گوید:

    جمله ی پایانی شما که میتونه حاشیه های قشنگی در پی داشته باشه یعنی همانی که آقا از ما خواستند؛ با هم مثل طلبه ها بحث کنید!

  56. لبیک یا حسین می‌گوید:

    فکر می کردم وزیر دفاع را نگه دارد، نام دهقان را که شنیدم چشمانم خیس شد!
    مصلحی هم خیلی حیف بود !

  57. زهره می‌گوید:

    آقای رئیس جمهور!
    اون همه دم از شایسته سالاری و استفاده از همه طیف ها در کابینه زدی…
    پس کو؟ منظورت از همه طیف ها همین بود؟
    احساس می کنم رفسنجانی شده رئیس جمهور!!!!!

  58. باران می‌گوید:

    اصلاحات فیلم تقدیم می کند:

    “کابینه ی پیرمرد ها” کاری از حسن روحانی؛
    با مشارکت عفت مرعشی و خانواده!

  59. لبیک یا حسین می‌گوید:

    اینقدر این زمان تبلیغات انتخابات سرد و بی روح سپری شد که چشم تو چشم هم مسجدیت هم که می افتاد نمی دونستی باید چه جوری بحث رای را جلو بکشی. توی یکی از مهمترین خیابونهای شهر قم و اطراف حرم که از هر مذهب و مسلکی اونجا تردد دارن ستاد داشتن ممنوع بود (همش به خاطر خاطرات ۸۸) آنقدر اوضاع بی هیجان سپری شد که حتی بعضی از اونهایی که همین الآن از اومدن روحانی راضی نیستند اون موقع حسی برای رای دادن نداشتن! باید قبول کنیم مایل به هر دو طرف، تا حدی بی تفاوت وجود داره…

  60. سنگربان می‌گوید:

    دولتی که هنوز نیومده گوشش دست رفسنجانی باشه، بیش از این هم ازش انتظار نمیره…
    امیدوام ریاست جمهوری رو تبدیل به مقام تشریفاتی نکنند بعضی ها…
    جالب بود برام یه خانوم هم تو نام وزرای پیشنهادیش نبود!

    دیروز که آقای قالی باف رو تو مراسم تنفیذ دیدم خیلی دلم سوخت، حیف شد واقعاً!
    اگه یکم عقل می کردیم و وحدت داشتیم الان باید مراسم تحلیف واسه آقای قالی باف می گرفتیم…
    حالا کمِ کم چهار سال باید از این شعارها بشنویم، نوش جونمون!

  61. زینب غلامی می‌گوید:

    آقای رئیس جمهور! فقط در یک قلم مراقب باش «زنگنه» اعتدال کابینه ات را زیر «منگنه» قرار ندهد…

    آقا! زنگنه که اوضاش خیلی خرابه…
    اطلاعات نفت کشور رو داده بود شرکت صهیونیستی “بیل” ایتالیا

    قرارداد ۲۵ ساله با امارات امضا کرده بود که گاز ایران رو بده بهشون -اونم بدون اجازه- اونم ۱۴ برابر زیر قیمت… دستی دستی داشته نابودمون می کرده…

    خود روحانی براش نامه نوشته بود و اعتراض کرده بود از کارشو گفته بود صلاحیته این کارو نداره…
    الان چطور این بنده خدا رو کرده وزیر نفتش الله اعلم…

    خدا به دادمون برسه!

    یاد درسای تاریخ دوران دبیرستان افتادم که توی هر درس، یکی ازین پادشاها نصف ایرانو تاخت می زد به بیگانه ها…

    دلم ریخت یههو…

  62. سینا می‌گوید:

    لطفا در مورد کابینه مطلب بنویسید.
    ما که زمان هاشمی و خاتمی فنچ بودیم و اینارو نمی شناسیم، آشنا شیم یکم…

  63. همسنگر می‌گوید:

    احسنت.

  64. فضه می‌گوید:

    بر خنده دلگشای حضرت ماه صلوات…

  65. باران می‌گوید:

    آخ آخ!! از شیخ حسن که ناامید شدیم، رفت! الان تنها امیدمون به مجلسه که به زنگنه اینا(!!) رای اعتماد نده.
    ما از ۲۵ خرداد این روزا رو می دیدیم…
    حیف از همت جهادی، حیف از مدیریت جهادی، حیف…

  66. باران می‌گوید:


    کدومشون الان رئیس جمهوره؟! شیخ حسن یا اون یکی؟! هان؟!

  67. باران می‌گوید:

    آقا سید؛
    ببخشید شما متوجه شدید اون هدیه دقیقا چیه؟! من از هر طرف نیگا می کنم، چیزی دستگیرم نمیشه!!
    مثلا ممکنه گهواره یا ننو باشه؟!!

  68. آیه می‌گوید:

    چه کابینه ای بشود این کابینه!!!!

    یعنی ممکنه مجلس..؟؟

  69. دی می‌گوید:

    زنگنه رو می شه تحمل کرد؛ ربیعی رو میشه تحمل کرد؛ نجفی رو می شه تحمل کرد ولی این مورد رو نمیشه تحمل کرد؛ یه آهی از سینه ادم بلند میشه اون هم چه آهی اون هم فعلا برا چهار سال
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/238129/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%81

  70. عزیز می‌گوید:

    “البته من خیلی به گروه پایداری نقد دارم؛ با این همه حتی یک تار از محاسن کج فهم ترین عضو این گروه را به کل دنیای آشفته شما و الباقی دوستان این سو و آن سوی آب تان نمی دهم…”
    یاعلی

  71. محمد بچه شهید می‌گوید:

    سلام بر داداش حسین عزیز!

    {جناب شیخ حسن! باور کن یک پای اعتدال و هر دو پای عدالت می لنگد وقتی شما «آقای رئیس جمهور» هستی و فرزندانت مقیم خارجه اند!!}

    درباره این متن یه توضیحی بدین اگه ممکنه. دوست داریم واقعیت رو از زبون شما بشنویم، نه کس دیگری.

  72. دکتر سلام می‌گوید:

    قسمت پانزدهم مجموعه طنز «دکتر سلام»:

    http://snn.ir/NSite/FullStory/Video/?Serv=12&Id=253151&Sgr=137

  73. سیداحمد می‌گوید:

    محمد بچه شهید؛

    چه توضیحی می خواهید؟
    شیخ در حال حاضر ۴ فرزند دارد که نصفشان(!) در اروپا سکونت دارند!

  74. فاطمه می‌گوید:

    چقدر فجیع و وحشتناکه که مملکت افتاد دست رفسنجانی. وقتی روحانی زمان مسئولیتش علیه زنگنه موضع می گیره و حالا معرفیش میکنه، نشون میده که اون کسی که داره کابینه رو می چینه رفسنجانیه نه روحانی.

  75. ریحانه می‌گوید:

    آقای رئیس جمهور!
    نشون دادی که هیچ کاره ای.
    وای بر ما!!!!
    سیاست قفل و کلید، عاقبتش همینه.

  76. باران می‌گوید:

    دی؛
    عفت اینا رو میگی؟! بابا اونا که نباشن اصلا تدبیر معنای واقعیش تحقق پیدا نمیکنه! امید هم که نیست و نابوده! اصلا کلید دست عفت ایناست!! بگو خب!

  77. نجوا می‌گوید:

    سلام

    خدایا، به حق این شبها آقایمان را به خودت می سپاریم، مواظبش باش…

  78. چشم انتظار می‌گوید:

    اون هدیه معلوم دیگه چیه! اکبر توش می خوابه، حسن تکونش می ده!! 🙂

  79. نسیم می‌گوید:

    هر وقت خنده این هاشمی رو می بینم غم عالم می شینه روی دلم. خدا می دونه چقدر از خندش ناراحت میشم.
    یادش بخیر اون وقت که از نماز جمعه بیرونش کردن، چقدر شاد شدیم! 🙂

    ولی همین که تو مراسما همیشه پشت سر آقا و روی زمین می شینه خیلی لذت بخشه…

  80. دی می‌گوید:

    چشم انتظار جان اشتباه می کنی
    فلسفه اون ننو (گهواره) اینه که حسن برو راحت توش بخواب که اکبر مملکت رو می چرخونه واست!

  81. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛

    “عَدالت” رو، خیلی خوب اومدی… 🙂

  82. سیداحمد می‌گوید:

    به خودتان مسلط باشید دوستان!

    انشالله آرزوی ایجاد هر گونه مشکل و آسیب به نظام را به گور می برند این بی صفت هایی که ۴ سال قبل، روز تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور، خبر مرگشان یا شمال بودند یا خارج یا …!

  83. سعید می‌گوید:

    خدا رحم کنه…

  84. علی می‌گوید:

    این کابینه ایشون کاملا طبیعیه. نباید انتظار داشت که بیاد از کسایی که ازش هیچ حمایتی نکردن یا در جبهه رقیب بودن وزیر انتخاب کنه! مثل اینه که بگیم اگه حاج باقر میشد رییس جمهور اونا انتظار داشته باشن ترکان رو بکنه وزیر! ما مشکلمون از جایی دیگه شروع شد: (حضور پررنگ هاشمی هم در کابینه کاملا طبیعیه. شما اگه به کارنامه روحانی نگاه کنید می بینید که تقریبا تمام پست های قبلیش رو رو مدیون یا منصوب هاشمیه. الان هم که بر پایه همون پست های قبلی کاندید شد و البته با کمک تمام عیار هاشمی رای آورد.)

  85. پسرشهید می‌گوید:

    خوش اومدی پهلوون!
    دلتنگت بودیم برادر

  86. علی می‌گوید:

    این هم یه نظر برا زیاد شدن نظر بچه بسیجی ها
    که آقای بهنود و همکاراشون چششان در آد.

  87. محمدی می‌گوید:

    این قبیل آه و ناله سر دادن ها (که البته نقد هم نیست؛ نق است!) با عرض معذرت از دوستان عزیز، با این امر رهبری مبنی بر مهلت دادن به دولت، تنافر دارد. لااقل نق بی خود نزنید این همه، بلکه نقد با خود کنید… من ۳ بار سخنرانی مراسم تحلیف را گوش دادم؛ حرف درست زیاد بودش توش… به هر حال فاصله انداختن میان روحانی و فتنه گران، یک پلتیک خردمندانه است که این روزها کیهان خوب دارد رویش مانور می دهد… لذا از دوستان عزیز می خواهم به جای حرف های روی مخ، اندکی روی مخ فتنه گران راه بروند… و از یاد نبرند این قبیل موضع گیری ها را…

    موسوی لاری؛ به کابینه روحانی خوش بین نیستم!

  88. علی می‌گوید:

    ما بر خلاف دوستان اصلاح طلب بسیار مهربانیم…
    صبرمان هم زیاد است…
    حرف گوش کن هم هستیم یعنی اگر پایش بیفتد که با آقای روحانی همکاری کنیم، می کنیم. نه مثل دوستان که از رییس جمهور ما کینه ی شتری به دل گیرند…
    شیرینی تنفیذ و تحلیف را هم زهرمارتان نکردیم…
    یه وطن امروز هم داشتیم که تعطیل شد. اما دوستان اصلاح طلب با این همه روزنامه در دولت سابق اصولگرا از نبود آزادی رنج می بردند!!!!!!
    با خودمان هم درگیر شدیم در این انتخابات که خوش به حالتان شد.
    کلا لذت ببرید…

  89. باران می‌گوید:

    وای ممنون چشم انتظار! مردم از خنده!
    دی عزیز، از نکته ی ظریفی که اشاره کردی، بسیار مچکرم!
    این کلیده، چشم و گوش بچه ها رو باز کرده!!

  90. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    دعاى روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ و صَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ و اقْبَلْ مَعاذیری و حُطّ عنّی الذّنب و الوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.

    خدایا روزى کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بار گران را اى مهربان به بندگان شایسته خویش.

  91. هم نفس می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    عالی بود 🙂

  92. نسیم می‌گوید:

    آقا یا خانم محمدی؛
    این فتنه گرایی که شما ازشون یاد میکنی تو کابینه پیشنهادی کم به چشم نمی خورن. حالا اگه با کلی اغماض بشه از اینا گذشت واقعا زنگنه رو نمیشه تحمل کرد. موندم روحانی چطوری روش شده اونو معرفی کنه!!!! در ضمن شما نمی تونی دهن بچه های این وبلاگو ببندی که حرفهای دلشون رو نزنن! بالاخره تو این وبلاگ محیطی فراهم شده که بشه حرفایی که دوست داریم رو بزنیم حالا اگه به زعم شما نق باشه… به نظر من هر کی مختاره هر نظری داره رو بگه. شما هم می تونی یه وبلاگ درست کنی و فقط نقدها رو منتشر کنی، نه نق ها رو!

  93. محمد بچه شهید915 می‌گوید:

    درود بر هر چی بچه بسیجیٍ بابصیرته.
    بگو بیش بااااااااااااااااااااااااد.

  94. همین حوالی... می‌گوید:

    عکس عفت مرعشی، فاطمه هاشمی و یاسر هاشمی رو که در مراسم امروز شرف حضور داشتند رو در ایسنا دیدم!
    دهن کجی از این واضح تر میشد به اصولگراها کرد؟

  95. سیداحمد می‌گوید:

    نسیم؛

    کمی آرام تر کامنت بگذار… لطفا!

  96. میعاد می‌گوید:

    اینجور که معلومه یا متن داداش به کیهانِ فردا نرسیده! یا کلا نوشتنش کنسل شده؟! سید جان شما اگه تو جریانی بگو کدام گزینه درسته!؟
    در ضمن سره قضیه کابینه به نظر من کاملا طبیعی بود! این غصه و ناله زمانش وقتی بود که شیخ رای آورد! که اونم گذشت و رفت! حالا باید چشممون به نمایندهامون باشه که ببینیم به روحانی هدیه میدن یا نه!

  97. yousef می‌گوید:

    حسین! به خدا اگه شب قدر اینقدر گریه کرده بودم الان همه ی حاجاتم براورده شده بود…
    از سرشب تا حالا…
    می دونی به عنوان یه فرزند شهید احساس چوب دوسر… رو دارم!

  98. همین حوالی... می‌گوید:

    عکسی دیدم از اولین تحلیف احمدی نژاد در مجلس. خاتمی هم کنار احمدی نژاد نشسته بود.
    راستی! امروز که کور و کچل از همه جای دنیا اومده بودند چرا احمدی نژاد نبود؟

  99. حافظ می‌گوید:

    ۴ یا ۸ سال باید غم رو تحمل کنیم ولی به نظرم با دست فرمان آقا برکاتی خواهد داشت این دوره که حتی اگر قالیباف یا جلیلی رئیس جمهور میشدن نداشت، به نظرم تو این دوره خیلی از ناپاکی ها خودشون رو نشون بدن…

    کشتی انقلاب برای بهتر حرکت کردن نیاز به غربال داشت، ان شاء الله در این دوره این غربال انجام میشه.

    توکلت علی الله

    اللهم عجل لولیک الفرج

  100. قاصدک منتظر می‌گوید:

    آروم آروم مهمونی داره تموم می شه…
    میزبان خدای مهربون…
    مهمون مای سر تا پا گناه…
    لحظه های روحانی اذان افطار…
    لحظه های ملکوتی سحر…
    افتتاح و ابوحمزه…
    جوشن کبیرهایی پر از تمنای خلاصی از آتش…
    احوالات قشنگ شب های قدر…
    خدا کنه فرقی کرده باشیم…
    خدا کنه کمی به خودمون اومده باشیم…
    خدا کنه تجدید نشده باشیم…
    خوش به حال اونائی که بهره ی کافی رو از این ماه بردند…
    کم کم فرصت داره از دست می ره…
    این چند روز رو غنیمت بدونیم…
    آخه خیلی زودتر از اونی که فکر می کنیم دیر می شه…

    *الهی! بالعباس بن علی (ع) العفو…*

  101. احمد می‌گوید:

    مفهوم اعتدال و فراجناحی بودن رو هم فهمیدیم.
    خدا خودش عاقبتمون رو ختم بخیر کنه! 🙁

  102. نسیم می‌گوید:

    آقا سید احمد؛
    حق با شماست. بالاخره فضا، فضای اعتداله…

  103. چشم انتظار می‌گوید:

    لالا لا، لا، گل پسته
    بخواب اکبر، شدی خسته
    حسن،‏ در طرح صد روزه
    می گه ‏ اینها همش تسته!
    امید و خنده و تدبیر
    قپی و قمپز و ژسته!
    این ترجمه ی شعریه که،‏ روی هدیه ی مهمان خارجی (ننو!) درج شده بود.‏ مترجم؛ پیرزن بی نام منگنه!‏

  104. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقا من دلیل این همه زنجموره! رو نمی فهمم!
    همه بچه ها حرف از اشک و آه و ناله میزنن!
    چه اتفاق بدتری قراره بیفته که تو ۸ سال گذشته نیفتاده؟؟
    قراره فساد اقتصادی رخ بده؟؟ دولت قبلی روکورد دارشه.
    قراره فساد اجتماعی رخ بده؟ وضع حجاب از این مفتضح تر ممکنه؟؟
    قراره حزب اللهی ها قلع و قمع بشن؟ در دولت قبلی هر چی آدم حزب اللهی
    بود اخراج شد.
    قراره مملکت تاراج بشه؟ چیزی مونده که تاراج بشه؟؟
    قرار گرونی بشه؟؟ قیمت مسکن همه جای تهران شده ۶ میلیون به بالا!!
    قراره فقر بیاد؟؟ هیچ وقتی تا امروز این همه گدا نداشتیم.
    از شماها بعیده به خدا! تو هر دوره ای خدا یک نفر رو میفرسته،
    بلا گردون امتش بشه، در دوره ما سید علی خامنه ای رو فرستاده.
    اینقدر نگید وای از دل رهبر! اتفاقا خوش به حال رهبر که این همه فدایی
    داره که ۹ دی یک نمونشه. اینقدر آیه یاس نخونید بابا. زشته به قرآن.
    ۱۸ میلیون نفر به حسن آقا رای دادن، آه و ناله نداره که.
    قانون میگه رای حداکثری، ما هم باید تمکین کنیم. آه و ناله دیگه چیه؟؟؟
    هاشمی اومده؟؟ مگه رفته بود که بیاد؟؟ هاشمی سر جهازی انقلاب
    بوده، هست، خواهد بود. خدا خودش صلاح میدونه کی ببرش!!

  105. محمد بچه شهید915 می‌گوید:

    آیا کسی که در دوران تصدی چندین و چند ساله وزارت نفت، پرونده‌های مفتوح و پاسخ نداده‌ای از انعقاد قراردادهای خسارت‌آفرین و بعضا شبیه ترکمنچای داشته و از جمله در قرارداد ننگین «کرسنت»، گاز ایران را بدون طی مراحل قانونی و از طریق واسطه‌های رشوه‌دهنده با ۱۴ برابر زیر قیمت روز به طرف خارجی واگذار کرده است و… می‌تواند امین ملت ایران در وزارت حساس و سرنوشت‌ساز نفت باشد؟! مضحک آن که سایت «انتخاب» وابسته به اصحاب فتنه بعد از روشنگری مستند کیهان، برای توجیه این قرارداد ذلت‌بار و مشکوک، عذر بدتر از گناه آورده و نوشته است؛ «مدیرعامل شرکت شارجه دوبی در سال ۱۳۷۸ به دفتر آقای خاتمی مراجعه می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که این قرارداد بسته شود تا مشکل جزایر سه‌گانه ایران حل شود»! که باید پرسید؛ اولا؛ مگر آن قرارداد ذلت‌بار بسته نشد؟ پس چرا هنوز هم توهم مالکیت بر جزایر سه‌گانه از سوی طرف‌های خارجی مطرح می‌شود؟ و ثانیا؛ از وزیر نفت وقت و دولت خاتمی که به قول شما برای جلب نظر امارات به این دولت فسقلی باج می‌دهد، چه انتظاری هست که در مقابل باج‌خواهی آمریکا و اروپا سر تعظیم فرود نیاورد؟! و یا درباره وزیر پیشنهادی دیگر باید گفت که صلاحیت ایشان برای نمایندگی مجلس نهم احراز نشده بود، بنابراین چگونه برای تصدی یک وزارتخانه سرنوشت‌ساز معرفی شده است؟! و البته، این به معنای عدم صلاحیت ایشان برای برخی از مسئولیت‌های دیگر نیست. و یا فلان نامزد معرفی شده برای وزارت «صنعت، معدن و تجارت» صاحب یک شرکت تجاری بزرگ در حوزه نفت با درآمد و ثروت نجومی است و یا…؟!
    به یقین نمایندگان مردم از این آزمون بزرگ سرافراز بیرون خواهند آمد. ان‌شاءالله.

    درود بر حاج حسین شریعتمداری.

  106. فاطمه می‌گوید:

    خداحافظ احمدی نژاد
    خداحافظ دولت نهم و دهم………………….

  107. فاطمه می‌گوید:

    انتخاب این وزرا که کار سختی نبود؛ کابینه آقایان هاشمی و خاتمی را گل چین!!! کرده اند…

  108. آیــــــــــــــــه می‌گوید:

    هی… واقعا هـــ حیف ــی…

  109. آیــــــــــــــــه می‌گوید:

    من نمیدونم سمت این خانم عفت چیه همه جا هست!!

  110. ناشناس می‌گوید:

    ماشالله رئیس جمهورمون خیلی ناز داره

    چهرشون موقع تعریفای آقای لاریجانی بعد معرفی کابینه خیلی دیدنی بود. وای وای

    خداییش چی فکر میکردیم چی شد…

  111. صبا می‌گوید:

    نمی دونم چرا بعضیا هنوزم نمی خوان باور کنن که بلای وحشتناکی سرمون اومده.
    همین روز اولی فاتحه همه چی رو خوند با این وزرای پیشنهادی.
    این حلقه بسته و بی درد مدیریتی ما رو به ناکجا آباد میبره.
    حتما باید ۸ سال بگذره تا این افراد متوجه بشن که این سیستم مدیریتی داغونه؟

  112. لیلا می‌گوید:

    شیوه مملکت داری کهنه و نخ نمای دوره کارگزاران، دوباره داره میاد روی کار.
    اگه ملت یه کم، فقط یه کم به حافظه شون فشار می آوردن و یادشون می اومد که سیاست رفسنجانی یعنی پولدارها و مرفهین، مرفه تر بشن و مستضعفین، بیچاره تر، هیچ وقت به کسی که اجازش دست خاندان هاشمیه رای نمی دادن.

  113. یه دانشجوی بی طرف می‌گوید:

    جناب آقای قدیانی

    همه جا عقل و اعتدال باید حکم کنه، نه تعصب و علایق شخصی…

  114. راضیه می‌گوید:

    آقای رئیس جمهور با پیشنهاد این وزرا به مجلس، خیلی خوب اعتدال رو معنی کرد.
    اعتدال یعنی کسی رو معرفی کنی واسه وزارت که خودت یه روز اون رو شایسته نمی دونستی.
    اعتدال یعنی آدمایی رو بیاری سر کار که زمان مسئولیتشون، نشون دادن که به فکر ملت بیچاره ای که بهت رای دادن نیستن.
    اعتدال یعنی بابا بی خیال وعده هایی که دادیم، کی به کیه؟
    اعتدال یعنی من اسمم رئیس جمهوره ولی رئیس جمهور، یکی دیگه است. همون که سال ۸۸ خودش و خونوادش، خون به جیگر کردن ملت رو.

  115. آیه می‌گوید:

    هلاک این کابینه ی فراجناحیش ام من!

  116. MALAKOOT می‌گوید:

    سلااااااااااااااااااااااااااااااااام!
    خـــــــــــــــــــــــــــــــدا قوت آقای قدیانی؛
    آدما دو دسته اند به اعتقاد من؛
    یه عده مدام نیاز دارن یکی شارژشون کنه، یه عده همیشه شارژن و کم نمیارن!
    ما از دسته اولیم و شما از دسته دوم.
    به نظرم دسته دوم کارگزارای خدا هستن.
    خدا حفظتون کنه… براتون از خدا؛ صبر، مقاومت، عشق، امید… و ایضا یه ظرفیت عالی می خوام…
    ان شاالله ولی عصر(عج) پشت و پناهتون باشه…

  117. زهرا می‌گوید:

    ۱۰۰ روز شد ۷۰۰ روز؟
    چی شد پس بلدم بلدم بلدم?!

  118. باران می‌گوید:

    واقعا باید از این هدیه نمایندگان خارجی تشکر کرد که وسط این غم جانگداز قفل و کلید و کابینه زپرتی، موجب پرورش تخیل بچه های قطعه شده و لحظاتی ما رو از فضای تدبیر خارج میکنه!

  119. شهربانو می‌گوید:

    وای!!!!!
    اسحاق جهانگیری رو کجای دلم بذارم؟
    اون زمانی که یکی از نشریات حامی رفسنجانی رو خوندم و دیدم که اسحاق خان جهانگیری چطور سنگ رفسنجانی رو به سینه میزنه فهمیدم یه سر و سری داره با این اعجوبه.
    باید منتظر بمونیم و ببینیم آقای به ظاهر رئیس جمهور!!! دیگه چه دست گلی میخواد به آب بده.

  120. چشم انتظار می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد دامت تأییداته

    با توجه به تلاش با ارزش هشت ساله جنابعالی، در مسئولیت خطیر ریاست جمهوری اسلامی ایران، و تجارب فراوانی که در این مورد اندوخته اید، شما را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام، منصوب می نمایم.
    توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.
    سیّدعلی خامنه ای
    ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۲

  121. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    کامنت هایتان را با دقت بیشتری ارسال کنید.
    سعی کنید زیاده روی نشود در بیان برخی مسائل!

  122. صبا می‌گوید:

    حاج حسین!
    حال خانم بزرگوارتون خوبه؟!
    سلام مخصوص برسونید خدمت شون…

  123. فرزند خراسان می‌گوید:

    بعضیا بی انصافی میکنند ها! بابا نمی بینید طرف از همین اول کار چقدر دارد به تنگنا! می‌افتد؟ یک قلمش این است که باید به ناچار منزل آنچنانی را رها کند و در آپارتمان نهاد ساکن شود…!

  124. بغض می‌گوید:

    سابقه و نقاط مثبت بعضی وزرای پیشنهادی رو هم ببینیم:
    طلایه‌داران اقتصادی آینده:
    http://www.shafaf.ir/fa/news/202227/%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87

    تو این انتخابات معتدل شدیم رفت 🙂

  125. بغض می‌گوید:

    حضرت آقا:
    “توصیه‌ى ما، هم به رئیس جمهور محترم، هم به هیئت دولتى که ان‌شاءالله به توفیق الهى در آینده‌ى نزدیکى از مجلس رأى اعتماد خواهند گرفت، این است که کارها را با صبر و بدون شتابزدگى انجام دهند؛ گامها را محکم و مطمئن بردارند. ”

    دوستان بحث صد روز و … دردی رو دوا نمیکنه. این حرف شعاری بیشتر نبود! انتقاد منصفانه با بیان مناسب جای خودش اما مچ گیری ها فقط تنش رو در جامعه ایجاد میکنه.

    “من از همه‌ى جریانهاى گوناگون سیاسى درخواست میکنم و اصرار دارم، و همچنین از همه‌ى شخصیتهاى متنفذى که داراى نفوذ کلمه هستند، داراى حوزه‌ى تأثیرگذارى در میان ملت هستند، درخواست میکنم به مسئولین، به دولت، به رئیس جمهور کمک کنند تا ان‌شاءالله بتوانند وظائف سنگینى را که برعهده دارند، بخوبى انجام دهند و توقعاتى را که وجود دارد و مردم دارند، ان‌شاءالله به بهترین وجهى برآورده کنند.”

  126. خسته می‌گوید:

    دوستان عزیز!
    این همه شیخمون رو به باد نقد گرفتن به نظر من که بی انصافیه! من شخصا کاملا به شیخ حق میدم برای اینکه این بنده خدا اصلا فکر نمی کرد که تو انتخابات پیروز بشه! یعنی اصلا فکر نمی کرد که اصولگرایان متفرق اینقدر داغان باشند که تو انتخابات خودش پیروز بشه، پس بنابراین از قبل برنامه و نیرو نداشته. از طرفی هم ایشون بیشتر یا بهتره بگم فقط سوابق ستادی داره تا اجرائی: یا نماینده مجلس بوده، یا دبیر شورایعالی امنیت ملی بوده، یا تو مجمع بوده یا… خوب به همین دلایله که به پدر جونش پناهنده میشه و ازش طلب کمک میکنه و نتیجه این میشه که تو معرفی کابینه دیدید: دولت کارگزاران به ریاست اکبر هاشمی!

    در ضمن ایشون عمریه که تو منطقه خوش آب و هوای نیاوران زندگی کرده، بنده خدا چقدر سختشه بخواد بیاد آلوده ترین نقطه تهران(البته اگه مثل خاتمی دلش هوای سعدآبادو نکنه)

  127. خسته می‌گوید:

    صبح امروز پیکر پاک و مطهر شهید مهدی عزیری در تهران تشییع و در گلزار بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد. شهید مهدی عزیزی دو روز پیش در حال دفاع از حریم حرم حضرت زینب (س) در خاک سوریه به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید. مراسم ختم این شهید سه شنبه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در مسجد شهداء واقع در بزرگراه شهید محلاتی برگزار می شود.

  128. ناشناس می‌گوید:

    با خواندن این متن باز هم خدا را شکر می‌کنم که به کسی که رأی دادید رأی ندادم.

  129. چشم انتظار می‌گوید:

    بی ربط با این روزها!

    کانال کمیل! همانجایی که داداش حسین، خیلی ازش نام برده. جایی که ۲۵۰ نفر، بر اثر تشنگی، شهید شدند…
    شادی روح شهدا صلوات!

    http://upload7.ir/images/86317689823786839215.jpg

  130. دانشجو می‌گوید:

    سلام داداش حسین؛
    چقدر کار خوبی کردی که بالاخره نوشتی……

    داداش حسین! حالا که وطن هم نیست تا بخونیمش و کمتر احساس غربت کنیم تو بنویس، بیشتر بنویس.
    دلمون خیلی گرفته…

  131. saghar می‌گوید:

    سلام
    خداقوت. خوشحالیم که هستید و همچنان نی ساندیستان کور میکند چشم دشمنان را.

  132. قلب می‌گوید:

    “دولت بهار: داوری در مناظره با عبدی

    داوری: رأی دادم؛ اما رای من باطله حساب می شود چون در برگه رای نوشتم: مهندس اسفندیار رحیم مشایی، مرد بهاری و فرزند مظلوم ایران”

    تاسف؛ چون عبدی بیشتر از نظام دفاع می کند و داوری خوشحال از شکست اصولگرایان!

  133. قلب می‌گوید:

    داوری: پاسخ من روشن است. ضمن آنکه ما گفتمان کاندیداهای انتخابات اخیر را آنالیز کردیم. آقای قالیباف تقریبا ۳٫۷ برابر آقای روحانی علیه این دولت و آقای احمدی‏ نژاد حرف زده است. یعنی، علیرغم آنکه آقای روحانی در اردوگاه آقای هاشمی بود و زاویه تاریخی با احمدی‏ نژاد داشته؛ اما در حوزه تخریب و سیاه‏نمایی علیه دولت تک تک نامزدهای اصولگرا بیشتر از روحانی عمل کردند.

    عبدی: چرا نرفتید دنبال آقای جلیلی؟ او که از دولت دفاع هم می‏ کرد…

    داوری: چون دیدگاه‏های آقای جلیلی خیلی با احمدی‏ نژاد فاصله دارد. هیچ اشتراکی با هم ندارند. آقای جلیلی در حوزه فرهنگ، دیدگاه‏هایی دارد که اصلا با احمدی‏ نژاد نمی‏ خواند.

    داوری: واقعیت همین است. چون می‏ خواست از رفتار دوساله‏ شان عبرت بگیرند. من خودم به آقای روحانی رأی ندادم؛ اما اطلاع دارم بسیاری از حامیان آقای احمدی‏ نژاد بویژه جوانان با همین تحلیل و برای مقابله با اصولگرایان به روحانی رأی دادند.

  134. باران می‌گوید:

    با ربط با کانال کمیل، با ربط با عطش؛
    “مپندار که تنها عاشوراییان را بدان بلا آزموده اند ولاغیر… صحرای بلا به وسعت همه تاریخ است.
    ای دل چه میکنی؟ میمانی یا میروی؟ داد از آن اختیار که تو را ار حسین جدا کند.”
    سید شهیدان اهل قلم…

  135. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    هـر آدمـی را پـرچـم‌ دار نـمی‌ کـنـنـد…
    پـرچـم را بـه دسـت راسـت ‌قـامـت ‌تـریـن بـاید داد…
    بـه دسـت پـایـدار تـریـن…

    رهبـرا، مـن از کـودکـی عـاشقـت بـودم…

    http://upload7.ir/images/51196958821383535358.jpg

    سلامتی پرچم دار اباالفضل العباس صلوات.

  136. سایه/روشن می‌گوید:

    این «شب های بی وطن»…

  137. هم نفس می‌گوید:

    منم با نظر “اسلامی ایرانی” موافقم.

  138. نسیم می‌گوید:

    وای خدا! چی به سر سوریه داره میاد؟!…

    اللهُمّ فُکَّ کُلَّ اَسیر
    اللهُمّ اَصْلِحْ کُلَّ فٰاسِد مِن امُورِ المُسلِمین

  139. باران می‌گوید:

    زنجموره نداره؟! حتی اگه وضعیت این هشت سال اینقدر بی ریخت بوده که ازین بدتر نشه، بازم زنجموره داره اعتدال اصلاحات! ما دنبال کسی بودیم که حل کنه مشکلات به وجود اومده رو، نه اینکه خودش قوز بالا قوز بشه برا حزب الله! ۱۶ سال عقب گرد؟!

  140. بچه آدم می‌گوید:

    شب به خیر!
    تو کابینه محمود، مثلا به علی نیکزاد می گفتند: “علی بولدوزر”
    حالا تو کابینه پیشنهادی، می تونیم بگیم: “بیژن عصا” یا “نعمت واکر”

  141. ناشناس می‌گوید:

    منم با باران موافقم. ما می خواستیم کسایی سر کار بیان تا وضعیت نه چندان جالب کشور رو سروسامون بدن و واقعا شایستگی داشته باشن. وجدانا با این خانه سالمندانی که روحانی راه انداخته میشه مشکلات رو حل کرد؟؟!! خداییش این آقایون توان کار جهادی و مضاعف رو دارن؟؟!! اصلا یه چیز دیگه… حوصلشو دارن؟؟!!

  142. هم نفس می‌گوید:

    عزیزان!
    این درست که ما یه چیز دیگه از نتیجه ی انتخابات می خواستیم. این درست که ما کس دیگه رو می خواستیم. ولی نشد دیگه. نذاشتن. اشتباه نشه! نه که دشمن نذاشت، دوستان نذاشتن، نه که خدای نکرده بی بصیرتی نذاشت، بصیرت زیاد دوستان نذاشت!
    اینم درست که ما می خواستیم وضع بهتر بشه. همه می خواستن، ولی خب ۱۸ میلیون که اکثریتم بودند، تشخیص دادن وضع اینطوری بهتر میشه. تونستن یک صدا بشن و شیخ حسن رو پیروز کنن. حالا شروع بکار نشده و نمیشه با قطع گفت وضع بدتر میشه، یا ۱۶ سال عقبگرد که.
    من نمی دونم آیا به نظر شما خدا این دعای رهبرمون رو برآورده کرد؟ که از خدا خواستند دل های مردم رو به سمت کسی که خود صلاح می داند هدایت کند. من گمان نمی کنم خداوند دعای عمومیه علمدار حضرت مهدی را استجابت نکند. پس بهتر است بیشتر اعتماد کنیم، با صبر و توکل بیشتر. بهتر است گوش به فرمان رهبرمان باشیم و به دولت جدید کمک کنیم. (البته به گمانم ما اول باید به دوستان فوق بصیر و تکلیف گرامون کمک کنیم. تا دفعه ی بعدی حال و احوالاتمان در ایام تنفیذ و تحلیف بهتر باشد!)

  143. بازتاب: شبیخون » Blog Archive » کلید شکسته!

  144. چشم انتظار می‌گوید:

    اکنون؛ که یادی از شهید آوینیِ عزیز شد، این صوت کوتاه و دلنشین خالی از لطف نیست…
    روح بلندش شاد…

    http://dl.aviny.com/multimedia/aviny/rf1/rah-ghods-az-karbala-02.mp3

  145. صبا می‌گوید:

    بله؛ هوای اعتدال؛ برادر اسلامی ایرانی را هم هوایی کرد!! (مزاح)
    ولی با توجه به حرفایی که آقا راجع به کمک و همکاری و نفوذ کلام و غیره فرمودند؛ تکلیف را روشن کرد! ما هم که کلا مطلعید، دربند تکلیفیم(!)

  146. مجتبی می‌گوید:

    به نظر من معرفی علی جنتی مشکوکه!!!!!!!

  147. رضا می‌گوید:

    این همه شریعتمداری کیهان به رئیس جمهور هشدار داد. البته واقعا نباید انتظار داشته باشیم که حسن روحانی به حرف این طرفی ها گوش کنه. کینه از ماها دارن این قوم…

  148. محسن می‌گوید:

    داداش حسین از طرف من یه تکبیر اون آخرش بزار!
    حقاً که از نسل آن مجاهد فی سبیل الله هستی!

  149. ناشناس می‌گوید:

    زنگنه اعتدال را زیر منگنه قرار می دهد یا رانت های نفتی شما و سایر برادرانتان را؟ حالا یادتان افتاده است که برای استخدام چقدر سختگیری و تفتیش عقاید می کنند؟ اینها را بروید به آنهایی بگویید که صبح تا شب مرگ بر انگلیس می کنند، اما به سرفه که می افتند راهی بیمارستان های انگلیس می شوند. آنهایی که بچه ها و عروس ها و دامادهایشان شهروندی انگلیس دارند.
    حقیقت این است که همه دزد هستند، اما ما دزد زرنگ و سیر به دزدهای گرسنه و احمق ترجیح می دهیم.

  150. ناشناس می‌گوید:

    ۸ سال است مثل گاو … این مملکت را مورد عنایت قرار داده اید حالا ماله را داده اید دست شیخ حسن که برایتان صد روزه ماله بکشد؟ ورق دارد بر می گردد. چرا متوجه نیستید؟ ممکن است مثل مگسی لای ورق های این کتاب گیر کنید و له شوید ها.

  151. ناشناس می‌گوید:

    من سنگینی بار رای و تنفیذ را حس می‌کنم و تنها و تنها به خدا پناه می‌برم و از او خالصانه درخواست می‌کنم که این بنده حقیر خود از کبر و غرور و بخل و حسد رها و دور کند؛ از استبداد رای، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان رقیبان به خداوند پناه می‌برم. از خداوند متعال می‌خواهم که فراموش نکنم آنچه را که بر پیشینیان رفته است.

  152. مولود کعبه می‌گوید:

    دست مریزاد علمدار کربلا

    جناب آقای حسین قدیانی خدا قوت با این مطلبتون به قلمتون امیدوار شدم.

  153. دل آرام می‌گوید:

    یاحق
    بعداز مدتها سلام و خداقوت
    این فیلم آقای رئیس جمهور رو از کجا باید پیدا کرد؟ اگر آدرس سایتی چیزی دارین لطفا بدین. ممنون
    بازم بعد از مدت ها با اومدن به اینجا یه حس خوب بهم دست داد. بوی شهدا میاد، بوی علمدار شهدا، بوی گل محمدی و بوی قشنگ صلوات…
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

  154. ف. طباطبایی می‌گوید:

    خیلی با احترام صحبت کردید در مورد این حسن روحانی دروغگو.
    خیر سرش وزیر انتخاب کرده. غلط کرده دم از اعتدال می زنه.
    هر چی … گذاشته وزیر.
    آخوندی (باجناق ناطق نوری) رو داره می ذاره وزیر مسکن و شهرسازی!! کسی که هنوز داره دم از تقلب تو انتخابات ۸۸ می زنه!! حالا که محاکمه و مجازاتشون نمی کنن لااقل اینقدر دیگه خون به جگر ما نکنن.
    جفتک پرونی های اینا رو مگه یادمون رفته؟؟!!
    خیر سرش وزیر اطلاعات انتخاب کرده یا مجیز گویِ هاشمی؟
    هر چی رانت خوار و باند باز و سیاسی کار و مفسدِ پیرو پاتال بوده رو جمع کرده!!

    لعنت……

  155. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛

    یا زنگنه را نمی شناسی یا رانت نفتی نمی دانی چیست! که اگر می شناختیش می دانستی که نمادِ رانت خواری نفتی دقیقا همین جناب بیژن است!

  156. باران می‌گوید:

    شیخ حسن ماله کش!! هه هه هه…
    ماله شو بگیره، کابینشو ماله بکشه! وضعیت کشور پیشکش!!
    علوی!! وزیر اطلاعات؟؟؟؟!!!!

  157. ستاره نقره ای، دوست و... می‌گوید:

    سلام… سلااااااااااااااااااااااااااااااام…
    من اومدم!
    بر و بچ یادتونه گفتم تا از کنکور رها شم خداحافظ؟ حالا خدا بخواد کنکور تموم شد از کمای بعدشم دراومدم!! پس بازم سلااااااااااامممممممم…
    برا انتخاب رشته ام دعام کنید!

    راستی داداش حسین خدا قوت؛
    وبلاگتم که مثل همیشه خوبه!

  158. بیننده راز می‌گوید:

    سلام؛

    امشب برنامه راز و داشتیم نگاه می کردیم، در مورد حرمین شریفین در مکه و مدینه بود.
    که متاسفانه در حال تخریب و نابودیه!
    اگر ممکنه مسئله جدی است، به آن نیز بپردازید.
    این کامنت اینجا شاید مرتبط نباشد اما ضروری است، ضروری تر از هر چیزی.
    خواهش می کنم…
    ممنونم از شما

  159. سید علی می‌گوید:

    سلام داش حسین؛
    کم کم داشتم از اومدنت ناامید می شدم!
    خوشحالم که یه متن جدید نوشتی.

  160. م.طاهری می‌گوید:

    “خدایا!
    به مظلومیت مولود نیمه این ماه و شهید شب های قدر، قَسَمَت می دهیم هر کسی، هر کسی، هر کسی که قصد فشار به حضرت آقا برای رسیدن به مقاصدش را دارد، نیست و نابود بفرما!
    هر کسی که خاطر آقای ما را مکدر می کند، ذلیل بفرما…”

    الهی آمین

  161. م.طاهری می‌گوید:

    آدم نمی دونه باید گریه کنه یا بخنده!

    یادمه در مناظره ها و برنامه های انتخاباتی رئیس جمهور منتخب از دولت وقت انتقاد می کرد و می گفت درست نیست کابینه و دولت فقط از یک حزب و جناح و تفکر سیاسی شکل بگیره!
    خوب شد حالا که نوبت به خودشان رسید با تفکر فراجناحی! و در نظر گرفتن همین جوان گرایی از در اعتدال در آمدند و وزرای کاملاً فراجناحی معرفی کردند!

  162. صبر می‌گوید:

    برادر حسین!
    گهی زین به پشت و گهی پشت به زین!
    همگی در یک نظام هستید!
    تخریب همدیگه یعنی تخریب نظام.
    یه روز اصول گرا، یه روز اصلاح طلب، یه روز اعتدال گرا، یه روز شما، یه روز…!
    البته این کلام نه به شما که اول به خودم است.

  163. مصباح می‌گوید:

    جناب “م.طاهری”!
    آمین آمین آمین…
    باید گریه کنیم نه فقط برا این درد؛ بلکه دردای شدیدتری داریم از زخم عمیق بی بصیرتی ها!!!

  164. سلام می‌گوید:

    وای خدا…
    ۴ سال خیلی زیاده، ۸ سال از اونم بیشتر! بنده حالم بد خرابه از ۲۵ خرداد تا اطلاع ثانوی…
    البته به عنوان دندانپزشک از انتخاب دکتر هاشمی خوشحالم ایشان انسان بسیار درستکاری هستند و خیلی به محرومان توجه دارند خیلی؛
    ولی در کل با یه گل بهار نمیشه و حالم همچنان خرابه…

  165. سیداحمد می‌گوید:

    خداحافظ… اللهم رب شهر رمضان…

    http://uploadtak.com/images/993_112416.wma

  166. سجاد می‌گوید:

    با اجازه آقای طالبی یه لینک بزارید برای دانلود این فیلم من هر چه قدر گشتم پیدا نکردم!

  167. ناشناس می‌گوید:

    من با شماها و پایداری ها اختلاف نظر شدید دارم اما با جمله زیر کاملاً موافقم:
    “البته من خیلی به گروه پایداری نقد دارم؛ با این همه حتی یک تار از محاسن کج فهم ترین عضو این گروه را به کل دنیای آشفته شما و الباقی دوستان این سو و آن سوی آب تان نمی دهم…”

  168. صاعقه گمنام می‌گوید:

    این عکس بالای متن چه تناسب و منظوری داره نمی دونم!!!
    اما ای کاش به جاش عکس کابینه رو می ذاشتید… آخه هم قدیمی ترند! هم به جای اون همه قفل اینها کلیدند!؟ 😐

  169. خودم خودش ... می‌گوید:

    بروید کشکتان را بسابید… اگر در طی ده سال اخیر چیزی داشته باشید که بتوانید به آن افتخار کنید همین رییس جمهور اخیر، جناب آقای دکتر روحانی ست…

  170. دانلود ترانه می‌گوید:

    ممنون دم شما جدی جدی گرم. خستگیم در اومد.
    سایت شما بهترینه…

  171. حمید می‌گوید:

    عباس بن علی!
    واقعا زیبا بود.
    من بسیجی نیستم به هیچ وجه، که البته از برکات رهروان نظام است!
    ولی باز هم میگم ایول…

  172. همراه می‌گوید:

    آفرین حسین جان!
    خیلی عالی بود.

  173. گویند که سنگ لعل شود در مقام صبر
    آری شود ولیک بخون جگر شود…

    قشنگه که خودکار حضرت آقا تو عکس سایتتونه…!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.